Warm douchen op een sportclub. Mag dat straks nog van de PvdA?
Ben je vanwege de energieprijzen net lid geworden van de voetbal (€ 200) omdat je dan kan douchen op de club...
Foto: willekeurige man die straks lekker warm gaat douchen
Nou mensen, zeg het maar. In India flikkeren ze alles in de Ganges, in China bouwen ze een miljoen nieuwe kolencentrales, er vertrekken 600 vliegtuigen per dag van Schiphol, Frans Timmermans vliegt de halve wereld rond maar mag straks u in de winter van de PvdA nog warm douchen op uw sportclub?
A) Ja
B) Nee
Antwoord na de klik
Reaguursels
InloggenGas genoeg in Groningen, onder de Noordzee en in vele kleinere velden.
Ook genoeg schalie- en steenkoollagen die mogelijk aardgas bevatten ook binnen de kleine velden.
Zeker voor 10 jaar genoeg en als we in 2012 waren begonnen met investeren in kerncentrales ipv Tesla subsidies dan hadden we nu niet in de shit gezeten.
Hieronder een in het Engels vertaald citaat van de baas van Rusland:
“ ▼ “Rejection of Russian energy resources means that Europe will become the region with the highest energy costs in the world. This will seriously undermine the competitiveness of European industry which is already losing the competition to companies in other parts of the world…. Our Western colleagues seem to have forgotten the elementary laws of economics, or simply prefer to ignore them.” Vladimir Putin, President of the Russian Federation”
Dus nou niet de pvda de schuld geven dat u koud moet gaan douchen.
Via UNZ
Rejection of Russian energy resources means that Russia will become the region with the highest cost of living in the world as Russia will lose more than 50% of it' s funds. This will seriously undermine the ability of russian citizens to buy food and other products as they will not be able to afford any ot these items due to restrictions on sales that were imposed after russia invaded Ukraine. This will seriously undermine the support that the russian people have for their government as they will suffer from hunger in the streets. Our russian colleagues seem to have forgotten the elementary laws of politics, or simply prefer to ignore them. Boer Koekoek.
@BoerKoekoek | 11-08-22 | 21:30:
Goed gevonden.
Echter, Google even en u vindt dat de Russische olieproductie alweer op het niveau van vóór de invasie van Oekraïne zit. En Rusland verkoopt aan iedereen behalve EU+UK en VS+Canada
Knnen we dan ook de warme kraan afsluiten in al die Van der Valk hotels die ramvol asielarabieren zitten?
In Voorschoten?
Bestaat de PvdA nog deze winter?
We gaan allemaal koud douchen, volgens de Washington Post:
“ No matter what indicator you use, Russian President Vladimir Putin is winning in the energy markets. Moscow is milking its oil cash cow, earning hundreds of millions of dollars every day to bankroll the invasion of Ukraine and buy domestic support for the war. Once European sanctions against Russian crude exports kick in from November, the region’s governments will face some tough choices as the energy crisis starts to bite consumers and companies.
Electricity costs for homes and businesses are set to soar from October, as the surge in oil income allows Putin to sacrifice gas revenue and squeeze supplies to Europe. UK prices are likely to jump by 75%, while in Germany some municipal utilities have already warned prices will increase in excess of 100%. Russia has successfully weaponized energy supplies; Western governments will come under increasing pressure to spend billions either subsidizing household bills or, as is already the case in France, by taking control of power companies.”
Klik: www.washingtonpost.com/business/energ...
Pijnlijk.
Denk eens wat dat voor de economie betekent. Tekorten, ontslagen, sluitingen enz. Vooral in de grootste economie van de EU, Duitsland.
@Osiris | 11-08-22 | 19:39:
Ja maar ja maar, we staan pal achter Zelensky. Die keuze heeft vervelende consequenties. Maar wel een keuze die het Nederlandse volk bewust heeft gemaakt. Dus nu moeten we door de zure appel heen bijten. Koud douchen dus
@theo
U beweert stellig dat “wij” achter die voormalige acteur staan. Dat zal blijken mee te vallen, maar dat is denk ik precies wat u bedoelde, niet?
@theo-is-dood | 11-08-22 | 19:51: Koud douchen, kou lijden deze winter, economische neergang, onbetaalbare energie. Die keuze heeft de Nederlandse bevolking gemaakt......
Ja dat is inmiddels wel duidelijk, Putin heeft de langste adem voorlopig.
@theo-is-dood | 11-08-22 | 19:51:
lol, er staat helegaar niemand pal achter Zelensky of Oekraine. Een vlaggetje plaatsen op je feestboek of twatter stelt niks voor. Een troost, politici in het westen staan er ook niet achter. Ze willen vooral een oorlog om wapenhandel te drijven en centjes mee te verdienen en het westers proletariaat uit te kleden. En u trapt erin lol.
De oorlog was een paar weken aan de gang en Frans Timmermans zei bij Buitenhof: "De Russische economie staat op instorten, een kwestie van een paar weken."
5 maanden later, of u in de winter koud wil douchen graag...
@Osiris | 11-08-22 | 19:58:
Als je in april of mei op GS tegelde dat Europa ZEER afhankelijk was van Russische energie, dan werd je hier uitgescholden! Dan was je een putin-adept of zoiets
Naast “Weichei” en “Schattenparker” is “Warmduscher” een Duits woord voor “mietje”. Stelletje Warmduschers!
Detlef ! Teilnehmer !
zitplasser!
Merkwaardig genoeg is de prijs van petroleum nauwelijks gestegen: van 58 naar 60 euro voor 20 liter Qlima Kristal. Een laserkachel van Zibro of Qlima kost 300-400 euro. Het is maar een tip.
IK heb een led kacheltje van de Lidl voor maar 110 euro!
Niet hardop zeggen anders gaat dat ook verboden worden. U zal niet genieten!
@Colin.Fart | 11-08-22 | 19:35: als je die hele kachel in de fik steekt heb je er inderdaad even warmte van.
Een Zibro brand ook prima op Belschen stookolie, lampenolie en evt. Diesel.
je kunt er de donder op zeggen dat heel wat voetbalmensen hun kinderen op de club laten douchen. Bespaar je weer genoeg voor je wekelijkse kratje Amstelveen.
Nou, dan boeken we wel een huisje in een ander land in Europa waar ze blijkbaar onder dezelfde omstandigheden wel de boel gewoon kunnen laten draaien. Voor die zgn, 4000 euro kunnen we vast wel wat vinden in Tsjechie of Hongarije voor geruime tijd.
Dat is correct en tevens heeft u gelijk.
Ik stel voor dat de PvdA prominenten in Amsterdam maar eens moeten gaan beginnen met koud douchen. Is dit echt alles wat ze uit de hoge hoed kunnen toveren? Wat een armoe partij is dat geworden.
Maar u wilt toch Putin straffen en geen Russische olie en gas meer kopen? Daar moet je de p-v-d-a niet de schuld van geven. Heel Nederland wilde dat.
PvdA kan het beter omdraaien toch? Mensen die de energierekening niet meer kunnen betalen in de winter opvangen in sportzalen, evenementenhallen.
Grote gaarkeuken erin, 1 centrale verwarming op 15c en 1x in de week douchen.
Lijkt mij veel efficienter dan al die losse huishoudens.
PvdA, dat heette vroeger toch Jiskefet?
Nog steeds.
Alle stoelslapers verplicht laten meevechten met Oekraïense soldaten in ruil voor een verblijfsvergunning. En als tweede voorwaarde dat de Russen zich dan terugtrekken anders pech. En dan kijken of ambtenaren die tot voor kort nog zaken deden met Gazprom ook zelf goed branden in de haard. Maar nee, men laat mensen die hier niet voor gekozen hebben de rekening betalen.
Heel GS stond te applaudisseren voor Zelensky hoor.
Dan nu ook door de zure appel bijten
Iedereen weet altijd precies wat er gedaan had moeten worden om niet in de problemen te komen. Maar ja, achteraf is goed wonen. Feit is dat met een strenge winter er wellicht een situatie komt dat er een tekort aan gas is. Dus die prijs schiet omhoog. Dan zal je toch wat scenario's moeten bedenken en het scenario dat de overheid dan iedereen maar gaat compenseren of dat we een politieke oorlog gaan voeren met andere Europese landen lijkt mij geen handig scenario. Groningen opengooien is ook niet 1-2-3 geregeld. Natuurlijk klinkt koud douchen belachelijk nu, maar ik zou het niet uitsluiten. Liever niet douchen op een sportclub dan niet douchen thuis. En vooral minder (lang) douchen dus.
Een ander beleid moet je ook niet uitsluiten, verkwisting bij de overheid is een dingetje. Een kleinere overheid, de intentie daartoe, zou een prettig begin zijn.
Moet je eens kijken wat de gasrekening is van de ministeries en grachtenpandjes van de overheid.
@donkieshot | 11-08-22 | 18:28: Prima idee, dat kleinere overheid en die minder ambtenaren. Die moet je vervolgens wel ergens anders laten werken. Die heten dan geen ‘ambtenaren’ meer, maar ‘medewerkers’ En die gebouwen moeten dan natuurlijk worden verwarmd. Dat heten dan geen ‘overheidsgebouwen’ meer, maar ‘bedrijfspanden’.
Ik zeg: DOEN!
www.washingtonpost.com/business/energ...
Ik heb dit al voorspeld. Niet meer douchen na het sporten. En geloof me, het gaat komen. Net als dat de slimme thermostaat straks van buiten af ingesteld kan gaan worden en je niet meer warmer dan 19 graden kan gaan in je eigen huis. Klinkt heel eng, maar ik ben ervan overtuigd dat dat gaat gebeuren.
Hmm dan moet ik de thermostaat dus 3 graden koelen.
Wat een drama, dat niet douchen op een sportclub! En je suggestie over overheidscontrole op je thermostaat is belachelijk. Daar heb je namelijk geen overheid voor nodig, de gasprijs zal dusdanig zijn dat je zelf wel kiest voor 19 graden.
@rederijker | 11-08-22 | 18:27: Want u kent mij? Geloof me, mijn kacheltje staat komende winter gewoon aan, gashaard erbij, ze zoeken het maar uit. Laat mij niet piepelen door Rob Jette & Co.
En wat dacht ja van de slimme meters in huis. Oooh u heeft uw dagelijks rantsoen al verbruikt (klik) u bent nu afgesloten.
Ik hou wel van een zombiefilm, maar de PvdA serie is niks meer aan..
PvdA, op sterven na dood.
Zo zal Marx het niet bedoeld hebben.
Verelendung. Maar Marx dacht juist dat Verelendung zou leiden tot een grote opstand en de vestiging van een klassenloze maatschappij. Hij had geen idee dat ‘socialisten’ nog eens zouden gaan meewerken aan de Verelendung.
Minder overheid. Bemoei je met je eigen zaken.
Ja, als dat zou kunnen. Maar het wordt alsmaar meer en meer.
@ChalinaRosa | 11-08-22 | 18:40:
En nog steeds geen volksopstand dus het gaat blijkbaar nog net goed genoeg.
Heb geen airco thuis, maar wel een in de auto. Dus stationair draaien dan maar en gezellig in de auto Netflixen.
Ik heb geen auto (meer) maar wel een airco. En ik ben er dolgelukkig mee.
@wijsvinger | 11-08-22 | 17:38:
Ik geniet mateloos van de airco in mijn huis. Drie jaar geleden laten installeren. Beste investering ooit.
Het echte probleem ontstaat pas wanneer de zuurstof opraakt. Wie mag dan nog ademhalen?
Gewoon alle bomen in de biomassacentrale. En die zuurstof? Och, we zien wel.
En tegen die tijd rijden finnen niet meer rond met lachgasflessen maar met zuurstofflessen.
Barbara Baarsma. Die gaat zuurstofcredits kopen bij arme sloebers.
Ademhalen wordt binnenkort belast. Wat denkt u wel!
@Cor Netto | 11-08-22 | 19:04: Inderdaad, maar dan vooral het uitademen. Al die uitstoot is schadelijk voor het klimaat!
Is er nog water dan?
Honderd jaar geleden ging 50% van het inkomen op aan voedsel. 30 tot 40 procent voor de huur. Dan had je nog een paar cent over voor kleding. En niemand had een douche.
Waar klagen we over. Zijn we te verwend geworden?
Zet de tobbe maar in de keuken... man des huizes als laatste aan de beurt!
Dat denk ik wel. Nog langer geleden had niemand geld, dat kende men niet, laat staan een douche. Toen trok men gewoon een paar wilde aardappelen onder de sneeuw uit de grond, slachtte een mammoet en waste men zich in een wak.
Tegenwoordig is het al paniek als de verwarming een graadje lager staat, de quinoa is uitverkocht en men misschien koud moet douchen. Watjes.
@ratelaar | 11-08-22 | 17:18: De enige reden, dat we het nu zo goed hebben: we hebben in de afgelopen 150 jaar als een idioot fossiele energiebronnen verstookt. Productie, benzine, stroom, warm water, plastics.
Beetje vervelend, wanneer dat opeens erg duur wordt, of helemaal niet meer gaat..
Kul. Mijn vader verdiende 600 gulden. De huur was 65 gulden, een brood was 60 cent en de tandarts en de opticien waren gedekt door het ziekenfonds.
Dat zijn we al even, maar nu we gaan inleveren gaat dat pas bijten. Wat een gezeur gaan we de komende decennia krijgen, ongelofelijk.
@wijsvinger | 11-08-22 | 17:30:
En eenverdieners konden een huis kopen op 1 salaris.
@Frau_Ferkel | 11-08-22 | 17:26:
Juist goedkope en betaalbare energie, nog nooit was er zo weinig armoede en honger op de wereld. Het gaat zelfs zó goed dat er tijd over is om ons te bekommeren om de natuur, het klimaat en of er nou wel of geen verschil is tussen jongens en meisjes. Dat zal een stuk minder interessant blijken als energie erg duur wordt of helemaal niet toegankelijk meer is.
Dan is een boompje zo gekapt, de buurkat geslacht en gebraden op een houtvuurtje.
Maw toegang tot goedkope energie is het best voor mens, natuur en klimaat.
@wijsvinger | 11-08-22 | 17:30: www.foodlog.nl/artikel/nederlanders-h...
Voedsel is zo veel goedkoper geworden door de schaalvergroting van de boeren. Iets, dat nu vanwege stikstof moet worden omgedraaid. Het eten gaat nog weer veel duurder worden.
www.youtube.com/watch?v=iEIApUNVBKg
Onze familie huurt al meer dan 120 jaar niet, dus het verhaaltje gaat niet op.
@Wattman | 11-08-22 | 17:40: Er waren ook geen voedselbanken. Ook de armen, en dat waren we destijds bijna allemaal, hadden te vreten. Ik heb een tijdje gewerkt als invaller op een basisschool in de Schilderswijk. Kinderen moesten daar worden bijgevoerd. Dat was in mijn eigen basisschooltijd ondenkbaar.
Tja, 40 jaar geleden zaten er ook nog geen asielzoekers in m'n achtertuin en niemand had last van criminaliteit. Waren we toen te verwend?
Honderd jaar geleden had werkgevers die appartementen voorzien van kachels bouwden voor hun werknemers dat zijn nu musea geworden.. is een bezoek waard, vooral het contrast met de Mc Donalds ernaast is schrijnend als je ziet hoe de werknemer nu uitgebuit wordt, een enkele mevrouw die zowel de mcDrive de counter en de hamburgers moet doen.. slavenwerk. nl.wikipedia.org/wiki/Familist%C3%A8r...
@J.Cash | 11-08-22 | 17:52: Dat is het verschil tussen een gemiddelde, en individuele gevallen.
Jullie kolonialen hebben het altijd al beter gehad! En, dat gun ik U ook.
Mijn eerste huurhuis was een 'halve woning' op twee hoog boven een bakkerij in de Dapperbuurt. De bakker was tevens de eigenaar en die woonde met vrouw & dochter op één hoog. De huur was 14 gulden per week. Daarvoor had ik een huiskamer van een kleine 20 m2 met een potkacheltje, een aanpalend keukentje met één koude kraan boven de gootsteen, en een toilet waarvan de deur niet dicht kon als je op de pot zat, omdat je knieën dan te ver uitstaken.
Wassen deed ik me 's ochtends met een stuk Sunlight-zeep en een washandje, aan het koude kraantje in de keuken.
Maar ik was de koning te rijk; "Domweg gelukkig in de Dapperstraat".
Eén, soms twee keer per week ging ik zwemmen in het Sportfondsenbad Oost, waar ik dan uitgebreid kon douchen.
Maar gelukkig had ik nog vrienden ook, bij wie ik thuis kon douchen.
@Frau_Ferkel | 11-08-22 | 17:26: Hoezo? We hebben nog genoeg natuurlijke energiebronnen. Nordstream 2 open en het leed is voorlopig geleden. Dan een verstandige en rustige energie transitie doorvoeren.
@Peter Emile | 11-08-22 | 18:33: Mooi verhaal, dank voor het delen.
De gemiddelde Nederlander heeft nu 65 vierkante meter woonruimte. Honderd jaar geleden was dat 10 vierkante meter. En dat is in veel delen van de wereld nu ook nog een luxe.
De Mensch vergeet snel, hoe goed hij het heeft.
www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/22/...
www.canonsociaalwerk.eu/nl_han/detail...
@ChalinaRosa | 11-08-22 | 18:44: Nordstream 2 gaat niet open.
De Zeelink pipeline wel, die is voor LNG die vanuit Antwerpen naar NL/D gaat.
De sportschool en zwembad hier in de buurt heeft het dak vol liggen met zonnepanelen, dan zal de boiler ook wel elektrisch zijn. Gratis warm water deze maand.
Marcel van Dam <PvdA-dinosaurus>:
Heeft hij terras verwarmers op z'n landgoed of alleen opgewarmde lijken op z'n CV track-record?
Reken maar dat de douches in de AZC's en gevangenissen wel lekker warm blijven...
De vraag is ook, hoe vaak mag daar worden gedoucht?
Net zo vaak als de bejaarden in zorgcentra, 2x pw?
@Roos | 11-08-22 | 17:09:
........ alleen het beste voor onze toekomstig statushouders.
Bejaarden in zorgcentra moeten even inbinden na een vol leven van welvaart ........ nu is de import aan de beurt.
Een waxinelichthoudertje is straks in september zo gegooid. Goed voor jarenlang gratis douchen..
Is dat Saddam Hoessein?
Ik dacht Charles Manson pre swastika.
Volgens mij de Iceman, heel toepasselijk.
Zie nu al mensen zich zeer uitgebreid douchen op de sportschool, je kan de armoezaaiers er op die manier precies uitpikken.
Naar de sportschool…., wat een armoe.
Als je een abonnement op een sportschool kunt betalen, dan ben je toch niet arm?
Kiek, zo begint het. Kwaad elkaar bekijken, jij wel, ik niet. Afgunst, het vlot waar links op drijft.
@wijsvinger | 11-08-22 | 17:09: Als je naar de sportschool moet, omdat je zelf geen goed uitgeruste fitnessruimte in huis hebt, dan ben je gewoon klootjesvolk.
@wijsvinger | 11-08-22 | 17:09: 37 euro hoef je niet rijk voor te zijn. Hoewel als je geen poen hebt kan je via de Gemeentepas gratis terecht, dat zijn best wel leuke types haken alleen af na 2 bezoekjes. Geen discipline en motten weer aan het bier.
@ParadiseLost | 11-08-22 | 19:06: Sukkel, heb ook mijn eigen zwembad kan je 1 ding vertellen in je eentje sporten is geen zak aan.
We zijn gezegend als we van de winter koud mogen douchen na het sporten. Dat betekent namelijk dat we gewoon kunnen sporten ipv in de lockdown thuis vadsig aan het worden zijn.
Het betekent ook dat de winter vrij mild is want de leidingen zijn niet bevroren.
@Lochos | 11-08-22 | 17:06: en dat het watertekort is opgelost
Intussen in Siberië... geen vuiltje aan de lucht.
Inderdaad , zie WaPo:
“ The first indicator showing how Putin has turned the oil tide is Russian crude production. Last month, the country’s output climbed back to near pre-war levels, averaging almost 10.8 million barrels per day, only marginally down from the 11 million pumped in January immediately prior to the invasion of Ukraine. Based on industry estimates, oil production is slightly higher so far this month. ”
The first indicator showing how Putin has turned the oil tide is Russian crude production. Last month, the country’s output climbed back to near pre-war levels, averaging almost 10.8 million barrels per day, only marginally down from the 11 million pumped in January immediately prior to the invasion of Ukraine. Based on industry estimates, oil production is slightly higher so far this month.
www.washingtonpost.com/business/energ...
Rusland verkoopt nu alweer net zoveel olie als vóór de inval in Oekraïne. Tegen hogere prijzen
Gewoon helemaal stoppen met dat sporten:
Calorieën niet verbranden en hierdoor minder boodschappen nodig
Geen gasverbruik, geen veldverlichting, meer tijd voor het huiswerk.
"meer tijd voor het huiswerk."
Onderzoek heeft uitgewezen: geen mobiele telefoon bij het huiswerk. Dat scheelt 30-50% van de studietijd, en geeft een cijfer dat gemiddeld 1 punt hoger ligt.
Oh, mijn God. Na opgedrongen vliegschaamte, houtkachelschaamtw, vleesschaamte etc wil de PVDA nu ook mensen gaan shamen als ze warm willen douchen?
Waar zijn in hemelsnaam toch die partijen gebleven die juist opkwamen voor burgers? Die warm douchen gewoon normaal vinden en dat zo ook willen houden?
Sociaal hoor, die moralistische puristen.
Die partijen zijn er wel hoor. Maar daar wil men per staand beleid niet mee samenwerken. Met eentje openlijk en met die ander heimelijk. Hint: beide partijen hebben het niet zo op massale asiel instroom en zijn erg gefocust op de NL burgers.
Laat ze maar lekker alle onzin roepen. Ik hoop dat Attje Kuiken het gaat redden om hoofd PvdA te worden. Die spant de kroon met onzin.
@roosvrij | 11-08-22 | 17:10: Den Uyl’s Kuiken.
Het hele Nederlandse volk wil putin boycotten. Het hele Nederlandse volk is tegen de import van Russische olie en gas.
Welnu, dat heeft consequenties
Welkom in het land van alles mag niet, alles duur, alles klein en met mate, bijna op, te heet, te koud, smaakloos, overgevoelig, etc. etc. maar gelukkig wel regels in overvloed.
Nederland stikt zo langzamerhand in de regels.
Waar stond die A in PvdA ook alweer voor? Effe aan opa vragen misschien weet die het!
Armoede? Asiel? vast geen Arbeid.
Academici, Allochtonen als behalve arbeider
Afwaswater.
Altruïsten.
Asiel-eisers
Afsplits-Turken
Aambeien
Airco? Dan overweeg ik wel weer een stem.
Armoede..
Achterlijken.
ik rol wel in een plas naast het veld.
Dus in de zomer wel warm douchen? Rare mensen die PvdAerts.
Sportverenigingen hebben waarschijnlijk ruimte genoeg voor een flinke warmtepompboiler. De meeste Amsterdammers niet. Douchen doen ze toch wel warm, dus dan allemaal thuis, gasgestookt.
Typisch weer een contraproductief links voorstel, zoals zo vaak. Beter subsidiëren ze de aanleg van warmtepompboilers bij sportverenigingen om mensen te stimuleren juist dáár warm te douchen. Net als er vroeger badhuizen waren voordat de cv of boiler bestond.
Zoiets dus. Heb er zelf ook eentje hangen en dat ding levert warm water zonder gasverbruik.
@FrankVeer | 11-08-22 | 16:48:
Precies. Partij zonnepanelen op het dak van de kantine erbij...
Ik weet natuurlijk niet naar welke badhuizen u refereert, maar als het de romeinse zijn, nee dank u. Dat was maar een smeerpijperij.
@Lochos | 11-08-22 | 17:16:
Ik zie mezelf toch wel liggen daar. Met een schaal druiven in een lendedoek...
@Chiant | 11-08-22 | 17:29: Een ieder natuurlijk zijn/haar ding. Maar van mij hoeven de schandknapen niet hoor. Ik ga wel naar de rivier, waar de waternimfen zijn.
Warm. Wat is warm? Wanneer is water warm?
Het is warm als je er niet meer overheen kan lopen.
En een airco gebruiken als het heet is, is al helemaal uit den boze.
Foei!
www.ad.nl/binnenland/prominente-milie...
Gewoon ontkennen dat het warm Is.
Dan hoef je ook geen airco te gebruiken....
Wat een gelul. Als bij mij de airco aanstaat, draait de e-meter nog steeds terug. Die dingen verbruiken helemaal niet zoveel stroom en met zonnepanelen is het verbruik per saldo nul. En als over een paar jaar de saldering afloopt, moeten we de stroom toch meteen opmaken, want je krijgt er dan geen drol meer voor.
Boeie hier staat hij nu constant aan.
@FrankVeer | 11-08-22 | 16:51: het gaat toch om de CO2 uitstoot ervan?
@Roos | 11-08-22 | 16:52:
Die is nul als hij op zonne-energie draait.
@Wattman | 11-08-22 | 16:55: Als de airco aan staat als de zon schijnt. In de nacht draait het op fossiele energie (of wind-/kernenergie).
En ja, per saldo kan het zogenaamd CO2-/energieneutraal.
We moeten wel aan de warmtepomp maar mogen niet aan de airco, wat een domme muts.
@guldenmiddenweg | 11-08-22 | 17:05: In de nacht kan zo'n ding gewoon uit. Bij staat ie ook aan, als de zon niet meer in de kamer schijnt gaat ie uit, dan volstaat de ventilator.
Van de 20 kWh die ik opwek met mijn zonnepanelen gebruik ik er 5 voor de airco. Lijkt mij zeer effectief.
@Roos | 11-08-22 | 16:52:
Uit een airco komt koude lucht.
Geen co2 of zo...
Ik wek 's winters zonlicht op met mijn airco.
De PvdA doet steeds meer aan burgertje pesten.
Een kat in het nauw...
Pech voor de Autochtonen.
@elfenstein | 11-08-22 | 16:44:
Je bedoelde vast.
Een roos in het nauw heeft rare bochten...
In Amsterdam heeft PVDA GR gewonnen.
Dus wat ze nu willen? Veel armen in Amsterdam die hier last van hebben.
Ze zijn overgestapt van de arbeiderskerk naar de klimaatkerk.
Het plaatje. Is dat niet de broer van Nico, de doe het zelf viespeuk., van vroeger.
Wim Hof.
@ZOMG | 11-08-22 | 16:42:
Die gaat toch douchen in de ijszee...
@ZOMG | 11-08-22 | 16:42: Grover
@Nodeloos Kwetsend | 11-08-22 | 16:50: Hij haalt 's ochtends een washandje met koud water over zijn borst
Als het gas op is, dan wel niet te betalen, gaat iedereen elektra-kacheltjes aanzetten. Ze zijn nu al overal uitverkocht.
Vindt ons electriciteitsnet dat leuk? Ik denk van niet. Zijn er onderlegde reaguurders die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Ja hoor. Ik probeer het met; resultaat van 30 jaar beleid waarin weinig oog is voor risico’s gelinkt aan afhankelijkheden en te veel hoop dat ‘marktwerking’ het zou oplossen.
Koop een houtkachel of zet de BBQ binnen. Laat het grote palletrousen beginnen, tip van de insider: Na een festival kan je ze in zo'n beetje iedere hoeveelheid die je maar kwijt kan ophalen, gratis, ze zijn blij dat ze er vanaf zijn.
Ik koop voorraden goedkope petroleum op. Kacheltjes, druklampen, kookbranders heb ik al. Vroeger heette dat kampeeruitrusting, tegenwoordig noemen ze me een prepper.
Ik kan daar als ( ex ) elektrieker iets over zeggen.. toen de energiemaatschappij nog gewoon pnem,, puem.. geb .. of wat dan ook genoemd werden.. was er nul maar dan ook zo goed als nul uitval.. reden.. voor de zekerheid maar een dikker kabeltje.. lagere gelijktijdigheidsfactor.. trafotje voor de zekerheid wat groter.. toen het geprivatiseer gezeik begon.. moest alles zo goedkoop en zo dun mogelijk uitgevoerd worden..
De problemen van vandaag de dag.. was 20 jaar geleden al onze voorspelling..
Laat maar lekker doorkaaien die hap.. al vliegen de mespatronen rond de oren..
@elfenstein | 11-08-22 | 16:43: Over die pallets, daar zullen ze in Scheveningen en Duindorp niet blij van worden.
Als het gas op is, hebben we waarschijnlijk ook niet genoeg elektriciteit: zie aandeel gascentrales in de gehele opwekking
"Ze zijn nu al overal uitverkocht."
Hier in Duitsland ook. Verder kan ik er niets zinnigs over zeggen.
Zal me ook een zorg zijn. Bij stroomuitval kan ik mijn aggregaat aanzetten, die loopt ook op stookolie. En daar heb ik nu 7500 liter van.
@broervandenhollander | 11-08-22 | 16:51:
Lang leve de marktwerking.
Lijken bij bol nog gewoon te koop.
www.bol.com/nl/nl/l/luchtbehandeling-...
Aantal jaar geleden een Eurom industrial heater gekocht. De EK Delta 2000. Die verwarmt 75 m3.
@broervandenhollander | 11-08-22 | 16:51: Ja, ik las van de week al dat het steeds meer piept en kraakt. Bericht van Liander of zo.
@roosvrij | 11-08-22 | 16:56: Ik had twee maanden terug twee wifi-kacheltjes gekocht voor boven. Dan kunnen dáár de radiators uit, van de winter.
Nou zocht ik er óók een voor beneden. Ik wil de hele cv buiten bedrijf hebben, met zulke gasprijzen. Maar er is nog amper keus, alle wifi kacheltjes zijn uitverkocht zag ik.
@Papa Jones | 11-08-22 | 16:57: Klopt, vooral omgeving Amsterdam.
@Papa Jones | 11-08-22 | 16:59: Zou fijn zijn als je er aan kon komen. Wellicht ken je iemand die naar Spanje gaat deze zomer. Veel huizen zijn daar onverwarmd en gebruiken ze dus elektrische kachels om te verwarmen in de winter.
Vandaag onder een compleet nieuw hoogspanningsnet in Groningen door gefietst. Toen dat ooit op de tekentafel kwam, 18 jaar geleden, zouden ze daar toen al rekening mee gehouden hebben?
Fok dinosauriërs, geef ze goed te eten en als ze dood zijn begraaf ze dan lekker diep. Uw soortgenoten zullen u dankbaar zijn. Een oplossing voor de komende winter heb ik helaas niet.
Zijn er nog zat Papá.
www.hornbach.nl/shop/Elektrische-kach...
Ik ga voortaan nog maar 2 x per jaar onder de douche. Met pasen en met kerst. Verder ga ik buiten staan als het regent, dat kost niks. En als het hard waait ga ik buiten staan om mezelf te luchten.
U gunt zichzelf op uw verjaardag geen cadeautje?
@normanius | 11-08-22 | 16:40:
Nee, dan teer ik nog op de paasbeurt.
Een bos bloemen bij een huwelijk gaat nog eens een traditie worden.
@Gravin v Kippenbouth | 11-08-22 | 16:43: Weet je nog wel hoe dat voelt? Een beurt.
PFAS in de regen dus je mag straks ook niet meer naar buiten om even lekker nat te gaan.
Je kan ook gaan protesteren voor je lokale gemeentehuis, gewoon niet weggaan, uiteindelijk wordt het waterkanon ingezet.
Koud water , I presume?
Ik ben nu een paar dagen in de provincie Groningen, ik kan u mededelen; ze spugen hier op de PvdA.
Terwijl het altijd een PvdA-bolwerk was.
@roosvrij | 11-08-22 | 16:36: Toen waren er nog ook arbeiders, inmiddels is alle industrie die draaide op laagopgeleide arbeiders naar China geëxporteerd.
Spuug is wel nat en lauwwarm maar toch een stuk minder lekker dan warm douchen.
@roosvrij | 11-08-22 | 16:36: CPN bedoel je, vooral in Oost-Groningen. Tussen Nieuw-Beerta en Godlinze ligt een weg die heet de Hamer en Sikkelweg, ik bedoel maar.
Nog meer wappies
"RIVM adviseert ouderen en zieken airco aan te zetten. Daar is een milieueconoom erg boos over"
www.welingelichtekringen.nl/natuur-en...
Ik gok de starters ook, zonder die airco minder co2 uitstoot en meer huizen beschikbaar!
Ik zag vandaag op Nu punt nl een foto van een vrolijke zwemmer die een duik in verkoelend water nam. Dit ter illustratie bij het bericht over dat het 33 graden wordt vandaag.
Daar zijn milieumensen vast ook boos over.
Fijne betrouwbare site ook, Welingelichte kringen.
@Papa Jones | 11-08-22 | 16:41: 'Overheden gaan wildzwemmen in open water indammen.' Dat moet maar eens afgelopen zijn. Allemaal naar Scheveningen of naar het openluchtbad!
www.trouw.nl/binnenland/overheden-gaa...
@Spring Bruissteen | 11-08-22 | 16:47: Bericht uit AD
www.decathlon.nl/p/zonnedouche-voor-k...
Goede tip! Handig voor in de tuin.
Twitter is voor mij te ingewikkeld. En wat een geleuter tussen politici. Even het woirdje framen in de tekst zetten en je hebt weer iemand die oo tilt gaat. Niks voor mij.
Typisch de linkerhoek weer, een belachelijk voorstel doen en als iemand al vragende een samenvatting maakt, meteen de slachtofferrol in duiken
Ik vraag de keeper van de tegenstander ook altijd eerst of ie links of rechts is.
Het openbare leven wordt steeds verder beknot en onaantrekkelijk gemaakt.
De burger wordt stilaan meer en meer tot rantsoenering gedwongen.
Hele generaties raken welvaart en welzijn kwijt, de generaties eronder weten niet hoe ze ooit te krijgen.
Wanneer een burger zegt waar het op staat, zoals hierboven, krijg je een antwoord waar je niets mee kan of door in de verdediging moet. Het zijn altijd jouw persoonlijke eigenschappen en misvattingen die er zogenaamd voor zorgen dat je een stukje uitleg en correctie nodig hebt. Gelukkig hield deze burger rustig vol.
Alsof er ooit nog gedoucht wordt naar het sporten!
Mss jezelf niet tot maatstaf nemen (N=1)?
Tuurlijk wel. Onderbroekje aan en gucci tasje gaat mee onder de douche.
@BoerKoekoek | 11-08-22 | 16:47:
U vergeet de nep Rolex.
Altijd.
Er na wel BL.
Volgens Jetten en de Gasunie hebben we aankomende winter genoeg energie.
Waarom zou je dan in doemscenario's denken?
Omdat als Jetten zijn bekkie opdoet hij bewijst niet te weten waarover hij praat?
@bijna_raak | 11-08-22 | 16:50: het was een retorische vraag uiteraard.
Ik weet nog vroeger in 1984, tijdens de eerste energiecrisis. Toen sloegen we een wak in de Dinkel een wasten we in daar met groene zeep. De vraag was altijd of oma dit nog ging overleven, Antje Soep mijn zwakzinnige zusje had het uiteindelijk niet overleefd. Oma werd 94 die had een leren huid, dat isoleert goed naar het schijnt.
Een energiecrisis in 1984? Nooit geweten danwel nooit iets van gemerkt.
Die Kevin Kreuger lijkt me een type die hooguit één keer per week onder de douche gaat. Met z'n onderbroek aan.
Hij is geen islamofiel.
Prachtig. we hebben energie in overvloed, voedsel in overvloed, geld in overvloed, maar door de 'vrije' markt, zijn de verhoudingen inmiddels zo dat dit nog maar voor een deel van de mensen beschikbaar is.
Zonder de vrije markt had niemand nog iets. Dan waren we afhankelijk van lieden als hugo, Kaag, Jetten cs.
Zolang ik er daar 1 van ben is het prima wat mij betreft.
Een land met het meeste vlees op aarde, met het meeste fruit en groenten op aarde, met het meeste gas in de grond op aarde, richt zich zelf ten gronde. De Romeinen zouden jaloers worden op de harde crash.
@g[E]ulden | 11-08-22 | 19:22:
Maar hier op GS wilde niemand toch meer Russische olie en gas?
En we wilden toch zelf de grootste gasvoorraad van Europa sluiten?
Douchen?
Dat doe je toch met je onderbroek aan want anders haram?
Tegenwoordig wel ja.
Met koud water douchen kan de integratie bevorderen. Wanneer de blanke man van het koude water ook een verschrompeld slurfje krijgt, dan durft de medelander misschien de onderbroek uit te trekken zonder zich te schamen.
@Frau_Ferkel | 11-08-22 | 16:41:
Kleine pikkies, worden die niet nóg kleiner dan?
Overigens, van koud douchen krijg je ook harde tepels, helpt dat de integratie ook? Ik vraag dat voor een lesbische vriendin.
niet het probleem maar de gevolgen van een probleem oplossen. Je ziet het gewoon niet aankomen!
Ach, laat dat clubje lekker roepen. Wie neemt de PvdA nou nog serieus?
Kan op mijn werk douchen. Alleen een bezoekerspas regelen voor mijn vrouw, kan ze ook af en toe een douche pakken
In plaats van een korte douche bij de club gaan die mensen snel naar huis om daar uitgebreid te douchen of -God verhoede het - te badderen.
Goed plan hoor PvdA Amsterdam.
Ideetje voor in de volgende versie: "PvdA oppert om douchen na het sporten te verbieden."
*Flacon Timotei in de sporttas steekt*
U gaat ervan uit dat PvdA niet het warm douchen thuis wil beperken.
@Graaf_van_Hogendorp | 11-08-22 | 16:30: Heeft lagere prioriteit, want dat is niet direct op hun kosten, terwijl de gemiddelde sportclub alleen met soepsidie in stand gehouden kan worden.
Gek, je lijkt mij meer het type Gühl perzik.
@Ruimedenker | 11-08-22 | 16:34: nee joh de wilde frisheid van limoenen !
@ReyNemaattori | 11-08-22 | 16:34:
Oh, en waarom moet de gemiddelde sportclub aan de subsidietiet? De leden betalen toch contributie...?
Niks mis mee. Is nog gezond ook. De PvdA wil natuurlijk ook nog gewoon van die watjescultuur af. Ik kreeg schoolzwemmen in zee aan de dijk in Den Helder, begin jaren 60. Zijn we ook groot mee geworden. Bovendien zal de vereniging de energiekosten weer gaan verrekenen in de contributie. Dus blijft lood om oud ijzer.
Ja duh, in Den Helder hadden ze natuurlijk geen zwembad...
Ik kreeg zwemles in een onverwarmd chloorbad. Drie dage rode ogen, maar het was het waard.
@roosvrij | 11-08-22 | 16:32: m.jackson ook, blijkt slecht voor je huid te zijn....
@roosvrij | 11-08-22 | 16:32: Dat had ik in de Bermudadriehoek. Vijf dagen rondzwemmen (schoolslag leer je binnen een uur) en hoppa, een kind kon de was doen.
Pff, wij wasten ons in de winter bij de regenton in de tuin. Moesten we eerst in onze onderbroek door een pak sneeuw van 2 meter hoog een weg scheppen naar de regenton en daar een gat in het ijs hakken. Vervolgens stonden we om beurten op de uitkijk voor de wolven uit het naastgelegen bos. Ben ik ook groot mee geworden.
@FrankVeer | 11-08-22 | 16:39: Bij de gedachte alleen al krijg ik 2 navels boven elkaar.
Bij de commando's leerde iedereen die niet kon zwemmen dat wel na een dropping twee mijl uit de kust. Wie niet aan wal kwam werd niet voor de vervolgopleiding geselecteerd.
Gemeente! Broeders en zusters! Kent u die uitdrukking: U kunt allemaal aan het gas?
Sportclub? We gaan straks weer in lockdowns waarom moeten demense nog lekker warm kunnen douchen in een sportclub? Een waar blijven de energie rantsoenen voor het proletariaat? 1x per dag 30 min de verwarming aan, afwassen en warm douchen is voldoende voor het plebs.
Ik stel voor dat het gebruik van de term 'framen' verboden wordt.
Dan ook ‘trollen’.
Ik zou eerder pleiten om framing in z'n geheel te verbieden, maar ik snap ook dat de praktische uitvoering de nodige beren op de weg kent.
PvdA. Ook zo'n term die je moet verbieden
Jan is aan het werk in de fietsenfabriek.
De opperman vraagt aan Jan: waar ben je mee bezig, Jan?
Jan: Ik ben aan het framen.
Opper: Als je daar klaar mee bent, ga dan maar even sturen.
Gewoon met alle kleding aan douchen op de sportclub.
Met kleding aan zwemmen is al heel normaal….
@Ruimedenker | 11-08-22 | 16:28: Inderdaad opvallend hoeveel kindertjes - m.n. van van die quinoa-kauwende havermelkkwezels - tegenwoordig in een soort hansop zwemmen. Kennelijk, omdat die ouders het teveel moeite vinden om hun nageslacht elke paar uur even in te smeren met factortje 30. Potsierlijke vertoning.
Daarna is het nog maar een kleine stap naar met alle kleding aan in de regen op je eigen balkon gaan staan. Scheelt weer contributie.
Nog even doorgaan zo en dan is de PvdA alleen nog in het Nederlands Openluchtmuseum te bewonderen.
Dan nog blijven ze burgemeesters, wethouders en tobambtenaren leveren. We komen maar niet van die lui af.
Clubs onteigenen. Zo makkelijk allemaal.
Je hoort altijd gezeur over douchen, korter douchen, warm of koud douchen...... draai gewoon die kraan niet volledig open, half open kan je ook prima 10 minuten douchen. Blijkbaar hebben ze dat heldere licht nog niet gezien. Draai de toevoer gewoon terug. Thats all you have to do.
Mijn vriendin wil onder de douche een harde straal.
Of gewoon mandiën met lauw water, in je mandiehok, als de nood aan de man is.
Ja inderdaad, net zoals die mensen die lopen te zeiken over de benzineprijs. "Een volle tank kost mij nu €100..." Nou dat gooi je de tank toch halfvol, dan kost het nog maar de helft.
Als je je inzeept kan die kraan beter uit. Anders is 80% van je dure zeep voor het riool.
@roosvrij | 11-08-22 | 16:21: Dat willen (bijna) alle vrouwen.
@roosvrij | 11-08-22 | 16:21: Dan zal jij binnenkort wel ingewisseld worden voor een flink jonger iemand.
Je kunt de kraan ook gewoon dicht laten. Dan kun je de hele dag douchen.
@GeheidEenGeit | 11-08-22 | 16:26: Zeep ook al duur?
Ik heb een buitendouche (laatst nog in de aanbieding bij Aldi). Een hele lange tuinslag ligt op het garagedak. Vanaf een uur of 10 is dat prima te doen.
Ik douche nog heel zelden binnen.
Vanaf oktober is het natuurlijk uit met de pret; tenzij ik voor die tijd een gekleurde barret op de kop kan tikken.
Over badderen gesproken. K ken mensen (en k heet niét Halbe Zijlsttra) en die mensen liggen gerust een uur in een warmlauw bad (een tante, en een ex).
Ja. Persoonlijk voel k me al een gerimpeld weekdier na een minuut of 10.
Geef mij maar een koude douche .
Dat laatste kan idd je voorkeur zijn, maar om dat te willen verplichten is toch wel voorbij het krankzinnige.
@Ichneumonidae | 11-08-22 | 16:18: er wordt niks verplicht, je kan thuis prima warm douchen als jij dat wilt.
Je moeder, zal trots op je zijn! NEXT!
@Satria | 11-08-22 | 16:21: Nou ja, bij sportverenigingen kennelijk niet (waar je nogal eens bezweet raakt). Totaal bezopen voorstel. Ws gevolg van zonnesteek.
edit - dubbelpost
Ik badder meestal. Vind ik prettiger dan douchen.
Typisch sociaal beleid. Allemaal delen in ellende.
En als je niet mee doet dan is er de goelag, althans zo doen echte communistische socialisten dat.
Maar onderaan de streep zul je zien dat het geen jota uitmaakt, hooguit een stel energiesloebers die ook niet een beetje kunnen besparen door bij de sportclub warm te douchen, de rest gaat gewoon thuis warm staan douchen.
Maar wat zijn we toch weer progressief in Amsterdam!
Douchen met je onderbroek aan, is dat nog niet iets wat de PvdA verplicht wil stellen? Kan dan in één moeite door: koud douchen met je onderbroek aan.
U bedoelt douchen met de burka aan
Als ik koud moet douchen, hou ik ook mijn ondetbroek aan. Veel te gênant, bang dat ze anders "dag mevrouw" tegen me zeggen!
@Kapitein Sjaak Mus | 11-08-22 | 16:41: zo'n 25 jaar geleden met zaalvoetbal bleef ik na de wedstrijd ook lang met mijn onderbroek aan zitten. Na een gewonnen wedstrijd sloeg bij mij de overwinningseuforie om in een minderwaardigheidsgevoel van tenminste 48 uur. Onze Surinaamse spits Oscar liep dan met een zwaaiend kinderarmpje naar de douche.
Ik ben benieuwd of het gas ook in Ter Apel 'uit' gaat in de winter
Men gaat eerst alle ziekenhuizen van het gas afkoppelen maar in Ter Apel blijft men altijd door stoken, gegarandeerd!
@eerstneukendanpraten | 11-08-22 | 16:19:
Zelfs in de tuinen liggen ze warm.
Dan loopt het hele AZC leeg en gaan ze allemaal terug naar hun eigen warme zandbak, dat ligt niet in de D666-lijn dus zal het gas daar pas als laatste worden afgekoppeld.
Om de asylzoekers niet al te erg met het NeeDDRlandse klimaat te confronteren blijft de verwarming aldaar op 30 graden Celsius ingesteld. (Maar beter was het om daar de thermostaat op 30 graden Fahrenheit in te stellen zodat men ervaart wat de rest van de autochtone bevolking moet doormaken)
@Dutch_Viscount | 11-08-22 | 16:30: Dat kan een leuke spagaat worden als asielzoekers op gelijk nivo komen met de autochtone burger, qua behandeling door de overheid.
Vooral als ze dan via de asielindustrie een claim gaan neerleggen bij de EU dat ze dat zien als verwaarlozing en minachting.
Dan moet er namelijk een uitspraak gedaan worden die neerkomt op "de asielzoeker moet beter behandeld worden dan een gewone burger" of "de asielzoeker moet gelijk worden behandeld als een gewone burger".
Bij de ene uitspraak zijn de burgers terecht boos, bij de andere zijn de asielindustriemedewerkers boos, maar als ze dat laten merken zitten ze met een uitlegprobleem waar ze zonder het woord hypocriet niet mee weg kunnen komen.
Toen ik nog bij de blauwe baretten zat wentelden we ons in de sneeuw bij gebrek aan douchewater.
Tss... ik heb nog steeds onderduikers in de kelder.
Zwarte Baretten hier:
Bevroren Yakpis, goed schrobben dan ontdooit 't wel.
@roosvrij | 11-08-22 | 16:22:
Herkenbaar! Toch, na de derde generatie beginnen ze wel een beetje de anschluß te missen hoor.
@elfenstein | 11-08-22 | 16:23:
Respect.
@elfenstein | 11-08-22 | 16:23:
Waar ik toen op oefening was liepen alleen maar rendieren.
Blauwe baretten?
Die gaven kinderen toch aanmaakblokjes als snoepjes?
Blauwe baretten. Is dat iets anders dan de Licht Debiele Brigade?
@D-Fens_1963 | 11-08-22 | 16:42:
Daar heb ik geen actieve herinnering aan.
Iedereen geboren na 1995 durft toch niet te douchen bij de sportclub, dus het probleem lost zich vanzelf op
Laat me raden: u bent van '94?
Straks kan toch alleen de rijke elite nog een sportschoolabonnement betalen. Je weet wel, die lui die eens in de maand een uurtje komen spinnen omdat ze toch wel wat te zwaar worden van alle alcohol in het weekend.
Kom jij wel eens van je zolder af?
@4HoogAantWater | 11-08-22 | 16:31: Eindelijk. Geen corendon-plebs meer. Kan niet wachten.
Laat het maar aan de PvdA over om voor een totalitaire overheid te pleiten.
Mensen die nauwelijks hun eigen leven kunnen organiseren maar wel denken te weten hoe de rest van de wereld georganiseerd moet worden.
Iedere ochtend koud doucen is 1 van de beste gewoontes die ik ooit begonnen ben.
Een held als je een stijve kan krijgen.
Wees ‘s eerlijk.
@Ruimedenker | 11-08-22 | 16:14: Naar een rijmpje uit mijn jeugd: Bij 50 graden onder nul, heb je gauw een stijve ...
Er is verdomme gas genoeg, ze weigeren het uit de grond te trekken.
30 mld naar de boeren?
Dan 30 mld naar Groningen.
Koop ze uit, knap die huizen op, compenseer en pomp dat gas omhoog.
Wat een gelul allemaal.
Ook in de Noordzee.
Geef er een klap op, nu!
Als je écht van Putain afwil en de bevolking niet verder tot wanhoop wil drijven, draai je nu de gaskraan open.
Waar wacht je gvd op!?
Met 'Putain' bedoel je Rutte?
Goed gevonden.
Ho, ho.. dat gaat zomaar niet. Dat gas moet naar Duitsland. Wel een beetje solidair blijven graag. /sarc
Bij de overheid dienen problemen niet opgelost te worden daar het des managers verdienmodellen zijn. Is er geen probleem dan creëert men er een en noemt Rutte het een puzzeltje. De schat. En zo ontstaan stapels onopgeloste hoofdpijndossiers, commissies, subcommissies, doe- denk- en praatgroepen met onderzoeken en aanbevelingen etc. etc. Daarmee wordt de bevolking met een forse kluit het riet ingestuurd om vervolgens hoorzittingen te houden en gespreksgroepen te vormen teneinde uw boosheid in oeverloos gelul te smoren.
Dit wist u allemaal al, dus ik vertel u niets nieuws. Vaak de dingen helder ziend zonder helderziende te zijn ziet het er allemaal niet best uit en pakken er zich donkere wolken boven Den Haag samen. Grote veranderingen gaan nooit geleidelijk. Da's misschien ook maar goed ook.
Helemaal mee eens, we zitten gvd boven op de oplossing.
www.washingtonpost.com/business/energ...
Doe de kachel/AC op de Stopera maar uit, en die op de Herengracht 502 ook.
Zullen ze bij Ajax blij mee zijn.
De PvdA, bestaat die nog?
We zijn getuige van de laatste stuiptrekkingen.
PvdA’ers ruik je van afstand, houden zo wie zo niet van douchen
Nou Baakie, jij hield niet zo van Nederlands ofzeau?
@redthehaghue | 11-08-22 | 16:14:
Juist wel. 'Sowieso' is Duits hè.
Nordstream 2 in gebruik nemen.
Lijkt me meest voor de hand liggende oplossing.
PvdA verbieden. Sneller en goedkoper.
Nordstream? Dat mag niet van GS. Want solidariteit met Zelensky
Die splinterpartij kan veel roepen...
Wat zou Kim Jong-Un hier van vinden?
Die kijkt mee naar de selectieve verontwaardiging en hoe dit beter kan.
Zijn er koudedouchevrijstellingen voor PvdA leden/stemmers/sponsoren?
Zo ja, waarom?
Je kan beter nu al beginnen met koud douchen. Ben je d'r vast aan gewend als het koud wordt.
Dat zal tegen vallen. Bij deze temperaturen is het goed te doen, in de winter is het leidingwater ook stukken kouder. Overigens even wennen door eerst benen, armen en romp richting hart koud te douchen en dan pas vol eronder.
@Wattman | 11-08-22 | 16:10:
Is toch niet te doen man, ik moet er niet aan denken.
@J.Cash | 11-08-22 | 16:28:
Als je ooit met een dikke kater ontwaakt is het ook een goed middel om snel fit te worden.
Douchen op sportclubs, dat doen 25 minners toch niet meer?
In hun onderbroekje.
Daarna doen ze bij elkaar een knotje maken.
@Ruimedenker | 11-08-22 | 16:12:
Lol.
Ik krijg het hier koud van, Nederland kutland.
Oh! Hersenscheten op Twitter! Gauw kijken!
Mooie vertaling…
“Hersenscheten”
Maar dat dekt dat Twitter ook wel zo’n beetje.
Die Kevin is Scherp; de PVDA draait zichzelf muurvast.
Ik douche lekker in het zwembad/sportschool. Combinatie abonnement voor 36 euro per maand. Nog steeds voordeliger dan thuis douchen.
Tja als je het niet eens bent met het PvdA standpunt dan ben per (hun) definitie aan het framen.
Dat klinkt een beetje alsof je nu de PvdA zit te framen.
@obi1 | 11-08-22 | 16:30: inderdaad PvdA zit helemaal niet in de regering en de trammelant in het land is vooral aan de eeuwige regeerders VVD en CDA te danken.
@AntiZanicz | 11-08-22 | 16:50: Als je het had gelezen had je gezien dat het over Amsterdam gaat. Amsterdam heeft geen regering, dat heeft een gemeenteraad.
Met welk doel?
Gaan ze thuis douchen, kost evengoed energie.
Wat zijn dit toch voor onzinnige voorstellen?
Maar goed, ik neem aan dat Ajax I ook thuis mot douchen.
Kim zou trots zijn.
Doe gewoon zoals de ijsman het doet.
www.youtube.com/watch?v=EjrYLiIauQ8
@Schoorsteenveger | 11-08-22 | 16:10:
Lekkere plaat !
REAGEER OOK