Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boeren gestopt met omgekeerde Nederlandse vlag

Nog niet goed

Nou, het is de Haagse medialobby gelukt hoor. Het narratief over de respectloosheid van de omgekeerde Nederlandse vlag is dusdanig succesvol dat nu andere vaandels verschijnen boven de snelwegen. Een vlag die in ieder geval niet ondersteboven gehangen kan worden, maar of dat dit het nou beter maakt... En nee, er is geen bewijs dat deze wapperaar boven de A1 bij Stroe afkomstig is van een boosboer, maar banieren hangen en fikkies stoken rond snelwegen (ook bij de A15 vannacht) is wel hun handelswijze, dus de schuldkaart is snel uitgedeeld. Of dit een symbool moet zijn voor de huidige staat van het beleid van het kabinet of een subtiele boodschap dat stikstof niet het dodelijkste gas uit de geschiedenis is, blijft gissen. Wel is het duidelijk dat dergelijke acties de steun voor de boeren sneller laten verdampen dan het laatst restje jenever in Remkes' glas en dat is koren op de molen voor de beleidsmakers die de publieke discussie het liefst richting de ophef sturen, omdat ze er op de inhoud aanzienlijk minder sterk voor staan. Die zullen dit aangrijpen als symbool van de verharding van de boerenprotesten, terwijl in werkelijkheid vrijwel alle boeren walgen van deze actie. Maar dat maakt niet uit, want ook als slechts één persoon de trekker overhaalde, schoten alle boeren in deze zwart-witte publiciteitsstrijd zichzelf zojuist in de klomp. 

Reaguursels

Inloggen

In Zeeland hingen er vandaag nog hele rijen omgekeerde vlaggen op speciaal daarvoor geplaatste palen... wat die amoniaksnuivers maar niet willen begrijpen is dat het volk heeft gekozen voor het elimineren van de vervuiler. Logisch want de burger eet er niks minder zonder boeren. De boeren denken vrees ik echt dat dit stikstofverhaal weggeprotesteerd kan worden maar dat is helemaal niet zo. Begin toch een camperstalling in je schuur, daar is wel vraag naar. En verder kunnen de agromiljoenairs eens even narekenen wat ze zouden moeten doen als de EU stopt met subsidiëren van de productie, iets wat in de basis een onbegrijpelijk verhaal is. Boeren in NL produceren afgeschermd van de wereldmarkt, draaien feitelijk op giften van de burger (belasting) en produceren troep die we hier helemaal niet willen hebben. En de waanzinnige overproductie van melk wordt gebruikt om kaas te maken, dat is melk in de vaste toestand omgezet. En omdat de boeren niks anders kunnen bedenken en gewoon in hetzelfde rondje willen blijven lopen wordt de burger gepest en de overheid bedreigd. Boer zijn is geen recht, je moet de maatschappij ten nutte zijn, anders oprotten. Die opkoop programma's waar ze NOG rijker van kunnen worden moeten ze stoppen, werknemers van andere bedrijfstakken krijgen ook geen miljoenen als hun baas failleert. Ga maar in Polen boeren, daar kan het nog. Doei!

Yeah73 | 07-08-22 | 20:28 | 4
-weggejorist-
Mark van Leeuwen | 07-08-22 | 21:05

Eigenlijk op punten mee eens. Heb ook een hekel aan kaas, maar dat is niet een prioriteit. Dat niksnutten moeten oprotten is een beter punt dat je daar aandraagt. Geen last meer van linkse lutsers. Geen vegaburgers, geen aanstellerige quinoaknotjes, geen tuinbroekvette bakfietsloeders, geen katknagers, geen slissende bontkraagjes, een volmaakt wokeloze openbare ruimte. Drugsvrij bovendien. Koetjes in de wei grazen zonder vergunning. Boeren gewoon weer aan 't werk, windmolens tegen de vlakte, vrolijk snorrende kerncentrales. Dat ruimt inderdaad allemaal lekker op. De groeten en veel succes met het trollen in je nieuwe utopie.

Mazzelstof | 07-08-22 | 22:24

Die fransen en Duitsers krijgen net zo subsidie, dus waar gaat het nu over? Om het handelsverdrag met o.a. Canada, zodat wij minder produceren en meer gaan importeren.
Het verhaal over dat wij zoveel exporteren is bullshit. We exporteren vrijwel evenveel als dat we importeren. Alleen importeren we voornamelijk troep uit Egypte, Marokko, Oekraïne, Ethiopië, etc. En waarom? Omdat dat een paar cent goedkoper is (maar wel buiten de wet en regelgeving valt van de EU, zoals milieu gewassen bescherming en mensenrechten).
Kwalitatief voedsel met de hoogste (Europese) standaard wordt verkocht aan het buitenland.
Met als resultaat, onnodige transport bewegingen (co2, stikstof, etc) en een hoop tussenhandelaren.

boerk | 07-08-22 | 23:09
▼ 1 antwoord verborgen

He, kwam die man met die Duitse naam, herr Volkert von der G. ook niet uit het dierenactivistische wereldje? Hoe weinig werd hier naderhand aandacht aan besteed in onze kwaliteitsmedia want het is nu een wereldje van bloemetjes, lieve beestjes en dierenleed.
Toevallig werd FDF opgericht om zich te beschermen tegen dierenactivistische acties omdat de overheid/politie te weinig bescherming boden, te laat kwamen of het lieten afweten. Tja, tegen mensen die van lieve beestjes houden heb je toch geen bescherming nodig?
krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teks...

matrixbluepill | 07-08-22 | 20:22

Dit ledit tot framing van de buitengebieders. Als je voor koeien, gras, groente, boerenkaas en aardappels bent dan ben je in de beeldvorming een nazi.

adhd-je | 07-08-22 | 19:00 | 1

Nee. Alleen als je FDF steunt.

Dimitjuh | 07-08-22 | 19:14

Typisch Mark van den Oever weer om zoiets te doen. Deze komt waarschijnlijk uit zijn prive-collectie.

Dimitjuh | 07-08-22 | 18:36 | 1

doe ff normaal man, met je vieze beeldspraak framing. Zielepiet.

adhd-je | 07-08-22 | 19:02

Hangen ze die nazi-vlag op om de boeren daarmee in kwaad daglicht te stellen?

AdvocatusDiaboli | 07-08-22 | 18:16 | 3

Het heeft in ieder geval weinig met kabinetsbeleid te maken, die doen vooral aan internationaal socialisme.

_pacman_ | 07-08-22 | 18:27

AMSTERDAM (ANP) - Schoonmakers hebben in het centrum van Amsterdam zo'n 66 ton aan afval opgeruimd na de Canal Parade, laat een woordvoerster van de gemeente zondag weten. Het gaat om afval uit prullenbakken, uit speciaal geplaatste containers en om zwerfafval. "Dat is behoorlijk veel", aldus de woordvoerster.
Allemaal afkomstig van Binaire, Homo en Lesbische Deugers, en de brave belastingbetalende burger betaald toch wel.

Blowup | 07-08-22 | 18:36

Idd diabo. Pure framing. Ik zag en hoorde zulks regelmatig op MSM. Onwelgevalligen linken aan facisme. Zooo obvious een 'spin'. Heel vals. Velen gingen de boeren voor om zo geframed' te worden.

BrutusMaximus180 | 07-08-22 | 19:48

Ik ben echt benieuwd wat de opening is van zes uur-nieuws van de staatsomroep.

Taatjen | 07-08-22 | 17:53

Deze zal Jesse Klaver zelf wel opgehangen hebben. Volgens hem zijn de 'boeren' actievoerders toch extreemrechtse coronademonstranten?

Johan1235 | 07-08-22 | 17:40 | 1

bestaat marqt eigenlijk nog?

Lu_Tze | 07-08-22 | 19:16

In de oorlog gaven de boeren de stadse mensen vreten en menig verzetsstrijder en jood onderdak met gevaar voor eigen gezin. Hoe haal je het in je domme hoofd te denken dat boeren deze actie hebben uitgevoerd. Deze "journalist" moet eens flink aan de tand worden gevoeld. Dit zaakje stinkt en het zijn niet de boeren.

Milovsky | 07-08-22 | 17:19

Steeds meer mensen begrijpen dat de BLAWIRO vlag een seinvlag van
nationale woede is; goed om de Blawiro aan balkons te zien hangen. Nee, ze
waaien bij wind niet op auto voorruiten zoals de lakei journalisten beweren.

Yeoman | 07-08-22 | 17:16

Führers defence force

Rattus | 07-08-22 | 16:26

En weer leugens en Nepnieuws op de NPO (Nieuwsuur).

Bij Jeroen Wollaars, zit een vent van Greenpeace, die beweert dat de toestand in het NH duingebied zeer slecht is.
Ronduit een leugen!
Dit is wat de boswachter ervan zei in de Castricummer van 6 juli:
www.bakkumbeach.nl

Bolhoed | 07-08-22 | 15:51 | 2

Grappige is dat organisaties zoals Greenpeace niet begrijpen dat de aarde continu veranderd en daarmee ook de natuur. Verandering komt volgens hun door menselijke handelen en dat mag opeens niet. Dus alles moet blijven zoals het is en mag niet veranderen. Om dat voor elkaar te krijgen moet dat gebeuren door menselijke handelen... Een goed voorbeeld hiervan zijn de heide- en duingebieden.

Xbitt | 07-08-22 | 16:10

@Xbitt | 07-08-22 | 16:10: Greenpeace, de club die vond dat de Brent Spar niet afgezonken mocht worden in een trog van 4000 meter diep, maar hun eigen schip Rainbow Warrior na een explosie in veel ondieper water wel want dat was dan opeens een 'kunstmatig rif'. Hypocriete club.

quigg | 07-08-22 | 17:03
-weggejorist-
Ruikbaard | 07-08-22 | 15:48

De koekebakker die dit opgehangen heeft doet de zaak geen goed. Voer voor de twitter-typisten en dagen lang negatieve stemmingmakerij. Verkeerde acties dus. Lekker blijven blokkeren, hou het daar gewoon bij. Is intens genoeg.

adhd-je | 07-08-22 | 15:37 | 3

Ik heb zo'n idee dat de boeren niet genoeg hun best doen om de nazi's uit hun beweging te weren. Laat ik er nou net eentje gesproken hebben gisteren op Twitter. twitter.com/Breinbrouwsels/status/155... Die liep nav die toespraak van Zelensky in de Tweede Kamer, die de FVD-achterban kwaad maakt, gewoon doodleuk te vertellen dat hij zat te wachten op een order van een nog te vormen "volksmilitie" gevormd door de FVD of een vergelijkbare partij om te gaan inunderen. Dat ging er bij mij als polderpatriot niet in en ik wou 'm dezelfde behandeling geven als met die ISIS-jihadi's toen. Ja, zo'n "#aivd, kijk je even mee?" Misschien wat zwak NSB-gedrag, maar wat moet ik anders? Toen er werd gereageerd dat hij niet wist waar het over ging, herinnerde ik 'm netjes eraan wat hij zelf had gezegd. Want iemand betichten op het beramen van terrorisme doe ik niet zomaar. Wordt er alleen maar escalerend op gereageerd. Maar een boer die toevallig mee keek, zei alleen maar dat er niet op de trol moest worden ingegaan. Ook daar netjes op gereageerd om vervolgens door de nazi in kwestie als zwakzinnige schijnheilige te worden uitgemaakt die maar van alles loopt te fantaseren. Daar heb ik het maar bij gelaten, maar hij nog niet helemaal, aangezien het Twitteraccount waar hij op reageerde daarna op verborgen is gezet. En de volgende dag dus een mysterieus hakenkruis met brandende hooibalen bij Stroe...

Ik zie in ieder geval een correlatie tussen deze twee gebeurtenissen, maar ik heb geen smoking gun die beide zaken aan elkaar koppelt. Wat ik waarschijnlijk wel voor mezelf heb kunnen bewijzen is dat de boerenprotestbeweging wel de bezem door de eigen schuur mag halen om dit soort rare figuren eruit te bonjouren.

Alexander des Burgus | 07-08-22 | 17:48

@Alexander des Burgus | 07-08-22 | 17:48:
extreem rechts is altijd kut.
Voedselproducenten en aanverwante sectoren hebben niks aan nazi-prococateurs..
De gelukkige buitengebied bewoners van Nederland willen hun omgeving houden zoals die is.
Dit ledit tot framing van de buitengebieders. Als je voor koeien, gras, groente en aardsppels bent dan ben je in de beeldvorming een nazi.
Onwenselijk.

adhd-je | 07-08-22 | 18:59

@adhd-je | 07-08-22 | 18:59:
Elke vorm van extremisme is kudt.
Wat ik vreemd vind is dat als bijvoorbeeld een Volkert van der G 'iets' doet, deugers over elkaar heen buitelen om maar te zeggen dat dit een eenling is, en zeker niet exemplarisch voor milieu-activisten. De msm benadrukt dit keer op keer, want linkse activisten zijn Liev!
Als één boeren-activist* zo'n k*t streek uithaalt met een nazi-vlag echter stelt Deugend NL dat ALLE boeren (activisten) nasi zijn. Deze k*t streek wordt keer op keer herhaald op de msm, want ALLE boeren zijn milieu-hatende kleautzakken.

*het zou mij overigens niet verbazen als linkse activisten, vermomd als boeren, dit opgehangen hebben. Deze mogelijkheid zal uiteraard niet onderzocht worden, want Boer= kudt

klimgek | 07-08-22 | 22:20

paar dingen die me opvallen.

1) Geen hooibalen die in brand staan alleen maar de berm. Dat hebben boeren nog niet gedaan. Hooibalen wel en dat de berm dan meegaat kan gebeuren.

2) brandje is net aan aan het vuur te zien niks verschroeid alleen het brandje , net terwijl er een pers fotograaf is.

3) vlag hangt zo te zien naast de weg aan een fietser onderdoorgang. Bijna niet zichtbaar van de weg. zie ook waar de foto van gemaakt is. die is genomen van de ander kant van de onderdoorgang. Erg aparte plaats om hem op te hangen. bijna alle vlagen die ik zie hangen of aan een brug over de snelweg op staan op eigen land.

iets klopt er hier niet.

Puntjes-maker | 07-08-22 | 15:28 | 7

Ik denk ook niet dat het een boer is geweest die die vlag heeft opgehangen, maar een beroepsdemonstrant. Die uiteindelijk de boeren veel meer kwaad doet dan hij zelf zou vermoeden, daar hij/zij/het er te stom voor is.

Hebbiehemookweer | 07-08-22 | 16:40
-weggejorist-
Puntjes-maker | 07-08-22 | 17:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Bijzonder dat die Randstedelijke NRC-journalist net aanwezig was op een N- weg in Stroe op het moment dat die hooibalen de fik in gingen.

Veel toevalliger dan dat antifa -tuig uit de randstad dit gedaan heeft om haat tegen de boeren en het Nederlandse volk in het algemeen aan te wakkeren

du Roi Soleil | 07-08-22 | 15:24 | 1

zijn geen hooibalen is alleen maar de berm. geen schroeiplekken te zien, dus is net aangestoken.

Puntjes-maker | 07-08-22 | 15:29

Wat denken jullie, zouden nieuws en foto s weleens gemaakt worden om expres anderen in discrediet te brengen ? Hooibalen enzo, denk het niet he.

2CVOcean | 07-08-22 | 15:19 | 1

Een false flag operatie dus. lol

copywriter | 07-08-22 | 16:44

Volgens mij is S.S. (Sjoerd Sjoerdsma) gesignaleerd.

Harrie-Couvert | 07-08-22 | 14:30

Dit is geen boer

Producent | 07-08-22 | 14:05

Aktie lijkt gekopieerd van de trucker protesten in Canada. Prachtige afleiding voor de MSM want vervolgens ging men oeverloos berichten over symbolen in plaats van inhoud. Bewijs lijkt mij in deze zaak zeer belangrijk maar dat lijkt tegenwoordig bijzaak.

Pekketrikker | 07-08-22 | 13:51 | 1
-weggejorist en opgerot-
Madame Poitiers | 07-08-22 | 13:53

Die vlaggen gaan lang mee.

dennistegelwerken | 07-08-22 | 13:51

Nightcrawler?

Humsico | 07-08-22 | 14:10

Het wordt tijd voor de zwart-wit geblokte vlag in deze kwestie, bah!

priwax | 07-08-22 | 13:36

Demoniseren werkt gewoon in Nederland, dus waarom zouden ze het ook niet proberen.

Blauwpetje | 07-08-22 | 13:29 | 4

@BenZen | 07-08-22 | 13:39: Die kogels voor Fortuyn kwamen van links, niet normaal maken wat niet normaal is, Volkert.

BadPatNL | 07-08-22 | 13:44

@BenZen | 07-08-22 | 13:39: weet u toevallig voor wie volkert in de gemeenteraad zat? Dat was groenlinks. De kogel kwam dus van links en van de dierenextremisten

Humsico | 07-08-22 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Degene (van welke politieke signatuur of met welk motief dan ook) bezit wel over een zeer zieke geest.

johnyl | 07-08-22 | 13:29

Dat is bij deze droogte wel een heeel vers brandje...( en een heeele verse vlag) weet die fotograaf heel zeker dat hij / zij niet gezien heeft wie dat ding ophing? Toch nog maar eens vragen, stel ik voor. En dan wel graag even doorvragen - want dit is wel heeel opmerkelijk...

bisbisbis | 07-08-22 | 13:29 | 1
-weggejorist-
naglfar | 07-08-22 | 14:52

Interessant.. dat eenzaam en verlaten tunneltje onder de A1 door. Wie is trouwens de immer alerte fotograaf van dit kunstwerkje welke midden in de nacht getuigen moet zijn geweest v.d. actievoerders (kuch). Nou? Er staat nl. wel ANP op de pica.

Unsinkable-Sam | 07-08-22 | 13:10 | 4

Er is tevens een tweede foto met zwarte auto (Golf?) met kenteken op de naast de A1 gelegen paralelweg (heideweg). Fotograaf is Roland Heitink van o.a. Gelrenieuws (dot) nl. Die is dus Zo. morgen om 3:15 uit zijn bed om in the middel of nowhere dictatoriale en verboden vlaggen ophangers inclusief brandje te fotograferen. Ben erg benieuwd naar de HR foto’s trouwens.

Unsinkable-Sam | 07-08-22 | 14:52

aha.. een "Jules croisetje" door het ANP! Wie kun je nog vertrouweeeeeeeeeen
(jingle van vriendschap is een illusie....) en keyboard solo!

nobodiesunmighty | 07-08-22 | 15:57

ook geen schroeiplekken van de brand. is dus net aangestoken

Puntjes-maker | 07-08-22 | 16:18
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
BennietmeerinNL | 07-08-22 | 13:10
-weggejorist-
Kopieerapparaat | 07-08-22 | 13:09
-weggejorist-
Ben_Hur | 07-08-22 | 13:07
-weggejorist-
L.E. Raar | 07-08-22 | 13:07

Dit kan je echt niet maken.

Asteroid-B612 | 07-08-22 | 13:04

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people, children discuss flags.

Joris Beltsin | 07-08-22 | 12:59 | 1

Nice!

intrigant | 07-08-22 | 13:06
-weggejorist-
Illuminati1989 | 07-08-22 | 12:58 | 1

Ik vraag me af, hoe kom je aan zo’n vlag? Niet dat ik er zelf een wil hoor.

matatwork | 07-08-22 | 12:57 | 3

Lang leve internet

normanius | 07-08-22 | 13:05
-weggejorist-
Kopieerapparaat | 07-08-22 | 13:15

Erfstuk van opa?

@WiN™ | 07-08-22 | 13:45

Dit trucje is onderhand wel bekend.

naamengetal | 07-08-22 | 12:52

In deze kleurstelling, naar rechts gedraaid en 45 graden gekanteld?
Dan blijven er niet veel interpretaties over..

koeberg | 07-08-22 | 12:57

Holle discussie: deze vlag is gewoon de nazi-vlag.

TheseDays00 | 07-08-22 | 13:59

@TheseDays00 | 07-08-22 | 13:59: Dus: voel je je vandaag een beetje nazi, ga dan onder die vlag staan en doe een dansje.

nobodiesunmighty | 07-08-22 | 16:00

Bij de uitgang van de IJtunnel aan de noord-zijde staan elke dag enkele "sympathisanten" op de voetgangersbrug met wat omgekeerde vlaggen en een spandoek "Toeter voor de Boeren". Niet dat het Remkes of wie dan ook zal boeien, maar ik toeter toch steeds even. Vele chauffeurs rond mij ook. Gisteren weer onder de voetgangersbrug door. Welk spandoek hebben de "sympathisanten" erbij opgehangen? "Apenpokken is een HOAX". Het bleef oorverdovend stil om me heen.

Lopende-Hollander | 07-08-22 | 12:49 | 2
-weggejorist en opgerot-
alexanderpechtold | 07-08-22 | 12:52

Het wachten is op een demente bejaarde bij Nieuwsuur die deze vlag duidt.

roevka | 07-08-22 | 12:49

Waar maken ze die vlaggen eigenlijk. De Dokummer vlaggen centrale heeft ze niet, of moet je een speciale boodschap meesturen? ("Ik heb een hond bij me", ofzoiets)

Pierke Smulders | 07-08-22 | 12:47 | 2

Elke gek met een zeefdrukraam kan dit zelf maken. Zie youtube.

elfenstein | 07-08-22 | 12:50

"De geit is gemolken... Ik herhaal: de geit is gemolken!" (dixit Jochem Myjer)

2Little2Late | 07-08-22 | 13:26

(x) Ongeschikt.

elfenstein | 07-08-22 | 12:47
-weggejorist-
ratelaar | 07-08-22 | 12:46

Een klein bermbrandje dat nog geen drie minuten oud is. Ik denk dat deze fotograaf zelf het nieuws wilde maken. Zijn slapende tijdlijn op twitter gaat overigens voornamelijk over geweld tegen journalisten waarvan Wilders en Baudet de schuld lijken te krijgen.

van gulder | 07-08-22 | 12:45

Mooi stukkie. Geen woord teveel geschreven en het dekt precies de lading

Mark van Leeuwen | 07-08-22 | 12:42

Goh voor de zoveelste keer het laatste restje sympathie verspeeld en dan doen ze steeds maar weer. Kan een compleet gestoorde boer zijn maar ik denk een compleet gestoorde tegenstander zoals we helaas veel aantreffen in de panelen van dit voorheen zo hoogstaande blog.

bijna_raak | 07-08-22 | 12:42

Ongelooflijk wat dit kabinet allemaal uitlokt. Werkelijk ongelooflijk!

roevka | 07-08-22 | 12:39 | 1

Ik vraag me af wie dit lakentje in zijn schuur had liggen

geenjagergeenneeger | 07-08-22 | 12:43
-weggejorist-
klimaat-vandaal | 07-08-22 | 12:38 | 3

PvdA/SP rood toch?

steekmug | 07-08-22 | 12:33

“(…) terwijl in werkelijkheid vrijwel alle boeren walgen van deze actie”. Waarom is die overgrote meerderheid dan zo stil over dit soort acties? Waarom hoor ik vertegenwoordigers van de diverse belangenorganisaties dan niet blokkeeracties, branden en vernielingen niet veel explicieter en fermer afkeuren? Ik weet zo net nog niet of “vrijwel alle boeren walgen van zo’ actie”. Dat klinkt toch een beetje als de deugmedia die er bij een booslimaanslag als de kippen bij zijn om te melden dat “vrijwel alle moslims walgen van zo’ actie” terwijl ik die grote meerderheid ook nooit hoor.

nietzomoeilijk | 07-08-22 | 12:31

.. aan het verdampen is? Ik geloof er geen zak van.

zwenkwieltje | 07-08-22 | 12:28 | 2

Nee, die schenkt gewoon bij

Mark van Leeuwen | 07-08-22 | 12:29

Ik ook niet. Maar dat komt omdat ik geen zin heb om over een paar jaar een tientje te moeten betalen voor een prei die uit Nieuw-Zeeland moet komen omdat de NL regering alle boeren weg gejaagd heeft.

quigg | 07-08-22 | 12:32

Ongepast en bijzonder kwetsend. Dan liever blauw wit rood. Voor de vlaggenhanger... Lees je eens in op de wereld ten tijde van NAZI Duitsland. En hang dan nog eens een swastika vlag op. Lul.

de Jager59 | 07-08-22 | 12:27 | 3

Er word veel te veel waarde gehecht aan die gekleurde lappen stof.

Jee-Dee | 07-08-22 | 13:15

Waarom lees ik toch overal dat het draagvlak voor boeren

zwenkwieltje | 07-08-22 | 12:26 | 3

Geen idee.
Waarom leest u die Multimediale propaganda achtige zaken?

EEnzame SchizofrEEN | 07-08-22 | 12:28

Wellicht dat mensdn vergelijkbare situaties ervaren of het gewoon wel mogen dat er een keer tot hier en niet verder gezegd wordt

Mark van Leeuwen | 07-08-22 | 12:31

Omdat er in de komkommertijd toch ergens over geschreven

Kapitein Sjaak Mus | 07-08-22 | 12:33

Kom nou toch, dit hebben de boeren niet gedaan.

gato | 07-08-22 | 12:24 | 6

@therealbraindump | 07-08-22 | 12:31:
Mijn reactie is een reactie op Gato.
We weten niet wat er is gebeurd. En daarom post ik net zo’n potsierlijke reactie

theo-is-dood | 07-08-22 | 13:02

@Wattman | 07-08-22 | 12:28: Ik geloof nooit dat het een boer was, maar wie dan wel. Lijkt me dat we dat wel eens willen weten of wordt het weer een doofpotje. Dan weten we genoeg.

gato | 07-08-22 | 13:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus die foto is gemaakt door een persfotograaf en er is een beetje brandend gras te zien wat echt niet langer dan een paar minuten aan het branden is. Ik vind het verdacht.

DoOne | 07-08-22 | 12:22 | 2

Scherp, wel heel snel ter plekke..

Wattman | 07-08-22 | 12:31

Uitgesloten is het niet, strijden is vooral tegenwoordig een mediading en (dus) manipulatie

Mark van Leeuwen | 07-08-22 | 12:35

Geen idee wat dit nu weer is. Gokje: een boze spinazi teler?

quigg | 07-08-22 | 12:20 | 1

Reclame voor het lokale Chinese restaurant.
Deze week is de Nazi Göring in de aanbieding.

Kapitein Sjaak Mus | 07-08-22 | 12:30

ik denk dat deze boer hiermee duidelijk wil maken dat het 'friet' is, en niet 'patat'.

Zyprexa20mg | 07-08-22 | 12:19

De bewuste foto is een kunstvorm, de belichting is perfect, staaltje Art Direction.
Wie is de fotograaf?

spamzuiger | 07-08-22 | 12:18 | 1

Leni zelf.

Joris Beltsin | 07-08-22 | 12:21

@KeesBruin | 07-08-22 | 12:52: Omtzigtman... heeft voor mij wel afgedaan. Is zeer kritisch, zoekt zaken zeker goed uit, maar heeft de afgelopen maanden gewoon "braaf" met Rutte en consorten meegestemd. Oftewel Partij Omtzigt gaat totaal geen verandering brengen.

2Little2Late | 07-08-22 | 13:28

Met deze zetelverdeling blijft Rutte premier. Weliswaar demissionair, maar daar maakt hij toch geen enkel onderscheid in. Met deze zetelverdeling krijg je nooit een nieuwe regering in elkaar.

Kopieerapparaat | 07-08-22 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ook in de panelen raakt men steeds verder van het padje. IC-bedden zijn niet meer zo relevant, maar de wachtlijsten voor zorg onder dwang steeds meer.

Komjehiervaker | 07-08-22 | 12:16

Als de publieke opinie zich zo laat naaien dan verdient het niet beter…

davidhasseltoff | 07-08-22 | 12:15

Die boerenprotesten zijn al lang geïnfiltreerd door de AIVD en aanverwanten. De boeren moeten en zullen in diskrediet gebracht worden.
Trap er niet in, mensen.

Nonkel Frituur | 07-08-22 | 12:15 | 3

Bij de A-I-V-D heeft niemand een trekkerrijbewijs. Dus dat infiltreren wordt moeilijk

theo-is-dood | 07-08-22 | 12:27

@theo-is-dood | 07-08-22 | 12:27: Mwah, daar hoeft de AIVD maar even over te bellen met de ambtelijke collega's van de RDW te Veendam en ze hebben er morgen zoveel ze er nodig zijn, met daarop de gegevens die ze willen.

Kopieerapparaat | 07-08-22 | 13:48

Er is evenveel bewijs dat Mark Rutte deze vlag persoonlijk heeft opgehangen als dat boeren dit hebben gedaan; namelijk geen bewijs.

Vula | 07-08-22 | 12:15

Respectloosheid van een omgekeerde vlag… Uiteraard hoop lawaai hierover van mensen die menen met autoriteit over de vlag te kunnen spreken, zoals veteranen “die ervoor gevochten hebben”. Als veteraan zou ik me drukker maken over de staat van de democratie in dit land dan over een volkomen vreedzame uiting van vergaand ongenoegen. Maar inderdaad, het lijkt wel of er een soort smeercampagne tegen de boeren gaande is.

Muxje | 07-08-22 | 12:14

Hangt hij niet achterstevoren?

Jos Tiebent | 07-08-22 | 12:11 | 1

Dat zou wel erg kwetsend zijn voor al die ouwe moffen... :)

roevka | 07-08-22 | 12:44

Media type ja het vlag op en maakt foto. Frame is gezet.

zaaddodende pasta | 07-08-22 | 12:10 | 1

Hangt de

zaaddodende pasta | 07-08-22 | 12:10

Ik heb nog een geuzenvlag voor de boeren.

wiers | 07-08-22 | 12:10

Las in het nieuws dat "de" natuurorganisaties, in casu Milieudefensie, Greenpeace, WNF en Natuurmonumenten niet willen, dat er aan de halvering van de veestapel getornd wordt.
Die clubs moeten ook bij Remkes langs. Ik begrijp dat niet, eerlijkgezegd. Greenpeace en WNF zijn tamelijk bedenkelijke actieclubs, die geen hectare terrein beheren, en dus makkelijk praten hebben. Wat ze dan ook continu doen.
Natuurmonumenten is terreinbeheerder, dus dat is een ander verhaal. Waarbij ik meteen aanteken, dat ze beter hun waffel hadden kunnen houden in deze kwestie, en gewoon in dat overleg hadden moeten zeggen wat ze voor ogen staat.
Tot dusver was de natuurbescherming erg stil, maar nu ze zien welke kant het opgaat, en dat het kabinet zijn poot stijf dreigt te houden, beginnen ze ook hun partijtje mee te blazen tegen de boeren.

KeesBruin | 07-08-22 | 12:09 | 2

Zal wel gedreigd zijn met intrekken subsidie c.q. meer subsidie om mee te blazen tegen boeren. Paar honderd miljoen is wisselgeld wanneer het om tientallen miljarden gaat.
De oprichter van Greenpeace is inmiddels al jaren tegen die club.

calamiteiltje | 07-08-22 | 12:18

De “slimmigheid” achter deze strategie is dat de onderhandelingstafel uiteindelijk uit deze clubs plus nog enkele dubieuze “boerenclubjes” zal bestaan en de uitkomst laat zich raden.
Het gros van de resterende boerenpartijen hebben zichzelf dan uitgesloten.
Net zoals de PVV uitgesloten is van regeringsdeelname.

D-Fens_1963 | 07-08-22 | 13:31

Bij joop.nl hangt nu ook de vlag uit….

degelukkigehollander | 07-08-22 | 12:08 | 2

Ongezien kan ik me dat zo voorstellen. Tot woensdagmiddag hebben zij weer hun ophef en geslreksstof

Mark van Leeuwen | 07-08-22 | 12:38

Het is zondag, en dan slapen ze hun roes uit bij de Joop, dus dan plaatsen ze niets. Ze zijn daar sowieso zo lui als een aap, de dag is al half om, voordat de eerste items verschijnen.
Maar goed, als ze dan eindelijk wakker zijn, zullen ze dit zeker oppikken. Koren op hun molen, zie je wel, die boeren zijn nazi's.

KeesBruin | 07-08-22 | 12:57

Het is al vanaf dag 1 zo overduidelijk wat het plan is van Ruttes leger van (media-)strategen en hun bevriende hoofdredacteurtjes.

100% vergrootglas op de reactie op de plannen, in plaats van op de inhoud van de plannen.

Als burger ben je onder Ruttes regime compleet kansloos als je in de weg ligt van de agenda die hij moet uitvoeren. Of je nou een Groninger, toeslagenmoeder, criticus van coronabeleid, inwoner van een AZC-dorp of een agrariër bent, als een kakkerlak wordt je platgestampt.

poepie | 07-08-22 | 12:06 | 2

Exact. En voor de vorm wordt er even "overlegd" met de gedupeerden.

Spring Bruissteen | 07-08-22 | 12:08

Exact. Over de inhoud: de meetmethode, over het grote verschil qua beleid ten opzichte van andere EU-landen, over wat er dan wel met het land gaat gebeuren, over het verschuiven van het probleem (not in my backyard, want dat eten gaat toch iemands mond in, ook al is het export)... het gaat er niet over.

memanta82 | 07-08-22 | 12:11

Hoe heette die VVD-ert ook alweer. Die in Duits uniform liep en op dat Maiden-plein liep te scanderen. Iets met Victor.

calamiteiltje | 07-08-22 | 12:05 | 1

Robbie Muntz?

Joris Beltsin | 07-08-22 | 12:13

Morgen weer bij Op1, een Nazi Vlag op de Brug hang Expert.

Misschien, door de run op de omgekeerde NL vlag, dat het hier om een kleine improvisatie gaat.
Hoeveel hebben er al afstand genomen?
En moeten brugbouwers zich nu ook schuldig voelen, omdat hun bouwwerk misbruikt wordt, en in hoeverre geven zij hier zelf aanleiding voor bij het ontwerp.
Is die Vlag wel klimaat neutraal?
Zit er wel een EU keurmerk op.

Torquemada | 07-08-22 | 12:04

Lijkt weer op zo'n agent-provocateur actie, met de nadruk op "lijkt" want in beschaafde landen wordt zoiets nooit gedaan.

Reebensteeltje | 07-08-22 | 12:04

Is het niet toevallig 80 jaar geleden dat daar een paar Duitsers zijn neergeschoten of een vliegtuig neergeschoten en een kleinkind een opa-herdenkingsgebaar wil maken?

calamiteiltje | 07-08-22 | 12:02
-weggejorist-
die_kale | 07-08-22 | 12:02 | 3

Is dit nu een "false flag"? Van de tegenstanders van de boeren? Het lijkt er verdacht veel op.
Het kan natuurlijk ook nog een uiting van één van die extreem-rechtse figuren die m.n. rond de FDF hangen, zijn.
Hoe dan ook, dit zal door de gevestigde media/orde dankbaar gebruikt worden, om de boeren zo zwart mogelijk te maken, daar kun je vergif op innemen.

KeesBruin | 07-08-22 | 12:01 | 6

@die_kale | 07-08-22 | 12:03:
Welke hooibaal? Het is een bermbrandje..
Verder volledig eens met uw conclusie.

normanius | 07-08-22 | 12:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Antifa?

MeppieRocks | 07-08-22 | 12:00
-weggejorist-
laurentius | 07-08-22 | 12:00 | 1

Hebben de boeren ook gelijk alle Ajax supporters tegen zich.

overVecht | 07-08-22 | 11:59

Natuurlijk grijpen de boerenhaters dit meteen weer aan om alle boeren bruine sympathieën aan te smeren. Zelfs de linkse sites laten zich lekker voor het karretje van Rutte's vastgoedvriendjes spannen.

Zeurders | 07-08-22 | 11:59

Alleen gekken zoals Anders Breivik willen zich openlijk associeren met de denkbeelden van Hitler. Die gekken zijn gelukkig op één hand te tellen. Maar als ik linkse Twitter-accounts volg is iedereen die tegen het landje-afpik-met-een-lulsmoes is (want daar gaat het om; niet eens om de boeren of acties zelf) "extreem rechts".

Ik denk dat boeren hooguit rechts zijn als het gaat om conservatief zijn. Niet rechts als in rassenhaat (wat foute grappen maken over negers tel ik niet mee). Het lijkt op een goedkoop en vooraf bedacht frame. En wat hieronder ook staat: hoezo is de berm zelf in brand gestoken maar geen hooibaal? En hoezo stond er al zo snel een professionele fotograaf bij om daar een foto van te maken?

memanta82 | 07-08-22 | 11:59 | 2

Mijn grote vraag is of dat aanmerken als extreemrechts nu voortkomt uit een soort trauma waardoor mensen hetgeen wat het trauma heeft veroorzaakt overal meent te zien.

Of nog duisterder: gewoon handig gebruik maken dat trauma (van de oorlog en de heksenjacht op wie fout was).

nikolaos | 07-08-22 | 12:13

Ja gelukkig zijn er niet veel met gedachten goed als Breivik

Therrie | 07-08-22 | 12:30

Nou. Het is wel een feit dat de overheid bij ziektes massaal kippen en ander pluimvee laat vergassen. Las ik in de krant.

Piet Karbiet | 07-08-22 | 11:58

Tja. Als die boeren weten wat goed voor ze is, dan sturen ze met spoed een reactie dat ze dit veroordelen.

konjodebonjo | 07-08-22 | 11:58

Daar trapt toch niemand in?

smdyasc | 07-08-22 | 11:56

Waar ik woon en wijde omgeving hangt dapper de driekleur in de omgekeerde volgorde. Maak daar maar eens een fotocollage van GEENSTIJL en dat graag iedere week. Fotowedstrijd.

Schilder58 | 07-08-22 | 11:56 | 1

Ik kom het ook overal tegen, met borden met tekst dat de hele gemeenschap hen steunt. En nee, de gemeentes halen het niet weg

Mark van Leeuwen | 07-08-22 | 12:51

Mijn labrador keurt dit af.

thanseeuwen | 07-08-22 | 11:54 | 2

Mijn Duitse herder staat te kwispelen.

Joris Beltsin | 07-08-22 | 11:59

Strafpunten voor Blondi.

thanseeuwen | 07-08-22 | 12:43

Gewoon baalhooierigheid.

Mr_Natural | 07-08-22 | 11:53

Ga eens een ISIS-vlag ophangen bij een moskee...

VanderGeelen-Coppens | 07-08-22 | 11:51 | 2

Of een regenboogvlag. Nou dan heb je de poppen aan het dansen.

Phantomas | 07-08-22 | 12:06

Het verband met boeren ontgaat mij volledig. Elke wannebe neonazi 16-jarige kan meeliften op de aandacht. Als dat het al is, maar is wel een rationele "best bet".

Als een klimaathystericus zichzelf of een ander in brand steekt zegt dat niets over de klimaatdiscussie helemaal niets. Behalve dat er aandacht is en er veel verschillende mensen bestaan met allerlei problemen en geloven. That's it.

GeenAccount | 07-08-22 | 11:50 | 1

Ik interpreteerde het als een anti-boeren protest overlgens van een anti-fascistische activitstische veganistenclub. Maar dat was mijn associasatie.

GeenAccount | 07-08-22 | 11:52

Stel je eens voor dat het een regenboogvlag was geweest.

wiers | 07-08-22 | 11:50 | 4

“Alle boeren zijn homo”, dus dat had prima gekund.
Niets uitsluiten, het zijn verwarrende tijden met onvoorspelbare uitkomsten.

Ruimedenker | 07-08-22 | 11:59

Omgekeerde regenboogvlag

sjef-van-iekel | 07-08-22 | 11:59

Valse vlag, hoewel er natuurlijk best een paar letterbakboeren te vinden zullen zijn.

Zeurders | 07-08-22 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is gewoon een reclame stunt van Arfman.

nuchterbekeken | 07-08-22 | 11:49

Ik zag laatst een boer in een Volkswagen rijden.

Mr_Natural | 07-08-22 | 11:49 | 2

Hoeveel moeten er nog komen
Hoeveel moeten er nog gaan

Duwbak_Linda | 07-08-22 | 11:57

@Mr_Natural
Scherp!

Basil Fawlty | 07-08-22 | 15:32

In een wereld van aaneengesloten facades om maar publiekelijk te kunnen veinzen het gelijk te hebben kan iedereen dit hebben opgehangen.
Ik neig nog steeds naar team boeren, aangezien de misleiding erg opeens groot bleek de afgelopen decennia, maar betwijfel of boerenverstand deze vlag heeft getoucheerd.

NiCeY | 07-08-22 | 11:47 | 1

Brand is overduidelijk hooguit een minuut eerder aangestoken. En dan al meteen een fotograaf erbij. Verder niemand in velden of wegen te bekennen? Hoogst verdacht, dit.

2Little2Late | 07-08-22 | 13:32

Even terug naar de basis van de swastika en de betekenis: De swastika is een symbool dat voorkomt in verschillende Euraziatische culturen en stamt uit de Indusbeschaving. Het is een in de loop van de geschiedenis vaak gebruikt teken in allerlei culturen wereldwijd en staat in het algemeen voor levenskracht, geluk of heiligheid. Zo is het een van de heiligste tekens in het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het ook gebruikt in het boeddhisme. Het symbool (卐) komt echter ook voor op vroegchristelijke graftomben in de catacomben bij Rome, op Romeinse schilden (scuta), op Griekse en Romeinse mozaïekvloeren uit de oudheid, en op houten klompen van Noorse Vikingen uit de vroege middeleeuwen.
Bizar eigenlijk dat een teken voor levenskracht en geluk zo misbruikt is en nu voor dood en verderf en het slechtste in een mens betekend. Waarschijnlijk opgehangen om de boeren in diskrediet te brengen.

dijkbewaker | 07-08-22 | 11:46 | 3

U gaat eraan voorbij dat de nazis het symbool een kwart slag hebben gedraaid.
Voor een Hindoe is dat net zo schokkend als het omkeren van de Nederlandse vlag voor mij is.

Kapitein Sjaak Mus | 07-08-22 | 11:49

@Kapitein Sjaak Mus; u bedoelt een achtste slag? kwart·slag (de; m; meervoud: kwartslagen): vierde deel van een volledige draai, aldus de van Dale

Nederlanddraaitdoor | 07-08-22 | 12:03

@Nederlanddraaitdoor | 07-08-22 | 12:03:
Hier aan boord hebben we alleen verstand van kwinkslagen.
Maar u heeft gelijk. De koers van het symbool is verlegd van pal noord naar noordoost.

Kapitein Sjaak Mus | 07-08-22 | 12:12

De maatschappelijke steun voor de boeren is volgens Geenstijl al zo vaak verdampt dat we inmiddels in de plasmafase moeten zijn aanbeland. Daar ontstaan wel vaak interessante mogelijkheden. We zullen zien.

Joris Beltsin | 07-08-22 | 11:45 | 1

GS is toch vrij betroubwaarder aan het worden....

nobodiesunmighty | 07-08-22 | 11:46

Sheldon Cooper Presents: Fun with Flags.

Schemerlamp | 07-08-22 | 11:44 | 1

We stand with vexillology!

Joris Beltsin | 07-08-22 | 11:46
-weggejorist-
De.Glurende.Poedel | 07-08-22 | 11:43 | 2

Er waren toch geen taboes volgens Rutte, bij deze dan.

VanderGeelen-Coppens | 07-08-22 | 11:43

Kwam net toevallig langs het huis van Robojet, wordt zwaar beveiligd. Politie, camera's enz.
Maar geen vlag gezien.
Zelfs geen regenboog.

Nuchternederland | 07-08-22 | 11:42
-weggejorist-
Jan_Pietersen | 07-08-22 | 11:42 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

Eèn vlag door een gek opgehangen, en de hele goegemeenschap is weer in rep en roer!

lanexx | 07-08-22 | 11:42 | 2

Uit de linkse hoek. Die weten wel hoe te framen.

Jan_Pietersen | 07-08-22 | 11:52

Er lagen welgeteld twee platen asbest op één van de snelweg afvalhopen.
Dat is ook weken uitgemolken in het nieuws

Maytheforcebewithyou | 07-08-22 | 22:43

Alsof Nederlandse kamerleden en Engelse prinsen niet in Duitse uniformen uit die periode zijn gefotografeerd!

Gebbetje moet kunnen.

calamiteiltje | 07-08-22 | 11:42
-weggejorist-
Devox85 | 07-08-22 | 11:40 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik sprak gister 2 jonge dames van de PvdA in de kroeg. Ze kwamen uit de provincie voor de Gay Pride. De een was serieus bedreigd en had moeten onderduiken. De ander bleef hangen en haalde steeds meer bier. Sjekkies bietsen en veel fysiek contact. Ze werd dronken en bleek zo gek als een deur. Statenlid. Wist niks. Ze vroeg mijn nummer.

Piet Karbiet | 07-08-22 | 11:40 | 4

Nog een kaars liggen uit december?

drastic | 07-08-22 | 11:43

Jonge dames die sjekkies roken?
Ik moet de eerste nog tegenkomen.

Joris Beltsin | 07-08-22 | 11:51

@Joris Beltsin | 07-08-22 | 11:51: Nou, het was in de Javastraat. Ze was Surinaams en dronk dus ook bier. Ze leek op die zangeres van de Muppet Show.

Piet Karbiet | 07-08-22 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

Al zou het zo zijn dat een boer dit heeft opgehangen, zijn nu álle boeren opeens schuldig?

Was die denkwijze niet verboden toen het om moslims en aanslagen ging?

mental K | 07-08-22 | 11:40

Toch een detail….
In Stroe lijkt het een “bermbrandje”, terwijl op andere locaties boeren zelf hooi meenemen om af te fikken.
Tenzij dat de rollen zijn van gemaaid bermgras.
Verwarrend hoor.

Ruimedenker | 07-08-22 | 11:40 | 1

Vooral verwarmend ook.

Toki | 07-08-22 | 11:52

Dit is voor de publieke opinie op zijn minst niet handig…

Wijze uit het Oosten | 07-08-22 | 11:40

Dit doorziet iedereen toch? De bermbrandjes van boeren worden gevoed met hooibalen waar je niet overheen kan kijken en hier is een flesje terpentine in het gras geleegd en aangestoken. Ik zeg in het beste geval een kwajongensstreek.

Bugblatter | 07-08-22 | 11:40 | 1

Hé!!^^^^

Ruimedenker | 07-08-22 | 11:40

Ik ken nogal wat boeren, en daar zit er niet ééntje bij die zo'n vlag in zijn bezit zou willen hebben.

SNAFU | 07-08-22 | 11:39 | 2

Natuurlijk niet. Wat de fuck moet je met een swastikavlag? Aardbeien verkopen? Maar aan de andere kant er hoeft maar één duffe eendenest tussen te zitten.

Mazzelstof | 07-08-22 | 11:47

Ik ken nogal wat burgers, en ook daar zit er niet ééntje bij die zo'n vlag in zijn bezit zou willen hebben.
Maar ja, blijkbaar zijn er toch enkele mensen (boer of niet) die zo'n vlag hebben.

koeberg | 07-08-22 | 12:28

Misschien een deelnemer aan Amsterdam Pride die zich als nazi identificeert. Blijkbaar zijn sommige taboes toch heel moeilijk te doorbreken.

spanarchist | 07-08-22 | 11:39

Een hakenkruis ophangen om sympathie bij de bevolking te krijgen? Ja ja.

Mr_Natural | 07-08-22 | 11:38 | 1

Precies, zo dom zijn ze niet.

keistad | 07-08-22 | 11:41

Zo te zien is het bermbrandje net aangestoken toen deze foto gemaakt werd.
Deze fotograaf is dus niet pas na een politiemelding garriveerd.

pjotr nicknaamtov | 07-08-22 | 11:38 | 1

Ik zit ook naar dat brandje te kijken, wat staat er te fikken? De berm zelf?
Geen hooibaal o.i.d.
Lijkt erop dat hier geen trekker met brandbaar materiaal is geweest, maar voetgangers met een nazi vlag, een paar schoenen en een aansteker.

Kouwe Kees | 07-08-22 | 11:40

Boeren sympathisanten: "Dit is een volksopstand"
De rest van het volk: "Nee dat is het niet"
Boeren sympathisanten: "Geen boer, geen voer"
De rest van het volk: "Het gaat vooral om veeteelt en de export daarvan, veel voer importeren we al"
Boeren sympathisanten: "Typische links gelul"
De rest van het volk: "Nee, feiten"
Boeren sympathisanten: "Wij zijn bereid geweld te gebruiken"
De rest van het volk: "Ja, omdat de meesten van jullie ver/extreemrechts zijn en onder de loep zitten va de AIVD"
Boeren: "Ehm, wij zijn eigenlijk niet zo heel blij met de steun van 'terreurboeren' en rechtsextremisten'.
Rest van het volk: Wij steunen jullie boeren.
Boeren sympathisanten: "De overheid moet kapot! Wij eisen een radicaal rechtse regering!"
Rest van het volk: "Ja, want dat ging vroeger ook zo goed"
Boeren: "Ja als je demonstreert en 3/4 is rechtsextremist ben je daar niet blij mee"
Rest van het volk: "We komen wel tot een goede oplossing die werkt, iets met 32 miljard euro."
Rechtsextremisten: "Boooh niets daarvan!"

Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 11:37 | 17

@First Contact | 07-08-22 | 12:09:

Helaas. Geen D66. Ik ben tegen een gekozen burgermeester, tegen referenda, ik heb namelijk heel weinig vertrouwen in de (rancuneuze) stemmer. Voordat je het weet zit je met een debiel met een vlotte babbel als burgermeester en voordat je het weet gaan mensen "stemmen" over zaken die ze niet bevatten. Nee daar huren we mensen voor in. Hoewel dit tegenwoordig nogal aan inflatie vertegenwoordigd is. Veel te veel roeptoeters in de Kamer.

Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 12:23

@Papa Jones | 07-08-22 | 12:22:

Ik ken via via melkveehouders die wat slimmer te werk zijn gegaan en al een tijdje bezig zijn om de ammoniakuitstoot een halt toe te roepen. Gewoon omdat je niet briljant hoeft te zijn om te snappen je land vervuilen geen goed idee is.

Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 12:26
-weggejorist-
swapper | 07-08-22 | 12:27
▼ 14 antwoorden verborgen

Nazi vlag ophangen, snel fotootje maken, vlag weghalen, fotootje op internet plaatsen en de frame is gemaakt.

Jeroen65 | 07-08-22 | 11:36 | 12

@Ruimedenker | 07-08-22 | 12:03:

De "activisten" zijn allemaal rechtsextremistische "wappies" w.o. figuren zoals Bauder en Engel.

Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 12:37

@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 11:40: Hmm, ik krijg de laatste maanden de indruk dat iedereen die ook maar een beetje kritiek levert op het kabinet, meteen "extreem-rechts" is. Of "radicaal rechts", of "ultra-rechts".

2Little2Late | 07-08-22 | 13:37

@2Little2Late | 07-08-22 | 13:37: ach. Theo is er 1 uit de VVD66-stagiair-rij Koreaanse Slet, berbaar, Kuifje, Landgenoten, antizanics e.d.

Je moet die gasten gewoon een beetje laten trollen. Geeft wat reuring.

Maytheforcebewithyou | 07-08-22 | 22:35
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik hoop dat het de boeren niet weerhoudt om te demonstreren. Ieder protest wordt anders gekaapt door totale randdebielen en dat maakt dat de gematigde meerderheid zijn stem niet meer laat horen omdat je niet met die kutlui geassocieerd wil worden. Zo gaat dat al jaren en dit is ook mede de reden dat Rutte maar zijn gang kan blijven gaan. Caroline van der Plas heeft een rotdag denk ik, die zal wel weer de hele dag afstand moeten nemen van deze luilebollen.
Gewone boeren laat je horen, blijf protesteren en houd vol.

osolemio | 07-08-22 | 11:36 | 1

Jazeker, volhouden boeren.
En zo´n vlaggetje, ik trek me er niks van aan.
Eén of andere stokert. Negeren.

ChalinaRosa | 07-08-22 | 11:40

GroenLinks is de trekker nog vergeten op de foto.

Sarcastica | 07-08-22 | 11:35

En waarom hebben ambtenaren dit niet gedaan dan? Een paar jaar geleden beweerde een tuthola van Jeugdzorg in de zaak van Yunus Azaroglu ook volop dat ze was ondergedoken omdat ze bedreigd was. Daarmee suggererend dat het uit de hoek van de ouders kwam. Naderhand bekende de Jeugdzorgstituee dat ze gelogen had.
Overigens is de kwestie Yunus nog niet voorbij. Hij wil zijn ouders niet zien. Hij is inmiddels 19. Dus dat hebben jeugdzorg en die twee lesbouders dan goed voor elkaar. De reden van de uithuisplaatsing was een rapport van een arts Jansen uit Limburg die beweerde dat Yunus allemaal botbreuken had, en waarschijnlijk van de commode afgegooid was. De eerste keer had jeugdzorg namelijk verloren van de ouders met een malle beschuldiging. Deze stuiterdiagnose kwam in het beroep uit de hoge hoed. Opmerkelijk, Yunes is een Haagse zaak, Jansen heeft de kleine meneer nevernooit in het echt gezien. Verder hebben we natuurlijk nog Dries van Agt die ZuidMolukkers standrechtelijk liet doodschieten. Om zijn geweten te sussen werd hij later een fanboy van de Palestijnse zaak.

F. von Zeikhoven | 07-08-22 | 11:35 | 2

Oh, Yunes? Ik was als SJD hulpverlener bij zijn echte moeder betrokken. Die mevrouw raakte in de jaren 90 de helft van haar familie kwijt toen de auto waarin ze op kerstavond zat, slipte en in de Laakhaven zonk. Ze is de enige overlevende van da lt drama. Die avond gebeurden er in het hele land ongelukken, waaronder een kettingbotsing op de A15 onder Charlois op het niet voor ijzel ideale ZOAB...

F. von Zeikhoven | 07-08-22 | 11:41

Van Agt (antisemiet) is de engheid zelve

Slough | 07-08-22 | 12:08

O wacht deze vlag betekent 'u nadert een rotonde voor spookrijders'

Cornelis12 | 07-08-22 | 11:35 | 1

'Draai om en zet hem in zijn achteruit.'

Kouwe Kees | 07-08-22 | 11:37

Aan de andere kant heeft de hoogste geestelijk leider van de radicaal-boeristische FDF zelf al eerder vergelijkingen gemaakt met die periode.

Duwbak_Linda | 07-08-22 | 11:35 | 1

Er is natuurlijk allerlei rechts-extremistisch pus dat maar wat graag meelift op de 'successen' van de boere protesten. Het gaat ze ten slotte alleen maar om het veroorzaken van rellen, onrust en destabilisering.

Dus de kans dat het recthsextremistische (FVD) wappies zijn is aanwezig.

Het grote gevaar is niet de achterlijkheid van het ophangen va ndie vlag maar de DPG media & Co. die hoe dan ook dit gaan koppelen aan boerenprotesten. De afgelopen dagen heeft de dPG media al aardig haar best gedaan om lekker polariserende stukjes te publiceren...

litebyte | 07-08-22 | 11:46

Ik heb veel begrip en sympathie voor de boeren die vechten voor hun bestaan en dat van hun kids. Als er echter door hen hakenkruisvlaggen worden gebruikt in hun strijd, is mijn liefde en begrip voor hun zaak heel snel verdwenen.

langzullenweleven | 07-08-22 | 11:34 | 6

@Ichneumonidae | 07-08-22 | 11:37: Reken maar dat er nu allerlei andere groeperingen tevoorschijn komen. Links en rechts, die misbruik ervan gaan maken. Of als je een complotboer bent, wie zegt dat het niet wat romeo's zijn die de boeren in kwaad daglicht willen zetten?
Zoals hierboven ergens staat, het is heel erg makkelijk om ff snel Nazi vlag op te hangen en foto te maken als er ergens een brandje is.

klaas24 | 07-08-22 | 11:44

Het gebruk van ‘kids’ is net als emojis niet toegestaan op GS.

skoftig | 07-08-22 | 11:49

@klaas24 | 07-08-22 | 11:44: Jaja, het zal heus van alles kunnen zijn. Punt is dat we het niet weten en er vrolijk op los kunnen speculeren, maar dat helpt niet gek veel.

Ichneumonidae | 07-08-22 | 11:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Veel vlaggen zijn gekheid op een stokje

Mr_Natural | 07-08-22 | 11:34

En de natuur en milieuorganisaties willen niet praten met het kabinet zolang er 'geen taboes' richting de boeren zijn. Schiet lekker op zo allemaal.

Leptob | 07-08-22 | 11:34 | 1

Laat ze dan maar gewoon wegblijven. Klaar.

ChalinaRosa | 07-08-22 | 11:43

Kom deze vlag wellicht van een hooizolder waar hij 77 jaar, samen met het antiek en de trouwringen van mijn grootouders, verborgen heeft gelegen ?

Cornelis12 | 07-08-22 | 11:34

Lastig om te zien of deze vlag nu op zijn kop hangt of niet.

Schemerlamp | 07-08-22 | 11:33

Een 'false flag' operatie,

inCol | 07-08-22 | 11:33

Dat is toch die vlag van de toenmalige Duitse regering die in conflict was met o.a. de toenmalige Nederlandse regering?

calamiteiltje | 07-08-22 | 11:33 | 3

Heinrich und Gunther!

therealbraindump | 07-08-22 | 11:34

Nou je mocht in het parlement Hitler geen stoute naampkes geven.

Was verboten.

Kaas de Vies | 07-08-22 | 11:45

Rausertig !!!!

Piet Karbiet | 07-08-22 | 11:47

Ach, extreem links weer bezig?

redthehaghue | 07-08-22 | 11:32 | 1

Ben je mal! Is veel te vroeg!

litebyte | 07-08-22 | 11:41

Heeft iemand opgehangen in een vlag van verstandsverbijstering.

Kaas de Vies | 07-08-22 | 11:32

Die vlag is niet door boeren opgehangen. Spoor de daders maar op en geef ze de behandeling die hierbij hoort.

TheseDays00 | 07-08-22 | 11:31 | 1

bron?

drastic | 07-08-22 | 11:47

Dit is nog eens wat je noemt een false flag

rectormagnificus | 07-08-22 | 11:29 | 2

Touché!

Tietmier | 07-08-22 | 11:33

Hahaha! Exact! Hoe krijgen we de boeren zo extreem mogelijk afgebeeld, zie op een of andere manier te koppelen aan rechts-extremisme en neonazi's...

Zie de beelden in de DPG media, 1Vandaag etc.

litebyte | 07-08-22 | 11:33

Dit lijkt me overduidelijk een tegenactie van Antifa/DWARS.

First Contact | 07-08-22 | 11:29

Man heeft vlag opgehangen uit steun voor Oekraïne.

spanarchist | 07-08-22 | 11:29

Wie denkt dat dit door een boer is opgehangen moet zijn hoofd laten nakijken.
Alles wordt nu uit de kast gehaald om onze agrariërs in diskrediet te brengen. Wat een lage streek.

Weetje71 | 07-08-22 | 11:29

Vlag van Red Swastik Society?

NLgaatnaardeklote | 07-08-22 | 11:29

Boeren hebben over het algemeen wel een klein wereldbeeld, wat zich soms uit in racisme. Maar nazis zijn het niet.
Misschien een boerenzoon met een nazihobby? Zo’n vlag koop je niet zomaar bij de action. Die moet al ergens op een zolderkamer gehangen hebben.

bamitoren | 07-08-22 | 11:29 | 4

Of boerenhen.

Papa Jones | 07-08-22 | 11:37

De meeste boeren wonen niet in het meest smerige themapark van de EU - Amsterdam. Dus zo klein zal dat wereldbeeld wel niet zijn.

Wat wel waar is - Ze zien vaak niet zoveel van de wereld zoals de genderneutrale quinoa kauwende RBNB rolkoffer trekkende surrogaat cosmopolitan...
Omdat ze te druk zijn met WERKEN!

litebyte | 07-08-22 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Moeilijk te geloven dat die nazivlag door boeren is opgehangen. Ik zou daar toch eerst wel een sluitend bewijs van willen zien.
Ik denk eerder aan antifa boys c.s. die de boeren nog eens extra in een kwaad daglicht willen zetten.... Just my 5 cts

hatsikidee | 07-08-22 | 11:29

Ik kan niet geloven dat de boeren dat gedaan hebben. Ze worden al weken in de "rechtse hoek" geschoven. Waar komt die foto vandaan? Joop? En zijn er beelden van het ophangen zelf?

keistad | 07-08-22 | 11:28

Als we dan toch gaan speculeren... ik vermoed dat het een Duitser was die deze vlag heeft opgehangen.

Ichneumonidae | 07-08-22 | 11:28 | 5

Tot voor kort zou iedereen in Nederland denken, maar helaas we hebben geen gezamenlijke vijand meer, dus beginnen we onderling ruzie te maken. Wellicht opnieuw een bezoekje brengen aan ons land?

Ds_Dre | 07-08-22 | 12:34

Alles maar dan ook alles wordt ut de kast gehaald om de boeren als extreemrechts aan te duiden. Hier is zelfs een malloot die het over “terreurboeren” heeft. Het zijn onze eigen landgenoten he! Nu niet meer welkom in eigen land.

Drembil | 07-08-22 | 17:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo heb je het over agrariërs, zo heb je het over ariërs.

Mr_Natural | 07-08-22 | 11:28 | 1

Iedereen heeft het altijd wel over die boeren, maar die politici zijn ook geen lieverdjes hoor.

hatsikidee | 07-08-22 | 11:30

Het is wereldwijd een populaire vlag bij de aanhangers van een woestijngeloof maar dan mag het. Of zoiets.

Piet Karbiet | 07-08-22 | 11:26

OK, maar waarom nu die Turkse vlag?

RickTheDick | 07-08-22 | 11:26

Als het door een boer gedaan is dan is het wel een heel grote kltzk. Aan de andere kant kan het ook een provocateur geweest zijn. Immers de strijd in de media moet gewonnen worden.

Zapata10 | 07-08-22 | 11:26 | 2

Remkes' Romeo's?

Duwbak_Linda | 07-08-22 | 11:28

Ik snap het niet, wie is Arfman.

BrutusBosch | 07-08-22 | 11:24 | 1

Een bedrijf dat afrasteringen plaatst.

SNAFU | 07-08-22 | 11:35

Ce n'est pas un mouchoir.

Duwbak_Linda | 07-08-22 | 11:24

Ik heb een albanese vlag, als ik die nu boven een viaduct hanfg dan is iedere boer een albanees. Ook moet je altijd rekening houden met fotoshop.

Schilder58 | 07-08-22 | 11:24 | 1

Als 1 politicus liegt en bedriegt, liegen en bedriegen dan alle politici..... Dit is een minder goed voorbeeld, maar om op enkele voorbeelden alle boeren te dissen gaat wel wat ver. Gisteren zag ik een boer in een roze overal dus nu zijn alle boeren fascistische homo's.......??? Framen op een incident is niet goed.

Schilder58 | 07-08-22 | 11:29

De swastika is een oeroud symbool uit India. Een boer bekeerd tot het hindoeisme?

Barend Braakbal | 07-08-22 | 11:23 | 1

Zal wel door linksgekkies zijn opgehangen. Kom nooit een verdwaalde skinhead tegen, wel onwelriekende deugers.

Arnold9638 | 07-08-22 | 11:23

Lijkt mij meer een actie van iemand die het niet zo eens is met het boerenprotest.

Vacuumbom | 07-08-22 | 11:23

De vlag van de Rode Khmer was wellicht toepasselijker geweest. Pol Pot wilde immers een agrarische samenleving forceren. De boeren zouden ook gelijk de steun van Paul Rosenmoller krijgen.

Arnold Layne | 07-08-22 | 11:22 | 1

Heb de pech gehad om die man in het echt te ontmoeten
Wat een griezel

Therrie | 07-08-22 | 12:43

Die vlag hangt 90 graden gedraaid, wat betekent dat?

Mr_Natural | 07-08-22 | 11:22 | 1

Wassen op 90 graden?

Papa Jones | 07-08-22 | 11:40

Er zal geen boer zijn die zoiets in zijn hoofd haalt. Er zijn bakken vol complotgekkies die de protesten van de boeren aangrijpen om hun steentje "bij te dragen". Ik gok dat je het in die hoek moet zoeken

John Dough | 07-08-22 | 11:22

Vermoed dat dit geen boeren zijn geweest, maar OF debielen zonder hersens die willen rellen, OF overheidsgluiperds die op deze manier de boeren in een slcecht daglicht willen zetten. Kiest u maar.

Swaffelkaffert | 07-08-22 | 11:22 | 4

Ik geloof er ook niets van dat het boeren zijn geweest die deze vlag hebben opgehangen. Daarbij, hoe kom je aan een dergelijke vlag? Ik gok op een beschadigingsactie.

therealbraindump | 07-08-22 | 11:24

Extreem links. Wat ik je brom.

Tietmier | 07-08-22 | 11:36
-weggejorist-
intrigant | 07-08-22 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is toch duidelijk een vlag van onze regering, ze benemen zich ook zoo.

jan huppeldepup | 07-08-22 | 11:21

Westlandse boeren?

Mokum Kosher | 07-08-22 | 11:20

Iets met alles over één kam scheren. Maar het is inderdaad niet netjes om de EU vlag ondersteboven te hangen.

Linke Soep | 07-08-22 | 11:19
-weggejorist-
Portugalisch | 07-08-22 | 11:19 | 1

Als we nou eens gewoon over stikstof gaan praten in plaats van de boeren. Ik weet wel dat over de inhoud praten niet meer van deze tijd is, maar misschien toch nog eens proberen.

Manny Calavera | 07-08-22 | 11:19 | 1

Bijna 80% van de atmosfeer. Genoeg om over te praten maar te weinig om te interesseren.

Mazzelstof | 07-08-22 | 11:40

Zoekt Azov nu ook al asiel?

hoochee | 07-08-22 | 11:18

Mensen gebruiken ook nog steeds de China vlag en de Sovjet unie vlag. De vlag is is, of de islam, hangt overal. Ik hou niet van de swastika, maar dan moet je meerdere vlaggen die hetzelfde gepresteerd hebben of wensen, cancellen. Het verdient iig niet dr schoonheidsprijs.

Schepvogel | 07-08-22 | 11:18

Als je niet weet welke lunatic die vlag heeft opgehangen kun je er ook niet zo gek veel zinnigs over zeggen, dunkt mij.

Ichneumonidae | 07-08-22 | 11:17

Het is maar een vlaggetje.

Mr_Natural | 07-08-22 | 11:17

“Natuur- en milieuorganisaties willen niet met het kabinet gaan onderhandelen over de stikstofdoelen. Greenpeace, Wereld Natuur Fonds, Natuur en Milieu, Natuurmonumenten en Mobilisation for the Environment zeggen tegen Nieuwsuur dat aan die doelen niet te schaven valt.”

Dan weet je dat de toon harder wordt en de acties van de boeren doorgaan en eventueel harder worden.

Het tonen van het hakenkruis hoort niet tot hardere actie.
Het tonen van deze uitingen en/of vergelijking zijn walgelijk.

Ruimedenker | 07-08-22 | 11:16 | 10

@Toki | 07-08-22 | 11:33: De meeste boeren hebben ieder kwartaal subsidie-kanjers op de bankrekening. Veelal meer dan een modaalinkomen. Dan de fiscale malversaties nog. Het is allemaal gratis geld bij de boeren.

AntiZanicz | 07-08-22 | 14:25

@AntiZanicz | 07-08-22 | 14:25: dan moet er worden gehandhaafd. Met deze reden de boeren willen cancellen raakt kant noch wal.

Maytheforcebewithyou | 07-08-22 | 22:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Nazi's in Nood is zóóó 1944

Papa Jones | 07-08-22 | 11:15

Niet handig van team boer. Of zou C. Kusters de boerenprotesten mede gijzelen net als de wappies deden?

pibasso | 07-08-22 | 11:15 | 1

raak

Pensionista | 07-08-22 | 11:22

Wat een valse vlag!

Is dit nog nieuws? | 07-08-22 | 11:15 | 2

Inderdaad, Tonkintje. Te doorzichtig.

Phantomas | 07-08-22 | 11:20

Ik vermoed een Volkskrant journalist.

TheEgg | 07-08-22 | 12:06

Tja. Stel dat het inderdaad een boer was die dit ophing. Wat wil zo'n vlag dan zeggen?

Is hij fan van de nazi's?
Of vindt hij het kabinet handelen als nazi's?

Papa Jones | 07-08-22 | 11:14 | 2

Dan is hij in feite een fan van het kabinet, dus geen boer.

Toki | 07-08-22 | 11:26

de suggestie is de samenleving als nazistisch aan te duiden. Mensen die niet voor de terreurboeren zijn werden al aangeduid NSB-er. Duidelijk dat de terrreurboeren zich als bevrijders of verzetsmensen zien.

AntiZanicz | 07-08-22 | 14:23

Oh jee, 1 andere vlag en alle protesterende boeren zijn meteen de pineut.

Is dit nog nieuws? | 07-08-22 | 11:14 | 3

Dat bedoel ik.
Maar goed als je jouw weloverwogen en gefundeerde mening over de boeren/stikstof crisis laat beïnvloeden door 1 (één) nazivlag, waarvan niet zeker is welke randdebiel of waarom deze is opgehangen, dan mankeert er in ieder geval wel iets aan je verstandelijk vermogen.

J-van-de-Bontekoe | 07-08-22 | 12:17

de belangrijkste vraag is natuurlijk wie er zo'n vlag in huis heeft voor speciale gelegenheden. En hoe kom je er aan? Van Alibaba of een andere principeloze aziatische leverancier?

AntiZanicz | 07-08-22 | 14:21

Als dit de ongekend harde actie van Mark van den Oever betreft, dan draai ik mij weer om.

Charles Swietert | 07-08-22 | 11:13

Deze vlag hoort in Brussel thuis.

Cor Netto | 07-08-22 | 11:13 | 4

Eensch

Jongezeeschuimer | 07-08-22 | 13:57

onzin,

AntiZanicz | 07-08-22 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl