Binnenkort: 18 miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde
Het is niet vol, het is druk
Maar waar laat je al die mensen als de boeren zoveel land in beslag nemen!!! Even de cijfers. In de eerste helft van 2022 streken er 195.200 migranten neer in Nederland en emigreerden er 72.300 Nederlanders naar Portugal (en omgeving). Dat komt netto dus neer op 122.900 nieuwe Nederlanders door migratie, en dat is VIER KEER ZO VEEL als dezelfde periode vorig jaar. De natuurlijke aanwas (geboorte minus sterfte) daarentegen viel negatief uit en "Dat is ongebruikelijk voor een tweede kwartaal. Alleen in 2020, toen de sterftepiek van de eerste coronagolf in april viel, was dat ook het geval."
40% van de migranten waren Oekraïeners die bij een NRC-gastgezin wilden wonen terwijl hun president z'n PR-hand overspeelt met een Vogue fotoshoot. Enfin, De Teller die het aantal West-Duitsers bijhoudt staat op moment van schrijven op 17.719.957 Nederlanders. En dan rijst de vraag: hoe heet de exact 18 miljoenste Nederlander? Arie, Artem of Achmed?
Het is niet vol, het is gezellig!
Reaguursels
InloggenEn het wordt steeds gezelliger. Het is geen discreet batch proces meer maar een continue.
mohammed (met kleine letters)
Het verstandshuwelijk van Den Haag gaat steeds meer zijn vruchten af werpen voor de natte droom van de linkse kerk. Lachebekje dwaalt steeds meer af van zijn en van zijn partijprincipes. Ooit was de VVD een fatsoenlijk rechtse partij. Nu is het alleen maar schipperen en inleveren en principes verloochenen om lachebekje maar in het pluche te houden. Hoe de milieuwappies bevolkingsgroei en beter milieu/natuurbehoud met elkaar rijmen is mij een raadsel, maar ze zullen er een ongetwijfeld fraaie, onnavolgbare draai aan kunnen geven naar goed links gebruik.
Dat plaatje van die teller is alweer ruim 400 achterop geraakt intussen.
Die 72.000 zijn iig zelfvoorzienend, en waarschijnlijk nettobetaler aan de Staat. En die dan ruilen voor 195.000 die we de komende tientallen jaren mogen onderhouden.
Inderdaad. Wij zijn dikke netto-betalers en hebben er schoon genoeg van.
Over een maand zitten we in Denemarken.
veel betere sfeer daar en daar hebben ze tenminste nog wel een rationeel asielbeleid.
Het vertrouwen in de overheid is daar dan ook nog steeds hoog.
Ik heb geen zin meer om aan te zien hoe ons zuurverdiende geld hier wordt verkwanseld.
Dat filmpje van Fluitsma en Van Thijn is echt van een ander tijdperk. Zoiets zou nu echt niet meer zo mono-cultureel mogen zijn.
Illegale overdracht is epische selfpwn
Slot, voorraad en vat.
Ik en vrouw kunnen alleen maar huilen....
Ons mantra voor immigratie van onze / uw kinderen moet genoegzaam bekend zijn.
Emigratie i.p.v. immigratie
De overheid is tegen ons. De overheid dwingt gemeenten om vluchtelingen op te nemen. Op zich prima misschien, ware het niet dat de overheid gemeenten niet kon dwingen om huizen voor onze kinderen te bouwen en te regelen. Die mogen gewoon 15 jaar op de wachtlijst staan. Dan kan de overheid opeens niets.
De bevolking in NL groeit momenteel met 0,6% - 0,5%. En de trend is dat deze groei verder afneemt. Geen zorgwekkende ontwikkelingen.
Je kan klagen en aanpassen, proberen terug te vechten of je kan vertrekken, kies maar.
Stuur een petitie naar de Kaag elites, om eindelijk eens een bril op te etten en te gaan lezen :
www.demo-demo.nl/files/Grenzeloze_Verz...
Tsja, de inheemse heeft al 50% van z'n rechten ingeleverd, terwijl z'n (financiële) plichten verdubbelde.....
Grenzen dicht. Kappen met die onzin. Als we zo doorgaan wordt dit onze ondergang.
En iedereen met een IQ boven de 20 snapt dat.
Dus kennelijk is dat de bedoeling. Want je maakt mij niet wijs dat er niet één politicus in de kartelpartijen zit die daar boven zit.
Over welke 'onzin' en 'dit' heeft u het? Altijd hetzelfde: er wordt een drogreden geponeerd waar vervolgens allerlei conclusies worden opgehangen en waarvoor optreden wordt gesommeerd.
@Red shirt | 28-07-22 | 13:18:
Wat is er zinnig aan overbevolking door ongecontroleerde massaimmigratie?
Snap je het echt niet of kwam je alleen weer even belletje trekken?
@Red shirt | 28-07-22 | 13:18: Kan jij nou niet eens opzouten met een away team en niet meer terug komen, zoals het een red shirt betaamt? Je weet heel best waar hij het over heeft. En dat is geen drogreden, en dat weet je ook.
stickstijf solution: koeien eruit, gelukszoekers erin!
Inkomstenbronnen eruit, kostenposten erin!
De grootste klap moet nog komen. Al die alleenstaande asielzoekers gaan een vrouw uit land van herkomst hierheen halen. Grote kans dat ze ook hun complete familie hierheen mogen halen, want anders zijn ze zielig enzo.
Broedkip + gezinshereniging = bevolkingsexplosie, zoals we dat ook bij de Turken en Marokkanen zagen.
Los van de leefbaarheid van de maatschappij moet je ook kijken naar de verhouding werkenden en inactieven. Dit is nu al ongunstig, maar ik vrees dat dit in de toekomst nog erger zal worden. Zolang de potjes met gratis geld gevuld worden is er niks aan de hand, dus de doodsteek voor Nederland is als we een 'brain drain' krijgen en al het productieve volk vertrekt uit Nederland.
Rot op man. De Marokkaanse en Turkse gemeenschap groeit nauwelijks.
@Cobarde | 28-07-22 | 13:43: Omdat ze vanaf 3de generatie zichzelf Nederlander mogen noemen...
Gezellig, dat sustainable urban power house aan de Noordzee.
En zo graven we verder aan ons eigen graf. Er moet geen rem op migranten maar een stop. We offeren ons land op aan de natte droom van stuurloos links.
Je kan niet vluchten. De gemeenten "nemen hun verantwoordelijkheid". De universiteiten roepen dat ze er zelfs beter van worden. Bedrijven groot en klein zeggen - na jaren van inkrimping en personeelstops - dat ze smachten naar eenvoudig kort en snel op te leiden personeel. Basis en voortgezet onderwijs brengen voortdurend naar buiten hoe nóg meer hulp en ondersteuning de kinderen van nieuwkomers nodig hebben. Wooncorporaties blijven letterlijk en figuurlijk doorbouwen volgens het principe inschikken en delen. De NPO's zenden voortdurend uit met en voor de migratiedoelgroepen. Geen 90 jarige eerste generatie Chinees, nee, de jongere zelfbewuste pikt niks nieuwkomer van het hier en het nu. Het concept wereldburger is verandert naar extreem arbeidsmobiele biculturele wereldburger. De eisende partij is degene die op dat moment er het meest toe doet voor de globale hedgefunfeconomie. Hij/zij blijft wie hij/zij cultureel is, maar zet in de werksituatie samenwerking voorop zonder openlijk het nieuwe land aan te vallen. Dat hoeft ook niet, want het ontvangende land garandeert een opvallend vrije uiting van cultuur en mentaliteit op de werkvloer. De dragende partij is de machteloze immobiele local. Geen wereldstad waar dit niet gaande is.
Ja, dit zijn de “verworvenheden” van het globalisme. Precies waar ze bij D66 zo enthousiast over zijn. Allemaal hoogopgeleide, kosmopolitische “wereldburgers” zonder emotionele binding met een bepaalde plek. Anyplace is paradise voor deze groep want waar ter wereld ze ook komen, overal wachten dezelfde dure appartementen en vette salarissen. Van het gastland en de problemen die daar spelen krijgen ze vanuit hun bubble weinig mee.
Er zijn teveel boeren. Boeren laten emigreren en meer asielzoekers laten immigreren, dat is de oplossing.
Grasvreters eruit,uitvreters erin?
Bedankt voor de onkosten
Maar 18 miljoen? Dan moeten er tot 2050 volgens de plannen nog 32 miljoen bij komen.
Het is één grote leugen. We krijgen te horen dat Nederland straks onder water staat en onleefbaar zal zijn. Tegelijkertijd zien we dat Nederland helemaal volgestopt wordt met mensen. Wat is het nu? Staan we straks onder water vanwege de eeuwige zeespiegelstijging? Of is er niets aan de hand en kan elke Umfufu hier naar toe komen?
Je vragen beantwoord:
Staan we straks onder water? Nee. En anders woon ik hooguit aan het strand.
Kan elke <> hier naartoe komen? Ja. Zolang er tenminste een flink deel crimineel van is, dat snap je zelf ook wel. Kijk maar naar ons beleid wie we binnenlaten, anders zou de overheid dat toch niet doen?
Laten we gewoon ophouden mer zeuren en aan de slag gaan. Alle boeren weg, land afpakken, huizen bouwen voor 32 miljoen importelingen, en onze pensioenen opheffen voor hun uitkering.
Wir schaffen das.
Al die mensen bij elkaar zijn een veel te groot gewicht, dat kan het land niet dragen. Zeker niet in het westen dat onder zeeniveau ligt. NL zal onder het gewicht van al die buitenlanders zwichten en in de Noorzee wegzakken.
Zag dat Turken bij de top-5 binnenlopers zitten. Waarom en hoe dan vraag ik me af.
Ik ben Nederlander 12280168. (54)
Daarna groeide het aantal Nederlanders niet meer, alle rest komt van elders.
De Schipholproblemen moeten snel opgelost worden, want die ‘vluchtelingen’ willen straks allemaal naar hun thuisland op vakantie zodra ze hun papieren hebben.
Klopt, het eerste reisbureau naar Syrië is zojuist geopend, las ik.
Die cruiseschepen kosten ook niets natuurlijk.
1000 personen, 500 hutten a 35 euro per dag per hut is meer dan een half miljoen per maand exclusief verdere kosten .
35€ per hut? Lijkt me erg optimistisch
Als we die boot nou per ongeluk eens naar Engeland laten varen? Zijn wij er mooi vanaf en die mensen hoeven niet per dobberbootje daar naartoe.
Daarnaast kosten voor eten , drinken , schoonmaken , advocaten natuurlijk , stroom , water , zakgeld, geestelijke zorg , gezondheidszorg , telefoons , tabak , quat enzovoorts
Op zuid is nog wel plek
Zit Noord dan vol?
Ik blijf tot de conclusie komen dat het doel van Rutte totale verstedelijking van Nederland is. Alle pijlen wijzen die kant op wat mij betreft. Nederland moet de grootste metropool van Europa worden. Alle basisvoorzieningen zijn hier al aanwezig. Grote zeehaven, grote luchthaven en ook de infrastructuur ligt er grotendeels al. Wat nog ontbreekt is bouwgrond en heel veel mensen. En wie vind dat ik in complottheorieën geloof daag ik uit om een betere verklaring te geven voor het beleid dat nu gevoerd wordt.
Was er maar een beleid. Het 'beleid' bestaat uit brandjes blussen zonder de oorzaak aan te pakken. Migrantenaantallen worden gezien als het weer waar niemand wat aan kan doen. Soms is het droog - lage instroom - en soms stortregent het - hoge instroom.
@markies
Volledig mee eens. Het is niet eens een beleid het is staande praktijk. Mijn vraag is alleen, waarom? Wordt het aangezwengeld door de demografische ontwikkeling, blind opportunisme, deugbehoefte, scoren in de EU voor een nog mooiere baan voor Mark? Wellicht ook allemaal complottheorieen, maar ik kan het niet verklaren.
Verstedelijking is meer een D66 dingetje, maar aangezien Rutte’s VVD volledig aan de leiband loopt van D66 en GL zal het huidige wanbeleid niemand verbazen.
Als zondaar mag ik sinds een maand na 16 jaar reaguren geen linkjes meer plaatsen maar ik zou zeggen zoek eens tristate. Het is gewoon een verdienmodel. Ik vraag me alleen af wie in vredesnaam in zo een hel wil wonen.
Het immigratiesaldo is de consequentie van een heel stelsel aan internationale verdragen en geo-politieke ontwikkelingen waarbij vele conflicterende belangen een rol hebben gespeeld. Om te denken dat dit een bewust beleid is, is echt een grove overschatting van de menselijke vaardigheden. Dus wat je zegt, een complottheorie die niet gefundeerd is in de realiteit. Het is natuurlijk ook grote onzin dat er een beleid is om van Nederland een stadsstaat te maken. Er is geen partij die dat wil, integendeel zelfs, veel partijen willen meer ruimte voor de natuur en andere partijen willen minder immigratie. Dus echt, beste Markies, je insinuaties zijn gebouwd op drijfzand.
@Zapata10 | 28-07-22 | 11:14: heb het opgezocht. Interessant inderdaad.
@rederijker | 28-07-22 | 12:22:
Misschien is het tijd om eens eenzijdig wat internationale verdragen op te zeggen die bewezen schadelijk zijn voor ons land?
@rederrijker
Als dit Nederland ‘overkomt’. Waarom ‘overkomt’ het Denemarken dan niet. En ook, politieke partijen willen de natuur behouden, maar laten Nederland groeien naar 22 miljoen inwoners?? Dus mensen beïnvloeden de natuurgebieden niet? Wat is het hu?
De betere verklaring is: Er wordt geen beleid gevoerd, geen visie en geen beleid.
Een andere oorzaak is denk ik ook het economische systeem wat wij hanteren: we moeten tot in de eeuwigheid blijven groeien, want stilstand is achteruitgang! Men streeft naar 2% inflatie, zodat jij je centjes liever vandaag uitgeeft dan morgen. Geld moet rollen en geld moet groeien, tot hoog boven de toren van Babel.
Het probleem is, een kind van 6 snapt dat zelfs, dat oneindige groei onmogelijk is. En dat merken we nu. Het systeem kraakt en piept aan alle kanten. Alles is al zo ver geoptimaliseerd en met elkaar verweven dat als 1 radertje vastloopt, het hele systeem instort. Daarom stapelen we crisis op crisis tegenwoordig. Deze crises zijn het symptoom, een te grote bevolking, waarvan een steeds groter deel geld kost i.p.v. oplevert, is het bron-probleem.
Het gebrek aan logica in dit beleid doet me steeds meer denken aan de South Park aflevering waarin blijkt dat aliens allerlei mensenrassen en dierensoorten van verschillende planeten op aarde hebben gezet omwille van entertainment: een reality tv-show waarin de rest van het universum kijkt hoe we elkaar doden, oorlogen starten etc. Die realityshow kun je binnenkort ook maken over Nederland.
Ja, het funeste huwelijk tussen socialisme en calvinisme. Niet uit liefde maar uit schuldgevoel. Ze vonden elkaar in hun onverzadigbare behoefte aan rechtschapenheid, wat voor beide stromingen een eufemisme is voor egoïsme: "wij moeten deze mensen helpen, want ik wil me niet schuldig voelen." Niets anders dan geveinsde solidariteit en hulpverlening. Prima, ze doen maar, echter het giftige van hen is dat ze iedereen daarin willen meeslepen, en daarbij ook nog eens gesteund worden door de links/liberale/gristelijke politiek. Zij dwingen het volk tot solidariteit, altruïsme en apathie. Waag het eens om met een andere mening/visie te komen. En een groot deel van het volk pikt dat nog ook, omdat hen aangeleerd is om een en ander als een aflaat te beschouwen. Een hele goedkope, want iedereen, vooral de andersdenkende, wordt gedwongen om daaraan mee te betalen. Zelfs de beschaving mag voor hen vervallen als dat hun geweten sust. Onderwerping en opoffering aan aangeprate schuld. Dit volk is zwaar ziek.
Mooi opgeschreven
@wijsvinger
Hear hear.
De linkse kerk – Hoe Calvinistisch Nederland steeds dezelfde afslag neemt
www.wyniasweek.nl/nu-te-bestellen-de-...
De kans dat mijn dochter met een getint iemand gaat later is 1 op ?
Niet, hoeveel van de niet Westerse allochtonen van de derde, vierde, vijfde generatie hebben een beetje autochtoon bloed. Een allochtoon die wil trouwen met een autochtoon wordt met grote zekerheid uit de familie gezet. Beetje als bij de jehova’s.
Dat hangt er vanaf hoe je haar opvoedt.
Vriendin van me met een donkere vriend had ook zo'n vader, die deze vriend steevast als "Bruno" of "Sambo" aanduidde in haar bijzijn. Wat een lul.
@Beste_Landgenoten | 28-07-22 | 11:05: Robert Oey?
@Beste_Landgenoten | 28-07-22 | 11:05:
Tjeetje, wat ken jij veel mensen zeg! Je lijkt wel een politicus, die komen ook altijd met een “persoonlijke ervaring” om hun punt wat sterker aan te zetten.
@Beste_Landgenoten | 28-07-22 | 11:05: Archie Bunker revisited.
Zo spoedig mogelijk Deense asielbeleid kopiëren en invoeren. Denemarken is een beschaafd westers land, heeft hetzelfde vluchtelingenverdrag ondertekend, is ook lid van de EU en slaagt er wel in om een hard asielbeleid te voeren.
Blabla, gaat niet gebeuren.
Droom rustig verder.
Inschikken mensen! Er gaan heel veel kleine huisjes met kleine postzegeltuintjes vlak op elkaar gebouwd worden en daar kan de maatschappelijke onvrede lekker broeien en borrelen. Iemand nog een lekkere chloorkip uit Canada?
Als ik naar de gemiddelde Vinex wijk kijk is er al jaren sprake van kleine huisjes op een postzegeltje grond. Waar je tegenwoordig ook nog eens de hoofdprijs voor moet betalen. Bedragen waar je in Oost Europa een kasteel met landerijen voor koopt.
Postzegeltuintje? Hoeveel asielzoekers kunnen daar nog in?
@matatwork | 28-07-22 | 11:05:
Met lijfeigenen? Anders heeft het geen zin. Ik vraag dit voor reaguurder Kaas de Vies.
Even rekenen leert dat 1 flink weiland genoeg is voor alle huisjes voor asielzoekers. Dus neen, je ideetje snijdt geen hout.
@Beste_Landgenoten | 28-07-22 | 10:54:
Interessante berekening lijkt me dat, reken eens voor?
@Beste_Landgenoten | 28-07-22 | 10:54: We hebben een miljoen woningen nodig de aankomende jaren en u kunt ze kwijt op een weiland. Dat is heel knap!
@Beste_Landgenoten | 28-07-22 | 10:54:
Hahaha! Wat voor kleine huisjes moeten dat dan wel zijn? Bovendien zijn de zandbakkiërs ook nogal kieskeurig. Er is ze “chrot haus” beloofd in de EU-foldertjes, dus die nemen echt geen genoegen met een veredelde bezemkast.
@BL
Hahaha
Als je de provincie Gelderland neemt en je geeft iedere inwoner één vierkante meter. Zeg maar een lekkere stoel, tv-tje, dakje, krantje met ipad erbij. Dan kun je alleen daar alleen al, op deze manier, 5 miljard mensen kwijt.
Maar zo werkt het niet helemaal.
in en rond Groningen is nog ruimte zat. Af en toe wat gerommel maar dat is men wel gewend.
Aub niet. De gemiddelde moslim, Surinamer of Antiliaan spreekt hier een aardig woordje plat mee. Geslaagde integratie en puur en alleen omdat er voldoende lebensraum is en was voor een ieder
Wat dacht je: na de aardbevingen, de windparken, de zonneparken en de datacenters flikkeren we die kansloze opvreters ook gewoon nog even bij Groningen over de schutting?
150 km oost van Groningen is nog veel meer plek.
Een direct gevolg van gewoon geen beleid op dit dossier. Er wordt geen bevolkingspolitiek gevoerd. Niemand van de politici vraagt zich af hoe Nederland er qua bevolking over 5, 10, 15 of 20 jaar uit moet zien.
Geen beleid zegt u. Lol!
Is er al een 'wet verplaatsing regering'?
Dat noemen ze een revolutie.
"40% van de migranten waren Oekraïeners die bij een NRC-gastgezin wilden wonen terwijl hun president z'n PR-hand overspeelt met een Vogue fotoshoot."
Thats a nice way of Putin it!
Kinderen zitten op de vrije school, zowel onder als bovenbouw. Daar zijn ze op een hand te tellen. Mocht u willen weten waar: Maastricht.
Het gevoel een volk te zijn, "het Nederlandse volk", met de daarbij horende soevereiniteit, solidariteit en sociale cohesie, wordt stelselmatig ondermijnd. Democratie is binnenkort iets uit het verleden.
Binnenkort net zoals met belbundels. Vlieg-, vlees- en autobundels. Bent u er doorheen dan is het jammer. U kunt geen tegoed bijkopen.
"Het overkomt ons"
"Hoe meer asielzoekers hoe beter"
Een paar uitspraken van onze oncompentabelen en niet voor hun functie geschikten....
namelijk de Nederlanders beschermen.
"wir schaffen das"
Des te meer zielen meer vreugd!
Leuk als we weer eens politici krijgen die er voor óns zitten. Niet voor de wereld, voor de VN, voor Brussel, voor hun vrienden, voor zichzelf, voor de vluchtelingen, voor het WEF, voor een NGO, maar voor de Nederlander. Niet dat we het buitenland maar helemaal op moeten geven, integendeel. Voor een klein land is de rest van de wereld van levensbelang, we zullen dus moeten onderhandelen en daarbij ook wel eens wat in moeten leveren. Dat komt wel goed zolang de onderhandelingen gedaan worden door bestuurders die onze belangen boven alle andere stellen; niet als het bevlogen idealisten zijn, wereldverbeteraars die het land van de hand doen voor wat deugpunten.
Politici zitten er voor de mensen die ze vertegenwoordigen. Dat zou niet alleen uit de poppetjes moeten blijken, maar uit de gehele politieke cultuur. Zodat politici die daar een loopje mee nemen daar door hun collegae op worden aangesproken, niet om punten te scoren, niet omdat ze van een andere partij zijn, of vanwege oppositie voeren, maar gewoon om dat het een punt van fatsoen is.
"Ik voel mij niet vertegenwoordigd", nee.
De democratie is stuk en ik zie haar niet meer gezond worden.
Klopt. En ik begrijp ook niet dat er niet een grote groep vooraanstaande VVD'ers openlijk in opstand komt.
Al die mensen die besluiten te vertrekken zijn natuurlijk ook onderdeel van het probleem. In plaats van helpen een oplossing te verzinnen besluiten ze hem te peren.
Op de korte termijn vast prima, maar als je denkt dat je goed zit in Spanje, Portugal of Hongarije nadat Nederland, Duitsland en Frankrijk om zeep zijn geholpen dan ben je ook een tikkeltje naïef. En zelfs als je op de korte termijn uit bent, je gaat daar niet vinden wat je hier had. Het is niet voor niks dat zoveel mensen uit die landen hierheen komen.
Het slagveld is hier en als deze slag verloren wordt is alles verloren. Dus je kan het slagveld ontvluchten, maar het slagveld komt vanzelf naar je toe.
Het Nederland waar ik heel veel van hield bestaat niet meer en komt nooit meer terug.
Verreweg het grootste deel van de emigranten zijn immigranten die het hier wel gezien hebben. 15% of zo zijn kinderen van Nederlandse ouders. Nog eens 8% betreft mensen waarvan 1 of beide ouders in het buitenland zijn geboren. De rest is allemaal zelf hierheen geïmmigreerd.
@Muxje | 28-07-22 | 10:43: Dat is in ieder geval een fijne nuance.
@streknek | 28-07-22 | 10:41: Als je veel nieuws kijkt is dat zeker zo. Maar ik ging gisteren een rondje fietsen door de polder en concludeerde dat het allemaal zo slecht niet is.
Ik weet niet hoe het over tien jaar is, maar laten we in ieder geval proberen daar een beetje invloed op te hebben en niet gewoon maar wegrennen omdat een nieuwsbericht je niet aanstaat.
@C1O2 | 28-07-22 | 10:53: U fietste een rondje door de polder? Fiets voor de nuance dan ook een keer een rondje door Rotterdam-west of Rotterdam-zuid s.v.p.
Niemand durft de grens dicht te gooien.
Stop deze waanzin!
Onleefbaar wordt het , voor zover het dat in bepaalde wijken al niet is.
Haal maar lekker binnen,de werkende is weer de klus!
Ik ben aan het aftellen, nog een jaar of vijf hier en dan lekker voor altijd weg naar Noord Italié.
Daar barst het van de illegalen en immigranten.
Italië staat aan de rand van een megarecessie
@meneer Q | 28-07-22 | 10:55: De staat misschien maar dat hoeft voor de bewoners en zeker renteniers geen probleem te zijn,
Italië is een arm land met rijke inwoners.
NL is een rijk land met arme inwoners.
Feli voor Rennie!
Dit land is gewoon te aantrekkelijk voor buitenlanders. Doe daar dan wat aan.
En niet alleen voor buitenlanders hé, maar voor iedereen (behalve de koning)
Nou moe!? Hoelang klagen wij hier NU al dat het zo echt niet langer kan?
Het lijkt warempel wel of de " dames en heren politici" onze reaguursels helemaal niet lezen!! JEEEEZ!
“Ik krijg er huilbuien van”, zou Lau gezegd hebben.
Zijn er nou echt nog mensen die denken dat dit ons zomaar overkomt?
Ja. Die noemen zich minister of staatssecretaris.
@Cor Netto | 28-07-22 | 10:36: kan zijn, ik noem het gewoon een stelletje criminelen, dit is gewoon Beleid, en heeft niets met "toeval" of "overkomen" te maken, is gewoon zo gepland door de boven ons gestelden.
En nu graag alle kansloze, misdadige, niet willen werkers, nietwillenaanpassers, andersdenkenhaters, etcetera etcetera het land uitflikkeren. En die de debiele regeling van gezinshereniging, er komt er 1 en er volgen 10 uitkeringtrekkers, stoppen.
Helemaal gelijk!
Dagelijks leven anno 2022 begint toch aardig wat dystopische trekjes te krijgen.
Het huishoudelijk energieverbruik per persoon is de afgelopen 30 jaar met 19% gedaald.
Zonder immigratie hadden wij de de milieudoelstelling met 2 vingers in de neus gehaald.
Ik denk dat dat lagere energieverbruik dan net zo goed door klimaat- en milieuzeloten was aangevallen en we in het zelfde schuitje hadden gezeten. Al die belangrijke doelen spelen immers toch in een puur symbolische en bureaucratische context.
@Joris Beltsin | 28-07-22 | 10:35: Daar heb je gelijk in. Dan was de lat anders gelegd. Het is immers een totaal bij elkaar gefabuleerde, letterlijk onmeetbare, maatstaf.
@Joris Beltsin | 28-07-22 | 10:35: Kijk maar naar de klimaatdoelstellingen in de landen om ons heen. Alle landen gaan aan het gas om minder uit te stoten. Wij gaan van het gas af om hetzelfde te bereiken...
He reproductiegetal van de orginele Nederlander is 1.2. Om minimaal een populatie op peil te houden heb je 2.1 nodig. Het aantal orginele Nederlanders valt van een klif, het gaat heel veel sneller dan je denkt.
Sociale dienstplicht kan in vele vormen worden ingevoerd en ik denk dan aan gezonde jongens en meisjes die voor het vaderland aan het werk gaan.
@Beste_Landgenoten | 28-07-22 | 10:51: Aan het werk voor Turkije.,..
En waarom zou je de populatie op(het huidige) peil willen houden?
Met 15 miljoen waren we stukken beter af.
@Beste_Landgenoten | 28-07-22 | 10:51:
Al die kinderen zijn tegenwoordig dik...
Zoetsappig beleid.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.
En volgens Hugo de Jonge (Volkshuisvesting) is er in sommige nog te bouwen nieuwbouwijken geen ruimte meer voor de eigen auto. De taxibranche wrijft zich al in de handen. Zeker bij slecht weer zullen bewoners van dergelijke wijken dus aangewezen zijn op het OV en op taxi's. Zou Hugo stiekem gesponsered worden door die bedrijven? Zou mij niks verbazen met al die verhalen over corruptie bij de overheid...
Ik reed laatst met mijn vrij grote geländewagen door zo’n nieuwbouwwijk maar wat is dat allemaal krap en kneuterig gebouwd, je zou er maar wonen.
@MargauxGrandCru | 28-07-22 | 10:38: Hangt er erg vanaf waar je kijkt. Hier bouwen ze redelijke wijken, de huizen zien er goed uit, ook die in het lagere segment. En er is plek om te parkeren.
Alle autochtone Nederlanders moeten kapot, wees gewaarschuwd!
Gelukkig is mijn man al bezig met werk in PT.
Als ik nu minister was, dan kwam ik niet terug van vakantie, met al die rampen die zich hier voltrekken. Is toch allemaal niet meer op te lossen? En dat zou toch weer minstens 1 persoon schelen.
Eerst de immigratieproblematiek oplossen en dan maar eens naar de stikstof kijken.
Goed, toch maar die plannen voor emigreren naar boven halen.
Da's Maastricht erbij in 6 maanden. Woning-, stikstof- en energiecrisis, het maakt kennelijk allemaal niet uit.
Hoeveel stikstofuitstoot veroorzaken 200000 migranten?
Het is in ieder geval verstikkend.
Sorry maar ik zag onlangs een groep superblanke en Nederlandse studenten al roepen: alle vrouwen zijn hoeren.
Weet u nog, die demonstraties vorig jaar tegen woningnood?:
nos.nl/collectie/13877/artikel/239747...
nos.nl/artikel/2406513-protestmars-te...
Opvallend in dit soort demonstraties zijn al die rode vlaggen. ‘Links’ (of beter: radicaal- en extreemlinks) volk wat loopt te gillen dat ‘het kapitalisme’ overal de schuld aan heeft.
Dit terwijl het juist voor een groot deel de massa-immigratie is die zorgt voor tekorten aan sociale (!) huurwoning. Want reken maar eens uit hoeveel sociale huurwoningen thans worden bezet door ‘vluchtelingen’.
Expats zijn het probleem niet: die huren in de private sector en zijn een aanwinst voor Nederland en de Nederlandse samenleving.
Maar paupervolk, wat afkomstig is uit gebieden die door deze regering als categoraal ‘onveilig’ (quot non!) worden beschouwd, krijgt een sociale (gezins!) huurwoning (vaak met voorrang boven hen die al tig jaar op een wachtlijst staan) toegewezen en zit meestal levenslang aan het staatsinfuus.
De migratiecijfers zijn bovendien vertekend:
Het is het ‘netto-resultaat’ van de migratie. een optel- en aftelsom tussen immigratie en emigratie.
Denkt u dat kansarm en kansloos volk uit bijvoorbeeld Eritrea en Somalië remigreert naar die landen? Dat doen ze dus echt nooit. Naar hun thuislanden gaan deze ‘vluchtelingen’ alleen op vakantie zodra hun permanente verblijfsvergunning in de knip zit.
Of in het geval van Somaliërs om kinderen vandaan te smokkelen, iets waar nota bene regeringspartij de ChristenUnie al in 2006 (!) al over berichtte en laatst weer een item over was op de BBC:
www.christenunie.nl/k/n29626/news/vie...
www.bbc.com/news/uk-62123886.amp
Maar kansrijk volk (zoals autochtone Nederlanders die een onderneming runnen en door Rutte-x’s faalbeleid ‘wegvluchten’) vertrekt WEL uit Nederland. En die nettobetalers van belastinggeld wil je nu juist niet verliezen.
‘Links’ wil alleen maar meer massa-immigratie toelaten. Want ‘zielig’.
‘Links’ heeft dus geen antwoord op deze problematiek. Integendeel. Zij maken het alleen maar (veel) erger.
Helaas is de VVD niet beter.
Want de VVD is onder Rutte’s leiding verworden tot een partij die louter geïnteresseerd is in de macht. En een partij die bereid is aan partijen als voornoemde CU en D66 zulke extreme concessies te doen om maar te kunnen samenwerken, zodat we nu dus met zo’n krankzinnig immigratiebeleid opgescheept zitten.
En dus 17,7 miljoen (!) inwoners tellen!
Dankzij Rutte is de VVD allang niet meer de VVD van Frits Bolkestein.
Want hadden we dit soort migratiecijfers nooit gehad.
Mark,
Hoog tijd om op te stappen!
Ik vermoed dat u gelijk heeft. Maar heeft u harde cijfers die meer inzicht geven in de samenstelling van de emigratie? Ik ken wel enkele mensen die aan uw beschrijving voldoen maar de cijfers moeten optellen tot maar liefst 70.000 in het afgelopen halfjaar. Da's best veel.
Opvallend aan het tweede NOS-artikel is dat er maar één persoon aan het woord gelaten wordt: de 23-jarige Esma Kendir, lijsttrekker Student & Starter voor de komende verkiezingen voor de Utrechtse gemeenteraad.
@Joris Beltsin | 28-07-22 | 10:31:
Nee,
Cijfers over het exact aantal ondernemers dat emigreert kan ik helaas niet produceren.
Ik heb overigens niet willen suggereren dat het er 70.000 zijn.
Ik vermoed dat men bij de Belastingdienst wel over cijfers beschikt waaruit al dan niet indirect hun aantallen op te maken valt.
Ik ben met cijfers (en statistieken) altijd uiterst voorzichtig. Welk orgaan publiceert deze cijfers? En welk belang heeft men om bepaalde cijfers te publiceren (en eventueel bepaalde zaken niet te publiceren)?
‘There are three kinds of lies: Lies, Damned Lies, and Statistics’.
@grietmetgroenefiets | 28-07-22 | 10:35:
Ja,
Dat Utrecht komt wel vaker opvallend in het nieuws. Het begint wel een beetje op te vallen:
nos.nl/collectie/13898/artikel/243648...
Dat wordt dus 25 i.p.v. 15 procent gas besparen. Het verschil hebben we nodig om in de aankomende geheel toevallig dan gigantisch strenge winter met twee Elfstedentochten de gammele tenten voor nieuwkomers te verwarmen.
Knettergek, dit hou je niet vol. Alles piept en kraakt door die wereldverbeteraars die menen dat we onze verworvenheden maar het raam uit moeten gooien. Er is nergens geld voor maar voor 'vluchtelingen' gaat de knip weer meteen open. Bizar hoe de politiek los is gezongen van de realiteit. In plaats van een stad per jaar komen er nu al twee steden per jaar bij. En overal is gebrek aan personeel behalve in Den haag ...
Op reddingsboten en liften staat ook altijd het max aantal personen. Hoogste tijd dat ze aan landen ook zo'n bordje hangen. Als NL een reddingsboot zou zijn was die al gezonken.
Omvolking is real. In Nederland wordt meteen bezwerend met het Calvinistische vingertje gezwaaid ("Mag je niet zeggen want is een foute term die doet denken aan [insert Godwin naar keuze]"). Maarrrr... FEIT blijft, dat Duitsland al een stukje voorloopt op het gezapige brave Nederland, en top-politici van de Groenen het ZELF toegeven. De top-Truus van de Groenen, (naam ontvalt me even) riep jaren gelden in de Bondsdag al "das ist gut so". Een andere groene idioot was zelfs nog enthousiaster en twitterde "Volkssterben zum Feinsten" ofzoiets. De linkse Duitsers verheugen zich op de afschaffing van het Duitse volk. Dat zeggen ze gewoon zelf !
Afschaffen van het volk, de strijd tegen de kleinburgerlijke cultuur, hoe je het ook wil noemen, het is altijd al het onderliggende thema van links geweest. Het verklaart ook al hun ogenschijnlijk tegenstrijdige standpunten: tegen het katholicisme maar voor islam, of voor de arbeider maar ook voor massa-immigratie. Ook zelfhatende bewegingen als BLM en wokisme. Vanuit het standpunt dat de inheemse cultuur kapot moet is het allemaal goed uit te leggen.
Zonder linkse steun hadden vele dictators niet aan de macht kunnen komen.
@Muxje | 28-07-22 | 10:30: In Duitsland speelt hier ook het historische verleden van het land een grote rol. Mijn Duitse vrienden zeggen bijna allemaal hetzelfde : "Wij werden opgevoed met een soort zelfhaat, dat "wij zijn schuldig" gevoel werd ons, de generatie die 30 jaar na de oorlog is geboren met de paplepel ingegoten". Alles moest "bunt" en groen.
@Muxje | 28-07-22 | 10:30: Nou voor de arbeider zijn de "linkse" partijen die voor open grenzen en massa-immigratie zijn niet. Daar kijken PvdA en GL hautain op neer.
mijn buurvrouw zegt dat de wereld van iedereen is
Bij de volgende verkiezingen, als ze weer eens de straat op gaan om. Campagne te voeren, hoef je ook maar 1 vraag te stellen : wanneer is volgens U of uw partij ons land nu ECHT vol? Als er dan geen antwoord komt weet u het antwoord!
Zolang ze in Den haag denken dat te weinig woningen het grote probleem is , en niet de enorme toestroom van veel te veel mensen, gaan ze de instroom nooit stoppen.
Koningin Juliana, toen Nederland nog 10 miljoen Nederlanders had: "Nederland is vol, op sommige plaatsen zelfs overvol".
Waarna een hoop goed opgeleide jonge mensen naar het buitenland (met name Canada, Australië en de Verenigde Staten) vertrokken om daar hun carrière te maken.
En om te stimuleren dat mensen naar het buitenland zouden vertrekken werden er meteen minder woningen gebouwd. Anders rotten ze nooit op als je ze het hier te geriefelijk maakt.
Hoe een beetje staatspropaganda die lui naar den vreemde heeft doen verhuizen zeg.
@sjef-van-iekel | 28-07-22 | 10:27: er werden ook propogandaboekjes over gemaakt voor leerlingen in groep 7 en 8.
Op zich hebben Orban en andere aan het rechts conservatieve christelijke politieke spectrum een punt met de omvolking. Alleen is het niet top down geregisseerd door een puppet master. In de praktijk durven weinig politieke partijen in de coalitie haar vingers te branden aan strengere asiel en immigratie eisen en voelt zich niemand verantwoordelijk voor de mammoettanker die te dicht naar de kust vaart in ondiep water. Waarschijnlijk laat de Italiaanse kapitein een Oekrainse paaldanseres eventjes aan zijn stuurwiel draaien
2000 – totaal inwoners 15.863.950
Potentiële beroepsbevolking 15-65 jaar 10.765.965
Samenstelling: NL 81.93 – We 9.29 – NW 8.78 %
2020 – totaal inwoners 17.407.585
Potentiële beroepsbevolking 15-65 jaar 11.288.931
Samenstelling: NL 73.43 – We 11.16 – NW 15.42 %
2040 – totaal inwoners 19.072.443 (WAS planning CBS 2020-2070)
Potentiële beroepsbevolking 15-65 jaar 11.193.128
Samenstelling: NL 61.14 – We 15.85 – NW 23.01 %
Hoe gaan we zoveel méér monden voeden als de netto arbeidsdeelname onder niet-Nederlanders zo ver achter ligt? Bijvoorbeeld vrouwen 35-45 jaar oud in 2021:
Nederlandse vrouwen:
Aandeel bevolking 64.97 %
Aandeel niet-beroepsbevolking 43.26 %
Aandeel werkzame beroepsbevolking 70.72 % (5,76 % > bevolking)
Niet Westerse vrouwen:
Aandeel bevolking 21.27 %
Aandeel niet-beroepsbevolking 42.70 %
Aandeel werkzame beroepsbevolking 16.02 % (5.25 % < bevolking)
Westerse vrouwen:
Aandeel bevolking 13.67 %
Aandeel niet-beroepsbevolking 14.61 %
Aandeel werkzame beroepsbevolking 13.25 % (5.25 % < bevolking)
We hebben meer stoelen nodig.
De enorme bevolkingstoename is slecht voor Nederland; slecht omdat we enorme problemen hebben met huisvesting; slecht omdat het op die manier vrijwel onmogelijk wordt om de 'klimaatdoelen' te halen; slecht omdat de 'leefbaarheid' - met name uiteraard in de grote steden in de Randstad - zienderogen achteruit kachelt.
Toch is de explosieve bevolkingsgroei in 'Den Haag' geen enkel issue. Dat komt omdat iedereen weet waardoor die bevolkingsgroei wordt veroorzaakt. Niet doordat autochtone Nederlandse vrouwen zich enthousiast aan het voortplanten zijn (die krijgen al sinds jaar en dag gemiddeld 1,5 kind oid). Was dat wél het geval, dan hadden alle politieke partijen 'family planning' prominent in hun programma's staan. Dan zouden mensen als Jesse Klaver, Esther Ouwehand, Patrick Dassen, Jan Paternotte en nog zo wat usual suspects (ook allerlei NGO bobootjes) pleiten voor het afschaffen van de kinderbijslag na kind 2, of misschien al na kind 1; wellicht zouden er voorstellen komen om kind 3, 4, etc te 'belasten': wil jij de luxe van 3 kinderen? Dan moet je daar wel extra belasting voor betalen.
Nee, die bevolkingsgroei is in zijn geheel toe te schrijven aan immigratie en asiel, en daarmee is het een olifant in de kamer geworden, 'waarover men niet spreekt'. De oud-hoofddemograaf van het CBS, Jan Latten, heeft al eens geopperd dat er openlijk gediscussieerd zou moeten worden over de vraag met hoeveel Nederlanders wij uiteindelijk in dit kleine kutlandje willen zijn. Maar die discussie wordt totaal niet gevoerd, vanwege die olifant.
Op naar de 20 miljoen inwoners!
Begreep dat je met het opheffen van golfbanen weer een tijdje vooruit kunt qua huisvesting. Want waarom de kraan dichtdoen als het lekt?
Zijn dit overwegend Oude Nederlanders?
nos.nl/artikel/2438586-agressie-aan-d...
Dit onderwerp is hier al vaak voorbij gekomen. 't Is dat ik er geen aanleg voor heb, maar je zou toch totaal depressief worden als je dit geklungel allemaal maar door laat gaan.
Lees net dat mensen kunnen gaan wonen in kuilen op de maan..
Dat wisten de Duitsers allang.
Koeien en varkens zijn het probleem. Lalalaaaa...
Leidt de aandacht inderdaad af van dit weerzinwekkende gebeuren.
In Castricum krijgen vluchtelingen geen sociale huurwoning, maar een omgebouwde container
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
De student electrotechiek ONTVLUCHTTE Turkije... smh
In de metropoolregio Amsterdam krijgen ze gewoon VOORRANG op, ook, sociale huurwoningen.
En dadelijk, zo is het plan, mogen diensten exclusief gedurende 6 weken inschrijven op iedere vrijkomende sociale huurwoning.
O en "Jan met de pet"..... die wacht maar en moet zijn mond houden.
Net als de boeren.......
Zouden een hoop Castricumse jongeren ook wel willen. Mooie plek ook, vijf minuten van het centrum naast het station, intercity amsterdam 20 minuten. De ingang naar het noord Hollands duinreservaat voor je deur en ook 20 minuten fietsen naar het strand. Prima oplossing dus. Ok Castricum zelf is verder best wel saai. Maar ja, vluchteling. Uit Turkije nog wel. Zouden meer dorpen en steden moeten doen. Het is nu eenmaal een nood situatie. Ook voor onze jongeren en studenten.
@sjef-van-iekel | 28-07-22 | 10:13: hij is er deze zomer ongetwijfeld wel op vakantie of familiebezoek.
Wel handig. Die passen met gezin en al zo op een containerschip naar Afrika. En nu maar hopen dat ze niet vast komen te zitten in het Suez kanaal.
Als je kijkt naar de toewijzing van Sociale huurwoningen zie je al een oververtegenwoordiging van 2e 3e generatie migranten. Het is met name ook deze groep die nu verdrongen wordt door nieuwkomers. Ik vraag me wel eens af of en wanneer DENK gelijke opvattingen t.a.v. instroom gaat krijgen zoals bijv. die van de PVV. Wordt iig steeds moeilijker om in die zin hun achterban tevreden te houden.
Kunnen de boeren geen hooibalen bij alle grensovergangen neerkwakken?
Maak het land steeds onveiliger en op een bepaald moment staat de bevolking te springen om wat vrijheden in te leveren in ruil voor veiligheid.
Daar in Zoelen heeft iemand het door! Creëer chaos in Europa, en de landen zullen smeken om één regering voor alle.
Ik voorspel chaos en spanningen. We zitten met te veel mensen te dicht op elkaar. Wat mij verbijsterd is dat politici de urgentie niet in willen zien. Er is geen draagvlak onder de bevolking meer voor immigratie. Daar kun je van alles van vinden maar zo zijn de feiten. Het is vragen om problemen om verder te gaan met immigratie en met vluchtelingenopvang. Soms moet je de feiten onder ogen zien. Je kunt prachtige humanitaire idealen hebben, maar als je bevolking niet wil dan speel je met vuur als je toch doorzet. En dat is precies wat er nu gaande is.
Net als Denemarken onderhandelingen voeren voor opvang in Rwanda. Van de miljarden die dat scheelt, kun je meer mensen opvangen.
@Madame Poitiers | 28-07-22 | 10:16:
Frans-Guyana
@Madame Poitiers | 28-07-22 | 10:16: Kijk, ik heb alle sympathie en begrip voor mensen die vluchten uit de hel van Oost-Oekraïne en Syrië. Ik denk dat we niet goed beseffen hoe het is om je stad plat gebombardeerd te zien worden. Dus dat begrijp ik allemaal wel. Mijn punt is dat een flink deel van de bevolking het niet meer wil. En daar kun je moreel gezien van alles van vinden, en dat vind ik ook, maar ik neem het gewoon als feit aan. En als je dat als regering negeer, dan vraag je om problemen. En onder problemen versta ik enorme winst voor populistische oproerkraaiers. Want ik zit niet te wachten op Janhagel rechtse noch linkse snit. En ik zie dat helaas nu wel gebeuren. Nederland destabiliseert in hoog tempo. Ik vind dat onrustbarend.
Daarom zijn de boerenprotesten zoveel meer dan alleen voor de boeren. En waarom het grootste deel van de bevolking nog steeds achter ze staan.
Ik denk eigenlijk dat er nog wel draagvlak is. Bij de laatste verkiezingen heeft NL weer eens massaal op VVD en D66 gestemd. Dus blijkbaar wil ons volk dit allemaal.
Ja maar Oekraïners horen we toch niet mee te tellen want Oekraïners tellen als opvang in de regio of zoiets?
Niks mis met immigranten, wel met een immigranten van een bepaalde afkomt met een bepaalde religie en een bepaalde cultuur.
Het blijft hallucinant hoe er nu talkshow na talkshow los gaat over die smakeloze bralapen van het corps, en welkom welkom roepen naar mensen die 100x erger zijn v.w.b. vrouwen.
En nog even over Oekraïners. Beter volk, maar onduidelijk waarom ze hier opgevangen moeten worden. In 90% van Oekraïne is het veilig.
Zelfde met Syrië, dat is ook voor 90% veilig en de helft van dat land heeft sowieso nooit last gehad van oorlog of IS.
Waanzin dat we dus nog steeds syriërs verblijfsvergunningen geven.
@2voor12 | 28-07-22 | 10:26: eens dat er te veel instroom is, over een aantal jaar gaat dit echt dikke problemen geven. Moet er wel bij zeggen dat de syriers waar ik mee te maken heb gehad echt doorzetters waren. Zo snel mogelijk eigen onderneming opzetten, vaak catering oid. Een gezin heeft inmiddels eigen koopwoning. Het zijn meer die losgeslagen ama's waarvan een deel gewoon meerderjarig is met valse papieren die een dik probleem worden en zijn. Kansloos in afrika/marokko en amokschoppers hier. In de asiel molen nog enigsinds onder toezicht, later in de maatschappij de schrik van de buurt. Snap niet dat Nederland het deense model niet gaat volgen, dat lijkt prima te werken.
En dank zij Hugo mogen we straks allemaal geen auto meer. Neemt te veel plaats in, maar wel duizenden asielzoekers er bij. We zijn knettergek in dit land.
Hij wil een miljoen huizen bouwen zonder parkeergelegenheid, wat een bezopen idee weer.
@Wattman | 28-07-22 | 10:12: Ik denk bij Hugo eerder aan besnoven
honderden duizenden erbij bedoelt u
Als je geschiedenisonderwijs zoals nu knudde houdt, dan denken de mensen voortdurend dat alles wat gebeurt normaal is.
Buiten Denemarken hoor ik nooit dat een land als Zwitserland worstelt met import uit de "non-added value" landen.
En Zwisterland wordt toch gezien als een zeer net en gerespecteerd land
Zwitserland is in bijna alle opzichten een verademing. Schone steden, uitstekende openbare voorzieningen, wel torenhoge snelheidsboetes, maar dan heb je ook een gaaf land. En een sterke eigen identiteit, waarin ze geen inmenging dulden.
@Pontius Vulgaris | 28-07-22 | 10:10: En ze verdienen ook nog eens stukken meer dan Nederlanders.
Kom hier ook genoeg floebers binnen.
@Zapata10 | 28-07-22 | 10:13: Wij hebben hier in ieder geval de veel hogere woonkosten al overgenomen, nu dat veel hogere inkomen nog...
U komt nooit in het zwitserse vrees ik.
Ik wel en ook daar zat problemen met import.
Vuil gooien ze gewoon op straat bv. De zwitser ruimt het wel op.
@JamesYounger | 28-07-22 | 10:43:
Kantons Zurich, Geneve, Basel, Bern. Zijn ook de kantons waar de linkse partijen groot zijn.
@Zapata10 | 28-07-22 | 10:13:
Dat klopt, maar kosten vor levensonderhoud zijn ook hoger, vlees is bijna onbetaalbaar.
@Pontius Vulgaris | 28-07-22 | 10:10: rechtstreekse democratie in de kantons middels referenda over van alles en nog wat.
@Pontius Vulgaris | 28-07-22 | 11:06:
Inkomens hoger en minder belasting. Woon je in een grensstreek is het nog beter want dan ga je effe over de grens inkopen en hou je nog meer geld over.
In de jaren 80 werd er al op bergen geschreven dat ze "toeristen" weg wilden hebben. Meerdere malen op meerdere plekken gezien.
Rutte blijft maar immigratierecords vestigen al kan hij niets doen aan de oorlog in Oekraïne, nu zijn wij de regio.
Laat asiel voorlopig doorgaan, maar dan wel in de regio en uitsluitend bekostigd door crowdfunding, waarbij de overheid dit faciliteert.
Na de boeren komt het eigen huis bezit im frage.
Eerst de ozb voor private eigenaren verhogen naar 5k per 100k woonwaarde en dan onteigenen om aan de mensen uit culturen te verherverkavelen.
En als dat allemaal gelukt is, wat dan?
Straks mag iedere inwoner nog maar 25 vierkante meter bezitten. Een gezin van 4 dus 100 m2, alles daarboven wordt extra belast.
"Kabinet ziet voorlopig af van asielopvang op open water, cruiseschip in Velsen komt er wel"
Asielzoekers zullen voorlopig niet opgevangen worden op cruiseschepen die op open water blijven. Wel wordt verder gewerkt aan plannen om mensen op te vangen op schepen die aan de wal liggen.
Het is „lastig” om de schepen te bevoorraden, er zijn „veiligheidsrisico’s aan opvang op zee”, en het lukt niet om schepen op en neer te laten varen waarmee de asielzoekers van en naar het schip gebracht kunnen worden, zo blijkt uit de brief. Daarom is besloten om deze optie „op dit moment niet verder uit te werken.”
Het plan is nog altijd om ongeveer duizend mensen op te vangen op drie cruiseschepen. Het eerste schip komt naar verwachting in Velsen te liggen en moet vanaf 1 september mensen kunnen herbergen. Het tweede schip moet vanaf oktober in gebruik zijn. Naar welke havens nog meer gekeken wordt, is onduidelijk.
bron: Haarlems Dagblad
*Hooibalen, afval en asbest in havens doet gooien*
1.000 mensen opvangen op 3 cruiseschepen... Er komen 8.000 immigranten per week binnen.
De hele wereld kijkt vol verbijstering toe hoe het hoogbeschaafde, technologisch vernuftige en buitengewoon ontwikkelde W-Europa hun leefbaarheid te grabbel gooit. Ze verklaren ons allemaal voor gek, en ontwikkelde mensen uit derdewereldlanden waarschuwen ons keer op keer op keer.
De derdewereldlanden waarschuwen omdat ze te maken hebben met een brain drain. Denk je nou echt dat Henk en Ingrid in de IT of Zorg gaan werken?
@Cobarde | 28-07-22 | 10:05:
Waarom niet?
@Cobarde | 28-07-22 | 10:05:
Kijk ff naar de arbeidsparticipatie van een hoop immigranten.......
Ik kan niet meer zo goed tegen dat liedje. Word er de laatste jaren erg emotioneel van als ik het hoor.
Word je hier ook zo sentimenteel van?
www.youtube.com/watch?v=C8Ff5OEUzd8
@small_town_dude | 28-07-22 | 10:00: Dan trek ik sowieso alle gordijnen dicht en kruip met een doos tissues onder een dekentje op de bank.
@small_town_dude | 28-07-22 | 10:00: ik wel , dank
Het zijn vooral Netto ontvangers die binnenkomen ... dat betekent dat voor elke euro die ze bijdragen en meerdere euro's hun kant toekomen in de vorm van huur subsidie, toeslagen,etcetc
Dat kost gewoon geld ........... de overheid bereidt zich voor om het huizenbezit helemaal de moeder te belasten. Dit immigratiefeestje moet door iemand bekostigd worden en daar maakt de immigrant zelf geen deel van uit.
Omdat de kassen, de slachthuizen en de distributiecentra Oostblokkers importeren. Die vervolgens €11,- per uur verdienen.
Waardoor de samenleving opdraait voor vier verschillende Toeslagen. En de belastingbetaler de rekening krijgt voor sociale huisvesting en gezondheidszorg.
De winsten zijn voor de bazen, de kosten voor de samenleving
Hoeveel stikstof is dat?
Om die een woning te geven heb je heel wat weilanden nodig .
Stikstof van immigranten wordt waarschijnlijk niet meegerekend.
Het mooie van rekenmethoden is dat je alle uitkomsten jouw kant kan laten toevallen.
Niet goed voor het klimaat dit. Ik hoop dat Jesse Klaver ons zal helpen en de instroom een halt toeroept om de Aarde te redden.
We hadden het Zwitserland van Noord-Europa kunnen worden, maar de kartelpolitiek heeft voor iets anders gekozen. Nog een paar jaar en dan is Nederland officieel een "apenland".
Een paar jaar?
Shit hole eigenlijk meer!
Het kan niet anders dan dat er een enorm verdienmodel aan zit voor bepaalde luitjes wan anders laat je de leefbaarheid van een land niet zo enorm verknallen.
Overigens zie ik ook niet meer dat dit nog stopt. We hebben als electoraat 40 jaar de tijd gehad om het te stoppen maar altijd in grote meerderheid gekozen om het door te laten gaan. Het electoraat gaat echt niet veranderen.
Asieladvocaten, COA, ZOA, Rode Kruis, Christelijke organisaties, diverse uitkerende overheden enzovoort. Vul maar aan!
@pibasso | 28-07-22 | 10:02: Wat dacht u van grond en vastgoedspeculanten? Van luitjes die de prijs van ongeschoolde arbeid willen drukken? Van luitjes die er baat bij hebben dat er zoveel mogelijk inwoners zijn want meer omzet? Waarom denkt u dat de VVD staat te juichen bij zoveel mogelijk immigranten?
Omdat de kassen, de slachthuizen en de distributiecentra Oostblokkers importeren. Die vervolgens €11,- per uur verdienen.
Waardoor de samenleving opdraait voor vier verschillende Toeslagen. En de belastingbetaler de rekening krijgt voor sociale huisvesting en gezondheidszorg.
De winsten zijn voor de bazen, en de uitzendbranche- de kosten voor de samenleving
@theo-is-dood | 28-07-22 | 10:30:
Ik zeg al jaren dat die Frits Goldschmeding (Randstad) de grootste koppelbaas van Europa is maar zo'n kerel wordt op het schild gehesen omdat hij een paar miljard uit de zakken van de vrije jongens (die het wel uitgaven in de cafe's, op de campings etc.) in zijn eigen zak heeft weten te proppen.
En ondertussen moeten we met een dubbele bevolking terug naar de uitstootniveau's van 1990.
Moet u met uw individuele uitstootbudget kiezen tussen af en toe vlees eten of veganist worden zodat u eens per drie jaar vakantie van twee weken mag nemen.
Ik vind het doodeng. Zelfs hoogbejaarde vrouwen zijn niet veilig voor ze. Die stille fietspaden die ik in het vorige Nederland zo heerlijk vond, daar waag ik me niet meer.
precies dat, hoe houden wij alles onder de normen, bij dit soort groei.
Die mensen moeten eten, wonen, zich vervoeren, schijten en pissen en planten zich godbetert ook nog voort, dus nog meer van bovenstaande.
@pibasso | 28-07-22 | 09:58: En dan laat u nog buiten beschouwing dat die groep mensen een to-taal (!) andere cultuur meebrengen, die niet perse goed samengaat met de Nederlandse.
@Madame Poitiers | 28-07-22 | 09:53: gasbus of pistool mee. niet ontwijken maar juist tandje bij en er op inrijden. Dat deed ik vroeger ook al toen het nog wel eens sneeuwde. Een probaat middel.
@pibasso | 28-07-22 | 09:58:
Ik vraag het wel eens aan zo een u-bent-welkom-in-ons-land en klimaatwaanzin idioot hoe ze denken dat te combineren.
Komt nooit een bruikbaar antwoord uit.
@EEnzame SchizofrEEN | 28-07-22 | 10:10: en dan laat U nog buiten beschouwing dat er 145.000 Nederlanders vertrekken ieder jaar. (bron CBS: In 2021 immigreerden 252 528 personen naar Nederland. Dat waren er 31 675 meer dan in 2020. Daarnaast emigreerden 145 330 personen uit Nederland).
Nou, ik vind het steeds minder gezellig worden. Wat mij betreft mag die import acuut stoppen.
Vindt iedereen op een paar idioten na, en ze durven het nu zelfs in de Trouw te schrijven, viel echt op.
'Ons land kent een uniek ruimtegebrek en ik weet wel wat de oorzaak is' (Ephimenco) en ene Tom de Veer vindt dat de overheden in Europa nu eindelijk de opvang in de regio eens gezamenlijk moeten regelen: 'Opvang in regio is ook goed voor de vluchteling zelf'.
Totdat de pot leeg is..! We gaan het zien…
En waarschijnlijk heel snel… Dan breekt de pleuris uit..
*Handen wringen doet*
De pleuris is al uitgebroken, o.a. op (snel) wegen.
Maar dat mag niet, toch?
Weg met ons, kutnederlanders! Jullie moeten inschikken.
en geef jullie huizen maar weg aan zielige gevallen. Het is mooi geweest
Ik denk dat heul veul witte medelanders het wel mooi vinden zo. Want slavernij en kolonialisme en zeau. Dan maar opgaan in de vaart der volkeren, terug in de tijd naar 1984 en ganzenstappend naar een Brave New World. Onafhankelijkheid is ook maar vermoeiend en een gedoe. En slavernij weet u nog.
@Graaf_van_Hogendorp | 28-07-22 | 09:50: Yep, ik meen te hebben gelezen dat 72.000 Nederlanders afgelopen jaar geëmigreerd zijn.
@Graaf_van_Hogendorp | 28-07-22 | 09:50:
Iedere dag gratis drugs en ongebonden sex. Die Brave new world heeft ook zijn voordelen.
@Graaf_van_Hogendorp | 28-07-22 | 09:50: heel die slavernij nooit af moeten schaffen. Vavnaf dat moment is de ellende begonnen.
@Ram_Ram | 28-07-22 | 09:57: idd, dat was een prima systeem, kon je ook de fokkerij nog een beetje in de hand houden.
@JanVergoor | 28-07-22 | 09:54:-
'ongebonden sex'
Fapmachines op een batterij (ongebonden)?
Toch eens proberen.
195.000 nieuwe figuranten erbij voor in de reclamespotjes.
LOL!
Oh wacht......
“ Factcheck: ‘Mohammed is een van de populairste jongensnamen in Nederland’”
factory.fhj.nl/factcheck-mohammed-is-...
Is wel bizar als er maar 0,8 miljoen moslims in Nederland wonen en maar gemiddeld 2,1 kinderen geboren worden uit moslimgezinnen. Heb je een bron?
Yup, en dan wordt er nog een beetje omheengedraaid door (bewust?) niet de verschillende schrijfwijzes bij elkaar te tellen...
Maar maar maar dit is toch wat een groot deel van Nederland wil, ok het grootste deel is nu op vakantie. Maar in september gaan ze zich weer druk maken op twitter, als hun bestaan of buurt geïnfiltreerd wordt. Niet voor niets is Rutte al 12 jaar aan de macht, en spuugt hij iedereen en zijn moeder in de bek! Maar hey wie anders moet het doen. De afgelopen pandemie heeft heel goed aangetoond wat voor soort volk er leeft in dit land. Alleen maar blabla......
Rutte heeft al 12 jaar beloofd om juist minder instroom te regelen, en minder regels, en minder ambtenaren, en meer aandacht voor slachtoffers dan voor daders, en meer blauw op straat, en hogere lonen in de zorg en onderwijs, en betere bejaardentehuizen, en kortere wachtlijsten. En ik ben er ook ingetrapt.
@small_town_dude | 28-07-22 | 09:50: Kun je nagaan hoe de zaken er voor zouden staan als Rutte zich niet ingespannen had.
@small_town_dude | 28-07-22 | 09:50: die Rutte is zo rot, onbeschrijflijk. Wie zijn toch die debielen die elke keer weer op zo'n oplichter stemmen? En nu samen met die Kaagheks is helemaal het hek van de dam. Hoe lang gaat dit zo nog door?
"15 miljoen mensen,
op dat hele kleine stukje aarde,
die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde..."
Het lijkt zo kort geleden. Of was dat ook?
@SamV | 28-07-22 | 09:44:
Of Fluitsma en van Tijn konden gewoon niet tellen.
@SamV | 28-07-22 | 09:44: het is niet zo lang geleden. je kreeg het liedje ook op CD cadeau. Dus er was al goedkope CD productie.
@JanVergoor | 28-07-22 | 09:55: het was toen al te laag meer het moest een rond getal zijn.
Accepteer het of vertrek, want dit gaat onverminderd door.
De klassieke West-Europese achtergrond verdwijnt naar de achtergrond (is in de steden al het geval) en u wordt als blanke Nederlander een paria. Dat wil zeggen een paria die wel alles moet betalen uiteraard.
Dit komt niet meer goed, dus als u nog iets te zeggen wilt hebben over uw eigen geld en leven, dan zult u zonniger (en fiscaal interessantere) oorden moeten opzoeken.
zonniger lijkt mij heel onverstandig.
- BELASTING HONGARIJE: WAT MOET JE BETALEN IN HONGARIJE
Wonen in Hongarije heeft ook fiscaal z’n voordelen. De tarieven voor de inkomstenbelasting liggen lager dan in Nederland. Daarnaast kent Hongarije geen vermogensbelasting en wordt er geen belasting geheven op pensioen.
Nederlanders in Hongarije zijn belastingplichtig als zij in het land hun hoofdverblijf hebben of er werkzaam zijn. -
movers.nl/particulier/specifieke-loca...
Heel het westen zal verdwijnen. Vervangen voor een oriëntaal systeem naar Chinees CCP model. Er is geen vluchten. U zult onderworpen worden.
Tenzij er wonders gebeuren met de midterms en in 2024 in 'murica, dan kunt u nog vluchten naar de States.
@theo-is-dood | 28-07-22 | 09:48: het zit er wel vol met hongaren en zigeuners. Geldt de vrijstelling pensioen ook voor inkomend NL pensioen? Belangrijk is natuurlijk een voldragen AOW te hebben. Eventueel zelf bijstorten voordat de datum daar is.
@theo-is-dood | 28-07-22 | 09:48: helaas is Hongaars niet te leren.
Een bevolkingskrimp, waarom was dat ook alweer slecht?
Slecht voor de handel in witgoed.
Te weing goodkope loonslaven.
@JanVergoor | 28-07-22 | 09:56: Niet dat die kanslozenimport daar iets aan bijdraagt natuurlijk. Die kosten alleen maar geld en dus zou zelfs het grootkapitaal daar tegen moeten zijn.
Het wordt een Mohammed of een fatma
Hou deen sop!
Het is wel vol en we zouden beter af zijn wanneer we ruim onder 15 miljoen zaten. Toen werkte alles ook goed of beter, zelfs zonder moderne efficiency voorzieningen. Misschien zat nog niet iedereen in parttime-pre-pensioen.
De wereld zou ook beter af zijn wanneer die flink naar de 5 miljard zou krimpen. Meer is nergens voor nodig.
NB toen had je nog geen millenium of Gen-Z slackers. Ze waren er helemaal niet, heerlijk.
We gaan dit jaar zelfs naar de 8 miljard:
nos.nl/artikel/2436212-vn-dit-jaar-8-...
Toen we 15 miljoen inwoners hadden, was de balans van arbeiders versus handophouders nog ok, nu is die balans verder doorgeslagen naar de handophouders.
Mijn AOW krijg ik niet voor m'n 70ste want dat trekt de schatkist niet. En geen enkele politicus die zich de moeite neemt om handophouders aan 't werk te zetten. Als ik zo om me heen kijk, is er genoeg werk te doen. Overal ligt rommel en menig wegwerkers kan wel een extra bordophouder gebruiken. Zet die mensen op z'n minst daar in, dan halen ze ook minder rottigheid uit.
NB ik vergeet nog te melden dat er waarschijnlijk vele honderduizenden hier verblijven zonder ingeschreven te staan. Gewoon werken via een lage belasting buitenlandse detacheerder, auto op buitenlands kenteken en een huis zonder lasten. Vreemd genoeg kunnen de kinderen wel gewoon naar school want controle is streng.
@Bakkeleures | 28-07-22 | 09:57:
Jamaar dat mag niet want dat verstoort de marktwerking en de arbeidsmarkt. Want dan worden Piet en Gijs ontslagen uit loondienst en komen Jut en Jul daar gesubsidieerd op oproepbasis voor in de plaats. Bottom line, er zijn gewoon teveel mensen in dit land en in plaats van dat we gericht op seizoensarbeiders of sectorarbeiders met een contract voor bepaalde tijd - en daarna weer wegwezen - inzetten staan de immigratiesluizen open en zien we wel hoe of wat we ermee kunnen. Ooit.
@Bakkeleures | 28-07-22 | 09:57: schatkist trekt het makkelijk, maar helaas niet voor u en mij.
Ik word hier echt depressief van! Wat een ellende. Zelfs hier in het dorp in de Super voel ik me een vreemde in eigen land. Om te janken!
www.huis-kopen-hongarije.nl/emigreren...
@theo-is-dood | 28-07-22 | 09:50: Heb die huizen of wat daarvoor door moet gaan eens even beken daar word ik accuut depri van hoor, wat een negorij daar;) www.hongaarshuis.nl/zuid-hongarije.ht...
Ja, er komen er 200.000 bij, maar er vertrekken er ook 72.000. In een half jaar tijd. We mogen het geen omvolking noemen. Maar wat is het dan wel? Ik vertrek 100% zeker ook. Naar Spanje.
@theo-is-dood | 28-07-22 | 09:50: Ja inderdaad, hier lekker alles weggeven en dan zelf ergens in een plaggenhut gaan wonen.
Mijn schatting is 10 miljoen mensen en 8 miljoen Wildlings.
REAGEER OOK