Ook Amsterdam wil DISCRIMINEREN
Net als in Utrecht krijgen statushouders VOORRANG
In Amsterdam sta je gemiddeld dertien jaar en één maand ingeschreven voor een sociale huurwoning (bron: google). Maar niet als je 5000 dollar hebt betaald aan een VVD66-mensensmokkelaar die je naar Ter Apel brengt, om vervolgens tegenover een RTL-camera een compleet lul-verhaal op te hangen, waarna je met de pendelbus naar Hardenberg bent geweest om de DA leeg te roven. Dan krijg je gewoon voorrang op een woning in Amsterdam! D66, GroenLinks, Denk en Bij1 willen dat Amsterdam het voorbeeld van Utrecht volgt en statushouders voor een bepaalde tijd voorrang gaat geven bij de toewijzing van sociale huurwoningen. En dat lieve lezers, is nou discriminatie en een flagrante overtreding van Artikel 1 der Nederlandse Grondwet.
Reaguursels
InloggenAls Denemarken de imigratie onder controle kan krijgen dan kan dat ook in NL. Moeten de NL-ers wel op de goede partijen stemmen. Als men dat niet doet dan is het eigenschuld en moet men niet zeuren en gewoon 10 jaar of langer op een woninge wachten tussen allochtonen. We leven in een democratie dus stem eens anders dan op die partijen die NL naar de klote willen helpen.
Amsterdam heeft veel oude en gehorige woningen van vóór 1950 met houten vloeren en dunne muren. De meeste sociale huurwoningen vallen in deze categorie. Heb nu al medelijden met de mensen die deze statushouders als buren gaan krijgen.
In 030-Gaza ... heb je sociale huurwonningen in nieuwbouwwijken waar vrije sector koop staat die zo'n 850+ K doet. De nieuwe sociale eengezins huurwoning daartussen doen ~500K als fictieve marktwaarde.
70+% van deze sociale huur wordt bewoond door dankbare Finnen die iedere dag hun beste beentje voor zetten.
"Allen die zich in Nederland bevinden...".
Daar hadden ze wat beter over moeten nadenken en enigszins de lijn van de rest moeten volgen. Dus de Nederlandse wet zou moeten gelden voor mensen met een Nederlands paspoort. Hoe kun je anders ooit een illegaal zijn in Nederland?
Als Putin echt boos wordt is Amsterdam natuurlijk wel het eerste doelwit.
(hmm doelWIT, waarom is wit altijd het doel van destructie?)
Nederlanders, kraakt een huurhuis
Gaat nooit meer veranderen en wordt alsmaar meer....
Ze hebben hun bakens uitgezet....
Totdat de klomp breekt op het hoofd van de schuldigen...
Wat een kutstad was het altijd al en wat een kutland is dit toch aan het worden.
Hahaha Rutger Klein Wasniks wat een grap is die man toch. Je zal er maar mee opgescheept zitten in je gemeenteraad met die racist.
blijned.nl/lifestyle/33152/asielzoeke...
De Amsterdammers hebben gekregen waar ze voor gestemd hebben. Alleen waar ze de windmolens nog wel naar de nieuwe buiten gemeenten konden schuiven ligt dat hier wat lastiger. Maar ik neem aan dat ze de nieuwe multiculturele buren heel fijn vinden. Ook als daardoor je eigen kinderen nog iets langer thuis blijven wonen.
Ik heb hier helemaal niet voor gestemd.
Ook de gemeentes rondom Amsterdam hebben hier last van omdat het woningbeleid een gezamenlijk beleid is van 16 gemeentes, van onder meer Purmerend, Oostzaan, Zaanstad, Aalsmeer, Amstelveen enzovoort.
@osolemio | 26-07-22 | 15:45: allemaal shitholes
@Ride_On | 26-07-22 | 16:28: Shit hole cities.
Maar ze hebben toch allang voorang?
Klopt. Dit is een extra voorrang op de voorrang. Dus op de meest vreselijk schrijnende mensonterende gevallen krijgen ze nog eens voorrang. Het kan echt.
Idioterie;
Denk en Bij1 en de coalitiepartijen GroenLinks en D66 willen dat Amsterdam net als Utrecht zes weken lang voorrang verleent bij toewijzing van een sociale huurwoning. 6 weken gaat iedere huurwoning dan naar een statushouder?!?!
Wat zou het mooi zijn dat huurders hun huur vlak voor die periode NIET opzeggen..... geen nieuwe lege woningen is immers geen nieuwe verhuur.......
Ze (Denk, Bij1, GroenLinks en D66)hebben hun bek vol over discriminatie en racisme maar wtf is dit dan???
Die lui zijn serieus van mening dat je slechts als room blanke kan discrimineren.
Kun je niet als woningzoekende tijdelijk op het adres van een kennis die vertrekt uit een sociale woning inschrijven en samen als hoofdbewoner vermeld staan. Je kennis vertrekt en jij bent automatisch de nieuwe huurder. Zo ging het vroeger althans.
@Wattman | 26-07-22 | 16:05: probleem is dat de meeste woniongcooperaties echter verlangen dat je minstens een jaar als mede bewoner ingeschreven moet staan, wil dit echt serieus worden.
Dit heeft voornamenlijk met fraude en onderhuur te maken....
@Wattman | 26-07-22 | 16:05: Nee. Zelfs inwonende kinderen van overleden ouders waar zij inwonen moeten er uit. Want niet de huurder. Zijn serieus voorbeelden van.
@MK27: is volgens mij bij woningruil. Mag je allebei jaar lang de huur niet opzeggen. Inwonen is volgens mij 5 jaar vereist en boven 18 ofzo.
Aflossen van witte erfzonde?
En wat is "een bepaalde tijd"?
Alsof dat het belangrijkste uit het hele stuk is.
6 weken
@MK27 | 26-07-22 | 15:01: plus verlenging plus verlenging en zo maar door.
Tja, helaas mag de rechter niet toetsen aan de grondwet.. Raar? Inderdaad! Maar zoek het dus lekker zelf uit met je woning!
En vreemd genoeg gelden mensenrechten verdragen in dit geval niet wel bij klimaatonzin(het is veel eenvoudiger en goedkoper om aan te passen dan om uitstoot naar nul terug te brengen afgezien van de flauwekul van verbranding van biomassa)
Amsterdam legaliseert dus mensensmokkelaars die creaties voortbrengen die voorrang krijgen (eigen Nederlanders opgedonderd)!op een huis. Wachten jullie maar 13 jaar of langer op een wachtlijst. Jullie doen er niet toe. Zum kotsen.
Maar coffeeshops moeten dicht want dat trekt overlastveroorzakers aan.
Oops
Nou, gezien de taakstellingen per stad/ dorp/ gehucht zie ik dit nog wel in veel meer plaatsen gaan gebeuren. Gaat dit jaarlijks plaats vinden? De asiel-maand op woningnet?
Overal waar (een combi van) Denk, Bij1, GroenLinks of D66 in de gemeenteraad zit.
En gaat het niet hard genoeg, zal deze combi vanuit Den Haag het verplichten, ben ik bang.
Mwoh, elke gemeenteraad zal nu willen deugen gok ik zo.
"En dat lieve lezers, is nou discriminatie en een flagrante overtreding van Artikel 1 der Nederlandse Grondwet."
Toch nog eventjes over dit. Een gemeente (en de staat) kan en mag bepaalde groepen voorrang geven die in een buitengewone penibele situatie zitten. Laten we kleurlingen, andersgetinten en andersreligieuzen en andere buitenlanders eventjes vergeten. Dan moet je dus denken aan mensen die (psychisch) ziek zijn, daklozen, gescheiden moeders met kinderen e.d. ook in deze gevallen grijpt de 'powers that be' vaak in om die mensen voorrang te geven naar een woning, aangepaste woning of woning die beter past. Ontheemden vallen doorgaans sneller in zo'n voorrangregeling dan iemand die wel woningzoekend is maar op zoek naar een grotere of betere woning. Ik begrijp wel dat "nieuwkomers" dan als een soort van rode lap werkt maar in principe zijn de regels hetzelfde. Iemand die dakloos is dient eigenlijk ook maar een paar maanden te wachten tot er een woning beschikbaar is. Dit geld ook voor bijstandsmoeders en mensen die te zwak en ziek zijn om nog in hun huidige woning te kunnen blijven. Voor statushouders geldt eigenlijk hetzelfde. Ze moeten officieel binnen 14 weken een woning krijgen zodat ze door kunnen stromen en plaats maken voor anderen. Dat lukt dus niet. Men kan wel heel boos roepen dat omdat ze hier niet geboren zijn ze minderwaardige mensen zijn en dus niet via speciale regelingen vanuit hun AZC kamertje naar een woning mogen doorstromen, of tenminste als laatste aan de beurt komen maar zo werkt het ook niet voor autochtonen. Het lijkt me wel belangrijk om te beseffen (eindelijk) dat mensen die asiel zoeken lang niet allemaal een verblijfvergunning krijgen en dat maanden, jaren in een AZC wonen ook niet bepaald ideaal is.
Een mooie toelichting, waarvoor dank. Er is 1 kanttekening en dat is dat daklozen, bijstandsmoeders, (psychisch) zieken, zijn allemaal groepen die in Nederland zelf ontstaan en dus in aantallen 'eindig zijn. Wat er links afgaat, komt en rechts bij en andersom. Dus is het voorrang principe hier een prima regel. Echter de nieuwkomers vormen een oneindige (en wellicht oplopende) stroom, het op deze stroom toepassen van de voorrang regel is een vergissing want daarmee blaas je het hele sociale systeem op. De enige oplossing hier is, 'vol' roepen en alternatieven zoeken buiten Nederland (dan is de meest logische plek dus in de regio van herkomst)
Binnen de bestaande context zal het best kloppen wat u zegt, het probleem is echter dat u maar blijft redeneren vanuit 'het systeem'. En dat 'systeem' moet weg. De situatie is nu zo onhoudbaar geworden dat er geen ruimte meer is voor allerlei nuanceringen. De grenzen moeten dicht, de illegalen moeten worden uitgezet en dan kunnen we eens kijken of er met de mensen die hier al zijn nog wat van te maken is.
Nee, goed lezen. Die asieleisers krijgen voorrang op *iedereen*. Dus juist ook op de "daklozen, bijstandsmoeders en mensen die te zwak en ziek zijn om in hun huidige woning te blijven". Onder andere voor hen was sociale woningbouw bedoeld. Iemand met een goed salaris hoeft geen 12 jaar te wachten, die is alleen twee tot drie keer zo duur uit als 10 jaar geleden.
Niemand zegt dat wie hier niet geboren is "minderwaardig" is. Dat is weer de zoveelste stropop van de sharialobby.
En door (kennelijk minderwaardige) autochtonen op eindeloze wachtlijsten te plaatsen wordt artikel 1 wel degelijk geschonden.
Ze hebben die woningen ook in categorie's ondergedeeld
Invalide? Bepaald soort woning
Een persoon ? Niet meer dan 2 slaapkamers,liefst een
Ouder? 50 plus woning
Daarnaast nog inkomen gerelateerd
Als je nu een woning zoekt is het enorm ingewikkeld
Daarbij vallen allochtonen ook onder dit probleem
Mo en zo willen ook uiteindelijk op zich zelf wonen
Weer keurig recht geluld wat krom is, betaald dat nog een beetje leuk of spin je gratis?
Dat zijn uitzonderingsgevallen. Dat gaat niet in bulk.
Hoezo gescheiden moeders en kinderen? Toen ik jaren geleden naar huisvesting ging werd mij letterlijk verteld dat ik zelf voor opvang moest zorgen. Anders stond ik op straat. Met kinderen dus.
Een paar korpsballen gaan over de knie vanwege idiote uitspraken over vrouwen. Mannen die deze uitspraken daadwerkelijk uitvoeren krijgen voorrang op een kamertje. Lachuh toch.
Zijn er eigenlijk landen waar Nederlanders naar toe kunnen om een huis te vragen?
Dat zou een boel problemen kunnen oplossen.
Is net zoiets als dat wij een villa aan zee in Spanje krijgen en 10 mille per maand, dan weet ik het ook wel.
Het is gewoon ordinaire beroving. Eisers eisen uitkering, huis en inrichting er van op. “Je geld of je reputatie”!! Wie niet meewerkt krijgt geen mes of pistool op zich gericht, maar wordt voor racist uitgemaakt.
De slappelingen op links doen gewoon mee en dat gaat ten koste van de zwakkeren in onze samenleving. Zij die geen huis kunnen kopen maar aangewezen zijn op sociale huur. Daar is die sociale huur voor bedacht en prima instelling. Welvarende progressievelingen in hun blanke kopphuisbuurten zeggen tegen minderbedeelden dat ze nog maar een jaartje extra moeten wachten. Veelal zijn dit mensen van migratieachtergrond maar wel hier geboren. Ik snap niet dat DENK zich hier voor leent. Bij1 snap ik maar van DENK had ik verwacht op te komen voor de gemiddelde Turk en Marokkaan die hier al wonen.
Zal het denk ik nooit begrijpen waarom een Nederlander in Amsterdam wilt wonen.
Behalve avonturiers dan die het voor de kick doen.
Dacht dat alle betaalbare huurwoningen al bewoond zijn door mensen die die niet kunnen betalen.
Lieve stad, dat wel.
De Nederlandse regering is dom omdat ze de instroom niet kunnen stoppen of ze zijn kwaadaardig omdat ze de instroom niet willen stoppen. Het is het laatste. Zo dom is namelijk niemand, zelfs niet in Den Haag. Het is ook niet dat dit een nieuw probleem is ofzo. Het is dus kwaadaardig volk wat er zit en ze laten de gewone Nederlander (dat is iedereen die zich op dit moment op legale wijze in Nederland bevind) verzuipen. Ik voel alleen nog maar diepe haat, ik veracht ze.
We zijn ook zo geconditioneerd in het pamperen van alles en van iedereen die hier binnen komt zetten.
Me net nog kapot geërgerd, RAdio 1 een columniste die dacht dat ze lollig was en voor meer immigratie is, asielmensen zijn zielig volgens de lolbroekin. En een ieder die tegen immigratie is is een u weet wel.
@Uw Verzekeringsadvis | 26-07-22 | 13:14: En als ze nou eens door de journalist van dienst om de oren werd geslagen door de feiten, maar nee. Ja en amen, en zalvende preken in de echoput van de linkse kerk.
Autochtone Nederlandsers worden 2e rangs burger in eigen land.
Gedachte van Amsterdam en Utrecht: In your face met je white privilage.
29 Jaar woon ik hier nu, in 020-Zuid. Toen ik hier kwam wonen was het een keurig buurtje; lelieblank, veel ras-Amsterdammers, veel wat oudere mensen, parkeerplaatsen die vanaf 7 uur 's morgens leegliepen omdat iedereen naar zijn werk ging.
Aan de achterkant van mijn woning op 3 hoog kijk ik uit over een soort gesloten 'binnenhof' met tuinen, en op de achterbalkons van de buren aan de overzijde. Dat uitzicht op die balkons werd 29 jaar geleden bepaald door bloembakken en potten met kleurige bloemen, die dagelijks werden verzorgd. Een vriendelijk uitzicht, kon je het noemen.
Inmiddels heb ik uitzicht op roestige satellietschotels, altijd gesloten gordijnen of lappen die daarvoor moeten doorgaan, balkons volgestouwd met rotzooi: vuilniszakken, strijkplanken, afgedankte meubels, eeuwig drogende was, en andere nauwelijks herleidbare teringzooi. Hoorde je vroeger nooit wat, afgezien van wat gelach en gekeuvel op de balkons en in de tuinen met mooi weer, nu is er dagelijks de herrie van keiharde Arabische of Turkse jammermuziek, geschreeuw, ruzies, gesmijt met deuren, gekrijs van kinderen.
Laatst nog: de oude dame op drie hoog, recht tegenover mij, die hier al woonde toen ik hier introk, zag ik dagelijks met haar gietertje de gele bloemetjes bewateren die in een bak aan haar balkon-reling hingen. Ze liep steeds krommer en sinds enige tijd maakte ze haar balkon niet meer zelf schoon, maar werd dat gedaan door een hulp, een ook al wat oudere Nederlandse dame.
Een paar maanden geleden waren ineens haar keurige vitrages weg ik keek ik een leeg huis in.
Er volgde wat gedoe van werklieden; gesjouw met gipsplaten, geboor, geschuur en getimmer. Tenslotte was een schilder een paar dagen druk doende.
En ineens stond op een dag het al 29 jaar lege balkon-met-bloemetjes vol met troep: huisraad, vuilniszakken. Ertussen in stond een roestig metalen klapstoeltje, waarop nu dagelijks steeds een andere zwarte man zit te roken en zijn peuken uitdrukt op de balkonvloer. De afgelopen weken zag ik vier zwarte mannen, twee zwarte vrouwen - een hele dikke en een dunne - en een orgelpijp van zwarte kindertjes (respectievelijk één, twee en drie turven hoog) op het balkon verschijnen. Aan het uiterlijk van deze mensen te zien, allemaal afkomstig uit oost-Afrika; Somalië of Eritrea, schat ik in, maar Soedan zou ook nog kunnen.
Nadat vorig jaar een Turks probleemgezin naast mij op drie hoog is komen wonen - in die woning 'geplaatst' door een stichting waarvan de woningbouwvereniging de naam niet mag en wil noemen - wier overlast de spuigaten uitloopt en alle direct aanpalende buren tot woede & geklaag aanzet, is dit de zoveelste 'dumping' van kudtvolk in dit buurtje met zijn monumenten-status vanwege de door Berlage ontworpen woningen.
En zo wordt ons cultureel erfgoed, inmiddels verworden tot parels voor de zwijnen, zowel figuurlijk als letterlijk overlopen en hebben degenen die alles hier met hard werken hebben gefinancierd, opgebouwd & zorgvuldig onderhouden, het nakijken.
Dit proces is inmiddels onomkeerbaar geworden.
En het stemt mij droevig, héél droevig. En daarnaast voel ik mijn woede steeds meer branden over de domme, arrogante, naïeve en blinde linkse deugmensen die dit naargeestige proces tot op de dag van vandaag blijven faciliteren.
En maar blijven stemmen op GL VVD66, ook gij Brutus, tijdens U verblijf van 29 jaar in 020. Je krijgt wat je toekomt.
Prachtig opgeschreven Peter. Hier in mijn bescheiden Zuid Hollandse gemeente speelt inmiddels hetzelfde. Ook bij mij neemt de woede over zoveel domheid met de dag toe. Helaas heeft de deugmens al gewonnen, dit is niet meer te keren. De generatie van mijn zoontje zal ons vervloeken. En terecht.
Een zeer herkenbaar verhaal Peter waarvoor dank, het zou mooi zijn als onze flapdrol regering doet ook zo zou zien maar helaas ook hierin veranderd de tijd..
@aardv@rk | 26-07-22 | 13:06: Spijker op z n kop en dat is al 40 jaar gaande.
Dit is wat men in het Engels noemt een 'graphic description'. In het geval van Peter een graphic description van de verloedering van zijn eigen buurt.
Maar het staat natuurlijk symbool voor de verloedering van de Nederlandse samenleving in het algemeen.
Treurig, gekmakend, woede-opwekkend, murw-beukend. Het is zoals het is, helaas.
Mooi geschreven Peter,word er pislink door.
Sterkte
Wat jammer dat Femke niet bij u in de buurt woont.
Herkenbaar verhaal, helaas.
Verder doet dit onderwerp me altijd denken aan mijn lagere school, waar ik leerde dat huisjesmelkers hun huizen/wijken opzettelijk laten verloederen. Zo zielig voor de mensen die er wonen!
Destijds geloofde ik dat nog ook.
Zo'n 30 jaar geleden ontdekte ik hoe het werkelijk zit, in mijn eerste huurhuis in een leuke kansenwijk. De woningbouw en wijkvereniging deden alles om de wijk leuk te houden, de gemeente verwijderde graffiti en herstelde vandalisme. Maar er was geen beginnen aan. Klein voorbeeld, een gezin flikkerde regelmatig volle luiers over het balkon. Ze zullen gedacht hebben "anders stunkt het zo in huis", en naar de vuilcontainer lopen kost ook 2 minuten.
Affijn, dan krijg je een hoop klachten, bemiddeling, hulpverlening; het mag wat kosten. Maar uit huis zetten lukt niet, dus uiteindelijk was iedereen vooral blij dat de kleine zijn luiers ontgroeide.
Maar het is die mentaliteit die hele wijken en steden verziekt. Huizen verloederen niet, het zijn de mensen in die huizen die de hele boel verloederen. De "huisjesmelkers" hebben ook liever normale bewoners, dat kost minder en levert meer op.
Voor de hollandse elite ben jij niet meer dan de nieuwkomer. Waar de boven ons gestelden een rijke persoonlijke historie hebben tot het jaar 800 terug, komen jij en de nieuwkomer bij wijze van uit de modder kruipen. Jouw geveegde balkonnetje heeft geen betekenis. Die man aan de overkant krijgt het niet beter als hij van het balkon af gaat de arbeidsmarkt in. De burger heeft 50 jaar een ietwat rijk en relatief veilig mogen zijn. Dat is over en voorbij
Heel herkenbaar, Peter. Ben in dezelfde buurt opgegroeid als waar jij woont en woon er nog steeds. Als je uit Zuid kwam werd je een beetje beschouwd als "kakker" en dan moesten je ouders wel rijke VVD-ers zijn. Bij ons was dat zeker niet het geval, en de Pijp was trouwens helemaal niet zo'n nette buurt, laat staan de yuppen- en expat buurt die het nu is. Mijn moeder ging altijd naar de Albert Cuyp om boodschappen te halen, want goedkoop, en wist precies uit haar hoofd op welke dag welke marktverkoper met zijn kraam op welke plek stond, want er is een soort roulatie-systeem. En ik herinner me goed, nu heb ik het over 40 jaar geleden, dat die marktverkopers tegen mijn moeder zeiden "Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar die buitenlandse vrouwen die met sluiers lopen, jatten ALLES wat los en vast zit. Als ik 1 sekonde de andere kant op kijk roven ze de hele tent leeg dus ik moet goed opletten en blijf er altijd met argusogen vlakbij staan. Let alstublieft ook goed op uw portemonnee, mevrouw." Is dat racistisch om te zeggen ? Ik weet het niet, maar die uitspraken zijn me al die jaren bijgebleven. Dus toen is het al begonnen.
Men roept altijd dat "maar 12%" oid van de woningen naar asielzoekers gaat.
Wat ze er bij weglaten is dat een groot deel ervan geen werk heeft of krijgt en daardoor de rest van het leven recht heeft op sociale huur.
Nederlanders ,ook die die later komen wonen na 14 jaar inschrijving worden als ze werk hebben weggepest met scheefhuurhuurverhogingen wegens "rijkdom" vanaf 40 k inkomen(heb je al als je met z'n tweeën vakken vult bij de AH).En weer vervangen door asiel.
Gevolg ,elke huurwijk gaat er op den duur zo uitzien zoals bij jou .
@Asteroid-B612 | 26-07-22 | 14:16: Weet je wat de goedpraterij toen was? Dat ze zo veel geld moesten overmaken naar familie in het buitenland, dat je dat gesteel niet asociaal mocht noemen maar zielig. Ook de kinderen kregen vaak geen speelgoed. Pa had nl. een oude Mercedes als statussymbool nodig. Ook daarvan mocht je niet te veel zeggen: zou de tweede generatie wel over zijn.
@zeurmachine | 26-07-22 | 14:24: Sterker nog, een kennis van me werkte als beveiligster op Schiphol, en vertelde me een beetje hoe dat daar aan toe gaat. Ze zei "wij letten eigenlijk op mensen die vreemd of onnatuurlijk gedrag vertonen. Bijv. mensen die in verschillende rijen staan, maar heel vaak oogcontact met elkaar houden." enz. Op vluchten naar Turkije of Marokko pikten ze er dan wel eens iemand uit. Niets aan te geven ? Maar dan blijken er dus pakken en pakken met cash geld in al die rokken genaaid te zijn, soms wel een ton. Cash. Dus je had WEL iets aan te geven. Officieel mag je mag niet zoveel geld uitvoeren. Het is gewoon verboden. Maar dan staan opeens 12 familieleden om je heen te dansen die zich ermee beginnen te bemoeien, allemaal schreeuwen en super aggressief natuurlijk, en dan kregen de beveiligers van hogerhand de opdracht "laat maar gaan". Geen zin in opstootjes, vertragingen enz. Of dat nu nog steeds zo gaat weet ik niet, maar zo was het een jaar of 25 geleden echt.
@Asteroid-B612 | 26-07-22 | 15:01: tegen woordig gaat eigenlijk iedereen door de bodyscan
Cash bij je zien ze dus zowiezo
Amsterdam en Utrecht denken: wat ze in voorbeeld stad Malmö kunnen, dat kunnen wij ook.
Wat boeit het de stemmers van D66, GL en denk nu? Die wonen met rode broek en groene polo in buurten waar geen sociale huurwoningen staan dus logisch dat die hier geen bezwaren zien…
500 euro voor een vreselijke wooncontainer voor Nederlander en vluchteling,zover zijn we al gezakt.
Alleen die foto al van die sfeervolle "buurt".
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.vol....
Maar Castricum is zeer te prijzen:
"De Noord-Hollandse gemeente was in 2017 een van de eerste die besloot statushouders niet langer automatisch voorrang te geven op de wachtlijst voor sociale huurwoningen.''
Sociale huurwoningen voor de 'eigen' mensen, container woningen voor buitenlandse klaplopers. Ik vind dat zeer 'billijk'.
En die 500 euro huur (plus 180 euro servicekosten)? Die betalen ze toch gewoon van hun uitkering en toeslagen. En wie betaalt die uitkeringen en toeslagen vervolgens weer? Nou dan......
Plus servicekosten maakt dat €680 per maand.
Directeur Bert Rotteveel van Flexwonen NH vind de huurprijs niet te hoog.
@Dr_Johnson | 26-07-22 | 13:01: In artikel zie toch echt een kaaskop op de foto staan.
Let maar op ,straks stoppen ze hier gescheiden vrouwen in die geen dak boven hun hoofd hebben.
@chausson61 | 26-07-22 | 14:09:
Ja, maar ertegenover een Turkse jongeman, die elektrotechniek studeerde, en kennelijk zijn land moest ontvluchten omdat zijn leven in gevaar was.
Nou is Turkije onder Erdogan bepaald geen prettig land meer te noemen, maar zou die jongen net over de grens, zeg in Bulgarije (Griekenland is wat lastiger, want die bewaken hun grens met hekken) niet 'veilig' zijn. Of richting het oosten: Georgië, of Armenië? Waarom moest hij helemaal hierheen vluchten om 'veilig' te zijn?
@HankHill | 26-07-22 | 13:12: Flexwonen a.k.a. B. Rotteveel doet o.a. ook in flexwoninkjes in Limmen aan de Oosterzijweg op voormalig GGZ terrein. Klachten over lekkage, achterstallig onderhoud etc. De huur komt elke maand lekker binnen, dus who cares. Huisjesmelken loont gewoon. En ze komen er gewoon mee weg.
VVD, er is geen betere..
Al die linksstemmende backpackers zouden toch beter moeten weten. Iedere aboriginal had ze kunnen uitleggen dat een boemerang terugkomt!
Gelukkig heeft de zittende macht exact aangegeven vanaf welk aantal immigranten het voor Nederland als opvangland niet meer te doen is.
Heb ik iets gemist?
Organisaties buiten onze democratie (VN, Unicef, WEF) dicteren onze nationale overheid. Het gemene is dat stadstaat Nederland onderverdeeld is in vele stadstaatjes: de gemeenten. De gemeenteraad wordt democratisch gekozen maar wordt weggejorist door dictaten over nieuwkomers vanuit Den Haag.
Met deze werkwijze pakt jouw gemeente jouw rechten en geld af. Geen inwoner die inspraak heeft of iets kan terugdraaien. De nieuwkomer heeft niets met jou te maken, hoeft aan jou niets te verantwoorden, en ook de volgende stemronde zal daar niets aan veranderen.
Het gaat domweg volgens dezelfde principes als TTIP en CETA. De burger is uitgeschakeld. Je invloed is nul.
Dat dus.
Maar niet alleen "grote" organisaties als EU en VN zetten onze democratie buiten spel. Weten we nog hoe een ongekozen en ongecontroleerde rechter, een ongekozen en ongecontroleerde subsidiespons (urgenda) gelijk gaf?
De linkse geestelijkheid heeft een bepaalde koers uitgestippeld die van NL een derde wereldland moet maken. En die koers wordt gewoon gevolgd, ongeacht of we het daar wel mee eens zijn.
Zie ook de bijdragen van @Kompromat hieronder, over diverse door *ons* gesubsidieerde mensensmokkelaars (unicef, rode kruis, vluchtelingenwerk, etc). Allemaal ongekozen en ongecontroleerd, en ze schenden gewoon de bestaande wetgeving. Om ons vervolgens met hun wangedrag om de oren te slaan. Dus eerst actief bijdragen aan de instroom; en vervolgens officiële klachten indienen dat er een woningtekort is. Goh. Een woningtekort dat overigens ook deels ontstond door een bouwstop; ons eveneens opgelegd door gesubsidieerd activisme.
Het zorgt alleen maar voor meer haat tegen de azieligers en werkt averechts. Ga zo door Amsterdam en SS van Bij1.
Tijd dat we met zijn allen de Boer (straat) op gaan
Dit najaar is het 14 jaar geleden dat ik voor het laatst in open inrichting Amsterdam ben geweest. Tot nu toe heb ik geen enkele behoefte er ooit nog een keer heen te gaan.
Dit bepekt zich niet alleen tot Amsterdam.
Fantastisch nieuws! Laat die linkse kudtsteden maar helemaal vol lopen met haatbaarden, niksnutten en klaplopers! Zolang ze maar niet de dorpen in hoeven.
Zowel Utrecht als Ansterdam hebben wijken waar je als inheemse bevolking je leven niet zeker bent, waar de politie niets heeft in te brengen. Alleen als je in je eigen idyllisch bubbel leeft zie je dat niet, en is meer ellende buiten de bubbel geen probleem.
@Gebakschep | 26-07-22 | 12:30: den haag,Rotterdam hetzelfde
Wat is het probleem? Het is toch open inrichting Amsterdam? Waar iedereen met een klein beetje verstand omheen rijdt.
Er zitten nogal wat statushouders in het AZC te wachten op een woning. Denk niet dat het een oplossing is om eventjes een maandje ofzo deze mensen "voorrang" te geven. Het is een beetje dweilen met de kraan open. Het lost niets op. Mensen zullen blijven komen. En er blijven ook meer alleenstaanden komen. Ik ken iemand die in de thuiszorg werkt. Haar cliënten zijn allemaal flink op leeftijd. Wonen alleen in woningen die aangepast zijn door de gemeente en soms wel in 3,4 4n zelfs 5 kamerwoningen. Elke keer als er eentje sterft of simpelweg niet meer verantwoord "zelfstandig" kan wonen komt er eindelijk iets vrij voor een jong gezinnetje. Dan heb je nog de pandjesbazen die sociale huurwoningen verhuren voor prijzen die maar heel weinig mensen kunnen betalen. Scheefhuurders die veel meer zijn gaan verdienen maar nog steeds in een sociale huurwoning wonen. Kopen is voor de meeste mensen al helemaal geen optie meer. Dus ja, die statushouders helpen natuurlijk niet maar het probleem is wat complexer dan dat. Zelfs al zet je alle grenzen potdicht op slot dan blijft er een probleem bestaan van een gigantisch woningtekort. Juist in de randstad.
Ah ja, die paar bejaarde scheefhuurders zijn het probleem en niet de totaal uit de hand gelopen instroom van een nieuwe stad per jaar er bij .
Voor die paar bejaarden zult U toch wel een snelle oplossing kunnen bedenken ?
Het kan me niks schelen dat weduwen in een groot huis wonen. Het boeit me niet dat tweeverdieners in een sociale huurwoning zitten. Ik gun het hen van harte! Dat ze zich maar lekker verzetten tegen de 8 miljard overbevolkingsgekte die hier vol op ons losgelaten wordt. Dat gemekker dat je niet onschuldig bent omdat je woont waar je woont of een spaarcent hebt daar heb ik schoongenoeg van. Wij zijn niet collectief verantwoordelijk voor grote gezinnen van 3000 km verderop. Dat zijn de lokale heersers.
En was het niet zo dat alle bejaardenhuizen dicht moesten omdat dit te veel geld kosten?ouderen moesten toch langer zelfstandig wonen? Heb meegemaakt dat vrouw ziek was en gescheiden werd van haar man omdat hij niet ziek was en alleen zij in een verzorgingshuis terecht kwam. Hoezo scheefhuurders
En altijd maar weer net als de grote zwatelaar Rutte het probleem vertroebelen ("nuanceren") door er van alles bij te halen zodat het de schuld van iedereen en dus van niemand (en vooral niet van het kabinet) is. Schei toch uit.
Als vastgoedondernemer het volgende; wil iemand kans maken op een sociale huurwoning binnen een redelijke termijn (lees 0 tot 6 maanden) dan lukt dat alleen via de particuliere belegger. Via regionale vastgoedbeheerders en of verhuurmakelaars. Juist die groep particuliere beleggers krijgen het zwaar door regelgeving, belastingverhogingen en stijgende overige kosten. Succes mensen stem vooral geen links.
Gedwongen je investering verkopen en 'm door onze socialistische overheid uit laten delen aan een vreemdeling. Net zo lang totdat alle bezittingen van de 'rijken' herverdeeld zijn en iedereen met capaciteit is vertrokken. Mooi stukje geschiedenis waar we middenin zitten!
Volgens mij ligt daar juist het probleem. Of in ieder geval een groot probleem. Maar ik begrijp je relaas vanuit jouw oogpunt.
Hoe lost de particuliere belegger zijn teruglopende rendement op? Met een huurverhoging. Dus al die overheidsmaatregelen werken huurverhoging in de hand.
@Gebakschep | 26-07-22 | 12:33: daar zijn ze inmiddels achter vandaar de verhoging van de liberalisatiegrens
Zomaar een idee: onze overheid wil dat we kleiner gaan wonen. Dat lukt niet met bejaarden omdat er geen bejaardenwoningen zijn. Dus plan B: alle huizen gaan naar "statushouders", zodat alle kinderen bij hun ouders moeten blijven wonen tot ze zelf naar de niet bestaande bejaardenwoning kunnen.
Netto effect:
- we gaan kleiner wonen
- meer generaties in 1 huis
- de kinderen kunnen weer voor de ouders zorgen
- de autochtone bevolking heeft geen ruimte voor kinderen (omvolking)
Niet zeggen dat hier niet over nagedacht is.
Mijn zoon kwam, tot hij 27 werd, in aanmerking voor een jongeren woning. Drie weken voor hij 27 werd stond hij tweede op een lijst voor een woning. Er waren meer dan 500 kandidaten achter hem op de lijst. Hij is het niet geworden.
Mijn dochter is jonger en heeft geen schijn van kans op een woning.
Maar ja, beiden stemmen op links. Op een partij die iedereen voor laat gaan, voor de eigen bewoners.
Is dit een gevalletje eigen schuld?
Of is het wat complexer.
Hahaha complexer? Ik gun het ze van harte dat ze geen woning vinden! Het lullige is echter dat ze door hun stemgedrag er ook voor zorgen dat andere mensen die niet op immigratie-partijen stemmen óók geen woning kunnen vinden. Nou Evert s6 de komende jaaaaaaaren.
Je maakt ze toch hopelijk wel duidelijk dat het stemgedrag van mensen leidt tot het feit dat zij nu wachten op een woning die ze nooit gaan krijgen? Zo ook een vriend van me. Was destijds bij demonstratie tegen overheid dat die volgens hen het stikstof, fijnstof etc harder moest aanpakken. Stond zelf op wachtlijst voor woning, nog 5+ jaar te gaan. Hij zag de link ook niet. Zelf geen woning hebben, want te weinig woningen, want er mag niet gebouwd worden, want mensen willen dat de overheid stikstof harder aanpakt. Hij is nu thuisloos.
Ik herken het Evert. Jeugd lijkt wel gehersenspoeld tijdens de schooltijd en is onvoorstelbaar dat ze dit gewoon laten gebeuren terwijl ze er bovenop staan. En aan de opvoeding kan het niet liggen. Maar goed, dan moeten ze het zelf maar ervaren en ook niet klagen als ze erachter komen dat het gruwelijk misgaat hier.
Gedwongen in het ouderlijk huis blijven wonen totdat ze eruit worden geschopt na uw overlijden. Nul medelijden met linkse gekkies.
Het is complexer. Ten minste, de smoesjes die ze voor zichzelf verzinnen om door te gaan met hun zelfdestructief gedrag zijn complexer.
Kom zeg, rustig rustig.. het is alleen maar voorrang geven.. het is niet zo dat ze uw huis of grond al gaan onteigenen in de stad, nee dat doen ze voorlopig alleen bij boeren.
Los van het feit dat je niet in shithole 020 wilt wonen; dit is natuurlijk een uitvloeisel van toegenomen druk vanuit partijen waar veel allochtonen in zitten zoals BIJ1, Denk en de deugers van D66. Kortom, zij hebben belang bij zoveel mogelijk buitenlanders, islam en verdunning van de autochtone bevolking.
De deugers ondertussen; An appeaser is one who feeds a crocodile — hoping it will eat him last.(Churchill)
Net zoals in Utrecht hebben ook de inwoners van Amsterdam hiervoor gekozen.
Precies. We leven in een democratie en dit is wat men wil. In Staphorst en Urk zal dit niet gebeuren. Maar omdat ze in islamsterdam toch stiekem jaloers zijn, moet er bij het minste of geringste akkefietje aldaar groot nieuws gebracht worden om ze in diskrediet te brengen
Dit is gewoon een aanzuigende werking, heel Europa weet nu dat ze een huis kunnen krijgen in Utrecht en Amsterdam in de kort mogelijkste tijd zonder er iets voor hoven te doen, de drukte zal alleen maar toenemen in te Apel.
Heel Europa?
Heel de wereld.
En zo niet dan worden ze wel op een cruiseschip gepleurd. Wat een ongelofelijk land is dit toch.
Niet zo kritisch zeuren mensen! Deze voorrang geldt slechts 'voor een bepaalde tijd'.
50 jaar ofzo.
En wat is 50 jaar op astronomische schaal? Helemaal NIKS! Dus stop met zeuren, racist!
[deugmodus 0ff]
Als enthousiaste Groen Linksers zullen de Amsterdammers vast blij zijn met dit idee. Bovendien, je zoon en of dochter nog een paar weekjes langer bij je houden is toch ook gezellig.
Utrecht is wel zonde maar Amsterdam wil dit zelf !
Hoe lang blijft de Nederlandse bevolking dit pikken?
Omtzigt, trek alsjeblieft ASAP de stekker uit het kabinet door het CDA te decimeren (dwz je eigen partij op te richten).... Nieuwe verkiezingen nu!
Dit kan echt niet langer.
Pfffffft
En dan? Nieuwe verkiezingen?
Klaver I ?
Jetten I ?
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 11:52:
Rutte V
Nieuwe verkiezingen halen niks uit omdat het overgrote deel van de NL stemmers dit wil. Die willen in de anus genomen worden door een linkse regering, die willen overlopen worden door asieleisers, minder stikstof, minder boeren, minder minder minder van alles behalve minder gelukszoekers. Kortom: Dit is Nederland, wen er maar aan en anders: maak plannen om weg te komen. Ik ben er heel hard mee bezig kan ik u vertellen.
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 11:52: Caroline I
@Waakvlam | 26-07-22 | 12:28: Als Rutte nog maar 20% vertrouwen geniet van het Volk kun je je afvragen; wie zijn die mensen die op die partij stemmen? En je kunt je beginnen af te vragen of ons proces van stemmen en vooral stemmen tellen geen extra contrôlemechanismen behoeft.
Flagrante schending van Artikel 1? Ik denk het niet, een asielzoeker zit in een andere situatie dan een inboorling. Dus hoeft niet gelijk behandeld te worden, immers geen gelijk geval. Vind ik dat leuk? Njet!
Hoe zit het met het recht op bed, bad en brood voor de inboorlingen in Nederland?
Het is je eigen schuld dat je hier geboren bent. Dan zoek je het maar zelf uit.
Goed hoor maar alleen icm goeie WiFi.
Ik wil ook statushouder worden.
Emigreren naar een Afrikaans land, naturaliseren, 5000 euro betalen aan een mensensmokkelaar, aanmelden in Ter Apel, nachtje buiten slapen, puike woning hartje Amsterdam.
@poppelepee | 26-07-22 | 12:00: en een inboedel
Miele,tv,meubels etc etc etc
Dit is toch wat de Amsterdammert wil? Het zijn altijd dezelfde Randstedelijke deugers die staan te schuimbekken als ergens een dorpje klaagt over problemen met asielzoekerts.
Nu kunnen ze zelf laten zien hoe zij het zonder overlastgeklaag bolwerken.
Is wel zo.
En als de huizen op zijn, en de asiel eisers blijven maar komen, wat dan Utrecht en Amsterdam? Dit slaat helemaal nergens op.
Kan aan mij liggen maar is dat niet al een paar decennia staand beleid?
Ze zeggen het nu openlijk maar we zijn nog steeds rasjieschtiesch.
Zeker. Bijna alles wordt direct toegewezen. Ze gaan zelfs voor op mensen met een medische urgentie. Maar goed de meeste mensen hebben het nog te goed om de ellende van een ander te zien, pas als er in hun eigen omgeving stront aan de knikker is zien ze hoe beroerd we er voor staan.
Het nieuwe kwartje van Kok: het woninkje van Groot Wassink.
Zodra dit eenmaal geaccepteerd is gaan ze een stapje verder: alleenstaanden uit sociale huurwoningen bonjouren.
Ik hoop dat uw reactie cynisch is echter ben ik bang dat dit daadwerkelijk gebeuren gaat. Mijn vrouw en ik zijn bewust kinderloos (is vandaag de dag ontzettend deugen want duurzaam en milieu vriendelijk) en huren een eensgezins hoekwoning (het woord zegt het al). Wij hebben het er al een tijdje over wanneer wij te horen krijgen dat we te groot wonen? Ik wil wel een paar Oekraïnsche vrouwen van begin 20 erbij maar mijn vrouw wil niet
@Frans_van_Arkel | 26-07-22 | 12:21: Een paar West Afrikaanse jonge mannen wellicht een ideetje? Ik weet niet of uw vrouw/jullie een beetje "ruim inkomen" heeft/hebben?
In Amsterdam? Goed plan toch? Ik kan niet wachten tot de eerste middenstanders in opstand komen. Dat gaat een reuze gezellige tijd worden.
welke middenstand? viswinkels en dergelijke worden door gemeente(wan)beleid de stad uit gejaagd.
Amsterdam het nieuwe Ter Apel. Goede infra met internationale luchthaven waar je voornamelijk aan kunt komen en niet vertrekken.
En de ziektekostenverzekering wordt betaald
En geen eigen risico
En kwijtschelding gemeentelijke heffingen
En bijzondere bijstand
En gratis tandarts
En nog een grote muil ook
Die grote muil is dan weer handig voor die gratis tandarts.
“Vijf hulporganisaties roepen premier Rutte op om de regie te nemen in de asielcrisis.”
En:
“De brief aan Rutte is ondertekend door Unicef, VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR, de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde, het Nederlandse Rode Kruis en Vluchtelingenwerk”:
nos.nl/artikel/2438359-hulporganisati...
The usual suspects..
Even een geheugensteuntje, richting het Rode Kuis:
“Het Internationale Rode Kruis gaat reddingsacties uitvoeren op de Middellandse Zee om te voorkomen dat vluchtelingen verdrinken. De hulporganisatie vaart met twee speciale reddingsboten op de vluchtroutes van Noord-Afrika naar Italië”:
www.rodekruis.nl/persberichten/rode-k...
En verder in een NOS-artikel:
“De gloednieuwe boot van het Internationale Rode Kruis heeft in de eerste 24 uur meer dan 300 vluchtelingen van zee gehaald”:
nos.nl/artikel/2124549-nieuw-schip-ro...
Maar het Rode Kruis blijft gewoon daarna jarenlang bezig, zowel tijdens de reis als wederom op zee:
“Het Rode Kruis biedt hulp aan migranten tijdens hun reis door onder meer te zorgen voor medische hulp, schoon drinkwater, onderdak en voedsel. Ook op zee gaat het Internationale Rode Kruis de mensen die tijdens de overtocht in de problemen komen helpen. Het Rode Kruis doet dit samen met SOS Mediterranée. Rode Kruis-teams zullen zich vanaf deze maand aansluiten bij de bemanning van het reddingsschip Ocean Viking”:
www.rodekruis.nl/persberichten/verdri...
En het Rode Kruis wil ons ook nog even laten weten dat ‘we’ de kansarme- en kansloze ‘vluchtelingen’ niet zouden mogen tegenhouden aan de grenzen:
“We noemen het ook een pushback als autoriteiten voorkomen dat migranten een landsgrens bereiken. Ook dit gebeurt op land en op het water.”:
www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/pushba...
En dan na dit alles dus het gore lef hebben ZO’N brief te schrijven?!
Krijg de ty@&€s lekker!
Goede businesscase!
Laat die organisaties een miljoen Euro af tikken voor iedere persoon die ze de EU binnen brengen.
@Gebakschep | 26-07-22 | 11:42: betaald door ons....
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 11:51: Geen postcode loterij loten kopen. Uiteraard geen belastinggeld daar naar toe. Laat ze maar via iets als het glazenhuis hun gelden binnen halen.
@Bataafje | 26-07-22 | 11:31:
‘Mensensmokkel levert 3 tot 6 miljard op’
“In 2015 werden miljarden verdiend in wat volgens Europol de “snelst groeiende criminele markt” is in Europa”.
En:
“Europol spreekt van de “snelst groeiende criminele markt in Europa”. Ook zou het een “zeer aantrekkelijk criminele tak van sport” zijn, door grote winsten en een kleine pakkans.”
Ook:
“22 procent van de verdachte mensensmokkelaars in beeld bij Europol heeft ook een link met drugssmokkel. Een andere opvallende conclusie van Europol: sommige mensensmokkelaars gebruiken sociale media om te adverteren.”:
www.nrc.nl/nieuws/2016/02/22/vorig-ja...
Dat was dus allemaal al bekend in 2015.
En dit soort ‘hulporganisaties’ faciliteren dit soort (maffia) criminaliteit.
En dan nu per brief de premier oproepen “met spoed” een ‘voorgenomen wet in te voeren waarmee gemeenten verplicht kunnen worden opvanglocaties beschikbaar te stellen’.
Dus dit soort organisaties roept de premier op middels een wet de lokale democratie de nek om te draaien.
‘Wat zijn dit voor mensen?’
Unicef zijn oplichters
Briefje schrijven en kindje adopteren voor vast bedrag in de maand
Heel dat kind bestaat niet
Walgelijk en zeker voor de kinderen die daar wel in een tehuis zitten of lijmsnuiven op straat
Aids geeft veel weeskinderen
Hoe kan je cashen over de rug van de echte slachtoffers bah snap dr niks van echt niet
Misschien moeten de op-een-huis-wachtenden zich eens gaan organiseren. In een Vakbond voor Huiswachtenden o.i.d. Om te voorkomen, dat ze aan de kant geschoven blijven worden door de deugkneuzenbrigades.
In mijn geval - in de binnenstad - was het 34 jaar geleden zo'n 10 jaar. Ik neem nu aan dat het 20+ jaar is. En, ze betalen nu zo'n 500.000 Euro voor een 54 m2 woning (erboven), huur zo'n 1700 Euro per maand.
Het is dat je als rechtgeaard Amsterdammer(of Utrechter) natuurlijk niet weg wil uit die mooie stad, maar je zou toch bijna het voorstel aan de betreffende gemeenteraad doen om je woning op te geven voor een mooi bedrag.
Eureka!! Hoeveel miljard zou de Gemeente Amsterderderdam willen vergaren in een potje om burgers uit te kopen? 25 miljard voor 25000 boeren. 500 miljard voor 50000 Amsterdrammende woonhuisbezitters?
Eigen kleur eerst geldt dus ook voor driekwart van de raadsleden die dit voorstellen.
eenmaal in die woning:
Iedere vluchteling (volwassen/kind) ontvangt € 59,92 per week per persoon: € 46,97 euro voor voeding en € 12,95 euro voor kleding en andere persoonlijke uitgaven. Vluchtelingen in de particuliere opvang ontvangen een extra toelage, tot een maximum van 4 vluchtelingen. Dat maakt dat vluchtelingen die particulier worden opgevangen per week het volgende ontvangen:
Eerste vluchteling: € 59,92 + € 75 = € 134,92
Tweede vluchteling: € 59,92 + € 25 = € 84,92
Derde/ vierde vluchteling: € 59,92 + € 12,50 = € 72,42
Vijfde en opvolgend aantal vluchtelingen: € 59,92
vng.nl
Voor arbeidsmigranten krijg je E100,-- pp per week. Die mag je zelf uitzoeken. Die zijn overdag ook nog aan het werk.
De gemiddelde vluchteling heeft het beter dan iemand in de schuldsanering.
De echte kosten zitten vooral in extra aanspraak op ziekte/zorg, onderwijs, overige begeleiding, criminaliteit, en geen deelname aan het arbeidsproces (want geen kwalificaties en/of geen zin/gemakkelijk). Dit zijn / worden separate samenlevingen.
@Phantomas | 26-07-22 | 11:25: Dit zijn al separate samenlevingen en als we de verzorgingsstaat niet meer kunnen betalen, dan wordt Portland of Chicago ons voorland.
Overigens is elke vorm van "diversiteitsbeleid" een schending van grondwetsartikel 1. Dat vind ik eigenlijk veel kwalijker dan een paar weken apartheid op de woningmarkt, omdat dat "diversiteitsbeleid" ook aan bedrijven wordt opgelegd. Het gaat daarbij bovendien om verplichte aanstellingen van ongeschikte mensen voor langere tijd, tot de grondwet weer gerespecteerd mag worden.
De linkse partijen zeggen, terecht, dat het de taak van elke dictatuur is om de grondwet te schenden. Maar ook alle bedrijven daartoe verplichten ondanks de hogere kosten is echt een extra probleem.
Ik ben het met je eens, helaas is positieve discriminatie inmiddels aardig ingeburgerd. Ik zou graag zien dat we daar anders over gaan denken voordat de wal het schip gaat keren.
Ik vind dit wel een goed idee. Vluchtelingen in de GL/D66 stad. Want Amsterdam heeft zo vreselijk z'n bek vol van dat anderen asociaal zijn maar deden zelf niets. Nou gaan ze wat doen en gaan ze ook geconfronteerd worden met de consequenties. Alleen maar goed. Grachtenpandjes van huisjesmelkers (Prins Bril, Marleen etc) vorderen en asielzoekers in stoppen.
Ik zeg doen!
Ook hier. Het linkse electoraat dat het gemeentebestuur heeft gekozen zal staan te juichen omdat het bestuur precies doet waar het electoraat voor heeft gekozen. Al die woningzoekenden die op links hebben gestemd of helemaal niet hebben gestemd zullen er een warm gevoel bij krijgen in de wetenschap dat zij zich hebben opgeofferd voor de verdrukten. Ik zie namelijk geen enkel protest tegen de plannen in Utrecht en Amsterdam. Men vindt het prachtig. En al die woningzoekenden die niet op links hebben gestemd protesteren ook niet, want ergens vinden ze het wel fijn om mee te liften op de deugwagen. Ik kan geen enkele andere verklaring vinden voor het ontbreken van protest. Hoewel, het is natuurlijk allemaal de schuld van de boeren dat zij geen woning krijgen. Door op de juiste linkse partij te stemmen die de boeren willen ruimen protesteer je dan eigenlijk weer wel tegen het feit dat jij geen huis krijgt toegewezen. Zo maar wat logica van de kouwe grond.
@forecastle | 26-07-22 | 11:33: het lijkt één grote kleptocratie te worden. Ze jatten ons van alles af. En we zwijgen, dus de kleptomane daden gaan telkens een stapje verder.
Nou kom op jongens, welke woningzoekende gaat aangifte doen wegens discriminatie?
Kwestie van voorbedrukken van formulieren en prcoederen!.
Dat vroeg ik me bij het bericht over Utrecht ook al af. Of welke advocaat wil dit pro deo proberen voor iemand die hier nu door wordt gedupeerd?
Wachttijd is opgelopen tot bijna 14 jaar in Amsterdam (dus binnen 1 jaar met nagenoeg 1 jaar toegenomen). Na de palingoproer straks de regentenoproer? Stop de Merkel-migranten.
Hier in Zwitserland als je een Bentley, Lamborghini , Ferrari of Rolls-Royce ziet rijden, is er een kans van 99% dat die een Oekraïns kenteken heeft.
Ook oligarchen krijgen niet graag een bom op hun hoofd.
Vroeger kon je nog eens glimlachen om al die Zwitserse kunde in het vakwerk dat uit dat mooie land kwam. Of je vermaken om de grappen, toen er bij Asterix nog stukjes brood in de kaasfondue vielen. Tegenwoordig alleen maar bewonderen, om de wijsheid niet mee te gaan in de steeds natter wordende Eurofiele droom.
Amalia heeft wel woonruimte "gevonden".
Logisch: Nakomeling van vluchtelingen voor de Junta en de Nazi’s
De vluchtelingen sturen een jonge man vooruit, om dat de reis zo gevaarlijk is. De zwakkere vrouw en kinderen blijven zolang achter. Hoe gevaarlijk is het voor de vluchtelingen dan in hun thuisland?
Vaak zitten die in een vluchtelingenkamp ergens in Jordanië, Libanon of Turkije. Ook geen feest, maar echt in levensgevaar zijn ze daar niet. Als je armoede, uitbuiting en gebrek aan toekomst voor de kinderen niet beschouwt als levensgevaar tenminste.
@Beste_Landgenoten | 26-07-22 | 11:03:
Die vrouwen zijn een stuk beter af zonder hun eigenaren. Ook in de opvang daar. De grootste belemmering voor hun vrijheid, veiligheid en zelfstandigheid zijn toch echt die primitieve rotbaarden zelf. Die meiden willen wel, tenminste, die paar die ik wel eens tegenkom.
@Beste_Landgenoten | 26-07-22 | 11:03: lekker daarlaten dus?
@Beste_Landgenoten | 26-07-22 | 11:03:
"Als je armoede, uitbuiting en gebrek aan toekomst voor de kinderen niet beschouwt als levensgevaar tenminste.''
En doe je dat wel, dan heeft de hele derde wereld dus het 'recht' om zich hier permanent te komen vestigen.
Buitenlandse studenten moeten wegblijven omdat er geen woonruimte is. En nu blijkt opeens dat er wel woonruimte is voor asielzoekers. Apart.
Tja, las vandaag dat in Rotterdam een sloopflat nu wordt verbouwd voor vluchtelingen. Een bewoner, die momenteel geen woonruimte heeft, is (terecht) kwaad en verbouwereerd dat er in zijn oude woning nu een nieuwe keuken zit die hij zich al 25 jaar wensde! We zullen niks meer bezitten!! En dat gaat veel sneller dan ik dacht
En schijt hebben ze, tegen de Grondwet. Niet hún wet....
Zolang het in Utrecht en Amsterdam blijft… Zeg ik houden zo..! Prima toch..?
Met de snelheid waarmee dit nu gaat staan ze binnen een jaar bij u op de stoep.
Ook gij zal niks meer bezitten!!
Ze halen heel Afrika hier heen omdat dat moet en omdat men arbeiders moet importeren vanwege de vergrijzing, maar ze stellen de Nederlandse stellen niet eens in staat om een eigen gezin in een eigen woning op te kunnen laten bouwen. En maar klagen dat er te weinig kindertjes komen. Waar dan laten opgroeien?
Samen delen we de kosten en baten van onze Nieuwe Samenleving.
Wij de belastingen, de onteigeningen en de wachtlijsten.
Jullie de uitkeringen, de gratis huizen en overal voorrang.
Eerlijk toch?
Zou zo iemand als Groot Wassink nou ook nog steeds thuiswonende kinderen hebben die al 10, 12 of 14 jaar op een wachtlijst staan?
Hahahahah, goede retorische vraag, hele goede, hahahaha.
Die import knuppel is zo homosueel als het maar kan....
@Jafco | 26-07-22 | 11:46: nou misschien dat deze niet thuis wonen bij meneer, maar elders - gesteld dat hij wat van zijn kwakjes heeft gedoneerd aan een fertiliteitskliniek. Je weet maar nooit. Af en toe verschijnen er berichten over de 'mate van zorgvuldigheid' waarmee sommige klinieken te werk gaan, dus mocht u ook gedoneerd hebben, blijf goed om u heen kijken!
"En dat lieve lezers, is nou discriminatie en een flagrante overtreding van Artikel 1 der Nederlandse Grondwet."
Nee hoor, autochtone Nederlanders kunnen niet gediscrimineerd worden, ze kunnen wel bij het minste of geringste verweten worden te discrimineren, vooral als ze blank zijn.
"eenmalig" , straks eenmalig in Nijmegen, eenmalig in Eindhoven, eenmalig in Roermond, eenmalig in Groningen.
En eenmalig in uw huis, uw auto.
@zwenkwieltje | 26-07-22 | 10:57: gelukkig registreren we naast woningen en auto's ook campers, caravans en vouwwagens. En er zal vast iemand bij het COA of aanverwant Marktplaats afstruinen, op zoek naar familietenten en kleiner.
Niet meer dan terecht, want Amsterdam.
Gave stad!
En hoe gaan die nieuwe permanente gasten bijdragen aan besparing gasverbruik en reductie stikstof?
Door jouw quota te reduceren natuurlijk.
Leuke timing ook, nu de overheid zojuist heeft toegegeven dat ze 5500 fraudeurs via de Oekraïne-scam hebben binnengelaten.
En moeten die fraudeurs weg?
Oh, wacht, wat een racistische vraag van me...
Economische vluchtelingen - Waarbij een ander islamitisch land plotseling wel te min wordt gevonden. Jaja.
Je herkent een Linkse cameraman aan hoe gefrustreerd hij is als de framing niet lukt op een krappe deadline. Wandelt vlot voorbij een getinte man die net zo hulpbehoevend is als de vrouwen. Camera in de auto laden, oude beelden dan maar gebruiken.
Het is maar voor een paar weken, dat zeiden ze met de lockdowns ook.
Dit los je heel simpel op, vergoedingen bestuurders halveren. Halsema krijgt 150K zonder vergoedingen, die Rutger 130K. Als je dat halveert is het nog zwaar overbetaald maar dan zijn die linkse non-valeurs wél vertrokken.
Krijgen ze een mooie, gezellige containerwoning dan krijg je weer een jankverhaal in de Omvolkingskrant:
'De gescheiden vader die niet met zijn achternaam in de krant wil, vertelt dat zijn woonunit op haar grondvesten staat te schudden als de wasmachine draait in de naastgelegen ruimte, ‘dan vallen de kopjes uit mijn kast’.'
"Ook het grote gezin bestaand uit 19 kinderen - De overige 17 gezinsleden na aankomst, herenigd in Nederland - valt niet te huisvesten in slechts 1 containerwoning. Schandalig. Het is, het is, racisme !!"
Sorry.
@Nederlandop1 | 26-07-22 | 10:44: Jeetje. Tijd voor een dna-test om te zien of het echt wel allemaal zijn kinderen zijn.....
Oh nee wacht.
Als ze dat niet zijn mogen ze ook blijven en dan mogen hun echte ouders ook komen.
Laat maar.
Twee jaar geleden ontvluchtte de student elektrotechniek Turkije, inmiddels heeft hij een verblijfsstatus.
Turkije ontvluchten....
"voor een bepaalde tijd"
Dat is waarschijnlijk tot het probleem opgelost is dus dat alle wachtende statushouder een huis hebben.
Echter..... Zolang ze blijven komen zullen er altijd wachtende statushouders zijn en zal tijdelijk dus heeeeeeel lang duren.
Exact. Dweilen met de kraan open, of zoiets.
@Dr_Johnson | 26-07-22 | 10:51: Er wordt niet eens meer gedweild.
@Madame Poitiers | 26-07-22 | 10:52: De kraan wordt verder opengezet.
De enige reden waarom dit gebeurd is niet alleen omdat het moet maar omdat het zo budgetten van gemeente amsterdam weer spekt. Na installeren vluchtelingen in huizen kan men een vette invoice naar brussel sturen en voila.
Het blijft een beetje een gek verhaal. Zo af en toe lees je dat er hele dorpen in bv Italië te koop staan voor een Euro per huis. En zo zijn er overal in Europa (heel veel in Spanje) leegloop gebieden, waar menig vluchteling ook qua klimaat veel beter kan gedijen. Waarom er dan een beroep moet worden gedaan op slechts ons land is me volstrekt onduidelijk. België huurt in NL al detentiecentra, dus waarom niet meer creatieve oplossingen?! Integratie vindt sws al amper plaats, dus beter het nuttige met het aangename combineren.
Gratis geld.
@Lopendbuffet | 26-07-22 | 10:40: U vergeet de Miele, telefoon en laptop voor de koters
Vluchtelingen reizen liever half Europa door naar de goedgevulde ruif die West- Europa heet.
Hele volksstammen blijven liever in een kamp in Calais staan dan dat ze in zo'n euro-dorp in Italië gaan wonen, omdat ze denken dat Engeland het beloofde land is.
@Roos | 26-07-22 | 10:44: Bijkomend nadeel is dat het € dorp wél opgebouwd en gereanimeerd moet worden. Dan ben je als economisch vluchteling de hele dag druk. Niet de bedoeling want niet economisch.
Ook de zuidelijke landen hebben overlast en worden onder de voet gelopen. Maar de asieliërs willen niet in een oud sfeervol dorp zitten. Hadden ze ook thuis kunnen blijven.
@Lopendbuffet | 26-07-22 | 10:40: Dat gratis geld kost het dan toch wel, dus dat zou het argument niet hoeven zijn. Een Miele kan ook onder de arm meegenomen worden naar elders. Denk dat de Spaanse Guardia Civil een stuk minder vriendelijk optreedt als de Ter Apelse bromsnor bovendien, waardoor bepaald gedrag wat effectiever de kop wordt ingedrukt.
@Vandeanderekant | 26-07-22 | 10:51: Er hoeft toch geen sprake te zijn van keuzevrijheid? Voor ontmoedigingsbeleid valt ook genoeg te zeggen.
@EEGlivesagain | 26-07-22 | 10:52: absoluut mee eens. Maar helaas is de realiteit anders. Er is voor de nieuwelingen volop keuzevrijheid. Hier en in Spanje. En de EU zag dat het goed was.
En wie denkt er aan de kinderen en vrouwen die nu in een onveilige situatie wonen omdat scheiden geen optie is ivm de woningnood?
Luxe problemen geheelvergeter, luxe problemen. En door naar de volgende klap in het gezicht van de Nederlander.
Wie denkt er aan mannen die nu in een onveilige situatie wonen omdat scheiden geen optie is?
@Red shirt | 26-07-22 | 10:47: Golfbaan: Huis.
Artikel 1 van de grondwet is niets meer dan een theoretische basis. Zo vrinblijvend dat je er niet veel mee kan. Artikel 2.1 en 2.2 zijn veel interessanter. Die maken inzichtelijk op welke manier Nederland door onze politici is uitgeleverd aan vreemde mogendheden met kwaadaardige bedoelingen.
En als je hoofdstuk 2 leest is het gelijk grote uitzondering op artikel 1.
Dus wat is dat artikel 1 eigenlijk waard?
Ze zullen wel in aanmerking komen voor:
Bij lichtgetint: een huis in Watergraafsmeer, Noord, Nieuw-West
Bij zwart: een huis in de Bijlmer
De roomblanke compounds: Concertgebouwbuurt, Centrum, Oud-Zuid en Rievierenbuurt blijven uiteraard roomblank.
Amsterdam apartheid.
De roomblanke compounds: Concertgebouwbuurt, Centrum, Oud-Zuid en Rievierenbuurt
Daar waar het D66 en Groen links nimby volk woont?
@me163komet | 26-07-22 | 10:57: Inderdaad. En nog wat gepensioneerde graaiers van de PVDA.
www.parool.nl/nederland/hulporganisat...
Vijf maatschappelijke organisaties roepen premier Mark Rutte in een brandbrief op om de regie te nemen bij het oplossen van de crisis in de asielopvang. "Nederland laat toe dat kwetsbare mensen en kinderen in mensonterende omstandigheden moeten verblijven", schrijven de ondertekenaars dinsdag in de brief.
"Ons land laat toe dat gevluchte kinderen nog meer beschadigd raken", aldus UNICEF Nederland, UNHCR Nederland, de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde, het Nederlandse Rode Kruis en VluchtelingenWerk.
De organisaties pleiten ervoor dat het kabinet met spoed de voorgenomen wetgeving invoert die het mogelijk maakt om gemeentes te verplichten opvanglocaties beschikbaar te stellen.
---
Heeft u voor deze organisaties gestemd?
Lobby-en.
Zo werkt dat in een democratie.
Wen er maar aan. Iedereen is welkom.
Welkom.
Zou het niet mooi zijn als Rutte dan terugkomt van reces, daadkrachtig de mike pakt en zegt:
"Genoeg geweest nu, klappen met hamers, grens dicht, eerst uitsorteren wat er nu binnen is, alleen de allerschrijnendste gevallen mogen blijven en de rest gaat op de kist terug naar vermoedelijk land van herkomst. Fraude wordt, net als bij de toeslagen keihard afgestraft met een directe uitzetting"
En daar ging hij, de absolute held van het volk, de daadkrachtige leider die we zo hard nodig hebben in deze onzekere tijden, onze rots in de branding, integer, open en vol ambitie om het goed te regelen.
-
En voor u vraagt: Het is Amnesia.
Nee, niet wennen. Niet zomaar, blindelings, slap overgeven (Zoals je meer Reaguurders ziet tegelen) ..
Gewoon subsidie stoppen, verdwijnen net zo snel als water uit een bad.
@elfenstein | 26-07-22 | 10:43: ik krijg er tranen van in mijn ogen.
@P. Breidel | 26-07-22 | 10:49: Tja, maar dat gaat niet gebeuren. UNHCR bijvoorbeeld...
"Volgens de briefschrijvers is de crisis niet onoplosbaar. “De snelheid waarmee Nederland opvang wist te realiseren voor tienduizenden vluchtelingen uit Oekraïne, toont hoe groot en hartverwarmend onze daadkracht kan zijn,” zegt Suzanne Laszlo, directeur van Unicef Nederland."
En hier heb ik dus al maanden geleden voor gewaarschuwd. Zodra de Oekrainers na de oorlog weer naar huis vertrekken, zullen huporganisaties als vluchtelingenwerk EISEN dat deze een op een worden vervangen door mensen uit Afrika en het midden oosten.... er is immers plaats, dat is bewezen met de Oekraïners.
@Vandeanderekant | 26-07-22 | 10:53:
U moet amnesia ook niet in uw ogen stoppen, daar is het niet voor.
Maar ja, het is om te janken, als ik zoiets plemp besef ik me weer eens hoe overduidelijk het verschil is tussen wat iedere blinde kip kan zien en water vervolgens wel of niet mee gebeurt. Je weet al van te voren dat het niet gaat worden wat ik schreef maar eerder het exacte tegenovergestelde daarvan. Rutte moet iets doen, haalt het leger erbij, laat tenten opzetten, alles om de instroom maar door te laten gaan zonder al te veel negatieve pers. Later zal hij glashard liegen over de werkelijke cijfers en feiten, zoals gebruikelijk te doen is bij die "man"
Het blijft apart dat die organisaties het lukt om anderen te verplichten geld uit te geven. Als zo’n organisatie een vluchteling wil steunen, lever dan alles wat daar voor nodig is.
@me163komet | 26-07-22 | 11:01:
Wie zegt dat ze terug gaan?
A dan moet de Oekraïne winnen.
B dan moeten ze daar dingen opbouwen
C lagere welvaart dan hier
D is heel de Oekraïne op dit moment onveilig?
E is er mogelijkheid om ze terug te sturen?
F is er de wil om ze terug te sturen?
@elfenstein | 26-07-22 | 10:43: Hij wil het dolgraag, maar er zijn onoverkomelijke bezwaren waarvan wij niets (mogen) weten. Gissen mag natuurlijk altijd. Een paardenkop in het ledikant, vermoed ik.
Behalve discriminatie is dit ook racisme.
En oneerlijk ook nog. Maar ze geven je een dikke middelvinger zolang je blijft betalen en verkeerd blijft stemmen.
Wat ik al een tijdje roep: Single woningzoekenden in Nederland, zorg gewoon dat je een relatie met een statushouder krijgt. Heb je een woning, een wasmachine, een gegarandeerd inkomen + hulp links en rechts en tegen de tijd dat je studie voorbij is of je zelf iets hebt gevonden maak je de keuze, blijf ik bij hem/haar of is het toedels en de groeten...
Komt vanzelf wel, desnoods met dwang.
Kansen voor homeaus
In de jaren 80 was het nog andersom.
Toen werden veel allochtone mannen "verliefd" op Nederlandse vrouwen en wilden ze niets liever dan zsm trouwen.
Vrouwen raakten verblind door die nep-romantiek, kregen soms een kind bij die man en als de wettelijke tijd voorbij was, dan lieten die mannen met hun nieuwe paspoort en verblijfstitel hen in de steek.
Een eigen bedrijfje in de ZijZijnZielig industrie schijnt ook lucratief te zijn, want het blijft niet bij het toekennen van een woning.
@Roos | 26-07-22 | 10:39:
Yep. Kan me ze nog wel herinneren, die beelden van triest uit de ogen kijkende vroegoude jonge meiden met duo-penotti kinderen in de kinderwagen, op zoek naar een vent die haar toch nog wel wil. En bij iedere nieuwe "vriend' weer een nieuw kind. En dan denk je, meid, wat zit er tussen die oortjes van je?
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:35:
Kijk, ik geloof niet in opgelegde geplande omvolking en afkomstmixerij.
Maar ik moet wel toegeven dat Brussen en Den Haag alle aanleiding geven tot het in stand houden en verder verspreiden van die complottheorieeen.
Overigens bepaal ik zelf wel wie er in mijn huisje en mijn mandje komt en afkomst is daarbij geen criterium, gewoon omdat leuke, aantrekkelijke vrouwen overal voorkomen, net zoals vervelende krijswijven.
@Graaisnaaiert | 26-07-22 | 11:15:
*Brussel dus. Dit keer ben jij niet de gebeten hond, Bertje B.
@Graaisnaaiert | 26-07-22 | 11:11:
Je hoeft je i.i.g niet af te vragen wat er tussen die beentjes zit.
Ik heb hier al menig blondje gezien, van misschien net 18, met lichtgetinte kleine in de wandelwagen, blakende zwarte Afrikaan ernaast...
Kein Zimmer frei!
Grappig wel eigenlijk (als het eigenlijk niet gewoon in & intriest was). Tijdens de hoogtijdagen van Corona was vaccineren (en wat mij betreft: terecht) het toverwoord. "Opdat de zorg niet compleet ondergesneeuwd en ook verstopt raakt waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt".
Preventie dus i.p.v. dweilen met de kraan wagenwijd open.
Bij de asielinstroom lijkt die logica niet aanwezig want "EU, verdragen, recht op asiel, blablabla". In plaats daarvan gaan we gewoon met bakken taxpoet capaciteit erbij regelen. Cruiseschepen en kazernes en mogelijk een wetsvoorstel om gemeentes te dwingen om kansloos volk te gaan opvangen.
Met alle gevolgen van dien voor leefbaarheid, lokale middenstand & handhaving, hoofdzakelijk veroorzaakt door veiligelandiërs die hier vanalles te winnen (en zeer weinig te verliezen) hebben. De rest van de asielketen is hier niet op berekend (en zal het ook nooit (meer) gaan zijn). Met als dank een "schadevergoeding als de procedure te lang duurt".
Belangrijke delen van dit land zijn kapotstuk.
En vanwege gebrek aan onderhoud en herstelwerkzaamheden gaat er steeds meer kapotstuk. Ondertussen lijkt dat onafwendbaar. Zou bijna weddenschap sluiten op welke ramp het eerste komt: de klimaatramp of de demografieramp, maar stiekum is dat dezelfde.
Ze hebben er zelf op gestemt, dit is wat een links rariteiten college voor de gemiddelde Amsterdammer doet. Niks.
Gelukkig is het alleen een probleem in A*dam...
Ik ben het volledig eens met Amsterdam, allemaal een huis daar in de Stad van de Hoop.
En dan vindt men het gek dat je bepaalde vooroordelen hebt (zal maar niet het woord discriminatie gebruiken) als je mensen met een bepaalde kleur of afkomst ziet, hoort of ruikt.
We moeten blij zijn met asielzoekers die we overal de schuld van kunnen geven. De intensieve veehouderij moet gesaneerd worden. Niet omdat deze ernstige stikstofvervuilers zijn, nee, omdat de grond nodig is voor huizen voor asielzoekers. Sommige mensen kunnen nauwelijks rondkomen. Niet omdat ze boven hun stand leven, nee, omdat het geld naar de asielzoekers gaat. NL is geen crimineel land vanwege grootschalige drugshandel of facilitator voor belastingontduikers, nee, omdat asielzoekers winkeldiefstallen plegen. Het is een bekend patroon: mensen die ontevreden zijn over hun eigen leven geven daar een andere, herkenbare groep, de schuld van.
wegkijken en goedpraten is ook een bekend patroon.
De massa immigratie kost ons maar liefst 25 miljard per jaar en blijft stijgen.
Leg jij dat maar aan je oude oma uit in het verzorgingshuis waar ze maar één keer per week gewassen kan worden.
Dat meisje uit the Excorsist kon haar hoofd zelfs 180 graden draaien. Altijd fascinerend om te zien.
Ja, er zijn meerdere grote problemen waar Nederland 'iets' mee moet, maar ook de 'asielcrisis' is er zo één. Hoe zou jij die crisis dan oplossen, Red shirt? Heb ik je in het verleden al eens gevraagd, maar dan komt er nooit een antwoord.
Nee, laten we iedereen en zijn moeder lekker opvangen in Nederland, dat is goed voor het land...
@Duwbak_Linda | 26-07-22 | 10:40:
Vooral als het terugdraaien niet meer lukt.
Mensen met een calvinistische achtergrond geven zichzelf altijd de schuld. Geen moeilijke afwegingen, oordelen en keuzes waar je op afgerekend kan worden, geen verantwoordelijkheid. Alleen maar deugen. Wel zo handig.
Binnenkort ook bij u.
Niet iedereen heeft op die partijen gestemd en zo ver ik weet heeft dit in geen enkel verkiezingsprogramma gestaan
@De-Kreeft. | 26-07-22 | 10:50: Binnenkort een azc bij u in uw wijk.
Wat ik me afvraag is hoe dit volk met prachtige reiskoffers en smartphones hier komen.
Vanmorgen weer veel zielig volk op tv, ik heb niet een echte vluchteling gezien.
Ooit was er een opmerking van een hooggeplaatst iemand,, het land is vol,, bij 10,5 miljoen mensen.
Moet je nu kijken, we tikken de 18 miljoen straks aan.
Wel zuinig zijn met energie ( wat je zelf betaald )immers de centra moeten ook verwarmd worden.
Allemaal straks een status en de inheemsen mogen naar de duivel lopen.
Den Haag grijpt niet in.
Ach, als je al 16 jaar op een woning wacht kan je best nog wel 5 jaar langer wachten toch? Of nog wat langer, wat maakt het uit.
Het is namelijk veel schrijnender voor die statushouders dat ze maar liefst 3 maanden op een eigen woning moeten wachten. Dat is gewoon onmenselijk.
Is er eigenlijk een minimum leeftijd om je in te schrijven als woningzoekende? Bij geboorte of zelfs daarvoor al laten inschrijven tegenwoordig?
@Peerkeoud | 26-07-22 | 10:50:
www.woningnetregioamsterdam.nl/nl-NL/...
U kunt zich alleen bij WoningNet inschrijven als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
u bent 18 jaar of ouder;
u beschikt over de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsstatus, of u bent EU-ingezetene;
2e zin....
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:56:
Zelfs in de DDR kon je eerder inschrijven voor een Trabant. Die je ook eerder kreeg trouwens dan wij hier een woning.
Dit initiatief is een sollicitatie voor het rode pluche in Den Haag of Provincie. Wederom voor het persoonlijk gewin.
Hebben ze in Amsterdam geen golfbanen?
Artikel; "[..] volgt en statushouders voor een bepaalde tijd voorrang gaat geven bij de toewijzing van sociale huurwoningen. En [..]"..
.
Let op dat sniek ertussendoor gefrommelde tussenzinnetje "voor een bepaalde tijd".
Ammehoela, "voor een bepaalde tijd".
"Voor een bepaalde tijd" betekent gewoon een precedentwerking voor alle tig duizenden, miljoenen zieligerds die zich uberhaupt nog moéten aánmelden in Ter Apel, of waar ook.
.
Dit land is zó erg de weg kwijt, je kunt er met je kop niet langer bij. Joh, het voelt al jaren alsof k in een foute B-film / psychisch-politieke horror /thriller ben beland.
Onwerkelijk gewoon.
Uw opmerking wordt standaard als prospectus aan u uit gereikt door de gemeente.
Zelf meegemaakt bij de gemeente met het indienen van een urgentie.
13 jaar ? veel langer, ik sta 16 jaar ingeschreven in Amsterdam en kom nog niet in de buurt van een woning.
Dan bent u van overheidswege ook niet zielig verklaard
Je hoeft er niet te wonen. Keuzes.
Rutte.
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:29:
Ik begrijp dat gedweep met Amsterdam ook niet.
Druk, onveilig, kleine flatjes met oud ijzer voor de deur en nog duur ook.
Ik nam mijn vrouw eens mee door Oudzuid en vertelde haar de prijzen die die rijtjes huizen moeten kosten.
Ze kon het niet geloven.
Zou er ook maar één land op aarde zijn, waar de 'overheid' zó krankjorum is, dat ze haar eigen burgers zo een oor aannaait ten gerieve van volslagen vreemdelingen, die uit alle hoeken en gaten van de wereld komen aanwaaien?
Anderzijds, zou er ook maar één land op aarde zijn, waar de autochtone bevolking zo totaal dociel is, dat ze dit soort discriminatie van de eigen bevolking voor zoete koek slikt?
We blijven er over bezig maar het ligt dus helemaal aan de Nederlanders zelf. We blijven maar op deze kolere zooi stemmen dus je krijgt precies waar je om vraagt.
Elk West-Europees land is de weg kwijt op dit vlak dankzij rabiaat progressieve priesters in de gelederen. Het oosten is slimmer en heeft deels geluk dat de gelukzoekers willen doortrekken. Het zuiden is wat harder, gaat niet huilen als er rake klappen moeten worden uitgedeeld en heeft betere banden met de landen van oorsprong voor koehandel.
Ik kijk even links over de grens naar onze oosterburen en kan uw vraag bevestigend beantwoorden.
@HerzlichWillkommen | 26-07-22 | 10:30: En het Oosten MOET ook deze mensen gaan opvangen. Anders dictatuur. Kijk naar bijvoorbeeld Hongarije en hun muur....
@HerzlichWillkommen | 26-07-22 | 10:30:
"Elk West-Europees land is de weg kwijt op dit vlak.''
Van Kopenhagen begint de Victorie!
Duitsland
@FrankVeer | 26-07-22 | 10:31: U woont in het hoge noorden, dat u links naar het oosten kijkt?
Paspoort weggooien en aanmelden bij Ter Apel dan maar?
Oekraïns studenten dingetje regelen in Roemenië. Misschien handiger...
Wat ik mis: enige visie vanuit de politiek op woningbouw. Bouw een Bijlmer 2, een Kanaleneiland 2. Hoezo moet iedereen een eengezinswoning-met-tuin, stijf van de huursubsidie omdat eea eigenlijk niet betaald kan worden? Hup; de hoogte in, ruimte zat!
Met Rutte aan het roer komt er geen visie. Het belangrijkste is dat Rutte premier blijft. Waarom weet niemand, hij heeft nog nooit iets gepresteerd, maar dat is het belangrijkste.
Kloof2012 | 26-07-22 | 10:23
Ehm.. nee.
Kanaleneiland en de Bijlmer zijn ook van die successen....
Iedereen die een visie of mening heeft wordt daar vroeg of laat op afgerekend. Het is dus de truuk om totaal nietszeggend te blijven, grijs en zonder mening. Geen actieve herinneringen, geen actieve mening, geen actie. Werkt fantastisch.
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:28: Er wonen toch veel mensen. En ja; er kleven zeker ook nadelen aan die wijken. Zoals het nu gaat is naar mijn mening echter ook geen optie meer; er moet iets veranderen.
Helemaal niet de hoogte in! Het tekort aan woningen wordt vrijwel volledig veroorzaakt door immigratie. Voor mensen die hier (tijdelijk) komen om te werken kunnnen (tijdelijke) oplossingen gevonden worden.
Mensen uit Derde Wereldlanden die hier aan de subsidietiet komen hangen, de boel leegroven, een agressief geloof verspreiden en in het algemeen de sfeer verzieken gaan meteen enkele reis terug naar Takki Takki. Geen rechtszaken, geen eindeloze procedures, gewoon wegwezen! Moet jij eens zien hoe snel het woningtekort is opgelost.
Dan wel met daarom heen
Wachttorens prikkeldraad en zelf ontladers neem ik aan
@Kloof2012 | 26-07-22 | 10:30: Iedereen binnen laten en meer huizen bouwen. Top oplossing.
@Lefty-Messup | 26-07-22 | 10:32: Ik denk dat eea een iets te eenvoudige voorstelling van zaken is. De bevolking verandert sowieso; meer scheidingen, meer eenpersoonshuishoudens, meer mobiliteit. Waar vroeger mn in steden brede lanen met portiekwoningen werden gebouwd worden nu alleen maar hele wijken met eengezinswoningen opgeleverd door slimme projectontwikkelaars. Er is geen keus; we moeten de hoogte in.
@Kloof2012 | 26-07-22 | 10:38: We moeten meer mensen toelaten.
@Kloof2012 | 26-07-22 | 10:38:
Klopt, dat speelt inderdaad ook mee. Echter bij een natuurlijke bevolkingsaanwas zal de Nederlandse bevolking krimpen, waardoor er binnen afzienbare tijd geen woningtekort meer zou moeten zijn. Wanneer je echter jaarlijks 100.000-150.000 immigranten binnenlaat blijft het dweilen met de kraan open. Bijna 60% van de immigratie van buiten de EU betreft asiel- en gezinsmigratie (dus geen arbeid of studie!). Stop daar nu eerst eens mee, voordat je ons mooie land helemaal volbouwt met betonnen ellende.
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:54: Dat zeg ik toch niet?
@Lefty-Messup | 26-07-22 | 11:04: Dat er een vluchtelingenprobleem is zal ik zeker niet ontkennen. Is een greencard-systeem wellicht iets?
@Kloof2012 | 26-07-22 | 11:05: u noemt de Bijlmer en Kanaleneiland. Demografie daar is welkom welkom welkom
Hoeveel golfbanen liggen er in en rond Amsterdam, meteen volbouwen met flexwoningen.
Gratis advies: zorg dat je nooit terecht komt in een sociale huurwoning of wijk met overwegend sociale woningbouw. Zorg dat je zo weinig mogelijk afhankelijk bent van overheid, semi-overheid en banken.
Nog een gratis advies:
Zorg dan je miljonair bent...
*Extra coronasteun uit muur punniken doet*
Ik heb er recht op!
Als verhuurder moet je niet blij zijn van deze ontwikkeling, het zijn over het algemeen genomen viespeuken. Hebben compleet andere leefstandaard en laten de hele boel vervuilen. De woningen zien er over een half jaar niet meer uit, ongedierte en vuil in en rond de woningen. Kortom het gaat weer een gezellige bende worden. Schoonmaakbedrijven floreren hierbij.
Wat wil je. Een paar maanden geleden sliepen en scheten ze nog tussen de geiten.
@Klaas_de_Waal | 26-07-22 | 10:33: En maar klagen over mensonterende toestanden hier.
Gewoon heeeeel selectief zijn met je huurders. En bijvoorkeur verhuren aan studenten of expats. Voor die 1e groep kun je flink vangen & is makkelijker met tijdelijke huurcontracten. En expats zijn van een ander kaliber: doorgaans beter voorzien van normen & waarden. En je kunt het bedrijf in kwestie aanspreken als het niet lekker loopt. Huurprijzen zijn ook dik in orde.
Verhuren aan een vreemde of uit de lagere economische klasse ? Dat.Dus.Nooit.Meer. Net effe te vaak meegemaakt dat het vaak ontbreekt aan fatsoenlijk huurderschap om nog maar te zwijgen over eigen verantwoordelijkheid. Niet echt volk wat je je eigendom toevertrouwd.
@Grijskijkert | 26-07-22 | 10:47:
Ben jij er zo eentje die een pandje verhuurt (en dus onttrekt aan de sociale huurwoning-markt) en dan ageert tegen de noodgedwongen toewijzingen aan asielzoekers? Interessant.. Hmm.
Geen probleem joh, men komt wel in een volgend leven aan de beurt.
Echt bizar dat men al wachttijden van een aantal jaar al heel normaal vindt. Je bent in die tijd al gemiddeld 2, 3 keer van baan gewisseld. Er zijn kinderen bij gekomen. Je hebt dan al minimaal een fiets en een auto versleten. En dan komen ze nog eens aankakken met een huurwoning
Nouja... in een paar jaar 2-3 keer van baan gewisseld zijn vind ik ook niet echt normaal...
@Boterhoofd | 26-07-22 | 10:24: In 13 jaar tijd? En zijn de salaris treden zo groot bij jouw werkgever? Overstappen levert meer op.
@Deflatiemonster | 26-07-22 | 10:31: Ik ben ouderwets loyaal. Ik zit nu met 50+ bij mijn 3e werkgever, die ik nog ken van mijn 1e werkgever zelfs.
Overigens zou ik 13 jaar dan ook weer geen 'paar jaar' noemen.
@Deflatiemonster | 26-07-22 | 10:31: Boter is vast ambtenaar met baangarantie.
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:38: Haha, nee hoor. Boter is nog opgevoed met ouderwetse normen en waarden, en geeft niet zoveel om geld (zolang hij maar ruim voldoende te eten heeft, dat dan weer wel).
@Boterhoofd | 26-07-22 | 10:44: U geeft niet zoveel om geld totdat de kosten zo hoog worden dat u een 2de of 3de baan bij nemen moet om uw rekeningen en u belasting te betalen!!
In het vliegtuig zeggen ze steeds dat je eerst zelf je mondmasker op moet doen voordat je anderen helpt.
Gaat die zwaaiende mevrouw in het gangpad dat nu ook anders uitleggen?
Wel mooi hoe deze blinden door blijven gaan op een heilloze weg. De boel moet nog harder ontsporen kennelijk, tot de put stampvol zit met verdronken kalveren.
Historisch gezien is het altijd een goed idee om tijdens periodes van economische uitdagingen het volk op te zadelen met exoten die voorrang krijgen en in geen honderd jaar zullen inschikken of bijdragen.
Dat moeten wel grote woningen zijn want anders staat het gezinshereniging in de weg. Dat is ook weer niet de bedoeling. Deze laatste generatie opportunisten gaat in de woonruimtevijver van eerdere generaties opportunisten vissen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat de stemmers op Denk en Bij1 hier erg enthousiast over zijn.
Stemmers op Denk en Bij1 zijn ook al niet heel enthousiast over tinyhouses, vega en max 2 kinderen. Ik zie wel een paar toekomstige conflictjes tussen woke links en hun beoogde slachtoffergroepen.
www.ad.nl/wonen/sloopflats-worden-opg...
We hebben meer immigratie nodig, want met een 'achtergrondje' mag je wel je beklag doen. Vooral tegen blanke vluchtelingen waarschijnlijk, 'als een spiegel voor het Nederlands volk'. Ik kan het zo gek wel bedenken.
Die mensen uit de Oekraïne zijn na 3 maanden hier nog steeds vluchteling.
Dus woon ik na 13 jaar in het buitenland te hebben gewerkt nu bij mijn moeder in m'n oude rukbunker tienerkamertje. Incl. Full time baan. Sounds fair.
Lekker sparen!
Ruim je wel je kamer op en ben je op tijd terug voor het eten?
Wat een loser. Anyway, mag ik 50 Euro lenen?
k n e t t e r g e k
Je zou denken dat dit zo'n beetje het kantelpunt is voor een volksopstand.
Volksopstand begint pas als de magen leeg zijn, maar de woede neemt wel toe ja, en met reden.
Niet in 020. Wat er aan autochtonen zat is verhuisd naar Vinex reservaten in de kop van Noord Holland. Wat er nog zit in dat circus is of ontvanger van de linkse wensdenkzegeningen of geniet van de mentale meervoudige orgasmes bij zoveel deugdrang. En de rest van Nederland denkt waarschijnlijk "zolang het NIMBY is zal het mij een beetje jeuken. En het is ook niet zo dat ik er veel over zeggen krijg...".
@Grijskijkert | 26-07-22 | 10:21: Wordt een soort Detroit
Volksopstand in Nederland? Is nog nooit gebeurd, gaat ook nooit gebeuren.
@Grijskijkert | 26-07-22 | 10:21: Niet alleen dat, die fatsoensrakkers zitten veelal in wijken waar geen sociale huurwoning te bekennen valt en mocht dat wel het geval zijn, dan heeft deze bevolkingsgroep voldoende lobbyvermogen (dixit Josse de Voogd: "in de mooie wijken komen ze niet, want daar hebben de mensen lobbykracht") en inzicht om deze statushouders uit hun inclusieve wijk te weren, zie het voorbeeld van de windmolens bij IJburg. Verder hoop ik dat Amsterdam compleet door z'n hoeven en z'n kades zakt dankzij dit soort acties. Ik kom wegens familiale verplichtingen hooguit 2 - 3 keer per jaar.
@Nomen | 26-07-22 | 10:32: Catalonië en onafhankelijkheid was ook zo'n succes. Tijd voor een EU leger. Als er hier een opstand is en het de uitvoerende macht staat achter de bevolking, dan grijpt het "neutrale" EU leger in om de orde te herstellen. Met soldaten uit andere landen.
Overal in de wereld wordt alles duurder. Olie. Wat maakt men daarvan? Kunstmest bijvoorbeeld.
Dus voedselprijzen stijgen. Wereldwijd. Nee niet alleen graan uit de Oekraïne, al het voedsel.
En wat krijg je dan ?
Honger.
En wat gaan die mensen doen? Vechten om voedsel. En macht. En wat gaan veel mensen die daar niks mee te maken willen hebben in die regio's doen?
Vluchten.
En dan? Is er dan nog draagvlak voor vluchtelingen? Zijn er dan nog opvangmogelijkheden?
Dit is nog maar het begin van de vluchtelingen "crisis".
Welkom.
We gaan nog terugdenken aan die 1000 handophouders die dit land per week binnenstromen op het moment dat het er 10000 of meer zijn.
Daar kan je geen cruiseschepen tegenop huren.
@2voor12 | 26-07-22 | 10:17: To be honest, tegen 1000 ook niet. Zelfs de grootste cruise schepen heb je met anderhalve maand vol...
Reden te meer dus om onze stikstofcrisis om te buigen naar een kunstmest overschot met die krakers van Feynmann. Niet alleen blijft onze export hoog(en ook al exporteren we nt direct naar arme landen, het heeft wel impact op kwaliteit en kwantiteit van calorieën wereldwijd) maar we kunnen het gat dat Rusland achter laat opvullen...
@ReyNemaattori | 26-07-22 | 10:19: ja zeker we beginnen met Zelensky een onafhankelijkheids onderscheiding aan te bieden,daarna zien we wel verder.
@2voor12 | 26-07-22 | 10:17: Die waren, vanwege de ontplofte toeristenbelasting en milieudinges, in 2017 Amsterdam al ontvlucht.
@likdoorn | 26-07-22 | 10:30:
De onderscheiding is speciaal voor hem in het leven geroepen. De onzin.
Dit los je heel simpel op, vergoedingen bestuurders halveren. Halsema krijgt 150K zonder vergoedingen, die Rutger 130K. Als je dat halveert is het nog overbetaald maar dan zijn die linkse non-valeurs wél vertrokken.
@P. Breidel | 26-07-22 | 10:41: Oneervol ontslag en geen cent krijgen ze. We geven geen kwartier meer aan opvreters en nietsnutten, de plank op, plons, doei.
"D66, GroenLinks, Denk en Bij1 willen dat Amsterdam het voorbeeld van Utrecht volgt.''
De usual policor suspects, dus het zal wel gaan gebeuren.
En zo wordt het "Eigen Volk Laatst'' beleid steeds verder uitgerold en op steeds meer plaatsen 'geïmplementeerd'.
En daarna kunnen Rotterdam, Den Haag, en de andere middelgrote steden natuurlijk niet achterblijven. Er waait een hele gure 'deugwind' door Nederland. Triest, maar het is niet anders.
No way. In Rotterdam gaat dit niet gebeuren.
Is er dan niemand die de gemeente aan gaat klagen voor discriminatie?
Iedereen die dat probeert gaat linea recta het Baudet/PVV/boze witte mannenkamp in. Het zou politieke en sociale zelfmoord betekenen.
Als ik op die lijst van 13 jaar stond reed ik mooi even langs een politiebureau om aangifte te doen wegens discriminatie.
@elfenstein | 26-07-22 | 10:14: Er zijn genoeg advocaten die de meeste nare mensen bijstaan en zich weinig aantrekken van publieke opinie?
Als ik op zo'n wachtlijst stond ging ik er wel werk van maken, je hebt verder toch niets te doen en zelfs al win je niet, dan win je iig in het sterken van het beeld van D66 rechters...
@ReyNemaattori | 26-07-22 | 10:27:
Een crimineel verdedigen is nog heel iets anders dan een vermeende racist bijstaan, het staat voor eeuwig genoteerd in je cv. Een advocaat zal in zo'n geval nog wel redelijk buiten schot blijven maar de aanklager zelf is zwaar het bokje. Advocaten spannen zelf geen zaken aan, dat doen ze voor iemand. Probeer het, kom je er wel achter hoe publieke opinie werkt. Ga jij die aanklacht indienen, mag je aan tafel bij de gebruikelijke lulshows tegenover 5 valse wokies die je kop eraf willen om zoveel blatant racisme. Je bent dan die vent die geen boetnlaanders meer wil, zielige kindjes terug wil sturen naar de hel. Je weet dat het zo werkt, kom op nou.
@elfenstein | 26-07-22 | 10:34: Howick en Lillie...
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:41:
Ook al zo'n enorm succesverhaal. Vanwege publieke, en ingemasseerde, opinie mochten ze uiteindelijk toch blijven. Tevens uitstekende reclame voor Nederland in migratiekringen: Zie je wel, ze krijgen je er nooit meer uit, dus gáán!
Vanaf Amsterdam Bijlmer ben je makkelijk en snel bij Schiphol voor de jaarlijkse vakantie naar Somalie. Dat begrijpen jullie toch ook wel?
Het cynische is dat dit inderdaad de werkelijke praktijk is.
Ghe. Bus 300. Vertrekt iedere 5 minuten naar Schiphol 24/7.
Hmm, misschien hadden niet zoveel sociale huurwoningen verkocht moeten worden op de woningmarkt? Op die manier zijn 100.000 huurwoningen verloren gegaan. En nu is er krapte. Tsss.
En er woont niemand in die huizen?
Het was de enige manier verpauperde wijken uit het slop te trekken. Dat is je 1000x uitgelegd.
@Sinterbikske | 26-07-22 | 10:12:
Veel van deze huizen zijn ook nog eens gekocht door beleggers, die ze toch weer verhuren. Maar dan tegen marktprijzen. Wie (met geld over) heeft er geen pandje extra gekocht, voor de belegging van het spaargeld?
Vh keurige stadswijken verloederden omdat 40 jaar geleden al een voorkeursbehandeling werd gehanteerd bij woning toewijzing. Felix Rottenbergs commentaar gemist?
Precies de onderliggende oorzaak van veel gezeik, het strippen en uitkleden van de woningcorporaties. Verhuurdersheffing op sociale huur is een idioot concept. Ongelofelijk dat men dit ooit heeft toegelaten, PVDA zat toen ook in de regering!
@Sinterbikske | 26-07-22 | 10:12: Dat waren sociale huurwoningen en zijn nu koopwoningen. Mensen die voldoe de inkomen hebben moeten doorstromen en niet in een sociale huurwoning blijven zitten en deze zeker niet kopen.
@Kartelmaster2000 | 26-07-22 | 10:17:
Het enige waartoe dit geleid heeft is dat dezelfde woningen nu tegen veel meer geld worden verhuurd door particulieren en niet meer beschikbaar zijn voor toewijzing aan woningzoekenden. Bravo! En nu piepen over woningtekorten. Je moet maar durven.
@Beste_Landgenoten | 26-07-22 | 10:21: benieuwd of het Centraal Planbureau hier ooit een tik op de vingers voor heeft gekregen. Zij hebben immers de berekeningen gemaakt..
@Beste_Landgenoten | 26-07-22 | 10:14: Daar wonen in dat geval dus geen sociale huurders in maar groepen hogere inkomens.
@Beste_Landgenoten | 26-07-22 | 10:21: Marktwerking. Mot van de polletiek, is goed. Zelfde met de energiemarkt vrijgeven.
Nog meer opmerkingen?
ze worden nog steeds bewoond, veelal door de oude huurders. Niettemin was het een grote blunder van Stef Blok, die eigenlijk niets goed kon. Ook de russen afknijpen was te ingewikkeld terwijl de lijsten klaar lagen.
Zo gaat dat natuurlijk nooit lukken, 15% minder gas verbruiken.
Jazeker wel. U moet dan 50 % minder gebruiken + crisisopvangtoeslag.
Artikel 1, iemand? Daarin staat niet het woord "slachtoffer".
Artikel 1 is achterhaald. Opgesteld in een tijd waarin huidige zaken niet spelen. Neem het hele lgbti gedoe...
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:14: Zonder artikel 1 kun je nog veel meer alfabet gedoe verwachten...
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:14: Misschien zijn de huidige tijden achterhaald. Tijden waarin onderscheid op gebied van ras, geslacht, politieke mening en afkomst gemaakt wordt hadden we al eens eerder... dat liep niet goed.
@Gladiator Fap | 26-07-22 | 10:28: "Tijden waarin onderscheid op gebied van ras, geslacht, politieke mening en afkomst gemaakt wordt hadden we al eens eerder... dat liep niet goed."
U bedoelt voorrang geven aan bepaalde mensen bij het vinden van gratis huisvesting?
Tja...
@Gladiator Fap | 26-07-22 | 10:28:
Wat moet je ook met landsgrenzen he? Volkomen achterhaald concept, we zijn één grote jolige knuffelfamilie, de hele wereld is een vereniging van allemaal leuke gemengde kleurtjes, culturen en religies. Eenhoorns huppelen in de wei, wapens zijn omgesmolten naar speelgoed en spuitgietmallen voor my little pony.
@Is dit nog nieuws? | 26-07-22 | 10:44: Nee. En dat weet u heel goed.
Allemaal met tenten op het Malieveld, Binnenhof, Stopera. Kamperen op de snelweg en rellen tot dit bezopen kliekje ons geld aan ons uitgeeft ipv aan immigranten waarvan het grootste deel de kluit belazert.
Wel typisch dat een partij als bij1 zo makkelijk Art 1 aan de kant schuift.
Dat hebben ze al eerder gedaan, art 1 bleek al in gebruik door een ggz instelling.
ik wilde eerst zeggen: only if convenient. Maar ze hebben geloof ik discriminatie alleen komt van de groep die ten opzichte van de andere groep een betere positie qua aantal leden en middelen zou hebben. Volgens die logica is er nu geen sprake van situatie.
Partijen als BIJ1 willen dan ook geen gelijkheid
Dus wijken die sociaal gezien al onderaan staan krijgen nog meer kanslozen te verwerken als alle vrijkomende sociale huur aan deze groep toegewezen word. Resultaat zal nog verdere ghettovorming zijn met alle ellende van dien.
Ja. En daar is ook al een huisartsentekort, tekort aan juffen en meesters, tekort aan tandartsen, goede begeleiding etc.
Dit beleid is dan ook helemaal niet sociaal, maar a-sociaal. D66, PVDA, GROEN Links laten kwetsbare groepen concurreren om schaarse voorzieningen met nog kwetsbaardere groepen. Soort koloniaaltje spelen, maar dan hier ofzo. Anders kan ik het ook niet duiden.
Het is ook niet voor niets dat PVV en FvD grote aantrekkingskracht uitoefenen op oa Turken, Marokkanen, Surinamers want zij merken dat zij degenen zijn die lijden onder dit zogenaamde sociale beleid.
Gelukkig zijn er daar wel voldoende invalideparkeerplaatsen beschikbaar. Elk nadeel heb zijn voordeel.
Als het ze niet aanstaat is het omdat het vieze vuile racisten zijn. Ofzo.
Zo meteen maar eens kijken wat precies de link is tussen de ongebreidelde asielinstroom, het NCTV (!) en de veiligheidsregio's. Laterz!
Het verschil tussen correlatie en causaliteit mág niet meer gezien worden. Past niet in het wereldbeeld, of zo.
Stapelgek.
Ja, daarom betaalt mijn dochter dus met een roommate 2K per maand.
2k weggegooid geld. Beter sparen.... maar goed, ik ben uw dochter niet.
@VoltaireJohn | 26-07-22 | 10:12: Sparen en in een kartonnen doos onder een brug leven?
Als je in Amsterdam wilt studeren, werken en wilt wonen, moet je niet zeiken. Sowieso UvA kudt-uni, dus een gaatje in je hersenpan is evident.
Voor studenten is een kamer in Amsterdam momenteel +/- 100 Euro PER VIERKANTE METER. Dus als je een leuke 3X4 m2 kamer wil. Ga maar als escort werken ofzo. Keep me posted.
Begin maar met dat 2e huis van halalsema te onteigenen.
Vreselijk hypocriet mens.
hoezo, ze moet toch ergens wonen wanneer ze geen burgermeester meer is.
@AntiZanicz | 26-07-22 | 11:57: burgemeester
@AntiZanicz | 26-07-22 | 11:58: en het deed me even denken aan necrosis.. gelijk heb je natuurlijk wel. Kostte mij een slordige 15 jaar om dát ene 'r' te beseffen en uit te schakelen. Niftig taaltje, dit..
Ik zal de huur maar eens gaan betalen...
1 woord: naïef.
In 020 is men niet geïnteresseerd in het huisvesten van Nederlanders, alles draait om het deugen. Van hoe verder je komt, hoe meer ze in je holletje willen kruipen.
Dat Amsterdam gaat een hele rare economische samenstelling krijgen: grote wijken met kansloos volk en een paar wijken met echt rijke mensen. En niks er tussenin. Die moeten maar pendelen van de townships naar hun werk
Is allang zo, grachtengordel = rijk, blank en Groenlinks. Noord, Bijlmer, West en oost zijn in handen van alles wat niet rijk, blank en Groenlinks is. Precies dat waar de grachtengordeldiertjes allemaal op tegen zijn, snelle grote auto's, vrouwenonderdrukking, homohaat en veel vlees vreten zijn de kernwaarden van de randgebieden. Dat, en tot in de onendigheid doorfokken, ook nog. Kan niet goed blijven gaan dit.
Orbán, vindt het er zijne van. ,,Wij zijn geen gemengd ras en we willen ook geen gemengd ras worden”.
De racist.
De ironie wil dat juist Hongaren een bijzonder gemêleerde mix zijn van allerlei volkeren.
@Beste_Landgenoten | 26-07-22 | 10:23:
ik denk dat ome Orban op voor zijn doen heel PC wijze tracht aan te geven dat hij niet wil mengen met bepaalde cultuurtjes. De woordkeuze is hoogst ongelukkig maar de strekking ervan snapt een ieder met een paar werkende hersencellen.
Nou, de bron Google kunnen we ook niet meer vertrouwen, die wachttijd is geen 13 jaar maar meer dan 20 jaar, in A'dam.
Je krijgt wat je stemt. Als ik in het bestuur van een van de fly-over provincies zou zitten, dan zou ik naar Amerikaans voorbeeld alle illegalen, uitgeprocedeerden en dakloze statushouders op een bus naar Amsterdam zetten zoals ze nu daar doen naar New York. “Succes, jullie hebben hiervoor gekozen”.
Sowieso zou ik het als PVV etc. in het verkiezingsprogramma zetten.
New York is Washington.
Helaas zijn in NL alle "fly-over provincies" op minder dan 2 uur rijden van onze prachtige hoofdstad Amsterdam en onze residentie 's-Gravenhage.
Als je 5000 euro betaalt aan een mensensmokkelaar , kun je ook makkelijk 2500 euro betalen aan huur ;)
Eindhoven al gereageerd?
Hup boeren!
@Papa Jones | 26-07-22 | 10:06:
Boeren zijn de nieuwe Watergeuzen!
#trotsopdeboer
Het houdt niet op, niet vanzelf...
het gaat vanzelf niet door want het mag niet.
REAGEER OOK