Asielinstroom Week 28 — Groeten uit Denemarken
mail uit het buitenland
Eigen Foto van Inzender
Geachte redactie,
Kent u deze al ?
Aantal asielzoekers januari t/m mei 2022 Nederland: 15.388 - open grenzen
Aantal asielzoekers januari t/m mei 2022 Denemarken: 833 - gesloten grenzen
Gaat verder met leven in echte vrijheid, wel veel files achter mijn huis...
[Deens NAW bij redactie bekend]
HOERA UPDATE
Meevaller. Die openluchtslapers zijn geen apothekers, maar miljonairs!
DEZE DRAAD van Demo Demo
Social
Reaguursels
Inloggenwww.connectinternational.nl/migratie
Hier staat het PDF rapport van Ipsos, de waarheid hoe de Nederlanders denken over asielzoekers en het bewijs dat van de Burg (VVD) keihard liegt.
Hier in Nieuw Zeeland komer er ongeveer 800 per jaar binnen.
StasJenV zegt het juist: meerderheid van Nederlanders wil *vluchtelingen* opnemen.
De vraag is alleen hoeveel van die 1000 per week de nomenclatuur “vluchteling” verdient.
Volgens mij bewoond Eric van der Burg best wel een ruim pand.
Met een beetje passen en meten passen daar gerust wel zo'n 30 personen in om tijdelijk te verblijven.
Zo, zijn er al weer 25 minder bij ter Apel.
Enige ruimte voor zo'n 5 personen priv moet kunnen.
Wordt een drukke boel als iedereen in Nederland komt wonen
Waar dat aantal van 833 vandaan komt is me een raadsel. Het zijn er ongeveer 3000.
www.dst.dk/da/Statistik/emner/borgere...
En dan nog eens de Nederlandse daklozen die al jaren buiten slapen. Zo,' 32000 personen. Dit buiten de illegaal verblijvenden.
Wordt er wel nooit bij vermeld want dat bekt niet lekker.
Nou, bij deze dan.
Ja één nachtje buiten slapen in een aangename temperatuur en het kan en mag niet. Dakloosheid is evenredig aan het aantal asielzoekers toegenomen.
Net op het 18.00 uur journaal. Hoe zielig het toch is voor die asielzoekers dat de opvang zo slecht is in Ter Apel. En dat echt maar 6 a 7 procent onterechte asielzoeker is. Dus de gemeenten moeten nu snel opvang regelen.
Wat een stelletje rotleugenaars. Het is precies andersom. Italiaans onderzoek heeft uitgewezen dat slecht 7 procent "echt" vluchteling is. Het is gewoon glashard liegen!
Stop de massale opvang alstublieft meneer vd Burg, dit wordt oorlog, echt.....
VluchtelingenWerk zet juridische stappen tegen het Rijk vanwege opvangcrisis
Als het Rijk er niet in slaagt de opvang van asielzoekers vóór 1 augustus aan de wettelijke minimumnormen te laten voldoen, stapt VluchtelingenWerk naar de rechter om dit af te dwingen.
En onze rechten ?
En die activistische rechter gaat cherry-picken welke wetten, uit de brei van tegenstrijdige nationale en internationale wetten en verdragen, het beste de goede zaak ondersteunen
@BASinnic | 18-07-22 | 19:05:
Met het EVRM in de hand zouden we toch ook bij een rechter moeten kunnen afdwingen dat de Nederlandse staat haar eigen bevolking niet mag discrimineren ten behoeve van vreemden.
Het Rijk( ons geld dus) betaald gewoon de boete bij een mogelijke veroordeling,net als bij de Sywert appjes veroordeling van het eerdere topic vandaag.
Is goedkoper en gemakzuchtiger voor de rijksambtenaren.
Dus als nu blijkt dat inderdaad een meerderheid die hele asielwaanzin spuugzat is dan gaat staatsecretaris Van den Burg zeggen. Nou jongens als we dat met z'n allen willen dan gaan we dat doen. Ja tuurlijk... Politiek luistert al jaren niet naar eigen bewoners. Stelletje gore hypocrieten...
Ze hebben het er zelf naar gemaakt dat er ook voor de opvang van wat dan "echte" vluchtelingen moeten heten weinig draagvlak meer is. Maar dat zal de politiek natuurlijk nooit toegeven...
Spuugzat ja, stond er net één van VluchtelingenWerk bij eenvandaag in 3 delig maatpak.
Nooit is de oplossing stoppen met deze waanzin maar altijd de capaciteit uitbreiden. NPO facilliteert iets wat 75% van de Nederlanders niet wil.
@Wattman | 18-07-22 | 18:47: Dat Vluchtelingenwerk moeten ze vervolgen als een criminele organisatie. Ze ontwrichten de complete samenleving met hun wegkijken en deugneuzengedrag en laten mooi een ander de rekening betalen. Ik wil niet nog meer Syrische of Afghaanse buren waarvan de vrouwen van top tot teen zijn ingepakt. Ik vind het een zeer slecht voorbeeld voor mijn eigen dochters die hier tegenwoordig dag in dag uit mee geconfronteerd worden. Het is niet normaal, het past niet binnen onze cultuur en nee ik hoef er ook geen begrip voor te hebben. Het begrip is er andersom ook niet. Overal kom ik ze tegenwoordig tegen. Met minstens drie kinderen aan de hand en de vierde in de buik. Niet in staat om de kosten daarvan zelf te dragen maar lekker op kosten van de staat je DNA laten opgroeien.
Ik betaal me inmiddels blauw aan de belastingen. Ook iets wat zo scheefgegroeid is in Nederland. Dat geld vloeit naar de verzorgingsstaat. Een gesloten stelsel waarmee we als Nederlanders voor elkaar zorg wilden dragen zodat mensen die pech hadden om welke reden dan ook toch niet buiten de boot zouden vallen.
Tegenwoordig wordt een groot deel van het geld dat door Nederlanders wordt opgehoest opgevreten door mensen uit alle windstreken die nog nooit iets aan Nederland hebben bijgedragen maar puur uit economisch belang binnen zijn komen wandelen. Daarvan had de overheid moeten zeggen dat die geen gebruik zouden mogen maken van het stelsel omdat ze daar nooit een bijdrage aan hebben geleverd. Inplaats daarvan laat de overheid al jaren toe dat miljoenen die niet hebben bijgedragen graaien uit de verzorgingsstaat. Daarmee ondergraaft de overheid de basis van het stelsel en zorgt ze ervoor dat de solidariteit die er onder de Nederlandse bevolking wel is geweest in rap tempo verdwijnt. Organisaties als Vluchtelingenwerk doen daar vervolgens nog een schepje bovenop. Dat liegen dat Nederlanders nog steeds van alles en nog wat naar binben willen laten moet stoppen. Vervolgens moet gekeken worden hoe het tij kan worden gekeerd. Denemarken is een heel goed voorbeeld en tot slot moet de verzorgingsstaat niet bereikbaar zijn voor mensen die er nooit aan hebben betaald. Benieuwd of het dan nog steeds zo druk wordt bij Ter Apel.
Ik denk van niet.....
@JP1973 | 18-07-22 | 19:21:
Is geen woord Spaans bij, wanneer dringt het eindelijk door in Den Haag of willen ze het gewoon niet weten daar ?
@JP1973 | 18-07-22 | 19:21: Zou u deze tegel naar onze minister willen sturen.
U heeft mijn steun in deze.
Denemarken heeft bij ondertekenen van het Verdag van Maastricht gebruik gemaakt van een opt-out-clausule die in het verdrag opgenomen is. Denemarken wenste zich niet te binden aan de EU-afspraken op het gebied van vrij verkeer van personen, asiel en immigratie. Dat maakt al de strenge(re) Deense maatregelen mogelijk - ook grensbewaking toen Frau Merkel in 2015 “Wir schaffen das” uitsprak.
Als dat het is moeten we even het verdrag van maastricht opzeggen. Simpeleren kan het niet, wel makkelijker.
Waarom heeft pinokkio dat ook niet gedaan, altijd de hielen likken van frau merkel.
Stem voor meer asielzoekers, stem VVD. Dan krijg je Eric van den Burg!
Inderdaad. Toch is het apart dat asielzoekers op stoelen moeten slapen. Zal wel toeval zijn, helemaal niet om een signaal af te geven dat Nederland geen land van melk en honing is.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 17:23: Dat is puur omdat de overheid haar zaakjes niet op orde heeft. Het zal misschien onbedoeld een signaal afgeven, maar dat is dan echt onbedoeld. Een neveneffect. Er is in elk geval geen enkele wil om het huidige asielsysteem wezenlijk te veranderen.
@countus | 18-07-22 | 17:33:
Als je denkt dat de VVD een pro-asielzoekerspartij is dan moet je jezelf laten nakijken. Pro goedkope arbeidskrachten uit binnen- en buitenland? Ja zeker. Het is geen socialistische partij. Maar die kan je sneller, beter en goedkoper elders uit de EU halen. Dat gedoe met asielzoekers kost alleen maar geld en dan krijgt amper 30% een verblijfs- en dus werkvergunning waarvan de helft niet het niet kan of lukt om werk te vinden. Nee. Zo werkt het niet bij de VVD.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 17:38: Ik zeg toch nergens dat de VVD een pro-asielzoekerspartij is? Wel is het een partij die bij elke verkiezingen flinke taal uitslaat over het indammen van de asiel migratie en al jaren verantwoordelijk is voor het migratie dossier, maar in al die jaren niet tot nauwelijks iets heeft gedaan om het asiel systeem wezenlijk te hervormen. Dat geldt uiteraard ook voor de andere partijen die de afgelopen jaren in de regering hebben gezeten.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 17:38: Toch zijn er onder vvd bewind 900.000 verblijfsvergunningen uitgedeeld. meneersoemo.nl/2022/07/08/onder-vvd-k...
@countus | 18-07-22 | 17:45: Toevoeging: en hoezeer het ook nodig is, betwijfel ik het ten zeerste of daar ooit verandering in gaat komen. Op de EU hoeven we voor nu in elk geval niet te rekenen: die zijn al sinds de vluchtelingencrisis van 2015 bezig om een nieuw asielstelsel in te richten wat én maar niet van de grond komt én in feite toch vooral veel van hetzelfde is, maar dan meer gecentraliseerd.
De VVD maakt het niks uit dat er meer asielzoekers komen. Meer aanwas van laaggeschoold personeel is gunstig voor werkgevers en waar de asielzoekers wonen, wordt geen VVD gestemd. Intussen stoere woorden door Bente Becker maar het beleid wordt gemaakt door asielzoekerfan Eric van der Burg.
@Sinterbikske | 18-07-22 | 17:47:
Er wonen ongeveer 14 miljoen autochtonen in Nederland, zo'n 3,5 miljoen allochtonen waarvan +/- de helft westerse allochtonen zijn. Een verblijfsvergunning is tijdelijk, altijd. Dus ja, denk wel dat er over de laatste 12 jaar of langer flink wat verblijfsvergunningen zijn uitgedeeld. Werkte zelf in een bedrijf nog voor Schengen waar het stikte van de Amerikanen, Britten, en andere nationaliteiten, allemaal verblijfsvergunning. Denk de helft van het bedrijf van toch iets van 2.000 man. Jij denkt dat er 1 miljoen asielzoekers zijn bijgekomen. Maar dat is niet zo. Heel veel andere mensen krijgen ook een verblijfsvergunning. Partners, geadopteerde kinderen, werkgevers en werknemers, seizoenwerkers, contractors, de lijst gaat oneindig door lijkt het wel. Komt ook nog eens bij dat verblijfsvergunningen bij herhaling worden uitgegeven. Wederom toch een denkfoutje. Er zijn geen 1 miljoen Syriërs bij ons komen wonen.
@countus | 18-07-22 | 17:45:
Je verwart ook 2 verschillende zaken.
Asielzoekers.
Migranten.
De eerste is een soort van plicht, dat moeten we doen omdat we dat hebben afgesproken.
De tweede is een noodzaak. We hebben die jongens en meisjes uit o.a. Polen keihard nodig voor onze boeren.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 18:40: Nou nee, ik doelde heel specifiek op asielmigratie en hoe op dat vlak geen wezenlijke veranderingen worden doorgevoerd. Dat is een feit. U haalt er dan vervolgens de arbeidsmigranten bij, maar dat heeft niets van doen met het gebrek aan actie op het asiel dossier. Als er al iemand is die dingen verwart, dan bent u het.
Ik heb verder ook nooit ontkend dat wij geen arbeidsmigranten nodig zouden hebben. Dat is uw creatieve lezing van mijn reaguursels. Verder is het argument "dat hebben wij zo afgesproken" ook een non-argument, omdat mijn punt nu juist zag op het gebrek aan initiatieven om die afspraken te wijzigen.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 18:39: maar wel te veel. Cultureel gezien passen Islamitische Arabieren, op een enkeling na(Christelijke, Atheïstische), niet bij onze Westerse cultuur.
@salonsocialist | 18-07-22 | 19:16:
Ik weet niet, ik ken maar 2 moslims. Eentje Syrier. Kerel werkt als een buffel en is supervriendelijk. Andere is een Marokkaan. Werkt ook als een buffel en staat altijd voor je klaar. Maar ik kijk natuurlijk ook Opsporing Verzocht en weet wel dat ons dorpje de goeden heeft, niet de slechten.
@Mispel | 18-07-22 | 19:31:
Dank voor je inhoudelijk en gedetailleerd commentaar. Lucht het op?
@countus | 18-07-22 | 17:45:
Omdat het niet een probleem is wat Rutte, maar ook Wilders of Baudet kan oplossen zo 1,2,3 iemand zei net het is een waterbed (of zoiets) druk je hier, bubbelt het daar op. Er is een pan-Europese aanpak nodig. Misschien dat dit eens geregeld kan worden.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 19:55: Ik heb ook nooit beweerd dat het een probleem is dat je zomaar even oplost. Dat wil natuurlijk ook weer niet zeggen dat je als land helemaal niets kunt doen en op dat vlak heeft de VVD c.s. nu ook niet echt veranderingen doorgevoerd, ook al roept de VVD om het hardst dat zij er iets aan gaan doen. Er is verder al een pan-Europese aanpak in de vorm van EU-wetgeving op het gebied van asiel, maar wat ik al aangaf: de herziening daarvan verloopt erg moeizaam en ik vraag mij sterk af of daar uiteindelijk iets uitkomt wat een toekomstbestendige oplossing is (en of de Nederlandse regering zich daar wel zo hard voor maakt). Het wordt sowieso lastig door de vele rechtspraak van het EHRM die het een en ander (doorgaans wel om begrijpelijke redenen, maar toch) bemoeilijkt.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 19:55: Toch vreemd dat zonder die pan-Europese aanpak het wel kan in Denemarken.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 19:55: dat gelul altijd met EU moet het oplossen. Als men wil kan men alles opzeggen, zelfs uit de EU gaan. Dat daar neveneffecten aanzitten zal ik niet ontkennen, maar uiteindelijk hebben we het zelf in de hand. We zijn toch een soevereine staat, of niet? (Op papier in ieder geval).
Het probleem begint bij het ontkennen van het probleem an sich. Als je het erkent, dan kan je kijken wat je moet doen en vervolgens een afweging maken of de neveneffecten het je waard zijn. Maar net doen alsof zo wat heel NL zit te wachten op nog meer gelukszoekers, dat gaat nooit tot een oplossing leiden.
Als die 26% voorstander van dit beleid die zogenaamde vluchtelingen nu zelf even opnemen in hun buurt, straat of huis, Dan is de bezorgdheid van de tegenstanders meteen weggenomen en het probleem voor Ter Apel opgelost.
Escalation please !!
Hoe meer mensen hier voor gratis service en onderdak komen, hoe minder ik probeer te werken. Daarmee zeg ik niet dat zij mijn uren overnemen ;)
Inderdaad, minder werken betekent minder belastingopbrengst en daarmee minder geld voor dit soort gekkigheid. Alternatief, zelf gaan werken voor de overheid en de belastingcentjes weg eten.
Jan vd Beek, die hierboven die eeuwige mythe van het 'draagvlak' onderuit haalt, heeft al begin 2021 berekend dat immigratie en asiel ''ons'' de afgelopen 25 jaar 400 miljard heeft gekost, en, indien er niet iets wezenlijks verandert, het ons de komende 20 jaar 600 miljard gaat kosten. Toen was de oorlog in Oekraïne en de vluchtelingenstroom uit dat land nog door niemand voorzien.
Wat zij de cijfers voor Spanje?
Iemand?
Spanje heeft nauwelijks asiel- of migratiebeleid.
Wat Spanje doet is vooral wegkijken van de grote populatie illegalen. En om de tien jaar wordt een grote regularisatie afgekondigd
In 2005 kregen zo 700.000 illegalen in een klap een verblijfsvergunning. Die vergunning is een EU-vergunning. Dus geldig in alle EU-landen
@theo-is-dood | 18-07-22 | 16:58: dat van 2005 waren vooral Latino's dacht ik. Dus spreken al Spaans en doen al siesta's en tapas.
@sjef-van-iekel | 18-07-22 | 17:06:
Inderdaad. Onderdanen van de voormalige koloniën in Zuid-Amerika krijgen makkelijker een werkvergunning. De hele Doubletstraat in Den Haag zit er vol mee.
@theo-is-dood | 18-07-22 | 16:58: Die illegalen werken wel, en hard ook. Je verborgen in de campo werken ze o.a. op de velden, zijn niet crimineel en kijken wel uit om geintjes uit te halen. Kunnen we niet zeggen van alles wat (tijdelijk) wordt geïmporteerd uit Nederland.....
Ik ben jaloers.
Zoals gewoonlijk ligt het iets ingewikkelder.
Ten eerste is de vluchtelingenstroom een soort waterbed. Als je daar drukt (Denemarken) komt het elders omhoog. Het duidelijkst zie je dat in Frankrijk: als de Engelsen weer hard optreden, dan blijven de Fransen met een hoop zitten.
Een tweede punt is, dat we een eerste selectie maken aan de grens met criteria die nergens op slaan. Voorbeeldje: de asielzoeker moet een officieel geldig paspoort hebben. Stel: je wordt echt ondergedoken in je eigen land vanwege de vervolging en besluit te vluchten. Dan ga je eerst naar het gemeentehuis om een paspoort aan te vragen. Helaas "verdwijn" je dan ook. Dus met een slechte eerste selectie weten we zeker dat er zo veel mogelijk kanslozen de opvang in gaan.
Dan hebben we ook nog eens geen onderscheid tussen vluchtelingen en asielzoekers. Asielzoekers zijn mensen die vluchten vanwege hun ideeën, activiteiten etc. Denk aan figuren als Chinese journalisten of Erasmus. En natuurlijk moet Nederland zelf ook geen problemen hebben met die ideeën en activiteiten. Dit kan, en moet, je individueel beoordelen. Als je grote groepen Yezidi uit Syrie, of Oekraïners toelaat, dan doe je dat als groep. Die moet je niet proberen een individueel vluchtverhaal te laten vastleggen. Dan kan je kiezen: zoveel neem ik op.
En dan het terugsturen. Ook daar barst het van de inconsequenties. Asiel wordt afgewezen, want ze komen uit een veilig land. Maar ze kunnen niet terug gestuurd worden omdat de situatie in het land niet veilig is. Ook zijn er asielzoekers die teruggestuurd werden, en daar gemarteld en gedood werden door de overheid. Ja, zul je zeggen, dat zijn er maar een paar. Klopt, onvergelijkbaar met de aantallen mensen die niets te vrezen hebben in het land van herkomst in grote getale binnengehaald.
Het asielbeleid in Nederland is rot tot op het bot. En het kan Rutte niets schelen, want het schaad de multi-nationals niet. Het is alleen het klootjesvolk wat er last van heeft.
Ten eerste is de vluchtelingenstroom een soort waterbed. Als je daar drukt (Denemarken) komt het elders omhoog.
Dat geldt dus niet voor Denemarken, wel voor de rest van de EU met hun open grenzen. Denemarken is een compartiment in dat waterbed.
En waarom zouden wij dan het waterbed effect op moeten vangen? Omdat we ons dan zo goed voelen?
Het punt dat je aanhaalt zorgt ook voor dat stromen opdrogen. Hongarije bouwt een hek, en prompt zijn er geen asielzoekers meer via die route.
Polen houdt moedig stand tegen Belarus, en ondertussen blijft lukashenko met de door hem geïmporteerde Irakezen zitten.
Ursulaatje kan dan wel roepen dat iedereen die om asiel ripet we binnen moeten laten, alleen dat is precies de truc die lukoshenko voorstond. Dan was het hek helemaal van de dam.
De grootste problemen komen doordat er niemand wordt teruggestuurd, om wat voor reden dan ook, en dat zorgt voor een aanzuigende werking. Die voorbeelden van gemarteld en dergelijke was zeer waarschijnlijk ook gebeurd als ze nooit waren gevlucht.
We kunnen domweg niet iedereen helpen en opvangen.
Kortom, los de aanzuigende factoren op, en de stroom droogt al voor een flink deel op.
Dus ja, situatie is wel simpel, het is gewoon een kwestie van durf tonen, en in het geval van VVD, eens eindelijk uitvoeren wat je al jarenlang roept dat je wilt doen.
"Ook zijn er asielzoekers die teruggestuurd werden, en daar gemarteld en gedood werden door de overheid.''
Concrete gevallen en cijfers, graag.
Hoe komt het dan dat echte vluchtelingen, zonder paspoort, veel lander door vluchten en nog steeds bang zijn, en vervolgens in Nederland hun angst kwijt zijn?
@ZZP-er | 18-07-22 | 16:52:
Omdat ze in Nederland op termijn een Nederlands paspoort krijgen, en daarna zorgeloos op vakantie/familiebezoek kunnen in het thuisland.
Niet Erasmus denk ik, die is in Gouda geboren. Misschien bedoel je Baruch de Spinoza.
@Mark Smeeks | 18-07-22 | 17:02:
Erasmus volgens de meeste mensen in Rotterdam geboren. Maar dat was het punt niet. Erasmus was WEL een vluchteling.
Misschien eventjes zijn Wiki nalezen.
@Dr_Johnson | 18-07-22 | 16:51: Casus 1: (Rwandese vader en Congolese moeder) zijn in Congo (DRC) vermoord. Haar asielrelaas wordt weliswaar geloofd, maar het feit dat haar ouders zijn vermoord betekent niet dat zij ook zelf gevaar zou lopen. Uitgezet naar Kongo in 2015. Nog een paar keer van gehoord en daarna verdwenen.
Twee Afghaanse broers, op dat moment 17 en 16 jaar oud, vragen op 17 augustus 2016 in Nederland asiel aan. Hun aanvraag wordt afgewezen. Op 8 maart 2017 worden beide broers naar Kabul uitgezet.229 Omdat ze afkomstig zijn uit Herat, moesten ze zo'n 1000km door Taliban gebied terugreizen. Verdwenen.
Voor cijfers moet je wobben ben ik bang.
@Mark Smeeks | 18-07-22 | 17:02: Ja. Je hebt gelijk. Min fout.
@ParadiseLost | 18-07-22 | 17:49:
Nope. "However, feeling that the lack of sympathy that prevailed at Leuven at that time was actually a form of mental persecution, he sought refuge in Basel, where under the shelter of Swiss hospitality he could express himself freely"
Die incidenten kunnen niet leiden tot een grenzen open beleid en iedereen een Nederlands paspoort met Miele en uitkering. Zo is de situatie nml nu wel.
@salonsocialist | 18-07-22 | 19:18:
Nee. Zo is de situatie nu helemaal niet. En voor uitleg check Google of lees mijn comments.
@ParadiseLost | 18-07-22 | 17:48:
Twee casus waaruit u zeer zeker niet 1 op 1 kunt concluderen dat deze mensen zijn vermoord (en dat is al de vraag, want u zegt zelf dat ze zijn ‘verdwenen’. Kan zelfs roofmoord zijn) omwille van hun afkomst, geloof et cetera.
U bent te goedgelovig.
En daarnaast sowieso: opvang in eigen regio.
Komt natuurlijk omdat de belastingdruk in Denemarken zo hoog is. Zijn ze gelijk 80% van hun leefgeld kwijt. En misschien zijn ze in Denemarken ook iets strenger op de dagbesteding, zoals drugsindustrie.
Dan vinden ze het raar dat men de vlag op zijn kop hangt, ik zou er zelfs niet meer mijn reet mee afvegen. Nederland is niet meer het mooie land van de jaren 80 en 90 waar men nog vrijheid blijheid had. Met het huidige kabinet steven we steeds meer af op een ontwikkelingsland. Van mij mag ieder de vlag op zijn kop gaan hangen welk niet met het huidige beleid mee eens is, je spreekt niet meer van volksvertegenwoordigers, in ieder geval niet mijn volksvertegenwoordigers.
In de jaren '90 ging het al mis. De cocaineimport groeide als nooit van tevoren en ook de migratiestroom kwam op gang. Maar idereen was zo druk met z;n belggingshypotheek en veel geld verdienen onder Paars, de rest was allemaal niet belangrijk. Verlang nog wel eens terug naar de jaren '70 in een blank Nederland waarbij solidariteit en idealisme hoog in het vaandel stond en nivelleren trouwens ook. NIks mis mee.
@johnyl | 18-07-22 | 16:13: nivelleren niks mis mee, ik hard werken en een ander het opmaken ? Nee dank u.
nederland scoort vrijwel altijd hoog in de lijst voor rijkste landen ter wereld. Alles is hier piekfijn georganiseerd. Mensen die claimen dat nl langzaam een 3e wereldland wordt, zouden voor de ervaring eens een rondreis moeten maken door afrika.
@beavis | 18-07-22 | 16:19: dat is al vanaf de jaren '60 a '70. Hard werken, heel veel belasting betalen. Ander frauderen bij UWV en zwart bijklussen voor de Turkenbak.
@zeeman73 | 18-07-22 | 16:26: u bedoeld zo'n land die niet voor de zwaksten kan zorgen?
Hopelijk niet, maar misschien loopt u er eerdaags tegenaan. Ga anders even met thuiszorg mensen (hulpverlener en hulpvrager) praten. Er vallen duizenden mensen buiten de boot nu in 2022.
@zeeman73 | 18-07-22 | 16:26: Inderdaad, alles is hier piekfijn georganiseerd. En dat geldt zeker voor de ondergang.
De afgelopen tijd komen er zoveel misstanden in het nieuws, dat je nog amper kunt begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die voorstander zijn van het opvangen van ‘vluchtelingen’.
Waarschijnlijk probeer Van der Burg (wellicht opzettelijk) de bereidheid bij de Nederlandse bevolking om Oekraïense vluchtelingen op te vangen te vereenzelvigen met opvang van mensen van buiten de regio. Uit landen waar wij sociaal-cultureel helemaal niets mee ophebben, en mensen die vaak ook kansarm- en kansloos zijn (ofwel, waar de Nederlandse samenleving dus financieel voor kan opdraaien tot aan hun dood).
Geachte staatssecretaris,
Leest u de rapporten van uw eigen IND wel eens?
Misschien is het om te beginnen eens een goed idee om Nederland wat minder aantrekkelijk te maken voor AMA’s. Bent u bekend met het ‘waterbed-effect’?
Een paar dagen geleden las ik over de strafeis tegen Samir A. Dit heerschap kan dus - indien hij conform de eis wordt veroordeeld - zes jaar de bak in. Zes jaar op kosten van de Nederlandse samenleving. Binnen dat cellencomplex kan hij andere gevangenen radicaliseren. Voor sommige geloofsgenoten buiten de gevangenis is hij een bron van inspiratie. Iemand die bovendien recidivist is. Dit soort mensen leert nooit van hun lessen. Maar eruit trappen lukt niet, want-hij-is-Nederlands-staatsburger!
Denkt u dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking erop zit te wachten nog meer van zijn geloofsgenoten uit het Midden-Oosten welkom te heten in ons land, mensen die na vijf jaar permanent verblijf als statushouder Nederlands staatsburger kunnen worden?
Laat staan dat de Nederlandse bevolking, in het bijzonder het sociaal-economisch ‘zwakkere’ deel dat op een sociale huurwoning wacht, bereid is dit soort mensen met voorrang ten koste van henzelf sociale huurwoningen ziet krijgen? Wat denkt u nou zelf?
En indien u denkt dat de ellende ophoudt wanneer gemeentes zoals Utrecht zes weken lang (!) louter sociale huurwoningen toekent aan statushouders, dan woont u klaarblijkelijk onder een steen.
In de Hoorn van Afrika bijvoorbeeld heerst een extreme droogte. En laten wij nou net een bijzonder groot aantal Somaliërs en Eritreeërs binnen onze grenzen hebben, die - dankzij falend Rutte-x beleid - nu als een bruggenhoofd fungeren voor in potentie miljoenen achterblijvers. En dit is slecht een van de delen van de wereld waar men zit te trappelen om hierheen te kunnen migreren. Via een trits aan veilige landen, waarmee het idee van vluchten dus in een klap teniet wordt gedaan.
Laat deze mensen lekker in hun Afrikaanse iglo’s van koeienstront en modder blijven wonen. Mensen uit een pre-industriële samenleving, die vaak analfabeet zijn en louter hun moedertaal spreken, kunnen niet aarden in een hoogontwikkelde post-industriële samenleving zoals Nederland. Die kosten alleen maar geld.
En straks wordt het mogelijk zelfs nog moeilijker om dit kansarme- en kansloze volk uit te zetten, aangezien het grondrecht op een ‘eerlijk’ proces ook voor het vreemdelingenrecht gaat gelden.
Leuk, rechters die de toch al overbelaste IND extra op de vingers kunnen tikken zodra lui van de asielindustriemaffia weer ergens spijkertjes bij laag water hebben weten te vinden.
Het is gewoon letterlijk teveel om allemaal op te noemen.
De Nederlandse bevolking is KLAAR met dit vluchtelingenbeleid.
Indien u dus het tegendeel beweert ben u of extreem slecht geïnformeerd of u loopt de boel bij elkaar te liegen.
Ik zou zeggen het tweede. Was het het eerste dan is hij niet geschikt voor de werkelijke functie die hij nu heeft. Echter wil je bij de club van Rutte behoren ongeacht de functie en ongeacht of je geschikt bent, dan wordt van je verwacht goed te kunnen liegen. Of doorzichtig mag ook. De coalitie partijleden in de 2de kamer houden je wel uit de wind en loopt het toch spaak dan is er de belofte van de baantjes carrousel.
Hear, Hear, Onderschrijf laatste 6 woordjes.. Deserteurs met dikke Nikes en
flesje water in ene en mobieltje in andere poot, lachend bij de geldmaat die
willen we niet ! Wel gezinnen met huisdieren die zwaar getroffen zijn door
de Russische "mensenwals" In'45. Berlijn 1000-den raketwerpers.. Wij staan met trillende lip want defensie is vrijwel gesloopt. Sterkte !
Daarom minder werken; ik wil zo min mogelijk opdraaien voor mensen die nooit een schep of computer zullen aanraken. Ik zie genoeg medeburgers die 's ochtends om 7:30 met een biertje aan de straatkant zitten en als ik thuiskom van werk er om 17:30 nog zitten.
‘’In de nacht van zaterdag op zondag hebben tussen de 250 en 300 asielzoekers buiten geslapen bij het overvolle aanmeldcentrum in Ter Apel, meldt het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).’’
Het worden er meer en meer; 1000 per week vragen er asiel aan (waaronder dan herhaalde aanvragen oid), en het was al een keer 1100. En ipv de toestroom stoppen, probeert men alleen maar als een dolle ‘opvangplekken’ te regelen. En dat asielcircus neemt steeds wanstaltiger vormen aan. De nieuwste ‘trend’ kon je afgelopen vrijdag in de Volkskrant lezen:
“De asielaanvragen van amv's in de jongste categorie zijn in de afgelopen vier jaar zelfs verviervoudigd. In 2017 werden 51 kinderen onder de twaalf jaar in deze ruimte gehoord. In 2021 ging het om 199 kinderen.’’
‘Onder de twaalf’ dus, soms 6 of 7 jaar oud. Die worden meegegeven aan een smokkelaar die goed betaald wordt om het kind in Nederland te droppen. Voorheen was het altijd zo dat de ‘pater familias’ de ‘gevaarlijke’ tocht ondernam, maar aangekomen in Nederland, is het dan nog maar de vraag of hij een verblijfsvergunning krijgt. Zo niet, dan begint het ‘procedure-stapelen’, een proces dat 6 tot 8 jaar kan duren. Al die tijd mag meneer zijn gezin niet over laten komen. Raakt hij uitgeprocedeerd, dan kan hijzelf wel illegaal blijven, maar zijn gezin blijft in het thuisland. Een jong kind echter wordt nooit afgewezen en uitgezet – in ieder geval niet voor zijn 18e, en dan trouwens ook niet; zie Mauro – en dan gaat spelen dat een kind ‘recht heeft op een gezinsleven’ en mag zijn hele gezin – vader, moeder, broertjes en zusjes – overkomen, comfortabel per vliegtuig (een voorbeeld daarvan stond een paar weken geleden nog in de VK: ene Salem, die pas was gearriveerd op Schiphol met vrouw en 4 kinderen; één zoontje (13) zat hier al een jaar.
Dus gelukszoekers ‘parachuteren’ nu een jong kind in Nederland als kleine ‘kwartiermaker’ en hopen dan op ‘gezinshereniging’. En het onbegrijpelijke is dat het ze lukt ook. In plaats dat de overheid zegt: maar dit jongetje heeft gewoon een heel gezin in Verweggistan, er is gemakkelijk gezinshereniging mogelijk, maar dáár; nee, alles wordt hierheen gehaald.
En in de VK worden dan weer alleen de policor commentaren van de IND medewerkers opgetekend:
“Toch wil ze niet 'makkelijk oordelen'. 'Wat die moeder van die peuter heeft gedaan, lijkt bijna onvoorstelbaar. Maar je kunt je ook afvragen hoe wanhopig een moeder moet zijn als ze in staat is om haar kind aan een mensensmokkelaar mee te geven.’’
Kijk, dat is de juiste empathische, policor opvatting die afgedrukt wordt: zo’n moeder moet wel ‘wanhopig’ zijn. Niet dat het allemaal koele calculeerders zijn die op die manier hopen zichzelf Nederland binnen te hengelen naar de sociale huurwoningen en uitkeringen, nee, ze zijn ‘wanhopig’.
En deze stond een beetje terloops in een artikel in de Volkskrant van zaterdag, dat ging over allerlei problemen waar Rutte IV mee te maken heeft:
‘’Voeg daarbij dat de Raad van State vorige week bepaalde dat Syrische asielzoekers niet naar Denemarken mogen worden teruggestuurd, aangezien de Denen vinden dat Syrië een veilig land is.’’
‘Teruggestuurd’, hè. Dus Syriërs die daar ooit asiel hebben aangevraagd – en gekregen, neem ik aan – komen er nu achter dat dat Deense asiel van tijdelijke aard is (zoals het feitelijk ook bij ons zou moeten zijn: de bescherming geldt voor de duur van de bommen en granaten), dreigen naar Syrië te worden uitgezet, en ‘vluchten’ nu naar Nederland! En de Raad van State vindt dat prima en laat ze blijven. Het is toch allemaal van de ratten besnuffeld, dat asiel ‘beleid’. Dus we krijgen nu ook een stroom Syrische vluchtelingen uit Denemarken; en die mogen niet teruggestuurd worden, want Denemarken is niet ‘veilig’ omdat Denemarken de situatie in Syrië als ‘veilig’ beoordeelt. Can you believe that?
De boodschap die op de digitale tamtam rondzingt is: ga naar Nederland! Daar word je nooit weggestuurd, zijn de uitkeringen het hoogst, en de voorzieningen gratis.
En het dan gek vinden dat er steeds meer ‘vluchtelingen’ bij Ter Apel buiten of op stoelen moeten slapen.
"En ipv de toestroom stoppen"
Hoe dan?
Het VK is een eiland. En zelfs daar lukt het ze niet. Ook niet met het "Rwanda oplossing gedoe". Er moet een andere oplossing komen.
Je hebt helemaal gelijk. En vergeet niet de versnelde gezinshereniging.
De IND zelf: 'Het aantal aanvragen voor nareis neemt toe, omdat we meer asielaanvragen krijgen en verhoudingsgewijs vaker inwilligen. De afgelopen maanden ontvangt de IND gemiddeld 250 aanvragen per week.' (april 2022)
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 17:34:
Theo, we moeten eindelijk eens het lef hebben om die vluchtelingenverdragen eenzijdig op te zeggen; dat kan, dat duurt een jaar, en daarna ben je er van af. En mocht de Nederlandse politiek/regering daar te schijterig voor zijn - wat ze natuurlijk zijn - dan moet je hier heel veel aan de wetgeving gaan veranderen: geen permanente verblijfsvergunningen meer; geen recht op sociale huurwoningen (aangeklede partytentendorpen voldoen prima voor tijdelijke opvang, ook al duurt die een paar jaar); geen bijstandsuitkeringen meer, maar vouchers waarmee bij supermarkten gewinkeld kan worden; stringent uitzetbeleid voor uitgeprocedeerden/illegalen en kansloze asielzoekers uit veilige landen door keiharde financiële druk op 'weigerachtige landen'; die kansloze asielzoekers bij de eerste criminele daad opsluiten in de gevangenis, de reguliere gevangenis, waar ze pas uitkomen op het moment van uitzetting.
Niet alles wat ik voorstel is meteen maar mogelijk, dat weet ik ook wel, maar er is heel veel wel mogelijk, als er de 'wil' ertoe is, maar die is er niet.
Hoe komen al die lieden bij Ter Apel aan, die op stoelen of in het gras moeten slapen? Die worden aangevoerd vaniut het oosten met bussen/busjes. Waarom worden die bussen niet in beslag genomen en de chauffeurs gearresteerd wegens mensensmokkel? Dat lijkt mij toch wel het minste. Gebeurt allemaal niet.
@Dr_Johnson | 18-07-22 | 17:55: Misschien een heel klein beginnetje van de wil ertoe: www.radioviainternet.nl/podcasts/sven...
@Dr_Johnson | 18-07-22 | 17:55:
Daarmee los je het probleem niet op. Als het zo simpel was dan deden we dat wel.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 18:52: Het probleem zit bij de Nederlandse overheid. En inderdaad, dat probleem los je niet zomaar op.
@Here's Freddy | 18-07-22 | 19:12:
Als jij dat wil geloven dan doe je dat maar. Maar het blijft stierenpoep.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 18:52:
Maar het gaat een heel eind in de richting, m.i.
"Er moet een andere oplossing komen.''
Maar welke dan volgens jou? Want ik heb een heel waslijstje gepresenteerd, waarmee je het probleem niet oplost, zeg je. Maar hoe dan wel?
En vergeet Griekenland niet, waarheen volgens de Raad van State aldaar als vluchteling erkende asielzoekers niet zomaar teruggestuurd kunnen worden:
“Min of meer automatisch terugsturen kan alleen als het opvangland de mensenrechten van de asielzoeker waarborgt”:
www.volkskrant.nl/cs-b8c07f16
Misschien moet de inzender dit soort briefjes eveneens naar de NOS en Joop sturen. Mooie test of ze gepubliceerd worden. En daarmee een check of de NPO gewoon een staats-trekpop is die zo snel het veld zou moeten ruimen voor een objectieve variant. Ik weet het is een retorische vraag, maar soms wil je het gewoon (keer op keer) bevestigd zien.
Het gras is altijd groener bij de buren ......... en over een jaartje of wat zal er bewezen worden dat het gras bij de buren <Denemarken> ook daadwerkelijk groener is.
Men zal zich afvragen waarom het NL-gras zandkleurig is verworden.
Ohhhhhh die hoge import aantalen ......... wat zal daar bij GL, D66, Vluchtenlingenhulp etcetc heftig op gemastrubeerd worden.
Ruben Brekelmans blijft opspelen over een asielstop, ondanks wat zijn partijgenoot Van der Burg allemaal wil.
Sven op 1 vandaag: 'Ruben Brekelmans (VVD): geen aanwijsplicht voor asielopvang'
'VVD-Tweede Kamerlid Ruben Brekelmans vindt dat gemeenten zelf mogen bepalen in hoeverre zij asielopvang aanbieden. Volgens Brekelmans hebben gemeenten goede redenen om vluchtelingen te weigeren. Bijvoorbeeld het gebrek aan draagvlak, minder geschikte locaties of omdat de gemeente al veel Oekraïners opvangt.'
'Daarnaast pleit het VVD-Kamerlid voor een asielstop. Daarmee moet de instroom van nieuwe asielzoekers worden beperkt.'
Nog even en Ruben Brekelmans kan Mona Keijzer achterna.
@TonAlias | 18-07-22 | 15:49: Die viel in de categorie wappies. Die Brekelmans is van een andere orde. Onze vriend van de Joop is in ieder geval al heel boos.
www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-onme...
Kennelijk is het tegenwoordig Brekelmans die corveedienst heeft.
@TonAlias | 18-07-22 | 15:49: Hoe noemen zo iemand.. een backbencher? En ondertussen :
BUZA Buitenlands beleid •
BUZA Internationaal cultuurbeleid •
BUZA Verlenging missies inclusief art 100 •
J&V Vreemdelingenzaken/Migratie, IND, COA, DTV, Artikel 1f vluchtelingenverdrag, Grensbewaking in vreemdelingenzaken, Rijkswet Nederlanderschap, Internationaal migratiebeleid
Elke uitspraak van hem is in opdracht.
Link naar het interview met Sven Kockelmann:
www.radioviainternet.nl/podcasts/sven...
Denemarken 5,8 mio inwoners op 43000km2,
Nederland 17,5 mio inwoners op 41500 km2
Deze getallen maken mij treurig en steeds angstiger voor de toekomst...
@LangeTijdGeleden | 18-07-22 | 15:49:
Zoals je misschien wel weet gaan er in de komende 10-20 jaar heel veel mensen dood. Wij hebben namelijk een heel ongezonde demografie. En dan praat ik niet over allochtonen. Dan praat ik over hoe oud Nederland is. Overigens. Zo'n 14 miljoen Nederlandse inwoners zijn Nederlanders.
De destructie van Nederland gaat gestaag verder.
Je kan trouwens wel keihard "GO DENMARK!" roepen. Of Hongarije, of Tsjechië, of Polen. Maar het probleem komt dan onze kant op. Besef je dat wel? Hetzelfde geldt voor het Verenigd Koninkrijk, je kan wel keihard "GO BREXIT, NEXIT NU!" roepen maar nog steeds komen er dagelijks vluchtelingen en gelukszoekers aan in Engeland. Vanuit Frankrijk bijvoorbeeld. Het vluchtelingenprobleem is een globaal probleem. Ik heb het al eerder geopperd. Het moet pan-Europees aangepakt worden. Het oogmerk moet niet zijn HIER mensen opvangen maar DAAR mensen opvangen. Je helpt er veel meer mensen mee, en vanuit daar, in veilige beschermde EU-vluchtelingenkampen met alle voorzieningen (voor een prikje) krijgen ze opvang, medische zorg, sanitair, eten en drinken. De eerste levensbehoeften. Vanuit daar mogen ze proberen te immigreren, asiel aan te vragen of besluiten dat het beter is om eigen land op te bouwen.
Er is m.i. geen andere oplossing. Ook niet roepen dat de grenzen dicht moeten want dat werkt ook helemaal niet. Denk maar niet dat er geen illegalen in Denemarken of het Verenigd Koninkrijk zitten. Sterker het stikt ervan. Wij weten tenminste nog waar de 'asielzoekers' zitten. (min of meer)
De Frambozen doen ook niet zo gek veel moeite om de asielstroom richting het VK tegen te gaan. Door Brexit claimen de Britten hun eigen rechten weer op waar de Frambozen menen dat alles gewoon status quo ante blijft of hoort te blijven omdat Frankrijk meent het volste recht te kunnen behouden op de geneugten van een "EU met daarentegen nog het VK".
Gewoon ouderwets sarren omdat Franse belangen geschaad zouden worden. Kunnen de Frambozen heel erg goed.
Voor hetzelfde geld kunnen meer mensen geholpen worden in de regio / hetzelfde aantal mensen, maar dan beter. Maar waarom die drang om “kom maar binnen met je knecht” te spelen?
@Grijskijkert | 18-07-22 | 15:38:
Zou jij 'migranten' tegenhouden die vanuit Hoek van Holland naar het VK willen? Ik geef die Fransen groot gelijk. Die hebben hun Francofone wereld al. Alle voormalige kolonies zit vol met volk wat (ergens terecht) wel in Frankrijk wil kijken of ze daar een beter leven kunnen hebben.
@Wensbaar Denken | 18-07-22 | 15:40:
Weet ik veel? Dat is ooit eens bedacht voor politieke vluchtelingen. Maar tegenwoordig geldt het voor iedereen. Mensen die vervolgd worden voor religieuze redenen, etnische redenen, seksualiteit, noem maar op. Dat snap ik wel. Maar je moet realistisch blijven. Ik denk dat de EU-lidstaten er beter aan doen om EU-vluchtelingenkampen op te richten waar alle vluchtelingen een veilige haven vinden. Kost volgens mij stukken minder maar dat is niet het primaire motief. Je helpt meer mensen en ontmoedigt illegale migratie via mensenhandelaars. Het blijft trouwens toch hoor. Maar je kan dan stellen dat illegaal, is naar vluchtelingenkamp.
Probleempje. Waar in de regio? Want Rwanda met 'verlicht' despoot Paul Kagame is nu niet echt het plekje waar je Syriërs moet gaan opvangen. Dus dat wordt een flinke klus.
Illegalen krijgen geen uitkering, sociale huurwoning, toeslagen en kinderbijslag en een miele en startgeld voor aanschaf huisraad.
Dat scheelt de staat miljarden aan uitgaven terwijl ze wel bijdragen aan het (zwarte) economisch verkeer en handel wat weer deels naar wit wordt omgezet.
Wat is dan verstandiger?
@steekmug | 18-07-22 | 15:51:
Asielzoekers ook niet. Die krijgen opvang, daklozenopvang zeg maar en weekgeld. Ze krijgen ook geen Miele. Er staat een Miele (of Siemens, of Samsung) in het AZC die ze met iedereen moeten delen.
Iedereen in Nederland (die daar voor in aanmerking komt, dus ook mensen met een verblijfsvergunning) kan bij de Kredietbank een lening van tot wel 10.000 euro krijgen voor huisraad. Meestal, niet altijd, moet je die lening terugbetalen. Dat verschilt per persoon.
De gemeente bepaald voorrang voor sociale huurwoningen. Het is dus niet zo dat statushouders automatisch een woning krijgen. Ze hebben dezelfde status als ex-gedetineerden in principe. Die komen ook vaak in de daklozenopvang terecht. Statushouders blijven meestal in het AZC totdat er ergens een woning wordt gevonden met bestemming 'kwetsbaar'. In theorie zou niemand langer dan een paar maanden moeten wachten. In werkelijkheid kan dat een stuk langer duren.
Kennis is macht waarde steekmug. Onwetendheid doet mensen soms verkeerde dingen uitkramen.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 16:04: Dat zal best zo wezen meneer Goldbach maar die miljarden kosten ervan blijven bestaan, ps bij ons in de gemeente krijgen nieuwe statushouders als ze een huurwoning accepteren €3500 huisraadgeld mee wat niet terug betaald hoeft te worden, www.wyniasweek.nl/de-immigratie-kost-...
Kennis is macht maar eerlijk zijn tegenover de staatsburgers duurt het langst, Johannes 8:32.
De meeste mensen vluchten armoede, op zoek naar luxe leven (arm zijn in Nederland is voor veel mensen in de wereld een enorme luxe. Alles gratis is nog een plus). Die hoeven helemaal niet eens te worden opgevangen.
Ik vermoed dat als er geen riante uitkeringen uitgedeeld werden (nu met huis), dit probleem niet zo groot zou zijn.
@steekmug | 18-07-22 | 16:26:
Wynia is een zak gebakken lucht. Niet serieus nemen die vent.
Komt bij. Het kost geen miljarden. Voorbeeldje. Wynia praat over alle immigratie, omdat het een vuige racist is, maar hij praat over kosten niet over de baten. Daar hebben dat soort gevallen sukkels vaker last van. Blablabla kosten maar nooit een woord over de baten. Je moet dat soort volk negeren. Volgens dat soort mensen heeft de apocalypse al tig keer plaatsgevonden de laatste 30 jaar en nog steeds gaat het prima met Nederland.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 17:43: Het kost zelfs 400 miljard, totaal vanaf 1995, kosten en baten meegenomen: www.ewmagazine.nl/opinie/opinie/2021/...
@steekmug | 18-07-22 | 16:26:
Oh vergeten. "bij ons in de gemeente krijgen nieuwe statushouders als ze een huurwoning accepteren €3500 huisraadgeld mee wat niet terug betaald hoeft te worden"
Dat verschilt inderdaad per gemeente. Die bepalen dat helemaal zelf. Wie ze voorrang geven en wie niet. Wie een 'zakcentje' van de gemeente meekrijgt, wie niet. Dit geldt overigens meestal niet enkel voor 'statushouders' maar voor iedereen die in nood zit. Hoe weet ik dat? Vriendin werkt bij de gemeente en daar hebben ze een soort van 'afdeling' voor 'mensen die het nog meer tegenzit dan normaal'. Ze vertelde me hoe de gemeente ex-gedetineerden, statushouders, (ex)verslaafden e.d. aan woningen hielp en uitkeringen en extra begeleiding plus leningen regelde, die kregen geen 'gratis' geld maar wel extra aandacht.
@Sinterbikske | 18-07-22 | 17:52:
Mja... Als je met droge ogen durft te beweren dat er 15 miljard per jaar aan immigratie wordt verspilt ben je niet serieus te nemen ook al heet je Demo Demo. Dat zou dan meer zijn dan we uitgeven aan defensie en dat hebben deze wetenschappers dan geheel zelf uitgezocht. Sorry, ik ben niet zo dom, en zeker niet zo naïef.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 17:59: Ah, u bent een ontkenner van de wetenschap dus.
Maar het is momenteel 16 miljard per jaar en de kosten stijgen snel.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 17:59:
Waar ik trouwens aan toe wil voegen dat Jan van de Beek 1 van die 'mannetjes' is die een totaal andere agenda heeft. Denk maar niet dat dit soort doem- en verdommenisprofeten goede bedoelingen hebben.
Het zijn 'influencers'. Het is hun brood om jouw angsten middels agitprop om te zetten in euro's.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 18:02: Uitgevoerd door de UvA beste Theo.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 17:53: dat valt onder sociale zekerheid en ben ik ook voorstander van anders krijgen we amerikaanse toestanden bijvoorbeeld dat er meer mensen in sommige wijken op straat leven dan in een woning.
@Sinterbikske | 18-07-22 | 18:01:
Nope. Volgens Van de Beek zouden we 250.000 euro p.p. in de prullenbak hebben gegooid. We hebben het eventjes over de 1,7 miljoen niet-westerse immigranten. Dat zou dan over de laatste 26 jaar 10.000 euro p.p. p/j zijn. Alleen er van uitgaande dat geen van deze mensen een dag heeft gewerkt. Dan nog zitten ze allemaal onder het bestaansminimum. Dus elke cent is direct terug in de Nederlandse economie gegaan, vestzak, broekzak of zoiets. Dan verder. Stel dat we het hebben over de pak 'm beet 3 miljoen migranten (dus inclusief westerse migranten). Nou je volgt hem al. Je ziet dat Jan mooi speelt met cijfers maar in werkelijkheid heeft hij geen flauw idee van het baten plannetje. En dat is zijn doel ook niet. Zijn doel is wat zijn broodheren hem voorschrijven.
Deze mensen maken een mooie presentatie, het klopt alleen niet. Omdat het niet kan kloppen. Het is onmogelijk.
Als we de Polen e.d. nu het land uit flikkeren. Wat denk je dat de gevolgen zijn. Zie je? Het is niet simpel.
@Sinterbikske | 18-07-22 | 18:04:
Uitgevoerd door "Jan van de Beek, Hans Roodenburg, Joop Hartog en Gerrit Kreffer".
Beste Bikse, is het al vijf uur ergens?
@steekmug | 18-07-22 | 18:07:
Beste steekmug, ik ga het je eerlijk zeggen. Vroeger was ik nogal zwart/wit. Er bestond geen grijs. Werken met je kadaver was het devies. Maar door de jaren heen ben ik erachter gekomen dat de meeste mensen, allemaal dus, eigenlijk niet slecht zijn (sommigen wel) maar gewoon een beetje hulp nodig hebben. Nu denk je natuurlijk dat ik een soort van linkse softie ben geworden maar nee, mijn belangrijkste motivatie blijft nog steeds dat ik liever een 'verzorgingsstaat' heb dan dat iemand me straks gaat beroven uit pure 'noodzaak' omdat ze niet anders kunnen. Ik ga zelfs zover dat ik vind dat je junkies die niet kunnen / willen stoppen maar gewoon drugs moet geven.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 18:20: Uitgevoerd de UvA, dat weet je best, doe niet zo flauw.
@Sinterbikske | 18-07-22 | 18:39:
Hans Roodenburg zit al sinds 2005 werkloos thuis. Hij heeft natuurlijk wel een snabbel nodig.
www.hansroodenburg.nl/prof/homepage.ht...
Ook Joop Hartog staat al een tijdje stil.
en.wikipedia.org/wiki/Joop_Hartog
Gerrit Kreffer is een ver/extreemrechtse activist.
opiniez.com/tag/gerrit-kreffer/
Jan van de Beek is gelieerd aan het neo-fascistische Renaissance Instituut van Baudet.
renaissanceinstituut.nl/onderzoek
Dus nee. Nee Biske, gewoon nee.
Vluchtelingen is een groot draagvlak voor moeders en jonge kinderen die een oorlog of na een ramp hulp krijgen.
Niet voor veilige Landische klaplopers……
als je in Denemarken met je blote voeten op een legosteentje stapt, moet je niet willen
"I hope you step on a Lego".
Van der Burg had al een fikse zonnesteek voordat de zomer ook maar begonnen was.
Ik denk inderdaad dat een meerderheid van de Nederlanders voor opvang van vluchtelingen is. Echter, het merendeel van wat er nu binnen wordt gelaten, heeft niks met vluchteling te maken.
Of in de regio zoals besproken is. En niet een regio in Nederland.
@ceriel82 | 18-07-22 | 15:20: Opvang in de regio is de beste manier. Dan kunnen ze echt terug als de situatie verbeterd.
75% wil opvang in de regio, slechts een kwart hier. Zelfde peiling als van der Beek aanhaalt.
De ruwe cijfers naar schatting: 40% wordt teruggestuurd naar een ander EU-land (Dublin akkoord, alhoewel sommige landen dat weigeren). 30% krijgt geen verblijfsvergunning. 30% krijgt wel een verblijfsvergunning.
Neemt niet weg dat er natuurlijk gewoon geen plek is in Nederland. Migranten hebben dan weer wel keihard nodig omdat er meer werk is dan arbeiders. Arbeiders is mensen die willen en kunnen.
En dat laat die stas met opzet weg. Hij weet het heus wel.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:24:
Arbeiders voor bullshit banen als flitsbezorging ?
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:24:
Beste Theo,
er lopen in NL genoeg mensen rond die kunnen werken, maar niet werken.
Hoe zou dat komen denkt u??
Als je de tv aanzet krijg je die indruk misschien, met dank aan de deugmedia. En het beetje draagvlak dat er nog is zal ook verdwijnen wanneer de asielzoekerscentra niet meer in de periferie geplaatst kunnen worden.
@Wattman | 18-07-22 | 15:29:
Ja, zelfs krantenbezorgers zijn kennelijk niet meer te vinden.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:33: Begrijp ik wel, voor 1 euro per uur.
@VW, alles ist vorbei | 18-07-22 | 15:30:
De meeste kunnen juist niet. Ik dacht vroeger ook dat bijstandstrekkers maar luie klaplopers zijn. Maar naarmate ik ouder ben geworden ben ik erachter gekomen dat dit in sommige gevallen wel klopt maar in veel gevallen ook niet. De bijstandsmoeder is vaak gewoon niet in staat om te werken. Maar ook mensen met verslavingsproblemen. Mensen die gewoon niet in staat zijn om te werken vanwege depressie of andere psychische klachten. Het leven is niet zo zwart/wit. Vroeger vond ik dat bullshit maar ik heb zelf mensen gezien waarvan ik dacht ik zou jou nooit aannemen. Nooit.
Je kan ze niet op straat laten zwerven, want dan gaan ze dieven en roven. Je kan ze natuurlijk ook niet in de verbrandingsoven duwen dus ja, dan moet je ze maar gewoon afschrijven. Er is niet zoveel andere keuze.
@TonAlias | 18-07-22 | 15:35:
Dat kan toch niet? Serieus? Ik heb er geen verstand van.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:40: Het is nog erger dan ik dacht, €0,80 bruto per uur...
www.nationaleberoepengids.nl/salaris/...
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:39:
Theo, die mensen die jij aangeeft bedoel ik niet, heb het over lui die van school komen.
Vooruit, je mag nog eens.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:39: Doen ze toch ook met onze eigen zwervers
@gato | 18-07-22 | 15:57:
In Spanje misschien. In Nederland is er nachtopvang en daklozenopvang. Zal wel niet ideaal zijn maar het is iets om te beginnen om je leven weer in orde te krijgen. Denk ik.
@TonAlias | 18-07-22 | 15:50:
Per uur? Hoe dan? Dat is niet eens interessant voor een zakcentje als tiener. Wie gaat er 3 uur fietsen om een biertje te kunnen kopen in het weekend?
Meerderheid van Nederlanders is idd vóór opvang van vluchtelingen, maar ik denk dat de meningen danig verschillen als de vraag is luid wáár we die moeten opvangen....
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:24: Genoeg mensen die willen en kunnen maar er per saldo op achteruit gaan als ze gaan werken en daarom maar gewoon thuis blijven.
De meeste Nederlanders hebben namelijk niet het geluk van voorrang op een sociale huurwoning en gratis inboedel, de meeste Nederlanders kúnnen ook niet werken voor de lonen die gegeven worden voor de migranten baantjes, want hun vaste lasten liggen veel hoger.
De héle bijstand loopt leeg als je mensen 100 euro per uur betaald voor wat asperge steken, bagage sjouwen of dozen verschuiven in een magazijn. Da's economisch niet rendabel als bedrijf, maar geeft wel aan dat het vooral de betaling is wat er aan schort.
@ReyNemaattori | 18-07-22 | 17:04: én wat wordt verstaan onder 'vluchteling'
Kansloze asielzoekers krijgen van de Denen bed, bad en brood in Kosovo. Zo'n beleid scheelt aanmerkelijk in het aantal aanvragen, en dus ook in het aantal mensen dat buiten moet slapen.
Ik vind het moedig dat van de Beek met onderbouwende cijfers aan komt zetten. Dat wordt door fanatici gezien als heiligschennis.
Aan van der Burg: Start een correctief referendum erover, als je denkt dat het zo is.
Niks te verliezen, toch?
Een referendum zei u? "Nee, Nederland heeft geen referendum. Dat hebben we in de coalitie zo afgesproken met elkaar. Hahahahahahaha!"
@Frilek | 18-07-22 | 15:14:
Men wil een correctief referendum, althans D66 wil dat, VVD niet, maar dat willen de jongens en meisjes aan de populistische kant ook niet want dan komt er een 'kiesdrempel' de enige manier hoe een referendum eerlijk kan verlopen is ook als bijna iedereen komt opdagen. Maar dat vinden ze niet zo leuk aan die kant.
Dat correctief referendum heeft de VVD in een ver verleden tegenhouden in de 2de ronde in de eerste kamer. Hans Wiegel de gladjanus hield het tegen, anders hadden we het nu gehad.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:18: Och, daar hebben we Goldbach weer. Hoezo willen SP, PVV en FVD geen referendum? Waar haalt u die onzin dit keer weer vandaan?
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:18: Oh ja, en D66 wil een correctief referendum, maar dan zónder dat er ook maar iets over Europa mag worden ingebracht. Lekker democratisch!
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:18: Die kiesdrempel die is voorgesteld is ook belachelijk en nauwelijks haalbaar. In de praktijk betekent het dat een wetsvoorstel pas weggestemd kan worden als 5 miljoen mensen bij het referendum tegen een voorstel stemmen.
@Frilek | 18-07-22 | 15:24:
Ik zat het ook met verbazing te lezen, want volgens mij is juis D'66 van mening veranderd en niet de door Goldbach genoemde partijen.
@Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 15:18:
www.parlement.com/id/vkvmknrk9vy2/cor...
@TonAlias | 18-07-22 | 15:30:
Slechts 5 miljoen? Dat is inderdaad belachelijk. Ik vind dat de kiesdrempel wel een stuk hoger mag zijn. We hebben 12 miljoen mensen die mogen stemmen in Nederland als ik het goed heb. Dat wil ik toch minstens dat 8-9 miljoen eventjes in de papieren gaan snuiven alvorens we een wet die (wel of niet) gunstig is voor ons in de prullenbak mieteren.
Voor de duidelijkheid Ton. Referenda zijn niet de dictatuur van de minderheid. We willen niet dat straks de religieuze fanatici beslissen dat de kerk weer gaat bepalen wat goed voor ons is omdat we denken 'pffffttt die gaan dat nooit winnen'.
@toetssteen | 18-07-22 | 15:31:
D66 zijn inderdaad de kneusjes in dit verhaal. Eerst met veel bombarie en hard werk een initiatiefwet voor elkaar krijgen om daarna te zien dat het totaal niet werkt zoals bedoelt.
Denmark is the boss! Zelfs de politieke linkervleugel wil een asielzoekerstop.
Volgende verkiezingen wordt alles weer ongedaan gemaakt.
In Denemarken is waarschijnlijk de lokale Jesse Klaver een knappe blonde dame die waarschijnlijk rechtsliberaler is dan Mark Rutte. Denemarken is als een soort Gallisch dorpje.
Meer dan dat, Denemarken steekt op alle fronten Nederland de loef af.
@Rdock | 18-07-22 | 15:10: kunnen we Denemarken niet “gewoon” binnenvallen en annexeren als Nederlands gebied. Gewoon zegggen dat het vredesmissie is om dat neonazi regime daar de kop om te draaien en de Denen te bevrijden door er flink wat asielzoekers heen te sturen. Zij vrij en blij en wij ook.
Ach.. ook hier op GS word je door reaguurders weggezet als racist, nazi en tokkie als je kritiek hebt op het immigratiebeleid en daarom voor de PVV of JA21 kiest.
Daarom wens ik hen (en de rest van de Nederlandse bevolking) veel succes met de VVD/D66/CDA en de rest van de partijen die 100% zeker niks eraan gaan doen.
En veel plezier met alle nieuwe import die hier komen voor gratis geld + woning + inboedel, maar jullie mogen best in de illusie leven dat zo'n boerkamevrouw of man in jurk de intentie heeft om zich aan te passen in Nederland en bereid is om elke baan aan te pakken *proest*.
Dan ben ik maar een racistische tokkienazi.
Er is een nieuwe lichting de panelen binnengeslopen die de Geuzennaam "reaguurders" niet verdient. Meer het type "zelfbenoemde trol voor het woke tegengeluid". Vroegah hadden we dit soort types ook mondjesmaat in de panelen maar die werden rüchsichtlos (en fluks) afgeserveerd. Of door von Loghausen of door mede 'guurders.
Het Roze Weplok is nl. guurrechts en dat hoort zo te blijven. Beter om de wensdenkende maakbaarheidsideologie lekker elders te gaan uitventen. Hier blijven mag ook natuurlijk, 's nl. wel lekker om met gepasseerd hoongelach op aperte koekwaus 'guursels te kunnen reageren.
@Grijskijkert | 18-07-22 | 15:28: volgens mij hebben de NU lezers Geenstijl ontdekt.
"Slechts een kwart steunt het huidige asielbeleid"
Ook dat vind ik eigenlijk best schrikbarend...
Dat zijn de nimby mensen, oftewel het Gooi, Wassenaar enz.
De meeste mensen stemmen op dingen zoals geloof: CDA
Hypotheekrente aftrek: VVD
Onderwijs: D66
Enz.
Dat vindt men belangrijker dan dit onderwerp.
@Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 15:09: vreemd waar die mensen dan op denken te stemmen,
in het CDA gelooft niemand meer, de hypotheekaftrek is bij de VVD niet veilig, niets is veilig bij VVD. Het onderwijs is nog nooit zo'n zooitje geweest, bemoeienis van de linkse politiek heeft het complete systeem afgebroken.
Doorgaans uitsluitend linkschdraaiend NIMBY volk, met domicile in de betere, vermogende woonwijk. Waarvan men weet dat de gevolgen van asielinstroom nooit voorbij de toegang van de "gated community met 24x7 bewaking" zal komen.
Kortom, met de luxe om verheven het huidige asielbeleid te Steuben.
Ja veel he, een kwart, dacht dat het veel minder zou zijn.
Heel wat puntjes wat ik bij van der Burg wel herken, ook bij Crrrristianne.
Kenmerken die vaak in verband worden gebracht met autisme zijn:
Problemen op sociaal gebied/minder goed ontwikkelde sociale intuïtie
Moeite met (onverwachte) verandering
Dingen heel letterlijk nemen
Eerlijk en recht door zee
Uitstekende detailwaarneming
Goed in analyseren
Niet graag over koetjes en kalfjes praten
Goed in het herkennen van patronen
Moeite met het bewaren van overzicht
Loyaal
Buiten vaste kaders kunnen denken
Perfectionistisch
(Ogenschijnlijk) geen interesse voor anderen tonen
Nauwkeurig
Over- of juist ongevoelig voor zintuiglijke prikkels
Heel intensief bezig zijn met een beperkt aantal onderwerpen
Hyperfocus
Talent voor specialisatie
Voorkeur voor een op een-contact
Tragere informatieverwerking
Autismekenmerken komen bij alle mensen in meer of mindere mate voor. Zo vinden veel mensen het prettig om vaste routines aan te houden of om zich langere tijd intensief met één onderwerp bezig te houden. Ook problemen op sociaal gebied zijn veel mensen niet vreemd. Een diagnose autisme krijg je pas als deze kenmerken zorgen voor serieuze lijdensdruk of voor grote problemen op levensgebieden als werk, vrije tijd en relaties.
Nou ik dit zo lees... ik las net ook een onderzoek van Koopmans & Co over politiek correct communiceren op het werk. Dat blijkt veel meer gevolgen te hebben op cognitief functioneren (zeg je dat zo?) dan men dacht. Mensen putten zichzelf uit met pc gedrag: geen puf meer na het werk om nog wat leuks te doen.
PC gedrag vertoont in mijn optiek veel overeenkomsten met autisme maskeergedrag. Als ik nou psycholoog was zou ik graag onderzoek doen of pc gedrag de oorzaak zou kunnen zijn van steeds meer autisme-diagnoses bij volwassenen.
@treintrien | 18-07-22 | 15:27: Als niet psycholoog zeg ik : natuurlijk is dat zo.
Hmm.... klinkt bekend....
'Dan regelen we dat', die woorden komen me bekend voor.
Trouwens: Denemarken ligt tussen Swedistan en Germanistan. Dus succes daar.
twitter.com/i/status/1549004495727869...
Zelfs deze man is het zat...
Zelfs? Waarom zelfs? Toch niet omdat hij Surinamer is? Hij heeft trouwens wel gewoon gelijk. Als asielzoekers op stoeltjes moeten slapen en je boten moet gaan leasen om basisbehoeften te voorzien en daarnaast vrijwel niemand huisvesting kan geven dan is de grens wel bereikt.
Ik zag dat filmpje gisteren ook bij de Up! Al die Surinamers waren voor de boeren en deze was het eens met Wilders. Toen de interviewer toen zei dat men hem dan voor racist zou uitmaken vond hij dat grote onzin.
Leuk idee. We gaan met z'n allen naar Afrika en Azie. Laten iedereen hier naar toe komen. Dus een echte ruil. En in no fucking time gaat het hier mis en wordt heel Afrika en Azie een tiptop regio.
BTW: leden van VVD, D66, PvdA, CU, CDA, GL, Volt, DENK, Bij1 moeten hier blijven. Die wilden immers zo vele zieluge mensjes hier.
We zijn ooit vanuit deze regio naar Afrika gegaan om daar een nieuwe samenleving op te bouwen. De eerste honderdvijftig jaar ging dat prima en toen kwamen er langzaamaan steeds meer mensen die ook een makkelijk graantje mee wilden pikken van ons succes. Nu is die regio niet meer zo’n succes.
Begin eens met helemaal niets meer te regelen voor veiligelandiers die het systeem verstoppen. Jammer voor de omzet van de COA 'ondernemers', maar wel beter voor de rest van Nederland, inclusief de echte vluchtelingen.
U bent niet realistisch.
Denemarken is inderdaad goed bezig. Hoop dat ze het volhouden en wij er wat van gaan leren.
Zou op termijn wel weg willen maar heb het prima hier voorlopig. In veel landen waar ik heen zou willen heb je het met alleen Engels sowieso best lastig en ik geloof niet dat ik Deens, Pools of Hongaars ga leren.
Deens schijnt makkelijk te zijn om te leren. Zeker voor een Nederlands sprekende. Maar willen ze u daar wel hebben.
Ben er twee keer op vakantie geweest maar ik vond het vooral heel erg saai.
@Kattie | 18-07-22 | 19:22: De schrijftaal is makkelijk. Spreken gaat ook nog wel, gewoon net doen alsof je straalbezopen bent. Horen is lastig... alsof je een bezopen Duitser probeert te vertalen.
@C1O2: als u geen Deens wilt leren zou ik er niet aan beginnen. Denen spreken Deens, met alleen Engels kan je beter naar een ander land verkassen.
Als je in Denemarken vluchtelingen wilt tellen, mag je beginnen met boeren die uit Nederland zijn gevlucht. Daar hebben ze wel een toekomst.
https://www.reuters.com/business/sustainable-business/danish-farmers-required-halve-greenhouse-gas-emissions-by-2030-2021-10-05/
Danish farmers required to halve greenhouse gas emissions by 2030
Tja...
@Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 15:07: Boeren zijn de enige die broekkasgassen & stikstof überhaupt uit de lucht en natuur halen.
Ik ben regelmatig in Kopenhagen en denk dan steeds: ah, zo zou Amsterdam ook kunnen zijn! Schoon, georganiseerd, veilig, vriendelijk en nog niet sociaal verpest door dronken Britse stag party types, coffeeshops en Nieuwe Nederlanders uit de Derde Wereld.
De massa-immigratie is een politieke keuze, puur en simpel. Een keuze die de VVD en co inmiddels zo vaak 'met tegenzin' gemaakt heeft dat ik overtuigd ben dat het met die tegenzin wel meevalt.
Kopenhagen heeft wel iets saais vind ik altijd. Dan toch liever Amsterdam. Om te bezoeken, niet om te wonen.
@small_town_dude | 18-07-22 | 15:02: Valt reuze mee, je moet een beetje de toffe buurten kennen: www.visitcopenhagen.com/copenhagen/ea...
@small_town_dude | 18-07-22 | 15:02:
Altijd spannend of je nu een mes in je rug krijgt of in je buik. Amsterdam is superspannend!
@small_town_dude | 18-07-22 | 15:02: ja en vooral Chritiania de totale anarchistische Vrijstaat. Erg saai
@drs. Levi Samsonov | 18-07-22 | 15:14: Dankjewel, volgende keer zal ik zeker op onderzoek uitgaan. Maar ik bedoel dat de gezelligheid die ik zie in Madrid, Athene, Tel Aviv, Krakow, en zelfs Gothenburg niet echt vond in Kopenhagen.
De meerderheid van de bevolking wil ook het kwartje van Kok terug, benzine voor 80 cent per liter en uit de EU.
En de Grote Lijer zit weer eens met een paar "boeren" te praten. Hij kiest ze wel uit. Niet te kritisch, anders kom ik niet... Oh en vooral niet zeggen dat al dit land bos of zee was een dat er geen natuur meer bestaat in Nederland...
X aantal asielzoekers slaapt buiten in Ter Apel. Tenten geplaatst.
dag later:
X aantal asielzoekers slaapt buiten in Ter Apel. Tenten geplaatst.
Dag later:
X aantal asielzoekers slaapt buiten in Ter Apel. Tenten geplaatst.
Dag later:
Schrijnende situaties....
Het is gewoon beleid.
En er is draagvlak onder de bevolking. Anders was er wel een andere verkiezingsuitslag.
Volgende week (?) Komen de Afghaanse tolken uit Pakistan hierheen.
Want Pakistan is gevaarlijk en deze mensen zijn na een jaar nog steeds vluchtelingen uit oorlogsgebied.
Welkom.
Die uitslag komt omdat de VVD verkiezing na verkiezing belooft om krachtig te gaan ingrijpen om de asielstroom terug te dringen. Wat ze nooit doen, maar mensen blijven er instinken.
Die van der Burg zei laatst ook op de tv dat een meerderheid van de bevolking het wil dat ongebreideld opvangen, wat een partij vol leugenaars die VVD.
In Ghana deze maand weer 0 asielzoekers.
Ik zag daarstraks een uitermate eenvoudige manier om dit probleem op te lossen, uitgesproken door een allochtone Nederlander:
Ja meneer... kijk... iedereen is hier VAN HARTE welkom.. echt IE.DE.REEN!
Maar ja, we zijn vol, dus dan kan er niemand meer bij,
Dus...
Goeie manier om het probleem op te lossen.
Ja, dwang toepassen is goed voor het draagvlak!
Ik ken de inzender. Gigantisch kutleven als je dit soort mails gaat lopen sturen. Niveau weerfoto's naar NOS journaal zenden. Verder hebben wij een volkomen destructief immigratiebeleid.
Duitse Herder! Welkom terug!
inderdaad, ik ken niemand die zoveel reclame maakte. Zelfs geen Deen.
Heimwee naar z'n eeuwige zelfde lijstje?
Het blijft van een totale waanzin dat er geen rem opgaat, wat bezielt die volidioten in Den Haag?
Zolang je het maar geen omvolking noemt, want dat mag niet van Natascha van Weezel. Want dat is complottheorie, aluhoedje en extreemrechts.
www.parool.nl/columns-opinie/omvolkin...
In een waterput roepend: "Wat is de echte naam van Natascha van Weezel...?"
@BASinnic | 18-07-22 | 14:57: Een hoogopgeleid iemand die haar verstand toch niet weet te gebruiken.
Het is hier fantastich, mag niet klagen.
Elke asielzoeker mag van verweggistan een aanvraag doen, kijken ze dan wel verder. Overigens zijn van die 833 verreweg de meeste nareizigers. Die mogen niet zomaar even komen, er zijn hier hardwerkende (ja, echt) asielzoekers/tijdelijke statushouders die al jarenlang wachten op hereniging.
Prima beleid, denk ik zo.
Duitse Herder heeft zijn weg teruggevonden. Vertel eens DH, wat was er ook alweer beter in Denemarken ten opzichte van Nederland?
Nou om te begiinen het asiel beleid...
Geen idee of DH terug is, maar naast het asielbeleid, ook de zorg, scholing/studie (geheel gratis), werkgelegenheid en salaris, woningen (heb zelf 190m2 woning en 1.3ha grond voor nog geen 250k), innovatie, 3x minder mensen. Zo is er nog een boel op te noemen.
Pritt, krijgen we nog een Beach Boob Update?
Wij willen over x jaar bij andere landen aankloppen om te emigreren wegens dijkdoorbraken en ander waterongemak. Dan wil je wijzen op je open armen en niet bekend staan om je gesloten grenzen.
Ik hoor dat noord Afrika geen last heeft van wateroverlast. Die ontvangen je graag met bed, bad, brood, gazelle en miele
Ach kijk, een klimaatgelovige…
Waarom wachten tot de boel hier overloopt en dan pas elders aankloppen? Waarom vraagt u niet meteen “klimaatasiel” aan in een ander land? Het wordt vast vreselijk hier hoor, dat wilt u niet meemaken!
U kunt zich alvast melden in Brussel en ik voorspel u een bijzonder hartelijke ontvangst. Die Limburgse opportunist met z’n sinterklaasbaard zoekt namelijk nog een poster child voor z’n klimaatverdienmodel…
Zorg dat je iets kunt waar de rest van de wereld behoefte aan heeft. Iets technisch. Iets in de zorg. Spreek je talen een beetje.
Dan hoef je nergens aan te kloppen, maar vragen ze jou.
Japan heeft in 2016 precies 28 asielzoekers opgevangen. Wat is de bron van dit strenge immigratiebeleid?
Japan heeft een van de strengste immigratiesystemen ter wereld. Het persbureau Reuters meldt dat Japan vorig jaar 10.901 asielverzoeken ontving, een toename van 44 procent ten opzichte van 2015. In dat jaar liet Japan 27 asielzoekers toe.
In Japan is immigratie – zowel politiek als maatschappelijk – een uiterst controversieel thema. Vanuit historisch oogpunt is Japan altijd een zeer gesloten natie geweest. Op enkele uitzonderingen na bleef de archipel hermetisch gesloten voor buitenlanders. Japan stelde zich pas open voor andere mogendheden in 1853, daartoe gedwongen door een Amerikaanse marinevloot. Ook is het land nooit gekoloniseerd.
www.ewmagazine.nl/buitenland/achtergr...
Amerikaanse bases op bijvoorbeeld Okinawa....
@Patrick-Haemers | 18-07-22 | 14:47: zo, als je na dat artikel over Japan verder scrolt, zakt de moed in de schoenen.
Waarom verandert Nederland niks aan het asielbeleid? Welke visie zit daar achter? Want rationeel is het huidige beleid niet als je al die artikelen in EW ziet.
VAE volgens mij precies 1.
Komen er geen asielzoekers? En zo ja, wat doet Japan dan met ze? Terugsturen ondanks de oorlogssituatie of iets dergelijks in thuisland? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Tsja, meneer Van der Burg: wat er van de VVD overblijft als jullie je beleid letterlijk vertalen naar het verkiezingsprogramma.
Dat citaat schijnt niet helemaal te kloppen, het echte citaat zou luiden:
‘Het gelijk van de eerstgeborene is een kwetsbaar gelijk. Ons exclusieve recht op de rijkdom en voorzieningen van dit land wordt vooral geschraagd door het feit dat wij er eerst waren.’
Maar de teneur is natuurlijk hetzelfde: alleen het feit dat wij er eerst waren geeft ons nog geen exclusief recht erop.
Damnit, die moest onder de eerste tegel van Keestelpro. Nou ja, het zal de hitte zijn.
Het gaat er om wie die welvaart heeft gecreëerd, die heeft er in de eerste plaats ook het recht op er van te genieten. En het te beschermen. Het maakt niet zoveel uit wie er eerst was. Die welvaart was er namelijk niet al, het is geen eigenschap van een geografische plek ( helpt wel een beetje) het is voornamelijk het resultaat van menselijk handelen.
Buiten het feit dat er teveel "nieuwe Nederlanders" bij komen vraag ik mezelf af wat die 26% bezielt door achter dit beleid te staan??
Die 26% is waarschijnlijk verbonden aan de asielindustrie? Direct of zijdelings: medewerkers COA/rechters/tandartsen en witgoedhandelaren?
Die 26% bestaat inmiddels voor een groot deel uit ex-asielzoekers. Zij zijn nu vijfde colonne geworden en willen hun vriendjes hier heen halen. De overige uit die 26% zijn inderdaad figuren die geld verdienen in de gelukzoekers industrie en volslagen debiele weg-met-ons deugkneuzen.
@treintrien | 18-07-22 | 14:44: Laat een ding duidelijk zijn. Niks asielindustrie, bij mij kwamen ze er niet in, mijn nieuwe patienten moesten door de ballotage met minimaal 2 aanbevelingen van bestaande klanten. Zo houd je je praktijk vrij van junks pijnklachten zwervers en wanbetalers in een grote stad.
@Smoelensmid | 18-07-22 | 15:40: Ha nee... die was dom van mij. U heb hartstikke gelijk. die tandartsen zitten ook niet te wachten op al die concurrentie. Alhoewel... ik weet niet hoeveel tandjes die nieuwe nederlanders uit monden slaan?
Vluchtelingen opvangen: ja. Gelukszoekers waarvan je al weet dat ze totaal geen bijdrage aan het land gaan leveren: nee.
Nee, ook geen "echte" vluchtelingen opvangen. Dat doen ze maar in hun buurlanden met gelijke cultuur. Dit land heeft zijn portie nu wel gehad.
@langelat | 18-07-22 | 14:52: Dit land is pas net begonnen met opscheppen.
tja, het overgrote deel is vluchteling.
Ik wil ook een asielzoeker.
Dan ben jij dus een asielzoekerzoeker.
@Zack Hooi | 18-07-22 | 14:48: nu we weten dat kaas een asielzoeker wil, zijn wij dan asielzoekerzoekervinder?
Boreale Denen versus vvd brallers. Nuff said.
Die van der Burg is ook zo'n burgerhater eerste klas. Heeft waarschijnlijk nooit een echte burger gesproken maar weet wel te melden dat alle burgers het met hem eens zijn. Tactiek geleerd van de grote psychopaat. Een kwart van de burgers trapt nog steeds in deze leugens.
Die van der Burg, of engnek. Hij zal de meerderheid wel bedoelen het opvangen van Oekraïense vluchtelingen maar houdt dat buiten beschouwing. Waar komt toch die idiote drang vandaan ook vluchtelingen te willen opvangen.
Is de Duitse herder terug ?
Die zal altijd opscheppen en niet de files vermelden.
@horsteknots | 18-07-22 | 14:39: oh wacht.. nu laadt de foto.
We zijn van oudsher een immigratieland
Zo, probleem opgelost
Zo zie je maar weer wat constructief denken voor elkaar krijgt.
Chapeau!
Hoi Deense herder!
ook groeten doet *Duitse
Dit was ook mijn eerste gedachte.
lekker geïntegreerd om nog Nederlandse hetze sites te bezoeken wanneer u daar zou wonen. LAat ons raden, u gaat hier nog naar de dokter en de tandarts. Wellicht staat uw autootje ook nog NL kenteken.
‘Wie zijn wij om een eerstgeboorterecht uit te oefenen, hoezo is
Nederland voor zijn inwoners? Iedereen heeft recht op dit stukje
aarde, waarom zouden wij, toevallige inwoners, daar enig bijzonder recht op doen gelden?’
Jacques Wallage, pvda
Precies. Dat gold ook voor de indianen
Wallage = PvdA'er.
Dus een totale idioot. Niet alleen qua immigratie overigens.
Jacques Wallage zegt: Weg met ons!
Pfft , zegt een dikpensioenerige ambtenaar met periodieke verhoging en inflatiecorrectie.
Waarschijnlijk had Wallage destijds nog niet door dat de meeste van die lieden voor de rest van hun lieven aan de grote tiet van de overheid blijven hangen.
En verder mist Erik vd Burg op z'n minst een gen.
Dat is prima, maar gaan ze dan ook werken en beetje normale normen en waarden aanleren?
Iedereen heeft recht op een stukje aarde maar niet iedereen past in onze samenleving. Je laat een vos ook niet in de kippenren in de hoop dat het wel goedkomt.
Zo lang is het al gaande. Van boven af werd er met dit argument voor gezorgd dat de derde generatie uit bepaalde landen nu in aantal groot genoeg is om zich niets meer van ons aan te trekken. De nieuwkomers uit die gebieden gaan er vanzelf in mee. Eigenlijk zijn we nooit nader tot elkaar gekomen. Mijn pogingen faalden en ik ben teleurgesteld gestopt lang geleden.
Iedereen heeft recht op "onze" sociale voorzieningen.
En de wereld is van iedereen...
Als het om Oekraïne gaat of Tibet redeneert hij waarschijnlijk net andersom.
@ommezwaai De eerste generatie migranten, destijds gastarbeider, kwam in de WAO terecht (80-100%). De rest kwam ook in de bijstand, alleen de aantallen waren nog niet zo groot vergeleken met nu. Niets veranderd dus sinds de tijd van Wallage.
@MeppieRocks | 18-07-22 | 17:24: Gast arbeider.
Blijf "arbeiders". Daar ging het al mis. Er was niks geregeld om de betreffende mensen na hun "gast" termijn weer huiswaarts te zenden.
Integendeel. Gezinshereniging.
REAGEER OOK