LIVE - Persmoment @MinPres om "boerenacties"
Och heden...
We onderbreken de reguliere programmering voor een ingelast persmoment van MinPres Mark Rutte, MinJus Kakelkip-TokTokerius en MinStik Van der Wal inzake de boerenprotesten. Er schijnen een paar mensen op sociale media last te hebben van boerenacties, maar het gros van Nederland vindt het fantastisch en bovendien rijdt het weer lekker door in de BV Nederland. Dus reken maar dat onze crisis-premier met een gigantische noodspoedwet komt en/of een nationaal trekkerverbod. We gaan het meemaken: LIVESTREAM.
Update: Bla bla "onacceptabel". Ze zijn echt doodsbang
Filmpje volgt. Hier de audio
ANWB Verkeer, zojuist
StandpuntNL (NPO)
Reaguursels
InloggenWat een lachertje, Rutte heeft bijscholing gehad van grapperhaus, beetje hijgen , boos kijken stiltes laten vallen . Het is gewoon ingestudeerd en nep. Dit is onze MP . Kan John de mol hem geen programma aan bieden. Het programma , intergeren is een serieuze taak. Alle vergrijpen noemen die we niet willen. Maar waar is hij als je hem nodig hebt. Ik zeg functie elders.
Moehahaha, Rutte is een socialist.
Onze Minister van Justitie komt écht wel zwaar 'staatsmannelijk' over, met dat stemmetje en dat geïmproviseerde riedeltje gemeenplaatsen... respect!
Giertanks legen in de hofvijver, met hooivorken en brandende fakkels het binnenhof bezetten. Zouden zo maar eens de volgende stappen kunnen zijn.
Sorry,;vergat nog: stikstof ,koolzuur ,fijnstof ,pfas, van't gas +Woningnood!
Gedeisd houden en duiken doet de gladjanus want crises: Boeren ,Immigratie, Energie en oorlog in Europa.! Later popt ie lachend op. Vergeet niet VVD te
stemmen sheeple !
D66 premier.. VVD wordt wakker, het glipt jullie uit de handen weg.. wake up..
Rutte verschuilt zich altijd achter de wet, maar zou hij niet beseffen dat zijn kabinet die wetten zelf maakt! Wetten die worden gemaakt door incapabele bestuurders die de ballen verstand hebben van waar het over gaat. Zie bijvoorbeeld onze nieuwe voorlees minister mw. van der Wal, het enige wat zij kan is voorlezen, verstand van zaken nul, nul. De stikstof norm in NL is 0,7 in DE 100 en in DK zelfs 200.
Dit land worstelt met zijn premier. De kracht is er af.. Zijn geloofwaardigheid en autoriteit zijn op. De houdbaarheidsdatum verstreken. Je zou hem bijna Jesse Klaver noemen.
Wat ik niet snap is dat Rutte opties heeft. Die komt wel weer aan de bak ergens..
Dat geluk heeft een Jesse Klaver niet. Die is gedoemd tot een nominaal bestaan en stelt dat zo lang mogelijk uit. Dat is nog te begrijpen ergens.. Rutte kan ik totaal niet volgen..
Voelt Rutte niet aan dat dit uit de klauwen gaat lopen? Nederland is het beleid volledig zat: oneindige migratiestroom, mensen die een gezin willen kunnen geen geschikte woning betalen, terwijl irreguliere migranten voorang krijgen op woningen, totale afbraak van het landelijk gebied, gebrek aan stroom door ondoordacht energiebeleid, gigantisch koopkrachtverlies, et, etc. Dit is pas het begin van sociale onrust en opstand. Als alle maatschappelijke onvrede zich verenigd komt er een massale volksopstand.
Of hij heeft echt volledig lak aan de Nederlanders of hij beseft echt niet dat hij het land volledig om zeep aan het helpen is.
Maar je kunt gerust stellen dat er iets gaat gebeuren, elk volk heeft uiteindelijk zijn breekpunt.
Zij voelen dat helemaal niet zo, alleen Lientje en JA21 sputteren serieus tegen in de Haagse bubbel. De linkse oppositiepartijen vinden het fantastisch wat het kabinet nu doet en de rest zit al tijden in het cordon sanitaire.
BBB is tegen motie Eerdmans voor het uitspreken van een asielstop.
Heb maar 1 ding te zeggen tegen die gladbek Mark R.: Lazer op en houd je smoel achterbakse huigelaar, de f*ck zit je daar nog?!, van mijn part blokkeren de "boeren" heul de randstad tot de eerste hongerdoden te vieren zijn! dit land is het zat! c´est ca!
Rutte voelt de onderstroom in de maatschappij niet meer aan, meneer zit te lang in de Haagse kaasstolp, dat is het signaal wat hij afgeeft met deze waarschuwing. Hoe staat het overigens met de nieuwe bestuurscultuur?
Ik heb me net eens proberen te verdiepen in die stikstofmetingen, en wat een vaag verhaal is dat.
Er worden geen actuele gegevens gebruikt, maar ze gebruiken een ruimtelijke verdeling van emissies uit het jaar 2018. En die gegevensset gebruiken ze vervolgens om te schalen naar andere jaren en dat gaan ze weer gebruiken om verder de depositie te berekenen per landsdeel.
Er wordt omgerekend, er worden schalingfactoren gebruikt, meetcorrecties worden toegepast, maar ik mis nog steeds het stuk dat ze daadwerkelijk metingen in natura2000 gebieden hebben uitgevoerd.
De overheid geeft zelf aan dat bij landbouw en wegverkeer, een aantal van de emissies het resultaat is van modellen. En we weten allemaal hoe betrouwbaar de modellen van onze overheid zijn. Maarja het kwaad is al gedaan, dankzij de media is zijn een hoop mensen overtuigd dat de boeren de vervuilers zijn.
Go Farmers go !
Sterk generaliserende en stigmatiserende speech van Mark over boeren. Vervang het woord boeren voor Marokkanen en het land is te klein.
Vervang "bedreigen van der Wal" door bedreigen "Wilders/Fortuin/Baudet" en het vak allemaal best mee.
Demonstreren voor een ideologie, met bedrukte bordje als "dekolonise vegan" of "klimaat = white supramacy" , kunnen prima op de daarvoor bestemde, toegewezen plekken.
De boeren demonstreren echter niet voor iets wat hip en in de woke mode is.
De boeren demonstreren voor het behoud van lijf en goed. Voor een levensstijl waar de meesten van hen mee zijn opgegroeid. Dan is een brandende hooibaal in de berm een begrijpelijke reactie.
En iedereen die zeurt dat ze in de file stonden: volg het nieuws. Beetje dom als er regen is voorspeld en je gaat van huis zonder paraplu.
Democratie (van het Grieks δῆμος/dèmos, "volk" en κρατειν/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.
Onze overheid is al een decennia lang aan het radicaliseren, en deze radicalisering is sinds 2020 in een stroomversnelling gekomen.
Ik ben niet voor het blokkeren van wegen, al begreep ik dat bij de actie van gister ze slecht een langzaamaan actie wilde doen over 1 weg door een Natura-2000 gebied. Wat ik dan wel weer ludiek vindt.
Helaas blokkeerde de politie vervolgens de hele weg.
Ook nogal schijnheilig natuurlijk. OV-personeel legt om de haverklap het halve OV plat en de politie vindt een langzaamaan actie op zijn tijd ook wel prima. Dan hoor ik de overheid weinig klagen.
Maar verder zijn de protesten heel goed en natuurlijk gerechtvaardigd. Het zijn niet de boeren die fout zijn maar de geradicaliseerde overheid.
De hele stikstof-crisis is grote onzin. We bepalen zelf waarden voor een stukje natuur dat sowieso al jaren geen natuur is, hebben om de zoveel meter Natura-2000 onzin en gebruiken dat zelfgenaamkte 'probleem' als excuus.
Klaver zie ik de hele tijd maar roepen over het eerlijke verhaal. Nou Jesse, vertel dan eens het eerlijke verhaal. Namelijk dat die hele stikstofmaterie je totaal niet boeit, maar je ongefundeerde haat richting boeren betekend dat je minder boeren wilt.
Een decennium of meerdere decennia. Wat bedoelt u?
@Verbandmeester | 28-06-22 | 14:31: Ik denk dat zijn betoog uit verband trekt, meester.
@Ikke? | 28-06-22 | 15:27: +je
Stemmen over alles
In 508 v. Chr. begon er een baanbrekend experiment in de stadstaat Athene: democratie.
De edelman Clisthenes was aan de beurt om de stad te besturen, toen hij tot ieders verrassing
besloot om de macht aan het volk te geven.
In de eeuwen die volgden kreeg de eerste democratie vorm, en de principes die toen zijn ontstaan,
leven nog altijd voort.
Alle vrije Atheense mannen hadden één stem. Zeker eens per week stemden ze bij handopsteking op
een plein. Als er één persoon te machtig dreigde te worden, kon hij uit de stad worden verbannen:
elk jaar krasten de Atheners de naam van slechte of corrupte politici op een potscherf, Wie de
meeste stemmen kreeg mocht tien jaar niet in de stad komen.
En ik vind het onacceptabel dat een MP, na het plegen van 2, door de Hoge Raad erkende ambtsmisdrijven, nog steeds MinPres is!
Ik vind het ook onacceptabel, dat de Tweede Kamer haar plicht in deze verzuimde.
En zo rolt het nog steeds helaas, dus komt er een moment dat het volk ingrijpt en dat beangstigt mij wel een beetje gezien in de geschiedschrijving.
Zo'n ingelaste persconferentie lijkt me vanuit Rutte gezien strategisch niet zo'n goede zet; je zegt als overheid eigenijk in een heel vroeg stadium "Auw, niet doen"; dan weet je als agrariër dat je op de juiste plek drukt. Ik vond de premier daarnaast wat vermoeid en kortademig overkomen. NIet zijn sterkste optreden.
Was het even vergeten. Officieel. Staat er echt.
Rol volksvertegenwoordigers in democratie
Burgers kiezen de volksvertegenwoordigers.
Ze willen dan ook dat die voor hun belangen opkomen.
Volksvertegenwoordigers moeten weten wat er in de samenleving leeft. Daarvoor praten ze zoveel mogelijk met burgers en vertegenwoordigers van allerlei groeperingen.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/demo...
Zo is dat Rutte, zonder morren zelf naar de slachtbank lopen. Arbeit macht frei. Ik moest er ineens aan denken.
Het gedrag van deze zogenaamde leiders is onacceptabel.
Natuurlijk mag je wel voor het huis van een minister demonstreren. Een minister is tenslotte 24 op 7 minister en werkt ook vanuit huis. Wat niet mag is dreigen, vernielen oid. En als ze dat niet wil moet ze haar politiek maar uitleggen in zalen vol boeren en niet alleen voor de jaknikkers bij hun eigen congressen of in achterkamertjes. Maar dat zal ook wel als bedreigend worden ervaren. Het kartel jast er hun beslissingen wel doorheen met grote gevolgen voor anderen. En vervolgens duiken ze weg. De bangpoepers.
Volgende keer stuur ik die boeren wel even langs uw huisadres op uw vrije zaterdag ... even aan bellen ... u werkt tenslotte ook uit huis.. man met een fakkel even voor uw voordeur... lachen joh..
@johnyl | 28-06-22 | 14:07:
Ah jij gaat de boeren sturen?
@johnyl | 28-06-22 | 14:07: Prima zo’n gast met een fakkel. Kan een biertje krijgen en de korf brandend houden. Zo niet, dan regelen we het op een andere manier. Verder nog iets?
Ik heb het niet over fakkels maar over voor het huis op een nette manier demonstreren. Dat is niet bedreigend maar wel vervelend. En als dat wel als een bedreiging wordt gevoeld dan hadden ze hun zaak eerder goed moeten uitleggen in die volle zalen waar ik het over had. Maar praten met betrokkenen nee dat moet je toch niet willen. Je zou “die mensen” eens in levende lijve ontmoeten en ze ook nog eens echt leren kennen. Ze zijn toch maar een stel stomme boeren die niet kunnen en willen inzien hoe prachtig de toekomst er uit zal zien. En we zien het dagelijks dat de toekomst van deze politici inderdaad prachtig is. Zelfs als ze mislukken en dat doen uiteindelijk allemaal, zelfs dan is er nog altijd een prachtbaan in het verschiet in de banencarrousel. Tenminste als je tot het kartel behoort.
Ze krijgt ook 24 uur 7 dagen per week betaald vergeet niet meer VVD minister na een vraag van een arbeider, hoeveel verdient u per uur en ik dacht dat het van Ardenne was 25 gulden per uur. Je zag de man denken dar is niet veel maar ja die dacht 8 uur. Later bleek dat die flapdrol een nieuwe baan kreeg en had verzocht om 2 jaar geen salaris uit tebetalen omdat dat van zijn wachtgeld afging. Kortom een echte VVD er.
Mark Rutte bedankt!
- Zorg en ziekenhuizen wegbezuinigd: COVID
- Defensie wegbezuinigd: Oorlog in Ukraine
- Ministerie van volkshuisvesting gesloten: te kort aan woningen
- Boeren bestaan wordt verboden: Wereldwijde te kort aan voedsel(?)
Waarom moet alles kapot in Nederland? Is het niet nodig om kennis te behouden?
Nee, mensen die kunnen denken en kennis hebben zijn lastig te manipuleren. Zie wat Rutte om zich heen heeft verzameld. Ja-knikkers en tassendragers en als je het niet bevalt zeg je je lidmaatschap op. Kritiek is leuk maar niet op Mark aub, die wil de langstzittende premier zijn.
Alles moet kapot in naam van het milieu (maar in feite omdat de D66 helemaal van het padje af is en denkt zo mensen voor de gek te houden dat ze nog ergens voor te staan).
Waar is die aangereden politieauto van Rutte eigenlijk? Dat is toch gegarandeerd breaking nieuws?
Niets over te vinden en de NOS heeft het zo overgenomen. Gezwets in de ruimte dus van Rutte. Stemmingmakerij.
Mijn opa was een zware vvd-er, die draait zich om in zijn graf. Dit beleid heeft niets met democratie te maken. Vip partij voor Verplichting en Dwang. Dat is wat het is.
Mijn beide opa's waren ras-CDA'ers. Als ze dit mee hadden gemaakt dan waren ze achterover van hun stoel gekukeld.
Mark Rutte is een Haagse psychopaat snakkend naar opstootjes en rellen. Met pr praatjes en persco's Nederland verwoesten.
Nee dat is heel erg antidemocratisch om bedrijven te vragen rekening te houden met onze leefomgeving. Hoe durven we.
@flame_me | 28-06-22 | 13:59: 15 jaar lang staat het Nederlands GDP per capita stil. Hoe is dat voor de leefomgeving?
@flame_me | 28-06-22 | 13:59: Gebaseerd op de juiste cijfers door correcte metingen, prima. En brede oplossingen. Maar niet op basis van groei groei groei, dus meer uitvreters binnenhalen en dus meer co2 uitstoot en dus meer woningen ten koste van alleen de boeren. Ga eens met die 1 miljoen aan de slag die langs de lijn staan. En maak arbeid lonend ipv de winsten naar de rijken.
Volgens mij is dit nog niks; in Frankrijk weten de boeren wel van aanpakken... Wel hypocriet om te zeggen dat dit onacceptabel is voor verschillende redenen maar de witte boordencriminaliteit (en minder meetbare gevolgen) van pinokkio is wel acceptabel?
Demonstreren mag, zolang je het bedrijf maar opgeeft. Want er is bouwgrond nodig en veel ook!
U weet waarvoor he...
Ik ga dit niet kijken omdat ik denk dat dit niet goed voor mijn humeur is.
Diep triest de reaguursels hier. Oh wat zijn die boeren toch arm. Allemaal miljonairs die subsidie ontvangen uit Europa. Die al sinds de jaren 70 weten dat ze wat moeten doen aan hun uitstoot, maar al jaren weigeren iets te doen en de hand boven het hoofd hebben gekregen door de Nederlandse regering. En nu moeten ze eindelijk een keer bewegen en dan schreeuwen ze moord en brand. En iedereen hier gaat nog met ze mee ook!
Wat een wijsheid weer, allemaal miljonairs, uw domheid is stuitend.
De andere reaguursels diep triest vinden, maar dan zelf met het inmiddels al 1000x weerlegde miljonairs en subsidie frame aan komen kakken. Dit kan niet anders dan een sarcastische tegel zijn. Dank voor het lachen!
"Miljonairs"!!!
Ja, als je je complete bedrijf wat al decennia lang in de familie zit (verplicht) verkoopt. Een boerenbedrijf, wat genageld is in een dorp en een dorpsgemeenschap. Dan houd je er misschien (na aftrek van belasting) een miljoen en een beetje aan over. Ga toch weg man, spreadsheet held. Jij weet niks van ondernemen!
Klopt, en al die miljoenen worden geïnvesteerd in het bedrijf, zonnepanelen, windmolen, productielijn -want AH wil je aardappels wel maar aub gesneden en voorgekookt voor de aviko friet of gekookt en ingeblikt voor de groente van hak- nieuwe machines, nieuwe installaties om aan de nieuwste eisen te voldoen, aanpassingen aan je nieuwe machines om aan de nieuwste eisen te voldoen en kleine marges pakken op de producten die je verkoopt en hopen dat je de juiste investeringen hebt gedaan en dat die gaan renderen.
9 maanden per jaar van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat werken om alles op tijd ingezaaid/ geoogst te hebben en dan in de wintermaanden 3 maandjes relatieve rust en tijd voor onderhoud aan je materieel.
En dan komen beroepsactivisten weer met de nieuwste hype, wat de nieuwe kliek technocraten omzetten in beleid om daadkracht te tonen of jij dat even wil invoeren.
Hup, weer alle bedrijfsprocessen tegen het licht houden.
Omdat de zelfingenomen consument geen zin heeft om een aardappeltje te schillen, te snijden en voor te koken voor het afbakken, maar wel vers wil eten omdat vanavond we weer naar de club moeten.
Wat leuk, een stedelijk GL trolletje.
@ratelaar | 28-06-22 | 13:57: U vergeet de dagelijkse boekhouding.
Deze acties gaan mij te ver, maar als ik bekijk wat er allemaal aan subsidies wordt uitgegeven in NL en Europa, dan mogen de boeren zeker gesubsidieerd worden. Voedselzekerheid is mij erg veel waard!
Een gesubsidieerd kunstwerk kan ik (u wel?) niet eten.
@Amsterdamsko | 28-06-22 | 14:04:
Jij ook nl.wikipedia.org/wiki/Pindakaasvloer ;-)
Geen bedrijfstak waar lange termijnbeleid zo onmogelijk gemaakt is door idiote eisen vanuit de politiek. Elke paar jaar weer. Daar kun je geen bedrijfsplan op presenteren. En de rest van je ( JRShield ) tegel veeg ik ook mijn niet boeren-doch wel provinciale bipsje mee af.
@Amsterdamsko | 28-06-22 | 14:04: Nou, je wordt er niet zat van, het is slechts 1 banaan. www.ad.nl/cultuur/simpele-banaan-is-e...
Als ze subsidie krijgen is dat met een beoogd doel en nu is dat doel er niet meer? Dat is dan kapitaalvernietiging cq geld wegpissen en het is geld van een ander dus makkelijk uitgeven toch? Het boeit ze geen reedt en geloof me... het regeringsbeleid boeit mij nóg minder.
Doodsbang? Ze zijn banger voor Brussel dan voor het Nederlandse volk. Deze stikstofregelcrisis gaat pas worden opgelost als het andersom is, en Mark in Brussel durft te vragen de natura 2000-regels aan te passen.
Vragen om de regels aan te passen? Gewoon doen, rücksichtsloos van tafel die onzin. En fuck Brussel.
Dus : Je kind wordt afgepakt, je geld ( gaat naar Italië onder het mom van inflatie), je huis en je grond. D66 en VVD en CDA : Democratie (van het Grieks δῆμος/dèmos, "volk" en κρατειν/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening. VVD: Vrijheid is de mogelijkheid om naar eigen wil te handelen. In maatschappelijke zin behelst het de mogelijkheid van groepen en individuen om deel te nemen aan het maatschappelijke, economische en politieke verkeer. Wat klopt er hier niet?
@ratelaar | 28-06-22 | 13:32
“Als het om politieke redenen uitkomt, schuif ik de wet opzij”.
En zo iemand staat vandaag tegen de boeren te vertellen dat zij zich binnen de kaders van de democratie moeten gedragen!
Gisteren naar Iron Maiden in Arhem. Met de wat vertraging vanwege trekkers op de weg. Het was het waard om die 10 a 15 min langzaam rijden. Laat ze lekker protesteren. Om dat nu te framen als levesgevaarlijk door Rutte....
Wie grond heeft, heeft macht en is in principe redelijk zelfvoorzienend. En dat zijn zaken die onze overheid liever niet bij "inwoners" van dit land ziet, maar daar zelf over wil beschikken. Dus moet dat land worden onteigend. Liefst nog tegen afbraakprijzen zodat er nog flink aan kan worden verdiend en de mensen die moeten verkopen niet meteen helemaal onafhankelijk zijn maar toch weer bij die overheid moeten aankloppen om te zien hoe nu verder?
Dat dus. net zoals men uiteindelijk niet toe zal staan dat individuele burgers of bedrijven zelfvoorzienend kwa energievoorziening gaan worden.
Wat Rutte hier zegt is dat ze het toch doen. Wll in overleg, maar dat in het verleg de boeren gewoon moeten gehoorzamen.
En dat demonstratierecht? De boeren moeten wel. Van de ene dag op de andere wordt ineens hun bestaan afgepakt, puur in de zoveelste hype van de politici. Ergens in een park met een vlaggetje zwaaien helpt dan niet.
Ik geloof niet dat het de bedoeling was te intimideren trouwens. Maar naar het huis van ministers gaan is gewoon niet verstand en daar krijg je geen mensen mee aan je zijde. Ga gewoon naar Den Haag en sluit het daar af. Daar heeft niemand last van, daar zitten alleen politici.
En dat Rutte zegt dat iets niet acceptabel is? Binnen wettelijke kaders? Bij boeren die hun leven, wonen, werken, inkomen kwijtraken? Dat is gewoon een smoesje in de aanloop naar een verbod.
Klopt, niet verstandig naar het huis van ministers te gaan. Anderzijds, ze komen wel straks naar het huis van de boer om zijn bedrijf te sluiten, toch wel een graadje erger.
@TheBigKirth | 28-06-22 | 13:45: En precies daarom vind ik het onder deze omstandigheden helemaal niet erg.
Al dat obligate gebabbel in Den Haag, over boeren die "boos mogen zijn", maar verder hun waffel moeten houden, is gewoon genant.
U mag boos worden, als u genaaid wordt, maar hou het wel netjes, achter het hekje protesteren, een bordje met een niet al te aanstootgevende tekst mag nog net. Maar verder moet u ons gewoon uw nek laten omdraaien. Want dat is democratie, of zoiets.
En nee, ik moet niets van die gekken van FDF hebben, maar een regering die zo krankzinnig met een beroepsgroep omgaat, vraagt gewoon om een opstand.
Kijk de geschiedenis er maar op na, als de overheid het al te bont maakt, komt het volk in opstand en vliegt de boel in de fik. Oud verhaal, gaat nu weer gebeuren.
Wacht maar wanneer de pensioenen richting Brussel gaan. Dat is de volgende groep die onteigend gaat worden. Het begin is er al met teksten als, 50 plussers moeten hun " te grote " huis afstaan.
Liegende wetsovertreder met twee onbekwame hulpjes. Geen tekst meer. De wanhoop straalt er vanaf.
Bizar dat Rutte zich weer achter de rechter verschuilt. “Wegens gerechtelijke uitspraken kunnen we straks niet”. Wie bestuurt er nu eigenlijk het land?
Het is rechtsstaat en niemand staat boven de wet. Dus ook de regering heeft zich te conformeren aan eigen wetten, zeker als de rechter een tik op de vingers heeft gegeven.
Maar ik ben het wel met je eens dat wanneer Rutte zich op gerechtelijke uitspraken beroept dat wat wrang kan overkomen.
@ratelaar | 28-06-22 | 13:32: Uit de mond van Rutte zijn vrome woorden over de rechtstaat ongeloofwaardig. Wat zeg ik? Uit de mond van Rutte zijn alle woorden ongeloofwaardig. Fuck Rutte, want hij fuckt ons allemaal al jaren, die aartsleugenaar.
@ratelaar | 28-06-22 | 13:32: Als wetgever kan-ie natuurlijk de wet gewoon aanpassen en dan heeft de rechter geen keus dan anders te oordelen.
Paternotte is de gewetenloze roeptoeter van D'66 die peentjes zweet.
Zeg Rutte, wat ga je vreten zonder Boeren?
Graan koop je toch in Rusland of Ukraine?
@dasechtgeenstijl | 28-06-22 | 13:28: denkt dat de Oostblok oogst het hem niet gaat worden dit jaar.
Unilever-voer uit Polen. Geproduceerd met high-corn syrup uit de US, gemodificeerde Soja uit Azie, en tweedehands tomaten uit Griekenland. Ja, hij niet: hahahaha! Hij eet uit de biologische moestuin van Jonnie Boer op onze kosten. U, wij!
@dasechtgeenstijl | 28-06-22 | 13:28: Voor Rusland moet je wel Roebels hebben... laten we die nu net illegaal gemaakt hebben....
Reageerbuisburgers en Erlenmeyermelk.
Wat een pech! Nou dan maar zelf verbouwen denk ik?
Wie wind zaait, zal storm oogsten. En ik moet zeggen, als een paar brandende hooibalen en wat trekkers op de snelweg de hele storm voor moeten stellen, valt het allemaal nog ongelofelijk mee.
Nederlanders zijn niks gewend in termen van oproer. Makke schapen, die zich alles laten aanleunen door de regering.
Vroeger heb je boerenoorlogen gehad, échte opstanden, compleet met veldslagen tussen boeren en edelen. Dat was nog wel even iets anders dan wat we nu zien.
#TeamBoer!
Of de gele hesjes in Frankrijk, die hebben bijna een heel jaar elk weekend met de politie lopen knokken.
Als de vazallen in de kamer zonder eigen mening vanmiddag weer eens mee stemmen met de partij hebben die boeren helemaal niks meer te verliezen.
Die Sleepwet er via de achterdeur door duwen en dan blijven denken dat je er wel komt met polderen en sleetse 'inbreuk-op-de-privésfeer-van-onze politici-is-onacceptabel' mantra's. Daar trapt zelfs de meest dociele antirevolutionair niet meer in.
Het Nederlands GDP per capita staat 15 jaar stil. Alles is wegbezuinigd. Nu gaat Mark Rutte achter de boeren aan. Een sector die €100 miljard aan export oplevert. Hierna is er echt niks meer in Nederland. De gulden, koopkracht, huizen, onderwijs, zorg en de boeren. alles moet kapot.
Burgers. Ook kapot.
Lekker betrouwbaar NPO poll.. Ben die boeren behoorlijk beu en ben niet de enige...
Laat de boeren dan ook met rust. Meer vragen ze niet. Boeren hebben een bestaansrecht voor nu en de volgende generatie.
Klopt, nog 7% van de respondenten zijn de boeren beu, dat zien we in de poll inderdaad. Dus je bent niet de enige.
Een poll van de NPO, die gemanipuleerd zou zijn pro-boeren? Bij de NPO zijn ze helemaal niet pro-boer, eerder het tegendeel. De uitslag van die poll bevalt u niet, dat is duidelijk. Maar daarom is die poll nog niet fout.
Had je aan één keer reaguren niet genoeg, en heb je dat bij de NPO poll ook gedaan, meerdere keren hetzelfde invullen?
Ik zou vooral die rammelende onderbuik volgen. Dan kom je er wel.
Nou, als u de boeren behoorlijk beu bent dan zult u waarschijnlijk wel uw eigen groente verbouwen? En de artikelen in de supermarkt mijden die 'van de boeren' afkomstig zijn, omdat u ze 'behoorlijk beu' bent? Of is uw tegel slechts op huichelarij gebaseerd?
Och jee, niet de enige. Ik ben met meer. Wat een treurnis. Spreek alsjeblieft voor jezelf wil de uitspraak waarde hebben.
@Shellshock | 28-06-22 | 13:24: Ja maar die's nog dommer!
als zelfs de NPO poll een dergelijke uitslag laat zien....
nou vooruit, ik probeer het nog eens:
het lijkt erop dat er weinig (democratisch) draagvlak is voor deze genocide op onze agrarische medeburgers.
Mark Rutte heeft overal begrip voor, hij begrijpt er alleen geen kut van.
Rutte snapt zelfs niet dat hij het niet snapt, en das nog veel erger !
Nou gros van Nederland zijn de boeren behoorlijk beu..
Een gros is 144. Is een kleine minderheid.
Ik niet
Waar haal je dat vandaan?
Idd, een meerderheid heeft wel begrip dat ze in actie komen, maar dat betekend niet dat ze meteen deze idiote acties ook steunen. Al is dat begrip ook aan het afbrokkelen... Zeker als het gaat om acties bij het huis van de minster (daar heeft een groot deel geen begrip voor.)
Ik denk dat je gelijk hebt. Eén gros is 12 dozijn. 12x12 = 144. 144 mensen zullen de boeren behoorlijk beu zijn. Daar ben jij er één van.
eindelijk iemand die het begrijpt, en dat al op niveau1.
coalitie gehalveerd in de peilingen, 7(!!)% van het NPO publiek deelt uw mening.
het gros lijkt inderdaad iets beu te zijn, al denk ik niet dat onze agrarische medeburgers het doelwit zijn.
Waarom is de regering zo schandalig harteloos voor zijn eigen burgers en kan iedere buitenstaander op begrip en hulp rekenen. Het zijn wereldvreemde idioten die met vuur spelen, het is onverteerbaar wat er allemaal gebeurd.
De rek raakt er in ieder geval in het kwadraat uit de laatste tijd. De politiek moet maar eens leren dat zij in dienst staat van het volk en niet andersom.
Omdat Mark Rutte dan in Brussel aan het werk kan. Verkoop zijn eigen volk voor een Europese baan. Na 15 jaar stil stand van het Nederlands GDP is het land op.
Inderdaad ze spelen met vuur en gaan steeds een stap verder omdat ze er tot nu toe mee weg gekomen zijn. Laat dat nu niet gebeuren. Opzouten met dat vvd66 tuigh
De regering handelt zoals megalomaan multinationals. Ze vergeten waar het geld vandaan komt waar zij mee spelen en dicteren de klant ipv andersom. Onderaan de streep is het Wie betaalt, bepaalt. Het wordt tijd dat de regering geen geld meer krijgt. Rechtstreeks kopen ban de boeren is een goed begin. En dan uiteraard geen btw afdragen.
Er zijn geen eigen burgers meer als het aan Den Haag ligt. Niet voor niets dat er met de term "inwoners" is geexperimenteerd. Ontwortelen betekent namelijk bange, onzelfstandige afhankelijk inwoners. Burgers hebben van oudsherre rechten en een geschiedenis. Inwoners hebben dat niet. Die kun je naar goed Stalinistisch gebruik oppakken uit X en neerzetten in Y of Z, al naar gelang je petje staat. Echt, hier is vervreemding en ontworteling aan de gang en het gaat in een noodtempo. "De" Nederlander bestaat niet, zei dat pampapaard al in 2005. En het maakt ze ook geen reedt uit wat voor naam of kleur het beestje heeft, zolang er maar genoeg zijn om te overheersen. Liefst nog vanaf een afstand, via het BSN, weet je als ambtenaar meteen hoe of wat in plaats van dat je met Meneer Jansen of Mevrouw AlKaranogwat van doen hebt. En het mooie is, nummertjes houdt het lekker afstandelijk. Het is namelijk een stuk makkelijker om 5 BSN-nummers te deporteren vanuit hun boerderij dan Jannes, Geessien, Marinus, Zwanet en de kleine Bertjannes, dat is dan wel persoonlijk en misschien weet de accorderende ambtenaar in kwestie dan ook wel wie dat zijn.
Vergis u niet, we zien hier een begin van een totalitaire machtsstaat ontstaan waarin een kleine elite over een grote grauwe anonieme massa heerst, geheel naar goed Chinees en Stalinistisch voorbeeld.
Hahaha, Rutte lult op z'n slokkie. De man praat met dubbele tong. Geen gehoor en geen gehoor aan geven. Die pipo is af.
Gezwatel over democratie, en proberen de angel eruit te halen door de protestacties te veroordelen.
Maar wat moeten deze mensen dan? Ze dreigen alles kwijt te raken. Overruled door een onteigeningsprotocol. Hen wacht een stil lijden in de periferie, tegenover een nietsontziende overheid welke hen alles afpakt tegen een schijntje. Niet alleen de agrofabrieken, maar ook de kleinere melkveehouders en bio-boeren. Hup boeren!
You reap what you sow. Kinderbescherming kan binnenkort ook wat tractors verwachten ..
Gevaarlijke acties Rutte niet acceptabel?
Rutte denkt dat hij nog bepaald wat acceptabel is en niet. Ik heb zo het idee dat het heel veel mensen niet bijster veel meer kan schelen wat Rutte vindt.
"Wij gaan u uw bestaansrecht afnemen onder valse voorwendselen, en u mag alleen zeggen dat u dat niet wilt.
maar daarmee moet het wel ophouden.
U mag niet vechten voor uw bestaan."
Perfect gezegd!
Zo gaat een gemiddelde gemeentelijke inspraak of voorlichtingsavond ook. Je mag zeggen dat je iets niet wil, zij zeggen dan dat het toch doorgaat en daarmee heb je inspraak gehad en moet je verder je bek houden. Dit land in een notendop zo langzamerhand. Het enige wat je nog mag is belasting betalen voor dingen die je niet wil of voor dingen die je niet krijgt (bijv. zorg of woning) en verder mag je tot je 70ste aan het werk om klanten te onderhouden die levenslang geen ene moer bij zullen dragen.
Mark Rutte is een media getrainde psychopaat. Het Haagse zaaltje journalisten praat Mark Rutte naar de mond. Maar meten is weten; Het Nederlands GDP per capita staat al 15 jaar stil.
Amen
Exact dit dus. Die debiele politici zien zichzelf niet eens staan, wat wel blijkt uit dit soort belachelijke uitspraken. U mag boos worden, als we het vloerkleed onder u vandaan trekken, maar verder moet u doen wat wij zeggen.
In wat voor wereld leeft dat soort volk? In de Haagse kaasstolp.
Het persmoment deed mij een beetje denken aan de laatste speech van Nicolae Ceaușescu aan zijn zijde gestaan door zijn vrouw Elena.
toppertje ;-)
Klinkt goed. Zie het al voor me!
Zat eerder aan dit te denken... Judas Priest, what's in a name... met het nummer Grinder
Never straight and narrow
I won't keep in time
Tend to burn the arrow
Out of the line
Been inclined to wander
Off the beaten track
That's where there's thunder
And the wind shouts back
Grinder
Looking for meat
Grinder
Wants you to eat
Got no use for routine
I shiver at the thought
Open skies are my scene
That's why I won't get caught
Refuse to bite the mantrap
Be led to set the snare
I love to have my sight
Capped everywhere
Grinder
Looking for meat
Grinder
Wants you to eat
I've held my licence
It came with birth,
For self reliance on this earth
You take the bullet
On which my name
Was etched upon in your game
Day of independence
Stamped us like a brand
Round the necks of millions
To the land
As the mighty eagle
I need room to breathe
Witness from the treadmill
I take my leave
Grinder
Looking for meat
Grinder
Wants you to eat
Grinder
Looking for meat
Grinder
Wants you to eat
Grinder
@Groote_Goffert | 28-06-22 | 13:07: Zie het zo voor me, ook heel oud zeker.
Je mag demonstreren, maar dan wel op dinsdagochtend op een verlaten industrieterrein op de Tweede Maasvlakte, en alleen als daar van te voren een vergunning voor is afgegeven.
En de burgemeester moet er alles aan doen om de demonstratie te frustreren anders krijgt ie er een asielzoekers wijk van 25.000 man voor terug. Zie Stroe.
Let's go Rutte
Je bedoelt: Please go Rutte?
luistert er uberhaupt nog iemand naar de woorden van mark rutte?
Ik heb Rutte lang beschouwd als acceptabel als gevolg van een gebrek aan alternatieven. Die alternatieven zijn er met het vertrek van Dijkhoff al helemaal niet meer in de politiek maar ik kan dit argument niet langer voor mezelf rechtvaardigen om Rutte nog serieus te nemen. Iedereen heeft een houdbaarheidsdatum en die van Rutte is inmiddels flink verstreken. Blijft de vraag wie het stokje moet overnemen zonder dat het nog rampzaliger wordt. En nee, Omtzigt of Vd Plas zijn daar natuurlijk uitermate ongeschikt voor.
@_pacman_ | 28-06-22 | 13:03: Minister President Lientje. Met boeren verstand en een sector die €100 miljard in het laatje brengt. Weg met de Mark Rutte spin doctors, media trainers die de boel bedriegen.
MR is een sokpop die voorgelicht door spindoctors zijn riedeltje afsteekt... de jaknikkers luisteren wel. Maar ook hij zal het ooit gaan verliezen in een stemronde... duurt even
@_pacman_ | 28-06-22 | 13:03:
Nja als we anderen nooit de kans geven weten we ook niet of het beter kan. Zitten al zo lang met Rutte dat we niet meer beter weten.
Nope, niet in huize forecastle.
Het kwijt raken van je werk en je huis en moeten verhuizen zijn ingrijpende levensgebeurtenissen. Al helemaal als het niet vrijwillig is. Dit kan zich ontwikkelen tot een trauma.
Ik verbaas me ten zeerste dat ik in de media niets hoor over dit aspect. Het is bijna autistisch om het zo maar te noemen -excuus aan de autisten onder ons- hoe mechanisch de berichtgeving hierover is.
De gemiddelde asielzoeker die één nacht op een stoel moet slapen wordt al met meer inlevingsvermogen bejegend vanuit de media.
Waar is de empathie voor de boeren die op het punt staan deze verschrikkelijke levensgebeurtenissen verwezenlijkt te zien worden?
Collega vond het wel prima als hij zijn huis kwijtraakte om bijv CO2 reducties te halen.
Niet. Deze mensen die dat over ons beslissen zijn mensen die overal kunnen wonen in een "loft". Het boeit ze niet of het Parijs, Londen, Tokyo of Atlanta is. Ze zitten er 2 jaar, ze vreten in expattentjes, ze meeten in de Hollandse business- en societeitsclubjes van gelijkgestemden en dat is het. Die mensen kennen geen landen en culturen, die kennen alleen elkaar. Net onkruid, het komt overal voor maar het past nergens bij. Heel zielig eigenlijk.
Ik snap best wat je bedoelt maar de neiging om iedere tegenslag in het leven direct te bombarderen tot trauma zorgt ervoor dat ook dat begrip inmiddels aardig is uitgehold.
Soldaat op missie ontmoet vijand: trauma
Toeslagouder krijgt (terecht?) boze brief van Belasting: trauma
Boer moet verkopen door onbetrouwbare overheid: trauma
Transgender krijgt grapje te horen over piemels: trauma
Blote tietjes op het strand: trauma (ligt er wel aan wie je het vraagt en welke tietjes)
De media is net zo verrot als de regering/Rutte&Kaag, en types als Yasser Klavertje
@_pacman_ | 28-06-22 | 13:09: boer zijn is niet zomaar een baan.
Dat kwijtraken ėn tegelijkertijd je boerderij ėn je land dat misschien al eeuwen in de familie is...
Je kunt voor minder een trauma oplopen.
Dat klein bier trauma's worden genoemd, doet niet af aan dit.
@Roos | 28-06-22 | 13:17: We zijn het eens. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat door overmatig gebruik de term inboet aan impact.
@Roos | 28-06-22 | 13:17: Ze noemen het ook niet voor niks het "Boerenbestaan", het is een manier van leven wat wij in deze moderne tijd pas een "baan" zijn gaan noemen. #TeamBoer!
Mooi gesproken Roos, dat wilde ik toch even geschreven hebben.
Blijft verbazingwekkend dat het stikstofdossier blijft hangen op randverschijnselen en symptoombestrijding.
Nauwelijks aandacht voor het falen van de overheid door iedere postzegel met 3 of meer bomen aan te wijzen als Natura-2000 gebied en het effect daarvan op stikstofbeleid op basis van huidige inzichten, nauwelijks aandacht voor het verwachte effect van beleid en of de investeringen dan nog wel gerechtvaardigd zijn en al helemaal geen aandacht voor de klerezooi op de woningmarkt agv het niet kunnen / willen verstrekken van bouwvergunningen maar wel 100.000 kanslozen per jaar binnenlaten die ergens moeten wonen.
Dat dus.
Eens
Maar heeft Olongren nu al het leger materieel al naar Oekraïne gestuurd? Wie gaat dan de boeren nog stoppen?
Ze zijn heel bang, ze proberen ook Burgemeesters onderdruk te zetten door het te hebben over 1 front. Als de boeren en Burgers 1 front vormen is Rutte en z’n bende rovers zo weg.
Het is gewoon een ordinaire oorlogsverklaring tegen het platteland. Niet meer, niet minder. Wij in de provincie krijgen de rotzooi die die klootzakken in Den Haag en Brussel verzinnen op ons bordje uitgestort en vervolgens wordt het dan tot ons probleem gebombardeerd waar wij dan ook volledig verantwoordelijk voor worden gemaakt en het op de Haags-Brusselse manier dienen op te lossen. In casu dus onteigening tegen afbraakprijzen.
En dan wordt door een lul in een pak en een stamelend tutje ook nog eens erin gewreven dat demonstreren een groot goed is ( goh, dat hebben we niet aan jullie te danken, dat staat in de grondwet zelf ) "MAAR" en dan komt het gezwatel. Weet je, een eigen huis en eigen grond voor wie dat heeft is ook een grondrecht, maar daar wordt op dubieuze wijze een streep doorgezet, deportatie dreigt en dan moet je wel op hun manier het gesprek aangaan. Kom nou toch.
Wat zegt U boer krelis? Hoor eens hier, klare wijn schenken graag ,het is van 2en 1.
(Rutte ouwehoer modus uit) .
Je kunt wel horen dat hij lering heeft getrokken uit commentaar op het vage beleid en communicatie in de coronatijd. Het feit is, feitelijk etc.
Jammer dat al die feiten zijn gebaseerd op onderzoeken gedaan door instanties die bestaan uit de gratie van overheidssubsidies. Daardoor krijgt t een hoog “wij van wc-eend” gehalte.
De leugenaar des vaderlands met 2 van zijn tassendragers. Er moeten huizen gebouwd worden, er moeten wegen bij en we “begrijpen” dat de stikstofdoelstellingen ingrijpend zijn.
Mark zegt wel vaker ‘begrip’ te hebben. Ik geloof het niet meer van deze gesjeesde manager met communicatietraining omringt door een marketingafdeling.
Er zijn andere wegen, eea hangt samen met de groeiende bevolking door immigratie, steeds meer mensen steeds minder ruimte en de schaarse ruimte wordt dan ook nog eens verspilt aan ‘groene’ zonnepanelen, windmolens etc. Maar stikstof is de duivel, want slecht voor de natuur. Dank je de koekoek. Wilders gedachte kan ik wel waarderen.
Dat ging met de toeslagen affaire toch een stuk makkelijker... Die konden een stuk makkelijker stilgehouden worden.
@ratelaar | 28-06-22 | 12:55: Zat ik me ook net te bedenken. Maar nu hebben ze de verkeerde te pakken. Typisch ivoren toren gedrag. Nu worden ze geconfronteerd met de besluiten op papier. Das even wennen. Lafaards.
'Voor politiek gewin overtreed ik de wet.'
Door Rutte verklaard onder ede.
Grappig hoe mark rutte (hoofdletter onwaardig) boeren de les leest want onacceptabel..... Uhm toeslagenaffaire?? Voor niets uithuisgeplaatste kinderen??? Goed voorbeeld doet dus goed volgen.
Wat een grappige nickname heeft u! Mogelijk geïnspireerd op de Darwin Awards? Daar was namelijk een meneer die zijn luchtbed dat een beetje lek was, had gerepareerd met een spuitbus waarmee je een lekke autoband kunt herstellen - de volgende ochtend nadat de kamer van de flat waarin hij had geslapen, zich met een explosief luchtmengsel had gevuld dankzij die spuitbus, stak hij een peuk op en werd met gevelraam en al naar buiten geblazen door de boem. Ach, verder nutteloze informatie, dit. Fijne dag nog en ik deel overigens uw visie!
@zoute_drop | 28-06-22 | 12:54: Dank u! Neen niet geïnspireerd door uw hilarische verwijzing, maar iets met lang geleden Lowlands en Kees van Hondt. Wens u ook een fijne dag toe.
Weet je wat onacceptabel is? Een regering die schijt heeft aan het volk.
Zag gisteren een aantal boeren een gemeentehuis onder de mest spuiten. Zou het geen idee zijn om het hele binnehof vol met mest te gooien? Zoiets van wij hebben schijt aan Den Haag.
binnenhof
Deze persco luidt het einde van Rutte in. Mark my words!
Dat denk ik ook, twee weken geleden al eigenlijk
Ik hoop het maar vrees dat dat elastiekje niet weg komt uit Den Haag
Komop, Jesse!! Doorpakken, nu!
Hebben de boeren al een doos eieren naar hem gebracht.
"Do as I say, don't do as I do"
Ik moest ff 2x lezen. Dacht eerst aan een schermdefect.
Goed dat Rutte nog even aanhaalde dat je geen snelweg mag blokkeren want dat is precies wat de politie gisteren deed op de A28.
Denkt die Rutte nou echt dat hij ( of zijn hulpje) indruk maakt, en dat de boeren met de staart tussen de benen vertrekken? Ik denk dat ze alleen maar bozer en meer vastberaden worden.
Demonstrerende boeren bij de Tweede Kamer zeggen één van de twee koeien, die ze hebben meegenomen naar het protest, naar het slachthuis te brengen wanneer de Kamer akkoord gaat met de stikstofplannen. Daarmee dreigen ze in een brief die een van de boeren bij zich heeft. Naast tractoren, namen de boeren dinsdag ook de twee koeien mee naar het protest in Den Haag.
De twee koeien willen volgens de briefschrijver 'graag naar huis', maar wanneer de Kamer 'ja' zegt tegen de plannen wordt één van de koeien naar het slachthuis gebracht. 'Dat is hoe de halvering van de veestapel er uit ziet', staat in de brief.
Is er iemand die toevallig iets van een bron die dit het geheel vanuit een neutrale hoek kan bekijken?
Zelf heb ik niet zo heel intensief gezocht maar wel een poosje en ik kom steeds uit op verhaaltjes van mensen die een bestuurdsfunctie vervullen.
het geheel: wat nu precies het probleem is met stikstof[verbindingen] en ook in welke mate het een probleem is.
Foodlog
@Lukiluuk | 28-06-22 | 13:13: Thanks mate, klinkt wel beter.
Het is goed van Rutte en Yesilgöz dat ze aangeven waar de grens ligt bij demonstraties. Helemaal niks mis mee. Dit loopt anders volledig uit de klauw. En als de boeren niet willen luisteren ... tsja dan maar met (ME) geweld.
daarom krijgen boa's nu ook een wapenstop. de troepen tegen de burger moeten versterkt worden.
En nu luisteren hè. Lui-ste-ren!
vvd trol
Ja u moet 80% inleveren zonder ander perspetief. What could probably go wrong?
Zal ik u eens een geheimpje verklappen? Optreden zal mondjesmaat lukken. Politie heeft geen inzet. Ook kapot bezuinigd
Een demonstratie is per definitie iets doen wat belemmerend is. Anders is het niets. Met z'n allen de vogeltjesdans doen op een leeg grasveld zet geen zoden aan de dijk. Of balen aan de weg zo u wilt. Op deze manier maak je je punt die wel meegewogen wordt
@zokanhetookja | 28-06-22 | 12:44: *) possibly
Het is goed dat Rutte zegt het is " onze" oorlog in de Oekraïne. Johnyl vertrekt morgen naar het front om te vechten voor " onze" oorlog. Want Rutte heeft het gezegd.
Behoor dus tot de 7 %. Toch al een hele vooruitgang want vroeguh behoorde ik tot de 1 %
Pleurt op met je boeren kutprotesten.
IK heb er last van.
Probeer het eens met argumenten beste boeren.
Zoooooo he, 'ik heb er last van'. Dat is nog eens een argument! *doet duim opsteken
En wij hebben last van jou. Er waren genoeg argumenten...
Monnik Neem
Ik niet! Heb er alles voor over!!
Nu de boeren morgen de anderen enz.
GO boeren!!!!GO!!
Emigreer
@Ik Neem:
IK, IK, IK, u zou zo maar een VVD66-er kunnen zijn...
Argumenten? Ja, want daar luisteren Rutte cum suis naar ....
Anderen hebben ook last van u
Ik zou zeggen: "Laat je oren eens uitspuiten..." De boeren dragen al een tijdje prima argumentatie aan, maar lopen tegen de uitgestoken middelvinger van Mark Rutte & consorten aan.
Zullen we anders afspreken dat we uw bezittingen onteigenen? Kijken hoe de rest van NL tegen u roept dat u op moet rotten met je kut protesten!
JIJ behoort tot de minderheid ; live with it !
Lag u lekker onder uw steen? Blijkt uit uw laatste regel, het is u allemaal ontgaan hè. Jammer. Succes verder!
Clickte het filmpje aan, eerst een djingel, gelukkig, daardoor had ik de tijd om me te realiseren dat ik daarna rutte's stem zou horen en gezicht zou zien. Ik voelde me onpasselijk worden, heb niet voor niks geen een coronapersco gezien, en clickte weg.
Ik wil "hem" niet horen, ik wil "hem" niet zien, al 10 jaar niet meer. Ik wil dat "hij" opbokt en zijn hele zooitje non-valeurs meeneemt en nooit meer terug komt.
Als hij weg gaat dan krijgen we Kaag, dus voorlopig gaat het niet beter worden.
@osolemio | 28-06-22 | 12:37:
Kaag valt in de categorie "en zijn hele zooitje non-valeurs".
@osolemio | 28-06-22 | 12:37: Ha, ja Kaag, die mag misschien "premier" worden wanneer Rutte zichzelf een -weggejorist- doet, of in het geval dat de Tweede Kamer hem een -weggejorist- cadeau doet. Na de volgende verkiezingen zien we Al Kak niet meer terug, de Tweede kamer is haar te min en een zetel in de regering gaat het niet meer worden met die die <10 zetels.
Zin in verkiezingen!
Haha, standpuntNL laat dus even zien hoe ver onze aartsleugenaar rutte van de bevolking af staat.
Terwijl er toch opgeroepen werd te bellen met je verhaal als je er last van had. Ik heb even getwijfeld om te bellen om te zeggen dat ik me het lazeres geschrokken was van ėėn brandende baal hooi 200 meter verderop in het weiland. En dan gewoon een baan afkruizen zodat het verkeer iid wat vast liep
Jesse
Rob Nitwit
Zelfs de koffiejuf kan het beter dus wie op die plek komt te zitten is niet echt van belang. In Brussel kan ie nog steeds te veel slopen. SpaceX zoekt vrijwilligers voor een reis naar Mars misschien kan ie daar wat stikstof problemen gaan oplossen.
Caroline.
Dan behoor ik maar niet tot "het gros". Dit soort acties horen in een apenland en niet hier. Ja, alle kabinetten hebben gefaald, maar de oorzaak ligt bij de oude boeren partijen die de veesector zijn blijven vetmesten tot het klapte. Flikker op met je brandende hooibalen. Hervorm je bedrijf of zoek een baan.
Nederland is een apenland en de boeren zijn nog zo’n beetje de enige groep met een ruggengraat!
Zelden zo'n onnozele tegel gezien. "de oorzaak" waarvan? "de veesector zijn blijven vetmesten"? Je bedoeld een groeiend productieproces dat voldoet aan alle milieuwetgeving, zo circulair en duurzaam mogelijk, 50% reductie in stoffen in de afgelopen 20 jaar (kunnen *alle* andere industrieen nog een puntje aan zuigen). "tot het klapte"? Er is helemaal niets geklapt. bedrijven de nek omdraaien is niet "een sector die klapt" je lullt maar wat. Flikker op met je overheidspraatjes. "hervorm je bedrijf", dat is al gedaan. "of zoek een baan" hebben ze al, en werken een stuk harder dan jij.
Echt *iedere regel* in je tegel is volsterkte kolder. Hoe krijg je het voor elkaar?
@peterdh | 28-06-22 | 12:48: dat is kunst. Balthazarretje had graag op de Tefaf willen staan, maar zijn kunst werd niet erkend. Eerlijk gezegd had zijn kunst mij gestolen kunnen worden, dus jammer dat Balthadinges toch niet op Tefaf was. Hoewel, of de boefjes hem dan hadden meegenomen... betwijfel het.
@peterdh | 28-06-22 | 12:48: katsjeng :)
Ga weg, vieze man. Nederland kotst je uit.
Ach deze persconferentie is al weer zwart gelakt.
Ik denk zo als de regering de soep op wil dienen het niet gevreten wordt.
De boeren beginnen met de revolutie.....
't Is niet voor niets dat het zo breed gedragen wordt
De Franse Revolutie ook, door 59 boeren en we weten hoe het eindigde.
Jet blijft ook niet bij deze 'enkele' boeren die de sjaak zijn. Over een paar jaar moet er weer ruimte gemaakt worden.
Wel interessant om te zien dat de mensen die zich het meest druk maken over de bodemgesteldheid en het type planten op het platteland niet aldaar wonen, maar in een appartement in de Randstad. Dat is toch vrij opvallend.
Die hebben de treurige Albert Heijn kruidentuintjes als referentiekader. Daar wordt een mens inderdaad niet vrolijk van.
Die zie je hier ook in de advertenties voorbij komen, gezellig kip drumstickjes grillend op een balkon of dakterras, zonder enig benul wat er voor nodig is dat zij van die drumstickjes kunnen genieten. Ver weg van de klei, van de dierenverblijven, van de slacht (ieh yak, aldus de sneeuwvlokjes); maar drumsticks komen gewoon uit de supermarkt, hoor.
Wat een gemekker. Ik sta iedere dag in de file, ook zonder de boeren. Ga wat aan de wegen doen, Huilert.
Volgens Rutte moeten daarom die boeren juist wieberen.
Als ik het zo vergelijk met acties, die werden gevoerd in Frankrijk, dan zijn de boeren hier een stel koorknapen. Dit zijn we hier blijkbaar niet gewend.
Ach jee de lease Tesla's staan stil op de weg. Hoe moet de gesubsidieerde grootbek uit de randstad dan nu zijn consuminderen standpunt uitventen aan de rest van dit geweldige land. Gelukkig hebben we den Nederlandsche Propaganda Organisatie nog (NPO). Dat wordt weer, verontwaardigd doen, dat het toch anders moet, in de babbelshows vanavond.
Bestuurlijke incompetentie, beleid op basis van modellen i.p.v. meetwaarden, en het veroorzaken van grote schade door wanbeleid en gebrek aan visie zijn m.i. ook onacceptabel.
En als hoogleraren een afwijkende mening hebben van D66 worden ze eruit geflikkerd.
Ach vent ga toch gewoon weg. Leugenaar.
Zo spoedig mogelijk.
Hahaha!!!! Een beroepsleugenaar die een ander waarschuwt voor de gevolgen indien hij of zij de wet overtreedt en anderen daardoor schaadt!!
Hahahaha!!!!!!!
Boeren; zet hem op!!!!!!!! Daar dit sujet tekenen van dementie vertoont is hij morgen toch weer alles vergeten
Deze beroepsleugenaar hoort thuis in een gesticht met de tekst " functie elders" op voorhoofd.
Ik heb er geen actieve herinnering aan.....
Het godverdomme een grote schande
@Mispel. Helder, helemaal mee eens.
Zie hier de uitrol van de omvolkingsagenda, nu vol op stoom.
'You will be assimilated, resistance is futile"
Totaal niet relevant wat Pinokkio te vertellen heeft... ze hebben het verkloot... en wat ze gaan uitvoeren verkloten ze ook, immers ze kunnen niet anders...
Was inderdaad een bijzonder oninteressant gebabbel van die twee clowns. Viel me wel op dat Rutte er iets onzekerder uitzag. Hij was ook zeer snel weer verdwenen. Normaal weet hij met een vastberaden gezicht de grootste leugen aan de man te brengen, maar dat mistte ik dit keer een beetje, alsof hij hij er zelf ook niet meer in geloofd.
Kan Willem-Alexander niet even een SMSje sturen naar die oude nokia?
Ahahaha
Gewoon een rijtje schijnbaar willekeurige cijfers. net als vroeger met de rekenmachine die je dan moest omdraaien om een tekstje te lezen.
@Ruikbaard | 28-06-22 | 12:42: Iets met Ellie als ik het me goed herinner.
Maar dat lijkt me dan weer minder geschikt voor Pinokia
Tax my ass.
Hier ziet u exact wat u krijgt als u het wel prima vindt om uw fiscale druk ieder jaar minder te zien worden; twee pretletters die hun schouders onverholen ophalen als hen vragen worden gesteld over de buitengewoon beperkte slagkracht van het hedendaagse politieapparaat. In plaats daarvan een vermanend vingertje-foei naar de rabiate boeren. Laat die knuppels gvd maar eens rollen en laat die chinooks maar af-en-aan naar de Noordzee vliegen; heen mét een trekker, terug zónder.
De militante boeren, niet meer dan een stelletje eencelligen met het staatsrechtelijk inzicht van een gieter. Ook is dit groepje stuurloze voedselproducenten niet bepaald op de hoogte van de algemene, redelijke beginselen van het ondernemerschap, een positie die zij in het huidige maatschappelijke bestel namelijk nogal ambivalent bekleden; aan de ene zijde verwachten de boeren de hoogst mogelijke opbrengst per m2 en de mogelijkheid tot inzet van álle mogelijke middelen daartoe, en anderzijds verwachten boeren dat zij 'hun bedrijf' kunnen doorgeven aan toekomstige generaties. zónder zichzelf bewust te zijn van de (inmiddels immense) schade van hun eigen productiebodems door hun eigen handelen.
Vraagt u een boer maar eens wat 'erfgoed' voor hem betekent, en hij wijst naar zijn eigen boerderij en zijn land. Daar heeft hij gelijk in, echter boeren hebben de afgelopen tientallen jaren geen signaalfunctie bekleed als het gaat om de totale ontwaarding van hun eigen bodemkwaliteiten. En dan trekken de boeren de wetenschap nog wel in twijfel als deze aan de bel trekt.
Boeren, ophoeren.
"Hier ziet u exact wat u krijgt als u het wel prima vindt om uw fiscale druk ieder jaar minder te zien worden"
Je bent aardig op de hoogte, zoveel is duidelijk.....
Uw eerste zin deed mij al afhaken ivm fake news.
@Nuchternederland | 28-06-22 | 12:26:
Idd. Vermindering van de fiscale druk voor bedrijv0n, en niet voor particulier0n;)
@Boris Poepnagel De domheid van dit comment sloopte bijna m´n beeldscherm. U is ziek in het hoofdje.
Voor straf een uurtje in de mestkelder.. peopnageltje..
Ik vind je Michael Jackson act een stuk helderder.
En vermakelijker.
Shamone!
@Wiezewalakristalix | 28-06-22 | 12:29: Boris Poepnagel is boos, heel erg boos, op de boeren. Geen idee waarom. Boris Schijtnagel is waarschijnlijk ambtenaar met een elektro leasebak en hij staat nu in de file. Accu bijna leeg, volgende laadpaal pas na een kilometer of twintig.
Boris Stinknagel komt nu veel te laat voor de volgende vergadering en nu mist hij ook nog de aangeboden lunch. Boris (Wast zijn handen niet nadat hij zijn reet heeft afgeveegd) is een kleinzielig, egoïstisch, zielig burgerlijk mannetje.
@Dzjengis: verlaag jezelf niet zo. Boris heeft gewoon recht op zijn mening. Net als jij.
Wie wind zaait, zal storm oogsten
Dan wordt het tijd om nu door te pakken!
Ik hoor de politiek het steeds hebben over met elkaar praten, in gesprek, respect voor elkaar. Maar zoals het nu al ruim 10 jaar gaat. Er valt nergens meer over te praten. Het is allemaal besloten. Al dan niet door de EU. Dus ja wat verwachten ze nu daar..
15 jaar Mark Rutte: uw GDP per capita staat 15 jaar stil. In de laatste 100 jaar is geen kabinet dat gelukt. Uw koopkracht uitgehold met verstikkende regels uit Den Haag.
@McCain | 28-06-22 | 12:26:
Precies. Deze gast is klaar en wij zijn helemaal klaar met Mark R.
China wordt al jaren zo geregeerd. Je maakt mensen gewoon wat minder relevant en je kunt alles doen waar je zin in hebt als overheid.
@McCain | 28-06-22 | 12:26: Was 14 jaar geleden al klaar met mark rutte (hoofdletter onwaardig). Helaas mag deze gifbeker eerst helemaal leeg voor dit land.
@McCain | 28-06-22 | 12:26:
Maar de economie groeit als een tierelier, door belastinggeld consumerende spoedzoekers.
@WasHetMaarMakkelijk | 28-06-22 | 12:43: GDP van Nederland ligt nog onder dat van 2008. Wij moeten kabinetten op deze cijfers afrekenen. Het verschrikkelijke bezuinigen en uitbetalen van de Nederlandse baten naar het buitenland toe(EU) heeft een ellendige uitwerking.
En als u het niet met ons eens bent, dan heeft u het niet begrepen en praten we verder tot u het met ons eens bent.
Wat dacht je van “inspanningsverplichting”
Demonstraties die lopen volgens de regels en procedures, daadwerkelijk haaks staan op het beleid, wordt toch vrij weinig mee gedaan. Van luisteren is er toch geen sprake.
Benieuwd naar de uitslag van de motie, dan vooral hoe er wordt gereageerd.
Wow... Alles goed verder, Bob?
U mag zich melden voor de opleiding in Schalkhaar
Ik kan alleen maar hopen dat u ook ooit zo vreselijk genaaid zal worden door de overheid.
Vraagje: Geldt dat ook bij antifa en blm demonstraties?
De bezuinigingen op GGZ hebben niet echt goed uitgepakt voor jou...
Ik hoop dat D66 jouw huis volpropt met asielzoekers.
Bob hoe komt het de het GDP per capita van Nederland 15 jaar stil staat? Onze koopkracht is helemaal uitgehold. Een gemiddeld huis kost 450,000 Euro of 900,000 Gulden.
@DrachiR | 28-06-22 | 12:24:
Hij wil het "laten doen", zo zijn ze... beetje laf...
@McCain | 28-06-22 | 12:28: De koers waf fl 2,20317 voor € 1,00.
Dus een gemiddeld huis kost nu fl 991669,50.
@JohnLocke | 28-06-22 | 12:21: ik ben helemaal klaar met dit tuig. Gestoorde idioten. Ja het is kut dat sommigen de deuren moeten sluiten. Is er een alternatief waarbij de natuur niet wordt gesloopt? Kennelijk niet. Ja het stikstofprobleem is een reeel probleem en waarom zouden we wat we aan natuur hebben verder opoofferen? Die rechtse praatjes hier (neponderzoek, neppremier, nepnatuur, boeren zorgen voor ons eten(80% gaat linea recta naar het buitenland)) beginnen erg sleets te worden. Normaal zijn we voor handhaven. Waarom nu niet?
U bent nog te mild.
U toont nu haarfijn het DDR-gehalte binnen X66 aan, Bob. Ongewenste mening? Schiet er maar op los. Daar deden ze het bij mensen die een beter leven wilden, hier wilt u dat doen bij mensen die voor hun manier van leven opkomen.
Doet je niet goed, Bob, dat X66-sausje. Ik zeg, douche het er snel af, 2 weken in quarantaine en de komende 2 jaar elke week een zelfhulppraatgroepprogramma in om te de-X66'en... Want echt, anders gaat het niet goed met je.
@Ing. eslapen | 28-06-22 | 12:27: bij iedere demonstratie voor welk doel dan ook waarbij na meerdere waarschuwingen harde grenzen worsen overschreden. Ik overdrijf met neerschieten maar wat mij betreft mag het leger worden ingezet om ze allemaal op te pakken.
@BobDobalina | 28-06-22 | 12:31:
Jawel, pak de industrie aan, kom met realistische Natura 2000 gebieden en kap met het omvormen van weilanden tot nieuwbouwwijken want daar komt me toch een belasting voor de natuur ( en samenleving ) voor terug, daar krijgt een hengst spontaan een dubbele miskraam van.
@Graaisnaaiert | 28-06-22 | 12:36: heeft niets met het doel te maken. Ik ben gewoon klaar met al die verongelijkten die het recht in eigen hand willen nemen. Keiharde repressie graag.
"Laat de ME met scherp schieten na twee waarschuwingen. Scheelt weer wat miljoenen aan uitkoopregelingen. "
Hopla.
U is net als mijn gekke ex zwager.. zei ik wit.. zegt hij zwart.. zeg ik lang.. zegt hij kort.. enzovoorts verder..
@Dr.Mabuse | 28-06-22 | 12:39: Daar heb ik nog een vraag over open staan.
We kunnen het natuurlijk ook op andere gebieden toepassen.
Bij ASO-AZC zitten mensen die al twee waarschuwingen hebben gehad.
Dus volgens BobDobalina mag daar per direct met scherp worden geschoten.
Half uurtje in de file gestaan Bob? Balen, en nog eens balen.
@BobDobalina | 28-06-22 | 12:31: Waar het mis gaat is dit stukje wat je schrijft : Is er een alternatief waarbij de natuur niet wordt gesloopt? Kennelijk niet. Ja het stikstofprobleem is een reeel probleem en waarom zouden we wat we aan natuur hebben verder opoofferen? Daar val namelijk zoveel op af te dingen dat het onverantwoord is om op basis daarvan zulke rigoureuze maatregelen af te dwingen. Dat brengt onrecht met zich mee en waarlijke onrecht is een serieuze en legitieme reden voor opstand.
@BobDobalina | 28-06-22 | 12:38:
En ik wil wel het recht in eigen hand Bob... en daar denk ik niet licht over... het kan verkeren.. zit je al op de kast? Geintje joh...
'We hebben geen perspectief voor de boeren'
'Burgemeesters, lossen jullie het even op ja?'
Wat onacceptabel is dat je zelf regels oprekt en de wet naar je hand zet om mensen van hun grond te verjagen ( en ook nog eens tegen een afbraakvergoeding ) maar dan wel hypocriet gaat staan te schijnheilen als mensen het niet meer pikken en buiten de lijntjes kleuren in hun wanhoop.
Wat stoten die 100.000 nieuwe inwoners van dit land op jaarbasis ook alweer uit? En wat gaan we daaraan doen?
200% #Team Platteland hier, wel binnen de lijntjes uiteraard want ik ben een brave toetsenbordheld die het niet persoonlijk treft.
1x kakken, 5x pissen per dag. Ik schat dat de uitstoot van stikstof(verbindingen) ruim over de gestelde norm gaat. Aangezien RIVM ook alleen met schattingen werkt is mijn inschatting net zoveel waard als die van het RIVM. En daar moet u het maar mee doen.
Stemt u gewoon BBB met de familie. Dan doet u uw plicht.
Die beroeps leugenaar neemt de boeren kwalijk dat ze wat wetjes overtreden. Maar Lul Rutte vergeet dat hij in de loop van 10 jaar zelf haast elk grondrecht heeft overtreden en over de rest keihard blijft liegen.
Welke wetten hebben boeren overtreden?
Daar hadden ze toch geen actieve herinneringen aan.
@Ing. eslapen | 28-06-22 | 12:21: de wet dat je niet met een trekker de snelweg op mag... Verder komen ze niet. En dat is toch wel een hele dikke foei waard, zeker als je het vergelijkt met toeslagenaffaire en dat soort zaken...
Zo compleet wereldvreemd.
Je familiebedrijf waar je tonnen of zelfs miljoenen in hebt geinvesteerd, wordt gesloten omdat een of ander rapportje zegt dat er teveel NOX wordt uitgestoten bij een nep natuur gebied.
Natuurlijk word je dan boos, wat zou iemand anders doen als iemand met een hamer je duurbetaalde auto kapot slaat? Met diegene in discussie? Nee die sla je op zn bek.
U dient het gesprek aan te gaan. Uiteraard met als uitkomst dat u uw ongelijk toegeeft, uw nederige excuses aanbiedt voor uw afwijkende mening en ongegronde wantrouwen en ze vervolgens nog wat extra betaalt voor hun kostbare tijd die ze aan u hebben gespeeld.
Tenminste, dat zijn de "spelregels" zoals Den Haag ze graag ziet.
Volgens sommige volidioten hier in de panelen moeten ze maar gewoon even gaan omscholen en een ander baantje nemen.
Kijk zo pak je leiderschap. Grenzen aangeven niet gedogen. Goed gedaan Mark. Dat zal de rellende boeren leren.
De PM gaat helemaal niet over die grenzen. Je mag demonstreren zoals je wil. En als de overheden denken dat dat niet goed is dan grijpt een driehoek, burgemeester, politie, OM in. Het maakt verder niet uit wat de pm acceptabel vind. Het gaat er uiteindelijk om wat de rechter vind.
@Flapoor | 28-06-22 | 12:24: Ah kak. Die miste ik.
Stem BBB!
www.youtube.com/watch?v=By3Jlp2_Bmk
Nooit. Te pro vluchtelingenbeleid en EU.
@Patje | 28-06-22 | 12:21: Stem Mark Jong-Un weg. De BBB is in de peilingen de tweede partij.
@Patje | 28-06-22 | 12:21:
Valt mee.
"Mensen die echt op de vlucht zijn voor oorlogen, of van wie hun leven en/of dat van hun gezin ernstig wordt bedreigd en dat kunnen aantonen, zijn welkom in Nederland, voor de tijd die daarvoor nodig is. Voorkeur heeft het, om ervoor te zorgen dat deze mensen in eigen regio’s worden opgevangen. Dit maakt het gemakkelijker om deze mensen – wanneer dat weer mogelijk is – in te zetten bij de wederopbouw van hun land.
Immigranten die NIET uit een oorlogsgebied komen of van wie het bestaan van hun en hun gezin niet ernstig worden bedreigd, moeten kunnen aantonen dat zij in Nederland vast werk en een onderkomen hebben. Als zij dit kunnen bewijzen én de Nederlandse taal goed machtig zijn, worden zij toegelaten. Na vijf jaar te hebben bijgedragen aan de Nederlandse maatschappij en economie, kunnen zij in aanmerking komen voor een permanente verblijfsvergunning.
Economische gelukszoekers zonder werk en inkomen worden niet toegelaten of zo snel mogelijk uitgezet naar eigen land. Nederland neemt alleen aantoonbare oorlogsslachtoffers of aantoonbaar ernstig bedreigde mensen op.
Het Kabinet zet in op minder immigratie. Voedselschaarste leidt tot sociale onrust, armoede, burgeroorlogen en daarmee immigratiestromen. Dit is onwenselijk. Nederland helpt deze landen met haar landbouwkennis om voedselzekerheid te verkrijgen."
boerburgerbeweging.nl/nieuws/asielbel...
@Dr.Mabuse | 28-06-22 | 12:26: er zijn slechts 100 miljoen echte vluchtelingen volgens de VN.
@Dr.Mabuse | 28-06-22 | 12:26:
pbs.twimg.com/media/FBmlwDyWYAIGOW3?f...
pbs.twimg.com/media/FWVV5KwXwAUauOk?f...
pbs.twimg.com/media/FWVV5ioXwAAykWf?f...
@McCain | 28-06-22 | 12:23:
Helaas zullen we de VVD wel nodig hebben in een "rechtse" coalitie. Hopen dat Mark een functie elder toegewezen krijgt en dat de VVD weer rechts van het centrum gaat zitten.
@Patje | 28-06-22 | 12:48: Patje u bent een VVD trol. Success met uw verarmde koopkracht. Ook voor de kids. Een huis kost nu al 450,000 Euro. Misschien heeft u een jubelton voor ze klaar liggen.
@McCain | 28-06-22 | 12:53:
Nee joh McCain, hoe komt u daarbij? Ik ben realistisch, ik heb JA21 gestemd omdat er niks beters was.
@Patje | 28-06-22 | 12:56: In de peilingen staat BBB nu tweede. Er bestaat dus een kans dat Lientje Rutte wegkrijgt. Met boeren verstand boeren aan de macht.
Die opsplitsing van Nederland klinkt met de dag als een beter idee. Dank je wel ChristenUnie. Aan de ene kant dan het hartland van Nederland en aan de andere kant de flatbewoners uit Randstedelijk Holland met regenboogvlaggen die denken dat supermarkten op magischerwijze kunnen worden gevuld en dat welvaart behouden blijft als iedereen coach is van elkaar.
Probleem voor beide partijen opgelost.
Ik meen mij te herinneren dat Amsterdam zich in het verleden ook wilde afscheiden van Nederland.
Of niet D66-wethouder Simone Kukenheim?
@Ing. eslapen | 28-06-22 | 12:20:
Was toch ook Ollongren die dat oreeerde? Ik zeg, dikke prima. Hek eromheen met bordjes "niet voederen". Vreten ze elkaar maar op in die inclusieve doorgesnoven regenboogrepubliek van ze.
Als Hagenees kan en wil ik wel heel duidelijk maken dat de regenboogvlag hier nimmer aan de woning zal wapperen en ik zeker begaan ben met Nederland en me zorgen maak over het lot der boeren.
@Graaisnaaiert | 28-06-22 | 12:22: Beide zijn D66. Blijkbaar is het bij D66 zo dat iedereen moet doen wat D66 zegt. Omgekeerd daar kan natuurlijk geen sprake van zijn.
@Ing. eslapen | 28-06-22 | 12:24:
Juistem. Want je hebt de natuurlijke elite ( X66 ) en het grauwe proletariaat ( de rest van dit land ) die moeten opzitten en pootjes geven op commando. Want iedereen zou wel X66 willen zijn maar dat kan natuurlijk niet. Het merendeel is pauper en die moet gewoon verteld worden wat ze wel en niet zullen doen.
Echt, ik heb zo'n hekel aan dat partijtje...
@Dr.Mabuse | 28-06-22 | 12:22:
U bent ons baken van hoop in een reeds verloren deel van dit land.
Zeg, wil je de normale randstad bewoners niet over een kam scheren met die mafkezen in de republiek Amsterdam!
Hebben ze Claus al om advies gevraagd, hier hadden ze niet op gerekend?
Hij heeft, wegens slechte wifi, nog niet kunnen reageren vanuit z'n grafkelder in Delft. Of bedoel je Klaus S. misschien?
@4HoogAantWater | 28-06-22 | 12:37: hahaha die andere inderdaad.
Gaan ze dit eigenlijk ook doen bij extreem links demo's?
Neen. Voorbeeldje: extinctrebellion
Alle kleine boerderijen moesten weg en van onze overheid mochten er alleen grote overblijven. En nu zegt de overheid dat diezelfde te groot zijn.
Alles leugens. Het gaat puur, enkel en alleen om de grond. Allemaal om huizen te bouwen voor de vele miljoenen die onze overheid ons land wil binnenhalen. Allemaal een gratis huis en gratis levenslange uitkering en nooit meer hoeven werken. Samen met de familie die ook mag overkomen natuurlijk. En dan natuurlijk ook lekker op vakantie in het land waar je zogenaamd vervolgd wordt. Onvoorstelbaar dat de overheid of onze politici denken hiermee goed te doen.
Alleen rond enkele natuurgebieden hoort inderdaad geen stal te staan, verder is het probleem alleen maar veroorzaakt door onze debiele normen. Bureaucratie is in Nederland dan ook erg belangrijk en normen worden nu als instrument gebruikt om het platteland op te heffen.
Wat is het voordeel voor de VVD: Zoals we weten is die partij er alleen voor grote bedrijven, niet zelfstandigen. Op deze manier krijg je een grote markt en kun je meer verdienen. En grote bouwbedrijven kunnen veel meer bouwen. En wegen aanbleggen.
Wat is het voordeel voor D66: Zo kunnen we erg veel buitenlanders binnenhalen, dat is erg sociaal.
Wat is het voordeel voor Links: Zo krijgen we veel meer stemmen.
tjeerd de grote van zuivel lobby waar alles groter die in seconde draaide toen hij kamerlid van d'666 werd. zegt genoeg
Met een uitgestreken kop op tv, alsof ie 2 dagen achter mekaar heeft gezopen. Is ie pas wakker ofzo. De linkse oorwurm. Gewoon even eenzijdig streng duidelijk maken aan het klootjesvolk, wat er wel mag en wat er niet mag, met dat ondersteunend en rammelend skelet naast zich. Het loopt hen dun door de broek. De paniek begint stilletjesaan lichtelijk toe te nemen bij de elite. Benieuwd na de stemmingen, wat er nog verder komen gaat. #GOBOEREN
Ook Mark Rutte zelf is onderdeel van het probleem en dat wil hij maar niet zien.
Als je hier ooit al uit zou willen komen moet hij terug treden. Dit soort persconferenties zijn olie op het vuur.
Het GDP per capita van Nederland staat onder Rutte volledige stil. Deze man maakt elke trotse Nederlandse sector kapot.
@McCain | 28-06-22 | 12:17: Hoe kom je daarbij?
@Muxje | 28-06-22 | 12:18: Via de World Bank. Kijkt u terug vanaf 2007 tot nu: data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.P...
@Muxje | 28-06-22 | 12:18:
www.google.com/search?q=GDP+per+capit...
Maar dat is dus voor alle landen in Europa het geval. De USA doet het wat beter maar daar komt sinds Biden ook al de klad in:
www.google.com/search?q=GDP+per+capit...
@McCain | 28-06-22 | 12:17: Mee eens het is onverantwoord dat hij aanblijft, het is mooi geweest bedankt voor de inzet maar we hebben nieuw elan nodig en nieuw vertrouwen.
@McCain | 28-06-22 | 12:20: Plaatje is in $. Bekijk het eens in dollars van 2015, ziet er heel anders uit. Dat is ook deels de reden dat de benzinepijzen nu zo hoog zijn terwijl ruwe olie (in $) niet op het oude record staat.
Of kijk naar het CBS of Eurostat en leg de cijfers eens naast die van de omliggende landen. Gaan min of meer gelijk op.
@Muxje | 28-06-22 | 12:27: Het GDP per capita in de Verenigde Staten is met 50% toegenomen. Klopt Europa heeft een probleem; al 15 jaar staat het GDP per capita helemaal stil. Singapore, Zuid Korea, China, India, de VS. en Taiwan groeien als kool.
Eerste koe aangekomen bij de tweede kamer in Den Haag
twitter.com/Kees71234/status/15417260...
Zo'n beest hoort in een stal of een weiland thuis. Laat wel weer wel dat dierenwelzijn niet op nummer 1 voor de boeren staat.
Iedereen is gek op vrijloopkoeien. Denk dat de stadskinderen het wel leuk zullen vinden, en verbaasd zijn als Harm uitlegt dat hun melk daar vandaan komt en niet groeit in het vak van de supermarkt.
@laaggeiletterd | 28-06-22 | 12:17: Ik denk dat die boeren daar een betere kijk op hebben dan jij (en ik)
@laaggeiletterd | 28-06-22 | 12:17: manmanman.....
@laaggeiletterd | 28-06-22 | 12:17: Wat een zielig tegeltje weer...
@laaggeiletterd 12:17: Zo denk ik altijd over die linkse demonstranten die hun kinderen meeslepen naar al die demonstraties. Die geven meer om hun idealen dan om hun kinderen.
Weer even on topic, die koeien staan daar prima. Denk wel dat ze na een dagje varkensstal weer staan te popelen om terug te gaan naar de koeienstal.
"we hebben begrip voor jullie boeren, maar wel graag georganiseerd boe-roepen en lief spelen terwijl we jullie de nek omdraaien"
Vanmiddag bij de stemming in de Tweede Kamer over het stikstofplan gaan ze eerst een minuutje klappen voor de boeren. Yeey boeren. Daarna draaien ze de boeren vakkundig de nek om.
Stem Mark Jong-Un weg. Stem op de BBB!
Het GDP per capita van Nederland staat al 15 jaar helemaal stil. Mark Jong-Un sloopt ons hele land de derde wereld in. Koopkracht, boeren en woningen. U heeft niks meer. Stem BBB!
In geen 100 jaar heeft een kabinet het zo slecht gedaan. Het GDP per capita staat al 15 jaar in Nederland stil.
Ik ga Omtzigt stemmen als dat kan, anders inderdaad de BBB. Ik zou een regering met die 2 wel zien zitten.
Het grootste gedeelte van Nederland wil een andere kant op dan regering maar de regering wil het niet zien en drukt zijn agenda door.
De regering weet wat goed voor u is. Kijk naar de behaalde successen in het verleden. Gezien de puinhoop die de kabinetten Rutte er de afgelopen jaren van heeft gemaakt zou het verstandig zijn indien dit kabinet helemaal geen besluiten meer gaat nemen en eerst maar eens gaat beginnen de rotzooi op te ruimen.
Politiek en regeren heeft niets meer met de bevolking te maken. Het is een hoogdravend kliekje geworden dat onderling macht uitwisselt. En de mensen zijn maar plebs dat gewoon moet gehoorzamen en moet accepteren dat het inkomen en zelf het hele leven wordt afgenomen. Oh ja, en heel veel, erg veel en nog meer, belasting betalen. Met BTW, inkomstenbelasting, sociale lasten, btw en heffingen op brandstof, belasting op je eigen huis dat je betaal hebt met geld waarover je belasting hebt betaald, overdrachtsbelasting, wegenbelasting, afvalstoffenheffing, energiebelasting kom je uiteindelijk ruim boven 80% uit.
In ruil daarvoor pakken ze je leven af en krijg je niks terug.
Zelfs de leden van VVD, CU en CDA zien de stikstofplannen niet zitten. Er is gewoon geen draagvlak en als Marx nog een heel klein beetje fatsoen heeft flikkert ie die plannen in de prullenbak.
Was weer een toonbeeld van nieuw leiderschap van mr. Teflon
Rutte heeft het steeds over 'niet acceptabel' zonder het over zichzelf te hebben, erg knap.
Nogmaals, dat stikstofprobleem is een (bewust) gecreëerd probleem. Rutte moet terug naar de EU en z'n tanden laten zien, maar dat lef ontbreekt hem. Waarschijnlijk omdat hij weet dat de EU ons land gewoon uitlacht. Af en toe beetje boosheid veinzen, maar uiteindelijk altijd netjes bij het kruisje tekenen en achteraf met de meest prachtige verzinsels komen als reden.
Hele plan van tafel. Dit is niet een boerenstrijd maar een vrijheidsstrijd, dus andere groepen mogen zich ook melden.
Rutte hoeft helemaal niet naar Brussel, Nederland wil zelf het braafste jongetje in de klas spelen en heeft zelf regeletjes bedacht om Natura2000-gebieden voor altijd hetzelfde te houden.
Daarnaast, Omtzigt beweert dat wettelijke basis voor maatregelen ontbreekt, dus daar mag de regering nog lekker aan gaan werken...
@Quichegerechtigde | 28-06-22 | 12:15: Niet alleen dat, wel leggen onszelf - voor de zoveelste keer - strengere normen op dan Brussel eist.
De laatste stuiptrekking is een feit.
John F. KennedyJohn F. Kennedy
Amerikaans politicus en president (35e) 1917-1963
Zij die een vreedzame revolutie onmogelijk maken, maken een gewelddadige revolutie onvermijdelijk.
Hoeren en boeren laat je niet door Rutte snoeren!
Hand overspeeld, de troeven zijn op, tijd voor functies elders.
Aangezien geen enkele journalist onafhankelijk is: waarom hebben journalisten bepaalde voorrechten die andere burgers niet hebben? Waarom mag een willekeurige leraar/accountant/jan-doedel geen vragen aan een premier stellen na een persco en moet dit altijd dezelfde riedel links-progressieve staats-PR-overdrukkers zijn?
Stoere taal is een typisch vvd dingetje. De kiezer weet nu echter dat het hoofdzakelijk voor de bühne is. Overigens zullen ze wel een paar boeren flink gaan aanpakken.
Net twee marionetten poppen.
Ik zie alleen geen touwtjes.
Tja, als je maar een grote groep mensen naar de afgrond drijft, doen wetten er niet meer toe. Dit is hoe revoluties beginnen. Ik dacht dat meneer de geschiedkundige Rutte dat wel zou weten.
Staande naast Rutte weet Yesilgoz te melden dat handelen tegen de wet consequenties heeft. Het levende bewijs van het tegendeel staat naast haar.
Pas op hè.
Niet te kritisch worden.
Want identificerend als vrouw, immigratieachtergrond en omgeven door machtige blanke v.n.l. mannen.
Genoeg deug vinkjes dus.
@Dr.Mabuse | 28-06-22 | 12:17: Hij heeft het toch over Yesilgoz en niet over Marx Rutte?
Goed! Je mag demonstreren, maar met de rug tegen de muur! En alleen als je geld hebt dan is de vrijheid niet duur..... Mooie songtekst. Uitgebracht 1 nov 1983 maar oh zo actueel.
Klein orkest, zat hem nog niet gek lang terug weer eens te luisteren. Best toepasselijk vandaag de dag inderdaad.
Nou dat was een verspilling van 10 minuten. Ging weer helemaal nergens over. Weer geen enkele visie. Jeetje, het lijkt wel een stelselmatig dingetje te zijn ofzo.
En ze zijn nog maar een klein beetje boos nu.
Dat belooft nog wat!
Markie Rutte, je moeder is een boer
Grijns.
Het grootste deel van dat trekkertuig bestaat uit jongeren van nog geen 25. Die Mark van de FDF is een rattenvanger van Hamelen.
Leuke zoveelste poging, en totale onzin zoals gewoonlijk.
Onder boeren is geen vergrijzing. Die jong volwassenen zijn onze toekomst en de reden dat de meeste niet uitgekocht willen worden, is een generatie dingetje.
Dat zijn juist de gasten die alles te verliezen hebben.
U kunt zo heerlijk feitenvrij reaguren. Hulde.
Alleen werkschuwe knotjes worden nog jongeren genoemd met 25, en dan zijn er ook nog "jongeren" natuurlijk.
Gemiddelde leeftijd boer in nl is 54 jaar. Bron cbs.
De krattenvanger van Hamelen gaf tenminste nog wel eens een biertje weg.
Verhelderend hoor ......
Er is maar één partij intimiderend en dat is het kabinet. Klopt, je komt niet bij mensen thuis óók niet om je van je eigen boerenerf te trappen. Als die dreiging van tafel is, stoppen de boerenbezoeken bij bewindvoerders ook.
De bal ligt niet bij de boeren, in dezen.
"En als de vragen te lastig worden : wegrennen."
"Prima, doen we."
"Doei!"
Wat een triest en failliet circus.
Een zaaltje in Den Haag met afgekocht journalisten(dik salaris en pensioen).
@McCain | 28-06-22 | 12:04:
Deed me hier aan denken :
tpo.nl/2022/06/27/geert-dales-hermeli...
Misschien moeten de boeren dan maar gewoon luisteren naar die twee pratende etalagepoppen en niet meer demonstreren, maar dan ook niet meer produceren, niet meer oogsten, niet meer mesten, niet meer vervoeren, niks.
Zodra de supermarkt leeg is breekt in heel het land de hel los.
Gewoon een maandje niks meer verkopen aan NL supermarkten. De Nederlandse agrarische producten kun je overal verkopen: hoge kwaliteit tegen een Hollandsche prijs. Daar zullen de veilingen wel een stokje voor steken, jammer genoeg.
Het zou zomaar kunnen dat de deugende medemens het toch allemaal niet meer zo grappig vindt als ze moeten leven op Oekraiense plofkip en avocados.
Gratis cabaret. Ik heb weer genoten van jullie hoor VVD engnekken. Ga zo door boeren. Ik sta met liefde in een file. Laat van je horen.
Ons land is simpelweg te vol (en te klein) met verschillende meningen en belangen. Dat gaat op den duur botsen. Daar kunnen bestuurders weinig meer aan doen, hoe goed ze het ook proberen.
Wordt komende 10 jaar gewoon even door de zure appel heen, even resetten. Of emigreren.
Ik pak in ieder geval er chips en nootjes bij, gaat nog leuk worden.
Je doet nu net of de politiek, en in dit geval de VVD/Rutte niet verantwoordelijk is?
Nog 10 jaar door de zure appel heenbijten, waar hebben we dat eerder gehoord?
Een kabinet na Rutte komt voor onmogelijk puinruimen te staan.
Mark Rutte Doctrine op volle toeren. Een pers conferentie en de schuld bij de boeren neer leggen. Terwijl Den Haag op Zimbabwaanse wijze een geweldige Nederlandse sector wil slopen. Alles voor het CV van Mark Rutte en zijn toekomstige baan in Brussel.
"Nederland kan zonder Rutte, maar niet zonder boeren".
Datzelfde geldt overigens, zoals we nu zien, voor gas. Ooit waren we netto energie-exporteur en netto voedselexporteur. Nu alleen dat laatste. En als het aan dit vreselijk kabinet ligt, zijn we straks ook qua voedsel afhankelijk van het buitenland. Letterlijk levensgevaarlijk.
Nederland kan prima zonder de helft van de boeren hoor. En als je perse wilt heb je die andere helft ook niet nodig, maar dat wordt wat ongemakkelijk.
@* | 28-06-22 | 12:01: Nederland kon ook prima zonder de helft van de gasopwinning. En we importeerden maar zo weinig gas uit Rusland. Laten we maar niet spelen met ons voedsel, okay? Een slechte oogst en je bent die helft speling kwijt. Hup boeren.
@* | 28-06-22 | 12:01: Nederland is het Silicon Valley van de agrarische sector. Jack Ma komt letterlijk dit jaar nog uit China om te kijken hoe wij dat hier doen. China probeert niet alleen ASML te kopiëren maar ook de Nederlandse agrarische sector. Wil je jouw volk voeden? Dan reizen ze van alle uithoeken in de wereld richting Nederland.
@McCain we zijn zelfs als kleine landje na de Verenigde Staten de grootste exporteur van landbouwgoederen. Op zo'n klein land lijkt me dat wat overdreven.
@sander3488 | 28-06-22 | 12:31: Precies, Nederland voedt de wereld met zijn agrarische sector. Nederlandse boeren verbeteren de wereld terwijl u het nooit door had. Dat is pas een schok! Stank voor dank uit Den Haag alleen maar afkeer en haat.
@sander3488 | 28-06-22 | 12:31: Dat is inclusief doorvoer/wederuitvoer, slimmerd. Dus wat in Rotterdam/Schiphol binnenkomt en dan verder wordt getransporteerd. Als dat de maatstaf wordt is NL ook koning IKEA-rotzooi maken.
@sander3488 | 28-06-22 | 12:31: Da's snoeverij!! WE IMPORTEREN ZEER VEEL VOEDSEL! Vraag maar aan Argentinie, Brasil, USA/Canada, etc.
Het eigen spul gaat naar het buitenland en netto/netto exporteren we 10% +
Die 70% is pure snoeverij/agitprop van onze regering.
Als de boeren nou eens aankondigden dat de ministers "vandaag maar beter niet thuis werken", zouden er dan hele dure wijken worden afgezet en beveiligd met militairen?
Prachtig al die persconferenties. Wat een poppenkast weer.
De-escaleren! De-escalatie! schalt het op het binnenhof en mediapark.
Een beginnende paniek zit in.
Pyongyang aan de Noordzee. Grote Leider Rutte met de media in zijn zak voert toneel op. Wat een sukkel. Stem deze nare geest ons land uit. Stem op BBB!
Hee een pratende baal hooi met een brilletje.
"Het huidige asielbeleid is niet meer vol te houden. Tussen de asielzoekers zitten te veel gelukszoekers die hier geen recht op asiel krijgen, maar wel de opvang vullen en de procedures onnodig lang maken. "
"Afgewezen asielzoekers moeten meteen terug naar het land van herkomst. Als die landen daar niet aan meewerken, willen wij dat de EU haar macht gebruikt. Bijvoorbeeld door die landen sancties op te leggen of te korten op ontwikkelingshulp. Statushouders die veroordeeld zijn voor ernstige misdrijven, moeten hun verblijfsvergunning verliezen. Asielzoekers die ernstige overlast veroorzaken, worden in een zeer zwaar regime opgevangen."
www.vvd.nl/standpunten/asielbeleid/
Daar staan ze weer, de Bassie en Adriaan van de VVD.
Stoere taal. Streng optreden. Aanhouden. Hard en meedogenloos.
Poepoeh. Koekoek.
VVD Populisme.
Dat heet dus gewoon kiezersbedrog!
Het verkiezingsprogramma van de VVD is niks waard zolang Rutte het voor het zeggen heeft en met ramp-partijen als D66 in zee gaat.
Persoonlijk vind ik dit een grove belediging voor Bassie en Adriaan. Die waren wel leuk.
Ook zo treffend: de EU moet het oplossen... Nee, los het zelf op, en verschuil je niet achter de EU.
Vandaag de boeren, vrijdag de huisartsen, volgende week het ziekenhuispersoneel, daarna de leerkrachten, schipholpersoneel, openbaar vervoer...
Het gaat best lekker in Nederland
Marx Rutte: "Wat leven we toch in een gaaf land"
De huizen, scholen, defensie, schiphol en zorg zijn al gesloopt door Mark Rutte en de VVD. Het GDP per capita staat al 15 jaar stil in Nederland. U wordt er geen cent beter op. In geen 100 jaar heeft een regering geen welvaart gecreëerd, Mark Rutte is het gelukt.
Oneens, maar niet bij de minister thuis komen.
Ach, de overheid komt straks ook bij die boeren thuis hè.
En dan wel iets ingrijpender dan alleen op straat parkeren.
@J-van-de-Bontekoe | 28-06-22 | 12:41:
Keur ik natuurlijk ten zeerste af.
Evengoed als milieuclubs die boeren thuis lastig vallen.
Hoor ik de premier nou spreken over "besturen" en "onacceptabel"? Dat windhoosje gisteren Zeeland is misschien pas het begin van wie wind zaait zal storm oogsten. Net als Hugo de Jonge lult Rutte teveel, maar iets werkelijk oplossen is in zijn hoofd vloeken in de kerk. Geen leider.
Het is dan ook een middle-manager. Iemand die voor de krijtjes en potloden zorgt voor de lui die echt iets oplossen.
@ChatBot | 28-06-22 | 12:00: Hij knikte ook genoegzaam en frommelde wat met zijn handen bij de woorden van zijn stagiaire. Goed zo meisje moet hij gedacht hebben.
Zo 93% voorstanders, en dat op de NPO. Dat moet balen zijn zeg, pomp je een miljard per jaar in een propagandamachine en dan wil het volk nog niet ´luisteren´. LOL.
Als je iemand tegen de muur zet en er is geen uitweg dan kan er wel eens iets gebeuren wat totaal uit de hand loopt
Kantelmoment
Die muur zijn ze zelf heel hard naartoe gerend, al 40 jaar lang rennen ze een doodlopende weg in waarvan ze allemaal wisten dat het hier zou eindigen. En nu willen ze het liefst een boerendictatuur om die weg koste wat kost door te blijven zetten.
@* | 28-06-22 | 12:03: waar heeft u het over? waar haalt u die waanideeën vandaan? heeft u hier ook daadwerkelijk bewijs voor ?
ik maak mij serieus zorgen om uw omgeving.
Wel briljant idee trouwens: boeren uitkopen op het moment dat er voedselschaarste is aan het ontstaan. Vangt Rutte de hongerige vluchtelingen uit Afrika thuis of in de Randstad op of mag het platteland van Nederland dat weer gaan doen?
Voedselschaarste waar de EU ons in rommelt dmv een aspirant lidmaatschap van een land dat in oorlog is.
En dan gaan zeggen dat de boeren niet mogen demonstreren.
Boeren, doe je ding.
@Sjeintje | 28-06-22 | 12:03: met een door en door corrupt land zelfs.
U mag demonsteren maar politici mogen er vooral geen last van hebben. U mag liedjes zingen en spandoekjes maken en daar blijft het bij!
Je mag demonstreren,
maar met je rug tegen de muur.
Alleen als je geld hebt,
is de vrijheid niet duur...
@ole guapa | 28-06-22 | 11:57:
Nice! Over de (hooi)muur.
@ole guapa | 28-06-22 | 11:57: Top nummer.
Goeie stem voor een daadkrachtig optreden, deze mevrouw. Zeker onmiddellijk serieus te nemen.
Heeft geen juridische achtergrond, een lemming van die andere eindbaas die geen baas is
Rutte spreekt over een "gezamenlijk proces" soms heeft hij echt goeie grapjes.
* streept 'gezamenlijk proces' van de Lulkoek bingokaart *
Binnen de kaders van de wet = we doen er geen zak mee en we willen er ook geen last van hebben.
Demonstratierecht is een grap. Je hebt er niks aan want politici doen toch wat ze zelf willen. Democratie my ass
Hij liegt.
Inkoppertje he?
Nederland is het Silicon Valley van de Agrarische Sector. Rutte gaat weer met zijn pers momenten de boel bij elkaar draaien met de hulp van de media. Mark Jong-Un.
Klopt. Na de USA is Nederland de 2e exporteur van de landbouwprodukten.
@Thoth | 28-06-22 | 12:03: Ooit kreeg je een Willems-Orde voor zo'n wereld prestatie. Nu sloopt Den Haag de agrarische sector.
Die boeren laten zich niet intimideren door die gangster en kornuiten. De bedoeling van deze ingelaste “persco” is wederom tweedeling in de maatschappij te creëren zoals met corona.
Mark Persco Rutte. Draaien en liegen in een zaaltje met cameras en journalisten.
In die toespraak komt 3x het woord "gaaf land" en 5x "vaasje" in voor.
Je gaat niet zomaar mensen onteigenen, hun bedrijf afpakken, op basis van LEUGENS, en dáár moeten we tegen optreden. Dus het zou prettig zijn als deze kútregering zelf binnen de wet blijft, en niet alleen maar wijst naar ánderen.
Ik kóts van deze persoon. Het is een walgelijke, respectloze persoon, zeer minderwaardig en immoreel op alle menselijke vlakken.
Het is treurig, dat u volkomen gelijk hebt. Er is - lijkt mij - nog wel wat anders te doen gezien de gedurende decennia verwaarloosde defensie, de dreigende puinhoop in de energievoorziening, de verwaarloosde grensbewaking, het ontbrekende immigratiebeleid, en bv de zorg en het onderwijs die zijn uitgeleverd aan managers en commerciële partijen, terwijl steeds meer mensen moeite hebben om hun rekeningen te betalen.
zomaar? gezien al de verstrekte netto subsidie ter grootte van een jaarsalaris voor een ander zijn de boerderijen al lang ons eigendom.
@AntiZanicz | 28-06-22 | 12:09: Er gaat veel meer geld vanuit Nederland (verdient oa door die boeren) dan dat er terugkomt...
Daar bent u al enkele keren op gewezen maar inhoudelijk blijkt u niet zo sterk
@AntiZanicz | 28-06-22 | 12:09: dus ik kan ook in een willekeurige Tesla stappen en wegrijden?
Dat kinderstemmetje van die turkse, ik trek dat niet..
Alsof dat pratende skelet een helium ballon heeft ingeademd.
Precies!
Nou, op die livestream van de NOS staat ook flinke file. Ik zie alleen maar een zwart scherm. Geen Rutte te horen dus. Jammer nou zeg.
www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-...
@Ruikbaard | 28-06-22 | 11:55: Thanks, maar ook deze loopt vast bij mij. Ik zet wel even de goeie ouwe tv aan. Lunch !!
Die poll? Waarschijnlijk net zo beïnvloedbaar als Geenstijl doritos.
Kan die liegende hypocriet niet aanzien, gelukkig zal er vast kritisch op hem doorgevraagd worden want daar waakt de NPO ombudsvrouw over.
Stem BBB! Deze Haagse elite heeft een haat voor Nederland.
Interessante poll. Ben benieuwd hoe lang we die nog gaan zien.
Ah, hij snapt het volledig. Nou kijk eens aan, dat is fijn.
En elk woord is waar!
De noodtoestand.Daar komt ie dan.
Niet wegens het milieu. Niet wegens de asielcrisis. Niet wegens de oorlog in Oekraine.
Maar wegens wat boze boeren.
//Update// De koninklijke familie laat vanuit Canada weten dat zij het volk geheel steunen en het allerbeste wensen //
Als u zelf vast staat, zult u aan deze uitspraak terugdenken.
Mark Kim Jong-Un Rutte. Straffen en de bevolking bedreigen. Laat de boeren met rust! Stem BBB!
demonstreren heeft dus geen nut rubberen Robbie doet wat hij wil
Het helpt wel degelijk, de MP komt eindelijk eens van z'n kont. Langzaam dringt misschien door dat er wat aan de hand is.
Heerlijk die poll op stand.nl. Natuurlijk stookt de Nederlandse Propaganda Omroep. tegen de boeren en pro-D'66. Alleen werkt het niet.
Ze zijn op Radio1 tot nu toe redelijk objectief geweest. Tenminste, ze durfden dit soort polls uit te schrijven (vorige week ook al), en er komen ook boeren en andere tegenstanders van het beleid aan het woord. Men schenkt aandacht aan het verhaal van Omtzigt en Plasterk. Maar misschien durven ze niet slechts het "gewenste" verhaal te brengen; het zou direct overduidelijk zijn dat ze slechts nog als spreekbuis van Den Haag fungeren. Gezien de gebruikelijke houding van de NPO vermoed ik dat ze die tegengeluiden laten horen uit eigenbelang, niet vanuit een journalistieke drang naar objectiviteit.
Haha die poll, benieuwd hoe ze dat gaan spinnen, met het draagvlak neemt snel af.
Ga nou eens heen met die emojishit hier. Huisregels!
Smiley´s op faecesboek svp. (Huisregels)
Ah daar hebben we de minister van alle kinderstemmetjes.
Inderdaad haha.. dacht ik ook meteen aan.
En daarbij 0 toegevoegde waarde..
Hup boeren.
En Rutte, hoe vind je eigenlijk dat het zelf gaat?
Rutte zelf houd zich niet aan de wet, waarom moeten de boeren dat dan wel doen?
Foei
Rutte die krijg je met een honkbalknuppel nog niet weg , en rubber geeft gewoon mee helpt niet
Veert tegen je eigen muil terug.
Indien Rutte weg is, dan komt de beerput echt los, en vliegt de verstikstof je om de oren
#wegmetrutte
Zometeen maar even boerenschepijs halen voor het goede doel. Misschien dat Rutte ook wel een ijsje lust.
raar om zo positief te doen over een asociale terreurbende die al decennia aan de subsidie slang hangt.
@AntiZanicz | 28-06-22 | 12:44:
Ok, dan haal ik wel 10 bakken boer'nyoghurt, zeurkous.
Ik heb nergens last van, ik forens niet, maar woon waar ik werk
Zou ik wel forensen, dan blijf ik de boeren steunen, ook als ik soms last heb van files door deze boerenacties.
tijd om in te grijpen, de maatschappij wordt uitgelachen, de popo staat voor gek door die terreurboeren. Ze saboteren de brandweer en ze maken schade, de volgende keer zou de popo op aandrang nu goedkeurende burgers en aso-boeren gewone burgers wel van het asfalt willen slepen. Onbestaanbaar.
Nou boeren, denk dat jullie actieve herinneringen aan deze persconferentie
Snel vergeten zijn.
Hup boeren, weg met de grote leugenaar.
Rutte vindt de actie abject.
En infaam.
Ik vermoed dat Rutte zijn abjecte actie jegens de boeren deze tegenreactie opgeleverd heeft.
Die poll van NPO, puur goud. Ben benieuwt wat onze grote leider te vertellen heeft.
Heel veel, maar hij zegt uiteindelijk niets.
Zou Rutte eindelijk opstappen? (denk het ook niet).
REAGEER OOK