Kijk zelf. Volledige video Slag om de Ketelbrug
Hoe de waterpolitie in full riot gear een Urker kotter enterde
Follow Up van dit topic over vissersboot UK146 en die merkwaardige politie-actie op de dag van De Boerenprotesten te Stroe. POV gefilmd en van commentaar voorzien (eerste minuten) van iemand die aan boord van de kotter was. Let op. Deze beelden kunnen als heftig ervaren worden en brugwachters zijn ook niet meer te vertrouwen. We toeteren.
Reaguursels
InloggenEr zit blijkbaar ergens ’n flink lek als ze vooraf al op je staan te wachten.
Rare politie actie, niet alle bootjes met rare mensen zijn Afrikaanse migranten.
Ik heb het niet afgekeken want ik bereikte bijna mijn kookpunt. Snel een oxazepammetje nemen. Wat een hufters die politie en diegene die ze aangestuurd heeft.
Hoe lang zal het nog duren voordat de vlam echt in de pan slaat?
Is er al een crowdfunding net zo als bij de Blokeerfriezen? Wat een belachelijke vertoning, vrouwe Justitia zou zich schamen voor het machtsvertoon.
Snel drie keer vorderen zodat het circus direct van start kan.
Onderling ook een prima communicatie.
Triest
Dat ze zich niet doodschamen. Ongelooflijk dit.
Ze konden afkoelen in de cel.
@Papa Jones | 25-06-22 | 19:40: is reageren uw werk ?
@Casus Lou | 25-06-22 | 19:46: Ha! Vond je geen leuk grapje zeker?
Binnenkort weer 10% opslag. Omdat het kan.
Het zou tijd worden.
Ik zou als kapitein de boot laten schommelen, dat al die agenten groen zagen van de zeeziekte.
Als watersporter, ken ik de waterpolitie als een van de ergste soort. Deze video bevestigd mijn ervaring.
Sporter? Met een motortje erbij?
Die agenten hebben in ieder geval wel weer iets gedaan waarover ze s’avonds bij het avondeten trots kunnen vertellen aan hun kinderen.
Tegen Urkers is alles geoorloofd. Coke snuivende, gereformeerde inteelt koppen.
Top duider,ga eens het lijstje af.Ben erg benieuwd naar u vindingrijke duidingen.
Wat hebben ze wel niet misdaan om zo'n politiemacht over de vloer te krijgen, 100.000 kilo Cocaine gesmokkeld ? Wat een daadkracht weer van de politie om hardwerkende mensen lastig te vallen.
Natte twatten zijn het, dat ze zich hiervoor lenen. Politiestaat geen probleem met deze machtswellustige types met hun wapenstokken
`Het is wel duidelijk dat u niet het lef moet hebben tegen de regeringsplannen in te gaan want dan gaat de politie/ME hard meppen en opeens strikt handhaven. Rutte dictatuur.
Alleen bij demonstraties tonen ze daadkracht.
Geeft wel duidelijk aan dat de politie een ernstig personeels probleem heeft. Als dit soort kneuzen door de training komt.
Dat de kotter de politie boot geramd zou hebben lijkt mij onzin. Maar dat zal wel geen consequenties hebben voor de betreffende agenten.
Waarom uberhaubt die politie inzet? Alleen al het voorkomen dat de brug open gedaan zou worden zou toch al voldoende zijn geweest?
Aanname op aanname op aanname op aanname.
Die kleine dikke agent kijkt net als ik wanneer de bel gaat en ik van de zolder moet komen en het blijkt een jehova te zijn. Oh man, daar kan ik zo pislink op worden.
Wat is het volgende. Een boer die van zijn tractor geramd wordt omdat hij te dicht bij de snelweg reed?
Wat een totale klucht. Grote groepen agenten op de boot. Idem aan de oever. Veel politieauto's. Totaal onnodig. Verspilling van overheidsgeld en verspilling van manschappen en materieel en verspilling van politie-imago. Waarom gaan die popo's niet beter naar Ter Apel om daar de burgergemeenschap te beveiligen? Wat een totale incompetentie. Maar ja, Nederland...
Spijker op zijn kop.....
Yep, wij hebben vooral betere politie agenten nodig, niet meer. Maar ja, wat verwacht je als de top het vooral druk heeft met deugen. Kopvotjes en LBHTQweetikveel lijkt mij een stuk belangrijker dan bouwen aan een goede organisatie. Beetje stoer met 20 man op een boot rondmeppen is veel leuker dan in een achterstandswijk op criminelen jagen.
Volgens het Kartel was dit geen verspilling. De bevolking die tegen de plannen van het Kartel zijn moet flink worden geïntimideerd. Daar was deze hele actie, net als eerdere acties, op gericht.
Beetje minister zou pleiten voor meer geld voor de politie opleiding.
Knappe advocaat die hier een winnende zaak van kan maken.
Beetje niveau ontvangen boete voor niet dragen
gordel terwijl je nog moet instappen.
Hey, ik ken die aggressive agent, dat is die ene die op zn knie zat met zn vuist omhoog bij de blm demo
Aggressief, aggressief... gedréven zou ik eerder zeggen.
@Papa Jones | 25-06-22 | 16:55: gedreven door aggressie
@Voorhetzingen | 25-06-22 | 17:08: of zou het angst zijn.?.
@Voorhetzingen | 25-06-22 | 17:12: Ik bespeur meer een Ome Joop 'En nou ben ik het zat' - houding.
Ja, er was veel ME bij dat optreden, dat wel. Ik had zo het idee dat een paar ME-ers zelf ook dachten, nadat ze eenmaal aan boord van de vissersboot waren, dat ze met ietwat veel ME-ers waren. Zover als ik heb kunnen zien zijn een aantal ME-ers niet eens in aktie gekomen. Maar het is voor de ME ook lastig vooraf in te schatten wat ze kan verwachten.
Voor hetzelfde geld was het complete Feyenoord Legioen aan boord. Je weet het niet.
Nee, de collega's die reeds aan boord waren zouden zo maar plots overvallen kunnen worden door die 250 relschoppers die onderin de boot zaten.. of.zo.
@DatInternetDingetje | 25-06-22 | 19:34: Nou, er zouden toch nog drie vloeren onder dat dek kunnen zitten? Je weet het niet, misschien heeft deze boot wel een diepgang van dertig meter.
Ik had begrepen dat de vissersboot als de brug open zou gaan, stil ging liggen precies onder de brug, zodat deze niet meer dicht kon en de snelweg dus voor al het verkeer totaal geblokkeerd zou zijn. Dat is de reden dat de politie vroeg om de bruig niet te openen. Dat lees ik dus nergens terug. Dus hulde aan de politie en die vissers moeten gewoon gaan vissen is er niks aan de hand. Opzouten pekelharing !
Dus we hebben helderziende bij het rijk? Of wordt nederlands telefoonverkeer gemonitord?>,.,, Lijkt mij het laatste. Leuk land banenenmonarchie met een koning van de insecten. Zodra de politie dit soort machtsvertoon kan laten zien voor een handeling die in de toekomst nog moet plaatsvinden. Dat normaal vinden is wat Rutte en de Oranjes graag zien. Ze lagen niet onder de brug, en de brug is nooit open geweest. ze zijn er ook niet tegenaan gevaren wat op het nieuws te lezen was. Van mij mogen al die P boten U boten worden. P staat voor nederland maar dat is eigenlijk geen land meer maar een onderdeel van het systeem eu. Met nog wel een speculaasje die zichzelf graag verrijkt met meer onderdanen.
@pieterS | 25-06-22 | 16:16: idd een snitch ergens
@pieterS | 25-06-22 | 16:16: Politie was daar al aanwezig omdat de actie die men wilde gaan doen was uitgelekt. Of dacht u dat er allemaal helderzienden bij de politie werken ?
Absoluut waar... dus ze vertellen dat ze terug naar de haven moeten is prima. Tot daar deed de politie het ongeveer goed. Maar daarna was het schandalig provocerend en escalerend.
@Smile | 25-06-22 | 16:24: Begrijp in dit soort situaties nooit, waarom men niet gewoon luistert. Maar nee .. altijd maar sarren, bloed onder de nagels weghalen, politie voor alles en nog wat uitmaken, wat jou niet uitkomt uit het filmpje knippen, tegenwerken.. en dan huilie huilie..
@johnyl | 25-06-22 | 16:22: Bij het organiseren van een demonstratie moet je er tegenwoordig van uitgaan dat telefoon, whatsapp en email afgeluisterd worden door onze veiligheidsdiensten. Dat is precies waar de data sleepnet wet voor bedoeld was.
A Bridge Too Far.
De overheid is not amused dat tractors en schepen gebruikt worden om ongenoegen te tonen. Denk ik.
Logisch; al die C02- en stikstofuitstoot van die dingen, zo halen ze de doelstellingen van Parijs nooit!
De Welwillenden met gezin en hypotheek.
Kom op zeg
Absurde actie om met zoveel agenten te reageren op een actie die nog niet begonnen was.
De brugwachter bellen en zeggen, niet open doen voor die boot , was het klaar geweest.
De commandant aanmelden voor een psychiatrische test en agent in de midden voor een afkickkliniek.
en de chef van de commandat ontslaan wegens incompetentie, hij stuurde slecht opgeleid, onervaren en laag gemotiveerd personeel op pad.
Ik heb niets met vissers of boeren en al zeker niet met zo'n albert. Maar dit provocerende en totaal overboord gaand optreden doen mij schamen dat ik nederlander ben. Politie, ga je rot schamen, publiek excuses aanbieden en eens nadenken hoe je dit soort optreden anders had moeten doen. Schaam je diep! Als dit een protestactie was van de linkerkant had iedereen alles oogluikend toegestaan. Dit is hoe je burgeroorlogen motiveert. Ik hoop dat deze agenten inclusief hun leidinggevenden keihard op hun donder krijgen. En die specifieke agenten die duidelijk proberen te provoceren moeten vandaag ontslagen worden.
Tijdens de protesten was een goede kennis van mij een paar dagen weg in de Achterhoek. Hij vond het met die trekkers wel meevallen. Hij heeft overal naar toe kunnen rijden.
Komt wel erg niet-dichtbij zo.
Stop met alle subsidies voor boeren en vissers. Problem solved. We betalen per nederlands gezin 500 euro subsidie per jaar aan boeren.
Verklaar u nader.
Vier tientjes per maand lijkt me een redelijk bedrag voor wat voedselvoorzieningszekerheidsstelling (3 x woordwaarde).
Dat is slechts een kopje koffie per twee dagen
Mans5 ik vul het zelf even in. Bij het opheffen van subsidie aan boeren gaan zij niet meer aan natuurbeheer doen, dus word dat een puinhoop, en dan gaat u weer klagen dat er te kort weidevogels zijn en dat de wandelpaden onbegaanbaar hoog begroeid zijn. Dus kies maar. De sector waarin ik werk ontvangt trouwens 0.0000000 euro.
Stop Dan ook meteen met subsidies voor openbaar vervoer, buurthuizen, kinderopvang, energiebesparing maatregelen, elektrische auto's kunst en cultuur, etc etc. We laten alles aan de markt over.
En bereken eens wat we per Nederlands gezin gaan betalen aan stikstof maatregelen.
Ook meteen stoppen met subsidiëren van allerlei binnenlopend tuig. Ter Apel kan toe met een simpele wachtruimte. Die lui moeten zich ook maar zelf redden. Slaap maar buiten.
En waarom betalen we subsidie? Denkt u trouwens dat wij (NL) niet betalen aan de Franse boeren? De Franse boeren krijgen de meeste subsidie uit de Europese pot en innoveren het minst. Die halen ook geregeld de gewassen niet van het land omdat de subsidie alles al dekt.
U bent erg selectief in uw informatie.
Zeg, ik wil eigenlijk wel stoppen met subsidies aan de EU, problem solved.
juist maar dan ook stoppen met accijnzen. Het is te gek dat de overheid kan bepalen met geld van hun onderdanen hoe hun onderdanen mogen gedragen. En als je het goed doet je met alle subsidies binnenlopen kan. Ook gelijk stoppen met de wet uit 94 die alle heffingen op het milieu toestaan. Gewoon klaar met geld rondpompen wat ten bate van Nederland zou moeten komen, 300 miljard heeft timmerkrans te besteden, Hoeveel zou spanje en frankrijk hebben begedragen? Hoeveel zijn Netto ontvangers van geld wat hier besteed zou moeten worden. Als je zo over graan denkt. moet je ook zo over andere middelen gaan denken.
Dit soort zwakteboden komen vaak van mensen die er geen reet van snappen
Hahaha..... 30,= pppj tegenover 65,= voor natuur pppj Voor het ene krijg jij goedkoop voedsel en voor het andere mag je teken gaan oplopen.
Vraag me af wanneer je met zo'n schip niet meer mag gaan waar je wil en de brugwachter waarschijnlijk door leidinggevenden in opdracht van politie of justitie of wie dan ook een brug bewust ineens niet meet open doet je dan zomaar beperkt mag worden in je bewegingsvrijheid?
Ook al was je van plan een actie te voeren, dan kun je toch pas ingrijpen als politie wanneer er iets onrechtmatigs plaatsvindt, maar niet al zomaar vooraf?
Dit zou zomaar nog een heel raar staartje kunnen krijgen voor politie of justitie of wie dan ook wanneer opvarenden, ondanks hun ophitsende te brutale puber, een advocaat in de armen gaan nemen?
Ze weigerden zich te legitimeren. De politie kan daar gewoon om vragen, bij onraad.
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:37: Bij binnenkomst wordt meteen een vordering gedaan. Anker neer en motor uit. Geeft ook meteen aan dat na de derde of vierde vordering aanhouding volgt. Direct vordert hij 3 maal in 20 seconden exact hetzelfde terwijl al aan de vordering voldaan was voor ze aan boord kwamen. Dat is vorderen voor de handelingen, om gedonder te voorkomen, maar puur uit zijn op arrestatie, wat dus later ook wel gebeurt is. Dit lijkt nergens op. Gauw de checklist aflopen om helemaal los te kunnen gaan op mensen die nog geen enkel strafbaar feit gepleegd hadden. Natuurlijk mogen ze om legitimatie vragen bij onraad. Er moet immers wel een reden voor de vordering zijn, maar die was er niet. Ze zaten ze gewoon op te wachten. Er was geen enkele aanleiding voor.
Beter voorkomen dan genezen, dus preventie heeft dit keer goed gewerkt.
Politie is helderziend zeker? misbruik van systemen moet wel aantoonbaar zijn als ze voor hun daad worden gehinderd.
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:37: Koekwaus, De telefoontjes waarmee ze de actie hebben ontdekt, geven gewoon realtime hun gps door, dus ze wisten precies met wie ze te maken hadden (anders konden ze de actie niet voorspellen). Net zoals vragen op apk en papieren... Dat is echt een kneuzen verhaal als je op kenteken al precies weet met wie je te maken hebt. Gewoon de vraag of je eigenaar bent moet genoeg zijn. Ook is het een koud kunstje om een schip naar zijn haven te herleiden en daar aan de ketting te leggen als er echt wat was gebeurd. Dit is gewoon machtsmisbruik naar aanleiding van de digitale sporen die ze nagelaten hebben tijdens de voorbereiding.
@pieterS | 25-06-22 | 16:34: Die agenten hebben niet de hele dag de tijd. Wat heb je eraan als de kapitein 'ja ik ben de eigenaar' zegt, en hij gaat vervolgens doodleuk de brug blokkeren? Nu is een hoop ellende bespaard onder automobilisten.
@Papa Jones | 25-06-22 | 16:58: Haha de agenten hebben niet de hele dag de tijd??
@Papa Jones | 25-06-22 | 16:58: een kapitein hoeft geen eigenaar te zijn zijn miljoenen schepen die varen met e master zonder dat deze eigenaar is.
@Coolcalmcollected | 25-06-22 | 18:40: Precies. Elke Jan Boerenlul kan op die boot zitten.
@Jansen63 | 25-06-22 | 18:04: Precies. We hebben ze hard elders nodig, die agenten. Hoe eerder die brugkapers gecontroleerd waren, hoe beter. En ja, toen begon het gedonder zo te zien.
En twee dagen vast gezeten.
Als het trouwens een migratie achtergrond in het spel was geweest waren er 86 Kamervragen over geweest.
Het politiekorps moet wat minder vaak in de pauze de serie Cops kijken. Dit heeft toch niks meer met agent bromsnor te maken. Onnodig machtsvertoon en schaadt tevens het vertrouwen in de politie. Zowel de regering als de politie schijnen soms te vergeten wat hun functie in deze maatschappij is.
Die hoofdkoddebeier gaat z’n ‘deescaleren’-certificaat op deze manier niet halen. De brugwachter gaat de brug niet opendoen, het vissersschip kan er dan kennelijk niet onderdoor. Dus mij niet duidelijk welk probleem de Hermandad dan aan het bestrijden/voorkomen is.
Ze wilden voorkomen dat die viskotter alsnog onder de brug ging liggen, op het moment dat de brug voor een andere boot open moest, lijkt mij.
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:35: Daarvoor was naast/voor de viskotter blijven liggen wel genoeg geweest. Dus mij niet duidelijk waarom de confrontatie wordt aangegaan.
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:35: Ik had voor de zekerheid ook nog de Zr.Ms. Walrus gestuurd.
@Lubbberrtt | 25-06-22 | 15:36: Dit is effectiever denk ik. Gewoon om legitimatie vragen. Anders ben je uren met zo'n schip bezig.
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:38: Naar de eerste tien minuten van het filmpje kijkend was het vragen van de legitimaties geen grote prioriteit, de hoofdkoddebeier stopte daar al snel mee. Dat de Hermandad een blokkade van de brug wilde voorkomen lijkt me prima te verdedigen. De manier waarop ze dat deden absoluut niet.
@Lubbberrtt | 25-06-22 | 15:45: Het is reaktie op reaktie he. Waarbij de reakties van de Urkers ongetwijfeld zijn weggeknipt. Voor een goed oordeel zouden we toch echt alle beelden en ook het verhaal van de agenten moeten hebben.
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:50: Het is niet ondenkbaar, dat de Urkers idd het bloed onder de nagels van de Hermandad vandaan gehaald hebben en dat dat ‘tactisch’ uit het filmpje is geknipt. Dan nog mag je van professionals verwachten, dat ze daar mee om kunnen gaan. Dat is de kunst van deescalatie, kan me niet voorstellen, dat daar in de politieopleiding geen aandacht aan besteed wordt. Niet ee andere agenten - die volgen slechts orders - maar je kan de hoofdkoddebeier naar mijn smaak aanwrijven, dat-ie het onhandig heeft aangepakt. Op je strepen gaan staan is per definitie een teken van armoede. Een goede foehbalscheidsrechter heeft ook geen rode kaarten nodig om de boel in het gareel te houden.
Dus trek je blik open van 20 agenten, enig idee hoe lang dat duurt voordat ze daar zijn.uren toch wel.
@Lubbberrtt | 25-06-22 | 16:00: Ben ik niet met je eens. Soms moet je met je spierballen rollen, anders verlies je autoriteit.
@Papa Jones | 25-06-22 | 17:01: In mijn beleving was dat rollen hier niet nodig, behalve het opgewonden standje van 15 was en bleef de kotterbemanning rustig. Mais bon, vrees dat wij het op dit punt niet met elkaar eensch worden vandaag :)
@Lubbberrtt | 25-06-22 | 17:38: Ik hoop dat er nog een toelichting komt van de pliesie op het enteren van het schip, en het 'gepaste geweld ja/nee'. Even de andere kant van het verhaal horen.
De vissers waren veel te blank om te deëscaleren.
Normaal wil de politie nooit de hele groep arresteren bij ernstige rellen, straatroof of andere criminele activiteiten, want er moet tegen elk individu een zaak zijn.
Nu kan na 22 minuten vredige video toch de hele bemanning de cel in.
Waarom kan dat wel met Urkers en niet met veilige landiërs, hooligans, relschoppers, plunderaars en jeugdbendes?!
Ze hadden ook naar de hofvijver kunnen varen, met die viskotter, in plaats van lullig een brug gaan blokkeren en automobilistje pesten.
Teken die route eens op een kaart?
ze maakten deel uit van de geslaagde A6 actie waarmee boeren stapvoets het verkeer doorlieten. Veiligste manier was het stoppen van het verkeer met de brug maar dat is dus op een andere manier gebeurd. 80% van de automobilisten reageerde postitief en nam een folder aan waarin de ingewikkelde materie werd verduidelijkt.
@prutsclown | 25-06-22 | 15:47: Stapvoets, nou nou, wat aardig van die boeren.
Nee, dat ze naar Den Haag gaan is prima, maar laat de automobilisten met rust.
die dikke wout die meestal in het midden staat eruit alsof ie gesnoven heeft met zijn grote ogen en mini pupilletjes.
Overigens vind ik het verkeer een kwartier lang ophouden helemaal geen "ludieke actie". Dan ben je gewoon strontvervelend. Maar dit terzijde.
En omdat het in nederland vol zit met mensen met dezelfde reactie hebben we hier niet zo'n actiecultuur als in bijvoorbeeld Frankrijk. Waar ze overigens nog weleens wat mee bereiken ook. In algemeen belang denken heet dat. Daar denkt de hollander iets te individueel voor. In tijden van dikke stront heb je aan individualisme geen reet
Maar het werkt wel. De politie kreeg na het hinderen van verkeer op snelwegen de gevraagde extra loonsverhoging. (toen was de datum aangekondigd, maar de locaties niet, en veroorzaakte het door het hele land hinder en extra files.)
Doe eens ondertitelen?
Los daarvan, prima opgetreden van de politie, daadkracht!
Wanneer je aan boord stapt en een 15 jarige snotaap meent je te moeten terug te duwen moet je direct en frontaal eroverheen gaan om elke weerstand op voorhand af te breken.
Het enige verstaanbare wat ik kon horen was : jij bent niet geschikt voor je werk.
Door een volwassen man die autorijders wil pesten door de brug bewust open te houden.
Ik ben echt helemaal klaar met die Urkers.
Vervang Urkers door Finnen en de reaguurders in de panelen roepen hoezee!
Over schijnheiligheid hier gesproken.
Precies. Wat ik alleen nog mis: als figuren van Extinction Rebellion weer eens automobilisten zitten te blokkeren, door doodleuk op de weg te gaan zitten met hun spandoeken, grijp dan ook direct in. En laat het geen halve dag duren. Dus hup Halsema!
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:24: Extinction Rebellion kondigt de acties vooraf al aan. Toch krijgen zij alle gelegenheid de actie te beginnen om daarna door de hermandad heel voorzichtig met alle egards weggedragen te worden. Als het vergelijkbaar zou zijn geweest, dan had de politie op het moment dat zo'n Extinction rebel om 12 uur 's middags ontwaakt aan zijn haren uit zijn meurende bed moeten trekken.
@Grachus | 25-06-22 | 22:17: Precies. Verbeterpuntje voor de volgende aangekondigde demo.
Nu graag de lange versie....
Dit dus.
Zie hier in 020 ook vrij vaak de waterpolitie. Die varen een beetje rond en hebben eigenlijk niks te doen. Die jongens en meisjes willen ook wel eens wat actie.
Verder natuurlijk #teamurk.
Vanaf nu ga ik maar weer smakelijk lachen wanneer de politie aan het demonstreren is voor meer loon, meer personeel, minder overuren etc. etc. Wat een vreselijke wanvertoning weer met in de hoofdrol 3 CO2 spugende boten en busjes en een dozijn veel te dikke politieagenten die erbij staan of ze te maken hebben met een groep hooligans. Man man man
Nederland is aan een ramp ontsnapt dankzij het kordate ingrijpen van onze kloeke hermandad te water.
Bedenke goed wat je met de nuttige idioten doet.
Mag toch hopen dat onze waterpliese dit optreden nog gaat evalueren. Volgende keer gewoon direct onze marine en luchtmacht erop afsturen. Man man man
Rutte IV = fascisme
Niet meer niet minder.
Hmm, mensen die dingen zeggen als ‘Niet meer niet minder’ worden iha als sneuneuzen gezien.
Wist je dat?
@Ichneumonidae | 25-06-22 | 14:56: sneuneus.
@stunter | 25-06-22 | 15:39: Quoten van iemand anders valt daar niet onder, azijnzeiker.
Dat kut ventje Albert van 15 met zijn 'ik heb vooral zin om die agent op zijn bek te slaan' moeten ze gewoon direct in het chaot stoppen. Zaterdag beetje coke snuiven in de haven, zondag braaf vooraan in de gereformeerde kerk en dan zulke praat doordeweeks.
Ah, ik heb u een tijd niet gezien op GS.
Het gedrag van de politie is niet erg de-escalerend maar die Albert is een vervelend etterbakkie dus die wordt even aangepakt daar heb ik geen medelijden mee. En met een hele ploeg ME'ers een boot overnemen is in mijn ogen absurd.
@VoltaireJohn | 25-06-22 | 14:53: altijd aanwezig, maar weet zelden de reaguur-button te vinden. Beter voor iedereen.
@seasicksteve | 25-06-22 | 15:07: Nee hoor, hardstikke goed.
Inplaats dat mensen chaotisch uit elkaar weg rennen, is het nu een kat in het bakkie actie.
Ze zijn allemaal mede-verantwoordelijk voor de actie, dus... nee, ik vind het totaal logisch dat ze de boot overnemen.
Ik ga Poetin appen. Ophouden met dat gedonder in Oekraïne, leg je vloot voor de Nederlandsche kust!
Heeft die lul geen WhatsApp.
Kut man!
Hij heeft alleen watZapp
@drs. P | 25-06-22 | 15:01: Dank. Was al op zoek naar Whatsup? Bekend liedje ook, laatste terzijde.
Heeft alleen maar telegram...
Gezien gedrag van vissers in het verleden [1] snap ik best dat de politie of in volledig uit-tenue aan boord gaat, of niets doet. Het probleem is dat ze ook consequent zo in 020 zouden moeten zijn maar de burgemeester daar gelooft dat 020 werkelijk een unieke positie ten opzichte van de wet heeft en daarmee de volledige basisprincipes van de rechtsstaat onderuit haalt.
[1]: nos.nl/artikel/2190480-vissers-opgepa...
Die zak van een politie gedrocht met zijn wapenstok, het zal je buurman maar wezen.
Normaal gesproken luister je naar je buurman wat hij te vertellen heeft, toch? Zijn kant van het verhaal bijvoorbeeld.
@Papa Jones | 25-06-22 | 14:50: Kom nou toch man, de politie voert opgedragen taken uit, no matter what.
@Papa Jones | 25-06-22 | 14:50: disproportioneel en onnodige actie. Bovendien blijft de buurman meestal aan de andere kant van de heg staan als hij wat wil zeggen.. toch?
@Ichneumonidae | 25-06-22 | 14:53: Ja, hun taak is te voorkomen dat de brug bezet wordt. Want dat was het plan van de Urkers. Ik ben gewoon benieuwd naar hoe redelijk het verhaal van de kant van deze agent is. Veroordelen kan altijd nog.
@Casus Lou | 25-06-22 | 15:04: Je luistert niet en vult het voor jezelf in.
Und bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt.
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:07: nee De politie had dit op een andere wijze kunnen aanpakken. M.i. is dit directe intimidatie. Daarbij, een buurman die zich met geweld en ongevraagd op mijn erf begeeft heeft de optie tot een normaal gesprek verspeeld. Nee, de politie laat zich hier van haar slechtste kant zien.
@Casus Lou | 25-06-22 | 15:26: Jij bent dus totaal niet geïnteresseerd in de andere kant van het verhaal. Je baseert je oordeel puur op deze geknipte beelden, en de uitleg van de Urkers. Ik vind dat best sociaal beperkt.
En ik zeg niet dat de agenten juist gehandeld hebben he? Maar om daar achter te komen, zul je toch ook met hén moeten praten.
@Papa Jones | 25-06-22 | 15:43: u verwijt mij van invullen maar doet dat zelf ook. Bovendien geef ik u mijn visie op de handelswijze. Tuurlijk ben ik geïnteresseerd in het verhaal van de politie, maar op deze manier verspeel je krediet. Dat zou u ook moeten erkennen.
@Casus Lou | 25-06-22 | 15:50: Het enige dat ik zeg is dat je ook naar het verhaal van de agenten moet luistere. En daarna, ik herhaal daarna, pas een oordeel vormen.
En wat een enorme overmacht aan blauw/gele strijders op dat kleine bootje. Helden. Free Ketelbruggetje.
Niemand doet er iets aan. Ach, waarom zou je, dat is net als protesteren tegen de partij waarop je gestemd hebt.
De opdracht om zo massaal uit te rukken, doen de zogenaamde 'leidinggevende'. Dit na overleg met vermoedelijk een ministerie of bv zo een Bruls. En die geven dan aan, dat dit zo niet kan en dat de politie 'stevig' moet optreden. En dan worden de poppetjes gestuurd.
Zouden de knuppels bij het OM weer met een stupide filmpje komen? Deze schippers deden namelijk niks verkeerd.
Bravour gempo’s die ogenschijnlijk geen moer verstand hebben van het varen en heel weinig van de wet,daarbij zijn ze ook nog ronduit intimiderend en geven geen antwoord op normale vragen.ze stappen toch op iemand zijn prive wat vaak ook nog een woning kan zijn en op vragen met wie ze te maken hebben komt een niets zeggend antwoord.
Dit is alweeer geen reclame voor de dienders
Pushin' kleine vissers
Met hun grote zonnebrillen
They like to push the weak around
SOAD +1
Echt onnodig. Deescaleren kun je leren.
Ik probeer even tot een objectieve beoordeling te komen:
Schippers willen een actie uitvoeren, waarschijnlijk niet aangekondigd, politie wil dat voorkomen, zij kunnen ook niet weten dat de schipper een kwartier wilde blokkeren.
De brugwachter weigert de brug te openen want bang voor acties.
In mijn optiek is dat einde verhaal. Actie voorkomen. Boot gaat voor anker, motor uit. Politie entert met geweld en veel machtsvertoon (enig idee waarom?), vaart een aantal keren tegen de visserboot, stuurt een stuk of wat ME-ers op de boot om even huis te houden.
Geinige opmerking van baardagent: "Wij maken nu deze afspraak, daar gaat u zich aan houden.". Mooi machtsvertoon, maar m'neer de baardagent: afspraken maak je samen, die leg je niet op; dan is het geen afspraak meer..
Politici hebben de mond vol over intimidatie, maar wat is dit dan precies?
Interessant leesvoer in deze is de wet bepalingen privaatrecht zeevaart en binnenvaart. De plisie mag praaien als het om terreur gaat. Over die boeg is het wrschnlk gegooid. Ik kan niet linken. Waarom weet ik niet.
Kapitein Sjaak Mus wat te melden hierover?
Betalende reaguurders (met kroon) kunnen wel linken. Interessant punt trouwens, die wet.
@Professor Superhirn | 25-06-22 | 14:38:
Maar na een jaartje zwitsal klopt niet helemaal...
@Louter Leuter | 25-06-22 | 14:40:
Hier op een week na anderhalf jaar....
@Professor Superhirn | 25-06-22 | 14:38: ik doneer regelmatig mijn beste. Een kroontje is trouwens optioneel.
@J.P.Drapeau | 25-06-22 | 14:44:
Bedankt! Binnenkort dus.
@Louter Leuter | 25-06-22 | 14:46:
Eh, ik kan na anderhalf jaar nog steeds niet linken.
@J.P.Drapeau | 25-06-22 | 14:55: Misschien weet Roos je te helpen erbij. Anders even vragen.
@J.P.Drapeau | 25-06-22 | 14:55: Dat ligt aan Uw ui.
@J.P.Drapeau | 25-06-22 | 14:55:
Ow... dat had ik dan in de haast helemaal verkeerd begrepen
@horsteknots | 25-06-22 | 14:45:
Uitstekend! Dan kunnen we elkaar een hand geven. Ik krijg vaak doneerneigingen na de stukjes van ome Tuur.
Laat ik het zo zeggen dan: met kroon en zonder zwitsal kun je linken. Maar dat was inmiddels wel duidelijk.
Holy moly. Joris is hier ook in full riot gear.
Kom gewoon bij Otis en mij zitten.
*kaasplankje en speciaalbiertje aanreikt*
De gemoederen lopen hoog op. Zwezerik op vakantie gestuurd.
@horsteknots | 25-06-22 | 14:37: Ik denk dat het kwam door de vorige topic. Soms zit je nog een beetje in de adrenaline.
Ik vind de wouten vaak top. In dit geval volkomen kut. En verder wil ik zo’n Black Powder Matters shirt..
therebelshop.com/black-powder-matters...
Oeh. Dank u Sint..!
Waar hadden ze “DE overheid” ook al weer voor uitgevonden? Op dit weblog waar veel reaguurders hun tong aflikken bij het zien van geweld had ik na het zien van de beelden niet verwacht in een storm van verontwaardiging terecht te komen. Dus tot zover klopt alles.
Beetje cryptisch allemaal. U verwacht iets niet, en dat klopt? Enfin, de overheid is niet uitgevonden om burgers verschillend te behandelen, al naar gelang hun mening haar bevalt of niet bevalt.
Voer dan ook een Regenboog-, een KOZP- en een Urgendavlag!
Dat er iemand op die boot met een microfoon opnames maakt betekent dat er van tevoren mensen aan boort zijn gehaald om te registreren dat ze zouden gaan kutten.
U heeft een kroontje. En nog 7 minuten tijd om een spellingsfout te corrigeren.
Idd. Maar ook, hoe wist de politie van te voren van de actie?
Ten eerste heeft zo ongeveer de hele wereld, z'n moeder en zn debiele achterneefje een telefoon met camera en microfoon. Ten tweede ook al zou er een hele filmploeg staan, dan zou dat alleen al logisch zijn omdat het een protestactie betrof waar echt *heel* journalistiek Nederland al verslag van deed. Dus dan is het al he-le-maal niet vreemd dat er 1 iemand zich een beetje probeert te onderscheiden en op een kotter gaat zitten in plaats van op de trekker zoals de andere 1000 journalisten,
Dat hoeft echt helemaal niks te maken te hebben met "ruzie zoeken"
Of gingen ze er van uit dat de politie met 15 man de boot zou binnen vallen?
In iedere bedrijfstak ontstaan nieuwe markten en oude verdwijnen. Als ondernemer dien je daar in mee te bewegen. Behalve boeren en vissers. Die denken dat alles hetzelfde moet blijven. En veranderd er toch iets dan mogen wetten overtreden worden. Merkwaardig.
@Frau_Ferkel | 25-06-22 | 14:26: Fukc
Klopt, ze wilden de Ketelbrug blokkeren wat niet lukte omdat de brugwachter orders had. Dat ze vervolgens voor de brug voor anker gaan en de motor uitzetten is bij wachten op doorgang niet meer dan normaal. Protestactie mislukt dus politieoptreden is totaal buiten proporties.
@Leptob | 25-06-22 | 14:30: Nog 3 minuten....
@Red shirt | 25-06-22 | 14:28:
Best wel logisch RedShirt omdat oude markten verdwijnen en nieuwe markten ontstaan zoals petroliumlampen, huifkarren, zonnepanelen, computers, nokia-telefoons, smartphones, Kermit-telefoons.
Maarrrr eten blijft wel een beetje een constante in de werled denk je niet? Dus dat boeren blijven boeren is niet vreemd. En die hebben zich de afgelopen 100 jaar ook gewoon aangepast aan de markt.
Wat echter wel heel vreemd is, is dat een overheid de complete voedselvoorziening, bijbehorende export, en daar aan gerelateerde import van eten voor de bevolking om zeep helpt. Dat is het enige dat hier vreemd is.
@Frau_Ferkel | 25-06-22 | 14:31: Kan niet meer aanpassen. BoorD.
@Red shirt | 25-06-22 | 14:28:
U eet geen brood meer? Drinkt geen melk of bier meer? Aan eten van vissen doet u ook niet meer (of enkel gekweekte vis en geen scharrelvis?). De landbouw is al vergaand met de tijd mee gegaan (er zijn simpelweg geen scharen knechten meer). De Nederlandse land- en tuinbouw, en de visserij staan aan de top (wel eens die bootjes gezien van de Fransen of de Engelsen?).
@Leptob | 25-06-22 | 14:32: Was het nu 10 minuten tijd voor een correctie, of 5?
Anyway, danke, U is een helt.
@Frau_Ferkel | 25-06-22 | 14:31: and counting
@peterdh | 25-06-22 | 14:32: Dat boeren en vissen is niet het probleem. Dat boeren en vissen in een postzegellandje is het probleem. De bedrijfstak is als een doorgeschoten krop sla en wordt daarom gesaneerd.
Volgens mij zijn die gele mannetjes vooral aan het kutten.
@Red shirt | 25-06-22 | 14:40: Nee u zit ernaast. Ook in dit land kan gewoon geboerd en gevist worden. Maar 17 miljoen mensen op deze postzegel en elk jaar nog tienduizenden erbij, dat is niet slim. Maar daar mag u niets over zeggen.
Een opmerking uw niveau waardig.
@Red shirt | 25-06-22 | 14:40:
Postzegellandje? We kunnen het boeren gewoon optimaliseren. We zijn zo ongeveer de meest dier en milieuvriendelijke boeren van Europa.
Het is niet alleen export he? Nederland heeft qua oppervlakte te weinig landbouwgrond om in onze eigen behoefte te voorzien. We moeten dus sowieso importeren.
Nu kunnen wij bijvoorbeeld best veel schaalgrootte halen bij, noem eens wat, melk. Dat is te veel melk voor ons, maar die melk wordt door handelaren verkocht aan het buitenland. Met het geld dat daarmee binnengeharkt wordt kunnen vervolgens producten worden aangeschaft die hier niet verbouwd kunnen worden. Jou vegetarische maaltijd bestaande uit ananas, perzik noten, bananen, sojamelk, zeewier enzovoorts wordt bijna volledig ingekocht in het buitenland door diezelfde handelaren die onze producten daar verkopen. Dat helpen we om zeep.
Daarnaast nogmaals postzegellandje? Ow wacht even, die vlieger gaat dus mooi niet op he. Postzegelandje: waarom moeten wij op onze postzegel 17+ miljoen inwoners hebben en importeren we op onze postzegel nog een miljoen per decennium? Waarom moeten wij daarnaast, naast die miljoen import, op diezelfde postzegel onevenredigveel natura2000 gebieden hebben, zodat wij op onze postzegel nog minder ruimte hebben om te bouwen. Vervolgens helpt onze postzegel met alle genomen maatregelen voor 0,00000007 graden minder warm over 50 jaar, misschien, heeel misschien, en dat weten we niet, want dat kunnen we niet meten. Want onze postzegel is te insignificant om daadwerkelijk te weten of de tientallen en honderden miljarden die over de balk worden gegooid uberhaupt wel enig effect hebben omdat wij maar een postzegel zijn op de wereldkaart.
@Schipperke | 25-06-22 | 16:10: Dank daarvoor. *Diepe buiging maken doet*
Ik heb hier geen mening over.
Maar, waar kan ik dat T-shirt met "black powder matters" bestellen?
Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot,
I know of no reason
Why Gunpowder Treason
Should ever be forgot.
Guy Fawkes, Guy Fawkes, t’was his intent
To blow up the King and Parli’ment.
Three-score barrels of powder below
To prove old England’s overthrow;
By God’s providence he was catch’d
With a dark lantern and burning match.
Holla boys, Holla boys, let the bells ring.
Holloa boys, holloa boys, God save the King!
And what should we do with him? Burn him!
therebelshop.com/black-powder-matters...
@Sinterbikske | 25-06-22 | 14:31: Kusje!
Met welke opdracht zijn die petten de woelige baren op gestuurd?
Niet eens een pet, De enige consistentie in de opdracht lijkt het dragen van een zonnebril.
Als je als leek de situatie een beetje inschat was een vriendelijk gesprekje meer als genoeg geweest om deze boot te laten keren.
En ik neem aan dat die BOA met die wapenstok alleen nog maar de broodjes laten smeren.
De leek krijgt niet alle beelden te zien. Dat is het probleem bij zulke 'filmpjes'.
Joh dit is niet correct en niet nodig .
Jezus Zwezerik
Albert zal je zoon maar zijn...
Ok, leuk. Leuk geknipt in het filmpje ook, ongetwijfeld.
Nu het verhaal van de pliesie graag.
De uiteindelijke aanklacht was "Openbare geweldpleging" (op hun eigen, niet-openbare, boot), en "rammen van een politieboot" (hoe dan als zij naast je komen liggen en de motor al uit staat???).
Kom maar op met dat verhaal dan.
@Louter Leuter | 25-06-22 | 14:21: Nou, dat belooft wat inderdaad. Hopelijk hadden de agenten ook hun camera aan.
Knippen in filmpjes moet je bij de door jouw geliefde NOS wezen die zijn daar een ster in.
Mooi man!
Mensen die het loon van de ambtenaar betalen, worden door ambtenaren terug gefloten.
Mensen die geen stuiver bijdragen krijgen een podium.
Bizar. Je hebt nog gelijk ook
Russische praktijken in Urk, het komt nu wel heel dichtbij.
Kijk uit wat u zegt, RedShirt is de vorige schaamte nog aan het verwerken....
Ach ja, bezetten van de Ketelbrug is mislukt uiteindelijk.
Beetje stoer doen tegen mensen die geen gevaar vormen..
Maar in wijken als kanaleneiland lopen ze met de staart tussen de benen te janken.
Schaam je diep als agent in dit land, voorouders van die agenten waren zeker NSB-ers...
Goeie PR weer, wederom -10 respect voor het blauw!
Vraag is nu welke bestuurder hierachter zit. Van ME/waterpolitie tot brugwachter is er ingezet op volledige escalatie.
Cokesmokkelaars volgende keer direct torpederen.
Ik heb, gek genoeg, nooit problemen met politie of justitie. Nu wil ik geen partij kiezen in deze maar het is toch iets abnormaal als de politie je gaat enteren. Kan je wel de vermoorde onschuld spelen maar dat doen ze gewoon niet zonder enige reden.
"Nu wil ik geen partij kiezen in deze"
Maar ik ben een liberaal dus ik doe het lekker toch...
Dus daarom mag dat? Wat was de reden? Weapons of mass destruction aan boord? Andere wapens? Coke?
Maarrr... welke reden dan? Ze hebben voor zover we kunnen zien nog niets gedaan. Dit lijkt op onnodig hard ingrijpen door de politie voordat je iets hebt gedaan... En dan nog, dan is die brug een kwartier open als protestactie, dat is ook nog niet het einde van de wereld. Vervelend voor de automobilisten die vertraagd worden maar niet het einde van de wereld.
Ja bevel is bevel he, Theo Goudbeek. Zo haalde de Nederlandse politie ook joden op. Helemaal volgens de toen geldende wet. Hadden ze maar geen Jood moeten zijn.
We zijn in oorlog, zegt u vrind Rutte dan mag dat gewoon enteren en is dat niet raar. hoe dan ook.
@oh no | 25-06-22 | 14:15: ja nou de afsluitdijk is ook al een ongekende chaos. Onze troepen kunnen zo nooit snel naar het oosten.
Die agent zonder zonnebril zit echt wel aan de pep... met z'n gesnuif en oogjes op steeltje... en dan hoe hij als een idioot op Albert afvliegt. [x] ongeschikt
"Waar is uw perskaart?"
"Uh, die ligt thuis."
Dat is natuurlijk niet handig.
Waar is je perskaart? Op je eigen een boot?
Met wapenstokken in de hand. U had zich afgevraagd of een staat tot een alles controlerende politiestaat kan vervallen met gewone dienders? Zie hier hoe dat werkt. Denk aan het Stanford Prison Experiment.
Idd, goed voorbeeld.
Als ze ook zo eens zouden optreden tegen lui die op hun boot een stereo op standje max++ menen te moeten zetten en daarmee de buurt denken te moeten "verblijden"... oh wacht, dan zouden ze iets zinvols aan het doen zijn.
Als de politie toestemming vraagt om binnen te komen, of zoals in dit geval om aan boord te komen, altijd weigeren. Ze zijn niet te vertrouwen!
Precies. Ze gaan zover ze kunnen. Soms verder dan ze mogen. En dan kan je achteraf je gelijk halen. Maar er is voor de popo toch geen gevolg aan hun handelen. Dus stap 1 is weigeren.
Wordt ook zo'n vraag gesteld... heeft U een huiszoekingsbevel?
Als je die rode knop op het plafond indrukt, dan krijg je een andere situatie...
Zei de huilende ui.
Spijker op de kop
Waakzaam en dienstbaar. Ja voor de d66 regenten, niet voor de burger.
Zo moeten ze ook eens optreden in Kameleneiland..
Het antwoord daarop weten we wel….
Wat een overmacht. Het begint al met die totaal onterechte agressie tegen die jongen met dat stippeltjes shirt. Stelletje opgefokte malloten die agenten. Normaal ben ik altijd team agent maar deze opgepompte figuren moeten even op bijscholing. Bij groepen 'jongeren' bestaat het politieoptreden altijd uit een 'de-escaleren kun je leren' verhaal maar hier is alles erop gericht om meteen te escaleren.
Openbare geweldpleging op je eigen boot, goed gevonden.
En daarom moeten BOA's dus NOOIT wapenstokken en handboeien krijgen.
Als 'professionele' dienders al zó onprofessioneel kunnen optreden. (kennelijk geen enkel mandaat, geen idéé wat ze aan het doen zijn, een kennelijk inderhaast bij elkaar geroepen zooitje zonder zeebenen), dan kun je wachten op de eerste ongelukken en het eerste machtsmisbruik.
-
En terzijde: de allerhoogste tijd dat de ouderwetse waterpolitie weer in ere wordt hersteld. Die zouden dit in vijf tellen hebben opgelost.
De politie als een knokploeg van de staat.
Spijker op z n kop, interessant kijken krijgen ze ook al les in.
Politie is ook al stuk, jammer.
Daar lijkt het in dit geval verdacht veel op.
Dat zijn diezelfde jongens die WEL de snelwegen uit protest mogen blokeren.
@Louter Leuter | 25-06-22 | 14:01:
-
Met gebruikmaking van materieel en brandstof die door u en mij betaald worden...
Hoe zat dat ook weer met die kruik die te water ging..?
Tot mijn grote ontzetting waren de reacties gisteren op dit voorval en op deze site geheel pro-politie. Met walging las ik de reacties van sommige reageerders hier. Het zou je als belastingbetalende burger maar overkomen als je zonder enige aantoonbare reden zou behandeld wordt.
De reacties waren niet geheel pro-politie. Overdrijven is ook een vak (daar zijn ze ook goed in bij de waterpolitie).
De meeste reaguurders krijgen dan ook een strak plassertje van een politiestaat. Ach, ze weten niet beter zullen we maar zeggen. De meesten zijn zo godvergeten dom dat ze van voren niet beseffen dat ze van achteren leven.
@Zwezerik | 25-06-22 | 14:02: Wat een zelfkennis.
Waren het de betaalde overheidstrollen die hier rondhangen?
'Hey Otis.'
"Hey (K)ouwe."
'Is die plek nog vrij?'
"Neem plaats."
www.youtube.com/watch?v=rTVjnBo96Ug
Terzijde: In nl gelden nog steeds de hoogste brandstofprijzen met de meeste accijns. Zo vreemd is dit niet.
Lekker efficient weer.
Smells fishy...
Er was op het malieveld niets te doen blijkbaar.
Tsja, Politie komt overleggen maar er is niet met de mensen te praten. Wie niet wil horen moet maar voelen.
jij verdient ook een honkbalknuppel op je tanden.
Jij trekt je waffel open? Whap!
@Zwezerik | 25-06-22 | 13:58: Dan kan Jelle z'n tandjes telle.
Er is ongetwijfeld geknipt in de reportage en dus een hoop weggelaten, alles in het voordeel van de vissers.
@Papa Jones | 25-06-22 | 14:21: Lul toch niet zo dom man. Je ziet toch dat het geen hooligans en/of raddraaiers zijn?
@antagonist | 25-06-22 | 16:51: Ha! Ik vind de Urkers behoorlijk asociaal en provocerend, op de beelden die we wél zien.
En het is ongehoord naïef om te denken dat er niét geknipt is in dit materiaal.
@Papa Jones | 25-06-22 | 17:06: Ze lagen voor anker! Niemand dronken, niemand agressief, geen wapens, drugs of wat dan ook. Geen vlaggen of opruiende teksten.
Het is een grote machtswellustige actie van de buitensporig agressieve politie. Ik heb zelf een boot en lig ook vaak voor anker (nee, niet voor Pampus) om te slapen oid. Ik zou mijn waarschuwingspijlen tevoorschijn halen en vuren!
@antagonist | 25-06-22 | 17:12: Het was klip en klaar dat de Urkers de brug zouden blokkeren, zodra ze de kans kregen. Ik kan me goed voorstellen dat de politie dat gewoon vóór wilde zijn, en om papieren ging vragen. Ze staan daar niet voor Jan Lul de brug te bewaken.
Een agent mag ten alle tijden om legitimatie vragen als hij het zaakje niet vertrouwt.
Die lui moeten zich dood schamen. Wat een poppenkast.
De meeste klootzakken zijn tegenwoordig de schaamte voorbij, of zijn er nooit bij in de buurt gekomen.
Ik woon niet eens in de buurt van water, maar hier wordt ik wel heel boos van. Dit gaat echt veel te ver.
Urk urk urk, in mijn kont zit een
Helemaal niks, want ik stop niks in mijn kont.
Een Turk?
Wel komt er wat uit.
Dat doet de verpleegkundige te zijner tijd wel.
Best wel een hoog politiestaat-gehalte als je dit zo ziet.
Polizei! Aufmachen!
Yep - dat was mijn eerste gedachte ook. Vraag je je ook af hoe de politie zich zo pro-actief daar heeft weten te verzamelen?
@oh no | 25-06-22 | 14:03: Daar zijn ze vrij goed in. Ik herinner mij nog dat arrestatieteam dat Volkert op stond te wachten. Zo toevallig ... Alsof ze een kristallen bol hebben ...
@Louter Leuter | 25-06-22 | 14:03: Dat zeggen de duitsers hier, als ze oesters willen eten, maar onze oesters verstaan uitsluitend Frans
De diversiteit bij die waterpolitie M.E. is ver te zoeken.
Overheid gaat u schamen!
Schandelijk provocatie van de politie.
Net zolang de boel opfokken om het te laten escaleren.
Onnodig machtsvertoon, onnodig zwaar materiaal, alsof er 200 man op die kotter zit.
Absurd.
Dat en alsof ze die brug dan kostte van kost willen gaan rammen of zo...
Vraag mij af of de politie ook direct contact met de brug gezocht heeft. De kotterbrug bedoel ik dan.
Ik zie alleen maar buitenproportionele intimidatie opgelegd door een rabiate overheid.
Ik zie ook een hulpeloze kotterbemanning ... of heet dat tegenwoordig bemensing?
Kwestie van slim monteren.
The Powerpuff girls waren vroeger ook heftig om te zien,
met best wel veel geweld enzo.
Buitensporig politie geweld.
Geen andere woorden voor deze mensen in het pakkie.
Geen enkel greintje respect voor jullie!
Intimidatie naar burgers die nog niks maar dan HELEMAAL niet gedaan hebben.
Schuldig bevonden tot het onschuld is bewezen?
Is dat hoe we rollen in dit land?
"Is dat hoe we rollen in dit land?"
Iets met Social media is geen handig medium om je acties te plannen.
Team visser hier!
Maar dat zal weinigen hier verbazen.
Broertje dood aan blokkeerdrammers. Maar dit optreden ging nergens over, het gevaar was afgewend en men had de schipper kunnen laten wegvaren. Met zoveel man aan boord komen kan je er op wachten dat het geduw en getrek wordt. Escalerend optreden. Hopelijk maakt de rechter gehakt van de aanklacht wegens openlijke geweldpleging.
Vergelijkbaar optreden kunt u verwachten als u de MRB of IB twee dagen te laat betaald. Hadden ze maar een BLM-button moeten dragen, dan is deëscalerend optreden namelijk de standaard.
Misschien kunnen deze wouten eens optreden op de boulevard van Scheveningen.
Gaat Airfryer c.s. weer janken.
@Phantomas | 25-06-22 | 13:51: Aircryer
@Gps_still | 25-06-22 | 14:10: liever een zuster als hoer dan een agent als broer
Ik heb toch gekeken, iemand een linkje naar slachtofferhulp?
Het is vlees noch vis.
Actie in de taxi. De wouten laten er geen gras/ zeewier over groeien. Nog geluk dat er geen in het water is belandt. Verder vind ik het niet zo'n goed idee. Ga dan bijvoorbeeld voor de zandvoortse kust visafval dumpen.
Visafval dumpen? Waar haal je dat vandaan?
@Usumani | 25-06-22 | 14:10: ja bij inkomend tij. Ludiek en effectief.
Nou, maar wachten tot de vissers met hun kotters de A7 gaan blokkeren.
Go Vissers!!!
Over gemiste abortussen gesproken.
Vertel
Niet normaal meer deze gang van zaken. Ik ga uit protest elke dag vis eten.
Ik ga iedere dag kotters kauwen en die gummiknuppels van die kneusjes gebruik ik als tandenstoker.
REAGEER OOK