Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Russische NPO hekelt dat u ondertiteld meekijkt, waarschuwt u nog 1 keer

Tegelijkertijd klagen dat z'n programma niet te zien is in het Westen én klagen dat Westerlingen naar z'n programma kijken, dat kun je aan Poetins Matthijs van Nieuwkerk Vladimir Soloyyov overlaten. Bovenstaand natuurlijk het standaardriedeltje waar u al 119 dagen lang op getrakteerd wordt, met uitzondering van deze reality check. Maar ditmaal met een boodschap direct aan u de ongenodigde pottenkijker gericht: WWIII is al begonnen en het is dat Russen zo intrensiek rationeel en menslievend zijn anders waren we alleen verkoold, en ohja de ondertiteling wordt verzorgd door Russische verraders en het doet niet toe dat het joden dan zijn want zij hebben hun land (Rusland) verkocht aan het nieuwe Europese nazisme.

Het blijft de grootste deceptie van de hele oorlog. De ooit zo poëtisch geachte Russen komen in hun retoriek niet verder dan de gemiddelde Godwin op een BIJ1-congres. Oh ja en onderstaand Poetins Claudia de Breij Margarita Simonyan die zich verheugt om een nieuwe 'grapje'.

"Word vrienden met ons of sterf in hongersnood"

Reaguursels

Inloggen

Vladimir Soloyyov word betaald om zoveel mogelijk mensen tot moord en doodslag op te hitsen. Dode lichamen, bij voorkeur van vrouwen en kinderen, daar krijgt hij zijn erecties van. Maar reken maar dat Vladimir zelf nooit een loopgraaf zal betreden.

Het is tijd dat Israel eens openlijk afstand van die gek neemt. Anders toch minimaal het CIDI. Als oorlog tegen de mensheid geen antisemitisme meer is want dan wel.

Inferi0r | 21-06-22 | 23:21

Afgaand op de meesten comments hier hadden we nu allang en breed in WW3 gezeten. Over geïndoctrineerde massa,'s in Rusland gesproken, ga nog effe scifi Planet of the Apes kijken, mooi begin dat Vrijheidsbeeld on the beeach tog?

william7055 | 21-06-22 | 23:08 | 1
-weggejorist-
Inferi0r | 21-06-22 | 23:18
-weggejorist-
Arachne | 21-06-22 | 23:00 | 1

Kunnen we ook eens een itempje overslaan? Die over en weer retoriek en propaganda van beide kanten is uiteindelijk niet verrassend en eerder vermoeiend.

decaliter | 21-06-22 | 19:14

De verfijnde geraffineerde kunst van totale lompigheid. Ze beheersen deze compleet. Wat een kunstenaars!

nobodiesunmighty | 21-06-22 | 18:56

"De ooit zo poëtisch geachte Russen komen in hun retoriek niet verder dan de gemiddelde Godwin op een BIJ1-congres."

In Nazi Duitsland waren nog wel degelijk poëten en kunstenaars en genieën aanwezig maar die waren gevlucht of hielden wijselijk hun mond. Als anderen dat niet voor hen deden. Neem bijvoorbeeld, kom hoe heet hij ook weer... Einstein.

Sans Comique | 21-06-22 | 18:27

Die dame in dat groene pakje moest maar eens een paar maanden op een onbewoond eilandje, zonder eten of drinken, neergezet worden.
Wat een takkenwijf, met d'r honger-enthousiasme.

KeesBruin | 21-06-22 | 17:46

Het verschil is dat de Russen schaak spelen en de EU nog bezig is met een potje Mens erger je niet.

Teluitjewinst | 21-06-22 | 17:12 | 1

Haha, goede schakers dan, haha CORK

Ashtrey | 21-06-22 | 17:53

Ben je echt een schaamteloze kuthoer (of kutlul, ik discrimeer niet) als je "hongersnood" als iets positiefs kan spinnen. Kutvolk.

menage | 21-06-22 | 15:54

Wilders zei in 2018 nog dat hij trots was op z'n Russische vriendschapsspeldje. Dat was al 4 jaar na de MH17.

Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:25 | 12

Het Goede Doel:...."Vriendschap is...."

nobodiesunmighty | 21-06-22 | 18:57

@bamitoren | 21-06-22 | 15:38: Die kun je zelf vinden als je even zoekt op Rutte en Putin. Weet je nog wanneer MH17 was? Tijd gaat snel.

zegmaarwij | 21-06-22 | 19:31

Die fout werd eerlijk toegegeven, dat is het verschil. Tot de dag van vandaag lopen die Russen te liegen dat ze barsten over de mh17.

Beste_Landgenoten | 21-06-22 | 22:41
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik schaam me dat ik in 1990 op de basisschool nog geld moeten hebben lopen ophalen voor die gekken. "Help de Russen de winter door" en zij met rijen dik voor de supermarkt. Met terugwerkende kracht FU!

Woekerpaulus | 21-06-22 | 15:16 | 3

Door jouw schuld zijn de Russen nu nog in leven.

lekgoot | 21-06-22 | 15:34

Ja daar heb ik ook aan gedoneerd, een actie van PVDA omroep Vara dacht ik.
Silly me...

Martinus.J | 21-06-22 | 16:32

Een volk in nood willen helpen is niets om je voor te schamen. Schamen moeten zij die dat geld hebben geïncasseerd en opgemaakt aan kosten.

Sans Comique | 21-06-22 | 18:30

Mevrouw de Kremlin propagandist die waarschuwt voor de hongersnood heeft goed opgelet hoe ze hier in Den Haag met een crisis omgaan die je van mijlenver ziet aankomen. Die Hollanders gaan via Europa eerst weinig effectieve maar met superieure moraliteit doorspekte sancties opleggen aan hun belangrijkste gasleverancier, belanden vervolgens -niemand zag het aankomen- in een gascrisis en grijpen zodoende in blinde paniek weer terug op ouderwetse klimaatslopers terwijl ze al jaren roepen dat het vijf voor twaalf op de klimaatklok is. En die Hollanders zijn momenteel met alle macht bezig een bestuurskundig probleem tot hallucinante proporties op te blazen om de eigen boeren klem te zetten. En ze vervolgens nog afhankelijker worden van grote voedselproducenten zoals, tja... Rusland. Of liever toch China, of India. Allemaal gevallen waar de moreel verheven D'66 Europeaan niks mee te maken wil hebben. Tot die bubbel barst (van de honger) en we wakker worden in een land waar de meeste boeren 'aju paraplu' hebben gezegd, er geen opvolgers zijn -want wie is er zo gek zich vuistdiep in de schulden te steken om een nauwelijks rendabel boerenbedrijf te runnen terwijl je door je eigen overheid wordt uitgekotst- en die uitgestrekte weilanden zijn volgebouwd met eentonige dertien-in-een-dozijn nieuwbouwwijken naar communistisch oostblok model en men in Den Haag druk is met excuses verzinnen hoe niemand dit kon zien aankomen.

Thuinman | 21-06-22 | 15:13 | 1

Het is inderdaad verbijsterend te moeten constateren dat de overheid in Den Haag nog slechts in blinde paniek hun eigen gecreëerde chaos tracht te ontwijken met geen enkel zicht op een uitweg.

forecastle | 21-06-22 | 16:13

Europa, USA, Australië en Japan (Taiwan?) New Sealand, zijn de landen die Rusland boycotten. De rest van de landen handelt openlijk of uit zicht met Rusland. Kopen grondstoffen op van Rusland die "wij" omgekat voor het driedubbele of daaromtrent weer kopen van onder meer India. Of te wel, met name Europa is de klos. Hoe je dit draait of keert, Europa en met name de EU gaat dit "spel" verliezen. Ukraine zal op haar best een gedeelde staat worden zoals je vroeger Oost en West Duitsland had. Met dit verschil dat het langer zal gaan duren voordat er een consensus zal worden gevonden dan toen met Oost/West Duitsland, die helaas in het geval Ukraine door de Russen zal worden afgedwongen in hun voordeel.

forecastle | 21-06-22 | 15:10 | 2

We kunnen nog altijd onze steenkoolmijnen weer bedrijfsklaar maken.

lekgoot | 21-06-22 | 15:20

@lekgoot | 21-06-22 | 15:20: Mooi inzetgebied voor alle academici die recent zijn ingestroomd. Zeg maar sinds 1980.

F. Jacobse | 21-06-22 | 16:11

Overigens die Soloviev heeft een prachtige villa in.... Italie! Bij Lugano. Is dat hypocriet of niet? Het westen afzeiken, net als Lavrov met zijn dochter in een huisje van 4 miljoen in Londen. Het zijn zelf de grootste profiteurs.

Beste_Landgenoten | 21-06-22 | 15:09 | 7

Gelukkig staat Voldemort Silenskyy niet in de Pandorapapers als opeens zijnde zeer rijke oliearch en groot huizenbezitter in London, dat zou wat zijn.

patrick023 | 21-06-22 | 15:42

Verschil is dat van Dam geen kernwapens op ons land wil gooien. Dat spreekt in zijn voordeel.

Beste_Landgenoten | 21-06-22 | 16:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Die aardige mevrouw in dat groene pakje, is zij soms van de milieubeweging? Of van de jagersvereniging? En weet iemand of ze nog vrijgezel is? Vraag dit voor een vriend.

zoute_drop | 21-06-22 | 15:09

Voedselcrisis is wel probleem numero uno. Straks komt heel Afrika deze kant op, die gaan massaal lopen als er niets te vreten valt. Nog een reden om onze koeien en varkens op onze grasgronden te houden en het vlees te blijven exporteren.

Lukiluuk | 21-06-22 | 14:59 | 9

Vluchtelingen vergelijken met Russen die oorlogsmisdaden plegen. Opnieuw laat je je kennen als een halve gare.

Beste_Landgenoten | 21-06-22 | 22:44
-weggejorist-
Dandruff | 21-06-22 | 23:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Tamelijk wanhopig die Russen.

thanseeuwen | 21-06-22 | 14:51

Deze propagandist mag in zijn handjes knijpen dat het Westen tot zover besloten heeft om enkel wapens te sturen naar Oekraine. Als het westen zich daadwerkelijk met mankracht in deze oorlog gaat mengen, en als we kernwapens buiten spel laten, moeten we nog maar zien hoelang het duurt voordat Poetin zijn shit leger met de staart tussen de benen terug wordt gehaald naar Moskou.

Verder hebben de russen nooit iets gedaan. Ook zijn ze echt niet betrokken geweest bij de onderstaande conflicten in de afgelopen 30 jaar...

* 1992-1993 – Russia occupied Transnistria. ...
* 1992-1993 – Russia provoked the Abkhazian war. ...
* 1994-1996 – first Russian-Chechen war. ...
* 1999-2009 – second Russian-Chechen war. ...
* 2008 – Russian-Georgian war. ...
* 2014 - Russo Ukrainian war
* 2015-2022 – Russia's invasion of Syria.

Dream on Solovyov..

Flexzz | 21-06-22 | 14:51 | 11

Heb je de trackrecord van de VS wel eens bekeken.
Het zou wat zijn als de Chinese en india zich er dan ook mee gaan bemoeien samen met nog wat landen uit het Midden-Oosten, vergis je niet zoals de VS elke keer doet.

patrick023 | 21-06-22 | 15:46

@Flexzz | 21-06-22 | 15:25:

Dan ga je uit van betere prestaties van ons "pang pang" roepende leger. De meeste NAVO-landen halen al decennialang niet hun 2% norm ondanks herhaaldelijke verzoeken van oa Obama en Trump.
Heb je nog iets meegekregen van de aftocht uit Afghanistan?
Vrij snel daarna sloten Rusland en China een pact waarbij ze elkaars invasies (China wil Taiwan inlijven) alvast goedkeurden.

Dandruff | 21-06-22 | 15:48

@patrick023 | 21-06-22 | 15:46: wat boeit mij het travkrecord van de VS? Dat kennen we allemaal. Maar we wonen in NL. Scheer ons eens lekker niet over een kam met de Yanken.

Shoarmamasutra | 21-06-22 | 23:06
▼ 8 antwoorden verborgen

Based.

pjotr nicknaamtov | 21-06-22 | 14:46

Zo hé zeg, die zijn wel een beetje heel erg van het padje af daar in het oosten.
Rare jongens die Russen.

nietnietniet | 21-06-22 | 14:43

Waarom Rusland in godsnaam in Duitsland en Midden Europa het Pruisische rijk probeert wakker te schudden is mij een raadsel. Rechts kan zo politiek gek zijn als woke links.

Die Duitsers marcheren nog altijd, het lijkt mij een slecht idee om deze oude geest te laten herrijzen: youtu.be/VkUP8hXa-Rg?t=58

McCain | 21-06-22 | 14:42 | 5

@Duwbak_Linda | 21-06-22 | 14:49:
De vraag is of een Russische overheersing van gehéél Duitsland ook dat economische powerhouse tot gevolg zal hebben. Een vroeger 'experiment' met alleen het oostelijke deel onder Russisch bestuur versus een vrij bestuurd westelijk deel leidde tot grote tegenstellingen qua powerhouse west of oost. Het is te hopen dat het niet zover gaat komen allemaal...

zoute_drop | 21-06-22 | 14:59

@zoute_drop | 21-06-22 | 14:59:
Heb ooit eens gelezen (alleen geen idee waar) dat Poetin aan Merkel zou hebben voorgesteld om bij het Russische blok aan te sluiten. Dat heeft ze beleefd afgewimpeld. Daarna begon Poetin haar tijdens ontmoetingen te treiteren met die kudthond van hem. Kleine man.

Maar je vraag is beetje kip/ei verhaal. Dat Rusland maar niet echt economisch tot ontwikkeling komt; ligt dat aan Rusland, de Russen of toch aan een onvrij systeem waar kritiek niet echt mogelijk is en corruptie welig tiert? Ik denk een soort DDR maar met meer markt en een kliekje schandalig rijken.

Duwbak_Linda | 21-06-22 | 15:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi die equivalenten in Nederland. Beetje overdreven maar toch. Als wij in oorlog zouden zijn dan … o wacht.

Tiscali-2 | 21-06-22 | 14:36 | 2
-weggejorist-
dewaarheid | 21-06-22 | 14:35 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Blyat

pibasso | 21-06-22 | 14:35

Rusland 1 (het cyrillisch schrift mag ik hier niet gebruiken) is in de verste verte niet te vergelijken met de NPO. De betrouwbaarheid en objectiviteit komt eerder overeen met de YT-producties van het FvD.

Red shirt | 21-06-22 | 14:34 | 8

@Red shirt | 21-06-22 | 15:04: Dat is ook weer wat overdreven. Tuurlijk, de NPO is echt geen propagandakanaal zoals ze die in Rusland kennen, maar om nou te zeggen dat ze helemaal betrouwbaar zijn? U bent zeker de hele situatie rond de Kaag-documentaire weer vergeten. Of de wijze waarop de NOS verslag doet van bepaalde gebeurtenissen, zoals aanslagen en (uit de hand gelopen) demonstraties.

countus | 21-06-22 | 15:11

@Red shirt | 21-06-22 | 15:04:

Same to you.
Als jij half zo slim bent als je pretendeert te zijn kan je met gemak 10 onderwerpen noemen waar de npo *standaard* over liegt. Dus niet af en toe maar dag in dag uit;
- criminaliteit bestraffen werkt niet;
- tegengeluiden bestraffen werkt wel;
- EU = welvaart;
- oppositie = fascisme;
- immigratie = verrijking;
- islam = vrede;
- etc.

Dandruff | 21-06-22 | 15:17
▼ 5 antwoorden verborgen

De Russen: "Und willst du nicht mein Bruder sein, so schlag ich dir den Schädel ein!"

MAD1950 | 21-06-22 | 14:32 | 1

Ich liebe dich, mich reizt deine schöne Gestalt:
Und bist du nicht willig, so brauch’ ich Gewalt.

Schriever | 21-06-22 | 15:22

Die dame zegt eigenlijk niet dat ze honger willen creeren, maar dat ze mensen heeft horen grappen dat hongersnood het Westen zal dwingen zaken te doen met Rusland. Ik vind grappen misplaatst maar het is een feit dat voedseltekorten kunnen leiden tot een vredesakkoord of eerder nog wapenstilstand, wanneer dat leidt tot:

- De (gedeeltelijke) ontmijning van Odessa (weigert Oekraine momenteel, om begrijpelijke redenen), plus door derde partij gecontroleerde corridor (Turkije of Israel?)

- Het door Kiev toestaan van graanexport uit West-Oekraine via havens onder separatistische of Russische controle (weigert Oekraine, om begrijpelijke redenen)

- Het deels opheffen van sancties, zoals Rusland's uitsluiting van SWIFT, waardoor Rusland zelf ook gemakkelijker graan kan exporteren (nu is het betaalverkeer lastig)

drs. Levi Samsonov | 21-06-22 | 14:31 | 6

@Dandruff | 21-06-22 | 14:58: Plus, USSR was meer dan Rusland. De grootste misdadigers (Stalin, Beria) kwamen uit Georgie, diverse Sovjet-presidenten uit Oekraine, meesterspion tijdens WO II (Richard Sorge) uit Azerbeidsjan etc.

drs. Levi Samsonov | 21-06-22 | 15:03

@drs. Levi Samsonov | 21-06-22 | 15:02:
Ben wel een beetje klaar met die Mearsheimer en zijn praatjes. Rusland wordt door echt helemaal niemand bedreigd overigens. behalve door het eigen volk, waar Poetin doodsbang voor lijkt te zijn.

Beste_Landgenoten | 21-06-22 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Als men wint heeft men vrienden. Echte vrienden.

Rest In Privacy | 21-06-22 | 14:27 | 1

Ze zijn alleen wel allebij deadt!

streknek | 21-06-22 | 14:33

Met zulke vrienden heb je geen russen meer nodig.

B.agger | 21-06-22 | 14:25

Als men meer betaald is er opeens geen tekort meer kennelijk. Voedseltekort hoax.

India heeft de export van voedsel beperkt omdat opkopers en speculanten de markt verstoren las ik.

sjef-van-iekel | 21-06-22 | 14:23 | 1

Ja dat is het hele probleem. Er is geen sprake van een voedsel tekort maar speculanten drijven de prijs op waardoor het voor veel landen onbetaalbaar wordt. Vroeger verkocht een boer zijn oogst in april aan de afnemer voor een op dat moment vastgestelde prijs. Er was natuurlijk in april nog geen oogst maar zo had hij inkomenszekerheid. Tegenwoordig mogen die opkopers die rechten ook weer verkopen dus speculanten kopen die rechten met het idee dat de prijzen weleens hoger zouden kunnen worden dan de afgesproken prijs etc. Zo worden die rechten opgeknipt en al die speculanten die, die stukjes kopen moeten er aan verdienen wat de prijs dus steeds verder opdrijft. Daar zou in, ik meen 2014 toen er ook voedselcrisis was, al wat tegen gedaan worden maar helaas.

Capt. Iglo | 21-06-22 | 14:33

De gemiddelde Rus heeft alleen respect voor : Macht, geweld en geld. Daarin onderscheidden ze zich niet van de rest van de wereld bevolking.

streknek | 21-06-22 | 14:22 | 1

En voor Samagon.

Red shirt | 21-06-22 | 14:36

Wanneer gaat het de-escaleren beginnen?
Ondertussen is Kaliningrad een nieuw potentieel flashpoint.

moonshiner3519 | 21-06-22 | 14:21 | 15
-weggejorist-
moonshiner3519 | 21-06-22 | 15:39

Wat een ontzettend domme opmerking. Alsof ik zelf nu met een geweer in de hand daarheen moet, omdat ik vind dat het een domme zaak zou zijn om op te geven. Ik beschrijf je de opties wat er gebeurt als ze daar in Oekraïne zich overgeven aan Rusland en waarom dat niet voordeliger zou uitpakken. En waarom wij ze daarmee zouden moeten helpen ook nog. En zeker, als die kutrussen hierheen willen komen wacht ik ze niet op met bloemen.

Beste_Landgenoten | 21-06-22 | 16:35
-weggejorist-
moonshiner3519 | 21-06-22 | 17:34
▼ 12 antwoorden verborgen

Haha, ondertussen begint het zelfs in Georgië ook al te rommelen, die grote bek van die Russen is werkelijk om je kapot te lachen, als het tenminste niet zo diep en diep triest was.
twitter.com/EtoBuziashvili/status/153...

zwellevertje | 21-06-22 | 14:21 | 6

Sommige Georgiers haten Rusland. Volgens een onafhankelijk rapport dat de Europese Commissie liet opstellen startte Georgie zelf die oorlog destijds in Zuid-Ossetie, en tsja, als je begint en dan verliest. Wellicht kan Rusland er zelf straks over meepraten.

drs. Levi Samsonov | 21-06-22 | 14:33

@drs. Levi Samsonov | 21-06-22 | 14:33: Ik heb hier in een andere post op gereeageerd, maar het is niet helemaal fair te zeggen dat Georgie iets begonnen is als Rusland met Zuid Ossetie hetzelfde trucje heeft uitgehaald als dat de Russen altijd uithalen als ze een bepaald land willen destabiliseren.

1. Ergens onrust zaaien, een referendum instellen met als doel onafhankelijkheid, dan een deel van zijn eigen leger daar installeren.
2. Als dan vervolgens een land terugslaat op initieel eigen grond gebied, de boel omdraaien en de andere de schuld geven.

Flexzz | 21-06-22 | 15:41

@drs. Levi Samsonov | 21-06-22 | 14:33: Een onafhankelijk rapport dat de Europese Commissie liet opstellen?????? ja.. ja...

Jee-Dee | 21-06-22 | 16:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb het een keer meegemaakt, dreiging van honger in een stad. Iedereen rende naar dezelfde winkel en al het eten werd geruimd uit de schappen. Om de hoek een winkel, vol met inventaris. Straatje verder een tank station, ook vol etenswaar. Geen paniek-kip te vinden. Alle restaurants gingen rustig verder. Een week lang geen logistieke doorstroom door sneeuw en gladde hellingen naar de hooggelegen stad. Toch was na de eerste dag het hamsteren klaar. De paniekerige kudde wacht op elkaars voorbeeld en dat loopt snel af tot niets. Want in zulke situaties weten en kunnen ze niets. De jeugd bestelde afhaal chinees waar voorraden blijkbaar oneindig waren. En je kon binnen anderhalf uur de berg op en af naar een dorp waar de trucks wel gewoon uit konden laden. (Trucker stop dorpje natuurlijk.) Dat liep niemand heen, en ik durfde daarom ook niet. Want waarom niet? Ja, dat wist niemand. Ik bleef het voorstellen. Het duurde ongeveer 4 dagen voordat de meest luie mensen door de sneeuw wilde lopen voor eten. Daar waar ze eerst te goed waren om zelf te koken of een jas aan te trekken. Na een week was iedereen elkaars vriend en zag je zelfs mensen joggen. Wachten op redding. Plots lagen de winkels weer vol, toen raakte ik alle nieuwe contacten kwijt.

Echte tekorten beginnen (zo lijkt hier in het Westen) met schijn en paniek, ver voordat de tering echt uitbreekt. Heb je een backup plan? Noodvoorraad? Of gewoon de juiste instelling? Dan ben je de waarschijnlijk de enige. De rest doet maar wat.

GeheidEenGeit | 21-06-22 | 14:21 | 2

Je hebt me aan het denken gezet. Ik ga toch eens voor een week of vier aan blikvreten inslaan in het boetje, gewoon voor je weet maar nooit.

Balzakius | 21-06-22 | 14:37

@Balzakius | 21-06-22 | 14:37: Generator, EHBO kit x2, emmers, gereedschap, jerrycans x2. En dan eten voor 3 maanden inslaan. En als ontbijt/lunch nuttigen. Iedere week wat eruit, iedere week weer bijvullen.

En niemand vertellen dat je voorraad hebt.

GeheidEenGeit | 21-06-22 | 15:10

Als het al een WWIII is volgens de Russen, stel ik voor dat het westen zich openlijk gaat mengen in de strijd om Oekraine. En rap een beetje. Het kan toch niet zo zijn dat we toestaan hoe graanexporten uit Oekraine bewust worden tegengehouden om de Afrikaan te laten verhongeren (en op de vlucht te slaan naar Europa. Uiteindelijk zullen we waarschijnlijk slechter af zijn door het betonen van deze lafheid.

BobDobalina | 21-06-22 | 14:20 | 3

Er zijn altijd mensen die graag oorlogen beginnen.
U bent er blijkbaar ook zo een.

Nuchternederland | 21-06-22 | 14:28

Maar Litouwen mag wel een spoorlijn stil zetten.

gato | 21-06-22 | 17:36

Dat griezelwijf geniet ervan dat Rusland de wereld in een voedselcrisis stort, om dan doodleuk te beweren dat we daarna wel weer "vrienden" zullen moeten worden. Wat impliciet de betekenis van de Russische versie van vriendschap weergeeft. Vriendschap is een opgedrongen samenwerking uit bittere noodzaak. Beetje zoals de Russische vrouwen hun huwelijk ervaren denk ik.

Beste_Landgenoten | 21-06-22 | 14:20 | 1

Meer dan vrienden zou ik ook nooit willen worden met de gemiddelde Russische big.

BobDobalina | 21-06-22 | 14:21

Eens, natuurlijk dat het misdadig is wat Rusland doet maar zijn sancties er dan ook niet op gericht om tekorten in het land waar de sancties op gericht zijn te veroorzaken?
Zoals toen medicijnen voor Irak. Kortom het is gore politiek maar er is niets nieuws aan.

Zapata10 | 21-06-22 | 14:20 | 12
-weggejorist-
Pisda | 21-06-22 | 15:20

@Zapata10 | 21-06-22 | 15:20:

Je draait het om, het gaat niet om "ergens onderuit komen". In die sanctiepakketten staat altijd duidelijk omschreven wat er wel of niet geïmporteerd mag worden. Noodzakelijk voedsel en medicijnen mogen altijd geïmporteerd worden, en wordt zelfs gratis geleverd als er door exportbeperkingen geen geld voor is.

Het zijn bepaalde dictators die voedsel in beslag nemen en op de zwarte markt gooien. Die de ellende in eigen land aanwakkeren om druk op publieke opinies uit te oefenen en zo de sancties te verlichten.

Dandruff | 21-06-22 | 15:38

@Pisda | 21-06-22 | 15:20:

Alleen als het over Russen gaat, gelukkig. Praten we over Pakistaanse kinderpooiers dan is het een en al "achterstandspositie".

Dandruff | 21-06-22 | 18:03
▼ 9 antwoorden verborgen

Probeer het nog eens in het Nederlands...

Nilfisk | 21-06-22 | 14:20

Opvallend dat ze hongersnood willen creëren om van de sancties af te komen. Als ik menig reaguurder hier moet geloven hebben ze helemaal geen last van die sancties.

Capt. Iglo | 21-06-22 | 14:19 | 2

Bedoel je dan de Russen, of de reaguurders?
Rusland dealt gewoon met China en India, en die verdienen er ondertussen lekker aan.
Of denkt u dat al uw plastic zooi van Aliexpress alleen van Chinese aardolie gemaakt wordt?

Nuchternederland | 21-06-22 | 14:30

@Nuchternederland | 21-06-22 | 14:30: nee reaguurders die beweren dat het ze niks doet. Maar als het ze niks doet, waarom willen ze er dan vanaf? China en India kopen lang niet zoveel extra als het gat dat het westen laat vallen. En ik heb nog nooit wat op aliexpress besteld.

Capt. Iglo | 21-06-22 | 14:35

Poetins Claudia de Breij ? Ik vind de gewone al horror genoeg.

Ruikbaard | 21-06-22 | 14:19

Achja een paar eeuwen geleden deden we het ook zonder olie en gas. Toen waren er ook mensen zielsgelukkig.

vierbier | 21-06-22 | 14:18 | 2

Hoe weet je dat ze zo gelukkig waren?

J.Cash | 21-06-22 | 14:22

Toen stookten we het halve groene hart als turf weg.

Shoarmamasutra | 21-06-22 | 23:20

Wij hebben ook bommen die mensen ver-assen die 360 graden kunnen vliegen. domme troll dat wezen dat de taal spreekt die haar voedt.
Dit soort mensen waar niemand respect voor heeft zijn ook de eersten die Putin een mes in de rug zullen steken.

ruuf | 21-06-22 | 14:18

"Word vrienden met ons of sterf in hongersnood"
Maar zo werkt het wel degelijk in de werkelijke wereld.
Zo gaat het al eeuwen, zo doet de VS het zelfs naar hun minder betrouwbare bondgenoten, al versterven ze doorgaans eerst van militair materieel en support (leger vleugellam in een paar maanden) en als dat niet werkt mag de bevolking het merken via sancties.

Abject | 21-06-22 | 14:17

Ik ben eigenlijk van mening dat als een land belangrijke grondstoffen niet voor een redelijke prijs verkoopt of gebruikt om de boel te chanteren,je als Westers land gerechtigt bent om de goederen met geweld in beslag te nemenen het betreffende land aan je te onderwerpen. Maar daar zullen heel veel mensen wel weer niet mee eens zijn ,denk ik zomaar.

streknek | 21-06-22 | 14:17 | 5

@Glasgow Argus | 21-06-22 | 14:21: Kijk, door die slappe zeik mentaliteit,die U nu hier tentoonspreid zijn we zo in de " shit " gekomen. Verman jezelf!! #@%&#@%!

streknek | 21-06-22 | 14:28

@streknek | 21-06-22 | 14:28: U heeft goed geluisterd naar JP Balkenende. De VOC-mentaliteit is wat we missen.

Glasgow Argus | 21-06-22 | 14:42

En wie bepaalt wat een redelijke prijs is? En waarom alleen westerse landen? Echter, Rusland chanteert niemand. Iedereen kan van hen kopen, zolang je in roebels betaalt. De VS heeft bepaald, een zekere Kissinger heeft dat onderhands met SA geregeld, dat olie in US dollar betaald moet worden. Deze regeling heeft de VS eenzijdig aan de rest van de wereld opgelegd. Wie zich daar niet aan houdt, krijgt sancties en de US Navy op het dak. Daarnaast reserveert de VS voor zichzelf het recht, dat zij als EERSTE het recht hebben grondstoffen en materialen te kopen.

Dus nee, ik ben het niet met u eens.

Arachne | 21-06-22 | 22:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Continu de eigen redelijkheid en vredelievendheid bezingen en dan vlak voor het einde toch nog even een heerlijk dreigement eruit boeren. Dit soort lui is toch niet serieus te nemen man.

Duwbak_Linda | 21-06-22 | 14:14

En die Russen worden hier elke dag op getrakteerd. Compleet gehersenspoeld worden ze daar. Man, man, wat een clusterfuck is deze situatie.

SterF... | 21-06-22 | 14:11 | 3

Gelukkig hebben wij NPO.

gato | 21-06-22 | 14:45

@gato | 21-06-22 | 14:45: inderdaad is die een stuk beter dan daar en dan de commerciëlen hier.

AntiZanicz | 21-06-22 | 15:33

Wordt hoog tijd dat de EU Rusland heroverd. Daar is nog genoeg ruimte voor woningen en weiland. Ook zijn er voldoende grondstoffen en kunnen vluchtelingen mooi worden geherhuisvest in de goelag.

ChatBot | 21-06-22 | 14:11 | 2

Dat klinkt wel een beetje als die duitse meneer die dat jaren geleden ook riep, lebensraum noemde hij dat geloof ik.

threebees | 21-06-22 | 16:27

@threebees | 21-06-22 | 16:27: Een tijdje daarvoor heeft een of andere aparte franse boon dat ook geprobeerd. Misschien beter niet in de winter.

Dezenaamhier | 21-06-22 | 19:10

Hongerdood!? Fuck you Putin
Wij hebben hier én boeren én Robo Jetten
hier gaan wij mooi de oorlog mee winnen,
Mark my Rutte.

Sloeberman | 21-06-22 | 14:08 | 1

Noem ze 1x tassendrager en ze rennen jankend weg.

Grzl-II | 21-06-22 | 14:24

Russen hebben geen ander repertoire dan dreigen en geweld gebruiken, om vervolgens te gaan janken dat niemand hen aardig vindt. Bijzonder grappig, ware het niet dat ze het allemaal iets te serieus menen.

Beste_Landgenoten | 21-06-22 | 14:08 | 2

Soms zijn grappen en de serieuze werkelijkheid nauw met elkaar verbonden. Ik weet zo gauw geen voorbeeld, dus misschien is het niet waar.

zoute_drop | 21-06-22 | 14:43

Julia Davis is duidelijk hands-down miss Slavia

AntiZanicz | 21-06-22 | 15:34

Russen. Ongemanierd, ruig volk, patsers,vrouwen met ingevlochten gekleurd touwhaar, Kerels vet of aan de steroids of dronken, Net Hollanders eigenlijk!

streknek | 21-06-22 | 14:08 | 3

de geletterde, moderne rus valt reuze mee. ik heb er jaren mee gewerkt. Ze houden zich alleen stil vanwege de ongeletterde idiots die niet mee kunnen komen en daarom maar hopen op vervlogen sovjetgeneugten. Dat zijn niet je vrienden.

Dr.Utker | 21-06-22 | 14:14

Ja hollanders, de Nederlanders zijn wel verder ontwikkeld gelukkig.

tis_wat | 21-06-22 | 14:14

onzin, man-russen worden zelden 60. vrouwen schieten bij 30 in de kreukels en zijn de reden dat mannen daar zo veel drinken. Voorts is iedereen lengte-uitgedaagd.

AntiZanicz | 21-06-22 | 15:32

Goed idee hè, om “sterke” mannen aan de macht te helpen. Mooi man populisme. Moeten we hier ook doen.

Bigi Bana Boy | 21-06-22 | 14:07 | 6

@BobDobalina | 21-06-22 | 14:17:

Geldt net zo goed voor de luitjes die achter hamas, antifa en kozp aanlopen. Benieuwd wanneer die worden ontmaskerd.

Dandruff | 21-06-22 | 14:32

Het gaat er niet zo zeer om hoe sterk de man (m/v/x) is, maar hoe machtig het overheidsapparaat is.
Hoe minder machtig de overheid, hoe minder last je hebt van 'sterke mannen' aan het stuur. Aan de andere kant, als je een hele machtige overheid hebt, dan komt er vanzelf iemand als Poetin aan het stuur, want dat zijn de types die zich in een meedogenloze machtstructuur naar boven weten te vechten.

En daarom maak ik me meer zorgen om al die types die het kapitalisme willen afschaffen (want zonder vrije markt heb je een hele sterke overheid nodig om alle economische activiteiten te coördineren) dan om 'populisten'.

ZonderNaam | 21-06-22 | 15:15

Daarom maken wij Jetten minister.... Dat zal ze leren!

McFreek | 21-06-22 | 17:25
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl