LEIDERSCHAP! Nog maar 11 zetels voor D66
Hele fractie past nu in een busje
Goedemorgen Nederland. We hebben goed nieuws, en we hebben beter nieuws. De Boer Burger Beweging van Tante Lientje is weer een beetje groter gegroeid (14). En het zieltogende D66 van die mevrouw die de PVV in de peilingen ging verpulveren, dondert verder in elkaar en is nu nog maar de Zesde Partij van Nederland. Dat las u goed, de zesde partij van Nederland. Bijkomend voordeel van dit voordeel. De hele D66-fractie past nu in 1 busje, en dat scheelt toch weer een hoop fossiele brandstoffen enzo. Fijne dag!
Reaguursels
Inloggen18 partijen..zie daar maar eens een meerderheid mee te maken.
Waar=Omtzigt?
Kijk wel uit naar de foto dat ze onder tafel kruipt.
Berg late spijtoptanten, maar wat stemmen ze weer wanneer ze het stemhokje ingaan? Durven ze dan ook nog echt?
Tegen de tijd dat er verkiezingen zijn zorgt NPO66 er wel voor dat deze peilingen niet worden omgezet in werkelijke zetelaantallen.
Zo gaat dat in democratisch Nederland.
Veel kiezers die strategisch D66 kozen gaan ook weer gewoon terug naar groen links, nu ze merken dat er niets veranderd is.
@Het brein erachter | 19-06-22 | 18:42:
Zag het, ook wel triest. En veel gelukkiger wordt je daar ook niet van.... in elk geval niet van de landelijke GL.
@NPOlitiekgekleurd | 19-06-22 | 18:08:
Oh ja, het is wachten op iets wat ze gaan uitvergroten: iets negatiefs over boeren of de BBB zelf.
Ze hadden haar een veger gegeven daarmee kon ze de tweede slaapkamer leegvegen.
Dat was een foutje, Blijkt toch haar vervoersmiddel te zijn.
Kaag joelt als minister van financiën dat het onmogelijke mogelijk is met stikstof maar de forse inflatie en koopkrachtdalingen -wat wel haar beleidsterrein is- is onmogelijk aan te pakken. Wie is dat mens ?
Een heks met een toverstaf.
Van bedrijfskunde heeft ze niet veel begrepen.
Hoe hoog had Kaag die kiesdrempel willen hebben ?
Dat geldt natuurlijk niet voor D66, dat geldt alleen voor degenen die het niet eens zijn met kutje Kaag.
Mijn Vaderdag kan niet meer stuk
VVD, PVDA, GROEN LINKS, PVDD, D66, CDA en CU. Prima volgende coalitie.
@Bataafje | 19-06-22 | 17:15: je bedoelt oppositie
@Bataafje | 19-06-22 | 17:15: Klopt, door de indoctrinatie in 't onderwijs!
BV. Amalia wil graag tassen dragen ! Waar heeft kind dit opgepikt??
Peilingen zijn dagkoersen, bij de verkiezingen wint dit kabinet glorieus. Nederland wil dit kabinet.
NPO Nederland wil dit inderdaad.
Peilingen zijn dagkoersen. Nou, dat zijn verkiezingen eigenlijk ook. (Alleen hebben we er langer last van)
Uw hebt uw dagelijkse troll dopamine momentje weer gehad ;)
Onder welke partijen zitten de massale Groep Omtzigt-kiezers verborgen? Wederom een nietszeggende lijst dus...
Trippel B, Judas Alliantie, katholieke CDAers..... misschien een klein deel VVD, FvD en PVV maar die hebben zo hun eigen achterbannen.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-06-22 | 13:44: Bovenstaande lijst zegt dus geen ene reedt.
@Glas-Plas-Was | 19-06-22 | 13:46:
Daar ben ik het mee eens ja.
Mooi, dat gaat de goede kant op. Nu maar hopen dat er geen crisis of oorlog komt want daar weet de gevestigde orde als geen ander munt uit te slaan.
Nee juist niet. Het dreigt naar een 3 koppige race tussen Omtzigt, Geertje en wie ook lijsttrekker is van fusiepartij PvdA/GL. En ja het lijkt erop dat Omtzigt de grootste dan wordt, maar PvdA/GL gedrocht kan nog (s)linkse kiezers afsnoepen van overige (s)linkse partijen zeker als de MSM vol op de orgel gaat dat er een rechtste vloed aan zit te komen.
Want er is nog geen crisis genoeg??
We hebben echt belachelijk veel partijen in Nederland. Misschien zou een minimaal aantal zetels van 5 een betere optie zijn. Zit je eronder, dan kan je niet in de kamer komen. Hierdoor filter je nutteloze partijen als BIJ1, DENK en BVNL er al meteen uit.
Amen. Spijker. Kop.
Alleen maar meer macht voor de gevestigde partijen. Laat maar…
daarom gedeeltelijk districten stelsel. als je 50% districten maakt dan is de drempel voor rechtstreekse vertegenwoordiging gelijk al veel hoger. maakt het dan minimaal 2 zetels en dan ben je al veel los grut kwijt.
voordeel van districtenstelsel is dat de man in het parlement wel naar de burger moet luisteren anders mandaat kwijt. hij zal dus eerder tegen de fractie lijn in gaan. veel meer kans op een nieuwe omtzigt. en dan is heel Nederland beter vertegenwoordigt dan zoals nu alleen maar randstad. je hebt dan kans dat juist d'66 en groen-links in gaan zakken, want die moeten het hebben van stemmen sprokkelen, die zijn nergens de grootste.
eigenlijk dus meer een stelsel zoals Duitsland/nieuw zeeland. gooi er dan ook een constitioneel hof bij en je hebt wat meer controle
Zouden ze bij 66 de foto’s al weer klaar hebben waarin Kaag knock-out op een tafel ligt?
Met of zonder kaars?
@Rico Tampeloerus | 19-06-22 | 15:07:
U bent een deugniet! Maar een leuke, houdt dit vast,
Zolang de PVV een partij van betekenis blijft (zo 15-20 Zetels), is een centrumrechtse regering geen optie, de ca. 80 (centrum)rechtse kikkers krijg je zolang nooit of te nimmer samen in de kruiwagen.
De grote vraag is wat er gebeuren gaat als Lijst Omtzigt komt en in hoeverre JA21 en BBB (nu +20 1:1 over van VVD/CDA) ook een deel van de PVV zouden kunnen leeg eten (JA21 dan vooral, als ze nog verder groeien).
Wordt de PVV een partij met alleen de oude verstokte harde kern en de FvD een splinterpartijtje met alleen nog maar complotdenkers, wappies, bruinhemden en alle andere vollidioten, misschien komt dan centrumrechts + Omtzigt wel van de grond.
Één ding staat denk ik wel vast, het politieke landschap zal ingrijpend veranderen als Omtzigt een partij start. Hij krijgt waarschijnlijk stemmen uit het complete politieke centrum (dus ook links). Zou kunnen dat hij direct de grootste wordt en start met de coalitievorming.
Zo bezien kan je met deze dagkoersen niet veel, behalve dan een trend herkennen (van grote onvrede over de coalitie, zoals eigenlijk altijd).
Zetels zijn leuk, maar nu nog de juiste mensen om die te vullen
@Herr Inspector | 19-06-22 | 13:23:
Daar mankeert het idd aan. Daar hebben we behoudens de bovenste v/d lijst totaal geen zicht op.
Zijn maar peilingen. Enige wat populisten mevrouwtje van BBB doet is mensen naar de mond praten.
Is iedereen waar je het niet mee eens bent een populist?
Ach, beter dan een rutte die altijd liegt.
BBB vertegenwoordigt wat veel Nederlanders willen. Anti democratische partijen als x66, vvx,pvda,gl, kortom het partijkartel, vertegenwoordigen de Brusselse kliek megalomane, ongekozen en niet zelden volgevreten en corrupte ambtenaren.
Moeilijk kiezen.
@Vandeanderekant | 19-06-22 | 13:33:
Gisteren nog bij de NPO over verkiezingen in Colombia. De term 'links' werd gebruikt om naar de extreem-linkse ex-guerilla kandidaat Gustavo Petro te verwijzen (veroordeeld voor illegaal wapenbezit), de term 'populistisch rechts' om naar de tegenkandidaat, de zakenman Rodolfo Hernandez te verwijzen. Je hoeft geen fan te zijn van die zakenman om het treurig te vinden hoe de NPO (net als veel andere media) manipuleert en propaganda verspreidt mede door het gebruik van het woord 'populistisch'.
Als 'populistisch' betekent dat je niet extreem links bent, noem mij dan maar een 'populist'.
Je doet je naam weer eer aan
Al tijdje hebben we de leugens van de VVD geprobeerd, hoge inflatie, huizencrisis, toeslagenschandaal enz.
Dan kunnen we nu op z'n minst een ander de kans geven. Erger liegen dan Rutte is toch niet mogelijk.
Beste Ezel, elk mens stemt op de partij die voor zijn/haar belangen/wensen/idealen zegt op te komen.
Kortom elke stemmer is in feite dus een populist!
De coalitie verliets 31 (!) zetels. Dan is het volgens mij tijd voor verkiezingen.
Vind ik ook.
Nee, maar zal spannend worden of kabinet t afmaakt.
Ze hebben nog de propagandamachine aka staatsomroep NPO die jaarlijks richting een miljard krijgt. Dus daar komt echt wat voor terug. Zoals echte journalistieke producties dankzij voormalige partijbonzen die daar directeur zijn geworden en dat in verkiezingstijd dan uitzenden. Dissonante stemmen kalt stellen. Etc etc.
Het is nog vroeg... maar waar is Lijst Omtzigt???
Dat moment dat je in de ijskoude peiling ziet wat de rest van Nederland denkt van klimaatdrammen en boertje pesten.
Dus trek ik de conclusie dat een regering vormen niet meer mogelijk is.
Op zich een goede zaak.
Dit soort peilingen maken achteraf niets uit.
Want de spindoktoren van de MSM zullen toch wel weer de geesten slijpen om de propaganda en leugens van de VVD en D66 tóch maar weer even door te drukken.
Vanmorgen 2 D66'ers en een VVD'er bij Rick Nieman, vorige week 2 VVD'ers. Wat een kabinetslakei is die Nieman.
Ik mis Pieter Omtzigt hierin.
Game Changer pur sang.
Als hij met een gedegen partij met goede mensen komt, eventueel een stuk leiderschap bij een persoon met weinig opportunisme neerlegt, pakt hij een groot deel van het veld.
De verdeling bestaat uit wanorde, chaos.
Verdeel en Heers terug naar ‘verenig en doe’.
Als dat je verwachtingen zijn, kan het alleen maar tegenvallen.
Omtzigt veinst liever overspannenheid om dan een boekje te gaan zitten schrijven dan dat hij zijn eigen partij opricht. De man is veel geblaat maar weinig wol.
Ik heb het al een keertje eerder geopperd hier, maar toen hebben ze in Den Haag niet meegelezen denk ik, want het is nog steeds niet ingevoerd, dus bij deze nogmaals:
Peilingen zijn in principe niks waard. Kiezers zijn zeer vergeetachtig. Tegen de tijd dat we weer mogen stemmen, komen er grote woorden en (loze) beloftes en mensen stemmen gewoon weer op VVD66. Om de Tweede Kamer ook tussen de verkiezingen door meer te dwingen om naar het volk te luisteren, over actuele thema's die nog geen thema waren bij de verkiezingen, zou je kunnen werken met "wisselzetels"
Je kan bijvoorbeeld zeggen dat bij de vierjaarlijkse verkiezen de 150 zetels verdeeld worden. Hiervan zijn er 100 vaste en 50 wisselzetels. Elk kwartaal worden die 50 zetels herverdeeld a.d.h.v. peilingen. Er kan vast iets bedacht worden zodat je gemakkelijk via DigiD anoniem je stem kan uitbrengen. Op die manier wordt het veel dynamischer en kan men niet meer vier jaar lang met een dichtgetimmerd coalitieakkoord de oppositie negeren. Deze oplossing kan natuurlijk ingevoerd worden naast referenda. Daarmee zal de politiek veel meer gaan leven bij de bevolking, omdat ze veel meer betrokken zijn en ook merken dat ze daadwerkelijk invloed hebben, in plaats van eens in de vier jaar een vakje aankruisen, waarna je vervolgens aan de goden bent overgeleverd.
Beste mensen in Den Haag, jullie mogen dit idee gewoon knippen/plakken. Mijn enige voorwaarde is dat het dan De Stemwet van Timide_Aso genoemd wordt, zo ijdel ben ik dan ook wel weer.
Groetjes,
Stemgeheim in handen van overheidssysteem DigiD? Sure, dat wekt echt vertrouwen. Op naar de nul stemmen,
Haha@ BBB kiezers. Het enige wat die boeren doen is de afkoopprijs opdrijven. Dat land kan ze verder gestolen worden. Raad eens wie die prijs gaat betalen, en wie er in het onderhandelingsproces zo stil staat achter een trekker
@geenjagergeenneger: mijn GL/D66 alarm ging af ouwe trol. Ga lekker terug in je deugkneuzen bubbel.
En wie gaat de prijs betalen als de boeren inderdaad weggepest zijn, denk je?
@naglfar | 19-06-22 | 13:16: jij. Via dure import omdat er per NL koe opeens 3 buitenlandse nodig zijn. En je wordt weer afhankelijk van buitenland. Dat wilden we toch niet meer zo erg ?
Wie zijn die mensen toch die allemaal wegrennen bij vvd66?
Gezonde mensen.
Samen met de boeren het hele land plat gooien totdat de regering valt.
De eerste boer die m'n weg blokkeert mag van het talud gefietst worden. Brabant telt meer varkens dan inwoners, tijd dat we grond terugpakken van de varkens
@geenjagergeenneeger | 19-06-22 | 12:34: dat vind ik dan weer een varkensstreek ...
@Eburon | 19-06-22 | 16:05: Negorije? Kaukasië nog aan toe!
Bij de verkiezingen winnen ze weer omdat iedereen de wanprestatie vergeet en in de zoete praatjes gelooft. Degenen die beter weten stemmen niet, zonde van de tijd.
Stem dán PVV of JA21 of zo.
Niet stemmen is mega dom.
Ongelooflijk, een oproep voor klimaatakkoordcritici om niét te stemmen... je ben toch geen mol van milieudefensie of zo?
Het draagvlak voor D66 is helemaal verschrompeld maar toch bepalen ze het beleid en niet de VVD.
Nog even wachten met verkiezingen totdat D66, GL en PvdA samen in een busje passen.
Interessante discussies bij dit onderwerp. Soms denk ik of GS reaguurders met verschillende standpunten kan uitnodigen om met elkaar in discussie te gaan. Het lijkt me veel natuurlijker dan te reageren op een blog.
Ik denk dat de (s)linkse combo partij PvdA-GL volgende verkiezingen de grootste wordt. Niet omdat verNederland een ruk naar (s)links maakt maar omdat Omtzigt en Geertje rechts gaat verdelen en Rutte stopt. En na de volgende verkiezingen gaan VVD en D66 fuseren, ze hebben al de Anschluss gemaakt in de EUSSR, waarbij Sieg Kaag aftreedt.
Maar het is nog veel te vroeg voor de glazen bol, hangt ook erg veel af hoe trippel B en in mindere mate Judas Alliantie gaat presteren in de provincialen, en helemaal wat Omtzigt daadwerkelijk gaat doen. Zou me ook niet eens verbazen als hij geweaun stopt en alles weer open ligt. Dan gaat het echt tussen Geertje en wie ook de lijder is van de rampzalige PvdA-GL combo partij.
Wat dan weer mooi aangeeft dat we de top van de polarisatie aan het bereiken zijn. Van daaraf kan het alleen nog maar bergafwaarts, wat er ook gaat komen.
Maar iets zegt mij dat de gevestigde orde (waaronder de media) het nog niet opgeeft.
Eens kijken wat de Geenstijliers te zeggen hebben over de politiek :-)
Coalitie -31, als je GL en PvdA en PvdD erbij zou halen pakken ze er 15 bij maar staan ze nog steeds op -16. No way kan Rutte over links verder dan. Op rechts wordt ook lastig als je PVV en FvD nodig hebt maar ze kunnen in ieder geval niet door met hun deugende club. Goede trend wat mij betreft.
Kiezers hebben een geheugen van pakweg 2-4 weken, en 4 at max. Deze peilingen zeggen geweaun niks behalve dan dat Maurice de Hoax blijkbaar mensen peilt die over het algemeen niet tevreden zijn met het huidige kabinet.
Als de ekte ekte verkiezingen aankomen trekt het partijkartel tientallen zetels weer naar zich toe. Alleen Omtzigt is een joker, en ik denk dat er nu een hoop partijkartel politici en ambtenaren hem met haviksogen in de gaten houden.
GL en PvdA en PvdD zijn volgens deze peiling samen goed voor 33 zetels…
@graaf van hogendorp, zou kunnen. Maar ik schat zomaar in dat het allemaal nog veel slechter zal gaan de komende jaren. Die oorlog gaat nog jaren door, immigratie gaat nog verder uit de hand lopen, er komt een vette crisis aan, de Euro komt weer onder druk te staan. Over 2,5 jaar staan we er nog slechter voor dan nu. En de huidige politieke kaste deugers gaan er net zoals nu een potje van maken. Dus dan hoop ik maar dat we enigszins bij deze peiling uitkomen. Dat NL’rs de VVD, CDA en D66 eindelijk eens een serieus pak rammel geven.
Het effect van op het allerlaatste moment een onbekende politica naar voren schuiven en haar te laten bejubelen op de staatsomroep met een documentaire is dus 13 zetels.
Die ze dan zelf weer ongedaan maakt.
Ja, het verschil tussen de uitslag van de verkiezingen en de peilingen tijdens de regeerperiode is altijd enorm. Hadden mensen maar een beter geheugen in plaats van elke keer weer voor verkiezingsretoriek te vallen.
Bij de volgende verkiezingen schuift D66 een invalide transgender negerin naar voren. Meerdere documentaires op NPO. Succes verzekerd.
@Tjoelker | 19-06-22 | 12:10: ik denk niet dat Sylvana wil overstappen
Onbekend? Ik heb haar wel vaker op het nieuws gezien. Ze werd Chemischwapenbobo in Syrie, zat ze niet in Mali of Libie ofzo.
Het was toen al een Zie mij eens belangrijk zijndiplomaat. Had ze mogen blijven
Da's een flinke 'omvolking' van de linkse deugkneuzen, naar de rechterkant.
Dat het zich de komende periode, maar mag blijven voortzetten.
Dat is al 30 jaar bezig. Rechtse politiek -> 30% belastingverlaging voor bedrijven sinds 2000, werknemers worden helemaal de tyfus belast. ( nl.wikipedia.org/wiki/Vennootschapsbe... ) Waarom denk je dat mensen zo kwaad zijn?
Goed gesproken!
De 13 verlieszetels van D66 gaan naar de PvdA, Groen Links, PvdD, Volt. Van de regen in de drup dus.
De NIET-stemmers moeten eens gaan stemmen…
Ooit was stemmen verplicht in Nederland. Mogen ze wat mij betreft weer invoeren. Misschien wel voordat ze in het stemhokje staan een simpele test uitvoeren. Bijvoorbeeld drie simpele vragen a la: wie is de huidige premier van Nederland. Dit om de echte debielen die er helemaal niks van volgen tussen uit te filteren.
Om de voedselprijzen en bestaanszekerheid een beetje behapbaar te houdenstem ik gewoon op Bee Bee Bee voor in de Tweede Kamer der Staten Generaal.
Zou mooi zijn als die hele partij met die heks zou verdwijnen, maar het zijn de peilingen van De Hond en die zijn verre van betrouwbaar. Maar we houden hoop!
Op naar de nul zetels!
Yes
Wij laten niemand vallen! De kiezers wel gelukkig.
Bereid je maar voor. Kaag en Rutte kunnen na TK 2025 elke formatie frustreren en daarmee tot sint juttemis aan de macht blijven.
Ik las laatst dat het allemaal door blinde vrouwenhaat komt, zo rollen die D66ers dus. De helft van de stemmers gaat niet weg vanwege desastreus optreden, maar vanwege vrouwenhaat... Het is maar dat je het weet
Blinde middeleeuwse haat zelfs.
www.telegraaf.nl/nieuws/772604526/d66...
@Verbandmeester | 19-06-22 | 12:00: Hetgeen weer niet hoeft te verbazen, gezien de middeleeuwse haatbaarden die NL binnen weet te halen.
Het gat rechts van de VVD PVV-JA21-FVD-BVNL is inmiddels 34 zetels.
Afgezet tegen de 22 zetels van de VVD betekent het dat Rutte een volstrekt incompetente onbenul is.
Dat weten mensen met verstand al 10 jaar.
Nou, wanneer stel jij je verkiesbaar? Slechter dan de volstrekt incompetente onbenul kan je het immers niet doen.
De zetel van D66 gaat naar GL en die van de VVD naar BBB. Hoe voorspelbaar.
Totaal onbestuurbaar land. Kiesdrempel zou veel helpen.
Dat helpt alleen de grootste zittende partijen, waardoor er nog langer niets verandert.
We hebben een prima resolutiemechanisme in het parlement; stemmen.
@Harry.Langezwaal | 19-06-22 | 11:28: stemmen ja, maar dan wel individueel en niet alleen volgens de partij lijn. Daar mag nog wel wat op gedaan worden, dat zittende kamerleden daardoor niet hun baan kunnen verliezen o.i.d. (functie elders).
Absoluut. Vanaf 10 zetels. Liefst 20.
een rechtse coalitie gaat er nooit komen omdat dat ingaat tegen de plannen van de EU. En de grootste "rechtse" partij VVD, zal altijd naar de EU luisteren.
De macht van de EU brokkelt af in de komende economische crisis, er bestaat geen solidariteit tussen landen wanneer de portemonnee leeg is.
Allemaal wel leuk die dalingen, maar voorlopig zitten we nog drie jaar met die D66 en VVD, dus wat schieten we ermee op, niks. In drie jaar kan je veel naar de klote brengen, zoals ook gebeurd.
Exact. We schieten daar 0,0 mee op. En over 2,5 jaar komt de mediamachine van de NPO weer op volle touren en beinvloedt in no time de zwijgende meerderheid weer richting partijkartel.
Nee hoor in maart zijn provinciale verkiezingen en op basis daarvan 1e Kamer.
Volgend jaar zijn er op 15 maart Prov Staten verkiezingen.
@de Voorzittert | 19-06-22 | 11:08: Klopt, zo gaat het al decennia lang.
Hou dan ook de Televaag in de gaten. Altijd kritisch op de regering met vette koppen maar zo een half jaar voor de verkiezingen slaat dat om naar kritisch op de oppositie. AD en nupuntenel zijn altijd spreekbuizen van de zittende regering.
En de 1e kamer verkiezingen kunnen volgen deze peilingen ook niks tegenhouden met 46 a 52 zetels zoals deze 2e kamer peiling laat zien.
@Tiscali-2 | 19-06-22 | 11:44: gemiddeld 49 zetels is toch bijna een 2/3 meerderheid in de eerste kamer.
Minder fijn is dat GL en PvdA samen gaan in de 1e kamer. Mocht je op PvdA stemmen (die mensen bestaan) bij de ps-verkiezingen, kan je zomaar een GL-er de 1e kamer ingeholpen hebben. Ik vraag me af hoe zuiver die samenwerking is, staatsrechtelijk gezien.
Dus eigenlijk is alleen duidelijk dat de VVD nummer 1 blijft, de rest valt binnen de foutmarge van de peiling. Op de score van de PVV na misschien. En je kan er goed uit lezen dat stemgerechtigden voor een groot deel totale malloten zijn.
De meesten zoeken niets uit voordat het eigen leventje onder druk komt te staan.
Dat kan zich nog best doorontwikkelen. Er zullen stemmers zijn die nu nog denken dat de soep niet zo heet wordt gegeten .
Bij de laatste verkiezing kreeg D66 veel strategische stemmen uit de linker hoek. Die worden in de peilingen weer tot hun 'oude' partij gerekend. Niet zo gek dus dat D66 nu veel lager peilt.
Ik heb vroegah wel eens gezondigd en heb ooit wel eens geprobeerd een discussie op de witte onderbroek te voeren over D66.
Uitvoerig de luitjes daar uitgelegd dat ze met D66 gewoon een economisch rechtse partij gingen stemmen. Want versoepeling ontslagrecht, langer doorwerken, flexibilisering arbeidsmarkt, minder zeggenschap burgers, TTIP en CETA verdragen, uitholling sociale zekerheid, versoepeling regels bankensector.
Kortom zo rechts als de neten.
Wat krijg je dan als antwoord... ja maar Kaag gaat het allemaal anders doen.
En inmiddels heeft een grote meerderheid van die D66 stemmers inmiddels ook een pesthekel aan Kaag.
@Blonde Nel | 19-06-22 | 11:09: Die dan weer terug rennen naar PvdA GL, die altijd weer een reden verzinnen om de zittende regering te steunen. Heen en weer in het niets.
Qua zetels is een rechtse coalitie mogelijk.
In zo'n busje gaan dus maar 8 personen plus chauffeur in. Aangezien D66 niet bekwaam is in besturen zal de chauffeur geen D66er zijn. Maw ik vermoed dat over een week of twee de hele fractie daadwerkelijk in een zo'n busje past.
Hier komt zo'n busje busje iedere dag een paar jongens ophalen, noem ik ook altijd het D66 busje.
Bas op het imperiaal en Sigrid op de trekhaak met een rood vlaggetje in haar muil.
@uisge baugh | 19-06-22 | 11:06: Aha, het debielenbusje vol met adhd en hoog sensitieve kinderen. Debielen66-busje.
@Jos Tiebent | 19-06-22 | 11:06: Jan, natuurlijk. En Rob waar ik Sigrid zei
Kan Pechtold chauffeuren want er gaan geruchten dat die zijn rijbewijs heeft.
Vreselijk blij dat een middenpartij als D'66 verliest. Zelfs Rutte, op rechts te links vinden. Dan zijn de meesten hier toch wel kneiter (rare afleiding van knetter, van knettergek) populistisch rechts.
? D66 is op culturele standpunten na economisch net zo rechts als de VVD. Samen zitten ze ook in ALDE in het EU parlement. Het is onzin om D66 een middenpartij te noemen. PvdA of GL komen daar eerder voor in aanmerking.
D66 is gewoon een economisch liberale rechtse partij. Progressief zou ik ze niet meer willen noemen en gezien alle dwang ook niet meer zo liberaal.
D66 een middenpartij? Dan is het midden gek geworden.
Als je D66 als middenpartij bestempeld dan ben je toch wel kneiter knetter links
@msg2 | 19-06-22 | 11:01: Als je D66 links wilt noemen ben je rechtser dan Hayek.
Dank u. Ik heb weer heerlijk gelachen om zo'n domme tegel.
@msg2 | 19-06-22 | 11:01:
Splinterpartij dan?
Alle reacties bewijzen eigenlijk dat ik gelijk heb maar ten overvloede dan ook nog maar wikipedia:
nl.m.wikipedia.org/wiki/Democraten_66...
@cugel | 19-06-22 | 11:13: Versoepeling ontslagrecht, langer doorwerken, flexibilisering arbeidsmarkt, minder zeggenschap burgers, TTIP en CETA verdragen, uitholling sociale zekerheid, versoepeling regels bankensector.
Wat is hier links aan?
Nou.. ik vind de SP soms zo gek nog niet. Al zaniken ze veel te veel door over de collectief ingebeelde "discriminatie" in dit land.
@Zapata10 | 19-06-22 | 11:16: Niets. We moeten inderdaad meer naar links schuiven.
@Asteroid-B612 | 19-06-22 | 11:28: SP is wel echt links, maar ik zie je punt.
Maar ff he, Carolien van BBB is super, maar als die partij 14 zetels haalt komen er zulke mafkezen de politiek in, daar is de lpf niks bij.
Nou, dan Carolien maar klonen hè.
Een heleboel oud CDAers zijn naar die partij gegaan.
Inderdaad mafkezen maar ze zitten al een jaar of 40 in de tweede kamer.
Of alle CDA'ers stappen over en je krijgt gewoon CDA 2.0
En de huidige politiek is gevuld met talentvolle, competente politieke ijzervreters ?
U heeft een glazen bol?
Zit helemaal te trillen.
Het zijn maar peilingen.
De laatste 12 jaar is het zo gegaan dat er een of een of andere crisis was, (Euro crisis, boze Turken, Corona) de bange Nederlander kiest dan weer voor zekerheid en stabiliteit en op de redding van het vertrouwde.
Dus over drie jaar wordt er wel weer een crisis verzonnen.
Na een winter zonder gas zullen ook de bange Nederlanders eindelijk wel inzien dat deze club idioten ons niet gaat redden.
Waarschijnlijk weer ruzie met Turkije, "Rutte stopt Turkse minister van emancipatiezaken".
Zo'n plaatje is voor de buhne, aan het einde van de rit stemt toch iedereen weer op Rutte.
Dijkgraaf kan overtuigd uitleggen dat stikstof slecht is en dat er duizenden wetenschappers zijn die dat bevestigen.
De tegengeluiden zijn nepnieuws volgens hem.
Maar hij is blijkbaar niet in staat te begrijpen dat de aarde zelf het klimaat regelt en dat het gedrag van de mensheid daar nauwelijks invloed op heeft.
Dijkgraaf is voor mij ook door de mand gevallen. Dat hij zich ooit nog liet misbruiken valt mij vies tegen.
"Maar hij is blijkbaar niet in staat te begrijpen dat de aarde zelf het klimaat regelt en dat het gedrag van de mensheid daar nauwelijks invloed op heeft."
Jezus man, ik kan werkelijk niet begrijpen dat iemand er anno 2022 nog zo'n intens stupide mening op nahoudt.
Alle klimaatwetenschappers bevestigen dat de aarde warmer wordt, en dat de huidige snelle opwarming komt door het gedrag van de mens. Duizenden wetenschappers van honderden universiteiten en kennisinstellingen van over de hele wereld, die allemaal hun leven gewijd hebben aan het vergaren van kennis over dit onderwerp.
Maar jij gelooft het niet want er stond iets anders op feesboek.
@Japannert | 19-06-22 | 11:04: Dat het nu zo'n kutzooi is ligt aan dezelfde wetenschappers.
@Japannert | 19-06-22 | 11:04: De zgn Klimaat wetenschappers Hebben allen baad bij het in de war zijnde klimaat. Geen opwarming is ook geen klimaatwetenschapper. Bij de echte wetenschappers ligt dat echter totaal anders. Voor hun is het ook geen verdienmodel. Red de planeet is een krachtig geloof, maar heeft niets met echte wetenschap te maken.
@dijkbewaker | 19-06-22 | 11:42: BaaT ... Voordat je nog meer totale onzin uitbraakt over wetenschappers en wetenschap, doe zoals smoelensmid ook eens een masterstudie science and technology studies volgen dan krjg je wat meer inzicht in deze materie esst.eu/
Bij goed nieuws hoort ook slecht nieuws. Hoe lager de coalitie staat in de peilingen hoe minder animo er is om de boel te laten klappen. Dat betekent de volle 4 jaar door ergeren en vlak voor de verkiezingen trap de geïndoctrineerd stemmers weer in de verkooppraatjes van Kaag en Rutte. Dat zijn mensen die kun je ieder abonnement aansmeren. Mijn ijdele hoop is dat we weer normaal boerenverstand krijgen in de regering en dat lientje de grootste wordt en dat liegen verboden wordt in de 2e kamer. Al zal dat laatste lastig zijn met de VVD in de kamer.
Het hele verhaal van De Hond staat inmiddels online:
Stemming 19-6-2022: Sterke polarisatie rond stikstofplannen
18/06/2022/in Peil.nl, Wekelijkse peiling zetelverdeling /
peilingen.maurice.nl/2022/06/stemming...
Wat een heerlijk nieuws! Een mooi Vaderdag cadeau!
Wat had FvD toch goud in handen, als er gewoon aan de originele agenda gehouden werd… VVD is gewoon nog zo groot, omdat er geen echt doorgewinterd alternatief is
"Wat had FvD toch goud in handen''
Bijna de letterlijke woorden van Joost Eerdmans destijds. En dat is natuurlijk zo. Bij de PS verkiezingen een aantal jaren geleden werd FvD de grootste. Dat hadden ze met gemak kunnen blijven als Baudet op tijd orde op zaken had gesteld mbt de Hitlerjugend en hun antisemitisme, zodat de 'redelijke vleugel', die nu allemaal bij JA21 zitten, behouden had kunnen blijven.
Die redelijke vleugel is eruit gestapt, Baudet is steeds gekker geworden, liet en laat zich in met allerhande aluhoedjesgelul, en in de TK zitten uitermate enge figuren die oa dreigen met 'tribunalen'.
Dat ze nog steeds op 5 zetels staan in de peilingen, vind ik net zo zorgwekkend als de verdubbeling van BIJ1.
@Dr_Johnson | 19-06-22 | 11:01:
Ach, je hebt nu eenmaal genoeg mafkezen in dit land voor die vijf zetels.
Fractievoorzitter in de Kamer Jan Paternotte kreeg applaus toen hij het kabinet opriep om het omstreden plan door te zetten. 'Laat je niet verlammen door pruttelende provincies', voegde hij eraan toe.
Herr Paternotte mit seinem Befehl !!
breng de bevolking zwaar in de problemen zodat wij de vrije hand hebben?
Hoezo democratie.Meer arrogantie van de macht.. en maar hameren op de domme uitspraken van den oever.Meesters van deceptie zijn politici.Maar owee, als ze zelf eens aan de beurt zijn, he sophie?
15 maart pruttelende provinciale verkiezingen en vervolgens kiezen de statenleden van deze pruttelende provincies de 1ste kamer.
Rare uitspraak van Paternotte. Het kabinet is zelf niet bij machte om deugdelijk beleid m.b.t. dit plan te ontwikkelen en kiepert uitvoering er van over de schutting bij de provincies en gaat nu lopen klagen. Ik zou zo zeggen, kom zelf met een realistisch plan en een heldere visie en neem als kabinet zelf eens verantwoordelijkheid. Dat eeuwige afschuiven van verantwoordelijkheden door de opeenvolgende kabinetten Rutte zijn we onderhand ook wel klaar mee.
@Ruikbaard | 19-06-22 | 11:04: Nou, ze hebben een plan, en dat flikkeren ze over de muur van de provincies onder het idee : "Hier, zoeken jullie het maar uit, wij zijn alleen opdrachtgevers.".
Weer geen partij Omtzigt. Dit is onzin.
Nee geen onzin want er is en er komt geen partij Omtzigt. Denk niet dat hij dat aan kan. Hoogstens sluit hij zich aan bij andere partij.
Sigrid Kaag valt van haar bezemsteel.
En nu al die kleine splinterpartijen nog bewegen tot lijstverbindingen.
D66 meer dan gehalveerd! Uitstekend! Ik zou zeggen: op naar de decimering!
Kartel slinkt door ronduit krankzinnig beleid. Wij zijn zo'n beetje de enigen die dergelijk beleid voeren op het gebied van stikstof, klimaat en immigratie. Het ultieme 'weg met ons' denken. De NPO zal binnenkort wel ingeschakeld worden om de 'rechtsextremisten' wat actiever te bestrijden.
Ik zit te wachten op de dag dat zelfs de SGP als een guurrechtse partij wordt weggezet. En de SP ook als verdacht wordt geafficheerd.
@Phantomas | 19-06-22 | 10:47: let op! Voor het einde van dit jaar!
PvdA +3..
Quelle horreur.
En wat dacht u van GL?
Mensen zijn gewoontedieren. Als ze weg willen bij VVD/D66 zullen ze nog steeds op de 'oudere' partijen stemmen als alternatief.
Dat zijn overgestapte D'66-stemmers die weer naar het oude nest keren
@Zapata10 | 19-06-22 | 10:40: *Huiveren doet….*
Zou dat niet de Kuikenbonus zijn?
Le cochon chie à l'envers.
Dus, de coalitie is nu 31 zetels kwijt, nota bene dankzij de 2 zetels van de CU, anders was het nog erger geweest.
Deze club regeert dus zonder actueel mandaat van de kiezer, dat is wel duidelijk. En tevens is duidelijk dat ze de rit tot iedere prijs willen uitzitten, in de hoop dat het t.z.t. weer beter gaat, en hun kiezers terug zullen komen.
Die hoop is in Nederland vaak terecht; de behoudzuchtige meute blijft toch wel VVD stemmen.
Wat stel je dan voor? Dat de coalitie tussentijds moet worden aangepast adhv de peilingen? Dan is onwerkbaar. Daarbij wordt de soep zelden zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Of de Boze Boeren Bond geschikt is om te regeren, hangt toch sterk af van de kandidaten Populientje waarmee op de proppen komt.
"Dus, de coalitie is nu 31 zetels kwijt [...]"
Nee, ze hebben nog steeds hetzelfde aantal zetels. U verward peilingen met verkiezingen.
Lientje for (min)President! wereldwijf.
Het oude gezegde luidt: Ieder zijn meug zei de boer (en hij vergreep zich aan zijn varken)
@Schadenfreude | 19-06-22 | 10:44:
De ongekuiste versie is: 'Een kut is een kut', zei de boer en hij neukte een varken.
Als er zulke grote thema's spelen waar tijdens de verkiezingen niet over is gesproken en je als regeringspartijen zoveel verlies aan draagvlak ziet voor je beleid dan zou in een behoorlijke democratie de logische stap zijn om nieuwe verkiezingen uit te schrijven om nieuw draagvlak voor aangepast beleid te creëeren.
Dat dit niet gebeurd is veelzeggend voor de staat van onze democratie en kwaliteit van politici en, niet te vergeten, ambtenaren.
Nee, nieuwe verkiezingen is wel het laatste wat de coalitie nu wil. Wat zeg ik? Als ze het konden flikken, zouden ze verkiezingen überhaupt het liefst helemaal afschaffen, D66 voorop, want dat is de regentenpartij bij uitnemendheid, die háten het volk.
en "gebeurd" is natuurlijk met een t. Sorry...
@Pje911 | 19-06-22 | 10:42: Nou nee hoor.
@uisge baugh | 19-06-22 | 10:48:
De komma ontbreekt achter gebeurt. Vandaar het misverstand.
@gestoptmetroken | 19-06-22 | 10:55: Ik had hem door maar hij hoeft van mij geen sorry te zeggen.
De klimaatdoelstellingen per sector staan gewoon in het regeerakkoord.
D66 11 zetels nog steeds 11 te veel. Maar ook VVD 22 zetels snap ik niet als je kijk was ze presteren. Naar ja volgende verkiezing komen ze weer terug zijn er weer veel mensen die alles vergeten zijn van Rutte en co
D66? — stikstof erover…
Zetels gaan wel naar die engnekken van GL en de PvdA. Witte onderbroeken kunnen niets anders dan tussen die drie kiezen.
Hartstikke leuk hoor, maar kijken we nu naar een peiling die ons vertelt dat een meerderheidskabinet uit minstens zes partijen moet bestaan die samen het hele spectrum beslaan?
Want dan snap ik dit gejuich niet zo.
Nee hoor, een heleboel van die partijen kunnen als een gezamenlijke lijst.
CDA/CU VVD/D66 PvdA/GL JA21 kan eventueel bij de VVD. SP en dieren kunnen samen qua standpunten. En dan nog, beter geen kabinet dan dit.
Nou ja, we zijn hier op z'n tijd ook wel een beetje optimistisch ingesteld dus af en toe leggen we de aandacht op dat een lichtje in de duisternis.
Er zijn een paar redenen voor gejuich:
- De teloorgang van D66 en zijn arrogante minkukels
- VVD lijkt steeds minder steun te krijgen bij de bevolking
- We lijken af te stevenen op een situatie waar niet meer aan het begin van de kabinetsperiode wordt vastgesteld dat de regering bij volmacht kan regeren.
Het kan nog interessant worden als de boeren die met hun bedrijf grenzen aan een Natura 2000 gebied zich slimmer organiseren, stoppen met hun boerenbedrijf maar wel als nieuwe coöperatie zélf die grond (stikstofvrij) gaan ontwikkelen; desnoods met buitenlandse investeerders. Dan weet je zo of het echt om de klokjesgentiaan gaat of over de projectontwikkelaarslobby en ondernemersclubs die hun winst door arbeidstekorten niet meer kunnen maximaliseren in de Randstad en overstappen op vastgoed (huizenbouw), energietransitie en klimaatindustrie.
Succes met ontwikkelen op grond die de bestemming landbouw heeft.
@Capt. Iglo | 19-06-22 | 10:34: Die bestemming wijzigt zodra het eigendom op de juiste ontwikkelaar is overgegaan.
@Pje911 | 19-06-22 | 10:36: nee hoor, je moet via de gemeente een wijziging aanvragen en die gaan daar natuurlijk niet aan meewerken als ze zelf plannen hebben met die grond. Het bestemmingsplan is niet afhankelijk van de eigenaar.
@Capt. Iglo | 19-06-22 | 10:43: normaal gesproken is het bestemmingsplan zeker niet afhankelijk van de eigenaar.... Maarja we zijn wel nederland he?
@Ben5570 | 19-06-22 | 10:56: 2 voorbeelden:
Er zijn hier huizen gebouwd in een bos terwijl het bestemmingsplan NIET gewijzigd is.Er staat hier een gigant van een kaasfabriek die gebouwd is onder voorwaarde dat de oude zou verdwijnen.Na vele jaren draait die nog steeds en de kaasfabriek is totaal uit zijn voegen gegroeid en is stukje bij beetje geegroeid.Dus er kwam GEEN combine, bewaakte parkeerplaat voor overnachten vrachtwagen chauffeurs.
@Ben5570 | 19-06-22 | 11:01: oja, en er zou hier een kunstijsbaan komen.
De ijsbaan met zwembad kwam er niet, de tennisbaan is naar de klote geholpen, de veroorzakers zijn weg, de inwoners zitten met een bijna failliete gemeente en een zgn zaken-b en w opgescheept en de burgervader, die bleef lekker zitten.Stond erbij en keek ernaar.
De peiling van IPSOS laat toch echt een ander beeld zien.
Je bedoelt die van 2 juni? We zijn ondertussen meer dan 2 weken verder.
Er is ondertussen genoeg bekend geworden wat van invloed is op eventuele huidige peilingen.
Maurice de Rode Hond, nuff said.
@TonAlias | 19-06-22 | 10:29: Eerdere peilingen van Maurice wijken anders ook af
Nog 47 virtuele zetels in een peiling, ja het zijn maar peilingen, maar toch vraag ik me dan af waar sommige politici het over hebben als ze melden dat er een groot draagvlak is voor hun beleid.
In hun eigen echokamer. Er zitten alleen steeds minder mensen in die kamer.
Draagvlak heb je maar eens per 4 jaar nodig, en bij de laatste verkiezingen hadden ze dat.
Er zijn voorlopig geen verkiezingen dus who cares.
Leuk hoor zo'n peiling. Maar uiteindelijk staan we over een poosje weer braaf in het stemhokje op de verkeerde partijen te stemmen omdat die de juiste beloftes doen. Dat die beloftes na de verkiezingen meteen in de papierversnipperaar gaan vergeten we dan maar... Geen actieve herinnering heet dat geloof ik.
yep, veel simpele zielen in Nederland. Rutte hoeft maar één dag voor de verkiezingen de accijnzen te verlagen voor brandstof en iedereen stemt weer VVD.
De meeste kiezers hebben het geheugen van een goudvis, de VVD-kiezers in het bijzonder. Rutte weet dat als geen ander, daarom doet-ie al jaren lang niets anders dan liegen, verdraaien en beloftes verbreken, in de wetenschap dat het geen ene moer uitmaakt bij de domme Nederlanders.
Ik zie nog steeds wel toekomst voor JA21 om de plaats van VVD in te nemen, maar dan zullen toch wel een kwaliteitsslag moeten maken in beleid, uitstraling en kandidaten.
Het lijkt alsof ze geen keuze kunnen maken of ze willen concurren met de VVD, of met FvD/PVV. Zelfs Eerdmans laat zich soms te snel verleiden tot makkelijk populisme en roeptoeteren, en die Eppink is helemaal een dwaas; die hoort gewoon bij het FvD. Zelfde in het Europees Parlement; Hoogeveen is een talent en redelijk, maar die Roos spoort natuurlijk voor geen meter.
Die Eerdmans laat zich alleen verleiden door een mooie pluche stoel. Verder lult hij met alle winden mee, als ie maar aan kan blijven.
@TonAlias | 19-06-22 | 10:23: hij heeft het net als wilders geprobeerd
Eerdsmans
Werdt toen ook buiten gesloten en als racist bestempeld
Met zo een uitslag krijgen we een kabinet van VVD+GL+PvdA+D66+CDA+CU+Volt. Het huidige cynische beleid moet hoe dan ook worden voortgezet en daar passen BBB, JA21 en PVV er niet in.
Dat zal mij een zooitje worden ,arm Nederland.
Kaag kent het volk niet
En het volk pruimt Kaag niet
Punt.
Maar zij zit er ondertussen wel punt.
Het volk stemt sowieso niet op D66.
D66, wat waren ze blij.
Das war einmal...
scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.643...
Dank hiervoor. Wat heeft die Jetten ingebracht zeg?
@Gele Beer | 19-06-22 | 10:24:
Robbie J. ten voeten uit:
pbs.twimg.com/media/FVjoGYDXEAA3bLf?f...
@leo de pejo | 19-06-22 | 10:36: hij heeft inderdaad de drie raampjes uit het gebouw verwijderd.
@Gele Beer | 19-06-22 | 10:24: Heeft Jetten iets ingebracht? Het lijkt me meer een catcher dan een pitcher.
Het meest opzienbarende is de BBB van Van der Plas.
Dat mens kan niets. Nou ja, beetje blaten. Maar dat kan iedereen.
Waarom zou je daar op stemmen?
Ditzelfde geldt trouwens voor een hoop andere partijen. Waarom zijn er zoveel mensen die denken dat die partijen iets kunnen. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk oppositie voeren. Als ze dat niet eens kunnen waarom zou je denken dat ze zouden kunnen regeren? Het is een dubbele teleurstelling. Neem een Wilders of een Baudet. Ze kunnen niets. Waarom? Ze zijn ontzettend lui en daarom presteren ze helemaal niets. Beetje blaten voor de bühne is het wel zo'n beetje. Spreekbeurten houden om te klagen. Meer kunnen ze niet. Nu wil ik niet zeggen wat je moet stemmen maar Jezus wat ben ik doodziek van die "populisten" die niets kunnen, weten of doen. Het is een schande voor ons land.
"Dat mens kan niets."
U herkent dat als geen ander.
Plaatje. Grijs. Vast in een groef.
Wat heeft uw partijtje de afgelopen jaren gepresteerd? Behalve een grote mond opzetten.
Wilders lui? Ja hij is zo lui dat hij zijn eigen vrijheid al jaren opoffert en geen privéleven heeft. Daarnaast is ie bij vele debatten actief aanwezig en ziet ie zelfs kans om, ondanks de beveiligingsproblemen, bezoeken in het land te doen (ter Apel O.a.). Dat hij geen directe invloed heeft op het bestuur kun je hem (of welke andere politicus uit de oppositie) niet verwijten.
Ok ok, maar zijn ze nu incapabel (niet kunnen) of lui (niet willen)?
Dit is waarom men een hekel begint te krijgen aan D66ers.
Hun partijtje is heilig en de rest is dom en “populist”.
Kan dat marginale partijtje van je geen pijnloze dood sterven?
Sorry, een beetje blaten kan iedereen? Als je zo begint ben je meteen af en is de rest van je betoog overbodig.
Een goed verhaal vertellen is niet iedereen gegeven, sterker nog, dat kunnen maar weinigen. Sophie Hermans kan het bijvoorbeeld niet.
@Guy_Tare | 19-06-22 | El Quack heeft gezegd dat ze bedreiging/ geweld etc. tegen politici niet pikt,nu ga dan snel aan de slag voor dhr.G.Wilders,wordt hoog tijd na al die jaren van bedreigingen.
De meeste politici zijn populisten die niets kunnen. Die worden zelfs minister van Justitie of van Financiën. Kaag wet nauwelijks wat debetof credit inhoudt. Maaimachine heeft ze iets aan haar echtgenoot ook, het schijnt dat de ook iets met
financiën deed in de Gazastrook: het laten verdwijnen van steungelden uit de EU.
@Beftruck | 19-06-22 | 10:32: Theodrus is al doodziek, het begin is er.
@Here's Freddy | 19-06-22 | 10:40: Maai machine is natuurlijk maar. Verdomde autocorrectie ook....
@Guy_Tare | 19-06-22 | 10:29:
Wilders wordt beveiligd als de koning. Vind je Wim-Lex ook zielig? Verder bestaat Wilders zijn "werk" uit domme spreekbeurten houden die nergens op slaan en mensen beledigen. Hij heeft geen visie, geen plannen hij mekkert alleen maar.
Mee eens. Ik ben ook doodziek van die populistische partijen zoals D66 en GL die niets kunnen, weten of doen. Inderdaad een schande voor het land.
@Theodorus.Goldbach | 19-06-22 | 10:44: Ik heb het woord zielig niet genoemd. Daarnaast is de beveiliging van de koning t.o.v. Wilders haast een formaliteit, daar Wilders dagelijks concrete doodsbedreigingen krijgt.
Die spreekbeurten kunt u nergens op vinden slaan, het is echter een vertaling van wat er leeft onder vele Nederlanders die stelselmatig genegeerd en bespot worden door mensen aks u. En daar baseert hij zijn visie op, wat u wellicht geen visie noemt omdat u het er niet mee eens bent.
@Coolcalmcollected | 19-06-22 | 10:43:
Of je het nu eens bent met D66 of hun idealen verafschuwt maakt niet uit. Ze presteren ten minste wat. Zo hadden ze het de wet raadgevend referendum er doorheen geduwd in de oppositie. Ja dat referendumwetje die jullie verkloot hebben door het te misbruiken in een poging om de regering en de EU een hak te zetten.
@Guy_Tare | 19-06-22 | 10:52:
Wilders krijgt doodsbedreigingen van droeftoeters uit Pakistan. Je moet niet overdrijven. Verder heeft Wilders geen visie. Vraag hem maar hoe hij "islam" uit Nederland gaat verbannen of verminderen. Daar heeft die "MAVO-klant" geen antwoord op. Hij kan zeiken en zeuren. Verder niets. Daar heb je niets aan. Het maakt niet uit 'wat er leeft' in jouw leventje. Aan Wilders heb je niets.
@B*tchmeister | 19-06-22 | 10:52:
Waarom ben jij zo dom dat je denkt dat je weet wat 'mijn partij' is? Want mijn partij is namelijk helemaal niet gedecimeerd in de peilingen sukkel.
@Theodorus.Goldbach | 19-06-22 | 10:58: Naast de vele doodsbedreigingen die hij inderdaad uit Pakistan krijgt, zijn er ook nog vele doodsbedreigingen uit Nederland. Hij doet altijd aangifte en soms leidt het ook tot rechtszaken, maar het probleem blijft. Ongeacht wat u van Wilders en zijn punten vind, vind ik het droevig hoe u deze bedreigingen bagatelliseert. Geen enkel mens verdient het om zo te moeten leven, louter omdat hij een andere mening heeft.
U heeft uzelf ook gediskwalificeerd met uw “mavo-klant” opmerkelijk. Dit soort elitair gedrag van zgn. Hoogopgeleid Nederland is precies waar de aversie jegens de politiek vandaan komt. En het zegt ook niets, want menig hoogopgeleid persoon kan nog steeds de grootste onzin verkondigen.
@quigg | 19-06-22 | 10:38: precies, die schijnt inhoudelijk sterk te zijn, net als Pieter Omtzigt, maar je moet meer kunnen als politicus: het goed voor de bühne weten te brengen -dat kan Sophie niet- en goed kunnen samenwerken/ verbinden -dat kan Pieter niet.
@Theodorus.Goldbach | 19-06-22 | 10:59: Niet gaan schelden, Theo. Of is dat soms de mores van je partij?
Lui?Geert wordt bedreigd woont in een safe house
Hij heeft opgegeven id
Baudet is teveel met zich zelf bezig
Jammer dat Hiddema weg is
@Guy_Tare | 19-06-22 | 11:09:
"En het zegt ook niets, want menig hoogopgeleid persoon kan nog steeds de grootste onzin verkondigen."
Klopt zie casus Baudet.
Mensen die Wilders bedreigen in Nederland krijgen gevangenisstraf.
@Theodorus.Goldbach | 19-06-22 | 10:53: Lees nu eens terug wat je schrijft. De referentiewet was een goed idee. Eindelijk een initiatief waarmee de burger invloed kan uitoefenen op het beleid gedurende de looptijd van de regering, in plaats van eens in de 4 jaar een mandaat afgeven waarvan de stemmer uit ervaring op voorhand al kan voorspellen dat van de mooie beloftes uit de verkiezingsprogramma's toch niets terecht gaat komen. Maar als de uitkomst van het referendum over de EU grondwet dan tegen de verwachting in tegenvalt heet het opeens misbruik maken? Wat een gotspe, hoe krijg je het op papier. Alsof er gedacht wordt, we hebben het niet goed uitgelegd of de kiezer is te dom om het te snappen. Terwijl de meeste burgers goedopgeleide en weldenkende kiezers zijn die de EU helemaal niet zitten. We spreken dezelfde taal niet eens, laat staan dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen. Er zijn genoeg landen bij die de EU alleen als melkkoe zien maar, als de miljarden weer ontvangen zijn, gewoon doorgaan met hun eigen beleid.
@quigg | 19-06-22 | 12:51:
" Terwijl de meeste burgers goedopgeleide en weldenkende kiezers zijn die de EU helemaal niet zitten."
Haha wat een onzin.
pbs.twimg.com/media/FViBwvRWUAEW1sV?f...
Dit moeten ze ermee doen.
11/150e deel van stemmend Nederland vertegenwoordigen. Dat zijn zo’n 600k mensen.
En dan zo’n grote bek. Het is weerzinwekkend.
Dan maar die rare van BBB straks in het kabinet. Wel de Oostvaardersplassen laten bestaan alstublieft en niet zo janken over de mores in Den Haag.
Volgens Rutte zit ie nog steeds op zijn plek omdat 2 miljoen mensen op hem hebben gestemd.
PvdA 3+, is dat omdat Benschop zo geweldig doet met zijn aanpak van Schiphol chaos?
Nee, natte droom door de fusie met GL.
@gestoptmetroken | 19-06-22 | 10:19: Het is ook een natte droom van GL dat het aantal vluchten flink omlaag gaat en tickets fors duurder. Geen last van plebs meer tijdens de zoveelste vliegreis voor karma deugen.
De PVV blijkt wel een trouwe stabiele aanhang te hebben, niks erbij, niks eraf.
Daar kunnen D66 en de VVD alleen maar van dromen.
De PVV is al jaren vrij van grote incidenten en heeft een vaste agenda en standpunten. Samen met SGP wellicht de meest stabiele partij op dit moment.
@Guy_Tare | 19-06-22 | 10:24: ze hebben voor hun standpunten zelfs mee regeren laten gaan
Kan je van Rutte niet zeggen
Vraag van Rick Nieman,moeten we ons schamen voor ter Apel?
Zeker het is een schande dat er zoveel mensen binnenstromen en dat je vind dat je daar verantwoordelijk voor bent.
Moeten wij eens proberen in welk ander EU land dan ook.
Het is gewoon een COA verdienmodel.
Dat is niet het antwoord waar meneer Nieman op hoopt. Hij denkt meer aan je zo schamen dat je je woning opoffert aan die arme asielzoekers
En wat een cliche ministertje weer in de uitzending.
Beloof me dat als hier de dijken eens door gaan breken dat je niet gaat vluchten en andere landen op gaat zadelen met jouw probleem, maar gewoon lekker 4 meter onder water blijft.
Het grote probleem van NL is de massa immigratie. Deze ongebreidelde massa immigratie in het dichtstbevolkte land van Europa heeft direct invloed op: de zorg, huisvesting/woningnood, beroep op sociale zekerheid, veiligheid, sociale segregatie, etc. Dit zou bovenaan de agenda van het nationale debat moeten staan. Het benoemen en bespreken wordt echter geframed als extreem rechts.
Als Rutte in september zijn vertrek aankondigt (want zijn enige doel van langstzittende uitbuiter van de onderklasse is dan bereikt) dan stort de VVD nog verder in elkaar.
Rutte heeft echt geen 2 jaar nodig om 180 graden te draaien in toch mee te doen aan de EU parlementsverkiezingen in 2024.
Ik hoop dat Zwagerman gelijk krijgt en dit kabinet struikelt over de stikstof.
www.youtube.com/watch?v=uEnw2KQv6b0&a...
Op het vvd-congres riep het Limburgse Statenlid Teun Heldens in ieder geval de VVD en het CDA al op uit het kabinet te stappen als het stikstofplan doorgaat. Hij stelde dat met het plan van het kabinet de 'agrarische sector de nek wordt omgedraaid'.
www.bnr.nl/nieuws/politiek/10478427/v...
Het CDA eist aanpassingen en d'66 heeft aangekondigd op z'n strepen te blijven staan. Het gaat prima.
nos.nl/collectie/13901/artikel/243264...
www.trouw.nl/politiek/d66-trekt-stree...
Zolang Pepijnen,jong jovd’ers nog gebrain washed worden gaat het heel lang duren ben ik bang.
Zeer vreemd dat de Media deze des- info en onkunde van de Minister niet gaat uitzoeken maar waarschijnlijk zegt dit alles,er werken meerdere sjoerds bij de media wellicht.
Mooi dat ze in een busje passen. D66 ers kunnen toch uit een koffer leven.
"TK2021", die mooie tijd dat 50plus nog een zetel had.
D66 vooral hun stikstof en klimaat wensen uitgebreid aandacht geven. Vanuit hun ivoren torentje zien en horen ze de bevolking niet. Of beter gezegd zij weten wat goed voor je is, dus je hebt het maar te slikken. Totdat de verkiezingen komen, dan pretenderen ze te luisteren en dien huilie als de uitslag niet bevalt. Bij de gemeente verkiezingen wist een linkse partij ook niet hoe het kwam dat ze veel zetels kwijtraakten. En dikke pret om hun wethouder en fractie in volkomen verslagenheid te zien toen de uitslagen binnenkwamen. Het liegen en bedriegen over windmolen parken vond ik stuitend. Enerzijds zeggen dat er geen windmolens worden overwogen en de wethouder die van niks weet. Diezelfde wethouder had al wel onderzoek laten doen en plannen maken (lang leven de WOB) naar waar de windmolens moeten komen. In een later document voor de energie transitie stond een energie opgave en als die niet wordt gehaald dat dan windmolens moeten komen. Met alleen zonnepanelen werd de opgave niet gered, dus windmolens. Men heeft dus voorgesorteerd op windmolens en gelogen over dat er geen plannen zijn. Het zijn dit soort heimelijke acties die het vertrouwen in de politiek beschamen. Enkel door WOB en kritisch stukken te lezen zie je verschil tussen wat politici uitkramen en wat er aan beleid wordt uitgezet.
Durf rustig te stellen dat 80 a 90 % van de Nederlanders / Hollanders het (gedeeltelijk) eens is met Wilders maar uiteindelijk bij verkiezingen op veilige partijen stemt. En dat blijven ze doen.
Van dergelijk nieuws krijg ik wel een dikke elan. Maar dan wel een echte.
Mooi
Over een tijdje past de D66-fraktie een Fiat Multipla.
Een goggomobiel
Ik hoop dat ze strak wegrijden in een BMW Isetta.
En daarom houden ze krampachtig vast aan de macht die ze hebben. En wat gaan wij als gewone burgers daar tegenover stellen? Afwachten tot wij verzuipen?
Het wachten is op de haatcampagne tegen Lientje.
Ik geloof dat deze met een reaguursel, hier net om 10:06 uur, begonnen is?
Lees de tegel van Japannertje..
Er zullen in korte tijd en op kort termijn een hoop beslissingen genomen moeten worden over zaken die nergens in een verkiezingsprogramma van de laatste verkiezingen terug te lezen zijn.
Met dit soort peilingen zou ik als premier toch denken: Doe maar even nieuwe verkiezingen om te kijken of ik toch nog het weer mandaat krijg om het land door deze barre tijden te leiden.
Barre tijden? wen er maar aan, dit is het nieuwe normaal.
@W_F | 19-06-22 | 10:15: Niet normaal maken wat niet normaal is...
Welnee. Rutte vindt het prachtig dat hij, samen met zijn spijkerharde tassendraagster, krachtig leiderschap toont in deze barre tijden.
Jij zou denken doe maar even nieuwe verkiezingen. Nou, Rutte is wat realistischer. Die ziet de peilingen en denkt: "Nu even geen nieuwe verkiezingen". En zo denken ook Kaag en die ene van het CDA.
Regeerbaar is anders, maar ik zie een duidelijke rechtse meerderheid: VVD, PVV, BBB, JA21, CDA, FVD, SGP, BVNL: 81 zetels.
Jammer genoeg duren de verkiezingen nog 3 jaar.. tegen die tijd zijn we allang verloren.
Het zijn de langste verkiezingen uit de vaderlandse geschiedenis.
Het grote probleem / gevaar voor Tante Lientje is dat zij niet in staat zal blijken om voldoende aansprekende, kundige lieden om zich heen te verzamelen, die geen spreekbuizen zijn van de veevoederindustrie of de CONO.
Zou best kunnen maar dat betekend dat ze in het slechtste geval niet beter is dan wat er nu zit, maakt het inruilen het nog steeds waard.
Wanneer wordt die populistische bubbel van Caroline van der Plas toch eens doorgeprikt?
Ja ze kan lekker volks doen, maar ze gebruikt precies dezelfde technieken als extreemrechts; alleen maar liegen en desinformatie verspreiden, ophitsen en verontwaardig veinzen. En uiteindelijk zit ze er alleen voor de belangen van haarzelf en grootbedrijven als Vion, De Heus, Vandrie, Monsanto en meer van dat soort.
Gewoon een opportunistische profiteur.
Lol, dit is wel erg opzichtig.
Deze bubbel wordt pas 2 maanden voor de verkiezingen doorgeprikt, waarschijnlijk door de VVD. Timing is alles.
-
Wat voor desinformatie verspreidt zij dan? Over een verstikkende stikstof deken? Over hoe je met kernenergie huizen verwarmt? Over het niet op de hoogte zijn van schandalen in de partij?
Jezus wat een gelul.
Heb je door welke technieken jij gebruikt? Je trekt ongefundeerd de extreem-rechts uno kaart en maakt even een claim dat ze alleen kan liegen en desinformatie verspreiden.
Je diskwalificeert jezelf zonder een goed voorbeeld van hoe ze liegt (we hebben Rutte glashard zien liegen) en disinfo verspreidt.
Ik ben Team Natuur, dus absoluut geen Team BBB, maar ik zie geen grote leugenaar maar iemand die belangen najaagt waar de natuur en leefomgeving schade van ondervindt. Voorbeeld is in regio (Neder)Weert de vergrote kans op longontstekingen door aanwezigheid vee en met name geiten. Verder vind ik dat dieren niet in een megastal horen maar in een wei. Dan maar minder vee en geen export.
Hoi Sigrid!
@Dr.Platypus | 19-06-22 | 10:18: Ik lees haar Twitter regelmatig. Echt gewoon zo'n beetje alles wat ze post omhelst het achterwege laten of verdraaien van relevante feiten.
@Dr.Platypus | 19-06-22 | 10:18: dan gaan ze de veeteelt in Roemenië opvoeren en vanuit daar doen. Met veel minder strenge regelgeving. De Chinezen gaan echt niet opeens minder varkensvlees eten omdat wij hier in NL een zgn. stikstofprobleem hebben.
alleen maar liegen en desinformatie verspreiden, ophitsen en verontwaardig veinzen; u hebt het over D66?
Jappanert
Nou, als ik uw oordeel over mevr. Van der Plas lees past ze prima in de nitwitvijver binnenhof .
Wat is nu het probleem nog?
Suicide by N
Zijn er dames reaguurders die de uitspraak van Kaag over de toenemende vrouwenhaat kunnen onderschrijven? Mijn vriendin staat in ieder geval met de oren te klapperen.
Ik heb het idee dat Kaag een aantal oneliners of statements aanwendt om zichzelf als sterke vrouw of voorvechter van vrouwenrechten neer te zetten. Voor eigen gewin en voor eigen ego dus.
Een verhaal creeëren wat in de praktijk even anders zit. Ik vind dat persoonlijk niet echt fraai omdat je hiermee een maatschappelijke concensus beinvloedt.
Ik ben dan wel geen dame maar neem het haar wel kwalijk dat ze zich verschuilt achter "vrouw zijn".
Het is gewoon een verschrikkelijk mens.
Die uitspraak stoort mij ook. Zo maak je van een vrouw altijd een slachtoffer.
Ik weet waar het vandaan komt: als mensen kritiek hebben op iemand als Kaag , worden er negatieve woorden over haar geslacht gebruikt zoals heks.
De conclusie uit onderzoekjes en analyses is dan dat een vrouw niet op de inhoud wordt beoordeeld maar op haar vrouw-zijn.
Alleen wordt er vergeten dat dit afkraken zo goed als altijd wordt toegepast. Op de lagere school wordt zo iemand voor "rooie", "smurf," "spaghetti-sliert" uitgemaakt.
In de politiek ook voorbeelden te over: Balkenende werd Harry Potter genoemd en Geert Wilders wordt nog altijd aangesproken op zijn geblondeerde haar.
Als je dat laatste voorbeeld volgt in de trant van de uitspraak van Kaag, kun je concluderen dat mensen met geverfd haar niet serieus worden genomen en er sprake is van waterstofperoxide-haat.
@Roos | 19-06-22 | 10:14: Haha! Mooi.
@letopuwzaak | 19-06-22 | 10:07:
En dan de mond vol hebben over 'populisten'.
Ik weet niet precies welke uitspraak van wanneer je bedoelt. Ik weet wel dat vooral mannen een boel klappen uitdelen. Zowel aan vrouwen als aan mannen. Zolang er niet meer vrouwen dan mannen worden gekopschopt is vrouwenhaat niet meer dan onzin.
@JJMS | 19-06-22 | 10:22:
Ja, ik vind dit inderdaad ook een vorm van populisme. Eigenlijk nog iets meer dan heb op ietwat populaire wijze durven benoemen van problemen die wel echt spelen. En verder wat@Roos zegt.
Het is dat ze antisemiet is, anders had ze ongetwijfeld al lang vrouwen als "de Nieuwe Joden" neergezet. Framen is ze namelijk gek op.
Heb moet het zijn uiteraard.
Ik ben weliswaar geen dame, maar ik meen desondanks te mogen opmerken dat de 'steeds venijniger' 'vrouwenhaat' waaraan Kaag op haar partijcongres refereerde slechts betrekking heeft op 'mondige' vrouwen uit de elitair-linkse hoek. Ze haalde de 'haat'tegen Femke Halsema aan (die alles te maken had met de locatie van voetbalhuldigingen, en niets met het vrouw-zijn van La Kaakklem) de 'haat' tegen Christianne van der Wal (had alles te maken met stikstofmaatregelen en boze boeren, niets met het vrouw-zijn van Mw. van der Wal) , tegen Marion Koopmans die zó bedreigd zou worden dat Oerol van haar aanwezigheid verschoond mocht blijven (heeft alles te maken met COVID-wappies, niets met het vrouw-zijn van Koopmans) en met de 'bedreiging'van Nadia Bouras, waarvan nog niet eens zeker is -
één sticker op een deurpost? c'mon!- of het niet een kwajongensstreek is geweest) (heeft niets te maken met haar vrouw-zijn, wél met gesubsidiëerde geschiedvervalsing) . 'Vrouwenhaat' wordt er met de haren bijgesleurd en zoals bij Kaag te doen gebruikelijk: de kinderen van de betrokkenen worden er met de haren bijgesleurd. 'Vrouwenhaat' is bij Kaag voorbehouden aan het soort vrouw dat betaald wordt van uw en mijn centen, dat vooral links is, en dat maatschappelijk-politiek hoog in de boom zit.
-
Waar je Kaag NIET over hoort, zijn tienduizend binnen de religie van de vrede in huis opgesloten vrouwen, illegale kinderhuwelijken en polygamie, het gegeven dat in Nederlandse steden vrouwen niet over straat kunnen zonder voor 'hoerrrr' te worden uitgemaakt en het gegeven dat vrouwen zich inmiddels twee keer bedenken voordat ze 's avonds in de trein stappen of dat zomerjurkje aan doen. De ECHTE, de ware vrouwenhaat - die bestaat namelijk niet in het Nassaukwartier van Den Haag, waar de eerste de beste persoon zonder piemel - hoe dom ook- tijdens heimelijke avondlijke sessies op het politiek/bestuurlijke schild geheven wordt.
Ze bedoeld die groep die totaal niet integreert?
En jonge meisjes betasten?
Westerse vrouwen die niet meer in bikini of een jurkje kunnen lopen?
Dit staatje toont maar één ding aan: de totale onbestuurbaarheid van Nederland.
-
Kiesdrempel NU!
Hoezo onbestuurbaar, er zouden eigenlijk 150 verschillende partijen moeten zijn. Die dichtgetimmerde regeerakkoorden en treurige partijdiscipline is wat de daadwerkelijke volksvertegenwoordiging kapotmaakt.
We horen je wel, en nee natuurlijk.
Dit staatje toont maar één ding aan: het vertrouwen in de politiek is tot een dieptepunt gedaald.
Zoals ze in het Engels zeggen: "be careful what you wish for".
Het is namelijk absoluut noodzakelijk dat een regering vier jaar lang bij volmacht regeert en de tweede kamer door de kadaver-discipline van de regeringspartijen niet hun controlerende taak kunnen uitoefenen.
Al deze verschillen t.o.v. TK2021 zeggen vooral ook iets over het debiele stemgedrag van een boel Nederlanders. Hoe mensen totaal niet nadenken over waarop ze werkelijk stemmen. Waan van de dag beslissingen.
Klopt. Partijen hebben geen duidelijk verhaal meer en de kiezer stemt op de minst-slechte optie. De kiezer zweeft natuurlijk niet, de partijen zweven. Dus iedere dag verschuiven de stemmen.
Partijen als VVD en D66 lieten zich met bepaalde programma’s kiezen. Eenmaal in het pluche komen ze met plannen over klimaat en immigratie en een oorlogstaal die desastreuze gevolgen voor Nederland zullen hebben. Het zijn niet de plannen waarmee ze voor de verkiezingen propaganda bedreven, of ik moet echt naar Specsavers.
De verschuivingen aan de linkerzijde tussen PVDA, GL en D66 zijn een overduidelijk bewijs daarvan. Dat zijn communicerende vaten in een driehoeksverhouding. Nu GL en PVDA een soort van fusie plannen, zie je een grote groep vanuit D66 weer terugkeren naar die partijen. Als straks in de aanloop van de verkiezingen blijkt dat die fusie ook niet het ei van Columbus is, stroomt een deel weer terug. En ongetwijfeld zal D66 tegen die tijd weer een nieuw verkiezingskonijn uit de hoge hoed proberen te toveren.
VVD blijft alleen de grootste omdat de rest gigantisch versplinterd.
Toch niet normaal dat een grootste partij 22 zetels heeft. Dat betekent dat 85% niet op Rutte stemt. En dan nog claimen dat hij het vertrouwen van de burger heeft.
Ook net na de koffie is het nog te vroeg voor deze overtuigde ras-Liber-Aal nu al aan de alcoholische versnapering te gaan, maar deze cijfers geven daar wel enige aanleiding toe. Helemaal vrolijk is te zien hoe Mount Caroline nu ruim boven D66 uittorent, zodat het Kaagmens daar niet meer met dedain op neer kan kijken, maar een stijve nek krijgt van het omhoog staren. Het is een mooie dag. Heerlijk!
Kaag heeft altijd die tafel nog he, om op te gaan staan. Het mens is overal op voorbereid.
Op de lagere school was een meisje in mijn klas, dat als twee druppels Sigrid was. Altijd betweterig, dure woorden, correct taalgebruik, wijsneus brilletje, hollie hobby, je hebt het wel. Op de laatste schooldag hebben we haar met de hele klas tijdens een wandeling in een sloot gejonast.
Wanneer zijn er weer verkiezingen?
Ik meen daaruit te mogen opmaken dat uw laatste schoolklas naar de huidige maatstaven gemeten voornamelijk uit afgunstige, gefrustreerde pestkoppen heeft bestaan.
Dit is de tweede keer dat je dit vertelt, pestkop.
hahahahaha...
Dit heb je al verteld en zo leuk is het niet.
ik lach nu wel, maar ik was eigenlijk ook zo (geen brilletje) en mijn klasgenoten hebben me een keer in een maisveld gesodemieterd. Toen moest ik toch wel huilen.
Anderen pesten omdat ze slimmer en serieuzer zijn dan jij bent is echt helemaal niets om trots op te zijn Jos.
Is ze verdronken of later een prominente D66-politica geworden?
Jammer dat je destijds niet werd geleerd dat dit meisje waarschijnlijk intelligenter was dan de anderen. Wellicht hoogbegaafd. Dat komt op leeftijdsgenoten over als wijsneuzerig.
Dat je dit toen niet in de gaten had, snap ik.
Dat je dit nu nog steeds niet in de gaten hebt, zegt iets over je ontwikkeling en bewustzijn. Het had je gesierd als je hier alsnog excuses aan het meidje had gemaakt.
@Roos | 19-06-22 | 10:36:
Zo is het.
@Roos | 19-06-22 | 10:36: Of erg dociel. Tja wie zal het zeggen?
En ook dat is een onsmakelijke vergelijking.
Maar dat is míjn mening.
Een coalitie die, ook al is het maar een peiling, 31 zetels kwijt is moet de "eer" aan zichzelf houden.
Echt helemaal niemand wil dit kabinet vol met clowns.
Hoe zit het nu met die Pechtold?
Daar hoor je niks meer over.
Hij rijdt nu als instructeur rond vanwege personeelstekort. CBR merkt er niks van of hij nu wel directeur is of instructeur......
Mijn hemel, wat voor schijtcoalitie ga je daar ooit mee krijgen?
Een coalitie die zich inzet voor witte zzp-koeien met zonnepanelen op hun voor de helft voor asielzoekers beschikbare viersterrenstal?
Wat we ook uitrolt, het is compleet onwerkbaar. Aan de 75+1 kom je nooit zonder met 6 partijen aan tafel te zitten.
Ja, het wordt tijd om België de oorlog te verklaren.
Het is onwaarschijnlijk hoeveel troep ze in de Schelde blijven lozen!
sijpelt? meer een overstroming
@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-22 | 10:01: Dat wordt wel wat veel Mus, Rutte heeft van de week al de oorlog verklaard aan Rusland.
@uisge baugh | 19-06-22 | 10:27: gaan we verliezen op deze manier
Heerlijk om te zien dat D66 en VVD ineenstorten. Maar verder is dit een compleet onbestuurbaar geheel geworden. Dat gaat niet goed komen. Kiesdrempel of andere vorm van bestuur is hard nodig. Ik vind het burgerberaad erg interessant waarbij willekeurige Nederlanders een soort van juryduty krijgen om mee te beslissen over belangrijke besluiten. Die kunnen dan zonder partijpolitieke overwegingen een weloverwogen mening vormen. Het huidige systeem is in ieder geval compleet stuk.
Nee vooral geen kiesdrempel zou ik zeggen. Laat de democratie zn werk doen. Fusies, splitsingen, implosies zijn van alle tijden. Wanneer dat leidt tot te weinig macht en slagkracht organiseert zich dat zelf wel weer.
Noem eens een _goede_ beslissing die de regering gedurende de afgelopen 10 jaar genomen heeft, die niet mogelijk was geweest als er veel meer kleinere partijen waren geweest. Met meer partijen word het veel moeilijker om slechte beslissingen door te drukken, maar al die beslissingen die met een heel krappe meerderheid worden aangenomen zijn helemaal niet zo goed voor de meerderheid van de burgers.
We moeten partijen zoals D66, Volt, VVD, GL gaan uitsluiten van verkiezingen want staatsgevaarlijk en totale prutsers.
Met een kiesdrempel zou een partij als bijvoorbeeld BBB nooit in de kamer zijn gekomen. Die staan nu in de peilingen op 14 zetels. Is wel echte democratie.
Ik vraag me af hoeveel kiezers uiteindelijk toch weer terugkeren naar - in elk geval - de VVD als redelijk alternatief, omdat zij ook die onbestuurbaarheid ervaren. Een hoop kiezers stemmen VVD, omdat zij die partij toch zien als een 'rots in de branding', het redelijke en stabiele alternatief voor de mogelijke chaos van de andere onbekende partijen ter rechterzijde.
Gelukkig gaat er versneld mandaat naar Brussel en gaat de landelijke politiek binnenkort alleen nog maar over de gewenste kleur van de speeltoestellen in Drachten-west en natuurlijk om het profileren voor Brussel.
Wanneer de drie meest stabiele partijen, DENK, 50Plus en PVV zijn, zegt dat dan iets over de politiek of over het stemvee?
Dat zegt veel over de huidige politici die het voor het zeggen hebben.
Nog veel voor vvd66 die net het land in een oorlog willen storten.
Dit is helemaal geen goede uitslag. Dit soort peilingen maken namelijk dat geen van de 4 partijen het kabinet zullen laten vallen. Pas als CDA of D66 in de plus staat maak je kans dat ze ineens het kabinet tackelen. Dus blijven we doormodderen met een kabinet dat allerlei rare fondsen van miljarden opricht en onze economie kapot draait.
Benieuwd wat Caroline vind van de bizarre en smerige vergelijking van FDF voorman Mark van den Oever van de situatie van de joden rondom WO2 en de boeren nu.
Heel weinig. Omdat het een door de msm opgeblazen fragment is waarvan weer lekker naar kunnen wijzen. Alles om het maar niet over de werkelijkheid te hebben.
@ole guapa | 19-06-22 | 09:55: opgeblazen?
Zaterdagochtend verscheen in de Volkskrant een interview met Van den Oever. Daarin stelde hij dat boeren met het landbouwbeleid van het kabinet worden gedecimeerd, zoals dat ook in de Tweede Wereldoorlog is gebeurd met Joden. Hij ziet de stikstofplannen van het kabinet als een aanval op een bevolkingsgroep. De FDF-voorman vindt ook dat boeren kampen met discriminatie. Ook die situatie vergelijkt hij met die van Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
@ole guapa | 19-06-22 | 09:55: De MSM heeft het kritiekloos gepubliceerd. Dat is dus geen opgeblazen fragment.
Gewoon even het nieuws volgen, en dan bedoel ik niet de anti-boeren nieuwskanalen, en dan kan je de genuanceerde mening van haar op de laatste acties van FDF vernemen. Caroline stelt zich in elk geval niet verdekt op in deze kwesties. Maar jij bent op zoek naar een quootje die je dubbelzinnig kan interpreteren begrijp ik.
@Moresnetunited | 19-06-22 | 10:33:
Volgens mij was ze daar al over ondervraagd en had ze zich daar al van gedistancieerd. Maar ik kan me vergissen, zie in Caroline ook niet "de verlosser" waar sommigen haar wel voor verslijten.
Nog steeds 11 te veel maar vooruit.
En ze hebben nog drie jaar om het hele land naar de kl*ten te helpen. En we zitten erbij en laten het gebeuren
Kaag met haar gezeik over vrouwenhaat pfff
Ga eens in die landen kijken waar je al die jaren gezeten hebt en begin daar eens over vrouwenhaat.
Wat een overdreven onzin.
Kritiek op je functioneren moet je niet omdraaien naar vrouwenhaat, muts!
De poort van Nederland staat wijd open voor middeleeuwse vrouwenhaters. Dankzij oa D66.
Een frame is veel makkelijker dan inhoudelijk op de kritiek in gaan, een lesje wat Kaag inmiddels wel heeft geleerd. Opmerkingen vanuit de kamer met een denigrerend *hahuhu* weglachen ook. Het mens is intrinsiek kwaadaardig. Maar goed, dat voel je al als je d'r ziet. Net zoals Gretta Duisenberg, zelfde type. Zwarte Weduwe all over again.
De vraag is, waar die -12 VVD zetelstemmers heen gaan. Ik hou mijn hart vast dat deze domme groep niet op D66 gaat stemmen als alternatief voor de VVD. Dat zou een nog grotere ramp zijn dan op VVD stemmen.
Nee, de weglopers bij de VVD lopen niet over naar D66, want die verliest even hard als de VVD, nog harder zelfs.
Het is tamelijk duidelijk waar de weglopers van de VVD heen gaan: JA21, BBB, en een enkeling naar Van Haga. De weglopers van D66 gaan naar PvdA en GL - mede waarschijnlijk vanwege hun fusieplannetjes - en nog wat naar Volt.
Het gros van de CDA weglopers gaat naar BBB. Het is mij alleen een raadsel waar die zetel winst van BIJ1 vandaan komt, en die zetel winst bij de SGP. Bij SGP kan ik me nog voorstellen dat een enkele teleurgestelde, heel gristelijke, CDA stemmer 'dan maar' SGP gaat stemmen, maar een verdubbeling van BIJ1? Dat is een heel naar, eng, intolerant kutpartijtje dat beter zo snel mogelijk uit de TK gestemd kan worden (evenals DENK natuurlijk).
@Dr_Johnson | 19-06-22 | 10:34:
Bij1 + 1? De doelgroep heeft grote gezinnen en die worden op een gegeven moment ook stemgerechtigd. En klagen is iets wat kennelijk loont in dit land, hun voorvrouw vreet er al 30 jaar goed van.
In het begin zag ik het als een goed initiatief, maar ik heb nu geen idee wat ik van dat hele JA21 moet vinden. Voelt een beetje als een wat netter ongeleid projectiel. Een soort FVD net manieren, maar ook weer met ideeën die voor mijn gevoel niet passen bij hoe men zich eerder profileerde. De klappen bij VVD en D66 zie ik graag.
Noem eens wat concretere voorbeelden?
Eerdmans is al sinds Fortuyn de zogenaamde redder met zijn mafkees ideeën.
PVV, FVD en JA21 hebben samen 32 zetels in de peilingen. Dat geeft aan dat er nog steeds ruimte is rechts van de linkse VVD, voor een partij die daadwerkelijk fatsoenlijke rechtse politiek bedrijft.
@Boeddha18 | 19-06-22 | 10:12:
Een hoop klassieke liberalen blijven VVD stemmen omdat er geen alternatief is dus ik denk als er weer een normale rechtse partij opstaat die inzet op een kleine overheid, lage belastingdruk, minder regeldruk en migranten die zelf hun broek op moeten houden of anders einde verblijf je zo aan de 40+ zetels zit in deze tijd. Tenzij je natuurlijk ook weer - zoals iedere nieuwe partij - met een hele zwik avonturiers en psychiatrische patienten in de Kamer wordt gekozen.
'D66-leider Sigrid Kaag ziet ‘steeds venijniger’ vrouwenhaat: ‘Het neemt bijna middeleeuwse vormen aan’, daar merkt Carolientje niet zo veel van.
Kaag heeft nog geluk. In de middeleeuwen belandden heksen op de brandstapel.
Mijn buurvrouw heeft een hekel aan Jesse Klaver.
Is zij nu een mannenhaatster?
Het leven wordt er niet eenvoudiger op!
@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-22 | 09:50: Pas op, het is misschien een buurmens, en dan weet ik het niet.
Pim Fortuyn kreeg een poeptaart in zijn gezicht gegooid door vrouwen. Was dat middeleeuwse mannenhaat?
@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-22 | 09:50: Een man met een eikeltjes pyama telt niet.
De versplintering van de Nederlandse politiek is een rechtstreeks gevolg van het onbetrouwbare beleid van de onzalige kongsi die ons land de afgelopen jaren heeft trachten te besturen. Het wordt tijd voor échte beroepspolitici. Niet voor knakkers die het Tweede Kamerlidmaatschap of een kabinetspost zien als opstapje naar een Europese functie of dikbetaalde baan als lobbyboer. Nee, mensen die nog daadwerkelijk zonder gedraai en gekonkel willen bijdragen aan een beter Nederland. Maar dat zal wel ijdele hoop blijken.
Overigens past de D'66 fractie na nieuwe verkiezingen in een kleiner busje. Nu hebben ze helaas nog een halve stadsbus nodig...
Ik zie die mafkees van Farmers Defence Force al al minister van defensie. Kan hij mooi de wapens richten op de eigen bevolking.
zo zouden ze graag de subsidies in stand houden
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:41:
Het lijken wel D66ers inderdaad.
'Keihard omlaag met Kaag' is de nieuwe slogan van D66.
"De bezem erdoor."
"Zuip een stuk in uw kraag, wees vaag, krijg een knoop in uw maag en stel geen enkele kritische vraag. Stem Kaag"
Leuk allemaal maar met de EU die ons bestuurt maakt de politieke kleur van de poppenkastpoppetjes in Den Haag geen bal uit.
kletskoek, bovendien zit NL in alle besturen van de EU en regeren ze daar gewoon mee.
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:40: vooral dat “regeren ze daar gewoon mee” doet mij lachen.
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:40: En dat verandert precies niks aan mijn stelling.
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:40: onze invloed daar is zeer beperkt. Zie bijvoorbeeld de discussie over het kandidaat lidmaatschap van Oekraine binnen de EU. Nederland was tegen, en nu het toch doorgaat zijn Rutte en Hoekstra het er plotseling zeer mee eens. We betalen wel gewoon mee.
@intrigant | 19-06-22 | 09:51: Rutte is vooral heel zwak in de EU. In ruil voor steun aan kandidaatlidmaatschap Oekraïne had hij iets als stop op asielzoekers moeten onderhandelen.
Oostenrijk stelt namelijk wel eisen, net als tal van andere landen.
Sterke landen onderhandelen. Zwakke landen liggen op hun rug.
Echt, dit kabinet is zo ongelooflijk zwak. Doodeng zo'n. zwak kabinet
Het zou wel een hoop overhead schelen als provincies direct het EU beleid uitvoeren. Maar je krijgt dan ook een Provincie-schulden in plaats van een gezamenlijke staatsschuld, en de randstad geeft dan veel te veel uit om nog langer aan de voorwaarden van de euro te voldoen. Afdracht aan de EU gaat dan ook op basis van (BTW)omzet per provincie. Door de kleinere schaal is het ook veel makkelijker om bestuurders thuis op te zoeken....
Op het congres gisteren waren ze bij D66 anders behoorlijk tevreden over zichzelf.
Ik heb foto's gezien, ik moest wel even een zonnebril opzetten.
Veel tissues moeten rapen?
men zit en men ziet bij de verkiezingen. dit soort weekpeilingen is iets voor de media en de oppositie. het doet er feitelijk niet toe. alleen de 2e kamer verkiezing deed en doet er toe.
@Mr_Natural | 19-06-22 | 09:39:
Terwijl het gisteren ideaal weer was om bij te kleuren.
Peilingen van de Hond zaten er bij elke verkiezing weer (zwaar) naast. Buiten dat deze veroordeelde fantast heeft mensen voor de rest van hun leven zwaar beschadigd. Beter andere peiling gaan gebruiken aub
hij heeft immuniteit door afkomst. verwijten zijn niet te maken en hij blijft gaan als johan derksen.
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:38:
Ja, dat is idd jammer. Hij mag van mij wel onder de groene zoden belanden met zijn nep peilingen.
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:38:
Goh. Waarom wordt er dan wel een onderzoek naar Shula Rijxman ingesteld? Maar zo kenne we Zanikje weer.
Wegwezen met die omvolkpartijen. Wegwezen VVD en D66 stemmers. Jullie zijn niet meer welkom in dit land (vind ik).
Spoiler alert: dit is een peiling van De Hond. Die heeft zijn ziel verkocht aan de populisten.
Het populistische CU is inderdaad gestegen, bah.
Welke populisten? PVV? VVD? D66? PvdA? GL? CDA?
@John McClane | 19-06-22 | 09:41:
Ik vind D66 erg populistisch….
Olandwise. Spoiler: ook jij kunt je aanmelden en meedoen. Ik krijg regelmatig uitnodigingen om mee te doen en de vraagstelling is vrij duidelijk. Een is wat je hebt gestemd en wat je nu zou stemmen. Andere vragen waren hoe eens of ineens je het bent met stikstof maatregelen of hoe je tegen eventuele corona maatregelen aan zou kijken.
Ik denk eerder de PvdA en nu ook in het kielzog Groen Links.
Op naar 0!
Remake van L' Histoire d'O met mevrouw Kaag in de hoofdrol?
Bewaar me!
Een veel interessante observatie is dat het onmogelijk wordt aan de hand van deze peilings een coalitie te vormen.
Natuurlijk, het zijn maar peilingen. Maar het geeft wel de extreme versplintering van het politieke landschap weer.
Tja. Dat is het Rutte effect...
Het lijkt wel op de stikstofcrisis, dankzij Rutte c.s. is er een ontzettende verschraling ontstaan in het politieke landschap. Het effect van Rutte op het politieke landschap is vergelijkbaar met het effect van miljoenen tonnen koeien - en varkensstront op het milieu.
Wat wel erg verontrustend is uit deze peiling: als GL en de PVDA hun fusie doorzetten zijn ze met 23 zetels de grootste partij. Premier Klaver, daar word ik niet vrolijk van.
DKP | 19-06-22 | 09:35
Goed tellen, 25 zetels zelfs.
er komt helemaal geen partijfusie
Wat een geweldig nieuws Pritt!
Dat maakt mijn dag weer goed.
Prachtig nieuws waar werkelijk niemand iets aan heeft.
Geloof maar niet dat BBB ergens goed voor is anders dan voor het spekken van de boerensubsidies. Heel vreemd dat zo'n lijvig stadsmens de redder des boerenslands moet zijn.
U denkt dat BBB alleen maar over boeren gaat?
@VoltaireJohn | 19-06-22 | 09:35: ja. En over burgers 's ze meer moeten betalen voor de subsidies voor de boeren.
@VoltaireJohn | 19-06-22 | 09:35: heel vreemd, daar lijkt het op en het is ook zo.
Ah leuk. Welke boerensubsidies? Legt u mij maar uit. Dat zijn er voor de meeste sectoren in Nederland namer ehhm 0,00
@Schadenfreude | 19-06-22 | 09:37: Die subsidies, ongeveer 1 miljard voor Nederlandse boeren, komen vanuit de EU. Dus als je iemand de schuld wil geven dan zijn dat de Eurofiele partijen.
@prutsclown | 19-06-22 | 09:43: hahaha, de naïeviteit.
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:54: oeps naïef en naïviteit. beide van toepassing.
@prutsclown | 19-06-22 | 09:43: denk maar aan de niet-maaien subsidies, andere niet kapotmaak subsidies, gratis geld windmolens (loopt gelukkig af, boze boeren willen ze toch houden, met meer gratis geld).
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:58: windmolen is geen landbouw subsidie, niet maaien subsidie geld alleen voor natuurbeheersgebied, waar de groene burger de boer wil gebruiken als natuurbeheerder. Das goedkoper. Daar is geen brood aan landbouw te verdienen. Dus welke heb je nog meer?
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:58: Dat is toch niet zo raar, er zijn genoeg organisaties die geld krijgen voor natuurbehoud, zelf onze eigen koning krijgt 4 miljoen extra per jaar voor onderhoud van de kroondomeinen.
Iedere euro subsidie die een boer krijgt zou eigenlijk direct verdient moeten kunnen worden via de producten die zij maken/telen/verbouwen. Maar dan wordt het voedsel te duur. Dan gaat maar zo 15% van het inkomen naar de supermarkt ipv de 8-9% nu.
Maar gelukkig voor jou worden er de komende jaren veel boeren uitgekocht zodat de subsidie dan naar natuurbeheerders kan.
@Sinterbikske | 19-06-22 | 10:06:
Hij vroeg nota bene minder maar kreeg meer dan gevraagd ivm inflatiecorrectie. Huh?
BBB, let's go! Maakt niet uit wat mensen van je vinden, het is beter dan het huidige.
Nou, dan switchen we toch gewoon naar groen links. Pfff.............
ach, gooi het klootjesvolk 2 weken voor de verkiezingen een marketing campagne, een paar beloftes en een paar grijpstuivers toe. Stemmen zo weer kartel.
VVD en CDA zullen wel voor het behoud van hun subsidies en vrindjesvoordelen stemmen. Anderen aan allochtoonse zijde stemmen weer voor het behoud van zorgfraudeschema's uit de CDA doos.
Iedereen vergeet steeds wie de ellende van nu in 20 jaar hebben opgebouwd. De vaste regeerders, VVD en CDA
@AntiZanicz | 19-06-22 | 09:36: je vergeet PVDA en DDR66
@Boeddha18 | 19-06-22 | 10:01: nee hoor, die zaten zelden in de regering. U heeft geen idee wie feitelijk regeert en wie in de oppositie zit.
Waar bestonden de Paarse kabinetten uit ….
Busje is 9 personen.
Moet er wel een D66'er kunnen sturen.
Busje komt zo.
Met je B-rijbewijs wel ja.
REAGEER OOK