Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit is Donny Marwa, verdachte van ontvoeren en doden Gino (9)

NIET een lieve jongen waarvan niemand het verwachtte

Dit is hem dan. De 22-jarige gluiperd die officieel wordt verdacht van ontvoering en betrokkenheid bij de dood van de 9-jarige Gino. Hij leidde na zijn arrestatie de politie direct naar het lichaam van het jongetje, dus we durven wel te stellen dat dit meer is dan alleen een verdenking. Niet geheel onverwacht, want als zelfs uw buurtgenoten niet meer geschokt zijn als u wordt opgepakt voor het omleggen van een 9-jarige jongetje, dan was u al een tijdje een tikkende tijdbom. Donny Marwa (voortaan beter bekend als M.) is zo'n wandelend probleemgeval. Werd in 2017 al veroordeeld nadat hij op 17-jarige leeftijd twee jonge jongetjes meelokte, mishandelde en misbruikte, maar kwam door zijn eigen onvolwassenheid weg met bijna vijf maanden jeugddetentie, een klinische behandeling bij een instelling en drie jaar voorwaardelijke plaatsing in een jeugdinrichting. Maar zelfs voor die tijd ging het al mis, want op 12-jarige leeftijd zou hij zich al vergrepen hebben aan hele jonge kinderen (vier jaar en jonger) bij de gastouderopvang van zijn pleegmoeder. Dat leverde hem destijds geen straf op, maar het toont wel een patroon van obsceen gedrag met minderjarigen. Zijn problemen met seksualiteit kwamen ook naar boven in eerder relaties. Wederom toen hij 17 jaar was had hij een relatie met een 15-jarig meisje dat nu aan Boevennieuws vertelt dat ze destijds onder bedreiging van een mes door hem werd gedwongen tot seks. "Als ze het waagde om iemand erover te vertellen, zou hij haar familie of vrienden iets aan doen." Uit angst deed ze geen aangifte, waardoor Donny wist weg te komen met zijn misdaden. Met zo'n lijst aan smerig wangedrag is het geen wonder dat zelfs de buurtbewoners in Geleen geen goed woord voor hem over hebben. Hij wordt aan de T. omschreven als een zonderling type, met wie je nauwelijks contact had. "Hij keek je nooit aan" en "de duivel moet in hem zitten" klinkt het in de buurt. Donny wordt vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris die waarschijnlijk zijn voorarrest verlengt. Kan hij mooi vast wennen aan het leven achter tralies: een plek waar we hem gezien zijn geschiedenis al veel eerder hadden moeten zetten. 
UPDATE: Rechter-commissaris heeft gesproken: Donny wordt nu ook verdacht van moord, blijft veertien dagen langer vastzitten en moet voor onderzoek naar het Pieter Baan Centrum.

Daar hoef je je niet meer druk over te maken Donny...

Filmliefhebber

Leerde je maar echt wat van je therapie...

Reaguursels

Inloggen

Hoezeer ik zulk tuigh ook haat vraag ik mij af of gegarandeerde vrijheidsstraffen bij teveel tuighboefjes niet leiden tot nóg misdadiger uitspattingen, om maar uit de handen van de politie te blijven: zij hebben dan écht niks meer te verliezen, dus gaan ze tot het gaatje, waarbij hun slachtoffer slechts een hinderlijk obstakel is.
Heeeeeeel misschien is opsluiten in een (gevoelsmatig té) luxe gevangenis dan toch het minste kwaad: tuigh blijft (min of meer) tevreden binnen, NL van zo'n kwaadaardig gezwel verlost.

klimgek | 07-06-22 | 20:35

In 2016 werd in Alkmaar een Oma van 95 vermoord door iemand die bij alle instanties bekend was. Van de verhuurder, hulpinstanties tot de politie. De moord had voorkomen kunnen worden. Dat lijkt ook hier het geval. Vreselijk moet dat zijn voor de nabestaanden en de mensen die wel aan de bel hebben getrokken. Het lijkt wel alsof je leven minder waard is als je in een flat woont.

Mark Bouwman | 07-06-22 | 20:13

Het is een illusie dat zedendelinquenten ‘vanzelf’ wel hun leven beteren, al dan niet na een paar jaar behandeling. De kans op recidive is hoog en dat is niet gek als je bedenkt dat het om een seksuele drive gaat. Die zit diep en praat je er niet even uit.

TBS is leuk voor tal van andere stoornissen en delict. Bij veel van die mensen wordt de kans op herhaling heel hard minder bij goede behandeling. Bij agressie al veel minder effect en zeker niet bij seksuele delicten dus.

Het vreselijk dat zo veel bekend was over deze knakker en dat hij niet of onvoldoende werd gevolgd of verplicht werd tot levenslang onder toezicht zijn.

Nuuk | 07-06-22 | 19:31

Ik word iedere keer zo doodziek van 'het is een bekende van de politie'. Je wéet dan dus al dat het weer een keer fout zal gaan. Of meedere keren. Houd zo'n minkukel dan toch in de gaten.

Turambar | 07-06-22 | 19:12

Alhoewel geen pedofiel doet het zieke gedrag me denken aan Micheal Panhuis. Lange geschiedenis van ziek gedrag en toch vrijgelaten om uiteindelijk te eindigen als moordenaar. Zo zijn er meer. De zaak Sara Beugeltas uit 1934 in Amsterdam. De moordenaar van Sara heeft levenslang gekregen en stierf uiteindelijk in een kliniek zonder ooit vrij geweest te zijn. Zo hoort het ook. Nooit meer vrij deze ongeneeslijk zieke geesten.( laten we ook Vaatstra niet vergeten)

Breakdance | 07-06-22 | 18:50

Verleden week film Papillon gezien
Jammer dat wij niet zulke gevangenissen meer hebben

Sjeffer | 07-06-22 | 18:12 | 1

Waarom krijgt de moordenaar van de heilige Peter R. Levenslang, en het gedrocht dat een kind van 9 jaar afmaakt een psychiatrische warme douche van een jaar of 8?

Demanpieter | 07-06-22 | 19:13

Levenslang geven , net als de moordenaars van Peter R de Vries, en de sleutels van deze moordenaars weggooien.

zeg ik | 07-06-22 | 17:45

Spuitje geven, net als Tachi en z’n moordenaars. Bizar dat we dat niet doen, wordt onze ondergang.

Homer P. Simpson | 07-06-22 | 17:36

Als iets (m/v) helemaal stuk is, haal je de bruikbare onderdelen eruit en de rest gooi je weg.

vladimirows | 07-06-22 | 17:08 | 1

Dat het toch recyclen?

MK27 | 07-06-22 | 17:28

Dankjewel, GeenStijl, voor het niet jorissen van voorstanders van de doodstraf. Reaguurder maakte mij uit voor "moordzuchtig" wegens het voorstellen van een spuitje. Maar wat is er "moordzuchtig" aan het laten inslapen van een dier? Rationeler kan bijna niet, vanwaar het ook voortdurend wordt gedaan door dierenartsen. Mensenrechten voor mensen. Plichtsbesef maakt de mens. Sommige misdaden gaan gewoon iedere grens voorbij, bijv. zo'n Breivik (nog zo'n kindermoordenaar).

DeterioraSequor | 07-06-22 | 17:05 | 5

Onnodige kosten voor dit tuig.
Geen cent waard voor de samenleving,dus verwijderen.

De Profundus | 07-06-22 | 19:00

Gasten zonder geweten lijden niet.

Turambar | 07-06-22 | 19:14

@Hiram | 07-06-22 | 18:24: Als je een kind verkracht en vermoordt verspeel je je eigen recht om te leven. Simpel.

knutsel_ | 07-06-22 | 19:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat D-squared is toch wel koploper in Tokkie lowlife schuim der natie streetwear, ex aequo met Philippe Plein.

NACademicus | 07-06-22 | 16:46
-weggejorist-
gestoptmetroken | 07-06-22 | 16:17 | 2

Ik weet niet of wij deze knul wel in ons systeem willen hebben. Therapie en cursus helpen niet, het is klaar voor hem. Laat hem in zijn toekomstige leven na de dood maar een onschuldig vlindertje worden. Hier nicht mehr!

Het Noorden | 07-06-22 | 16:14 | 3

Ga er van uit dat hij ook niet voor niets meteen is doorverwezen naar het Pieter Baan Centrum, die is gewoon waarschijnlijk al verknipt.

Jan, Leiden | 07-06-22 | 16:19

Ik weet niet "warum?" u opeensch in het Duitsch overgaat maar inderdaad.
Voor hem 800 anderen die hier graag zouden zijn, 800 per week maar liefst.

der Schweinigel | 07-06-22 | 16:20

@der Schweinigel | 07-06-22 | 16:20 Soms heb je dat, die kronkel en soms is de lading in het Duits beter. Ik werk dan ook voor een Duits bedrijf, zal gewoonte zijn. Maar idd liever 800 anderen.

Het Noorden | 07-06-22 | 16:30

Wat ik mij na zoiets altijd weer afvraag is hoeveel eerdere veroordelingen van eerdere vergelijkbare vergrijpen hebben plaatsgevonden en hoeveel van die daders ondertussen weer losgelaten zijn in hun jacht op nieuwe slachtoffers.

Ridde Rogter | 07-06-22 | 16:05

Nou, meteen gedwongen naar Pieter Baan centrum en formeel nu naast ontvoering ook voor moord aangeklaagd. Compleet ontspoord naar nu blijkt. Kan natuurlijk ook bijna niet anders, zeker gezien diens voorland. Krijgen we straks weer te horen dat instanties langs elkaar hebben gewerkt en niemand blaam treft. In elk geval treft de hoofdverdachte blaam, deze Donny Marwa. Ga er van uit dat hij geen riem of veters mag in zijn cel.

Jan, Leiden | 07-06-22 | 15:58

Nog bedankt dat ik geen ban kreeg toen ik zaterdag die naam postte. Was toch een beetje zenuwachtig.

Patje | 07-06-22 | 15:55 | 3

Wanneer heel erg zeker post GS de naam ook wel, ik zou wachten totdat GS het gewoon doet. Maar inderdaad fijn dat er geen tijdelijke ban of zo op gevolgd is Pat!

Jan, Leiden | 07-06-22 | 16:01

@Jan, Leiden | 07-06-22 | 16:01:
Dank Jan! Ik ga voortaan wat voorzichtiger doen als ik een biertje heb gedronken.

Patje | 07-06-22 | 16:07

Maar ... heeft hij dit in zijn eentje gedaan? Of zijn er meer betrokkenen.

IdeasAreBulletproof | 07-06-22 | 15:50 | 2

Elders op de digitale snelweg wordt melding gemaakt van een jongen die hem herkent als de persoon die hem, samen met twee anderen in een Tesla, wilde ontvoeren.

IdeasAreBulletproof | 07-06-22 | 15:52

Mijn onderbuik zegt dat er geen andere betrokkenen waren.

Papa Jones | 07-06-22 | 18:57

Ik was al voor de doodstraf en ben het nu nog steeds.

knutsel_ | 07-06-22 | 15:29

Aan die blik in z'n ogen te zien: anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, met neiging naar sadisme.

Zenzeo | 07-06-22 | 15:00 | 2

Yeah right. Lul niet zo ontzettend dom interessant.

Wiezewalakristalix | 07-06-22 | 15:33

Inderdaad, als ze zeiden dat deze jongen een baby uit een brandend huis had gered, had je een andere omschrijving van de blik in zijn ogen gegeven

hotbrasil | 07-06-22 | 15:55

Ik las ergens dat het recidive-percentage van ex-TBS'ers ongeveer 20% bedraagt. Er werd niet bij vermeld of dat in het algemeen of specifiek voor pedofielen gold. Maar laten we aannemen dat dit percentage ook voor (niet chemisch gecastreerde) pedofielen geldt.
Dan lijkt dat een kleine kans, maar met zeer ernstige gevolgen en in het geval van een moord zelfs met immense gevolgen. Zouden rechters die gevolgen wel zwaar genoeg meewegen?

WirMachenMusik | 07-06-22 | 14:56 | 5

Ik heb ook wel eens 80 % gelezen...

knutsel_ | 07-06-22 | 15:28

Dat is hoogstwaarschijnlijk een algemeen cijfer over de gehele gekkiespopulatie gemeten aangezien de kans op recidive veel hoger ligt voor zedendelinquenten in het algemeen en pedofielen specifiek (aldus convergerend wetenschappelijke onderzoek). Veel juristen en rechters hebben een behoorlijk belabberd inzicht in kansen en dat verklaart deels waarom we in deze idiote situatie verzeild zijn geraakt. Daarnaast hebben we met professionele blindheid te maken van de behandelende therapeuten die onlangs nog voorspelden dat de kans op recidive klein zou zijn: deze mensen werken niet met de juiste data, of ze kunnen op hun vingers nog niet tot tien tellen anders kun je er niet zò naast zitten. Wat een blamage! Ik ben het zodoende met u eens, hij moet voor de rest van zijn natuurlijke leven opgeborgen worden- alleen al zodat geen andere stommeling een inschattingsfout kan maken uit sympathie voor zijn arme, verknipte geest.

Sig_Recalcitrant | 07-06-22 | 18:35

@knutsel_ | 07-06-22 | 15:28: hangt van het delict af. Seksuele delinquenten hebben de hoogste kans op recidive, bovendien escaleren de delicten, dus eerst reeds op jonge leeftijd dierenmishandeling, en brandstichting, gevolgd door aanranding, mishandeling, verkrachting, verkrachting met ernstig geweld, verkrachting gevolgd door moord.

BenZen | 07-06-22 | 19:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Een jongeman met verkeerde bedrading in de kop die elke keer weer hetzelfde afwijkende gedrag zal blijven vertonen indien de mogelijkheid daar is. Oplossing: levenslange opsluiting in een gesticht.

Willibald von Klúúúk | 07-06-22 | 14:56 | 2

Of de bedrading verwijderen.

aamert | 07-06-22 | 15:21

Wat ik me eigenlijk afvraag is; zou hij spijt hebben van zijn daden of de uitkomsten daarvan? Of is hij ook daadwerkelijk psychopaat/sociopaat?

Pontius Vulgaris | 07-06-22 | 14:46 | 2

Als je kijkt naar de voorgeschiedenis zou ik zeggen 100% psychopaat, maar ook die kunnen spijt hebben. (las ik onlangs)

Snoorderlag | 07-06-22 | 14:48

In principe maakt dat niets uit. Deze jongeman heeft al eens eerder een zedendelict gepleegd in 2017. Samenvatting van zijn vorige zedendelict:

Hij lokte de kinderen naar zijn appartement met de belofte dat ze een hond konden aaien. Daarna greep hij de jongste van de twee (destijds 7 jaar oud), bond hem vast, tapete zijn mond dicht en zei dat de jongen zijn broek moest laten zakken. Vervolgens gooide hij hem hardhandig tegen de grond, zodanig dat zijn knieën geschaafd waren. De oudste van de twee jongens werd misbruikt en moest seksuele handelingen verrichten in het bijzijn van de andere jongen. Uiteindelijk konden ze aan hem ontsnappen door hem in het kruis te trappen. Het jongste slachtoffer heeft tot de dag van vandaag ernstige angsten.

Na deze heldendaad heeft de dader intensief therapie gekregen. Hij wist dus precies wat hij was toen hij de ontvoering van Gino plande en pleegde. Hij had voorzorgsmaatregelen kunnen treffen voor zijn pedoseksuele en moorddadige neigingen gezien zijn 'kleine kans op recidive'.

Hoeveel kansen gaan we hem geven?

Hoeveel kinderlevens moeten er vergald worden alvorens wij als samenleving aan de noodrem trekken? 3 Levens? 5 Levens? 12 Levens? Meer dan 12 levens?

Kies maar. Roep maar een nummer. Hoeveel kinderen is Donnie waard?

Sig_Recalcitrant | 07-06-22 | 19:05

Interessant dat dit soort misbruikers+moordenaars vaak begint met alleen misbruik. Dutroux, Jos B., Michael P. en nu deze Donny. Anders gezegd was de straf/behandeling niet effectief.

Vula | 07-06-22 | 14:32

Ik kan hier zo slecht tegen..
Voor z'n 40e vrij, nou top...

joajoa | 07-06-22 | 14:27 | 3

We hebben een waarzegger in huis begrijp ik? Hij krijgt vermoedelijk een jaar of 18 cel en dan nog TBS, wat gewoon levenslang kan duren.

Capt. Iglo | 07-06-22 | 14:47

@Capt. Iglo | 07-06-22 | 14:47: maar wel op verlof tijdens de TBS.

Kruijffje | 07-06-22 | 18:04

@Capt. Iglo | 07-06-22 | 14:47: De strafmaat is niet het probleem. Het probleem zit 'm in de nazorg van zedendelinquenten, het gebrek aan controle over hun doen en laten en het feit dat het volk niet het recht heeft om te weten waar deze mensen geparkeerd worden. Deze gast is in zijn vierde, vijfde en zesde decennium ook nog goed in staat om kinderen te ontvoeren, te verkrachten en te vermoorden. Per slot van rekening leert een ontwikkelende moordenaar van zijn vorige fouten. Wat zal Donnie M. leren van zijn verblijf in Hotel Justitia? Ik zet mijn geld in op "Hoe hij nog voorzichtiger te werk kan gaan om de pakkans te verkleinen." Geef het een paar decennia en je zult zien dat onze Donnie weer op de voorpagina schittert. En geef hem eens ongelijk? Het is niet eens moeilijk! Gewoon wat goedgelovige, idealistische psychologen naar de mond praten en ze vertellen wat ze horen willen, een ijdele psychiater die zijn recidivecijfertjes wilt opkrikken weer wat hoop geven en hup! Donnie raakt weer gewoon op vrije voeten. De volgende keer bouwt Donnie een mooie friemelkelder zoals een zekere Belgische collega. Laten we hopen dat ze de kinderen dan nog ooit terugvinden. Gooi maar met een dobbelsteen mensen. Gok maar raak. Hoeveel procent kans schatten jullie dat Donnie nog 'geneest'? Het zijn immers maar mensenlevens, dus schroom je niet om voorspellingen te maken.

Sig_Recalcitrant | 07-06-22 | 19:36


Die naam alleen al .................. Donny Marwa

Ervaringsdeskundige | 07-06-22 | 14:11 | 1

.. deed me denken aan Lorne Malvo (Fargo S1) .. geen vergelijk want dat was wel een coole bad guy. Dan nu weer ontopic: "Hey Donny, ongezien de tyfus met je!"

slootschurftklootzak | 07-06-22 | 14:44

droppen die kerel aan het front in ukraine, kanonnenvlees... veel meer kun je er niet meer van maken.... mislukt baksel

ergveelstijl | 07-06-22 | 13:56
-weggejorist en opgerot-
I left on time.. | 07-06-22 | 13:48 | 5

@De Bijsluiter | 07-06-22 | 13:50: Elke vorm van pedo is ziek ook praktiserend. Ook deze moeten ze opsluiten.

speed48 | 07-06-22 | 14:45

Wat een dom gelul.

Capt. Iglo | 07-06-22 | 14:47

@I left on time. Een reaguurder zoals jij maakt dat GeenStijl zelden serieus wordt genomen in de media.

Wiezewalakristalix | 07-06-22 | 15:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Het systeem faalt keer op keer, zover is duidelijk. Je hoeft geen psychiater te zijn om te zien dat je hier te maken hebt met een ongeneeslijk geesteszieke. Waarom gaf men hem dan toch het voordeel van de twijfel? Onvergeeflijk.

MickeyGouda | 07-06-22 | 13:45 | 2

ze moeten die lui es hoofdelijk verantwoordelijk stellen voor al die onkunde. Kost gewoon levens.

Snoorderlag | 07-06-22 | 14:49

Het was een kind pik. Kijk ook als samenleving in de spiegel waarom kinderen van 12 al zo fucked up zijn dat ze bij pleegouders wonen en babies misbruiken die daar aan opvang toevertrouwd zijn.

Soyboy | 07-06-22 | 16:41

"De recidivecijfers na een tbs-behandeling zijn veel beter dan die cijfers na alleen een gevangenisstraf:
Binnen twee jaar recidiveert 19,2% van de ex-tbsgestelden.
Binnen twee jaar recidiveert 39,9% van de ex-gedetineerden.(bron: www.vanmesdag.nl/tbs/6-argumenten-voo...
---
Dat zijn dus ruim 1 op de 5 (want het percentage zal hoger liggen door niet-bewezen misdrijven) tbs-patienten die terugvallen...

First Contact | 07-06-22 | 13:34 | 1

alsof je met een dobbelsteen gooit

Snoorderlag | 07-06-22 | 14:50

En dan te bedenken dat die slappe hap van een rechtsprekende macht in Nederland dit stuk genetisch afval straks nog een kans in de maatschappij wil gunnen. En dan komt zo'n hansworst van een persrechter weer uitleggen dat TBS feitelijk veel zwaarder is door de onzekerheid van de duur en dat dit feitelijk levenslang kan zijn (wat het in de praktijk nooit is). Ik walg van de gedachte dat dat gespuis in toga te zijner tijd zich weer quasi psychologisch opstelt, lult over context, omstandigheden die moeten meewegen, moeilijke jeugd, afwezigheid van een vaderfiguur en een weg terug in de maatschappij. Een weg terug die zijn slachtoffers niet zullen vinden. Dit soort zaken kan door die fopjuristen bij de rechtbank in een kwestie van een paar uur zijn afgehandeld (met hun gelul over dossierdruk, te weinig mensen en meer gezeik). Opsluiten en nooit meer loslaten. Nooit meer. Geen TBS (dit stuk pus verdient geen behandeling, hij verdient helemaal niets). Levenslang. Opzouten deze zak.

nietzomoeilijk | 07-06-22 | 13:31 | 2

Levenslang is ook geen garantie. Ted de Turk werd in 1984 tot levenslang veroordeeld. In 2009 bleek dat hij meer buiten dan binnen de gevangenis verbleef en zelfs een gezin had gesticht. Na een periode van veel geharrewar over de vraag of hij wel of niet terug moest naar de cel, besloot de regering in 2021 maar om hem gratie te verlenen. Dan was ze van het gezeur af.
Hans van Zon idemdito. In 1970 tot levenslang veroordeeld. Hij slaagde er zelfs in tijdens een proefverlof een auto-ongeluk te veroorzaken. En, aldus Wikipedia: ‘In 1986 kwam Van Zon vervroegd vrij. Zijn levenslange straf was omgezet in 28,5 jaar en wegens goed gedrag met een derde verminderd.’
Het hele justitie-apparaat in Nederland is vergeven van het idee dat criminelen zielig zijn en in de watten gelegd moeten worden. Van dat idee moeten we gewoon af. Straf hoort staf te zijn. Weg met het proefverlof, weg met de strafvermindering. Weg met de televisie en de smartphone in de cel. Geen contact met andere criminelen. Laat de schoft maar in eenzaamheid overdenken wat hij heeft aangericht!

MAD1950 | 07-06-22 | 15:05

@MAD1950 | 07-06-22 | 15:05: Helemaal mee eens. Strafrecht is allang geen strafrecht meer. Straf en boetedoening doen er voor de semi psychologen in het zwart niet toe. Het gaat hen om maatschappelijk belang, resocialisatie en preventie. Het maatschappelijk belang in deze zou slechts moeten zijn het daadwerkelijk levenslang opsluiten en laten aftakelen van dit soort gasten, tot het een stel gefermenteerde klootviolen is die louter nog de hoon van de samenleving ten deel valt.

nietzomoeilijk | 07-06-22 | 15:15

Heeft iemand al uitgezocht, waar de naam Marwa.vandaan komt ?? Ik wel, maar zoek het maar zelf op.

Vitale-Reaguurder | 07-06-22 | 13:24 | 3

Indonesie

norseman | 07-06-22 | 13:28

Welke Nederlandse topadvocaat heeft zich inmiddels gemeld om deze jongeman pro deo (dus op kosten van de staat) bij te staan?

Kattie | 07-06-22 | 13:20 | 3
-weggejorist-
nietzomoeilijk | 07-06-22 | 13:34
-weggejorist-
Cheffff | 07-06-22 | 13:57
-weggejorist-
matatwork | 07-06-22 | 14:38

Dus... in 2017, nadat hij 2 jongetjes gemolesteerd heeft, is Donny behandeld in de GGZ instelling de Catermaran in Eindhoven.
Blijkbaar vonden de daderknuffelaars daar dat het wel weer o.k. was om Donny (onbegeleid?) in de maatschappij los te laten.

Kunnen we ook eens naar de aansprakelijkheid/verantwoordelijkheid van die club gaan kijken? Ze vangen er immers genoeg geld voor en pretenderen te weten wanneer iemend weer los gelaten wordt.

Darwinian | 07-06-22 | 13:15 | 3

Eens!!! De impact gaat veel verder dan alleen het afnemen van één leven. Het leven van zijn familie (en omgeving) is voor altijd beinvloed, stress en angst. Dus voor nu en altijd dit systeem aanpakken en ook de verantwoordelijke instanties laten boeten!

First Contact | 07-06-22 | 13:20

Hou er rekening mee dat het justitie en de rechters zijn die bepalen hoe lang iemand in behandeling gaat en of iemand vrij komt of een behandelaar het daarmee eens is of niet. En aangezien de vorige een jeugddelict was zal daar een bepaalde tijd aan gegeven zijn en daarna ben je vrij net als dat je een gevangenisstraf krijgt

Het delict nu heeft grote kans om als volwassene behandeld te worden en daarmee zou hij ook TBS krijgen na een gevangenisstraf van naar schatting 8 jaar naar alle waarschijnlijkheid en dat kan als de rechter daarin meegaat oneindig verlengd worden.

Dus vertel nu maar eens waar je hem liever wil hebben.

R41nM4n | 07-06-22 | 17:54

Dit is weer gewoon het zoveelste geval van falen van de rechterlijke macht. Gino is daar nu het slachtoffer van geworden, maar feitelijk is Donny ook een (soort van) slachtoffer van het falen van dezelfde rechterlijke macht.

Peter_K | 07-06-22 | 13:12 | 1

die jongen had gewoon jeugd tbs moeten krijgen met z'n voorgeschiedenis, dan zat ie nu nog vast

Snoorderlag | 07-06-22 | 14:51

Van hetero's, homo's, lesbo, trans en alle andere alfabet people moeten we tegenwoordig maar accepteren dat ze "zo" geboren zijn en niet te genezen hoeven/kunnen zijn. Prima hoor, ik vind het best... Maar dat geldt voor deze types net zo goed. Wat we er precies mee moeten aanvangen weet ik niet, maar gewoon maar laten loslopen is wel het slechtste alternatief...

Pittzz | 07-06-22 | 13:09 | 1
-weggejorist-
ykpon | 07-06-22 | 15:07

Attentie alle meelezende penitentiaire inwoners: sla deze foto op in uw endelmobieltje en bewaar de afbeelding ter referentie en toekomstig gebruik. Toi toi toi!

Conan de Rabarber | 07-06-22 | 13:04

Kort moment van afgrijzen en verontwaardiging, en dan hop weer vervroegde vrijlating omdat zn psycholoog aangaf dat de beste resultaten worden behaald in de samenleving.
En weer over tot de oorde van de dag

patrick023 | 07-06-22 | 13:03

Alles wat Donny voor 2022 heeft geflikt, hoe ernstig ook, was geen reden om hem levenslang op te sluiten. De moord op Gino was in dat opzicht helaas heel lastig te voorkomen.

Maar als de moord op Gino straks inderdaad aan Donny's strafblad wordt toegevoegd, dan is levenslang opleggen het enige wat je kunt doen om de samenleving te beschermen. Volgens dezelfde redeneertrant zal een rechter die Donny geen levenslang oplegt - cel of tbs - medeverantwoordelijk zijn voor elke misdaad die Donny na zijn vrijlating pleegt.

Vindt u het zielig voor Donny dat hij in dat geval nooit meer zal vrijkomen? Denk dan maar even aan kleine Gino en het leven dat hem werd ontnomen. Denk dan maar aan de nabestaanden, die per definitie levenslang hebben.

Donny is af.

Professor Superhirn | 07-06-22 | 13:01

Waarschijnlijk lopen er nog 5000 rond in Nederland met een vergelijkbare geschiedenis. Maar daar gebeurt meestal niks. In welke zieke kop het draadje dan wel knapt, je kunt het niet voorspellen. Alle 5000 levenslang vastzetten is ook geen optie, want het einde en dat is dan zoek. Helaas is dit van alle tijden. Altijd weer verdwenen kinderen, jonge vrouwen, ouwe oma's, wie dan ook, om later dood en misbruikt teruggevonden te worden. Bij (ik noem maar wat) 1% van ons zit gewoon een steekje los. Daar is de (al dan niet) nuttige voortplantingsdrift niet helemaal goed geprogrammeerd. Fabrieksfoutjes, maandagochtendmodellen, er is niks aan te doen. We moeten ermee leven.

jan cioran | 07-06-22 | 12:56 | 4

Had die moordenaar van Anne Faber Micheal Panhuis ook al niet verkrachting onder dwang van geweld als minderjarige achter zijn naam staan. Lijkt me toch een dingetje als je dat soort vreselijke misdrijven als zo jong doet.

P-unit | 07-06-22 | 13:05

"Waarschijnlijk lopen er nog 5000 rond in Nederland met een vergelijkbare geschiedenis. Maar daar gebeurt meestal niks."
Met een vergelijkbaar strafblad bedoel je?

Schoorsteenveger | 07-06-22 | 13:06

Kan me niet herinneren dat er de laatste jaren 5000 kinderen zijn vermoord.

knutsel_ | 07-06-22 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

De aard van het vorige zedendelict gaf al aan dat het niet 'gewoon' om lust ging. Zeer zorgelijk dat de echte professionals dit niet anders hebben ingeschat.

letopuwzaak | 07-06-22 | 12:51

Kan deze "man" niet uitgezonden worden naar Mexico?

BadPatNL | 07-06-22 | 12:48

Maar wat kunnen ouders verwachten? Komt dit stuk vuil ooit weer los te lopen in de vrije samenleving? Ben zelf wel een beetje klaar met die zogenaamde 'tweede kansen'...

First Contact | 07-06-22 | 12:43 | 2

Een kind dat al op 12 jarige leeftijd begint met kinderen te misbruiken
Kunnen ze uit gaan zoeken hoe slecht zijn jeugd was maar hij is zowie zo een persoon die niet meer in maatschappij kan
Hij herhaalde escaleerde zelfs
Therapie doet geen wonderen
En veel moet vanuit je zelf komen

Therrie | 07-06-22 | 12:50

@Therrie | 07-06-22 | 12:50: Er is al enorm veel kennis over hoe je psychopaten vroeg kunt signaleren, die beginnen vaak al op jonge leeftijd met het misbruiken/mishandelen van kinderen of dieren. Nu krijgt deze kindermoordenaar de kans om het symsteem te manipuleren, 24/7 de tijd om plannen te bedenken hoe je psychologen kunt misleiden met wenselijke antwoorden. En ook voor volwassen moorden heb ik geen goed woord over voor het rechtssysteem. Wat mij betreft voeren we per direct de doodstraf en chemische castratie in.

First Contact | 07-06-22 | 13:03
-weggejorist-
Ikblijfnietstil | 07-06-22 | 12:41 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Jeugd-TBS bestaat nog steeds, het wordt allleen heel zelden als straf opgelegd. Het probleem is dat rechters zich blindstaren op de 18e verjaardag, alsof een misdrijf een paar dagen voor die 18e verjaardag een jeugdzonde is.

Egerius | 07-06-22 | 12:38 | 1

Alsof je zomaar wel toerekeningsvatbaar bent en een dag eerder niet. Gruwelijke misdaden en misdadigers moeten aangepakt maakt niet uit welke leeftijd.

P-unit | 07-06-22 | 13:01

Als de doodstraf geen optie is in Nederland dan is de vergeetput wellicht een alternatief voor Vieze Donny…

Vergeetput (zn. m.; ~ten)

Een vergeetput of oubliëtte is een onderaardse gevangeniscel in een middeleeuws kasteel of vesting. De enige toegang is via een luik in het plafond hoog boven de grond. Zoals de naam al aangeeft werd een vergeetput gebruikt voor gevangenen die men wilde vergeten. Iemand werd daarin opgesloten zonder dat er verder nog naar hem of haar werd omgekeken.

Mark zit te Dutten | 07-06-22 | 12:37

Wat mij verbaast is het volgende. In het vonnis uit 2017 wordt een hele waslijst opgenoemd van wat er aan de jongen allemaal mankeerde, met aan het einde een soort van conclusie: "... maar er zijn geen duidelijke aanwijzingen van psychoseksuele problematiek, er is een matig geval van recidive-risico."
Dat een rechter een dergelijke inschatting overneemt, begrijp ik dan nog een beetje, maar dat professionals kennelijk tot die conclusie kwamen, gezien wat er aan feiten op tafel lag verbaast mij ten zeerste. Het zou me minder verbaasd hebben als een rechter die conclusies niet had overgenomen, puur op 'Fingerspitzengefühl". Je kunt natuurlijk zeggen dat het gemakkelijk praten is met de kennis van nu, maar dat is mij te gemakkelijk. Hij had twee jongetjes ontvoerd, en liet het ene jongetje toekijken terwijl hij het andere misbruikte. Hoe je dan kunt vinden dat er geen duidelijke aanwijzingen zijn voor psychoseksuele problematiek, het kan er bij mij niet in.
Mijn vraag, in algemene zin, is hoe betrouwbaar de inschattingen zijn van het soort professionals die verdachten of daders in dit soort gevallen moeten onderzoeken, en of er binnen de beroepsgroep ooit iets gebeurt in termen van de hand in eigen boezem steken en zo als blijkt dat men faliekant mis heeft gegokt. Want zo komt het over, dat er behoorlijk gegokt wordt, maar dat daar voor de gokkers nauwelijks consequenties aan verbonden zijn.

Schoorsteenveger | 07-06-22 | 12:35 | 1

Dit dus.
Maar ook zou hij op z'n 12e al bij een kindje van nog geen jaar oud (!), dat in de kinderopvang bij zijn pleegmoeder (ouders?) verbleef aan de edele delen hebben gezeten. Die moeder bemerkte dat bij haar kind, en zij ging verhaal halen natuurlijk.

Ze kwamen bij Donny uit. Die bekende en zei doodleuk dat hij seksuele voorlichting had willen hebben van z'n pleegouders, maar zij gaven hem dat niet. Dus... ging hij zelf maar op onderzoek uit.
Bij een baby van nog geen jaar oud?!?

Hier hadden toch ook alle alarmbellen af moeten gaan?
En was deze info eigenlijk bekend toen hij op z'n 17e werd veroordeeld?

Nu in deze tragisch zaak moet onverbloemd staan dat dit een recidivist is en NOOIT meer vrij mag komen. Een x-percentage van de mensheid is nu eenmaal verkeerd bedraad, zonder kans op reparatie: dit is er zo een.

Kudtkip | 07-06-22 | 14:55

Drie jaar in een jeugdinrichting, maar dan voorwaardelijk. Dat moeten dan wel heel erg coulante voorwaarden zijn geweest. Het is en blijft een grandioos succes, die geprivatiseerde GGZ. Je moet wat over voor je overtuiging en waar gehakt wordt vallen nou eenmaal spaanders.

En dan uiteraard niemand die ter verantwoording kan worden geroepen. Op naar het volgende slachtoffer(tje)!

Hetkanverkeren | 07-06-22 | 12:34

Toen meneer 17 was beging hij een ernstig zedendelict met twee slachtoffers. Althans, mij lijkt het tamelijk ernstig dat een 17 jarige een jongetje dwingt tot seksuele handelingen, het mishandelt en verkracht en het andere jongetje vastbind en dwingt om toe te kijken. De kans op recidive werd ondanks de ernst van het delict als "matig" ingeschat. Nu is de kans op recidive bij zedendelicten per definitie al groot, bij het soort delict waar ons Danny zich schuldig aan maakte is die kans zelfs zeer groot. In plaats van gesprekjes met psychiaters en psychologen zijn er risico inventarisatie tools ontwikkeld, zoals RISc die gebruikt zouden kunnen worden (eventueel naast de liefde- en begripvolle gesprekjes met psychiaters en psychologen) maar ook zonder gebruik van een risico inventarisatie tool had zelfs een volslagen idioot kunnen weten dat het recidive risico bij dit exemplaar 100% was. Danny heeft vast een ongelukkige jeugd gehad en nimmer een step. Gino's jeugd is afgebroken, zijn step kan hij nooit meer gebruiken, zijn ouders, grootouders, zusjes en broertjes komen hier nooit meer overheen. Persoonlijk ben ik wel klaar met de tweedekanscultus.

BenZen | 07-06-22 | 12:28 | 2

Castratie was een goede optie geweest destijds.
Geen jeuk geen ellende

captain-caveman | 07-06-22 | 12:32

@captain-caveman | 07-06-22 | 12:32: castratie helpt weliswaar tegen seksuele delicten, maar dit soort daders gaat voor de kick en zoekt die kick dan in andere zeer ernstige delicten.

BenZen | 07-06-22 | 19:07

Helaas had ik gelijk en blijkt dit weer een bekende van de politie te zijn. Straffen, behandeling, proefverlof.. bla bla...

Kunnen we niet gewoon eerst beginnen met registeren en publiceren? De veiligheid van anderen prevaleert boven de privacy van veroordeelde(!) daders.

zonder_moeite | 07-06-22 | 12:24

Vermoedelijk krijgt hij geen gevangenis maar wordt opgenomen. Na een behandeling kijken ze na een jaar of hij tijdens zijn proefverlof weer kleine jongetjes probeert te vermoorden. Als dat niet gelijk het geval is, is hij "genezen".

jan huppeldepup | 07-06-22 | 12:19 | 1

Hopelijk niet
Deze geneest niet

Therrie | 07-06-22 | 12:55

Net zo ziek als die Panhuis dus. Die wordt als het goed is de rest van zijn leven opgesloten vanwege te ziek en te gevaarlijk.

brutus68 | 07-06-22 | 12:18

Misschien is het tijd om niet langer die gestoorden te behandelen en ze voorgoed uit de samenleving te verwijderen.
Je weet gewoon dat een aantal van hen weer de fout ingaan, wat dan weer voor grote ellende zal zorgen.
Onschuldige mensen slachtofferen om die gasten een tweede kans te geven moet maar eens stoppen.

bleekkijker | 07-06-22 | 12:08 | 1

Doen ze vaak ook alleen noemen ze het tbs met dwangverpleging, aka de longstay. Zo lang er kans is op recidive kom je daar niet meer weg. Verder eens, trouwens, sommigen moet je gewoon voor altijd weren.

Mean Dean | 07-06-22 | 12:24

Heerlijk al die straffen die men hem hier toewenst. De doorsnee Sharia rechtbank zou dit lezen met een steigerende genotsknots waar je u tegen zegt.

Puntje bij paaltje (sic), TBS met dwangverpleging en 15-20 jaar in het gevang.

PaulusdeBosrouter | 07-06-22 | 12:07

En ik vrees nu al voor het eerste proefverlof.
Want dat gaat gebeuren, na veroordeling en "behandeling".

Gerf | 07-06-22 | 12:06

Zie net op z’n feesboek dat ie lid is van de groep”mijn kind(eren) is het mooiste wat mij ooit is overkomen.

Ziek is een understatement.

Scrabble | 07-06-22 | 12:05
-weggejorist-
Tiscali-2 | 07-06-22 | 11:59 | 3

Benieuwd hoeveel kansen pedo/kindermoordenaar Donny hierna nog gaat krijgen.
#PedoLivesDontMatter

Reebensteeltje | 07-06-22 | 11:59

Alleen de voornaam al.

wiers | 07-06-22 | 11:56 | 1

er is ook een rapper donny, heel rap, die gast

xylofoob | 07-06-22 | 12:04

Nou dit soort types, die lijden aan een integrale vorm van krankzinnigheid is waarom ik voorstander ben van -weggerjorist-.

Kareldetweede | 07-06-22 | 11:55

Ik mag hopen dat chemische castratie onderdeel uitmaakt van de “behandeling” die hij opgelegd krijgt en dat hij maar veel zeepjes van medegedetineerden mag oprapen…

Mark zit te Dutten | 07-06-22 | 11:54 | 7

@2voor12 | 07-06-22 | 11:57:
Hoe zou de werkinstructie voor een chemische castratie met 95% zwavelzuur eruit zien denk je?
Zoiets als:

1. zorg dat u de pbm's gebruikt zoals beschreven in de sds
2. Zorg dat de persoon zich niet kan bewegen/ verplaatsen, denk hierbij
ook aan geluiden
3. Zorg dat de lichamelijke delen die niet bij de castratie horen, afgedekt
zijn met het juiste materiaal
4. Is er pijnbestrijding voorgeschreven of is het onthouden daarvan een
onderdeel van de uitspraak van de rechter?
Als deze is voorgeschreven dient u nu deze toe te dienen
5. voor de handeling uit zoals beschreven in de uitspraak van de
rechter
6. Als de stof in contact is gekomen met het lichaamsdeel, zorg dat de
overblijfselen in de daarvoor bestemde bak opgeruimd worden en
verwerkt worden volgens de nationale regelgeving
7. Laat de arts beoordelen of alle beschreven lichaamsdelen die
verwijderd moesten worden ook daadwerkelijk verwijderd zijn
8. Verplaats de persoon terug naar zijn/ haar cel
9. Zorg dat de ruimte schoongemaakt wordt

Ben ik iets vergeten?
Iemand input?

Sjeintje | 07-06-22 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor dit soort misbaksels die niet meer te redden zijn en het land bakken vol geld kosten zou er maar 1 straf mogelijk moeten zijn, de doodstraf.

noodweer74 | 07-06-22 | 11:54

Normaal ben ik er niet voor als je met een verdenking met je bakkes op GS staat. In dit geval is het goed want zo wordt de onschuldige Donny M uit Geleen nu ontlast. Die werd in het internet al voor rotte vis uitgemaakt maar nu is het iedereen duidelijk dat hij er niets mee te maken had.

jan huppeldepup | 07-06-22 | 11:53

Hier gaat weer een groep heel veel geld aan verdienen met de uitkomst,sorry.

van stampij | 07-06-22 | 11:50
-weggejorist-
Nomen | 07-06-22 | 11:48 | 2

Is talentcoordinator bij D66 niets voor hem?

Kaas de Vies | 07-06-22 | 11:47 | 1

Stageplaats bij Van Drimmelen PR(edators)...

Graaisnaaiert | 07-06-22 | 11:59

Dsquared2 dragers sowieso kansloze figuren.

Cor Zakov | 07-06-22 | 11:47 | 1

Alles AB jonguh!

winkelwagenmuntje | 07-06-22 | 11:51

De mensen die hem eerder behandeld hebben zullen zich nu ook ongemakkelijk voelen. Was dit te voorkomen geweest?

AdvocatusDiaboli | 07-06-22 | 11:45 | 3

Zal wel tegenvallen.

winkelwagenmuntje | 07-06-22 | 11:51

Die zouden zelf ook behandeld moeten worden.

Kaas de Vies | 07-06-22 | 11:56

Welnee, komt gewoon in het vakje collateral damage

Wiebenick | 07-06-22 | 12:28

Deze man krijgt gewoon 15-25 jaar een aansluitend TBS. Dan aansluitend longstay. Dat kost wel miljoenen, maar dan heb je er geen last meer van.

zeeman73 | 07-06-22 | 11:42 | 1

Dat kan stukken goedkoper, er geen last meer van hebben.

BoerKoekoek | 07-06-22 | 11:43

Waarom loopt je überhaupt buiten als je jezelf op 12- en 17-jarige leeftijd al zo ernstig hebt misdragen? Zo moeilijk is het volgens mij niet.

Bastos69 | 07-06-22 | 11:40 | 1

It's All About the Money...

BadPatNL | 07-06-22 | 12:56

TheDon Donny voor de feesboek gebruikers.

Autobonker | 07-06-22 | 11:36

Deze gozer is geschift, en geschifte personen zijn ontoerekeningsvatbaar voor hun daden volgens de wet. Daarmee is 60 jaar (zijn levensverwachting) TBS de meest waarschijnlijke uitkomst: 60 jaar * 465,- per dag = dik 10 miljoen euro.

www.tbsnederland.nl/faq/wat-kost-een-...

Er zijn goedkopere oplossingen beschikbaar lijkt me.

_pacman_ | 07-06-22 | 11:36

Gelukkig bepalen niet de Telegraaf, GeenStijl of z'n reaguurders of hij schuldig is. Dat bepaalt de rechter. Voorlopig is hij nog verdachte.
Afgelopen weekend was er een mooi drama op TV over de "Deventer moordzaak". Hierin werd m.n. door Maurice de Hond de zgn "klusjesman" aan de schandpaal genageld als de 99,99% zeker de moordenaar van de rijke weduwe. Later bleek dat de klusjesman het niet gedaan had, maar zijn leven was inmiddels verpest door de Hond en de boze roedels wolven die diens insunaties als waarheid hadden aangenomen.

spicegirlonsteroids | 07-06-22 | 11:35 | 15

Oh help. Paniek!

Spicegirlonsteroids denkt dat ze de verkeerde te pakken hebben.

Papa Jones | 07-06-22 | 12:28

Stel dat het bewijs niet rond te krijgen is, bijvoorbeeld omdat de dader het heel slim heeft aangepakt. Hij kan dan niet "schuldig" verklaard worden, ook al heeft hij het wel gedaan.

Wiebenick | 07-06-22 | 12:50

Kuch: “Hij leidde na zijn arrestatie de politie direct naar het lichaam van het jongetje”. Geloof dat het in dit geval redelijk duidelijk is, reaguur lekker een eind weg.

P-unit | 07-06-22 | 13:11
▼ 12 antwoorden verborgen

Iemand die op 12 jarige leeftijd iets stouts/fouts doet bij 4 jarigen. Is melding van gemaakt denk ik.

En op 17 jarige leeftijd ook weer iets stouts/fouts doet. Dus 2e keer, iets in dezelfde trand.

Een 17 jarige smeerlap sluiten we in NL niet zomaar 10 jaar op. Maar die laat je op zijn 18e toch niet gewoon los lopen?

Met een controles of misschien behandeling had Gino nog geleefd.

Als die kneus over 8 of 11 jaar vrij komt is die hooguit 33, ziet er nog goed uit en heeft zo een gescheiden vrouwtje met kinderen gescoord.

Na zoveel elende zeg ik, castreer die gast maar. Ontman 'm.

sjef-van-iekel | 07-06-22 | 11:34 | 3

Het covid beleid door de overheid is in vele gevallen niet te rechtvaardigen, dit soort types die 100% zeker schuldig zijn chemisch castreren juich ik toe.

hisxxx | 07-06-22 | 11:47

Beter uitgeschreven dan ik deed. En eens dus.

Kudtkip | 07-06-22 | 14:22

Ja. Als je dit soort dingen doet dan zit de duivel in je. Als iemand het over zijn hart kan verkrijgen om zo'n jochie van kant te maken dan is er onder de schedel iets kapot dat niet m.b.v. therapie of wat dan ook weer kan worden gerepareerd.

Leptob | 07-06-22 | 11:34 | 2

Precies

Therrie | 07-06-22 | 12:59

@Therrie | 07-06-22 | 12:59: Indien daadwerkelijk de (Enige) dader - Zonder ook direct op grond van media berichtgeving aan emo-flaming te doen - Wie zegt dat we hier allen niet getuige zijn geweest, van de eerste moord die een serie moordenaar loslopend in de maatschappij tot gevolg heeft. De geschiedenis ligt er blijkbaar, in de vorm van kindermisbruik gedurende de afgelopen ~ 10 jaar. Wie weet wat er in het leven van de dader zelf aan misbruik heeft plaatsgevonden - Dit blijkt feitelijk, altijd en keer op keer zo. Het probleem is: Daders verliezen enig empathisch vermogen en medeleven richting hun medemens - Die wel eens dezelfde emoties en gevoelens kunnen ervaren.

Indien deze persoon c.q. misdadiger de kans krijgt in de maatschappij vrij rond te blijven lopen, lezen we over een [x] periode aan toekomstige tijd, over een volgende afschuwelijke moord, die een onschuldig persoon treft. Net als (Bv.) met die vrachtwagenchauffeur die alsnog in staat bleek die onfortuinlijke motoragent aan te rijden, en om te brengen.

Nederlandop1 | 07-06-22 | 13:16

Taalgebruik bij misdrijven is toch altijd heel apart.
Er wordt een dood jongentje bij iemand in huis gevonden en dan is hij een "verdachte".
Terwijl de meeste mensen hem gewoon de "dader" zouden noemen, maar daar gaat alleen de rechter over.

Osdorpertje | 07-06-22 | 11:30 | 4

Je gaat hier al aan de haal met de feiten (jongetje is helemaal niet bij hem thuis gevonden) dus is maar goed dat het oordeel aan een rechter wordt gelaten en niet aan types als jij, die simpele feiten al niet goed op hun netvlies hebben en/of houden.

Capt. Iglo | 07-06-22 | 11:49

@Capt. Iglo | 07-06-22 | 11:49: Dat ziet u goed. De verdediging zal aanvoeren dat hij het jongetje heeft gevonden bij toeval en er verder niets mee heeft te maken. Aan het OM om te bewijzen dat het niet zo is.

homieguerneville | 07-06-22 | 12:05

@homieguerneville | 07-06-22 | 12:05: Dat is een zeer gevaarlijke weg voor de verdediging. Dan zal hij moeten liegen en dat betekent extra hoge straf bij de veroordeling.

Papa Jones | 07-06-22 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

We mogen in Nederland best wat beter worden in het beschermen van onze bevolking tegen dit soort creeps. Liever wat meer mensen onterecht en/of te lang in het gevang dan wat meer (kinder)slachtoffers.

MrLahey | 07-06-22 | 11:30 | 8

@geenjagergeenneeger | 07-06-22 | 12:01: Laat jij je kinderen spelen bij een pedofiel? Lijkt me voor jou geen probleem. Hij is immers niet veroordeeld voor kindermisbruik. Dus, totdat de rechter heeft geoordeeld, is deze man onschuldig aan wat voor zieke handelingen ook. Ongeacht wat jouw kind allemaal beweert. En niet eerder. Knoop dat goed in je oren.

Wiebenick | 07-06-22 | 13:05

Vreselijk om dit te beweren, je bent niet goed wijs.

deoudererijperevrouw | 07-06-22 | 13:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Is het wel zeker dat hij de dader is. Ik kan me nog zo'n zaak herinneren met een jongen uit Eindhoven uit een voetbalteam die toen onschuldig bleek. Was nogal een drama. Vandaar nooit zo'n voorstander van dit soort foto-berichten. Maar staat buiten kijf dat dit soort gasten wat mij betreft gewoon levenslang krijgen. Of in ieder geval een hele pittige straf en TBS.

sander3488 | 07-06-22 | 11:30

We moeten het eens hebben over de leeftijdsgrens van het jongerenstrafrecht. Als je op 17-jarige leeftijd wegkomt met 5 maanden straf vanwege het misbruiken van twee kleine jochies, dan is er ook iets niet helemaal in de haak...

Enter Yeti | 07-06-22 | 11:29 | 2

Is een kwajongensstreek in dit land....2e kans,ga terug naar Start !

Jimmy Mc Clure | 07-06-22 | 11:33

Er zijn roofovervallen door 12-jarigen of jonger. De overheid kan dan niets. Dat deel mag best op de schop.

Frau Merkel | 07-06-22 | 12:05

Als hij verstandig is moet hij zichzelf ophangen. Met zo ziek brein valt niet te leven.

ikdenkwat | 07-06-22 | 11:26 | 1

Hij ervaart geen ziekte. Hij is ook niet verstandig. Hij voert zijn programma uit. Meer niet. Meer zit er niet in. Morele ontwikkeling? Nee. Volstrekt antisociaal ontwikkelt, ik verwacht dat in ieder geval één van de ouders volstrekt van het padje is, grote kans de vader. Dan 9 maanden in de baarmoeder, vermoedelijk ma ook van het padje, mogelijk ook suboptimaal. Dan een aantal jaren een opvoeding van niks.
Blijft niks van over. Kapot tot en met in de hersenstam.
TBS is het enige wat werkt.

nobodiesunmighty | 07-06-22 | 11:41

Ik ben niet zo van de digitale schandpaal. Vaak heb ik het idee dat het de boze twitter-meute helemaal niet gaat om het feit dat er een schokkende misdaad is gepleegd, maar hebben deze lieden een aanleiding om hun aggressie te uiten. Eng volk dat de middeleeuwen nooit is ontstegen.

Nu de verdachte bekend is en 'veilig' in gevangenschap is, mag de identiteit wel bekend worden gemaakt.

de IJsman | 07-06-22 | 11:25

Zo zie je maar dat je iemand niet op zijn uiterlijk vertrouwen, dit ziet er als een doorsnee 22 jarige uit.
Andere kinderen in de speeltuin zeiden ook al dat er niks verdachts of ongemakkelijks was aan de grote jongen die een potje meespeelde.
Doodeng dit.

Crankhead | 07-06-22 | 11:23

Met dank aan allerlei instanties welke door bezuinigingen van de overheid niet kunnen monitoren. Teveel wisselingen van behandelaar, zie je ook bij jeugdzorgdossiers, het verloop is zoveel, dat onervaren broekies/rokjes koud van de opleiding zware dossiers moeten behandelen. Het niet aankunnen en het dossier start weer opnieuw bij een onervaren medewerker. Zo’n dader is gehaaid genoeg om het te allemaal te manipuleren en staat weer buiten.

dubbelq | 07-06-22 | 11:22 | 2

Het ligt ook altijd aan een ander en nooit aan jezelf toch?

Rdock | 07-06-22 | 11:27

@Rdock | 07-06-22 | 11:27: dubbelq heeft wel een punt. Iemand die gestoord is kan er vaak niet veel zelf aan doen nee.

Net als een simpele of een gehandicapte, die heeft hulp of begeleiding nodig.

Ik lees niet of M. onder behandeling was. Dus zal wel niet. Misschien had Gino dan nog geleefd. En nu kost deze minkukel M. ons nog meer geld dan een behandeling.

sjef-van-iekel | 07-06-22 | 11:43

Waar staat dat balkje voor?

leukhe1 | 07-06-22 | 11:20

Ik vrees dat dit stuk ongeluk en fopstrafje gaat krijgen. Vervolgens een beetje tbs en na een paar jaar mag hij weer op proefverlof. Zulke gasten horen levenslang te worden opgesloten, hadden ze al moeten doen na zijn eerste veroordeling. Vraag me wel eens af hoe zijn eerdere behandelaars kunnen leven met zichzelf door zo'n debiel weer de maatschappij in te sturen.

Waargaathetheen | 07-06-22 | 11:20 | 4

Precies dit.
Alhoewel als je als behandelaar wegkijkt zie je ook niet wat je fout had gedaan. Huh Donny? , ja wel van gehoord, heb er verder geen actieve herinneringen aan.

Meneertjehetheertje | 07-06-22 | 11:24

@John McClane | 07-06-22 | 11:23:

Gisteren werd een Libiër op een opsporingslijst gezet door de Nederlandse politie want voortvluchtig.
Wat blijkt, hij heeft zijn vrouw, moeder van zes kinderen die allen in huis waren, omgebracht met tien messteken. Hij is weg gegaan wetende dat zijn minderjarige kinderen haar zouden vinden. Kind belde de politie. Hij kreeg 12 jaar. Google maar.
Is dit een fopstraf?

Meneertjehetheertje | 07-06-22 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag: Welk doel heeft het tonen van zijn portretfoto?

mozaard | 07-06-22 | 11:20 | 1

100% zeker dat deze knaap TBS opgelegd krijgt bij een schuldigverklaring. De ervaring leert dan dat je dit soort figuren rustig buiten de poort kunt aantreffen want proefverlof en dergelijke. Ik zou ze dan liever een ijzeren bal aan een ketting zien dragen, maar die zijn uit de mode dus een foto kan helpen.

phantom2 | 07-06-22 | 11:33

Donny kan er beter maar zelf een eind aan maken.

LJBrinkhorst | 07-06-22 | 11:19

Ben benieuwd hoe deze dader zo geworden is. Vaak zijn dit soort figuren in hun jeugd zelf misbruikt. Wil niet zeggen dat ik hem daarmee wil vrijpleiten oid. Mag van mij heel lang opgesloten / behandeld worden. Brengt dat geen 'genezing' dan nooit meer vrijlaten. En nee, ben geen links geitenwollen woke figuur.

Cornelis12 | 07-06-22 | 11:17 | 11

@Dr.Platypus | 07-06-22 | 11:29:

Ik kijk al een hele tijd op Youtube de serie "this is MONSTERS".

www.youtube.com/c/thisisMONSTERS?app=...

De uitkomst is eigenlijk altijd schokkend en ronduit weerzinwekkend.

Maar de levensloop en vooral het opgroeien van de dader is niet zelden veelal net zo schokkend.

(Grove) mishandeling, misbruik, haat, jarenlange kleinering, verslaafde ouders, volledig kapotte en criminele gezinnen, etc.

Nee , allemaal natuurlijk totaal GEEN excuus.

Maar kolere, sommige van die latere daders hadden het als kinderen wel erg zwaar te verduren.

Dr.Mabuse | 07-06-22 | 11:41

@Papa Jones | 07-06-22 | 11:31: Ik vraag me inderdaad ook af of het niet mogelijk in de eerste plaats een genetisch defect is dat mogelijk tot 'bloei' genomen is tijdens het ouder worden.

Ichneumonidae | 07-06-22 | 11:42

@Dr.Mabuse | 07-06-22 | 11:41: ben dol op true crime. Vraag me vooral af waarom daders niet gewoon lekker gaan bieren en bbqen en motorrijden. Is toch leuk.

sjef-van-iekel | 07-06-22 | 12:09
▼ 8 antwoorden verborgen

Lobotomie?

mundusvultdecipi | 07-06-22 | 11:17

Even serieus. Wat in het brein van zo’n persoon maakt het neurologisch bezien dat zoiets gebeurt? En waar in het brein? In welke mate spelen omgevingsfactoren, opvoeding en maatschappij een rol?

mozaard | 07-06-22 | 11:16

Knakker kan zo meespelen in Stranger Things in seizoen 5 als de antagonist.

Van mij mag hij door de Geleense menigte eigenhandig “berecht” worden. Even Satudarah taferelen voor een dagje toestaan

Dr.Platypus | 07-06-22 | 11:15 | 3

dat hebben ze eerder ook niet gedaan. Satudarah is toch vooral loze bluf gebleken met hun bescherming van Molukkers die door Marokkanen werden lastig gevallen.

AntiZanicz | 07-06-22 | 11:19

Hoe dan ook zou Donny aan een touw achter een moter door de stad niet misstaan.

Dr.Platypus | 07-06-22 | 11:21

En hartstochtelijk PSV-supporter!

LJBrinkhorst | 07-06-22 | 11:15 | 1

Zou goede buddies zijn geweest met Fons Sporre

Dr.Platypus | 07-06-22 | 11:15

Dubbel gevoel, honderd procent achter het leven in een rechtsstaat. In dit geval toch ook moeilijk te verkroppen dat we de mijns inziens enige passende straf voor deze gast niet meer wordt uitgevoerd in Nederland.

Borrom | 07-06-22 | 11:14 | 2

Er zijn al langer problemen met jong volwassenen die zware delicten plegen. Jeugdrecht voorziet hier eigenlijk niet in. Het enige wat kan is een tbs vorm opleggen en dat had hier mij inziens dan toch moeten gebeuren. Vinger aan de pols houden en vast zetten ook al zijn ze minderjarig als ze zulke zware delicten plegen zelfs op zeer jonge leeftijd.

P-unit | 07-06-22 | 11:23

@P-unit | 07-06-22 | 11:23: Ik vind dat de jonge leeftijd waarop Donny zich misdragen heeft jegens hele jonge kinderen juist heel alarmerend. Men denkt misschien dat zulke gozers net als andere kinderen die (enige vorm van) opvoeding krijgen wel bij te sturen zijn. Alsof die kwalijke neigingen dan wel overgaan of zo.

Als dit werkelijk komt door een hiaat in het Jeugdrecht, dan moet dat subiet gefixt. Persoonlijk ben ik voor castratie. Zekers ook op jonge leeftijd. Dit had al moeten gebeuren op z'n 12e. Tenslotte mogen kinderen tegenwoordig ook een geslachtsverandering ondergaan op jonge leeftijd.
Oh? Maar daar kiezen ze toch zelf voor?
Klopt.
En gastjes zoals Donny kiezen ervoor om de lichamelijke integriteit van anderen te schaden. Er is maar één manier om dit soort drama's in te perken: one strike, balls off.

Kudtkip | 07-06-22 | 13:38

Duidelijk patroon: pleegmoeder, Geleen.

Baytep | 07-06-22 | 11:12

Als ouder en als iemand die zelf slachtoffer is geweest van een vergelijkbaar stuk vuil: aub nooit meer terug laten keren in de maatschappij.

Super Grover | 07-06-22 | 11:11

Plaatsen van zijn foto zal hem vast strafvermindering op gaan leveren mocht hij inderdaad veroordeeld worden.

Diederik_Ezel | 07-06-22 | 11:11 | 3

Nee.

John McClane | 07-06-22 | 11:12

Bij Michael P. ook niet het geval, waarom in deze zaak dan wel? Beetje toelichting zou enorm helpen.

amateurrr | 07-06-22 | 11:15

@amateurrr | 07-06-22 | 11:15: een indicatie dat er veel meer van dit soort lui in de maatscahppij verkeren. Eerst zijn het vreemde lui, later dwingen ze met geweld iedereen tot zwijgen.

AntiZanicz | 07-06-22 | 11:17

De zoveelste faal met dodelijke afloop!
De angst en pijn bij de kinderen...... de totale ontreddering bij de ouders.....

LoesjeP | 07-06-22 | 11:11

Maar serieus, iemand met zo'n verleden moet gewoon een nekband met een taser hebben die afgaat als hij binnen een straal van 2 meter van een kind komt (ik wilde eerst iets anders schrijven dan taser, maar GS is de laatste jaren wat "gevoeliger" geworden voor zulke opmerkingen).

IslamPislam | 07-06-22 | 11:10 | 2

Zoals de Anome in Durdane van Jack Vance toepast.

Kwakjeszalver | 07-06-22 | 11:45

@Kwakjeszalver | 07-06-22 | 11:45: Ik ben niet zo'n science fiction lezer, maar de film Wedlock met Rutger Hauer was meer mijn inspiratie.

IslamPislam | 07-06-22 | 12:19

Die jongen is stuk en mag gerecycled worden.

Louter Leuter | 07-06-22 | 11:10 | 1

zie hem liever als gedwongen organ donor, draagt ie tenminste nog wat bij aan de samenleving

keensteyl | 07-06-22 | 11:13
-weggejorist-
Kaan78 | 07-06-22 | 11:09 | 1

Blanke witte mannen.... altijd maar weer.

Gelukkig zijn het incindenten.

litebyte | 07-06-22 | 11:08 | 6

zijn achternaam is niet erg blank Nederlands. Voorts lopen dit soort lieden overal rond en blijft veel onder de pet vanwege angst.

AntiZanicz | 07-06-22 | 11:16

Zo ziet hij er wel uit maar Marwa is aan Molukse achternaam. Van Nusalaut.

omanders | 07-06-22 | 13:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Met zo’n voorgeschiedenis zal zelfs een D66-rechter hem de rest van zijn leven TBS geven. Toch? Ja, toch? Zal toch wel? Zeg me dat het wel zo is.

SamV | 07-06-22 | 11:06 | 8

"Het AD schrijft op basis van het vonnis dat M. in zijn jeugd "verwaarloosd en ernstig tekortgekomen" is. Verder kon M. volgens experts niet zonder toezicht en leerde hij nauwelijks iets van straffen. Ook zijn pleegouders stelden dat M. "eigenlijk niet" alleen gelaten kon worden. Het risico op herhaling werd als "matig" ingeschat."

Hadden ze maar naar de pleegouders geluisterd...

HankHill | 07-06-22 | 11:13

Neeeheee, snap dat nou. Deze gast houdt in zijn eentje 1000 D66ers dik betaald bezig in het 'zachte circuit'.

HeelStijl | 07-06-22 | 11:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom zitten bekenden van politie nooit in de gevangenis?

Patatter | 07-06-22 | 11:04 | 3

zitten = blijven...

litebyte | 07-06-22 | 11:09

Anders raken ze onbekend ?

Jimmy Mc Clure | 07-06-22 | 11:29

Een bekende betekent normaal iets positiefs, behalve bij de politie. Ik begrijp werkelijk niet waarom deze voll-idiot niet levenslang achter de dikke deur zat. Slechte jeugd, snap ik allemaal wel, maar zo'n dier laat je toch nooit meer los in de beschaving?

Bakkeleures | 07-06-22 | 16:04
-weggejorist-
Zatkniss | 07-06-22 | 11:04 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Van kinderen blijf je af. Punt. Opsluiten en de sleutel weggooien.

pete1023 | 07-06-22 | 11:03 | 5

@BobDobalina | 07-06-22 | 11:08:
Iedereen begrijpt denk ik wel wat Pete bedoelt. Liefdevolle of troostende knuffels of kusjes op bijv. zere knietjes of gewoon omdat je gek ben op je kind, zal niemand een probleem vinden.
Maar sexuele handelingen zijn iets anders.
Van kinderen, dieren en andere wilsonbekwamen, blijf je ook wat mij betreft gewoon af!

LoesjeP | 07-06-22 | 11:18

@LoesjeP | 07-06-22 | 11:18: Dieren ook zoiets. Hoe moet je een koe slachten als je haar niet mag aanraken?

BobDobalina | 07-06-22 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

"Donny"
Ik weet meteen uit wat voor een milieu dit stuk vreten komt.

Eduardo- | 07-06-22 | 11:03 | 4

Donny Kurwa

keensteyl | 07-06-22 | 11:14

Jos Brecht en Nelson Maatman komen vast ook uit dat milieu.

Mahatma | 07-06-22 | 11:47

Donny heeft in ieder geval al een hulpverleningsnaam. Vaak komt het uit, in dit geval ook

pibasso | 07-06-22 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen