Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - We moeten het wéér over Sjoerd Sjoerdsma hebben

De Gideon van Meijeren van D66

De Tweede Kamer sprak begin maart met Kamervoorzitter Vera Bergkamp (D66) over de omgangsvormen binnen het parlement. Sindsdien gaat het ietwat beter, al heeft vooral ondervoorzitter Martin Bosma (PVV) daar vooral de hand in. Zo riep hij onlangs FvD'er Gideon van Meijeren tot de orde zonder de volledige vergadering te laten ontsporen zoals Bergkamp doorgaans doet. Dinsdag tijdens de Regeling van Werkzaamheden greep Bergkamp echter wel in. Eerder genoemde Bosma vroeg als mediawoordvoerder een debat aan over uitspraken van minister van Onderwijs Robbert Dijkgraaf (D66) over een uitzending van actualiteitenrubriek Ongehoord Nederland waarin het woord 'omvolking' was gebruikt.

Bij Beau had Dijkgraaf daar over gezegd: "Ik ga daar niet over, maar gewoon als burger vind ik het problematisch dat dat soort informatie ongefilterd doorgaat. Daar moeten we toch kanttekeningen bij zetten." Opmerkelijke uitspraak van Dijkgraaf daar zijn eigen staatssecretaris en partijgenote Gunay Uslu verantwoordelijk is voor de publieke omroep.

Het onderscheid dat Dijkgraaf maakte tussen zijn functioneren als minister en als burger vond Bosma 'staatsrechtelijk een bizarre figuur'. En daar wilde hij een debat over. Enter Sjoerd Sjoerdsma. "Voorzitter. Als de heer Bosma en de PVV willen uitleggen waarom zij deze extreemrechtse omvolkingstheorieën aanhangen, van harte welkom, maar niet in dit debat. Geen steun." En dat gaf gedoe. Maar: Bergkamp gaf Sjoerdsma uiteindelijk een tik op de vingers.

Dat Bergkamp ingreep is al met al zeer verfrissend maar wat zag de kijker hier nou eigenlijk gebeuren? Wel nu, Sjoerdsma probeerde bewust de vergadering te laten ontsporen tijdens een eenvoudige Regeling van Werkzaamheden. Het is niet voor het eerst dat hij een parlementair proces aanrandde, we zagen het al eerder bij Operatie Beschadig Johan Remkes. En toen viel het kwartje: Sjoerd Sjoerdsma is de Gideon van Meijeren van D66.

Het Magere Mannetje zit hoog in de boom bij de partij, dit soort acties zijn geen toeval. Zoals er niks toeval is bij D66. De affaires zijn inmiddels ontelbaar: Van Drimmelen, Shula Rijxman blijkt in een week tijd betrokken bij meerdere affaires. Net zoals Van Meijeren een voetsoldaat is van Thierry Baudet is Sjoerdsma dat van zijn partijleiding. Het houdt gewoonweg niet meer op, de poep blijft omhoogspuiten en de D66-ventilator begint te kampen met fantasieën over zelfmoord.

In het Utrechtse stamcafé zat Bassiehof afgelopen week wat luidop te mijmeren over deze kwestie toen zijn makker John (middenstander met pensioen, vindt alle politici sowieso klootzakken) het volgende zei: "Stel jezelf de vraag: van wie zou je een tweedehands auto kopen? Van Martin Bosma of Sjoerd Sjoerdsma?"

Ik heb rijbewijs noch parkeerplek maar ik weet het antwoord wel.

Reaguursels

Inloggen

Sjoerdsma is al een hele tijd de “katvanger” van D66. Is de tactiek om Kaag uit de wind te houden. Zodra men in de buurt van de ‘top” van D66 komt (of aan wenst te spreken) gooit Sjoerdsma een hand stront in de ventilator.

JayJay | 05-06-22 | 21:53 | 1

Sjoerd is gewoon een laffe l#l. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. Nog wel. Zolang D66 het Vierde Rijk nog niet heeft gevestigd.

Cor Netto | 05-06-22 | 20:45

Zou zeker geen auto kopen van Bosma. Al helemaal niet als een middenstander met pensioen die alle politici klootzakken vindt (je kunt die karikatuur zo uittekenen) je die keuze voorlegt. En Sjoerdsma, nee zou ik ook geen auto van kopen.

Beste_Landgenoten | 05-06-22 | 19:56

Ploert Ploertsma

Druplol | 05-06-22 | 19:05 | 1

Het is klein, woont in het bos, heeft een wit baardje en leest heel leuk op van papier?

Paulus de Bosmakabouter.

Beste_Landgenoten | 05-06-22 | 19:58

Zo... Blij dat ik statistisch gezien nog maar 30 lentes te gaan heb. Hoef ik deze kut Maatschappij hopelijk niet mee te maken.

Spoorhaas | 05-06-22 | 18:53

Sjoerdsma en Kaag. Het levende voorbeeld van alles wat mis is het onze huidige politiek. Liegen, bedriegen en manipuleren.

davesl1210 | 05-06-22 | 17:53

Leukste vond ik toen Sjoerdsma na de zogenaamde tik op de vingers als een klein kind de Tweede Kamer verliet.

Overigens heeft Sjoerd een zus die wel talentvol is.

Keutels | 05-06-22 | 17:36 | 2

Een neef ook of zoiets.

Beste_Landgenoten | 05-06-22 | 19:58

Sjoerd wil alleen maar nichten hebben. Vandaar de X in het paspoort.

Cor Netto | 05-06-22 | 20:47

Omvolking is een prima woord om een bepaald proces mee aan te duiden. Dat heeft niets met de PVV of racisme of extreem-rechts te maken.
Het betekent dat de bevolking van een bepaald gebied vervangen wordt door een ander volk, dan wel daardoor getalsmatig volledig door overvleugeld wordt.
Voorbeelden te over uit de geschiedenis. Het tijdperk van de Volksverhuizingen in Europa was één doorlopende omvolking.
De indianen in Noord-Amerika zijn grotendeels uitgeroeid door de blanke kolonisten, derderangsburgers geworden en getalsmatig finaal overvleugeld door Europeanen. Idem in Australië en Nieuw-Zeeland, met respectievelijk de Aboriginals en de Maori's.
Kortom, dit is, geheel afgezien van welk moreel oordeel ook, een constatering van een feit.
In die zin is Londen intussen ook 'omgevolkt', de oorspronkelijke Engelsen zijn er getalsmatig al ver in de minderheid.
Dat is een feit, ongeacht de vraag of D66, of welke politiek-correcte club ook dat nu wel of niet wenst te erkennen.
Feiten zijn feiten en vallen niet te ontkennen.

KeesBruin | 05-06-22 | 17:16

Het enige middel tegenwoordig van "links" is om bij feiten zo hard mogelijk racist etc te gillen om zo een eventuele discussie weer dood te slaan. Het erge is.. Het werkt...

DrachiR | 05-06-22 | 17:09

Sjoerd Sjoerdsma. wanneer je voornaam (bijna) hetzelfde is als je achternaam, dan houden je ouders van meet af aan al niet van je. En dat zie je terug...

Menko76 | 05-06-22 | 16:12 | 3

Lul lulhannes

Coolcalmcollected | 05-06-22 | 16:55

Sjoerds mama had hem door moeten slikken

DavidleeRoth | 05-06-22 | 17:08

Ach, Sjoerdsma. Aardige jongen, maar hij moet niet zoveel zuipen.

Schmalz | 05-06-22 | 16:05

Sjoerdsma staat voor alles wat er mis is in de politiek. Wie stemt er op zo'n man?

Hypno2050 | 05-06-22 | 15:56 | 2

lang niet meer zo’n goede tegel gelezen, kort en to the point.

Professor Bacterie | 05-06-22 | 15:59

Zie de mens.

inCol | 05-06-22 | 18:38

Die Sjoerdsma is echt een vieze trol.
Altijd met een opgeheven vingertje wijzen naar anderen, maar zelf door en door verrot zijn, typisch destructief 66.

tsjajaja | 05-06-22 | 15:43

Boze witte man.

Valka | 05-06-22 | 15:36

Sjoerd Sjoerdsma....
hoe verzin je het, helemaal niet inclusief; teveel blank privilege.

meneer Q | 05-06-22 | 15:19

Omvolk praktijk training: 't Geniepige klik-kereltje Sjoerd (vwb Dhr.Remkes)
midden in een verkleurde wijk plempen-waar NL geen voertaal is. Om 2300.
Lachuh als lichaampje zich door groepjes jongeren moet wringen naar z'n
autootje....

Yeoman | 05-06-22 | 15:08

Zwoerd Zwoerdsma is mijn nieuwe artiestennaam voor een denkbeeldige boer'n rock band.

Asteroid-B612 | 05-06-22 | 14:33

2011 reeds: "Meer dan helft inwoners Amsterdam is allochtoon."

www.ad.nl/amsterdam/meer-dan-helft-in...

Je kunt bepaalde woorden wel taboe verklaren maar de feiten spreken voor zich.

Wattman | 05-06-22 | 14:24 | 2

In Amsterdam noemen ze het "Expats" ;)

Smoelensmid | 05-06-22 | 15:13

Ja, dat is dus omvolking, daar valt niets van af te dingen. Omvolking bestaat al duizenden jaren, trouwens. Dat gekrakeel tegen het woord ´omvolking´ is gewoon onzin, omvolkint bestaat, is gewoon een bekend fenomeen. Dat niet weg gaat, als je het woord gaat verbieden.

KeesBruin | 05-06-22 | 17:08

'Bergkamp gaf Sjoerdsma uiteindelijk een tik op de vingers'.

Uiteindelijk wel ja en pas toen ze na 'het terugzien van de beelden' geen kant meer uit kon. Want iedereen hoorde direct dat Sjoerdsma ontspoorde, maar Bergkamp probeerde haar partijgenoot in eerste instantie te ontzien.

jochum1980 | 05-06-22 | 14:23 | 2

Beslist waar. Maar Bosma stelde zich ook wel een beetje aan, vond ik.

Otto Normal | 05-06-22 | 15:16

@Otto Normal | 05-06-22 | 15:16:
Gezien de andere reacties stelde Bosma zich helemaal niet aan. Hij handelde het prima af.

Frau Merkel | 05-06-22 | 16:24

"Sjoerd Sjoerdsma is sinds september 2012 lid van de Tweede Kamer voor D66.

Deze geboren Eindhovenaar is één van de grootste voorvechters van mensenrechten en democratie, zowel nationaal als internationaal. Hij groeide op in het smalste deel van Nederland, Limbricht, op 15 km van Duitsland en België.

Tijdens Sjoerds studie politicologie brak de Irakoorlog uit. Die oorlog en de gesprekken die hij daarover voerde met zijn docenten hebben een vuurtje bij Sjoerd aangewakkerd. Hij besloot zich na zijn studie te melden bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.

In de negen jaren die daarop volgden heeft Sjoerd als diplomaat in meerdere landen gewerkt. Zo ging hij naar Soedan, Afghanistan en de Palestijnse gebieden. In Afghanistan hield hij zich bezig met ontwikkelingsprojecten, die ervoor zorgden dat er duizenden meisjes naar school konden.

In 2012 werd Sjoerd verkozen als Kamerlid. Hij zet zich niet aflatend in voor de rechten van mensen wereldwijd. Dat leverde hem erkenning op met de Magnitskyprijs. Sjoerd is daarnaast de meest succesvolle campagneleider die D66 ooit heeft gehad en staat aan de basis van de kans die D66 nu met 24 zetels krijgt om te werken aan een sterker, vrijer en toleranter Nederland."

d66.nl/mensen/sjoerd-sjoerdsma/

"In Afghanistan hield hij zich bezig met ontwikkelingsprojecten, die ervoor zorgden dat er duizenden meisjes naar school konden.

Nou Sjoerd, knul, ga weer 'ns snel "je bezig houden met".

"Sjoerd is daarnaast de meest succesvolle campagneleider die D66 ooit heeft gehad en staat aan de basis van de kans die D66 nu met 24 zetels krijgt om te werken aan een sterker, vrijer en toleranter Nederland."

Ik lig dubbel. Proost!

Dr.Mabuse | 05-06-22 | 13:53 | 4

Wanneer wordt Sjoerdje uitgeroepen tot beste Nederlander?

meneer Q | 05-06-22 | 15:23

Gelukkig kunnen die meisjes hun opleiding nu mooi in de praktijk brengen in Afghanistan. Wij krijgen helaas elf jarige die vijf jarige het ziekenhuis in slaan.

Mokum Kosher | 05-06-22 | 15:23

Wie was er nog meer Top- diplomaat ?,Sjoerd die meisjes naar school brengt,wordt een beetje misselijk.

Coolcalmcollected | 05-06-22 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

over zo'n naar persoon als Sjoerdsma moet toch wel drek te vinden zijn. Misschien een metootje of zo. Dat andere nare persoon Smeets is uiteindelijk ook ten onder gegaan in zijn eigen drek.

yeps | 05-06-22 | 13:37 | 1

Iets met short gaan op de ellende in Oekraïne.

Short Shortsma, precies de juiste benaming ook qua karakter van die smerige vent.

Wattman | 05-06-22 | 14:27

Slappe hap zeg die Bergsma

Johan1235 | 05-06-22 | 13:32 | 2

Kamp... sorry

Johan1235 | 05-06-22 | 13:33

Verhoging van de kinder bijslag ........ en omvolking.

De groep die voor een groot deel hof-leverancier is van de omvolkings-industrie lproduceert een meer dan standaard aantal kinderen en maakt qua kosten de overheid direct de vader van hun kinderen.

Er hoeft inmiddels niet meer geimporteerd te worden om de omvolking tot een succes te maken. Het kan al organisch door het grote aantal resources die al 'binnen' zijn.

Ervaringsdeskundige | 05-06-22 | 13:22 | 2

Zie de laatste tijd veel pinguïns met sloten kleine pinguïns.

meneer Q | 05-06-22 | 15:25

@meneer Q | 05-06-22 | 15:25:

hier ook ...... vader schaft een extra grote bus aan waarin de familie vervoerd wordt.

Ervaringsdeskundige | 05-06-22 | 19:43

Ploert Ploertsma.

KC45 | 05-06-22 | 13:19

Het reproductiegetal van de orginele Nederlander ligt op 1.1. Om een bevolking alleen op peil te houden heb je 2.1 nodig. De orginele Nederlandse bevolking implodeert. Niet over 5 of 10 jaar maar nu as we speak. We vallen getalsmatig van een klif. Maar de bevolking groeit toch spectaculair? ,hoor ik U zeggen. Juist.
Ga daar maar eens rustig over nadenken...!

streknek | 05-06-22 | 13:17 | 5

Dus grenzen dicht en een condoomverbod

Johan1235 | 05-06-22 | 13:42

@Johan1235 | 05-06-22 | 13:42: En gewoon gaan dreigen pensioen te gaan schrappen. Vroeger waren kinderen een garantie voor een goed pensioen. Nu wordt het alleen maar in geld uitgedrukt, terwijl met geld niet het handentekort aan het bed kan worden afgekocht.

Alexander des Burgus | 05-06-22 | 14:14

Je bent toch behoorlijk maf als je nog aan kinderen begint. Het kost een vermogen en als man neem je enorme financiële risico's want als de vrouw het op haar heupen krijgt mag je vertrekken, betalen en kun je de rest van je leven wel afschrijven. En dat nog los van de maatschappelijke en politieke voortuitzichten. Daar zet je toch je eigen kind niet tussen?

Frau Merkel | 05-06-22 | 16:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen die het woord omvolking populariseert is ook gewoon dom. Het suggereert een evil plan van genocide op de autochtone bevolking dat er niet is, en duwt zo elke kanttekening bij het imigratiebeleid het extreem rechtse kamp in.
Ook Bosma is hier schuldig aan nu

geenjagergeenneeger | 05-06-22 | 13:06 | 9

Als we het woord "omvolking" nu eens vervangen door "letale bevolkingsgroei", hebben we dan iets waar gewoon over gepraat kan worden?

MAD1950 | 05-06-22 | 15:51

Er is wel degelijk een plan, en komt vanuit de EU. De bedoeling is om de Nederlandse cultuur te schrappen door zoveel mogelijk import, zodat er geen weerstand meer komt voor de plannen van de EU.

Jansen63 | 05-06-22 | 16:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Over die foto van Sjoerdsma: Dat blauwe aureooltje, heeft hij dat altijd al? Betekent dat iets?

Lu_Tze | 05-06-22 | 13:06 | 1

Jazeker ,waneer visueel waargenomen gelijk politie bellen en afstand bewaren en zeer zeker niet zelf benaderen.

Coolcalmcollected | 05-06-22 | 13:31

Ontkenning omvolking
=
Ontkenning van de demografische oorlog tegen Europese landen en hun bevolking

gaffelbaard | 05-06-22 | 12:57 | 1

Over een jaar of 10 a 20 als we hier tegen de sharia aanhikken en dit ternauwernood kunnen voorkomen, zal ontkenning hiervan ook gewoon strafbaar worden.

peterdh | 05-06-22 | 13:03

Berlusconi zou tegen hem zeggen dat er nog wel een rolletje voor hem in zit in een WW2 film

banana moeskoerie | 05-06-22 | 12:49
-weggejorist-
IlaydaLubbersen | 05-06-22 | 12:46 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

SS: het uiterlijk en de koude blik van een doodgraver.

jansma28542681 | 05-06-22 | 12:44 | 1

Is zijn bijbaantje.

Here's Freddy | 05-06-22 | 13:33

Ik mag Bosma wel, maar is een Kamerdebat over een uitspraak van Dijkgraaf bij Beau echt nodig? Geloof dat ze in Den Haag betere dingen te doen hebben.

Stuur Dijkgraaf een mailtje of appje, ze hebben elkaars contactgegevens allemaal. Als het vervolgens blijft gebeuren, wellicht publiek wat aan doen. Maar heb het in de Kamer aub over mee wezenlijke zaken, of geef iedere Kamerlid wat tijd terug, zodat ze eens een keer een dossier kunnen lezen & hopelijk eens met een inhoudelijke reactie komen.

Sjors W. | 05-06-22 | 12:35 | 1

Daar ging het niet om. Het ging om die Sjoerdsma met z'n grote D66 muil.

Kopieerapparaat | 05-06-22 | 13:22

Kijk eens naar de uitstraling van die tronie. Als ik hem in het donker zou tegenkomen loop ik naar de andere kant van de straat. Een geruststelling is wel als een agent hem tegenkomt wordt hij aangehouden om preventief (nu het nog mag) gefouilleerd te worden.

biebop | 05-06-22 | 12:33

Het "optreden" van de voorzitter kwam nou niet bepaald van binnenuit.

fokkewoelf | 05-06-22 | 12:24 | 1

Nee, ze moest flink aangespoord worden. Bijzonder was dat mijn grote vriend Freek Jansen de regels beter kent dan de voorzitter zelf.

Keutels | 05-06-22 | 12:40

In de van Mierlo tijd waren D66’ers hogeropgeleiden. Erudiet, belezen en ze waren een redelijk alternatief voor de PvdA, de VVD of KVP/CDA. In de jaren zeventig zag je een kentering naar links en daarmee nam de populariteit van D66 onder leraren en docenten aan de universiteiten (tot dan toe vrijwel allemaal PvdA) enorm toe. Dat is zo gebleven. Uit de D66 jeugd zijn politici als Thom de Graaf en Pechtold naar voren gestapt en hebben D66 hervormd naar een extreem linkse goelach waar elke dissident binnen de partij werd en wordt verbannen. Het enige dat nog overeenkomt met de begin jaren van de partij is hun imago van hoogopgeleide academici, besnaard en welbespraakt maar waar elke vorm van eruditie en geestelijke zelfreflectie uit verdwenen zijn. Dat er toch veel kiezers hebben gestemd de laatste verkiezingen op D66 met een exponent van bovengenoemde als leider laat zien dat hun imago nog steeds veel aantrekkingskracht geniet. Ik hoop wel dat door al deze gebeurtenissen binnen D66 dit imago is afgebroken en de kiezers nu ook zien dat er een nietszeggend politiek hoopje leegheid in werkelijkheid onder al die welbespraaktheid en morele arrogantie zit. Dag D66. Bye bye. Zwaai zwaai.

Tiscali-2 | 05-06-22 | 12:22 | 21

@Red shirt | 05-06-22 | 12:47:
Altijd weer die treurige neiging om de misdaden van extreem links niet extreem links te willen noemen. Ja, de Soviet Unie was extreem links met alle misdaden die erbij horen - Stalin, de Goelag, de kampen. Lees de oproep tot geweld in het communistisch manifest er maar eens op na. Of is het communistisch manifest nu ineens niet extreem links?

radiatorknopje | 05-06-22 | 16:17

D66 bestaat niet meer. Het logo en de naam wordt misbruikt als een bordkartonnen façade, waarachter megalomane / narcistische rotzakjes verstopt zitten. Gelukkig brokkelt die façade steeds verder af.

eentweehuppekee | 05-06-22 | 16:21

Defenitie deskundige: iemand die heel veel weet van een klein beetje.

Coolcalmcollected | 05-06-22 | 18:15
▼ 18 antwoorden verborgen

Mijn vorige werkgever had in een later stadium ook managers van het type Sjoerdsma in dienst .
Na 30 jaar dienstverband heb ik ontslag genomen omdat er niet mee viel te werken, de heren waren constant bezig om het bloed onder je nagels vandaan te halen
Wat een nagemaakt eng min tuig was dat !

leo59 | 05-06-22 | 12:21 | 1

Je zou bijna zeggen het zijn geen mensen-mensen maar een "construct" in dienst van een systeem... heb dit specimen nog niet zelf meegemaakt.

BL!ZZ | 05-06-22 | 13:22

Sjoerdsma. Samen met Paternotte twee van de valste nichten in de Kamer. Zeker nu Asscher er niet meer zit. Weinig argumenten en zoveel faux-moraal als mogelijk. Hun neuzen zo hoog opgeheven dat ze de cirkel rond maken en alleen hun eigen ruften nog ruiken.

Battery!!! | 05-06-22 | 12:20 | 1

De derde nicht Sidney Smeets is hun ontvallen. Anders waren het the three stooges. Maar dan ghey.

Graaf_van_Hogendorp | 05-06-22 | 12:21

Van geen van beide. Ik heb Bosma wel eens zien fietsen in Amsterdam. Alle verkeersregels negerend en bij het Museumplein op het laatste moment linksaf slaand zonder richting aan te geven.

oldandwise | 05-06-22 | 12:15 | 18

“Wel eens zien fietsen” rare benaming voor stalken dude.

Ashtrey | 05-06-22 | 14:22

Een beetje wat Rutte ook doet? Ineens linksaf slaan?

TonAlias | 05-06-22 | 14:37

Op de fiets afslaan zonder richting aan te geven?!
Tjongejonge.
Jééétje zeg.
Al eens in de gaten gekregen hoe veel mensen dat überhaupt nog doen in 020??

Peter Emile | 05-06-22 | 16:13
▼ 15 antwoorden verborgen

Ik zou nog geen emmer water kopen van wiedanook van d69.

streknek | 05-06-22 | 12:14 | 1

Hoe zat of lag het ook alweer tussen die Shula R en die media ambtenaar Hanneman?

biebop | 05-06-22 | 12:16

Behalve Orbannetjes wordt het lastig om politici te vinden. Maar helemaal niet nodig. Genoeg landen die zonder kunnen.

Weethetallemaalniet | 05-06-22 | 12:13

Tweedehands is niet zo mijn ding, altijd nieuw full options en.. 20 jaar gebruiken de laatste deed 500000 fijne kms, Al zou Sjoerdsma verkoper zijn ik zou toch mooi even zeggen ik pas en een andere BMW dealer gaan bezoeken.

Smoelensmid | 05-06-22 | 12:12

Sjoerd is niet zo'n ster als hij zou willen zijn. Feitelijk komt er weinig meer uit de persoon dan wat gemor en het constant beschuldigen van anderen. Dat is zijn rol en dat moet tamelijk treurig zijn voor zo iemand. Het geeft ook een bepaald denkniveau aan; hij leent zich hier vrijwillig voor en dus ga ik ervan uit dat hij domweg tot niet meer dan dit in staat is. Verscholen achter een vrij doorzichtig laagje 'wij zijn de nette mensen' moet hij de querulant van D66 zijn. Eindeloos treiteren, zuigen, klieren met als doel dat iemand uiteindelijk boos word, en hopelijk iets roept uit emotie waarop Sjoerd kan inhaken, het uit de context kan trekken en kan gaan huilen over 'omgangsvormen' of het inmiddels berucht geworden 'de toon meneer'. Iedereen komt zulke mensen tegen, die ene collega, een middle manager, op een verjaardagsfeestje ergens, ze zitten overal. Net zolang onder iemands huid gaan zitten kruipen tot die z'n geduld verliest en dan de vermoorde onschuld gaan spelen en verbazing veinzen over zoveel 'agressie' of 'onredelijkheid'.

Sneue types waar niemand iets aan heeft, het zijn de wegwerppolitici van deze tijd.

Dutchbeaurouge | 05-06-22 | 12:10 | 1

Exact. Nietsnutten, zuigers of ellenbogen jongens. Geef het een naam, maar ze zijn vooral waardeloos.

Basil Fawlty | 05-06-22 | 19:50

Sjoerd Sjoerdsma is moreel rot tot op het bot. Affaire Remkes werd al aangehaald, affaire "Short Sjoerdsma" was er ook al. Bij het woord "immoreel" zou er op wiki een verwijzing gemaakt moeten worden naar "Sjoerd Sjoerdsma.

Tarak | 05-06-22 | 12:08 | 1

Ploertsma.

biebop | 05-06-22 | 12:18

Een pedante poseur die Sjoerd Sjoerdsma. Vorm boven inhoud, een typische d66 exponent.

therealbraindump | 05-06-22 | 12:07 | 3

Wel lekker herkenbaar, je pikt ze er zo uit.

zwenkwieltje | 05-06-22 | 12:08

Sjoerd Sjoerdsma is een zeldzaam slecht mens, die in een normale democratie waarbij parlementsleden rechtstreekser gekozen zouden worden nooit in de buurt van het parlement zou komen.

Hij is ook 'ex-diplimaat', net als Kaag, De Hoop Scheffer en Timmermans. Ik begin toch te geloven dat het 'diplomatenklasje' ofwel zeldzaam arrogante, gemene mensen aantrekt, of dat soort enge mensen aflevert.

drs. Levi Samsonov | 05-06-22 | 12:05

Ik heb geen rijbewijs. Het is beter voor autorijdend Nederland dat het zo blijft. Maar de vraag wie van de heren betrouwbaarder en meer rechtschapen is, is makkelijk te beantwoorden.: Bosma.

poepaanmijngaatsie | 05-06-22 | 12:05

Bosma steekt met kop en schouders boven Bergkamp uit als Kamervoorzitter.

laurentius | 05-06-22 | 12:05 | 1

Zij is een lichtgewicht, hij beheerst het ambacht tot in de finesse. duidelijke zaak.

Smoelensmid | 05-06-22 | 12:08

Ben ook van 66, schaam mij voltooid leven.

NLgaatnaardeklote | 05-06-22 | 12:05

Nou, Bergkamp greep in? Ja, pas na herhaaldelijk aandringen en overleg met wat secondaire, probeerde ze zich te redden alsof ze het eerst niet goed gehoord had.... ik ben geen pvv-er, maar Bosma doet het vele malen beter als voorzitter.

Veluwerules | 05-06-22 | 12:02

Sjoerdsma, altijd anderen de maat nemen over gelijksoortige opmerkingen. Oh oh, wat blaast meneertje Soerdsma dan hoog van de toren. Nu doet hij het zelf, zelfreflectie, ho maar. Wat een naar mannetje. Ik zou niet eens een tweedehands straattegel van hem kopen.

HoniSoit | 05-06-22 | 12:00 | 1

Ik wel. Om hem op zijn kop kapot te slaan.

Here's Freddy | 05-06-22 | 13:37

Ik koop van geen enkele politicus een tweedehands watdanook.

Geen PVV-er, maar dit laat wel weer zien dat Bosma de beste voorzitter is die we nooit zullen krijgen. Je recht in je gezicht voor nazi laten uitmaken door iemand die al Riefenstahls trucjes tot in de finesses beheerst en dan het fatsoen kunnen opbrengen om je schouders op te halen en rustig te wachten tot bergkamp ein-de-lijk haar werk doet. Ik vind het even knap als verdrietig.

Wat een cynische lelijkheid weer. Zou er een wettelijk toelaatbare manier zijn om ons afdoende te beschermen tegen sjoerdsmaoïede niksen? Dan zijn we ook meteen van die van meijeren af.

pietvanvliet | 05-06-22 | 11:58

"Stel jezelf de vraag: van wie zou je een tweedehands auto kopen? Van Martin Bosma of Sjoerd Sjoerdsma?"
Heb even gezocht, kon niets vinden, maar komt die vraag niet uit een debat tussen Kennedy en Nixon, een 60 jaar geleden?
Degene met de juiste link zet ik onder favorieten (iets wat je ook maar moet willen, enfin).
Oh, zie toch wat, leuke poster.
www.amazon.com/Anti-Nixon-Expressing-...

Ichneumonidae | 05-06-22 | 11:57 | 3

Bosma, ongezien.

drs. Levi Samsonov | 05-06-22 | 12:01

En Sjoerdsma deed dit om van de niet glad te strijken affaire Rijxman - Hannema af te leiden. Mede daarom juist Bosma als "target".

CynicalBastard | 05-06-22 | 11:55 | 1

Excuus, Hammersma.

CynicalBastard | 05-06-22 | 11:58

Ja maar dat over van die omgangsvormen gold ook alleen voor "rechts" he?

CynicalBastard | 05-06-22 | 11:54

Sjoerdsma is gewoon chagrijnig omdat hij na zijn ` actie beschadiging Johan Remkes ` een functie in het kabinet wel op zijn buik kon schrijven.

Stratum | 05-06-22 | 11:53

Bergkamp reageerde pas na uitgebreid overleg met haar staf. Zelf durft/kan ze niets.

Mahatma | 05-06-22 | 11:52 | 1

Dat is ook mijn observatie.
(X) ongeschikt.

zwenkwieltje | 05-06-22 | 11:54

Omvolking... Echt zo'n wappie theorie waar de indianen ook in geloofden.... oh wacht...

tjongerschans | 05-06-22 | 11:43 | 2

De NX66 leidster heeft er verstand ze spreekt vaak net als haar voorganger Pechthold op straat met mensen. In haar favoriete cultuur deed ze dat ook vaak maar kwam geen daar Christelijke bewoners meer tegen.
Dus het probleem is er in de islamitische staten geen eens. Westers probleem dat zij met haar club gaat oplossen, waarbij ze natuurlijk haar kennis uit het Midden Oosten in gaat zetten.

bananabanana | 05-06-22 | 11:49

Wie zijn toch die mensen die zich identificeren met x66 in het algemeen of zo'n Sjoerdsma in het bijzonder. Man, man, man.

Ride_On | 05-06-22 | 11:40 | 1

Bange mensen met een vleugje masochisme die een dominator nodig hebben?

zwenkwieltje | 05-06-22 | 11:48

Bosma, ondanks wat kleine missers de beste kamervoorzitter.
Bergkamp is gewoon op de plek gezet als een pion van ddr 66.
Onderhands afgesproken met de teflonboy.
Arib was zo slecht nog niet, zeker beter dan Bergkamp.

Zitvlak | 05-06-22 | 11:36 | 12

@Red shirt | 05-06-22 | 12:12:
Zoals ik al zei; je komt niet verder. Zwaktebod.

Rest In Privacy | 05-06-22 | 12:23

@Red shirt | 05-06-22 | 12:12: jouw eigen objectieve analyse. Subjectiviteit noemen ze dat.
Omvolking daarentegen is wél een feit. Je kunt er van alles van vinden: goed of slecht, opzet of geen opzet, enz. Maar dat de autochtone bevolking afneemt en de allochtone toeneemt is een feit en zeker geen (rechts) extremistisch complot.

Ride_On | 05-06-22 | 13:50

@Red shirt | 05-06-22 | 11:54: Beste Red over dubieuze clubjes gesproken, mijn ervaring is dat de club van Sjoerdsema meer dubieus is dan de door u opgenoemde, waarvan akte.

Zitvlak | 05-06-22 | 15:00
▼ 9 antwoorden verborgen

Die Sjoerdsma blijft daar lekker zitten. Die aalgladde rakker wordt als olifant in de porseleinkast en stootkussen ingezet door X66. Net zoals schoenenman Hugo in het vorige kabinet. Die maakte het zo bont dat er zelfs via de banencarroussel geen plekje meer voor hem was en er speciaal voor hem een ministerie werd opgetuigd. Ook Sjoerdsma wordt op handen gedragen want hij vangt de klappen op.

goedverstaander | 05-06-22 | 11:35 | 2

De rol die Sjoerdsma vervult is die van wegbereider. Hierdoor wordt het politieke speelveld helder zodat de partijprominenten zich kunnen beramen over welke positie ze kunnen innemen.

Red shirt | 05-06-22 | 11:57

@Red shirt | 05-06-22 | 11:57: Waarom ben ik niet verbaasd dat u een positieve draai aan 's man's kwalijke en boosaardige handelen geeft? Goebbels had ook zo'n rol.

goedverstaander | 05-06-22 | 13:55

Het woordje 'slopen' is ook aan inflatie onderhevig.
Kamervoorzitter sloopt iemand.
Volgende dag / minuut zit ie er onveranderd weer.
Dat is geen slopen in mijn optiek. 'tik op de vingers' 'krijgt kritiek' is geen 'slopen'. En die strijdbare verwoording is ook nergens voor nodig.
Gigantisch overdrijven en dat in combinatie met het woke - topic eentje terug..

Kouwe Kees | 05-06-22 | 11:31 | 2

Dit.

Zeebonkus | 05-06-22 | 11:32

De enige die sloopt is Bosma. Die sloopt en fakkelt iemand af tot aan de enkels. Zin in het eerstvolgende mediadebat!

Behangdelul | 05-06-22 | 11:39

1000X liever Sjoerd dan die complotbagger van sneue Gideon

Diederik_Ezel | 05-06-22 | 11:30 | 12

Dat Gideon een gekke complotmarmot is, betekent niet automatisch dat Sjoerdsma het goed met je voor heeft.

Rest In Privacy | 05-06-22 | 12:08

Je kiest tussen Sjoerd en Gideon, of je kiest tussen de bagger van Sjoerd en de bagger van Gideon. Je kunt niet kiezen tussen Sjoerd en de bagger van Gideon. Zo werkt dat niet.

president osama | 05-06-22 | 15:48
▼ 9 antwoorden verborgen

Als Arib daar nog had gezeten, dan zou de kamer nu niet zo’n ordinair zooitje zijn. Die Bergkamp kan nog geen kleuterklas de baas.

bisbisbis | 05-06-22 | 11:30 | 2

Bergkamp heeft ook nog eens chronische Liesbeth anders zou ik wel eens met haar willen praten…

eerstneukendanpraten | 05-06-22 | 11:41

vol-le-dig mee eens!

PPuk | 05-06-22 | 11:49

Wat ik hier vooral leer is de devaluatie van het woord 'slopen'.

Risingson | 05-06-22 | 11:27

Voor de inhoud hoef je niet bij de NX66 aan te kloppen, wel voor de manier waarop ze het weten te spinnen als de juiste deugende partij.
De ander moet op beeldvorming worden weggezet als slecht.
-
In drie zinnen het partijprofiel.

bananabanana | 05-06-22 | 11:25

Sjoerd Sjoerdsma is een mooi voorbeeld van de vuile politiek van nu.

Wijze uit het Oosten | 05-06-22 | 11:24

Gideon is vilein geestig. Sjoerdsma een insipide galbak.

gestoptmetroken | 05-06-22 | 11:22 | 2

Geestig?

Diederik_Ezel | 05-06-22 | 11:29

Zouden beide tweedehands auto's gelijkwaardig zijn, dan zou ik de goedkoopste nemen. Blijf wel Hollander he...
Dat wordt dus kopen van Sjoerdsma, die kun je van alles wijsmaken.

Ichneumonidae | 05-06-22 | 11:22 | 2

Als Sjoerd Sjoerdsma een autoverkoper zou zijn zou ie bij Jetcars werken.
En U laten geloven dat je hem alles wijs kunt maken zodat U dat wrak koopt.

Osdorpertje | 05-06-22 | 14:17

Dat Bergkamp ingreep is teveel eer. Dat kwam pas na suggesties van anderen waaronder BBB.

gnidegna | 05-06-22 | 11:21

Altijd gepest met zijn brilletje, altijd als laatste gekozen worden bij het partijtje voetbal, nooit uitgenodigd worden op kinderfeestjes, altijd afgewezen door de meisjes, maar zijn wraak zal zoet zijn.

Mr_Natural | 05-06-22 | 11:21 | 3

Als dat werkelijk zo zou zijn dan zou je hem niets kunnen kwalijk nemen.

Zeebonkus | 05-06-22 | 11:34

@Zeebonkus | 05-06-22 | 11:34: want? Het ligt niet aan hem maar aan de wereld? Je legt de vinger op de zere plek Zeebonkus; Sjoerdsma heeft een ernstig gebrek aan zelfreflectie. En hij is blijkbaar niet de enige.

DePsych | 05-06-22 | 11:57

Ik had dezelfde gedachte over de jeugdjaren van Sjoerdje

jack_gouda | 05-06-22 | 12:05

Bij de vvcdpvagl66 denken ze nog steeds dat irechtsmoetkapot scoort.Integendeel.

van stampij | 05-06-22 | 11:15

"Ik ga daar niet over, maar gewoon als burger vind ik het problematisch dat dat soort informatie ongefilterd doorgaat. Daar moeten we toch kanttekeningen bij zetten." Opmerkelijke uitspraak van Dijkgraaf daar zijn eigen staatssecretaris en partijgenote Gunay Uslu verantwoordelijk is voor de publieke omroep.''

Ik zie niet in waarom Dijkgraaf dit niet zou kunnen/mogen zeggen. Pas als er in deze kwestie - zoals in alle kwesties - een officieel kabinetsstandpunt is, vanaf dat moment is Dijkgraaf niet meer vrij om te zeggen wat hij eventueel 'gewoon als burger' vindt. Dan moet het kabinet zoals dat dan heet 'met één mond spreken'.

En Sjoerdsma vind ik een domme lul, maar dat heeft voornamelijk te maken met zijn standpunt inzake het weer 'ophalen' van al die IS ratten uit Syrië: daar is hij vóór, want dat is 'veiliger' voor ons. Getikteling.

Dr_Johnson | 05-06-22 | 11:15 | 9

@Dandruff | 05-06-22 | 14:54:

Hou me ten goede, ik ben het grotendeels gewoon met je eens. Ik praat me hier regelmatig de blaren op de tong, of liever gezegd, typ me een 'muisarm' omdat ik de massa-immigratie en dat hele asielcircus misschien wel het grootste probleem vind waar Nederland, en eigenlijk heel West-Europa, mee te maken heeft.

Maar juist daarom mijd ik een term als ''omvolking'' als de pest, omdat daar altijd de suggestie inzit van een 'complot', iets dat expres zo georganiseerd wordt, en dan associeer je je met al die lieden die het steeds maar hebben over de 'Bilderbergers', Coudenhove-Kalergi, George Soros, etc. Dat moet je niet willen, vind ik.

En verder blijf ik het oneens dat de NPO bewust leugens verspreidt. Nou heb ik echt niet alle uitzendingen van de NPO gezien, maar ik betwijfel toch echt of ze ''ook jarenlang stelselmatig de leugen dat zwarte Piet racisme is, tot in kinderprogramma's toe'' hebben verspreid. Ze zullen ongetwijfeld de zienswijze van Quinsy Gario en Jerry Afriyie en de rest van KOZP veel ruimte hebben gegeven in hun uitzendingen, en de tegenstanders hebben kaltgestellt als PVV stemmers, maar zelf beweren dat ZP racisme is, ik weet het niet.

Maar goed, ik moet voorzichtig zijn, want ik heb natuurlijk niet alles gezien. Ook mbt die discussie nu over Ongehoord Nederland, waar dan kennelijk de term ''omvolking'' in een uitzending is gevallen; ik heb die uitzending niet gezien, en weet dus ook niet in hoeverre er aan een 'complot' werd gerefereerd. Maar nogmaals, ik pleit ervoor om die term niet te gebruiken.

"Dus dan kan "niet ongefilterd doorlaten" ook als pleidooi voor censuur gezien worden.''

Ja, sec gezien kan dat, maar ik kan het me van Robert Dijkgraaf niet voorstellen. Maar als zijn uitspraak voor meerdere uitleg vatbaar is, dan zou iemand in de Tweede Kamer hem eens om verduidelijking moeten vragen: wat bedoelt u nou precies?

Dr_Johnson | 05-06-22 | 17:49

@Dr_Johnson | 05-06-22 | 17:49:

PS "Ook de hetzes tegen oa Fortuyn gingen dieper dan alleen een lasterlijke belediging door Rosenmuller.''

Nou goed, dat zou kunnen, dat neem ik dan maar even aan van je.

Maar toch is daar in de loop van de jaren iets gaan verschuiven, en ten goede, vind ik. Ik zag toevallig een paar weken geleden een aflevering van Buitenhof, waar Joost Eerdmans en Annabel Nanninga te gast waren, en ik vond dat die 'keurig' behandeld werden, in de zin dat ze niet anders dan andere politici bevraagd werden. Niet wat je vroeger vaak zag, dat de interviewer duidelijk was geïnstrueerd: ''En je pakt hem stevig aan, hoor! Interrumpeer hem zodra hij zijn fascistoïde riedeltje gaat afsteken''.

Dr_Johnson | 05-06-22 | 18:09

@Dr_Johnson | 05-06-22 | 17:49:

We zijn het ook eens dat we niet met elke complotmarmot in één hoekje gezet willen worden. Maar dat verandert niks aan de demografische ontwikkelingen die we allebei constateren. Dus voor die ontwikkelingen kunnen we dan wel braaf een ander woordje bedenken, maar ik voorspel dat we daarmee weer in dezelfde hoek Bilderberg-roepers gezet worden.

Want dat is de truc; tegenspraak = in-de-hoek.
Van bioloog Buikhuizen tot ex-moslima Hirsi Ali; ze werden allemaal met dat stempeltje "fascist" in de hoek gezet. Dat trucje werkte afgelopen 50 jaar zelfs zo goed dat er inmiddels ongelooflijk veel stempeltjes bij gekomen zijn, ook in totaal andere discussies; islamofoob, transfoob, klimaatontkenner, wappie, complotdenker; noem maar op. Normale discussies worden zo onmogelijk gemaakt en dat is ook de bedoeling.
Het heeft geen zin om je daardoor te laten chanteren, want dat stopt niet. Ik weet waar ik sta en dat niemand mij op Bilderberg-theorietjes kan betrappen. En het woord "omvolking" is voorlopig prima, of het nu een complot is of een zeldzaam dom geval van stupiditeit dat al 50 jaar aanhoudt.

Ook ik heb ON niet gezien, geen idee wat ze zeiden en hoe ze dat onderbouwden. Aan de andere kant is het idee dat 50 jaar desastreus immigratiebeleid niks meer is dan 50 jaar aanhoudend geblunder ook niet geloofwaardig. Zeker niet zolang dat maar doorgaat. In vrijwel elk West Europees land veroorzaken Noord Afrikanen de meeste problemen, en *dus* riep de EU vorige week op om nog een paar miljoen Noord Afrikaanse werklozen te importeren.
Het wordt de complotdenkers wel erg makkelijk gemaakt.

Of het gematigd geluid naar JA21 een trend of een incident is weet ik niet. JA21 neemt zelf ook vrij duidelijk afstand van PVV en FvD, en ze zijn relatief klein.

Dandruff | 05-06-22 | 19:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Mocht de poep een keer echt de ventilator raken in dit land, dan zal deze lange, dunne, spijker als eerste totaal onder gescheten worden. En omdat hij zo dun is zullen de personen die dicht bij hem (willen) staan even zo veel shit over zich heen krijgen.

de directeur | 05-06-22 | 11:14 | 1

Denk het niet, mocht de poep echt de ventilator raken dan is sjoerd als een van de eersten vertrokken.

swapper | 05-06-22 | 11:51

Ja, Sjoerdsma is vals geboren en vals gebleven.

Phantomas | 05-06-22 | 11:12 | 2

Toch is hij geen dissonant binnen het politieke bestel.

zwenkwieltje | 05-06-22 | 11:14

Beide heren zijn als een soort Johan Derksen.
Ophef, opschudding, sensatie = aandacht.

Ruimedenker | 05-06-22 | 11:12 | 3

Bergkamp identificeert zich als vrouw.

Dandruff | 05-06-22 | 11:14

Politiek assimileert goede mensen om er slechte van te maken, kwestie van tijd. Resistance is futile.

Super Vaagstra | 05-06-22 | 11:10

Omvolking. Dat is net zulke onzin als god of een erfelijke koning (tegen een koning die iedere 5 jaar wordt gekozen heb ik geen bezwaar).
Als je in dat soort dingen geloofd moet je beter om je heen leren kijken.

Schadenfreude | 05-06-22 | 11:10 | 6

Dan noemen we het maar maximalisering van het arbeidspotentiaal in de regio.

impy | 05-06-22 | 11:23

Zoek je aandacht? Je woont niet in Nederland?

Acidstain | 05-06-22 | 11:25

Meer dan de helft van de nieuwe leerlingen op de basisscholen in Den Haag spreekt geen Nederlands.
Hoezo geen omvolking?

J-van-de-Bontekoe | 05-06-22 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Sjoerdsma, bij afstand de meest waardeloze politicus van de huidige generatie. Dé definitie van het type 'ellenbogenwerk'. Lekker deugen voor de bühne, maar uiteindelijk draait het bij deze knul alleen maar om zichzelf. Hij heeft er geen moeite mee om leugens de wereld in te helpen, zolang hij en zijn partij er maar beter van worden. Ik denk dat ie maar weinig vrienden heeft.

KwaadBloed | 05-06-22 | 11:09

Wat schiet dit land eigenlijk op met Sjoerdsma en Van Meijeren? Precies. Niets.

de Voorzittert | 05-06-22 | 11:09 | 1

Ze laten mij slim lijken, dat vind ik wel een voordeel.

brie-de-penis | 05-06-22 | 11:29

Ik heb Sjoerdsma gedaan.

PolBot | 05-06-22 | 11:08 | 3

Pas u op, dit komt in de buurt van necrofilie!

KwaadBloed | 05-06-22 | 11:10

Heeft hij hosmo dan?

eerstneukendanpraten | 05-06-22 | 11:42

Wees geen Sjoerd!

Ommezwaai | 05-06-22 | 13:04

De Maarten van Rossem van de EO..
Die Gideon zal nooit 'Short' gaan op andermans ellende, terwijl Sjoerd ermee zou pronken.

Torquemada | 05-06-22 | 11:07

Geen van beide. Wie vertrouwd nu mensen uit de politiek?

Arendsoogje | 05-06-22 | 11:06 | 4

@Goed Volk Kijkt Weg | 05-06-22 | 11:16: Dan kijkt u toch lekker de andere kant op?

goedverstaander | 05-06-22 | 11:28

Kijk dan ook weg.

uisge baugh | 05-06-22 | 11:32

@goed volk: Een post van een taalnazi is wel mooi hierbij.

Mahatma | 05-06-22 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl