Bassiehof - Hoi, ik ben terug; we moeten het over Sjoerd Sjoerdsma van D66 hebben

Laffe aanval op Johan Remkes kan niet onbestraft blijven...
Bijna op de kop af verliet ik drie jaar geleden tegen mijn zin dit geweldige nieuws- en opinieblog. Kwaadaardige krachten zorgden er destijds voor dat Geenstijl zich moest herbronnen en eenvoudige zzp'ers als ondergetekende kostte dat de kop. Terwijl er met wederzijdse weemoed afscheid werd genomen, was ik er van overtuigd dat de roze jongens en meisjes het zouden overleven. "Losgerukt van de grillen van bangige Vlaamse investeerders, rekenend op de gunst van de lezer en die van de wel moedige adverteerder", schreef ik in die 389ste en laatste Bassiehof. En zo geschiedde (en rommelde ik hier lekker verder).
Afgelopen week ging de deurbel op de gracht. Toen ik op het CCTV-scherm keek, zag ik Bart Nijman voor de poort staan. Op de achtergrond een woest nawalmende bolide van een Duits automerk zichtbaar. "Moment!", riep ik door de intercom. Nadat ik mijn grote witte behind toonbaar had gemaakt door wat kleding aan te trekken, piepte ik de deur open en even later zat Nijman tegenover mij in de werkkamer. Lang verhaal kort: dit is Bassiehof numero 390 op GeenStijl. Plezierig gevoel, gelijk Vijf Reeten.
Wat ons brengt op Sjoerd Sjoerdsma. Het D66 Kamerlid - tevens campagneleider, vice-fractievoorzitter én vertrouweling van Sigrid Kaag - heeft misschien wel de meest smerige streek uitgehaald in de geschiedenis van de parlementaire democratie. Hij heeft actief de roddel verspreid dat informateur Johan Remkes tijdens de onderhandelingen dronken zou zijn geweest.
In eerste instantie stortte hoofd voorlichting Daan Bonenkamp zich op het zwaard, later bleek Sjoerdsma ook betrokken te zijn. Zelfs de vice-president van de Raad van State Thom de Graaf (ook van D66) sprak zich vol walging uit over het handelen van zijn partijgenoot. En terecht, Remkes werd aangesteld door de Tweede Kamer met instemming van Sjoerdsma.
De Tweede Kamer debatteert komende week met Remkes over zijn eindverslag. Sigrid Kaag doet mee als fractievoorzitter van haar partij. Het is te hopen dat zij van links tot rechts, coalitie en oppositie, stevig bevraagd zal worden over de lafhartige D66-aanval op de informateur en haar betrokkenheid daarbij. Ook zal ze ruimhartig haar excuses moeten aanbieden.
Verder zit er maar één ding op voor Sjoerd Sjoerdsma en dat is dat hij de eer aan zichzelf houdt en opstapt als lid van de Tweede Kamer. Hij is dit hoogste ambt niet waardig, een schandvlek voor de Nationale Vergaderzaal.
Vriendelijk verzoek van schrijver dezes: Word lid van de TPO-nieuwsbrief!
Reaguursels
InloggenNu we het toch over onbetrouwbaar voll hebben
"CDA-leider Wopke Hoekstra investeerde geld in een bedrijf via een brievenbusfirma op de Britse Maagdeneilanden, een berucht belastingparadijs. Een aantal topmensen uit de bankwereld doet dit momenteel nog steeds.
Hoogleraar Christoph Demmke, expert op het gebied van integriteit en adviseur van het Europees Parlement, noemt Hoekstra’s handelwijze in Trouw ‘onacceptabel’ en ‘beneden alle internationale standaarden’.
www.welingelichtekringen.nl/politiek/...
Tsja, ik begreep dat Wopke 't flopke niet wist dat de onderneming op de Maagdeneilanden was gevestigd......
@vranac | 03-10-21 | 19:28: Het stond zelfs op de documenten die moesten worden ondertekend zegt artikel..
Onbeschaamd,dit wordt een korte carrière
"Dat Hoekstra zijn belang pas van de hand deed vlak voor zijn ministerschap is opmerkelijk. Toen was hij namelijk al zes jaar lid van de Eerste Kamer. Als senator zat hij ook in een commissie waar de strijd tegen belastingontwijking aan bod kwam. ”
@vranac | 03-10-21 | 19:28: waarschijnlijk had hij er “geen actieve herinnering” aan.
(hij blijft leuk)
Zou het niet handiger zijn om te reageren onder een artkel, dat daar over gaat?
zie www.geenstijl.nl/5161388/wop-wop/
Of ga je onder dat Wopke-artikel, beginnen over het valse spinnen van D66/Sjoerdsma?
Welkom terug. Lekker kort ook. De prijs-per-woord was zeker te hoog.
En Ebru? Wij willen Ebru, wij willen Ebru. En een beetje snel, ja!
Ja, Ebru terug. Zo snel mogelijk.
Ik schreef het gisteren ook al: Sjoerdsma is een lul, wat's nieuw.
Maar D66 was toch pro-EU? En het is toch een publiek geheim dat de politici die de instituties van de EU bevolken *altijd* alcoholische versnaperingen drinken gedurende vergaderingen (van onze centen)? Ok dan. Volgens de Sjoerdsma-doctrine moeten er dan vanzelfsprekend dus óók hele grote vraagtekens worden gezet bij de legitimiteit van al dat EU-beleid.
Zie ik hier lichte aanwijzingen voor een fusie tussen GeenStijl en TPO?
Ga je mond spoelen.
Kwestie van tijd…en geld natuurlijk.
Wederom is de geschiedenis onze leidraad. Totalitair gedachtengoed is gewoon hun tegenstanders te cancelen. Middelen hedentendage zijn alleen in andere vorm.
Nadat zo'n smerig spelletje in Japan uitkomt, biedt de schuldige snotterend voor de camera's zijn verontschuldingen aan, en pleegt achter de schermen harakiri.
Dat hoeft nou ook weer niet, maar... nou ja, voor deze keer dan wel.
Welkom terug Bassie.
Nou, dit is echt een goed stukje. Daar heb je zeer zeker Paternotte voor nodig. Zeer onderscheidend. ‘Sarcasememodus uit’.
Walter van Wijngaarden, moeten we het daar ook weer eens over hebben.. zit hij nog / alweer vast ? Of heeft hij al weer dronken gereden mischien?
Bas, gas! Welkom teug (hoop ik)
Eindelijk weer een beetje niveau op mijn favoriete Roze Blog. Welkom terug @Bassiehof.
VVD heeft het lekken naar de pers onderdeel van ons bestel gemaakt, al jaren, enige verschil is dat ze betere spindokters hebben. Hoe kan het dat dit het belangrijkste nieuws is na de driekwart jaar praten. Vroeger gebeurde er niets zonder een borrel. Al had remkes de lijntjes op tafel gelegd om partijen tot elkaar te brengen en blokkades op te heffen dan moet dat maar.
Rutte is volledig verantwoordelijk voor de puinhopen maar de spin is altijd op de andere partijen.
Het gaat weer over wie met wie en niet over een regering. De kamer moet alles blokkeren tot er een regering is. Maar op dit moment vertrekken er alleen maar mensen met principes.
Zal wel geen zwaargewicht voor Sjoerd in de plaats komen. Mocht die er niet zijn kun je die plek beter aan een bijstandsmoeder of een Groningse gedupeerde geven.
spindokters..... leven die?... Zijn die... nuttig? Nuttiger dan mijn zonnepanelenlegger?...... nuttiger dan.... Bayer?... Moreel juister dan..... het hondje van de buren?... Spinnen vind ik echt cool, Maar spindokters.. wat zijn dat....
Welkom terug, Bassie!
Tweederde kiezers D'66 tegen doorstart.
Luisteren naar de achterban is ook niet Kaags sterkste eigenschap
'Van de ondervraagde VVD- en CDA-kiezers is ongeveer 80 procent positief over een doorstart. Bij de CU is dat ruim de helft en bij D66 slechts 35 procent. "
www.welingelichtekringen.nl/politiek/...
Tweederde kiezers voelt zich genaaid.
Ik vind dit ragfijn spel.
Zij legt zulke eisen op tafel dat Rutte en Wobstra daar niet aan willen/kunnen voldoen, en dan gelet haar uitspraak "Goed doen of helemaal niet" laat zij de boel klappen omdat de VVD en het CDA niet, zoals zij zelf net bewezen heeft, in het landsbelang concessies willen doen.
VVD en CDA de zwarte piet en nieuwe verkiezingen.
Dikke kans dat Rutte 4 een korte regeerperiode zal hebben. Niemand heeft er echt zin in. Het zou wel eens kunnen dat Kaag niet als minister in dit kabinet gaat zitten, maar veilig vanuit de kamer “kritisch” gaat lopen doen.
Rutte 4 is niet anders dan een aanloop naar volgende verkiezingen en zo gaan die partijen dit kabinet ook misbruiken. Rutte zal staatsmanschap willen neerzetten als munitie voor die verkiezingen. Kaag wil haar. *kots, kots* nieuw leiderschap etaleren met toneelstukjes vanuit de kamer in de hoop zo weer als alternatief gezien te worden. CDA weet denk ik niet waar ze het moeten zoeken en kunnen alleen hopen op goede bewindspersonen die ook in de media zo in beeld komen. Kunnen ze vergeten met NPO’66. Bovendien ik zeg “de Jonge”.
@Schoorsteenveger | 03-10-21 | 15:06: Die voelen niks meer, levenslang stomp genaaid door gelijkaardige en gelijkwaardige ideeen.
Enfin, Sjoerdsma is dus een spinkwakzalver. Incompetentie bij d66, 'what else is new?'
Incompetent? Achterbaks pas beter.
"Functie elders" blijft smeriger. Doet men ook niks aan.
We kunnen het op de man spelen, maar het lijkt me beter om naar de machine te kijken die D66 heet. Voor Sjoerdsma tien anderen, met gemak. Zet het handelen van Kaag naast het handelen van Sjoerdsma en je ziet niet echt wezenlijke verschillen. En wat de één doet wordt gesanctioneerd door de ander, het zit in het bloed van die lui, in hun DNA.
Democraten '66, dat zijn de parasieten die zich destijds in de leegte hebben verschanst van een postmoderne, langzaam instortende wereld van afbrokkelende normen en waarden die waren ingebed in eeuwenoude religie en traditie.
Democraten '66, dat zijn de bloedzuigers die enkel mee hebben genomen wat ze minimaal nodig hadden om als goed, als deugend, als fatsoenlijk over te komen, ja zelfs als degenen die een nieuwe ethiek, een nieuw elan en een nieuwe visie kwamen brengen. Maar in feite waren ze niets méér dan fantasieloze epigonen, aaseters, hyena's.
Ze hebben geen bagage bij zich die hen überhaupt tot fatsoenlijke mensen zou kunnen maken. Die hebben ze doelbewust weggeworpen. Ze wortelen niet in welke traditie dan ook, althans niet bewust en zeken niet schuldbewust. Ze graaien op eclectische wijze datgene bij elkaar wat hen laat gelijken op mensen met een geweten, maar dat is pose, oppervlak, make-up. Ze kunnen met hun strakgetrokken koppen zelfs de wenkbrauwen niet meer fronsen, laat staan dat ze nog in staat zijn om een traan te kunnen laten.
Democraten '66, dat is voltooid leven, dat zijn The Walking Dead.
Amen.
Schitterend verwoord en kan zo op een tegel.
Dedain666 hoort bij de Agenda 2030 Build Back Better One World club. The big club (and you ain't in it).
En dat is een goed betaalde, geoliede machine met gemotiveerde slippendragers die hun beteren trouw dienen.
Altijd een genot om te lezen.
Dode planeten muziek. D66?
Dat D66 begint nu wel erg enge vormen aan te nemen. Je zou daar maar als staatsmedia achterstaan.
Dronken mensen spreken de waarheid, he Kaag vvd en cda laten nooit 2 extra linkse partijen toe. Dus of nieuwe verkiezingen of gewoon Rutte 4 je roep dan maar iets van landsbelang. Zo nu ga ik er nog een nemen.
Sjoerdsma? Is dat die pedofiel die een paar maanden terug in het nieuws was?
Die pisvlek ja
Nee, dat was Sydney Smeets. Die is men ook alweer vergeten, net als "functie elders", zo lijkt het. Maar de verwarring is begrijpelijk, omdat d66 zo vol zit met van dat soort pleefiguren.
@CynicalBastard | 03-10-21 | 14:48: ach ja, natuurlijk. Sjoerd Sjoerdsma en Sydney Smeets. Beiden S.S. Nomen est omen.
Bericht over de echte slachtoffers van Kaag(indien nog in leven)
www.welingelichtekringen.nl/politiek/...
Ambassade smeekte al maanden om repatriëring ,Kaag zei "Nee,ik geef aan wanneer zij terug kunnen"
Hm. Toch een mindere Bassiehof, als ik zo vrij mag zijn. Het leugentje dat verkeerd viel is allang weer vergeten. 't Is de strategie van Rutte. Maandenlang totaal onzichtbaar; alle anderen mogen fouten maken terwijl ze hun zenuwen de baas moeten blijven in het formatieproces. Ook weer een makke van dat de Koning niet de baas is van het formatieproces; Rutte moet ook iemand hebben om bang van te wezen.
En dan nog: dat leugentje. Laten we wel wezen: valt in het niet in vergelijking met een NPO-for-hire, RIVM-for-hire, Omtzigt gewoon negeren, en Kaag die gewoon door de mand valt als internationale speler en niet zo'n beetje ook. En dan hebben we het nog niet gehad over de echte megatonners: de toeslagen-affaire, de gas-affaire, de corona-affaire, etc.
Ja, dat leugentje, ach nou.
"Rutte moet ook iemand hebben om bang van te wezen."
Misschien was-ie bang van Beatrix geweest. Die deigt nog minder dus heeft 'm door. Maar WimLex, da's een domme lul, daar wordt Mark niet bang van.
"Rutte moet ook iemand hebben om bang van te wezen."
Schattig dat jullie denken dat de MinPres laat staan keuning soeverein opereren. Marxje Rutte heeft een baas. En die zetelt in Berlijn.
Alle rancune en haat tegenover al die mensen die in de weg staan van de D66 heilstaat verpersoonlijkt in de persoon Sjoerd. Het gedrag en de uitspraken van een cult aanhanger.
Welkom terug.
Sjoerdsma is dus straks bij Rutte IV Nieuw Leiderschap kabinet, als opvolger van Kajsa Nepnieuws Ollongren. Wegens zijn kwaliteiten en omdat hij vuile handen wil maken. Dat is een pre bij Rutte.
Welkom terug Bassie, heb ik weer eens iets te lezen op de zondagochtend. Op naar de 1000.
Hee Bassiehof ,welkom terug.
Had wel liever een andere foto gehad ,dan die zwaaiende heks in de lift..
ja, het was zeker tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend !! ;-)
Politiek is een spel en Sjoerd S speelt het uitstekend. Een volgeling van Machiavelli en of je het nu leuk vindt of niet leugens en bedrog horen erbij. Dit is niet nieuw en de geveinsde verontwaardiging in de comments totaal overbodig. Wen er maar aan en doe mee!
Remkes kwam die dag inderdaad warrig over en hij had inderdaad twee borrels op. De beschuldiging dat Remkes dronken was is vooral een spin van de media, dat is door D66 nooit zo gezegd
Zelfs in de politiek zijn er grenzen waarbinnen het spel gespeeld dient te worden en deze gelden ook voor het heerschap Sjoerd Sjoerdsma. Gegokt en verloren, gewoon wegwezen.
Sjoerd S grijpt bij het minste of geringste naar Machiavelli-achtige praktijken.
Vergelijk het met voetballers die actief zijn in de onderste regionen van het amateur voetbal. Die bedienen zich ook van 'professionele' overtredingen en irritant gedrag om te winnen, het enige wat ze wel kunnen.
maar ja functie elders zal niet eenvoudig zijn voor academisch misvormde , niet homosexuele blanke man......
Onzin tpo.nl/2021/09/28/formatiewatch-d66-s...
Je hoeft zeker niet mee te doen en per partij en tijd verschilt in welke mate er Machiavelliaans wordt gehandeld.
Overigens beschreef Machiavelli meerdere strategieën, verdeel en heers is er slechts een.
En hij beschrijft vooral, als kritisch ironisch werk.
Daarmee dus ook kritiek uitend op de gang van zaken.
Ik doe al mee.
De rekening moet iemand ook betalen.
Niet dat ik dat wil -integendeel- maar mij is niks gevraagd in deze. Andere hardwerkende Nederlanders ook niet vermoed ik zo.
Ja je speelt het uitstekend als je je leugen als een rottend ei in het gezicht krijgt, laten we hopen op meer, mee, meer uitstekende D66 spelletjes.
Komt die Sjoerd ook van Minerva?
Ah. In zekere mate keurt u dit dus eigenlijk gewoon goed. Dus ook geen problemen met een regiem als Noord-Korea denk ik dan. Want ook dat is politiek toch.
Welkom terug ouwe reus.
TPO verwijst vaak naar GS, omgekeerd ook wellicht. prima wat mij betreft. Opiniez heeft ook prima artikelen, zeg het maar.
De gezamenlijke slogan wordt dan wellicht "één voor allen, allen voor één."
D66.
Democraten '66.
Het is opvallend dat in veruit de meeste organisaties & landen die de omschrijving 'democratisch' in hun naam hebben staan, de democratie volledig wordt ondergescheten;
"Deutsche Democratische Republik".
"Democratische Republiek Congo".
"Democratische Volksrepubliek Korea"
"Partij Voor Vrijheid en Democratie" (VVD)
"Democraten '66"
Wilt U alstublieft niet zo keihard raak schoppen?
Ministerie van Waarheid, Ministerie van Liefde, Ministerie van Klimaat.
Echt iets voor GL-D66
Aanvullinkje lijstje: Democrats.
Te makkelijke kolom. Sjoerd deed dit niet in zijn 1tje en Kaag heeft het goed gekeurd. Daarnaast is D66 zeer aktief met het beschadigen van collega's. Het is een patroon
Nieuwe politiek schijnt dat patroon te heten.
@bqbq | 03-10-21 | 13:18:
Weet je wie ook patronen had?
Leuk, welkom terug Bas!
"actief de roddel verspreid". Juist. Geen verspreking maar een door meerdere personen geuite leugen. Het is onbestaanbaar dat het zwakke excuus dat ze het niet zo bedoeld hadden geaccepteerd wordt... Hoe was het dan wél bedoeld? En hoe dacht D66 dat het publiek het zou interpreteren? Nieuwe bestuurscultuur, m'n reedt.
"... niet zo bedoeld", dat is Kaagtaal: eerst Rutte afbranden, en dan achteraf beweren dat dat niet zo bedoeld was, dat laffe wijf. Schijnt een D66 karakteristiek te zijn.
Welkom terug.... echter weer volledig geherintegreerd als u Uw massieve blanke behind toont in deze blog. Nee geintje... Sjoerdsma de nondejuse gore rioolrat.
De podcast Nare Jongens begint beter te worden dan de TPO Podcast.
Voorzichtig mee eens. Hoewel de laatste TPO grote klasse was
Welkom terug Bassie Hof. In de tussentijd heb ik getracht met reaguursels de leemte op te vullen.
Kan iemand die twitter heeft dit artikel daar zichtbaar maken voor onze Sjoerd?
Dank. (z.n tweede kamer e-mail is afgeschermd voor het pleps)
D66 is toast bij de volgende verkiezingen. Kaag maakte 1 draai te veel.
Helaas gaan die stemmen dan naar vvd66
Toast of roast?
@Zitvlak | 03-10-21 | 12:53: nee naar Volt, nog erger.
@B. Randnetel | 03-10-21 | 13:29: sorry, het was een reactie op retba.
Dat denk ik niet, zij vertegenwoordigen nieuw nieuw (s)links.
Een zelfkritische Mona Keizer wordt ontslagen, ik vond het stukkie in de T., alles behalve niet kunnen.
Kaag deed iets soortgelijks met de avondklok om de poppie joppie uit te hangen, het werd maar liefst één uur later. Maar was blijkbaar niet ontslag waardig.
Het verschil zal wel weer niet besproken worden in de opinieshows.
-
Maar deze stemmingmakerij door nepnieuws te verspreiden vanuit een partij die zichzelf nota bene hoeder van het echte nieuws noemt en daarbij geheel onbaatzuchtig de NPO beheert, kan natuurlijk echt niet.
Om dan nog enigzins geloofwaardig te blijven, blijft er niet anders over dan de pek met veren uit de kast te pakken.
Sjoerdsma zo snel mogelijk functie elders, bij de NPO of zo (tenminste als hij past in het diversiteitsregister).
Sjoerdsema gewoon afserveren , alle goodwil vervallen voor dit ,, integer,,, persoon.
Bij D66 voelden ze aankomen dat ze gingen verliezen, en dan komt de ware aard naar boven.
Maar bij de Volkskrant houden ze er nog de moed in: Rutte moet Kaag niet nogmaals laten verliezen. Dus Rutte heeft CU gekregen en PvdA+GL buiten gehouden, dan moet Kaag een heleboel beleid mogen bepalen. Zo werkt het niet, Volkskrantje. CU is binnen gehaald zodat Kaag niet het beleid kan bepalen. Niet omdat je met Segers zo kan lachen.
Maar de Volkskrant heeft wel gelijk dat het heel zuur is voor D66. Ze zullen nog antidemocratischer worden. Ze vinden zichzelf de uitverkorenen, maar ze krijgen niet de macht, die ze wel verdienen (vinden ze). Ze zullen zeker het aanstaande kabinet laten vallen als ze er electoraal baat bij denken te hebben. Zonder enige aarzeling.
Het nieuwe CDA
Welkom terug Bassie, we hebben je gemist.
De proza was aardig te behappen , niet altijd even duidelijk.
Verder het roze blog en TPO, wat ik graag lees, 2 hilarische en op de feiten van de dag spelende internet blogs die duiding geven aan de perikkelingen in de wereld, m,n Nederland.
Ga door ik wil zeker niets missen.
Welcome back.
Ik hoop van harte dat je geen politiek correcte stukjes gaat plaatsen geheel conform de geldende Rutte doctrine voor wat betreft COVID-19 propaganda en de Klimaathysterie, wellicht wel meer over het project waar Rutte, zoals hijzelf zegt, nu heel druk mee is: BBB.
Een beetje offtopic, maar de Hond geeft in zijn nieuwe peiling van vandaag D66 nog maar 17 zetels, net als de PVV.... en verder nog dit citaat (bron via de Telegraaf) :
Bij de uitslag van deze week is een mogelijke lijst van voormalig CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt niet meegenomen. Mensen die aan de peiling hebben meegedaan is wel gevraagd wat zij zouden doen als dat een optie was.
Volgens De Hond zou Omtzigt dan 25 zetels kunnen binnen slepen. (!!)
Oeps en dan Mona erbij, hoeveel?
25 zetels voor Omtzigt gebeurt niet en moet je ook niet willen: Waar haalt Omtzigt die andere 24 man vandaan? Er komen heus niet opeens 24 Omtzigt klonen uit een hoge hoed zetten. Resultaat: Daar komen weer allerlei labiele narcisten op af met teveel eigendunk en geen talent voor samenwerken. En als Omtzigt in die val trapt zal ie moeten nemen wat ie kan krijgen om een lijst te kunnen presenteren..
Welcome back Bassiehof!
We laten ons besodemieteren door Kaag. Alleen nieuwe verkiezingen kan ons van deze heks verlossen.
Nog even 3 jaar wachten dus.
Zie mijn reaguursel hieronder over de nieuwe peiling van de Hond, dat is de reden dat Rutte geen nieuwe verkiezingen aandurft, met een CDA nog slechts 5 zetels... doei motorblok.
Er komen geen nieuwe verkiezingen.
Ben wel erg benieuwd naar de ‘prijs’ die door VVD is betaald aan D66 om het huidige demissionaire kabinet door te starten…..
@Bolder | 03-10-21 | 12:35: ze hebben D66 een D66 Kamervoorzitter cadeau gedaan.
De TPO wordt toch sowieso langzaam aan ingelijfd in het roze imperium?
Hoe blind zijn die mensen die op D66 stemmen? Zien ze dan niet dat ze regelrecht te maken hebben met een hautaine, arrogante verzameling blaaskaken, die werkelijk elke connectie met de man en vrouw in de straat compleet ontberen. Was Pechtold niet de personificatie van stuitende arrogantie, komen daar achtereenvolgens figuren als dat loeder van Ollonkreng, de heks Kaag, het lulletje rozenwater Jetten en het maffia typetje Sjoerdsma.
Gadver D66.
Daar verbaas ik me ook oprecht over. Ik dacht als je """links""" bent dan heb je iets met de arbeider. En ga je niet stemmen op een overduidelijke patriciër partij. Maar kennelijk heb ik het mis.
U vergeet orgaanroofster en Spuit des doods Dijkstra.
Het is heel vreemd: ik ken meerdere mensen die je als intellectueel zou mogen beschouwen en die toch volledig achter de huidige handel en wandel van hun partij staan. Ik weet niet wat het is, of het nu gaat om een enorme hekel aan de tegenpartij, of aan een soort blindheid voor eigen falen
Ik kan je dat vertellen. Iemand hoorde ik laatst zeggen dat qua samenstelling van de bevolking er al lang geen pyramide model meer is maar een soort omgekeerde peervorm. Dwz dat de bovenste laag senioren en dus stemgerechtigd nog heel groot is. Dat zijn de D66 kiezers. Ze hebben geen idee wat er om hen heen gebeurt. Hun wereld wordt veilig afgeschermd door de NRC die ergens in hun riante woonkamer opengeslagen ligt naast een glas rode wijn en de NPO radio en televisie geeft hun ook een gefilterd beeld. Af en toe een docu van de vpro en de wereld is volmaakt.
Het gaat niet om de kwalificatie van de personen maar om hun boosaardige agenda….
Lid zijn van D66 geeft blijk van je erudiete, open levenshouding, de wereldburger pur sang, zeg maar voor de heer en vrouw van stand die de VVD ziet als een ordinaire partij voor de 'niveau riche'. Als D'66-er sta je daar boven, je leest NRC, rookt pijp, leest moelukke boeken, gaat natuurlijk naar alle exposities met onbegrijpelijke kunst, je hebt een wijnabonnement en theaterabonnement, het North See Jazz festival is je tweede thuis en je kunt altijd heel instemmend knikken bij genderfluïde onderwerpen, racisme, slavernij en asielzoekers (mits het zich allemaal natuurlijk niet in jouw leefomgeving manifesteert).
Als je zelf ook een arrogante hautaine blaaskaak bent dan past de partij prima. Elke partij zijn publiek, en blijkbaar lopen er 20-25 zetels aan dat soort persoonlijkheden rond in NL. Loop eens een rondje over de zuidas of een nieuwbouwwijk met woningen van 5 ton plus en je struikelt erover.
De man en vrouw van de straat stemmen dan ook niet en masse op deze partij vermoed ik.
Wel gehersenspoelde, naïeve en voor eeuwig nutteloze mensen die zich op ieder moment kunnen identificeren als een geslacht naar keuze.
@FrankVeer | 03-10-21 | 12:42: U mist nog iets. Dat soort lieden vinden zichzelf fatsoenlijk. Helemaal woke, dus. Als je jezelf "identificeert" als fatsoenlijk, dan ben je dat dus ook. Ook al heet je Sjoerd S.
Sjoerd Sjoerdsma heeft het voorkomen en de uitstraling van iemand die enorm is begaan met de maatschappij, natuur en het lot van de zwakkeren. De rest interesseert hem niet. Je ziet het in één oogopslag: hij doet het niet voor zichzelf naar voor het hogere morele doel: een betere aarde voor iedereen.
Kan Jan Roos ook terugkomen?
Ze hebben ruzie met Jan, toen die naar VNL ging. Minder erg dan met Bidet heb ik de indruk, maar toch. Overigens vermakelijk om te zien, de haat driehoek tussen Tjer, Jan en @nostyle/TPO.
@Graaf_van_Hogendorp | 03-10-21 | 12:18: Echte kerels zeggen elkaar 1x de waarheid, gaan aan dan het bier en plannen maken.
@Sinaslolly | 03-10-21 | 12:24:
Eh... if I comment I will get into trouble zoals de special one zou zeggen. Laat ik het zo zeggen, er is een groot tekort aan 'echte kerels' in het westen.
@Graaf_van_Hogendorp | 03-10-21 | 12:26: Ik ziet het. En alles op een rijtje zettend zie ik denk ik ook wel waar de schoen wringt…
Hoop het.
Sjoerdsma de goorste rat der lage landen
Hé Bassiehof, wat een leuke verrassing deze zondagochtend. En nu hopen dat ploert ploertsma inderdaad de benen neemt. Ik kan me al heel lang niet aan de indruk onttrekken dat hij een villeine gluiperd in maatpak is. Zoals er wel meer bij D66 rondlopen.
Ik wil net zeggen, vileine gluiperd in maatpak omschrijft 99% van Dedain666ers.
Komt er wel weer de volgende etter. Liever dat hij blijft. Aangeschoten wild is altijd makkelijker te raken dan een frisse dartelende hinde. En geloof me, het kan nog veel erger. X66 is echt het afvoerputje van het electoraat.
Een beetje nieuw leiderschap zou zo'n ongeleid projectiel in de eigen rangen en gegeven de situatie meteen openlijk terecht wijzen waarbij eigen eervol ontslagneming van een ranzige non-valeur als Sjoerd Sjoerdma, die zowel partij- als staatsbelang zwaar heeft ondermijnd, de enige optie zou zijn voor iemand met nog een beetje ruggegraat.
Basmeister!
Twee dingen.
Een: Politici met eer, serieuzig?
Twee: Als ik Remkes was en ik moest met Sjoerdsma overleggen, zou ik ook stomdronken zijn en liefst ook nog stoned. Dat is wel zo eerlijk voor Sjoerdsma, want dan zijn ze cognitief een beetje tegen elkaar opgewassen.
Peiling: 29 procent van de kiezers positief over doorstart huidig kabinet
www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/arti...
29% zou 43 zetels zijn. Nog minder dan doorgestarte regering zelf.
Je moet wat als je van Mierlo als de grootste innemer aller tijden als voorbeeld hebt.
En wat dacht u van Penthouse Pechtold?
Was niet specifiek voor D66.
Bij de andere partijen konden ze er ook wat van.
Jan Pronk, kent u die nog?
Die heb ik als minister tijdens een interview echt een keer dronken op tv gezien. Dat was pas beschamend.
Tsja, Pechtold nam wel eens meer, zoals bijvoorbeel een congresmatrasje als het lokdoosje.
www.getrevue.co/profile/tpo/issues/we...
Rutte heeft met zijn "ik ben gekozen dus ik blijf" het precedent geschapen dat iedereen kan blijven zitten, hoe slecht men het ook doet. Die Sidney Smeets is dan wel vertrokken, maar Sjoerdsma is voor Kaag toch iets belangrijker als die onbenullige vetzak, dus ik durf te wedden dat Sjoerdsma gewoon blijft zitten. Want eergevoel kent men niet bij D66.
Hij blijft zijn werk doen omdat er geen reden is om te veronderstellen dat hij dat niet meer zou kunnen doen. De kritiek op hem komt uit de hoek die niets op hebben met D66 en dient derhalve met een grove korrel zout te nemen. Wanneer er iemand uit de TK gewipt moet worden wegens wangedrag dan is het Dion Graus.
@Red shirt | 03-10-21 | 12:14: een leugen is niet links of rechts, een leugen om iemand te beschadigen is gewoon een leugen.
Onzin, hij vertegenwoordigt nu eenmaal de grootste partij.
Men heeft op de VVD gekozen, niet perse op Rutte.
Ook wel opmerkelijk trouwens dat de vermeende terroristen uit Eindhoven het gemunt hadden op de felste tegenstanders/concurrent van Kaag. Zouden dat het soort mensen zijn die op D66 stemt.
Kaaglaven ?
@Koning BongoBongo | 03-10-21 | 12:20: Lemmingen?
Sympathie voor terroristische groeperingen is Kaag niet vreemd en zij geldt bij hen dus als een faciliterende Kafir die al jarenlang haar aflaten betaalt in de vorm van subsidies.
Ik lees nu pas de hints richting deze herrijzenis op de Twitters van Bart en Bas. Wat slecht dat niemand het doorhad eigenlijk.
... of niet boeit. Niks tegen Bassiehof overigens.
@Graaf_van_Hogendorp | 03-10-21 | 12:13:
T-watte?
Tuurlijk. Had het meer over de mensen op Twitter. Niet de mensen hier.
Enerzijds extreem woke gedrag bepleiten en anderzijds iemand moedwillig en op valse gronden beschuldigen voor de eigen politieke agenda, lekker inclusief allemaal. Bas Paternotte heeft helemaal gelijk, deze Sjoerd Sjoerdsma kan beter vertrekken uit de tweede kamer.
Sjoerd Sjoerdsma is ook zo'n 'vurige' pleitbezorger van het 'repatriëren' van al die IS ratten. Want dat zou 'veiliger' voor ons zijn dan dat ze 'onder de radar' zouden terugkeren. Als we ze daar in hun sop laten gaarkoken dan zouden ze wel eens kunnen radicaliseren, en terugkomen om 'wraak' te nemen.
Allemaal onbewezen aannames van dat soort Gutmenschen. En ja, dat Johan Remkes 'aangeschoten' zou zijn tijdens de besprekingen is ook een onbewezen aanname. Maar goed, het zal me verder boeien; D66 is mijn partij niet.
ISIS heeft laten zien dat links(ig) Nederland geen enkel probleem heeft met het steunen van Nazi's.
Het was een observatie. Anekdotisch bewijs.
Ik zou me het wel boeien, want ze heersen over uw derriere.
@Red shirt | 03-10-21 | 12:10:
Wat was een observatie?
Wat hebben IS-ratten en X66 gemeen? Precies, een totale afkeer van Joden ( die geen lid zijn van "Dat Andere Joodse Geluid" ) en Israel. IS-ratten en hun sympathisanten zijn de nuttige idoten, de frontsoldaten van X66 en die moeten dus gefaciliteerd worden. Waarom denkt u dat Kaag zo fanatiek de portemonnee trekt als er moslims in het geding zijn en waarom is ze zo oorverdovend stil als het om bijvoorbeeld mensenrechten in Midden- en Zuidamerika gaat. Of minderheden en bergvolken in Zuid0ost-Azie. Het is zo doorzichtig allemaal voor iedereen die verder kijkt en leest dan het NOS-journaal, Jinek en de NRC.next. En nee, ik haal mijn informatie niet van de Breitbartjes etc. van deze wereld, ook in de msm worden daar serieuze reportages en artikelen aan gewijd maar je moet wel wat verder willen lezen dan wat er dagelijks voorgeselecteerd en in hapklare licht verteerbare porties in je gezicht wordt geroeptoeterd door linkse duiders en feelgood presentatrices.
Grappig idee, ISers die radicaliseren...
"Op de achtergrond een woest nawalmende bolide van een Duits automerk zichtbaar. "
Wat?? Heeft Bart een heese stoomloc? Heeft ie toch nog smaak!
Heuse. Stop de klok!
(Alhoewel een hese stoomloc wel gaaf klinkt)
Klinkt meer als een 20 jaar oude Mercedes.
Bassie! Wat leuk! Zonder even inhoudelijk op SS in te gaan, het is tenslotte zondag en er moet ook nog genoten worden, ik mag de recente kruisbestuiving tussen GS en TPO wel. Ik hoop dat het beide platforms wel bekomt. Daarom ook een tip voor reaguurders van deze kant: wil je Bas Paternotte horen hinniken als een stervend paard aan Corona, luister de Nare Jongens podcast, met Jan Dijkgraaf erbij. Prachtige podcast, met een gegiechel dat pijn doet aan je gehoor, maar inhoudelijk staat het als een huis.
Afgelopen half jaar heeft ze Segers, Rutte en Remkes voor rotte vis uitgemaakt zonder iets te bereiken. Kaag leek daarmee uit te zijn op nieuwe verkiezingen. Maar nu Rutte en Hoekstra hun poot stijf houden, kiest Kaag toch eieren voor haar geld. Wat een gezichtsverlies, m.n. omdat Kaag zo hoog op het morele paard zit met haar "nieuw leiderschap" en nog meer platitudes. Als Kaag niet uit is op nieuwe verkiezingen, wat was haar plan dan met al die aanvallen? Had ze überhaupt wel een strategie?
Ze wilde een kabinet met PvdA/GL. En nu ze zo nutteloos zijn als ze eruit zien, heeft Kaag ze niet meer nodig. En heeft hun onder de bus gegooid. Maar dat was dus het probleem. Niet zozeer PvdA overigens, die uitgerangeerde bejaardenpartij stelt niks meer voor en bovendien zijn hun bestuurders plooibaar. Het probleem was de Jessias, die zelfs voor Rutte's doen te (s)links was. En Rutte is de man die verward stond te bazelen over 7 miljard belastingdoekoe stuksmijten voor het "klimaat", midden in de plenaire zaal.
Dat vraag ik me ook al tijdje af. Ze hebben behoorlijk tegen schenen staan trappen, maar met welk doel?
Bij D66 zijn het eigenlijk gewoon prutsers. Grote mond, maar gewoon prutsers.
Kaag heeft bij bijna iedereen nog een rekening open staan (die de komende jaren geint gaan worden)
Sjoerdsma is aangeschoten wild (en zal binnenkort vertrekken)
Jetten (opl. bestuurskunde) weet niet hoe je met kernenergie huizen kan verwarmen.
Pechtold heeft zijn reputatie definitief geruineerd.
De Graaf werd burgemeester nadat zijn wetsvoorstel voor de gekozen BM werd afgewezen.
Prutsers die een te grote broek aantrekken en denken dat de burgers geen geheugen hebben.
De burgers hebben geen geheugen.
Als ik de VVD zo hoog in de peilingen zie dan trek ik ook de conclusie dat de burgers geen geheugen hebben.
Sorry, waR ging het over?
@Zapata10 | 03-10-21 | 12:04:
De jonge vrouwen hebben geen politiek geheugen. Ze zijn tegen Capitll-bestormers en stemmen op een vrouw die veel in beeld was.
@maxrelax | 03-10-21 | 12:07: De VVD is een spiegel van NL. "pas op de centjes" en "geen visie".
Balkenende en Rutte hebben 4 verkiezingen gewonnen en er is - naast de private ZKV - niets gebeurt in NL. Nederlanders willen geen verandering en dat hebben ze bij de VVD goed begrepen.
Het zal mij niets verbazen wanneer Johan Remkes inderdaad heeft zitten slempen en dan is de opmerking uiterst terecht. De man heeft niet echt een gezonde levensstijl, en dat straalt hij uit ook. Kunt het gebit van hem nog herinneren, in het begin van zijn destijdse ambtstermijn?
2 borreltjes, waar heb je het over ?
Als hij gedronken zou hebben zoals Churchill dan zouden we wat kunnen zeggen. Maar dan nog, Hitler was een geheelonthouder. Ga ik toch liever een borreltje drinken.
En ook al zou dat zo zijn van Remkes dan spreek je de man daar op aan maar ga je het niet in het roddelcircuit gooien om hem te beschadigen. Maar D66 volk is niet alleen hautain maar ook in en in gemeen.
@Zapata10 | 03-10-21 | 12:07:
Son, never trust a man who doesn't drink because he's probably a self-righteous sort, a man who thinks he knows right from wrong all the time. Some of them are good men, but in the name of goodness, they cause most of the suffering in the world. They're the judges, the meddlers.
@Wattman | 03-10-21 | 12:04: twee borreltjes waar getuigen van zijn
Het zou jou niet verbazen....
Insinuaties als instrument voor het plegen van karaktermoord.
@Wattman | 03-10-21 | 12:04: Over drinken tijdens werk. Alcoholisten drinken over het algemeen meer dan 2 borrels.
@Zapata10 | 03-10-21 | 12:07: Juist. Achterbakse lul is die Sjoerd.
Ja we hebben er een, eentje van D66.
@Graaf_Slis | 03-10-21 | 12:17:
Laat gaan. Deze laffe X66-laaf was oorverdovend afwezig tijdens de laatste spin van Sjoerdsma & de draai van Kaag, is het reaguren niet waard.
maar Johan heeft het toch maar geflikt met zijn 50 jaar ervaring in de Nederlandse politiek. Innemen heeft hij jaren lang geoefend bij Omlandia, het oudste, beste en rijkste bittergenootschap van Vindicat atque Polit
Ik begrijp het probleem niet zo. Waarschijnlijk zat er ook drank in de goede man. Je kunt je toch wel voorstellen dat je net in zo'n weekend off-grid wat alcohol nuttigt om het ijs te breken.
Behalve als de rest niet meedoet. Johan zat in zijn eentje te paffen en in te nemen?
Er is ook niks mis mee, het is een ranzige roddel die verzonnen is door Dedain666 om de VVD wat onder druk te zetten. Het erge is dat het nog werkt ook, al weet iedereen dat het niet waar is.
@van Oeffelen | 03-10-21 | 12:01: Mag paffen ook al niet meer ?
nee, dat is zo jaren 70 van de vorige eeuw.
Bassiehof is back, goede zaak!
Las het graag, m.n. vanwege de insteek icm het onderwerp die je niet verwachtte.
.
Over onderwerp (van gesprek) gesproken: de topic titel, het uit de US overgewaaide "we need to talk about..."(meestens een persoonsnaam), is op papier veelzeggende taal, mooie taal, juist ook in t Nederlands.
.
Echter IRL, dus 2 mensen die dit hardop zeggen zonder degene wie bedoeld wordt, neigt direct zo naar het ouwehoeren achter iemands rug om.
Betrek diegene er dan direct bij, zeg ik.
Kaag wordt elke dag wakker dronken van machtswellust ,dus niet zeuren.
Niet-oprechte mensen zijn parasieten in de samenleving. Van het laagste niveau tot het hoogste. Zeldzaam zijn mensen die oprecht zijn zoals Omtzigt of Caroline.
Spinnen?
Volgens mij brengt Sjoerd Sjoerdsma gewoon een leugen de wereld in.
Een D66 Kamerlid, campagneleider en vice-fractievoorzitter.
De enige reden dat een 'nieuws'site (althans, zo noemen ze zichzelf) als NUnl dit verzwijgt, is dat de dader van D66 afkomstig is.
Maar juist dit verzwijgen bewijst hoe zeer deze zaak stinkt.
(denk aan de zaak Kauthar: ook deze verzweeg Nunl.....)
Welcome back Mister. (Muntjes zoeken doet voor alsdan eindelijk een donatie aan het roze weblog)
Best een vals kutkreng, die Sjoerd. Maar niet een vals kutkreng dat op eigen gezag opereert; zonder de zegen van Hare Heksheid was deze roddel niet verspreid.
Sieg Kaag, Soof in 't Geld en Kafka Orwellongren. The unholy trinity met buitensporig veel invloed over het lot van dit land.
'Build back better' - eigenlijk slaat de leus misschien nog wel het meeste op D66 zelf.
Sjoerdsma, een kruiperige D66 lakei. Bezoldigd klapvee voor Kaag, de bliksemafleider voor haar herhaaldelijke en opzichtige falen.
Een lege huls met een touwtje op zn rug, als je eraan trekt braakt hij volautomatisch een sliert containerbegrippen uit "populisten" "Wilders" "landsbelang" "radicaal leiderschap" en vul de bingokaart maar in. Dit zijn de echt gevaarlijke mensen. Nihilistisch, arrogant en volstrekt incompetent.
Zet hem maar in het rijtje bij Ollongren en Kaag.
@keesvee, jan parnotte, Sjoerdsma, dat viespuikje Smeets, Jetten... allemaal kruipers en slijmballen. Omhoog likkers en omlaag trappers. Die binnensmonds zouden moeten braken als ze een arbeider tegen kwamen buiten de hulp of dame/heer van lichte zeden. Verbijsterend dat zoveel "progressieve" mensen op zo'n elitaire dedain partij stemmen terwijl ze de mond vol hebben over het proletariaat om te verheffen.
Je ziet al aan zijn hoofd dat het een kille technocraat is zonder enige empathie.
Blij dat je blij bent om terug te zijn. Bij GS is het inderdaad knus.
Inderdaad, en Bas hoort hier ook wel.
Bas is back.Mooi.
Ebru nog en dan kan het niet meer stuk.
Oebroe die gaat uitleggen hoe je moet inparkeren. Kan daar geen budget voor vrijgemaakt worden @nostyle?
* kuch * Kouwes?
Welkom terug Bassiehof, eenvoudige freelance-ZZP'e!r Wat mij betreft ga je weer elke zondag je grote blanke behind in het gezicht van "eng-progressief" Nederland duwen.
TPO.... nee bedankt, het geschuimbek over Tjerry krijg ik al mee op open riool twatter.
Daar zit mijn twijfel ook.
Kijk nooit op TPO ,maar begrijp ook niet waarom men nog aandacht zou schenken aan Tjerry..... de man is zijn eigen ondergang en zal nooit meer van belang zijn.
@Koning BongoBongo | 03-10-21 | 12:01: Sjerry heeft volgens mij momenteel een hele stabiele kiezersbasis. Scoort gewoon een zeteltje of 5 / 6. Schijnbaar is er voldoende vraag naar de nieuwe Sjerry.
@Koning BongoBongo | 03-10-21 | 12:01:
Er valt genoeg aan te merken op onze Tjer zonder als een ordi lefty te gaan schuimbekken. Maar goed ik denk niet dat Bidet zal verdwijnen, hij heeft zijn eigen cult nu gecreëerd. Probleem is dat zijn alternatieven Otten, van Haga en Eerdmans nog brakker zijn, dus het wordt een lastige keuze over een paar jaar.
@Koning BongoBongo | 03-10-21 | 12:01:
Ik kom nooit (meer) op TPO omdat ik geen website ken die je beeldscherm met méér advertentionele spam-bagger volgooit dan TPO.
Ik begrijp dat er iets moet zijn dat inkomen genereert, maar deze chaos slaat alles.
Is FvD ondanks het verraad van Joost en Annabel met 6 zetels niet even groot als het CDA van de broedermoordenaars (m/v/x)
Als ik Sjoerd zie, moet ik aan het gedicht De Zittende Politicus van Gerrit Komrij denken. En dan vooral aan twee woorden daaruit: "ondragelijk rechtschapen". Dat typeert deze in- en ingoede volksvertegenwoordiger wel, deze zelfverklaarde strijder tegen iedereen die niet de Juiste Mening heeft.
En gek genoeg verwacht ik ergens ook nog steeds dat-ie zomaar ineens gaat zeggen: "ik ben Sjoerd en ik heb zo'n knoert."
"ondragelijk rechtschapen" , een soort ... er dus, wat een vondst. Dat is Sjoerdsema helemaal!
Welkom terug Bas! De nieuwe bestuurscultuur heeft ook roddel- en achterklap als onderdeel blijkbaar, nu dus weer over Remkes. Weer eens wat anders dan functiebepaling voor een ander Kamerlid willen. Politiek wordt blijkbaar steeds vulgairder naarmate het hautainer wordt.
Er was altijd al roddel en achterklap. Alleen komt alles nu sneller naar buiten want internet.
@Graaf_van_Hogendorp | 03-10-21 | 11:50:
Is ook wel weer zo.
Krachtenbundeling is absoluut noodzakelijk wil het zooitje dat zich nu regering, "progressief", "democratisch" noemt ooit weggestuurd worden. Welkom Brus en Bas.
Die krachtenbundeling kan alleen van een kritisch volk komen en dat vraagt om gratis GS dagelijks en ongevraagd in elke Nederlandse brievenbus .
D66 is een partij vol met smeerlappen (Thom de Graaf, Alexander Pechtold), weekdieren (Rob Jetten, Wouter Koolmees), demagogen (Sjoerd Sjoerdsma, Sigrid Kaag) en naievelingen (Marietje Schaake, Boris Dittrich).
Wie zijn toch al die mensen die op die partij stemmen?
Koolmees heeft met het Pensioenakkoord een prima en bijzonder knap resultaat weten te behalen. Ere wie ere toekomt.
Mensen die hun kind hun eigen achternaam als voornaam geven.
Boris Dittrich is oud-advocaat, oud-rechter en lid van de Eerste Kamer. Die kunt u moeilijk naïef vinden.
@de IJsman | 03-10-21 | 11:49: Nou.... iets eerder stoppen met werk is bijvoorbeeld nog steeds alleen weggelegd voor de bovenmodalen . Blijft veel te duur voor de stratemaker en magazijnbediende.
@Red shirt | 03-10-21 | 12:06: Een intelligent mens is ook niet per definitie slim..... een vorm van naiviteit is volgens mij wel een vereiste in Nederland om rechter te worden ; een tbs veroordeling is en blijft een lachertje.
@Koning BongoBongo | 03-10-21 | 12:08:
Het pensioenstelsel is niet niet ideaal en ik zou dan ook iedereen aanraden om zelf tijdig te beginnen met het aanleggen van een spaarpotje als aanvulling voor wanneer het zover is (probeer ik ook).
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik niet van de hoed en de rand weet, maar wel dat het nieuwe systeem fairer is dan het vorige. En van wat ik van de affaire heb begrepen, is dat de vakbonden (sterk vergrijsd en wat mij betreft allang niet meer een representatieve afspiegeling van de beroepsbevolking) een sterke stem aan tafel hadden en telkens de 'pijn' van het korten wilden doorschuiven naar de werkenden - dan kom je natuurlijk nooit ergens.
Desondanks is SoZaWe na 10 jaar onderhandelen met Koolmees aan het roer tot een acceptabele uitkomst gekomen. Dat is wel fijn.
@de IJsman | 03-10-21 | 12:16: met al u sparen zal u gesnoeid worden door de belastingdienst en in de toekomst door het vervallen van de AOW voor de rijkere gepensioneerden.(plan in uit voer)
@Banenenrepubliek | 03-10-21 | 12:47:
Het afschaffen van de AOW voor welgestelden is vooralsnog een het stadium van brainfart van socialistische wensdenkers nog niet voorbij, dus zo'n vaart zal dat wel niet lopen.
@Banenenrepubliek | 03-10-21 | 12:47: Begin maar bij Bea.
Zelden is iemands karakter treffender beschreven op basis van iemands eigen naam dan bij Ploert Ploertsma. Dat Remkes een onbehouwen rokende norse zuipschuit is weten we allemaal. Daarom is de truc van Ploertsma ook zo doorzichtig & dom. Beter had hij Remkes kunnen verwijten dat hij Kaag alleen wilde ontvangen als ze gehoofddoekt nederig voor hem zou buigen. Oh wacht.
'Witte reed'? Omdat die niet in de zon gezeten heeft? Of bedoelt u hier blank? Ik ken geen enkele witte persoon. Wel aardig wat blanken.
In zijn afscheidsbrief was het nog een blanke behind. Is Bassie oud en politiek correct geworden?. De horror. We moeten hem weer even op het rechte conservatieve pad brengen.
Sjoerdsma, Jetten, Paternotte. Allen verheven mannetjes die met het morele vingertje wapperen.
Zoals Sidney Smeets dat inmiddels ook weer doet. Blanke elitaire deugers.
Eerlijk: ik moest best vaak op zondag rond de middag denken aan Bassiehof. TPO vind ik niet zo'n fijne site om doorheen te scrollen met al die advertenties. Maar Allah, als Bassiehof weer mogelijk is hier op de GS door o.a. de advertentie popups die ik zelfs met een kroontje krijg, dan kan ik daarmee leven. En lees graag, mooi man!
Met ruggengraat kom je niet ver in de politiek.
Ook niet bij de msm.
Links en een goeie babbel is het entry ticket .
Zijn er parlementariers die de zetel in 2e wel waard zijn dan? Mogelijk op 1 hand te tellen
Het blijft toch altijd weer schokkend en verbijsterend, die constatering hoe makkelijk de meute is te beïnvloeden...
Gluiperig D66 mannetje, zie ook het briefjevanjan.nl over deze pleefiguur.
Nou nou, een Briefje van Jan! Dat zal hem leren!
Dijkgraaf, meester van de mislukking, die een stomvervelende doch ontegenzeggelijk succesvolle parlementariër de les leest.
"Zich gestaag omhoog likkend" zo'n type is Sjoerdsma inderdaad.
Is dit een running gag ofzo? Jan != Bas
@Geen01 | 03-10-21 | 11:52: misschien moet Bas toch maar even bij Frank Dane op de koffie voor tips over hoe dit soort verwarring te voorkomen… een andere voornaam is niet voldoende blijkbaar :(
Den Haag is Den Kaag dankzij de media. Zij vergoelijken elke streek van die incompetente vrouw en haar coterie omdat ze hun droom van een She Premier willen vasthouden.
Het ergste is dat dankzij de msm niemand Kaag echt in twijfel trekt tot Kaag daadwerkelijk mp wordt en het land zeer snel afzakt en er binnen een jaar nieuwe verkiezingen komen . Maar goed ,misschien moet dit maar gewoon gebeuren zodat er wellicht weer een paar schapen wakker worden.
Wanneer je goed bent in het roddelen, dan is de bron niet meer terug te vinden. Maar zelfs dat lukt D66 niet zonder een spoor van duivelsstank achter zich aan te trekken. D66-ers zijn de 2021-versie van Der Mensch ohne Eigenschaften.
Sjoerd is vooral erg dom. Een beetje Haagse rot weet dat zo’n stomme roddel uitkomt.
Valsheid komt hier toch echt voor de domheid
Je denkt toch niet dat Sjoerdsma die valse braakbal er uit gooide zonder toestemming van de opperheks . D66 is tot in de kern verrot daarom passen ze zo goed bij de VVD .
Het kost je niet veel moeite om hem in een Duits uniform te zien staan.
Helgaaa!
twitter.com/bbalings/status/143160222...
De initialen zeggen alles bij Sjoerd Sjoerdsma.
Dat had ik nou ook! Ik moest ook denken aan de opmerking in het EU ‘parlement’ van Berlusconi aan Schulz. Dat is ook op dit achterbakse mannetje van toepassing.
Welkom terug Bassie.
Mensen onnodig beschadigen is het nieuwe leiderschap.
Kaag zal zeggen dat dit nog niets is vergeleken met leiderschap binnen de palestijnse autoriteit waar haar man deel van heeft uitgemaakt.
66 is een ernstig verziekte partij en ik hoop dat veel meer mensen die partij links (gna) laten liggen. Het lijkt er op dat dit deels naar volt, gl en pvd voormalige a gaat, maar ja dat kan niet anders.
Ik hoop op vuurwerk vanuit de kamer. Mijn verwachtingen gaan vooral uit naar Wilders, maar ook van der Plas, Ouwehand, Marijnissen en misschien zelfs Baudet.
@Nuuk | 03-10-21 | 11:38: JA21 heb je er ook nog.
Hoop dat die lafbek de 2e slaapkamer word uitgetrapt, maar dan zal wel alvast met voorbedachte rade, ergens een goed en dik betaald baantje voor Ploert Ploersma liggen te wachten.
Sjoerdsma zal er alles aan doen om te blijven zitten. Mijn inschatting is dat hij enkel zal vertrekken als de zaak te dicht bij Kaag zelf komt in het debat. In dat geval zal hij als ultiem offer gebracht worden. Ach ja, die nieuwe politiek...
In ander nieuws: welkom terug Bas!
In dat geval zal hij een politieke bomgordel omdoen en deze tussen zijn coalitiegenoten spreekwoordelijk tot ontploffing brengen.
Oftewel, de tweebenige versie van een hondje van Pavlov.
Kaag heeft zich de afgelopen 9 maanden gedragen als een dolle stier in een porseleinwinkel.
Zogenaamd zou zij zo veel diplomatieke ervaring hebben, maar daar is weinig van te merken.
Ik wens Kaag veel succes met de onderhandelingen en de komende drie en een half jaar in de regering.
Ze heeft werkelijk iedereen geschoffeerd. Tot aan 2 partijen in de oppositie.
En nu moet zij gaan samenwerken met iedereen die ze geschoffeerd heeft.
Kun je nagaan wat voor ellende ze aan gaat richten als ze premier wordt... Na Kaag I zal er niet veel meer over zijn van ons snel veranderend land.
Eng clubje, dat d66.
Is de D van Democraten niet meer waard
@Leffe Blonde | 03-10-21 | 11:35: Demagogen66
Welkom terug Bas! Goed om jou hier weer te zien en ben benieuwd naar jouw pempsels. Deze is in ieder geval spot-on.
Welcome back, welcome back
Welcome back
En weg met Sjoerd (die je voor een knaak in de kont loert).
Geen uitweg mogelijk voor Sjoerdsma. Als Remkes gedronken zou hebben: "Houd je bek erover" als Remkes niet gedronken heeft: "Houd je bek erover". Tot straks in het fietsenhok.
Als Kaag valt trekt ze deze enge paspop mee naar beneden.
Waarschijnlijk zijn zijn ouders alleen aan kinderen begonnen zodat ze een eventuele zoon Sjoerd konden noemen.
Het schijnt dat ie 11 zussen heeft...
Brrr, zijn er dus best veel die hem als zwager hebben. Vooropgesteld dat zijn zussen huwbaar zijn uiteraard.
Een hele interessante vraag is ook waarom D66'ers steeds denken dat ze ermee weg kunnen komen.
Omdat dat tot nu toe steeds lukt door de inteeltkliek?
Rugdekking van de media.
Link naar aanmelden nieuwsbrief werkt niet...
Link naar de nieuwsbrief werkt wel...
Proberr dan deze:
tpo.nl/ok/?utm_source=site&utm_me...
Waarom hebben alle D66'ers toch altijd van die blotebillengezichten?
Alsof ze allemaal uit dezelfde fabriek komen: 30+, blank, autochtoon, hoger opgeleid, strak in het pak, met de uitstraling van zondagskindjes die nooit enige tegenslag hebben meegemaakt behalve dat ze een keer gezakt zijn voor hun rij-examen..
Zowel de dames als de heren voldoen aan dit profiel.
Dit soort types vindt je doorgaans aan de Zuidas als accountant, jurist of middle manager.
soort zoekt soort?
De Zuidas, dat is toch een verzameling van scheefstaande leegstand 'op niveau'?
leo de pejo | 03-10-21
Je vergeet 'betweterig arrogant' als kenmerk.
Vergeet het verplichte groezelige baardje niet.
Welkom terug Bas! En idd, Sjoerd is een engnek.
Welcome back.
Sjoerdsma opstappen? Die wordt staatssecretaris.
Staatssecretaris?? Nee hoor, lijkt mij een prima kandidaat voor de functie van minister van defensie.
@Fred uit Amstelveen5 | 03-10-21 | 11:25: Daar mogen alleen vrouwen zitten.
Sinds de nieuwe aanstelling van Sharon Dijksma is alles mogelijk.
Daarover gesproken, Limburg krijgt Emiel Roemer als Gouverneur. Wat moeten we nou met zo'n linkspoot? Limburg stemt traditioneel centrum rechts tot rechts. (vroeger CDA - nu PVV).
@Andersdenkend | 03-10-21 | 11:40: Spijkenisse ook z'n PVV-stad, nek-aan-nek met de VVD.
@culture_vulture | 03-10-21 | 11:31 |
Dat alleen al schrikt potentiële agressors af.
En als Nederland toch aangevallen wordt dan hebben we altijd het immer betrouwbare duo Pang-pang & Pinda-pinda nog.
Gaat u rustig slapen.
D66 een Partij vol engnekken .
Zelfs in zijn naam wil hij graag zichzelf benadrukken. Enge vent. Over een paar jaar horen we sowieso nog wel wat hij nog meer heeft geflikt.
Iets met metoo denk ik, kans is groot bij d66
Nou hebben we het wel over d66 enzo, maar weetje wat vroeger óók een hele foute partij was?
De PSP?
De Tegenpartij?
De gemeentereiniging?
De ARP?
D66?
Boer Koekoek?
Kijk ze eens ongemakkelijk ver uit elkaar staan in die lift.
Bang dat ze elkaar besmetten met een laatste restje integriteit…
Met dat ijskonijn Kaagmens verandert de lift in een koelcel.
Kun je het beste zover mogelijk afstand van nemen.
@leo de pejo | 03-10-21 | 11:27:
De vorige keer dat Sjoerdsma te dicht bij Kaag stond
vroor z'n tong aan haar vast
@Tobi | 03-10-21 | 11:19 |
Aan welk lichaamsdeel eigenlijk?
Vraag ik puur om een helder beeld te kunnen vormen.
Tobi, ik weet het denk ik (zitten poepen werkt bij mij goed voor mijn fantasie blijkbaar, vorm je er geen beeld bij s.v.p.).
Haar heksenhiel. Waar moet een hielenlikker anders likken?
Als Sjoerdsma enig moreel besef heeft treedt hij af. Mijn gok: hij blijft zitten.
Natuurlijk blijft hij zitten, wat denk jij dan, zelfs een motie van wantrouwen zou hem slechts aan het lachen maken. Er is na twaalf jaar Ruitte in de politiek geen enkele reden meer te vinden om de eer aan jezelf te houden, niets is nog "not done". Leugen, bedrog, woordewisselarij, zelfverrijking, verraad, vriendjespolitiek, achterkamertjespolitiek.... het hoort er allemaal bij. Onze parlementariers zijn een doorsnee afspiegeling van de maatschappij, het wat minder fatsoenlijke deel dan wel te verstaan.
@me163komet | 03-10-21 | 11:27: Dat zou dan voor het eerst zijn, een motie van wantrouwen tegen een mede-kamerlid... een kamerlid krijg je niet weg beste mensen, alleen bij nieuwe verkiezingen, als de oude kamer ontbonden is, dan stopt zijn/haar zetel.
Ja, die Sjoerdsma zal de eer aan zichzelf houden en opstappen. Ik weet niet in welke parallelle dimensie jullie leven maar deze mensen hebben geen eer (kunnen ze dus ook niet aan zichzelf houden) en geen fatsoen dus zijn roddel was bon ton bij DDR66.
De magere mannetjes zeggen: het was niet zo bedoeld! en toen vroegen alle journalisten: hoe was het dan wel bedoeld?
en daarna: Als u niet eens kan zeggen wat u bedoelt, wat doet u dan op deze functie?
Een typetje van Kees van Kooten.
Vlak gerust die relnichten van Klos en Bonenkamp niet uit. Sjoerdsma is weliswaar een griezel, maar deze twee Heksenlaven kunnen er ook wat van. (‘Heksenlaaf’ … zou dat iets zijn voor de Efteling…?)
Je ziet het gewoon ook aan hem, een vieze vuile rat, een kontenkruiper en matennaaier. Type NSB.
Accurate observatie.
Zo praat je niet tegen iemand die net weer terugkomt bij GS.
Welnee, Kaag is een typische diplomaat. Dus zal ze naar haar voorlichters wijzen, en zelf geen enkele blaam treffen. Sjoerd is inwisselbaar & kanonnenvoer,
Precies dat.
Welkom terug Bert, Bas… fusie ophanden?
Hou op zeg. Ik moet er niet aan denken.
Why not
En doe Ebru en tante Bel ook gelijk een belletje
Een fusie hoeft niet, laat GS gewoon GS blijven, maar ben blij dat Bas weer terug is, miste hem.
Ik vroeg het me ook al af. GeenPost StijlOnline?
REAGEER OOK