Duitse benzine bijna gratis; Nederlanders al in rij
Zij koilen graben bij ons, wij hun benzine!!
VANDAAG! Alle pomphouders in de grensstreek doodvermoord in de gehaktmolen van Mark Rutte. Onze buurmoffen hebben namelijk heel veel oorlogen verloren, maar de prijzenoorlog hebben ze gewonnen. Vanaf vandaag is het litertje Duitse peut 50 cent goedkoper dan het litertje Nederlandse peut. Dat maakt dat het gunstig is om naar Duitsland te FallGelben voor een tankbeurt vanuit: HEEL NEDERLAND. Gelukkig hebben we in Nederland wel goedkopere peuken, goedkoper bier, goedkoper vreten, goedkopere auto's, lagere belasting, goedkopere huizen, enzovoorts, dan in Duitsland. O NEE OOK ALLEMAAL NIET.
Social
Voorbeeld
Reaguursels
InloggenNederlanders stonden rond 20:00 nog steeds in de rij bij de pompstations in Emlichheim.
5 kilometer dieper Duitsland in zoals mij was super plus 98 maar €1,92 ten opzichte in Emlichheim waar het €2,05 kostte en geen wachtrij.
In Coevorden net voor de grens was Super plus € 2,52.
Ja maar wij gaan vanaf 1 juli 9% btw betalen op energie. Daar kunnen die Duitsers niet tegenop! Gaaf land wonen we.
Heerlijk hier aan de Duitse grens, betaal ik me iets minder lens..
€1,84 voor een liter e10, en €5,20 voor 40 gram zware shag. Fuck de staatskas.
Heb al 1,79 gezien
Nedeland goedkoper bier? Heb net een kratje met 10 liter bier voor 5,80 (aanbieding) gehaalt in Duitsland, waar is het goedkoper dan?
Schültenbrau is geen bier.
@Sneeschuiver | 01-06-22 | 13:15: 20 flesjes 0,5 liter Oettinger is best te drinken.
Ik heb gisteren op een terrasje 5,20 betaald voor een fluitje ipa bier
Aanbiedingen met bier mogen niet meer sinds het bewind van staatssecretaris Blokhuis in het vorige kabinet. Drooglegging komt niet uitsluitend uit christelijke hoek.
@Nietdanjatoch | 01-06-22 | 14:43: toch maar geen medelijden met horeca. Die hebben in de maanden dat ze weer 'open' zijn al voor 2 jaar (dat ze 'dicht' waren0 aan inkomen gegenereerd ...
Hahaha... En al die westerlingen dan.. niet rendabel genoeg om naar de grens te rijden. Betalen de hoofdprijs voor hun litertje brandstof, biertje en hun saffies..
jerry cans vullen :) mag tot 240liter
Ik denk dat ik maar een 500 liter tank onder mijn Ford Mondeo laat monteren, dan worden ritjes naar Duitsland een feest.
Valt nu nog mee, ik las ergens even snel dat ze in 2040 naar een literprijs van 47 Euro willen
Met de huidige inflatie is dat al haalbaar in 2025.
NL is wél koploper.
Dat is toch iets om trots op te zijn? Dat de bevolking de rekeningen niet meer kan betalen is bijzaak. Pleuren we wel weer 1 of andere nutteloze subsidie voor 'de minima' tegenaan. De rest moet en zal de hoofdprijs betalen voor álles. Want hoe duurder de benzine, hoe eerder mensen een EV zullen kopen. Is toch logisch gevolg van? Betaal ik op een jaar 500 euro extra voor benzine wegens hoge prijzen, nou dan gooi ik m'n V70 5 cilinder toch de deur uit en kies meteen voor een Fiat 500 EV van 25 duizend euro want dat is natuurlijk een waanzinnig aantrekkelijk alternatief ineens. Actieradius van maar liefst 180km! Wauw. Heb ik zo in een jaar of 50 terug verdiend. Wie wil dat nou niet. Ervan uitgaande dat de Fiat 50 jaar mee gaat, wat onmogelijk is maar dat is allemaal realisme en dat staat gelijk aan populisme wat weer gelijk staat aan extreem-rechts.
Benzine is voor mietjes, wat kost de diesel?
"Ick goan spriet kaupen in Pruesses" was wat de Limburgers vroeger zeiden en nu dus weer. Ik geef ze geen ongelijk.
Grapapig. Ook in Groningen had men het vroeger over "De Pruis". Dat stamt natuurlijk natuurlijk nog van voor de Duitse eenwording. Overigens een totaal bizar land, dat koninkrijk Pruisen, met allemaal enclaves en exclaves.
@Asteroid-B612 | 01-06-22 | 13:59:
Dat vond Von Bismarck nou ook en die deed er wat aan.
@Asteroid-B612 | 01-06-22 | 13:59:
Klopt en kijk waar men, per stad in Limburg toe heeft behoord. Nederland was de laatste.
@Bataafje | 01-06-22 | 07:43
Antwoord op je vraag van vanochtend:
Die Welt lees ik niet, maar weet wel dat ze uit hetzelfde nest (Springer Verlag) komt als de Bildzeitung die in Duitsland voorop loopt met anti-Russische oorlogshetzerij.
Tja en Scholz. Er is in ieder geval zeer zware afkraak-druk op hem uitgeoefend door alle Duitse mainstreammedia. En misschien heeft hij zelfs wel een kopietje van een video-opname op een feestje bij Epstein/Maxwell gekregen. ;-)
OffT: Funfact over Elten - Die Butternacht
Dit dorp was Duits, werd na WOII NL's maar in '63 - na betalingen - teruggegeven aan D. Daags vóór de teruggave stroomde het dorp vol met vrachtwagens koffie en boter vooral; producten die in West-Duitsland schreeuwend duur waren. Zónder te smokkelen stond al die shit de volgende dag zomaar in de BRD.
duitslandinstituut.nl/artikel/539/elt...
Ja, ken het verhaal, mooi
35 cent accijns er af, maar wacht, dan kunnen de benzinestations natuurlijk zelf langzaam de prijs weer verhogen.... net als in Nederland
Iemand zin om daar even heen te rijden met een giertank? Dan geef je mij 20% korting op de prijs hier, en steek je de rest in je eigen zak.
Beelden van hoge EU-politici die mekaar breedlachend feliciteren met het embargo-besluit.
En de "onderdanen" mogen een halve modale maandloon opzij leggen voor benzine en gas en krijgen nog 10%-plus aan inflatie als bonus en onontkoombare belastingverhogingen. En ... moeten als het tegenzit de volgende winter ook nog eens kou lijden. Althans toch als de EU niet voorgezorgd heeft met een plan B; en wie gelooft dat?
Stem eens wat anders zou ik zeggen.
@wilmeister00 | 01-06-22 | 11:40: Ik heb echt niet op de politieke pinokkio's die hiervoor verantwoordelijk zijn gestemd.
Ik woon 15 km van Elten maar blijf er van de week wel even weg. Mij veel te druk. Met de huidige benzine voorraad kan ik nog wel wat kilometertjes mee uit de voeten. Tegen de tijd dat we boodschappen nodig hebben (drank) ga ik wel eens kijken hoe het bij de pompen is qua drukte.
Komend vanuit 's-Heerenberg richting Emmerik, het tweede Kusterstation dat je tegenkomt - bij kruising en gokhal - daar is het qua drukte best te doen na etenstijd ;)
Organische evolutie | 01-06-22 | 12:00 Ken de stations, voorheen veel geweest, laatste paar jaar amper omdat ik niet veel km meer maak. Thanks voor de info.
@Organische evolutie | 01-06-22 | 12:00: De Roebel doet het ook goed t.o.v. de Euro en de Dollar.
Als gevolg van de sancties koopt India massaal olie (en gas) van Rusland. De raffinaderijen draaien over-uren in India. De deuglanden (met Nederland voorop) kopen nu de brandstoffen uit India voor een prijs met extra opslag......
De sancties hebben alleen gevolgen voor de inwoners (wij) van de landen die de sancties hebben opgelegd.... Rusland krijgt net zoveel (en misschien wel meer) voor hun olie. En India is de lachende 3e als middle man.
Goed man, die EU.
De belastingverlaging zou drie maanden duren, maar er is geen verplichting voor de producenten om de korting aan de consument door te geven.
In Hongarije heeft de regering iets soortgelijks gedaan. Maar heeft vanwege de aanstorm van buitenlandse tankers de verkoop van benzine aan buitenlanders al gauw verboden.
45 liter à 1,899, 25 minuten wachten inclusief bezahlen. Op 10 autominuten vd grens dus gewoon de moeite waard.
Jammer dat de prijs tijdens het wachten 5 cent omhoog ging van 1,849 maar toch.
Ik hoor hier ook maar steeds niets over die arme Nederlandse afdeling van de Klu-klux-klan. Hoe moeten die nu die kruizen in de fik krijgen met die hoge benzineprijzen?
Tegenwoordig hebben ze een gerecycled kunststof kruis met led verlichting, die jongens gaan ook met de tijd mee.
Je kunt de Hollander uit Holland halen, maar Holland niet uit de Hollander.
Hier kunnen ze de prijzen simpelweg niet verlagen.
De regering heeft de centen hard nodig.
Je kunt je Euro maar eenmaal uitgeven en onze seniele debielen kiezen ervoor om die Euro aan verkeerde doelen uit te geven.
Bovendien heeft onze arrogante regering gedacht dat de centen tegen de plinten op klotsten.
Op te grote voet geleefd.
Veel geld geleend.
Bovendien een pinautomaat voor de rest van Europa.
Precies. We moeten en zullen wel gewoon week in week uit 400+ asielzoekers binnen latem om die vervolgens met voorrang te huisvesten natuurlijk.
"Een dollar die je lokaal uitgeeft wordt 20 x opnieuw uitgegeven in je eigen buurt, blijft binnen de community en steunt de lokale economie. Buy local !" Deze tekst stond te lezen VS op allemaal posters die werkelijk overal hingen, echt in elke winkel. Nu ben ik geen econoom, maar "buy local" daar valt iets voor te zeggen. Maar Nederland doet dat dus niet. Wij pompen ons geld liever de grens over, naar Marokko, Suriname, weet ik veel waar allemaal geld naartoe gaat. En dat geld is dus verloren voor de NL economie. Dat komt niet meer terug.
@darmflora | 01-06-22 | 11:53: 800...
@Asteroid-B612 | 01-06-22 | 11:56: of aan multinationals nu 0,01% belasting betalen. Koop lokaal nondeju.
Wij rijden er niet specifiek voor naar Duitsland, maar pakken op de terugreis van een dagje Düsseldorf in Elten altijd een volle tank en een paar Kanister brandstof mee. En een kofferbak vol met lekker eten en drank. Uitstekende service gehad in de winkels en heerlijk gegeten. Kom daar maar eens om in NL met zijn ongeïnteresseerde personeel, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Eigenlijk is het nog goedkoper in Duitsland daar de wegenbelasting in de brandstofprijs zit,waneer je die er van af trekt schrik je nog meer.
@Coolcalmcollected | 01-06-22 | 11:22: Sinds wanneer zit de Kfz-steuer (Duitse wegenbelasting) in de brandstofprijs??
Belastingplichtigen
Iedereen die in Duitsland woont en een motorvoertuig heeft, is verplicht om Kfz-Steuer te betalen. Er bestaat een uitzondering voor mensen met een zware handicap: zij hoeven de belasting niet te betalen of krijgen 50 procent korting. Mensen met elektrische auto’s krijgen de eerste vijf jaar een vrijstelling.
Premie
Anders dan in Nederland, waar de premie op basis van gewicht wordt berekend, wordt de premie in Duitsland gebaseerd op de CO2-uitstoot, de motor, de cilinderinhoud en de registratiedatum van de auto. Zuinige auto’s betalen in Duitsland dus minder wegenbelasting. De informatie die benodigd is voor het vaststellen van de premie, is op het kentekenbewijs van de auto te vinden. De Kfz-Steuer bedraagt voor de meeste auto’s tussen €100,- en €300,- op jaarbasis. Dat is beduidend minder dan in Nederland, waar gemiddeld €450,- per jaar aan wegenbelasting wordt betaald. Bij motoren wordt de premie enkel aan de hand van de cilinderinhoud berekend.
Goed voorbeeld doet volgen?
Hopelijk gaat in navolging van onze Duitse buren ook Rutte IV besluiten de accijnzen en andere belastingen te verlagen.
Waar moeten we dan de instroom, de faalprojecten en alle problemen van betalen.
@gaffelbaard: Hahaha... oh, was serieus?
Het zal die arrogante luchtfietsers in Den Haag aan hun rest roesten of er een paar pomphouders in het oosten van het land omvallen.
En als ze er nu over nadenken dan kan er per 1 augustus of september verlaagd worden, terwijl je tegen die tijd al €2,50 de liter mag neer tellen aangezien olieprijzen door 't dak gaan nu China weer uit lockdown komt en de economie opent(= meer vraag naar olie).
Met de bedragen aan accijns die Nederland al jaren alleen al misloopt door tanktoerisme naar België en Duitsland konden ze hier de brandstof voor dezelfde prijs in de tank laten gooien.
Hoe wordt eigenlijk de uitstoot van auto's gemeten in Nederland, toevallig een berekening aan de hand van verkochte brandstoffen?
Correctie, Accijns en BTW.
Hoeveel scheelt het?
Ik rijd bijna nooit auto maar gisteren had ik huurautootje en viel me op dat prijzen in mijn dorp (2,20) en snelweg (2,55) ook al aardig uiteen lopen. Kan me niet herinneren dat die verschillen vroeger zo groot waren.
Daar zullen die dakhazen in Denhagistan binnenkort wel weer een stokje voor gaan steken. Het zou me niet verwonderen, dat dit op korte termijn, voor het haagse schorriemorrie reden is om de grens dicht te gooien en weer grenscontroles in te stellen. Dan kan het opeens. Net zoals dat ook tijdens de lockdowns gebeurde.
Grenzen kunnen niet dicht.
Racist!
Als we alle gelukszoekers naar Dld sturen lijkt me dat een goede ruil.
@Kaas de Vies | 01-06-22 | 10:56:
Dank voor de betiteling. Pas op, want woorden doen er toe.
Ik heb het toch werkelijk meegemaakt tijdens de cojonahoax.
Het was aan de grens omkeren of anders een boete betalen. Nu u weer.
@Paaldanseres | 01-06-22 | 11:00:
Ik had gewoon een paar gesigneerde dickpics achter het raam geplakt
Kon zo doorrijden.
Dus het wordt ook goedkopers als je in Duitsland na een nachtelijke plofkraak je Audi in de fik moet steken.
De benzine in D is niet goedkoop, alleen iets minder extreem belast. Net als sigaretten, wijn en eigenlijk alle producten waar in NL een hogere BTW en / accijnzen over wordt geheven.
Ja, maar dat is wel allemaal voor uw veiligheid, gezondheid, bestwil, etc
Er zijn tijden geweest dat de Duitsers in Nederland kwamen tanken.
Ja duh, toen was het gratis hier.
Ja voor de diesel is dat al jaren gebruikelijk. Duitsers komen hier voor de diesel, wij gaan naar daar voor de benzine. Was in de guldentijd al zo.
Met de invoering van de euro werd de deelnemende landen een economiesteunende maatregel als devaluatie van de eigen munt ontnomen. Maar met belastingverlaging voor consumenten wordt de facto hetzelfde bereikt.
Lang leve de Europese eenheid!!
Heb zojuist een Duitse tankapp gedownloadigd. Voor de diesel maakt het niet veel uit vgl. met het Tinqstation waar ik normaal kom. Maar voor de B10 scheelt het een behoorlijke slok.
En diesel is toch zooo slecht voor het milieu!! Stikstof, roet, ~ultra~ fijnstof
Danke voor de tip.
Ik zit zo te genieten. Elke maand tanken in den Bels, auto + 50 liter in jerrycans. Alle bekeuringen die ik in mijn hele leven heb opgelopen verdien ik ermee terug. En boterhamzakjes vol met kwartjes van Kok. En nog even zonnebloemolie van de supermarkt voir €1,29 de liter en wat Belgische biertjes.
En iedereen gaat aan de zonnepanelen. Die worden vervoerd op lange grote pallets. Die kan ik weer krijgen om in stukken te zagen voor de houtkachel en stook ik gratis warm de hele winter. Ai am heppie!
Fijn! Ik doe dat allemaal niet en ben ook wel tevreden eigenlijk.
Zo jij lacht ze allemaal uit! Volgend jaar AOW of wellicht nu al, man jij bent een groot voorbeeld....
Een verlaging zit er in Nederland echt niet in want het omvolkingsproject kost wat en de eerste fase stopt pas in 2030 zo heb ik gelezen tijdens mijn dagelijkse research op facebook.
De Duitsers nemen net als Frankrijk en Italië nog gewoon Russisch gas (en olie) af en betalen via Luxemburg in roebels.
Dat is mss niet helemaal policor, dus men wil graag wat terug doen voor de mensuh.
Maar... wij hebben Rob Jetten!
Nederland is nu eenmaal in haar eentje het klimaat van de hele wereld aan het redden en dwingt daarnaast ook nog eens Putin op zijn knieën doordat we zijn gas niet meer kopen.
Mag u best trots op zijn toch?
@2voor12 | 01-06-22 | 10:52: Reken maar! De Russen onderschatten de Nederlandse heldhaftigheid - dat gaat ze nog eens zuur opbreken.
@Ichneumonidae | 01-06-22 | 10:55:
- Zeker. Heb zojuist even het Russische equivalent van 'liever blo Jan dan do Jan' opgezocht. Blijkt dat soort pragmatisme Ivan volkomen vreemd te zijn...
Straffen die lui die langs de grens wonen en in Duitsland gaan tanken. Simpelweg de provincie opslag op de wegenbelasting verhogen. Nee niet met 5 euro maar meteen maar met 50 per maand.
Echt EU beleid dit soort extreme verschillen in belasting op brandstof.
Had Nederland het kwartje van Kok maar moeten afschaffen. En die in het buitenland tanken moeten de rest van Nederland flink jennen met hun lage prijs, anders gebeurt er nooit niets.
Peut gewoon €47,- per liter maken. Wie niet horen wil moet voelen.
@Duwbak_Linda | 01-06-22 | 10:54: dan zit er niks anders op dan die bak te duwen Linda
Niet alleen benzine is goedkoper. Ook de gewone boodschappen zijn er veel goedkoper.
Voor 5 euro een fles wodka is mijn favoriet, ik pak elke avond een therapeutische dosis om de actieve herinneringen aan ons kabinet te vergeten
Als jij dat synthetische alcoholwater vodka durft te noemen dan ben je inderdaad een duurdere echte vodka niet waard. Proost hoor jongen.
@Wiezewalakristalix | 01-06-22 | 10:53: het is maar dat het verdooft. Proost
@Wiezewalakristalix | 01-06-22 | 10:53:
Je weet wat de eissen zijn om iets wodka te mogen noemen?
Synthetisch alcoholwater valt net binnen die eissen.
Verdoven doet het idd zeker.
Desnoods drinken we water met peper.
50 cent?
Da kommen die Holländer!
Naar Links... Naar Rechts...
Lang op moeten wachten...!!
Ik verbaas me nog het meest over die mensen die bij een daling van 2 cent in de rij gaan staan om halve tank vol te gooien en dan vervolgens in de shop 2,50 aftikken voor een blikje Red Bull dat bij de AH 1 euro kost.
Ik verbaas me over mensen die bij de AH 1,- betalen voor dat blikje niet te hachelen vergif.
small_town_dude Precies dat!!
Dat is een VOC handelsreflex om vervolgens weer terug te vallen in het tokkiepatroon
@_pacman_ | 01-06-22 | 10:55: Flesje Sourcy dan.
Ik verbaas mij waarom mensen die gore Red Bull drinken. Die geur alleen al. Bwurk.
Wat ik nergens lees is dat tijd ook geld is?
Want zeg nu zelf, het is financieel dan wel aantrekkelijk, maar om nu 2 uur te moeten rijden voor een volle tank is dan weer niet heel aantrekkelijk.
.
Desalniettemin, in Duitsland is best veel beter dan in Nederland.
En in Nederland zijn ook weer veel dingen beter dan in Duitsland.
@Kattie | 01-06-22 | 10:46: Zoals bijvoorbeeld eeh.. eehh.. neem nou... tsja... ehm.... ach laat me met rust!
Niet iedereen woont een uur van de grens en de meeste gooien méér vol dan alleen hun tank, maak ook jerrycans. Met een verschil van 50ct de liter en een dikke 60-80 liter is dat 30 tot 40 euro voor een uurtje omrijden.
Is toch anders dan een boven contractueel overuurtje voor de baas dat met 52% belast wordt.
Bleibt zuhause!
Dat wordt een chaos bij de pomp. En opstoppingen, met al die domme Nederlanders die aan de verkeerde kant het pompstation binnen rijden.
Ook al woon ik aan de Duitse grens blijf ik netjes in Nederland tanken.
Helemaal alleen, wat een rust :-)
Waarom is dat 'netjes'? Is het een schande om in een ander land dingen te kopen?
Je hoeft idd geen gebruik te maken van vrij verkeer van goederen... maar impliceren dat het niet netjes is om dat wél te doen is dat weer het andere uiterste.
Belast u eindelijk een keer vliegtickets (gewoon BTW) en kerosine (accijns) en gebruik die inkomsten om gas en benzineprijzen te verlagen. Verwarming en koken zijn eerste levensbehoeften, vliegen niet. Wat is dat toch voor onzin dat de luchtvaart vrijgesteld is van belastingen? En hoe rijmt dat met al die milieumaatregelen die burgers en het overige bedrijfsleven wel financieel raken?
Geen accijns op kerosine staat in een internationaal verdrag. Dat is dus lastig aan te passen. Men wil tegelijk de belasting- en accijnsopbrengsten niet aantasten, wel gedrag sturen, en niet de economie hinderen.
Dan krijg je dus dat het zo ingewikkeld is dat niemand het meer begrijpt (aldus fiscalist Leo Stevens), en dat er allerlei conflicterende regelingen zijn.
Zo krijgen grootverbruikende bedrijven gas voor een veel lager tarief dan huishoudens, terwijl zogenaamd het doel van belastingen is om het gebruik terug te dringen. Allerlei producten die we zo met goedkoop gas produceren worden vervolgens met vliegtuigen over de hele wereld gevlogen met accijnsvrije kerosine.
Het is tegenstrijdig en niet doelmatig, maar met de huidige regering zie ik niets veranderen.
Je denkt verkeerd. Gewoon minder geld wegsmijten naar failed states in het zuiden, naar "vluchtelingen", naar overbodige ambtenaren, onzinprojecten en onzinsubsidies. De overheid zou met de helft van het geld moeten rondkomen.
De overheid denkt al jaren dat vliegverkeer heel belangrijk is voor de economie en daarmee voor de werkgelegenheid. Vorig jaar is uit een onderzoek gebleken dat krimp van met name Schiphol veel beter is voor de welvaart.
eenvandaag.avrotros.nl/item/economie-...
@Harry.Langezwaal | 01-06-22 | 10:50:
"Geen accijns op kerosine staat in een internationaal verdrag. Dat is dus lastig aan te passen."
Welnee. Gewoon verdrag openbreken.
Bij elke bedrijfs overname worden hier standaard de contracten met leveranciers opengebroken om scherpere voorwaarden te onderhandelen.
Een "internationaal verdrag" is gewoon een afspraak. En afspraken kun je aanpassen.
@John McClane | 01-06-22 | 10:55: Dat zal ongetwijfeld, maar klinkt wel als een “maar hunnie deden het ook” argument. Ook al heb je een punt, dan nog is die uitzondering voor de luchtvaart absurd en niet uit te leggen. Wij als burger worden gedwongen om ik weet niet wat voor millieu investeringen te doen (warmtepomp, isolatie, meer met de fiets en het OV te reizen, CV lager zetten om er maar een lekker te noemen(, terwijl de luchtvaart geen BTW en geen accijns betaalt? Dat is toch niet uit te leggen? Onbegrijpelijk ook dat de bevolking dat pikt.
@Bigi Bana Boy | 01-06-22 | 11:09: 'De bevolking' zal nooit om een belastingverhoging of verhoging van accijns op wat dan ook vragen, niet op rookwaren, niet op benzine, en ook niet op vliegen en kerosine, lijkt mij zo. Als alles in Nederland te duur wordt, dan maar zo goedkoop mogelijk zo lang mogelijk zo ver mogelijk weg, is blijkbaar de gedachte.
kerosine wordt door de vliegtuigen niet in NL getankt, dit is achter de douane zone, net zoals duty free inkopen. Is dus vrij van dit soort nationale belastingen en accijnzen. Kerosine belasten betekent ook einde duty free inkopen..... Ik woon in zonnig oord met vriendelijkere betastingen EN mensen.... Ik zie het met een zeker (vermakelijk) leedvermaak aan, het zal mij aan de derrière oxideren...
@Galvez | 01-06-22 | 11:58: Bemoei je er dan ook niet mee. Ik heb zo het land aan die triomfantelijke lulverhalen van emigranten. Integreer jij nou maar in de cultuur van je nieuwe thuisland en laat je Nederlandse verleden achter je. Dat verwachten we ook van Turken en Marokkanen, en dus ook van jou.
Wo ist die Tankstelle?
Do ist die Tankstelle.
Bij het plaatsje ausfahrt!
Verzetstrijders.
Hinten Umleitung
@therealbraindump | 01-06-22 | 10:38: Kein eintritt.
Ik tankte al jaren in Duitsland. Op een Audi RS4 en met name Ron 102 scheelde dat aanzienlijk. De auto liep er ook beter op en zo nu en dan een braadworst met curry scoren was altijd goed.
Ook kopen van auto onderdelen, deedt ik niet in NL maar jaren bij of duitsland of zelfs via ebay in Polen. Waarom? Ik moest een keer een sensor hebben, specifiek Audi Rs4. In Duitsland 100 euro. In NL 120 euro. In polen 80 euro. Ieder land dat je feitelijk passeert komt er weer een toeslag op en bij.
Nederland heeft zich weliswaar nuttig gemaakt als land dat primair als doorvoer geldt, maar het is de extra toeslagen gewoon niet meer waard. De accijnskorting is een lachertje. De kilometer heffing van 19 naar 21 ct p km is nog een groter lachertje.
RS4.... U is plofkrakert?
@de directeur | 01-06-22 | 10:46: Alleen bij Duitse en Poolse banken hoop ik dan
haha, u heeft geen Internet of denkt dat ophalen beter is?
km heffing van 19 cent. Dit is de max onbelaste vergoeding. Men kan gewoon meer betalen.
We hadden een provincie van Duitsland kunnen zijn, maar nee, die geallieerden moesten het weer zonodig verpesten.
Dan was WimLex nu stadhouder. Zoals zijn opa Bernhard al wilde.
Kan nog steeds, we voegen de Benelux bij de Duitsers en noemen het gewoon 'Benedeutschland'. 3 Bondstaten meer of minder maakt niet zoveel uit...
Je zal maar zo'n hosmos zijn die van die handschoentjes aan doet tijdens het tanken.
Geen paniek, wij hebben in de vorm van Sigrid Kaag een uitstekende minister van financiën, gaat helemaal goed komen.
Precies de Rutte lijn. Belasting en accijnzen kunnen alleen maar omhoog
Gelukkig rafineer ik mijn eigen benzine. Kwestie van al je groente en tuinafval op de composthoop gooien en lang genoeg wachten tot het vanzelf olie word.
Hoeveel druk komt daar bij kijken?
Rob van Wijk mag binnenkort niet meer aanschuiven bij de npo. Hij noemde de boycot niet effectief en vond dat de Eu in zijn eigen voet aan het schieten was met dit beleid.
Verkeerde brandstof gehad vanmorgen? Verkeerde draadje?
De T. net gelezen?
Ik heb Rob van Wijk op tv een keer schenkel zien eten.
Is ook zo.
Valt 't u ook op dat je bij nederlandse tankstations nóóit auto's ziet staan met buitenlands kenteken?
Barst anders van de Poolse kentekens die je overal tegenkomt.
flauwekul bewering, het staat er vol mee.
Zie ik daar Willem Engel die even in Duitsland komt injecteren??
Benieuwd of na de oostgrens sigaretten ook 45,= gaan kosten?
Volgens de Feijenoord supporters kosten de sigaretten in Tirana Eruo 25 voor een slof.
Misschien loont het de moeite om de staat der Nederlanden te ontbinden en weer aan te sluiten bij Duitsland. Dat biedt vele voordelen voor de inwonders. Dan zijn we meteen van ons slechte landsbestuur af. Misschien mogen we zelfs gewoon Nederlands blijven spreken als een soort Duits dialect!
Ja, maar dan kunnen we niet meer 'eigen volk eerst' roepen. Dat zou jammer zijn.
Als je geschiedenis weglaat uit je vakkenpakket omdat je het zo'n klote vak vond, moet je hier niet komen schrijven dat Nederland iets met Duitsland had of heeft maar wel met Sinterklaas voor je kinderen Zie ginds komt de Stoomboot uit Spanje weer aan zingen. Dan mis je gewoon iets wat de rest wel heeft.
@VolgendjaarkrygikAOW | 01-06-22 | 10:30:
Tsja het begrip "ironie" is niet voor eenieder makkelijk waar te nemen.
we zijn nooit deel van Duitsland geweest. Alleen het koningshuis was flink duits. Todat maxima kwam, nu is het half baskisch.
@AntiZanicz | 01-06-22 | 11:26: Ik kan adviseren de geschiedenis van 't Heilige Roomse Rijk eens opzoeken, gros van de Benelux was daar toch echt onderdeel van, ondanks dat 't niet echt een coherent rijk betrof.
@AntiZanicz | 01-06-22 | 11:26: Je raadt nooit waar de meeste blanke Argentijnen vandaan komen...
@AntiZanicz | 01-06-22 | 11:26:
Flauwekul bewering. De Nederlanden maakten eeuwenlang deel uit van het Eerste Rijk, beter bekend als het Heilige Roomse Rijk van de Duitse Natie.
Heel GS bakt.
Maar norseman doet daar niet aan mee.
Want noseman is een norse man.
Gelukkig geldt het niet voor alle regeringsfunctionarissen, ambtenaren en de mensen die persé op een kluitje in de randstad willen wonen en werken. Die blijven netjes klant van de nederlandse tankstations.
!00.000+ Rijksambtenaren. Die maken zich echt niet druk of liter benzine
duurder is dan een kop koffie.
rijks ambtenaren worden wel voor alles gecompenseerd. Zie dat zij als enige gelijk onbelaste thuiswerk toesalgen etc kregen. Rutte en Kaag zijn als de dood dat zij misschien gaan lekke wat er echt gebeurt. dus daarom worden ze afgekocht. Hoort bij de netwerk corruptie van de "liberalen"
zakelijk rijders met tankpas tanken juist voor het verlaten van het land zodat hun illegale ritje gratis blijft.
Vooral dat stukje jerrycan`s met benzine vullen, de achterbak mee vol zetten en daarna in schuurtjes opslaan, gaat nog een keertje het nieuws halen. Om fiscale en financiële redenen leveren we technische veiligheid in. Dat gaat zich wreken.
Diesel kun je prima in een tank achter je huis opslaan, maar benzine is een ander verhaal en dat weten veel mensen niet inderdaad.
dat zit er dik in, hopen dat alleen de tanker zelf betrokken blijft.
@AntiZanicz | 01-06-22 | 11:24: ik denk ook dat ze dat snel moeten verbieden.... en jerrycans ook, levensgevaarlijk.
Ik tank liever om de hoek, ik heb geen zin om eerst 50 kilometer te rijden om over de grens te geraken. En met mijn bijdragen aan de accijnzen blijf ik hopen dat onze overheid er mooie dingen voor kan doen, helaas weet ik beter en financier ik mede met het tanken het "welkom in mijn land-beleid" van Den Haag en indirect dus de omvolk*** (mag je niet meer zeggen, want rasies).
Ik denk dat ik het toch wel een keer ga doen, gewoon voor het gevoel.
Financieel maakt het me niet uit.
Combineer het met een dagje uit.
@small_town_dude | 01-06-22 | 10:33: Weet ik, goeie kibbeling bij Kaufland in Kleve (bindende tip!)
vermijdt zo ook kans op ongelukken met haastige krentige Nederlanders of de kans op explosies wanneer je jerrycan niet helemaal dicht blijkt.
@AntiZanicz | 01-06-22 | 11:23: "Kans op explosies." *Proest*
Tja, die 90 miljard die ze tijdens corona weggesmeten hebben moet toch ergens terug komen
Stel je voor zeg.
Alle landen dus ook Duitsland hebben veel geld in de coronacrisis moeten steken dus waarom kunnen de Duitsers nu wel goedkoper uit zijn en wij alleen maar duurder en duurder. Je kunt wel blijven knijpen maar uit een uitgedroogde citroen komt toch echt geen sap meer.
@dubbelicious | 01-06-22 | 10:32: gelul, er is al een dikke korting op de accijnzen. Het wordt lastig die straks weer af te schaffen.
Mooi kaartje op de website v/d NOS voor welke gebieden het loont.
nos.nl/artikel/2430993-duitsland-verl...
Welcome.
@Ichneumonidae | 01-06-22 | 10:38: Doe het dan goed
cdn.nos.nl/image/2022/06/01/866174/19...
Lijkt wel op de kaart van Nederland boven NAP. Hmmm?
lonen is waar het quite is ? Duidelijk geen werkende mensen.
@AntiZanicz | 01-06-22 | 11:15: Je mag legaal 240l vervoeren in een personenauto, mits het in jerrycans of vaten zit.
Goh, wie had nou gedacht dat onze overheid weleens het probleem kan zijn?
Het enige wat ze kunnen is het stuurtje vasthouden. Zodra het karretje uit de rails dreigt te lopen weten ze het niet meer, laat staan als het echt mis gaat. Plenty voorbeelden inmiddels. Druk met Europa en 'het klimaat', terwijl de belangen van de Nederlandse burger verkwanseld/niet behartigd worden.
Mark en Sigrid zijn als de papa en mama van een disfunctioneel gezin: ze kopen alle problemen af. En al dat “gratis” subsidie-, belastingvoordeel geld betalen we indirect terug.
Leuke beeldspraak, en ze betalen de afkoop met geld uit de spaarpot van de kinderen.
Ja, we zitten nu eenmaal in de EU in een transferunie met de knoflooklanden dus dan is dit gewoon een gevolg.
kletsverhaal. wij verdienen dik op de leningen aan andere landen. gratis geleend met een opzet van een paar punten door gezet.
@AntiZanicz | 01-06-22 | 11:14: Maar als wij nou altijd en overal zo mega veel dik verdienen aan die leningen en die EU en al dat goeie wat ons ten deel valt.
Waarom betaalt de burger dan dagelijks meer en meer voor minder dienstverlening?
Van mij hoeft dat verdienen dan inmiddels niet meer zonodig, het kost de burger alleen maar geld dat verdienen.
Ja, wij zijn Nederlanders of niet he. Voor een dubbeltje besparen gaan we heel ver! Vooroordelen komen ergens vandaag.
voor mij is het 5 minuten.
Klopt, terwijl mensen in andere landen nooit op een voordeeltje uit zijn. Daarom zie je in het buitenland bijvoorbeeld ook nooit aanbiedingen, sales en acties.
@John McClane | 01-06-22 | 10:17: Eens, net zo erg in andere landen, zo niet erger.
Nederlanders en besparen. Altijd een goeie combi.
Ach, wat l*l ik nou, het is over de hele wereld het zelfde.
Je moet in dit land ook proberen zoveel mogelijk te besparen want wij betalen ook het meest aan vaste lasten/belastingen etc.
@dubbelicious | 01-06-22 | 10:33: oznin, iedereen met eigen huis en lease-auto hnagt dik aan het VVD subsidie-infuus. Met kinderen idem. Landbouw idem.
Die eenheid binnen de EU is toch iets moois he.
Ook mooi dat onze minister van IenW gisteren al heeft gereagerd op de vraag of dat betekent dat de prijzen hier ook naar beneden gaan: "Neen. De prijzen in Nederland blijven onaangeroerd. Het kabinet zal over een paar maanden gaan kijken of er een verandering nodig is."
Toen ik dat hoorde op de radio lag ik alweer in een deuk. Dat kabinet zit er duidelijk alleen voor zichzelf.
Je zou gek zijn als je het niet doet.
Ik woon dichter bij België, daar stijgt de prijs ook kalmpjes, maar het is de rit (het ritje) nog steeds waard.
2,44 adviesprijs, en dan niet ingrijpen.
Mafketels die mede betaald worden door de belastingen op brandstof zou je eigenlijk moeten kunnen ontslaan.
Maar ja overheid, falen is geen garantie voor oprotten.
Niet zeiken, wij hebben gewoon een gaaf land. Wel steeds armer, maar ook steeds gaver. Raar woord eigenlijk, steeds.. Maar dat geheel terzijde.
Ho, die had niet onder jouw comment gemoeten. Maar ook dat geheel terzijde...
Retourtje 075 - Duitse grens is ongeveer 400km, dat is niet rendabel.
@Pittzz | 01-06-22 | 10:09: Onderwijl vinden ook steeds meer multinationals in sneltreinvaart de weg naar exitNL.
@normanius | 01-06-22 | 10:10:
Misschien combineren met flink boodschappen inkopen. En daar ook uitgebreid lunchen en dineren wat ook nog eens een stuk goedkoper en veel lekkerder is.
@william7055 | 01-06-22 | 10:12:
DSM doet ook een EUxit richting Zwitserland.
@2voor12 | 01-06-22 | 10:13: DSM als perto chemicus en kunssstoffen fabrikant bestaat dat nog? het zijn toch de Arabieren die daar de scepter zwaaien bij Sabic? www.trouw.nl/economie/dsm-neemt-afsch...
schijnbaar is autorijden voor hen gratis en de bestede tijd is ook niet van belang. Ook bij een paar tientjes verschil is het alleen nuttig wanneer en-passant kunt tanken. Speciaal gaan halen is bespottelijk en een ook een minachting voor de mensen in Nederland die in de business werken en die de uitkeringen van de tankers moeten opbrengen.
@AntiZanicz | 01-06-22 | 11:12: ik moest lachen maar volgens mij meen je het ook nog.
shit, moet ik alweer lachen.....
REAGEER OOK