LIVE - Shithole Hemelvaartseditie: Lange rijen en mes in aantal zomervluchten
Uw vakantievluchtje komt iets later
Social
Terwijl zelfs Jezus vandaag vijf uur in een rij staat voor zijn Hemelvaart ziet ook Schiphol dat het zo niet langer kan. Extra personeel aantrekken zit er op korte termijn niet in, dus nu kijkt de luchthaven naar de andere oplossing voor deze drukke zomer: minder vluchten. De natte droom van menig klimaatactivist, maar dan niet voor het redden van de ijsbeertjes, maar uit bittere noodzaak. Als het aan Schiphol ligt ontvangt het deze zomer zo'n dertig procent minder vluchten, al willen de luchtvaartmaatschappijen nog niet echt meewerken. Die kunnen na twee jaar coronaellende eindelijk weer op volle toeren draaien en willen vooral zoveel mogelijk passagiers vervoeren geld verdienen, al ligt dat geld momenteel in Rotterdam en Eindhoven. Minder vluchten betekent voor u uiteraard minder keuze en vollere vliegtuigen, maar het mag duidelijk zijn dat wat er ook gebeurt: de reiziger is altijd het slachtoffer. Ook vandaag weer, want Shithole verwacht lange rijen en zelfs NH Nieuws is uitgerukt om live verslag te doen van de vleesslingers die door de luchthaven schuifelen. Dus sterkte voor iedereen vandaag onderweg is naar een all inclusive zonresort, maar eerst nog een paar uur in een all exclusive Eftelingrij moet doorbrengen. We waarderen jullie offer voor het kapitalisme.
UPDATE: KLM stopt tijdelijk met verkoop tickets voor vluchten vanaf Schiphol.
Update: Schiphol presenteert.... ACTIEPLAN Zomer 2022
Social
Opgelost!
Social
Letterlijk de hel
Social
Reaguursels
InloggenPlan van Schiphol: flexibel met de landingsslots omgaan. Vroeguhr kon dat niet, wettelijke eisen.
Lege vliegtuig, zegt u dat nog eens, lege vliegtuigen behouden hun slots. Mooi man, de passagiers van een leeg vliegtuig staan niet buiten in de rij om in te checken. Passagiers voor een leeg vliegtuig zijn er niet.
Vakantie, om dan met z’n allen via een druk vliegveld, in een druk vliegtuig, naar een drukke bestemming, met drukke stranden, drukke attracties, in een druk resort te verblijven, om de drukte te ‘ontsnappen’….. En dan moeite hebben met drukte. Fantasieloos kuddegedrag.
FOMO, de angst om iets te missen.
Op Nederlandse feestdagen hoor je niets van de Gemeente Gouda omdat ze dan niet werken.
Vluchten kan niet meer, ik zou niet weten HOE !
Je wordt zo weer ontslagen ben ik bang. Doei en succes.
Het vliegtuig naar Davos vertrok wel op tijd. Ik hoop dat dat vliegtuig niet terugkomt.
Zo komt Schiphol wel aan zijn verminderde CO2 uitstoot. Minder vluchten, afschalen etc. GL en PvdA ook weer blij.
Voor VVD maakt het niets uit, die staan al zo niet in de rij tussen het plebs.
Wijze les voor de meeste daar, volgend keer vertrekken van Brussel of iets.
De afgelopen tweeënhalf jaar vrijwel dagelijks corona-ellende in de media. Lockdowns, inperking van vrijheden, bedrijven die omvallen, mensen die hun baan verliezen, ZZP'ers die aan de bedelstaf raken, massale sterfte in bejaardentehuizen, corona-dooien in ziekenhuizen, overwerkt zorgpersoneel, overvolle IC's, wekelijkse demo's van complot-gekken, en sinds 3 maanden is de tijd 80 jaar teruggezet in een groot deel van Oost-Europa, waar een Hitler-kloon in het Kremlin de Tweede Wereldoorlog wil overdoen met alle gore ellende, beestachtigheid & barbarij die daarbij hoort. Miljoenen mensen die alles kwijtraken en op de vlucht slaan, en een compleet land dat in puin wordt geschoten alsof het een routine-klus is; een apocalytisch drama dat zijn weerga niet kent in de afgelopen 80 jaar in Europa.
En wat houdt de Nederlander bezig?.....
"Kunnen we nog wel op vakantie?"
"Waarheen kunnen we nog op vakantie?"
"Wat mogen we nog op vakantie?"
"Wanneer mogen we eindelijk weer op vakantie?"
"Haaa! Eindelijk weer op vakantie!"
"Moeten we in de rij staan voor vakantievluchten?"
"Hoe lang moeten we in de rij staan voor vakantievluchten?"
"Schande!! We moeten uren in de rij staan voor onze vakantievlucht!"
"Verschrikkelijk!! We missen onze vakantie!"
Wacht maar tot je uren in de rij moet staan voor een brood.
Of een halve liter zonnebloem-olie.
Of een zakje aardappelen.
Wacht maar tot je je eten moet koken op een houtvuurtje in je tuin, omdat er geen gas meer is.
Heb je geen tuin? Nou, doe dan maar op je balkon op drie hoog.
Heb je geen balkon? Doe dan maar op straat. Aan de kou daar, hoef je alvast niet meer te wennen, want die is gelijk aan die in je huis, waar geen verwarming & warm water meer is.
Écht, ik ben dat dagelijkse gezeik, geweeklaag & gezeur over vakantie en vakantie-vluchten spuugzat.
We zijn een intens verwend zeur- & zeikvolk geworden. Emmeren over verkansie terwijl op gelijke afstand als van hier naar Marbella, duizenden, nee miljoenen mensen een hopeloos gevecht moeten leveren voor het behoud van hun vege lijf en hun vrijheid.
En hier?.....
"Tot de zomer elke dag heel druk op Schiphol".
(.....)
Boek een vakantie dan komt u lekker tot rust!
Daarom , wegwezen uit Nederland.
Verkoop alles , en koop grond in het zuiden.
Heb je in ieder geval groenten water en hout.
Verdere is het hier ook k#t.
Maar we merken er minder van vooralsnog
@thekolere | 26-05-22 | 12:47:
Haha, take a break, take a flight ...
@Peter Emile | 26-05-22 | 12:39
Eens. Nederlanders, als in gemiddeld, zijn verwende paupers met te veel geld.
Het gaat domweg nog te goed in Nederland. Dat is wat mij betreft een reden.
@thekolere | 26-05-22 | 12:47:
Ik boek nix. Nooit. Ik pak in, pak de auto, en rij weg. Onderweg hotelletjes scoren op de bonnefooi. Evenals op de plaats(en) van bestemming. En dat in september, als de ergste hitte voorbij is, de dagen al wat korter worden en de meeste landgenoten weer achter hun bureau of hun lopende band zitten/staan. Heb Shithol sowieso nooit nodig; als ik ergens te voet, per fiets of per auto niet kan komen, ga ik er gewoon niet heen.
Trouwens, ik raak gedeprimeerd & ook pissig als ik op Shithol ben (gemiddeld 1x per jaar om iemand op te halen of weg te brengen). Als ik daar in de aankomsthal al die hoofddoeken, soepjurken & moslimbaarden zie die dagelijks dit land binnenstromen en die dan ook nog doen alsof ze hier hóren, is mijn hele week weer verpest.
Net even die live stream van NH tv gezien en de reacties van de mensen over de drukte varieert van 'valt wel mee' en ' sta net een half uurtje te wachten' tot ergenis van de reporter die doom en gloom voorspelt.
En dan zijn de huurauto’s ook al op: www.telegraaf.nl/nieuws/2029624869/va...
Ik huur nooit auto's. Ik koop ze.
Mensen lopen weg bij de beveiliging. Vind je het gek. Beginnen om 02:45 en zelf je parkeerkosten voor p30 of p40 betalen. Dit gaat voorlopig niet goed komen.
Mijn zoon is in opleiding voor beveiliger. Hij zegt: Je denk toch niet dat ik op Schiphol ga werken?
Maar wat is alles duur he?
De totale aftakeling van Nederland.... Waarom is Benschop nog niet met pek en veren afgevoerd?
Je bent dus PvdA campagneleider tijdens de verkiezingen van 2002. Die verlopen desastreus. Vervolgens rot je naar paar maanden geruisloos op als kamerlid omdat de man wiens reet je likte, Wim Kok, een baantje bij Shell voor je heeft geregeld. Daar blijf je nog een tijdje je zakken vullen en hoppa opeens ben je directeur van Schiphol. Tja.
Zo gaat dat in de baantjes carousel
Tja hij zal net de juiste loopbaan begeleider hebben gehad.. ;)
Alle wanbestuurders binnen het kartel die de boel ergens naar de kloten hebben geholpen de afgelopen 20 jaar hebben weer functies op andere plaatsen mogen invullen .
Nu beginnen we met z'n allen te merken dat het hele kaartenhuis Nederland in elkander gaat vallen. Kijk maar eens om u heen.
Tsja, competentie is bij de (semi) overheid ondergeschikt aan 'wie je kent'. Dan krijg je matig tot slechte bestuurders op sleutel posities in de samenleving.
De incompetenten helpen elkaar, leve de baantjescarrousel!
Lul niet zo stom en hypocriet.
Dank je.
U heeft duidelijk een iets hoger ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel. dat siert U.
Zelfde mensen die bij en festival in de rij gaan staan voor muntjes, statiegeld, de Dixie... Rijvulling is een fulltime bezigheid in het bestaan
U bedoelt Benschop ?
De toetsenbordmoralist gaat mensen die iets anders in het leven willen bekritiseren.
Bewijs dat je geen onderdeel bent van het decadente rukvolk: Trek je kistjes aan en vertrek naar Oekraïne
Goede strakke moraalpaal in de broek?
Beetje raar dat we nu om een oorlog een takke end verderop ons moeten schamen, maar alle andere oorlogen de laatste 20 jaar, iets langer takke end verderop, wel prima waren?
Dus als de kok jouw ribeye vernachelt, dan mag je daar niets van zeggen, want oorlog duizend kilometer verderop. Juist ja. Verdomd interessant, maar gaat u verder.
@zuurtjeregen | 26-05-22 | 12:41:
Hij stelt toch niet hij geen onderdeel is, en als hij dat wel is mag je dan niet die conclusie trekken? Hij heeft gewoon een punt.
Blok reist einde middag vanaf Schiphol. Hoe lang van tevoren moet ik me melden bij de grondstewardessen van EasyJet?
Grondstuwardesss, best een geil woord eigenlijk.
Snap je toch niet.
Hoewel we in NL op iedere 500 Nederlanders wel de één of andere 'topbestuurder' hebben met een ton of 4 per jaar salaris, is er dan níemand van dat hele legioen superheldentopbestuurders die voor even het roer in handen van Schiphol kan nemen en orde op zaken kan stellen? Een tweede Hubert Bruls?
Die kan tenslotte álles die man.
Vreemd hoor. In een land waar we koploper van alles willen zijn, is er niemand in staat om een toch vrij eenvoudig logistiek probleem op te lossen. Helemaal niemand. Geeft je toch te denken over de kwaliteit van al die zelfbenoemde besturende superhelden.
Dit is het land van beterweters en vingerwapperaars. Van leunstoelgeneraals. Niet van aanpakkers. Die tijd is lang voorbij. Misschien kunnen we het uit China importeren voor weinig?
@P-unit | 26-05-22 | 12:01: hou op met janken over je land. n de uk is het nu niet anders
Ah, ik zie hier een begin van terugkeer naar de realiteit.
Probeer het eens met deze verklaring. De zogenaamde "topbestuurders" kunnen helemaal niets anders dan geld graaien en elkaar baantjes geven. Ze gaan over de economie heen als sprinkhanen. Er is in Nederland nog geen enkel bedrijf ingestort omdat de top-bestuurder vertrok.
Dit land wordt bestuurd door omhooggevallen debielen. Volstrekte onbekwaamheid lijkt inmiddels een pre voor alles vanaf middle management. Dan kun je dit soort toestanden verwachten.
Nah. Ik zou zeggen: Solliciteer. Ik neem aan uw taal te horen dat U zelf management ervaring hebt.
Heb je recht op compensatie als je door Schipholchaos je vlucht mist?
Het wordt als de verantwoordelijkheid van de reiziger gezien om op tijd te komen bij het vliegtuig. 'Dan moet je zorgen dat je er een uur eerder bent', zegt oprichter Remco Kuilman van Aviclaim. Zijn bedrijf krijgt dagelijks tussen de twintig en vijftig vragen van mensen over een gemiste vlucht. EUclaim zegt 'heel veel' vragen hierover te krijgen en sinds april ook 2000 verzoeken tot compensatie te hebben gekregen. Volgens de organisatie weten veel mensen dat zij daar geen recht op hebben, 'dus de passagiers die wel contact met ons zoeken, zijn echt het topje van de ijsberg.'
Tja, maar als je niet binnen enige redelijke tijd door de security komt? Hoe lang is op tijd, 2, 4, 8 uur?
Is ook niet echt logisch om de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk te stellen voor het mismanagen van een (semi) overheidsorganisatie.
Ik begrijp dat Schiphol relatief meer verdient aan transitreizigers. Die blijven achter de douane en security. De Nederlander die een weekje naar Torremolinos wil kan de rolkoffertering krijgen.
Ja, luister als de politieke ambitie is om zonodig een belangrijke hub voor Europa te zijn dan krijg je dat erbij.
Ik begrijp het geklaag over die lange rijen niet zo. Al een leven lang heb ik een enorme afkeer van de ongemakken van het (massa)toerisme. Je vrijwillig als vee laten behandelen. Aan al die blije gezichten te zien is het voor de meeste mensen blijkbaar geen probleem. Let wel; ik ben geen ecologist o.i.d. en gun iedereen een Jettiaans vlieg-footprint, maar stop met klagen.
Volgens mij ben jij een van de klagers.
@Mokum Kosher | 26-05-22 | 11:54: klagen over de klagers!
Klagen over de klagers van de klagers!
@P-unit | 26-05-22 | 11:58: Je hebt wel gelijk. Als er een klaaglijn zou zijn dat de lange wachtrijen te kort zijn, hing ik de hele dag aan de telefoon.
Vliegen was ooit voor de jetset, de happy few, met alle égards behandeld door de immer glimlachende stessen ("Nog een kussentje in uw rug, Sir?"). Nu is het meer veredeld veevervoer... Nou ja, dan voelt u ook eens wat de karbonade op uw bordje allemaal heeft moeten doormaken.
Ja, dat waren mooie tijden. Gepeupel bleef thuis of ging met de bus/auto naar Benidormerdam.
Maar komt allemaal terug hoor. Volgend jaar is het allemaal ingestort en dan is Schiphol weer leeg. Of misschien weer kerona. Daar wordt het daar weer rustig van.
Met die inflatie gaan we in rap tempo weer terug naar die tijden. Helemaal top!
Schiphol is toch de motor van de Nederlandse economie? Dan zijn we nu verloren!
Welnee, dat is het nooit geweest. Fake news van de luchtvaartlobby.
Die wafersteppers van het Noord-Brabantse ASML gaan via de achterdeur nog gewoon op tijd het land uit, dus maakt u zich geen zorgen.
@Zenzeo | 26-05-22 | 11:50: op Londen en Parijs na de drukste luchthaven van Europa, dus heeft wel degelijk een grote impact op de economie.
Nieuwe actie: baar voor het klimaat! Hoe meer mensen op de aardkloot, hoe meer we samen iets aan het klimaat kunnen doen. Demonstreer via lange rijen bij luchthavens, files naar het strand of overvolle parking bij bos. Er is ook meer talent nodig (om het probleen op te lossen), dus kom vooral hierheen met uw gezin.
Ik ga deze zomer vanaf Frankfurt. Een nachtje daar blijven neem ik dan voor lief. Nooit geweest Frankfurt, maar je zal er vast een schweinshaxe kunnen nassen.
En 's ochtends om 7:00uur bij de gate ongegeneerd halve liters bier wegkloeken.
Eisbein? Lekker!
Frankfurt is best leuk en heeft een zekere glamour. Een mooie oude kern rond het stadhuis en een indrukwekkende verzameling wolkenkrabbers ten westen van het centrum. Best een bezoek waard!
Hahahahahaha:
www.faz.net/aktuell/rhein-main/wirtsc...
Je kunt ook gewoon vliegen vanaf Eelde: www.oogtv.nl/2022/05/opvallend-hoge-b...
Heerlijk weer om de reaguursels te lezen. Menselijk "leedvermaak" . Fijne Hemelvaart meneer Rutte en mevrouw Kaag.
De leiding van Schiphol is onderdeel van de baantjescarrousel. Je hoeft er niets voor te kunnen. Het is een plek waar uitgerangeerde en gesjeesde politici hun zakken vullen. Zoals voorheen die vrouwenmepper van het CDA en nu weer die PvdA'er die de PvdA zo'n verkiezingsnederlaag bezorgde en daarom mocht vertrekken.
En als echte PvdA'er mag hij over de arbeiders heen zeiken en ze een fatsoenlijk salaris tegenhouden.
Zat die CDA-er niet bij KLM?
@Lerp | 26-05-22 | 11:39: Ja, dat was KLM. Gewoon een ander hobbelpaard in de carrousel.
Dan is er een schiphol die de belangen van de vliegmaatschappijen beheerd op de grond en betaald wordt door de maatschappijen en dan krijgen de vliegmaatschappijen en hun klanten een dikke vinger.
Het redelijke alternatief volgens Schiphol is 1,5 tot 4 uur verder reizen naar een ander vliegveld. Hoe vreemd, een bedrijf dat winst schuwt en operationele zaken verzaakt. Kan er met mijn hoofd niet bij.
Weer u wie de eigenaar van Schiphol is? Volgens mij willen die dat we minder vliegen dus deze zooi zal wel officieel beleid zijn.
Je kunt zo maar iemand uit de politiek plukken en die een job geven waarbij je moet nadenken en kwaliteiten moet hebben.
@MargauxGrandCru | 26-05-22 | 11:31:
En dan met een PvdA'er als baas zal het me niet eens verbazen dat dit een vooropgezet plan is.
@MargauxGrandCru | 26-05-22 | 11:31:
Is ook mijn overtuiging.
@MargauxGrandCru | 26-05-22 | 11:31:
Te veel eer, het is gewoon botte incompetentie.
1.5 tot 4 uur verder reizen naar een ander vliegveld?
ANWB routeplanner zegt:
Schiphol - Rdam Airport = 41 minuten
Schiphol - Eindhoven Airport = 1 uur 27 minuten
Schiphol - Dusseldorf = 2 uur 30 minuten
Schiphol - Brussel = 2 uur 26 minuten
Schiphol - Lille = 3 uur 5 minuten
Schiphol - Luxemburg (!) = 4 uur 6 minuten
4 uur verder reizen? Rekenen ze dan 2 uur om uit de rij te komen bij Schiphol zelf of wa?
Lees dat mevrouw Houtman naar Luton vliegt. In de tijd dat ze in de rij staat had ze met de trein kunnen gaan.
En 250 mljoen euro belasting geld weggegooid door Rutte & co met het vliegveld Lelystad, wat niet open gaat.
Waanzin. Gooi open dat ding.
Lekker zo laten. We moeten na gaan denken over de rol van Schiphol, waar 70% van de passagiers de luchthaven puur gebruikt om over te stappen. Men wil ons laten geloven dat we zonder groei van Schiphol verloren zijn. Maar de enige die profiteren van overstappers, zijn wat vastgoedboeren en winkeleigenaren die 7 euro voor een flesje water kunnen rekenen. Daarnaast: hoe ga je Lelystad bemensen als dat voor een ander vliegveld al niet lukt?
Dus ik ging even kijken waarom dan niet, ja hoor: stikstof. Je laat rustig het vliegverkeer boven de randstad exploderen tot heel schiphol vastloopt maar een B-site voor de easyjetjes van deze wereld is slecht voor de lucht. Mischien in plaats van een stikstofcheck doen eens beginnen met een iq test voor lui dit soort waanzin verzinnen en uitvoeren?
Stikstof in de Flevopolder schijnt schadelijker te zijn dan in de Haarlemmermeer.
Maareh, hebben ze daar in die polder dan wel voldoende koffersleurders en incheckmeisjes?
@StiekemeBunzing | 26-05-22 | 11:30: dit dus, die overstappers kunnen we prima missen. Scheelt een hoop herrie en co2.
Lelystad kan niet open omdat de overheid zich vastgedraaid heeft in hun eigen regels en onkunde, en vervolgens geprobeerd heeft zich er onderuit te sjoemelen. Bekend patroon hier.
Verder zit er in Lelystad ook geen personeel te wachten op koffers of paspoortcontroles.
U denkt dat ze in Lelystad ook voor een hongerloon gaan werken?
Schiphol doet de tarieven de komende 3 jaar met 37% omhoog, te beginnen met 9% dit jaar. Van dat geld mogen de maatschappijen en passagiers dan ook wel een fatsoenlijke dienstverlenbing verwachten, waaronder behoorlijke salarissn.
Je moet mensen vat niet beoordelen op hun uiterlijk, maar die Benschop maakt ook wel de indruk vane en volstrekt krachteloze prutser. Niet in staat om iets concreets te managen.
Ik lees net dat ie niet eens aanschuift voor overleg met de vakbonden. Schijt aan alles en iedereen.
@TheGreatMachine | 26-05-22 | 11:29:
Nou dan laat het zootje maar klappen, eerst reist hij af naar Davos en nu niet willen praten. Laat lekker failliet gaan die toko, zo snel mogelijk.
Ik denk met heimwee terug aan de autoslaaptrein. Relatief kort wachten, je eigen auto bij de hand, 's nachts heerlijk slapen bij het monotone geluid van de raillassen, en' s ochtends uitgerust aankomen op de plaats van bestemming. Geen last van zweterige easyJetvetzakken. Nostalgie.
Zitbanken worden 's nachts omgetoverd tot stapelbedden, zes slaapplaatsen per coupé! Genieten van de nachtelijke ruften van die knoflookfransoos.
@Papa Jones | 26-05-22 | 11:27:
zorgen dat je de hele coupé afhuurt.
Nooit meer. In China 8 uur last gehad van snurk chinese meneer
@lekgoot | 26-05-22 | 11:29: Ik heb eigenlijk alleen maar positieve herinneringen aan die zonexpress. Dat was zonder auto trouwens, gewoon tentje mee. Er was alleen even een stressmomentje bij het overstappen in Frankrijk, kweenie, Lyon of zo? Dat je wél in de goede trein verder ging...
@RickRingers | 26-05-22 | 11:30: Hoe klinkt een snurkende chinees?
@RickRingers | 26-05-22 | 11:30:
er kan nog wel wat geschaafd worden aan het bedrijfsmodel. Denk bijvoorbeeld aan tweepersoonscoupés, of van die eenpersoonsslaapmodules.
@Papa Jones | 26-05-22 | 11:34: Was dat niet in Parijs bij de switch van Gare du Nord naar Gare de Lyon ?
@lekgoot | 26-05-22 | 11:37:
Of gewoon in de gang op de vloer, zoals we vroeger deden met de Eurorail kaart.
@Papa Jones | 26-05-22 | 11:34:
Dat heb ik ook gedaan. Met een tentje door Europa trekken, met het openbaar vervoer. Die stress bij het overstappen is herkenbaar, maar meestal kwam het wel goed. Het gaf wel een groot gevoel van vrijheid.
@J.Cash | 26-05-22 | 11:39:
Ha, herkenbaar. En dan oppassen dat mensen niet op je vingers gingen staan.
@Lubbberrtt | 26-05-22 | 11:38: Volgens mij reed deze zonexpress om Parijs heen. En ergens in het zuiden moesten we op hetzelfde perron overstappen. Misschien dat de trein gesplitst werd, staat me niet meer goed bij.
@lekgoot | 26-05-22 | 11:41:
En na het rondje Griekenland hoppen terug de laatste dag in de trein alleen water hebben en een stuk brood. Alles op. Maar toch lachen.
Àls mensen bereid zijn 5 uur in de rij te staan, dan kun je ook vliegtuigen met alleen staanplaatsen laten vliegen. Waarom zijn die er eigenlijk niet?
Sul je je ook strak moeten inriemen, al die gebroken bekken bij wat turbulentie is niet zo’n strak plan.
edition.cnn.com/travel/article/standi...
U heeft nog nooit met Transavia gevlogen?
Al die bagageafhandelaars op Schiphol werken met nul uren contracten voor 50 cent boven het minimumloon voor uitzendbureaus die daar rijkelijk voor worden beloond.
Haal die uitzendbureaus er tussenuit en geef dat geld direct aan de bagageafhandelaars dan verdienen die ook een fatsoenlijk loon, en dat kost Schiphol geen cent extra.
Succes met het in dienst nemen van het volkje dat in de kelders van schiphol werkt.
Ik weet niet van hoed en rand, maar vroeger pakten die uitzendbureaus wel tot 1,5 of 2,0 keer het uurbedrag van een uitzendkracht aan onkostenvergoeding. Van wie zijn die uitzendbureaus daar op Schiphol eigenlijk, is daar zicht op?
Vliegveld Eelde kan nog wel wat gebruiken.
Gelukkig hou ik intens van Nederland, ik vermaakt me wel. En dat vliegreizen moeilijk gemaakt gaan worden in de nabije toekomst voor het normale klootjesvolk dat is wel duidelijk. Kunnen de mensen er nu alvast aan wennen. Maar is dat erg dan? Een groot deel van Nederland wou lekker deugen toch? Daar hoort niet vliegen bij. Straks ook minder auto, openbaar vervoer en lopen kan je.
En zijn de parken bossen en stranden straks ook overvol omdat autorijden en vliegen onbetaalbaar worden voor Jan met de Pet, dan raakt daar de veiligheid ook in het geding. Uiteraard komen er dan hekken en poorten met toegangscontrole en bijbehorende wachtrijen en mag je blij zijn met een hangmat in je postzegeltuintje.
@Mallenmoe | 26-05-22 | 12:16: Uiteraard, ook moet er voor gezorgd worden dat we wel voldoende afstand houden voor de volgende uitbraak, en dat we geen misinformatie verspreiden onder elkaar. nieuwe virussen kunnen zich verspreiden via cash. Dat schaffen we dus af. Ook moet er een limiet op het aantal bezoekers van het bos/park komen in verband met het klimaat. Je kunt inderdaad luchten binnen het aangegeven vak buiten je pod. Kim Yong Un en Xi Jinping zouden er spontaan een stijfje van krijgen.
Airports in developing countries going through a military coup hebben dan ook aanzienlijk minder passagiers, domme doos. Soms zelfs geen.
Ik heb het vliegveld in Afghanistan gezien toen de Taliban de macht pakte, was best vol hoor. Ze hingen zelfs aan het landingsgestel en aan de vleugels.
@keistad | 26-05-22 | 11:23:
Wat moest u daar?
@zwenkwieltje | 26-05-22 | 11:45:
https://www.youtube.com/watch?v=wc3THeXjE6A
https://www.youtube.com/watch?v=YUkObNlWjsI
https://www.geenstijl.nl/search/?keyword=kaboel
https://www.geenstijl.nl/5160686/feynman-en-of-feiten-halve-eeuw-afghanistan/#more
@keistad | 26-05-22 | 11:23:
Taliban de macht pakte?
Hahahahaha
@huh!? | 26-05-22 | 12:30: Ja? Er staat een stukje over de CIA in de laatste link waar je op doelt denk ik. En ja, het is vreemd dat al die hightech wapens achterbleven. Als het iets anders is zal je het toch even wat verder moeten toelichten.
Ik weet weinig van de exacte bedrijfsvoering maar dit lijkt een beetje een bevestiging van goedkoop is duurkoop. Alles en iedereen afknijpen maar wel exorbitante prijzen vragen aan je klanten (luchtvaartmaatschappijen, winkelhouders etc). Ze praten nu al over het schrappen van 30% van de vluchten. Een derde van je omzet wegdoen omdat je mensen geen fatsoenlijk salaris wil betalen. Hahahahahahaha. Hoop dat we meer van dit soort faals gaan zien. De tyfus voor je schiphol. Heb je altijd al een ongelooflijke klote luchthaven gevonden. Met het kilometers lopen en de achterlijk dure parkeerplaatsen.
Dit gaan we helaas veel vaker zien, ook de NS/ProRail gaan vastlopen om dezelfde reden. En streekvervoer. Ook de weg blijft niet ontzien, alles gaat vastlopen.
Ha, zowaar kan ik het een keer eens zijn met u.
Zit je dan op twitter, nog steeds verbaast te zijn dat Schiphol druk is, had je natuurlijk niet kunnen weten.
Boeren eruit! AirPort meer mee! binnenkort ons vreten uit China.
Gefeliciteerd stelletje sukkels..
En verder milieu dingetjes die worden wel gedicteerd door de EU
Vluchten kan niet meer,
'k zou niet weten hoe.
Vluchten kan niet meer,
'k zou niet weten waar naartoe.
CO2 belasting + accijns op kero gaan heffen, dan lossen deze en andere problemen vanzelf op. Ons kabinet van boekhoudertjes is bang voor de beurs, daarom gebeurt het niet, ten koste van het klimaat, de luchtkwaliteit, de woonkwaliteit ( enig idee hoeveel huizen je zou kunnen bijbouwen zonder schiphol?) en de rust.
Gewoon stoppen met goedkope vluchten. Zorgt er alleen maar voor dat de grootste paupers nog verder van hun huis de hollandse "mentaliteit" kunnen bezigen (zuipen, ruzie zoeken, minderjarige Thaise hoertjes neuken).
als de luchtvaart op dezelfde manier belast zou worden als andere vormen van vervoer, nam vrijwel iedereen voortaan de trein. Veel beter voor iedereen.
Maar u zelf moet natuurlijk nog wel kunnen vliegen, u bent zeker van D´66 of Groen Links.
Het wachten is op het eerste bericht over needle spiking in de rijen op Schiphol. Kan allemaal best een beetje hysterischer nog, die welvaartbeleving.
"Migranten kunnen niet vliegen !! Migranten kunnen niet op vliegvakantie naar hun 2e huis, in het thuisland!!" ... Zoiets ?
Gecombineerd met massale apenpokkenbesmettingen.
Gooi Lelystad Airport nou eindelijk eens open. Volgens mij zitten er in Lelystad ook hele legers beroepswerklozen die zo kunnen worden opgeleid tot koffergooier of beveiliger.
Nee joh, weg met die klote-vliegtuigen. 90% van vliegvolk zit alleen maar in die krengen omdat het de allergoedkoopste optie is om naar het allergoedkoopste kutstrand ergens op een pauper-eiland te komen.
Als vliegen gelijk belast werd als automobilisme of andere vormen van vervoer, vlogen alleen zakenmensen. Weg met die ontzettende verspillende onzin.
@Homer P. Simpson | 26-05-22 | 11:21:
Eens. Gewoon lekker op vakantie in de Benelux of Duitsland.
@lekgoot | 26-05-22 | 11:33: een busreis naar het drie landen punt! Of beter, een fietstocht.
@lekgoot | 26-05-22 | 11:33: niks mis me, heb geweldig mooie ervaringen met wekenlange Grand Tours door Europa , een bakermat van cultuur natuur en tradities waar menigeen in een verweggistan allinclusive geen weet van heeft.
Yo, Homer: is vliegen nou zo goedkoop, of zijn die andere vormen van vervoer nou zo duur?
Gewoon lekker met de auto naar Singapore.
Dat zal ze leren.
Het kan nog mooier, net weer een stel uit London die langskwamen in onze warmshowers online begeleid naar China Een avontuur, helemaal op de fiets! Dat is het mooie van Trekking toeristen onderdak verlenen , je ziet dat er een hele categorie mensen is die op de fiets de hele wereld afstruint van noord naar zuid en van west naar oost.. en veel mooie verhalen hebben. Onze zoon deed 8000 km van west kust naar Oost kust Amerika, zo ben ik met warmshowers in aanraking gekomen , om die reis om niets een beetje te compenseren ..;)
@Smoelensmid | 26-05-22 | 12:21: moest zijn, van oost naar west .... heuvelafwaarts ;)
Of eindelijk weer een keer naar je dochter in Australië.
Fallus Houtman moet eerst eens leren typen en Engelse les nemen voordat ze tweets de wereld inslingert.
Dacht dat verNederlanders zou begaan zijn met het klimaat? Daarom GL en D66 stemmen? Maar wel massaal op de vlieg waggie hoppen om ijsbeertjes te vermoorden?
Nu even niet Graaf dit komt ze niet uit!
Eigenlijk te belachelijk voor woorden..
Ja maar, ja maar.......... ik heb RECHT op een weekendje Barcelona voor 100 euro. En dat minsten vijf of zes keer per jaar.
@me163komet | 26-05-22 | 11:13: Dat gelul ja. De trein is (veel) duurder, godbetert, lekker belastingsysteem hebben we.
@me163komet | 26-05-22 | 11:13:
Als je de rest van het jaar krom moet liggen voor de hypo en de belastingdienst en als gewone blanke nono vrij wild bent voor de deugpolitie, dan ja, dan is dat wel het minste om te voorkomen dat je kompleet doordraait. Ik snap dat wel.
Heel de wereld ziet nu wat voor apenland Nederland eigenlijk is.
Ik denk dat de beelden van Schiphol inderdaad meer pijn doen dan 100 kamervragen. Ik zie de Duitsers en Fransen al in Davos. Hé Mark, you're on-time, did you fly with us?
Ik vind het hilarisch eerlijk gezegd: drommen dom volk, allemaal balend omdat hun vlucht-van-8-tientjes vertraagt. If you pay peanuts, you get monkey's. Dat geldt voor onze politici (denk aan Rutte), en dat geldt ook voor paupers op paupervluchten. Laat ze maar lekker in de rij staan, misschien dat ze een inzicht krijgen...
@Homer P. Simpson | 26-05-22 | 11:24: Inzicht krijgen is een illusie!
@Homer P. Simpson | 26-05-22 | 11:24: Wel eens een vluchtje geboekt? het blijft niet bij 8 tientjes. Op Schiphol betaal je een hoop luchthavenbelasting. Wat je ervoor terug krijgt is ver ondermaats.
Beveiliging is een obsessie geworden. Sinds Lockerbie? Sinds 9/11? Controleer alleen wat steekproefsgewijs. Risico's horen bij het leven.
Aangezien de beveiligers precies weten wie ze er dan uit moeten pikken krijg je daarna weer beschuldigingen van discriminatie.
"Risico's horen bij het leven. " Precies wat Schiphol waarschijnlijk ook dacht, als de vraag plotseling toch aantrekt lossen we het dan wel op. Schiphol hoort te garanderen dat je als passagier fatsoenlijk in kunt stappen, met de zekerheid dat er geen bommen aan boord komen. Dat is hun product, hun bestaansrecht, als ze dat niet kunnen moeten ze een treinstation worden.
@alexbl | 26-05-22 | 11:10: Dit dus.. zelfde voor de toeslagen affaire O wat zeg ik nu..?
@ Leptob,
Daar zal ik je aan herinneren als je halve familie door een of andere gek uit de lucht wordt geblazen. Juist door de strenge veiligheidsmaatregelen bij vliegtuigen zijn terroristen gedwongen om over te stappen op minder kwetsbare doelen waar ze meer moeite moeten doen om minder schade aan te richten.
@me163komet | 26-05-22 | 11:21:
Een terrorist gaat geen vijf uur in de rij staan.
Die heeft haast.
@J.Cash | 26-05-22 | 11:25: of blaast zich op in zo'n rij. Succes verzekerd.
En ondertussen lijkt niemand de afgelopen twee jaar iets te hebben geleerd, en stappen we als kuddedieren gewoon weer in het vliegtuig. Heb hier geen medelijden mee. Stumpers.
ook ik heb de leercurve niet doorlopen. Wat hèb je de afgelopen 2jaar geleerd?
Ga jij dan maar lekker met mondkapje op (liefst 2 of 3 overelkaar heen) en spatscherm voor je bakkes op je balkonnetje zitten.
Wel heel goed insmeren, hè anders ga je ook nog eens onbedoeld vitamine D aanmaken.
Verstandige woorden Marvin.. Een bepaalde groep mensen mensen willen niet leren... www.youtube.com/watch?v=5V045-b7EAI
De ziekenhuiscijfers geven groen licht. Dus gáán met die banaan.
@Smoelensmid | 26-05-22 | 11:13: Goed nieuws, mijnheer Ockels: ook Papa Jones krijgt zonnepanelen op zijn dak. Maandag bellen ze me om de installatie in te plannen.
Als ik alleen zou zijn zou ik heerlijk op de motorfiets gaan, tentje achterop, kookstelletje en gaan naar het zuiden.
@J.Cash | 26-05-22 | 11:26: Als ik alleen zou zijn.. laatst hier nog een hele familie vader moeder en vier kinderen allemaal op de fiets van Frankrijk naar Amsterdam op pad voor overnachting gehad... veel van geleerd in de avond tijdens het eten die kinderen waren niet afhankelijk van iPads en wisten zich heel goed te vermaken met bijna niets... het was voor mij een eyeopener.
@Smoelensmid | 26-05-22 | 12:26:
Ik begrijp je punt helemaal.
Op de fiets, oei, nee.
Dan zou ik liever wandelen maar dan wordt het dragen van tentje enz. weer een probleem.
Petje af voor dat echtpaar echter.
Een model dat afhankelijk is van groei groei groei in een notendop. Er komt een keer omslagpunt. Schiphol zal een voorbeeld zijn voor de rest van Nederland.
Dit live verslag heeft nog meer inhoud dan het verslag vanKoningsdag of de intocht van de Vierdaagse.
Toch zit hier iets van opzet in, dat kan niet anders, of er hebben -duur betaalde- managers dik gefaald. Dit soort zaken hoor je als management van verre aan te zien komen en daar hoor je dan preventief op te acteren. Bijvoorbeeld door betere betaling en dienstroosters voor beveiliging zodat je ver vooraf er voor zorgt dat de zaken in orde zijn. Wat je hier ziet is weer het typisch Nederlandse voor minder als een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan -quasi- verbaasd reageren als de klant -of passagiers- de slachtoffers zijn.
Aan de andere kant kunnen reisbureaus hierop inspringen door van andere luchthavens gebruik te maken -desnoods in Duitsland en België- en Schiphol links te laten liggen.
Dit is zeker bewust, enkele decennia bezuinigingskantoren langs laten komen, elk beetje reserve eruit schrapen. Je ziet het bij zoveel (grote) bedrijven gebeuren, de piekbelasting is voor de uitvoerende medewerkers, de extra winst is voor hoger management.
Vloermanagement zijn de sukkels die voor een beetje extra loon het beleid mogen uitzetten.
@Kouwe Kees | 26-05-22 | 11:07: Aan de andere kant kunnen die uitvoerende medewerkers simpelweg zeggen "einde dienst, ik ga naar huis", want meestal zijn tegen de tijd dat de zaken klem beginnen te lopen het maximaal aantal toegestane overuren reeds bereikt, en moet men de arbeidstijdwetten overtreden om de zaken lopend te houden. Soms is het beter de zaak stuk te laten lopen zodat je verandering afdwingt.
@me163komet | 26-05-22 | 11:11:
Klopt, het is zo tergend onnodig als je normaal met je personeel omgaat, als je die ook een leuk leven gunt.
Voor mijn branche ligt het iets lastiger, werken met zieke mensen is andere koek om in de steek te laten, dan gooi je er weer een uurtje van jezelf tegenaan.
De absoluut hoge winsten die mijn bedrijf boekt, we zien er niks van terug als normale medewerker. Nogmaals, het is tergend onnodig!
p.s. Bij mij gaat het om een kantoorfunctie en de lonen daar zijn om te janken, dat zit op niveau callcenter. Overlijdensrisico, belachelijke werkdruk en eeuwig tekort aan personeel: hier een fucking fooi voor je.
Wel eens die Benschop gezien en gehoord? Een mooi voorbeeld van totale onbenul. Alles wat uit de politiek komt faalt op onkunde, wanneer gaat het bedrijfsleven dit begrijpen. Ze kruipen liever voor de politiek dan dat ze vakmensen aan het hoofd zetten. Schiphol faalt nu groots door die gesjeesde PvdA kopstuk!
Wat Schiphol dan weer wel heeft zijn heeeeeeele lange partytenten. Een serieuze personele onderbezetting gaat links om of rechtsom uiteindelijk ten koste van je capaciteit. Schiphol heeft weinig andere keuze dan zelf de capaciteit te bepalen, de wal keert anders het schip sowieso.
Heel even om het plaatje duidelijk te krijgen. Gaat dit nu over stakingen, een tekort aan kofferverwerkers, een tekort aan beveiligers of iets anders?
Gevoelsmatig zou dit binnen een week opgelost moeten zijn, maar ik krijg de indruk dat dit de hele zomer een chaos blijft.
Nee het gaat over teveel welvaart, van de zotte dat je allemaal tegelijk even uit moet waaien op een andere plek.. alleen maar omdat het kan omdat het zo goedkoop is. Het is echt de race to the bottom voor ons ruimte station planeet aarde.
@Smoelensmid | 26-05-22 | 11:03: Hear hear. Verwend dom paupervolk, met als hoogste doel in het leven bruiner worden dan de buurman.
Iedereen alleen met handbagage. Die verhogen naar 12 kg.
Opgelost.
De kofferboys inzetten voor de controle en doorpakken.
@ Smoelensmid: Wat mij betreft mag iedereen zo vaak en ver vliegen als hij of zij wil. Geen bezwaar, ieder maakt z'n afweging. Maar met deze chaos, het is toch vooraf bekend hoe groot de stroom passagiers zijn?
@Zoelense Hobbyboer | 26-05-22 | 11:55: Daar zit hem nu juist het probleem, iedereen wil vliegen , en dat zijn er wel 10 miljard op deze aardkloot. www.nytimes.com/2019/09/19/climate/ai...
Een jaar en 4 maanden had de topman van Schiphol om het op te lossen, hij deed het niet. Normaal Vlieg je eruit als je zo faalt, 14 januari 2021:
"Vandaag op Schiphol Plaza vraagt FNV aandacht voor het niet leefbare salaris dat de meeste medewerkers op Schiphol verdienen. Joost van Doesburg, FNV-campagneleider Schiphol: ‘Door die onleefbare lonen is de wisseling van personeel gigantisch op Schiphol. Daarmee hebben diezelfde lage lonen ook negatieve gevolgen voor de veiligheid.’
FNV-leden vragen medewerkers op Schiphol vandaag om de felicitatiekaart voor Schiphol CEO Dick Benschop te tekenen. Van Doesburg: ‘We feliciteren de Schipholdirecteur met zijn fijne salaris. Hij verdient elke 2 weken een jaarsalaris op basis van het wettelijk minimumloon."
www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws...
Het zijn niet de lage lonen. Het zijn de hoge belastingen waar Nederland aan kapot gaat. Een bedrijf dat dart heel goed aangepakt heeft is Tata Steel. Iedere medewerker krijgt dit jaar een winstdeling van 25% van zijn salaris.
@Haberdoebas | 26-05-22 | 11:10:
Dat van die winstdeling is aan te raden, bedrijven die dat royaal doen hebben vaak heel loyaal personeel want dan heeft het personeel ook een binding met het bedrijf.
Waarom staan actiegroepen als extension rebellieën, Urgenda en Dolf Jansen daar niet om rechtstreeks de confrontatie aan te gaan met de vervuilers ipv laf op afstand via rechtszaken bedrijven aan te vallen.
Tot nu toe lijken die rechtszaken een stuk effectiever.
Dan zouden ze mee moeten denken aan een oplossing. En dat zij dus niet daar met een oplossing staan, zegt al zoveel.
@Muxje | 26-05-22 | 11:03: .. Dat als kers bovenop. Iedereen terug naar de tekentafel. Maar de problemen blijven. Ik heb ook geen pasklare oplossing liggen, hoor, dus dit is vrijblijvend roepen vanaf de zijkant, jammer edoch waar.
Ga dan lekker naar Eindhoven. Of Weeze bij de Oosterburen. Wilt u een tegengeluid horen ga dan niet naar omroep ON. Die site ligt eruit.
God zij met hen die door de lucht en over zee varen. Of zoiets.
Even, als je met vier uur wachten het probleem zou oplossen, verwerkt Schiphol nog steeds hetzelfde aantal passagiers, vliegtuigen en bagagestukken per dag. Dat toneelstukje van passagiers voor en in de vertrekhal verbeterd het proces in de bagagekelder en tussen de vliegtuigen totaal niet. Als het kan met vier uur wachten, kan het ook zonder vier uur wachten.
Wat er op eerdere dagen gebeurd is, zijn grote groepen die toen zij hun vlucht mistten, niet meer hun bagage inleverende of langs de beveiliging ging. Die gingen terug naar huis. Dat geeft vraaguitval, en alleen dat geeft een nuttig effect op capaciteitsproblemen.
Het wordt tijd dat Schiphol op haar eigen mediakanalen gaat werven voor al haar onderbezette onderaannemers en ook zelf weer personeel in dienst neemt. Daarnaast kan al het management zelf de handen uit de mouwen gaan steken om eens kennis te maken met de werkvloer. De topman kan wat mij betreft gewoon naar huis, zonder salaris of bonus. Dat geld mag naar het grondpersoneel dat al maanden extra hard werkt.
Exact. Maar we weten allebei dat dat niet gaat gebeuren.
Zorgen voor je medewerkers is zo 1980.
Uitknijpen en overbelasten, de winst is voor de baasjes.
Welkom in de 21e eeuw.
Getting there is half te fun.
Het gaat niet om de bestemming maar om de reis.
Daarom zijn vliegreizen ook voor mensen die dit concept (lees: het hele concept des Levens) niet begrijpen.
Urenlang stress en wachten vanuit de haast om te onthaasten en te ontstressen om zo snel mogelijk op de vakantiebestemming te zijn. #faal.
Sterker nog: de weg is het doel. Ik verzin het niet.
@anja | 26-05-22 | 11:01: Lijkt er anders wel op dat je dat verzint.
Ach, ze betalen nu in naturen voor het gebrek aan CO2 heffingen, belastingen en accijns op brandstof. Lekker laten wachten dus.
Bij het zien van een koffer krijg ik al uitslag en begin ik te hyperventileren. Gewoon omdat ik koffers associeer met op vakantie gaan.
Probeer het eens in de koffer.. dat helpt ;)
Weer iets dat niet werkt in Nederland.
We houden echt alleen het CJIB over.
Heeft Dick Benschop zijn bonus van ettelijke miljoentjes weer ingeleverd?
Nee?
Vries me dan maar weer in.
Die man is van de PvdA, die leven op bonussen. Een gewoon salaris opstrijken door hard te werken is voor het plebs.
@eerstneukendanpraten | 26-05-22 | 10:44:
Bovenop een mooi salaris jezelf wat miljoenen toebedelen, heeft die man toch wel verdiend, dat zie je meteen. Eerlijk ook, en helemaal niet pervers.
Strakjes als de Here Jezus als het ware weer boven is, dan wordt de Heilige Geest wederom uitgestort, en worden we allemaal blij.
Amen
Als je niet beter zou weten dan denk je dat de berichten en tweets gaan over een oorlogsgebied met mensen in doodsnood.
Wel nee, gaat slechts om vakantiegangers die per se een paar dagen weg willen en daarvoor een paar uur langer moeten wachten.
Sta je daar in je bloemetjesshirt met strooien strandhoed.
Ja, echt hè. Beetje overdreven. First World problems...
Ik denk dat ik vandaag maar es de hele dag de stream aan laat staan,
fantastisch!
Wel zielig voor die kleine kinderen, wat zijn die ouders voor mensen?
Er zijn er al voor minder uit huis geplaatst toch, recentelijk?
Dick Benschop was niet zonder reden op het WEF. Vliegen moet weer voor de happy few worden.
Niks mis mee eigenlijk... wat een gekloot, even een weekje naar Mallorca of Valencia.. toegevoegde waarde NUL alleen maar kerosine blaffen in de atmosfeer.
Inderdaad. Alle paupervluchten naar Lelystad verplaatsen. Problem solved.
Al een paar keer op vakantie geweest in eigen land de afgelopen paar jaar. Is me prima bevallen. Groningen, Zeeland, de Veluwe, Friesland, Drenthe. Overal is wel wat te zien of te beleven,
Hm. Vakantie betekent voor mij, méér luxe dan thuis. Vind ik lastig in NL. Deze zomer lekker met de auto, Italie of Frankrijk. Huissie huren. Leuke hotels voor onderweg. Top! Zin an
@Happy People | 26-05-22 | 10:55: Vraagje, als weg moet voor meer luxe dan is dat toch schijnluxe? Ik ga ook graag op grand tour door Europa in mooie hotels maar ben altijd weer happy als ik na een paar weken in mijn eigen luxeresort in Limboland terug ben.
Van het ene shithole naar het andere, zo fijn thuis.
Precies. Ik snap niet waar al die mensen naar toe willen.
De mooiste plek op Aarde is dit mooie land Nederland.
@keestelpro | 26-05-22 | 10:43: Klopt.. Mijn hele jeugd als kind van Expats de hele aarde first class over gesleept door mijn ouders , ben ik zo blij thuis in Zuid Limburg.. Zo weer eens lekker een paar honderd meter heggen scheren wat klussen , een heerlijk Ethiopische espresso tussendoor en vanavond de BBQ maar eens aan in de buiten openhaard. Het leven kan zo simpel zijn. ;)
Een luchtvaart topic op Hemelvaartsdag.
Hoe treffend. Kunnen we luchtvaart voortaan niet hemelvaart noemen?
Klinkt veel mooier. Woorden kunnen sowieso een stuk mooier.
De plaats waar ik woon heet Helmond (L). Dat kan mooier.
Aangezien deze plaats vroeger Helmont heette moet een naamsverandering mogelijk zijn. Voortaan noem ik mijn woonplaats Helmonde.
Veel sprookjesachtiger en dat is deze oude stad ook.
Wij noemden dat gebied vroeger “Limbabwe”…
@eerstneukendanpraten | 26-05-22 | 10:43: Vroeger?
Nog steeds..
@eerstneukendanpraten | 26-05-22 | 10:43:
Een tijd geleden zijn er haaientanden gevonden in een afgraving in Limburg.
Maastricht aan zee klinkt als toekomstmuziek en dat is het misschien ook maar geschiedenismuziek is het ook. Gelukkig hoeven we niet te rennen voor klimaatverandering want het gaat zo tergend langzaam dat we ruim de tijd hebben om ons te adapteren aan deze verandering.
Met het vreten wat de KLM je voorzet voel je je alles behalve in de hemel. Om nog maar te zwijgen over het feit dat een heel blikje cola ' echt niet kan hoor'....
Hell mond. Klinkt hetzelfde, loopt beter en klopt ook nog
@keestelpro | 26-05-22 | 10:49: bij welk kruispunt zijn die haaientanden gevonden?
Krijgt de term 'hemelvaartskommando' meteen een nieuwe lading erbij.
REAGEER OOK