Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Startbaan vliegveld Odessa verwoest, Nancy Pelosi (en Angelina Jolie) op bezoek in Oekraïne

Dag 67 van de onzin

Slecht nieuws voor iedereen die een reisje naar Oekraïne op de planning had staan (iemand als Nancy Pelosi, of Angelina Jolie). De start- en landingsbaan van het vliegveld van Odessa is onder vuur genomen door de Russen. Odessa, na Kiev en Kharkiv de derde stad van het land, is de enige grote stad aan de Zwarte Zee die nog in handen is van Oekraïne. Het knokken concentreert zich verder vooral in de Donbas. Volgens de analisten van The Study of War hebben de Russen echter geen grote doorbraken weten te forceren, en is het goed mogelijk dat Oekraïne de komende dagen meer tegenaanvallen gaat plaatsen. Voorts: nieuwe satellietbeelden van ruimtetechbedrijf Maxar, dit keer van de Azovstal-hel. Zie boven en na de klik. Dan nog een rondje aan de andere kant van het spectrum der debielen. Het thuisland heeft bezoek gehad van de 200-jarige Nancy Pelosi, een Vera Bergkamp met twintig keer zoveel jaarringen en verder precies even weinig kwaliteiten. Amerikaans bezoek in Oekraïne, dat vinden ze in Rusland niet zo leuk. Pelosi was echter niet het enige halfje op bezoek in het thuisland: mrs. Smith Angelina Jolie was gisteren in Lviv. Mevrouw de oorlogstoeriste is een soort gare Bono. Jolie was op 'persoonlijke titel' naar Oekraïne afgereisd en toen het luchtalarm ging moest ze effe sprinten. Wat een dombo! Tot slot: Zweden is over de zeik, want een Russisch verkenningsvliegtuig (een An-30) heeft gisterenavond tijdelijk het Zweedse luchtruim geschonden. Maai dat ding dan neer! Indien belangrijk nieuws, zoals Pelosi die plots overlijdt aan ouderdom, komen we bij u terug...

Social

Azovstal

Azovstal

Marioepol

Marioepol

Deze draad

Social

KAART!

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Is er al een bevestiging binnen van de aanval op het Russische hoofdkwartier in Izium? Zat de FC te kijken en dan mis je wel eens wat...

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 22:08

Elke dag een paar honderd meter tot een paar kilometer. Beetje bij beetje schuift Rusland het front op, en moet Ukraine terrein prijs geven. Grondgebied dat ze niet meer terug kunnen veroveren en misschien nog decennia lang bezet blijft. En Het Westen maar propageren dat het eigenlijk best goed gaat. De Russen lijden immers grote verliezen, Dat het iedereen duidelijk is: Ukraine is niet aan het winnen. Ze probeert zo min mogelijk te verliezen.

Lafayette | 01-05-22 | 19:08 | 7

@Kareldetweede | 01-05-22 | 19:44:
Klopt. Bij Cherson en ten noordoosten van Charkov is wat terug veroverd. Dat heeft vooral te maken met de concentratie van troepen van de Russen. Het gros concentreert zich in de Donbas. De saillant in het oosten staat onder enorme druk. Beetje bij beetje wordt die dicht geknepen totdat Ukraine geen andere keus meer heeft om terug te trekken om omsingeling te voorkomen.
Dat Rusland op termijn niet gaat winnen geloof ik ook wel, maar het gaat nog vele jaren duren en wat aan land verloren is gegaan kan Ukraine voorlopig afschrijven.

Lafayette | 01-05-22 | 20:11

@nobodiesunmighty | 01-05-22 | 19:57:
Dat zou mooi zijn.
Echter, ik denk dat China op termijn een nog een groter gevaar is dan Rusland. Veel rationeler en nog meer zonder emoties. En China zit inmiddels nog veel dieper in samenlevingen over de hele planeet. Die gaan echt wel hun eigen conflict beginnen in Azie. Het is alleen de vraag wanneer.

Lafayette | 01-05-22 | 20:14

@Lafayette | 01-05-22 | 20:14: Kan ik mee eens zijn, tot een grens: diep zitten in een samenleving: dat doe de Chinezen juist net niet. Ze kopen zich in, naast de samenleving. Ze vervloeien niet lokaal. Ze doen hetzelfde als hun voorgangers. Mogelijk weten ze dit en hebben ze een schatting grmaakt hoeveel het hen gaat opleveren vóórdat er lokale onrust in de samenleving gaat ontstaan welke het lokale Chinese bezit dan wel Chinezen in gevaar brengen. Dan trekken ze militair uit en krijgen ze dezelfde problematiek als alle andere kolonialen uit het verleden. Vermoed ik.

nobodiesunmighty | 01-05-22 | 21:28
▼ 4 antwoorden verborgen

'Schaker' Poetin heeft weer eens een zooi van zijn belangrijkste stukken naar voren geschoven, om direct te verliezen. Gerosimov na 1 dag al gewond, en wat anderen dood.

RandyBiel | 01-05-22 | 18:41 | 1

"The investigative journalism agency Bellingcat said it had confirmed Gerasimov’s death with a Russian source. Its executive director, Christo Grozev, said they had also identified the senior FSB officer in the intercepted conversation."

Sommigen claimen zelfs zijn dood. Wel aan de hand van onderschepte conversaties waarvan de Russen zo onderhand toch op de hoogte moeten zijn, dus ook gemanipuleerd/ geënsceneerd kunnen zijn.

nsfl | 01-05-22 | 19:03

Ik moet er niet aan denken dat de Russen net een raket naar de Ukraïne sturen op het moment dat Nancy Pelosi daar op bezoek is. Nee, ik mag er niet aan denken.

vanhetgoor | 01-05-22 | 15:22 | 1

Nou, doe dat dan ook niet!

KeesBruin | 01-05-22 | 15:55

Goed interview met oud minister Varouvakis over rol Europa in conflict met en de situatie mbt Oekraïne.
Gevolgd door 3 andere gasten.
Alle 4 zijn ze anti Putin.

Laatste gast is "trotse Oekraïner van Russische komaf"uit Donetsk .Vindt Putin compleet geschift.
m.youtube.com/watch?v=l5qCOZkQ-R4&...
Opmerkelijk genoeg op het Chinese kanaal CGTN.

chausson61 | 01-05-22 | 15:08

Als Nancy wordt geraakt met lichtspoorminutie, dan brand die plastic pop minstens 72 uur. Dan halen wij onze klimaatdoelstellingen niet meer.
Dus liever blijft ze weg.

Keci | 01-05-22 | 15:00

Dat ding kunnen ze niet neermaaien. Want dan is er een conflict en volgens de bureaucratie, sorry, ik bedoel regels, van de NAVO mag je dan geen lid worden.

En daar is het Rusland om te doen.

Niet zeuren maar een spoedberaad beleggen en gewoon Zweden en Finland binnen 1 dag lid maken! Waar wachten ze op?

Patatter | 01-05-22 | 14:21

Buitenhof 1 mei @ 47 minuten…..

Fark Mutte | 01-05-22 | 14:01

Nancy Pelosi: het levende bewijs van een mens op sterk water.

Hendrik_Ijzerbroot | 01-05-22 | 13:46 | 1

lol. Mens gemaakt van sterk water.

nobodiesunmighty | 01-05-22 | 15:12

Die foto's van Marioepol zijn niet op dezelfde plaats gemaakt, of de russen hebben hele flatgebouwen verplaatst met bommen. De "platgebombardeerde" foto bevat veel meer groen gebied dan de eerste foto. Alsof je het vondelpark vergelijkt met de jordaan.

DeDatumEnTijd-> | 01-05-22 | 13:45 | 2

Wordt toch nergens gezegd, dat die foto's van voor en na het bombardement zijn? Is duidelijk dat dat niet dezelfde plekken zijn. Allebei de foto's zijn gebombardeerde gebieden.

Usumani | 01-05-22 | 14:28
-weggejorist-
Fark Mutte | 01-05-22 | 13:09 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

(Crux: India): NATO aanvalsonderzeeboten in Schotland. Iets aparts?
(www.youtube.com/watch?v=bmmSDY-dtLY)
Ken de bron niet (betrouwbaar e.d.).

nobodiesunmighty | 01-05-22 | 12:37

Nancy Pelosi wil even laten zien dat ZIJ ook heel belangrijk is. Heel de wereld wil momenteel graag met Zelinski op de foto, alsof die man niets beters te doen heeft.
Het zou me trouwens niet verbazen als dat ouwe lijk zich bij de volgende presidentsverkiezingen kandidaat gaat stellen, en daar nu al mee bezig is.

Leon Tosti | 01-05-22 | 12:14 | 2

Haar baas is een kasplantje. Iedereen, letterlijk iedereen haat de VP, incl de meest verstokte Dems. Als speaker of the house (hopelijk niet lang meer) is ze derde in de lijn der troonopvolging in het Amerikaanse.

Maar waarschijnlijk zit ze a la Verhofstadt en de Bidens wat kickbacks van de Oekrainse regering te hosselen. Misselijkmakend maar zo werkt het nu eenmaal. Hopelijk zijn de Amerikanen in november van haar af, vote wisely.

Graaf_van_Hogendorp | 01-05-22 | 12:21

Komop, ik vind het ook een enorme tut hola maar het gaat om de uitstraling naar buiten toe, de morele boost die het aan Oekraine geeft, dat "de coalitie" achter ze staat en blijft staan. Ze doet het toch maar als hoogbejaarde.

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 12:44

Gelukkig,Nederland kan rustig gaan slapen.
Baudet waakt over de vrijheid.

"Volgens Thierry Baudet is Poetin bezig de wereld te bevrijden"
twitter.com/mmeeuw/status/15203703759...

Ook vindt hij dat verandering niet via democratische weg kan plaatsvinden.

chausson61 | 01-05-22 | 12:07 | 6

Die gast is een kwaadaardige lavendelsnuivende idioot. Wat een selectieve historische visie, wat een revisionist. 9 mei, als Poetin inderdaad de oorlog uitroept tegen Oekraine en in het verlengde daarvan de coalitie kan het geen kwaad om die gast en zijn kliek preventief te interneren. 5e kolonnes hebben we hele slechte ervaringen mee in dit land.

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 12:49


Ik zie een 4 seconden quote die tong-in-cheek zou kunnen zijn. Zonder context is dit slechts stemmingmakerij. Baudet is overigens wel een idioot gebleken, maar dat staat los van dit filmpje.

Monkey Cabbage | 01-05-22 | 13:46

Zieke debiel.
Met 25 miljoen doden kun je toch niet echt zeggen dat Rusland de oorlog “gewonnen” heeft.
Het verhaal is maar een deel van de waarheid.
De Duitsers konden niet aan twee fronten tegelijk knokken en dát was de reden dat ze verloren
Niet zozeer omdat de Russen of de geallieerden zo superieur waren.
De Duitsers voelden zich onoverwinnelijk en dat kostte hen de kop.
Dat Baudet dat wil uitleggen als “de Russen hebben ons bevrijd” is een intellectuele tekortkoming van hier tot Tokyo.
Hoe krijgt die man het uit z’n bekakte bek.

Ruimedenker | 01-05-22 | 13:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Overigens, ik zie hieronder weer de nodige reacties die - laten we zeggen - nogal vrouwonvriendelijk zijn, over Nancy Pelosi en Angelina Jolie.
Over de al dan niet nobele bedoelingen van deze dames kun je uitgebreid twisten. Maar laat hun fysieke kenmerken er toch maar even buiten.
Om een vrouw van 82 en een vrouw die i.v.m een hoog risico op borstkanker haar borsten heeft laten verwijderen, op haar leeftijd, respectievelijk haar borsten te gaan bekritiseren is toch wel beneden alle peil, 'heren'!
P.S. Die reacties hoeven van mij niet 'gejorist' te worden, ik ben een groot voorstander van het vrije woord. Maar als het mij niet bevalt, ben ik niet te beroerd om tegengas te geven. Dat is ook het mooie van het vrije woord.

KeesBruin | 01-05-22 | 12:05 | 5

Je gaat toch wel hard in tegen de GS traditie. Vraag maar aan Kaag en Halsema.

* Il Principe * | 01-05-22 | 12:26

@* Il Principe * | 01-05-22 | 12:26: Af en toe moet je de beuk er toch even inzetten. Ik moet trouwens noch van Kaag, noch van Halsema iets hebben, maar dat heeft niets met hun uiterlijk te maken.

KeesBruin | 01-05-22 | 13:30

Ik vind het ‘ze hoeft het niet te doen’ een heel krachtig argument. Ze kan ook met een privéjet naar Monaco gaan. Dus dat ze ‘iets’ doen is prijzenswaardig,
En dat geldt zelf voor Kim Kardashian, die onterecht terdoodveroordeelden helpt.

Alquest | 01-05-22 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar helemaal de vraag of "Canadian Ukrainian Volunteer" zich daadwerkelijk in de Oekraïne bevindt. Lijkt eerder een verdienmodel.

Acidstain | 01-05-22 | 11:50

In Duitsland zijn kunstenaars, zelfverklaarde "Intelektueller" en anderen uit de culturele voorhoede een petitie gestart om de Bondsregering te bewegen steun die als militair geoormerkt kan worden de Oekraïne te onthouden.

Uiteraard leeft dit sentiment ook in Nederland. Denk aan Rob de Wijk, Matt Herben in WNL op zondag of sommige reaguurders hier in de panelen. Wel is waar dat deze mensen niet per sé als "fout voor de oorlog" gekwalificeerd moeten worden. Maar het zijn wel de mensen in "het Westen" waar Putin op gokt.

Rusland kan deze oorlog alleen winnen als het door het Kremlin verklaarde doel bereikt wordt, namelijk de totale vernietiging van Oekraïne als soevereine staat en als volk met een eigen identiteit.

Mensen hebben de neiging om niet verder te kijken dan hun neus lang is. De gevolgen van het verdwijnen van de Oekraïne als soeverein land en volk zijn niet te overzien. Zich laten raadgeven door angst - de gevolgen van angst voor oorlog, angst voor het inboeten aan welvaart en een principieel pacifistische houding - zijn dat wel.

"Geef oorlog een kans!" (O'rourke)

Heurtebise | 01-05-22 | 11:37 | 20

@ChalinaRosa | 01-05-22 | 12:58:
Daar is het allang te laat voor. Wij kunnen niet voor Oekraine bepalen wat zij zouden moeten opgeven om Poetin tevreden te stellen. Daarnaast is Poetin zo onbetrouwbaar als de neten, toegeven is uitstel van executie, interne destabilisatie van het westen plus het signaal wat we naar Polen, de Roemenen, Moldavie en de Balticae doen uitgaan wat er gebeurt als Poetin zijn vizier daarop richt.
De fout om te gaan Chamberlainen en het gebroken geweertje te gaan spelen moeten we niet opnieuw maken. Oekraine vecht ook voor ons, onze soevereiniteit, vrijheid en veiligheid, vergeet dat niet. Als we niks doen ligt de volgende frontlijn bij Polen, Oostenrijk en Roemenie.

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 13:15

@Graaisnaaiert | 01-05-22 | 13:15: Ik denk niet dat je deze situatie kunt vergelijken met die van toen. Deze situatie heeft weinig met Chamberlainen van toen te maken. En Ukraine vecht niet ook voor ons, wel met "onze wapens en steun". Desondanks blijf ik erbij, het is niet onze oorlog en wij moeten niet escaleren. De risico´s voor ons als EU zijn te groot en te veelomvattend. Van totale instorting van de economie en welvaart tot aan oorlog, ook hier. Ik blijf erbij de-escaleren en blijven aandringen op compromissen.

ChalinaRosa | 01-05-22 | 13:28

@ChalinaRosa | 01-05-22 | 12:58: nee onze inzet moet zijn om alle benodigde steun te geven aan een natie die strijd voor zijn bestaan. Zoals anderen dat in het verleden ook voor ons hebben gedaan.

drs. P | 01-05-22 | 17:53
▼ 17 antwoorden verborgen

Nancy Pelosi, oud lijk maar zeker niet gek. Zij en haar familie zijn schatrijk geworden, in de US mogen congresleden in tegenstelling tot het klootjesvolk, wel met voorkennis op de beurs handelen. Naast de familie Biden zal haar familie zeker ook aan de situatie in de Oekraïne verdienen. Altijd nuttig zo’n bezoek.

Portemonnee van de A | 01-05-22 | 11:35 | 4

@Graaisnaaiert | 01-05-22 | 12:53: Daar schieten de Ukrainers op het slachtveld en de mensen die niets meer hebben, hun mannen, hun kinderen verloren zijn, een hoop mee op, met zo´n morele boost van deze twee vrouwen. Het enige waar deze mensen mee op zouden schieten is een staakt het vuren. Hun mannen, hun kinderen levend terug zien. Weer een leven hebben.

ChalinaRosa | 01-05-22 | 13:32

Gek als een piepende deur.

'Klootjesvolk' zei de klootzak ...

Usumani | 01-05-22 | 14:34

Handelen met voorkennis klopt niet. Dat mag ook Pelosi niet. De magie van Pelosi is dat haar man aandelen koopt van bedrijven die heel toevallig bevoordeeld worden met een wetswijziging of een of andere tax break. Daar krijgt ze veel commentaar over.

Geertje W | 01-05-22 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Respect voor de Amerikanen. Pelosy staat d'r toch maar even. Dat zie ik Vera Bergkamp niet doen. Martin Bosma daarentegen weer wél.

Harrie-Couvert | 01-05-22 | 11:35 | 2

Bij Bosma is het dan weer de vraag aan welke kant hij zou staan. Dat dan weer wel.

* Il Principe * | 01-05-22 | 12:37

@* Il Principe * | 01-05-22 | 12:37: En je meent het ook nog.

Usumani | 01-05-22 | 14:35
-weggejorist-
ManMetKilt | 01-05-22 | 11:18 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

En heeft Nance het gedigtje van Bono nog voorgedragen?

Joris Beltsin | 01-05-22 | 11:18

Beetje meer respect voor deze mevrouw van 83 jaar.

wiers | 01-05-22 | 11:18 | 1

Zoals zij de state of the union speech verscheurde van Trump, nog nooit zoiets respectloos gezien.

Wattman | 01-05-22 | 11:39

Jolie in Oekraïne. Oh gelukkig. Dacht al, waar blijft ze nou? Binnen enkele uren het nieuws dat de oorlog in Oekraïne is afgelopen.

Kameraansteker | 01-05-22 | 11:12

Nancy Pelosi, wat komt die daar in vredesnaam doen ?

Overigens zag net weer een stukje van Putler op WNL hij schept niet op over kernwapens maar gebruikt ze indien nodig zei hij..

Wattman | 01-05-22 | 11:11 | 4

Gratis deugpunten scoren.

Stijlicoon | 01-05-22 | 11:14

Als Putler nucleaire wapens inzet (in Ukraine) is het einde Rusland. Waarom zou hij dat doen? Raakt hij minimaal elk aanzien buiten Rusland kwijt en is het voor veel meer landen buiten het westen reden om Rusland uit te sluiten.boycotten - inclusief China.

litebyte | 01-05-22 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt tijd dat Gordon zijn gezicht laat zien in Oekraïne.

matatwork | 01-05-22 | 11:11 | 1

Selfie...

litebyte | 01-05-22 | 11:19
-weggejorist-
goyboy | 01-05-22 | 11:09 | 1

En natuurlijk geen woord over de beroemde Nederlandse architect Frans de Wollant? In Odessa, waar een monument voor hem staat, kennen ze hem blijkbaar beter dan in zijn geboorteland? De haven waar nu strijd voor geleverd wordt is helemaal zijn ontwerp, net als een groot deel van de stad zelf.
Odessa is een stukje Nederland.

Nonkel Frituur | 01-05-22 | 11:09 | 3

Was dat geen Vlaming?

Jimmydepimmy | 01-05-22 | 12:11

@Jimmydepimmy | 01-05-22 | 12:11: In Antwerpen geboren uit Nederlandse ouders, dus wat mij betreft nog altijd een Nederlander.

Nonkel Frituur | 01-05-22 | 12:22

@Nonkel Frituur | 01-05-22 | 12:22: Nee, jullie mogen hem hebben, geen probleem.

tis_wat | 01-05-22 | 14:06

Elke politicus, wef-ganger, die denkt dat hij/zij/they wat voorstelt etc. moet zich nu in Ukraine laten zien, vraag me af of ze al luxe hotels en sterren restaurants aan het bouwen zijn daar. Is Timmermans trouwens al geweest? Of kan die niet meer vliegen nu de Antonov stuk is?

geenspam | 01-05-22 | 11:08

Er schijnt een C17 Globemaster onderweg te zijn, volgestouwd met incontinentie luiers voor Nancy....

Pierre Lebon | 01-05-22 | 11:07 | 1
-weggejorist-
ManMetKilt | 01-05-22 | 11:22

Tis vandaag 1 mei Dag vd Arbeid terugkijkend op 70 jaar strijd tegen het imperialistische kapitalisme, zoals dat toentertijd in de Sovjet Oost/West retoriek heette. Niet zo veel mondiaal opgeleverd als waar het huidige Rusland nu mee bezig is, waar we nu de contouren van zien verschijnen met als speerpunten olie,gas en graan ressorterend in gierende inflatie, hongersnood, chaos, economieën welke serieus in problemen komen bij afsluiten van Russisch olie/gas. Weet niet of dit goed geschetst is maar voor op de langere termijn stemt dit tot nadenken.

william7055 | 01-05-22 | 11:06 | 3

Het probleem voor de economie is niet zozeer het afsluiten van Russisch gas maar partijen als VVD/D66 welke vast blijven houden aan het valse frame dat we vanwege het klimaat van het gas af moeten en dit koste wat het kost gerealiseerd moet worden terwijl er urgentere problemen zijn.

normanius | 01-05-22 | 11:11

@william7055 | 01-05-22 | 11:15: precies, dus kappen met die onbetaalbare klimaatonzin waar het grootste gedeelte van de wereld niet aan mee doet.

Veepert | 01-05-22 | 12:36

Ukraine. Oorlog. Jolie is niet gek. Kindjes zijn daar in de uitverkoop. Lekker goedkoop kindjes scoren. Ze bespaart zichzelf wat geld. Slim hoor.

Zwezerik | 01-05-22 | 11:05

Zojuist op WNL werd gezegd dat Rusland door de Navo in een hoek wordt gedrongen. Geen enkele noot over de agressie van Rusland dat de afgelopen 30 jaar oorzaak is geweest van deze oostwaardse beweging. De enige manier hoe deze oorlog zou moeten stoppen is met een Russische nederlaag waarna grote lappen land door Rusland moeten worden opgegeven. En met stukken land bedoel ik niet de Donbas en de Krim...

Kareldetweede | 01-05-22 | 11:02 | 6

Mat Herben meende dit en zegt "kijk op de kaart". Terwijl op elke kaart eenvoudig te zien is dat Rusland alleen aan 2 Baltische staten grenst en een miniem stukje Noorwegen (ten Noorden van Finland). Voor 95% grenst het land helemaal niet aan Navo-leden, maar aan Aziatische landen of zee. Het is Poetin helemaal niet om de Navo te doen.

StiekemeBunzing | 01-05-22 | 11:09

@Risingson | 01-05-22 | 11:09:
Veroveren kunnen ze blijkbaar niet maar vernielen wel compleet je land en moorden je volk uit.

2voor12 | 01-05-22 | 11:12

Geweldig he, die cirkelredeneringen.

Rusland roept de aandacht van de NAVO over zich af door militair actief te zijn.

De NAVO is een verdedigingsorganisatie en het westen gaat echt niet zomaar Rusland binnenvallen. Dat is onzin en dat weet Poetin ook.

Dus stop je met rotzooien met duikboten en tanks en vliegtuigen en grenspaaltjes dan gebeurt er helemaal niets. Dus dan is die hele zogenaamde buffer helemaal niet nodig

Dus de vraag is vooral : waar zijn we nou helemaal mee bezig. Houesop met die rare militaire en geopolitieke spelletjes en ga lekker economisch meedoen.
Rusland heeft werkelijk gi-gan-ti-sche mogelijkheden zonder landje pik.
Menig land zou er jalours op zijn.

Schijnt heel moeilijk te zijn. Dat hele wij-hunnie denken wordt gekoesterd of zoiets. Dat houden ze in stand.

AdvocatusDiaboli | 01-05-22 | 11:18
▼ 3 antwoorden verborgen

En wie heeft Angelina Jolie hier precies mee geholpen, anders dan zichzelf? Een hok vol kinderen potentieel moederloos achterlaten voor je deugimago en een beetje publiciteit. Zo bereisd en zo wereldvreemd tegelijkertijd.

MickeyGouda | 01-05-22 | 10:59 | 6

De UN, maar dan moet je ook kunnen begrijpen dat ze speciale afgezant is van de UN vluchtelingenorganisatie - en het dus haar taak is om haar snuffert in conflict gebieden met vluchtelingen te laten zien.

litebyte | 01-05-22 | 11:10

Ze trekt aandacht voor de kinderen en ze zal het een en ander meegenomen hebben. Ik begrijp je punt, maar ik denk dat dit wel nuttig was voor de kinderen. Als ze voor de publiciteit gegaan was, waren er heel wat betere beelden geweest.

Frau Merkel | 01-05-22 | 11:11

@Frau Merkel | 01-05-22 | 11:11:
Hmmm, omdat het van jou komt ga ik erover nadenken. Misschien word ik in dezen gestuurd door een lang gekoesterde aversie. Jakkes FM, die moet ik nu misschien gedeeltelijk loslaten.

MickeyGouda | 01-05-22 | 13:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik begin me te ergeren aan het woord ‘knokken’.

Von Knarrenstein | 01-05-22 | 10:58

Nu Jolie daar is kan Brad Pitt ook wel komen. Die kan zoals in Troy gemakkelijk twee Russische divisies in zijn eentje aan.

Zapata10 | 01-05-22 | 10:57 | 3

Of zoals in Inglorious Basterds.

Beste_Landgenoten | 01-05-22 | 11:01

heeft ze nou een rode ga.ball om dr nek?

renootje | 01-05-22 | 10:51

Hoe langer het duurt voordat het westen ingrijpt, hoe groter de schade. Ook voor het westen.

El Rico Grande | 01-05-22 | 10:51 | 9

Juist niet. Hoe langer het duurt, hoe meer Rusland inteert en verliest. Daarmee blijft er minder over om Finland, Zweden en de Baltische staten aan te vallen. Die aanvallen gaan komen zodra er rust is in het zuiden.

Frau Merkel | 01-05-22 | 11:16
-weggejorist-
Frau Merkel | 01-05-22 | 11:18

@Ichneumonidae | 01-05-22 | 11:00: nu afhankelijk van Russisch gas. Binnenkort afhankelijk van Russisch graan. Als je een ding van dit conflict moet leren is dat je niet van Rusland afhankelijk wil zijn.

El Rico Grande | 01-05-22 | 11:52
▼ 6 antwoorden verborgen

"Tot slot: Zweden is over de zeik, want een Russisch verkenningsvliegtuig (een An-30) heeft gisterenavond tijdelijk het Zweedse luchtruim geschonden."

Ach, dat doen die Russen al heel lang. Ik las jaren geleden al eens dat ze regelmatig het Nederlandse luchtruim schenden. Gewoon, om te testen hoe lang het duurt voordat er 2 F16s naast ze vliegen om ze het Nederlandse luchtruim weer uit te begeleiden.

Dr_Johnson | 01-05-22 | 10:47 | 6

Dat betreft Tu-95 Bear's, en andere bommenwerpers. Dit betreft een verkenningsvliegtuig. De Russen hebben intussen uiteraard ook via de pers vernomen dat en Zweden en Finland bij de NAVO willen gaan horen, met bijkomende boembarie gemeldt via "Sen-sa-tie!" krantenkoppen.

En nee - NAVO vluchten leiden niet over Russisch grondgebied.

Nederlandop1 | 01-05-22 | 11:05

Het luchtruim is dan bijna nooit echt het eigen luchtruim maar de neutrale zone eromheen. De Russen zullen niet zomaar over Zweden vliegen al begreep ik dat ze laatst recht over Gotland gingen. In dat geval mag Zweden ze tot landen dwingen. En bij weigering neerschieten.

Beste_Landgenoten | 01-05-22 | 11:05

@2voor12 | 01-05-22 | 11:03:

"en ze in russisch territoriaal water kwamen.''

Maar was dat met opzet, of een 'honest mistake'? En ja zeg, die U-2 van Gary Powers of hoe heettie, die is inderdaad neergehaald boven de Sovjet-Unie, en was daar aan het spioneren. Maar hoe lang is dat geleden? Ergens midden in de koude oorlog, toch?

Maar schenden 'wij' het Russische luchtruim als 'strategie' op dezelfde manier als de Russen bij ons doen? Alles kan natuurlijk, maar het zou me verbazen.

Dr_Johnson | 01-05-22 | 11:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Angela Jolie in de UA?
Het kan erger en platter.
Straks gaat van den Ende er nog een musical van maken.

AdvocatusDiaboli | 01-05-22 | 10:43 | 3

Bobos en Bobets in de Oekraïne, binnenkort in het theater.

captain-caveman | 01-05-22 | 10:48

Erger nog: Albert Verlinde…

Wijze uit het Oosten | 01-05-22 | 10:50

Er bestaat een succesvolle opera "Nixon in China". Dus een opera "Angelina in Ukraina" wordt misschien ook wel wat.

MAD1950 | 01-05-22 | 10:57

De hint naar Vera Bergkamp is meer dan terecht. Ze sist net zo veel als de bekende straatjochies en gedraagt zich verder net zo. Beide wil iedereen, behalve de eigen clan, eigenlijk kwijt vanwege de overlast, maar lukt dat niet omdat het tegen de deugdoctrine in gaat.

Frau Merkel | 01-05-22 | 10:41 | 3

Ik vraag me af wat Vera Bergkamp gedaan heeft om zover te komen?

Donder64 | 01-05-22 | 10:51

@Donder64 | 01-05-22 | 10:51: De donkere hoekjes waar die antwoorden liggen krijg je niet meer met kaarslicht uitgelicht. Die heeft ze namelijk ergens anders voor gebruikt.

Frau Merkel | 01-05-22 | 10:57

Als het waar is dat verschillende Russische leiders, ook Poetin, hebben gevraagd om het lidmaatschap van NATO dan heeft het Westen een geweldige kans laten liggen om het Westen uit te breiden met het gigantische Russische gebied, inclusief alle grondstoffen. En we hadden de huidige oorlog voorkomen.
Maar goed: nu moeten we sneller van de koolstof economie af: is het misschien toch nog ergens goed voor.

cugel | 01-05-22 | 10:40 | 12

@cugel | 01-05-22 | 10:56: duurt 50 jaar maar dan heb eindelijk het voordpelde gevolg van overbevolking.

Hadena | 01-05-22 | 11:04

@Duwbak_Linda | 01-05-22 | 11:16: Kan best. Ik had een net antwoord getypt aan Frau Merkel en Hadena, maar met een hotsende bus raakte ik de onderkant van mijn phone aan en hopsa, alles is weg. Nou ja, het was toch niet zo interessant.
Oh, hopelijk was het niet mijn fout dat je Jomanda topic van het nachtcafé zijn zin verloor doordat er net één reactie teveel uit het gezicht schoof.

cugel | 01-05-22 | 13:52
▼ 9 antwoorden verborgen

Haha, die Oekraïnse jochies die een selfie maken met Angelina..

Jos Tiebent | 01-05-22 | 10:40

Wat moet Nancy Expelosi nou weer in Oekraïne?
Onderdeel vd Amerikaanse marketingcampagne?
Mooie gebaren maken naar Europa, voor gas en wapenleveranties?
Ik ben dol op Amerika hoor daar niet van, maar laten ze nou ‘s ophouden om iedereen en de schoonmoeder van Michiel Vos naar Kiev te sturen.

Ruimedenker | 01-05-22 | 10:38 | 1

Wie weet heeft Michiel Vos expres zijn schoonmoeder gestuurd en gehoopt dat Poetin haar aanpakt.

captain-caveman | 01-05-22 | 10:44

Als ik kijk naar de foto boven dit topic denk ik aan iemand die dit op H0 formaat gaat namaken en er een treintje tussendoor laat rijden.

Leptob | 01-05-22 | 10:37 | 5

@Muxje | 01-05-22 | 10:45: Nee hoor. Dat was alleen maar ongenuanceerd, en nodeloos kwetsend voor de Marklin amateurs.

Frau_Ferkel | 01-05-22 | 10:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Is Zelenski de nieuwe Dalai Lama? Iedereen wil opeens met hem op de foto.

Muxje | 01-05-22 | 10:37 | 2

Hij heeft ontegenzeglijk een popsterrenstatus bereikt.

matatwork | 01-05-22 | 10:47

Symbool van de vrijheidsstrijder tegen de autocratische usurper. Symboliek is belangrijk in je pr, voor de beeldvorming. Vind het trouwens prima dat kopstukken uit verschillende takken van sport hun gezicht laten zien om te laten zien waar ze staan in dit conflict.

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 13:01

In sommige bezette steden voert Rusland de roebel in als betaalmiddel.

SterF... | 01-05-22 | 10:35 | 1

Ja ze willen er blijven. En hoe moeten die Soldaten anders hun geroofde goederen aan de man brengen.

Hadena | 01-05-22 | 11:05

Die Canadees heeft wel ballen zeg. Infiltreren in vijandelijk Russisch veroverd gebied! Uiteraard om informatie te verkrijgen. Triest om te lezen hoe mensen lopen en naar de grond kijken. De Russen zelf zien er grijs en afgemat uit, die dachten een heldenonthaal mee te maken, maar haat is hun ontvangst en dat voelen ze en weten ze. Zouden velen van hen dit nog wel willen?
De burgers zijn weer het grootste slachtoffer zoals elke oorlog of bezetting.
Hoever wil Poetin nog gaan en wat deed dat vliegtuig boven Zweden... poging tot provocatie in de hoop dat het werd neergehaald vooregitimatie oorlog met Europa?
Angstige tijden....

Jan, Leiden | 01-05-22 | 10:35 | 9

Als je je vermomd als burger in de strijd te mengt kies je er wel voor om eventueel zonder enige vorm van proces als spion te worden geëxecuteerd.

Greisaart | 01-05-22 | 11:14

Wat ik dan wel raar aan dat verhaal vind is dat ze voor zo'n operatie een Canadees meenemen. Die kan zich er in tegenstelling tot een Oekraïner niet uitkletsen als ze staande worden gehouden. Maar wellicht is het een Canadees die van geboorte Oekrainer is.

De Ongematigde | 01-05-22 | 11:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat Corona niet voor elkaar kreeg, kunnen de Russen nog wel. Een uitdunning van de mensheid als er flink minder voedsel meer naar allerlei landen gaat. Honger, vervolgens oorlogen en opstanden.

Hadena | 01-05-22 | 10:35 | 1

Dat gaat zo niet werken. Neem Afrika. Daar is altijd wel ergens hongersnood, er waren enge ziektes rond zoals aids, ebola, knokkelkoorts, malaria. En anders zijn ze druk met elkaar de hersens inslaan. Toch groeit de bevolking nergens zo hard als in Afrika.

matatwork | 01-05-22 | 11:09

Het valt op dat ook echt alles plat moet. Zelfs oude huizen waar alleen een zandweg langs loopt. Een grote (waardevolle) staalfabriek in Marioepol moet kapot. Al met al zit daar een plan achter dat is helder.

Maar wat willen de Russen dan precies met die gebieden? Dat er nooit iemand meer gaat wonen? Wederopbouw kost immers veel geld. Of wordt dat enorme gebied alleen maar een grote buffer om Moskou te beschermen tegen toekomstige aanvallen? Met aan Oekraïense zijde een Berlijnse Muur?

Meneertjehetheertje | 01-05-22 | 10:34 | 8

@Beste_Landgenoten | 01-05-22 | 10:47: juist, en leegroven. En een aantal kunstenaars zetten hun handtekening, indirect, om dit te laten gebeuren. Realisten pur sang. Ik zou zeggen. Ga daar dan daar nu wonen, onbeseffenden en wordt realist, die is absurder dan je kunt beseffen. Bij sputteren richting FSB hotel.

nobodiesunmighty | 01-05-22 | 11:45

@nobodiesunmighty | 01-05-22 | 11:45:
Ze beseffen niet dat ze hier in de luxe positie verkeren dat ze hier gesubsidieerd door de autoriteit diezelfde autoriteit compleet kunnen bekritiseren en ridiculiseren zonder dat het ook maar enige consequentie heeft, niet financieel, niet voor de eigen veiligheid.
Dus wat doen je dan, in plaats van je knopen tellen? Echt, kan er met de kop niet bij. Onder Poetje hebben kunstenaars te maken met een Cultuur- en censuurkamer 2.0.
Echt, sommige mensen...

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 16:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Angelina heeft wel Pitt.

Normpje | 01-05-22 | 10:33

Tegen beter weten in krijg ik bij Angelina Jolie telkens weer een associatie met een zanger van een rockband die in dialect liedjes zingt over snelle motoren en die aan zijn moeder vraagt waar zijn pilsje gebleven is.
En dan telkens schrik ik wakker uit deze zoete droom

Arnold Layne | 01-05-22 | 10:30 | 2

Bennie? Bertus? Tinus?

goedverstaander | 01-05-22 | 10:33

Ik krijg op de een of andere manier altijd een associatie met een stoer wijf dat zich een weg baant door de jungle.

matatwork | 01-05-22 | 10:50
-weggejorist-
J.Cash | 01-05-22 | 10:30 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ondertussen blijft Rusland maar nutteloze ellende over Oekraine storten. Totaal onnodig om die Ruski Mir te verwezelijken. Niemand wil onder Russisch juk wonen, zelfs heel veel Russen niet die als ze de mogelijkheid hebben dat shithole zsm verlaten.

devil13 | 01-05-22 | 10:30

Ukraine claims to have destroyed more than 1,000 Russian tanks, nearly 200 Russian aircraft and almost 2,500 armored vehicles; Russia claims to have destroyed 2,656 tanks and armored vehicles, 142 aircraft and 112 helicopters.

Cornelis12 | 01-05-22 | 10:29 | 4

Rusland heeft meer tanks vernietigd dan Oekraïne heeft. En dat is best knap.

Beste_Landgenoten | 01-05-22 | 10:50

Lijkt een beetje Vietnam, body counts. Vraag me af of je daar iets uit kunt afleiden. Ik zie nog geen vernietigde switchblades. Kunnen ze allebei meetellen.

nobodiesunmighty | 01-05-22 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Wat moet Pelosi daar? Hunter Biden's laptop was toch al boven water?

goedverstaander | 01-05-22 | 10:28 | 2

Russen laten schrikken.

Normpje | 01-05-22 | 10:38

Moest er om glimlachen.

Jan, Leiden | 01-05-22 | 10:46

Angelina Jolie, vroeger een lekker wijf. Tegenwoordig een zak met botten. Als je haar tegen het licht houdt kijk je er dwars doorheen.

Zwezerik | 01-05-22 | 10:25 | 3

En elke rol die geen Amerikaan moet voorstellen met hetzelfde bizarre accent en intonatie speelt. Ik kan er niet naar kijken.

SterF... | 01-05-22 | 10:31

Ze is niet bang, zelfs scherpschutters raken haar niet.

Normpje | 01-05-22 | 10:37

En, Zwezerik, hoe staat het met jouw voorkomen? Dat is zeker in de loop der jaren alleen maar mooier geworden?

KeesBruin | 01-05-22 | 11:44

Het is duidelijk — the economy of Ukraine is booming.
Baldrik-wise.

wezen | 01-05-22 | 10:25

Dat Noord Korea is wel erg stil. Wat zijn die aan het doen? Idem voor Iran. Een tactische kernbom op IS heeft wel weer voordelen.

Piet Karbiet | 01-05-22 | 10:25 | 1

Noord-Korea lanceert nog regelmatig raketten die dan wat verderop in zee ploffen. Maar tot groot verdriet van Kim de Jonge Oen krijgen die geen aandacht meer.

MAD1950 | 01-05-22 | 11:05

Deze draad is een spannende draad.

Duwbak_Linda | 01-05-22 | 10:22

Ik zag op Dumpert een filmpje van een stel Russen dat werd opgeblazen met een Looney Tunes muziekje eronder. Ik vroeg me af: is er ooit een oorlog geweest die op deze manier als "entertainment" werd gebracht in de media?

UnderTheDevil | 01-05-22 | 10:22 | 2

En weet je? Als het burgers waren, of Oekraïnsche soldaten of Russische dienstplichtigen, dan had ik er moeite mee.
Dit zijn beroepssoldaten uit Rusland, en dan moet ik heimelijk toegeven dat ik het een paar keer heb bekeken.
Dat het gaat om mensenlevens, dat besef ik me ook wel.

tis_wat | 01-05-22 | 10:52

Het begon met ‘Operation Desertstorm’, live op CNN te volgen toen.

Sinterbikske | 01-05-22 | 11:33

Pelosi! Op de politieke en ideologische verloedering onder Witte Huis-resident Biden (president kun je 'm niet noemen) zitten ze in Oekraïne ook niet te wachten.

J.P.Drapeau | 01-05-22 | 10:21 | 1

Awomen!

Acidstain | 01-05-22 | 11:09

Wat een ellende weer, hoop dat het snel stopt met putler

heer | 01-05-22 | 10:18

Als ik die laatste foto van Marioepel zie, kan ik niet anders zeggen dat ze daar goed rekening houden met het welzijn van de bewoners. De flats staat ruim uit elkaar met veel groen ertussen, zodat je geen opgesloten gevoel krijgt. Kan Nederland nog wat van leren.

Zoelense Hobbyboer | 01-05-22 | 10:17 | 4

Ook handig als je weer hout moet sprokkelen.

Hadena | 01-05-22 | 10:38

Doe ze in Heerlen ook ... Parkstad Zuid Limburg.. door de vergrijzing staat veel leeg dan maar van de nood een deugd maken...

Smoelensmid | 01-05-22 | 10:42

Land is veel groter dus kunnen ze met ruimte bouwen

Therrie | 01-05-22 | 10:45
▼ 1 antwoord verborgen

Klopt, er zijn zelfs gevangen genomen Russen die nu voor de Oekraïne vechten.

Acidstain | 01-05-22 | 11:13

Ik geloof dat wel. In Rusland is het inmiddels je bek houden of de klop op de deur. En als je weet wat er echt in Oekraine gebeurt en op hetzelfde moment hoor je het hysterische gehinnik op de Russische tv, sja. Dan is "overlopen" de juiste keuze. Tuurlijk moet je ze gewoon inzetten als "more beef for the grinder" en niet in de buurt van cruciale assets en intel laten komen maar het is niet zo gek dat militairen uit overtuiging of noodgedwongen van kant wisselen. Is van alle tijden.

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 12:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Op 4 mei:"dit nooit meer"

shimanski | 01-05-22 | 10:15 | 7

Doet me denken aan het grondbeginsel van de VN.

Acidstain | 01-05-22 | 11:11

@Hadena | 01-05-22 | 10:39: Nee. Ze durven niet. Het lijkt er op dat de Russen veel effectiever zijn in plofkraken.

marcoplarco | 01-05-22 | 11:26

Op 9 mei: Poetje verklaart de (totale?) oorlog aan Oekraine en weliicht ook landen die ze ondersteunen. Is een belangrijke datum, de nacht van 9 op 10 mei ging het ook bij ons los, 82 jaar geleden. En autocraten als Poetje zijn heel gevoelig voor datasymboliek.
Ik zeg, hou je vast mensen, 4 en 5 mei zijn we nog lang niet aan toe...

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 12:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Is Jolie niet al 10+ jaar gezant van de Verenigde Naties?

Linkse Zakkenvuller | 01-05-22 | 10:14 | 1

Signaal dat wij Oekraine niet laten vallen. We hebben Guttierez al gehad - weinig succesvol, zeker niet met die aanvallen op steden door Poetje tijdens dat gesprek - maar ik kan me zo voorstellen dat het een extra morele steun is en een publicitaire tik voor de Russen dat Lara Croft wel naar Oekraine komt en niet naar Rusland. Alle publicitaire beetjes helpen, ook dit soort - in onze ogen - futiliteiten.

Graaisnaaiert | 01-05-22 | 12:16

Ah, de onvermijdelijke Angela Jolie. Komt ook nog even aandacht zoeken.

LucaBrasi | 01-05-22 | 10:14 | 4

@staat het bier koud? | 01-05-22 | 10:17:
Verzamelaars hebben nooit genoeg.

J.Cash | 01-05-22 | 10:31

Ga dan zelf leunstoelgeneraal!

Acidstain | 01-05-22 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen