Johan Vollenbroek sloopt bouwplannen Hugo
Vroem vroem vervelende Vollenbroek
De Vervelendste Nederlander van Nederland is weer op oorlogspad, en als de T. schrijft 'Zorgen over nieuwe aanval milieu-activist Johan Vollenbroek, kabinet vreest bouwstop' dan is er stront aan de knikker. En dat kunnen we er met de oorlog in Oekraïne, de torenhoge inflatie, de sneeuw (!) in april (!), de aanstaande WK-loting, de ziekte van Eva Jinek, het gedoe met Tanja Jess en Charly Luske, het bestaan van Lil' Kleine, de fileproblematiek, Domino D-Day, schadelijke stoffen in lightproducten, imaginaire getallen, houtrot in de balken onder het terras en het aanstaande staatsbezoek van de Indiase president gewoon even niet bij hebben.
Maar het zit dus zo: het kabinet probeert weer eens alle (door andere kabinetten ooit geaccordeerde) Brusselse regels over stikstof te ontwijken om heel veel CO2 uit de Rotterdamse haven onder de Noordzee te pompen. Wij zien door alle klimaatbomen het bos niet meer, maar dit kan tot gevolg hebben dat alle stikstofsommetjes van het kabinet verboden worden en daarmee ook het bouwen, bouwen, bouwen van woningen. woningen, woningen stil komt te liggen. Volgens Vollenbroek (en die heeft er verstand van want die wint de hele tijd rechtszaken) is het allemaal de schuld van Rutte III. "Wat het vorige kabinet al had kunnen doen, in de ogen van Vollenbroek, is de woningbouw apart nemen en daarvoor een uitzondering vragen in Brussel. „Dat mag. Je hoeft alleen te melden dat je dat van plan bent. Vervolgens mag je na het voldoen aan een aantal voorwaarden toestemming geven voor de bouw van huizen. Iedereen begrijpt dat er een woningtekort is, en daarom zal ook Brussel dat wel toestaan. Maar Den Haag heeft dit niet gedaan. Ze heeft gegokt op een generieke ontheffing, en dat mag juridisch niet.”" Gelukkig hebben wij inmiddels een minister van Bouwzaken En Dergelijke die heel erg goed is in het managen van crisissituaties.
Reaguursels
InloggenVollenbroek maakt er een show van, mooi, dat verdient de overheid.
Franz Kafka zou er jaloers op zijn: de EU legt klimaatdoelen op zodat we CO2 in de bodem gaan opslaan en daarvoor moeten we iets bouwen waarbij stikstof vrijkomt en dat mag ook niet van de EU omdat we een formulier zijn vergeten in te vullen volgens een of andere magere Hein. En die magere Hein gebruikt dat gewoon omdat ie het kan, de wereld mag wat hem betreft instorten.
De wereld stort niet in omdat we haar een tijdje niet verder mogen voltegelen. Integendeel. Onze economie doet het wel pijn, omdat die nou eenmaal verzonnen is om eeuwige groei en dus eeuwig lenen aan te jagen. Met of zonder Magere Hein Vollenbroek gaat die fantasie snel genoeg verdampen.
Onze Jan Vollenbroek schijnt woedend te zijn, omdat door de toenemende stikstof belasting de natuur en vooral het bos het loodje moet leggen. Waar het Jan om gaat is. dat hij door zijn dagelijkse wandelingen door het bos, tot verschrikking zijn favorite kever niet meer ontdekte. We spreken hier over de Roodgestreepte Clytorisklever. Naar verluidt zou het beestje door zijn handelen velen duizende mannen ook aanzetten tot kleef gedrag. (Kleef mag ook worden gelezen als bef). Of Jan zich ook bezig houdt met kleefgedrag is mij niet bekend.
Misschien moet Jan eens wat anders kleven dan zuurpruimen.
@Veepert | 01-04-22 | 19:26: overrijp en biologisch....
Niks bijbouwen! Hoe minder er gebouwd wordt, hoe meer mijn hoopje stenen waard wordt. Hoera bouwstop.
Dat was heel voor uit ziend van Rutte en de zijnen, wij mogen geen huizen meer bouwen, wel tentenkampen. Zo wil Rutte de instroom veranderen in uitstroom, de man is echt wel vooruit ziend.
Laten we hopen dat de woningcrisis eindelijk een kentering in het migratiebeleid betekent. Elluk nadeel hep z'n voordeel. Zoiets
Kunnen we niet aanhaken bij die knakker..... en op basis van zijn milieu/klimaat argumenten een totaal stop op immigratie eisen..... voor het klimaat.
Lijkt me een goed idee, maar kansloos bij onze D66/WEF rechters. Pas wanneer die rechters zelf last van al die immigranten krijgen zal er iets veranderen, maar dan is het al veel te laat.
Dan weigeren we alle asielzoekers en geven Johan Vollebroek de schuld.
Eens met Vollenbroek. Kabinet legt zich allemaal deugregels op dan moet je daar ook aan houden
Ja, dat is gewoon zo.
Ondoordachte deugregels hebben nu eenmaal gevolgen.
Het is wel oerstom natuurlijk van de Kabinet-populisten.
Dus als ik Vollenbroek goed begrijp pest hij de overheid, gewoon omdat dat, dat kan. Toppertje, lekker de overheid dwarszitten, normaliter is het andersom.
Niet omdat het kan, maar omdat de overheid het er naar maakt.
Vollenbroek volksverlakker in de bak, dat is DE oplossing. Hups geen gezeur over lek en stuk systeem. Nu bouwen bouwen bouwen. Want CRiSiS, KaKFilE en te weinig CeNtjeS. Honderdduuzend huizen, data en logistieke dozen, megaboeren, hoop asfalt, zesde polderbaan. Kon vruuger ook prima. Oh ook met zn 20 miljoen max hout in de fik en knoepertje hard enof veul rijden. Dieren zijn goed om op te vreten, behalve die 30 miljoen lamme huisdieren. Bomen hangen we wel in aan een fotolijstje aan de muur. Iedere VDL en zn moeder heeft wel een reden waarom er nog een bos tegen de vlakte moet + een bak extra gore lucht. Maar dat is vooruitgang demensen! Als dat er allemaal is, dan breekt de renaissance uit, is het systeem gemaakt en wordt alles prachtig. U komt echt niet in de stank te zitten en de centjes gaan echt niet naar de zakken van databazen, aandeelhouders, huismelkerts, megaboeren en ex-politici. En anders kunnen WE tHe PeoPle altijd nog 2x per jaar een weekje vluchten uit de renaissance naar de Costa voor een snufje frisse lucht en levende bomen (+lauwe Heineken +Piet friet).
Ik zou die kurk weer terugstoppen, er lekt allerlei viezigheid uit
@ffnietnu | 01-04-22 | 15:49: Weet je wat. Doe jij de schone schijn, doe ik de viezigheid wel.
Wat zo mooi is, fietsen wordt als milieuvriendelijk gezien, ten opzichte van een auto.
www.autoblog.nl/nieuws/red-het-milieu...
Zelfs als je een e-fiets hebt, dan is de milieubelasting nog groter.
Zit je dan in je fietsbanaan te deugen.
Really? Autoblog als bron gebruiken om fietsen af te zagen? Wij van wc-eend... Lees voor de gein het wetenschappelijke artikel waar ze naar verwijzen. Desnoods alleen de samenvatting. Spoiler: het is een onderzoek naar de CO2 afdruk (carbon footprint) van zelfgemaakte versus voorverpakte sandwiches. Het heeft werkelijk helemaal niks te maken met het bij elkaar verzonnen artikel op autoblog over auto's en fietsen. Die hebben het artikel alleen maar gevonden omdat de woorden car en cycle erin zitten... uhm nouja Carbon en Life Cycle dus. Er wordt niks, nada, noppes gezegd over auto's of fietsen. Welkom in de wereld van fake news en wappies.
@Kurk | 01-04-22 | 15:16: oh, nog genialer... 62 reacties onder de autoblog, en een heule discussie... en ook niemand daar heeft het originele wetenschappelijke artikel gelezen waarnaar wordt gelinked.
Ik vind een bouwstop eigenlijk best prima, als daarmee ook een stop op immigratie (asiel) komt.
u heeft ook al een denkstop zie ik
Vollenbroek for president! (Zijn we gelijk van die wimlex af) Hij denk tenminste aan de toekomst en niet alleen maar aan zijn poen en comfort.
Is het niet gewoon handiger als deze man een ongeval krijgt in zijn nare gele postcodeloterij-ligfietsje? Een beetje terug naar gezond boerenverstand en praktisch wat achterstallige zaken aanpakken?
Ik wens hem veel drempels toe.
Ik vind die Vollenbroek ook een zak hooi maarrr hij zet de regering wel met broek op de knieën alleen omdat het kan en de regering te beroerd is om een broekriem te kopen en dan ben je als regering af in mijn optiek wat een stelletje amateurs de grap is dat hij dan ook nog even slinks aangeeft wat ze hadden moeten doen maar ja dan moet je wel slimmer zijn dan een aardappel.
Vind hem ook een vreselijke pannenkoek maar moet wel lachen om de wijze waarop hij onze bestuurders telkens weer in hun eigen zwaard laat vallen.
Het vreemde is dat de versteviging van de Afsluitdijk ook stil dreigde te komen liggen door de zelfde stikstofregels, maar daar was de uitzonderingsgrond zo gevonden en toegepast...
De chaos onder Dhr Rutte kent blijkbaar geen grenzen, de ene blunder na de andere door gebrek aan visie en beleid. Daarnaast zijn ze constant bezig met het wegmoffelen van domme of gebrek aan acties en of blunders.
Daarnaast zie je hier hoe links Nederland via de achterdeur allerlei zaken regelt. Gesubsidieerde slpintergroepjes, die beleid afdwingen. Groepjes die zonder subsidie geen enkel bestaansrecht of stevige wortels hebben in dit land.
Hoe komt het toch dat het vertrouwen in de overheid in galop verdwijnt?
De grootste prutser die ooit zo lang "leiding" gaf aan Nederland.
GroenLinks juicht.
Mooi dit.
Een gekke hippy die laat zien dat Nederland vol is, er een allochtonenstop, een terugkeerbeleid en daarna kernenergie moet komen.
Zet hem op Vollenbroek, dan kan de zweer barsten, het pus eruit en óp naar een Nederland zoals het is bedoeld.
Die rijdende banaan is onmogelijk volledig recyclebaar.
Dat onding pletten geeft al voldoening, zoiets moet je niet willen recyclen maar vernietigen.
Dat één zak hooi een heel land kan lam leggen.
Vergeet de afgelopen 2 haar niet.
Volgens mij ligt de fout bij het (vorige) kabinet. In Duitsland bijv. wordt er als gekken gebouwd. Had dat in NL ook niet gekund? Of is het met opzet gedaan door Rutte 3.
@ChalinaRosa | 01-04-22 | 13:47:
Volidioten runnen dit land, meesters in het creëren van problemen.
Ik lach mij helemaal stuk. Nog even een extra postcode lot per maand erbij. Gewoon zodat hij verder kan gaan met het slopen van dit geD66tiviceerd overheid en kabinet. Nogmaals, net zoals de kiezer heeft gekozen voor de toestand waar wij nu in zitten, heeft de regering gekozen voor de regels waar ze zich aan hebben te houden.
Het zal zijn tijd duren voordat ik het ga voelen. Qua inkomen, kan ik makkelijk met de D66 elite mee, ik hoef niet te snijden, ik ben alleen alergisch voor het soort typisch D66/GL mens, Ik heb er niet voor gekozen. Succes ermee.
Querulanten... ik blijf er ver van uit de buurt...
Het zal je buurman maar zijn. Één blaadje over de schutting en hij hangt aan de deurbel met een verordening onder zijn arm
Zo eentje had ik er ook eens. Maar toen ik hem wat koud staal liet zien werden we prima buren. Ze kijken gewoon hoever ze kunnen gaan. En dat is OK.
Klimaatneutraal met een banaan gemaakt van carbon... Je moet maar durfen, wat een gek.
Dat 1 privépersoon het beter weet dan onze bestuurlijke kliek in Den Haag, wat zegt dat over onze regering en die ministeries.
Dat bedoel ik ook.
Is toch simpel... geen dingen afspreken waar je je niet aan wilt houden. Is niet de fout van van Vollenbroek dus, maar van.... o.a. Rutte
Het zijn toch vaak dezelfde types, ze kunnen alleen nog enigszins functioneren in de verbitterde vechtstand, Bodet, Engel, Vollenbroek etc.. vul maar aan
Daar is een naam voor...
De politiek is schijnheilig en wil zo graag het beste jongetje van de klas zijn en geeft daarom alle milieufreaks hun zin. Niemand in de politiek die gezond verstand kan gebruiken en voorziet dat er altijd gekken zijn die gaan proberen om te zorgen dat ze hun gelijk krijgen. Als de politiek onhaalbare en onwezenlijke doelen vastlegt dan moeten ze ook op de blaren zitten. Alleen is het helaas zo dat de gewone burger de sjaak is omdat die niet verder kunnen. De politic zorgen wel voor zichzelf en zullen er nooit slechter van worden. net zoals die Schijnheilige jetten die lekker heel de wereld rond vliegt en met zijn vingertje naar ons wijst omdat we een keer het vliegtuig pakken.
Wat gaat bestuurlijk nog wel goed in Nederland?
"Ik rem niet voor rijdende bananen" zal op mijn volgende bumpersticker staan.
Zo'n ouwe pensionado hoeft nu natuurlijk geen huis meer te kopen. Met op deze wijze gecreeerde schaarste op de woning markt, zal zijn kroost ook wel een leuk bedrag te verdelen hebben als hij de pijp aan Maarten geven zal.
Waarom studenten, werklozen en pensionado's zo graag de activist willen uithangen om zogenoemd mijn 'problemen' op te lossen, is ook iets wat ik niet begrijp. Zoek gewoon een hobby, werk of een leuke vrouw.
dat is het meestal met die geitenwolle sokken, zelf de zaken goed voor elkaar, koopwoning hypotheekvrij, goed pensioen ( waarschijnlijk al met 55 jaar ofzo) en nu de deugende activist uit gaan hangen, bah. Ga postzegels verzamelen ofzo...
@lagelander | 01-04-22 | 12:52: Ga jij eens opstaan en voor jezelf zorgen, geef de ouderen niet de schuld. Weet je waar je moet zijn, in Den haag en eis een huis, belastingverlaging , of nog neter een Nexit, de bron van het kwaad. Te idioot voor woorden dat Brussel bepaald over het bouwen van onze woningen. Jij hebt de leeftijd, doe er wat aan. Of wacht je dat de 80 jarigen opstaan.
Alleen even een snelle duiding:
Wat een engnek.
Poetin?
Rutte?
Die engnek heeft mij wel wakker geschudt, nou jullie nog.
Zo iemand als Vollenbroek legt de volledige incompetentie van de Rutte regeringen bloot. Wie zei hier Bananen republiek?
Incompetentie? Hoe kom je daar nu bij? De regering WIL dit. Rutte wil dit (of de VVD dit als geheel wil staat nog te bezien) maar D66 WIL dit, daar zijn ze ook heel open over.
En .... een bananenrepubliek? Nou zo hard gaat de opwarming nou ook weer niet.
Klopt. En ook bizar dat geen enkele krant/journalist dit ooit heeft uitgezocht.
@de euro middenweg | 01-04-22 | 12:29:
Ja of wat denk je van een partij als groenlinks, zelfs die snappen het dus niet
Dat zou alleen maar averechts werken.
Die zit onder Bea.
@2voor12 | 01-04-22 | 12:16: Extreem averechts zelfs.
Het is al getegeld: De vorige minister van woningbouw was Ollongren (d66). Niks geleverd. Nergens op afgerend. Verborgen werkeloosheid in een dienstauto. Nu gaat Hugo (cda) daar verder met niks doen. Het ministerie voor volkshuisvesting is door Blok (vvd) gekild. Het was af, of zoiets. Zoveel onkunde. Het is allemaal om te janken.
Die onkunde lijkt wel overal te zitten. We kunnen de BTW niet veranderen want moeilijk. Beslag leggen op Russische bezittingen gebeurt ook niet, en als men daar op aangesproken wordt komt er een daadkrachtig "daar komen we dinsdag op terug". Proef met wietteelt wordt weer uitgesteld, want moeilijk. We zijn als laatste gestart met vaccineren, niet vanwege "de kennis van toen" maar gewoon door een afwachtende houding. Stikstofbeleid is blijkbaar ook een bende, en er zitten ook nog wat PFAS-landmijnen in de bouwgrond. We lopen trouwens ook achter op de CO2-doelstellingen, maar qua kernenergie maken ze niet eens beloftes meer: het is nu "we gaan deze periode voorbereidingen treffen". En het oplossen van het toeslagenschandaal ettert ook maar door. Wat hebben ze de laatste jaren eigenlijk wel concreet voor elkaar gekregen?
Wat ik niet begrijp... dat men pfas in dordrecht aantrof vlakbij de teflon fabriek, daar kan ik nog inkomen, maar ook in mijn woonplaats - ruim 70 kilometer verder- mag nu ineens niet gebouwd worden wegens pfas in de grond. Ergens bekruipt mij het vreemde gevoel dat pfas een stukje bestuurlijk gereedschap is geworden in handen van gemeenten en rijk om bouwvergunningen te verlenen en af te ketsen wanneer het uitkomt.
@me163komet | 01-04-22 | 12:26:
Onze meetmethoden zijn inmiddels zo goed dat zelfs de kleinste en volstrekt irrelevante aanwezigheid kan worden aangetoond.
Nog veel belachelijker is hoe we daarmee omgaan;
- pfas mag wel geproduceerd worden;
- pfas mag ook geïmporteerd worden;
- maar 0,001% van een pfas-molecuul op een bouwplaats, en de bouw wordt stopgezet.
Dat is natuurlijk volstrekt tegenstrijdig.
Het hele punt is ook dat pfas een verzamelnaam is voor duizenden verschillende stoffen. Van de meeste is geen schadelijkheid aangetoond, alleen omdat ze niet verdwijnen vinden we ze schadelijk.
@Muxje | 01-04-22 | 12:20: Reken eens na, al die zaken die u op noemde zijn een soort doekjes voor het bloeden van de burger. Geen belang voor de overheid betekend: Geen noodzaak om er daadwerkelijk actie op te nemen en er iets mee te doen.
En dat is iedere keer een vast gegeven, geen noodzaak voor een Rutte en Brussel? Dan gebeurt er niks, nada, noppes...
@Muxje | 01-04-22 | 12:20:
ze hebben hogesnelheidstreinen gekocht bij een italiaanse maffia firma die nog nooit hogesnelheidstreinen gemaakt had, alleen al knap om het te verzinnen.
Oplossing simpel, minder mensen:
minder CO2 uitstoot
minder vervuiling
minder files
minder woningen nodig.
Inderdaad, wat we nu allemaal doen is symptoom bestrijding. Minder mensen en alles lost zich vanzelf op. Maar ja….
Die 100.000 woningen gaan we nooit halen.
- Met 12% inflatie is bouwen voor woningcorporaties eigenlijk niet meer mogelijk.
- Gemeenten hebben het personeel niet en moeten nu ook nog eens halsoverkop personeel vrij maken voor Oekraïeners en de oneindige stroom arabieren die in ruil voor een zielig verhaal een geheel verzorgd leven aangeboden heeft gekregen van De Staat.
- De infra kan 100.000 woningen per jaar niet bijbenen.
- De Staat wil ook de Omgevingswet er nog steeds doorheen jassen waarvan iedereen zegt DOE HET NIET!!! en die gaat leiden tot eindeloze juridische procedures.
Het worden spannende tijden.
En dan moeten we ook nog eens van het gas af. Maar dat gaat nu vanzelf en was snel geregeld
Nog afgezien van te weinig bouwvakkers en de dure bouwmaterialen om deze aantallen te kunnen bouwen.
Helemaal waar. Wat zou het toch een verademing zijn als een minister zo'n eerlijk en realistisch betoog hield.
En dan roeptoetert ook het FNV, wederom zonder raadpleging achterban, dat er een handtekening onder het kruisje is gezet van een leeg inlegvelletje en dat er per 1 januari 2023 het nieuwe pensioenstelsel moet gaan beginnen...
Ook dit gaat leiden tot eindeloze juridische procedures, maar gelukkig hebben de sociale partners wel al besloten dat het gepeupel niet individueel mag gaan procederen!
Waarom toch? Een nieuwe clusterfuck in de dop?
Wel als werknemer individueel gedwongen om een pensioencontract af te moeten sluiten en nu wordt dit eenzijdig opgezegd door uw sociale partners, en mag je verder niks meer doen dan afwachten totdat je zo meteen je de rambam kan schrikken wanneer je je nieuwe pensioenafschriftje mag downloaden?
30 miljoen pensioencontracten worden eenzijdig en zonder overleg met de 1 van de 2 partijen die het contract hebben afgesloten veranderd van waardevast naar een onzeker casinopensioen. De mensen worden bestolen van minimaal 15 tot 20% van het waardevast pensioen, en u kan er op rekenen dat uw verlies nog hoger gaat worden?!!!
@BadPatNL | 01-04-22 | 12:58:
Lost niets op, boomers die de pijp uitgaan wel. Alles kapot maken was niet genoeg (zie klimaat), ze moeten nu ook nog meer geld krijgen dan dat ze betaald hebben en na mij de zondvloed.
@Kale dodo | 01-04-22 | 13:17:
Boomers groeiden op met fietsen en wassen met koud water; groeiden op zonder TV, computer, telefoon. Als ze al op vakantie gingen was dat een weekje kamperen in NL.
Je maakt mij niet wijs dat jouw ecologische voetafdruk als je straks 18 bent kleiner zal zijn dan die van 3 boomers bij elkaar opgeteld, in hun hele leven. Dus jouw dood lost veel meer op.
Je kunt wel klagen dat die boomers jouw welvaart hebben gecreëerd, maar je kunt ook zelf voor kiezen wat minder welvaart. Stoppen met internettrollen bijvoorbeeld.
Vertel eens, hoe vaak heb je al gevlogen.
@Dandruff | 01-04-22 | 13:43:
Je vergeet de fiets met houten banden.
Dat klopt niet, want boomers hebben logischerwijs niet het eeuwige leven. Laat wel precies de boomermentaliteit zien die ik beschrijf.
Welke welvaart? Geen huizen? Torenhoge inflatie? Giga belastingen? Enorm veel allochtonen?
Ik ben arm opgegroeid, dus dat zal allemaal wel meevallen, ik ben in mijn hele leven 1x met het vliegtuig geweest, en dat was met de middelbare school. Ik ben niet opgegroeid met een auto, ik heb ook geen auto.
@Kale dodo | 01-04-22 | 13:54:
Niemand suggereert toch dat boomers eeuwig leven?
Jankerds ook niet overigens. Zolang je op internet zit wil ik je niet horen klagen over gebrek aan welvaart. Na de oorlog was er ook decennialang een woningtekort; vliegen en autorijden was decennialang iets voor de rijken.
Waarmee ik niet wil zeggen dat boomers allemaal heel zielig zijn. Maar het linkse dogma dat boomers de schuld van alle ellende ter wereld zijn klopt ook niet. Integendeel, die boomers hebben ons land opgebouwd. Het is bizar om generaties die daar van kinds af aan van profiteerden nu te horen klagen dat dat achteraf "fout" was. Terwijl ze zelf niet eens bereid zijn een percentage van die welvaart in te leveren.
@Dandruff | 01-04-22 | 14:25: "
Nouja, ik sta vergeleken met boomers nog aan het begin van mijn leven. Dan heb je de keuze tussen iets van 10 jaar nog een boomer onderhouden, of 50 jaar iemand die misschien wel de oplossing voor het probleem uitvind. Lijkt mij duidelijk welke keuze je dan het beste kan maken.
Internet is geen welvaart.
Nogmaals, ik zie niet in wat er nu allemaal zo fantastisch is: "Geen huizen? Torenhoge inflatie? Giga belastingen? Enorm veel allochtonen?"
Jongeren hebben echt al enorm veel ingeleverd ten aanzien van de oudere generaties. Zie bijv. eenvandaag.avrotros.nl/item/als-ouder...
@BadPatNL | 01-04-22 | 12:30: FNV dacht dat ze met het tekenen bij het kruisje, de zware beroepen gezorgd hadden, dat deze mensen eerder met pensioen konden gaan.
Tja, als je nu nog niet weet wat de belangen zijn van Mark Rutte.
@Kale dodo | 01-04-22 | 14:43:
Je hebt dus de keus tussen nog 10 jaar iemand onderhouden aan wie jij al jouw welvaart dankt; of nog 50 jaar iemand die komende 10 jaar wordt opgeleid tot iets volstrekt overbodigs als genderneutraal diversiteitsmedewerker.
En dan maak je duidelijk de verkeerde keuze; voor meer gebakken lucht. Dezelfde fout maken relatief veel jongeren overigens, zie studiekeuzes maar ook het stemmen op linkse partijen. Die streven naar minder woningbouw, hogere inflatie, hogere belastingen en meer immigratie.
De studiekeuzes van veel jongeren zijn trouwens de reden dat we nu zoveel Polen nodig hebben. De boomers die rond hun 16e gingen werken die konden echt iets, maar die zijn of gaan met pensioen. De generaties die rond hun 26e afstuderen op Vrijetijdskunde of Kritiekloze Rassen Theologie kunnen helemaal niks. Die krijgen fopfuncties bij de overheid of hangen anderszins hun hele leven aan de subsidietiet. Vandaar de torenhoge belastingen. Maar als niemand straks nog echt werk verricht zijn de overheidsinkomsten zo op, en daarmee ook jullie welvaart.
Misschien klopt het dat jongeren het slechts 1.000 keer beter hebben dan hun ouders, niet 5.000 keer beter. Maar dat rechtvaardigt nog steeds niet jouw afgunst naar mensen waar je niks van afweet.
Kijk liever wat je zelf met je leven kan doen. Hoe je zelf bij kan dragen aan welvaart en een beter milieu.
@Dandruff | 01-04-22 | 14:25: Ik, gepensioneerde boomer, kon helemaal niks huren. Ook geen huisje onder de huurwaarde, dus een krot. Kopen kon ik. Boven de dertig kon ik gaan huren. Als ik nu lees dat zielige jongeren van 25 jaar treuren om het niet kunnen huren, weet ik wel, dat er geen kennis is van de 60-er en 70-er jaren
Ook wel raar eigenlijk dat met meer mensen de CO2 uitstoot omhoog gaat. Toch benieuwd of die knakker het voor elkaar krijgt. En zo ja, hoe verder. Het wordt steeds vermakelijker hoe NL zich in de knoop legt
Nederland heeft zich al even in de knoop gelegd, dit zijn alleen de gevolgen ervan die nu zo af en toe naar buiten komen...
Verhef ons kale dodo met uw wijsheid of blijft het bij labels plakken..
Verklaar u nader...
Ja, je haalt ze er zo tussenuit idd. Ik vind het vaak tendentieus, geen stijl en ook vaak nodeloos kwetsend
Vind het nog niet heel erg opbouwend of informatief.
Heel goed. Misschien dat ze dan in Den Haag eindelijk eens gaan lezen en nadenken voordat ze elk Brussels dictaat ondertekenen.
HA! Alsof!
Als die Vollebroek zoals hijzelf aangeeft dat er flink gebouwd moet kunnen worden, wat alleen al zo is vanwege het woningtekort van de Nederlanders zelf, dan heeft hij toch geen enkel milieu-activistisch motief om dat tegen te willen houden? Zijn motief is dan inderdaad dat het uitsluitend is om vervelend te zijn, omdat hij zelf erop wijst dat Brussel met succes om een uitzondering gevraagd had kunnen worden.
Punt is dat deze ene hobbyist het dus beter ziet dan de honderden politici, ambtenaren en (juridisch) adviseurs die zich hier beroepshalve mee bezig houden.
Dat zegt veel over het gevoerde beleid.
En nog veel meer over de ongeschiktheid van de beleidsmakers.
@Dandruff | 01-04-22 | 12:27:
Dat dan weer wel ja.
@Dandruff | 01-04-22 | 12:27: Eens.
Wat er zit heeft niet één een bedrijf van binnen gezien. Ze komen allemaal van de bestuursklasjes voor ambtenaren, geen benul!
Misschien moet hij zich zijn pijlen eens richten op de asielinstroom. Hoe meer mensen, des te meer vervuiling. Hoeven we ook wat minder te bouwen, win win.
Dan hebben ze in de cijfers mijn stikstofbroekbommen nog niet eens meegenomen.
Stikstofvollebroekbommen
Waarom treed onze overheid tegen maatschappelijke gezwellen als vollenbroek niet wat meer 'russisch' op, en geeft hem de navalny behandeling; een 'rechtzaak' waarbij hij kansloos een jaartje of twintig achter de tralies verdwijnt.
En kom niet aan met dat dit onrecht is, want bij zo'n twintigduizend gezinnen had de overheid er ook totaal geen moeite mee die vijftien jaar lang volledig kapot te maken en daarna te doen alsof haar neus bloed.
Dus hij mag het falen van de overheid niet blootleggen, omdat diezelfde overheid ook op andere, wellicht belangrijke dossiers, in de fout is gegaan. Right.
De staat moet gewoon de stikstofwetgeving opzij zetten en met iets nieuws komen. En als de EU gaat mekkeren, dan zeggen we dat ze maar even op die nieuwe regels moeten wachten want we zitten nu in een noodsituatie.
En wat die activist betreft: goed bezig. Ten eerste omdat de staat hopelijk eens wakker wordt en beseft dat ze zich aan hun afspraken moeten houden. En dat ze dus geen afspraken meer moeten maken zonder over de gevolgen na te denken. Ten tweede: de sympathie voor de milieubeweging gaat als sneeuw voor de zon verdwijnen, als de mensen gaan snappen wat de waanbeelden van deze lui werkelijk voor hun dagelijkse leven kunnen betekenen.
Kaal dik lelijk & muxje;
Ook jullie hebben gelijk, maar voorlopig zitten we met een probleem dat zich kwadratisch vergroot naarmate de tijd verstrijkt... woningtekort... en er mag niet worden bijgebouwd want dat houdt één man tegen als een soort hansje brinkers met zijn vinger in de dijk. Dit gaat dus op een gegeven moment mislopen, en dan krijg je allerlei paniekmaatregelen die uiteraard uit de zak van de burger betaald gaan worden.
Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd en is vollenbroek inderdaad de meest efficiente methode om het milieubeleid te laten imploderen door de overheid aan haar eigen stupide beleid te houden.
Deze engnek bezorgt ons direct en indirect een hoop ellende.
Hij is een klokkenluider, niets meer en minder. Die ellende wordt ons bezorgd door Rutte en kornuiten. Als de man ongelijk heeft zou hij geen procedures tegen de staat winnen.
Die Haagsche engnekken bezorgen zichzelf en u een hoop ellende.
Mis, de overheid heeft dit zelf willens en wetens gecreëerd door overal bij het (Brusselse) kruisje te tekenen, willekeurig beleid vast te stellen, zichzelf beperkingen op te leggen (onjuiste, twijfelachtige of niet bewezen) vaststelling van normen en waarden op diverse gebieden zoals immigratie en mileu. Vervolgens nog miljoenen uitgeven aan subsidies aan "anderen" om het uitvoeren van noodzakelijkheden onmogelijk te maken.
@Kaal-dik-en-lelijk | 01-04-22 | 12:03: Juist, normaal gesproken heb ik het niet zo op die geitenwollensokkentypes, maar in dit geval moet er toch eens paal en perk gesteld gaan worden aan het volbouwen van het land. Zoals altijd is het dezelfde club die geld verdiend aan de regels die worden bedacht door dezelfde club als die er geld aan verdiend.
Eerst heffingen en belastingen invoeren om geld binnen harken en uit te geven aan mensen die het dichts bij het vuur zitten en nu weer piepen dat de zelfbedachte regels tegen het verder uitbreiden van het grootkapitaal werkt.
Gevolg: Regels worden omgebogen, heffingen en belastingen blijven bestaan, om vervolgens extra heffingen en belastingen te moeten gaan invoeren om de omgebogen regels weer te gaan compenseren...
Uiteindelijk moeten we eens gaan praten: Hoe gaan wij straks, als het zo snel door blijft gaan, in 2030 die 20 miljoen mensen laten voeden, verzorgen, scholen, vervoeren, wonen ect, ect.
Wie gaat straks de ouderen die er niet aan meebetaald hebben van een AOW of minimaal een inkomen op bijstandsniveau voorzien? En wie gaat die zorg voor ze betalen? Dit zijn allemaal essentiële zaken die Den Haag maar voor zich uit blijft schuiven.
Je mag de olifant in de kamer niet benoemen, ondertussen loopt er een kudde door de huiskamer...
Als dit zo door gaat dan heb je in 2050 omstreeks een 30 miljoen inwoners, dit is voor mij geen gewenst aantal inwoners kan ik u zonder blikken en blozen vertellen.
@BadPatNL | 01-04-22 | 12:15:
Ga er maar van uit dat Uw laatste alinea bewaarheid wordt, want iedereen -gewenst of ongewenst- die dit land binnenkom gaat gewoon nooit meer weg. En voor de criminele veiligelanders komt er over een paar jaar wel een generaal pardon zodat zij met een schone lei alsnog kunnen blijven. Een land waar -nu nog- relatieve welvaart heerst heeft nou eenmaal een aanzuigende werking.
Ik denk zelfs dat uw 30 miljoen een voorzichtige en positieve schatting is
@me163komet | 01-04-22 | 12:56: Ongeveer een jaar terug was er een planoloog die bij Goedemorgen Nederland zijn betoog deed voor een groot dialoog over deze zaken. "Want we kunnen het wel voor ons uit blijven schuiven, maar we gaan tegen grote sociale zaken aanlopen"...
Nooit meer wat van die man gehoord, ook zijn naam vergeten en dan wordt het terug zoeken, wel geprobeerd, niet meer te doen...
Dat heb ik nou altijd van de eu doctrine gevonden.
Deze man kan waarschijnlijk op brede steun rekenen van links
@timmey | 01-04-22 | 11:59: Ook van rechts hoor, onbedoeld van links is het effect dat deze overheid nu eens kleur moet gaan bekennen: Je kan het land niet ongebreideld vol blijven proppen met mensen.
Of anders zou de middenklasse, de nieuwe armen van Nederland, eens achter zijn oren moeten krabbelen en wat meer moeten gaan stemmen tegen die ongebreidelde import van fte. (Die hier op kosten van dezelfde middenklasse deze zelfgecreëerde karige woningstand komt innemen.)
@BadPatNL | 01-04-22 | 12:06:
"en wat meer moeten gaan stemmen tegen die ongebreidelde import van fte."
Rutte beloofd het .... en steekt achter uw rug zijn middelvinger naar U op
En tegen Wilders is het volk door heel de politiek -van links tot rechts - pavlov geconditioneerd om hem eng te vinden en er vooral niet op te stemmen. Simpelweg omdat hij als relatieve nieuwkomer aan de stoelpoten van de huidige kliek politici zaagt. Voor de buitenwereld lijkt het of links en rechts elkaars vijanden zijn, in werkelijkheid is het een kliek die onderling de buit verdeeld en geen nieuwkomers duld.
'We gaan 1 miljoen huizen bouwen"
"10 jaar lang 100.000 huizen per jaar"
Johan Vollenbroek tovert een document naar boven dat de regering blijkbaar getekend heeft.
"Niks daarvan"
En dus moeten Uw kinderen tot hun 35ste bij U in blijven wonen.
Optimist!! Die kinderen gaan niet meer weg, en dragen u de woning uit. In een leasekist.
Vollenbroek laat alleen maar zien hoezeer incapabele politici en ambtenaren falen.
Het zou beter zijn daarover te klagen.
Die Vollenbroek werd vroeger zeker altijd als laatste gekozen bij het poten? Even het leven van een miljoen jongeren 10 jaar opschuiven. Naarling.
Dat doet deze Vollenbroek niet, dat heeft uw overheid zo besloten, hij herinnerde ze er alleen nog even aan: Je kan niet hebben en tegoed houden...
Er is maar een beperkte ruimte in Nederland, uw overheid kiest structureel voor andere nationaliteiten voor trekken t.o.v. de Nederlanders die de rekening betalen.
De volgende ronde (nog) meer in de richting stemmen van partijen die wel wat voor de Nederlanders willen doen, zou ik zeggen...
@BadPatNL | 01-04-22 | 12:00: dat gebeurt al 60 jaar niet en de komende 60 jaar ook niet. Nederlanders klagen wel maar in het stemhokje willen ze vooral graag deugen. Bizar genoeg.
Als ik die Bollebroek zo zie zal hij ook niet vies zijn van meer vluchtelingen. Vandaar ook zijn kanttekening. Waar het hem werkelijk om te doen is, is het slopen van de agrarische sector. Dat doet hij langs de door de overheid zelf geplaveide administratief – juridische weg.
Reparatie van deze fout is met VVD en D66 aan het roer gewoon uitgesloten. Er zullen wat lapmiddeltjes uit de kast komen maar de ingezette koers blijft gehandhaafd.
De enige journalisten die zich hierin verdiept hebben zijn Arno Wellens en de alhier gewappieficeerde dreigblogger Zeilmaker. Jaren geleden al. Helaas is het volk maar matig geïnteresseerd. Het volk wil met vakantie, desnoods met vier boosters in de reedt, men wil daadkracht en Oekraïners helpen voor een goed gevoel en warm hart.
Wat nog rest is het leegkloppen van de middenstand en middenklasse. De opbrengsten zullen worden gebruikt om de morrende onderlaag mak te houden. De uitkomst van het geheel is een scherpe maatschappelijke tweedeling waar de honden geen brood van lusten. Wie zich met een paar ton op de bank en een afbetaald huis veilig waant zal bedrogen uitkomen.
De trieste waarheid :(
Amen.
Toch een vraag: Bouwend Nederland hoor ik nauwelijks. Zit die glijer Maxime Verhagen daar nog? In de tijd van Eelco Brinkman was die club constant in het nieuws. Lobby hier, lobby daar. Bouwen maar.
Als ik zulke prijzen mocht rekenen zou ik ook mijn mond houden.
Verdorie... iedere keer als ik ververs weer die pedante kop in beeld...
Ik wil eigenlijk wel eens weten welke kapitaalkrachtige partijen Vollenbroeks vehikel Mobilisation for the Environment NGO financieren.
Wat zit hier uiteindelijk achter? Wie wordt hier rijker van?
Zal de Postcodeloterij wel weer zijn. Zoals die al die klimaatwaanzin financieren.
De gemiddelde Nederlander in ieder geval niet.
Ik zie veel reacties van lieden die blij zijn met die volle broek omdat hij het opneemt tegen "die kliek uit Den Haag". Ik hoop voor hen toch zo dat hij inderdaad wint. Echt, ik zou het fantastisch vinden.
Maar dan wel in een volgend topic diezelfde kliek uit Den Haag de maat nemen over het woningtekort, de huizenprijzen, de huren, de files, de voedselprijzen en ga zo maar door.
De kliek uit den haag hebben hun regels en wetten niet goed opgesteld + afhankelijkheid van Brussel.
Zuigtrollen als een Vollenbroek springen daarop in die sporen elk foutje op.
Dus aan Den Haag om te zorgen dat alles in kannen en kruiken is qua regels, dan heeft Vollenhove niks om tegen te procederen.
Overigens zoals al in meerdere topics aangegeven is Nederland gewoon te vol waardoor we op van alles spaak lopen: woningtekort, geen bouwruimte, stikstof CO2. Want alles zit mekaar in de weg. Je hebt overlap aan regels, stel je wilt ergens bouwen dan kan het best zijn dat de stikstofpapieren goed zijn, maar je weer te dicht in een bepaalde zone komt van een bepaald diertje waardoor je weer met andere regels te maken hebt.
Los van of de stikstof en uitstoot regels te streng zijn.
@timmey | 01-04-22 | 11:56: Precies! En gelukkig hebben we dan een volle broek die ons allemaal fijntjes de financiële strop om de hals legt omdat hij een documentje gevonden heeft waarmee hij zichzelf heel belangrijk kan laten lijken.
@Klaas_de_Waal | 01-04-22 | 12:02:
Niet zo zeuren
De echte fouten worden in Den Haag gemaakt. En daar krijgt Vollenbroek gelijk in.
Dus als ik het goed begrijp hoeft men bij de bouw van dat Porthos-project niet aan de stikstofnormen te voldoen omdat het gaat om een project om CO2 af te vangen. 'Met de bouw is 500 miljoen euro gemoeid.'
En dan dit zinnetje: 'De olieraffinaderijen Shell en ExxonMobil en de chemiefabrieken van Air Liquide en Air Products & Chemicals hebben zich aan Porthos verbonden. De Europese Commissie heeft 102 miljoen euro subsidie toegezegd en de Nederlandse regering 2 miljard euro om de bedrijven tegemoet te komen in hun kosten.'
Die Vollenbroek heeft groot gelijk. Alleen zijn die ligfietsen wel heel irritant.
En het plastic waarvan die 'torpedo' is gemaakt groeit zeker 'klimaatneutraal' aan de bomen?
Volgens de site waar je deze sigaren kunt kopen zijn ze vooral gemaakt van windmolen materiaal zoals polyester of carbon. Beide materialen kun je niet hergebruiken, die gaan gewoon een verbrandingsoven in als niet meer bruikbaar zijn.
@General McAuliffe | 01-04-22 | 11:50:
Tegen die tijd hebben ze twee ton gereden en oh.... 15 kuub benzine uitgespaard ..
Ik vind Vollenbroek ook een eikel, maar wel een eikel die Den Haag te kakken zet. En zo'n velomobiel heeft maar een paar kilo carbon, valt in het niet bij een auto.
En in het forensenverkeer ben je waarschijnlijk nog sneller ook.
Die stikstof kunnen ze mooi toevoegen aan het niet-Groningse aardgas. En voor de C02 planten ze maar heel veel bomen. En als ze daar wat kunstmest bij gooien, dan zijn die in no-time groot.En hoe groter de boom, hoe meer CO2 ze opeten en hoe mer 02 ze uitademen. En als je er dan een QR-Chip in de boom implanteert, dan kun je precies meten hoeveel CO2, H20, O2 en zonlicht het ding verbruikt. En als is onrendabel is, hak je om en maak je er biomasssacentralehoutjes van of lucifers.
Vollenbroek is m.i. een enorme drammer met oogkleppen op maar je kunt hem niet verwijten dat hij zich beroept op juridisch bindende afspraken die zijn gemaakt door vorige regeringen. Het zou wel eens goed zijn dat de ministers die verantwoordelijk zijn voor deze ellende rekenschap gaan uitleggen over deze gemaakte afspraken. Hoe kwamen deze tot stand? Wat waren de overwegingen? Hadden zij kunnen weten dat dit in de toekomst tot grote problemen zou kunnen leiden zoals jongeren die amper meer een woning kunnen krijgen. Pak die oude garde aan bestuurders maar eens hard aan en confronteer hen maar eens met de gevolgen van de keuzes die zij hebben gemaakt. Met een gezonde afrekencultuur om van te leren voor de toekomst is niet mis mee.
En houd al die afspraken tegen het licht wat betreft normale haalbaarheid en zeg die verdragen op die dat niet doen.
Het is echt zo eenvoudig.
Overheid moet zijn werk gewoon goed doen. Bevolking is nog nooit zo hoog opgeleid geweest en we wandelen van crisis naar crisis naar crisis, omdat overheid zaken niet op orde heeft.
Belastinggeld wordt weggegooid.
@Bataafje | 01-04-22 | 11:47: burgers hebben in NL amper invloed op de politieke beslissingen die er toe doen, lobby's des te meer, Nederland is een lobbycratie, daar zit een groot gedeelte van het probleem. Er worden suboptimale keuzes gemaakt zonder de consequenties helder te maken met als gevolg dat NL van crisis naar crisis rolt.
Dat we onder Rutte van 12 naar 20 (!) ministers zijn gegaan is vooral om te *bemoeilijken* dat er ooit nog iemand aansprakelijk gesteld kan worden. Zoek voor de gein maar eens op hoeveel ministers en staatssecretarissen iets met "economie" doen. Vijf volgens mij, en ook voor milieu en sociale zaken zijn meerdere posten. En al die figuren hebben een gigantisch ambtenarenapparaat onder zich; dat zich laat "adviseren" door reeksen peperdure "externe adviseurs", allerlei semi-overheid inclusief gesubsidieerde actiegroepen.
Onze veel te grote overheid is niet alleen peperduur, corrupt en nepotistisch. Er is nauwelijks nog democratische controle op de besluitvorming. Als er wat fout gaat zijn er honderden medeplichtigen maar nauwelijks echte verantwoordelijken.
Dat is volgens mij doelbewust beleid.
Zo wordt er een agenda doorgedrukt die nooit in de tweede en eerste kamer is besproken, nooit in verkiezingsfolders heeft gestaan, nooit door een partij of politicus is verdedigd. We worden steeds met voldongen feiten geconfronteerd.
Dus op naar de 30 miljoen Nederlanders, onverwarmde huizen, shariawetgeving en structurele ondervoeding.
Neem het Vluchtelingenverdrag uit het jaar kruik ook meteen maar mee.
De regeringspartijen zijn al decenia-lang Eurofiel en stellen zich op geen enkelwe wijze kritisch op naar de regeldrift vanuit Brussel. Er wordt veel te makkelijk ingestemd met bindende wetgeving zonder zich de consequenties te realiseren. En mijnheer Vollenbroek begrijpt dat en heeft de overheid nu bij hun pietje.
@Dandruff | 01-04-22 | 12:06: alles sal reg kom dandruff, de nieuwe bestuurscultuur.... Rutte 4 laat alles gewoon bij het oude.
Qua rechtszaken tegen de overheid aanspannen past hij in het rijtje met Volkert van der Graaf en Willem Engel.
Met dat verschil dat dit mannetje ons allemaal persoonlijk in de portemonnee raakt, en niet te zuinig ook. Maar dat wil nog niet bij iedereen doordringen.
@Klaas_de_Waal | 01-04-22 | 11:50:
Wat bij Klaas maar biet wil doordringen is dat het probleem door incapabele ambtenaren en politici in Den Haag wordt veroorzaakt en niet door Vollenbroek.
Klaas draait oorzaak en gevolg graag om. Vindt 'ie fijn.
Best triest.
Prima! Nederland hoeft geen grote vinexwijk met parkeerplaatsen te worden.
Die honderdduizenden fte instromers kunnen prima onderdak vinden bij de mensen die ze hier uitnodigen, en anders tijdelijk in tentenkampen gehuisvest worden tot ze weer terug naar huis gaan.
Vinexwijken zijn niet groot voor de huizen zijn postzegeltjes grond beschikbaar. Het aantal enorme loodsen die ze hier aan de andere kant van de weg neerzetten is verbazingwekkend, die krijgen alle ruimte.
Wanneer gaat die vollenbroek wat echte criminelen eens een keer dwarszitten?
Alle kabinetten Rutte zijn de echte criminelen... rest is in de marge.
Zon aero ligfiets is dan wel weer aardig. Nu halen we bossen om en bouwen we windmolens van glas-epoxy om "klimaatdoelen" te halen, terwijl we in autos van 1500 a 2000 kg rijden. Beetje tegenstrijdig.
Leuk die ligfietsen. Hier een rotonde met struiken van iets van 80 cm hoog tussen weg en fietspad. Fietspad heeft voorrang. Ik zag een randdebiel in een ligfiets die lekker zijn voorrang nam helemaal niet aankomen. Dus bijna op de bumper. Fijn die ligfietsers, die zelf niet even meedenken over hun zichtbaarheid.
@Leptob | 01-04-22 | 11:41:
Sowieso merk ik dat die ligfietsers menen dat ze meer rechten hebben dan alle andere weggebruikers.
@2voor12 | 01-04-22 | 11:43:
En dan zo'n lullig oranje kinderachtig vlaggetje in de hoop dat de automobilist wel voor een kind stopt.
@2voor12 | 01-04-22 | 11:43:
Meestal komt jouw denkwijze voort uit een gebrek aan kennis. Het type fiets op de foto mag namelijk ook gewoon op de rijbaan.
@gestoptmetroken | 01-04-22 | 12:15:
Nee juist geen vlaggetje omdat dat geassocieerd wordt met langzaam verkeer.
@Leptob | 01-04-22 | 11:41:
Het staat je vrij je rijbewijs in te leveren of bij de wegbeheerder te klagen over de slechte fietsinfrastructuur.
Het blijft fascinerend dat links de massaimmigratie fasciliteert, vervolgens de gevolgen ervan over de schutting gooit en de noodzakelijke oplossingen voor politie-handhaving, verkeer, energie en wonen blokkeert.
Heeft met het deugen te maken .
Het blijf fascinerend dat rechts klimaatverandering faciliteert, vervolgens de gevolgen ervan over de schutting gooit en de noodzakelijke oplossingen voor landbouw, energie, onderwijs, verkeer en wonen blokkeert.
@Japannert | 01-04-22 | 11:44:
Had decennia geleden al de massaimmigratie gestopt zoals rechts altijd wilde en we hadden al voor een flink deel voldaan aan de klimaateisen en al het andere dat je noemt.
Het is fascinerend dat links beleid in al die decennia ons in deze waanzin heeft gestort en er op zelfde voet mee doorgaat. En ja: CDA, VVD zijn links.
@Japannert | 01-04-22 | 11:44:
Appels met peren en dat weet je dondersgoed.
@WasHetMaarMakkelijk | 01-04-22 | 11:53: hoezo regeer je niet met gelijke woorden naar Lucifer? Beetje nogal bevooroordeeld?
Best triest.
@Japannert | 01-04-22 | 11:44: het blijft fascinerend dat klimaatverandering en massa immigratie op verschillende agenda's terechtkomen en als oplosbaar of onoplosbaar worden getiteld, vervolgens komt er een linksdenkende elite die voor het eerste onderwerp de lasten over de schutting van de gewone burger gooit en voor het tweede onderwerp alle door de gewone burger aangedragen oplossingen blokkeert. En de mond vol heeft van "iedereen vrij te laten, maar niemand uit te sluiten". Hoeveel niemanden zijn er daarmee dan alsnog uitgesloten?
@eilende Zebra | 01-04-22 | 12:24:
Triest is dat je het verschil tussen een appel en een peer mist.
De discussie gaat over woningnood in NL, en die wordt veroorzaakt door ongecontroleerde massaimmigratie. Dus Lucifer wijst terecht op de rol van links vwb massa-immigratie. En alle problemen die hij noemt zouden inderdaad afnemen zonder die massaimmigratie.
De "tu quoque" (een officiële drogreden) van @japannert suggereert dat "rechts" iets faciliteert waar linkse personen, politici, regeringen en dictaturen minstens zo schuldig aan zijn. En komt vervolgens met linkse "oplossingen" die geen oplossingen zijn omdat ze leiden tot voedseltekorten, woningnood, onverwarmde huizen en een overvol land vol files.
Terwijl geen een van die "oplossingen" invloed heeft op de co2-uitstoot. Integendeel; "groene" energie zoals elektriciteit of het opbranden van alle oerbossen leidt zelfs tot veel meer co2-uitstoot.
@Dandruff | 01-04-22 | 13:04: De woningnood in Nederland wordt helemaal niet veroorzaakt door ongecontroleerde massa-immigratie. Het is een van de factoren en bij lange na niet de belangrijkste. En moet er nu echt nog steeds op gewezen worden dat massa-immigratie toch ook echt door rechtse belangen is ontstaan: meer lage loonslaven voor meer winst.
Links heeft helemaal geen belangen bij dure huizenprijzen, VVDers wel. Hou dat eens in je achterhoofd en ga eens echt onderzoeken wat de oorzaak is van het woningtekort.
Dat je niet zo simplistische kan denken is precies wat ik probeerde aan te tonen. De post van Lucifer is daarom een simplistische drogreden, die ik aantoon door simpel wat woorden te veranderen. Ook mijn stelling is natuurlijk niet waar, want het is niet zwart-wit. Het leven is niet alles links=fout en alles rechts=goed en vice versa. Dat soort redenaties zijn achterlijk en ongeinformeerd.
@Japannert | 01-04-22 | 13:24:
Terwijl de autochtone bevolkingsgroei stagneert gingen we van 15 miljoen naar 18 miljoen mensen. Dat is de belangrijkste factor en de huizenprijzen volgen die realiteit. Dat heeft niks met VVD-ers te maken, alsof elke VVD-er in vastgoed zit?
Dat loonslaven-sprookje is ook al decennia geleden weerlegd. Pakweg 95% van de Marokkanen is hierheen gekomen *na* het beëindigen van die gastarbeid. En de afspraak was dat die na gedane arbeid terug zouden keren; inplaats daarvan haalden ze hele families hierheen. Daar zat geen enkele werkgever op te wachten, want dat dreef de belastingen en sociale lasten explosief omhoog. Maar de linkse kerk verbood elke discussie hierover. Op straffe van schijnprocessen, cordons sanitaires, brandbommen en nekschoten.
Kennelijk zijn er wel degelijk linkse belangen.
Met het tweede deel van je tweede alinea kan ik wel instemmen. In het algemeen althans, want op deze onderwerpen is links wel degelijk het grootste probleem.
Als zelfs illegale (!!) draaideurcriminelen (!!) niet kunnen worden uitgezet is er iets goed mis. Dat ze zelfs gratis rechtshulp (!!) krijgen om eindeloos te procederen voor een gratis levenslange vakantie in NL heeft niks met rechts beleid te maken.
Ollongren was minister voor woningbouw in het vorige kabinet. Ze heeft ervoor gezorgd dat de woningschaarste, groter dan ooit is. De woningprijzen zijn door het dak. Stikstof, pfas……, niet het begin van interesse of kennis hierover in Den Haag. Nu met De Jonge opnieuw een minister van woningbouw die van onbenul aan elkaar hangt. Rutte wilde puppits on a string. De schade bij veel ministeries is daardoor enorm, maar pluche is belangrijker.
Er is een reden waarom Bosma haar ministerschap karakteriseerde als 'verborgen werkloosheid met een dienstauto'.
Ging helemaal niet om pluche. Door dit zgn. faalbeleid zijn de vastgoedprijzen door het dak gegaan. Wie wordt daar beter van? Juist de vastgoedboeren. Het groot-kapitaal. Zo heeft Rutte toch precies gedaan waarvoor hij in Den Haag zit?
Vollenbroek fluit die decadente kliek in Den Haag terug en deelt ze ook nog even fijntjes mee hoe het dan wel werkt. Daar moet je als omhooggevallen bestuurder toch het schaamrood van op de kaken krijgen? #TeamVollenbroek
Johan Vollenbroek heeft op Facebook 30 vrienden.
Wie is hier nou de baas ? Die Vollenbroek, of de overheid, en niet te vergeten ~ 17 miljoen anderen.
Is dat veel, weinig of normaal?
@Nederlandop1 | 01-04-22 | 11:25: De baas is de overheid, Vollenbroek controleerd, die 17 miljoen mensen zijn de dupe van de eerste soort.
@Zitvlak | 01-04-22 | 11:30: Yep, mensen vinden het blijkbaar erg irri
dat iemand die malloten in Den Haag op hun falen wijst.
Wel fijn dat meneer constructief meedenkt. Hij kan zo Minister worden, beleid uitstippelen doet hij toch al.
Waarschijnlijk zou Vollenbroek als Minister van Wonen meer nieuwe huizen uit de grond gestampt krijgen dan de Jonge.
@JanVergoor | 01-04-22 | 11:28: wat een gewauwel. Waarschijnlijk regent het ook nog wel eens deze maand. Lekker helder zo? In elk geval concreter gesteld ("regen" en "deze maand") dan uw wauwelpraatje (geen aantallen, geen termijnen, geen definitie van 'nieuwe huizen', niks). Waarschijnlijk zou Gerard Joling een zinvoller commentaar geven dan JanVergoor. Snappie?
Natuurlijk is die Vollenbroek een Piet Ponskaart en een droplul, maar in feite slaat hij de overheid om de oren met rammelende wetgeving van diezelfde overheid. Misschien voortaan eens beter opletten bij het indienen van nieuwe of gewijzigde wetgeving. Dit geldt met name voor de Eerste Kamer en de Raad van State. Die twee organen worden immers geacht om speciaal te letten op juridische en/of staatsrechtelijke consequenties...
Helemaal mee eens.
Lees ik nu goed dat Brussel bepaald hoeveel huizen wij bouwen.
En nog veel meer.
Komt het wel op neer.
Weer een reden om dat EU gebeuren te minimaliseren tot hoognodige samenwerking. Landen zijn te verschillend om door dezelfde regelgeving te worden bestuurd. Tevens zou een max aantal inwoners per km2 geen gek idee zijn.
@gato: u dacht dat Nederland nog een soeverein land was?
@Cor Netto | 01-04-22 | 11:33: Nee, ik zit alleen vol verbazing, dit ook al door de EU, denk ik dan.
@gato | 01-04-22 | 11:43:
Diezelfde verbazing had ik ook, krijg er de kriebels van..
Nederland staat steeds vooraan om de EU van nieuwe regeltjes te voorzien. Het wrange is dat de ambtenaren die de regeltjes maken andere ambtenaren zijn dan die later de regeltjes in eigen land moeten toepassen. Gevolg: beide groepen ambtenaren werken 'hard' en worden extra beloond om deze 'complexe' materie in stand te houden. Oplossing: minder regels van de EU en minder ambtenaren.
Wat blijkt uit de woorden van die gek is dat hij het gewoon doet om te pesten. Wat een kleauthommel.
Kun je vinden.
Ik zie vooral iemand die in zijn eentje diverse overheden, ministers, bijbehorende ambtenarenapparaten en talloze (juridische) adviseurs de les leest.
Dat letterlijk honderden hiermee belaste experts tot zulke stomme fouten in staat zijn is het echte probleem.
Ja. H. de Jonge is geweaun een treiterkop.
Ben nog nooit zo blij gewest dat 't 1 april is.
Ik vind het wel mooi wat hij doet. Beetje de bestuurders controleren die overal meer weg lijken te komen. En dan: ja maar, ja maar we moeten huizen hebben voor onze kinderen/kleinkinderen/ voor onszelf! Nou, wanneer iedereen eens een keertje niet doorfokt als ratten (in het kader van overbevolking, dus niet meer dan 2 koters uitpoepen) en moe-landers eruit kicken en strengere asiel-procedures. Moet je eens kijken hoeveel huizen er zijn in ons koude kikkerlandje.
I.d.d. Hij laat eigenlijk zien dat bestuurder zijn een ontzettend complexe bussiness is, wat je niet vóór de cameras kunt doen. Hij laat zien dat in ieder geval een aantal bestuurders eigenlijk goed betaalde ont-stuurders zijn. Laat het klimaatsprookje maar eens volwassen worden. Wordt lachen. Ontstuur ze, Rutte!
Kunnen ze niet gewoon een middelvinger naar Brussel geven? Brussel zei namelijk lang geleden dat Nederland de BPM op auto’s moest afschaffen, maar dat heeft Nederland nooit gedaan.
Schatkist vullen?
Ineens maakt Brussel de dienst niet uit.
Trieste vertoning.
@Ronaldo
"het kabinet probeert weer eens alle (door andere kabinetten ooit geaccordeerde) Brusselse regels over stikstof te ontwijken om heel veel CO2 uit de Rotterdamse haven onder de Noordzee te pompen"
Uuuhm wat?
Appels & peren.
Wat heeft koolstofdioxide nou met stikstofverbindingen te maken?
Dat niet maar bij het mesjogge project komt aardig wat stikstof vrij en dat mag niet meer. Volle broek toont aan dat regering en Staten-Generaal zwaar incompetent zijn.
Die haat richting die Vollenbroek lijkt mij onterecht. Je zou de man een medaille moeten geven. In plaats van aan de zijlijn te staan zeiken, doet deze vent tenminste iets als hij ziet dat de overheid zijn eigen regels niet naleeft. Ik juich het toe als iemand de staat op z’n flikker geeft in zo’n geval. Regels zijn er niet alleen voor burgers, maar ook voor de overheid. Dat de uitkomst je niet bevalt, is een andere discussie.
Mee eens!
@Onkel Bratwurstbude | 01-04-22 | 11:17:
Als onze ministers iets beter hadden opgelet en niet bij het kruisje hadden getekend had deze Vollenbroek geen poot om op te staan.
Daar kan ik deels in meegaan, wel is het zo dat deze meneer ons klimaat verziekt.
De regering heeft grote missers gemaakt.
Moet daar door deze meneer, elke burger de dupe worden?
@Zitvlak | 01-04-22 | 11:19: Hoeft niet geeft hij zelf al aan, maar laat het maar aan Markies en vrindjes over om er een complete puinhoop van te maken.
@Zitvlak | 01-04-22 | 11:19: Niet door die meneer, door de overheid. Je geeft de verkeerde de schuld.
@Zitvlak | 01-04-22 | 11:19: Een bevooroordeelde rechter is de schuld een normaal mens zou hem lachend hebben weggestuurd.
@voldemort | 01-04-22 | 12:48: als de regels je niet aanstaan, is het de schuld van de rechter. Wonderlijk.
@Komjehiervaker | 01-04-22 | 12:20: Beide hebben schuld, we financieren ook beide.
Wanneer gaan Vollenbroek en Rob Jetten trouwen? Heb nog wel een pot Crisco als trouwcadeau.
Mag een bosje brandnetels ook, goed voor de thee?
De Goden zij dank voor mensen als Johan Vollenbroek, de luizen in de pels van de arrogantie van de macht.
Als hij inderdaad alleen de luis in de pels van de arrogantie van de macht zou zijn, OK. Maar dit nare mannetje is de luis in de pels van heel Nederland.
@Spring Bruissteen | 01-04-22 | 11:20: U heeft het over Mark Rutte?
Onze bewindslieden hebben dus allemaal handtekeningen onder verdragen gezet (want ik ben heel belangrijk) maar wisten niet waarvoor ze tekende.
Johan Vollenbroek is natuurlijk gewoon stiekem een huisjesmelkert. Slimme gast!
Zou het niet simmer zijn die vent in te huren bij een of ander ministerie aangezien hij er meer van weet dan menig ambtenaar?
Iedereen weet meer dan een ambtenaar.
De schuld ligt bij de kiezers zelf door te stemmen op de VVD, D’66, GroenLinks, PvdA, ChristenUnie etc.
Aangezien die opsomming volgens de klassieke indeling al een flink deel van het spectrum rechts - links pakt kan je dan beter zeggen dat stemmen sowieso geen reedt meer uitmaakt, de vvd doet net zo gretig mee aan de klimaathysterie als groenlinks.
@elfenstein | 01-04-22 | 11:17:
Daarmee is de conclusie dat de vvd onder rutte links geworden is dan ook een feit.
Klopt het wel dat je de woningbouw apart mag nemen? Of is dat een aanname van deze broekvuller?
Ga er maar vanuit dat het klopt. Hij leest namelijk wél alle stukken, in tegenstelling tot die operetteclown met zijn blauwe schoenen.
@Zenzeo | 01-04-22 | 11:16: Hij zegt dat Brussel "het wel zal toestaan", dat lijkt me nog wat onzeker.
@priwax | 01-04-22 | 11:21:
Meer onzekerheid omdat Brussel soms A zegt en de dag erna B zegt. Maar wezenlijk kan je woningbouw (want het gaat niet zozeer om de gebruiksfase(nagenoeg 0 depositie op kritische waarden) maar om de aanlegfase) vrijstellen.
Vollebroek > Pampers > Hugeau.
Dit gaat denk ik nog veel meer kosten dan dat geintje met die andere pamperkoning.
Hebben Minnema en Vollenbroek al een lovebaby?
Ze heet Greta.
Ach, de man is gewoon een stuk sjacherijn omdat geen vrouw z'n dickpickie wil zien. :)
Eerdere regeringen zijn in Europese regelingen gestapt waar je wel in kan, maar niet meer uit. Zoals Natura2000.
Zo werkt Brussel; een regeling die problemen gaat geven uitgestelde invoering meegeven, dus je stapt er nu in, en over x jaar treedt die in werking. Dan durven politici wel, want meestal zijn ze zelf dan al afgereisd via de baantjescaroussel.
En, lachen, als je niet goed weet wat je met jezelf aan moet kan je altijd lid worden van een politieke partij, en als je dan niet veel meer kan dan een beetje handig l*llen, kan je met een beetje mazzel zelfs minister worden. Mooi man.
Je kan elk verdrag opzeggen.
Kan gewoon, vertellen ze er natuurlijk niet bij.
@Kaas de Vies | 01-04-22 | 11:13: Zolang er geen EU leger hebben kan dat inderdaad. De normale dreigementen kunnen we gewoon weg lachen.
Teveel inspraak is een belemmering voor de voortgang.
Soms goed dat het kan, in dit geval een drama voor al die mensen die op zoek zijn naar betaalbare woonruimte,
Één man kan blijkbaar het welzijn van duizenden mensen verzieken.
Fijn dat je de regering op de vingers kan tikken, in dit geval zou Volinjebroek ook kunnen kiezen voor het algemene belang.
Misschien dat hij er lekker op slaapt, ik zou het niet op m’n geweten willen hebben.
Wel even goed lezen, het is Den Haag die, zoals altijd, de blunder hebben gemaakt. Meneer Vollebroek is in dit geval slechts de ankeiler, hoe vervelend je 'm ook mag vinden. Hij laat op zijn manier slechts zien hoe verrot de politiek is, zie hem maar als een soort Omtzigt alleen dan niet met WOB kannonades maar via de rechter.
@elfenstein | 01-04-22 | 11:15:
Met het intrekken van vergunningen en/of toestemming om te mogen bouwen vertragen, ligt de bouw stil.
Wellicht heeft ie een punt, maar daar help je woningzoekenden niet mee.
@elfenstein | 01-04-22 | 11:15:
Precies, de man zelf ziet het probleem ook en benoemd dit ook, zelfs de oplossing ervoor.
Die Vollenbroek is natuurlijk wel een drammer, maar het geeft te denken, dat hij beter weet hoe de Europese regels in elkaar zitten dan het kabinet.
Of het kabinet kent de Europese wetten dondersgoed, maar de arrogantie heeft te denken dit wel eventjes te kunnen regelen.
Dat kan natuurlijk ook heel goed het geval zijn, maar ik zou zowel het een als het ander niet op voorhand uitsluiten. Er lopen ook nogal wat klunzen rond in de ambtenarij, die hun eigen regeltjes niet eens kennen.
Leuk die sticker "ik rij klimaatneutraal". En dat op een voertuig uit composiet dat niet gerecycled kan worden en of begraven moet worden (samen met al die windmolenwieken) of in de fik gestoken.
Arme mevrouw Vollenbroek.
Dat doet er niet toe, ik deug.
Kom, kom, je zult zien dat dat materiaal straks ideaal blijkt te zijn om de dijken mee te verstevigen en/of op te hogen. Geen knaagdier die er nog een gangetje in kan krijgen en het materiaal zal ook nog eens lang mee gaan. Win-Win-Win.
Demacq recycling kan wieken recyclen. Dus er is nog hoop.
Die Broekvol blijft toch een pijn in de kont ventje.
Dat Prutte 3 er een zooi van gemaakt heeft is genoegzaam bekend.
Dat doet deze kwast al jaren.
De kwestie van het bouwen is al jaren lang een probleem.
De wetsregels zijn hier uitgevonden en in Brussel geaccordeerd.
Dat Broekvol daar gebruik van maakt is feitelijk de schuld van de Rutte doctrine.
Shitzooi.
Maar even serieus, met dezelfde redenering kunnen we toch de hele asielindustrie stil leggen?
Waarom doen we dat dan niet?
Mag niet, regels en uitzonderingen, beste Kaas.
Welke redenering?
@Kale dodo | 01-04-22 | 11:10:
Stoppen toename CO2 dus stoppen import nieuwkomelingen.
@Kale dodo | 01-04-22 | 11:10:
Klimaat!
Elke immigrant levert meer foute gassen op.
Bij dezen zijn al uw deugpunten ongeldig.
@Kaas de Vies | 01-04-22 | 11:11:
Slaat als een tang op een varken, dat is het hele punt niet, het punt is dat de regering door zijn arrogantie, en het is niet de eerste keer, zich niet aan de regels houdt.
Omdat daar grof aan wordt verdiend door vrienden van beleidsmakers.
@HankHill | 01-04-22 | 11:15:
Exact, maar nu heeft de burger dus ook een juridisch breekijzer.
@Kale dodo | 01-04-22 | 11:13:
Net als bij de asielindustrie.
Als je voor dit soort zaken gaat procederen, ondanks het tekort aan huizen met als redenering dat ze het juridisch anders hadden moeten regelen, dan haat je echt alles en iedereen. Dan ben je een echte Volkert zeg maar.
Laat me raden, ook dit stuk afval leeft net als Volkert op kosten van de staat?
Ik zie het verband met Volkert niet. Persoonlijke obsessie of leg's uit dan.
Naja ik heb hier niet zo'n probleem mee, dan hadden ze dat inderdaad gewoon correct moeten aanvragen. Hopelijk kan dat nu dan nog.
Het begint met dit soort dingen, maar uiteindelijk als ze merken dat het kan dan krijgen je fratsen zoals de toeslagenaffaire, dit is geen oordeel of die mensen wel of niet gefraudeerd zouden hebben maar meer een voorbeeld van hoe zoiets ontstaat.
Wat moeten we aanvragen, bij wie moeten we het aanvragen en waarom eigenlijk?
@Kaas de Vies | 01-04-22 | 11:09:
Regels over stikstof
EU
Behoud van biodiversiteit
@Kale dodo | 01-04-22 | 11:12:
En waarom moeten we toestemming vragen?
@Kaas de Vies | 01-04-22 | 11:14:
Misschien is het wijs om de lessen maatschappijleer een keertje niet over te slaan?
@Kaas de Vies | 01-04-22 | 11:09: ongebreideld bouwen. Bij de EU. De partijen die vinden dat je je wetgeving in Brussel neer moet leggen zijn dezelfde die dat niet hebben gedaan. Veel wetten naar de EU, veel uitvoering naar de gemeenten. Wat doen ze daar in Den Haag eigenlijk nog?
@Kale dodo | 01-04-22 | 11:15:
Ik probeer middels vragen inzichtelijk te maken waar het probleem ligt. Te veel macht gegeven aan Brussel dus.
@Kaas de Vies | 01-04-22 | 11:18:
Redelijk enge ontwikkeling dat er Nederlanders zijn die het volledig logisch vinden dat wij als soeverijn land toestemming moeten vragen aan de EU bij dit soort onderwerpen.
Dat zo'n dodo niet eens in de gaten heeft dat hij/zij/x wordt uitgedaagd tot kritisch nadenken, maar in plaats daarvan domme Kaassie de les gaat lezen.
Ik blijf maar gewoon PVV stemmen, verder weet ik het ook niet meer.
@Kaas de Vies | 01-04-22 | 11:18:
Dat is niet het probleem, het probleem is dat ze te arrogant waren om de regels te volgens, iets waar de regering vaker problemen mee heeft, als ze dat gewoon hadden gedaan was er niets aan de hand geweest. Schijnbaar is het nodig dat iemand toezicht houdt.
@Kale dodo | 01-04-22 | 11:39:
De uitzondering bevestigt de regel.
Nood breekt wet.
Wel opletten tijdens de lessen Nederlands, oud-Hollandsche spreekwoorden.
Baas in eigen buik. Nog zo een...
@WasHetMaarMakkelijk | 01-04-22 | 11:45:
Vraag mij af of je dezelfde mening er op nahoudt als er ineens beslist wordt dat je huis onteigend wordt om azielzoekers te huisvesten.
@Kale dodo | 01-04-22 | 11:52:
Nee, natuurlijk niet. Mijn mening is namelijk dat die asielzoekers voor verreweg het grootste deel buiten onze landsgrenzen moeten blijven. Derhalve hoef ik op jou stelling geen mening te hebben.
Op mijn eventuele mening toch nog wat te onderbouwen, in de Nederlandse wetgeving is het recht op bezit verankerd. Dat zijn verstandige wetten. Dat Nederland aan Brussel toestemming moet vragen voor haar bestemmingsplannen om huizen bij te bouwen (die we zonder al die gelukszoekers niet eens nodig hadden), vanwege kolderieke stikstof-blablabla is je reinste quatsch.
Daar, mijn mening.
@WasHetMaarMakkelijk | 01-04-22 | 12:00:
"in de Nederlandse wetgeving is het recht op bezit verankerd."
Maar nood breekt wet?
@Kale dodo | 01-04-22 | 12:04:
Precies, de woningnood breek wet om stompzinnige verdragen die wij met de EU hebben op te zeggen of tenminste op te schorten. In tegenstelling tot uw voorbeeld is dit een verstandig besluit.
@WasHetMaarMakkelijk | 01-04-22 | 12:14:
Ahhh dus wetten zijn selectief, fijn om te weten.
@Kale dodo | 01-04-22 | 12:27:
De wereld is niet zwart-wit. Nog een poging om iets van beredenatie over te brengen:
Allereerst het verschil in wet/regelgeving. Mijn voorbeeld over recht op bezit ligt al sinds jaar en dag verankerd in de wetten van mijn land.
Die stikstof-kolder is pas iets van recente jaren en komt vanuit de EU. Ik ben er geen voorstander van dat wij onze soevereiniteit meer en meer overhevelen naar de bureaucratie in Brussel. Iets wat ik met stemgedrag al 14 jaar probeer te beïnvloeden.
Verder is uw voorbeeld van onteigening een win-verlies situatie die per saldo niets oplevert. Het bouwen van huizen is op heel veel vlakken een win-win situatie in de huidige demografische omstandigheden in Nederland. Een situatie die ik sowieso nooit gewild heb, zie mijn stemgedrag.
Dus appels-peren, zwart-wit. Hopelijk leert u nog eens grotere verbanden en logische gevolgtrekkingen te zien. Ik gun het u van harte.
@WasHetMaarMakkelijk | 01-04-22 | 12:50:
Dunning-kruger
@Kale dodo | 01-04-22 | 13:08:
Nooit eerder van gehoord, maar ik zal mijn eigen competenties dan ook wel onderschatten. Met die lage competenties even gegoogled, dit vond ik wel een toepasselijk stukje op de wiki:
Het echte dunning-krugereffect is hoogstwaarschijnlijk niet zo groot, en wordt vaak ten onrechte aangevoerd om iemands onkunde mee te verklaren.
Gokken op een bepaalde uitkomst. Dat is wel een mooie samenvatting van de werkwijze van Hugo de Jonge. Misschien als verbijzondering dat het na afloop altijd verkeerd gokken bleek/blijkt.
Niet alleen van Hugo. Het hele Rutte-zooitje was en is een wensdenkclub. De pulsvissers kunnen ervan meepraten.
"Wat het vorige kabinet al had kunnen doen, in de ogen van Vollenbroek, is de woningbouw apart nemen en daarvoor een uitzondering vragen in Brussel. „Dat mag. Je hoeft alleen te melden dat je dat van plan bent. Vervolgens mag je na het voldoen aan een aantal voorwaarden toestemming geven voor de bouw van huizen. Iedereen begrijpt dat er een woningtekort is, en daarom zal ook Brussel dat wel toestaan. Maar Den Haag heeft dit niet gedaan. Ze heeft gegokt op een generieke ontheffing, en dat mag juridisch niet.”
We moeten dus toestemming vragen aan Brussel om huizen te bouwen.
Ja.... we zijn echt nog een souverein land.
Laten we dat US of EU maar versnellen. Ik ben de leugens zat.
Kaas, men moet eens een referendum (kunnen) organiseren betreffende een Nexit. Ik denk dat ik de uitkomst op voorhand al weet.... En dat weten de Eurofielen in ons parlement ook dondersgoed. Vandaar het afschaffen van de volksraadpleging.
Zou het niet zo kunnen zijn dat Mark het geweldig vind om niet te (hoeven)mogen bouwen.
@likdoorn | 01-04-22 | 11:37: Maar net als ik, denk ik, dat de meerderheid van de bevolking dit niet weet.
Dus daarom geen huizen, klagen bij minister van bouwen heeft dus geen zin, die hele minister heeft geen zin.
Kortom: Den Haag is weer eens arrogant geweest en heeft zich daarmee in haar eigen voet geschoten.
Vollenbroek is slimmer dan om het even welke bewindspersoon dan ook.
@pibasso | 01-04-22 | 11:24:
En juist dat zorgt wel voor enige bedenkingen op politiek vlak.
@Sleeter | 01-04-22 | 12:14: Precies. Ik denk even terug aan toen referendum-recht werd teruggedraaid. Dat werd o.a. beargumenteerd met "wat weet het volk er nou van, de gekozen volksvertegenwoordigers verdiepen er zich in". Amateurs zijn het, prutsers, makke schapen van Brussel en het ambtenarencorps.
En het begon dus allemaal dat ze die regels uit Brussel niet goed konden implementeren. Enige juiste is toch gewoon al die wetten door de shredder te halen? Dan valt er ook niks meer te procederen. Hetzelfde met die Urgenda zaak, het zal wel kloppen allemaal, maar die wet moet gewoon weg.
Al die onwerkbare overeenkomsten gewoon opzeggen. Kan binnen een dag gebeuren en dan kunnen we weer verder in dit land.
@2voor12 | 01-04-22 | 11:07: Dan mogen alle wetten op de schop.
@Zitvlak | 01-04-22 | 11:12:
Valt wel mee.
@2voor12 | 01-04-22 | 11:07:
Kan wel, maar de zin en de wil ontbreekt compleet. Wetjes die in het voordeel zijn van de werkenden, kunnen wel per direct worden aangepast (denk bijvoorbeeld aan de PC-Privé regeling).
Het lijkt er soms wel een beetje op dat ons kabinet er enkel nog zit om de orders van Brussel uit te voeren. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben.
Er is een oplossing voor. Uit de EU stappen. En het begon met een kabinet dat meer Natura 2000 gebieden ging aanwijzen dan heel Duitsland. In aantal en oppervlakte.
Waarom valt hij de asielindustrie niet aan.
Als een ding wel slecht voor het (leef)klimaat is, is het wel een ongecontroleerde toestroom van nieuwe mensen.
Lekker selectief weer.
Nou, zo selectief vind ik dat weer toch niet.
Het sneeuwt zowel op burgers als op politici.
Deze ultralinkse Jan Joker krijgt ballen in z'n buik van de wekelijkse asielcijfers. Dit figuur is dus op meerdere manieren ons land aan het ondermijnen. Hordes asieleisers aan de ene kant en geen huis erbij aan de andere kant.
Hij heeft zeker een huis en een volle portemonnee.
The needs of the many outweigh the needs of the few, or the one. Als 1 persoon het voortbestaan van vele anderen in gevaar brengt is de oplossing duidelijk. Naar, maar wel duidelijk.
Ja, Spock wist het leuk te brengen.
Alleen was hij the one die zich opofferde, dus het citaat gaat hier niet echt op.
Kafka, en daar laat ik het bij.
Als ik niet op tijd ga kakken heb ik ook een vollenbroek.
Ja, die sneeuw. Die lígt er. Zojuist tijdens lopen gezien. Tamelijk bizar.
REAGEER OOK