10 frikandellen voor 1,99 bij de Dirk!
Ja, wat hadden we nou gezegd? WE ZOUDEN AARDAPPELS ETEN! Vanwege het klimaat, vanwege de voedselzekerheid, vanwege de wereldvrede. Maar goed, frikandellen zijn ook hartstikke Nederlands (zie: vlaggetjes) dus die mogen ook. En ze zijn in de bonus bij de Dirk in Schiedam! 10 stuks voor nog geen 2 pleuro. Das 19 cent per frikandel! En dat komt prima uit zo met die energieprijzen voor de deur. Fijne ramadan!
Reaguursels
InloggenWordt hier nog iets leuks gedaan aan dat uithonger- en vreetfestijn? Bijvoorbeeld een leuke tentoonstelling over brievenbusgleuven of een cursus stenigen?
Bij Lidl zie je wel eens karrenvol met meel en suiker (en toen) tig twee literflessen olie. En heel veel wc-papier. Laatste is wel caloriearm.
Dat komt op zich wel vaker voor in een supermarkt.
WC papier is nodig ivb met de makkelijke stoelgang door de grote hoeveelheden olie
Vleestaks. Komt eraan. U kunt nu echt beter bloembollen gaan planten. Er komt een honger decienna aan.
Nou ja, kom ik eindelijk eens op gewicht. Elk nadeel heet zijn voordeel.
Zonder taalnazi te willen zijn: lees even je plempsel na voor je op reaguur drukt.
En inhoudelijk: de prijzen gaan wat stijgen, maar er raakt niks op. Wij kunnen het nog net wel betalen. Andere delen van de wereld hebben echt een probleem.
Waarom zou je vlees zwaarder belasten als het sowieso al duurder wordt, je maakt benzine toch ook niet duurder?
In aanvulling op onderstaande: Daarnaast vind ik het idioot dat westerse feestdagen worden hernoemd of aangepast ivm 'niet inclusief', want 'religieuze' achtergrond. Echter betreft dit selectieve verontwaardiging, want zie dit soort affiches.
Suikerfeest krijgt de andere naam "suikerfeest". Wij zijn heus niet de enigste met hernoemingen van feestdagen.
@upgent | 29-03-22 | 23:36: Bastaardsuikerfeest?
@bitterpete | 29-03-22 | 23:42: poeder-suikerfeest… <badam tsjing>
Basterdsuikerfeest. Als je nog ergens meel kon krijgen...
Ik vind er wel wat van, namelijk dat er compleet voorbij gegaan wordt aan onze westerse waarden. Goed of slecht, kan ik niet over oordelen. Hoewel ik er gevoelsmatig van uit ga dat er meer positieve groei plaatsvindt als religie naar de achtergrond verdwijnt. Regels welke er gelden bij het slachten, gelden eerst niet voor een islamitische slager. Vervolgens worden allen dieren halal geslacht omdat een ieder van deze 'regeling' gebruik kan maken en eenduidig slachten gewoon makkelijker is. En dat door een geloof wat '5 procent' van de bevolking betreft. Lijkt er op dat de westerse samenleving wordt teruggezet in de tijd.
Dan moet je toch eens een documentaire bekijken over gewone slachthuizen.
Advies: niet vlak na het eten of voor het slapen gaan kijken.
Halal slachten is ook slachten, same difference.
Dat religie weer een rol gaat spelen in onze samenleving is zeker wel zorgelijk. Dat hebben we juist achter ons gelaten!
Ondertussen... teletekst pag 118: overheid onderzoekt vleesbelasting. Jeez. Wat een niet zo gaaf landje dit.
Vlees kan je nog kiezen om niet of minder te eten. Belasting op wonen is erger. Je kunt niet kiezen om niet in het huis te wonen waar je al 25 in zit. En je de zogenaamde enorme waarde niet in handen hebt als je niet verkoopt wel belast zien worden. Geef dan maar vleesbelasting, dan gaan we weer stropen. #nietvoorstedelingen.
Belastingen? Hmm nodig maar frustrerend dat het aan idiote dingen wordt uitgegeven en tja de irritatie v wonen deel ik met je alsook erfbelasting. Maar come on vlees? Jeez.
Juist wel goed gedaan van Dirk,laten we met die frikandellen toch even zien dat er ook nog autochtonen wonen hier in Nederland.
Wat denken ze wel.
De kok van Ferry Bouwman werkt nu voor Serkan en Leyla?
Ben toch wel blij dat ik qua geloof neutraal ben opgevoed. Geen verplichtingen niks en geen gedwongen meningen.
Het gedwongen niks. Heerlijk
Er zijn inderdaad moslims in dit land die ook boodschappen doen. En misschien een halal frikadel willen eten tijdens suikerfeest. Prima toch?
Als u het zo stelt, klinkt het zo normaal. Niet echt GeenStijl ofzo. Maar wel een kern van waarheid....
"Alles voor na de zonsondergang van het avondland!"
Had ook gekund.
Gerold in gegrild buikspek zijn ze prima te doen zegt mijn Turkse buurvrouw.
Belasting op vlees van Kaag 1. Zie de nos. Geldt dat ook voor frikandellen?
In Kaag voorgegaarde frikandellen??
De moeilijkheid waarom groente nog steeds niet op 0% btw staat.
Ze worden het niet eens over wat verwerkte groentjes zijn.
Natuurlijk wordt een frikandel zwaarder belast dan vlees.
Althans dat denk ik.
Vies, ongezond, vet… de frikandel heeft géén goede reputatie.
Of dat terecht is weet ik niet, ben geen kenner.
@Ruimedenker | 29-03-22 | 20:03: terug naar vroeger, hè. Vlees en vliegen alleen voor de rijken...
Privé-slachten wordt ineens interessant.
@Ruimedenker | 29-03-22 | 20:03:
Ipv de belasting op gezond eten te verlagen, kun je ook de belasting op ongezond eten verhogen. Een belastingverlaging moet elders worden gecompenseerd, waardoor de verstandige burger er weer aan moet meebetalen dat de luie tokkie geen berenklauw in de frituur flikkert, maar een keer worteltjes eet.
@Qwaesdert | 29-03-22 | 20:07: na sluitingstijd even achterom bij de slager wat vlees halen zolang contant geld nog niet verbannen is.
@de IJsman | 29-03-22 | 21:00: Je zou ook kunnen overwegen minder uit te geven, maar goed, ik weet ook dat dat nooit gaat gebeuren natuurlijk.
Als ik dat voer zo zie snap ik wel dat overgewicht, zwaarlijvigheid en diabetes relatief veel onder onze Erdomannen plaatsvindt. Als je jong bent, geen centje pijn maar vanaf je 40e komen die koolhydraatbommetjes toch wel binnen hoor en als je dan onvoldoende beweegt en ook ook overal kilo's suiker indrukt is het bingo.
Van frikadellen wordt je niet dik. Het is de meest koolhydraatarme snack. Je moet er alleen geen patat friet bij eten en bij voorkeur alleen mayonaise en geen curry of ketchup.
@Julius Pace Car | 29-03-22 | 19:38:
Ik bedoelde vooral die andere dingen uit de advertentie. Turks brood en dat graan etc. Geen idee of frikandellen dikmakers zijn, als ik er in mijn 50-jarige leven 5 heb gegeten is het veel ( vind er niks aan, ben ook geen snacker ).
@Julius Pace Car | 29-03-22 | 19:38:
Zit wel een lekker frituurlaagje aan.
Maar moslims vasten wel. En niet het laffe no-alcohol-january, nee echt vasten. Dus aan de discipline zal het niet liggen.
1,5 miljoen consumenten.
Ik begrijp Dirk wel.
Trouwens, de grotere supermarkten in bepaalde stadswijken hebben allang en het hele jaar door “exotische” etenswaar.
En al jaren staan de schappen vol met Aziatische en Italiaanse meuk.
Dus niet zo zeiken nou,
Dirk probeert een couscousje mee te pikken.
Van 1-4 tm 30-4 en daarna Suikerfeest.
15-4 t/m 23-4 is het Pesach..
17-4 en 18-4 Pasen.
Doe lekker waar je zin in hebt.
Oh… die frikandellen sla ik ff over.
Wat is hieronder gebeurd? Gingen ze met witte bolletjes smijten?
Ik vind het wel een meerwaarde hebben, die internationale producten. Maakt het een stuk makkelijker om goed aziatisch te koken ( ipv een knorrmixje of honigmaaltijdpakket ) en je leert er ook van proeven, combineren en je zelfredzaamheid in de keuken gaat met sprongen vooruit.
@letopuwzaak | 29-03-22 | 19:51:
Geen idee, was offtopic geloof ik. Had net gereaguurd en toen was alles boven mij weg en een ... en opgerot voor Floef.
@letopuwzaak | 29-03-22 | 19:51:
Harry ging off-topic..
Mag niet, dat weten we.
Niettemin een harde straf…te hard m.i.
Maar ik ben de baas niet..
Ah, dank heren. Dan drinken we er vanavond eentje op onze floef. Hopen dat hij er gauw weer is. Ik vind die producten overigens ook een goede aanvulling in de keuken, en van mij mag er best een ramadan bladzijde in een supermarktfolder zijn. Het is gewoon jammer dat de erkenning van die feestdagen vaak gepaard gaat met een afzwakking van onze traditionele feestdagen. En dan worden er allerlei argumenten bijgesleept; wij zouden toch niet meer religieus genoeg zijn. Nou én? Als ik sentiment voel om wat voor reden dan ook, dan mag ik Pasen vieren ipv lentefeest.
Zeer scherp @letopuwzaak!
Dat anderen ook feesten vieren en daar aandacht voor is (omdat er ook flink aan verdiend wordt) dat is dikke prima!
Maar raar wordt het als er doordat anderen feesten vieren, opeens Pasen niet meer schijnt te bestaan. Of ik met kerst opeens van een winterstol zit te eten.
Laten we alle feesten benoemen, dan hoeft niemand in te leveren.
20 frikadellen eigen merk AH is 2,49. Niet bepaald goedkoop hiermee Dirk. Laatst wel pak 500gr koffie voor 4 eypo. Dat was echt goedkoop.
Is halal hè!
Zuiver rund en geit, door de imam goedgekeurd.
Ja dat zal schelen idd.
@Ruimedenker | 29-03-22 | 19:33:
Volgens mij is alle vlees - op varken na uiteraard - al sinds een paar jaar halal in de Albert Heijn. Wat vis betreft geen idee, let er nooit op.
@Graaisnaaiert | 29-03-22 | 19:56:
Echt?
Zou mij niet verbazen hoor..
Ik koop geen vlees in de suma, dus ook niet bij Appie.
Alle rund en kip halal? Ik ga donderdag kijken!
Nou wil ik het weten ook.
@Ruimedenker | 29-03-22 | 19:59:
Ik meen zoiets gelezen te hebben. Is makkelijker voor ze dan dit wel en dit niet halal. Is alleen geen ruchtbaarheid aangegeven want dat ligt pr-technisch niet zo goed.
@Graaisnaaiert | 29-03-22 | 19:56: Ze hebben zelfs halal varkensvlees.
de charme van een frikadel is juist dat je niet weet wat er in zit. Daarom valt Mekka food voor mij af.
Alles van mekka Food valt voor mij af. Het is niet te vreten afvalzooi. Het lijkt totaal niet op wat de betere turkse snackbar serveert. Het is Veghelse nepzooi.
Bij de ramadan mag een broodje shoarma natuurlijk niet ontbreken.
Wat zegt U? Varkensvlees is niet halal?
Bij DNA testen van halal shoarma van de halal shoarmaboer bleek meer dan de helft ook uit varkensvlees te bestaan.
Proef je niets van...
@Pimhadgelijk | 29-03-22 | 19:07: lamshoarma is 98% vd gevallen geen of slechts zeer gedeeltelijk lam. Dat heeft met de prijs te maken maar ook met het feit dat heel veel mensen 100% lamshoarma helemaal niet lekker vinden. Grote kans dus dat u nog nooit lamshoarma heeft gegeten.
@Pimhadgelijk | 29-03-22 | 19:07:
At your service! #Broodje varkensshoarma serveert
Maar het feest meneer, dát blijft.
@_pacman_ | 29-03-22 | 19:16:
Lam heeft toch een hele scherpe smaak? Ik dacht dat het voornamelijk kip was wat er in dit land in de shoarma zat.
Het gaat om de kruiden!
@Graaisnaaiert | 29-03-22 | 20:11: kipshoarma is niet te vreten.
@Swoop | 29-03-22 | 23:03: Bij New York Pizza kalkoen ham. Ik pas.
Bij Döner kebab komt het meeste uit drie grote proffesionele Duitse fabrieken, de kans dat dat wat is is veel groter. Shoarma vind ieder tentje zo'n beetje zelf uit
Linksom of rechtsom, ramadan is jezelf volproppen als het donker is.
Hypocriet tot en met.
Het heeft niets met vasten te maken.
De folderontwerpers van Dirk hebben weinig gevoel voor humor. Ik zou een drukfoutje hebben gemaakt: Stüntprijs.
Maar is het nou Stüntprijsh of Stüntprijsz ?
@Asteroid-B612 | 29-03-22 | 19:06: Stüntprijş
2e doos Mekkafood bij de appie voor de helft v/d prijs.
Dan nog is de Dirk goedkoper.
De obesitas-brigade komt weer aan hun trekken.
Kinderen vallen meteen op door overgewicht.
Des te groter de kans dat ze eerder overlijden aan Kerona.
En dan hebben ze paradoxaal genoeg ook meestal joggingbroeken/trainingspakken aan. Maar misschien is dat voor het kickboksen ofzo.
Nee, dat komt door de sociaal zwakkere positie hoor ik net op tv. Daardoor ook meer Corona doden in deze groep slachtoffers van de blanke suprematie in Nederland.
@Rennieflox | 29-03-22 | 19:49: uiteraard. Want in Turkije en Marokko zijn geen dikke, arme mensen die in verpauperde huizen wonen. Turkije en Marokko hadden ook geen corona. Dat heb je enkel in Nederland...
Snacks eet ik buiten de deur en bij voorkeur niet halalal. Wil mijn huis niet naar een snackbar laten ruiken. Die lucht trekt overal in.
Frituren, ti-pan en hoermetten moet je altijd buitenshuis of bij anderen doen.
Standaard stelregel in ons huis.
Airfryer onder de afzuigkap.
@Lukiluuk | 29-03-22 | 19:12: Ja dat kan nog. Maar is geen frituur maar een oven.
Allemaal dikmakers voor onze allochtone vrienden. Letten jullie wel een beetje op jullie buikvet? Met kerona best een schadelijke combi
Bij mij gaat vet altijd zitten waar ik het niet wil.
@jaja | 29-03-22 | 18:49:
Ik ook, vreet me helemaal rot, en mijn vriendin wordt vetter.
Spijker spotte echter vooral witte en grijze mensen bij de vele cafetarias die hij bezocht.
@jaja | 29-03-22 | 18:49: Bij mij zit het vet op de bank <naar rechts kijken doet>
Ja, want nog meer vette en suikerrijke goedkope bewerkte rotzooi is precies wat deze doelgroep nodig heeft.
Prima, maar dan wil ik paasbrood en paaseitjes.
Ik las over een school die het Paasontbijt in de ban deed, want a) het valt in de ramadan en b) het merendeel van de leerlingen deed mee aan de ramadan. En dan zou het doel -verbinding- niet behaald worden.
Het lijkt mij dat hier, voor de leerlingen en ouders die wél Pasen vieren, een creatiever idee bedacht had kunnen worden dan Pasen in de prullenbak gooien.
@letopuwzaak | 29-03-22 | 18:50: Bij de ALDI maken ze reclame voor Paaszoenen ipv NEGERZOENEN
Hoho, dat heet tegenwoordig "voorjaarsbrood", "feeststollen" en "lente eitjes" ofzoiets. Want referenties naar christelijke gebruiken zijn kwets0nd voor een bepaalde groep die je niet mag noemen,
@gebochelde | 29-03-22 | 18:58:
Klinkt wel geil!
@letopuwzaak | 29-03-22 | 18:50:
Wat jij zegt, Louz. Al maken ze er Pamadan van. Het mag toch niet zo zijn dat onze cultuur systematisch het onderspit delft onder druk van de minderheid!
@MickeyGouda | 29-03-22 | 19:14:
Dat bedoel ik exact, Mickey. Huh, waarom is Harry gejorist? Ongezellig.
Waarom gooien ze nooit eens zakken hosti's in de aanbieding? Heb er al te lang geen meer gegeten.
Vanmiddag nog een hosti ham kaas gemaakt.
Ik als goed Katholiek vond die dingen te droog.
@jaja | 29-03-22 | 18:51: De priester had altijd wel wat smeermiddel na de communie.
@jaja | 29-03-22 | 18:51:
Klopt, bleven aan je verhemelte plakken!
@jaja | 29-03-22 | 18:51: Meneer pastoor ook, daarom slobberde die er altijd een wijntje bij.
@R. Skickr | 29-03-22 | 18:54:
Priesters smeerden en blijven jongentjes smeren...
Of ga ik nu te ver?
De hosti band.
@skoftig | 29-03-22 | 19:00:
Hahaha...
Alles voor na zonsondergang. Leuk gevonden.
Wat het daglicht niet kan verdragen?
Vanuit de niet bestaande islamisering wensen wij het hele land inmiddels een fijne Ramadan.
Hier in portugal kennen ze die snack cultuur niet die wij nederlanders hebben. Ik zocht tevergeefs naar iets met snacks op een luie zaterdagavond maar je vindt hier bar weinig op dat vlak.
In Lissabon zit een Nederlandse snackbar (Dutch threat) en het is een verademing. Ze maken er een heuse presentatie nog van ook dat het snacken gewoon lekker weer is. M'n portugese vriendin meegenomen en die was verkocht. Hadden gezamelijk voor bijna 50 euro snacks weg zitten vreten.
Dutch treat of Dutch threat? Is nogal een verschil.
Is ze altijd zo gretig?
@jaja | 29-03-22 | 18:38: Die was na 1 friet oorlog al vol. Ik daarintegen heb zitten vreten alsof de wereld morgen verging.
Probeert u haar vet te mesten zodat ze er niet met een ander vandoor gaat?
@Juffrouw op de fiets | 29-03-22 | 18:38: een bedreiging voor je hart en vaten...
Bifanas, Prego, Pica-Pau, Moelhas, Rissois en vele andere snacks. Menig establishment heet Snack-Bar.
@EmilioEsteves | 29-03-22 | 18:41: Die dingen komen me op ten duur de strot uit. Goede picanha of rodizio is wel lekker.
@Juffrouw op de fiets | 29-03-22 | 18:38: Ik vind het wel een goede naam; a treat for the senses and a threat for the arteries.
@rederijker | 29-03-22 | 18:44: Eens. Of het bijdraagt aan de verkoop is een tweede.
*franceschina!
Wel mooi dat je in dat land je vriendin kunt verkopen.
Er zit dan wel geen varken in.... maar dat maakt het nog niet halal.
Ssst!
Als winkel(keten) inspelen op Islamitische festiviteiten getuig van goed koopmanschap.
Zeker! Nou kijken hoe ie vaak ze nog iets aan mij verkopen.
@Klaas_de_Waal | 29-03-22 | 18:42:
Ik kan me daar dus niet druk over maken. Overigens winkel ik bij voorkeur bij de Jumbo.
@de IJsman | 29-03-22 | 21:03: tyfusduur en onleesbare folder.
Geven ze ook een paaseditie uit met een fijn Pasen straks?
Ja.
Niet meer naar de Dirk gaan! Dirk werkt ook al mee aan de islamisering van Nederland.
Ze frikandellen laten vreten is meer integratie dan ik hun kan aandoen
@Shoarmamasutra | 29-03-22 | 20:31: zoals die naarbinnengaan, komen ze er ook weer uit.
Ik verwacht met Pasen wel een ‘Zalig Pasen editie’ van Dirk.
Kerststol en Paasstol zijn nu Feeststol.
Het leven wordt er niet beter op.
@jaja | 29-03-22 | 18:33: juist en voor mij een reden om het niet te kopen. Ieder feest zijn tradities en is allemaal prima, maar dan wel consequent bij ieder feest de juiste termen gebruiken.
@Waargaathetheen | 29-03-22 | 18:49: u stelt de juiste prioriteiten.
Een soort van dirkpick naar de ramadan.
Dat mensen vallen over separator vlees snap ik niet want wel met spareribs het weinige vlees van de botten afkluiven, de slager lacht zich kapot want dit is ook separator wat jezelf toe past
Als het er trouwens op aan komt , is alle vlees separator of denk je dat varkens en koeien geen botten hebben ?
Trouwens vergelijk eens het aantal calorieën van een separator hamburger en een verse hamburger de laatste heeft er veel meer.
Dan heb jij niet de juiste spareribs gegeten. En calorieën zijn goed, alleen teveel calorieën niet.
Je bent idd wel erg simpel. Heb je voor jezelf bedacht wat separator vlees is of heb je er wel eens nader naar gekeken? Denk het niet want dan zou je weten dat het sowieso verboden is om rund te gebruiken voor seperator vlees ivm BSE. Maar eet lekker pink slime als je portemonnee daar blij van wordt.
Mekkafood is een heel slim bedrijf (net over de grens in Kaldenkirchen) waar bizar veel geld verdiend wordt. De ondernemer erachter is ook gewoon een Nederlander (W. van Eeuwijk) die dat heel slim heeft aangepakt - een enorme doelgroep die onze Hollandse snacks alleen vreten als Allah zijn goedkeuring geeft. It's the economy!
Je vergat 'stupid!'.
Ooit op de BBC een bedrijf in London gezien dat halal kipfilet maakte compleet met de tekst 'halal' op de dozen, de zooi was gecontroleerd en goedgekeurd door de plaatselijke imam en ging ook naar Mekka. De eigenaren waren moslims. Om de kipfilet wat meer volume te geven werd ze middels flink wat naalden geïnjecteerd met .... varkensextract.
Zelfde met Yildriz sauzen. De oprichter heeft de oer-Turkse naam Bram Muilwijk. Lol! Inmiddels gekocht door Remia.
@Mokum Kosher | 29-03-22 | 18:43: zo schaal ik de gemiddelde GS reaguurder niet in
@Basil Fawlty | 29-03-22 | 19:39: hahaha inderdaad. Zelfs dat krijgen ze zelf niet eens verzonnen.
Nou nou nou. Ze hebben buitenlands eten in de supermarkt. Wat errug. De spruitjes waren op zeker? Zure matten te duur?
We moeten die zuren voor straf helemaal volstoppen met nog meer buitenlanders !
Gatsie
9 topics eerder: Turken en Marokkanen wegens overgewicht vaker dood door Corona.
Inderdaad een mooie opvolging. Maar eigenlijk is het wel treurig dat er al slecht gegeten wordt bij de (armere) immigrant, wat eigenlijk alleen maar slechter wordt in Ramadan-tijd; vasten lijkt wel gezond, maar vasten voor een dag en dan jezelf volproppen met suiker en vet in korte tijd is niet echt heilzaam voor je lichaam.
Survival of the fattest, maar dan andersom.
Alsof de doelgroep Nederlands kan lezen.
Ik ruik een muffe spruitjeslucht hier.
Knijper op je neus..
Je woont nog bij je moeder?
@jaja | 29-03-22 | 18:27: beftips van Harrie!
@Lorejas | 29-03-22 | 18:27: ik verwijs naar m'n opmerking hierboven
Moeders houdt uw schapen binnen
Ik wist geeneens dat je met frikandellen ook kon iftarren.
Weer wat geleerd, toch?
Moet je voor iftarren gebukt staan? Dan kan het.
‘Geglazuurde suiker Donuts’, dat klinkt ook heel gezond. Slechts 1,59
Is dat inclusief suikertaks?
Er schijnt een verband te zijn tussen iftarren, suikerziekte, overgewicht en hogere mortaliteit bij covid19. Zie ook CBS cijfers deze week.
@Professor Superhirn | 29-03-22 | 18:26:
U weet echter dat de werkelijke schuldige de blanke man is
@theo-is-dood | 29-03-22 | 18:46: u bedoelt zeker de “witte” man.
PUnt is: het gif sluipt steeds harder ons landje binnen.
En daarom, suikertaks en vettaks!
40 stuks voor 6.99 van Halal Foods. Niet zo lekker als die van Beckers, maar prima gekruid. Niks mis mee dus.
Gadverdamme wat lekker..
Ik ga morgen een frituurpan kopen.
Frituurvet wordt schaars, de zonnebloemolie komt uit Oekraïne
Prima boodschappenlijst voor als die obese covid-patienten van de IC weer naar hun osso mogen.
Goedkoop stukje vlees voor bij de aardappelen.
Ach is het weer zo ver. Komende weken dus maar weer lekker een paar keer naar de lokale vreetschuur. Stuk rustiger in deze tijd, en ook nog prettiger publiek.
Suiker, koolhydraten en vet. Dat is vragen om diabetes en obesitas.
Zie de slachtoffers van de eerste Coronagolf..
Daar moet nodig een voorlichtingscampagne achteraan. En geen Dirk meer binnen 48 kilometer van een islamitische basisschool. Alleen nog Dirk III
You wanna Thai massage? You wanna mekkafoodsnack?
Ah 2 keer met happy ending
10 frikandellen voor 1,99€. Kun je dat überhaupt nog eten noemen?
Voor armoede gezinnen een verwenavond.
Kan altijd nog goedkoper. Aldi 20 stuks voor 2,69 en niet eens een aanbieding, standaard prijs.
Maken we er voor Eur 25 van.. Is het dan opeens wel te vreten?
Maar waar zijn die fucking paas stollen nog te koop?
Feeststol of lentestol. Racist
Ingrediënten: kippenseparatorvlees 70%, water, TARWEBLOEM, ui, tafelzout, specerijen, bouillon (gehydrolyseerd plantaardig eiwit (koolzaad eiwit, maïs eiwit), tafelzout), SOJA-eiwit, gist, antioxidant (ascorbinezuur), stabilisator (trifosfaten). Gewoon Halal!
Gewoon?
kippenseparatorvlees = slachtafval?
Dat hangt er vanaf hoe de kip is geslacht.
Nu even in het Spaans, kan ik naar de Spar en bakken.
@Basil Fawlty | 29-03-22 | 18:13: Is daar iets mis mee? De restjes die bij de slacht op de botten achterblijven worden er met borstels van de botten gehaald en gebruikt. Had dat weggegooid moeten worden dan? Nu wordt alle vlees van de kip (en ook koeien en varkens etc) gebruikt, anders zou het weggegooid worden en zijn die stukjes vlees voor niks gestorven.
@brie-de-penis | 29-03-22 | 18:20:
Gewoon een vraag hoor. Niet meteen zo gepikeerd reageren, is nergens voor nodig.
@Basil Fawlty | 29-03-22 | 18:22: misschien wat last van brie op z'n penis.
@Basil Fawlty | 29-03-22 | 18:13:
Nee! Afval bestaat niet als het bruikbaar is. Het is restvlees.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er lekkere frikandellen van gemaakt worden.
@aflaatverkoper | 29-03-22 | 18:53:
Ach so. Dank!
@VP732 | 29-03-22 | 18:39:
Ghehe.
Wat nou? Een retailer die zijn aanbod aanpast aan zijn klandisie? Het moet niet gekker worden mensen.
Frikanleuters!
Nee sorry eet tegenwoordig alleen bio vlees
Ik eet ook alleen nog maar vlees dat van dieren afkomt.
Uw portemonnee is ook van bioleder?
Ga niet meer naar de Dirk.
Ze zijn goedkoop ja, maar t spul is vaak niet te vreten.
Kwaliteit van aardappels is ook vaak bedroevend slecht> veel zwarte plekken en dat moet je allemaal wegsnijden, je hebt een berg afval van hier tot Tokio.
Hoogvliet dan maar.
Moet zeggen hun huismerk (gewoon) is best wel goed.
Met name hun pindakaas is een aanrader, de lekkerste die ik ooit gegeten heb.
Wat mij bij de Dirk altijd opviel is dat de houdbaarheidsdatum altijd snel verloopt. Vlees meestal nog maar 3 of 4 dagen goed.
Langer houdbare A merken vaak wel erg goedkoop, zeker in de aanbieding.
@je suis bier | 29-03-22 | 18:15: Komt waarschijnlijk omdat de omzetsnelheid lager ligt.
Tenminste... hier zeker.
Hoogvliet heeft veel meer klanten.
@je suis bier | 29-03-22 | 18:15: Bij de Dirk mogen ze na drie uur geen saucijzenbroodjes meer in de oven doen, "want anders blijver er teveel over.".
Dat zegt toch genoeg hoe "druk" het is.
Bij de Dirk bij mij in de buurt is het anders redelijk druk. Wat betreft het afbakken van broodjes, dat zal ongetwijfeld ook bij de Lidl en AH gebeuren. Exacte tijd ben ik je nog schuldig.
Zinloze vergelijkingen. Is gewoon heel locatiegebonden. Bij mij in de stad is de Hoogvliet weer enorm stil en Dirk juist erg druk. Wel grappig dat je het huismerk van de Hoogvliet prijst. Dirk en Hoogvliet hebben dezelfde inkooporganisatie en 90% van de huismerken is afkomstig uit dezelfde fabrieken.
De dirk hier valt niet tegen vind het een prettigere winkel dan appie.
Halalfrikandellen, ze worden je in bedrijfskantines ook door je strot geduwd. Je hebt geen andere keuze meer, en dat zie je steeds vaker. Je ziet ook best veel tenten die de echte bacon nu ook ingeruild hebben voor "kalkoen bacon" zodat het ook door moslims gegeten kan worden. We blijven ons maar aanpassen aan hun ipv andersom. Walgelijk.
Een beetje ondernemer houdt met alles rekening, zeker in de randstad. Een telefoonabonnement levert wel een BKR registratie op, maar het is een lening tegen 0% rente. Anders kunnen de moslims geen iPhone op afbetaling nemen.
Die kalkoen bacon viel me in Noorwegen ook op!
Kalkoen ham, gewoon uit de koeling. Kan je toch een tosti ham kaas maken.
De extra kilo's komen vast goed van pas bij de volgende Covid golf
Hahahah!… ik moest lachen :)
De vorige was nog niet dodelijk genoeg blijkbaar…
Hup Rotterdam..!!
Is dat niet heel erg duur? Ik dacht Dirk zo goedkoop was, maar bij de Lidl kosten 20 frikandellen nog geen 3 euro.
Dat zijn waarschijnlijk frikandellen die gemaakt zijn uit het afval van andere frikandellenfabrieken, plus wat er nog uit de hokken geschraapt werd.
Kerst wordt geen kerst meer genoemd (want niet inclusief he), maar een één of ander buitenlandse religiefeestje wordt natuurlijk wel gepromoot. Weg. Met. Ons. Om te kotsen. Bij Dirk ligt nationale trots ook in de vitrine.
Bij Knorr blijkbaar ook.
Dat is niet helemaal eerlijk van je images.app.goo.gl/pHM2xvkXijTCL9Dd8
Aangezien de olie op is dan maar op de barbecue?
Airfryer.
@Met_baard | 29-03-22 | 18:17: Gadverdamme, dat doe je je vrienden niet aan, dan nog liever alleen een broodje sla met komkommer en tomaat zonder hamburger.
@brie-de-penis | 29-03-22 | 18:23: ik gebruik de airfryer voor heel wat dingen waar ik vroeger een oven voor gebruikte. Tot het bakken van een pizza aan toe. Gaat perfect hoor.
Alleen frikandellen... Ja, als ze niet al voorgefrituurd zijn (dus met een mooi bruin kleurtje) kunnen ze er gek uitzien uit de airfryer (grijs), en dan bepaalt de inhoud hoe ze smaken. Deze van de Dirk zijn van zichzelf al niet te eten (in mijn opinie).
Dat is in gewicht omgerekend minder dan ik voor mijn huisvuil moet betalen.
Die ranzige goedkope baggerfrikandellen hoef ik niet. Koop altijd Beckers. Die vind ik lekker. Vooral met appelmoes. Gelukkig geen Dürk vün dü Brük hier in het dorp.
Oh dit zijn nog duurdere frikandellen. Maar toch. Mekkafrikandellen moet ik niet.
@Leptob | 29-03-22 | 18:06:
Beckers is ook tering ranzig. Gewoon opzoeken hoe je jezelf kan maken. Is een heel topic over geweest alhier!
@overVecht | 29-03-22 | 18:53: kipseperatorvlees, stukjes paard en nog wat organen.
@overVecht | 29-03-22 | 18:53: wat ik eruit kak, ziet er beter uit dan wat ik erin stop.
“Mekkafood snacks”???? Wat is dat?
Ik gok snacks van het merk Mekkafood. Iemand nog andere ideeën?
Bestaat al heel lang. U kijkt er in de supermarkt onbewust expres overheen.
Zeker dat het Dirk is, en geen Dürk?
Haha dat fontje met random stipjes her en der, prachtig.
ach, men schikt zich naar de lokale markt en men zal wel gek zijn dat niet te doen.
Appeasement! Weg met de vreemde portiekluchtjes!
REAGEER OOK