Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een deugwaardig Oekraïnertje in je huis, kijken en dr bij zijn, op = op!

Olga

En dan is er ook nog ramadanjournalistiek.

Vroeger. Ja vroeger. Toen was deugen nog simpel. Je nam een abonnementje op De Correspondent (daadwerkelijk lezen hoeft niet), stemde GroenLinks/D66, haalde bij De Slegte wat boeken over kunst voor op de salontafel en gespreksonderwerpen van dienst waren standaard 'Geenstijl maakt Nederland kapot', 'Wierd Duk is een Putinversteher' en natuurlijk 'ben jij deze zaterdag wel klaargekomen bij het lezen van een column geschreven door een krachtige vrouw over het 'taboe' doodgeboren kinderen/dooie moeders/joods verdriet/mijn dooie echtgenoot/niemand wil me doen boehoehoe/hee heb je mijn tieten al gezien ook al ben ik bijna 50+/menstrueren/de overgang/ik ben terminaal ziek dit is mijn dagboek, in Volkskrant/NRC/Trouw/Parool?' Maarja, dat was vroeger. Wil je tegenwoordig nog een beetje kunnen deugen dan moet je tenminste één Oekraïnertje in huis hebben genomen. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Want de Oekraïnertjes zijn inmiddels zó populair bij deugend Nederland dat ze niet weggaan voor onder de twee ton in euro en dan heb je een tweedehandsje van boven de 55 die zichtbaar d'r hele leven heeft gerookt en wodka heeft geslempt. Gevolg is dat alleen nog deugers die het kunnen betalen Oekraïnertjes in huis nemen om mee te deugpronken. De goeie modellen welteverstaan, liefst de exemplaren met blonde haren en blauwe ogen van begin 20 met opvallend feminiene eigenschappen en dito modieus voorkomen. Dus Claudia de Breij heeft er eentje. En Johnny de Mol. En Rien niet meer. En natuurlijk Deugen Is Godverdomme Mijn Doopnaam Nijenhuis. Die heeft net, voor de prijs van een leuk Amsterdams Vondelparkpandje, ene Masja in huis gehaald. En denk maar niet dat Als Deugen Kanker Is Sla Voor Mij Die Chemo Dan Gerust Over Nijenhuis erg lang wacht om zijn levende pronkstuk in te zetten waarvoor het ook is bedoeld, namelijk om mee te pronken. 

Hij had nog warme contacten bij het AD, vandaar dat hij daar de deugkolommen mag voldeugen met deugender dan deugdeug over zijn token-Oekraïnertje. Mooi hoor. Alle LINDA-lezende twitterkaboutertjes (V) hebben er ongetwijfeld alweer een dampende stijve van, zoveel hoopgevende verschilligheid. Precies waar '''journalistiek''' tegenwoordig voor is bedoeld, nietwaar? 

Maar toen Mohamed uit Syrië voor de deur van Eigenlijk Ben Ik De Biologische Vader Van Rutger Bregman Dat Kun Je Ook Wel Zien Nijenhuis stond was 'ie ineens niet thuis. En dat elftal Eritreanen Eritreeërs kwam er ook niet in. Nee, minderjarige alleenstaande gelukszoekers uit Noord-Afrika hadden bij chateau Deugen & Nijenhuis geen schijn van kans. Bij niemand niet eigenlijk. Geef ze eens ongelijk.

Maar een Olga, Ana of Raspoetina? Ja, nee, dan wél. Dan is opvang vanzelfsprekend. Dan klotst de hypocrisie, het met twee maten meten, de dubbele standaard en vooral het schaamteloze narcistische opportunisme tegen de plinten op als belastinggeld op de redactie van Ongehoord Nederland. Ter Apelers en Harskampers die geen Arabieren met oorlogstrauma in hun achtertuin willen zijn voor de dappere bakfietstweeverdieners racistische facisten die PVV stemmen, maar christelijke blanke vrouwen met ivoorkleurige postorderbruidgezichtjes gaan er bij de zevenvinkertjes in als Marx' woord in Leo Lucassen

Het zal ons benieuwen of er straks ook geruild kan worden met Oekraïnertjes, via een app ofzo. Dat als je een éénrussischeiige tweeling hebt je er ééntje kunt ruilen met iemand van verderop op de gracht: 'Ja, ik heb toch dubbel'. Vorstelijk majestueus deugen dankzij menselijk leed, schaken op het ideologische bord met pionnen van vlees en bloed, de wanhopige mens op de vlucht als ornament in het nooit perfecte decor van de zielledige post-hedonistische kosmopolietenburger. 

Sommige mensen zouden het cynisme noemen. Of mensenhandel. Of gewoon racisme. Of een trap in het gezicht van al die andere asielzoekers die te horen kregen dat er geen plek voor ze was, dat helemaal niemand ze wilde, dat ze niet welkom waren, dat de grenzen nou eenmaal dicht zitten, dat er geen woonruimte is en we natuurlijk niet zo ver kunnen gaan dat we vastgoed onteigenen alleen maar om asielzoekers te kunnen opvangen. Jammer voor je Aylan, had je maar Oekraïns moeten leren.

Waarmee we maar willen zeggen: het gaat wel degelijk om afkomst. En echt niet alleen bij rechtsstemmers, Bente Becker, PVV'ers en mensen met Canadese vlaggetjes in hun twitterprofiel. Alleen zeggen die het gewoon hardop. Zij wél.

En al wat nu zo koket deugt met hun Oekraïnertjes in de bijkeuken of tot appartementje verbouwde zolderkamer, als een exotisch negertje voor in de bediening of handtasje in de juiste bij de gordijnen passende huidskleur, zegt eigenlijk: 'Nee, ook wij willen geen getraumatiseerde vluchtelingen uit islamitische landen die bovendien ook nog eens alleenstaand en man zijn, maar blanke vrouwen uit christelijke landen zijn natuurlijk wél altijd welkom in overvol Nederland. Die wél!' 

Waarvan akte.

Reaguursels

Inloggen

Wat een emmer negativiteit zeg. Ken heel wat mensen die zich inderdaad beter kunnen associëren met orthodoxe christenen die door hen worden opgevangen, en ja, bij voorkeur liever hen als vluchteling, maar dat het om deugen zou gaan. Denk zelf dat ze het als morele plicht zien. En het zijn echt niet alleen dames van in de 20 die worden opgevangen, maar juist ook wat oudere moeders met puberkinderen en zo, maar ook bijvoorbeeld oudere mensen. Jammer, GS, maar vind dit een te eenzijdig ingekleurd stuk dat geen recht doet aan al die mensen die vanuit een moreel besef mensen uit een jonge democratie, de Oekraïne, opvangen met veel goede wil.

Jan, Leiden | 27-03-22 | 20:30
-weggejorist-
Goofy Goofball | 27-03-22 | 16:14

Heerlijk stuk dit. Spijker. Kop. Raak.

Goofy Goofball | 27-03-22 | 16:14

Nederland is momenteel niet meer in staat om nog meer mensen op te nemen, ook niet als deze uit Oekraïne komen. Kappen met die shit, het zijn en blijven buitenlandse zijinstromers en die hebben we hier al meer dan genoeg.
Fuckdeugerds.

Veepert | 27-03-22 | 11:14

Nou ja, mij kan men gelukkig niet beschuldigen van het meten met twee maten, want ik ben ook faliekant tegen deze instroom van Oekraïners. Nederland is met 17,5 mensen op dat hele kleine stukje aarde overvol. Je kunt niet maar doorgaan met het laten binnenstromen van nooddruftigen die hier allemaal een zwaar beroep gaan doen op de verzorgingsstaat, en bovendien nooit meer teruggaan naar hun 'eige' land. Ja, hoor, van die Oekraïners zullen er vast wel een paar nuttig en betaald werk gaan verrichten hier, net als die Syriërs, maar het gros zal uitkeringsafhankelijk blijven, want beschikt niet over de vaardigheden die hier in personeelsadvertenties gevraagd worden.

Oekraïense oorlogsvluchtelingen ontvluchten een oorlog, maar zodra ze de grens met Polen etc zijn overgestoken, zijn ze uit de bommen en granaten, en dus 'veilig'. Besluiten ze door te reizen naar bv Nederland, dan is er geen sprake van vluchten meer, maar van 'calculeren'. Dan verschillen ze niets meer van Syriërs, Eritreeërs, Afghanen, Somaliërs, en noem verder maar op. Het feit dat ze geen agressief, intolerant kutgeloof aanhangen, is m.i. een schrale troost.

Ook al die mensen die ik zie beweren dat Polen eea 'niet aankan qua aantallen', zouden beter moeten nadenken. Want wie bepaalt wat Polen wel of niet aankan? Bepalen zij dat? Of bepalen de Oekraïners dat? Noch ''wij'', noch de Oekraïners kunnen dat beoordelen, daar hebben we het overzicht niet voor. Alleen de Polen zelf kunnen dat bepalen, en als die op enig moment aangeven - bij 'Brussel'- dat het water hen tot de lippen stijgt, pas dán, en niet eerder, mag er m.i. 'herverdeeld' worden, en dan niet alleen over de paar landen die de voorkeur van alle migranten genieten vanwege de voorzieningen, maar over alle landen van de EU (waarbij je bv Griekenland en Italië zou moeten ontzien, want die hebben al genoeg te stellen met 'vluchtelingen'); je zou dan ook bv Oekraïners naar Ierland kunnen vliegen (dat land heeft vanwege zijn geografische positie gelukkig geen enkele last van de migratiestromen).

Pas in die situatie - een eerlijk herverdeling naar draagkracht over de hele EU - zou Nederland zijn deel moeten nemen.

Dr_Johnson | 27-03-22 | 11:00 | 6

@pete1023 | 27-03-22 | 11:49: Ja ik help het je hopen, maar ik weet niet waar die verwachting op gebasseerd is. Dit kan echt nog wel langer dan een paar maanden duren. En wanneer Rusland de oorlog wint, is het dan weer tijd om terug te gaan? Waar verhuizen die mensen in Bulgarije die tijdelijk in hotels blijven dan naar toe? Tijdelijke oplossingen genoeg, daar heb ik ook alle begrip voor. Eerste hulp in deze toestanden is ontzettend belangrijk. Alleen er is nooit een sluitend plan over hetgeen daarna moet gebeuren. Meestal komt het erop neer dat de rekening maar bij de maatschappij wordt neergelegd.

Dat geldt ook vaak indirect. Ik werk in de IT, een sector waar geklaagd wordt over het enorme tekort aan personeel. Ondertussen zijn de tarieven en salarissen sinds 2005 niet echt noemenswaardig gestegen.
Nou heb ik in het verleden met Oekraiense programmeurs gewerkt. Prima volk, goede werk ethiek, niks op aan te merken. Die mensen komen nou naar Nederland (tijdelijk) en die krijgen een baan aangeboden, met een salaris wat ver beneden marktconform is. Uiteraard accepteren ze de baan aangezien je nergens anders naar toe kan en je wilt bijdragen een de maatschappij die je heeft geholpen, maar je draagt niet bepaald bij aan de salarisontwikkeling van de bestaande werknemers populatie.
Zo'n werknemer gaat vervolgens op sociale media zich profileren als een barmhartige ziel die Oekraiense programmeurs maar even mooi uit de brand heeft geholpen. Daar word ik cynisch van

JanFTE | 27-03-22 | 12:12

@JanFTE | 27-03-22 | 12:12:

"Dit kan echt nog wel langer dan een paar maanden duren.''

Ook al zou het over, zeg, drie maanden over zijn, ze gaan echt niet meer terug, een enkeling daargelaten. Dat bewijst m.i. een lange en uitgebreide ervaring met 'vluchtelingen' uit alle windstreken. En je kunt nu al de redenen/excuses aan zien komen die dan aangevoerd gaan worden:

1) Ja, maar ik heb nu net een paar maanden werk in Nederland. Ik wil hier nu blijven.
2) Mijn man, de vader van mijn twee kinderen, is gesneuveld in de strijd tegen de Russen; ik heb niets meer om naar terug te gaan.
3) Ons huis is weggebombardeerd door de Russen; we hebben niets meer om naar terug te keren. Ik wil graag mijn man, de vader van mijn twee kinderen, laten overkomen in het kader van gezinshereniging.
4) Mijn twee kinderen zijn nu 'geworteld'; ze zitten op school en hebben Nederlandse vriendjes en vriendinnetjes.

En allerlei andere 'redenen', waarom ze wel graag terug zouden willen, maar het op dit moment helaas nog niet kan.

Na een paar jaar zal het godsonmogelijk zijn die mensen te laten terugkeren naar hun 'eige' land, net zoals dat met alle vorige tsunami's vluchtelingen het geval is.

En Nederland 'holt' in dit tempo naar de 20 miljoen inwoners. Moeten we niet willen, maar ja, wie ben ik? De half seniele oude deuger Han vd Horst staat op de Joop te juichen dat Nederland 'nog lang niet vol is'. Ook als we de 20 miljoen passeren, zullen dit soort mensen dat altijd blijven beweren.

Dr_Johnson | 27-03-22 | 12:36

@pete1023 | 27-03-22 | 11:49: Bedoel je zoiets als gast-arbeiders? Een gast en een vis blijven 3 dagen fris.

HenkyPanky | 27-03-22 | 17:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Een bekend Vlaams spreekwoord zegt: bezoek brengt altijd vreugde aan, is het niet bij het komen dan wel bij het gaan. De vraag is echter hoe lang dat "gaan" gaat duren.

discriminazie | 27-03-22 | 10:51 | 3

Ja, dat vraag ik me dan ook af! Een leuke jonge ukrainse in huis is leuk. Totdat je een nog leukere nederlandse tegenkomt. Hoe krijg je de oekrainse dan weer weg??

Als_je_me_nou | 27-03-22 | 11:04

@Als_je_me_nou | 27-03-22 | 11:04: Echt? jij denkt alleen aan een lekker wijf? ga eens uitzoeken wat daar allemaal gebeurt. Kijken of je dan nog zo'n geilbeer bent.

pete1023 | 27-03-22 | 11:22

Als het nou zo'n lelijke Oekraïense gast zou zijn, of een stelletje oid, prima. Maar nee hoor, geilbeer Nijenhuis haalt een fijn mokkel in huis en denkt dat dat ok is.

Elpefo | 27-03-22 | 09:52 | 1

Kan gewoon hoor, die zijn alleen wat duurder.

Patatter | 27-03-22 | 13:34

Jan heeft over Nijenhuis een leuk stukje geschreven.
https://www.briefjevanjan.nl/aan-hans-nijenhuis-4/

Kwakjeszalver | 27-03-22 | 09:51 | 2

Mooie samenvatting, wat een mies mannetje inderdaad die Nijenhuis.

2tribes | 27-03-22 | 12:31

Spijker op de kop.

The_Black_Knight | 27-03-22 | 14:11

Wanneer komen de nederlandse feministes in opstand? Jarenlang zeiken over glazen plafonds en ongelijke betaling.
Behalve als er gevochten moet worden. Dan is onderscheid prima. Dan is er opeens duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen. Terwijl er geen enkele reden is waarom een man van 24 met een geweer zijn vaderland verdedigd ook al was ie daarvoor gewoon bakker of magazijnmedewerker en een vrouw niet.
Dus ik verwacht van de nederlandse feministes dat ze massaal gaan roepen dat vrouwen tussen de 21 en 50 terug moeten naar oekraine om te vechten en dus hun steentje bij te dragen.

BoerKoekoek | 27-03-22 | 09:41 | 5

@BoerKoekoek; en waarom zouden inderdaad vrouwen zónder kinderen niet hun land kunnen verdedigen? Dat hoeft ook helemaal niet in gevechtsfuncties. Volgens mij is er werk genoeg in logistieke en medische en overige ondersteunende functies.

theo-is-dood | 27-03-22 | 11:53

@jufrouw theelepeltje | 27-03-22 | 09:53: Wil je 'dames' alsjeblieft niet verwarren met 'feministen'. Dat zijn twee heel verschillende zaken.

Grachus | 27-03-22 | 12:35

Ja vind ik als fitte vrouw of fighting age ook een beetje gek in deze hyper moderne tijden, het is toch ook hun land? En als ik dan lees dat ze uiteindelijk wel weer naar hun achtergelaten (groot)ouders terug willen, denk ik: waarom ben je dan vertrokken in the first place, ipv daar voor hun te zorgen? Van moeders snap ik vanzelfsprekend dat ze niet gaan meevechten, maar verder?

2tribes | 27-03-22 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Grappig om overal te lezen dat Oekraïners opeens modelmensen zijn. Ik heb 8 jaar gewerkt met gevluchte Bosniërs en geloof me: trauma en vluchten heeft op bijna iedereen hetzelfde resultaat. En dat is voor de omgeving niet fraai. Sociaal gewenst gedrag houdt een mens zo’n 3 maanden vol.

Arjan9401 | 27-03-22 | 09:31 | 3

De deugreflex en het willen tonen aan de omgeving wat voor een hoog deugniveau je hebt, wint het bij de deugbehoeftigen van het gezonde verstand. De Oekraïners gaan het na een paar weken ook al niet meer leuk vinden om met die rare Nederlanders samen te wonen en sociaal wenselijk met hen op te gaan. Reken maar dat die na een week al bezig gaan met het zoeken en vinden van betere alternatieven. Hun onderlinge netwerk functioneert uitstekend wat dat betreft. Het lijkt mij ook vreselijk om steeds maar het gevoel te hebben, dat je dankjewel moet zeggen tegen een deuger. Afijn, "De hel? Dat zijn de anderen!" en "Familie en vis, blijven drie dagen fris" zal ook hier volop gaan gelden.

Graaier | 27-03-22 | 10:29

Dit dus

Therrie | 27-03-22 | 10:47
-weggejorist-
2tribes | 27-03-22 | 12:37

Om al dat volk te huisvesten zijn miljoenen nieuwe woningen nodig.... gisteren op nieuws bouwmaterialen zijn steeds moeilijker te krijgen en worden onbetaalbaar, nog afgezien van steeds minder bouwvakkers die deze huizen moeten bouwen.

meneer Q | 27-03-22 | 09:18

Volk uit Arabische landen binnenhalen die ons haten omdat we niet in alllaaa geloven en onze levensstijl verafschuwen..... heb al eerder gezegd hier: liever 4000 Oekraïners dan 1 arabier.

meneer Q | 27-03-22 | 08:59 | 3

Liever geen van beiden. Niet dat ik tegen opvang ben van een door oorlog weggevlucht volk maar wel vanwege de puinhopen die linksen er vervolgens weer gewoonlijk van maken. Niet kunnen of durven terugsturen als de oorlog voorbij is, huurrechten voor 'gasten' en uiteindelijk een grote nieuwe onderklasse die aan de bijstand zal komen te zitten. Rutte en Kaag zijn de meest impotente mensen die er op deze aarde rondlopen. Grote mond, grote woorden maar uiteindelijk - zoals gewoonlijk- presteren ze he-le-maal niets.
Tip: opvang in de regio of zelfs in het achterland van de Oekraine

appeltjesgroeneweide | 27-03-22 | 09:03

De échte slachtoffers - Diegenen, voorzien van goede sociale hulp, afkomstig uit (Noord-)Afrikaanse contreien - Klagen nu al dat wij "racistj!!" zouden zijn - Omdat mensen momenteel in huis worden genomen bij de Koning, vrijwilligers, etc.

Het kwartje valt niet, dat de sociale woning voorraad OP is, doordat al die lui afkomstig uit Afrika hiervan in het (Recente) verleden gebruik maakten. Niet mijn persoonlijke idee, dat grootschalige hand op houden, maar linksdenkend Nederland wil dit graag. Het zij zo. Dit alles, i.c.m. een recente grootschalige bouwstop ("Hahaha! G..." - Nee, niet gaaf).

Landen als Marokko zijn niet in oorlog, niet arm en redelijk welvarend - Simpel. Ook verder naar beneden in Afrika, wordt er geen bloedige oorlog uitgevochten waarbij een op papier militair veel sterker land een ander Afrikaans land binnenvalt. Er heerst relatieve vrede - M.a.w. er is voldoende mogelijkheid om de corruptie in eigen landen omver te werpen en er zelf iets moois ("En gaafs! Hahaha") van te maken.

Dankbaarheid zou diegenen sieren, die onterecht roeptoeteren over een in Nederland vrijwel niet bestaand iets, doordat de huizenvoorraad op zijn beurt op is.

Nederlandop1 | 27-03-22 | 11:05

@appeltjesgroeneweide | 27-03-22 | 09:03: Inderdaad, indien tijdelijk in de praktijk ook echt tijdelijk blijkt te zijn, was er niet zoveel aan de hand en zouden de meeste mensen hier zich wel inschikkelijk tonen denk ik. Maar gezien de ervaringen in het verleden en het vertrouwen in onze overheid begint de rek er voor veel mensen wat uit te raken...

2tribes | 27-03-22 | 12:42

Even ter illustratie: het heeft misschien niet met racisme te maken, maar meer met cultuur: mensen hebben misschien liever niet een Afghaan in huis, omdat zijn cultuur letterlijk zegt: de Kufar is een minderwaardig mens. Of ze nu groen, blauw of geel zijn maakt dan niet uit, het blijft niet compatibel. Iemand uit de Oekraïne komt uit een cultuur met hard werken, christelijke waarden en hier en daar wat corruptie. Net als in Nederland dus. Prima compatibel. Mag een winkeleigenaar zèlf beslissen wie hij in zijn winkel laat? Jazeker! Mag ik zelf beslissen wie ik in mijn huis laat? Jazeker in het kwadraat! En daar heeft niemand, maar dan ook niemand ook maar iets over te bepalen. Vooral linkse NIMBY-deugerts niet.

Gladiator Fap | 27-03-22 | 08:55 | 4

Dat christelijke maakt alleen nog geen goed mens van een mens. Je haalt toch een 2e wereld burger met dito normen en waarden naar een 1ste wereldland. Want als christendom zo goed zou werken dan zou Rusland ook niet hebben aangevallen...

appeltjesgroeneweide | 27-03-22 | 09:04

@JJMS | 27-03-22 | 09:00: Ik ben ook bang dat we van dit deuggedrag wel eens spijt zullen krijgen. Ook mensen uit Oost-Europa hebben andere cultuur. Denk er maar eens aan dat Oekraïne het op 4 na meest corrupte land ter wereld is/was. En dat komt niet door het drinkwater of zo.

discriminazie | 27-03-22 | 10:32

Nee dat mag een winkelier of restauranthouder zeker niet.

2tribes | 27-03-22 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Even wat vraagjes.... hoe lang blijft een vluchteling bij je wonen? En wat gebeurt er met die vluchteling na die tijd? Gaat de vluchteling weer terug? En als je de vluchteling na een week al zat bent.. wat dan?

SoepKip | 27-03-22 | 08:50 | 2

Als ze een beetje lekker is, is het misschien wel voor het leven. Maar het is en blijft een vluchteling, dus misschien vlucht ze weer weg. Of ze dan teruggaat? Geen idee. Als je haar na een week al zat bent, dan kun je proberen haar te ruilen op ukraineswap.org,

Stijlicoon | 27-03-22 | 09:00

De lockdownhondjes en -katten werden gewoon bij het asiel afgeleverd (als de diertjes 'geluk' hadden).

2tribes | 27-03-22 | 12:47

Hi-la-ri-teit straks alom,
als er straks tienduizenden tot honderd duizenden deugnederlanders voor misschien wel tien jaar lang vast zitten aan die 'oekrainertjes' en de overheid weer een kei- en keihard faalt een passende oplossing te vinden.

Ondertussen zit Ahkbar uit het veilige-landie nog steeds in Ter Apel, strooit de minister van immigratie met huizen onder somalische migranten als of het snoepjes zijn maar roomblanke kees van 32 woont dus nog thuis bij pa en ma en natuurlijk bij de oekraientjes thuis. Ik zie uit naar het moment en zal die Nederlanders smakelijk gaan uitlachen, zeker.

hallofreen | 27-03-22 | 08:45

Wij hebben een tweejarige zoon. Nou, dan heb je bij tijd en wijle Putin in huis. Gelukkig niet vaak, maar in combinatie met een Oekraïner is dat niet verstandig….

Quichegerechtigde | 27-03-22 | 08:37

Als ik al iemand in huis zou nemen, dan bepaal ik zelf wie ik in huis neem. Moslimmannen is gewoon nee, vanwege onderbuik en natuurlijk omdat het laffe vluchters zijn die hun vrouw en kinderen in de ellende achter laten.

En als dat niet gezegd mag worden, dan verzin ik wel een reden. "Ik kan niet zeggen waarom, maar mijn gevoel zegt nee" is daarin een prima argument.

Zoelense Hobbyboer | 27-03-22 | 08:34 | 1

Dit.

Gladiator Fap | 27-03-22 | 08:57

Wij hebben er ook 1. Prima valt niemand lastig. De dame slingerde meteen tinder aan en slaapt nu al regelmatig bij een vent. Die laat er geen gras over groeien.

Zatkniss | 27-03-22 | 08:26 | 4

Nee. Zou mijn vrouw niet leuk vinden.

Zatkniss | 27-03-22 | 08:54

Die hoopt er zo natuurlijk een permanent bezoekje van te maken.

JJMS | 27-03-22 | 08:55

ZO zal dat met veel vluchtelingen gaan die een beetje ondernemend zijn. Prima ontwikkeling dunkt me. Die hebben straks NL kleinkinderen hoor, zo gaan die dingen.

Elpefo | 27-03-22 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik krijg (natuurlijk) wel eens visite uit Nederland, die dan een weekje (of twee) blijven. Hartstikke gezellig, veel lol, te veel drank em fijn dat ze er zijn.

En na die ene (of twee) week is het zalig dat ze weer weg zijn en het normale leven weer zijn gang gaat. Kinderen, kleinkinderen, ze zijn allemaal even welkom, genieten. En dan die zalige rust als ze weer weg zijn, lekker weer je eigen bedoeninkje.

Ik moet er in mijn nachtmerries niet aan denken wildvreemden voor onbepaalde tijd in mijn huis op te nemen, geen moslim van 24 die beweert 12 te zijn, maar ook geen meid, al is ze nog zo mooi en lief, uit Oekraïne.

bergsbeklimmer | 27-03-22 | 08:01

Volgens de bekende politieke tactiek is angst het beste medicijn om mensen in toom te houden en schandalen naar de achtergrond te verdrijven. Wat zeuren die toeslagouders? Oekraïne dat is erg. Wat zeuren die Groningers nu? Mariepoel dat is pas erg. En de rest van het lijstje van woningnood, discriminatie bij woningtoewijzing etc. mag u zelf aanvullen. Waar zijn de tijden van revoluties gebleven?

Zemko | 27-03-22 | 07:01

In Nederland zijn we gewend dat de mannen eerst naar Nederland komen en daarna de vrouwen en kinderen. Bij de Oekraïners komen de vrouwen en kinderen eerst en de mannen misschien nooit meer.

Jan de Vries | 27-03-22 | 04:24 | 3

Precies dat. Dan kunnen we ze aanhouden als Au Pair of simpel zelf hertrouwen.

Alle gekheid op een stokje. Een Syrier van 18 of Olga uit het artikel van 18, dan voel ik me meer op mijn gemak in mijn eigen huis met Olga. Waarom? Vrouw, vriendelijk, Engels, rechtse normen, tas vol met merkkleding blijkbaar en; Life Of Boris.
/me gaat verder met squatten in zn Adidas. Niemand mag hier komen. Was hypothetisch.

Justhenk | 27-03-22 | 06:08

@Justhenk | 27-03-22 | 06:08: Het zou ook kunnen dat je na een zware werkdag tot de vaststelling komt dat Olga met alles weg is .

likmegaties | 27-03-22 | 07:37

Als dat ook het geval zou zijn geweest in het geval van noord afrikaanse mensen had de PVV wel eens heel klein kunnen zijn.

Urbanus_2.0 | 27-03-22 | 08:49

Ik zit er de laatste tijd steeds vaker over na te denken om een schoonmaakster in te huren voor een dagdeel of twee per week, maar nu denk ik ineens: hey, misschien moet ik ook maar een Oekraïense vluchtelinge? Is er ook een website met foto’s - liefst meerdere poses in verschillende outfits - waar ik er één op deugkrediet kan bestellen? Het liefst op maat en helemaal naar eigen smaak vormgegeven, maar als dat niet kan dan wil ik vanuit de goedheid van mijn hart wel wat minder nauwkeurig zijn.

Ceristimo | 27-03-22 | 01:13

Triest verhaal van Rien uit Limburg (bron : Telegraaf), de man haalde een gezin met schoonmoeder en 4 kinderen in huis, 7 mensen in 1x... dat is ook een beetje teveel van het goede, (ook al kende hij ze van vakantie in Oekraine), begin er met 1 of hooguit 2... ik heb er ook weleens aan zitten denken, maar precies wat Rien zegt... je bent je privacy kwijt en de kosten lopen op van WGL.

Keyboardspeler | 27-03-22 | 00:29 | 2
-weggejorist-
Von_Erdinger | 27-03-22 | 00:48

Rien is een mauwzak die zeurde over drukke kinderen. Die mensen zijn daar misschien 1,5 week geweest en wil nu gecompenseerd worden.

Snaajoe | 27-03-22 | 08:54

Vanaf 2015 hebben de Visegrad landen categorisch geweigerd om 'hun aandeel' in de vluchtelingstroom op te vangen en dat zijn er inmiddels minstens een miljoen. Dan lijkt het mij fair dat ze nu een groter aandeel nemen in de huidige vluchtelingenstroom uit Oekraïne. Uitruilen mag ook.

Joris Beltsin | 26-03-22 | 23:51 | 6

en gelijk hebben ze!

vranac | 27-03-22 | 09:54

@Asteroid-B612 | 27-03-22 | 09:26:
Helemaal prima, ik ben het zelfs met u eens dat het onzalige plannen zijn. Ik zou het dan ook helemaal prima vinden dat de Visegrad en andere freeloaders werkelijk 'doei' doen. Maar daar hebben ze dan weer nooit de ballen voor want gratis geld uit Brussel (dat nota bene wordt opgehoest door dezelfde landen die ze alleen laten staan in de opname van vluchtelingen). Het is een kwestie van lusten en lasten delen of anders opzouten. Zo moeilijk lijkt me dat niet.

Joris Beltsin | 27-03-22 | 10:43

@Joris Beltsin | 27-03-22 | 10:43: De EU is een economische samenwerkingsverband. Op basis daarvan zijn die landen toegetreden. Pas de laatste 20 jaar hebben de West-Europese Deuglanden van de EU een dwingende morele entiteit gemaakt. Net als het bieden van geld aan Erdogan, is het verketteren van de Polen en Hongaren dat zij geen derdewereld tuig willen opnemen, niets anders dan chantage om het eigen falen (een volslagen idioot asielsysteem) te verbloemen. De realiteit zit de Deugers in de weg en dat willen ze niet erkennen, dus moeten andere maar bloeden. Ieder heilsideologie, of het nou Communisme, Nazisme of 'Weg-met-Ons' is, laat liever de hele boel de pleuris in lopen en dan het eigen gruwelijke ongelijk te moeten erkennen.

Grachus | 27-03-22 | 12:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ik ken afvraag... opeens kunnen er wijken, dorpen, stadskernen uit de grond worden gestampt vr oekraniers maar wij hadden reeds een groot woningtekort vr eigen bevolking en toen kon er niks.... hoe dan????

TantevanCharlie | 26-03-22 | 23:49 | 5

Een Nederlander is in eigen land een 5e rangsburger,dat weet je toch wel?

streknek | 27-03-22 | 06:11

Gevalletje nood breekt wet.

matatwork | 27-03-22 | 08:56

Je bent blank èn Nederlander dan sta je al op achterstand.

meneer Q | 27-03-22 | 09:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb er geen problemen mee dat ze hierheen komen, want Oekraïners zijn over het algemeen prima mensen. Ze staan aan 'onze' kant en dat kan je absoluut niet zeggen van het volk uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Snap sowieso niet waarom we mensen binnenlaten die ons haten en hier alleen voor het gratis geld komen.

Maar we moeten wel realistisch zijn vind ik. Die Oekraïners doorkruizen meerdere veilige landen, zoals Polen en Duitsland. Die landen hebben veel meer ruimte dan dat wij hebben. En wij hebben onze sociale huurwoningen al weggegeven aan kansloos volk dat nooit uit de outkiering gaat komen, dus die woningen zullen ook niet vrijkomen.

Argo182 | 26-03-22 | 23:45 | 2

Amen

eldiablo | 27-03-22 | 05:53

Polen heeft momenteel 2 meloen Oekranïers opgevangen..

Snaajoe | 27-03-22 | 09:03

Veel vluchtelingen zullen neem ik aan niet bij iemand thuis terecht komen. Ze gaan eerder naar een asielzoekerscentrum.
Zouden ze de Mo's en Igors gewoon mixen?

bitterpete | 26-03-22 | 23:39 | 1

Die Mootjes veroorzaken altijd ruzie. Het schijnt dat er vaak ruzie is tussen zwarte Afrikanen en Noord-Afrikanen. Maar ook tussen Moslims en niet-Moslims. Dat primitieve gedrag uit hun land van herkomst nemen ze gewoon mee.

Maar ik denk niet dat ze Oekraïense vrouwen/meisjes tussen de Moslims gaan zetten. Dan is het gewoon wachten totdat eentje wordt aangerand, omdat dat in hun ogen normaal is om te doen.

Argo182 | 26-03-22 | 23:55

Weet iemand toevallig hoeveel Sunnitische Nederlandse moslims in 2015 en daarna Syrische Sunnitische moslims in hun huizen onderdak hebben verleend?

Ik heb daar zelf nooit iets over gelezen.

Indien je als Sunnitische Nederlandse moslim zijnde in 2015 en daarna woonruimte over had in je huis, maar ervoor koos die woonruimte niet ter beschikking te stellen aan Sunnitische mede-moslims die beweerden vluchteling te zijn, wie ben jij dan om boos ‘discriminatie’ te roepen richting Nederlandse blanke mensen wanneer zij woonruimte in hun huis nu wel ter beschikking stellen aan Oekraïeners met wie zij op hun beurt een band hebben?

Zij doen tenminste nog wat. Jij deed niets.

Discriminatie-roepers en zelfreflectie. Blijkt nogal een dingetje te zijn in bepaalde kringen.

Kompromat | 26-03-22 | 23:39

Little Liza kwam ook uit de Oekraïne, iemand nog recente pica’s?

eerstneukendanpraten | 26-03-22 | 23:08 | 1

Misschien is het intussen lodderige Liza

Shoarmamasutra | 27-03-22 | 21:13

Lekker stelletje opportunisten. Zich helemaal nestelen in Oekraine, maar als er stront aan de knikker komt, zijn ze als eerste weg. En NL mag nu ook deze heren opvangen.

langelat | 27-03-22 | 12:35

Tsja, "vluchtelingen", die te beroerd zijn om het land mee te helpen te verdedigen. "Vluchtelingen" komen enkel en alleen voor de lusten, niet voor de lasten. Lekker volk.

Grachus | 27-03-22 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Te ruil:
Tweerussischeiige eenling voor éénrussischeiige tweeling

Piet-Kietelaar | 26-03-22 | 23:02

"U hoeft opvang voor Oekraïners?"
"Mooi dan plaatsen we daar tijdelijk wat gelukszoekers uit veilige landen"
"Wat zegt U? U wilt alleen Oekraïners uit Oekraïne die op de vlucht zijn voor de oorlog?"
"U bent een racist. Met U willen we niet samenwerken"

Osdorpertje | 26-03-22 | 22:37 | 1

Dit dus....

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:43

Ben blij dat ik me niet hoef af te vragen of ik ook vluchtelingen in mijn huis moet opnemen. Geen ruimte over. Verder luidt het spreekwoord niet voor niets: gasten en vis blijven drie dagen fris.

matatwork | 26-03-22 | 22:30 | 3

Er past er vast wel een op de bank

Graftak | 26-03-22 | 22:32

En anders laten je gasten je misschien wel bij de vissen slapen.

funda | 26-03-22 | 22:35

@Graftak. Of rechtop naast de stofzuiger in de gangkast.

Bull-Sunnyboy | 26-03-22 | 22:37

Er passen veel veldbedden in een leegstaand kantoorpand of een sporthal. Niet luxe, wel onderdak en veiligheid.

MickeyGouda | 26-03-22 | 22:28 | 6

@Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:57: Tja, op de één of andere manier voelen wij ons blijkbaar altijd meer geroepen dan al die anderen. Zelf hoop ik vurig dat alle opgevangen Oekraïners t.z.t. weer terugkeren naar hun land. Temeer daar ik vermoed dat we wederom aankijken tegen botsende volkskarakters.

MickeyGouda | 26-03-22 | 23:05

@MickeyGouda | 26-03-22 | 23:05: Belangrijkste item dat ik bij cultuur in Oekraïne vind is dat grootouders een grotere rol spelen bij de opvoeding van de kinderen dan hier het geval is. Ik moet er niet aan denken dat wijlen mijn schoonmoeder mijn kinderen had opgevoed. Maar verder zie ik vooralsnog weinig redenen tot wrijving tussen de culturen.

Zupschufter | 27-03-22 | 00:11

@Zupschufter | 27-03-22 | 00:11:
Afgaande op de actualiteit zijn Oekraïners vergeleken met Nederlanders in ieder geval stukken feller en hebben ze aanzienlijk meer vechtlust. Dat temperament komt ze van pas in de strijd tegen de Russen, maar hier kan het voor frictie gaan zorgen. Daar hebben we al genoeg mee te maken.

MickeyGouda | 27-03-22 | 01:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een onzinverhaal. Het is logischer dat Oekraïners naar een Europees land gaan dan dat ze naar Saoedi Arabië gaan, of zo. En omgekeerd geldt dat ook. Het is voor een Syrier niet logisch om maar bijvoorbeeld Nederland te gaan.

Gewinflipt | 26-03-22 | 22:27 | 2

Zo is het gewoon.
Maar gewoon is niet meer gewoon.

Jana39 | 26-03-22 | 22:30

Waardeloos verhaal inderdaad, valt ook niet mee om af en toe een opstel te schrijven.

Geilbaard | 26-03-22 | 22:31

Diepe buiging voor Annabel Nanninga die een vluchteling in huis nam toen niemand dat deed, en het niet aan de grote klok hing.
Annabel DEUGD niet, ze deugt gewoon.

www.rtlnieuws.nl/economie/column/3857...

Nuuk | 26-03-22 | 22:25 | 2

Ik ben verliefd op een ander.

jaja | 26-03-22 | 22:28

Heeft ze die nog?

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:28

Best jammer dat we in dit land met groeiende tekorten aan alles de grenzen hebben opengegooid, en alle nog beschikbare huisvesting door bureaucraten laten vullen.
Misschien moeten wij ons gaan voorbereiden op het opvangen van miljoenen Jemenieten, zonder dat dat uiteraard de opvang van Syriers, Afghanen, Noord- en Midden-Afrikanen en ook de Oekraniers daardoor in gevaar komt.
Om maar even een klein deel van onze planeet te benoemen.

funda | 26-03-22 | 22:24 | 1

Bruls zou roepen: "kan wat pijn doen, maar allemaal een beetje opschuiven dan gaat het prima".

meneer Q | 27-03-22 | 09:13

@Bert, eigenlijk stel je t zelfde als linkse lul Lucassen.
Ik vond t helemaal niet hypocriet van die deugen. Het is logischer om iemand van eigen cultuur op te vangen.
En ja, natuurlijk showen ze hun goedheid, of buiten ze zelfs uit. Maar ben nog steeds van mening dat de Oekraïners die opgevangen worden er blij mee zijn.
En qua ‘import’ heb ik liever hen, dan een stel potentiële terroristen.

Mr.Nuance | 26-03-22 | 22:21 | 2

Dan heb je het stukje niet goed gelezen. De deugers willen nu wel vluchtelingen in huis nemen (maar ze zeggen er niet bij omdat dat vanwege de kleur is), maar geen Arabier of neger (waarvoor ze dan een smoes hebben). Terwijl de PVVers zoals ik, dat zonneklaar zeggen: opvang wel voor mijn buurvrouw terwijl haar man de brand aan het blussen is, maar niet voor een vent uit verweggistan die zijn gezin in het brandende huis achterlaat.

langelat | 26-03-22 | 22:28

Wat Langelat zegt. Je begrijpt de kern van het stukje niet.

blikjegrolsch | 27-03-22 | 00:04

Waar zijn de antifa aanhangers trouwens? Al onderweg naar Lviv? Marioepol? Want Putin was toch fascist of zo? Hebben die nog plaats voor Oekraïense vluchtelingen in hun kraakpanden? Of is dreadlocks daar de mode? Hoe werkt dat?

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:16 | 12

Putin is geen Fascist.
Hij heeft een jaar of 18 dat land wel goed bestuurd.
Sinds 2 maanden is ie doorgeslagen.
En hoe het komt weet niemand.
En al het gelul in talkshows ben ik ik ondertussen zat.
Niemand kan in zijn hoofd kijken.
Maar dat kan ook niemand bij mij.

jaja | 26-03-22 | 22:49

@Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:39: Omdat Bob altijd het gelijk aan zijn zijde heeft, daarom, verder kun je het beste het een beetje laten sudderen.

Je hebt overigens wel een puntje hoor, er lopen daar lelijke Nazi's rond daar in een uniform met runentekens i.c.m. een blauw geel vlaggetje, de elite troepen van de nationale garde...

nos.nl/collectie/13888/artikel/242049...

BadPatNL | 26-03-22 | 22:59

In 18 jaar niets gedaan, zelf en zijn vriendjes de zakken gevuld. De gemiddelde Rus is geen steek verder gekomen.

Ray Skak | 27-03-22 | 10:48
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat ik dan niet begrijp is dat alleen vrouwen mogen vluchten uit de Oekraïne. Mannen moeten vechten. Hadden we nu niet net afgesproken dat er geen onderscheid gemaakt zou worden tussen sexen? Zijn er soms geen topfuncties binnen het Oekraïense leger? En is daar geen quotum? Of is het een gebrek aan deeltijd banen binnen dat leger? Zeg me niet dat vrouwen niet kunnen vechten want dat roept de vraag op wat zij dan doen binnen het Nederlandse leger behalve dan het quotum halen. Nee, als die Oekraïne bij de EU wil horen dan houd je ook de vrouwen tegen bij de grens om te vechten

Mark van Leeuwen | 26-03-22 | 22:12 | 10

Hoe zat dat eigenlijk in die islamitische landen , moesten daar dan de vrouwen vechten aangezien hier in West Europa zowat alleen jonge kerels aankwamen ?

Castor12 | 26-03-22 | 23:42

@Arachne | 26-03-22 | 23:09: Maar hoeven vrouwen niet te vechten voor hun land? Kunnen ze eindelijk concreet die eeuwige genderongelijkheid bestrijden, laten ze het massaal afweten.

2tribes | 27-03-22 | 12:57
▼ 7 antwoorden verborgen

-delete-

Zwizalletju | 26-03-22 | 22:09

Nijenhuis. Een man van 60 die een bloedmooie Oekraïense in huis neemt van 27. Hahahaha. WTF

YoMoms | 26-03-22 | 22:06

Het slaat ook helemaal nergens op in welk tempo Nederland gereed gemaakt wordt voor de opvang van misschien wel 100 duizenden Oekrainse vluchtelingen. Ik ben klaar met de vluchtelingenmarkt. Iedereen denkt maar hier te kunnen komen en het handje op te houden zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen en te proberen hun eigen land naar eigen hand te zetten. Waarom rennen al die Oekrainse vrouwen weg? Wie gaan er koken voor de mannen die vechten? Flikker op. Mijn hart zit best op de goede plek. Maar mijn hart is ietwat aan de kleine kant om de hele wereld er warm van te laten worden.

Leptob | 26-03-22 | 22:06 | 10

Uw hart zit niet op de goede plaats. Vraag me af of u er een heeft. U bent er klaar mee! Nou en? Ik raad u aan toch eens ergens langs te gaan waar deze vluchtelingen zijn. U moet echt een hart van steen hebben als het u niet raakt.

JayJay | 26-03-22 | 23:26

@bobdobalina: wat houd je tegen?

Menko76 | 27-03-22 | 10:50

I'm with you. Ik ben ook klaar met al het volk uit de hele wereld dat Nederland en alle mooie voorzieningen hier uitmelkt en ondertussen op ons kotst. Ik bedoel daarmee niet eens de Oekraïense vluchtelingen, maar alle niet Nederlanders die ik ken, die hier dankzij belastingvoordelen, uitkeringen, AOW, zorgstelsel en ander leuks een mooi financieel bestaan hebben en in hun eigen land een appartement achter de hand houden voor als het hier over een poosje niet meer leefbaar is en Nederland dan voor dood achterlaten. Nul loyaliteit en wederkerigheid.

2tribes | 27-03-22 | 13:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat een heerlijk stukkie.

osolemio | 26-03-22 | 22:05

De naïviteit van die figuren die denken wel eventjes opvangcentra te kunnen spelen ten koste van de eigen huisvrede. Treinramp in slow motion. Ik deel mijn woning met niets of niemand en dat bevalt meer dan uitstekend.

de IJsman | 26-03-22 | 22:05 | 2

Komen betreffende drivers wel achter na een weekend. Visite voor een avondje. Dat idee.

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:07

Ach hier op het platteland worden in mijn omgeving best wat mensen opgevangen. Ik geloof dat het hier ook kan omdat er veel aanleunwoningen / bijgebouwen zijn. Dan heb je minder prive met de mensen te doen en krijg je minder snel frictie dan wanneer je in je vinexwoning ruzie om de afstandsbediening zit te maken.

Snaajoe | 27-03-22 | 09:24

kan ik er ook 1uitkiezen (kleur ogen,cup maat)?

Spychopaat | 26-03-22 | 22:02 | 4

Tuurlijk, als je geld genoeg hebt, kan alles.

* Il Principe * | 26-03-22 | 22:06

@Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:06:
Afghaanse urologen zijn de besten.
Ze snuffelen even en weten gelijk wat je mankeert..

jaja | 26-03-22 | 22:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ja! Gooi het stamcafé maar open. Heb zin an een biertje of twee. X

TantevanCharlie | 26-03-22 | 22:01

Is het soort van mensenhandel? Kan je kiezen wat voor vluchtelingen je krijgt? Wel/niet Engels sprekend bijvoorbeeld? Moet Oekraïens zijn? Dat idee?
Stel je opvang beschikbaar krijg je ineens 5 Afghaanse"tolken"?

Vragen vragen vragen

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 21:58 | 1

Goeie vraag ja.
Je verwacht een lekkere Svetlana, vlotte Ulyana, flirty Sofia, of rondborstige Anastasia, en wat KRIJG JE ?? Smelly Abdul uit Afghanistan. Nee dat is niet goed.

Asteroid-B612 | 27-03-22 | 11:02

Maar.... gaan ze ook weer terug? Het overgrote deel van de Belgen in WO I wel. De rest -militairen- bouwden tenminste nog een muur van dankbaarheid.

balustrade | 26-03-22 | 21:56 | 1

Als Putin in de onderhandelingen zegt: grens blijft dicht, mannen mogen land verlaten....

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 21:59

Helemaal solidair/betrokken/invoelend/mensch/niet geborneerd.... maar toch eventjes liever niet bij mij in de buurt svp.Laren/Blaricum/Baarn...

grapjasz | 26-03-22 | 21:54 | 1

De deugers kunnen wat mij betreft echt scoren qua opofferingsgezindheid als ze er Islamofacisten uit Noord Afrika, Afghanistan of Syrië bij nemen. Kijken hoe groot hun medemenselijkheid is en hoe lang ze het vol houden in hun Gooise deugdorpen. Of een pro Rus die in de afgelopen acht jaar gebombardeerd is in de Donbass.

Graaier | 26-03-22 | 22:03

In het ene land vechten de vrouwen tegen de onderdrukking en in het andere land de mannen tegen de onderdrukker.

van stampij | 26-03-22 | 21:52 | 5

@jaja | 26-03-22 | 21:57: Nou... in ieder geval minstens van 2 walletjes eten/beffen/pijpen ... voor ieder wat wils en omgekeerd.. begrijp U.

grapjasz | 26-03-22 | 22:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Is ook logisch wel. Mensen die bijna allemaal teruggaan als dat weer kan, uit de regio zijn en ja inderdaad ook op ons lijken. Goed om te zien dat Nederland gewoon gastvrij is.

Het brein erachter | 26-03-22 | 21:51 | 3

Dat bijna allemaal kunt u gerust weglaten. Iets met geworteld en een uitkering.

U-boot | 26-03-22 | 21:56

Zeker. Dat beweerden ze ten tijde van Wir Schaffen Das ook over die Syriers. Gaan we dat terug gaan sprookje nu weer oprakelen?

Lorejas | 26-03-22 | 22:15

@Lorejas | 26-03-22 | 22:15: dat succes is voor herhaling vatbaar
Wat voor oorlogen komen er na Rusland/Oekraïne?
Zet de poort maar vast open voor Ethiopië en de mooie dan daar waar Egypte last van gaat krijgen..
Of een ander land wat naar de typhus gaat. Iedereen is welkom

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:21

Vriendinnen van mijn vrouw zijn Oekraïne,. Het is een drama. Een drama. Alles gaat kapot. Alles.

Red shirt | 26-03-22 | 21:50 | 13

@BobDobalina | 26-03-22 | 22:19:

Totaal geen probleem.. Hij heeft het zwaar, deelt dat met ons en daarmee is de kous af, denk je niet..??

Op een bepaald moment, als er niks gebeurt en dingen blijven zoals ze zijn en daar nog iets over zeggen, ja, dan krijg je wel eens commentaar...

Geen reden om de man af te branden, wel om er iets van te vinden...

neonreclame | 26-03-22 | 22:24

@neonreclame | 26-03-22 | 22:24: Precies! Ga dan daar heen die vrouw achterna, ik zou me sowieso stilletjes mokkend kapot schamen in zo'n situatie, maar goed niet iedereen kan schakelen.

Dat appartement van 750k plus zal ook wel niet meer opbrengen wat eerder zo nodig geroeptoeterd moest worden, kinderen die op kosten van de Nederlandse staat hier moesten komen studeren zal ook wel anders gaan lopen, apart dat in een 3 maanden opeens alles zo anders kan worden?!

Hey, mensen die openlijk anderen buitensloten in de Coronahoofdstukken mogen nu ook wel eens voelen hoe het is om buitengesloten te worden, en dat door degene die het dichtstbij moesten zouden staan, geen grammetje medelijden mee.

Blijkt zo meteen het beleid van die overheid waar je eerst zo achterstond opeens de doodsteek vanwege het geluk van je kinderen omreden een boycot vanwege een verkeerd paspoort...

Overigens wel mededogen met die burgerpaupers in Oekraïne, die hebben er niet om gevraagd om genomen te worden door zowel het Westen, het Oosten en het corrupte thuisfront achter de knoppen.

BadPatNL | 26-03-22 | 23:27

@Badpat: geheel juist.

Lorejas | 27-03-22 | 00:58
▼ 10 antwoorden verborgen

Al eerder gezegd wil helemaal geen vluchtelingen ook niet uit Oekraïne nada zip rien... Is wel een keer klaar gok ik zo...

niv01 | 26-03-22 | 21:47 | 1

U heeft niks te willen....
Wen er maar aan.

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:00

Iets met rekt het niet, dan scheurt het wel. Of was het nou andersom?

Gervano | 26-03-22 | 21:46 | 1

Met geweld lukt alles.

grapjasz | 26-03-22 | 21:48

Het erge is dat deze mensen een gezin in huis nemen en dan naar de gemeente een hele mail sturen met allerlei zaken die door de gemeente geregeld moeten. Kindje was nog maar 1 dag in Nederland en het moest al op zwemles (waar voor iedereen een wachtlijst is) en kindje moest ook per se naar de dichtstbijzijnde school, omdat hun eigen dochter daar ook op zit.

Keihard deugen, maar een ander mag het allemaal regelen.

Keutels | 26-03-22 | 21:45 | 5

Ok, maar opnzich is in huis nemen al een forse geste. Moet je dan alles betalen en regelen wat ze elders ook krijgen?

Shoarmamasutra | 26-03-22 | 21:48

@Shoarmamasutra | 26-03-22 | 21:48:
Nee, ze (vluchtelingen) krijgen 75 euro pp., max 125 euro per gezin per week die ze moeten betalen aan het 'gastgezin'. Daarover moeten onderling afspraken over gemaakt worden.

Keutels | 26-03-22 | 21:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Opvang in de omgeving, en vooral niet voorbij point of no return

apek00l | 26-03-22 | 21:44 | 4

@Shoarmamasutra | 26-03-22 | 21:50: dat wil de EU toch? Polen en vluchtelingen opnemen? Nou, daar kunnen nog wel 10 miljoen bij. Komen ze hier niet...

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:04

@Shoarmamasutra | 26-03-22 | 21:50: Dan betalen we Polen en de Polen bouwen noodvoorzieningen. Als we het nieuws moeten geloven (en dat moeten we) is Rusland feitelijk verslagen.

Arachne | 26-03-22 | 23:04
▼ 1 antwoord verborgen

Men vindt het nu nog ontroerend maar straks als er 100000 Oekraïners komen, ben ik benieuwd of wij de gewenste solidariteit en voorzieningen kunnen opbrengen

thanseeuwen | 26-03-22 | 21:42 | 7

@Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:03: Ja.. met sauna/wodka/lekkere wijvon.

grapjasz | 26-03-22 | 22:07

@Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:03: Ik zie ze hier in de buurt. Zijn met hun eigen auto gekomen en huren vakantiehuisjes. In Polen zitten mensen met geld in hotels.

Jana39 | 26-03-22 | 22:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik hoorde van de vrouwen daar dat er volop geworven werd voor sensuele diensten.
Ik ga ze zelf niet in huis nemen hoor. Mijn huis is mijn thuis en zelfs met mijn beste vrienden zou ik het meerdere weken lang niet snel uithouden, waarom dan met een wildvreemde wel.

Shoarmamasutra | 26-03-22 | 21:38 | 3

Iemand uit Ukraine in huis nemen kun je doen en ik ook.
Maar dan moet er wel wat Engels of Duits worden geluld.
Kunnen ze dat niet zou ik het nooit doen.
Je moet wel een beetje kunnen communiceren met elkaar.

jaja | 26-03-22 | 21:41

dus ook niet voor een uurtje?

oblix | 26-03-22 | 21:55

@jaja | 26-03-22 | 21:41:

Taalles geven doe je door je mond te laten spreken Harry. Je hart mag ook.
Jij kunt dat.

De nachtploeg helpt vast mee om alle bergen te beklimmen.

Milton_Styx | 26-03-22 | 22:07

Reken maar dat na een paar weekjens de lol er snel afgaat .... gewoon omdat ze "alles" anders doen... iets met toch een Kultur verschil.... schmieren tandpasta onder hun oksels en poetsen hun tandjens met deodorant.... think about it..!

grapjasz | 26-03-22 | 21:37 | 2

Het valt mee. Al is de vraag wel eens wie nou decadent is. Hun katten zijn niet gewend aan droogvoer bijv.

Shoarmamasutra | 26-03-22 | 21:52

Oekraïeners delen onze cultuur, en ze zijn bovendien moediger.
Islamieten niet, en ze hebben meestal een erg foute mentaliteit.
Omdat we in een vrije wereld leven hebben we de keuze.

Nonkel Frituur | 26-03-22 | 21:36 | 5

Welke keuze hebben we dan? We MOETEN vluchtelingen opvangen.

Gervano | 26-03-22 | 21:49

@Gervano | 26-03-22 | 21:49: Toegegeven, het is jammer dat we niet mogen ruilen. 1 Oekraïener erin, 1 zonnebanktype eruit.

Nonkel Frituur | 26-03-22 | 22:04

@Gervano | 26-03-22 | 21:49: nee maar helpen is wel humaan
Zorg,onderdak en voedsel
Terug zodra oorlog over is

Therrie | 27-03-22 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, het is weer eens wat anders dan zielige negertjes kopen in Afrika...

Zwezerik | 26-03-22 | 21:35 | 4

@Zwezerik | 26-03-22 | 21:41: Je kan trouwens ook mannetjes kopen van 60 jaar oud... https://files.catbox.moe/u9ehql.MP4

Zwezerik | 26-03-22 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

In 2014 wilden we ons nog distancieren van Oekraïne met als voornaamste reden corruptie.

Wat betekend dit als wij tienduizenden Oekraïners in ons land laten wonen?

Schwanzeleber | 26-03-22 | 21:34 | 5

@Schoorsteenveger | 26-03-22 | 21:48: Oekraïne was en is zeker en vast niet corrupter dan België. En laat ons de vele Nederlanders niet vergeten die maar al te graag gebruik gemaakt hebben van het systeem om in Oekraïne firma's op te richten. Daarom hebt u goedkope groenten uit bokaal in uw lokale supermarkt.

Nonkel Frituur | 26-03-22 | 22:10

@Schoorsteenveger | 26-03-22 | 21:48: Zelensky is de handpop van Kolomoisky, een oligarch uit de Oekraïne. Hij wordt gezocht omdat hij voor miljarden fraude heeft gepleegd met een bank. De Oekraïne is nog steeds in handen van enkele oligarchische families en die trekken nog steeds aan de touwtjes. Het land was ongebonden, neutraal tot aan de Maidanrevolutie in 2014. Toen het westen zich naar binnen drong. En de oostelijke regio's worden al jaren bestookt, beschoten en onderdrukt door Zelensky c.s.

Arachne | 26-03-22 | 23:01

Tsja, de vvd heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen een te klein verlies geleden aan raadszetels, sneu voor die beleidsmedewerkers en docenten die de nodige eurotjes mislopen en nu hopelijk hun lidmaatschap opzeggen.

vranac | 27-03-22 | 10:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Een Svletlana, Olga of Ludmilla kan ik wel aan hoor.
Geen probleem.

jaja | 26-03-22 | 21:33 | 2

Ik zou maar voorzichtig zijn hoorrr... want ze houden je jongeheer vast als een bezemsteel..! (een goede vrind in vertrouwen mij huilende bekend..!)

grapjasz | 26-03-22 | 21:41

Nou ik ken een Svetlana,... daar wil je niks mee

miko | 26-03-22 | 21:56

Dus wacht even: mensen zijn wel bereid moeders met kinderen op te vangen die vluchten uit een oorlog maar mensen zijn niet bereid jongemannen op te vangen die een ideologie aanhangen waarin gesteld wordt dat iedereen anders minder is en waarvan het een beetje schimmig is wat ze hier doen.

Quelle surprise!

JohnLocke | 26-03-22 | 21:32 | 4

En als je indertijd zo'n viriele Syrische man in huis had genomen wist je niet zeker of de volgende dag je kop nog op je romp stond... Want - is aangetoond - er zaten ook IS-aanhangende terroristen tussen. En niet slechts één, twee of drie...

Aristotalloss | 26-03-22 | 22:11

@Aristotalloss | 26-03-22 | 22:11: cultuur gaat ook niet samen
Moslims overheersen en alles is haram
Jij moet je aan hun aanpassen en geen respect voor vrouwen

Therrie | 27-03-22 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Een hele goedkope au pair, helemaal niet zo’n slecht idee.
Kan ik er gewoon een bij Ter Apel uitkiezen?

kapotte_stofzuiger | 26-03-22 | 21:32 | 4

Een schande dat dit statuut nog steeds is toegelaten. Wettelijk vergunde slavernij sinds de jaren '60. Iemand uit de buurt (een advocaat nota bene) dacht een jonge Oekraïense au pair te mogen misbruiken. Ik kwam het te weten. Hij draagt nu een kunstgebit.

Nonkel Frituur | 26-03-22 | 21:47

Je kan ze zelf halen in Polen.

SailingDuck | 26-03-22 | 21:54

@SailingDuck | 26-03-22 | 21:54: of rechtstreeks uit de Oekraïne, alleen is pakketpost wat lastig de laatste tijd...

Is dit nog nieuws? | 26-03-22 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
neonreclame | 26-03-22 | 21:31 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen