Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leo Lucassen, hou toch eens een keer JE MUIL

Larmoyante jammertosti en zijn strontvervelende sterfheuvel

Sinds de oorlog in Oekraïne is uitgebroken, is Leo Lucassen nog dieper in zijn modderige schuttersputje gekropen. Hij staat kniediep in de dode stromannen om zich heen te schieten naar Nederlanders die graag willen helpen om vluchtende Oekraïeners een veilige haven te bieden. Want Nederland is voor Oekraïne - of je het nou leuk vindt of niet - toch een soort Opvang In De Regio. NOU. Dat zint de gesjeesde historicus gillende hystericus dus helemaal niks. Want Middenoostiërs in rubberboten worden teruggeduwd naar hun eigen bidmat terwijl roomblanke Kievgezinnetjes met open doorzon ontvangen worden door vaderlandse Vinexgezinnetjes. Die mogen zelfs bij Claudia de Breij, die daar uiteraard mee koketteert op televee bij de Azovshow met Lvivbach. Waarom? Blond haar en blauwe ogen natuurlijk. Dus racisme (dixit de regio-NPO). Of gewoon, omdat we liever niet te veel Last Nighters uit Sweden willen wegens - sorry Leo maar de waarheid is hard - onverenigbare culturele en religieuze verschillen. En omdat we, in tegenstelling tot Leo, niet allemáál op de eigen autochtone arbeidersonderklasse willen schijten, louter omdat zulks zo bon ton is in semiwetenschappelijke opiniekringen. Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Als we de Vervelende Veiligelandiërs in Ter Apel zien, denken we: 'As die arme buschauffeurs en winkeliers zich maar weten te redden'. Maar wanneer we een volgepakte Audi Q5 met Oekraïense nummerplaten zien rijden op de Ring A10, denken we: 'Kijk, die redden zich wel'. Dus. Eerst je eigen huis vullen met dobbern... dawahdrommels, dan pas anderen verwijten dat ze niet jouw persoonlijke favoriete huidskleurstalen in hun logeerkamers huizen, Leo. Verder zijn we al lang blij dat Beatrice de Graaf de Lucassenlijn deze ronde eventjes niet kopieert, want die heeft al een andere plagiaatzaak aan haar lange rokken.
UPDATE: "Vanaf volgende week 1250 Oekraïners per dag naar gastgezinnen, verwacht Takecarebnb". Hoeveel mogen er bij jou, Leo?
UPDATE: Zelfs de koning vangt blanke Oekraïense vluchtelingen op.

Polen die buurlanders opvangen: SLECHTE MENSEN!

Social
Social

Hoopt ie nou dat we Oekraïeners gaan haten?

Social

Geweld in zanderige stammenlanden is echt iets anders dan Europese Koude Oorlog

Social

Reaguursels

Inloggen

Leo lucassen is geen wetenschapper maar een propagandist.

Raazaba | 22-03-22 | 07:32

Meneer is ook nog lid van de Koninklijke Academie van Wetenschappen.
Dat is net zoiets als het lidmaatschap van de VN-mensenrechtenraad van Rusland, China en Cuba.
Sowieso zijn er weinig instituten in Nederland die zó vervuild & moreel kromgegroeid zijn geraakt als het instituut "wetenschap".

Peter Emile | 21-03-22 | 23:52

De Oekraïense vluchtelingen zijn ons natuurlijk nader a/h hart. Ik schaam me er helemaal niet voor. Dit zijn mensen die verwant zijn aan ons en onze cultuur hebben, hoe gek het misschien ook klinkt. Dit kun je niet zeggen van mensen uit sterk Islamitsche samenlevingen die ook nog eens uit een schaamtecultuur komen

Zwizalletju | 21-03-22 | 23:45 | 1

... En die bovendien spugen op alles waar we hier voor staan.

Peter Emile | 21-03-22 | 23:53

Wauw, de Koning heeft nog wat leeg staan. Dat is niet hetzelfde als zelf opnemen hè! Zelf opnemen betekent samen ontbijten en 3 x per dag uitlaten

Johan1235 | 21-03-22 | 20:05

Nee, ik doe het niet. Ik laat mij niet wegjorissen voor Leo Lukassen, maar OMG wat zou ik graag hier veel ranzigs over Leo willen opschrijven. Een van de meest enge figuren van Woke Links. Een totaal onacceptabel figuur.

Grachus | 21-03-22 | 19:18 | 1

De sukkel kan niet eens normaal vervoegen...

2tribes | 21-03-22 | 21:31

Eerste woorden van gevluchte Oekrainsche vrouw met kinderen in interview: 1) werk 2) school. Dat valt net zo op als dat het goed voelt. Need I say more….

DenkTank | 21-03-22 | 18:12

Is het écht belangrijk wat deze Leo er van vindt? Lijkt me niet...

laatmijmaareffe | 21-03-22 | 18:02 | 1

Nepwetenschapper. Ik neem die knul niet serieus. Zouden die Oekraïense vrouwen en kinderen ook zoveel betalen aan de mensensmokkelaars als die mannen in die bootjes?

Rico Tampeloerus | 21-03-22 | 19:00

Het is een gotspe wat er allemaal op de universiteit rondloopt. Het zijn opvangcentra geworden van incapabelen. De bezuinigingen op de psychiatrische zorg, zijn we op de faculteit terug. Heb het vooralsnog niet over de studenten.

vanvandaag | 21-03-22 | 17:55 | 3

zijn = zien

vanvandaag | 21-03-22 | 17:56

Links deugzwammen kunnen ze meestal wel heel goed. Dat is inmiddels ook wel een vereiste voor een positie aan de universiteit. Wetenschappelijk hoeven ze niets te kunnen.

radiatorknopje | 21-03-22 | 18:16

Lucassen is directeur van het IISG. Vroeger was dat een onderzoeksinstituut dat ontzettend goed bekend stond en kwaliteit leverde. Spijtig hoe dat dan gaat.

Bataafje | 21-03-22 | 20:19

"Vluchtelingen" uit t MO? Met een lijnvlucht afgeleverd in Wit Rusland. Polen: +1. En Hongarije voldoet ook ruimschoots aan zijn quotum. Of mogen we alleen moslims tellen?

vladimirows | 21-03-22 | 17:38

Leo is erg gepest op school en dat zullen we weten ook.

nikolaos | 21-03-22 | 17:27 | 1

Leo wordt nog steeds gepest, door mij.

tis_wat | 21-03-22 | 17:31

Wanneer kraamafdelingen van ziekenhuizen in elkaar geschoten worden ga je niet ja maar dit of dat lopen mekkeren, dan betoon je je medeleven of houd je je bek, gewoon uit restecp.

Die lulhannes maakt ook steeds allerlei historische vergelijken met allerlei immigrantengroepen maar negeert doelbewust dat die immigrantengroepen langzaam in het grote geheel opgingen (bestaat er nog een hugenotengemeenschap?) terwijl zelfs 3e generatie Turken en Marokkanen voor 80-85% alleen binnen de eigen kring trouwen en zich voortplanten. Het is slechts 1 voorbeeld van hoe hij nogal slinks 'wetenschap' misbruikt.

geenspam | 21-03-22 | 17:19 | 1

Niet echt heel sterk argument. Die kraamafdelingen worden in het MO ook aan puin geschoten. Grote verschil is echter wel. Oekraine is meer regio, dan het MO. En de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat hij gevoeliger is voor leed dat op 2000 km geleden wordt, dan voor leed dat op 4000 km geleden wordt. Waarschijnlijk zien we Oekrainers als meer verwant met ons dan mensen die nog verder wegwonen. Gelukkig maar. Anders zaten we de hele dag te huilen en mee te leven met alle ellende in de wereld.

JB86 | 21-03-22 | 18:07

Gister zat Leo vermomt als Jan Jaap van der Wal bij Dit Was Het Nieuws. Meteen maar uitgezet.

klimaatsloper | 21-03-22 | 17:02

Heeft Leo al onderzocht hoeveel Oekraïners in ons land mochten komen inwonen bij Nederlanders-met-een-migratieachtergrond?

Wering | 21-03-22 | 16:50 | 3

voltreffertje!

KeesBruin | 21-03-22 | 17:04

Oei die zit.

Weetje71 | 21-03-22 | 17:36

Die moet je twitteren naar Leo! Geniaal.

Nuuk | 21-03-22 | 17:39

Weet Lucassen dan niet dat Nederland 90.000 Syriërs heeft opgenomen?? Bovendien is de aard van dit conflict totaal anders dan die eeuwige tribale en religieuze twisten in het MO en Afrika. En laten we vooral niet vergeten, dat het nu vrouwen en kinderen betreft die op de vlucht zijn voor daadwerkelijk oorlogsgeweld. Terwijl al die jonge mannen uit het MO en Afrika hier veelal naar toe komen met heel andere motieven.

Rationa | 21-03-22 | 15:59 | 4

Is natuurlijk een verschil tussen vluchten en asiel zoeken.

plaksnorhater | 21-03-22 | 16:59

Het zijn er 115.000.

Dr_Johnson | 21-03-22 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Marieke Hoogwout zegt dat we binnen een paar weken meer dan miljoen vluchtelingen opnemen. Ik gok dat Marieke beter kan schrijven dan tellen.

Joris Beltsin | 21-03-22 | 15:44 | 2

Polen...

De paus | 21-03-22 | 16:03

Volgens mij had Marijke het over Polen. Want Leo klaagt over het feit dat Oekrainers wel naar binnen mogen maar die andere vluchtelingen niet naar binnen mochten.

EmilioEsteves | 21-03-22 | 16:26

In Polen en de andere landen worden Oekraïne ers gewoon gezien als broedervolk, en gelijk hebben ze. Het verleden in West Europa heeft inmiddels wel uitgewezen dat sommige dingen gewoon niet verenigbaar zijn wegens te verschillende denkbeelden, geloven en opvattingen. De Polen hebben gewoon heel goed geleerd van de fouten van de deugneuzen landen zoals wij er helaas ook 1 zijn. En gelijk hebben ze.Er zijn genoeg landen waar deze mensen ook veilig zijn en waar ze veel beter passen. Dag Joris.

Bari Oomsma | 21-03-22 | 15:38

Wat je ook, kan doen!.. heel die Leo Lul niet lezen.

jan druif | 21-03-22 | 15:36 | 1

precies! Beter voor je bloeddruk!!

knalrode lippenstift | 21-03-22 | 15:48

Vorige week zat er bij Johnny een vrouw die destijds Syrische vluchtelingen opnam. Ze noemde dat letterlijk "een zwarte bladzijde" wegens totaal andere normen en waarden. Desondanks probeerde ze het nu toch weer met Oekraïnse vluchtelingen, dat bleek echt een verademing te zijn wegens veel meer compatible. Bovendien zie ik nu vrouwen en kinderen bij de opvanglocaties in Polen geduldig en ordentelijk wachten. Dit in tegenstelling tot agressieve testosteronbommen van "fighting age" die rookbommen en granaten richting grenswachten smijten. Maar goed, de standaardreflex dat we dan racisten zijn is alweer gegeven vanuit links.

R.F.Pickering | 21-03-22 | 15:12

Potjannogwat, laat ik nu volgens Lucassen een racist zijn. Gelukkig maar! is de kans dat ik echt niet deug weer een stuk minder. Die vogel spoort echt niet.

Peter Rottevanger | 21-03-22 | 15:10

Volgens de VN zijn er meer dan 80 miljoen vluchteling en volgens Lucassen moeten die allemaal bij pvv-ers in de straat, polder, bos, strand, zolder, kelder.

zokanhetookja | 21-03-22 | 14:53 | 1

Prima

Therrie | 21-03-22 | 16:46

"Universitair?" ... aandacht besteedt...

nancystjago | 21-03-22 | 14:48

Als islam/moslimlanden niet zo'n slecht imago hadden hoe intolerant ze tegenover andere godsdiensten staan/stonden zouden deze problemen niet ontstaan meneer Lucassen. Wat let u net als links licht Freek de Jonge om niet een paar Syriers in huis te nemen - cynisme uit.

Slough | 21-03-22 | 14:43

Nederland heeft niet als enige de verantwoordelijkheid om iedere vluchteling op aarde binnen te laten. En als je dan toch moet schiften, dan liever geen religieus gestoorden. Of mensen met een te grote educatie, welvaarts, of emanciepatiekloof.
….En zo kom je toch uit bij wél Oostblokkers maar geen zandbakkers.

Zeddegeizot | 21-03-22 | 14:37 | 1

"En als je dan toch moet schiften''

Maar er wordt helemaal niet geschift.

''….En zo kom je toch uit bij wél Oostblokkers maar geen zandbakkers.''

Maar al die zandbakkers krijgen we evengoed op ons bordje. Daarom is dat hele asiel/vluchtelingensysteem al vele jaren volkomen failliet.

Dr_Johnson | 21-03-22 | 17:13

er zijn plaatselijke overheden die aansturen op centrale opvang. Dat isoleert mensen en maakt ze afhankelijk.

Oekrainers in huis nemen is riskant, het blijven vreemden, maar je krijgt geen gejengel als van "dat mag niet van mijn geloof".
Het ligt voor de hand dat Oekrainers voorlopig niet terugkunnen en dat er best wel veel komen.
Opvang bij particulieren kan dan zorgen dat ze snel de taal leren en snel ingepast worden in onze samenleving. Het zijn immers geen (functioneel) analfabeten, goed opgeleid en min of meer gelijke blik op de wereld, althans eentje die niet à contrair is zoals met muzelmannen. De afgelopen dertig jaar is ook wel genoegzaam gebleken dat de Oekrainers aansluiting willen bij het Westen.

Heurtebise | 21-03-22 | 14:37
-weggejorist-
Hiram | 21-03-22 | 14:31 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Zijn er al stickers voor op de brievenbus geen Syriers/wel Oekrainers.

de euro middenweg | 21-03-22 | 14:28 | 1

´Nee, wel stickers met "Islam vrij huis", is dat ook goed?

jan huppeldepup | 21-03-22 | 15:27

Lucassen is verkozen tot lid van de Kon Ned Academie van Wetenschap omdat bij zo leuk Twittert, de rot in de academia zit echt heel diep.

bijna_raak | 21-03-22 | 14:26 | 1

Politiek

zokanhetookja | 21-03-22 | 14:54

1250 per dag. Dat is wel heel andere koek dan 'ongeveer 900 per week.'
Beseffen die gastgezinnen wat ze in huis halen? Gaan ze naar een AZC als het niet bevalt of worden ze als tegenvallende Corona-honden aan een boom gebonden?

gestoptmetroken | 21-03-22 | 14:19 | 1

Ik ben blij dat er zoveel gastgezinnen bereid zijn om echte vluchtelingen daadwerkelijk in huis te halen. Na alle gelukszoekers die niemand hier wilde is dat meer dan bemoedigend.

nieuwe_Deen | 21-03-22 | 14:31

Al vaker gezegd hier op Geenstijl:
Liever 4000 Oekraïners dan 1 godsdienstgestoorde arabier.

meneer Q | 21-03-22 | 14:13

Leo Lukassen vergeet voor het gemak dat Europa, met Nederland als land waar veel moslims op afkomen als vliegen op een stronthoop, heel veel moslims heeft opgenomen sinds 2015. Dat dat voor Nederland helemaal niet zo goed heeft uitgepakt vanwege de hoge kosten en overlast die een deel van die mensen veroorzaakt, is een reden dat we niet meer zo happig zijn op mensen uit het Midden-Oosten. Degenen die terug zouden kunnen naar eigen land, willen niet omdat ze hier lekker profiteren van de geboden voorzieningen. Ook hebben we geen respect voor mensen die vrouwen en kinderen achterlaten in land van herkomst en zelf hier naartoe komen. In vrijwel elk Arabisch land ontstaat het conflict intern, omdat het om een stammenstrijd dan wel tegenstelling Sjiïeten en Soennieten gaat. Het land wordt niet aangevallen door een buurland. Als laatste: Leo Lukassen is een hypocriet stuk vreten. Hij weet verdraaid goed waarom moslims hier niet populair zijn - en desondanks toch opgevangen worden.

Toos Bevergeil | 21-03-22 | 14:08 | 2

Ik zie u schrijven niet zo happig meer zijn. Euh mag ik u er aan herinneren dat er met het "nieuw" kartel er geen enkele verandering is of gaat komen qua import van deze lui. Maw. Het zijn dezelfde aantallen plus de Oekrainers.

DrachiR | 21-03-22 | 16:52

@DrachiR | 21-03-22 | 16:52:
Ik ben toch zo benieuwd waar/hoe we al deze mensen gaan huisvesten de komende jaren, en welke effecten zij gaan hebben op woningmarkt, arbeidsmarkt, lonen, belastingen, zorg, onderwijs, pensioenen en last but not least leefbaarheid en infrastructuur van ons ultra volle kleine kikkerlandje. Maar ik zal wel egoïstisch zijn. Natuurlijk is het zaak dat de slachtoffers van deze totaal nutteloze oorlog een veilig en goed tijdelijk heenkomen geboden wordt, maar ik zie bij deze aantallen grote obstakels voor een gezonde gezamenlijke toekomst,..

2tribes | 21-03-22 | 21:48

Ephimenco heeft zich hier op 9 maart over uitgelaten. Hij vindt het van hetzelfde niveau als uitlatingen van Baudet. Kan.
'Ook al vang je nu miljoenen Oekraïners op en in een jaar bijna een half miljoen asielmigranten uit andere regio’s in de EU, een egoracist met islamofobische trekjes blijf je. Als je het mij vraagt, vind ik dit onwelriekende proza in zekere zin van Baudet-niveau.'

www.trouw.nl/opinie/je-kunt-miljoenen...

grietmetgroenefiets | 21-03-22 | 14:02

Laat Lucassen eerst maar eens uitleggen waarom het rijke en nabijgelegen Saoedi-Arabië geen enkele Syriër heeft opgenomen. Niet één.
Denken dat blanke mensen voor de hele wereldbevolking verantwoordelijk zijn, en niet-blanken voor niemand - dat is pas racisme.

J.P.Drapeau | 21-03-22 | 13:58

Laat gaan die Leo L. Hij raakt nu in paniek omdat zijn wereldbeeld en het bijbehorend verdienmodel aan gruizels gaat. Hij weet niet beter. Beetje zielig wel. Iemand die hem liefdevol kan opvangen?

forecastle | 21-03-22 | 13:58 | 1

Hij kan terecht bij de moskee hier om de hoek.

jan huppeldepup | 21-03-22 | 15:30

Is dit ook geen opruiing? Wat mij betreft kamertje naast die andere volksmenner.

Valka | 21-03-22 | 13:57

Leo wie? Laat maar, weer iemand die denkt dat hij belangrijk is waarschijnlijk.
Het is heel eenvoudig, Oekraïne is een Europees land, naar het oosten vluchten kan niet want daar komt de vijand vandaan dus, die trouwens ook in het noorden zit onder een iets andere naam (Belarus), naar het westen dus. Of we nu willen of niet , gevluchte Oekraïners zijn ons probleem.
Gevluchte Syriërs zijn dat in mijn ogen niet, die hebben een hele grote en vooral lege Arabische wereld waar ze naar toe kunnen. Dezelfde taal, cultuur en religie en in veel Arabische landen geld zat. Waarom moeten wij die problemen oplossen?

Jafco | 21-03-22 | 13:55 | 1

Het probleem is meer dat veel andere mensen hem belangrijk vinden.
Tout weldeugend links loopt met hem weg.

LD69 | 21-03-22 | 13:58

Is natuurlijk ook allemaal vies vuil racisme en zo. Klopt helemaal. Aleppo is ongeveer even ver rijden als Kiev en bijna in de regio en ja inderdaad, Aleppo is ook door de Russen plat gebombardeerd. Maar ik zie ook verschillen. Behalve qua kleurtje, zie ik nu 90% vrouwen en kinderen komen, waar het qua Syriers 90% mannen waren (nou oke 70%). En ja dan heb je die islam nog, waar we helaas ook niet echt vrolijker van worden hier.

Beste_Landgenoten | 21-03-22 | 13:54 | 3

Komt islam, komt chaos. Vroeg of laat maar gegarandeerd.

LD69 | 21-03-22 | 13:57

Ik heb het even voor de zekerheid gecheckt. Aleppo is 3802 kilometer rijden en Kiev ongeveer 1973 kilometer. Scheelt dus toch wel de helft. Dus dat eerste argument over "ook in de regio" gaat niet echt op.

ForHolland. | 21-03-22 | 14:21

Landgenoot, dat is niet echt een D66 standpunt hoor. Ik zie dat wij langzamerhand naar elkaar toegroeien. Als je nou nog een Landgenote was zou het plaatje helemaal compleet zijn.
*zwijmelt*

Graaisnaaiert | 21-03-22 | 15:27

De natuurlijke ‘flow’ is zoals die is. Een vroeger spreekwoord: ‘soort zoekt soort’ zit in de genen van de mens. Dankzij dit oergedrag overleeft de mensheid als volk. Dit gaat LL niet veranderen met zijn sneue tweets.

Rdock | 21-03-22 | 13:53

Ik zag net vetklep Bruls brullen dat er nu toch echt huizen gevorderd gaan worden voor asielzoekers.
Wanneer je je aanmeldt om een paar Oekraïners op te vangen, geef je impliciet toestemming dat er ook Palestijnen of Somaliërs bij jou in huis geplaatst kunnen gaan worden.
Ik zal twee hangbuikzwijntjes kopen.

De Rai gaat ook open voor asielzoekers. Wedden dat daar geen moslims opgevangen gaan worden? Het is immers iets te dicht bij de habitat van de Postcodeloterijrechters.

Haberdoebas | 21-03-22 | 13:48

"Toen de nood in Syrië net zo hoog was heeft de EU een miljoen binnen gehengeld''

Nou, die 1,2 miljoen die in het ''wir schaffen das'' jaar 2015 de EU zijn binnen gewandeld, zijn niet actief door de EU ''binnen gehengeld'', die lieden hebben allemaal zichzelf hier uitgenodigd.

Daarna wist de EU niet hoe snel ze een '6 miljard' deal met Erdogan moest maken om te voorkomen dat er in 2016 nog eens een miljoen zouden binnen wandelen. Dat heeft geholpen. De aantallen werden daarna wel kleiner, maar ze liepen in de jaren daarna weer op: met dobberbootjes en illegale grensoverschrijdingen bij Griekenland en het 'redden van drenkelingen' vlak voor de Libische kust door NGO schuiten, komen er tegenwoordig dacht ik, jaarlijks iets van tussen de 150.000 en 200.000 van die landverhuizers de EU binnen, misschien wel meer.

Ik blijf het zeggen: opzeggen vluchtelingenverdragen, geen asielverlening meer, en hekken en pushback beleid op de buitengrenzen. Het is óf Fort Europa óf The Decline and Fall of the Roman Empire 2.0.

Dr_Johnson | 21-03-22 | 13:43 | 1

Oeps, weer eens in het verkeerde vakje getypt. Deze reactie hoort onder ReyNemaattori | 21-03-22 | 13:27

Dr_Johnson | 21-03-22 | 13:44

Nederland heeft veel Syriërs opgevangen dus wat zeurt die man nu ? Ondanks grote verschillen. Hoe zit dat in S-Arabia ? Gaat S-Arabia nu ook Oekraïners opvangen en hen naar de kerk laten gaan ? Ben benieuwd.

Wanneer vindt Leo het druk genoeg in Nederland ? Of moeten we ze weer uitzetten om daarna de volgende golf op te nemen ?Ja, oorlog is klote, maar niet iedere vluchteling hoeft naar Nederland te komen, 10 landen verderop.
De asielinstroom uit N-Afrika is te vaak type gelukszoeker/de grond werd te heet onder de voeten en dit zijn nu oorlogsvluchtelingen uit een cultureel dichter bij ons staand land. Zoek de verschillen.

Nichtsneues | 21-03-22 | 13:37

Dus Lucassen discrimineert en is een racist. Gezien zijn duidelijk ondubbelzinnige racistische houding tov onder andere Polen. En Lucassen doet aan haatzaaijerij en hitst zijn volgers op. Anders kun je dit toch niet uitleggen? Continu mensen die Oekraïeners helpen zwart maken, onder de maat nemen en negatief bejegenen.
Daar zijn termen voor.
Echt kwalijk wat Lucassen en zijn soortgenoten doen.
Reguliere opvang zit al helemaal vol. Reguliere instroom uit Afrika etc gaat ook door.
Juist nu is alle extra hulp nodig voor de miljoenen echte vluchtelingen uit Oekraïne.
Echt kwalijk wat Lucassen en de NPO doen. Polariseren, groepen kwetsbaren tegen elkaar uitspelen. Lager dan dit gaat het gewoon niet worden.

Bataafje | 21-03-22 | 13:36

Leo Lucassen implementeert haat in de samenleving. Hij vermoedt en benadrukt verschillen tussen mensen, waar ze niet zijn. Als mijn buurman in het huis naast mij ziek wordt, ben ik met hem meer begaan dan met een buurman 10 straten verderop. Volgens Leo de haatprater ben ik, met dat idee alleen al, een gore mensenhater. Als ik de vluchtelingenstroom zie met kwetsbare vrouwen en kinderen en een vluchtelingenstroom mannen die juist hun vrouwen en kinderen achterlieten in de hel op aarde, voor wie moet ik dan respect hebben Leo.

Maar Leo wil graag bij de NPO weer zijn feitenvrije verhaaltjes opdissen. Dan moet je jezelf wel weer in de picture zetten. Binnenkort in Buitenhof.

HoniSoit | 21-03-22 | 13:32

De relevantie van Leo Lucassen wordt kleiner met elke vluchteling die privaat wordt opgevangen. Hij probeert nog aandacht te krijgen door een racisme sausje te gooien over mensen die prive vluchtelingen in huis nemen maar dat is een achterhoede gevecht. Leo Lucassen heeft afgedaan, zijn stokpaardje is door de realiteit ingehaald.

JanVergoor | 21-03-22 | 13:32 | 1

Het is ook allemaal zo treurig voorspelbaar waarmee hij keer op keer de publiciteit zoekt, met een bias die de wetenschap onwaardig is. Maar in bepaalde kringen heeft hij kennelijk voldoende draagvlak om dit gratuite gejengel zonder enige zelfreflectie tot aan zijn pensioen te kunnen volhouden.

2tribes | 21-03-22 | 22:17

Misschien moet Leo even z'n praatgleuf houden of in een Oekraiense kazerne vlak achter het front gaan zitten. Wat een verschrikkelijke man. Hoeveel veiligelandiërs heeft hij zelf al in huis?

Weetje71 | 21-03-22 | 13:30

De verdachten komen uit bepaalde landen....

nancystjago | 21-03-22 | 15:10

Toen de nood in Syrië net zo hoog was heeft de EU een miljoen binnen gehengeld, nu de nood in Oekraïne hoog is, worden er weer een miljoen binnen gehengeld. Da's toch alleen maar goed?

Ik snap niet waar die man over zit te zeiken? Om die paar duizend 'vluchtelingen' die door Lukashenko opgehaald waren voor een PR campagne aan de Poolse grens? Zou-ie werkelijk ZO dom zijn dat-ie dat niet inziet hoe hard we bespeeld worden?

ReyNemaattori | 21-03-22 | 13:27

Een beetje zielige man die Lucassen, een sneue marxist.

lanexx | 21-03-22 | 13:23 | 1

Maar hij doet wel aan eigen onderzoek.

RickTheDick | 21-03-22 | 13:38

Oekraïners helpen: wederkerigheid
Ik kan me een situatie voorstellen waarin er hier oorlog is en ik naar Oekraïne vlucht. Ik kan me dat bij Afghanistan niet voorstellen. Dat maakt Oekraïners helpen een vriendendienst en Afghanen helpen altruïsme. Veel mensen hebben een warmer gevoel bij een vriendendienst dan bij altruïsme. Want een vriendendienst is gelijkwaardig, terwijl altruïsme een zweem heeft van 'jij bent zielig en ik kom je redden'. Sommige mensen zoals Leo gaan heel goed op dat laatste, de meeste mensen wat minder.

koeberg | 21-03-22 | 13:19 | 1

Ja in theorie gaat ie er lekker op, maar hoe geeft hij er in praktische zin invulling aan?

2tribes | 21-03-22 | 22:26

Er is nog een ander groot verschil:

-Uit Oekraine komen 90% vrouwen en kinderen. De mannen blijven daar om te vechten.
-Uit Syrie kwamen 90% mannen in de gevechtsleeftijd, en lieten hun vrouwen en kinderen achter in de oorlog.

Gewinflipt | 21-03-22 | 13:13 | 2

Spot on!

Overrijp | 21-03-22 | 13:19

Precies zo.

redanx | 21-03-22 | 13:25

Grappig dat juist die lui waarvan je zou verwachten dat ze anti-polarisatie zijn, al een paar weken aan het polariseren zijn rond het opvangen van vluchtelingen.
Het is toch dieptreurig dat dankzij lui als Lucassen het land verzeild is geraakt in deze weinig verheffende en polariserende discussie? Hoe komt dit nu over op de mensen uit Oekraïne?

Amsterdamsko | 21-03-22 | 13:11 | 1

Die discussie vindt alleen maar plaats op twitter. In het echte leven worden vluchtelingen opgevangen. Soms is een kamerscherm in een 2 kamer appartement al voldoende.

JanVergoor | 21-03-22 | 13:34

Vind het juist wel geruststellend dat Nederlanders zelf kiezen wie ze thuis opvangen en hun keuze er in. Verder is het eigenlijk poep praten. Zat laatst te kijken naar een programma waar syrische vluchtelingen door een domineesgezin werd opgevangen totdat ze een eigen woonplek hadden. Dat Syriërs minder zijn opgevangen lijkt me al een niet gefundeerde bewering?
En dat we meer affiniteit hebben met vluchtelingen uit de Oekraïne en ons daarin meer herkennen is logisch, entiteit en houding en afkomst komt overeen, daar hoeven we ons ook niet voor te schamen!

Jan, Leiden | 21-03-22 | 13:09

Dat Lucassen met prijzen en benoemingen wordt overladen, toont maar weer eens hoe ver deze maatschappij heen is.

HankHill | 21-03-22 | 13:08 | 1

Stop dat subsidiecircuit en het is klaar met Leo L.

Takki Yah | 21-03-22 | 14:47

Laat ik er eerlijk over zijn: vluchtelingen uit een land dat binnengevallen is door een mogendheid van buiten, hebben bij mij alle sympathie. Vluchtelingen daarentegen uit een land waar (voor de zoveelste keer) heetgebakerde groepen mekaar afmaken, hebben bij mij veel minder sympathie dan de eerste categorie. En als die tweede categorie zich in Nederland ook nog eisend in plaats van dankbaar opstelt én ten koste van alles wil vasthouden aan vooral religieuze gewoonten én ook nog voor een deel bestaat uit lui die regelrechte terroristen zijn, dan daalt mijn sympathie al heel snel tot onder het vriespunt.
Ik vind dat ik dat gewoon mag vinden en snap heel goed dat anderen dit onderscheid zo maken. Niks mis mee.

Amsterdamsko | 21-03-22 | 13:05 | 1

Hebben er al Slavische broeders geklaagd dat we hier geen borsjt hebben?

Weetje71 | 21-03-22 | 13:32

De bubbel van Lucassen lijkt intussen slechts één hersencel groot.

Sqbar | 21-03-22 | 13:03

De mensen waarover Lucassen & co het hebben zijn door Belarus binnengehaald met als doel de westerse samenlevingen te overspoelen met vluchtelingen en die samenlevingen te ontwrichten. Belarus is voor die mensen en hun situatie verantwoordelijk. Of deze mensen allemaal op de vlucht zijn voor oorlogsgeweld is voor mij niet duidelijk. Binnen zekere culturen schijnt het gebruikelijk te zijn dat mannen in onveilige situaties een veilig heenkomen zoeken, met achterlating van vrouwen en kinderen. Dat er zoveel Oekraïners naar het westen vluchten, komt Poetin naar mijn stellige overtuiging goed uit, maar die Oekraïners zijn wel wezenlijk voor oorlog op de vlucht, een oorlog die voor mijn gevoel méér onze oorlog is dan sommigen willen weten. En ja, de vluchtelingen uit Oekraïne zijn voornamelijk vrouwen en kinderen, ook dat maakt een groot verschil.

BenZen | 21-03-22 | 13:01 | 1

Dat is de vrouw-is-niets-waard en kinderen-zijn-mijn-eigendom cultuur.

redanx | 21-03-22 | 13:27

Laat dit het einde zijn van Leo Lucassen.

Keutels | 21-03-22 | 12:59

Type 1- asieleisers, militaire leeftijd (deserteurs ?) op Nikes, flesje water in ene
smartfoon in andere klauw. Luidruchtig en brutaal kijkend (als ze met meer dan
twee zijn) en in groepjes sissend en roepend . Kijk eens bv in R'dam, rare
lucasman. (als je durft ). Loop eens met je familie langs de straathyena's.
Type 2-Vluchtelingen, Vrouwen met kinderen en huisdieren en opa's en oma's
door oorlogsmisdadiger uit hun huis verdreven. Wie krijgt onze steun?

Yeoman | 21-03-22 | 12:57 | 2

Type 1: Gaat nooit meer weg en levert nog talloze nieuwe generaties aan onaangepast tuig op.
Type 2: Wil ook een betere toekomst maar het liefst in hun eigen land. Die keren terug zodra het veilig is.
Type 1: Vijandig
Type 2: Dankbaar

Muxje | 21-03-22 | 12:59

"Goed dat het journaal .... aandacht besteed.....
Derde persoon enkelvoud, stam+t, dacht ik.
Ach, laat ook maar.

Schmalz | 21-03-22 | 12:57

Ik hoorde vetklep Bruls zeggen dat gastgezinnen die een Oekraïnier onderdak willen geven niet gek op moeten kijken als er een Syries gezin voor de deur staat.

hero_of_heaven | 21-03-22 | 12:56 | 3

Denk dat er weinig van die 21.000 aangemelde gastgezinnen over zal blijven dan.

normanius | 21-03-22 | 13:01

Laten we vooral de weinige mensen die überhaupt nog iets goeds willen doen voor vluchtelingen straffen met valse voorwendselen om te voorkomen dat straks altruïsme de kop op steekt.

ReyNemaattori | 21-03-22 | 13:34

@heto_of_heaven: was te verwachten. Reguliere instroom gaat ook door.
Wel ontzettend dom als het echt zo is, dan verbreek je elk klein beetje vertrouwen dat er nog is tussen overheid en burger.

Bataafje | 21-03-22 | 13:40

Ik zie een Oekraïnsche hier eerder (en liever) aan het bed staan dan al het ander volk dat zich hier naar binnen wurmt.

Der Schnitzeljäger | 21-03-22 | 12:56 | 5

@J.Cash | 21-03-22 | 12:58:
U kunt bijdragen door uw mening te uiten en zo het debat te beinvloeden. Mensen als Lullo krijgen op de NPO alle ruimte om hun onzin te spuien. Dan kan het geen kwaad om in uw omgeving even fijntjes aan te duiden maar types als Lullo de plank volledig misslaan, dat opvang niet onbeperkt qua ruimte is en in principe altijd tijdelijk is en dat je de meest kwetsbaren nooit onder de weerbare mannen moet zoeken maar vrijwel altijd vrouwen en kinderen betreft. Haal je je punt zonder het woordje "moslim" te gebruiken, want dan ben je tegenwoordig af in discussies want racist en PVVer. De feiten, de droge feiten, dat is al genoeg.

Graaisnaaiert | 21-03-22 | 13:04

@Graaisnaaiert | 21-03-22 | 13:04: Je moest eens weten hoe goed linkse zeloten zich van waarheden kunnen afschermen. Met types als Leo is daar geen beginnen aan. Die zijn meer overtuigd van hun geloof dan de meest bijbelvaste Mannenbroeder van de hunne. Zelfde geldt voor kruidenvrouwtjes. Die willen absoluut niet dat hun 'lala bloemtjeswereldbeeld' verstoord wordt. Als ze maar positief blijven denken, dan is het er gewoonweg ook niet.

Grachus | 21-03-22 | 20:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Leo snapt niet dat de arabieren die door Lukashenko zijn opgehaald met de belofte van een ticket naar West-Europa, geen vluchtelingen zijn?? En dat geeft les aan een universiteit??

wapster | 21-03-22 | 12:52 | 1

1 woord, nou ja, 2 woorden, nou ja, 1 zinnetje dan:
"Sielughe mensjes, hiephoi subsidie!"

Graaisnaaiert | 21-03-22 | 12:56

Beste Lullo Lucassen,
het grote verschil tussen Oekraniers en jouw pampermensjes is heel simpel; Oekrainers sturen vrouwen, kinderen en bejaarden weg naar het veilige westen om dan hun handen vrij te hebben om te vechten voor hun land, hun huis, hun vrijheid, hun toekomst en die van hun vrouw en kinderen.
Jouw even laffe als barbaarse bebaarde hobbymensjes daarentegen laten vrouw en kinderen achter en buitelen over elkaar heen om hier maar zo snel mogelijk asiel te eisen ( daarbij een 7 a 8tal veilige landen overslaand ), geld, paspoort, een woning etc en laten dan pas hun families etc overkomen. Een klein verschilletje.
Echt, Leo, ik heb net zoveel ontzag en respect voor de Oekrainse man als dat ik minachting heb voor de Arabsiche "man", uitzonderingen uiteraard daargelaten.
Of, om het beeldender te maken, de Oekrainer scharrelt een uitrusting bij elkaar en gaat Russen mollen, de Arabier opent hier met nog 4 anderen een nagelstudio/kapperstoko waar nooit iemand zit maar waar ze zich kennelijk wel in auto's van 60+K mee kunnen verplaatsen.
Daarom dus, Lullo.

Graaisnaaiert | 21-03-22 | 12:51 | 2

( echt, wat heb ik een ontzettende hekel aan die softlinkse sector en dat wordt eigenlijk met de dag erger. Die hele zieligheidsindustrie, opgetuigd met een flinke toef zelfhaat en een grote "wegmetons"-strik eromheen mag wat mij betreft per direct van het subsidieinfuus worden getrokken, ze gaan maar langs de deuren voor hun linkse achterlijke hobbies.

Graaisnaaiert | 21-03-22 | 12:55

@Graaisnaaiert | 21-03-22 | 12:55: Tientallen miljarden per jaar zouden we kunnen besparen als we geen asieligerds meer opnemen) vooruit 20 per jaar voor echt bedreigden). De directe kosten voor de asieleisert en nakomenden en het gehele (ambtenaren) apparaat wat direct of indirect er een boterham aan verdient c.q. dan wel via de belasting betaalde extra kosten. 1 miljard is ongeveer € 250,- p/j per belastingbetaler (4 milj FTE).

Grachus | 21-03-22 | 20:16

De NOS deed dit gisteren tijdens het 8 uur journaal ook. Echt schaamteloos stookgedrag. Het absolute toppunt was toch wel dat ze een Irakese immigrant aan het woord lieten die beweerde dat aan de Poolse grens alles en iedereen werd gefilterd op “blond haar en blauwe ogen” het was allemaal raciesm, want meneer wilde alleen maar ‘better fjoeture’.

En daar zit m een beetje de crux. Oekraïense vrouwen en kinderen vluchten per direct weg naar een land in de regio en willen zo snel mogelijk weer terug voor een future in Oekraïne.

Maar natuurlijk probeert de NOS weer een stukje zelfhaat en oikofobie te planten door het welbekende “zij wel en hun niet” verhaal. Wat zijn Nederlands toch weer een partij selectief, nou nou. Daarbij vergeten ze even hoeveel Syriërs er in Europa in totaal zijn opgevangen en hoe barmhartig deze in het begin werden toegezongen op stations. De bekende welkom welkom types

En uiteraard ging dit alles er in de woonkamer bij iedereen weer als zoete koek in dus het lukt de NOS elke keer weer

Siegfriet_Klaag | 21-03-22 | 12:50 | 1

Ze zeiden er vast niet bij dat je vanuit Oekraine sowieso 90 dagen in de EU mag verblijven. En dat iemand uit Irak een visum nodig heeft.

klaas24 | 21-03-22 | 12:58

Als ik die pedante kop zie heb ik al gegeten en gedronken.

Der Schnitzeljäger | 21-03-22 | 12:50

Trevor Noah nablaten is schijnbaar erg in trek bij Nederlandse 'opiniemakers' en 'intellectuelen'.

GroetenVanUrk | 21-03-22 | 12:50 | 2

Of van die zelfopgeplakte etiquetten als ‘hoogleraar’ of ‘wetenschapper’

Siegfriet_Klaag | 21-03-22 | 12:54

erg veel lol is er niet meer aan bij the daily show. De show is gekaapt en van lachen met de actualiteit verworden tot drammen over woke-moet

AntiZanicz | 21-03-22 | 14:41

Leo, hoeveel vluchtelingen uit Syrië en Afghanistan hebben Quatar, SA, Oman, VAE, Koeweit etc.
opgenomen?
Wat zeg je??
Bijna niet één?
Oké, dan verstond ik het goed.
Nul moslimbroeders in de allerrijkste moslimstaatjes.
Dank Leo!
Nu is m’n schuldgevoel weg.

Ruimedenker | 21-03-22 | 12:49

Er is geen bewijs voor de stelling uit de onderbuik van Leo. Is hysterie.

RickTheDick | 21-03-22 | 12:48

Ik las vanmorgen in de krant ook nog zo'n jankverhaal dat wij vluchtelingen uit Oekraïne de voorkeur geven i.p.v. Syriërs.
Jaa die lieve Syriërs weet u wel, waarvan 40.000 zich aangemeld hebben om te vechten voor Rusland.

usb stok | 21-03-22 | 12:46 | 4

Welke groep vangt u liever op?
1) Vrouwen en kinderen
2) Alleenstaande jonge mannen

klaas24 | 21-03-22 | 12:57

@J.Cash | 21-03-22 | 12:51:
Los van het boreale - heeft u niet nodig om uw punt te maken -, wij vangen over het algemeen liever vrouwen en kinderen op terwijl hun mannen in het vaderland achterblijven om te vechten tegen de agressor dan omgekeerd.

Graaisnaaiert | 21-03-22 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel vinkjes heeft Leo Lucassen?

thanseeuwen | 21-03-22 | 12:46 | 4

Genoeg. En Leo is een zeemeeuw. Hij schijt de boel onder en vliegt dan krijsend weg.

Spring Bruissteen | 21-03-22 | 12:49

@Spring Bruissteen | 21-03-22 | 12:49:
Mooi!

J.Cash | 21-03-22 | 12:59

@Spring Bruissteen | 21-03-22 | 12:49: dat zijn toch de managers ?

Nichtsneues | 21-03-22 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Leo Lucassen, ga eens werken in een opvangcentrum of zo. Een jaartje.

AdvocatusDiaboli | 21-03-22 | 12:41 | 3

Weekje als hulp-BOA op de asielbus in Ter Apel zou ook voldoende moeten zijn om hem het licht te laten zien.

Ruikbaard | 21-03-22 | 12:51

Heb er jaren gewerkt, van buiten, je wilt niet weten wat je daar aan racisme tegenkomt. Als je daar christen bent en nog vrouw ook heb je het zwaar.

Nichtsneues | 21-03-22 | 13:40

Ik denk dat het grote verschil in een enkel feit zit en dat is dat Oekraïense vluchtelingen echt op de vlucht zijn voor oorlog en na beindiging weer terug willen en het land opbouwen…..

Habe das Gewust | 21-03-22 | 12:38 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, ''wij'' (Nederland, Polen, etc) vangen wel vluchtelingen op uit Oekraïne en dat is op zich natuurlijk ''hartverwarmend'' - hoe vaak ik dit woordje al niet gelezen heb de afgelopen weken - maar....... de policor goegemeente betreurt het toch wel dat al die andere vluchtelingen (Syriërs, Afghanen, Somaliërs, Eritreeërs, etc, etc) een stuk minder welkom zijn.

Dat komt omdat Oekraïners op ons lijken (= ze zijn blank), en al die anderen niet. Er kan dus alleen maar sprake zijn van een verderfelijk, ingesleten racisme. Alle 'leidende' Gutmenschen (opiniemakers en anderszins), van Sheila Sitalsing tot Harriet Duurvoort, van Eduard Nazarski tot Leo Lucassen, van Han vd Horst tot Peter Breedveld, allemaal ontwaren ze dit racisme.

Argumenten als dat de Oekraïners toch wel in wat meer opzichten op ons lijken behalve kleur (cultuur en religie), dat we het hier over opvang in de regio hebben - hoewel ik daar zelf wel vraagtekens bij zet; ik vind Nederland en West-Europa niet de regio, dat zijn landen als Polen, Hongarije, etc - en dat je je kunt afvragen of al die moslims en Afrikanen wel terecht zijn aan te merken als 'vluchtelingen', daar gaan dit soort lieden nooit op in, of verwerpen ze als ongeldig.

Ik zie het liefst een finaal einde aan dat hele asiel/opvangcircus. Nederland = Vol, stampvol. Maar ja, zolang Han vd Horst nog staat te juichen dat we het allemaal makkelijk 'schaffen', zullen we blijven vollopen:

"De Oekraïense vluchtelingen hebben het nu al bewezen: Nederland is nog lang niet vol.''
"Wij gaan bergen verzetten. Wir schaffen das. Wij zijn een bijzonder land. In de Gouden Eeuw dachten ze hier massaal dat God een bijzondere bedoeling had met Nederland en er zijn nog wel mensen die daarvan overtuigd zijn. We zijn het uitverkoren volk van het nieuwe Testament! Wie weet is dat wel zo: anders waren we dezer dagen niet zo hartverwarmend met zijn allen. Nogmaals: alle mensen, van waar ook ter wereld, zij lijken op ons.''

Zucht........

Dr_Johnson | 21-03-22 | 12:36 | 1

Diepe zucht zelfs..

Wijze uit het Oosten | 21-03-22 | 12:49

Het verweer van Beatrice in de Argos uitzending was sterk.

thanseeuwen | 21-03-22 | 12:35

Leo Lucassen.
Roos Vonk.
Tom Zwart.
Diederik Stapel.
Allemaal zum Kotzen.

MargauxGrandCru | 21-03-22 | 12:32 | 5

Stapel Vonk Zwart. Ik heb opeens een idee.

Jos Tiebent | 21-03-22 | 12:48

Malle Adje Melkert, kan ook op je kick de bucket list.

J.Cash | 21-03-22 | 12:54

@Barend Braakbal | 21-03-22 | 12:44: Marcel van Dam is geen sociale wetenschapper werkzaam aan een universiteit

ZOMG | 21-03-22 | 12:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Leo kan gerust zijn, dat haten gaat over enige tijd ook gebeuren in dit land waar de volgende crisis (een economische) zich gaat aandienen voordat de huidige crises zijn opgelost.

Rennieflox | 21-03-22 | 12:32

Mafketel is het, die blijkbaar niet eens heeft opgelet bij geschiedenis. Vorige week was ie nog vol lof over de opvang van de Belgen in 1914. Dat waren zowel de Belgen als de Nederlanders vrij snel zat. Komt ie nu dus al op terug.

Wachten is nu natuurlijk op de economische vluchtelingen uit Afrika, want daar hebben ze straks (weer) geen vreten. En dan kan Leo helemaal los.

klaas24 | 21-03-22 | 12:32 | 1

Als het nou alleen om eten ging, had dat dan gezegd.
Zat overtollige boter en kippen.

J.Cash | 21-03-22 | 12:56

Wel een beetje makkelijk, iedereen op Twitter is al zwakzinnig en dan er eentje uit pikken en kritiek op hebben, maarja dat doe ik ook op maandag: eerst de makkelijke klusjes.

PaardenliefhebberVet | 21-03-22 | 12:30

"Goed dat het journaal met de reportage van @ArjenVDH aandacht besteed aan..." aldus Lamlul Leo. Hij schijt niet alleen op Nederland maar ook op zijn moedertaal.

Spring Bruissteen | 21-03-22 | 12:28

Het vervelende aan mensen als Lucassen vind ik niet dat wat ze zeggen, want ik herken een woke schimmel op de deugvaalt best wel. Het probleem is dat hij professor is, want straks komt er dus weer een rapport over hoe hard we allemaal gaan smelten, dat ik moet geloven, omdat het geschreven is door allemaal professoren en die weten het echt. Hier zit de inflatie die het meest gevaarlijk is.

Blauwpetje | 21-03-22 | 12:28 | 3

Dus....volgens jou is iets onzin, per definitie, omdat een professor het zegt?

AdvocatusDiaboli | 21-03-22 | 12:37

Precies is wat ik ook misschien nog het meest problematisch vind.

2tribes | 22-03-22 | 00:02

Islammensjes verafschuwen onze leefwijze en passen hier MINDER. Simpel.

Verderkijkert | 21-03-22 | 12:27

Een buurland in oorlog.
Met buren die moeten vluchten.
Mensen te voet met kinderen.

Leo Lucassen denkt dat de opnamecapaciteit onbeperkt is. Merkel zei 'Wir schaffen das'. Maar bij de opvangcentra stonden de hulpverleners oververmoeid te huilen, ze trokken het niet.

Wat de mensen in Polen nu doen en in andere landen is gigantisch. En het laat een gemeenschappelijk verleden met Rusland zien.

Dus. Hoe zit het met de buurlanden van de vluchtelingen in het Midden-Oosten dan? Nemen de Saoedi's nog wat moslimbroeders op?
Na de Formule 1 race of zo? Hallo? Leo?

AdvocatusDiaboli | 21-03-22 | 12:26

Ik heb ooit een Surinaams meisje uitgenodigd in mijn slaapkamer. Telt dat ook?

small_town_dude | 21-03-22 | 12:25 | 4

Alleen als u het gehele spannende verhaal post.

Ommezwaai | 21-03-22 | 12:40

Wat was het, rijst met bouillonblokjes?

J.Cash | 21-03-22 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Lucassen en zijn medestanders hebben meer met moslims en hun sharia dan met oekrainers en hun russisch-orthodoxe religie. Daarbij zijn de laatsten ook nog blank. Lucassen en consorten zijn rascistischer dan ze zelf weten.

ExitTrajectum | 21-03-22 | 12:25

Vanochtend ook ene Hans Siebers op de staatsradio die verkondigde dat er geen enkel cultureel verschil is tussen syriërs en oekraïners en we ze dus allemaal met dezelfde open armen binnen moeten halen.

2voor12 | 21-03-22 | 12:24 | 1

Geen cultureel verschil?

Dan deug je wel heel hard, als je dit uit je bek geperst kunt krijgen.

Wijze uit het Oosten | 21-03-22 | 12:52

Het is héél simpel: het hemd is nader dan de rok.
-
En wie daar iets 'racistisch' in meent te mogen zien, wil kennelijk niet begrijpen hoe 'groep' of 'cultuur' werkt. Leo Lucassen weet dat als hoogleraar sociale geschiedenis en migratieexpert héél goed. En daarom denkt hij ook dat hij er iets van mag vinden.
-
En dat mág in dit land gelukkig ook, Leo.
-
Maar je zult het nóóit veranderen.

bisbisbis | 21-03-22 | 12:24

Als elders in de wereld opvang in de regio eveneens de norm zou zijn, dan had meneer Lucassen nu weinig te mopperen gehad. Als broeders en zusters hardop "wir schaffen das" zouden roepen en hun broeders en zusters liefdevol op zouden nemen, met miljoenen tegelijk, dan zou het plaatje er heel anders uitzien.
Stel dat de vrije landen in Europa maar mondjesmaat Oekraïners op zouden willen nemen, zou diezelfde Lucassen dan stante pede schande spreken van al die moslimlanden die het zouden vertikken om miljoenen kafir in hun samenlevingen binnen te halen en met open armen te ontvangen?

Schoorsteenveger | 21-03-22 | 12:23 | 1

Een waarheid als een koe.

letopuwzaak | 21-03-22 | 12:29

Zolang Leo Lucassen het verschil niet kan/wil zien tussen mensen die echt hulp nodig hebben en asieleisers, voornamelijk jonge mannen, met een culturele- en religieuze achtergrond, die totaal niet bij het Westen past, kan Leo Lucassen beter maar zijn mond houden.

Ruikbaard | 21-03-22 | 12:22 | 2

Eens. Schreeuwen zonder zich ergens in te verdiepen, overtuigd van het eigen gelijk. Dat levert geen enkele bijdrage. Leo “Dunning-Kruger” Lucassen is een totale lul.

Trekhaas | 21-03-22 | 12:27

Leo kent de vertaling van onze wapenspreuk: Je maintiendrai.
" Ik houd mijn hand op"

Nichtsneues | 21-03-22 | 13:42

Ik lees het boek lessen voor de 21e eeuw van Yuval Harari. Daarin geeft hij aan hoe onterecht deze discussie is. De cultuur van een groep mensen verandert wanneer er teveel mensen van een andere cultuur binnenkomen. Dit is een nogal eenvoudig gegeven. Waarom zou een cultuur hier vrijwillig en gewillig aan moeten meewerken?
Ook geeft hij een aantal voorbeelddiscussies. Interessant boek.

letopuwzaak | 21-03-22 | 12:18 | 1

Kijk gewoon naar kleine dorpen. 1 of 2 nieuwe gezinnen per jaar passen zich makkelijk aan in een dorp. Zet je er complete nieuwe woonwijk neer waardoor een dorp 100 gezinnen er bij krijgt dan veranderd de aard van het dorp.

klaas24 | 21-03-22 | 12:35

De man waar we nooit meer van afkomen want bij elke crisis in beeld, Hubert Bruls, heeft gemeenten ook al gewaarschuwd dat ze geen onderscheid mogen maken tussen Syriërs en Oekraïners.

Dat onderscheid is er al, Oekraïners zijn veelal vrouw en kinderen, Syriërs jonge mannen.

Wattman | 21-03-22 | 12:18 | 8

Brulde eet altijd graag van twee walletjes, daar zit namelijk meer inhoud in

Siegfriet_Klaag | 21-03-22 | 13:04

Daarbij is er geen oorlog meer in Syrie
Dus zowie zo bezopen dat we ze nog binnen laten
Net als Marokko ,Algerije,Africa

Therrie | 21-03-22 | 16:58
▼ 5 antwoorden verborgen

L.L. heeft ook een d/t-probleem.

Jos Tiebent | 21-03-22 | 12:17 | 1

Ik heb altijd wat moeite met mensen die zich alleswetend voordoen en dan dit soort simpele taalregeltjes niet onder de knie hebben.

ches | 21-03-22 | 12:46

Misschien is het iets om die Lucassen even een poosje samen met Willem Engel in één cel te zetten. Zijn we van twee bloedirritante stoorzenders verlost. En dan kunnen zij elkaar lekker gaan doorzagen.

KeesBruin | 21-03-22 | 12:17 | 2

Als er nu een derde op die cel mag, zou ik Micha Kat aanbevelen.

Kaal-dik-en-lelijk | 21-03-22 | 12:26

90% van de Oekraïnse vluchtelingen bestaat uit vrouwen en kinderen.
De mannen staan aan het front te vechten voor hun land.
90% van de Midden-Oostiërs en Afrikanistaniërs die hierheen "vluchten" zijn jonge mannen van strijdbare leeftijd, vrouw en kind achterlatend.
Ik weet wel voor wie ik meer respect heb.

Abject | 21-03-22 | 12:16

Leo de twitter hoogleraar van Nederland. Ik zou daar niet trots op zijn. Iets met riool en kinderachtig. Dat zijn chef dat überhaupt accepteert is al best vreemd.

pane | 21-03-22 | 12:15

Leo is geestesziek. De bezuinigingen op GGZ eist zijn tol.

Mahatma | 21-03-22 | 12:14

West-Europa speelt al járen voor Sinterklaas voor vluchtelingen, al dan niet economisch, uit alle windstreken. Maar voor mensen als Leo Lucassen is het NOOIT genoeg, Leo denkt dat Nederland groot en rijk genoeg is om de halve wereldbevolking op te vangen. Wat een ongekende zak is die man toch!

KeesBruin | 21-03-22 | 12:14 | 1

Ik vind 'm meer een oelewapper dan een ongekende zak. Een zak hooi wellicht ook.

aflaatverkoper | 21-03-22 | 13:05

Een nieuwe dimensie qua deugen. Lachwekkend.

R. Skickr | 21-03-22 | 12:14

Sommige mensen denken dat culturele verschillen niet uitmaken. Een gaat eigenhandig de ruimte in, de ander geloofd heilig in een grote strikte almachtige man.

Neuth | 21-03-22 | 12:14

Vluchtelingen opnemen is een morele plicht.
Helaas voor het Islamtuig betekent dit niet dan dat moet leiden tot onveilige situaties in het land dat vluchtelingen opneemt.
Daar komt bij dat de mensen uit Oekraïne moeders met kinderen en oudere mensen zijn. De mannen gaan terug om te vechten. Dat is bij de islamitische vluchtelingen precies andersom. Die laten hun gezin achter in het shithole waar ze vandaan komen en zorgen hier voor onveiligheid.
Oekraïne is het westen, dus compatibel. Zij gaan wél weer terug.
Vormen géén gevaar voor onze vrouwen en dochters.
Logisch dat bv Polen zeer genereus opvang aanbiedt maar shitholers de deur wijst.
Veilige en aanverwante: los je eigen shit op in je eigen land, neem een voorbeeld aan Oekraïners.

Opblaas_boot | 21-03-22 | 12:14 | 1

een morele plicht? dat is uw mening, niets maar dan ook niets meer dan dat.
vooral lijkt uw betoog vooral sprake te zijn van veel wishfull thinking

the_w | 21-03-22 | 15:29

Oekraïners liegen niet alles bij elkaar over hun leeftijd, land van herkomst en vluchtverhaal. Ook flikkeren ze hun paspoort niet weg en gaan niet in zee met criminele mensenhandelaren. Er is ook minder kans dat er oorlogsmisdadigers tussen zitten en de meesten zijn niet met hun neef of nicht getrouwd (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Afghaanse plattelanders). En nog een gigaverschil: misschien gaan sommigen ook écht terug als het weer veilig is in Oekraïne. Oekraïners kunnen hier ook gewoon aan het werk omdat ze een écht diploma hebben en niet alleen vijf jaar soera's reciteren in haatmadrassa's. Daarnaast blijven de Oekraïense mannen daar om te vechten en sturen hun vrouwen en kinderen hierheen. De rubberboten worden vooral bemand (pun intended) door kerels in de weerbare leeftijd.

Schulzie | 21-03-22 | 12:13 | 3

Zoveel feiten op een rij kan L.L. niet verdragen.

_pacman_ | 21-03-22 | 12:17

En dan nu het belangrijkste verschil:

De Oekraïners laten vrouw en kinderen vluchten, de mannen gaan weer terug om te vechten.
De Syriers: de mannen gaan als eerste vluchten, de vrouwen en kinderen reizen na (dat kan 1-3 jaar duren). Vrouw en kinderen zoeken het dus maar even uit in het oorlogsgebied...

Laat deze verschil in moraal maar even tot je doordringen. Ik krijg de rillingen van de lafheid van de voorhuidloze-mannen met baarden

pibasso | 21-03-22 | 12:23

En de intellectuele elite zich maar verbazen waar de kloof vandaan komt.
Dit professale tuig zet de moslimgemeenschap verder op tegen de volgens Lucassen "racisten" die liever een Oekraïner als buur heeft dan een moslim die anders of niet gelovigen haat.

gauloisesbleu | 21-03-22 | 12:13

Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom Syriërs niet naar een rijk land als Saoedi-Arabië (vanaf de grens hemelsbreed 230km) of desnoods Egypte, de VAE of Azerbeidzjan te gaan. Daar hebben ze dezelfde cultuur en religie. Nee, ze kiezen ervoor om in opblaasbootjes een gevaarlijke tocht over zee naar Griekenland te dobberen...

gozoman | 21-03-22 | 12:12 | 6

Saoedie Arabie neemt niemand op
Zelfs Turkije wil ze niet

Therrie | 21-03-22 | 17:00

Omdat hun opdracht de jihad is. Heb je je ooit afgevraagd hoe ze aan al dat geld komen om die mensensmokkelaars te betalen? Ooit werkte ik in een AZC waar mij de ogen zijn open gegaan. S-A steekt veel geld in het verspreiden van islam over de wereld.

CupDCake | 21-03-22 | 18:02

@CupDCake | 21-03-22 | 18:02:
Dat verbaast mij nog steeds, dat niemand er vraagtekens bij plaatst hoe al die lui uit extreem arme shitholes even aan duizenden euro's komen om mensensmokkelaars te betalen, iPhones en trendy kleding te kopen. Werkelijk niet 1 journalist die tijdens het optekenen van een of ander jank-verhaal op het idee komt daar eens naar te informeren bij zo'n arme economische vluchteling.

2tribes | 22-03-22 | 00:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Kniediep in de dode stromannen om zich heen schieten aan het Twitterfront. Ik verwachtte een diepgaand reflecterend retrospectief van de auteur, maar het werd iets anders. Ook leuk.

Komjehiervaker | 21-03-22 | 12:12

Leo de Lul laat ik maar lullen, zonde van mijn tijd verder.

Knip | 21-03-22 | 12:12

Hoe kun je jezelf wetenschapper noemen als je zo overduidelijk al jaren een links activistisch agenda propageert op de universiteit? En je in tweets aantoonbaar met foute cijfers aan komt kakken? Hij doceert aan dezelfde uni waar die andere fop-wetenschapper Gloria Wekker college geeft. Wat een armoede.

Piet Karbiet | 21-03-22 | 12:10

Het zou Leo Lucassen sieren als hij eens zijn waffel hield, en zich een zou gaan inlezen in de werkelijkheid. Van biologische kenmerken en groepsidentiteit, van het gegeven dat het hemd nader dan de rok is. Van het feit dat Oekraïne in Europa ligt, en niet in Afrika of het Midden-Oosten.
Maar Lucassen heeft geen boodschap aan de realiteit, aan gezond verstand, aan het gegeven dat ruimte, middelen en financiën eindig zijn. Leo is gewoon een oelewapper.

KeesBruin | 21-03-22 | 12:10 | 5

Hear, hear!!!

Knip | 21-03-22 | 12:25

Juist ja; een oelewapper.

aflaatverkoper | 21-03-22 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien is het helemaal niet zo spannend dat spanning met vluchtelingen van alle tijden zijn? Wat wel spannend is, zijn de lange termijn gevolgen. Dat er hier in de buurt nog een industrieterreintje "Vluchtoord" heet n.a.v. de tijdelijke huisvesting van vluchtelingen uit Belgie ten tijde van de Grote Oorlog, is wat anders dan complete wijken die in rap tempo richting Mogadishu gaan (en blijven) qua onderlinge verhoudingen c.q. omgangsnormen en arbeidsethos.

Overigens stoor ik me mateloos aan de inflatie en het bewuste of onbewuste door elkaar gebruik van woorden. "(Oorlogs)Vluchteling", "Asielzoeker", "Migrant" kan en moet niet allemaal op een hoop. Dat vertroebelt.

NietVerlorenDwaler | 21-03-22 | 12:10 | 1

Die 1 miljoen vluchtelingen uit Belgie hadden veel gemeen met de Nederlanders in het Zuiden; ze waren overwegend katholiek, spraken dezelfde taal en werkten voor de kost, Na 1918 gingen ze weer terug. Dat kun je over vrienden van Leo niet zeggen.

Piet Karbiet | 21-03-22 | 12:16

Ach, het zieligste jongetje van de deugklas krijgt uit medelijden altijd wel ruimte om zijn taalfouten te etaleren.

gestoptmetroken | 21-03-22 | 12:08 | 1

Schandalig dat autocorrect dat in zijn geval niet eens signaleert.

Jos Tiebent | 21-03-22 | 12:19

De geliefde Moslims van Lucassen hebben zich ook al gemengd in het conflict. Wel aan de zijde van de Russen uiteraard.

omwenteling | 21-03-22 | 12:07

Wie zonder Syrische vluchtelingen op zolder woont werpe de eerste steen, Leo.

Duwbak_Linda | 21-03-22 | 12:07

Leo, je bent vannacht weer dronken geweest [...] Wat ben je toch een lu lu lu lu lulu lu lu.
Krijg het gewoon niet uit mijn hoofd als het over Leo gaat.

Leptob | 21-03-22 | 12:07

Ik ben zeer onder de indruk van hetgeen Polen, Slowakije, Hongarije en Moldavie op de mat leggen in deze humanitaire ramp. Wat een dwaallicht uit NL daar van vindt zal mij een zorg zijn.

_pacman_ | 21-03-22 | 12:06

Wie is Leo Lucassen nou weer. Ach laat ook maar, geen blauw vinkje, dus gewoon een of andere random twitteraar.

John McClane | 21-03-22 | 12:05

Tja, opvang in de regio is toch niets mis mee?

Verder zijn Oekrainers vooral mensen met een Slavische achtergrond. Volgens de Coalition of Communities of Colour zijn dat ook mensen van kleur. Dus de blanke huidskleur is een drogreden.

Pilshaas 861 | 21-03-22 | 12:05 | 3

Volgens CCC. Gewoon klinkklare onzin. Slaven zijn blank, punt.

Ruud Hazes56616330 | 21-03-22 | 12:48

Ga eens op reis naar Afrika en zie hoe je daar overal anders behandeld wordt op basis van je huidskleur. Blanken zijn het interessants want daar valt wat van te verdienen.

AntiZanicz | 21-03-22 | 14:38

@AntiZanicz | 21-03-22 | 14:38: klopt ze zien je als groot geld bezitter
En bij alles gaat die hand om hoog om te bedelen
Hebben wij hun overigens aangeleerd

Therrie | 21-03-22 | 17:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen