Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geert Wilders: "Bruls = ongekozen DICTATOR"

Voorzitter Veiligheidsberaad wil uw zolder confisqueren voor "vluchtelingen"

Social

Zo. Daar is eindelijk antwoord uit Den Haag op de malle uitspraken van Hubert Bruls. De bal gehakt/voorzitter van het idiote bestuursvehikel Het Veiligheidsberaad riep op de Staatsomroep dat er een NOODWET moet komen waarmee er zolders, slaapkamers, tuinhuisjes, en kelders GEVORDERD kunnen worden voor het huisvesten van goedkope arbeidskrachten, aspergestekers, bollenpellers, paprikaplukkers, dozensjouwers vluchtelingen. Ja mevrouw, uw dochter krijgt 4 Somaliërs uit Oekraïne op de slaapkamer. Wen er maar aan! Geinig weetje: het is deze week exact zes jaar geleden dat "burgemeester" Bruls (0 voorkeursstemmen) potsierlijk aangifte deed (stoet!) tegen Geert Wilders (1.004.604 voorkeursstemmen) Bewijsfoto na de break.


25 Maart 2014 (10:38)

Nederland, Nijmegen,25-04-2014 NIJMEGEN - Burgemeester Bruls met rode stropdas, was een van de eersten die aangifte deden. '.Zeker 250 mensen, onder wie veel mensen van Marokkaanse afkomst, kwamen dinsdag naar het politiebureau in Nijmegen om aangifte te doen tegen PVV-leider Geert Wilders. Het was een initiatief van het college van burgemeester en wethouders van Nijmegen. Dat had zaterdag aangekondigd dinsdag aangifte van discriminatie te zullen doen naar aanleiding van de Marokkanen-uitspraak van Wilders. De stoet vertrok rond 11.30 uur vanaf het Stationsplein naar het politiebureau aan de Stieltjesstraat (ANP) 

Reaguursels

Inloggen

Gooi Bruls op Moskou (of iig in die buurt), ligt Poetin ook gelijk ergens onder in die krater, zijn we van een hoop gezeik af.

TuuT | 22-03-22 | 23:02

Mijn opa en oma hebben vroeger ook eens gedwongen buitenlanders in huis moeten opvangen. Dat waren wel Duitsers en geen Syriërs, Somaliërs enzovoorts, maar toch…..

Nuuk | 22-03-22 | 19:10

Die enorme onderkin, dat kleine mondje en die enorme, dikke bast van die Bruls beginnen met intussen enorm tegen te staan. Hoe kunnen ze in vredesnaam zo'n figuur voor de troepen zetten? Iedere communicatiestrateeg weet toch, dat dit absoluut niet gaat werken?

KeesBruin | 22-03-22 | 18:38 | 1

Je vergeet de Vettige Vingertjes nog.

Grachus | 22-03-22 | 19:11

Die Bruls is een cuck, heeft -voor de buitenwacht- alle syptomen. 's avonds wordt zijn vrouw flink genomen en is hij zo timide als daffil duck.

ptrck | 22-03-22 | 18:24

Brals is net als De Jonge een aanhanger van de zgn dreigpolitiek. Dreigen, intimideren en bang maken. Je kunt mensen niet verplichten om iemand in eigen huis op te nemen. En volgens mij bedoelt hij dat ook niet maar dat weet ik niet zeker. Maar stel dat het wel verplicht zou worden, wat denk je dat er sfeer in huis gaat ontstaan. Dan komen er nog grotere problemen als huiselijk geweld of nog erger. Je kunt mensen niet verplichten iemand in huis te nemen. Dat gaat niet werken.

RadioControleDienst | 22-03-22 | 18:15 | 1

Brals de man met minstens drie onderkinnen.schijnbaar een best leven als Burry.

Coolcalmcollected | 22-03-22 | 18:20

Nood breekt nu eenmaal wet in deze situatie. Daar heeft Bruls volledig gelijk in. Daarom zal met onmiddellijke ingang het voor D66/GL/PvdA/CDA/VVD verplicht worden om hun ledenlijsten te openbaren. Bij deze leden zullen voortaan, op hun kosten, laat daar geen misverstand over bestaan, alle asielzoekers, niet-zijnde Ukraïniers, gehuisvest worden. Dat is een rechtvaardige oplossing waar iedereen blij van wordt.

Grachus | 22-03-22 | 18:01

Prima om echte vluchtelingen op te vangen in de Europese regio. Maar kan Syrie niet de Oekrainers opvangen en Oekraine de Syriers?

Trasnochador | 22-03-22 | 17:33

Hoe gaat het eigenlijk met het uitzetten van veilige landers en asielmigranten.die uitgeprocedeerd zijn?
Zolang daar niks aan gedaan wordt, zal de nood wel niet hoog zijn.

Bataafje | 22-03-22 | 17:28

U kunt lachen om Bruls dat het niet zo vaart zal lopen. Echter denk terug aan de corona maatregelen waar meneer een dikke vinger in had.

Dan is het echt niet verwijdert van verplichte opname van vluchtelingen bij mensen waarvan Bruls denkt dat ze te ruim wonen.

Rotterdammert1965 | 22-03-22 | 17:04 | 2

Bruls' geduld met de ongevaccineerden begon op het einde 'op te raken'. Als de Corona nog een maand langer had geduurd dan was hij ongetwijfeld persoonlijk de ongevaccineerden standrechtelijke gaan executeren. Hele enge man.

Grachus | 22-03-22 | 18:04

Iemand als Bruls is levensgevaarlijk voor de democratie.
Die mag echt nooit aan de macht komen, waar hij meer kan verwoesten.

ptrck | 22-03-22 | 18:27

Weet je wat pas echt onmogelijk is? Hugo Bruls opvangen, zonder alle botten in je rug te breken.

vladimirows | 22-03-22 | 16:49 | 1

Sorry: Huilbert.

vladimirows | 22-03-22 | 16:51
-weggejorist-
Zenzeo | 22-03-22 | 16:29

Eerst zijn de uitkeringstrekkers (RWW / WAO) aan de beurt; zij die ooit een -voor hun uitkering- veel te dure een gezinswoning toebedeeld kregen en nu volgens de wortel en de stok methode gepakt worden; 50 euro extra per maand uitkering als je een 'huisgenoot" in huis neemt als wortel, of de stok in de vorm van een forse strafkorting op de uitkering indien men weigert mensen in huis te nemen.
Ben ik negatief, wel, reken maar dat er maar weinig onfatsoenlijkere organisaties zijn als de Nederlandse overheid en de bijbehorende ambtenarij

Daarna zijn U en ik aan de beurt; Als de laatste van Uw ouders overlijdt en het ruime koophuis vrij komt heeft U straks niet meer de vrijheid dit aan de hoogste bieder te verkopen, maar wordt dit tijdelijk (zoals het kwartje van kok) gevorderd door de gemeente via de Brulswet tegen een door de gemeente vastgestelde -uiteraard voor de gemeente uiterst schappelijke- huurprijs. Als klap op de vuurpijl moet het wel eerst even milieu bestendig gemaakt worden -op uw kosten uiteraard-, want je kunt vluchtelingen uiteraard niet in een milieu onvriendelijk pand plaatsten. Na een decennium krijgt U het volledig uitgewoonde pand weer terug, en kunt U het op eigen kosten opknappen om het nog verkoopbaar te krijgen. Proberen de kosten op de gemeente verhalen heeft geen zin, want die kunnen oneindig lang met de duurste advocaten tegen U procederen op kosten van de gemeenschap om hun gelijk te halen.

me163komet | 22-03-22 | 15:22

Bruls wil niemands zolder confisqueren maar wel gemeentes verplichten vluchtelingen op te nemen.

'Volgens de voorzitter van het Veiligheidsberaad en burgemeester van Nijmegen Hubert Bruls moet de wet worden aangepast zodat burgemeesters meer bevoegdheden krijgen. Zo zouden ze een leegstand pand moeten kunnen vorderen om het te gebruiken voor de opvang van vluchtelingen. Volgens Bruls moet “alles uit de kast worden getrokken”.

Ook moeten ze volgens hem evenwichtig over het land worden verdeeld, ook als daar dwang voor nodig is. Nu houden gemeenten soms de boot af. “Iemand, of dat nou de staatssecretaris, de commissaris van de Koning of de voorzitter van een veiligheidsregio is, moet de macht hebben om te zeggen: nu ga je wat doen, want dat moet.” ' (WNL)

wnl.tv/2022/03/22/noodtoestand-in-vlu...

grietmetgroenefiets | 22-03-22 | 14:28 | 4

@Here's Freddy | 22-03-22 | 14:41: echt, hè. En steeds vaker hoor je het woord 'dwang' vallen als kabinet een oplossing wil voor een door het kabinet gecreëerd probleem.
Jetten vorige week nog met het gas.

Bataafje | 22-03-22 | 14:56

Zouden er dan ook mensen opgevangen worden in de lege pandjes van Bernhard Jr.?
Of die 'toevallig' even niet?

Rest In Privacy | 22-03-22 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

Als we hem nou in de Berendonck laten dobberen heb je een mooie plek voor een opvanglocatie.

Ploertendodert | 22-03-22 | 14:22 | 1

Soort extra waddeneiland voor de opvang

me163komet | 22-03-22 | 15:27

Spoort niet. Gewoon laten brullen. Hoop luchtverplaatsing. Mediag**l. Te lang burgemeester.

Neemt hij maar een aantal niet Oekraïners in huis.

edo2018 | 22-03-22 | 14:21 | 2

Denk dat hij ze opvreet.

neukertje | 22-03-22 | 14:57

Edo 2018,
"Neemt hij maar een aantal niet Oekraïners in huis."

Nou nee, dat valt onder de regel 'do as I say, don't do as I do'

me163komet | 22-03-22 | 15:26

Bruls zal zelf geen 'asielzoekers' in zijn eigen huis opnemen. Benieuwd of hij prins Bril gaat dwingen zijn 400 huisjes open te stellen voor de asielzoekers. Zelfs neef Willem Alexander doet mee. Wat een flapdrol om te gaan dreigen mensen op te nemen. Alleen omdat onze regering te lui, incompetent en laf is om illegalen, gelukszoekers en kanslozen het land uit te bonjouren.

Toos Bevergeil | 22-03-22 | 14:00 | 1

Hij kijkt wel uit, de koninklijke familie heeft genoeg invloed om dat varkentje eens flink te wassen.

me163komet | 22-03-22 | 15:29

Is dit nu opvang in de regio?

Wouterhetkanstouter | 22-03-22 | 13:58 | 1

Noem jij Bruls nu een regio, zou zijn reet een andere postcode hebben dan zijn pens?

BadPatNL | 22-03-22 | 18:13

Is er eigenlijk ook een mevrouw Bruls?
Ik vraag die namelijk voor mijn homeausuele, weldoorvoede kameraad.

Ommezwaai | 22-03-22 | 13:50 | 4

Nog erger: Bruls is gehuwd en heeft twee dochters.

MK27 | 22-03-22 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Worden burgemeesters niet ergens gedubbelcheckt op hun democratisch benul, voordat ze aan de slag gaan? Ze worden niet gekozen, er is geen adequate selectieprocedure (met assessment enzo)... Mijn hemel: elke mongool kan het worden. En als die vetklep zich nog rustig hield met linten knippen, maar neen. Het kabinet wéér gewoon dat die 25 brokkenpiloten geilen op machtsvertoon, noodwetten en waterkanonnen.

borderlijntje | 22-03-22 | 13:42 | 4

Iets met kartel, baantjes, carrousse, pvda, gl, D66, cda en vvd dat schijnt gunstig te zijn bij sollicitatie. Woorden als Democratie en verkiezing schijnt funest te zijn als je in aanmerking wil komen voor een baantje.

swapper | 22-03-22 | 14:31

Waarom denk je dat de plannen voor gekozen burgermeester (ooit een van de kroonjuwelen van D666) zo snel is afgevoerd. Democratie is leuk, maar het moet zich beperken tot eens in de vier jaar drie keer een hokje rood kleuren, en daarna oppleuren en je bek houden.

me163komet | 22-03-22 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

We kunnen hier wel met zijn allen lollig zitten doen om wat die dikke allemaal uitkraamt, maar het is ziek tot op het bot en niet om te lachen. Dit land word helemaal kapot gemaakt. We staan erbij en kijken er naar.

streknek | 22-03-22 | 13:40 | 1

Sommige mensen willen blijkbaar niet anders. Ik stel voor om die dit feest der deugers dan maar te laten financieren.

Ommezwaai | 22-03-22 | 13:57

Wil helemaal geen vluchtelingen ook niet uit Oekraïne... Mag dat ook....

niv01 | 22-03-22 | 13:31 | 1

Ja, dat mag. En u hebt er alle belang bij om dat luid en duidelijk te verkondigen.

bisbisbis | 22-03-22 | 21:04

Bruls is een Bourgondische burgervader die verantwoordelijkheid neemt. Deed Wilders dat ook maar.

thanseeuwen | 22-03-22 | 13:27 | 6

Bourgondische landverrader!

kapt.Jerkoff | 22-03-22 | 14:13

Dat deden Napoleon, Stalin en nog een paar anderen waarvan je de namen niet mag noemen van Joris ook.
Met desastreuze gevolgen.

Here's Freddy | 22-03-22 | 14:32

Als hij verantwoordelijkheid had genomen dan had hij tienduizenden betaalbare koopwoningen in zijn gemeente laten neerplempen met daarbij het beding dat ze door de koper bewoond moeten worden en het beding dat ze de eerste vijftien jaar niet verkocht mochten worden.
Maar die ene keer dat hij had hunnen ingrijpen:

www.gelderlander.nl/home/belegger-kaa...
bleef meneer lekker op zijn handen zitten

me163komet | 22-03-22 | 15:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Bruls is vertegenwoordigd alles wat er mis is in Nederland. Onze regering zou nu daadkracht moeten tonen en deze burgemeester per direct moeten ontslaan. Deze burgemeester herkent alleen een burger als ie tussen twee broodjes zit. Verder denk deze ongekozen bureaucraat: Wie zijn die mensen?

Mickdestok | 22-03-22 | 13:21 | 1

Bruis gooit in opdracht een balletje uit. Deed hij ook tijdens de Corona periode. Wat roepen, laten uitwerken door de immer bereidwillige npo, zogenaamd als nieuws, geen reacties dan uitwerken. Wel reacties, dan deze uitzetten als toen wappie en nu waarschijnlijk als fascist of putinvriend.

swapper | 22-03-22 | 14:35

Bruls een "gebraden gehaktbal"? Hij is nog rauw dus een "tartaartje". Bruls hoort dus eerder in Rusland thuis...

Harrie-Couvert | 22-03-22 | 13:16

Die brulskikker is nogal heel erg overtuigd van zijn eigen prietpraat.
Dit soort mensen is het ideale soort om in een piramidespel te betrekken.

Piet-Kietelaar | 22-03-22 | 13:15

Ben benieuwd hoe de bevolking gaat reageren als Bruls ook daadwerkelijk een huis gaat vorderen en volplempt met een blik Syriërs of Somaliërs......

Nederlanddraaitdoor | 22-03-22 | 13:07 | 3
-weggejorist-
Ommezwaai | 22-03-22 | 13:54

Een ouderwets volksgericht?

Here's Freddy | 22-03-22 | 14:33

Dit is Nederland. De meeste Nederlanders leggen zich zacht pruttelend maar braaf neer bij overheidsbesluiten, ook al zijn ze evident onzinnig (zie COVID).
( en die paar Nederlanders die dan nog iets te melden hebben, spuiten wij van het Museumplein af - voordat wij ze afvoeren en voorgeleiden)

bisbisbis | 22-03-22 | 21:07

"Eigen volk eerst" ging in de jaren 80 van de vorige eeuw door voor vieze kreet.

Het is daarmee nog steeds voor velen een bedenkelijke uitspraak. Vrijgevig willen we zijn. Er zijn voor de armsten. Maar intussen is er ook grote groep (relatief) arme Nederlanders. Evenwel hoeven zij niet te vrezen voor hun leven, maar een dak boven het hoofd wordt het wel ontnomen. Ooit werd dat serieus bestempeld als een zogeheten eerste levensbehoefte, maar ook nu wordt zelfs de Maslow-hiërarchie in twijfel getrokken.

Vrijgevigheid is een mooi iets. In principe.

mozaard | 22-03-22 | 12:45 | 4

@willem n | 22-03-22 | 14:12: Dat kun je met als toevoeging partij-kadaverdiscipline ook van toepassing verklaren op de Tweede Kamer.

Here's Freddy | 22-03-22 | 14:35

@willem n | 22-03-22 | 14:12: hij vertegenwoordigt vooral zijn CDA.

Coolcalmcollected | 22-03-22 | 18:24

Deze zijn gekozen, op een of andere manier. Burgemeesterschap is het vertegenwoordigen van ALLE burgers in de gemeente. NIET de lobbyclubs van eigen voorkeur en eigen mening als ultieme norm aanhouden.

willem n | 22-03-22 | 21:20
▼ 1 antwoord verborgen

Dus als ik het goed begrijp: in 2014 is een referendum geweest over het associatieverdrag van Oekraïne. Daar is een meerderheid gehaald om dat niet af te sluiten, voornamelijk vanwege de ligging van Oekraïne in de Russische invloedsfeer. Toen is dat afgedaan met een inlegvelletje wat via een geitenpaadje is bekokstoofd. In dat velletje staat dat we geen bemoeienissen doen rondom een eventuele oorlog. Nu zie ik een Europees leger ontstaan, EU lui die om het minste en geringste Rusland treiteren en de les lezen, leveren we actief wapens, doen we zaken met de grootste schurken en moeten we allemaal een asielzoeker in huis nemen omdat bolletje Bruls dat wil? Absurd.

inbox123 | 22-03-22 | 12:42 | 1

Spot on, te idioot voor woorden. Maar als je dit hardop uitspreekt, ben je op zijn minst niet empathisch naar de inderdaad te betreuren oorlogsslachtoffers en in het slechtste geval putin fascist.

2tribes | 22-03-22 | 23:41

Ik zou zeggen, kom er maar in Mart Smeets, met je vette nek en grote bek over opvang van "vluchtelingen" en gelukzoekers. Ik weet uit betrouwbare bron dat er minstens 4 kamers leeg staan in huize Smeets.

jansma28542681 | 22-03-22 | 12:30 | 1

Hij zal stiekeme huurster Ria Visser nooit ruilen voor een besneden Somalische oma.

gestoptmetroken | 22-03-22 | 13:31

Hier op het dorp zijn gisteren de eerste Oekraïnse mensen aangekomen. Dank je wel voor de opvang, waar kunnen jullie bij helpen? ze zijn vandaag aan het werk gegaan. En dat zonder miele en outkierung en zwerm aasgieren/advocaten van vluchtelingenwerk er om heen.

Ouwe Semelaar | 22-03-22 | 12:27 | 2

Jaja sla tog even over..

niv01 | 22-03-22 | 13:28

Zo leken die Halsbandparkieten ook zo schattig, toen de eerste door het park vloog, zo van kijk eens wat leuk een papegaai!

BadPatNL | 22-03-22 | 13:31

Bruls en Timmerfrans hebben wel wat overeenkomsten; beetje verwaande, alleswetende, ongekozen volksmenners.

ches | 22-03-22 | 12:27 | 2

En een maatje meer....

MK27 | 22-03-22 | 12:30

Correctie: allesvretende

4HoogAantWater | 22-03-22 | 12:33

Toch maar eens een offerte aanvragen voor een hogere schutting. Misschien is er een bepaalde hoogte waarbij de problemen er niet meer overheen worden geflikkerd.

IndoorexpaT | 22-03-22 | 12:19

Dit gaat tegen niet 1, maar wel 2 grondrechten uit onze Grondwet. 10: geen inbreuk op persoonlijke levenssfeer en 12: huisrecht: de overheid mag niet zomaar jouw huis in. Met recht dictatoriale neigingen, idd

BASinnic | 22-03-22 | 12:17 | 5

Je hoeft geen expert te zijn want iedere burger wordt geacht de wet te kennen. Die uitzondering ken ik dus ook. Maar de grondwet is niet voor niets een grondwet, het kan niet de bedoeling zijn dat een artikel een lege huls wordt middels amendementen en noodwetten

BASinnic | 22-03-22 | 12:36

@4HoogAantWater | 22-03-22 | 12:34:

Artikel 40 Huisvestingswet:
- 1. Vordering Artikel 40 1. Burgemeester en wethouders kunnen, indien dat voor een evenwichtige en rechtvaardige verdeling van woonruimte noodzakelijk is, van de eigenaar van een in de gemeente aanwezige leegstaande woonruimte, een leegstaand gebouw, niet zijnde een of meer woonruimten, of een leegstaand gedeelte van een zodanig gebouw, dan wel van een woonruimte die in strijd met de bij of krachtens deze wet gegeven voorschriften zonder huisvestingsvergunning of vergunning ingevolge artikel 30 in gebruik genomen is, het gebruik daarvan als woonruimte vorderen. De vordering vindt niet plaats dan na overleg met de eigenaar. De vordering kan mede betrekking hebben op het gebruik van bij de woonruimte of het gebouw behorende of voor de toegang daartoe noodzakelijke andere ruimten en van de daarbij behorende centrale en nutsvoorzieningen. -

theo-is-dood | 22-03-22 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Zodra die dikke eerst eens het goede voorbeeld geeft en zijn tent volstopt. Maar zal wel weer een gevalletje 'do as I say, don't do as I do' zijn.

Der Schnitzeljäger | 22-03-22 | 12:13 | 1

En ook al doet hij dat wel en geeft hij het voorbeeld,dat verplicht mij niet om het ook te doen

timmey | 22-03-22 | 16:52

Kunnen we niet een crowdfundactie beginnen waarbij we vastgoed kopen in de buurt van of direct naast politici en die volplempen met asielzoekers van de categorie raddraaiers?

R.j.deVries | 22-03-22 | 12:07 | 1

Ja, dat lijkt me heerlijk. Of een stukje grond naast de tuin van mevrouw Bromet en daar een windmolen van 250 meter hoog plaatsen. recht voor haar bakkes.

osolemio | 22-03-22 | 12:20

En het erge is trouwens dat er op slinkse wijze meteen weer Syriers en Afghanen worden bijgesleept he, in 1 adem met een volk wat wel buiten zijn schuld door een buurland wordt aan- en binnengevallen. Let's face it, in Syrie en Afghanistan slaan ze elkaar de hersens in, daar hebben ze geen buitenlandse agressor voor nodig. Taliban, de clans, IS, Assad, schurken van de bovenste plank en in plaats van dat ze nu met de vredesmacht meevechten voor hun veiligheid en die van hun vrouwen en kinderen smeren ze hem bij de eerste de beste tegenaanval, vrouwen en kinderen achterlatend, in optocht naar het westen om hier het leven van een luis op een ongevlooide hond te leiden.
Ik zeg, nee, rot op. Geen plaats voor lafbekken uit landen van 5+ uur vliegen die alleen maar komen profiteren en te beroerd zijn om ook maar 1 vinger uit te steken ter verdediging van hun eigen land.

Graaisnaaiert | 22-03-22 | 12:07 | 3

Nog even los van het feit dat zo'n 75% van de "Syriërs" uit een dertigtal andere landen afkomstig is. Doorgaans aanzienlijk veiliger landen dan de vele landen die ze doorkruisen richting NL.

Dandruff | 22-03-22 | 12:17

Idd, eerst bij het mega rijke BUURland Saoedie Arabie aankloppen

BASinnic | 22-03-22 | 12:18

@Dandruff | 22-03-22 | 12:17: Nou, ik kijk eens op de kaart.... Ja, wat ik al wist: 100% van de Syriërs, en andere meer gelukszoekende nationaliteiten komen hier Nederland binnen via een ander veilig land.

België en Duitsland lijken mij op bepaalde buurten na, nu niet van die onveilige landen, en via de Noordzee zijn er hier nog geen levende "vluchtelingen" aangespoeld.

En, maar dat ben ik, ik ben van menig dat wanneer gelukszoekenden hier in Nederland aankomen met een rechtstreekse vlucht vanuit een onveilig gebied, het gebied toch niet onveilig genoeg is om directe vluchten te moeten staken.

Afgelopen week 1000 stuks fte Gëllükszöëkkïërs, bovenop de echte vluchtelingen uit het oorlogsgeweld, het mag allemaal wat kosten... 1000 x 27.900,- = 27.900.000,- voor alleen het eerste jaar.

BadPatNL | 22-03-22 | 13:09
-weggejorist-
Erageftw | 22-03-22 | 11:59 | 3

Op een dag trekt hij z'n witte uniform met veel goud aan en gaat z'n tijd aan zijn kunst verzamel hobby besteden. Tot die tijd zit je er mooi mee.

Lopende-Hollander | 22-03-22 | 11:55 | 1

Past-ie (Speknek) niet dat uniform.
Twee lakens aan elkaar naai3n en een gouden riem (dicht) onder zijn buik en om zijn speknek (mag noodgedwongen open): dat is Speknekkies uniform.

MK27 | 22-03-22 | 15:11

Dat is toch ook meer Co2 uitstoot met al dit gedoe? Een wet maken geen oorlog meer want er komt meer Co2 vrij! en zorgt ook voor meer migratie dus meer Co2 uitstoot! Daar hebben de klimaatgekkies het niet over.

Sjefke_pro | 22-03-22 | 11:55

In China staan complete steden leeg. Waarom sturen we ze daar niet naartoe?
youtu.be/Ie6zd3Rwu4c

poppelepee | 22-03-22 | 11:55 | 2

Omdat China niet helemaal achterlijk is.

Graaisnaaiert | 22-03-22 | 12:10

China blijft zo mono cultureel mogelijk zo ver dat kan

timmey | 22-03-22 | 16:53

Meldt zich aan voor opvang 3 Oekraïense dames, leeftijd 18-22. Sauna + donzen dekbed aanwezig ivm eventuele onderkoelingsverschijnselen.

Ragnar_Lodbrok | 22-03-22 | 11:54

Ik vind noodwetten wel goed. Zit op een noodwet te wachten welke mensen met overgewicht er toe dwingt, in speciale klinieken opgenomen te worden om af te vallen. Is beter voor het milieu.

jan huppeldepup | 22-03-22 | 11:54

hoeveel daarvan zet hij zelf in zijn buitenhuisje, kelder, zolder en overige kamers? Wedden dat het er 0 zijn omdat hij "thuis werkt" en "daarbij privacy nodig heeft wegens gevoelige zaken"? De idioot, hij zondigt daarbij ook nog eens tegen tal van civiele wetgevingen die net voorkomen dat zo'n flapdrol achter de deur mag bepalen wat burgers doen. Die muppets in den haag hebben 't al geprobeert met hun noodwet, maar kwamen er ook al snel achter dat dat niet haalbaar is.
Met andere woorden: hij roept maar wat, maar weet absoluut niet waar hij het over heeft.. waar kennen we dat van..

dumbfarmer | 22-03-22 | 11:52

2022 min 2014 is... 6?

Lijkt me dus dat het deze week exact acht jaar geleden was. Kleinigheidje maar het staat zo slordig.

Sjors W. | 22-03-22 | 11:52

Laat Willem Alexander er maar 5000 opnemen. Die heeft plek en geld zat

Waakvlam | 22-03-22 | 11:48 | 5

Als hij nu een half park zou huren van Gillis voor een paar maanden, maar nee hoor, we zetten ze in een kasteel. En geloof me, over een half jaar zit er geen enkel schubbetje meer in de kasteelgracht en alle verdere schade wordt door u en ons betaald. Dit kun je toch uittekenen, die mensen krijgen familie over de vloer, kennissen en wie nog meer die allemaal wel met eigen ogen willen zien hoe Koninklijk ze wonen. En al die jengelende kinderen in alle leeftijden in zo'n kostbaar stukje erfgoed, dat kan alleen maar fout gaan.

Mad Max | 22-03-22 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Haha, tsja, wen er maar an. Zo werkt het hier in deze democratie. Bezwaar maken? Dat kunt u alleen tegen de omgevingsvergunning, waarvan de overheid steeds de spelregels veranderd en het alleenrecht heeft om dat eenzijdig naar eigen goedkeuren in te vullen. Keurig geregeld en volgens de wet.

Deze democratie begint steeds meer op een dictatuur van de meerderheid te lijken. Landelijk (groots) besloten, lokaal (klein) de gevolgen slikken.

Waar u dus voorheen een leegstaand pand in uw straat had, krijgt u zodadelijk daar een mooie "tijdelijke" doorstroom locatie voor terug. De enigen die hier wijzer van worden zijn degenen die de subsidies opstrijken om versneld verbouwingen te regelen, degenen die de verbouwing uitvoeren en het enorme circus aan hulpverleners er omheen. En u als brave burger maar gratis spulletjes naar dit soort locaties brengen. Hier in de dorpskern ook al: tijdelijke opvang voor Oekrainse vluchtelingen, stond vanmorgen al de eerste gesluierde pinguin voor de deur met kroost. Raar...

NietVerlorenDwaler | 22-03-22 | 11:44 | 2

Gevlucht uit Antarctica vanwege de ijsberen?

Sjefke_pro | 22-03-22 | 11:50

Een burgemeester is bestuurder, uitdrukkelijk GEEN politicus. Daar moet nog maar eens naar gekeken worden.

fokkewoelf | 22-03-22 | 11:43 | 1

Toch kun je dan ook naar het geheel kijken/herzien. Ik zou het niet erg vinden als de burgemeester daadwerkelijk een professionele bestuurder zou zijn. Dan graag ook zonder partij-affiliatie, of in ieder geval minder direct gelieerd.

Ik ben niet zo'n fan van het huidige schizofrene beleid waarin de burgemeester vooral gepresenteerd wordt als uithangbord (en de wethouders het werk op inhoudelijke portfolios leiden), waarna dan vervolgens blijkt dat burgemeesters zodra de poep de ventilator raakt eigenlijk best veel invloed hebben, veel meer dan je oorspronkelijk dacht.

Huubke Bruls is ooit Nijmegen ingehaald omdat het zo'n gezellige dikkerd was, die mooi contrastreerde met die sojaboon-vretende wethouders. Niemand in de Nijmeege raad die hem geselecteerd/goedgekeurd heeft dacht op dat moment dat hij de leiding ging geven op dit niveau.

Sjors W. | 22-03-22 | 12:00
-weggejorist-
gerrit5042 | 22-03-22 | 11:42
-weggejorist-
aardv@rk | 22-03-22 | 11:40

Stel het bewoonbare deel van de wereld voor als 1 vierkante meter; Nederland is dan op die vierkante meter minder dan 1vierkante centimeter.
Moeten wij de rest van de wereld opvangen op dat minuscuul stukje grond?

meneer Q | 22-03-22 | 11:39 | 3
-weggejorist-
Kopieerapparaat | 22-03-22 | 11:44

Wist je dat we alle 8 miljard mensen op deze aardkloot fysiek kwijt zouden kunnen in de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Limburg? Niet dat het comfortabel zou zijn, of dat we het moeten doen. Maar fysiek zou het passen.

Mr Moore | 22-03-22 | 11:44

Nou als iedereen dan op dat stuk bleef verhuis ik vrijwillig naar de rest van de wereld.

VerganeGlorie | 22-03-22 | 11:48
-weggejorist-
MarkiesDeBalzaque | 22-03-22 | 11:38 | 2

Als Wilders nu eerst het democratische gehalte in zijn PVV op zou krikken, zou hij wellicht recht van spreken hebben.

* Il Principe * | 22-03-22 | 11:32 | 12

@* Il Principe * | 22-03-22 | 12:54:

"Stemt" is hier het toverwoord, Bruls eist op.

Bovendien heeft Wilders geen plannen voor beleid in jouw huis. Als hij daarover moet stemmen stemt hij hoogstwaarschijnlijk tegen.

Dandruff | 22-03-22 | 13:50

@* Il Principe * | 22-03-22 | 13:29:

"Wat klopt er nu niet van wat ik heb geschreven?''

M.i. het volgende:

''hij is volksvertegenwoordiger en vertegenwoordigd dus ons allemaal in de 2e Kamer.''

Nee, hij vertegenwoordigt niet ons allemaal, slechts zijn 'electoraat', zoals dat voor alle TK leden geldt. Je bent volgens mij in de war met de regering. Een minister is van en voor ''ons allemaal''; vandaar dat die er ook ''neutraal'' uit dienen te zien. Als Carola Schouten - CU - in haar functie als minister zich op tv zou laten interviewen met een groot kruis om haar nek, dan zou ik daar aanstoot aan nemen; ik zou haar niet langer kunnen beschouwen als ook ''mijn' minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen. Dat ze in haar vrije tijd als privépersoon zondags in de kerk zit, moet ze helemaal zelf weten, dat is iets anders.

Dr_Johnson | 22-03-22 | 14:21

@* Il Principe * | 22-03-22 | 13:29: Dandruff en Dr_Johnson verwoorden het goed, ik zou het misschien met andere woorden schrijven, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Denk nog wel dat er een kleine aanvulling bij past naar aanleiding van je reactie op mij: De Tweede kamer is de volksvertegenwoordiging, Wilders en de rest van de Kamerleden zijn volksvertegenwoordigers, degene waar jij op hebt gestemd is degene die jouw vertegenwoordigt.

Heb je niet op Wilders gestemd, dan is het niet jouw volksvertegenwoordiger...

Maar goed, het punt is en blijft: Bruls is aangesteld om te besturen, hij is niet gekozen, dus een regent, en van regenten moet ik niks hebben.

En dan op topic:

Bruls praat alleen over leegstaande panden, en woningen die niet in de verhuur, of in de markt liggen om op kort termijn verhuurt te gaan worden.

En ik heb daar geen problemen mee, lege panden moeten plat of hergebruikt worden, en in deze woningmarkt zou het niet mogen voorkomen dat woningen en bedrijfspanden om belastingtechnische / financiële redenen leegstaan en verkrotten.

Particulieren, woningbezitters of huurders verplichten om vluchtelingen op te vangen in een kamer die over is, geen haar op mijn hoofd die daar over denkt om het maar 1 seconde in orde te vinden. (Maar daar is dus ook helemaal geen spake van, het artikel hierboven zet ons "expres" een beetje op het verkeerde been.)

BadPatNL | 22-03-22 | 15:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Bruis is een omhooggevallen niksnut. Geef dit soort mensen een pet, uniform of bestuurlijke functie en ze draaien door. Laten we hem elke dag een grote portie friet, veel vette snacks, kip nuggets, Saté met pinda saus sturen (vooral vlak voor het slapen gaan. En dan maar afwachten........ hopenlijk gaat het dan snel....

Blonde Nel | 22-03-22 | 11:29 | 1

"Omhooggevallen".
In dit specifieke geval nog best moeilijk voor te stellen.

Dandruff | 22-03-22 | 12:24

Bruls! Functie elders?

MargauxGrandCru | 22-03-22 | 11:29 | 4

Stuwdam?

Siegfriet_Klaag | 22-03-22 | 12:35

@Siegfriet_Klaag | 22-03-22 | 12:35: Kunnen we niet maken t.o.v. België en Duitsland, die landen krijgen serieus wateroverlast wanneer we Bruls in de Maas of de Rijn zouden dumpen.

Ik denk meer aan vermalen en als mest gebruiken voor de landbouw, ik denk dat Rusland ons kan boycotten met dat kunstmest wat ze willen, wij kunnen het er in Nederland minimaal 100 jaar mee uithouden. In Your Face Putin! (Maar waar slaan we die berg in godsnaam op?)

BadPatNL | 22-03-22 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Bruls heeft zelf 4 Eritréers op zolder, twee Jemenieten in de kelder en een Syrische apotheker in zijn tuinhuisje en ambulant een veilige landiër die de buurt terroriseert. Dus die heeft echt wel recht van spreken

batvoca2 | 22-03-22 | 11:29 | 3

Als die 2 Jemenieten minderjarig zijn is het toch wel twijfelachtig.

culture_vulture | 22-03-22 | 11:44

En ze moeten €400 per maand pp betalen......

Blonde Nel | 22-03-22 | 11:51

Ik dacht even dat je zn dieet had neergeplempd. Wat eet u vanavond?

4HoogAantWater | 22-03-22 | 12:38

Als rechts geaarde liberaal ben ik er inmiddels van overtuigd dat niet het liberalisme maar het kapitalisme de oplossing voor het woning tekort zal brengen. De marktwerking zal de dynamiek zijn via welke de oplossing tot stand komt, immers .... oh wacht.

onweer | 22-03-22 | 11:28 | 2

Er is geld zat, er zijn ook genoeg investeerders en het rendementsperspectief is bijzonder aantrekkelijk. U kunt vast geen reden bedenken waarom die vrije markt niet goed functioneert zonder de rol van de overheid erin te betrekken.

Joris Beltsin | 22-03-22 | 11:35

Allen zo jammer dat de overheid zich met markt bemoeid met al die huursubsidies, hypotheek rente aftrek etc. Het is nu een semi-gereguleerde markt en een goudmijn voor huisjesmelkers en vastgoed ontwikkelaars.

4HoogAantWater | 22-03-22 | 12:40
-weggejorist-
natit | 22-03-22 | 11:27

Animal Farm?

Spartaan1888 | 22-03-22 | 11:26

Bruls overspeelt enorm z'n hand.
Eerst in de 'milieucrisis' (hele delen van zn stad compleet afsluiten voor werkverkeer), toen de 'coronacrisis' (complete angstprojectie en bijbehorende vaccinatiedwang proberen af te dwingen over de stad/het land) en nu de 'vluchtelingencrisis' (want ook nog een behoorlijke hoeveelheid afrikaanse gelukszoekers zitten er tussen) waarbij hij mensen wéér wilt verplichten tot iets absurds.

Deze speknek is een complete incapabele dictator. Volledig eens met Wilders.

LangeTijdGeleden | 22-03-22 | 11:24 | 2

Vergeet ook niet dat het verbod op verkoop van zeer veilig legaal vuurwerk op Hubje zijn naam staat. Met als resultaat dat shells al twee jaar door de straten schieten.

Nohara | 22-03-22 | 12:30

@Nohara | 22-03-22 | 12:30: Dat om ons te laten wennen aan de onvermijdelijke oorlog die er aan komt. Alles moet kapot dan kunnen ze alles weer 'duurzaam' terug bouwen.

4HoogAantWater | 22-03-22 | 12:41

D66 fossiel Roger van Boxtel zat gisterenavond in zo'n praatjesprogramma te shinen dat hij 7 Oekraïners had opgehaald in de Polen. En niemand die hem dan vraagt of hij zelf onderkomen voor die mensen heeft geregeld, of wellicht heel gemakkelijk bij de gemeente op de stoep heeft gezet.

Joris Beltsin | 22-03-22 | 11:24 | 1

En niemand die um van mensensmokkel beticht?...

4HoogAantWater | 22-03-22 | 12:42

Noodwet en gezondheidszorg. Noodwet en volkshuisvesting. De opperstalmeester is op een ander probleem gezet.
Opdrachten die de bevolking aan de overheid heeft gegeven worden omgezet naar plicht van de bevolking. Wij zijn er niet voor u, u bent er voor ons en we framen het alsof u er voor uzelf bent, omdat wij u zo zelfredzaam, welvarend, participerend en individualistisch/zelfstandig hebben gemaakt.
Rillingen over de rug.

Joyce | 22-03-22 | 11:24

Ik had mister Speknek Bruls al niet hoog zitten en ik ben ook geen fan van Goudlokje Wilders.
Maar na gisteren heb ik voor mister Speknek Bruls geen enkel respect meer en geef ik ruiterlijk toe dat ik het nu 100% eens ben met Goudlokje Wilders'-tweet.

MK27 | 22-03-22 | 11:18

Waar bemoeit Bruls zich eigenlijk mee? Zo wordt ieder beleidsterrein van volksgezondheid tot volkshuisvesting een "veiligheidsrisico" en eigendom van het Veiligheidsberaad. Daar lijkt hij steeds meer zijn eigen mening te verkondigen.

Leoverig | 22-03-22 | 11:17 | 2

Niet zijn eigen mening, hij mag voor Den Haag de proefballonnetjes oplaten.

Joris Beltsin | 22-03-22 | 11:26

@Joris Beltsin | 22-03-22 | 11:26: Ballon, over naam bij postuur gesproken...

BadPatNL | 22-03-22 | 18:20

‘Het zal pijn doen’, ‘het zal lelijk worden,’, als ware hij een groot verantwoordelijk leider geniet hij ervan om dit uit te spreken.

Nietdanjatoch | 22-03-22 | 11:16 | 1
-weggejorist-
MK27 | 22-03-22 | 11:20
-weggejorist-
Gaat het niet dan? | 22-03-22 | 11:06 | 2

Maar zo'n meneer Bruls, die benoemd is door de Kroon, op voordracht van de gemeenteraad, dat is toch hartstikke democratisch?

HeerVanStand | 22-03-22 | 11:03

Ze moeten die geconfisqueerde Russische megajachten gebruiken voor opvang van de Oekraïense vluchtelingen.

Prieelvogel | 22-03-22 | 11:03 | 4

@Ray Skak | 22-03-22 | 11:06: Heb je bewijs dat ze werken? Anders dan andere vluchtelingen mogen vluchtelingen uit Oekranie wel werken van de overheid. Dus een beetje een domme vergelijking die alleen een PVV stemmer kan maken.

Cobarde | 22-03-22 | 11:30

De Ukraine is een enorm land met een enorme agrarische productie. Dat bereik je door werken. Enorme steden als Kiev, havens, fabrieken, dat bereik je door werken.
Daar hoef je geen PVV-er voor te zijn.

Ray Skak | 22-03-22 | 11:40

@Cobarde | 22-03-22 | 11:30: Jij denkt dat je 25% van de zonnebloemolie en 5 á 10% van de graan productie op deze planeet weet te realiseren met op je gat liggen en qat kauwen ofzo?

Die mensen zijn arm, niet omdat ze niet werken, maar vanwege corruptie en een hele slechte starthand na de val van de sovietunie.

ReyNemaattori | 22-03-22 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ik mot gain boetnlaanders in mien hoes.

pollens | 22-03-22 | 11:01

Die vette, grijpgrage klauwen van dat misbaksel. Elke kilo gaat in de silo...

Bouwfraudeur | 22-03-22 | 11:00

Ik denk dat de meeste mensen geen probleem hebben met tijdelijke opvang. Alleen wordt opvang in veel gevallen permanent en dus opname en ook nog eens zonder echte tegenprestatie, zonder dat mensen er zelf voor hoeven te betalen en zonder dat wij mogen zeggen, jij wel, jij niet, nu even niet, er zijn te lange wachtlijsten, ga maar naar een ander EU-land, het is veilig, u moet nu terug etc. etc.
Opvang is per definitie tijdelijk en sober, bed, bad, brood. Geen eigen woning ( het idee alleen al ), een kamer, een tijdelijke container, gemeenschappelijke maaltijden, dat soort dingen. We zijn inmiddels knettergestoord, het geld wat we aan een vluchtelingengezin en de verdienmodellen eromheen uitgeven.
Overigens bepaal ik zelf wie er hier wel en wie niet inkomt, daar kan geen noodwet wat aan veranderen.

Graaisnaaiert | 22-03-22 | 10:59 | 1

Tijdelijk blijkt in overheidstaal vaak permanent.

4HoogAantWater | 22-03-22 | 12:44

Dertig jaar onnodig het land volstoppen en nu het nodig is is er geen plek.

Een kale overheid met vet op de botten in plaats van een alom aanwezige 50-80% belastingdruk toeslagen uitkerende overheid.
30 jaar ziekenhuizen inrichten op 98% gebruikte bedden.
30 jaar een overheid op zoek naar inkomsten om de steeds grotere uitgaven maar te kunnen doen.
30 jaar jaar gratis geld in de huizenmarkt proppen en nu prijsisssues hebben.
30 jaar definities aanpassen.

In ieder dorp, stad, gemeenschap een woning aankopen en daar een gezin in. En dat dan iedere 5000 Oekraïners. Dorp, gemeenschap zorgplicht, maximale integratie.
Verder positieve houding; het wirtschaftswunder was tenslotte ook te danken aan de massale toestroom van oostduitsers.

Alquest | 22-03-22 | 10:58 | 2

"Dertig jaar onnodig het land volstoppen en nu het nodig is is er geen plek.''

Maar het vreemde is dat er altijd plek is. Voor alles en iedereen. Vaak lees ik mbt dit onderwerp: liever 10 Oekraïners dan 1 qat kauwende Somalier, of varianten hierop, maar het wrange is dat we die keus helemaal niet hebben, want we krijgen die10 Oekraïners hier, en de qat kauwende Somaliërs, en uitkeringsafhankelijke Syriërs, en eitjesbakkende Afghanen, etc, etc, blijven of komen ook 'gewoon' hier.

Die Niederlande schaffen sich ab.

Dr_Johnson | 22-03-22 | 12:43

Alleen al in het maatpak van Bruls kunnen al 6 gezinnen wonen.

Blote Bertus 2000 | 22-03-22 | 10:57

Billie Turf is gewoon een lul, vroeger veel geplaagd. Voelt zich nu heel belangrijk, maar blijft een eikel

jan druif | 22-03-22 | 10:57

Als er zegge en schrijve per week per vluchtelinge € 250 wordt overgemaakt EN ik eerste keus heb wie ik wel of niet in huis wil hebben, dan wil ik er nog wel eens over nadenken. Tot die tijd gaan de rolluiken dicht en de deur op de knip.

PaulusdeBosrouter | 22-03-22 | 10:54

Linkse politici, die zullen vast zelf de hele hut, tuin en buitenhuis al opgeofferd hebben voor de opvang van vluchtelingen, voordat ze het volk vragen hetzelfde te doen.

pibasso | 22-03-22 | 10:54

Artikel 40 Huisvestingswet:

- 1. Vordering Artikel 40 1. Burgemeester en wethouders kunnen, indien dat voor een evenwichtige en rechtvaardige verdeling van woonruimte noodzakelijk is, van de eigenaar van een in de gemeente aanwezige leegstaande woonruimte, een leegstaand gebouw, niet zijnde een of meer woonruimten, of een leegstaand gedeelte van een zodanig gebouw, dan wel van een woonruimte die in strijd met de bij of krachtens deze wet gegeven voorschriften zonder huisvestingsvergunning of vergunning ingevolge artikel 30 in gebruik genomen is, het gebruik daarvan als woonruimte vorderen. De vordering vindt niet plaats dan na overleg met de eigenaar. De vordering kan mede betrekking hebben op het gebruik van bij de woonruimte of het gebouw behorende of voor de toegang daartoe noodzakelijke andere ruimten en van de daarbij behorende centrale en nutsvoorzieningen. -

Helaas voor burgemeester Bierton is artikel 40 in 2015 afgeschaft. Anders had ie met artikel 40 in de hand uw tuinhuisje, zolder of vakantiebungalow kunnen vorderen

theo-is-dood | 22-03-22 | 10:49 | 3

Onderschat Bruls niet. Hij banjert inmiddels meer rond in Den Haag dan in zijn eigen gemeente. En daar loopt hij niet rond om tentenkampen in te richten. Een noodwetje is er zò maar doorheen gedrukt.
-
En nu hij geen Minister van BiZa( had hij wél op gehoopt…) is geworden, gaat hij op voor de onderscheiding: ‘Held van het Oekraïense volk’ - met eikenbladeren.

bisbisbis | 22-03-22 | 10:54

@bisbisbis | 22-03-22 | 10:54: niet helemaal goed begrepen. Bruls brulde juist dat het niet alleen om Oekraïners ging, maar om alle vluchtelingen. En de ontvanger/huisvester mocht juist niet kiezen.

JayJay | 22-03-22 | 13:07

@JayJay | 22-03-22 | 13:07:
-
Het één lijkt mij het ander bepaaldelijk niet uit te sluiten - waarom zou Bruls niet én de kampioen van de al-dan-niet-pretense onderdrukten en daklozen in algemene zin kunnen zijn en tegelijkertijd goede sier willen maken bij de -binnenkort- aanzienlijke Oekraïense gemeenschap?

bisbisbis | 22-03-22 | 21:15

Ik mis context. Is er ergens het hele interview? Of anders een schriftelijke verwijzing naar dat hij een noodwet wil, anders dan GeenStijl zegt het?

koeberg | 22-03-22 | 10:48 | 2

Jazeker, gewoon gisteren bij elk journaal, editie nl talkshows enz. Het hele interview gewoon terug te zien op tv.

Mr. C | 22-03-22 | 11:15

@Mr. C | 22-03-22 | 11:15: TV? Bestaat dat nog?

Ivoren Toren | 22-03-22 | 11:17

Deze gehaktbal wil met dit soort uitspraken in een goed blaadje komen bij Rutte,Hoekstra en Kaag. Het is voorsorteren op een luxe baantje (met uiteraard hoge vergoeding). Zoals al aangegeven door andere reaguurders: Hoeveel vluchtelingen gaat deze gehaktbal zelf in zijn huis opnemen.? Ik denk geen één.

Gemeen Mosje | 22-03-22 | 10:47

Als Hagenees zie ik al decennia wat ongebreidelde immigratie doet met vele van onze straten en wijken.

Het maar blijven stapelen van nieuwe lagen kanslozen op de al aanwezige lagen kanslozen.

Het maar blijven volproppen van straten en wijken die zelf ook al vele jaren alarm slaan en aangeven het zo verdomde moeilijk te hebben.

Verloedering, vervuiling, toename van verschillende misstanden, toename van geweld en criminaliteit, toename van (grootschalige) fraude en het creëren van parallelle (religieuze) samenlevingen.

Moedwillig en door falend / laks "beleid" is de samenhang en de herkenbaarheid daar grotendeels verdwenen.

Welkom geheten door partijen, politici en "deugende" mensen op links , midden en rechts, die zelf zelden in genoemde straten en wijken wonen.

Deugende mensen die voor de bühne graag vertellen hoe wij ons land moeten blijven openstellen maar zelf in grote paniek raken en gaan protesteren als er een opvang in (de buurt van) hun keurige (veelal blanke) straat of wijk komt.

Als ik zie hoe de bij mij zo vertrouwde buurten in o.a. Rijswijk en Den Haag zijn veranderd dan word ik zowel triest als kwaad.

De oorspronkelijke autochtone bevolking en herkenbaarheid verdrongen en vervangen door veel te grote aantallen veelal laagopgeleide , kansloze economische immigranten die hier aantoonbaar en feitelijk voor een groot deel niks komen brengen, alleen maar komen halen.

Immigranten die ook nog veelal niks met de straat, wijk of buurt en onze samenleving ophebben en zich niet zelden schaamteloos en openlijk tegen onze samenleving afzetten.

Alles en allemaal aangemoedigd en aangezogen door de magische aantrekkingskracht van het al zo enorm overbelaste bijna terminale sociale vangnet.

"Gratis" is de norm geworden, het leven en teren op uitkeringen het absolute normaal voor complete nareizende families die ook met goedkeuring van de overheid zich hier komen vestigen.

Van de laagopgeleide, kansloze en uitkering trekkende hagelwitte tot gitzwarte medemens, van moslim tot katholiek in de overbelaste grote steden : het zijn er inmiddels gewoon teveel.

Veel , veel te veel.

Daarvoor je ogen en oren blijven sluiten is naar mijn mening niet alleen naïef maar inmiddels ook regelrecht crimineel.

Dr.Mabuse | 22-03-22 | 10:47 | 6

Goud

sinecker | 22-03-22 | 11:05

Leuk in de buurt van Keulen, altijd leuk carnaval daar.

Schipperke | 22-03-22 | 11:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil best de echte oorlogslachtoffers uit Oekraïne helpen. Alle vluchtelingen zijn gelijk. Sommige zijn alleen net iets meer gelijk dan anderen. Islam importeren is gewoon een regelrechte ramp. Laten we gewoon de 'regio-opvang' in stand houden. Wij doen onze eigen regio. Namelijk Europa.

nerugaer | 22-03-22 | 10:47

Wat is eigenlijk de streefdatum voor dat vervloekte Tri-State plan?
'Dertig miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde, die schrijf je...'
www.geenstijl.nl/5139245/hoe-vno-ncw-...

Abject | 22-03-22 | 10:46

Een eigen land een plek onder de zon.

Patje | 22-03-22 | 10:45

Die verplichte opvang bestaat voor het Rijk natuurlijk allang, niets nieuws dus en geen reden voor (extra) verontwaardiging bij Geert Wilders. Het feit dat het Rijk wel de verdragsplicht heeft vluchtelingen op te vangen maar niet de bevoegdheid heeft opvanglocaties aan te wijzen is een reëel probleem. Bij wet die bevoegdheid scheppen is dan een oplossing die echter de Gemeentelijke ruimtelijke ordeningsbevoegdheid nog verder inperkt. Van inkwartiering en vordering van woonruimte is natuurlijk geen sprake. Aanwijzen van leegstaande bedrijfspanden als tijdelijke woonruimte kan een snelle (tijdelijke) oplossing bieden. Vergeet niet dat naast de woningnood er nog steeds een leegstandsprobleem voor winkel- en bedrijfsruimte bestaat. Wel moet Nederland serieus overwegen het vluchtelingenverdrag op te zeggen nu dit het zelfbeschikkingsrecht van de Nederlanders steeds verder inperkt en de Nederlandse identiteit verdwijnt in een multiculturele desintegratie -"theehuizen"- enerzijds en een amorf globalisme - "Starbucks"- anderzijds, plaatsen waar geen Nederlands meer gesproken wordt, dit nog naast het feit dat het land op meerdere gebieden aan de grenzen van de capaciteit geraakt, zie stikstofnormen CO2 normen en landgebruik.

AlexanderVissers | 22-03-22 | 10:44 | 2

Voorlopig wrijven de werkgevers in de slachthuizen, de kassen en de schoonmaak in hun handen. Die krijgen er weer twintigduizend werknemers bij die ze voor het minimumloon aan het werk kunnen zetten. De winsten zijn voor de bazen, de lasten zijn voor de belastingbetaler

theo-is-dood | 22-03-22 | 11:02

Goede tegel, dank. Dit is al weer een heel stuk informatiever.

Joyce | 22-03-22 | 11:38

Heeft men er al eens aangedacht dat die Syriers terug kunnen, hun land opbouwen.

gato | 22-03-22 | 10:44 | 3

- - Een Trümmerfrau is letterlijk een puinruimster. Na de verwoestende bombardementen en beschietingen van de Duitse steden in de Tweede Wereldoorlog werden, vooral ook omdat veel mannen aan het front waren omgekomen of in krijgsgevangenschap waren afgevoerd, vrouwen ingezet om de nog bruikbare materialen in het resterende puin te scheiden van de onbruikbare resten. Zo bestond het werk vooral uit het schoonbikken van bakstenen, die dan weer in de wederopbouw gebruikt konden worden.

De leeftijd van de Trümmerfrauen lag tussen de 15 en 50 jaar: ze werden min of meer gedwongen om dit werk te doen. Bij de bombardementen en beschietingen was circa een kwart van de Duitse woningvoorraad vernietigd: vier miljoen woningen lagen in puin, nog eens vier miljoen woningen waren al dan niet zwaar beschadigd.

Honderdduizenden vrouwen hebben dit zware werk uitgevoerd. Ze leverden daarmee een eerste belangrijke bijdrage aan de wederopbouw van Duitsland. De geallieerden beloonden de Trümmerfrauen met een maaltijd of een zeer bescheiden bijdrage.- -
Wikipedia

theo-is-dood | 22-03-22 | 11:04

Die gaan alleen met vakantie die kant op

cg71 | 22-03-22 | 12:50

Dat is ook precies waarom verschillende landen ze terugsturen. Maar dat mag u als Nederlander lekker niet weten, want straks komt u nog met onwenselijke suggesties.

bisbisbis | 22-03-22 | 21:20

Kzou zeggen... laat het maar lekker misgaan.

Het zou prachtig zijn, als half Nederland straks voor jaren met een vluchteling in zijn, of haar woning zit opgescheept en dat kabinet Rutte XIII zich bezighoudt met de EU, klimaat, biomassa en alle andere dingen die Nederlanders helemaal niet nodig hebben.

Laat het verval maar lekker doorgaan. Net zolang totdat uiteindelijk iedereen doorheeft, dat progressief stemmen inhoudt, dat je eigen leven kostte wat het kost, een hel moet zijn, zolang het maar het ideaal dient. Zolang partijen als D66, VVD, GL en alle andere meloenenslikkers nog de meeste stemmen hebben, mag Nederland zichzelf nog wel wat dieper in de eigen reet nöken. Het zal mij aan de reet roesten.
Ik heb er geen medelijden meer mee. Basta.

Paaldanseres | 22-03-22 | 10:44

"een NOODWET moet komen waarmee er zolders, slaapkamers, tuinhuisjes, en kelders GEVORDERD kunnen worden voor het huisvesten van goedkope arbeidskrachten, aspergestekers, bollenpellers, paprikaplukkers, dozensjouwers vluchtelingen.''

Nou, dat hoor ik Bruls in dat fragment toch echt niet zeggen. Wel dat er huisvestingsruimte (ik neem aan dat hier naar leegstaande woningen, bedrijfspanden, etc verwezen wordt) kan worden gevorderd en dat een buurt, straat, etc dan niet moet gaan protesteren.

Wat hij wel letterlijk zegt is dat men (als buurt, straat, etc) geen voorkeur zou mogen uitspreken voor Oekraïners. Ook Syriërs, Somaliërs, Eritreeërs, etc moeten met zo'n noodwet overal 'ingekwartierd' worden.

Maar goed, het blijft uiteraard van de gekke dat een klein kutlandje als Nederland dat met 17,5 miljoen inwoners allang uit zijn voegen barst, maar blijft doorgaan met 'inschikken' en plaats maken voor elke derdewereldlander die het in zijn bolle hoofd haalt om op de bonnefooi hierheen te reizen om zich hier permanent te vestigen. En nee, het zijn geen asielzoekers, geen 'vluchtelingen'; 'veilig' waren ze al vele landen eerder.

Geldt wat mij betreft net zo goed voor de Oekraïners: als oorlogsvluchteling ben je veilig zodra je een plaats/land bereikt waar je uit de bommen en granaten bent. Dat is in hun geval Polen, Slowakije, Hongarije, Roemenië, en Moldavië. Ook in het noorden, Belarus, regent het geen bommen en granaten. Vanuit al die landen kan men snel weer terug zodra de wapens zwijgen. Is men eenmaal in Polen, en besluit dan om verder door te reizen naar bv Nederland, dan is men m.i. niet langer aan het 'vluchten', maar is men begonnen met 'calculeren'.

En verder zie je in het kielzog van de zg ''hartverwarmende'' ontvangst van de Oekraïners, een enorme 'lobby' ontstaan bij de Gutmenschen om de grenzen weer wagenwijd open te zetten voor alle 'vluchtelingen', en mensen te beschuldigen van racisme indien je de Oekraïners hier 'verwelkomt', maar bedenkingen hebt bij al die moslims en Afrikanen die zich hier willen vestigen.

In de Volkskrant vandaag een pleidooi om 'senior gelukszoekers' eindelijk eens 'wit te wassen', te 'legitimeren', zodat ze verder ook op hun oude dag - gratis, uiteraard - toegang hebben tot alle voorzieningen:

"Een ruimhartig asielbeleid geeft burgemeesters de bevoegdheid om zieke, oude migranten die hier zonder papieren muurvast zitten te helpen. Bijvoorbeeld met een speciaal bejaardentehuis.''
"Neem de man die we in de Pauluskerk kennen. Begin jaren tachtig kwam hij als tiener naar Nederland, op de bonnefooi, zoals dat ging in die tijd.''

'Zoals dat ging in die tijd', zegt de predikant van de Pauluskerk dan. Gaat het nu anders dan? Al die lieden komen toch nog steeds 'op de bonnefooi' hier binnen. Al die lieden nodigen toch nog steeds zichzelf uit?

En als je maar lang genoeg volhoudt, elke poging tot uitzetting frustreert, maak je toch kans op een verblijfsvergunning, of kun je kennelijk decennia onder de radar als illegaal hier leven, met ook dan weer een kans op legalisering:

"Het is tijd dat deze ouderen een rustige oude dag krijgen, zonder zorgen over hun gezondheid of waar ze slapen vannacht.''
"een oplossing bewerkstelligen: rechtmatig verblijf voor iemand die niet meer voor zichzelf kan zorgen en hier al decennialang is.''

Tuurlijk, joh. Die kunnen er ook wel weer bij. Ik betaal wel weer wat meer belasting volgend jaar. Misschien moet je ook al die kansloze, criminele asielzoekers uit Algerije en Marokko eindelijk eens een verblijfsvergunning geven; dan krijgen ze huisvesting en een uitkering, en zijn de mensen en buschauffeurs in Ter Apel, Budel, etc van de overlast en criminaliteit verlost.

Dr_Johnson | 22-03-22 | 10:44 | 2

Uw redenering gaat ten minste op een punt mank. Polen heeft inmiddels meer dan 2 miljoen vluchtelingen “in huis”. Die kan er gewoonweg niet meer bij hebben en dus moeten vluchtelingen verder reizen ongeacht of ze dat al willen.

JayJay | 22-03-22 | 13:15

@JayJay | 22-03-22 | 13:15:

Totale onzin. Als Polen 'er gewoonweg niet meer bij kan hebben'', dan is het aan Polen om dat te vinden en dat aan te geven bij 'Brussel'. Dan maakt Brussel een zg 'herverdelingsplan' over alle EU-lidstaten. Indien dat gebeurt ben ik er uiteraard vóór dat dan ook Nederland gewoon zijn deel neemt.

Maar het kan niet zo zijn dat Oekraïners in Polen zélf besluiten dat Polen eea niet aankan, en zelf beslissen om Polen te 'ontlasten' en door te reizen naar Nederland. Wat ik eerder al zei: dan is men niet meer bezig met 'vluchten' uit de bommen en granaten, dan is men bezig met 'calculeren'.

Brussel/de EU zorgt voor een herverdeling op het moment dat Polen, of Slowakije, of Hongarije, etc daarom verzoekt, en Brussel/de EU zegt dan ook tegen Oleg en Natasja: jullie gaan naar Portugal; en tegen Vitaly en Lena: jullie gaan naar Frankrijk. Het kan niet zo zijn dat Oleg en Natasja en Vitaly en Lena zélf het land uitkiezen waar ze het liefst verblijven.

Dr_Johnson | 22-03-22 | 13:42

Vraag me wel af waarom alleen Wilders/PVV in het geweer komt tegen deze lompe antidemocraat.

Duwbak_Linda | 22-03-22 | 10:42 | 3

Joh.

uisge baugh | 22-03-22 | 10:44

Dit, deze koers, moet je toch ook als "fatsoenlijke" partij niet willen. Onteigenen van boeren, (gedeeltelijk) onteigenen van huiseigenaren, groepen mensen uitsluiten vanwege medische keuze, verbieden en kapotbelasten van alles wat ongewenst gedrag is in de ogen van een minderheid.
Zijn die lui nog wel helemaal helder in hun bovenkamer, of wat?

Bruls lijkt het allemaal prachtig te vinden. Gehaktbal.

Duwbak_Linda | 22-03-22 | 10:51

@Duwbak_Linda | 22-03-22 | 10:51: Helder in hun bovenkamer zijn ze al lang niet meer, maar hey, niemand zegt er wat van, en elke dag wordt er over hen of met hen gepraat in kletsprogramma´s.
Dus denken deze onnozelen dat zo het nieuwe spel gespeeld wordt.
Nieuwe bestuursstijl of zoiets. Dicht bij de burger, praten als aan de keukentafel. Nieuwe stijl dus.

Lesc | 22-03-22 | 14:26
-weggejorist-
Anymethyl | 22-03-22 | 10:40

Die Bruls moet maar eens gaan snappen dat wij in Nederland opvangen wie wij willen opvangen en voor de rest pleurt hij zelf beter maar op naar elders wanneer hen dat niet bevalt. Dus wanneer Nederlanders zelf kiezen voor opvang Oekraïners, prima, wanneer Nederlanders zelf kiezen voor opvang Syriers ook prima, maar deze roepende verklap bepaalt niet wat er achter onze voordeur gebeurt, dat bepalen wij nog zelf!

Jan, Leiden | 22-03-22 | 10:40 | 2

Er hoort een vraagteken achter je plempsel.

Super Vaagstra | 22-03-22 | 10:49

@Super Vaagstra | 22-03-22 | 10:49:
Nee hoor, een uitroepteken.

Jan, Leiden | 22-03-22 | 12:12

Kunnen we met terugwerkende kracht Nijmegen niet gewoon als "in duitsche handen gevallen" beschouwen.
Althans, tot die Wurgemeester is opgestapt dan.

Quicksilvert | 22-03-22 | 10:40

Tot in de jaren vijftig kon de burgemeester ook woonruimte vorderen. Er was na WO2 immers een grote woningnood. En pasgetrouwde stellen moesten nog een jaartje of twee bij hun ouders inwonen alvorens er een goedkoop flatje ter beschikking kwam.
Hoe kan het dat KVP-minister Bogaers van Volkshuisvesting in de zestiger jaren 150.000 huizen per jaar realiseerde?

theo-is-dood | 22-03-22 | 10:37 | 3

Omdat we toen geen dictatuur vanuit Brussel hadden die stikstofnormen oplegde die volslagen onhaalbaar zijn voor één van de inmiddels dichtstbevolkte landen ter wereld.

Tapu | 22-03-22 | 10:40

Toen werd de volkshuisvesting nog niet belemmerd door de Groene Khmer, enkel het tekort aan bouwvakkers was een belemmering om meer te bouwen.

Osdorpertje | 22-03-22 | 10:41

@Tapu | 22-03-22 | 10:40: Die stikstofnormen hebben de Haagse zwakbegaafden zelf bedacht...

Hendrikaatje | 22-03-22 | 13:16

Wilders zet het graag lekker dik aan en Bruls is lekker dik.

Spring Bruissteen | 22-03-22 | 10:37 | 1
-weggejorist-
Zwezerik | 22-03-22 | 10:39

Liever een Rus in m'n tuin dan Bruls in m'n keuken.

Mr_Natural | 22-03-22 | 10:37

Op blote voeten door de legofabriek.

Zwezerik | 22-03-22 | 10:36

Je eigen schoonmoeder voor een kwartaal opnemen levert in diverse gezinnen al problemen op. Ik voorzie, bij invoering van Bruls plannen, veel geweld opdoemen naarmate de cultuurkloof tussen gast en gastheer groeit.

Phantomas | 22-03-22 | 10:36 | 2

Tot in de jaren zestig woonden pasgetrouwde stellen bij familie in. Dat was niks bijzonders.
Allemaal feiten die de GS-Jugend is vergeten.

Dus wen er maar aan. Totdat u een ton gespaard heeft voor uw tweekamerflatje bivakkeert u bij uw ouders op zolder

theo-is-dood | 22-03-22 | 10:41

@theo-is-dood | 22-03-22 | 10:41: Dat is wel zo, maar diende om, met name de inheemse bevolking te huisvesten. Dit gaat om de rest van de wereld waarvan we onszelf probleemeigenaar maken.

Kopieerapparaat | 22-03-22 | 11:03

Tief op dikke bal gehakt. Die lui sporen echt niet meer.

keistad | 22-03-22 | 10:35

2014 is 8 jaar geleden. Niet 6.

Evil Philantropist | 22-03-22 | 10:33

Hoeveel vluchtelingen heeft Bruls zelf al in huis?

Mr_Natural | 22-03-22 | 10:32 | 4

Hoeveel heeft ie er al opgegeten, daar maak ik me meer zorgen over.

HeerVanStand | 22-03-22 | 10:37
-weggejorist-
Pimhadgelijk | 22-03-22 | 10:38
-weggejorist-
Pimhadgelijk | 22-03-22 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

Het CDA-kringetje rond Bruls was(is?) een akelig clubje met lijntjes tot de procureurs-generaal, vraag dat maar aan Jos van Rey die voor 6 flessen wijn en 25 bejaarde-stemvolmachten door 40 bewapende "dienders" van zijn bed werd getrokken.
Functie elders voor dat CDA svp.

zonnedauw | 22-03-22 | 10:32 | 1

“ Hoe breng je miljoenen aan drugsgeld van Nederland naar Venezuela, buiten het zicht van de douane? Omwisselen in grote coupures bij een parenclub in Roermond, invriezen in kiprollades, en dan per container van Rotterdam naar Aruba. Daar kraait geen haan naar. Vooral niet als het via gerenommeerde bedrijven gaat van te goeder naam en faam bekendstaande ondernemers. Zoals Manuel H. van het veelgeprezen restaurant Madame Janette op Aruba en het vleesverwerkend bedrijf van top-zakenman Hennie van Rey uit Roermond, broer van de bekende politicus Jos van Rey. Toch ging er iets mis. Een afgeluisterd telefoontje zette de politie op het spoor van de geldsmokkel en toen was het een kwestie van tijd voordat de val dichtsloeg.“

Er was wel wat meer aan de hand bij de familie Van Rey ...

theo-is-dood | 22-03-22 | 10:43

Goed stukje GS! Bruls zegt namelijk niet wat hij bedoelt. En Bruls weet ook dondersgoed dat:
1) hiermee wéér de middenklasse mag ophoesten
2) hiermee wéér grondrechten in het geding komen
3) de enigen die eraan verdienen hijzelf en zijn vriendjes bij handophoudende begeleidende instellingen zijn
4) hijzelf wel de láátste zou zijn die een paar Somaliers uit de Oekraine op zolder zou nemen

Let wel: ik vind dat we er alles aan moeten doen om mensen uit de Oekraine te helpen, maar zoals Pritt terecht aangeeft, krijg je op die manier via de achterdeur de gelukszoekers uit de velige landen samen met de lokale cultuur direct en verplicht op zolder afgelevert.

En, meneertje Bruls, wie is er dan verantwoordelijk voor de directe gevolgen als het fout gaat? En voor de kosten die daardoor veroorzaakt worden? Of betaal je dat terug uit de torenhoge BTW op de gasrekening?

Of is het gewoon een politieke opmaat naar méér vluchtelingen, méér opvang en méér belastingheffing door eerst even een onmogelijke, extreme maatregel voor te stellen en dan als "compromis" maar weer even de volgende golf gelukszoekers te verwelkomen onder het motto "de bevolking draagt dit beleid?

Dat is namelijk wat Gladiator denkt: het modelletje "gelukszoeker" komt in het gedrang nu er overduidelijk échte vluchtelingen de grens over komen, die écht vrijwel allemaal vrouwen en kinderen zijn, omdat de mannen dapper hun land verdedigen tegen een aggressor.

Gladiator Fap | 22-03-22 | 10:31 | 2

Vooral ook zijn uitspraak dat oekraïners en afrikaanse gelukszoekers volledig hetzelfde behandeld moeten worden geeft te denken.
En de asiemaffia doet daar aan mee, oekraïners als koevoet tussen de deur gebruiken om ook nog meer andere import op te dringen.

2voor12 | 22-03-22 | 10:35

@2voor12 | 22-03-22 | 10:35: Schrijnend genoeg is het enige dat men hiermee bereikt dat de weinige welwillenden dan maar niemand helpen.
Er zijn genoeg mensen die wel Oekraïners willen opnemen of helpen, maar niet zitten te wachten op 3 van die messentrekkers die je woonkamer reverse koloniseren of hele dagen khat lopen te kauwen of ook nog klagen dat je vrouw en dochterlief met hun losse haren veel te aantrekkelijk zijn en beter even een kopvod kunnen ombinden omdat ze anders niet instaan voor de gevolgen.

Is toch een andere vibe in je hut dan een Oksana en d'r 2 koters die ook wel op jouw kleine kan passen of van die babushka's die weliswaar moeilijk ter been zijn en geen woord Engels spreken, maar tenminste nog dankbaarheid in hun hart dragen(en waarschijnlijk een killer Borsjtsj in elkaar kunnen draaien).

Als er zelfs maar de káns is dat je veiligelandiërs krijgt, haken de meesten met enige realiteitszin al af.

ReyNemaattori | 22-03-22 | 10:49

En Syrische vluchtelinge uit elkaar trekken op je zolder, mag dat dan ook?

wilmeister00 | 22-03-22 | 10:29 | 3

Helaas loslopende Syrische vluchtelingen van vrouwelijke kunne zijn er niet zo veel.

bijna_raak | 22-03-22 | 10:34

zelfjoris

Gen. Maximus | 22-03-22 | 10:29

'Never waste a good crisis'..

Deze zag ik al lang aankomen. De asielindustriemaffia zat likkebaardend toe te kijken toen ze zagen dat de Europese bevolking, met name die in de Visegrad-groep landen, ruimhartig bereid was échte vluchtelingen uit de regio(!) op te vangen. Mooi moment om die 'andere' vluchtelingen (quod non!) tussen de stroom aan echte vluchtelingen ons door de strot te duwen.

Ongekozen bestuurders zoals Bruls, die proberen in een goed straatje te komen bij de regering die hen nota bene heeft benoemd (goed voor je carrière - en uiteindelijk Bruls' derrière), kunnen van deze emotie-flow misbruik maken om 'oude' problemen waar ze tot voor de inval in Oekraïne zich geen raad mee wisten 'op te lossen' door dit op deze slinkse wijze er doorheen te jassen; 'het is crisis, alles moet in het werk worden gesteld om vluchtelingen op te vangen'.

Nee,

Het motorblok CU/D66 in het kabinet heeft de afgelopen jaren een beleid gefaciliteerd dat ervoor gezorgd heeft dat die stuw aan asielellende bij jullie terecht kwam en waar jullie - kwijlend bij de gedachte dat jullie er persoonlijk beter van zouden worden (wie weet wordt het ooit wel 'minister Bruls'? Met een steeds kleiner wordende CDA zijn dat soort politieke contacten altijd handig) - RUIMHARTIG aan mee werkten. Dit terwijl de bevolking van jullie steden in de meerderheid juist géén kansarme- en kansloze migranten wil faciliteren!

Het is geen toeval dat we de afgelopen dagen ineens overal in de media lezen en horen over het vermeend racisme jegens niet-Westerse kansarme- en kansloze migranten. De frame is duidelijk; 'wij' zijn racisten.

Hoe dan ook moet dit langer liggende probleem nu er doorheen gejaagd worden; 'nu doorpakken!', nietwaar Bruls c.s.?

Nou vriend, je komt maar lekker aan met je dwang. Je komt er dan achter hoe 'het volk' dat jou nooit als hun bestuurder en vertegenwoordiger heeft gekozen, gaat reageren.

Kun je eindelijk eens wat van die tientallen kilo's aan overgewicht kwijtraken wanneer je het op een flink rennen moet zetten.

Kompromat | 22-03-22 | 10:29 | 2

Je spreekt me uit het hart! Heb hierboven net een soortgelijk plempsel geplempt.

Gladiator Fap | 22-03-22 | 10:34

Dit is het gore plannetje , ze zijn al 8 zetten verder . Opstandige burgers neerslaan , het gaat gebeuren . Steeds meer en meer en meer dwang en bloed onder je nagels vandaan tot men knapt . Maar het gaat niet lukken uiteindelijk, het word nog wel wat heftiger ja ..

alexanderpechtold | 22-03-22 | 10:35

Mocht ze goed kunnen schoonmaken dan mag er best eentje bij me op zolder overnachten

jeweettochniet | 22-03-22 | 10:25

Mochten ze ooit mijn kelderbox vorderen om een Oekraïner te huisvesten, houd er dan rekening mee dat het een lilliputter moet zijn, ander past zijn bed er niet in.
Een zwaar bewapende lilliputter graag omdat mijn fietsen er ook nog staan.
En hij moet een beetje tegen de kou kunnen omdat mijn kelderbox niet verwarmd is.

Osdorpertje | 22-03-22 | 10:24

Die gehaktbal wilde weer een spoedwet om het mogelijk te maken, net als bij Covid.

Hebben ze eenmaal geroken aan de macht dan werkt dat blijkbaar verslavend. CDA'er zeker.

Wattman | 22-03-22 | 10:23

Zei de leider van de partij zonder leden(inspraak).

Beste_Landgenoten | 22-03-22 | 10:23 | 10

Impliceert dat automatisch dat wat hij over Bruls zegt niet klopt of mag hij dit niet zeggen? Dat is nieuw.

Gladiator Fap | 22-03-22 | 10:37

@wilmeister00 | 22-03-22 | 10:31:
Ja hoor, Wilders is democratisch gekozen maar zelf geen democraat. De PVV heeft geen leden en Wilders is de onbetwiste baas. Kritiek betekent ontslag. En dat hij dan iets zegt over een ongekozen leider vind ik heel grappig.

Beste_Landgenoten | 22-03-22 | 10:52

@Beste_Landgenoten | 22-03-22 | 10:52:
Stel je hebt 40.000 leden die na de verkiezingen iets willen wat een overgrote meerderheid van de miljoen kiezers niet willen.....
noemt u dat democratie?
(ik vrees dat u dit oprecht democratie zou vinden)

the_w | 22-03-22 | 16:09
▼ 7 antwoorden verborgen

Wel ja, roep de noodtoestand maar uit.
Want Nederland is in oorlog, toch?

ZZP-er | 22-03-22 | 10:22 | 1

Als we nog even geduld hebben wel. We gaan ons er gegarandeerd weer mee bemoeien. Dat hebben we altijd nog gedaan, dus nu ook.

Kopieerapparaat | 22-03-22 | 10:34

Deze man eist een zetel van de Vonhoff-klasse.

Phantomas | 22-03-22 | 10:22

Gevaarlijke uitspraken inderdaad van een ongekozen bestuurder.
Wel erg jammer dat we net 2 jaar lang met corona deze man hebben moeten aanhoren, en nu bij de volgende totaal andere crisis, deze man er weer staat. Voor de geloofwaardigheid van de veiligheidsberaad zou je nu een ander persoon naar voren moeten schuiven.

pane | 22-03-22 | 10:21 | 1

Dat doet Rutte weer geslepen, zelf buiten schot blijven maar wel via Bruls regeren.

Is hem zo goed bevallen met Covid.

Wattman | 22-03-22 | 10:30

Het begint nogal vermoeiend te worden, al die bestuurdertjes die ineens zó graag het woord "verplicht" wensen te poneren.

Schijnbaar zien de van overheidswege neergepote wannabe despootjes de vrijheid om dat soort imbeciele dingen te gaan roepen.

Dat ze die vrijheid zien, en nemen, zegt veel over het machtsvacuüm wat heerst. En zegt veel over het gebrek aan respect wat deze mensen hebben voor zowel de landelijke, democratisch gekozen, overheid, als voor de mensen waar zij verantwoordelijkheid voor zouden moeten nemen.

Het gaat alleen nog maar om hen zelf. Zij menen dat 'de gewone man' maar een racistisch klootzakje is waar zij kilometers ver boven staan, met niet meer reden dan dat ze ooit op een plek zijn gezet waar ze macht denken te hebben. En daar duidelijk niet integer en goed mee om kunnen gaan.

Het zou dan ook met recht heel goed zijn om Bruls, de grootste emo-schreeuwer van NL, een functie elders te geven.

Deze man is een drama queen van jewelste en stookt met zijn ongefundeerde geschreeuw in de media massa's mensen op tegen elkaar.

Voor opruiing word een clown als Willem Engel opgepakt (terecht) maar waarom -in godsnaam- word zo iemand, overigens net zo clownesk en ongeloofwaardig, als Bruls niet de mond gesnoerd voor vergelijkbaar opruiend geschreeuw?

Dutchbeaurouge | 22-03-22 | 10:21 | 3

Hear, Hear, juist samengevat.

Gallendebejaarde | 22-03-22 | 10:35

Bruls heeft andere vrienden. Het gaat erom wie je kent.

Kopieerapparaat | 22-03-22 | 10:37

"Zij menen dat 'de gewone man' maar een racistisch klootzakje is waar zij kilometers ver boven staan"...
Dat denk ik niet, ze weten heel goed dat dat niet klopt. Ze weten echter óók, dat wanneer die ongegronde beschuldiging geuit wordt, de weerstand gebroken is, want met racisten hoef je niet te praten. Verder helemaal mee eensch, wat je zegt.

Gladiator Fap | 22-03-22 | 10:39

Volgens mij hebben ze allemaal de zelfde slogan ,straat om straat huis om huis.
Tuigt wel van beperkte denkkracht.

rein9576 | 22-03-22 | 10:20

In polonaise naar de Stieltjesstraat. Dat is de afwerkplek voor prostituerend Nijmegen.

Jos Tiebent | 22-03-22 | 10:19 | 3

Dat was het al lang niet meer, toen Bruls in 2014 aangifte deed. Met de komst van het toenmalig nieuwe politiebureau en het appartenmentencomplex, verdween daar de straatprostitutie.

Kameraansteker | 22-03-22 | 10:33

@ReyNemaattori | 22-03-22 | 10:57:
Ja, die zijn er nog wel. Net als de parkeerplaatsen aan de Lindenberghaven (vlakbij de Waalbrug), en die tussen de Molenweg en de Jasmijnstraat in (zeg maar achter de Coop).

Kameraansteker | 22-03-22 | 11:08

Als het aan hem ligt heeft men dus geen recht op privacy, rust en woongenot door "vluchtelingen" op te dringen in de persoonlijke levenssfeer.

Reebensteeltje | 22-03-22 | 10:18

Hubert Bruls is gewoon een volgevreten engnek die precies doet wat de zittende macht wil horen. Het zou mij niets verbazen als hij precies om die reden succes gaat hebben in de landelijke politiek.
#trots op zichzelf dat ik geen verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog heb gemaakt.

Osdorpertje | 22-03-22 | 10:18

'Zolders, slaapkamers, tuinhuisjes en kelders'.
Print maakt een grapje mensen (of hij verspreidt fake news of hoe je het maar noemen wilt).
Het gaat om leegstaande kantoorpanden en paleizen van Willy enzo. De gewone man die in zijn eigen huis woont, heeft niets te vrezen. Behalve dan dat ie snel op de kast te jagen is door Pritt.

HeerVanStand | 22-03-22 | 10:17 | 9

Waarom worden daar geen tieners opgevangen die zomaar op straat komen te staan? (bv. omdat de ouder overlijd en ze het huurhuis uit moeten)

Kale dodo | 22-03-22 | 10:29

Ik dacht altijd dat het 'slippery slope' argument een logische misvatting was.

Tot ik de overheid in actie zag en me duidelijk werd dat het een truisme is.

quantumcollider | 22-03-22 | 10:39

Die leegstaande kantoorpanden hebben ook rechtmatige eigenaren. Bovendien zit het probleem in de "en zo". Net zoals plotseling alle vluchtelingen vrouwelijke tandartsen en kinderen uit Syrie waren en we plotseling duizenden tolken in dienst van de Afghaanse ambassade hadden (schijnt een goed baantje te zijn), kan het begrip "kantoorpand" uitgerekt worden naar "lege ruimte die als kantoor zou kunnen dienen" onder het kopje "en zo". En daarmee staat inderdaad de privacy, het woonrecht en het bezit van de gewone man op het spel. Wat mij zorgen maakt is dat het bestuur van het land de laatste tijd een beetje aanvoelt als een kind in de puberteit dat voortdurend de grenzen van het toelaatbare opzoekt, terwijl de primaire taak van de regering is die grenzen juist te waarborgen en te beschermen.

Gladiator Fap | 22-03-22 | 10:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Tja wat is de oplossing voor dit land nog? Alle idioten blijven maar op de martelpraktijken stemmen. Boerenverstand zou zeggen uitheemse diersoorten waar geen ruimte voor is die komen er niet in, waarom dan wel allerlei culturen die hier niet passen? (Die Oekraïners passen hier nog het beste)

ikworstelengadouchen | 22-03-22 | 10:16

Stiekem een Marxist of zo? Iedereen gelijk, iedereen arm.

Alle vermogenden in NL gaan hun heil elders zoeken als je eigen bezit niet eens meer heilig is, dit zijn Sovjetpraktijken.

"You will own nothing and you will be happy!"

zhirek | 22-03-22 | 10:16 | 1

"to be alive", dat laatste stukje van de slogan valt er steeds af.

4HoogAantWater | 22-03-22 | 10:18
-weggejorist-
Therapietje | 22-03-22 | 10:16

Wokie wokie = wappie wappie

SIogra | 22-03-22 | 10:15

Het is niet meer wat , hoe , waarom maar wanneer .

likmegaties | 22-03-22 | 10:15 | 1

Ik ben er bang voor ja.

Kameraansteker | 22-03-22 | 10:19

Mocht er een tribunaal voor mensenhandel komen dan zullen heel wat organisaties uit de zieligheidsindustrie zich moeten verantwoorden.

goedverstaander | 22-03-22 | 10:15 | 1

Leed is voor hen vaak niet meer dan een verdienmodel.

Zoelense Hobbyboer | 22-03-22 | 10:19

Past perfect in het vermeende 'you will own nothing'-programma. Het 'and you will be happy'-deel zal denk ik een beetje afhangen van de sociale vaardigheden van de Oekraïense, Afghaan of Eritreeër die je wordt toegewezen.

Boeser_Onkel | 22-03-22 | 10:14

Onder de foto: 25 maart 2014, in de tekst daaronder 25-4-2014, geenstijl, deze week 6 jaar geleden.. in ieder geval al bijna 8 jaar geleden maar welke maand is onzeker.

Claude Jacque | 22-03-22 | 10:13 | 1

Het is 25 maart 2014. Die 4 zal een typo zijn.

Kameraansteker | 22-03-22 | 10:28
-weggejorist-
ratelaar | 22-03-22 | 10:12 | 1

Nijmegen. Vanaf de jaren tachtig vorige eeuw een bolwerk van anarchisten die nu met een witte boord wat zachtere taal uitslaan maar hun handelen wordt nog door dezelfde domheid en onveranderd egoïsme ingegeven als veertig jaar geleden.

Tiscali-2 | 22-03-22 | 10:12

Toch vreemd dat als je beslist van, naja laat maar zitten, dit hoeft niet perse van mij, dat dan de enige oplossing geweld is. Niet van, laten we erover praten, nee we pakken gewoon al je spullen af en als je tegenstribbelt dan mishandelen we je. Blijf mij hierover verbazen.

Kale dodo | 22-03-22 | 10:12

Waar heeft hij het over het confisceren van zolders en kelders?

lekgoot | 22-03-22 | 10:12 | 3

Nog nergens maar resultaten van de overheid uit het verleden bieden hier waarschijnlijk wel garantie voor de toekomst. Het is een stap-voor-stap proces.
Op het moment dat ergens het eigendomsrecht opzij gezet mag worden dan kan dat makkelijk uitgebreid worden.

2voor12 | 22-03-22 | 10:19

Klopt ja. In de stemwijzer van den haag stond zelfs een vraag of kraken gedoogd moest worden. Dat is ook zeer onwenselijk, zeker als omwonende.

De_GVR | 22-03-22 | 12:25

Niet maar dat is de 2e fase. En denk niet dat dat onmogelijk is.

DrachiR | 22-03-22 | 16:22

Graag per direct 10 vervelende asielzoekende Marokkanen in huize Bruls huisvesten.

Gravin v Kippenbouth | 22-03-22 | 10:11
-weggejorist-
Illuminati1989 | 22-03-22 | 10:11

Nou es kijken hoe dat concept erin gaat bij de juichaapjes die het bevriezen en afnemen van vermogens en bezittingen van de russen zo'n geweldig idee vinden. Eigendomsrecht en het respecteren ervan staat aan de basis van vrijheid, democratie en vrijheid. Dat aan de kant schuiven is een recept voor ellende.

PolarWolf | 22-03-22 | 10:11 | 1

die zullen of kunnen geen 2 stappen vooruit denken.
Ze zullen balen wanneer het gebeurd maar zullen dan al zo geïndoctrineerd zijn dat in hun hoofd klagen gelijk staat aan openlijk ervoor uitkomen pvv te stemmen.

the_w | 22-03-22 | 12:33

Poetin is blijkbaar niet de enige die knettergek is geworden.

drs. P | 22-03-22 | 10:10

Maar ik heb corona...

Jan de Vries | 22-03-22 | 10:09 | 1

Wil je dan even HEEL gauw je huis verlaten? Straks maak je die mensen nog ziek!

John McClane | 22-03-22 | 10:12

Bruls kan het allemaal wel heel zelfverzekerd zeggen, het maakt het niet meer of minder waar.

AdvocatusDiaboli | 22-03-22 | 10:08

Als je maar alles volpropt, krijg je vroeg of laat een infarct. Hè Bruls?

Kameraansteker | 22-03-22 | 10:08

Diktator.

Mr_Natural | 22-03-22 | 10:08 | 1

fraai !

demaup | 22-03-22 | 10:42

Loze kreten, niemand kan jou dwingen om ook maar 1 vluchteling op te nemen op jouw zolder. Het dwingen van gemeentes daarentegen kan dan weer wel.

je suis bier | 22-03-22 | 10:08 | 5

Dwingen van gemeenten kan dus ook niet. Broekers-Knol ging haar boekje ver te buiten is gebleken. Vandaar ook dat Bruls een noodwet wil.

2voor12 | 22-03-22 | 10:14

Er is een tijd geleden heel, heel voorzichtig geopperd dat gekeken wordt naar het aantal slaapkamers in een woning in verhouding tot het aantal bewoners. Daarna hoorde je er niets meer over.
Maar zo gaat dat met zulke ideeën. Eerst een proefballonnetje, kijken wat de reacties zijn, en dan beetje voor beetje door de strot douwen.

Kameraansteker | 22-03-22 | 10:16

je suis bier | 22-03-22 | 10:08 "Loze kreten, niemand kan jou dwingen om ook maar 1 vluchteling op te nemen op jouw zolder."

Volgens mij gebeurde dat gewoon tijdens de woningnood in de jaren vijftig: schooltv.nl/video/hoe-lossen-we-de-wo...

Boeser_Onkel | 22-03-22 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Mn huis gaat eerder in de brand dan dat er somaliërs erbij komen te wonen.

U-boot | 22-03-22 | 10:07 | 1

Het ziet er hetzelfde uit waarschijnlijk na een maandje. In het geval bij inwonen dan.

DrachiR | 22-03-22 | 16:24

Bruls ziet de prijs van zijn huisjes door het dak gaan. Meer vluchtelingen is een verdienmodel voor de elite.

Selassie | 22-03-22 | 10:07

Bruls is een vieze smeerlap op alles wat maar vies kan zijn aan een man.

sjef-van-iekel | 22-03-22 | 10:07

PVV is een klaag- en wijspartij geworden.
Zo jammer.

AdvocatusDiaboli | 22-03-22 | 10:06 | 2

Nee maar Bruls is van de 'mensen zijn tevreden over het coronabeleid, er zijn geen protesten'

Terwijl hij een maand eerder zat te dreigen eb tokos dichtgooide.

Bruls is ook de man van 5000 meer BOAs. Om de tyranieke overheidsbeleiden te handhaven.

Afgelopen 2 jaar was een oefening. De grote show komt nog. 'Voor uw veiligheid'.

sjef-van-iekel | 22-03-22 | 10:09

De PVV wijst gewoon het zoveelste pijnpunt aan. Prima dus.

2voor12 | 22-03-22 | 10:29

Hubert Bruls, de CDA-variant van Frans Timmermans. Moet deze ongewenste brulboei niet eens snel naar Brussel?

Weetje71 | 22-03-22 | 10:06 | 1

God behoede het. Komt het in het kwadraat naar binnen.

Phantomas | 22-03-22 | 10:21

Bruls is inderdaad een ongekozen dominante idioot die meent dat hij zijn moraal moet opdringen aan de burgerbevolking. Alles onder dreigende taal dat u anders racist bent natuurlijk.

Ze komen er eindelijk achter dat NL-ers, net als Polen / Slowakije / Hongarije klaar is met de economische vluchteling maar net iet anders in de film zitten qua Oekraïne. En dat dat he-le-maal niets met huidskleur van doen heeft.

_pacman_ | 22-03-22 | 10:06

Hoe zou een olieworstelgevecht tussen Bruls en Timmermans eruit zien?

Zouden de twee behaarde bears elkaar aanvallen, omdat ze beiden de ander zien als concurrent voor het aanwezige voedsel? Of zouden ze toch hun kans zien, en de liters zonnebloemolie direct uit het zwembadje likken?

The-loopy-cowboy | 22-03-22 | 10:06 | 3

Timmermans staat bovenaan de voedselketen, na het worstelen wordt de verliezer opgegeten door de winnaar.

Reebensteeltje | 22-03-22 | 10:10

Alle twee een zwarte luier aan en het zijn sumo-worstelaars.

Kameraansteker | 22-03-22 | 10:10

Er is al een gigantisch olie tekort. Als je die twee insmeert gast de benzine naar 4,42 euro en kost zonnebloem olie meer per liter dan parfum

Andersdenkend | 22-03-22 | 11:16

Dus de overheid zegt tegen alle gelukzoekers : Kom maar, wij kunnen dit aan. Enkele jaren later wordt de burger de dupe van overheidsbeleid. Een bestuurder met een geweten had allang opgestapt.

Suncatcher | 22-03-22 | 10:05

Maar let op, het opent uiteindelijk de weg voor een daadwerkelijk, zij het allicht afgezwakt, voorstel en discussie rondom dit punt.

Zal gaan neerkomen op confisceren van leegstaande huizen en kantoren, etc etc.

Bruls wordt op een handige manier voor het karretje gespannen om daar een lans voor te breken. Want in één ding heeft Wilders wel gelijk: er is absoluut geen ruimte over de huidige en toekomstige stroom op te vangen.

Heau even | 22-03-22 | 10:05 | 3

Ook is duidelijk dat Nederland niet naar de 20 miljoen moet maar eerder naar 14-

AntiZanicz | 22-03-22 | 10:17

Eens. Zo rolt het Ratte beleid

Janlul | 22-03-22 | 10:19

Verplicht inderdaad voor alle deugmensen die het al jaren een goed idee vinden dat Oekraine bij de EU komt.

SteilAchterover | 22-03-22 | 10:04

De strijkplank en wasrek staan al in de extra kamer...!!!

Waarom luistert die man nooit...

neonreclame | 22-03-22 | 10:04

Is wat anders dan een leeuw.

VoltaireJohn | 22-03-22 | 10:04

Bruls brult. Wat een nitwit. Heeft hij zelf als vluchtelingen op zolder? Of moeten die bij andere mensen...

pete1023 | 22-03-22 | 10:03 | 1

het gaat helemaal niet om ruimte bij particulieren in huis. Men zou ongebruikte gebouwen willen gebruiken voor huisvesting.
Niettemin zou een departement voor repatriëring wel een nuttige dient kunnen zijn. Helpen bij terugkeer. Of dwang na weigering verblijf.

AntiZanicz | 22-03-22 | 10:17

Daar heeft Wilders 99% gelijk in.

R. Skickr | 22-03-22 | 10:02
-weggejorist-
MorningDew | 22-03-22 | 10:01 | 1

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen