Bassiehof - Kicks voor niks, Dolf Jansen en de nucleaire holocaust
Let cooler heads prevail
Kicks voor niks, de Nederlander is er gek op. Boze sticker op een NOS-busje, hoepla yeah allemaal een rode cirkel gelijk een zwerende kringspier in de Twitterhandle. Hoge druk op de zorg op het hoogtepunt van de coronacrisis: ramen open en klappen maar. Zie ook oproepen deze week om om 20.00 uur het licht een minuut uit te doen en de thermosstaat een graad lager te zetten; laat het Kremlin het maar voelen! Ondertussen komt bestuurlijk Nederland niet van Gazprom af en stroomt er door de 'gaspijpjes' (dixit Mark Rutte tijdens zijn wekelijkse persconferentie vorige week) van Vladimir Poetin nog steeds Russisch gas naar Nederland.
Ook gratuit maar ingrijpender dan je zou denken: er gaan stemmen op om de kersverse omroep Ongehoord Nederland te verbieden want pro-Rusland. Ingrijpend omdat dergelijke praktijken in het Rusland van Poetin al decennia plaatsvinden. Zie ook het voorstel om de door de Russische staat gefinancierde nieuwszenders RT en Sputnik te weren of te verbieden. Censureren van media is nooit een goed idee. Of zoals secretaris van de journalistenvakbond NVJ Thomas Bruning deze week zei: "Het is niet aan een staat om nieuwszenders te blokkeren, wat de afkomst ook is. Het is een onverstandige zet en hiermee verlaag je je tot het niveau van Rusland." En ja, dat betekent dus ook dat Dolf Jansen - hoe verwerpelijk en afkeurenswaardig ook - het bij de door de belastingbetaler gefinancierde NPO-omroep BNNVARA mag opnemen voor een Oekraïense neonazi. En een 'verslaggever' van het Algemeen Dagblad zijn journalistiek onwelriekende maar vooral hallucinante verhaal mag verspreiden.
Het idee om de Russische zenders te boycotten is overigens afkomstig van de voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen. Dezelfde Von der Leyen die Oekraïne uitnodigde om lid te worden van de EU. Een suggestie die zelfs Mark Rutte tijdens het laatste Oekraïne-debat te ver ging. Gevolg was wel dat Kiev ogenblikkelijk een verzoek voor lidmaatschap indiende, met in het kielzog Georgië en Moldavië. Lekker gewerkt, Von der Leyen! Want wederom kicks voor niks; Von der Leyen weet dat Nederland een veto zal uitspreken over toetreding van Oekraïne én dat het jaren toetredingsonderhandelingen zal vergen totdat Georgië en Moldavië überhaupt kandidaat EU-lid worden (Ankara is ervaringsdeskundige).
Nog meer kicks voor niks: schelden op de NAVO. Het valt toe te juichen dat ook links Nederland inmiddels inziet dat het zaak is de 2 procentnorm van de NAVO na te gaan leven (laten we een vliegdekschip bouwen, mompelt iemand op de gracht) maar de voorheen pacifistische linksen zetten een versnelling bij en pleiten nu voor een no fly-zone boven Oekraïne. Leuk idee maar wanneer een superieur westerse JSF (oke, óf een jager die het wél doet) een Russische MiG neerhaalt of vice versa ben je weer een stap dichter bij de nucleaire holocaust. Gaan we dus niet doen, zei NAVO-chef Jens Stoltenberg afgelopen week terecht.
Kicks voor niks dus. Deze decadente onnozelheid, cognitieve dissonantie en snowflake-retoriek van links is in een oorlogssituatie als deze volkomen misplaatst en mogelijk zelfs levensgevaarlijk.
Let cooler heads prevail.
Reaguursels
Inloggen"Deze decadente onnozelheid, cognitieve dissonantie en snowflake-retoriek van links is in een oorlogssituatie als deze volkomen misplaatst en mogelijk zelfs levensgevaarlijk."
Vertel dat maar aan Feynman.
Tjee, de Poen van de Ander brengt 't afgedraaide skelet in stelling.
Arremoede ten voeten uit.
Even gewoon, een beetje echte Holocaust en wat kleine geschiedenis van Oekraine, vaak onbekend.
youtu.be/l4a-vOHuKoQ
Timeghost history
Enne, do not mention the war, het verhongeren door Stalin, maar de corruptie index... daar draait het om.
Ik vraag mij ook af hoe je het toeschuiven van goed betaalde baantjes aan uitgerangeerde politici moet noemen ehh kan er zo niet opkomen.
Als ik nou toch eens kon herinneren wat ik gepost heb wat Joris niet leuk vond. Geen idee.
Wat mij verbaast is dat Russisch gas naar Nederland stroom maar Nederlands gas naar Duitsland.
Verder over ingrijpen: dat gaat niemand doen.
Media verbieden. Weet u wie dat ook deed? Ok, RT is ruk maar dat was vaak de enige zender waar ik demonstraties tegen de corona-maatregelen kon zien. Beelden. Ik vorm zelf wel een oordeel, Duitse trut.
Kyiv.
Wat een lariekoek dat Russisch gas niet geboycot zou kunnen worden omdat bij aankoop niet duidelijk zou zijn waar gas vandaan komt. Russisch gas stroom door een pijpleiding die vanuit Rusland komt. Hoe moeilijk is het om zo'n pijpleiding af te sluiten? En anders blazen de Oekraïners hem maar op. Tsjezus.
U weet dat een groot deel van het gas per schip aangeleverd wordt?
@amateurrr | 06-03-22 | 16:58: russisch gas niet. Buisgas is veel goedkoper dan LNG.
We dienen nu erg goed op te letten wat er gezegd wordt en door wie. Het is de tijd waarin velen het masker dat ze altijd droegen laten vallen en tonen hoezeer ze de democratie minachten en aan hun dictatoriale denken wensen te onderwerpen.
Er is een sterke tendens om simpelweg te vinden dat enkel Poetin Het Kwaad vertegenwoordigt en dat het ieder's morele plicht is om tégen Poetin te zijn, tegen alles wat hij doet, tegen alles wat hij zegt en tegen alles wat hij denkt.
En om 'dus' te vinden dat je enkel Het Goede' kunt vertegenwoordigen wanneer je letterlijk in alles een anti-Poetin-houding aanneemt.
Dat trekt meteen scheef. Want al te gretig wordt vooral eenzijdig ingevuld wat er in het hoofd van die Poetin zou omgaan. En al te snel wordt van hem een karikatuur gemaakt. Hoe meer hij als een gevaarlijke gek wordt afgeschilderd, des te gemakkelijker is het om onszelf en al ons handelen als moreel hoogstaand uit te tekenen en onszelf op de borst te kloppen als zijnde rationele wezens met een gezonde kijk op wat goed is en wat slecht. En ook al te gretig worden al diegenen verdacht gemaakt die deze lijn niet kritiekloos volgen, al is het alleen maar om hier of daar een kleine nuance aan te willen brengen.
De nadruk komt aldus op uiterst hoekige wijze te liggen op wie je bent en niet op wat je zegt. En wie je bent, wie bepaalt dat? Is dat wel te bepalen? Wie je bent, dat wordt argeloos van buitenaf ingevuld, dat wordt je opgeplakt, dat wordt je aangewreven. "U zegt iets wat wij als pro-Poetin zien, dus concluderen wij dat u pro-Poetin bent en daarom niet deugt en zelfs gevaarlijk bent". Het één, de eigen projectie ("u bent pro-Poetin"), wordt als oorzaak genomen van het ander, de eigen waarneming ("u zegt iets dat wij als pro-Poetin ervaren"). En vervolgens wordt de volgende stap gemaakt: "U bent pro-Poetin, dus bent u te veroordelen, en is het ons morele recht om u het zwijgen op te leggen".
De democratie-haters volgen immer deze strategie. Wat iemand zegt wordt omgekat naar wie iemand is, of liever gezegd naar wat men iemand wenst aan te wrijven. En om deze strategie effectief in te kunnen zetten wordt er hard ingezet op het creëren van taboes, van een atmosfeer waarin stukje bij beetje wordt vastgenageld wat wel en wat niet gezegd mag worden. Dat gaat razendsnel soms. Kijk en luister naar wat er aan de tafels van de diverse lulprogramma's wordt verkondigd en je ziet voor je ogen gebeuren hoe het discours vorm krijgt, hoe in snelle stappen wordt uitgetekend wat 'bon ton' is en wat maar beter niet gezegd kan worden. Om vervolgens met het grootste gemak te kunnen beslissen wie er deugt en wie er niet deugt, en wie zijn mond open mag doen en wie niet.
Pravda.
Nou toch op met moreel hoogstaand. Poetin ìs hier gewoon duidelijk de klootzak, daar hoeven we niet zo genuanceerd over te doen. En deugen heeft het ook niets mee te maken. Probeer toch niet alles maar weer in dat frame te drukken dat alles wat je ervan zegt "deugen" is, om jezelf beter te voelen of zo. Mensen zijn oprecht woedend en ook angstig, over wat er allemaal gebeurt. Met een beetje pech leidt dit zomaar tot een derde wereldoorlog. En ja, Poetin is de gestoorde gek die zelfs door vele hoge Russen niet meer wordt gesteund.
"Er is een sterke tendens om simpelweg te vinden dat enkel Poetin Het Kwaad vertegenwoordigt en dat het ieder's morele plicht is om tégen Poetin te zijn, tegen alles wat hij doet, tegen alles wat hij zegt en tegen alles wat hij denkt."
Ja, en dat zal wat mij betreft onverkort blijven gelden zolang die klootzak doorgaat met zijn aanvallen op Oekraïense steden, het bombarderen van burgers, en zijn agressie in het algemeen.
Tijd en ruimte voor nuance en 'praten' en 'overleg' en 'concessies' is pas weer aan de orde als hij eerst al zijn troepen uit Oekraïne terugtrekt, écht terugtrekt, niet weer zo'n leugenachtige bewering die hij een aantal weken geleden deed, met wat sneue foto's en filmpjes van tanks die moesten bewijzen dat ze wegreden van de Oekraïense grens.
@Beste_Landgenoten | 06-03-22 | 15:02:
Ik heb het niet over wat jij oprechte woede noemt en ik heb het niet over of wij al dan niet terecht angstig zijn. Ik heb het over hoe die woede en angst binnen de kortste kenen gekanaliseerd worden en tot een waarheid worden gesmeed waaraan niet te tornen valt.
Als dit zomaar tot een derde wereldoorlog leidt, wie is daar dan debet aan? Als Poetin een gevaarlijke gek is, was hij dat gisteren dan niet? Of vorig jaar? Of twintig jaar geleden? Een van de narratieven is nu dat hij recentelijk 'geradicaliseerd' zou zijn. Erg handig om onze houding jegens hem de afgelopen decennia goed te praten. De woede en de angst ten tijde van het referendum, die was niet terecht dan? De kritiek op het geopolitieke gepoker van de EU, die was onterecht?
Het haalt in ieder geval de aandacht weg van de ongevaccineerden. Altijd fijn als er een nieuwe paria is waarop men zijn grieven kan richten.
@Dr_Johnson | 06-03-22 | 15:07:
Je mist denk ik het woord 'enkel' in mijn redenering.
juist. Nuance is gewenst in een acceleratie van deze gebeurtenissen. Het goede of het kwade, Gott mit uns en nicht mit Joelie, The Dark Side & The Rebels, doet geen recht aan de complexiteit van de niet-kleuter mensen, ofschoon deze basis eigenschappen helaas in deze er wel zijn, idem bij deze baby. Netto lijkt het duidelijk en comfortabel, er is veel meer dan alleen maar netto, er is veeleer plan achter plan achter plan achter plan, veel niet eens goed geverifieerd door plannenmakers. Poetin is in die zin verkeerd dat ie als oude man kinderen een fullblown oorlog ingeduwd heeft en daarbij in een ander land, ongeacht corruptie index, mensen versneld aan het slopen is. Achtergrondkennis kan helpen om te snappen waarom en eventueel stappen te zetten die het aantal doden per seconde op de langere termijn kan stoppen. Lijkt me een aardige maatstaf, voorkomen van het aantal doden per seconde.
Massapsychologie gaat nog eens heel groot worden....
Prima preek op de zondagmiddag.
Eens.
Het gaat niet om de vraag of Poetin fout zit (ja) maar om de vraag of we allemaal precies hetzelfde moeten vinden. Pakweg 50 jaar geleden hoefde dat niet, er waren toen zat politici, journalisten, schrijvers, intellectuelen, etc die openlijk de USSR en de DDR steunden, en dictators als Castro en Mao.
Dat mocht, hoe kwalijk we dat nu ook kunnen vinden. En daar is niks mis mee; alleen in absolute Vrijheid kunnen alle feiten en argumenten ons vooruit helpen. Poetin als "dom" wegzetten lost niks op, de realiteit is dat hij onze zwaktes slim benut heeft. Dat feit benoemen als "verraad" betitelen is oerdom en een recept voor politieke en militaire inschattingsfouten.
Dat "deugen" verneukt niet alleen elk inhoudelijk debat maar is ook vrij hypocriet.
Herinneren we ons nog hoe Azerbeidzjan zonder aanleiding het veel zwakkere Armenië binnenviel? Daarbij gesteund door lokale grootmacht Turkije en door via Turkije ingevlogen isis-strijders? Zo zijn er nog wel wat brandhaarden te bedenken.
Wie bepaalt eigenlijk welke invasies we wel of niet moeten veroordelen?
U heeft veel worden nodig om niets te zeggen, als ik u was zou ik de politiek ingaan. Succes verzekerd.
"Hij beschrijft in het kort wat zich tussen 1918 en 1939 in Midden-Europa afspeelde en belicht met name de positie van Polen. Het nieuwe zelfstandige Polen was Hitler een doorn in het oog, omdat het een van de gevolgen van de vrede van Versailles was en vooral de speciale status van Dantzig als vrijstad en de Poolse corridor zou hij graag ongedaan hebben willen maken."
"Hitler ging er in 1939 vanuit dat de westerse landen, Engeland en Frankrijk met name, hem ook bij de afrekening met Polen geen duimbreed in de weg zouden leggen, zoals ze hem ook zijn gang hadden laten gaan in Oostenrijk en Tsjechoslowakije. Dat was een misrekening. Engeland en Frankrijk garandeerden de grenzen van Polen en toen Hitler zijn troepen het land liet binnenvallen, konden zij niet meer om hun eigen belofte heen. Dat zou eerverlies hebben betekend. Later bleek dat hun nationale eer even goed werd aangetast, want daadwerkelijke hulp hebben ze de Polen niet gegeven. En aan het eind van de oorlog zaten de Polen met een Russisch-gezinde regering opgescheept en was hun land 200 kilometer naar het westen verlegd."
"Uit de vele bronnen is overigens wel duidelijk geworden, dat zowel de Fransen als de Engelsen nog heel lang geprobeerd hebben om Hitler van zijn plannen Polen aan te vallen af te brengen. Overy beschrijft deze pogingen zeer uitgebreid. Het is ook meer dan waarschijnlijk dat Hitler een regionale, kleine, oorlog wilde voeren en zeker geen wereldoorlog wilde ontketenen. Tot zijn eigen grote schrik,
zoals sommige bronnen beschrijven, moest hij onder ogen zien dat hij iets op gang gebracht had waar hij niet op gerekend had.”
“Zo bezien zou je kunnen stellen, dat ook de Tweede Wereldoorlog niet noodzakelijkerwijs uit de omstandigheden voortvloeide. Een iets andere timing, en vooral: minder vermoeienissen, hadden de oorlog wellicht kunnen voorkomen. De regeringsleiders van de diverse landen hebben een dag of tien onder grote druk gestaan, hun mentale en fysieke krachten werden erdoor ondermijnd. De Fransen en Engelsen kampten tevens met tegenstellingen in eigen land en waren gebonden aan het democratische proces van besluitvorming. In dat opzicht hadden Hitler en Mussolini het veel gemakkelijker."
Citaat en verslag uit het boekje van Richard Overy over de dagen voor de tweede wereldoorlog in de hedendaagse context.
Hear hear.
Dat gezegd hebbend: Poetin is een bokkelul, hoop dat z’n hoger kader hem opknoopt aan de hoogste boom die ze op het Rode Plein kunnen vinden.
Ah ja, fijn toch dat links en rechts toch iets gevonden hebben om elkaar mee om de oren te slaan. Ongehoord Nederland is een club mafklappers maar ik zou dat gratis leedvermaak niet graag met een verbod getroffen zien. Het is smullen geblazen voor de liefhebbers van echte satire.
Is er al ergens een compilatie te vinden met de grootste wappie momenten van Ongehoord Nederland?
Het meest kwalijke van al die kicks voor niks is dat ze olie op het vuur gooien. Enerzijds wordt Poetin geprovoceerd en anderzijds krijgt Oekraïne valse hoop. Vanachter de heg moedigen we zo het gevecht aan maar als de beer los gaat mag de Oekraïense bevolking het verder alleen oplossen.
Wij deugen!
Onze taak zit erop!
Nu is het jullie beurt, Zelensky!
De NAVO en de EU zijn simpelweg niet in staat deze inval te stoppen. Dus de enige optie is te proberen te deescaleren, en dat kan helaas alleen via Poetin. De oorlog heeft al duizenden Russen het leven gekost dus Poetin kan nu niet meer met lege handen naar huis gaan. Gun Poetin een politieke overwinning om te voorkomen dat hij meer militaire overwinningen gaat behalen. Dat zal Oekraïne ongetwijfeld een flinke lap grond plus bijbehorende gasvelden kosten, maar die raken ze ook kwijt als ze doorvechten.
Soms is de wereld gewoon onrechtvaardig en misdadig, het zij zo. Want een paar deugende vlaggetjes en valse beloften veranderen daar niks aan.
Ik denk inderdaad niet dat Poetin gaat wachten totdat NX66 en GroenLinks hun plannen voor het Nederlandse leger gereed hebben. Wat trouwens sowieso een probleem is gezien onze samenstelling, de helft van de sergeanten is al overgelopen naar IS of de Taghi troepen. Maar da's een ander probleempje.
Met onze paar lease-tanks en deugende vijfde colonne zal dat niks worden.
Enkel de US en het VK en wellicht Turkije qua aantal soldaten hebben nog serieuze slagkracht voor de NAVO in te brengen, Poetin zit echt niet te wachten op de inmenging van Amerika.
Het roepen van Von der Leyen vanuit de EU is illustratief voor de grootheids waazin vanuit de EU, die dan door anderen waargemaakt moet worden. Laten dat nu net niet EU landen zijn.
Dat deescaleren, betekent in feite dat Zelensky op zijn rug gaat liggen voor Poetin en wij allemaal gaan staan klappen voor zoveel pragmatisme?
En dan. Hoe ziet het scenario eruit? Poetin heeft blijk gegeven van een droomwereld waarin een Groot Rusland in ere hersteld is langs bepaalde historische grenzen. Ook de Baltische landen horen daarbij.
Als wij erbij gaan staan applaudisseren weet deze dictator dat het best ook een ideetje is om dan nog maar wat harder door te drukken. En dat gaat echt gebeuren, als hij met deze oorlog makkelijk weg komt. Dus, ga zover als mogelijk om die prijs op te voeren, maar vermijd een directe oorlog.
@Beste_Landgenoten | 06-03-22 | 14:33:
Militair gezien ligt Zelensky allang op zijn rug, Oekraïne kan dit niet winnen. Dus de keus is nu of we een paar duizend doden leuk genoeg vinden of dat we doorgaan voor de hoofdprijs met 5 of 6 nullen. Ons kost het niks, daar heeft de EU-lobby gelijk in. De snel stijgende brandstofprijzen leveren zelfs extra belasting op.
Niemand pleit voor applaudisseren voor Poetin. Maar hij stopt deze oorlog alleen als hem dat iets oplevert. Zolang hij geen politieke winst kan boeken zal hij militaire winst willen behalen.
Dat Poetin hier mee weg komt is omdat we al decennialang bezuinigen op defensie, en bovendien afhankelijk zijn van Russisch gas. Los dat eerst op voor je al te hoog van de toren blaast.
Rationaliteit is dringend gewenst ja.
Helemaal eens.
@Dandruff | 06-03-22 | 15:25: Nou, Oekraine heeft, buiten de huidige 200.000 soldaten, een poule van 900.000 reservisten die max 5 jaar geleden een training gehad hebben. Infanterie wapens zijn er ook voor dit aantal. Als ze maar de tijd krijgen om die allemaal op te roepen, dan gaat Rusland dit ook niet trekken.
U weet overduidelijk alles al, dus ik zal niet proberen u te overtuigen, want zinloos.
Ik denk dat Oekraïne gaat winnen, en dat ome Putin er dan misschien wel een tactische nuke tegenaan gooit, mits hij niet voor die tijd door z’n landgenoten uit z’n Kremlin getrokken en opgeknoopt wordt. Enige scenario waarin Dusland nog een toekomst heeft namelijk, anders zijn ze over 2 maanden failliet namelijk. Onderschat de nieuwgevonden eenheid niet.
@heppykemper | 06-03-22 | 16:41:
Rusland controleert het Oekraïense luchtruim grotendeels, dat geeft vaak een indicatie wie er gaat winnen. Grote aantallen soldaten, reservisten en bijbehorende wapens hebben de Russen net zo goed, meer zelfs. Plus zware artillerie waarmee om Oekraïense steden gevochten gaat worden; niet om Russische steden.
Als Oekraïense steden worden omsingeld raken voedsel, brandstof en munitie vanzelf op.
In het beste geval houd je een guerilla leger op de been maar het is de vraag of we dat moeten willen.
Sowieso moeten een NAVO en EU die zelf niet meevechten daar niet teveel in roeren. Geen beloftes doen die ze niet waar kunnen/willen maken, en niet van de daken schreeuwen dat ze wapens leveren. Daar wint niemand mee en het bemoeilijkt onderhandelingen.
@Homer P. Simpson | 06-03-22 | 16:59:
Dank voor het compliment maar ik onderschat niks. Ondanks die eenheid kopen we nog steeds Russisch gas en Russische olie. En over een jaar doen we dat nog steeds, deels uit Oekraïne.
Laat Rusland de gaskraan maar dichtdraaien. Eens kijken of de EU/NATO en zijn volgzame slaafjes dan bereid zijn om met Rusland weer een dialoog aan te gaan. Want zonder dat gas gaat voorlopig een heleboel tot stilstand komen en zal de economie van de EU een enorme opdonder krijgen. Dan zul je het pas echt gaan voelen en dan zal het lachen je vergaan. Duitsland met zijn 175.000 producerende bedrijven van enige omvang zal kraken, of ze moeten de atoomcentrales weer actief maken. Wat ook niet 1 of 2 gebeurt. We hadden een dialoog, de koude oorlog was uit de lucht, er was geen Warshaupact meer. Maar de democratie kruisridders van het westen dachten daar anders over. Vandaar de trek naar het oosten, met alle gevolgen van dien.
Ach welnee. Rusland levert ongeveer 1/3 van het totale verbruik in Europa en de zomer komt eraan. Ze zijn een erg belangrijke leverancier maar niet onmisbaar.
@* Il Principe * | 06-03-22 | 13:43: 40% melde van der Veer deze ochtend, en hij was klip en klaar, dit moet omlaag want Europa is afhankelijk van Russisch gas en kan de komende jaren niet zonder.
Ik denk dat ik van der Veer net even meer credits geef in deze, maar het is nipt...
Je zal nog zien hoe eensgezind dat westen is als het erop aankomt. Dan kan opeens alles. Vergis je niet. Heel Europa, op een paar domme meelopers na dan, heeft echt de schurft aan Poetin.
Hoe je het ook wendt of keert, met name Duitsland kan niet zonder het Russisch gas in ieder geval het komende decennium niet. Dat is een feit.
@Beste_Landgenoten | 06-03-22 | 14:35:
Alle muizen kunnen de kat wel haten, maar uitschakelen is een ander verhaal. Voorlopig zijn wij niet bij machte Poetin tegen te houden.
Overigens wordt de eensgezindheid in het Westen vooral bedreigd door overheden en media die hele bevolkingsgroepen uitschelden voor domme fascist, wappie, Poetin-fanboy, verrader, etc. MSM die schoolkinderen met crt-schedelmeten vergiftigen, die censuur en schijnprocessen tegen de oppositie als "vrijheid" omschrijven. Zelfs oproepen om gezinnen hun inkomen af te pakken als iemand een "verkeerde" partij gesteund heeft.
Die verdeeldheid is niet nodig. Een jaar of 50 geleden was het heel normaal dat linkse politici en journalisten dictaturen zoals USSR en DDR verdedigden. Zelfs tijdens een invasie. Dat mocht, want Vrijheid van Meningsuiting.
Ook een links-homeopatisch NVKP die vaccinaties afwees en homeopatische fopmedicijnen bejubelde was volkomen acceptabel. Dat mocht, want VvM.
Volgens mij kreeg het Westen veel meer voor elkaar toen mensen nog met elkaar in gesprek konden gaan.
Dolf Jansen doet behalve met zijn uiterlijk ook in zijn fanatieke retoriek denken aan Goebbels, maar dan i.p.v. nationaal-socialistische een extreem-socialistische versie. En dan Francisco van Jole hoofdredacteur van Joop (BNN/VARA): "Je kunt niet beweren dat iemand gelijk is aan Hitler en vervolgens volhouden dat hij toch niet uit de weggeruimd moet worden. Het één beweren is het ander impliceren." Ongehoord Nederland, een overigens stupide verschijnsel, zou dan als grensoverschrijdend geweerd moeten worden?
Dat van van Jole ging over de Geert Wilders die herhaaldelijk gelijk gesteld werd aan Adolf Hitler door van Jole en zijn site Joop.
Dat soort matig ontwikkelde en zichzelf half informerende gasten hebben dus het podium. Ja het NPO podium, ze worden gehoord en de door het merendeel klakkeloos geloofd.
Denk daar maar aan in het stemhokje als u zoekt naar de beste lokale partij.
Hij weet in ieder geval de hele wereld tegen Rusland te organiseren. De vorige president schopte iedereen tegen de schenen. Behalve Rusland en Noord-Korea dan.
@* Il Principe * | 06-03-22 | 13:45:
Volgens mij is het Poetin die de wereld nu verenigt.
En Trump schopte Rusland en Noord Korea wel degelijk tegen de schenen, vandaar dat alle domlinkse media destijds riepen dat Trump een derde wereldoorlog ging beginnen. Uiteindelijk kwam die wereldoorlog er juist niet omdat Trump duidelijke grenzen stelde. Door af en toe tegen schenen te schoppen als dat nodig is.
@* Il Principe * | 06-03-22 | 13:45: wanneer Trump nu president was geweest hoefde de Amerikaanse president niet de gehele wereld tegen Rusland te organiseren, iets wat totaal niet klopt maar dat terzijde, omdat Poetin Oekraïne niet was binnengevallen.
Sinds progressief en opportunisme synoniemen zijn geworden is links nooit meer geloofwaardig geweest.
"Grenzen dicht" en "eigen volk eerst" zijn nog progressiever kreten dan de waanbeelden van de linkse deugkneus die continu op met elkaar botsende bandwagons springt.
Deugen is zelfbedrog.
Opvallend 1x een cameraman aangevallen in stadion Vitesse en de buitenspel camera's verdwijnen. Je zal maar buschauffeur zijn in Ter Apel
Ja maar dit is een van "ons" (lees media en aanverwanten) en dat is honderdduizend keer veul erger dan die buschauffeur. En, notabene, in Ter Apel zijn het knuffelallochtonen en die staan stukken hoger ingeschaald dan autochtone buschauffeurs op de deuglijst, dus die kunnen weinig misdoen.
Inmiddels in de VS. Korte State of the Union recap.
Even helemaal kijken om een indruk te krijgen hoe het er daar aan toe ging en gaat.
De oorlog in Oekraïne komt natuurlijk voorbij en jawel ook The Netherlands worden terloops genoemd i.v.m. de aankoop van Russisch gas.
Let ook vooral op Harris en Pelosi die achter Biden als likkende en smakkende schoothondjes steeds weer op commando klappen en glunderen.
Het moment dat Pelosi (die mentaal in rap tempo Biden achterna gaat) opstaat om te klappen op het totaal verkeerde moment is weergaloos en tenenkrommend.
Ik volg Andrew al een tijd gezien hij op vaak op feitelijke en bondige wijze de gang van zaken daar in beeld brengt. Aanrader.
www.youtube.com/watch?v=ZH5ij-e36ds
Ik heb nog wel een adresje waar ze Biden en Pelosi kunnen parkeren.
sauriermuseum.ch/
Wat ook helpt zijn de creditcard blokkades voor Russische rijke stinkerds. Hoe naïef kun je zijn. Geen idee waar de superjachten dan worden gebouwd, maar de cashkant is geen probleem.
www.reuters.com/business/finance/russ...
Als je volledig afhankelijk bent van China, heeft Xi je compleet bij de ballen. Kan lachen worden.
@* Il Principe * | 06-03-22 | 13:48: Dan verhuist de productie. Niet meer, niet minder.
Het is goed om de bevolking van Oekraïne te helpen maar vergeet niet dat we te maken hebben met één van de meest corrupte landen ter wereld en men dient de Oekraïners die hier opvang krijgen duidelijk te maken dat indien de situatie het toelaat, ze weer terug moeten gaan naar hun land. We zitten hier niet te wachten op een volk dat men qua criminaliteit en corruptie kan vergelijken met Bulgaren, Albanezen en meer van dit fraais.
"men dient de Oekraïners die hier opvang krijgen duidelijk te maken dat indien de situatie het toelaat, ze weer terug moeten gaan naar hun land.''
Daar ben ik het helemaal mee eens. En ik vind dat je dat standaard duidelijk moet maken aan alle vluchtelingen/asielzoekers die hier op de bonnefooi naartoe komen en zichzelf uitnodigen.
Je zou ook eindelijk de wetgeving eens moeten aanpassen: géén automatische permanente verblijfsvergunning na 5 jaar; bij wangedrag, onmiddellijk (tijdelijke) verblijfsvergunning intrekken en eruit tiefen.
Ze horen wel de kans te krijgen een normaal land zonder corruptie te worden. Wij moeten ginds helpen.
Je denkt dat ze hier direct op posities worden gezet waar ze die corruptie kunnen uitoefenen?
Ik ben ook lid van een Russisch Telegram propagandakanaal om zoveel mogelijk kanten te lezen en daar kwam ik 2 dingen tegen die ik even wil delen. Of iemand er war zinnigs over te zeggen heeft.
"The US government has allowed American companies to continue buying Russian oil via third-country banks, which have not joined in on sanctions against Russia. In effect, American companies will now pay unaffiliated banks for Russian oil, and that money will then be transferred to Russia.
Bankers in Hong Kong have already offered lucrative conditions as intermediaries.
In essence, Americans will now pay more for Russian oil, China-controlled banks will get a fat cut, and Russia will get just as much money as it did previously."
En er zou in Nederland een explosief naar het Russisch consulaat gegooid zijn. Het explosief ging niet af.
Dat eerste lijkt me niet onaannemelijk, zo gaan die dingen nou eenmaal. Of het ook waar is kan ik niet beoordelen.
Wat betreft het tweede: er is een rugzak met brandbare vloeistof gevonden voor de consulaire afdeling van de Russische ambassade.
Maar wat is het nieuws dan?
In de EU mag er ook nog steeds olie en gas uit Rusland worden gekocht en de baken die deze transacties faciliteren (o.a. Gazprombank) zijn niet geboycot. Daar is geen Hong Kongneze bank voor nodig.
Tot zover de "keiharde maatregelen" van de EU.
@Bootvisser | 06-03-22 | 12:22
Het is onzin. De VS importeert vrijwel geen olie uit Rusland momenteel iets van 3%. Ze zijn nota bene zelf exporteur. De amerikanen gaan er vrijwel niets van merken als de import uit Rusland helemaal stil komt te liggen.
Ach.
Die lui die telkens weer moord en brand schreeuwen over het monddood maken door- en in opdracht van die hele enge zo goed als altijd blanke mensen op rechts.
Die lui die zeggen heel nobel en tot de laatste ademteug te zullen strijden op de barricades om elke onderdrukte stem gehoord te laten worden.
De hoeders van het vrije woord. Het ware woord.
Met "Iedereen is gelijk en waardevol!" en "Niemand staat boven een ander!"
En soortgelijke strijdkreten.
Die lui die vervolgens zonder blikken en blozen andersdenkenden steeds weer gretig en rücksichtslos buitensluiten, uitsluiten, cancelen, kapot maken en regelrecht monddood maken.
Zo zelf de grootste onderdrukker worden en zijn, zonder enige scrupules en enig zelfinzicht.
Van anti naar pro glijden , en weer terug, zonder enige moeite alsof het vanzelf gaat.
Opmerkelijk.
Ik denk niet dat Ukraine zoveel verschilt van Nederland in een oorlogssituatie. Het zijn niet de volgevreten elite in villawijken met grote zakken geld die je in al die filmpjes voorbij ziet komen waar men zich verzet tegen de Russisiche invasie. Het is arm volk in betonnen dozen, gekleedt in vodden die, onderling met miljoenen mensen, 300 Nederlandse helmpjes en 200 vestjes mogen verdelen. Oorlog en geweld is gewoon heel smerig.
Meer van zulke schrijfsels Bas, +++
In Oekraïne worden thans loslopende honden en katten naar veilige landen geëvacueerd. Kleine kinderen moeten kennelijk nog effe geduld hebben.
Veel van die dieren zijn huisdieren die bij die kleine kinderen horen. Wat is er mis met alles en iedereen proberen te helpen? Kleine kinderen krijgen ook hulp. Ik vind het erger dat mama straks mag vertellen dat papa alleen nog op de foto bestaat.
Thans zit iemand op een zolderkamer te te zagen over de evacuatie. Dat is kennelijk ook belangrijker dan iemand helpen
Precies het gaat erom dat iedereen bediend wordt.
@zeurmachine | 06-03-22 | 12:22: ja. ze gaan er later ook nog de baasjes bijzoeken...
Geweldig, wat kunnen die beesten eraan doen. Help ze zoveel mogelijk.
Als de Russen niets doen , niet provoceren met duikboten en vliegtuigen, zich niet bezighouden met militaire acties aan de grens, dan staan die NAVO-onderdelen dus wel mooi voor Jan L*l daar te gluren. En de NAVO doet verder niets, die is alleen ter verdediging.
Dat weet Poetin ook. Dus als Poetin zich was gaan bezig houden met zijn economie en zijn bevolking heeft de NAVO niets te doen. Was veel simpeler geweest. En veel goedkoper. En minder ellende. En succesvoller. Had Poetin als opbouwer van Rusland de geschiedenis in gegaan.
Hee, een trol! Tijd niet gezien bij de Oekraïne topics.
@AdvocatusDiaboli | 06-03-22 | 12:28:
De NAVO is alleen in naam een verdedigingsorganisatie.
De praktijk toont iets anders.
Je kunt niet rechtlullen wat krom is; Putin is een idioot.
Gaat niet lukken, Europa moet van de US&A aan diens leiband hangen. Oekraine is testgebied en moet zo lang mogelijk doorgaan en Rusland en Europa bezighouden. Ik zou bijna zeggen, Oekraine: NATO maken, dan is het voor iedereen duidelijk. Bufferopties bieden teveel toekomstig gedonder op. Maar goed "het volk van Oekraine zou moeten kiezen", zoals "het Nederlandse volk zou moeten kiezen". wie zou u kiezen, in de o zo heterogene informatiemassa: Marco Borsato of de NATO?
@pjotr nicknaamtov | 06-03-22 | 12:33:
De NAVO is Oekraïne niet binnengevallen. Ook Georgië niet trouwens, of de Krim.
Maar doe eens gek. Stel dat jij gelijk hebt dat de aarde plat is en de NAVO een gevaarlijke oorlogsmachine.
Zou Poetin dan net zo regelmatig als afgelopen decennia zijn buurlanden bedreigen en binnenvallen?
Natuurlijk niet. Poetin doet dit omdat de NAVO een tandeloze papieren tijger is.
Dus geneer je niet voor je gebrek aan feitenkennis; met een beetje logisch denken kom je er ook.
@Dandruff | 06-03-22 | 12:57: Mensen houden niet van feiten, ze kijken nog liever naar reclames.
@Dandruff | 06-03-22 | 12:57: Lezen en begrijpen wat er gezegd wordt, zeker in het Engels, is moeilijk. Jammer dat je blijft steken op het
"tante Betjes" niveau.
@Goedzo | 06-03-22 | 13:11:
Leg mij dan maar eens uit wat ik niet begrepen heb. Mag van mij in het Nederlands of het Engels trouwens, wat jij het makkelijkst vindt.
De NPO spinden enkel jaren terug de woorden van Trump dat hij de NAVO wilde opheffen. Dit onder een bevestigend knikje van GroenLinks en NX66 elite.
-
Zou Trump het misschien in een iets ander context geplaatst hebben?
-
Op het moment dat je namelijk afspreekt minimaal 2% van het BBP te zullen besteden aan defensie en je doet dat jarenlang niet en verwaarloosd het gehele defensie apparaat zelfs. Maar ach, die anderen doen dat wel voor ons dan komen die wel helpen als het nodig is. Dus we hoeven zelf onze afspraken niet na te komen.
Dan snap ik wel dat degene die wel jarenlang zijn NAVO verplichtingen nakomt een keer zegt, als jullie 0% bijdragen dit tegen de afspraken in. Bekijk het dan op een gegeven moment maar. We zijn niet gekke Henkie.
-
Dat is wel even wat anders dan het eenzijdig Trump bashen. Dezelfde Kaag en die andere van de VVD mochten vanmorgen weer even het imago voor de verkiezingen kritiekloos oppoetsen bij WNL.
Waarom bijvoorbeeld niet de vraag aan Kaag of de NX66 het dan toch mis had met het decennia verslonzen van defensie om hard te kunnen lachen als ze pangpang op een oefening moeten roepen?
Of wordt deze vraag bewaard voor de bestuurlijke brokkenpiloten van GroenLinks? Die nu ineens even meer geld laten bijdrukken voor defensie? Dat je dan morgen nog geen serieus leger hebt gaat net even te ver voor de gemiddelde NX66 of GroenLinkser. Reageer beleid voor de buhne.
Het is eerlijk verdeelt. Al die procenten die wij niet besteden doet de VS wel. Inmiddels gaat meer dan de helft van de VS begroting richting defensie.
1.5% van het bnp gaat naar defensie. Daar zijn de pensioenen en uitkeringen bij inbegrepen (38%). Dit laatste is gedaan om het nog enigszins acceptabel te laten lijken ter verwijzing aan de NAVO-verplichtingen.
Een paar jaar geleden gingen er bij partijen stemmen op om het leger helemaal maar af te schaffen. Enkel met een sterk leger kan een land de vrede bewaren.
@EmilioEsteves | 06-03-22 | 12:13: De VS geeft iets meer dan 4.4% uit aan defensie.
Je kunt ook Trump een eikel vinden en het met sommige dingen eens zijn.
Of Trump een nuttig iemand vinden maar het sommige oneens zijn. Of vinden dat hij zich niet had moeten bemoeien met de White House bestorming.
Dat vakjesdenken en achter mensen aanlopen, en dat zelfbedachte ze-zijn-tegen-Trump-dus- ze-zijn-tegen-mij-zelfmedelijden dat helpt niet echt mee.
Loop niet achter Trump aan, maar vindt iets van wat hij zegt en doet.
De eerste zin van Kaag was in verband met de Verkiezingen volgende week. .. De PVV onder Wilders... toen vertrok ik onder de douche en lekker lang tot het gezwam afgelopen was.
@AdvocatusDiaboli | 06-03-22 | 12:32: daar draait het om, wat er gemeld en gedaan/gelaten wordt.
@AdvocatusDiaboli | 06-03-22 | 12:32:
Dat doet @bananabanana toch?
Hij legt uit waarom Trump hier best een goed punt had.
Maar hij legt ook uit dat fopjournalisten en politici een heel slecht punt maken als zij de woorden van Trump opzettelijk verdraaien.
Juist van media en politiek zou je mogen verwachten dat die redelijker zijn dan een anonieme reaguurder. Iemands woorden verdraaien is altijd een zwaktebod.
@Dandruff | 06-03-22 | 13:04: Het betaald wel beter, en een baangarantie is ook wat waard. Veel journalisten zijn geen journalisten, het zijn eenvoudige invluencers. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
@donkieshot | 06-03-22 | 13:14:
Klopt. Maar eigenlijk is dat best een probleem in een democratie. Als we kijken hoe enkele felle mediacampagnes hele bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten op basis van onjuiste informatie.
Poetin kan vastlopen. Als Rusland het verliest kan het problematisch worden voor ons. Wordt Poetin dan afgezet? Wat gaat Poetin dan doen. Zou hij getergd zijn en het conflict uit te breiden en een bom op een NATO doel gooien om ons er in mee te slepen. En wat wordt de opvolger van Poetin. Iemand die nog conservatief-Russisch-Orthodox-nationalistischer is? Of doe alsof hij zo is.
Als Rusland het wint dan blijft het hopelijk bij een opdeling, maar dan gaan de sancties door. Maar hoe ga je een land dat zo groot is en vijandig de rust en vrede herstellen?
En wat gaat de Russische bevolking vinden. De Russische soldaten en Oekraïners kunnen elkaar zelfs uitschelden met dezelfde woorden. Vroeg laat wordt het de bevolking duidelijk wat er aan de hand is.
Rusland wint militair met twee vingers in de neus, daar bestaat geen twijfel over. De vraag is 'wat dan?'.
@_pacman_ | 06-03-22 | 12:01: Rusland wordt ver terug in de tijd geworpen. Ik verwacht een gesloten land waar niemand in of uit kan. En ik maak me ernstige zorgen dat Rusland licht-nucleaire wapens zal gaan inzetten. Daar ben ik oprecht bang voor.
@_pacman_ | 06-03-22 | 12:01:
Dat klopt denk ik wel, helaas. De vraag is waarom je je als Oekraïense jongeman nu zou doodvechten. Dat is misschien wel beter voor je gevoel van eigenwaarde (in ieder geval zolang je in leven bent), maar wie weet is het verstandiger om Rusland de boel te laten bezetten en daarna de vijand uit te putten via sabotage en lokaal georganiseerde aanslagen - zoals ooit in Afghanistan. De bevoorrading van lokale cellen zou nu al moeten worden georganiseerd.
@_pacman_ | 06-03-22 | 12:01:
Partizanenstrijd.
De NAVO zet al tientallen jaren lichte nukes in….
Mijn vrouw opperde om het huis open te stellen voor Ukrainers. Ben meteen in mijn spambox gedoken om een paar foto's van die 20 jarige Ukrainse tweeling er bij te pakken.
Wordt het toch een voedselpakket voor Ukraine.
Poh, da's mien merk... die tweeling.
Dank Bas.
Trump: Stelletje uitvreters, allemaal 2% meedokken aan de NATO!
EU: Fuck Trump, want Trump, we gaan zelf wel iets aanrommelen.
Nou, dat is een gierend succes geworden.
Gevolgen hebben consequenties.
Uit een Amerikaanse oogpunt heeft Trump daar gelijk aan. Het had allemaal diplomatieker kunnen worden aangepakt. Maar het lijkt erop dat ook Europa langzaam wakker wordt ten aanzien van een verschuivende geopolitieke realiteit waarin het nog bittere strijd moet leveren om überhaupt nog relevant te blijven. Het is over en uit met de romantiek van een wereldvrede waarin we elkaar allemaal snikkend van gelukzaligheid in de armen vallen als maar een paar nationalistische recalcitrante vervelio's het veld zouden ruimen.
Dat achter Trump aanlopen als een jong eendje achter the Donald is ook een beetje zielig toch?
Vind iets van wat hij zegt en doet. Dat is genoeg.
Dat van die 2% NATO norm was al akkoord voordat Trump president was.
en.wikipedia.org/wiki/2014_Wales_summ...
Trump herhaalt dan alleen schreeuwend wat reeds geregeld was. Wel makkelijk scoren bij tokkies.
@RandyBiel | 06-03-22 | 15:30: Okay, de mainstream media bronnen zijn dan misschien niet toegestaan op deze site waar de vrijheid van woord zo principieel worden verdedigd, maar verreweg de meeste Navo landen hielden en houden zich helemaal niet aan die twee procent. En Trump zei ook wat anders trouwens. (Dit speelde in 2018.) Hij zei dat Navo landen eigenlijk hun afgesproken uitgaven zouden moeten verdubbelen naar 4% maar op zijn minst onmiddellijk naar die 2% moesten en niet pas in 2025.
Dit hoort er allemaal bij en is niet alleen Trump aan te wrijven. Amerika verschuift zijn blik naar Oost-Azie en voorziet China als globale vijand nr 1. Europa is gewoon niet meer zo relevant en ze zijn niet langer bereid voor hun veiligheidsnoden op te draaien. Dit begint in tegenstelling nog tot en met halverwege februari 2022 overigens nu wel langzaam te dagen.
Putin zou eens wat meer moeten gaan drinken.
Als Poetin niet ophoudt strooien we vanuit vliegtuigen Moskou vol met foto's van Dolf Jansen.
Stel je het verschrikkelijke terreur voor van deze actie....
Schending van het oorlogsrecht en inhumaan dit..
In Rusland worden al daadwerkelijk filmpjes va Claudia de Breij uitgezonden om ons bang te maken van t westen. Een fragment waarin ze kinderen naar hun twee papas/mamas vraagt
@Shoarmamasutra | 06-03-22 | 23:02: ons moet hun wezen
Wat filmtips om wat in de stemming van een nucleare holocaust te komen;
www.imdb.com/title/tt0090163/
www.imdb.com/title/tt0072443/
www.imdb.com/title/tt0235376/
www.imdb.com/title/tt0097889/
www.imdb.com/title/tt0085404/
De eerste film is zeker een aanrader maar ik zou hem als laatste kijken. Na "Threads" worden al die andere films een soort slapstick.
Precies de laatste link: The Day After. (Anders had ik de link er onder gezet.)
Dit was wel een filmpje toen ik nog klein was, zo'n beetje de eerste kennismaking met wat er allemaal zou kunnen gebeuren, ik geloof dat het toen door Veronica werd uitgezonden?
De volgende dag waren er wel een paar kinderen in de klas die er slecht van geslapen hadden.
Maar de aller- allerbeste film om in de stemming van een nucleaire holocaust te komen blijft met afstand: Dr. Strangelove.
Nog een toevoeging met muziek van Bowie: m.imdb.com/title/tt0090315/
@Sinterbikske | 06-03-22 | 12:39: En Roger Waters toch meen ik?
Multimiljonair Guus Meeuwis, doe op televisie een oproep aan het volk om geld te geven aan giro 555 voor Oekraïne. Die deugt.
Giro 555 zal van mij nooit een rooie cent ontvangen daar 60% van wat binnen komt aan de strijkstok blijft hangen. Die "samenwerkende" hulporganisaties doen niet anders dan parasiteren op het leed van anderen. Kun je nog beter zelf naar Polen rijden en die 10 euro aan een Oekraiener overhandigen.
@normanius | 06-03-22 | 11:57: Al veel genoemd: bestel een hotelkamer in Odessa, of een AirBnB in Marioepol of reserveer iets anders en betaal vooruit.
@normanius | 06-03-22 | 11:57: "Samenwerkende", ook zo'n kreet die iets anders betekent dan jij denkt. Heeft Linda Polman in "de Crisiskaravaan" al eens een boekje over opengedaan. Organisatie A heeft een miljoen euro om iets leuks te doen, maar even geen capaciteit. Dus besteden ze het uit aan organisatie B... maar houden 10% van het geld "voor administratie". En organisatie B geeft het aan C en houdt ook 10% zelf. In sommige gevallen komt zo minder dan 25% van het opgehaalde geld voor het daadwerkelijke project beschikbaar.
@normanius | 06-03-22 | 11:57: Dat wordt morgen een dag vol met ergenis voor mij, ga alle sportzenders kijken en ik haat sport, maar nog meer die Goede Doelen met BN-ers.
Wat zou Bea geven of is dat een rare vraag?
Onze Dolf jansen, is er al een foto van Dolf per vliegtuig onderweg naar zijn huisje, ik dacht in Ierland?
Het is oppassen dat die acteur/president uit Kiev geen granaten op Pools grondgebied laat schieten, om zo de NAVO er alsnog bij te betrekken.
Zelenskyy wil heel graag escaleren richting WO3. Kennelijk is zijn gedachte, zonder Oekraïne is de wereld overbodig.
@LachendeLeguaan | 06-03-22 | 11:59: Als Luxemburg NL binnen komt vallen met hun militaire overmacht, zouden wij dan ook niet graag hulp ontvangen van onze Duitse grote broer? Ik snap heel goed dat hij alles probeert om te voorkomen dat zijn land naar het stenen tijdperk wordt gebombardeerd, en internationale interventie is dan vanuit zijn oogpunt heel logisch.
Als het jouw land en jouw volk was, dat aangevallen en tot puin geschoten werd, zou je toch ook alles uit de kast halen om te overleven???
rechts is gewoon rationeler dan links. Links is voornamelijk hysterisch in wat ze doen.
Tot voor de COVID-epidemie had ik hetzelfde gezegd. Nu niet meer.
Leftism and Mental Illness
thuletide.wordpress.com/2020/06/27/le...
Ik raad eigen onderzoek aan; bezoek eens een veelal ter linkerzijde gefrequenteerde reformzaak. Kasten vol poeiers, pillen, druppels en andere producten zoals thee, om je evenwicht te herstellen, je energie te balanceren of herstellen, tegen hoofdpijn, beter te slapen, helder te worden, vermoeidheid tegengaan, je ingewanden/organen te stimuleren, etc.
M.i. betreft het klachten die horen bij een gebrekkige mentale gezondheid, en de producten zelfmedicatie m.b.v. een placebo (iets doen voelt altijd beter).
Mee eens. Case in point: Volkert van der Graaf.
@omanders | 06-03-22 | 11:47: Mjah, die antroposofische types die normaal bij links meegeteld werden omdat ze voor biologische veeteelt, tegen big pharma en voor vrede op aarde waren zijn nu onder het rechtse kamp geschaard alleen omdat daar blijkbaar ook erg veel anti-vaxxers bij zitten en huidig links zich als de 'verstandige' keuze wil profileren en zich dus niet meer met deze hippies wil identifieren.
@Harry.Langezwaal | 06-03-22 | 12:01: haha.. die is leuk! Ben nu bezig met de grote lozing op het toilet, voelt goed aan. Ik ben dus rechts?
@nobodiesunmighty | 06-03-22 | 12:49: Neu: (iets doen voelt altijd beter).
Ik heb de orginele even opgezocht.
1. Leeggeperste sinaasappelen stapelen
2. Met de kin het licht aandoen
3. Een lege melkdoos platstampen
4. De balpen door het blaadje heen op de vinger voelen schrijven
5. De eroverheen geschoten bal tegen de binnenzijde van het hek van de buren naar boven rollen
6. Aluminium folie knippen
7. De kartonnen binnenhuls van de lege wc-rol laten rondreutelen
8. Het schone beddenlaken doen parachuteren
9. Een pak oude kranten neer doen ploffen
10. De sliert tissues net zo lang uit de doos blijven trekken tot zij vanzelf scheurt
Inventief.
GS tegels gebruiken voor het versturen van codeberichen.
Overigens, over anderhalve week zijn er wel gemeenteraadsverkiezingen. Ik had eigenlijk de laatste peiling van Maurice de Hond hier op GS verwacht.
Ja, de oorlog in Oekraïne beheerst het nieuws, dat snap ik, maar hier gaat leven toch ook door?
De VVD zal wel weer stijgen. Kan er geen spreek-/portretverbod op die crisisprofiteur komen?
Alstu, tpo.nl/2022/03/06/peiling-maurice-de-...
@Phantomas | 06-03-22 | 11:46: Is zinloos. Rijk en traditiebewust Nederland maakt altijd de keuze voor de VVD. De VVD is een constante die als glijbaan dient voor het lobbycratische Europarlement roetsj hup bij de burger voor de deur. Dat wil de rijke conservatief in Nederland.
@uisge baugh | 06-03-22 | 11:48:
Aha. Dank u zeer.
De EU durft niets dan preken tegen de eigen bevolking omdat het:
-geen leger heeft om landen als Rusland en China indien nodig op afstand te houden;
-te laat aan energiebesparing ging werken en helemaal geen wetgeving heeft om lokaal en dus redelijk zelfvoorzienend milieuvriendelijk te produceren zonder te veel op welvaart in te hoeven leveren;
-te veel eenzijdige migratie heeft toegelaten en aangemoedig om arbeidsschaarste te voorkomen en het MO rustig te houden;
-ze als allemansvriendje geen eigen beleid en standpunten hebben willen ontwikkelen en nu onmogelijk een keuze kunnen maken in deze positie;
-ze de VS in alles imiteren om lekker makkelijk geen eigen beleid te hoeven ontwikkelen en voor geen enkel principe te hoeven staan.
Dat verklaart ook het succes van lieden als Rutte en Timmermans. Ze doen niets behalve megafonen voor wie er op dat moment even op de burger los mag in deze lobbycratie.
De decadentie en onnozelheid van veel links liberale globalistisch ingestelde politici t.a.v. Oekraïne is inderdaad stuitend, contra productief en potentieel levensgevaarlijk. Deze simpele zielen zijn zo overtuigd van het eigen morele gelijk dat zij niet eens meer het elementaire besef hebben dat andere culturen wel eens een ander referentiekader kunnen hebben. Gisteren ook al hier geplempt, de in GB wonende Oekraïner Konstantin Kissin die glashelder uitlegt in welke situatie wij ons nu bevinden, www.youtube.com/watch?v=8DXwlqoSF70&a...
Gisteren ook gezien, wat een groot verschil met die zogenaamde beroepspolitici.
"This is a wonderful example of ‘establishment’ intellectuals/pundits/etc being totally outclassed by a genuinely informed and intelligent person from ‘outside’ the established spaces. Konstantin is so good because he is probably the one person on the panel who genuinely doesn’t care what people think of him. That liberates him to be honest and truthful."
@JanFTE | 06-03-22 | 12:13: politieke correctheid is wel het laatste wat nu nodig is om deze crisis te managen. M.n. de vraag van iemand uit het publiek op 08:18 of Poetin bereid is om kernwapens in te zetten en het antwoord van Kisin daarop is confronterend en overduidelijk. Nuchterheid en realpolitiek is nu meer dan ooit gewenst.
Je betaald er al voor. De belasting is na het afschaffen van de omroepbijdrage met 1,1% omhoog gegaan.
Er gaat een foto rond op internet vanuit een krantenartikel:
Gemiddelde jaarfactuur aardgas. (23.260 kWh per jaar, in december 2021)
Nederland:
763 Btw + 1033 heffingen + 155 Netwerk-vergoedingen + 2445 Energie = 4396,00
België:
480 Btw + 121 heffingen + 363 Netwerk-vergoedingen + 1876 Energie = 2780,00
Frankrijk:
431 Btw + 227 Heffingen + 512 Netwerk-vergoedingen + 1493 Energie = 2663,00
Duitsland:
416 Btw + 198 Heffingen + 383 Netwerk-vergoedingen + 1610 Energie = 2607,00
Verenigd Koninkrijk:
62 Btw + 20 Heffingen + 334 Netwerk-vergoedingen + 889 Energie = 1305,00
Het Verenigd Koninkrijk zou na de Brexit terugvallen naar de Middeleeuwen, nu blijkt dat dit dus alleen met het prijsniveau van het gas en de belastingen te zijn geweest.
Over cancelcultuur gesproken: Wellicht wordt het toch echt tijd om de EU, en het kartel wat ons er in gerommeld heeft, eens te gaan cancelen?
Rutte zegt da: wij hebben de minste netwerkvergoedingen, wat een gaaf land zijn we toch.
Het terugvallen van VK is in volle gang. Ga er eens kijken.
Het land blijft het braafste jongetje van de klas, heffen maar, we zijn nog niet tot op het bot leeggeplukt.
We hebben een duur ambtenarenapparaat dat onderhouden moet worden. U krijgt er weliswaar weinig voor terug, behalve '66 stemvee.
Nou zeg, al die subsidieclubjes (van de EU t/m stichting Slavernijverleden) hebben ook geld nodig.
@bergsbeklimmer | 06-03-22 | 11:36: En Kaag zegt niet klagen maar dragen.
@likdoorn | 06-03-22 | 11:50:
Kaag vindt het belangrijker dat het huishoudboekje van de staatskas klopt, dan dat er nog belastingbetalers zijn die ervoor kunnen betalen. Dat is rechtstreeks uit haar uitspraken bij WNL af te leiden.
Compleet van de pot gerukt, dat mens.
Mens zeg ik?.......
@Zitvlak | 06-03-22 | 11:38: Proest! ... Zouden ze het dan toch net voor 2030 gelukt zijn om alles kaal te plukken?
Die 23.260 kWh staat voor zo'n 2380 m2 aardgas met een prijs van 1,85 euro per m2 en dat was op het vorige hoogtepunt in december 2021.
Afgelopen week lag de prijs van gas nog eens zo'n 28% hoger dan in december, 2,37 t.o.v. 1,86, en de verwachtingen zijn dat het komende december wel eens minimaal rond de 3,00 per m2 kan gaan uitkomen wanneer het zo door blijft gaan. (Maar het kan zomaar op 4,00 de m2 uit gaan komen, of hey 5,00 de m2, warm water tappen op het werk en het in thermokannen mee naar huis nemen gaat straks nog een sport worden...)
@likdoorn | 06-03-22 | 11:50: en bidden om kracht.
Inderdaad. Zou het nu teveel gevraagd zijn om de mooiweer-zeilers die hier de afgelopen dertig jaar aan het bewind zijn geweest een stap opzij te zetten en plaats te maken voor een op risicobeheersing gerichte nieuwe lichting?
De belofte van gratis geld is voorbij en het wordt nu duidelijk wat de kosten ervan zijn. Leuke hobbies als CO2 en Stikstof moeten nu plaats maken voor voedselveiligheid, stabiliteit van energiebronnen en defensie. De 60 miljard die deze coalitie buiten het budgetrecht van de volksvertegenwoordiging wilde plaatsen, kan mooi worden ingezet voor belangrijker zaken.
De fallout van de Russisch-Oekraïense oorlog gaat nu al schokgolven elders triggeren. Graan en graanproducten gaan exponentieel in prijs. Slecht nieuws voor de grootste importeurs, Turkije, Egypte, Noord Afrika. Waarom begon de “Arabische Lente” ooit?
Of tweede orde effecten, zoals de kunstmestproductie, zeker nu in Europa en de VS gezaaid moet worden voor de oogst van later dit jaar?
Kaag zal bij WNL alle ruimte krijgen om haar campagne te voeren. Geen kritische vraag zal haar gesteld worden, net zo min als Ollongren die kreeg in de door haar vrouw geproduceerde aflevering van “M”. Nederland is een open inrichting en de psychopaten runnen het.
Inderdaad. De deugcultuur had al bezit genomen van de MSM, waardoor kritische geluiden werden weggelaten en uitgesloten, op gebied van o.a. defensie, geopolitiek, energie, klimaat, en stikstof.
Het verbod op bv RT etc. is een uiterst zorgwekkende stap die slechts een teken is van onmacht en incompetentie van de zittende Europese politici; beëindigen van persvrijheid leidt a.g.v. het ontbreken van tegengeluid altijd tot miscalculaties, verspilling, en oliedomme besluiten.
Voor zover ik weet is Hoekstra tegenwoordig minister van Buitenlandse Zaken en Kaag minister van Financiën. Het valt me op dat de media voortdurend Hoekstra voorbijlopen en Kaag vragen om commentaar op de Oekraïense oorlog. Het geeft trouwens wel aan wie de echte machthebber is in Den Haag.
@MAD1950 | 06-03-22 | 12:33:
Je hebt wellicht dat gerommel gevolgd de afgelopen weken over het aanstellen van een SG bij (D66 departement) buitenlandse zaken? Hoekstra wilde iemand die expert is in Europese veiligheid ivm huidige situatie. Fout dus. Degene die hij wilde was een man, blank en had verstand van zaken. Best wel belangrijk in deze tijden.
Wat wilden de woke diversiteits kneuzen daar? Een vrouw die vooral verstand heeft van ontwikkelingshulp (ja, zo iemand hebben we nu echt nodig... not). En die ambtenaartjes (600) dus op hoge poten een brief schrijven naar de minister. Zucht.
Gelukkig heeft Hoekstra voet bij stuk gehouden en die vent aangesteld ipv van die vrouw. Nou nou, de beer is dus los (punt intended) bij die millennial snow flakes.
Ursula is duidelijk geen Nederlander. Die hadden een waarheidsheffing ingevoerd.
Bedankt hiervoor Bas, ik was eraan toe. Na al dat (imo) onvoldoende doordachte emo-geroeptoeter om me heen. Wat een opluchting.
De "cancelcultuur" werkt prima bij individuen, maar niet bij een compleet land/bevolking.
Behalve als je naar de Ikea wil
@menage | 06-03-22 | 11:38:
Dat je geen Russische kunst mag zien/horen, daar tref je geen enkele oligarch mee.
De nieuwste 'kicks voor niks' op LinkedIn is de verontwaardiging dat Shell een scheepslading goedkope Russische olie heeft gekocht!11!!! Stelletje oorlogsprofiteurs, dat bedrijf moet kapodt gemaakt worden, en wel onmiddelijk !!!!11!1
Ondertussen stroomt er per dag het vijftigvoudige bedrag aan gas naar Europa.
Ik snap niet hoe je nu nog pro Russisch kan zijn? Ook als was de voorgenomen EU en NAVO uitbreiding een provocatie en voor Poetin. Als Poetin het beste voor had met z'n grote rijk had ie moeten zorgen dat iedereen daar graag bij wil horen. Maar als je antwoord zelfs geweld is tegen je eigen burgers en politieke tegenstanders dan ben je x ongeschikt.
Ik luisterde zojuist naar de 1812 Overture, ben ik nu pro-Russisch?
Maar, heeft dit artikel als doel om pro-Russisch over te komen? Volgens mijn interpretatie niet.
@kapotte_stofzuiger | 06-03-22 | 11:30:
Geen probleem, zolang je het maar uit zet vóór de kanonschoten.
@kapotte_stofzuiger | 06-03-22 | 11:30: Putinnist!
Victoria Bonya was de reden om pro-Russisch te zijn, maar wegens Putin vind ik dat nu ook ineens een trut.
@Kapitein Sjaak Mus | 06-03-22 | 11:33:
Hulde
Putin is een dictator, zoals alle bewindslieden ooit in Rusland.
Hij hoeft helemaal geen rekening te houden met de bevolking. Als hij “het beste voor heeft” met het rijk, is er maar één manier. Repressie. Zo is het altijd gegaan, en dat zal zo blijven. Net als China.
@kapotte_stofzuiger | 06-03-22 | 11:40:
Toen in de jaren '80 de eerste LP's werden verkocht die waren gesneden van een digitale opname, bracht Telarc een een album uit van een uitvoering van de "1812".
Op de hoes stond groot de waarschuwing "Caution! Digital Cannons!"
www.reddit.com/r/mildlyinteresting/co...
Voor mij een reden om hem aan te schaffen.
Viel een beetje tegen...
Als het Russische Rijk zo groot en goed is, zouden land zich uit zichzelf graag willen aansluiten.
Maar het tegenovergestelde is het geval.
Tenzij corrupt.
@Kapitein Sjaak Mus | 06-03-22 | 11:47:
Ik moet zelf ook zoeken, maar er slingert op YouTube een redelijke versie, met echte kanonnen (militaire kapel ergens in de US waarschijnlijk)
Dat AD artikel is werkelijk tenenkrommend.
kletsverhaal natuurlijk, Ongehoord kan voor eigen rekening uitzenden maar dat doen ze niet. Wie betaalt bepaalt en wij kunnen dus wel degelijk kwalijke zaken van de zender houden. NSB zou nu ook geen zendtijd krijgen. Diverse late toevoegingen voegen feitelijk niets toe en kunnen zo weg, hindu omroep, islam, wnl.powned, on, het brengt helemaal niets en vreemd genoeg hebben zen hekel aan de samenleving maar willen ze wel graag ruim salaris ontvangen en niet weigeren.
Dolf Jansen is helemaal niet voor een neonazi en dit is gewoon stromanbewering.
Als lid van ON zeg ik jij gaat niet over onze centen en de NPO draait alleen maar op belasting geld.
Het uitgebreide betoog over de neonazi door Dolf wordt vergoelijkt, want deuger dus dan mag je een foutje maken. Wanneer Wilders of Baudet een dergelijk betoog had gehouden, dan was het een week lang voorpaginanieuws geweest want, zie je wel! neonazi verheerlijking.
"Dolf Jansen is helemaal niet voor een neonazi en dit is gewoon stromanbewering."
Dus wat er in iemand's hoofd omgaat bepaalt of die iemand zijn mond open mag doen? En wie bepaalt. meet, stelt vast wat er in iemand's hoofd omgaat? Jij? Dit riekt naar een moraal die vooraf bepaalt wie recht van spreken heeft en wie niet, en dat is precies waar we op afstevenen.
Ik weet niet of je in elke situatie de media zijn gang moet laten gaan. Inzake pro-R nieuws lijkt het wat simpeler te zijn en moet je mensen niet willlen kaltstellen omdat jouw mening niet overeenkomt met die van een ander.
Maar dan dit even als gedachten (los van de oorlog). Stel je bent een regering van een land. Rechts, links, maakt niet uit. Je bent gekozen door heel veel mensen en je wilt je ding doen. Maar dan heb je opeens te maken met kranten (of rechters) die een volledig tegenovergestelde mening hebben en van nature veel meer actitvistischer zijn dan media die jou steunen (ook niet perse goed want geen kritiek). En bij -alles- wat- je -doet branden ze je af. Omdat zij iets specifiek iets vinden wat veel anderen en jij als hoogste orgaan (regering) niet vinden. En met hun kranten en nieuwsomroepen weten ze een hele grote groep mensen te bereiken en als ze dat maar lang genoeg doen, zullen ze hun toehoorders gek maken met hun gedachtengoed.
Zou je dan op een gegeven moment voor straf (ja idd straf) een krant niet bijv voor een week mogen sluiten? Om ze een les te leren om geen staat in een staat te zijn?
wat volgt, geenstijl?
Goed dat i de vraag stelt.
Het antwoord is nee.
@Fark Mutte | 06-03-22 | 11:30: goed punt. Had ik niet aan gedacht. Zou dan idd ook voor GS kunnen gelden. Het antwoord is wrs dan idd nee. En dat zeg ik omdat ik een GS aanhanger ben. En omdat ik vindt dat zij een democratie waakhond zijn. Maar als ik een links regeringshoofd zou zijn met allerlei plannen (en dus massaal gekozen), zou ik dan willen dat GS mij kapot zou kunnen maken. Stand: voroalsnog toch onbeslist wat mij betreft
Het probleem is niet de pers die dan iets roept waar je het niet mee eens bent, het probleem is dan dat de pers die aan jouw kant staat zich onvoldoende laat horen. Wat wel een gevaar is wanneer een groot deel van de media in dezelfde handen is. Dit probleem moet je oplossen voor je er last van krijgt, dus door regelgeving tegen kartelvorming en door geen subsidie te geven (hoi EU) aan mediakartels.
@Kukooo1 | 06-03-22 | 11:53: Dit gedachtenexperiment is eigenlijk als een soort grap ontstaan. Stel dat ik (of jij of wie dan ook) president zou worden en je zou een hoop maatregelen willen nemen die pragmatisch en verstandig zijn maar volledig indruizen tegen heersende en mi veelal aangepraate opvattingen (vb: EU, import/immigratie, voor mijn part Zwarte Piet, milieu etc etc). En stel dat je dan continu onderuit gehaald wordt ook al zou je het pragmatische gelijk aan jou kant hebben...
Onderstaand stukje tekst uit column van deugend Haarlems Dagblad hoofdredacteur Annelies Arendsen. Bah !!
Dus, oorlog is alleen erg als het in Europa gebeurt? Als de slachtoffers Europees, en dus wit zijn? Als ze op ons lijken? Pas dan komen we echt in actie. Het is een feit dat alle grenzen openzwaaien om Oekraïners een veilig heenkomen te bieden, terwijl er tegelijkertijd tussen de Poolse en Wit-Russische grens groepen ’andere’ vluchtelingen klem zitten. Mensen uit het Midden-Oosten, uit Afrika, uit Afghanistan, die ook een veilig heenkomen zoeken, op de vlucht voor het geweld in eigen land.
Een vriend stuurde via Whatsapp: ‘Mensen met mijn huidskleur zijn duidelijk minder waard hier’.
Hij heeft gelijk.
Haha, prachtig. Daar staat dus eigenijk "tuurlijk, best wel een klein beetje erg voor die Ukrainers, maar daar zitten ook gekleurde mensen tussen, en voor hen is het veel erger."
Er zit een verschil in het soort vluchtelingen, er zit een verschil in metaliteit van de vluchtelingen. Uit Oekraïne komen vrouwen en kinderen, de mannen gaan terug om te vechten. Uit het Midden-Oosten, Afghanistan,etc komen slechts mannen die hun vrouwen achterlaten. Deze mannen vormen een gevaar voor onze samenleving. (uitzonderingen daargelaten). Er zit inderdaad een verschil in de acceptatie en dat is maar goed ook. Hieruit blijkt dat Europa het hart op de goede plek heeft zitten voor diegenen die hulp nodig zijn. Niet voor mensen die onze samenleving willen veranderen. Zij houden nu plekken bezet in de opvang.
Misschien ook even op Facebook zetten, bereikt je vriend een groter publiek.
Wanneer je als Afrikaan aan de Poolse grens staat, dan ben je toch al een eindje verwijderd van het acute gevaar van waar je voor op de vlucht bent. Tenzij je andere intenties hebt natuurlijk. Door alle propaganda die nu over ons wordt uitgestort zie je hoe graag mensen wij / zij denken en vrouwtjes die blanken wit noemen hebben weer een stok om de groep die ze het meest haten; blank, man, hetero in de hoek te zetten.
@Kukooo1 | 06-03-22 Belarus is veilig. En de migranten die daar zitten zijn ingevlogen. Polen zijn echt heel bang dat er illegale migranten (of ook Russen) tussen zitten en Belarus bussen richting Poolse grens heeft gestuurd. Ook Polen wil, net als Oekraïne, zelf beslissen wie ze in hun land laten.
Heel veel mensen hebben zich belangrijk gemaakt en carrière gemaakt met migratie en islamowokisme. Nu ze door de confrontatie met Europese vluchtende vrouwen en kinderen door de mand gevallen zijn hebben ze alleen nog hun reusachtig grote retorieknetwerk over. Er is geen argument meer over om het binnenstormen van 20-45 jarige mannen van heel ver weg nog goed te praten.
Ondertussen heeft psychopaat Poetin alweer een nieuwe leugen gelanceerd om dienst te doen als alibi voor verdere agressie: Oekraïne zou bezig zijn met een nucleaire bom. Alsof ze niks anders aan hun hoofd hebben. Lust gij nog peultjes...?
Heeft hij afgekeken van Amerika en GB.
Liegen zit bij de Russen - althans bij bepaalde Russen, de Poetin-variant, zeg maar - in hun DNA verankerd. Het is de erfenis van 70 jaar communisme. Communisten deden niet anders dan liegen, over werkelijk alles. Dat is er niet in een paar decennia uit, niet bij de generatie van Poetin, in ieder geval.
"... Leuk idee maar wanneer een superieur westerse JSF (...) een Russische MiG neerhaalt of vice versa ben je weer een stap dichter bij de nucleaire holocaust. ..."
Dat zou ons dan 'overkomen'....
Of: ook Rusland heeft de keuze (!!!) om wanneer er een no fly zone zou zijn, niet in dat gebied te vliegen!
De 'het overkomt ons'-redenatie is de kurk in het schijthol van de sociaal-liberale lafaards!
men zou zich het beste beperken tot covert bombardementen op grondtroepen. Vanuit stealth vliegtuigen als B2 en F35. Misschien is Aurora ook wel een mooi ding om na al die jaren eens in te zetten. Nachtvluchten met apache of spectre zou ook wel wat zijn als het niet zo gevaarlijk was.
Er wordt veelal lacherig over gedaan, maar de F35 is gewoon een heel goed toestel. Het enige toestel dat nog beter is (aan NAVO-kant) is de F22. Deze houdt de VS voor zichzelf en mag niet ge-exporteerd worden.
@AntiZanicz | 06-03-22 | 11:34: De B52's doen het ook nog steeds.
Ik denk dat Nederland helemaal geen veto gaat uitspreken tegen eventuele toetredingsonderhandelingen. Het niet gehoorde referendum-uitslag was een duidelijk signaal waar de hedendaagse politiek staat.
het raadgevend referendum was flauwekul en is terecht naar de prullenbak gegaan. het had helemaal gehouden mogen worden. Nu zitten we met het ego van Vlad Baudet.
@AntiZanicz | 06-03-22 | 11:28: je vergeet Geert.
@likdoorn | 06-03-22 | 11:52: En bonespur.
Dolf Jansen was natuurlijk te druk bezig met op en neer vliegen naar zijn buitenhuisje in Ierland dat ie geen tijd had om zich in de achtergrond van die gast te verdiepen. Hij moest keihard deugen en het inchecken van zijn vlucht was al begonnen. Hij had zijn profielfoto in de kleuren van de Oekraïense vlag kunnen zetten maar dat doet iedereen al. Dan kun je maar beter zo'n onbekende burgemeester steunen waar niemand hier van gehoord heeft.
Die hele oorlog in Oekraïne geeft alle BN'ers weer een kans om te laten zien hoe hard ze deugen zonder dat ze moeite hoeven doen of luxe hoeven op te geven.
Zul je straks ook bij de gemeenteraadsverkiezingen zien, al die lokale partijen die Oekraïne een hart onder de riem steken.
Nou, nou, ben ik het ook eens een keertje helemaal eens met Paternotte; komt niet vaak voor.
"Censureren van media is nooit een goed idee.''
Ain't that the truth.
Nou,nou wat zal Paternotte in zijn nopjes zijn.
M'n frietje!! www.boerenbusiness.nl/akkerbouw/aarda...
www.pigbusiness.nl/artikel/457744-tij...
Wat denk je dat een brood over jaar kost? Als dit nog in de schappen ligt.
www.melkvee.nl/artikel/457744-tijd-vo...
Zometeen meer mayonaise dan friet, oh sorry, patat in je bakje...
Dan gaan we toch gewoon patat eten.
@aflaatverkoper | 06-03-22 | 11:35: Als je naar de prijsontwikkeling kijkt is het vanaf nu gewoon patatje oorlog.
@Aristotalloss | 06-03-22 | 11:34:
Mayonaise wordt gemaakt van ei.
Ei komt van de kip.
Kip wordt gevoerd met kippenvoer.
Kippenvoer bevat graan.
Frietkot wordt gesloten.
Is Guy Verhofstadt al als vrijwlliger naar het front vertrokken?
Clown !!
ik denk dat hij de komende maanden ergens in een bunker zit.
Als we Ukraine tot de tanden toe bewapenen dan wil ik niet dat het zoals Guy zijn tanden is.
@sjef-van-iekel | 06-03-22 | 11:27: Guy heeft een tandloze versnellingbak.
@Zitvlak | 06-03-22 | 11:35: en toch altijd een tandje kunnen bijzetten. Mooie kerel.
Kaag geeft bij WNL al een voorzet.
Trots vermeld ze dat de PVV al jaren uitgesloten worden.
Wie zijn toch die mensen die op D66 stemmen?
Kaag moet gewoon haar incompetente hoofd houden. Uitsluiten van of wie dan ook, loopt altijd slecht af.
@rifraf | 06-03-22 | 11:23: Het willen verbieden van een 'religie' door de PVV is ook een stap te ver. Net zoals nu het FvD over de grens gaat.
PVV en FvD moeten zelf de stap maken om potentieel regeringsmateriaal te worden!
Kaag is een schande voor de politiek.
@Aristotalloss | 06-03-22 | 11:33: U bedoelt de religie van de vrede?
Zij is anti-democratie, zij sluit partijen uit die stemmen hebben gekregen van de burgers.
Haar uitgesproken woorden over dictators gaan ook over haar zelf.
Is op zich best slim, niemand kan haar er nu nog van beschuldigen dat ze anti-democraties is.
Ze zegt het notabene zelf op tv!!!
De vrouw die iedereen vrij laat maar niemand laat vallen, behalve een miljoen PVV stemmers maar soit.
@Sjeintje | 06-03-22 | 11:36: Democratie zegt helemaal niks over het moeten samenwerken met anderen, alsof Baudet of de PVV wel met de Groen Links in een boot gaat zitten
@Wattman | 06-03-22 | 11:41: Catch 22, een partij die van een hele bevolkinggroep af wil kun je moeilijk mee laten beslissen als je wil dat iedereen wel meedoet.
@menage | 06-03-22 | 11:47:
Nee ze willen van de ideologie (islam) af of deze in ieder geval wat afzwakken en aanpassen aan onze normen en waarden.
Eigenlijk komt Wilders indirect meer op voor vrouwenrechten dan Kaag.
@Wattman | 06-03-22 | 11:41: en een hele hoop migranten in Nederland met lage inkomens. Deze groep, veelal moslims, wordt het hardst getroffen door Kaag's financiële beleid. Vergeet dat niet. Zo sympathiek is D66 niet voor migranten. Alleen voor hoogopgeleide migranten in hun cirkel.
@menage | 06-03-22 | 11:45:
Tussen samenwerken en uitsluiten ligt een groot verschil.
@Bataafje | 06-03-22 | 11:54:
Zij vindt onderwijs belangrijker dan armoede. En elke keer geen antwoord op vragen geven, de financiële woordvoerders in de 2de kamer zijn nu al klaar met haar, ook een keurige partij zoals de SGP wond zich enorm op om haar nietszeggende antwoorden.
Gebakken lucht, dat is mevrouw Kaag.
Amen
Dat klinkt wel erg Russisch-Orthodox, landverrader!
REAGEER OOK