Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk een beetje GOED NIEUWS. Boetes voor toeteren en parkeren gehandicaptenplek OMLAAG

TUUT TUUT TUUT

Sorry we verstaan u niet want we zijn even keihard aan het vieren dat er een paar boetes omlaag gaan. Tussen alle tegenvallertjes die het concert des levens de afgelopen tijd voor iederen en zijn Sywert in petto had, is er eindelijk wat mooi nieuws te melden. Natuurlijk, de meeste boetes (oa: de boete voor benzine tanken) worden vanaf vandaag duurder, maar er worden ook boetes... GOEDKOPER. En u kent ons van de GeenStijl. Als wij ergens van houden, dan is het wel van de zilveren lijntjes aan de rand van donkere wolken. Luister dan: "Het veroorzaken van een 'onnodig geluid' gaat van 400 naar 250 euro.  Onterecht parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats wordt ook  goedkoper, van 400 naar 310 euro." Joepie de poepie. Ideaal voor als je opeens heel erg veel zin hebt om heel erg hard te toeteren. En ook ideaal voor als je nou eenmaal van mening bent dat jouw geopolitieke parkeerruimte beperkt wordt door de almaar oostwaarts oprukkende gehandicaptenparkeerplaatsen. Vanavond allemaal een blauwgeel vlaggetje op onze wangen uit solidariteit met het OM!

En dit dan???

Social

Reaguursels

Inloggen

Enig idee hoe vervelend het is als iemand zonder gehandicaptenparkeerkaart op zo'n plek staat?? En stel dat je wel kunt autorijden (dat zijn mijn benen) maar amper kunt lopen?? Weet je hoe vervelend het is dat ik dan wél moet betalen op een andere plek terwijl een ander zonder zo'n kaart op 'jouw' plek staat? Alsof ik die gehandicaptenkaart bij een pak koffie heb gekregen? Nee hoor, je moet heel veel medische gegevens op tafel gooien voordat je deze toegewezen krijgt, zeker tegenwoordig zijn ze niet meer zo makkelijk. Mensen met een beperking hebben het al zo lastig dus houd gewoon een beetje rekening met hen, ze strompelen letterlijk door het leven, zullen we ruilen?? Heel graag wat mij betreft, ik betaal liever en loop liever verder als ik goed zou kunnen lopen.

dubbelicious | 01-03-22 | 14:57 | 1

Helemaal mee eens, maar onze argumenten resoneren niet meer bij de mensen. Een tijdje geleden zag ik een auto met aanhanger van een hoveniersbedrijf dwars over vijf(!) plekken voor gehandicapten staan voor het gebouw waar ik werk.

Aan de beveiliging gemeld. Was *ik* de gebeten hond... "U moet niet zo zeuren, meneer. Waar moeten ze anders staan?" Alsof dat relevant is.

Nu gebruiken ze de brandgang.

Zucht.

Anomiemus | 01-03-22 | 15:46

En niemand komt op het idee om alleen nog maar gehandicaptenparkeerplaatsen te geven aan echt gehandicapten? En niet aan iemand die bekenden in de gemeente heeft zitten?

Rest In Privacy | 01-03-22 | 14:13 | 2

Als dat zo is dan is dat schandalig maar ik kan u vertellen dat mijn buren ook weleens denken; o kijk ze kan wel haar ramen zemen, ja op een minder slechte dag kan ik dat ook maar vraag me niet om 50 meter zelfstandig te lopen want na 50 meter begin ik te waggelen en na 100 meter stoppen mijn benen. Je ziet het niet altijd aan iemand dus niet zo snel oordelen alstublieft. O ja.... het heeft ook iets met doorzettingsvermogen te maken maar mogen we het een beetje makkelijker hebben met een plek voor de deur?

dubbelicious | 01-03-22 | 15:00

@dubbelicious | 01-03-22 | 15:00:

Nederland loopt zo achter met de gehandicaptenwetgeving dat het beschamend is.

Ze zouden wat dat betreft een voorbeeld kunnen nemen aan de VS. Als voorbeeld: onder de federale wetgeving mag iemand die slecht ter been is zelf bepalen met welk middel ze zich voortbewegen. Een elektrische scooter of een Segway vallen derhalve onder dezelfde category als een rolstoel. Je mag er dan ook vrijwel zonder beperkingen bij gebouwen als kantoren en musea mee naar binnen.

Er mogen maar heel weinig vragen gesteld worden en het Ministerie van Justitie heeft duidelijk gemaakt dat men niet mag aannemen dat iemand die van z'n "mobility device" afstapt om rond te lopen zo'n middel niet nodig heeft.

Anomiemus | 01-03-22 | 15:52

ik vind de aangegeven verlaagde boetebedragen wel ontzettende leuke, dit zijn nou net ontzettend hinderlijke en te voorkomen zaken en juist dat gaat omlaag.

Baksteenbakker | 01-03-22 | 13:12

Overal volgen we de EU maar overal dezelfde regels met autorijden is dan weer inbreuk in de schatkist van een land of zo?

pieterS | 01-03-22 | 12:43 | 1

in mijn jongere jaren veelal de discussie gehad bij de rollerbank met meneer agent wanneer ik hem corrigeerde over de constructiesnelheid. mijn brommer zijn constructiesnelheid was 80 km/h. dit is in heel Europa behalve Nederland waar je 125 cc met max 80 kmh op een scooterrijbewijs (lichte motorfiets) mag. dat wij een max van 45 kmh handhaven betekend niet dat mijn brommer niet voor 80 gemaakt is dus het lulverhaal over de remmen die het niet deden hoefde ik niet te horen omdat wij een bromfiets solex wet uit de jaren 20 hebben.

Baksteenbakker | 01-03-22 | 13:15

De boetes aangepast aan de cultuur verrijkers.

likdoorn | 01-03-22 | 12:02

Her is tenslotte racistisch.

halfvolle glas | 01-03-22 | 11:59

Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats is behoorlijk onbeschoft.
(m.n. als je het doet met de 'geleende' gehandicaptenparkeerkaart van een ander).
Het verlagen van de boete voor deze overtreding is een teken van minachting jegens de mensen die terecht gebruik moeten maken van een gehandicaptenparkeerkaart.

Argh, en het verlagen van de toeterboete geeft ruimere kansen aan de toetertrouwcolonnes. Nou hebben die toch overal schijt aan, dus verlaging of verhoging van de toeterboeter interesseert die lui geen moer.

MK27 | 01-03-22 | 11:01 | 4

@KokkieBalboa | 01-03-22 | 11:03: wie zegt dat dit degenen zijn aan wie de gehandicaptenkaart is toegekend? Familie van mij gebruikte de kaart van mijn moeder om parkeerkosten te ontlopen en dichterbij winkels en voorzieningen te kunnen parkeren. Die lui mankeerde geen fuck, mijn moeder daarentegen kon nog geen 25 meter zelfstandig overbruggen.

MK27 | 01-03-22 | 11:06

@MK27 | 01-03-22 | 11:06: En daar heeft jouw moeder niets over te zeggen? Dat kan, je bent op een gegeven moment niet zo sterk meer opgewassen tegen alles, dat snap ik wel. Maar dan is jouw familie dus nog onbeschofter, en als je moeder niet zo scherp meer is, zou ze dan nog wel auto moeten rijden? En dan dus ook geen gehandicapten kaart meer hebben? Hmm, nu lijkt het net alsof ik erop uit ben om je af te zeiken, zp bedoel ik het niet hoor. Mijn reactie komt uit het feit dat bij mij in de buurt de ene gehandicaptenplaats na de andere verschijnt, terwijl iedereen vrolijk rond wandelt en dus veel totaal onterecht zijn.

KokkieBalboa | 01-03-22 | 11:12

Ken ook zo'n sukkelige popi jopi,notabene een hoge gemeenteambtenaar,die de kaart van zijn in een verpleeghuis wonende moeder te pas en te onpas voor eigen gewin gebruikt om zijn supervette duitse mobiel te parkeren.

swassannuf | 01-03-22 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Bijzonder dat juist de irritantste en asociaalste overtredingen nu minder hard bestraft worden. Welk signaal geef je hiermee af als overheid. Is dit het nieuwe leiderschap?

waarisdelol | 01-03-22 | 10:58 | 2

Verlaging is een tegemoetkoming i.h.k.v. inclusieve maatschappij..

MK27 | 01-03-22 | 11:02

Precies, het is ook een idioot iets om dat te verlagen.

Toeteren omlaag, swa. Maar de invalideplekken zonder kaart mag van mij omhoog. 1200 euro ofzo. Dan doe je dat geen 2e keer denk ik.

Warhead | 01-03-22 | 14:03

Hoe duur kost niet handsfree bellen inmiddels ?

parterretrap | 01-03-22 | 10:44 | 5

Die administratiekosten waren ooit ingevoerd om (illegaal) gratis schoolboeken mee te financieren. Had allang weer afgeschaft moeten zijn. Administratiekosten van een administratieve boete...

waarisdelol | 01-03-22 | 11:01

@waarisdelol | 01-03-22 | 11:01: kwartje van Kok zou ook tijdelijk zijn om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen die ontstaan waren door economische stagnatie. Duurt inmiddels al 30 jaar.

MK27 | 01-03-22 | 11:04

kost veel, is duur

swassannuf | 01-03-22 | 11:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze de regels echt wilden handhaven zouden ze dit soort overtredingen wel bestraffen met aftrek van punten van een puntenrijbewijs. Op die manier is het voor arm/rijk enzo allemaal gelijk. Maar goed, dan ook geen boeteopbrengsten voor de staat/gemeente meer, en ik vermoed dat de verlaging van de boetes daar mee te maken heeft - immers de boeteinkomsten = aantal overtreders x boetebedragen waarbij het aantal overtreders een functie is van de boetebedragen (hoe hoger boete, hoe lager aantal overteders. Het is dus denkbaar dat boeteinkomsten omhoog gaan als boetebedrag omlaag gaat.

geenspam | 01-03-22 | 10:39

Een motor parkeren moet officieel volgens de wettelijke verkeersregels op de rijbaan, net zoals alle andere gemotoriseerde voertuigen. Als er parkeervakken zijn moet je je motor daarin zetten. Op de stoep mag de motor volgens de wet niet worden geparkeerd. En verder is iedere twitter NSB'er zelf een asociale hufter.

uisge baugh | 01-03-22 | 10:38 | 2
-weggejorist-
F. von Zeikhoven | 01-03-22 | 10:54

Precies. Nutteloze kutberichten van die sneuneus.

phantom2 | 01-03-22 | 12:05

Ze moeten boetes voor ten onrechte parkeren op een invalidenplek juist verhogen en inderdaad die wantoestanden daar in R'dam flink aanpakken... nodig ze allemaal nog eens uit bij een echt onafhankelijke arts die ze gaat herkeuren, de ambtenaren die zo'n bord laten plaatsen doen dit op advies van een (GGD) arts.

Keyboardspeler | 01-03-22 | 10:28 | 2

Ook gewoon wegblijven uit Rotterdam: een shithole overgeleverd aan de hyena's.

de IJsman | 01-03-22 | 10:40

@de IJsman | 01-03-22 | 10:40: en als Rotterdam vol zit. Waar gaan ze dan heen ? Juist naar jou schijtdorp.

speed48 | 01-03-22 | 11:56

Als in Nederland meer dan 50km per uur te hard rijdt wordt je rijbewijs ingevorderd. De logica hierachter is altijd geweest dat dat beschouwd werd als per definitie heel erg gevaarlijk rijgedrag.
Maar nu de snelheid in heel Nederland is teruggebracht naar 100km per uur vanwege milieuredenen, is dat eigenlijk niet meer aan orde. Rij je nu 155km per uur dan wordt je rijbewijs in feite ingevorderd omdat je onnodig veel stikstof uitstoot.
En ik vraag me al een hele tijd af zoiets in een rechtbank stand zal houden.

C1O2 | 01-03-22 | 10:28 | 1

Ja natuurlijk houd dat stand. Het gaat er allang niet meer om of iets "redelijk en bilijk" is. Het gaat erom of het Woke is. En woke is rijbewijzen invorderen bij 101 km/h.

EenGoedBegin | 01-03-22 | 10:43

Vallen scheetgeluiden ook onder dat "onnodig geluid" maken? Las ergens dat je met de software van een Tesla ook scheetgeluiden kon maken. En dat Musk dat moest uitzetten, dus geen scheten met Tesla's meer. Zit ook een redelijke onlogica in, aangezien Tesla's "fossielvrij" zouden rijden dus geen verbranding, en dus ook geen gasopwekking. De scheet op een modderschuit, zou je kunnen zeggen. Maar nu kan het dus niet (meer? Heb geen Tesla, dus als mijn auto scheetgeluiden laat, dan.. eh...). Hypothetische vraag: stel je parkeert die Tesla zonder 'de invalidenkaart' op een invalidenparkeerplaats, de auto maakt een scheetgeluid (ja hypothetisch), hoe hoog wordt de bekeuring dan? Het houdt me bezig, al dat ingewikkelde.

zoute_drop | 01-03-22 | 10:25

Jammer dat boetes niet voor iedereen even zwaar zijn. Als je het een keer veel te bont hebt gemaakt en krijgt een boete van 600 euro voor te hard rijden en tikt die af omdat je toch 10 duizend euro op de spaarrekening hebt staan, lig je er niet wakker van. Als je dat geld niet hebt ga je helemaal naar de kloten.

Leptob | 01-03-22 | 10:24 | 6

En wat als je een oitkiering hebt, maar wel een lucratief poederhandeltje?
Wat zou je dan moeten betalen?

Nuchternederland | 01-03-22 | 10:30

makkelijk op te lossen door een puntenrijbewijs - voor iederen gelijk (al kunnen vermogenden wel gebruik maken van dure advocaten om boetes aan te vechten enzo).

geenspam | 01-03-22 | 10:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Wordt onnodig geluid in de tweede kamer nu ook strafbaar?

pete1023 | 01-03-22 | 10:19 | 2

ik zou daar in ieder geval niet "Minder minder minder" roepen.

small_town_dude | 01-03-22 | 10:21

“Veroorzaken van ‘onnodig geluid’” behelst meer dan tüüteren alleen, daar vallen ook luide A-Crap-o-Fiets uitlaten (populair onder nektasjes met hatchback) onder. ‘t Zal er niet rustiger op worden in Rotterdam-West en op de Meent.

Lubbberrtt | 01-03-22 | 10:12 | 7

Ik had een Capristo-3 onder mijn 355, het meest absurde geluid aller tijden.
heerlijk.
Maar ik durfde haast niet te rijden, bang dat ik ergens politie tegenkwam.
gevalletje overkill.

Nuchternederland | 01-03-22 | 10:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Asociaal gedrag moet juist te vuur en te zwaard worden bestreden. Streng bestraffen die handel. Claxonneren: meteen € 369 om de oren.

de IJsman | 01-03-22 | 10:11

Mijn schatting is dat zeker de helft van alle invalide parkeerkaarten onterecht afgegeven is of door fraude verkregen.
Afgaande op mijn persoonlijke waarneming. Mijn moeder woont in een seniorenflat met zicht op diverse invalideparkeerplekken.
Als ik bij haar dan regelmatig een uurtje langs ga, zie ik vaak hele sportieve breedgeschouderde stoere jonge gasten uit de auto springen, met een parkeerkaart achter de ruit.
Maar ja, waarom zeg ik dit eigenlijk.

laurentius | 01-03-22 | 10:05 | 6

Een beetje tokkie/allochtoon heeft zo'n priveplek, zullen in die kringen wel artsen bekend zijn die tegen een kleine vergoeding zo'n vergunning afgeven.

geenspam | 01-03-22 | 10:20

@geenspam | 01-03-22 | 10:20:
Arts tegen een kleine vergoeding een vergunning afgeven? U snapt tribale samenleving duidelijk niet.

Al die prive invalideparkeerplaatsen is omdat zieke 'moeder' of zieke 'oma' een auto op haar naam heeft staan en beperkt is. In wezen geen fraude. Dat ze zelf nog nooit auto heeft gereden boeit niet; praktijk: de rest van de familie heeft een prive invalideparkeerplaats en een invalidekaart om overal vooraan te parkeren.

Hoe een kapot systeem (niet alleen op dit gebied) wordt gedraaid naar een corrupte arts. In ons systeem is er geen corrupte arts nodig.

huh!? | 01-03-22 | 10:33

@huh!? | 01-03-22 | 10:33: mee eens, maar vermoed dat die artsen weldegelijk wat envelopjes toegeschoven krijgen.

geenspam | 01-03-22 | 10:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Mensen met een scooter hebben een laag IQ.
En hoe weet ik dat?
Geen idee.

jaja | 01-03-22 | 10:02 | 5

Daar ga ik dan met mijn Vespa Gts.

J.Cash | 01-03-22 | 10:28

@jaja | 01-03-22 | 10:29:
Nee een 300. Voor het mooie weer hier lekker door de bossen tuffen. Staat al 250 km op.

Ik heb nog een mooie Yamaha 125 scooter te koop.
4000 km er op.

J.Cash | 01-03-22 | 10:30
▼ 2 antwoorden verborgen

In De Haag hebben sommige ouwe trams zoals daar zijn lijn 1, een zogenaamde "fluit" als die aardige man daar op blaast (nooit vanwege noodgeval, altijd omdat iemand een fout maakt, of nog vreselijker, op de rails staat) nah, dan liggen je kindertjes naast de wieg. Ik snap het wel een beetje, want wat een kudtbaan, en moeders had hoofdpijn, maar toch. Toen ik een keer naar voren liep en bij uitstappen zei dat daar vier meier op staat, moest ik rennen voor mijn leven.

Weethetallemaalniet | 01-03-22 | 10:01 | 3

O, sorry voor niet Hagenaars: Meier is 100 gulden Nederlands courant

Weethetallemaalniet | 01-03-22 | 10:06

Wat?

Lorejas | 01-03-22 | 10:06

Rijden met smartphone in de hand: 350 euro
Niet dragen autogordel: 150 euro
Door rood rijden: 250 euro
Over verdrijvingsvlak rijden: 250 euro
Niet stoppen voor stopstreep: 100 euro
Rechts geen voorrang verlenen: 250 euro
Geen richting aangeven: 100 euro
Onnodig links rijden op een autoweg of snelweg: 220 euro

Lukiluuk | 01-03-22 | 09:57 | 5

Iemand doodrijden: taakstrafje. Die vergat je nog.

MAD1950 | 01-03-22 | 10:31

@J.Cash | 01-03-22 | 10:28: Ik vind "onnodig" links al zo een rare uitdrukking, want als je harder rijdt dan de rest en goed anticipeert zit je eigenlijk al voortdurend op de linkerbaan (met je linker knipperlicht aan) ;)

Smoelensmid | 01-03-22 | 10:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Buiten proportie. Kan me nog die voormalige Ombudsman herinneren die zich enorm kwaad maakte over de zaak van het CJIB tegen een jongen. Voor een verkeersovertreding de rest van je leven in de schulden. Hij was ook heel getergd over de houding van de Tweede Kamer. De Raad van State deed toen ook al niks. Hij werd snel op een zijspoor gezet en vervangen. Don't fuck with the belastingdienst. De staat binnen een staat.

Piet Karbiet | 01-03-22 | 09:57 | 3

Daar is een hele simpele oplossing voor: "Stop breaking the law, asshole!"

de IJsman | 01-03-22 | 10:13

Wat voor verkeersovertreding was dat dan? De rest van je leven in de schuld?

John McClane | 01-03-22 | 10:16

@John McClane | 01-03-22 | 10:16:

Waarschijnlijk doorgesnoven en met een promillage van over de 2 een jong gezin doodrijden. Ik heb echt nul begrip voor verkeershufters. Dat soort idioten mogen van mij hun hele leven met de trein.

de IJsman | 01-03-22 | 10:20

Hoewel onnodig toeteren vaak beboet wordt met feitcode R522 is dat eigenlijk niet terecht. Daar is feitcode R419 namelijk voor. Boete daarvoor is 'slechts' 95 euro. Altijd in bezwaar gaan!

42 | 01-03-22 | 09:56

Ondertussen in 020,

Na twee jaar uitstel moeten bedrijven, ondernemers en stichtingen er toch echt aan geloven. De reclamebelasting wordt vandaag ingevoerd. Voor gevelreclames, vlaggen, uithangborden en menukaarten en andere reclame-uitingen moet betaald worden.
bron: AT5

Cornelis12 | 01-03-22 | 09:55

Kijk eens aan, populisten en haters die beweren dat de overheid alles maar steeds duurder maakt ! U hebt ongelijk, u hebt altijd ongelijk, en wijs iedereen hierop bij toekomstige discussies.

funda | 01-03-22 | 09:53 | 2

Dat geklaag over burgerhatende ambtenaren, zo zie je maar dat het allemaal zwaar overdreven is. Dit is zo'n goed voorbeeld!

Kladderadatsch | 01-03-22 | 09:56

@Kladderadatsch | 01-03-22 | 09:56: Precies, de groeiende weerstand tegen overheden plus de decimering van alle mainstream politieke partijen hier, en in alle buurlanden is maar een verzinsel.
Een verstandig mens als jij snapt dat.

funda | 01-03-22 | 10:00

In Nederland wordt voornamelijk geclaxonneerd in achterstandswijken, die wijken waar soms 80% van de huizen een invalidenparkeerplaats heeft. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

small_town_dude | 01-03-22 | 09:49 | 5

ok, maar het wordt dus goedkoper om illegaal op die dmv corruptie verkregen gehandicapten (prive) parkeerplekken te parkeren?

geenspam | 01-03-22 | 09:55

Ik ga zo trouwen. Komt u ook gezellig toutteren!

KlaagGraag | 01-03-22 | 11:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Niets a-socialer dan de parkeerplaats inpikken van iemand met een beperking omdat je te lui bent om 10 meter te lopen.

MickeyGouda | 01-03-22 | 09:47 | 5

@sjef-van-iekel | 01-03-22 | 09:59: Voel je tevreden omdat je de gemeenschap destijds financieel hebt kunnen bijstaan, al was het onterecht.
Of in ieder geval een klein uurtje vergadertijd van de gemeenteraad hebt mogen betalen.

funda | 01-03-22 | 10:04

@funda | 01-03-22 | 10:04: Goede instelling ja. Misschien ga ik binnenkort expres extra fout parkeren. Dat doe ik dan voor een ander. En dan nog even een klapmomentje voor CJIB op het balkon.

sjef-van-iekel | 01-03-22 | 10:15

@sjef-van-iekel | 01-03-22 | 09:59:
Er zijn helaas altijd goeden die lijden onder de kwaden. Ik neem voor het gemak aan dat jij 'ne goeie bent, sjef. Toch? ;-)

MickeyGouda | 01-03-22 | 10:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is dealer logica van de boete voor invalide parkeerplek te verjagen van 400 naar 310?
Als je 400 niet kunt betalen, kun je waarschijnlijk wel 310 betalen? Daar moet dan onderzoek naar gedaan zijn. Of het is natte vingerwerk. De eerste is geldverspilling, de tweede is willekeur.

peterdh | 01-03-22 | 09:46 | 9

@Piet Karbiet | 01-03-22 | 09:59:
Ik dacht misschien ten onrechte dus dat men wel de logica zou snappen om *de op "dealer" te plakken en *verlagen op "verlagen".

peterdh | 01-03-22 | 11:56

@geenspam | 01-03-22 | 10:02:
Da's ook wel weer zo natuurlijk. Als je er genoeg data in gooit, en dat heeft de overheid natuurlijk want die weten alles over de burger, zou je op basis van type overtreding, hoogte van boete, aantal boetes, regio waar de meeste boetes gegeven worden, gemiddelde inkomen van de overtreders, betalingsbereidheid van de overtreders, hun afkomst, leeftijd etc, het aantal betalingsherinneringen, etc exact het optimale boetebedrag kunnen betalen.

En we hebben gezien dat de overheid er geen probleem mee heeft om al deze zaken in te zetten. Zie toeslagenaffaire.

Je komt makkelijk op een voor de overheid ideaal bedrag. Zijn mensen bijvoorbeeld bereid te betalen, en betalen ze echt direct, is de boete waarschijnlijk "te laag" en kan er meer gemolken worden. Even de parameters tunen en je komt op het ideale bedrag om zo veel mogelijk geld te cashen. Maak dat systeem 1 keer en je gooit alle tarieven gewoon het BBS (Boete Bepaling Systeem) in.

peterdh | 01-03-22 | 12:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Echt mooi.
Als met je gehuurde Lamborghini al toeterend naar een gehandicapten parkeerplaats rijdt voor een Turkse of Marokkaanse bruiloft.

Osdorpertje | 01-03-22 | 09:46 | 1

Zo'n huwelijk is meestal neef/nicht en dat levert dan weer gehandicapte kindjes op. Ik denk dat men dan alvast zo'n parkeerplek claimt, en dat begrijp ik dan weer wel. Vooruitziende blik...

Air van Boven Dorens | 01-03-22 | 09:52

Is dat wel verstaanbaar, "pssst" en toeteren tegelijk ?

Nederlandop1 | 01-03-22 | 09:46 | 2

Toeteren, en als ze niet kijken dus heel hard hoer! uit het raam schreeuwen zal dan dus de gekozen optie zijn.

peterdh | 01-03-22 | 09:49

Gat in de markt voor de sisclaxon.

funda | 01-03-22 | 09:55

Volgens mij hebben we die poenos hard nodig na corona. En aangezien er toch een doelgroep is die keihard tütert. Is deze beslissing een dief van eigen portemonnee zijn.

Blote Bertus 2000 | 01-03-22 | 09:45 | 1

je kunt opbrengst ook vergroten als meer mensen gaan overtreden.

geenspam | 01-03-22 | 10:29

Rechtbanken. Daar is de rechtvaardigheid ver te zoeken. Commerciële gecodificeerde kut wetgeving. Het is gewoon handel. Ze doen je gewoon een commerciële aanbieding. "Als je nu meteen je boete betaalt is het goeiekoper als je later betaalt" Kan ik nog wat met het ongeschreven gewoonterecht?

Zwezerik | 01-03-22 | 09:45

Degenen die op parkeerplaatsen voor gehandicapten gaan staan zijn meestal in de veronderstelling dat er ook geestelijk gehandicapten mee worden bedoeld.

GingerTed | 01-03-22 | 09:45

Boetes omlaag, meer controleren en uitdelen. Probleem opgelost.

Deflatiemonster | 01-03-22 | 09:44 | 2

Pakkans vergroten en stapelboetes, probleem opgelost...

Air van Boven Dorens | 01-03-22 | 09:53

Toeters verbieden, probleem opgelost.

funda | 01-03-22 | 09:57

Wacht even hoor... "Onterecht parkeren op een gehandicaptenplek" is DRIE HONDERD EURO??? Mijn god zeg. Wie bepaalt dit joh? Wie zijn die mensen?

Do-na-zi | 01-03-22 | 09:41 | 3

Vraag er maar vast één aan! Voor je geestelijke beperking.

Von Knarrenstein | 01-03-22 | 10:01

veel boetebedragen zijn veel te hoog. invalidenvakken zijn vaak leeg en in Amsterdam parkeren de bekende Nederlanders en Oranjes op toegewezen invalden vakken of ook op de algemene vakken. De gemeente verstrekt de kaarten uit de losse pols. Natuurlijk zijn er ook ambtenaren met een eigen vak.
In Rotterdam zijn straten waar de help invalide parkeren is. Die mensen hebben gewoon een kaart van een kennis-ambtenaar.
In Zaanstad had je ook ambtenaren die bij het stadhuis in de buurt een bordje voor zichzelf lieten plaatsen. Ook had je er een ambtenaar die zijn eigen kenteken en van zijn partner uit het camerabestand haalde. Een ander ging jarenlang met een deel van de parkeergelden bij de windmolens naar huis.

AntiZanicz | 01-03-22 | 12:35

Fijn dat er eindelijk eens iets gedaan wordt waar onze Turkse medeburgers van profiteren! Die kwamen de afgelopen jaren steeds meer in de verdrukking. Onze overheid had geen enkele aandacht voor hen. Faciliteiten waren er alleen voor witte mensen. Als Turken eens wat te vieren hadden en daarvoor een brug gebruikten, werden ze keihard aangepakt. Gelukkig gaat het voortaan wat minder keihard.

MAD1950 | 01-03-22 | 09:41 | 1

mijn eerste gedachte inderdaad. De allochtonen worden bevoordeeld.

Fedde71 | 01-03-22 | 09:47

Bijna iedereen is van mening dat de boete bedragen buiten proportie zijn. Waarom zijn die boete bedragen dan zo hoog? Roept Iets over democratie waarbij de meerderheid zijn zin hoort te krijgen.

Brabeaulander | 01-03-22 | 09:40 | 3

Misschien worden ze daarom wel verlaagd: men kwam tot het inzicht dat de straf niet in verhouding stond met de overtreding. Is die boete niet een paar keer eerder juist verhoogd door zo'n "wie niet horen wil moet voelen"-type, die je NERGENS bij justitie tegenkomt behalve als het om belastingfraude of eigenrichting gaat... of om verkeersovertredingen.

Muxje | 01-03-22 | 09:54

het was een idee dat hoge boetes wel zouden helpen. bij velen niet. Wel is het aantal snelheidsovertredingsboetes flink gedaald omdat velen toch maar goed op de borden letten. Ook de navigator kijkt mee. Toen wilde de VVD-subsidie-geld-nodig partij de boetes verhogen om nog hetzelfde geld binnen te krijgen.
Nu moet je ook administratiekkosten betalen van de VVD van dienst. Ook bij gerechtelijke procedures moetje honderden Euro's dokken om maar mee te mogen doen. Alles dankzij VVD en CDA subsidie slurpers.

AntiZanicz | 01-03-22 | 12:29

@Muxje | 01-03-22 | 09:54: het is meer iets voor de kleine burger. VVD-belastingfraude wordt helemaal niet zwaar bestraft. Het is een VVD-sport.

AntiZanicz | 01-03-22 | 12:30

Probleem van het motortje snap ik niet helemaal, tien meter verderop is er een zee aan lege parkeervakken, naar het schijnt.

John McClane | 01-03-22 | 09:40 | 5

Als er verderop zoveel parkeervakken zijn, dan kan de volgende toch daar parkeren? Die andere motorvoertuigen houden ook een plek bezet, krijgen die ook zo'n tirade?
Een motor op het trottoir parkeren is wettelijk verboden dus nog een reden om aan te nemen dat deze twitteraar een mongool is en aandacht nodig heeft.

Bakkeleures | 01-03-22 | 10:21

motor aso, of niet gezien. Je moet gewoon je EVtje er naast zetten en je snoertje in prikken. Ook bij niet aangesloten auto's, gewoon inbouwen.

AntiZanicz | 01-03-22 | 12:24

@Bakkeleures | 01-03-22 | 10:21: alsof motorrijders zich routinematig aan het verkeersreglement houden. zelfs als ze zelfstandig tegen een boom rijden is het volgens hen nog de schuld van een ander.

AntiZanicz | 01-03-22 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe komt zoiets tot stand? Zit er dan zo'n raamstaarder te denken dat hij eigenkijk dit jaar nog niets heeft gedaan en dan maar besluit om eens wat aan boetes te gaan sleutelen om de belastingbetaler eens lekker op stang te jagen, of zijn er belasting betalers die blij worden van dit soort acties?

zwellevertje | 01-03-22 | 09:38

Nog meer getütter bij huwelijken straks, want boete is verlaagd, hoe dom zijn diegenen die dit bepalen?

Jan, Leiden | 01-03-22 | 09:37 | 2

Alsof die boetes na een bruiloft überhaupt ooit betaalt worden

JJMS | 01-03-22 | 09:43

En we weten allemaal welke minderheid leverancier is van dit type overtredingen.

Ervaringsdeskundige | 01-03-22 | 09:37

Voor mij is dit juist geen goed nieuws.

Aanpakken die aso's.

Calastir | 01-03-22 | 09:36 | 2

Agenten vinden sommige boetes te hoog en schrijven ze daarom vaak niet uit.

Astroturfer | 01-03-22 | 10:27

Oei, dit gaat de schatkist 10.000 euro kosten.

small_town_dude | 01-03-22 | 09:34

Betekent ook dat er dus sneller bekeurd kan worden bij een Turkse bruiloft.

Astroturfer | 01-03-22 | 09:31 | 1
-weggejorist-
JJMS | 01-03-22 | 10:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl