'Invalide' parkeerders koloniseren hele wijken
Een handicap, je zou het iedereen gunnen.
We waren verbaasd, zijn verbaasd en blijven verbaasd*. De verzorgingsstaat zoals-ie ooit bedoeld was! Afgelopen week bleek dat 1 op de 5 invalideparkeerplaatsen in Den Haag geregistreerd staan in De Schilderswijk en Transvaal. "In sommige straten heeft bijna elke portiek er een". Kijk, als iedereen voor zichzelf zorgt, wordt voor iedereen gezorgd. En vervolgens belichtte de NPO bovenstaand dat ook Rotterdam West er wat van kan. Maar, zoals een bezorgde burger zich in het filmpje afvraagt: wie zijn de artsen en ambtenaren die dit faciliteren, en hoe krijgen wij die baan? Maar zijn deze praktijken nou eigenlijk het appropriëren van eigenschappen van kwetsbare minderheden, waar altijd zoveel om te doen is?
L O L Rotterdam West
L O L Den Haag Schilderswijk
Reaguursels
InloggenAls een laag IQ ook wordt beschouwd als een handicap, dan valt die
blauwe-bordjes-zone wel te verklaren.
Alles de godskolere aanklagen voor iedere minuut die ze niet betaald geparkeerd hebben (verkoop je moeders audi maar), en de artsen die dit gefaciliteerd hebben gewoon 10 jaar de bak in.
Het is analoog aan het "asiel"-probleem: simpelweg door naar de aantallen te kijken kun je al vaststellen dat er gefraudeerd wordt.
Hier in 010 werkt het zo: je komt op een bona fide manier aan zo'n parkeerplaats. Na verloop van tijd verdwijnt de invaliditeit (in het geval dat ik ken door overlijden van de invalide). De gemeente handhaaft de plaats en als niemand kikt gaat dat door tot Sint-Juttemis. Eens invalide, altijd invalide. Ook als je dood bent.
De brutalen hebben de halve wereld. Het is niet zo dat ze er recht op hebben, ze komen vaak uit een sjoemelcultuur en maken hier een maatschappij in een maatschappij, met behoud van uitkering uiteraard. Dit is in heel Nederland zo, er wordt gesjoemeld en gehosseld alsof ze nog in hun eigen land wonen. Hier heb je dan weer ambtenaren die niet zo hard lopen en het vaak allemaal wel gezegend vinden en zolang het goed gaat, ach waarom dan ook niet. En als het misgaat? Dan zijn de sancties hier in Nederland te overzien. Dat weet iedereen en daarom doet men het gewoon. De gelegenheid maakt de dief.
Sancties? Voor ambtenaren?
De rot van de samenleving gevangen in een simpel beeld van parkeerplekken.
Machtig mooi.
Wat erg zo veel gehandicapten bij elkaar. Moet toch een oorzaak hebben? Wellicht gif in de grond, of in de huizen? laten we die arme drommels helpen!
Dit gebeurt al vanaf de jaren 70 ik werkte toen in een broodjeszaak naast de sociale dienst ,alleen maar buitenlanders en kampvolk ging briefje inleveren bij sociale dienst terwijl buiten de mercedes met draaiende motor met aanhangwagen vol met gereedschap stond te wachten, nog steeds niks veranderd dus denk er aan op wie je stemt in maart.
Maar dat kampvolk stak tenminste nog de handen uit de mouwen. Zowat heel de nationale autorecyclebranche draaide op die gasten. Goed, er werd wel eens een keertje een auto gerecycled waarvan men vergeten was te vragen of de eigenaar dat wel wou, maar toch.
Er wonen in die buurten wel veel mentaal-gehandicapten.
Tja, dat krijg je als je een cultuur van list en bedrog bij honderdduizenden importeert. Wacht maar als straks de kleinere steden en dorpen bewoond gaan worden door de Oemma's. En de overheid doet hier niets tegen maar o wee als je 10 minuten de avondklok overtreedt. Dan zwaait er wat.
Die zorgen voor elkaar.
Wat een arrogante, felle, interviewster. Let beetje op uw taalgebruik.
En maar buigen en maar buigen... wat een land....
Mooi als na 5 jaar de aanvraag vals blijkt te zijn en alsnog 5 * 365 * 24 uur a 7,50 = 328.500,- euro parkeergeld mag overmaken.
15 jaar geleden kwamen ze m'n oma keuren. Twee kapotte heupen, kon gelukkig haar autootje instappen (reed trouwens als een jonge god met het reactievermogen waar max nog wat van kan leren) en de dorpsstraat over schuifelen om haar boodschappen te doen. Wat hadden wij het haar gegund dat ze 1 keer in de week wat makkelijker kon parkeren bij de supermarkt. Maar nee, ze kon meer dan 100 meter lopen, had ze eerlijk gezegd. Had ze niet moeten doen... Geen invalideparkeerkaart voor haar... Dan is dit echt heel zuur om te zien. "Nee ik heb geen idee" Met je grijns op je gezicht. Mooie auto heeft je moeder. Goeie smaak ook, zo'n audi...
Dan was je oma zeker niet van kleur want dan was het geen probleem geweest, bang als ze zijn om te discrimineren.
Maar die honderd meter is natuurlijk ook belachelijk in de grote stad. Dus als je 110 meter kunt lopen op twee stukke heupen dan wordt er gezegd: geen invalideplek, dus ga maar elke dag vanaf 10 straten verderop lopen, dan moet dat ook lukken.
Fijn dat de overheid alles ‘regelt’.
En het kan niet een straat zijn met minder vakide woongroepen en allemaal aangepaste woningen en daardoor deze plekken? Maar goed, onderzoeken kan nooit kwaad lijkt me?
Als je dit 'concept' even breder doortrekt naar wat er zich in de Nederlandse samenleving zich afspeelt, dan hebben we het hier waarschijnlijk nog maar over een topje van de ijsberg: toeslagen (ja, toeslagen), uitkeringen, medische voorzieningen, PGB, taal en inburgeringsonderwijs, toeschuiven huurwoningen, de lijst is al onuitputtelijk...
En als je er dan nog bij optelt dat de blanke elite met een enorme zelfvernietigingsdrang (meer diversiteit! meer inclusiviteit!) nog bezig is om nog meer mensen op fraudegevoelige posities te manoeuvreren, dan kun je wel stellen dat we ook in dat opzicht reddeloos verloren zijn.
Lijkt me sterk dat er werkelijk artsen zijn die dit faciliteren en voor een paar knaken hun baan riskeren, ik neem aan dat er valse verklaringen in omloop zijn en de gemeente die domweg accepteert . Simpelste is om de aanvragers keihard aan te pakken in de portemonnee en verstrek ze daarna ook voorlopig geen bewoners vergunning voor de wijk .
Kan ook nog herinneren Turks dorp heel veel tweelingen geboren gingen ze controleren bleek dus nonsens maar ja de kinderbijslag
Haha. Lat de gemeente zich mooi in de luren leggen. Prutsers. Maarja, etnisch profileren hè. Waarschijnlijk allemaal familie van Tara Singh Varma of Ali Lazrak of Thanasis Apostolou. Google ze maar even. Wel ff goed doorzoeken.
Je kan die artsen ook niet kwalijk nemen dat het niet leuk is om nee te verkopen. Tis net de overheid, niets is lekkerder dan andermans geld uitgeven en zelf de kudo’s krijgen.
Niet zo cynisch Reaguurders. Het is maar geld. Uw belastinggeld.
Loop een Makro of Sligro binnen en al snel stel je je de volgende vraag: “goh, zijn er zoveel allochtone ondernemers? Wat een ijverig volk en mooi dat ze er zo veel aan doen om de eigen broek op te houden”
Het word tijd dat wij toe gaan geven dat onze allochtone medeburgers nou eenmaal slimmer zijn op financieel en persoonlijk vlak. Het is je eigen schuld..
Gelegenheid maakt de ........
@dasechtgeenstijl | 04-02-21 | 20:29: Waarom wonen ze dan allemaal in achterstandswijken? Geld bij elkaar sjoemelen kunnen ze prima misschien, maar het slim investeren in hun toekomst is een ander verhaal.
Generaties inteelt. Tja dan is de kans groot dat niet iedereen tien vingers en tenen heeft...
Als je voor een geestelijke handicap ook in aanmerking komt voor zo'n kaart zie ik niets bijzonders?
Mijn voorspelling: elke poging tot opsporen van dit soort stelselmatige fraude verdwijnt na afgelopen december in een wolk van Europese ‘privacywetgeving’.
Omdat er niet etnisch geprofileerd mag worden, zullen alleen blanken gecontroleerd worden en zal blijken dat het met die fraude best wel mee valt.
Ik vergelijk die invaliditeits-epidemie van de laatste decennia graag met mijn vader die na 35 jaar ondergronds mijnwerker, voor het eerst serieus een arts nodig had voor de morfine tijdens zijn terminale ziektefase.
Nou ja, ik herinner als kind dat hij ook eens in het weekend twee kiezen - met een slok cognac als enige verdoving - bij de huisarts liet trekken.
Gebeurd overal. Dat tuig zet massaal de auto's op naam van hun moeder, vader of bejaarde oma om dit te krijgen.
Zo hoorde ik ook van 3 man op één rijbewijs, als ze langs het politiebureau gaan zien ze toch het verschil niet.
Geenstijl heeft mij reactie verwijderd, heel vreemd. Mocht ik niet benoemen dat in Den Haag onze Hindoestaanse medelanders hier massaal achter zitten?
Mee eens. Ik heb daar ook op gereageerd. Vreemd!
Weet de nationale Omtzigtman hier al van? Zo ja wat gaat hij daar aan doen. Het is toch geen gezicht al die armelui autootjes in de straat.
Een kennis vertelde me dat de mensen daar 2 huisartsen hebben, één voor als ze een verklaring willen hebben of ziekteverlof en één voor als ze echt ziek zijn.
Schijtvolk. Als op werken of plichten aankomt weten ze niks van Nederland en wetgeving.
Als het op uitkeringen en vrijstellingen aankomt dan weten ze opeens de weg.
Heb vader met Parkinson, artrose, reuma. Elke dag probeert die zijn rondje met rollator.
In principe kan ik als mantelzorger ook zo’n invalidenkaart aanvragen. Joekel ik mijn bus ook overal neer. Maar het is 3 a 4x per jaar dat ik nodig zou hebben. Voornamelijk ziekenhuis afspraken. Dan parkeer ik gewoon “fout” op invaliden plek als ik geen andere keuze heb.
Zou niet in mijn hoofd halen om een dergelijke regelgeving te misbruiken.
Kutvolk.
Ze krijgen hulp van de geitenwollensokken figuren. Dus daar doe je weinig aan.
@Rdock | 04-02-21 | 18:57:
Verstandig stemmen straks. Niet op Rutte en co.
Wat veel mensen niet weten is dat gehandicapten ook gratis op betaalde plekken mogen parkeren (afhankelijk van de gemeente). Omdat ze anders naar een kaartautomaat moeten, die natuurlijk verder weg staat en niet altijd goed toegankelijk is voor gehandicapten.
Ok suffe ambtenaren, laat mij even jullie werk doen.
Stap 1. Kijk in welke wijk/straat er relatief veel houders van zo'n vergunning zijn.
Stap 2. Controleer de aanvragen en kijk welke arts de keuring heeft gedaan.
Stap 3. Komen daar steeds dezelfde naam/ namen naar voren? Bingo.
Als je tijd over hebt bekijk je alle vergunningen in je stad en gaat dan turven welke artsen er auq keuring bovenuit steken.
Laat iedereen die door de verdachte arts is gekeurd nogmaals door een onafhankelijke arts van het GGD keuren. Bij een x percentage aan simulanten ook de art vervolgens voor valsheid in geschrifte. Hoe moeilijk kan het zijn. Jullie mogen mij ook inhuren om dat onderzoekje te doen.
Das etnisch profileren. Magnie. Rasiesme.
Iedereen een gratis vergunning (behalve de blanken) want anders: racisme
@Odin | 04-02-21 | 18:50: Ik noem dat statistisch profileren. Maar goed, ik stem dan ook geen GL.
Je vergeet punt 4. stuur een naheffingsaanslag
La rue des invalides.. Verificatie niet mogelijk want, medisch geheim.
Gelukkig staan WAO-verklaringen en statushouder-certificaten boven
verdenking toch?
Alle software koppelingen tussen de rijksoverheidsdiensten behoren tot het verleden, mag niet meer, is racisme.
Mijn stellige indruk is dat, wanneer je last hebt van een chronisch zere pink, het geen enkel probleem is om via een bevriende arts bij de gemeente een invaliden-parkeerplek aan te vragen.
Zo'n vergunning kost enkele honderden euro's. Een welkome inkomstenbron voor de gemeente als ondersteuning om hun zogenaamde klimaat- en/of muljeu-doelen te halen.
Paar honderd euro van de gemeente plus paar honderd tekengeld voor de dokter of (profitip) doktersverklaring laten opmaken door een handige valse formulierenmaker. Dezelfde die je nodig had voor je sociale huurwoning. Vroeger heette dat fraude. Nu ben je een held die de medische sector uit de wind houdt
@De paus | 04-02-21 | 18:43:
Zo werkt het ongeveer. Soort van corruptie. Het kansenparel circuit.
Het past gewoon perfect in de 'profiteren'-modus waarin de meeste allochtonen continu geschakeld zijn. Tenslotte zijn ze hier niet zómaar naartoe gekomen, zo ver van hun stoffige zandbakken vandaan; er valt hier immers wat te halen.
Dat profiteer-gedrag laat zich overigens prima vergezellen van die andere modi waarin ze eveneens permanent geschakeld staan: de fraude-modus en de leugen- of taqiyya-modus.
Dit dus!! Maar maar, wij hebben ze nodig in de zorg nietwaar pechtold!!
@maasdonk | 04-02-21 | 18:30: Wie vult er anders de ziekenhuisbedden?
Nog veel zorgwekkender voor de toekomst (en zoals trouwens al decennialang merkbaar) vind ik dat die concentratie van invalideverklaringen ook weer eens aanduidt hoe zwaar nieuwe nieuwe Nederlanders ons zorgstelsel belasten.
Nog afgezien van de oorzakelijke invloed die ze uitoefenen op de snelle ontwikkeling richting "derde wereld" - wat betreft kwaliteit van o.a. besturen, organiseren en onderwijs - van NL en heel West-Europa.
Zwaar frustrerend en hopeloos, zeker als je bedenkt dat velen daar met gewoon gezond boerenverstand, al heel lang voor waarschuwen.
Wanneer een uitkering een handicap is snap ik dit wel.
hebben die gassies ook een invalidenparkeerkaart achter de voorruit ? Ik snap niet dat die plaatsen zomaar vergeven worden. Hier moet je gekeurd worden, dan moet je naar de gemeente toe kaart ophalen en betalen en dan elke vijf jaar verlengen .De gemeente vraagt dan wel of de handicap al MINDER is geworden.
@gebochelde | 04-02-21 | 18:16: Domme vraag ? Ja, heb ik al een paar keer gezegd, maar dat snappen ze hier niet..
Wij overwegen al geruime tijd een invalide kaart aan te vragen omdat ver weg parkeren en verplicht het minimale rondje in de supermarkt voor mij al te veel is in 1 keer. Twee jaar geleden zelfs nog paar maanden in een rolstoel gezeten, nu (met oxy) kan ik beperkt lopen. Zo'n blauwe paal is niet nodig omdat de auto bij huis op eigen terrein staat. Ergens blijf je nog steeds tegen jezelf zeggen: andere mensen hebben het harder nodig. Verwachte eigenlijk dat er een maximum aantal van deze vergunningen per gemeente verstrekt worden. Blijkbaar is dat dus geen probleem. De aanvraag maar snel invullen.
Nee Silly, je begrijpt het niet. Kennelijk heb jij werkelijk een beperking. Daarvoor wordt de Echt Oprecht Heus Gehandicapt kaart uitgegeven. Daarmee krijg je echter geen parkeerplaats, die zijn al aan de tokkies vergeven.
Ik herken dit met rug/heup aandoening.
Conclusie ,,,nederlanders,,zijn soms te fatsoenlijk dan goed voor hen is!!
Dank Geenstijl, dit krijgt een staartje. Hangend tussen de billen van vermeende "invaliden".
Dat brengt de vergrijzende samenleving met zich mee. En ja, langer thuis wonen, brengt trapliften en invalide parkeerplaatsen met zich mede.
En de stupide corrupte ambtenaren... Zijn die gasten blind ofzo?
Ik heb onlangs nog een bus van een klussenbedrijf gezien met een invalidenparkeerkaart op het dashboard.... LOL
Heb je namen? Dan ga ik er ook maar 1 aanvragen voordat iedereen me voor is geweest in de straat..... Wat is dat toch met die Hindoestanen trouwens?
Ik heb daar een keer een tuinhuis geplaatst. Ook bij zo’n familie. Het hele gezin was thuis op een normale werkdag, inclusief 3 of 4 volwassen kinderen. De vader en een zoon van zeker diep in de twintig zaten de hele dag voor het raam om ons te observeren in onze werkzaamheden. Bij het minste of geringste wat niet naar hun zin ging stonden ze naast ons. Heel zacht dwingend praten doen ze graag. Geen baan, niks te doen, maar wel zo’n huisje laten zetten. Niks zelf doen, o nee. Ik kreeg daar het gevoel van een lagere kaste te zijn. Of hoe denkt dat volk? Overigens een zeer deprimerende buurt, waar je enige uitzicht de 200 buitenhangende wasjes aan de flat aan de achterkant was.
Met zoveel gehandicapten verwachtte ik toch wel een straatjostiband te zullen zien.
Dokter ik is lam
De bewoner uit het tweede filmpje, die zegt ‘doe er wat aan’, lijkt me een goede kandidaat om de komende tijd zijn auto regelmatig te moeten controleren op een beginnende autobrand.
Een gemeente zou bijv. een sociale recherche kunnen inzetten. Mocht er misbruik geconstateerd worden dan hoop ik dat er dwangsommen opgelegd worden en/of dat de gemiste inkomsten + wettelijke rente teruggevorderd gaan worden.
sociale recherche is een uitvinding van de communisten.
Hangt voor mij altijd een raare smaak aan.
@Roger-Rabbit | 04-02-21 | 17:11: Misschien hebt u wel een beter idee, schroom niet om deze te delen.
Dat loopt vast op het medisch beroepsgeheim. Als er inderdaad bij de aanvraag procedure een arts betrokken is
@theo-is-dood | 04-02-21 | 17:24:
-:- Hoe vraag ik een gehandicaptenparkeerkaart aan?
U kunt een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Een keuringsarts bepaalt na medisch onderzoek of u voldoet aan de voorwaarden. De kaart die u in Nederland krijgt, is een Europese gehandicaptenparkeerkaart. Hij is onder andere geldig in alle landen van de Europese Unie.-:-
Bron: Rijksoverheid
@theo-is-dood | 04-02-21 | 17:28: Zooooo! Dat is mooi! Kan ik m achter de voorruit van de camper leggen!
@theo-is-dood | 04-02-21 | 17:28: Wel jammer dan voor veel betrokkenen dat Turkije nog niet bij de EU zit.
@Knitty | 04-02-21 | 17:56: Nu wel dan ? Heb ik iets gemist ? Vertel.....
@Knitty | 04-02-21 | 17:56: Geassocieerd lid, wellicht? Je weet maar nooit wat voor regelingen er ooit zijn afgesproken. Wij betalen er al decennia voor, die werknemers die zo lekker goedkoop waren in de jaren 60.
Ik durf wel een gokje te wagen, dat zowel de tekenende artsen, als de betreffende ambtenaar dezelfde totalitaire ideologie hebben, die door naieve dwazen godsdienst genoemd wordt.
Is wat voor te zeggen omdat als (geestelijke) handicap op te voeren natuurlijk.
Het valt me op dat iedereen die wordt geïnterviewd gewoon redelijk antwoord geeft. Of zouden ze de kk-moeders er uit hebben geknipt?
En Allah zag dat het goed was. Het sociale systeem mag van hem misbruikt worden en daarom hebben de misbruikers ook geen gevoel van schaamte. In oud Nederlands: het is schorriemorrie zonder enig gevoel voor een samenleving.
Leegzuigen van de ongelovigen:
De kleine Jihad.
Onder de codenaam Marque liep vanaf 2008 een strafrechtelijk onderzoek tegen twee vrijgevestigde psychiaters wegens valsheid in geschrifte en oplichting. De psychiaters werden ervan verdacht dat zij pseudopatiënten van valse geneeskundige verklaringen hadden voorzien en hen vervolgens hielpen om daarmee uitkeringen te incasseren bij het UWV en de zorgkantoren. De Marque-affaire kwam aan het rollen doordat een informant uit de kring van de verdachten zich bij de politie meldde met een stapel dossiers. Het onderzoek leidde in 2016 tot de veroordelingen van de psychiaters. In het kielzog van de strafrechtelijke vervolging werden via civielrechtelijke procedures uitkeringen aan de pseudopatiënten met terugwerkende kracht ingetrokken. Het ging om enkele tientallen neppatiënten bij wie 5,6 miljoen euro is teruggevorderd. De besparing op toekomstige uitkeringen werd op 55 miljoen euro geschat.
Deze fraude met invalide parkeerkaarten kan ook nog eens het topje van de ijsberg zijn. Helaas zijn opsporingsdiensten overbelast.
Parkeerboetes uitdelen gaat gelukkig wel retestrikt en supersnel
Eerst waren het satellietschotel nu blauwe borden..
Wel geinig dat die bedrijfsbus ook een invalide bordje heeft.
Misschien rolstoel bus.
Heel eerlijk, ik zou het denk ik ook doen als ik daar woonde.
U praat dit goed?
@Roadblock | 04-02-21 | 16:55: het mag niet, snap ik ook wel, maar wie heeft hier nu helemaal last van?
Mja, als u het immorele van het misbruik maken van de invalidestatus niet ziet, ben ik bang dat u ook niet begrijpt, dat de maatschappij hierdoor veranderd in dezelfde corrupte bende als in de thuislanden van deze lieden.
@Roadblock | 04-02-21 | 17:02: Er zijn veel te veel regels in dit land en we overtreden er allemaal minimaal tien per dag, soit. Mijn criterium is, heeft iemand anders hier last van? In dit geval misschien een beetje, maar niet heel veel.
@wilmeister00 | 04-02-21 | 16:57: De buurtbewoners die niet dat privilege hebben? De rest van de maatschappij, want ze kunnen overal in heel Nederland ermee staan. Ingrijpen in deze problematiek is dringend gewenst in combinatie met het zeer flink afstraffen van de misbruikers.
@wilmeister00 | 04-02-21 | 17:08: Tragedy of the commons. Het criterium moet zijn: wie heeft hier last van als we dat allemaal (of in groten getale) zouden doen? Antwoord: heel veel mensen die opeens niet meer op loopafstand van hun huis kunnan parkeren.
Uitzoeken lijkt me nu wel nodig door deze journalisten als geïnteresseerd zijn in het oplossen/voorkomen van deze fraude. Of willen ze slechtd een paar uurtjes ophef met wat makkelijk straatfilmwerk? (Al zie ik wel dat echt onderzoek gevaarlijk is. Voor je het weet heb je een hele straat gehandicapten achter je aan).
Hoe zou een journalist dit kunnen onderzoeken? Je kunt met verborgen camera misschien iets boven water halen.
U ziet aan het filmpje dat de roze plopkap al voldoende is voor een portie agressie. En zou de politie dit gaan onderzoeken, dan lopen ze vast op het medisch beroepsgeheim.
En als de gemeente een parkeerontheffing intrekt, dan volgt een bestuursrechtelijke procedure. Want natuurlijk procederen de “gehandicapten” op kosten van de belastingbetaler
Doet me denken aan een krantenberichtje van een jaar of 30 geleden.
Ging om het koppelen van bestanden ergens in Zuid Italië, ik weet niet meer precies waar. In ieder geval bleek ongeveer de helft van de mensen met een blindenuitkering, ook een rijbewijs te hebben. Een grappig berichtje destijds, tussen alle deprimerende berichtgeving over de maffia die miljarden winsten maakte. Over de ruggen van werkende Italianen, en over de lijken van rechters die dat wilden stoppen.
In Zuid Italië zijn nepotisme, corruptie en de maffia nog steeds een heel groot probleem. En bedenk dat Italië een oase van ordentelijkheid is vergeleken met Afrika en het Midden Oosten. Migranten uit die regio nemen naast hun religie, hun eetcultuur en hun kleding ook een bepaalde mentaliteit mee. Niet zo dol op joden en homo's, neerkijken op vrouwen; en fraude legitiem vinden.
En er zijn uitzonderingen, en er zijn er ook die zich hier aanpassen. Maar je kunt niet miljoenen Afrikanen importeren zonder een beetje in Afrika te veranderen. Als je dat al zou willen (eigenlijk niet) dan zou je eigenlijk extra alert moeten zijn op figuren die de boel flessen. Zeker bij de overheid.
Doe je dat niet dan wordt NL langzaam maar zeker een bananenrepubliek.
We zijn trouwens al hard op weg. Zie de schijnprocessen tegen Wilders, en het vrijuit gaan van kopschopper en wanna-be moordenaar Akwasi.
Vergeet één ding niet, dezelfde overheid die jij noemt is zeker niet afkerig van fraude.
Sorry maar verkoopt u Volkskrant abonnementen?
Rijke mensen rotzooien met andere dingen dan arme mensen.
Reken maar dat alle villa's ook een bordje gehandicapten parkeerplaats hadden als die villa's naast mekaar in een straat stonden.
Los van de vraag of dat klopt (nee), dat maakt deze fraude nog niet acceptabel.
Vergis je bovendien niet in het appeltje voor de dorst van veel "arme mensen". Al ruim 30 jaar wordt gesproken over de "armoedeval"; het verschijnsel dat mensen met een baan vaak minder te besteden hebben dan mensen met een uitkering. Zelfs zonder erbij te frauderen of in de criminaliteit te zitten.
In Marokko zijn hele steden gebouwd met Nederlandse bijstandsuitkeringen; al 20 jaar een discussiepuntje tussen Nederland en Marokko. Een Nederlander die in de bijstand terecht komt moet zijn huis verkopen.
@Dandruff | 04-02-21 | 16:55:
Google eens voor de grap met “Turkse tweelingen” en “kinderbijslag”
Het zou enorm helpen om frauderende ambtenaren en artsen eens met naam en foto te beschimpen op internet. Een echte journalist - dus niet 1 van de NPO - kan toch vrij snel achterhalen waar en door wie het fout gaat.
Dat helpt zeker. Kijk naar GL-voorzitter Ronald Camstra, die door GL ontmaskerd werd als niet-bestaande stukjesschrijver.
Overigens, dat verhaal over zijn moeder klopt denk ik niet. Je mag de parkeerplaats niet gebruiken als je de invalide persoon niet bij je hebt.
Misschien bewaard ie z'n moeder in de kofferbak. Je weet het niet.
@Wim Venijn | 04-02-21 | 16:40: zo keek ie wel inderdaad.
Slechte leefgewoonten, slechte voeding, zwaar werk (indien werkend).
Wat zijn dat overigens voor kloteplayers hier. Iedere keer kapt Chrome het filmpje af (Ad removed) terwijl de reclame al lang voorbij is.
In de Schilderswijk valt het op, omdat ze het daar allemaal doen, maar ik weet niet beter dan dat in het hele land dergelijke oplichters voorkomen. Allemaal lui met een eigen parkeerplaats voor de deur, omdat ze zogenaamd "slecht ter been zijn". Zowel in mijn oude huis als in mijn nieuwe huis heb ik dergelijke buurtgenoten. Gewoon afschaffen die dingen. Of beter nog. Elk jaar de dokter die het meeste verklaringen voor die dingen schrijft uit het ambt ontheffen en de vergunning afnemen.
Nu gaat het gerucht dat er op die rubberboten al mensen zitten die een invalide parkeerkaart van de gemeente Rotterdam of Amsterdam hebben. Worden In Afrika al uitgereikt. Die zijn goed bezig
De eerste lichting arbeidsmigranten moesten dan ook zwaar werk doen waar autochtonen niet of veelste weinig voor te vinden waren.
Daardoor kregen zij een versleten AOW/WAO lichaam en dientengevolge een beperking met recht op een invalidekaart. Ps. Een invalideparkeerkaart is ook heel handig in het buitenland. (dichtbij parkeren en meestal gratis ook nog en je mag het ook gebruiken op camperplaatsen als men een camper heeft)
De eerste lichting arbeidsmigranten moesten dan ook zwaar werk doen waar autochtonen niet of 'veelste' weinig voor te vinden waren.
____________
Door het inzetten van arbeidsmigranten konden werkgevers een verkapte loonsverlaging doorvoeren.
Voor iets hoger dan een hongerloontje had menig Nederlander dat werk ook heus wel gedaan.
Ik heb die mythe ook vaak gehoord.
Soms nog in sterkere bewoordingen.
De gastarbeiders zouden Nederland na de oorlog weer opgebouwd hebben.
Right.
Wat ik uit eigen ervaring weet is, dat heel wat dames en heren er al gauw achter kwamen, dat na je 50ste werken dom was.
Ze lieten zich dan ook bij bosjes afkeuren.
steekmug | 04-02-21 | 16:17 Zwaar werk is onzin. De meeste allochtonen waren schoonmaker in de textiel of scheepsbouwindustrie. Toen deze industrie begin jaren 70 instorte, keerden die allochtonen niet terug naar hun thuisland ( ze waren toch gastarbeiders), maar verdwenen in de WAO + gezinshereniging. Toen is de ellende begonnen.
@Roadblock | 04-02-21 | 16:42: En hun kinderen hoeven niet meer te werken want "dat hun vader heeft zich al kapot gewerkt voor Nederland", dat heb ik echt waar gehoord van zo'n prinsje !
@Vitale-Reaguurder | 04-02-21 | 17:01: precies. De vakbond was blij want een levenslange uitkering. En de werkgever was blij want die was goedkoop van zijn werknemer af. De rekening betalen we als belastingbetalers nog steeds
@A333aan | 04-02-21 | 17:07: Jaja, Ze hebben geholpen om Nederland op te bouwen, proest. Nee, ze spreken zelfs nu nog niet de Nederlandse taal en staan aan de basis van de huidige segregatie.
Het was dan ook de bedoeling dat ze naar een paar jaar bikkelen terug konden naar eigen land met een dikke portemonnee waarna ze in eigen land konden uitrusten. Maar nee, politici besloten dat ze moesten blijven, je reinste vorm van slavernij zeg ik je !
Die invaliden hebben dus allemaal een auto, of meer....
Ze zijn allemaal slechtziend, maar rijden wel auto.
Bananenrepubliek Nederland. Wat is de gangbare omkooptarief tegenwoordig?
"de gangbare omkooptarief'
Laat me raden, u bezit ook zo'n vergunning?
@drastic | 04-02-21 | 16:15:
Nee, te blank.
@drastic | 04-02-21 | 16:15: de onderweis is moelek
Een paar corrupte ambtenaren is voldoende.
Eergisteren schreef iemand het hier ook al, laat een tribale cultuur binnen en jouw cultuur en jouw cultuur wordt veranderd.
En laat je ze dan ook nog binnen binnen jouw besturen etc. dan dansen de muizen op tafel !
Tja, heb lang in die culturen verkeerd en ze al 30 jaar geleden voor deze grappen gewaarschuwd, maar ja, hier leren ze zelfs niet dat je door schade en schande wijs wordt !
De schade kunnen ze nl op ons verhalen en van de schande hebben ze geen last ....
Lees; "De ondergang van Nederland, land der naïeve dwazen" van Mohammed Rasoul, vrij te vinden op het Net, die voorspelde het 35 jaar geleden al, je lacht je kapot (maar wel met kiespijn) !
@A333aan: dat gebeurt enkel in zoverre het wordt toegestaan/toegelaten.
Ja, rot zit zeker ook op het gemeentehuis.
@Otto Normal | 04-02-21 | 17:04: Ik vraag me af hoe de bijna heilig verklaarde burgemeester AbouTaleb zich hier onderuit draait.
@theo-is-dood | 04-02-21 | 18:15: Ik dacht niet eens zozeer aan Abou, maar meer aan het personeel op de afdeling die die vergunningen afgeeft. Die hebben gewoon een leuk handeltje, het baasje en aantal van zijn medewerkers. Waarschijnlijk doet niet iedereen mee, maar de rest is wel als de dood om er iets van te zeggen. Onderbuik, zonder meer, maar ik denk dat de buik volkomen terecht rommelt.
Blijkbaar zijn een spraakgebrek gecombineerd met een geestelijke handicap voldoende voor een invalidenparkeerplaats. Ikke zo ook mar is nar du gumeente belle.
Is er dan echt helemaal niets? Waar deze bevolkingsgroep GEEN misbruik van maakt?
ha ha ha... nee dus!
krijg steeds minder spijt van mijn verhuizing van stad naar dorp, hoef ik er (voorlopig?) niet tegenaan te kijken. Vreselijk waar dit land heen gaat...
Nee, want er is blijkbaar geen moment waarop de oVVDerheid zich als neutraal bestuurder gaat gedragen.
En bij niemand van de gemeente ambtenaren is het blijkbaar opgevallen. Oh shit het nichtje van die dokter heeft ze allemaal goedgekeurd natuurlijk. Corrupt zootje ambtenaren daar
U heeft zich nooit afgevraagd, waarom het in moslimlanden een grote puinhoop is?
Daar bedonderen ze elkaar.
Want als je een totalitaire ideologie hebt (geen godsdienst) waarin het volkomen geaccepteerd is, dat je anderen mag beliegen, en vriendschap veinzen, dan is de stap, om ook de mensen binnen je eigen ideologie te bedonderen maar heel klein.
WAO-uitkeringen worden op dezelfde wijze verkregen: “ .
Naar aanleiding van het strafrechtelijk onderzoek “Marque”, waarin onderzoek werd gedaan naar vermeende fraude door psychiaters, waaronder [naam 1] , bestaande uit het afgeven van valse medische verklaringen, heeft het Uwv heronderzoek verricht naar de gezondheidstoestand van appellant. Op verzoek van de verzekeringsarts heeft psychiater J.H.M. [naam 2] bij appellant een psychiatrisch onderzoek verricht en van zijn bevindingen op 2 november 2011 verslag gedaan. Op grond van zijn onderzoek geeft [naam 2] te kennen dat appellant geen externe stressfactoren meldt. Hij kan geen uitspraak doen over de persoonlijkheid van appellant en ziet redenen om aan de symptoomvaliditeit te twijfelen, omdat het gedrag van appellant bij de verzekeringsarts duidt op “acting crazy”. ”
Jurisprudentie: deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=E...
Ik heb 50 jaar (!) geleden op een ziektewet afdeling bij een bedrijfsvereniging gewerkt, toen werd ook daar al de zaak giga geflest door gasten die 6 weken langer in het buitenland verbleven en dan terug kwamen met een "attest" van een lokale arts....
Duizenden !!!
Ik ken dat van studenten die niet wilden gaan werken. Breek de tent maar af bij de keuringsarts. Het met hun hoog IQ sluw gefabriceerde onzinverhaal gaf 100% succes, want 100% WAOjong. Een week je niet wassen, internetonderzoek en je moeder meenemen kan veel geld opleveren. Echte patiënten onder studenten? Die kregen de harde aanpak.
@zeurmachine | 04-02-21 | 16:30:
S5 voor mietjes die niet in dienst durfden/wilden, werd ook enorm misbruikt.
@A333aan | 04-02-21 | 16:17:
Zelfde ervaringen.
Men kon op de luchthaven in Marokko doktersverklaringen kopen.
Als er onder de verklaringen van 10 man die in verschillende streken in Marokko woonden dezelfde arts getekend had, dan wist je het al.
En natuurlijk onmiddellijk discriminazie, en rassies roepen.
Ik wilde een grap maken over of het onduidelijk is of het om geestelijk gehandicapten gaat maar dat filmpje was me voor.
Nou begrijp ik waarom al die buitenlanders bij hun ouders inwonen. Heel hun hebben en houwen staat op hun naam. En ik maar denken dat ik de schaapjes op het droge heb, die gasten hebben hele kuddes waarvan het merendeel in het land van hun voorouders. Geen wonder dat iedereen op greetje stemt. Tring, tring.
Eindelijk, meer blauw op straat.
lol....
Reizen naar Lourdes terug in het ziekenfondspakket en we hebben die zogenaamde harde aanpak van de VVD niet nodig.
Bedevaart naar Mekka heeft in deze geen zin.
Elk jaar een update van deze foto maken. Wat een beeld!
"Kwetsbare" wijk. Dat zie meteen. Allemaal snel gekwetste mensen.
Nou probleem opgelost. De parkeerplaats is van zijn moeder. Waar maken mensen zich druk om. Heeft uw moeder een rijbewijs? Nee? Oh, wacht..
Keuringsartsen bij de GGD's zijn hiervoor verantwoordelijk. Zij schrijven de adviezen aan de gemeente. Artsen die bij de GGD werken zijn vaak van allochtone afkomst en zeker niet de slimsten. Alles wordt bij elkaar gelogen en de keuringsarts interesseert het allemaal niets.
ho ho ho, voor je het weet, is er weer sprake van institutioneel racisme door de overheid. Worden alleen weer de allochtonese artsen bij de GGD gecontroleerd en zwart gemaakt. Dat moeten we niet willen.
Regeltjescultuur icm tribale cultuur in een foto gevangen.
... En de VVD gaat er een nóg gaver land van maken !
Ik ben even naar de shisha lounge, hoor, met met invalidekarretje, je moet toch wat.
"Denk aan een café maar dan luxe. Je ziet een mooie grote ruimte met allemaal luxe banken en tafels staan. Aan de muur hangen bijna altijd grote TV schermen waar je vervolgens voetbalwedstrijden of andere grote evenementen van TV op kunt kijken. Samen met je vrienden onder het genot van een waterpijp sessie. Het is dus een café/lounge speciaal ingericht om een zo aangenaam mogelijke waterpijp sessie te geven aan de klanten. Het scheelt natuurlijk ook dat alles voor je gedaan wordt.
In een shisha lounge schuif je zo aan en wordt dit voor je gedaan tegen betaling.
Wat is er zo speciaal aan een shisha lounge?
Het is dus een luxe plek waar jij kunt hangen met al je vrienden en/of vriendinnen. Je hoeft niet weer boos te worden dat al je vrienden alweer bij jou thuis een waterpijp sessie komen houden. Want jullie gaan gezellig met zijn alle naar een shisha lounge, je kunt ook allemaal je eigen waterpijp nemen en een eigen smaakje uitzoeken. Het is normaal dat een shisha lounge zowel alcoholische als non-alcoholische drankjes serveert. Het is dus echt de bedoeling dat jij goed ontspant. Zie jij het al voor je?"
Als bij steekproeven blijkt dat iedere keer weer dezelfde artsen bedrogen hebben, voor de tuchtraad halen en straffen.
www.knmg.nl/advies-richtlijnen/artsen...
Iedereen is gelijk, maar in deze straten zijn er een hoop nog gelijker.
Maar dan die man met baard in zijn pyjama of wat is het en zijn koptelefoon met ruisonderdrukking (spaar ik ook nog voor), die ff vertelt dat deze verslaggever ‘hier niet mag zijn’... wat een volk!
Moet die man eigenlijk niet werken?
Voelt zich oppermachtig door het gedrag van een groot deel van onze media en politici. Loopt fijn op spierwitte nieuwe gympen en met een mooie koptelefoon na de avondklok "rellen"...
Wat een land ..
In geen ander land als Nederland rijden zoveel scootmobielen rond. Hoe kan dat? Hier in Zürich zie ik er bijna geen een Wellicht kunnen de lui dat hier niet betalen?
Scootmobielen krijg je voor een symbolisch bedrag per maand van de gemeente.
Dus wel of niet kunnen betalen speelt dan niet meer mee.
In Nederland krijg je ze bij een uitkering cadeau. Zeker als het bepaalde bevolkingsgroepen betreft. Hugo de Jonge zou zeggen:"Zo werkt dat nou eenmaal."
In Genève, Winterthur en Aarau.
Is zodat mensen geen gebruik hoeven te maken van het gehandicapten vervoer want dat is duurder dan mensen een scootmobiel cadeau te doen. Met als gevolg dat ook mensen met obesitas ze krijgen en dan 6 treetjes bier gaan halen bij de Aldi. Die zou je beter een abonnement op de sportschool cadeau kunnen doen.
Ben je wel eens in een Amerikaanse Wallmart geweest?
Een scootmobiel is bijna of helemaal gratis. Krijg je via de WMO van de gemeente. In mijn wijk lijkt het erop dat de scootmobiel een exclusief Ar@bisch vervoermiddel is. Maar dat komt vast omdat ik nog niet inclusief genoeg ben
Het is daar ook heel erg ongezond wonen in de Schilderswijk.
Tsja, je hebt er ook wel een arts voor nodig. Net als bij de WIA en PGB's:
uitspraken.rechtspraak.nl/#zoekverfij...
gemeente beslist, arts is niet verplicht. Een gemeente mag best bedenken dat ze iedereen die het aanvraagt zo'n ding kado te doen zonder check bij een arts.
De SP wilde dat ooit.
Inderdaad: politie onderzoek Marque
Waarschijnlijk is dat de enige manier om iemand een vaste parkeerplaats voor de deur te geven. Maak er dan maar een gehandicaptenparkeerplaats van. Dat wil niet zeggen dat die mensen gefraudeerd hebben of dat ze een vals briefje van de dokter hebben. Misschien zijn ze gewoon gemeenteambtenaar of lid van GroenLinks of de PvdA. Want heeft de gemeente wel de mogelijkheid om vaste parkeerplaatsen weg te geven zonder dat het dan automatisch gehandicapten parkeerplaatsen worden? Dus wel een vaste parkeerplaats maar zonder dat gehandicapten bordje?
Als je dicht bij het vuur zit wordt je warmer dan de rest.
Woa uitkering en bestuurder of passagier vergunning voor uw deur .
We knap dat ze een Nederlander konden vinden in die wijken.
Voor de rest wel apart spul dat daar woont, zwijgcultuur hebben ze al onder de knie.
Ik zie veel paralellen met die andere samenleving.
Welke samenleving? Bedoel je Nederland?
@VoltaireJohn | 04-02-21 | 15:49:
Ben jij van de Samenlevingspolitie ?
Ik wil ook een 5-klasse Mercedes.
Doe mij maar een s klasse bmw hoor
Tja als een huisarts zoiets mag aanbevelen dan is het natuurlijk makkelijk. Dat is een huisarts van bepaalde komaf die zijn vrienden een dienst bewijst. Het zijn immers zijn klanten die voor elk kuchje naar hem toekomen zodat hij weer een uurtje kan factureren.
Goed bezig GeenStijl!
Nu nog al die klantloze kapperszaken en shoarmazaken en shisha lounges eens onder de loep leggen.
En die taalschooltjes waar de leraren zelf niet eens correct Nederlands kunnen, en vooral goed zijn om de 10.000 Euro per asielzoeker te declareren.
En het verstrekken van peperdure elektroscooters aan hoofddoek doek-moekes, die inclusief hun woestijngewaad door de stad scheuren op zoek naar aanbiedingen bij de Lidl.
Er komt een pijpverbod voor Shisha lounges.
@Gulliver | 04-02-21 | 15:48: , nu allen nog koud kontenbonken
Ik mis de reactie van de artsen in dit verhaal, terwijl meneer met de BMW de journalist er verschillende malen op wees.
Ik mis dat ook. Kom op Geen Stijl, maak er eens even werk van: audi et alteram partem. Bovendien: wie zijn die ‘twee á drie artsen’?
@Francieux | 04-02-21 | 15:44:
Rijden ze Audi?
Welke bedoeld u:
www.google.com/search?client=firefox-...
Iedereen geweaun een eigen plekje voor de deur, en lekker 50 euro per jaar precario betalen. Tweede auto plaatst men maar op 2 minuutjes fietsen neer. Doei.
Meditteraan Cliëntelisme, we glijen steeds verder af en geen hond , op een paar partijen na, die er wat aan wil doen.
En als er een dappere gemeente-ambtenaar in Rotterdam dit frauduleuze fenomeen zou melden, dan wordt ie aan de hoogste racisme-boom opgehangen door de gemeentelijke ombudsman.
Alleen als je niet blank bent zullen we maar denken. De laatste invalidenparkeerkaart kostte in NL 250 Euro voor 5 jaar en dan waren er nog restricties of je bestuurder of passagier was, en dan de rest die je verder allemaal zelf mag bekostigen.
Ik stond hier in Oostenrijk met mijn oren te klapperen. parkeerkaart, levenslang en gratis, wegenbelasting vervalt, Autobahnvignette automatisch elk jaar verlengd. parkeerplaats hoef ik niet, want ik heb een garage en genoeg eigen grond, maar anders zou dat ook gratis zijn. Als je hier werkt krijg je automatisch korting op je belasting en nog veel meer.
In NL is invaliditeit een verdienmodel voor door gemeentes in de hand genomen keuringsartsen, handelaren in hulpmiddelen etc.. Nederland is geen sociaal land voor zijn autochtone inwoners, want die roepen niet bij elke weigering racisme
Eigenlijk is alles in Nederland het omgekeerde als in Oostenrijk.
In Nederland kun je beter niet werken om overal korting op te krijgen en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
@Ommezwaai | 04-02-21 | 15:41:
De belasting in Oostenrijk is net zo hoog als in NL. Wellicht krijg je er meer voor terug. Dat zou kunnen geen idee.
@Zatkniss | 04-02-21 | 15:45:
Alleen het percentage chronische handophouders ligt waarschijnlijk een stuk lager.
@Ommezwaai | 04-02-21 | 15:49: inmiddels ook niet meer. Oostenrijk zegt alleen hardop niet veel meer migranten/asielzoekers op te willen vangen, omdat spciale zekerheid dan niet meer te betalen is. En kiest dus luid en duidelijk voor de eigen staatsburgers.
@Bataafje | 04-02-21 | 16:31: Terwijl Nederland juist luid en duidelijk tegen zijn eigen burgers is.
Die meneer op 0:51 heeft een vreemd accent. Uit welk land zou die vandaan komen?
Oostenrijk?
Liechtenstein?
Ik hoor "keihard aanpakken". Meteen maar op stop gedrukt.
Waarom niet echt aanpakken? Of betekent keihard nu iets anders dan hoe dat normaal taalkundig gebruikt wordt?
Ik bedoel zeg dan gewoon: aanpakken.
Keihard erbij zeggen doe ik ook wel eens bij mijn vriendin maar dat is dan om het gebrek aan keihardheid te overschreeuwen.
met het constateren van zulke evidente verschijnselen ging de belastingdienst ook de bietenbrug op. Dan zagen ze dat mensen met een dubbele nationaliteit allemaal 60 uur kinderopvang voor drie kinderen per week declareerden en trokken dan automatisch de conclusie 'verdacht van fraude, nader onderzoeken'.
Stomme zelflerende algoritmes ook. Waarom conformeert de data zich niet gewoon aan het gewenste wereldbeeld? God verhoede als we ooit AI rechtspraak gaan krijgen
De belastingdienst onderzocht niks, dat was het probleem. De gezinnen waar het om ging zijn nooit veroordeeld, ze werden vanuit het niets *schuldig* verklaard.
Ik ben voor etnisch profileren als daarmee fraude (en moordende drilrappers) kunnen worden aangepakt. Maar je bent pas schuldig als dat blijkt uit een eerlijk proces.
@Dandruff | 04-02-21 | 15:50: Ik kan u vanuit vijftien jaar ervaring met fraudebestrijding vertellen dat de duivel altijd op dezelfde hoop schijt.
Het simpele feit dat wij 40 jaar geleden veilig onze achterdeur van het slot lieten en er in datzelfde dorpje inmiddels al jaren gestaag word ingebroken zegt mij dat ofwel de autochtone bevolking crimineel is geworden of hetgeen we binnenlaten functioneert niet in onze maatschappij....
dat was zo, daarna kwamen de mensen met psychische problemen en 'rugpijn' in de WAO tot bijna een miljoen aan toe. En nu is de volgende groep bezig, en vergeet ook niet de WAJONG.
Nut van de overheid: proberen zoveel mogelijk op andermans kosten te leven.
Daarom is dit een slecht systeem. Kijk maar hoeveel grondrechten die er de laatste eeuwen bij zijn gekomen met erg goede redenen, nu in recordtempo sneuvelen. Als je daar over klaagt mag dat niet.
Daar gaan we dus spijt van krijgen maar dat gaat opnieuw weer even duren. De huidige millenials denken dat alles maakbaar is en dat iedereen altijd het beste met iedereen voor heeft, incidenten daar gelaten. Helaas, dat is nooit zo geweest.
@Nichtsneues | 04-02-21 | 15:59:
Die millennials die komen nog wel van een koude koffie thuis, ws helemaal geen koffie !
Ik ga ook uit van het goede van de mens. Kijk, het zit zo:
"Ze" eten slecht, krijgen suikerziekte, verliezen een been of twee,
en hebben dan een vaste parkeerplek nodig.
.
Dat zal het zijn, toch ..... ?
ja je weet toch.... ramadan, suikerfeest.
Als gewone Nederlander ben je toch gek dat jeje ook niet als een Turk gaat gedragen? Alles graties. We zijn gek mensen, gek.
Ben je bereid principes overboord te gooien?
Alleen ga jij er niet mee wegkomen, dat is het verschil.
Als je een willekeurige Marokkaan vraagt hoe het in Marokko zit met corruptie bij de overheid, dan barst hij spontaan in huilen uit. Ook in grote delen van Afrika, het Midden Oosten en Zuid Amerika (inclusief Suriname en de Antillen) is sprake van Institutionele Corruptie. Bij overheid, politie en politiek; maar daardoor ook in de rest van de maatschappij.
Het is natuurlijk niet raar dat migranten hun gewoonten meenemen.
Dat maakt natuurlijk niet elke immigrant corrupt. Maar het is vrij logisch dat een relatief groot deel zich hier net zo gedraagt als in het land van herkomst.
In theorie kan iemand natuurlijk op corruptie worden aangesproken, en ontslagen. In de praktijk echter heerst in veel Westerse landen een Politiek Corrupte "woke" sfeer, die gefundeerde kritiek gelijk wegzet als "racisme".
En dan wordt een probleem dus nooit benoemt, laat staan aangepakt.
Tel daarbij op dat het door de overheid opgelegde "diversiteitsbeleid" eist dat personeel vooral op huidskleur wordt geworven. In veel sectoren is dat een probleem omdat het zoeken naar geschikte allochtonen nogal wat hindernissen oplevert; relatief veel schoolverlaters, laagopgeleid, strafblad, niet geïntegreerd of totaal niet geïnteresseerd.
Dat maakt dat je zuinig moet zijn op personeel met de juiste huidskleur.
In combinatie met die politiek corrupte censuur verander je dan als land in een bananenrepubliek.
Dit is slechts één van de prachtige verworvenheden van de multikul.
*U bent wel een racist hoor* > cynisme modus uit
Zou beste eens kunnen een Finse arts en dito ambtenaar die de vergunning afgeeft.
@Waakvlam | 04-02-21 | 15:30: Als Sylvana S dat leest is meneer Dandruff nog niet jarig !
Het sterft van de sociologen en de historici in NL. Waarom moet ik dit dan van dhr. Dandruff lezen?
@Uw Verzekeringsadvis | 04-02-21 | 15:47:
De kans is gelukkig vrij groot dat Sylvana S helemaal niet kan lezen.
Afgelopen jaren heb ik daar toch een hoop totale onzin uit horen komen; over de Armeense genocide; over Nederland; over Sinterklaas; etc. Op zijn vriendelijkst gezegd leest SS niet vaak en niet graag.
Wij betalen leges voor documenten, daar betaal je omkoopgeld.
Het is wel een open deur, volgende item: glazenwassers waarbij je niet kan pinnen, vreemd he?
Bijstandstrekkers met een Mercedes, vreemd he? Kampbewoners die geen belasting betalen, vreemd he?
Open deur of niet, aanpakken die lui
Ik zal het je anders vertellen, er stond laatst een glazenwasser aan mijn deur die aanbood mijn ruiten te lappen. Toen ik hem een prijsopgave vroeg en hem vertelde dat ik nog van mij zou laten horen na een prijsvergelijk vertelde hij mij tot mijn verbazing dat dit ZIJN wijk was en er geen ander glazenwasser beschikbaar zou zijn en hij de enige keuze was. Dan sta je toch even gek te kijken.
Mijn ramen lappen doe ik zelf eens in de zoveel tijd. Ik hoef niemand die het vuil van de ramen van de buren op mijn ramen smeert.
@me163komet | 04-02-21 | 15:37: Is al jaren zo hoor. Men verdeeld de particuliere wijken onder elkaar. Mag niet, doet men toch.
www.parool.nl/nieuws/bedreiging-glaze...
@me163komet | 04-02-21 | 15:37: ja hoor. Wist u dat niet? Wijken gaan voor goud geld van de ene naar de andere glazenwasser over. Onderlinge geschillen worden dmv een vuistgevecht opgelost
Die vvd mevrouw heeft weer een typische vvd oplossing: we verneuken iedereen, ook de mensen die er wel recht op hebben.
Ja, de 'kinderopvangtoeslagenaffaire' was een grote misser waar veel te goeder trouwe mensen de dupe van zijn geworden, en het kabinet is er, denk ik, terecht over gevallen. Maar dat focussen op fraude bij bepaalde allochtone minderheden komt natuurlijk wel ergens vandaan, hè.
Fraude mbt het pgb, fraude mbt tot louche 'taalinstituten' die 'nieuwe Nederlanders' taallessen zouden geven, maar dat niet doen en alleen het door de overheid daartoe verstrekte geld opstrijken, en nu weer deze invalidenparkeerplaatsen; er zijn voor het grootste deel, misschien zelfs wel uitsluitend, allochtonen bij betrokken.
Alleen, dat hardop zeggen, dat is in Nederland ten strengste verboden, dan gaat je kop eraf. Nou, die drie artsen, waarvan in het filmpje over de Schilderswijk sprake is, moeten maar eens flink onder het vergrootglas gelegd worden. Een biertje zegt trouwens dat die ook alle drie allochtoon zijn.
Gelukkig staat deze fraude met invalidenparkeerkaarten nu op de voorpagina van de T.
Dan kunnen B & W van Rotterdam en Den Haag niet meer ontkennen dat er “signalen” uit de samenleving zijn
In Utrecht verwees een integratiecoach van de gemeente statushouders door naar een taalschool waar hij zelf mede-eigenaar van was. Je mag raden wat de achtergrond van deze ambtenaar is.
Nederland waar fraude heel normaal is geworden. Zelfs de overheid doet er aan mee.
Corrupt zooitje.
Vreemd. Dit probleem kennen wij helemaal niet in Aerdenhout.
Is ook iets van de grote steden. Vunzigheid.
Invalideplek, geen sollicitatieplicht meer..... mooi wonen.
Mooi wonen? :)
Mooi wonen zegt ie. Al kreeg ik geld toe.
Dacht dat dokters genoeg verdienden? Blijkbaar vond deze dokter het nodig om hele stammen minder valide te verklaren. Dat de gemeente hier nooit iets van heeft gevonden? Ohja, rasismus.
Zou u als gemeente-ambtenaar dit fenomeen aan uw baas gaan melden? Grote kans dat je als racistisch wordt weggezet.
To be fair, de meesten zijn ook geestelijk niet in orde...
Het gaat hier niet om fraude, Den Haag En Rotterdam hebben nu eenmaal heel veel zorghulpverleners.
www.rijnmond.nl/nieuws/193610/Vergunn...
Voor mijn werk heb ik een geneeskundige verklaring nodig (touringcar chauffeur) urine wordt gecontroleerd, hart, longen worden beluisterd, kortom een kleine checkup.
Door de Corona crisis, rijd er vrijwel geen touringcar meer en kreeg ik een aanbieding om het in de taxibranche te proberen. Ook daar heb je een geneeskundige verklaring nodig. Ga maar even naar dokter L. in Den Haag ( de rest van zijn naam en adres is bij mij bekend) Dokter L. heeft geen wachtkamer (wel een Marrokaans uiterlijk) ik moest buiten wachten en achteraan sluiten in de rij. Eenmaal binnen moest ik gaan zitten, naar een bord kijken, waarop wat figuurtjes stonden en vertellen wat ze voorstellen, € 50 afrekenen, kon niet pinnen, geen kwitantie, maar ik was wel een geneeskundige verklaring rijker.
En die touringcar?
Staat zeker voor de deur geparkeerd ;-)
Die medische keuringen voor het CBR zijn altijd een wassen neus, ook als een blanke dokter ze doet.
@sprietatoom | 04-02-21 | 15:30:
Wij doen alleen wel de bonnetjes. Bloeddrukje. Medicatie bezien. Dat werk.
Uiteindelijk is zo'n keuring (in de huidige vorm) absolute flauwekul. Maar zoals hierboven beschreven is wel een verdiepende trap.
In A'dam ook al enige tijd gaande, maar dan meer babyboomer types die ooit voor peanuts hele percelen hebben opgekocht. Invalidenparkeerplaats geregeld pal voor de deur - waar dan in de zomer een dikke camper staat met racefietsen op het dak (!), voordat men op vakantie gaat naar het tweede huisje in Frankrijk.
Mensen met een camper hebben meestal geen vakantiehuisje.
Op de dorpen zijn die dwingende pseudo-gehandicapten het slechtste wat de mensheid heeft voortgebracht, ze bedreigen ambtenaren in de gemeentehuizen en vóór die tijd hebben ze hun huisarts al het leven onmogelijk gemaakt voor zo'n kaart.Bij ons in het dorp heeft een WAO-mevrouw al 20 jaar zo'n paal voor het huis en is dag in dag uit op stap, met of zonder auto.
Schandalig
Tja, als je massa's mensen importeert uit landen waar homoseksualiteit een criminele daad is, wordt jouw land ook minder homovriendelijk. Als je massa's mensen importeert uit landen waar onbedekte vrouwen als hoeren gezien worden, wordt jouw land ook minder vrouwvriendelijk. En als je massa's mensen uit corrupte landen importeert, wordt jouw land ook corrupt. Zo moeilijk is het allemaal niet. Lang leve de multicul!
Lol, maar wel waar.
Zo is het Snoess. Het staat wel haaks op het idee dat die mensen vluchten vanwege de homofobie, of vanwege de vrounwonvriendelijkheid of corruptie.
Dat is de waarheid als koe
Leuke is dat gemeentebestuurders geen flauw benul hebben van deze absurditeit. En dan klagen dat je geprofileerd wordt. Stelletje aso's
Ga uzelf na. Zou u als eenvoudige ambtenaar bij de gemeente Rotterdam deze fraude melden aan de verantwoordelijke wethouder? Grote kans dat u van racisme beschuldigd wordt.
@theo-is-dood | 04-02-21 | 16:50: En bij die allochtone wethouder al helemaal niet.... -)
Zo'n straat vol van die borden, dat is de volmaakte metafoor van de toestand waarin ons Nederland zich heden ten dage bevindt. Is eenzelfde symptoom van langzaam verval als de toeslagenaffaire. Onze werkelijkheid gevangen in een papieren werkelijkheid, een pervers regime dat zowel slachtoffers als daders doet ontstaan. De klerken nemen de macht over, de algoritmes worden opgestart, de machine gaat lopen en er is niemand die even de knop om kan draaien om die tot stilstand te brengen en onderhoud te plegen, reparaties uit te voeren of te modificeren. En het zal die klerken een zorg zijn. Ze krijgen betaald om uit te voeren wat hen opgedragen wordt, krijgen ervoor betaald en vinden het verder allemaal prima. Niemand is verantwoordelijk, niemand hoeft verantwoording af te leggen, iedereen is gedekt, de machine loopt gesmeerd.
Kafka had het niet beter kunnen verzinnen.
En het zal nog veel erger worden. In Brussel staat een groot kasteel volgepropt met klerken die nog minder voeling hebben met de werkelijkheid en zich vol overgave hebben onderworpen aan de macht van de machine, gewoon omdat ze er een heel goed leventje aan overhouden en hen nooit iets zal worden nagedragen, hoe groot de puinhoop ook is die ze er gezamenlijk van gemaakt hebben. Hun humeur is goed en blijft goed, hen treft geen blaam, ze doen wat hen wordt opgedragen, het gaat hen gemakkelijk af.
Uiteindelijk zullen we allemaal invalide zijn, afgestompt, niet meer in staat om zelfstandig te bewegen.
Goede uiteenzetting van de werkelijkheid!
Blijkbaar geven ze die kaarten ook aan geestelijk gehandicapten. Dat verklaart het natuurlijk.
Die handicap heet Islam
Ja, ze weten precies de voordelen te pakken van de door hun verfoeide Westerse maatschappij, als het ze beter uitkomt.
Dr. Islam?
Wie is lam?
@Pleegzuster B | 04-02-21 | 15:27: Die is lam.
Overal op die verkeersbordjes de kentekens zwart spuiten, is het weer normaal.
Maar een uitkering is ook een handicap.
Vóór het verstrekken van de vergunning en parkeerplek, de aanvrager preventief door de knieschijven schieten.
Om het maar zeker te weten.
wat mij altijd opvalt is dat die gehandicapten echt bij nacht en ontij op pad zijn. DIe plekken zijn meestal leeg. Om jou als wanhopige parkeerzoeker een beetje op te fokken. Dan vraag je je af: Waar hangen ze de hele dag en avond uit? Beetje funshoppen in die rolstoel of voor de zoveelste keer naar Texel voor een duosprong op de Paraclub?
haha, het zal je verbazen. Had ooit een dikke medewerkster in een scootmobiel, die als hobby had om zich te laten gangbangen. Ik denk dat dat meestal in de avonduren plaatsvond.
Bij mij in de straat is dat zeker het geval. Kom standaard rond tienen of zelfs later thuis. Alle gehandicapten-parkeerplaatsen, en daar komen er elk jaar een paar bij, op een enkele uitzondering na, zijn steevast leeg. Bij de schaarse laadpaal is het daarentegen een gevecht tussen aso's met hybrid bakken en Tesla-rijders om een plaatsje.
@BobDobalina | 04-02-21 | 15:17: ik bedoelde de parachutespringvereniging op texel maar jouw verklaring is meer plausibel. Als je de porneaukanalen mag geloven is er volop interesse naar sex met hindernissen.
@Schoorsteenveger | 04-02-21 | 15:20:
Dat van die laadpalen is wel logisch, opladen langs de snelweg is duurder dan een tank benzine.
Ik zie uit naar de raadsvragen!
De burgemeester zal zich verschuilen achter de medische verklaringen. Zie ook de uitkomst van politie-onderzoek Marque.
-/- Onder de codenaam Marque liep vanaf 2008 een strafrechtelijk onderzoek tegen twee vrijgevestigde psychiaters wegens valsheid in geschrifte en oplichting. De psychiaters werden ervan verdacht dat zij pseudopatiënten van valse geneeskundige verklaringen hadden voorzien en hen vervolgens hielpen om daarmee uitkeringen te incasseren bij het UWV en de zorgkantoren. De Marque-affaire kwam aan het rollen doordat een informant uit de kring van de verdachten zich bij de politie meldde met een stapel dossiers. Het onderzoek leidde in 2016 tot de veroordelingen van de psychiaters. In het kielzog van de strafrechtelijke vervolging werden via civielrechtelijke procedures uitkeringen aan de pseudopatiënten met terugwerkende kracht ingetrokken. Het ging om enkele tientallen neppatiënten bij wie 5,6 miljoen euro is teruggevorderd. De besparing op toekomstige uitkeringen werd op 55 miljoen euro geschat.-/-
En als mede belastingdienst er wat aan wil doen, en het gaat mis valt iedereen en z’n moeder er over dat het allemaal zo schandalig is. Laat gaan joh, fraude met Bulgaren, toeslagen, kindgebonden budgetten, parkeervergunningen noem het maar op hoort er gewoon bij. En wee je gebeente als je zegt dat het import is dat hier de boventoon voert.
Tsja zelfs GS had de mond vol van etnisch profileren. Schijnt soms wel een goede reden voor te zijn
@BobDobalina | 04-02-21 | 15:10:
Probleem was ook niet het etnisch profileren, maar het *schuldig* verklaren zonder onderzoek, zonder advocaat, zonder eerlijk proces.
Etnisch profileren kan levens redden als je preventief fouilleert in wijken waar drilrappers zich graag profileren. Maar je kunt niet iedere atonale neger met een spraakgebrek opsluiten voor moord.
Vergis ik me nou of heten ze alweer Kees, Piet en Derk Jan?
Nee Wesley, Lesley en Deborah
Mr. and Mrs. fin !
Ik had een buurman met zo'n invalideplaats, omdat hij mank liep. Op zich legitiem, ware het niet dat je hem ook vrijwel dagelijks naar een winkel 3 straten verder zag lopen (hinken)..
Had vroegah een jolige buurtgenoot in een scootmobiel. Alles erop en eraan, betaalt door de gemeente. Maar als hij parkeerde voor de shoppa bij mijn om de hoek sprong hij eruit en liep ie kwiek naar binnen...
Ik heb mijn buurman vrijwillig gehandicapt getrapt zodat hij een invalideplaats zou krijgen. Hij heeft Parkinson... maar witte man, nog geen 50 jaar en een goed betaalde baan dus geen recht op een eigen plaats. Omdat ik hem de kreukels in heb getrapt heeft hij nu gelukkig wél een plek. Het enige wat hij nog kan is hinkelend een paar straten verderop naar de winkel gaan... voor de rest pakt hij de auto en heeft hij eindelijk zijn eigen plek voor de deur.
@overVecht | 04-02-21 | 15:10:
Je bent een goed mens.
@overVecht | 04-02-21 | 15:10: Witte man in Overvecht? Is een zeldzaamheid, 30 jaar terug was het nog een leuke wijk. ik kom er alleen nog zo af en toe om er pizza's te halen bij Lucia.
@zoalsikhetzeg | 04-02-21 | 15:31:
Loop voor de gein ‘s richting de benzinepomp, tegenover Action.
Neem op Donderdag een bara Surinaamse kip.
De beste van Nederland, Mui heet die mevrouw.
Je vreet je vingers erbij op.
@Ruimedenker | 04-02-21 | 15:38: Daar heb ik al eens staan wachten, duurde toen door de drukte behoorlijk lang. Volgende keer weer eens met wat meer geduld proberen.
Ik zei het eerder al deze week.
Ons Nederlandse Suske & Wiske systeem is niet opgewassen tegen Ali Baba en zijn 40 rovers.
Douane = lek
Gemeenten = lek
Politie = lek
Schoolexamens = lek
Ga maar door
Overal waar we de derde wereld binnen laten zullen ze onze maatschappij vormen zoals ze geboren en getogen zijn volgens hun cultuur, hun normen en hun waarden.
Kijk naar de corruptie in de landen waar onze medelanders vandaan komen en besef dat het komt door de mensen die er wonen en niet door het voer dat ze eten of de temperatuur daar. Het zit in de mensen en dus... wen er maar aan of pas je systemen aan.
Heb hier ook al ééns genoemd dat de gemiddelde Nederlander niet opgewassen is tegen het (verbale)geweld waar onze geïmporteerde medelanders zich van bedienen. En inderdaad, het zit in de genen ingebakken.
@vluchtelingallergie | 04-02-21 | 15:11: Mee eens. De mate van aggressie waar je mee te maken krijgt als je het waagt ergens iets over te zeggen is overweldigend. Nederlanders zijn dat niet gewend en gaan dan dimmen. Want de westelijke kultuur is gestoeld op rede, humanisme, en verlichting ("laten we in dialoog gaan, en samen een compromis zoeken, dat is beter voor ons beiden). Maar in andere kulturen denkt men heel anders over dat soort zaken. Daar wordt "conflictvermijdend" gedrag bescouwd als gezichtsverlies, en dat is het LAATSTE wat je wil.
@Dirk III : Je vergeet het OMT lek en lek bij regering. Ook de schuld van migratielanders?
@Bataafje | 04-02-21 | 16:41: Doe niet zo racistisch man! Ik kan ze toch niet overal de schuld van geven.
Steeds als je denkt dat het niet gekker kan, komt GS weer met een nieuw topic.
Tis hier net Jerry Springer.
Catch me outside, 'how bout that!
Lijkt zowat een weblog wat nieuws brengt wat niet in de MSM verschijnt....
@rifraf | 04-02-21 | 15:06: www.youtube.com/watch?v=ZrtSOTGNqA8 Cash me outside howbow dah. Is van Dr. Phil overigens
Klopt
Gaat al jaren zo, hier in Den Haag. Mijn onderbuurman (Armeniër)had een invalidenparkeerplaats. Maar hij werkte wel elke avond als kok in een Italiaans restaurant. Andere buurman belde de gemeente om hier opheldering over te vragen. Reactie gemeente: de aanvragers van zo'n plek worden allemaal gekeurd door een arts, dus dan moet de plek wel terecht zijn toegewezen!! Zelf lachte hij ons allemaal uit als we geen plek meer konden vinden. Hij pochte dat hij de gehandicaptenparkeerkaart en de plek gewoon had gekocht bij de gemeente.
Klopt alles is te koop in Den Haag, een rijbewijs? €500 tot €1000, een huurwoning? €500, een invalide plek?€500
Aan die smerige lach van die Hilfiger dude te zien heeft hij zijn moeder op zijn adres ingeschreven en staat de alles op haar naam. Geen corruptie maar wel een vuile smeerlap.
@rifraf | 04-02-21 | 15:08:
ADO €500,-
@Ruimedenker | 04-02-21 | 15:10:
Is dat met of zonder Beugelsdijk?
@Graaf_van_Hogendorp | 04-02-21 | 15:11:
Alles, incl. lelijk stadion.
Wat mij nou leuk lijkt... s´nachts alle witte kentekenbordjes eraf schroeven en in willekeurige volgorde herplaatsen om s´ochtends handhaving te bellen om te controleren.... Kunnen de eigenaren áls de handhavers niet aan... alleen eerst nog even chips inbouwen in de stoeptegels inclusief het kenteken die er hoort te staan... maar dat is wel next level pyscho shit... maar je mag blijven dromen toch?
Goed plan, maar in 1 nacht gaat dat niet lukken.
@Tjemig | 04-02-21 | 15:19:
Jawel joh! Discipline en meters maken!
hufterigheid en egoisme samengevat in 1 filmpje. wat een mentaliteit
Wat zou zo'n paarkeerpaal met bord nou kosten... inclus aanleg ?.. pak m beet 700/800 pietermannen ?
@daytripper | 04-02-21 | 15:02: Niet overdrijven: Ongeveer de helft. Bordje en onderbordje € 100.-, flespaal € 150,- arbeid € 45,-
@daytripper | 04-02-21 | 15:02: Plus nog zo'n ambtenaar die zich een paar uur over die aanvraag moet buigen en het nodige papierwerk regelen...
@daytripper | 04-02-21 | 15:02: het gaat niet om de kosten, het gaat erom dat je jezelf een parkeerplek toe-eigent dmv misbruik van een wet of regel bestemd om mensen te helpen. Maar als we het over kosten hebben, als je de waarde van de parkeerplek bekijkt is dat een veelvoud, wat zal een parkeerplek in een stad kosten? 5.000? 10.000? 20.000? bij mij in de omgeving kost een parkeerplek (wel in een garage) tussen de 12 en 18k. In Amstedam is het helemaal onbetaalbaar.
Er gaat echt helemaal NIETS meer goed in het land. Behalve ervoor zorgen dat modaalverdiers niet méér gaan verdienen maar wel meer belasting betalen en minder krijgen
Over modaal gesproken, 40 jaar geleden kon je in dit land met één modaal inkomen het volgende betalen:
Één (koop)woning
Bijbehorende vaste lasten.
Één onbezoldigde partner
Twee kinderen
(Met alle bijbehorende lasten)
Één modale automobiel.
Minimaal één vakantie
En nu lukt dat met twee modale inkomens nauwelijks meer.
Is dat niet raar?
@J-van-de-Bontekoe | 04-02-21 | 15:20: we zijn een smerig communistisch socialistisch land geworden onder het mom van gelijke kansen en rechten voor iedereen.
Ik ben al jaren invalide. Je krijgt niet zomaar een kaart: 2 onafhankelijke specialisten in mijn geval, en een gemeentearts die het moest beoordelen. Nooit moeite gehad te parkeren, maar sinds corona staat het overvol in mijn straat door al dat thuiswerken. Er is dus nu een invalidenplaats voor mij gecreeerd voor de deur.
Er zijn dus meer oorzaken aan te wijzen wellicht dan alleen malverseren.
En juist daarom is het goed dat dit soort belachelijke uitwassen duidelijk gemaakt worden. U hebt het keihard nodig, maar als je naar de aantallen kijkt is het heel onwaarschijnlijk dat alle vergunninghouders het nodig hebben en er eerlijk aangekomen is
Welke dan? Ik begrijp uw verhaal niet helemaal.
De boel wordt systematisch besodemietert en u komt met het argument "Ja, maar er zijn ook eerlijke mensen". Als mogelijk echte invalide zou ik juist eisen dat de bedriegers en de artsen en ambtenaren die dat mogelijk maken keihard wordt aangepakt. Rare wereld die van dat goedpraten en wegkijken. Kan er niet aan wennen.
Je hebt ook niet de juiste handicap. Bij ons in de wijk bestaat de juiste handicap uit het hebben van 2 paspoorten. Of je koopt je invalidenparkeerkaart 3 deuren verderop. Geen grap en zelfs als je er melding van maakt doen ze er precies niks mee.
Je krijgt wel zo maar een kaart. Twee telefoontjes van mijn zijde en even pasfoto moeder inleveren en het was done deal. Geen arts gesproken, mijn moeder ook niet.
Dat u er zoveel moeite voor moet doen toont aan dat u geen imam kent.
Wat zeg je nou allemaal?
Dit speelt al jaren, fraude met parkeervergunningen voor invaliden ( buiten de overige fraude)
Vooral bij de ‘ gesloten gemeenschappen’ met handlangers op het gemeentehuis en frauderende artsen van niet nader te noemen origine .
Dat dit dus via de journalistiek naar voren gebracht moet worden is triest.
Dat dit ook niemand binnen een gemeente opvalt is triest, dat hier geen actie op ondernomen wordt is triest. Dat niemand het probleem en de frauderende groep durft te benoemen is triest .
Er zal nooit meer zwarte lijst komen van fraudeurs ,
Dat is jammer.
Dat er mensen zijn die dit doen ten koste van èchte invaliden is triest, walgelijk en smerig.
Als het waar is. Voorlopig pure speculatie.
@BenPakdee | 04-02-21 | 15:01: Ik ken in ieder geval 1 situatie waarbij het waar is. Zie reaguursel van 15.02.
@BenPakdee | 04-02-21 | 15:01: Kijk nog eens naar de foto's en vraag je nog eens of er sprake is van speculatie of fraude.
@BenPakdee | 04-02-21 | 15:01: waar rook is, is vuur mijn beste. Voorlopig lijkt het mij statistisch onmogelijk om zulke straten vol te zien staan met die palen/invalidenparkeerplaatsen. Maar goed de Schilderswijk en Transvaal, staan in Den Haag wel bekend om de inventieve bewoners m.b.t. werkeloosheid, subsidie, frauderen.
Exact!
Daar is de journalistiek toch juist voor bedoeld? Zaken aan het daglicht brengen!
@Jimmydepimmy | 04-02-21 | 15:23:
Jazeker, maar het controlesysteem binnen de gemeente werkt niet , dat is triest
Waarom moeten al die invaliden verplicht in die straten wonen.
Zijn bijna allemaal buitenlanders.
Daar is al eens een reportage van geweest op tv , jaren geleden.
Buitenlanders????
Is dat de wijk waar alle diplomaten wonen?
Daarom tik ik elke 3 maanden € 695 met plezier aan wegenbelasting af om dit soort prachtige kansen te faciliteren!
Wat toch een mooi land waar de werkenden de niet-werkenden auto laten rijden met daarbij een privé parkeerplaats!
Da's dan een beste zware diesel. Krijg je dan ook telkens een aardig 'dank voor uw bijdrage' kaartje in de bus?
Ik ook. Wat een genot en warm gevoel van binnen . Wat erg dat deze mensen niet kunnen werken. Als ze nog iets nodig hebben, meer geld, dikkere auto, hoor ik het wel.
@Bigaroque | 04-02-21 | 15:00: wat ik zo mooi vind aan die dieselbelasting is dat ik mijn best doe zoveel mogelijk te rijden en lekker hard ook. Lekker veel kilometers maken. Echt heel goed voor het milieu deze wanstaltig hoge wegenbelasting.
230 euro per maand O.o
Wat rijd jij, een Leopard tank?
Nog een goede betaler zie ik, ik schok ook zo'n €1180 per kwartaal, voor 2 voertuigen, maar voor nooit plek voor de deur dat dan weer wel.
@rifraf | 04-02-21 | 15:05: Net toch maar eens gecheckt. EUR 253 per kwartaal hier. Voor een massa rijklaar van 2140kg. Maar geen diesel, die opslag is echt wel bizar hoog als je het zo ziet.
@rifraf | 04-02-21 | 15:05: wegenbelasting en parkeervergoeding staan helemaal los van elkaar.
Parkeer vergoeding bij in de straat, 2x€63 per jaar.
Het klopt wel dat men daar collectief invalide is. Ziekenhuizen in dergelijke wijken hebben voornamelijk islamitische clientèle. Men verplaatst zich bij voorkeur per gesubsidieerde scootmobiel en dan is het wel fijn dat de auto gewoon op de invalidenplek kan blijven staan. De voertaal is daar arabisch en het verbaast me dat de invalide verkeersborden nog Nederlandstalig zijn.
Ook allemaal een WIA of Wahjong natuurlijk, zij wel.
De grote grap is dat al dit gezeik helemaal niet nodig zou zijn, als je voor voldoende parkeerplaats zorgt. En al helemaal als je geld voor een parkeervergunning vraagt zou er gewoon voldoende plek moten zijn.
U bent zeker nog nooit in een gemeente in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland of Utrecht geweest? Voldoende parkeerplaats... lamenielachen!
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 14:58: Misschien moeten hullie daar dan ook niet zoveel kansparels importeren? Stem eens wat anders?
@ReyNemaattori | 04-02-21 | 15:05:
Ja, want het gebrek aan parkeerplaatsen wordt in alle steden veroorzaakt door immigranten natuurlijk. Ben je vroeger gepest door een buitenlands kindje ofzo?
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 15:20: Ik was het buitenlandse kindje in de klas... niet de enige overigens, d'r was nog één Turkse en één Marokkaanse, op 25 kiddo's.
Laat me raden, je bent ook zo'n pro-windmolen type, zolang ie maar niet in je achtertuin staat? Als jij niet snapt dat een influx van honderdduizenden mensen de afgelopen jaren voor meer bevolking zorgt, mot je ook niet zeiken over gebrek aan parkeerplaats(of woningen for that matter) in Noord-Holland, Zuid-Holland of Utrecht. Lekker je bek houden en niet zo klagen over gevolgen van beleid waar je blijkbaar ronduit achterstaat, nimby.
@ReyNemaattori | 04-02-21 | 15:32:
Nee dorpsgek, dat zijn gewoon niet dezelfde dingen. Je kunt eeuwenoude stadscentra niet maar effe op de schop gooien omdat types zoals jij de bink moeten uithangen met een auto die veel te groot is voor datzelfde pittoreske straatje. En als jij niet snapt dat een boel parkeerproblematiek dáár door veroorzaakt wordt, dan doe je er goed aan om je er niet mee te bemoeien.
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 16:06:
Parkeerproblemen zijn beleid. Bijvoorbeeld Amsterdam als lichtend voorbeeld, waar onder bezielende leiding van groenlinks stervensveel (in de duizenden) plekken worden geschrapt. Het is niet zo veel moeite om ze gewoon te houden of een stoep eens te versmallen.
Dit is ook echt zulke onzin. Als mensen zelf geen geld over hebben voor een huis met eigen parkeervoorziening, waarom zouden andere mensen (lees: de gemeenschap) daar dan wel geld voor uit moeten trekken. Werkt alleen maar dit soort opportunisme in de hand.
Zijn dit ook de bezitters van gesubsieerde scootmobiels met asbak en zuurstoftank?
Dat is niet alleen een heel bijzondere, maar ook een best gevaarlijke combinatie.
@Lt-Kol Kilgore | 04-02-21 | 15:04: tot voor kort veelvuldig in het wild te zien bij de hoofdingang van het gemiddelde ziekenhuis.
@J-van-de-Bontekoe | 04-02-21 | 15:13: Je moet eens opzoeken wat er met de Apollo 1 is fout gelopen.
Bizar dat dit kan.
Vroegah lijmden we met super seconden lijm een kwartje op de deursloten van de auto`s die verkeerd geparkeerd stonden en dan maar kijken van een afstandje hoe er gevloekt en gescholden werd.
Maar ja, tegenwoordig hebben ze allemaal van die afstand bedienbare piepsleutels.
Toch jammer.
Wij gooiden in Amsterdam gewoon een stoeptegel door de voorruit, als de auto echt hinderlijk stond. Lukt nog steeds....
@BenPakdee | 04-02-21 | 14:56:
haha
@BenPakdee | 04-02-21 | 14:56: Dus jij was ook zo´n kut junk uit de provincie die mijn auto vernaggelde, stuk tinnef!? Vroeger kon je gewoon normaal je auto kwijt maar de lol ging er wel af met al die jatmoussen. Gelukkig wonen alle Amsterdammers in Purmerend en Almere. In Amsterdam wonen alleen nog G.Linksers en kansenpareltjes.
Lol, je zal toch op een plek wonen waar je zo'n bordje nodig hebt om voor de deur te kunnen parkeren.
Hier in Drenthe koop je voor twee ton gewoon een woning met genoeg grond om de provinciale busremise te beginnen.
Ja maar ja... je zit dan nog steeds in Drenthe...
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 15:00: Ja ik zit ook liever in de Schilderwijk, kuch.
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 15:00: Toch nog een van de mooie stukjes Nederland.
@Lt-Kol Kilgore | 04-02-21 | 15:05:
Leuk voor een paar dagen vakantie maar niet om er te wonen.
Althans voor mij maar ieder zijn ding.
@2voor12 | 04-02-21 | 15:20: Er is niks mis met in een door god vergeten gat te wonen. Woon ook in zo een gat, spoorlijn, dorpskern, bos en veld.
@Lt-Kol Kilgore | 04-02-21 | 15:05: Sttt. Laat die pipo mooi waar hij is. Laat ons de hunebedden.
Die drie doktoren die daar verantwoordelijk voor waren met pek en veren het dorp uitjagen.
Maar ook de parkeerpaal in hun hol jenzen.
@bruutje | 04-02-21 | 15:20: Gewoon spiezen aan de rand van het dorp. Zonder vaseline natuurlijk.
De artsenbevoegdheid afnemen lijkt me een beter idee. En als steekpenningen kunnen worden aangetoond ook dat geld terug vorderen en een boete opleggen.
Lijkt mij eigenlijk wel fijn dat ieder huisje zijn eigen parkeerplekje krijgt toegewezen. Ideaal voor straten met weinig parkeerruimte. Dan kunnen mensen met tweede auto's en bezoekers wat verderop parkeren. Slim bekeken die moslims. Blijkbaar hebben ze daar de boodschap 'you will own nothing' nog niet meegekregen.
Een accutolletje doet wonderen.
Of het bord of de gebruiker. Het is alle twee een correcte oplossing.
Moet je ook even kijken wat voor buurten dat zijn. Daar wonen heel veel mensen die elke dag friet in de airfryer gooien omdat dat goedkoper is dan een mut piepers kopen en schillen. Kan me voorstellen dat je van heel veel slecht eten, bijvoorbeeld elke dag KFC, je gehandicapt kan worden.
Dat is zeker waar, en begint bij steeds meer mensen te dagen. Daarom in het Pontificaat vanavond Mexicaanse zoete aardappel schotel, een vegan maaltijd.
*mud*
Verder niets tegen in te brengen.
Dat is flauwekul. Een zak aardappelen is goedkoper dan frieten in de airfryer, by far.
Het zit 'm in de inspanning die moet worden geleverd om tot gekookte aardappelen te komen: Schillen, wassen, koken, afgieten, eten. Frieten stop je erin, drukt op of draait aan de knop en het komt er in bijklare porties uit.
Ledigheid is des duivels oorkussen.
@Bakkeleures | 04-02-21 | 15:14:
Ik denk oprecht dat er mensen zijn die geen idee hebben dat die stoffige dingen waarvan je stapels op de markt ziet liggen versneden kunnen worden tot frieten..
@Bakkeleures | 04-02-21 | 15:14: En dan te bedenken dat ze die krengen tegenwoordig geschild, voorgekookt, gekruid en verpakt verkopen...
Waarschijnlijk hebben ze die vergunning gekregen,omdat ze geestelijk gehandicapt zijn gezien het profiel van het merendeel van de bewoners.
Niet elke handicap is zichtbaar
Klopt, maar als je niet ziet dat hier iets niet helemaal pluis is, ben je zwaar gehandicapt.
Dacht dat sinds de TV-inzameling van Mies Bouwman alle gehandicapten in een dorp bij Arnhem woonden.
Zou mooi zijn als ze daar met z'n allen nog in pasten. Helaas...
"het dorp" bij Arnhem is al afgebroken......
Je voordoen als invalide is de goden verzoeken.
Vroeg of laat heb je zo’n plek terecht nodig.
“Wat staat er achter op de rolstoel van een moslim?”
“Is lam”
Is gewoon één van de vele privileges die dubbele-paspoorthouders hebben. Die hebben nu eenmaal veel beter toegang tot de juiste ambtelijke kanalen waar dan ook nog eens mensen zitten van dezelfde stam.
Zo is het overal. Met name de dubbele-paspoorthouders overleggen zeer vaak met elkaar: gespreksonderwerp: Hoe kan ik iets gratis krijgen, wat moet ik zeggen als ik iets aanvraag en wat moet ik vooral niet zeggen. Met parkeervergunningen moet natuurlijk ook een arts medewerking verlenen die allerlei leugens op de mouw gespeld krijgt. Ook met andere zaken zoas uitkeringen, toeslagen etc (als het maar gratis is) wordt dit schaamteloze en leugenachtige gedrag vertoond. En wij trappen erin. Dit kost onze samenleving miljarden.
Belachelijke aantijging. Meestal moeten ze een louche bureautje betalen voor bemiddeling. En tot de Hollandse stam behoren biedt nog altijd de meeste voordelen, overal, vriend.
@BenPakdee | 04-02-21 | 15:03:
Niet hier in de gemeente waar de helft van de ambtenaren twee paspoorten heeft. Als ik voorrang wil krijgen bij een aanvraag doe ik dat via de eigenaar van de turkse supermarkt hier in de buurt. Die kent via via de wegen.
@BenPakdee | 04-02-21 | 15:03: De Hollandse stam is al decennialang netto-betaler, diverse andere stammen netto-ontvanger, dus die voordelen hebben nooit bestaan. Bovendien is de 'ons kent ons' corruptie onder die stammen veel groter. Maar goed, sinds de toeslagenaffaire zullen ambtenaren helemaal nooit meer durven handhaven.
Dan heb je als gemeente gefaald! Als er op een dergelijke manier gefaald word met vergunningen en de handhaving.. Dan ligt er nog een behoorlijke kar met stront te wachten!
Als, als, als......
"Leven en laten leven je weet toch?" Ja, zolang dat leven op andermans zak is vind die bolle het wel prima.
Ej, laat mij erbuiten, ik werk gewoon voor m'n geld en parkeer op een normale parkeerplaats.
Los van die parkeerplaats hebben ze waarschijnlijk ook allemaal een Persoonsgeboden Budget.
En een huis in Marokko. Of welk herkomstland dan ook.
Willy Wartaal heeft net nieuwe gympen gehaald zie. Toch knap dat je dat allemaal kan betalen van je bijstandsuitkering en dan ook nog even tegen de cameraploeg zeggen dat ze daar niet mogen zijn. We zijn echt veel te goed in dit land maar toch elke dag op de MSM voor racist worden uitgemaakt. Wat gaat hier niet goed?
Knap hoor, dat jij aan iemands schoenen ziet of die persoon een uitkering heeft of niet... Of keek je vooral naar huidskleur door je bril-vol-vooroordelen?
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 14:54: Hij zag er niet uit alsof hij net van zijn werk kwam. Weet waarschijnlijk niet eens wat het is.
@goedverstaander | 04-02-21 | 15:32:
Ik begrijp hieruit dat jouw idee van werk niet veel verder gaat dan ouderwetsche ambachten? Of inpakwerk? Of andere beroepen waarmee je 8 uur aan een stuk door aan je plek gekluisterd bent..
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 14:54: Oh kerel, je deugd, maak je geen zorgen, als de koppensnellers komen slaan ze jou over.
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 16:08:
Lekker deugen, ook belangrijk. Gezien de wijk, uitdossing, algehele houding, ligt de a priori kans op het hebben van legale werkzaamheden aanmerkelijk lager dan die op het hebben van een uitkering. We sluiten het niet uit, maar de statistieken zijn tegen je.
Zo genuanceerd genoeg?
Is toch niet heel ingewikkeld om te achterhalen? Medische verklaring is uitgegeven door een arts, er staat toch op door welke? En welke ambtenaar zijn stempel daarop heeft gedrukt?
Moet je de belastingdienst eens vragen wat er dan gebeurt.
Ambtenaar las “ is lam “, dus recht op parkeervergunning.
Islamideplekken.
mooi!
Hij is fijn!
Hier in de plaats waar ik woon zie je ook kuddes van die veel te dikke Mohammedaanse vrouwen in scootmobielen, soms 4 tegelijk!
Ze zijn ook maar te beroerd om te werken, vreten van onze centen en hebben schijt aan alles wat maar geen Mohammedaan is, dat is integratie tegenwoordig.
Vier tegelijk in een scootmobiel,.. dat is dan weer wel zuinig omgaan met een budget.
@miko | 04-02-21 | 14:50: Jouw taalkundig inzicht is niet fenomenaal te noemen, maar ik vergeef het je ;-)
Same here, het lijkt wel alsof het, laten we zeggen, vanaf 50 jaar verboden is om te lopen. Het scheelt wel dat ze daardoor niet echt fit blijven en behoorlijk snel kassiewijle zijn (de eerste stokoude moet ik namelijk nog tegenkomen) maar hoe ze aan die dingen komen!
@R.F.Pickering | 04-02-21 | 14:52: misschien betaald door de “gemeenschap “?
Is wel zo, vanaf hun 45e zijn ze vaak dikker dan dat ze hoog zijn en als ze uberhaupt ooit al op eigen kracht centjes hadden verdiend is het dan natuurlijk gewoon over und handophouderella.
Gestoord dat we die mensen ooit hiernaartoe hebben gehaald en nog veel gestoorder dat we onze sociale voorzieningen hebben opengegooid voor ze. En het zijn inmiddels nog papieren Nederlanders ook dus we kunnen er echt helegaar niets meer aan doen, zelfde rechten als wij en wbt verplichtingen zien we het wel door de vingers want ze zijn toch zo zieliguh en hebben het al zo zwaar. Boehoehoe...
@R.F.Pickering | 04-02-21 | 14:52: niemand krijgt dat nog zomaar vergoed.
corruptie en clientelisme, 'nee dat komt aleen alleen in Zuid Europa enzo voor'
"Wat een fijn land leven we toch in" - citaat M. Rutte
@tis_wat | 04-02-21 | 14:47: Een GAAF land is het ook nog eens.
@HD50: je vergeet Linburg.
We hebben zuid Europa hierheen gehaald, om ons land nog ga er te maken.
Geldt voor dit soort privileges herkeuringen of is het eens gegeven blijft gegeven
Ik denk dat het uitgangspunt is dat het voor altijd is, dat er geen aanname is dat mensen ineens genezen zijn.
@Pontius Vulgaris | 04-02-21 | 14:56: grappig, de WAO of hoe dat tegenwoordig ook mogen heten kent andere regels.
@BrutusBosch | 04-02-21 | 15:38:
Dat zal gerust, maar daar gaat het om de vraag of je wel of niet kunt werken. Waar trouwens ook ruimschoots mee gesjoemeld en gefraudeerd werd.
het zal moeilijk zijn de spullen ineens in te trekken. tenzij het helemaal zomaar is verstrekte geworden.
Vast gekeurd op geestelijk vermogen
Islam. Alweer.
Iek pain an roeg
Ja, zo ging een groot deel van de 1e generatie gastarbeiders in de jaren '80 de WAO in, om vervolgens nooit meer aan het werk te gaan. Je weet wel, de generatie die volgens Denk 'Nederland heeft opgebouwd'.
Goh, dat je met een bijstandsuitkering ook zo'n prive parkeerplaats kan krijgen.
Dat je met een bijstandsuitkering een auto kan bekostigen, dat is al een wonder.
Misschien het effect dat ouderen thuis moeten blijven wonen? Verzorgingshuizen bestaan niet meer!
-Nee, fraude natuurlijk.
Gemeente Rotterdam kan dr wat van.
Veel van die bewoners hebben dan ook een handicap.
Ze zijn religieus gemankeerd.
Alles wat je nodig hebt is 1 dokter met een tribale handicap.
Zo iemand heet 'imam'. Vrij inloopspreekuur op vrijdag.
Sinds de corona pandemie krijg ik de indruk dat de halve Nederlandse bevolking als 'kwetsbaar' wordt aangemerkt, dus het verbaast me niks.
Haha iemand van de vvd die 'keihard aanpakken' zegt. Met een verbeten bekkie erbij. Ik zit hier te schuddebuiken.
Geestelijk gestoorden met een religie-aandoening vallen wel degelijk onder de doelgroep
Geestelijke armoede kwalificeert niet als lichamelijke handicap.
Als je in zo een straat wilt wonen, verdien je ook wel een bordje.
Mogen geestelijk gehandicapten dan autorijden?
hahahahahahaa stedelingen.
Sukkels! als je uitzonderingen op je regeltjes toestaat en niet op die uitzonderingen handhaaft, dan kan je dit toch op je vingers natellen?
Handhaven .......
Even kijken op Wikipedia wat dat betekent.
@J-van-de-Bontekoe | 04-02-21 | 14:46: ja mooi he, wel komen om zo'n bordje op te hangen maar even aanbellen om te kijken hoe het met de invalide in kwestie gaat ho maar!
u begrijpt niet dat een bekende op het p-vakken bureau iemand uit de buurt of familie is? Er valt niets te handhaven want de papieren zijn in orde.
@MaarFeitelijk | 04-02-21 | 16:33: En de Beheer Openbare Ruimte werkt dan ook mee? Zoniet, vinden ze het daar dan niet gek dat ze in een straat 30 van die P-borden neerzetten? Niemand die zich iets afvraagt?
@Met_baard | 04-02-21 | 16:48: De plaatsers doen gewoon wat er op de opdrachtbon staat.
VOC mentaliteit, zou ik zeggen.
REAGEER OOK