Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GEEN Crowdfund

RECTIFICATIE: Ook niet voor Pieter Omtzigt

Misschien wel het beste Kamerlid van Nederland krijgt slechts 130.000 euro per jaar voor fractie-ondersteuning. Dat is anderhalve medewerker. Denkt u 'Nou en, dat is meer dan mijn salaris'. Maar weet dan ook dat zelfs Liane den Haan, die een partij met 1 zetel leegroofde en omkatte tot haar eigen bedrijfje, een half miljoen krijgt. Caroline van de BBB, met 1 zetel gekozen, krijgt dat ook. Maar Pieter Omtzigt, met zijn 342.472 voorkeursstemmen, scheidde zich af van het CDA, liet 4 van de 5 zetels die hij persoonlijk aandroeg achter bij Wopke en koos voor een functie elders. Als C-Kamerlid. Minder spreektijd, minder poen, minder effect, minder invloed. Minder kans op het controleren van zittende macht, die ook los van gigantische donaties miljoenen aan 'democratische' partijfinanciering binnen harkt.

"En er valt hier best wat te controleren", understate de heer Omtzigt hierboven.

En daarom is een crowdfund gestart door een burger. Doel: een euro voor (of van?) elke kiezer die op de Nationale Omtzigtman stemde. Een behoorlijke patatbaliekluif van 342.472 euro. Maar WIJ ZIJN NEDERLAND, kom maar door met die VOC-mentaliteit, laten we blij zijn met elkaar en u kijkt zo lief. We zijn benieuwd: is Pieter populair genoeg voor deze poen? Maar dat kan helemaal niet op deze manier, wordt ons net verteld, dus we verzoeken om NIET te doneren. Je kan (lees: mag) niet doneren aan een stichting voor fractieondersteuning. Volgende keer lezen we eerst de Wpff in z'n geheel, want kennelijk mogen alleen techmiljardairs uit Hong Kong enorme bedragen overmaken.

Bonusvideo: GL, SP, PVV en Omtzigt slopen Donatie66

Volledige bijdrage Pieter Omtzigt over Wet partijfinanciering

Reaguursels

Inloggen

Ik ken geen wetgeving die dit verbiedt. Volgens de regels van de tweede kamer heft iedere fractie een stichting tot ondersteuning. Die krijgt een jaarlijkse staatssubsidie. Daarnaast mag die stichting passief donaties en legaten aannemen. Het is alleen verboden dat die stichting zelf actief aan fondsenwerving doet. Ik denk dat het beantwoorden van een vraag om de bankrekening van de stichting niet valt onder ‘werven’ van fondsen. Dus IMHO staat helemaal niets deze crowdfunding in de weg.

de_Wolf_junior | 17-02-22 | 22:01

Het zou Pietertje Zeurpiet sieren als hij gewoon opstapt, z’n zetel inlevert aan het CDA (onder wiens vlag hij daar terecht gekomen is), een eigen partij opricht en daarmee de volgende verkiezingen in gaat. Als er dan weer genoeg mensen zijn die deze drammer een stoel willen geven kan hij ook de normale financiële ondersteuning krijgen.

Azijnist | 17-02-22 | 14:59 | 7

Ha weer een CDA'er, vergeet even dat hij genoeg voorkeursstemmen kreeg voor 5 zetels, en meer had gekregen als hij niet lid van het CDA was geweest,o.m. de mijne.

bijna_raak | 17-02-22 | 19:52

Hoi Mark!

beerhunter | 17-02-22 | 22:53

Omtzigt had voldoende stemmen voor vijf zetels. Daarvan worden er vier door de kwalmpotten van het CDA gebruikt. Het CDA mag hun lieve heer op de blote knieën danken dat Omtzigt niet vóór de verkiezingen is opgestapeld. Dan zou er van die klotenpartij nu niets meer over zijn, hetgeen een zegen voor de rest van Nederland zou zijn. Kijk, ik leg het één keer uit: de reactie van Hugo de Jonge op het OVV rapport is tekenend voor de manier waarop het CDA in de wereld staat. Het CDA doet nooit iets fout. Het CDA kan lijsttrekkersverkiezingen verneuken, kan een fractiegenoot voor teringhond uitmaken etc.. Bijbel-los-vast meent het CDA dat als ze iemand op de linkerwang slaan, diegene ze ook de rechterwang dient toe te keren.

BenZen | 17-02-22 | 23:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Cudt daar gaat mijn tientje..

hoffrevisited | 17-02-22 | 14:48
-weggejorist-
AllieWhitlock | 17-02-22 | 14:21 | 2

Het maakt mij echt geen drol uit wie wie betaalt, als het maar transparant gebeurt. Je hoeft niet bang te zijn voor vreemde inmenging bij een crowdfund actie. Mensen die Pieter stemmen geven hem ook geld. Prima, nergens sprake van verstrengelde belangen.

Sans Comique | 17-02-22 | 13:39

130k voor anderhalve? das 86k per persoon bruto per jaar. Nou beste heer Omtzigt ik doe het voor 60k.

Baksteenbakker | 17-02-22 | 13:30 | 2

Is die 60k inclusief of exclusief werkgeversbijdragen en secundaire arbeidsvoorwaarden?

Stuffed Human | 17-02-22 | 13:58

Ging er meer om dat andere mensen, ook 1 persoons zetelhouders, 5 ton krijgen.

sjef-van-iekel | 17-02-22 | 17:23

Het werkt ook omgekeerd: blijkbaar kun je een heleboel doen met 130.000 euro. Niet alles maar wel een boel.

Dan kun je de andere partijen ook navenant korten. Zeker coalitiepartijen.

Knufter | 17-02-22 | 12:59 | 1

Had D66 laatst niet nog veel meer miljoenen nodig om het aantal kamerledenmedewerkers uit te kunnen breiden?

Sans Comique | 17-02-22 | 13:41

Doneer het geld maar aan mij. Dan ga ik fulltime Omtzigt ondersteunen en op de juiste weg houden.

guldenmiddenweg | 17-02-22 | 12:51

Ok en hoe krijg ik m'n geld nu terug?

Centicuub | 17-02-22 | 12:20 | 2

Misschien Rob Jetten even oraal bevredigen achter het Centraal?

VBO_B_Niveau | 17-02-22 | 12:29

Maar ja, als Pieter nu gewoon een partij of eenmansfractie begint, dan moet het wel mogelijk zijn voor hem om leden te werven toch? En het staat die mensen dan vrij om te doneren wat zij willen, of niet?

VBO_B_Niveau | 17-02-22 | 12:15

Hoe kunnen we dan wel legaal doneren?

Antigoog | 17-02-22 | 12:15 | 1

Ik doneer niet meer .... wat een blamage dit ... geld weg

Ervaringsdeskundige | 17-02-22 | 12:32

Pieter zat natuurlijk wel dicht tegen hysterie en grensoverschrijdend gedrag aan binnen het CDA.

van Oeffelen | 17-02-22 | 12:14 | 3

Zou ik ook worden van zo'n intrinsiek clubje hypocrieten, zelfverrijkers en lobbyclubjes.

Graaisnaaiert | 17-02-22 | 12:18

@Grasnaaiert. U vergeet Eurofielen, faalhazen, dombo's, luiaards, arrogant zooitje etc

sers1 | 17-02-22 | 16:00

Werd de tent uit gepest en dat gaat aan je knagen. Over grensoverschrijdend gesproken de woedeaanvallen van Markie als iemand even een afwijkende mening heeft, compleet schuimbekkend tapijt happen en gordijnklimmen.

bijna_raak | 17-02-22 | 19:57

Lekker dan... heb wel 's leukere dingen gedaan met 25 euro's.

oplooprem | 17-02-22 | 12:06

Tijd voor een PAC of een superPAC. In NLse termen: een crowd-gefinancieerd kantoortje dat precies de ondersteuning biedt die Groep Omtzigt nodig heeft, niet door hem wordt aangestuurd, maar resultaten wel beschikbaar stelt aan iedereen die daar belangstelling voor heeft. Grote kans dat Pieter dan de eerste belangstellende is.

De Laatste Atlantiër | 17-02-22 | 12:05 | 2

Zeg maar een wetenschappelijk bureau.

hierombenikreaguurdr | 17-02-22 | 12:26

Sorry maar dit is echt complete waanzin van Pieter O. Je kunt als kamerlid niet alle wetten grondig door spitten, daarvoor hebben we taakverdeling binnen partijen. Als je partij niet groot genoeg is, zul je je moeten focussen op wat je speerpunten zijn. De kiezer moet kiezen (en krijgt ook geen anderhalve medewerker om het stemgedrag van 150 parlementsleden te analyseren) maar het parlementslid moet ook keuzes maken.

geenjagergeenneeger | 17-02-22 | 12:02 | 2

Het staat Pieter nog steeds vrij om met andere kamerleden samen te werken. Ik ben eigenlijk compleet verbaasd dat Pieter stemt op basis van de management samenvatting van anderhalve spookkamerlid. Een niet gekozen ambtenaar

geenjagergeenneeger | 17-02-22 | 12:06

De crowdfund komt niet van Pieter
De kiezer heeft gekozen
Hij focust zich op speerpunten
Hij werkt samen met andere Kamerleden/partijen

Maar goed, ik begrijp dat O niet jouw politicus is. En dat is prima.

Duwbak_Linda | 17-02-22 | 12:18

Onze regering doneert wel Aan Unilever en Shell.

Piet Karbiet | 17-02-22 | 12:00 | 4

Zijn niet eens meer Nederlandse bedrijven.

Diederik_Ezel | 17-02-22 | 12:10

en vluchtelingenwerk..........

vranac | 17-02-22 | 12:21

Het is allemaal geld van de mensen die wel belasting moeten betalen.

voldemort | 17-02-22 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
litebyte | 17-02-22 | 11:55 | 3

@Van Rossem
Sowieso denk ik dat geld niet uitmaakt voor het werk van Pieter. (Ja het kost centen, klopt) Ik denk dat Pieter hetzelfde werk leveren kan zonder veel geld.
Echter, steun, stemmen, 'reclame', verslag van zijn werk. Daar heeft Pieter meer aan. En dat, beste Bart, doen jullie goed. Blijf er vooral bovenop zitten.

grapo | 17-02-22 | 11:53 | 1

Ondanks het feit dat er aan mij niets christelijks is, en ondanks het feit dat ik ongeveer net zo links als rechts ben, en meer heb met het liberalisme of sociaaldemocratie dan ik heb met het conservatisme, ben ik er stellig van overtuigd dat Pieter Omtzigt op dit moment de beste Premier voor Nederland zou kunnen zijn. Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met Joris en Joris met mij geloof ik, maar dat komt dus gewoon door alle ruis op de verbinding, want ik denk dat iedereen die hier reaguurt en stukjes schrijft het er wel over eens is dat Nederland toe is aan verandering. Misschien niet alleen het één of het ander dat overheerst, maar dat het gelijk eerder ergens in het midden ligt, en ik denk dat Pieter Omtzigt iemand is die dat begrijpt. Ik verdenk hem wel van goede bedoelingen, zeg maar.

VBO_B_Niveau | 17-02-22 | 12:28

Sja, het is wel weer vrij duidelijk. X66 is een partij waar 2 soorten mensen op stemmen; Mensen die graag willen deugen maar te lui zijn om de theoretische lulpraatjes en het daadwerkelijke stemgedrag- en bestuursbeslissingen niet volgen en mensen die intrinsiek kwaadaardig zijn. Meer smaken zijn er niet.

Graaisnaaiert | 17-02-22 | 11:51

Bosma zegt: " D66 heeft de verkiezingen gekocht". Dat is typisch PVV geleuter. Alsof je stemmen kunt kopen. Laten we zeggen het heeft vast wel geholpen. Maar er is niets stiekem aan geweest. Of het wenselijk is dat partijen (veel) geld kunnen krijgen van externe partijen, dat is een vraag. Ik zou zeggen: Niet wenselijk.

Maar laten we nou elkaar nou geen mietjes noemen: Vrijwel alle partijen ontvingen donaties. Misschien baalt Bosma dat de PVV minder geld kreeg, maar ook de PVV ontving een behoorlijke donatie (overigens WEL stiekem) joop.bnnvara.nl/nieuws/pvv-ontving-en....

Bosma hoeft dus niet zo hypocriet te zijn.

En al helemaal niet: GS wilde een GoFundme actie opzetten, dus wat moet je dan nog met een afzeikstukje tegen een partij die een donatie ontving? Is dat eeeeh, erg consequent?

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 11:51 | 10

@Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 12:03:
Verander anti-moslim club in islam-kritische club en het klopt. Stop met framen van mensen die kritisch naar de islam kijken.

sinar3 | 17-02-22 | 12:15
-weggejorist-
voldemort | 17-02-22 | 12:32

@sinar3 | 17-02-22 | 12:15: en verander islam naar EU, dan blijft het nog hetzelfde.
Of naar "immigratie", of naar "klimaat" of naar "toeslagen" of "belastingdienst" of "NPO".
Kritisch zijn op wat dan ook, wordt meteen afgestraft.

boerk | 17-02-22 | 17:15
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Arendsoogje | 17-02-22 | 11:45 | 20
▼ 20 antwoorden verborgen

Maaruh het mag dus niet? Naar één persoon mag wel een donatie geven. Nou dan doneren we toch aan de organisator van de actie. Die mag er mee doen wat ze wil. Dus ik zie net in waarom zij dat niet als privé persoon mag doneren aan omtzigt

peterdh | 17-02-22 | 11:44 | 2

Komt de belastingdienst dan niet een flink deel van het geld afpakken?

sinar3 | 17-02-22 | 11:51

@sinar3 | 17-02-22 | 11:51: ja geschenkbelasting, inkomstenbelasting, kortingen op duizend verschillende toeslagen, etc. etc.

Hadena | 17-02-22 | 11:56

Stelletje klunzen ........ hoe krijg ik de donatie terug?

Ervaringsdeskundige | 17-02-22 | 11:43 | 2

Niet.
Lees de kleine lettertjes.
Die wordt geschonken aan een goed doel.
KOZP of ANTIA, u mag kiezen.

Kapitein Sjaak Mus | 17-02-22 | 11:50

@Kapitein Sjaak Mus | 17-02-22 | 11:50:

Ok ...... dit was dus de laatste keer !!

Geenstijl doe je werk eens goed voordat je dit soort links het web op gooit !!

Ervaringsdeskundige | 17-02-22 | 11:53

Dan in natura!
Vrijwilligers die hem ondersteunen.

laurentius | 17-02-22 | 11:43 | 2

Viespeuk.

Sjeintje | 17-02-22 | 11:57

Ja, bij die 347.000 stemmers zitten toch wel wat knappe koppen met te veel vrije tijd?

Piet Karbiet | 17-02-22 | 12:09

Wil Omtzigt dit geld wel aannemen?

Waar komt dit initiatief vandaan?
Het lijkt toch wel wat op verkapte stoelpotenzagerij.

AdvocatusDiaboli | 17-02-22 | 11:41

Kartel spion Pieter Omtzigt? Nee dank u. Doneer beter aan de echte strijders van de PVV

wolftour | 17-02-22 | 11:41 | 2

Je kunt ook je geld in het water gooien, dan zie je het tenminste nog zinken.

Kapitein Sjaak Mus | 17-02-22 | 11:51

Nou nee. Die padjakkers en kermisklanten zoeken het zelf maar uit.

van Oeffelen | 17-02-22 | 12:08

Hee GS, gofundme is mij een brug te ver. Straks blokkeren ze de actie en storten ze de donaties op de rekening van een goed doel naar hun keuze c.q. D66.

Waarom niet een donatie aan GS Magenta zoals gebruikelijk? Jullie vertrouw ik wel.

Professor Superhirn | 17-02-22 | 11:40 | 3

Wij zijn deze actie niet gestart. En naar nu blijkt, kan het zelfs niet eens op deze manier. Wisten wij veel in een land waar iedereen en z'n techmiljoenen partijen kan kopen.

Van Rossem | 17-02-22 | 11:43

@Van Rossem | 17-02-22 | 11:43: Omformuleren, naar privé laten gaan of een andere constructie idd. Zoals ik net in een overleg hoorde, en het verdient eigenlijk een wandtegel vind ik: soms win je, soms leer je. In mijn mening zijn jullie gewoon in het proces van zowel als ook, op lange termijn, en dus heel goed bezig.

anja | 17-02-22 | 11:50

@Van Rossem | 17-02-22 | 11:43:
Jaja, wij van Ons Soort Mensen willen natuurlijk wel voorkomen dat zo win mogelijk sponsorgeld ongewenste meningen bereikt.

Graaisnaaiert | 17-02-22 | 12:05

Oeps! Er was al een heel donatiegolfje ontstaan zie ik.

Jahallo17 | 17-02-22 | 11:39

GoFundMe en niet direct? Ik wacht wel tot ik direct kan doneren en via een fatsoenlijk platform.

Mirwits | 17-02-22 | 11:37 | 1

Dat je kan zelf het bedrag opgeven water je aan gofundme geeft. Dat mag ook 0 euro zijn.

peterdh | 17-02-22 | 11:39

Als Pietertje een fatsoenlijke seculiere!!!!!rechtse partij begint zonder ondersteuning van sprookjesfiguren in de hemel ben ik de eerste die lid wordt en sponsored

Habe das Gewust | 17-02-22 | 11:35 | 1

Pieter is een gelovig mens (gelovig en religieus zijn 2 verschillende dingen) en dat is zijn fundament. Pieter begint dus geen seculiere rechtse partij. Op de SGP na is de 2e kamer links, progressief en vooruitstrevend. En seculier, zo niet in naam, dan wel in de praktijk.
Het is verbazingwekkend waar deze seculieren allemaal in geloven.
En ze zijn diep diepgelovig en recht in de leer.

Arachne | 17-02-22 | 22:51

Leuk allemaal die sympathie voor Omzigt, maar ik krijg nou niet het idee dat hij "de redder des vaderlands is"

johnyl | 17-02-22 | 11:35 | 4

Maar hij biedt wel een realistische middenweg tussen het hedendaags bestuur en wat het zou moeten zijn. Een eerste kansrijke stap in de goede richting.

Professor Superhirn | 17-02-22 | 11:43

Hij levert zijn bijdrage. Is dat niet genoeg?

'De' Redder' dat is meer iets voor totalitaire types.
Adolf, Jozef of Zedong.
Of misschien in een Khadaffi of Bolsonaro of Erdogan. Voor zover die belangstelling hebben voor hun bevolking in plaats van alleen zichzelf.

AdvocatusDiaboli | 17-02-22 | 11:45

Hoeft niet heeft enig fatsoen als een van de weinigen. Bovendien wil Markie hem wegwerken wat een goede aanbeveling is.

bijna_raak | 17-02-22 | 20:03
▼ 1 antwoord verborgen

De vraag is natuurlijk wat BBB met de poen doet. Het lijkt er niet op dat zij een uitgebreide staf heeft. Die half miljoen gaat gewoon in de kas voor wat anders.

En waarom zou Omtzigt minder krijgen? Dat is wat onwaarschijnlijk. BBB is zelf zo in de kamer gekomen en de Haan is gewoon de partij en de rest is afgehaakt.

Duidelijk dat die stemmen niet van hem waren en dat hij wonderbaarlijk zonder partij wel vijf zetels voor zichzelf zou hebben. De mensen hadden niet op hem gestemd wanneer hij niet

AntiZanicz | 17-02-22 | 11:35 | 3

Zelf halverwege tot beter inzicht gekomen zodat je maar ophield met tikken?

Muxje | 17-02-22 | 11:39

lid was geweest van CDA

AntiZanicz | 17-02-22 | 15:08

Omtzigt bevestigt hier wat ik al een lange tijd zie: we hebben geen volksvertegenwoordigers, maar partijvertegenwoordigers. Zolang je doet wat de partijbobo's zeggen, kan je zoveel schijt aan het volk hebben als je wil.

Battery!!! | 17-02-22 | 11:34 | 5

@Piet Karbiet | 17-02-22 | 11:58: Hoe maakt dat een systeem met partijen "in strijd met de grondwet"? Er staat niet dat partijen verboden zijn, en het woordje "ruggespraak" is jaren geleden al uit de grondwet gehaald; de zin "kamerleden stemmen zonder last of ruggespraak" suggereerde dat een kamerlid niet met zijn partij zou mogen overleggen.

Muxje | 17-02-22 | 12:04

@Muxje | 17-02-22 | 12:04: Als ze nu wat anders stemmen dan Rutte wil hangt hij scheldend aan de telefoon volgens Dales.

voldemort | 17-02-22 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Done. 10 euro.

appelboor | 17-02-22 | 11:34

Ik wil best doneren maar dan niet via zo'n vaag platform wat er zelf ook weer een deel vanaf snoept. Is er niet een Groep Omtzigt bankrekening oid?

Graaisnaaiert | 17-02-22 | 11:30 | 5

He kan als je doneert het bedrag dat je aan gofundme geeft zelf bepalen. Datum mag ook 0 euro zijn.

peterdh | 17-02-22 | 11:40

GoFundMe kan voor mij aan de hoogste boom na wat ze FreedomConvoy2022 Canada hebben geflikt.

Zet aub een 2de inzamelactie op, ik wil graag doneren maar niet via GoFundMe.

Sjeintje | 17-02-22 | 11:54

@VP732 | 17-02-22 | 11:38:
Klopt, zag ik ook, maar het bankrekeningnummer van die stichting zal daarmee wel te achterhalen zijn.

Graaisnaaiert | 17-02-22 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch is het niet goed dat politieke invloed ontstaat onder invloed van geld.

Het klinkt democratisch omdat het over crowfunding gaat, maar dat is het niet.
Democratie gaat over een enkele stem.
Donatie gaat over meer invloed als je meer geld hebt.

Natuurlijk is dat er al.
We hebben (super)rijke lobby's, grijze corruptie, echte corruptie, belangen van enkelen met geld tegenover belangen van velen zonder geld, juridische beperkingen van burgers t.o.v. bedrijven. Als de Shell iets wil bij een overheidsorgaan trekken ze een blik juristen open. Als een groep burgers iets wil, kunnen ze wel even wachten.

Wat ze moeten doen is die regeling veranderen. Omtzigt is met 4-5 voorkeurs zetels, maar waarschijnlijk eigenlijk meer, vertrokken. Dan moet de financiering vergelijkbaar zijn, om zijn democratisch, door de kiezer gekozen effect, te hebben. Dat is nu niet zo. Eigenlijk is dat ondemocratisch.

Maar op basis van stemmen, niet op basis van donaties.

AdvocatusDiaboli | 17-02-22 | 11:29 | 4

Dus je hebt net als ik 10 euro gedoneerd?

CamaroHans | 17-02-22 | 11:35

...Als de Shell iets wil bij een overheidsorgaan trekken ze een blik juristen open...

Als Shell iets wil, dan bellen ze de premier. En de fractievoorzitters.
De kiezer kan Rutte niet wegstemmen, Shell kan hem uitgummen.

Arachne | 17-02-22 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

#gofundmetoo

Mr_Natural | 17-02-22 | 11:29

Gedoneerd!

eurojojo | 17-02-22 | 11:29

Weg met die fundraiser bedrijven. Je kunt het toch ook direct storten?

Hadena | 17-02-22 | 11:29 | 1

dat mag helemaal niet. bovendien is dat fiscaal ook een probleem.

AntiZanicz | 17-02-22 | 11:40

Wat is er mis met gofundme? Ik lees heel wat negatieve reaguursels mbt het platform. We kunnen toch ook gewoon direct naar de stichting geld overmaken?

John McClane | 17-02-22 | 11:26 | 3

Gofundme doet gretig mee met de links-radicale fascistische cancel cultuur.

DePsych | 17-02-22 | 11:28

@DePsych | 17-02-22 | 11:28:
Reden voor mij er niet aan mee te doen. Zelfde geldt voor de postcodeloterij en al die andere loterijen.

sinar3 | 17-02-22 | 11:29

Gofundme heeft het geld wat verzameld is bij de Canadees truckers bevroren en wilde het aan andere 'goede doelen naar eigen inzicht' gaan uitkeren. Dan heb je afgedaan als platform dat in staat is geld te beheren, en dan moet je schoenen gaan verkopen ofzo m

peterdh | 17-02-22 | 11:30

Ik heb de lijst van donateurs eens bekeken. Er wordt veel keer gedoneerd door mevrouw of meneer "Anynymous". Ik mis echter de namen rutte, hoekstra, kaag en segers.

pa_niek | 17-02-22 | 11:25 | 1

Die doen Gofundme elders.

Mariner | 17-02-22 | 11:40

Gofundme sucks. Maar toch gedoneerd, let er wel op dat als je dat doet dat er standaard een fooi voor gofundme aan staat. Die kun je naar 0 schuiven, hopelijk kost mijn donatie dan ook geld voor Gofundme

DePsych | 17-02-22 | 11:24

Kun je niet gewoon direct overmaken naar die stichting? Weinig sympathie voor dat gofundme platform.

C1O2 | 17-02-22 | 11:23 | 1

Ja GS plaats even een linkje naar de bankrekening van de omtzigt stichting

ikworstelengadouchen | 17-02-22 | 11:26

Ik wacht op de GS fundraiser website.. ga mijn vingers niet branden aan GoF*ckMe..

WellusNietus | 17-02-22 | 11:23

Deze steun ik wel. Succes Pieter! Wees die luis in de pels!

NaughtiusMaximus | 17-02-22 | 11:23

GoFundMe? Dacht 't niet!

Ir. Hak | 17-02-22 | 11:21 | 2

Met die andere,'GiveSendGo', gaat het helaas ook niet zo best. Was blijkbaar te succesvol tegen 'the powers that be' (met truckersprotest) dat een dolgedraaide linkse malloot de boel heeft gehackt en alle data van donateurs door de MSM met graagte op de interwebs is gepleurd.

Hendrik Zeevaarder | 17-02-22 | 11:25

@Hendrik Zeevaarder | 17-02-22 | 11:25:
...een dolgedraaide linkse malloot de boel heeft gehackt ...

Tuurlijk, een dolgedraaide beschikt vanzelfsprekend over de middelen en de kennis om dit te doen.

Arachne | 17-02-22 | 22:42

Go go go

Nico1000 | 17-02-22 | 11:21

Volksvertegenwoordigers moet je steunen.
Ruggegraatloze coalitiesteunende jaknikkers niet.

van stampij | 17-02-22 | 11:20
-weggejorist-
Okami | 17-02-22 | 11:20 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik wacht wel op de collectebus.

dathoujetoch | 17-02-22 | 11:19

*BREAKING NEWS*
Minister Kaag gaat de bankrekening bevriezen van iedereen die €25,- of meer heeft gegeven aan ondersteuning voor Pieter Omtzigt.

Guusje Nadorst | 17-02-22 | 11:19 | 3

Nergens voor nodig. Gofundme blokkeert het zelf, en deelt het vervolgens uit aan goede doelen. Zoals Antifa en BLM.

marcoplarco | 17-02-22 | 11:20

Wie Kaag sponsort sponsort zijn eigen beperkingen, verhoging van zijn rekeningen, verkleining van zijn leefomgeving, in short de vermindering van kwaliteit van het eigen leven.

Graaisnaaiert | 17-02-22 | 12:18

Mensen die ruim 1 ton per jaar verdienen crowdfunden? Nee.

R.F.Pickering | 17-02-22 | 11:16 | 7

Misschien even leren lezen en nadenken.
130k voor 1,5 FTE.
En je bent bekend met het verschil tussen bruto-bruto (brutoloon plus werkgeverslasten) en netto?
Kennelijk niet.

Tapu | 17-02-22 | 11:30

Omtzigt staat er voor zuiver en eerlijk bestuur. Als een van de weinigen in de Kamer. Dat hij uw agenda niet uitvoert is van ondergeschikt belang. Alleen al vanwege mijn eerste zin verdient die man een permanente plek in de kamer.

Graaisnaaiert | 17-02-22 | 12:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Done. Hup roze leger!

Boetsj | 17-02-22 | 11:16

Nou dan wacht ik nog even op een GO van ons Pieter.

Duwbak_Linda | 17-02-22 | 11:15

Op Gofundme? Jammer maar helaas.

marcoplarco | 17-02-22 | 11:14 | 1

*Schudt met crypto-beursje*

kapoerewiet | 17-02-22 | 11:16

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen