Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Miljardair geeft 1 miljoen euro aan campagne D66

En 3,5 ton aan de Dierenpartij

In Nederland kun je alles worden. Techmiljardair bijvoorbeeld, zoals Steven Schuurman. Je kunt dan heel veel geld (echt heel veel, red.) verdienen door met Elastic software te bouwen zodat Mark Zuckerberg sneller door de Facebookdata van Henk en Ingrid kan zoeken en daarna kun je een miljoen euro aan D66 en 350.000 euro aan de Partij voor de Dieren doneren. Dus nu mag D66 tegen ongelijkheid en privacyschending strijden met een miljoen aan bloedgeld op zak. Misschien gaat Sigrid Kaag het BING weer inhuren voor een foponderzoek over hoe het integer is om zomaar een miljoen euro in je sneaker gestopt te krijgen door een SoftwareSinterklaas, maar dat zal wel niet. Nieuw leiderschap!

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het al buitengewoon storend dat de zgn “grote partijen” meer aandacht krijgen dan de beginners en nu maakt deze punnik het toch al ongelijke speelveld nog eens wat meer ongelijk op een a-democratische manier. Is-tie hekemaak belazerd!

Bij D66 heeft KaagPlaag het over kansengelijkheid, maar kennelijk nu even niet, wegens het eigen voordeel. Maar het maakt pregnant duidelijk hoe deze lobbyclub er eigenlijk over denkt!
Zum kotzen!
Idem Partij voor de Dieren. Terugbetalen!
Zum Kotzen!

Nederland is al lang een oligarchie en nu wordt het democratisch (sic) proces nog meer aangetast. Hé Schuurman, laat dat!
Moest bij wet verboden zijn! EvocatuS
PS
Had Facebook als klant, nou dan ben je bij voorbaat al onbetrouwbaar!
Gadverdamme!
.

Evocatus | 05-03-21 | 01:07

Dus, D66 is gekocht en betaald. En we hebben de prijslijst.

Arachne | 04-03-21 | 23:34

Het zou meer nieuws zijn als miljardairs ineens niet aan globalistische partijen geld zouden doneren.

unshift | 04-03-21 | 19:20

Als je rijk bent kun je politiek beïnvloeden.

Patatter | 04-03-21 | 19:12

Geld, macht, corruptie, '66. En mensenhaat. '66 de mensenhaters.

Cepalislam500mg | 04-03-21 | 18:39

Amerikaanse praktijken. Hier heb je een miljoen, nu ga je mijn programma uitvoeren. Politiek gedreven door grote bedrijven.

Gomezlopez | 04-03-21 | 17:24 | 2

Dit.

Rechtsdraaiend | 04-03-21 | 18:13

Precies dit.

Stijlicoon | 04-03-21 | 18:22

Zojuist zag ik het spotje van mevrouw Kaag. Ze praat als een koningin en heeft goed naar House of Cards gekeken.

Ze is echt enorm gemaakt.

Roos | 04-03-21 | 17:08 | 2

Doel van Kaag is de great reset en buildback better. Dus opheffing van Nederland en de Nederlanders omvolken.

Cepalislam500mg | 04-03-21 | 18:41

Samen met VONK noordeuropa de schulden van zuideuropa overnemen.

WieboWW | 04-03-21 | 20:07

Ach ja, niet mijn partij. Maar waar komt t geld van de VVD vandaan? Van FvD? Ook niet van henk en ingrid die met de pet langsgaan hoor. En neem Greet. Die krijgt de miljoenen uit de US of A.

JB86 | 04-03-21 | 16:07 | 1

Open de deuren naar de financiering van partijen en plotseling begrijpen we dat een deel van de standpunten in partijprogramma’s gekocht zijn. Ik weet niet wat ik erger vind. Die corruptie, of het feit dat het overgrote deel van Nederland er niets mis mee lijkt te vinden, en gewoon op die partijen (en die gang van zaken) blijft stemmen.

GizzleMolby | 05-03-21 | 05:20
-weggejorist-
nsfl | 04-03-21 | 15:48

Hoorde net op radio totaal geen kritische kanttekening. Indien PVV of Gvd de geluksvogels waren was het een tsunami van kritiek geweest. Strekking zou Inmenging van grootkapitaal in politiek en ondemocratisch tendensen en maar nu zwijgt MSM.

WieboWW | 04-03-21 | 15:01 | 1

Geen onzin verspreiden nu. De NOS, Ad, Parool, WNL en anderen hebben erover gepubliceerd.

GizzleMolby | 05-03-21 | 05:22

Ik weet niet wat ik enger moet vinden; die die donatie aan D66 of aan dat heel enge clubje van linksextremistische vegan Zevendedagsadventisten. Er moeten wel wat draadjes loszitten bij die miljardair...

Nederlanddraaitdoor | 04-03-21 | 14:37

Wel meer waard dan een appartement in Scheveningen?

Mart6037 | 04-03-21 | 14:24 | 1

Ho ho ho... dat is een privé aangelegenheid. Gewoon een goede vriend die je een paar ton schenkt. Gewoon even wegkijken

Rechtsdraaiend | 04-03-21 | 18:15

Voor dat geld had de deugbaard een heleboel tropisch regenwoud kunnen kopen om van de ondergang te redden, en hij had de lokale economie daar er mee kunnen ondersteunen. Dan had hij direct iets voor het klimaat gedaan.

CupDCake | 04-03-21 | 13:54

Op fake news kanaal komt een item voorbij over het Chinees parlement. Zelden zo weinig diversiteit gezien, allemaal Chinezen! Ik vind dat Sigrid daar eens iets aan moet doen, is toch een voornaam handelspartner van ons. Dus meer diversiteit moet afgedwongen worden.

WibionFire | 04-03-21 | 13:33

Hahaha. En jullie dachten dat ze gefinancierd werden door George $oros.
Ook.

wapster | 04-03-21 | 13:20 | 1

Steven Soros met één eigen ANBI.

stadsie | 04-03-21 | 14:51

Dilemma: Wat heb jij liever miljonair en een EQ (niet verwarren met IQ) van bijna 0 (anders kan het simpelweg niet dat je überhaupt een donatie overweegt aan D66, laat staan ook nog echt doet) of een gemiddeld EQ en maandelijks netjes nipt de eindjes aan elkaar kunnen knopen?

Boris die Sauertopf | 04-03-21 | 13:04 | 1

Als je miljardair bent, kun je je eigen wereld altijd precies zo inrichting zoals jij dat wil. Dus hij heeft van de negatieve gevolgen van links beleid toch geen last.

Het brein erachter | 04-03-21 | 13:31

Is dit een gevalletje : ‘hier heb je een euro , kun je ergens anders gaan staan met je accordeon?’

Ambiorix | 04-03-21 | 13:00 | 2

Jawel hoor, En dan speel ik speciaal voor jou een speciaal liedje.

SaintNick | 04-03-21 | 14:53

Ojee, ergerlijk.

van Oeffelen | 04-03-21 | 18:54

Geen groter bedrijfsmodel dan klimaat. Want we doen het allemaal voor mama Aarde. Kuch

Cannabooze | 04-03-21 | 12:49 | 1

Precies, iets Groens verzinnen als het ook nog eerlijk en verbindend is, kassa la maar komen die subsidies uit 070 en Brussel.

Uw Verzekeringsadvis | 04-03-21 | 13:21

D666 staat boven de wet. Arrogante club en enge mensen

Eddy67 | 04-03-21 | 12:48

En Trump is corrupt, want die laat geld in de kas van de republikeinen storten aldus '66 en Alexander P. Neem aan dat justitie hier wel een vooronderzoekje naar doet.

TheseDays00 | 04-03-21 | 12:32

D66... Pechthold... Penthouse.... Hoe zat 't ook alweer met giften aan D66... Enge shit hier in Nederland BAH!

Sfeerbeheer | 04-03-21 | 12:29

Hardstikke mooi. Nu ga ik nóg niet op mevr. Kaq stemmen. Het aantal '66 stemmers daalt, iedere keer dat Kaqmadam op de buis is geweest, dus hopelijk kopen ze er veel zendtijd mee.

vladimirows | 04-03-21 | 12:26

Ben benieuwd wat hij nou precies heeft gekocht voor een miljoen.

Carlos_I | 04-03-21 | 12:23 | 3

NPO zendtijd wellicht?
Of misschien een paar rechters.

jemagookniksmeer | 04-03-21 | 12:53

Anti mobiliteit, thuiswerken (lees software) en socials als enige opties.

Canis.bonus.es | 04-03-21 | 13:07

Misschien iets van "kom svp niet aan mijn verdienmodel"?

SaintNick | 04-03-21 | 14:53

Als ie toch aan het strooien is: ik ken nog een Voedselbank...

Dubbelepunthoofd | 04-03-21 | 12:23

Zijn software draagt indirect bij aan de vervuiling van de aarde. Dus een soort van afkopen van een slecht geweten?

Raspatat | 04-03-21 | 12:08

Dat soort dingen gebeuren alleen in Amerika.

inCol | 04-03-21 | 12:07

Eén keer een beetje handig geweest, klein beetje geld verdiend. Dat kan, maar als je daarna jezelf laat inpakken door D'66 dan is het snel met je gedaan. Bij de Voormalige Democraten zitten verlopen journalisten en kroegbazen die vinden dat de sociale uitkeringen omhoog moeten zodat de kiezers (als de Corona voorbij is) weer ruimschoots naar het café toe kunnen. Bij D'66 vindt men ook rechters die vinden dat kleine crimineeltjes al voldoende gestraft zijn omdat zij tot de misdaad zijn gekomen. Als iemand een miljard heeft dan heeft hij DUIZEND mensen één miljoen uit de zak gepraak, of één MILJOEN mensen duizend Euro lichter gemaakt. Een ding is zeker, binnen afzienbare tijd gaat een van die duizend of een van dat miljoen praten en dan horen we hoe het echt zit.

vanhetgoor | 04-03-21 | 12:04 | 1

Beste vanhetgoor,

Moet u even ernstig beknorren!
Potverkaatje wilt u die apostrof weglaten?
D’66 was een heel andere partij dan het huidige D66.
Pietsie opletten. Dank u. Evocatus

Evocatus | 05-03-21 | 01:13

Zijn geld, zijn beslissing! Het gebeurt openbaar kunnen vvd en pvv voorbeeld aan nemen.

Roorda van Eyssinga | 04-03-21 | 11:59 | 4

Het gebeurt in het openbaar omdat hij dat wil, dit is effectiever dan een duur "marketingbureau" vol met tuthola's en sjokertjes in te huren.

van Oeffelen | 04-03-21 | 12:14

Waarschijnlijk ging het geld anders voor een flink deel naar de fiscus?

Canis.bonus.es | 04-03-21 | 13:09

Gewoon verplichting van elke partij om dit te melden dus lul niet dat uw d66 integer is.

WieboWW | 04-03-21 | 20:08
▼ 1 antwoord verborgen

Met zo'n persoonlijk vermogen had ik hetzelfde gedaan, maar dan om Groenlinks compleet voor paal te laten staan.

Hetkanverkeren | 04-03-21 | 11:59 | 1

GroenLinks, dat was vroeger toch de Communiste Partij? Zouden ze het geld direct onder alle partijen verdelen...?

Rechtsdraaiend | 04-03-21 | 18:12

Dat is nou MVO: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Nichtsneues | 04-03-21 | 11:56 | 1

Nee, dit is aandachttrekken.

van Oeffelen | 04-03-21 | 12:15

Gates jr?

Ad1617 | 04-03-21 | 11:56

Ik vind een mln voor een rouwkrans een beetje prijzig....... maar voor de mensen achter de schermen die al lang de baantjes verdeeld hebben?
Een invalideauto voor Pechthold bijvoorbeeld.....

J.Thee.Cohen | 04-03-21 | 11:56

Politiek dwingend sturende weldoener?

Phantomas | 04-03-21 | 11:51 | 1

Weet je wie nog meer de initialen S en S heeft?

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:52

Hij zal wel een miljoen belasting moeten betalen en dekt dit af door een miljoen te schenken. Moet ie maar 2 ton betalen, slimme gast is het.

Gokmaar | 04-03-21 | 11:50

Na dit bericht heb ik zojuist een donatie (weliswaar serieus bescheidener dan 1 miljoen) gedaan aan St. Vrienden van de PVV.

discriminazie | 04-03-21 | 11:47 | 4

En bedankt nog.
Lekker bier van gekocht.

Ruimedenker | 04-03-21 | 11:52

Dat gaat rechtstreeks naar GS. Tenminste, ik neem aan dat GS betaald wordt voor de dagelijkse ‘PVV is goed en de rest is kut’ reclame.

E2 | 04-03-21 | 12:59

@E2 | 04-03-21 | 12:59: Je moet je clientèle bedienen: mensen komen hier om bevestigd te worden in hun wereldbeeld: je wilt niet dat ze al te hard weglopen. Bovendien houdt GS de meest extreme gekkies binnenboord door erop te wijzen dat geweld en bruine denkbeelden (Baudet) toch een brug te ver zijn. GS vervult dus een nuttige maatschappelijke functie?

cugel | 04-03-21 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker met 1 miljoen voor God spelen en de wereldthermostaat effe naar beneden regelen. Manmanman

Acidstain | 04-03-21 | 11:47 | 1

Het gaat hem om de publiciteit. Dit is effectiever dan via een marketingbureautje.

van Oeffelen | 04-03-21 | 11:51

Kijk, die Steven Schuurman heeft het hart op de rechte plaats! Ook al zijn er websites vol klimaatontkenners hij, als technisch onderlegd ondernemer, waar ze hier op GS toch de grootste bewondering voor zouden moeten hebben, doet wat voor ons nageslacht in plaats van zitten zeiken op internet!

cugel | 04-03-21 | 11:46 | 2

Wat dan?

jemagookniksmeer | 04-03-21 | 12:55

@jemagookniksmeer | 04-03-21 | 12:55: Zorgen dat er gekeken wordt naar hoe we dit probleem op kunnen lossen. Er zijn namelijk andere partijen die liever hun kop in het zand steken, want dit zijn inderdaad geen leuke keuzes waarvoor we gesteld worden.

cugel | 04-03-21 | 13:20

Die miljardair is niet door puur geluk zo rijk geworden. Hij weet hoe de hazen lopen in NL. D66 is de partij van de kaste van Beleidsmedewerkers op de ministeries. De kaste waar de echte macht ligt. Net zoals bij de priesterkaste in de middeleeuwen

BASinnic | 04-03-21 | 11:44 | 5

Ik had juist het idee dat dat vooral Groen Links is, maar kan er naast zitten.

Heeft u onderzoekgegevens of is het uw eigen gedachte?

Roos | 04-03-21 | 11:49

Nee, nooit.

uisge baugh | 04-03-21 | 11:50

Kleine steekproef: Vijlbrief en van Huffelen hebben allebei een lange loopbaan als ambtenaar gehad. Waarom niet top fiscalisten uit de private sector gevraagd? Of 1?

BASinnic | 04-03-21 | 21:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Dan zal D66 idd privacy gaan doen in de nieuwe regering.

zokanhetookja | 04-03-21 | 11:43

Techmiljardair: "Mensen zijn net computers, ook als ze zijn afgeschreven zitten er nog nuttige onderdelen in. Zo kan je de grafische kaart of de netwerkkaart altijd nog overzetten naar een andere computer (mens) voor een upgrade"

Osdorpertje | 04-03-21 | 11:40 | 5

Past prima bij die wet van Pia.

discriminazie | 04-03-21 | 11:48

@Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:47:
Je kan een monitor aansluiten, maar je kan geen spelletjes spelen.
Maar als je computers upgrade met onderdelen uit oude computers mag je geen hoge eisen stellen. Met je Pia Dijkstra computer.

Osdorpertje | 04-03-21 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zal zich nooit een miljardair melden om D66 te steunen omdat hij voor de gekozen burgemeester, of voor het bindend correctieve referendum is.

J.P.Drapeau | 04-03-21 | 11:39 | 1

Omdat miljardair rijker willen worden en hun investeringen beschermen door een vriendelijke overheid te installeren die ook hun belangen vertegenwoordigt en waar ze invloed op uit kunnen oefenen, in ruil voor wat kruimels. Daar past democratie nou net niet bij.

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:45

"Someday, and that day may never come, I will call upon you to do a service for me. But until that day, accept this just as a gift on my daughter's wedding day."

BASinnic | 04-03-21 | 11:39

Van Oef krijgt ook vaak de vraag: maar van Oef wat doe jij nou de hele dag met al die tijd en die vrijheid? Wat van Oef niet doet is zomaar geld geven aan politieke partijen. Dat is wel erg plat en vaak ook niet integer bedoeld. Voorbeeldje: afgelopen maandag belde Gianpaolo uit Lugano met een dringende vraag aan van Oef om te komen helpen in een geval van echtscheiding, het huis moet verkocht worden, de man van het koppel is er al met de kinderen vandoor naar Italië. Enfin, long story short, dit weekend zit van Oef weer aan de boorden van het Ceresio om te kijken wat we kunnen doen, waarschijnlijk neemt van Oef dat huis even, of voor langer, in eigen beheer zodat de mensjes door kunnen met hun leven en niet aan een of ander staatsinfuus moeten in afwachting van een koper voor hun huis. Kijk, dan doe je wat goeds. Van Oef houdt er niet zo van om in een kringetje proleterige geldschieters van een politieke partij met een stelletje dikbuiken aan de bar een bitterbal te snaaien. Dat is waste of time.

van Oeffelen | 04-03-21 | 11:35 | 15

@Graaisnaaiert | 04-03-21 | 12:40: de beste en enige cigarbar heeft het Parco Paradiso hotel met de captain's deck bar. In Lugano-Paradiso is ook de funiculaire naar de Salvatore.

van Oeffelen | 04-03-21 | 12:46

@van Oeffelen | 04-03-21 | 12:46:
Dat ziet er imposant en exclusief uit, Van Oeff. Niet voor mijn portemonneetje maar om er even wat te drinken ter nagedachtenis aan tante is het een prima stop. Thanks voor de suggestie.

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 12:51

@Graaisnaaiert | 04-03-21 | 12:51: het is dichtbij de stad en vanwege de enige cigarbar vaak door van Oef gefrequenteerd, maar het liefst zit van Oef bij de mensen van resort Collina d'Oro in Agra. Lekker rustig.

van Oeffelen | 04-03-21 | 13:29
▼ 12 antwoorden verborgen

Altijd nog beter dan door Russen en/of Israëliërs gefinancierd worden en daar niet transparant over zijn.

Capt. Iglo | 04-03-21 | 11:32 | 2

Ik word door een Russin erotisch gefinancierd. En het bevalt mij prachtig. Ik kan niet transparant genoeg zijn.

Red shirt | 04-03-21 | 11:39

@Red shirt | 04-03-21 | 11:39:

Inderdaad onze vrouwen zijn fantastisch!
Houdt u de 8ste wel in de gaten?
Succes. Evocatus

Evocatus | 05-03-21 | 01:32

Fortuyn was destijds iets te close met een bepaald type vastgoedjongens. Daar was toen terecht kritiek op.

J.P.Drapeau | 04-03-21 | 11:29 | 3

De man heette Fortuin.

Red shirt | 04-03-21 | 11:32

@Red shirt | 04-03-21 | 11:32: Professor Pim.

van Oeffelen | 04-03-21 | 11:36

@Red shirt | 04-03-21 | 11:32:
Neen. Fortuijn, bij de burgerlijke stand.

J.P.Drapeau | 04-03-21 | 11:41

Zoveel goede doelen om geld aan te geven als het om klimaat of duurzaamheid gaat. Of stop het geld in startups. Maar dit is deugen met een grote D, van D66. Wel slim om PvdD erbij te slepen, zo kan hij nog volhouden dat het hem niet om de partij gaat maar om het beleid. Wat een gotspe.

small_town_dude | 04-03-21 | 11:28

Ome Geert kreeg/krijgt natuurlijk ook centen van fortuinlijken, zelfs uit Amerika. Of die 1 miljoen D66 daadwerkelijk helpt? Valt me op dat ze veel bij de NPO zijn te zien, zowel in de vorm van redactionele content als bij de spotjes online en die op televisie. Maar als de boodschap nog steeds zwabberend is, koopt die techkabouter hoofdzakelijk invloed in eigen parochie et voilà de raison d'être van D66 na de dood van HAFMO.

LJBrinkhorst | 04-03-21 | 11:26 | 3

techkabouter, die houden we erin.

Watching the Wheels | 04-03-21 | 11:28

Precies. Teveel gedram kan ook averechts werken. Zo zit ik een bad uit te zoeken op 't net. Er is één aanbieder die me blijft lastigvallen met opdringerige banners. Die wordt het dus niet: een goed product verkoopt zichzelf.

kapoerewiet | 04-03-21 | 11:35

Van Oef heeft zojuist het filmpje van Cees "daar is hij weer" Wijburg gekeken. Cees belde ooit naar van Oef vanuit de auto in België. Cees is een namedropper pur sang en begon dus te roepen met welke figuren van de Belgische VVD en CDA hij had gepraat en wat daar allemaal voor geweldige dingen waren gezegd en gebeurd. Enfin, indiscreet tot en met. De laatste die je ooit moet inhuren is deze intrigant. Maar als je hem doorhebt is het ook wel weer leuk. Cees is geen held, goed voor aan de bar, maar jongens aub haal 'm nooit in huis want hij kost alleen maar geld.

van Oeffelen | 04-03-21 | 11:26

Duidelijke feelgood donaties. Hierui kun je dus afleiden dat D66 en PvdD de feelgood partijen zijn van dit moment. Blijkbaar heeft GroenLinks afgedaan als feelgood partij. Iemand die daar een reden voor heeft?

ultraman | 04-03-21 | 11:25 | 2

E eten bij GL teveel klaversoep.

langzullenweleven | 04-03-21 | 11:25

Wie zich goed voelt bij de aanblik van Kaag en Ouwehand moet professionele hulp zoeken.

De Briemusketier | 04-03-21 | 11:29

We weten allemaal waar dat geld van de softwareondernemer vandaan komt als je regelmatig "Kroniek van een faalfabriek" leest. Voor deze ondernemer is die miljoen een peanuts in verhouding tot die miljarden, die hij voor niet werkende software heeft gekregen. En dan weet je nooit waar zo een d66'tiger na de verkiezing terecht komt, zou zo wel is een leuke opdracht uit dit smeergeld kunnen voortkomen.

jan huppeldepup | 04-03-21 | 11:24 | 1

Toch een indrukwekkende lijst van afnemers, je zou denken dat ze zelf ook die software kunnen schrijven.

Roze_bril_drager | 04-03-21 | 11:27

Vandaar die nieuwe jurkjes van Ouwehand en Kaag.

Watching the Wheels | 04-03-21 | 11:24 | 2

Ze moeten in lompen van de kringloopwinkel lopen? Wat een onzinopmerking dit.

kapoerewiet | 04-03-21 | 11:38

@kapoerewiet | 04-03-21 | 11:38: Ouwehand wel in een kittig gedragen en gerecycled setje (lompen is zo lomp) van de kringloop liefst wel. Kaag natuurlijk in een hijab zoals manlief het graag ziet.

Moresnetunited | 04-03-21 | 12:03

Eigenlijk zou je moeten zeggen dat je bij 999 miljoen moet stoppen. Alles wat je daarna verdient gaat naar onderwijs en gezondheidszorg. Je krijgt een oorkonde dat je het capitalisme hebt uitgespeeld en we vernoemen een honden-uitlaatveldje naar je.

amateurrr | 04-03-21 | 11:23 | 2

Verlaat de gevangenis zonder betalen.

Watching the Wheels | 04-03-21 | 11:26

Hahaha, hij is fijn!!

Toetsenbordcomplex | 04-03-21 | 11:26

Prima dit. Lekker in het openbaar, d66 en pvdd moeten nu 3x nadenken over vraagstukken die mogelijk invloed kunnen hebben op dhr Schuurman. Oneindig veel beter dan anonieme financiering.

rederijker | 04-03-21 | 11:22

Echte rijke mensen hebben geen behoefte aan nog meer rijkdom maar behoefte aan macht en invloed. Het zou goed zijn wanneer de wetgever, in casu Ollongren, hier tegen zou optreden. Nederland moet niet nog verder afglijden naar een systeem waar NGO's en miljardairs de agenda kunnen zetten, een zeer slechte ontwikkeling voor de democratie.

therealbraindump | 04-03-21 | 11:19 | 6

@van Oeffelen | 04-03-21 | 11:21:
Het probleem met miljardairs is dat ze geen ervaring hebben met het invullen van Vrije Tijd, hier ligt een kans voor de LOI panklaar voor het inkoppen.

De Briemusketier | 04-03-21 | 11:26

je bedoelt : is verkapte omkoperij? Valt over na te denken.

langzullenweleven | 04-03-21 | 11:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu snap je dat ze giften voor de VVD en het CDA zo veel mogelijk anoniem doen.
Wat niet weet wat niet deert immers.

Schadenfreude | 04-03-21 | 11:18

Ibrahim maakt helemaal niet braaf zijn huiswerk. En al helemaal niet elke dag. Ibrahim is aan het kloten met C4 om een pinautomaat op te blazen en een miljoen te cashen. En Ellie krijgt geen drol want schenkbelasting en toptarief. Ibrahim wint op punten.

Pedronegro | 04-03-21 | 11:17

Best schandalig. Politici zouden helemaal geen donaties mogen krijgen van zakenlieden. En fucking 1 miljoen euro? Dat riekt naar corruptie. Wilders wordt bijvoorbeeld gesponsord met duister geld uit Amerika en Baudet is al helemaal niet zuiver op de graat. Ik ben erg benieuwd naar waar de VVD haar centjes vandaan haalt. Zal ook wel niet veel soeps zijn.

Theodorus.Goldbach | 04-03-21 | 11:17 | 1

Donder op met je bloedgeld man. Gewoon goede techniek en daarmee rijk geworden.

Kanon Bier | 04-03-21 | 11:17

Misschien kan Sigrid Kaag er een inburgeringscursus van betalen.

laurentius | 04-03-21 | 11:17 | 1

Of nog een leuk " maximamerk" japonnetje er bij?

Mispel | 04-03-21 | 11:21

Wat ik me wel afvraag ... kan hij die giften van de belasting aftrekken? Waarschijnlijk wel he of betaalt hij al niets?

Watching the Wheels | 04-03-21 | 11:17 | 2

Als D666 onder het rijtje goede doelen valt... zouden ze dat rijtje nodig eens moeten opschonen...

GWB | 04-03-21 | 11:28

Moeten we niet de financiering van de PVV onderzoeken?

bergsbeklimmer | 04-03-21 | 11:16 | 2

Dat is al jaren prio 1 van de MSM. Nog steeds vinden ze niets om groot mee uit te pakken. Misschien net voor het stemmen warmen ze weer een oud prakkie op.

Tronald_dump | 04-03-21 | 11:29

De grootste sponsors van de PVV zijn de haatbaarden die met bommen en messen gooien in Europa. Bij elke aanslag is het weer bingo. PVV verkoopt zichzelf.

kapoerewiet | 04-03-21 | 11:44

Tech is toch een enorme netto vervuiler?

sjef-van-iekel | 04-03-21 | 11:16 | 1

juist daarom

langzullenweleven | 04-03-21 | 11:27

Democratie is het masker waarachter het kapitalisme zich verschuilt.

BorisBonkestoter | 04-03-21 | 11:15 | 1

Definieer democratie en kapitalisme. Beiden hebben we.... deels. Spoiler, corporatisme is geen "late stage capitalism".

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:16

Miljardairs hoeven niet per definitie slim te zijn.

laurentius | 04-03-21 | 11:13

Als deze meneer om het klimaat geeft, dan doet hij iets echts met dat geld. Geef gratis zonnepanelen weg of zo (als je gelooft dat het groener is). dit is weggegooid geld. Wel grappig dat Groen Links ernaast pist trouwens.

3Xniks | 04-03-21 | 11:12 | 2

Ja die zullen wel jaloers en verslagen toekijken.

laurentius | 04-03-21 | 11:14

Heb niet de indruk dat Roseluller en Duivenkak van de aanbiedingen van de Lidl en Action hoeven te leven. Denk dat ze wel voldoende centjes krijgen her en der.

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:18

We gaan naar het Amerikaanse systeem toe. Wie veel geld heeft kan de verkiezingen beïnvloeden. Als hij nog wat meer geeft, kan koningin Kaag zelfs een eigen omroep oprichten. Hoe zit het straks met het: voor-wat-hoort-wat?

HoniSoit | 04-03-21 | 11:12 | 4

Het draait sowieso veel meer om de poppetjes dan de inhoud tegenwoordig.

Hij krijgt er windmolens voor terug die de stroom opwekken zodat de techgiganten zoals Facebook Nederland vol datacenters zetten met groene stroom. En dan kan hij zijn software weer verkopen.

Roze_bril_drager | 04-03-21 | 11:18

Wie zegt dat we niet al lang het Amerikaanse systeem hebben? Denk dat onze politici, zeker ministers en bekende lijsttrekkers, flink worden gespekt. Al jaar en dag.

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:21

Kaag heeft toch al lang een privé omroep die zelfs reportages over haar heroïsche leven hebben gemaakt. Waar vragen opkomen " welke mensen kiezen deze partijen".

jan huppeldepup | 04-03-21 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Valt me trouwens op dat fvd veel adverteert op TV, hebben die ook een suikeroom?

Diederik_Ezel | 04-03-21 | 11:11 | 3

Dat lijkt me evident, maar hun geldschieters openbaren zich niet. Die geven het geld omdat ze achter het beleid staan en niet omdat ze positieve publiciteit zoeken.

heldheino | 04-03-21 | 11:16

die hebben handige penningmeesters.

small_town_dude | 04-03-21 | 11:20

Als hij nou 1 miljard aan de PvdD had gegeven ...

Watching the Wheels | 04-03-21 | 11:11

Je kan een hoop zeggen, maar ze hebben wel geleerd daar bij D'66. Nu kunnen ze mooi met een stuk minder ophef hun nieuwe politieke leiders van penthouses te voorzien.

VanKampen | 04-03-21 | 11:11

Nou het is niet aan de kwaliteit van de campagne filmpjes af te zien.

laurentius | 04-03-21 | 11:10

Zoals Cees Wijburg hier in het filmpje op deze site vraagt: 'Hebben we in het verleden ooit een vrouwelijk stemmenkanon gehad?' Het antwoord is nee. Dus weggegooid geld.

goedverstaander | 04-03-21 | 11:10 | 4

Cees Wijburg is een hele enge man!

EEGlivesagain | 04-03-21 | 11:18

Rita Verdonk toch? Haalde meer stemmen dan Rutte, als nummertje 2? Als ik me goed herinner.

BBRDWR | 04-03-21 | 11:19

@BBRDWR | 04-03-21 | 11:19: Ja, dat klopt inderdaad wel, in 2006. De uitzondering die de regel bevestigt?

goedverstaander | 04-03-21 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Boudewijn Poelmann doet dit al jaren allen wat stiekemer.

kapt.Jerkoff | 04-03-21 | 11:08 | 2

Ja en is zelf inmiddels al multimiljonair

laurentius | 04-03-21 | 11:15

Ergens bizar dat er zulke bedragen gestort mogen worden. Straks krijgen we Amerikaanse toestanden. Voer maar mooi een maximum donatie in van 25000 euro p.p. , dat lijkt mij zat.

zeertegendradig | 04-03-21 | 11:08 | 3

Alsof je geen invloed kunt kopen als je elk jaar 25.000 euro overmaakt.

Watching the Wheels | 04-03-21 | 11:16

@Watching the Wheels | 04-03-21 | 11:16:
Met een miljoen heeft hij die partij gewoon opgekocht.

2voor12 | 04-03-21 | 11:19

Denk dat veel van dat geld naar Palestina gaat .want daar wonen de vriendjes van D66

gerrit5042 | 04-03-21 | 11:08 | 1

Je kunt voor dat geld behoorlijk wat stenen en katapulten kopen.

goedverstaander | 04-03-21 | 11:11

Miljardairs willen deugen. Dat mensen leiden onder het beleid van deugpartijen interesseert ze niet. Zolang ze maar in het openbaar kunnen deugen. Misschien krijgen ze dan ook deugvriendjes en kunnen ze eens uit de zolderkamer van hun superjacht komen.

heldheino | 04-03-21 | 11:08

Tja. Op deze manier ‘koopt’ iemand natuurlijk wel invloed. De vraag is of dit oirbaar is. Op deze manier nog wel denk ik. Maar een George Soros die zijn vermogen aanwendt om de West-Europese maatschappij te ontwrichten met massa-immigratie uit de Derde Wereld is dat niet. Waar leg je de grens?

du Roi Soleil | 04-03-21 | 11:07

Haha dat verdwijnt in het zwarte gat dat Sigrid Kaag veroorzaakt als boegbeeld. Had het dan rechtstreeks belegd in vogelhakselaars, rendeert het tenminste nog een beetje

Gen. Maximus | 04-03-21 | 11:06

Deze Schuurman profileert zichzelf als de Nederlandse Soros. Bemoeit zich met de politiek om de wereld te "verbeteren" op zijn manier. Zoals Schoorsteenveger al zegt: ' Swoep swoep, zeggen de windmolens.' Stinkend rijk geworden.

aamert | 04-03-21 | 11:05 | 1

Dit soort types zien de hele klimaathysterie alleen als uitstekend investeringsmiddel om flink te kunnen cashen. Er liggen honderden miljarden euro's te wachten, afgeperst van de gewone hardwerkende nederlander die verplicht word voor 60.000 euro zijn huis te verbouwen. En drie maal raden wie daar dan de enorme winsten van gaan pakken.

2voor12 | 04-03-21 | 11:17

Groot kwaad met groot kwaad vergelden. D66 op naar de 4 zetels.
Heel goed van meneertje Schuurman.

Mensdier | 04-03-21 | 11:05 | 1

Het kan zeker averechts werken

laurentius | 04-03-21 | 11:16

Ik vraag me altijd af hoe mensen daar in weten te rollen.

jve89 | 04-03-21 | 11:05

Een miljoen schenken aan de partij van de biomassa en het massaal kappen van oerbossen. Echt wel hi tech!

Hollandse_blauwe | 04-03-21 | 11:05

Over politieke kandidaten gesproken.
Kauthar Bouchallikht volgde mediatraining bij stichting van Turkse Moslimbroeder
Zie website Carel Brendel.

RickRD | 04-03-21 | 11:03 | 5

Rick, over Covid kwaak je niets dan onzin maar eerlijk is eerlijk, dit is hele nuttige info. Dank voor het delen ( linkje er even bij gezet ).
www.carelbrendel.nl/

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 11:08

Even warmdraaien met Yasser Feras en daarna full retard met de islam.

De Briemusketier | 04-03-21 | 11:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Een miljoen euro is toch ruim 100.000 Sputnik V-vaccins. Ze Ruzians hebben bij de EMA al een goedkeuringsaanvraag ingediend. Ruim voldoende om alle 66-stemmers in te enten. Hopelijk.

goedverstaander | 04-03-21 | 11:03 | 1

Je kunt ook aan een geboorte beperkende toevoeging denken....voor een betere wereld.

Hollandse_blauwe | 04-03-21 | 11:08

Hm, dat klinkt als een foute Nederlander die een beetje dieren- en woketerreur en op z'n tijd wel kan waarderen.
Maar even serieus, heb er wel moeite mee hoor, privepersonen die zoveel geld in een politieke partij drukken. We gaan echt steeds meer de kant van de VS op zo, waar corporate geld de macht koopt. Moeten we niet willen hier.

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 11:03 | 2

Just, dit is superpac terrein qua bedragen. Niet doen, donaties maximeren. Het cliëntelisme teelt al welig genoeg zonder deze ellende.

Gen. Maximus | 04-03-21 | 11:08

@Gen. Maximus | 04-03-21 | 11:08:
Helemaal eens met uw voorstel om donaties te maximeren.
Even kijken, wie zou dat wetsvoorstel op dit moment moeten uitvoeren mocht de Kamer akkoord gaan? Oh, ja, Ollongren ( X66 ). Hm, iets zegt me dat...

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 11:11

Vraag is of D66 hier blij meet moet zijn. Andere partijen kunnen je hier gemakkelijk op aanvallen. Ik hoor Wilders al zeggen: "D66 is een partij voor de rijken." Bovendien, SP heeft veel meer geld en kan het absoluut niet omzetten in stemmen.

Vula | 04-03-21 | 11:01 | 4

X66 trekt fout aan, net zoals een berg stront vliegen.

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 11:04

@3Xniks | 04-03-21 | 11:13:
Nou ja, de betere van de twee Lilians zeker... maar verder speelt ze niets klaar behalve dan papa's partijkas blijven spekken.

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

En dat geef je niet zomaar. Daar wil je iets voor terug..

Meneert | 04-03-21 | 11:01 | 3

"There ain't no such thing as a free lunch"

De Briemusketier | 04-03-21 | 11:05

Hij zal ook wel flink aandelen hebben in de klimaathandel zoals de meesten van de mijonairs die opeens roepen dat klimaat zo belangrijk is.
Het is gewoon een verdienmodel voor ze over de hoofden van de gewone burgers.

2voor12 | 04-03-21 | 11:10

Hij investeert een miljoen om vervolgens via D66 de burger miljarden belastinggeld af te troggelen voor niet realistische klimaat plannen en vernietiging van het landschap door zo'n en wind terwijl hij op zijn jacht in zonnige oorden rond dobbert.

Als dit allemaal geen probleem is dan komen andere miljardairs wel om de SGP te ondersteunen in hun strijd tegen abortus of DENK om zondag te vervangen door vrijdag als collectieve vrije dag.

JanP999 | 04-03-21 | 10:59 | 2

Waarom doneert hij eigenlijk aan Dierenpoes? Weet hij iets wat wij niet weten? Dierenpoes in Rutte's viertes reich?

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:01

Oja vergeten. Ik zit op GeenStijl. Waar iedere reaguurder tegenwoordig D66 stemt en dit prachtig vindt.

jve89 | 04-03-21 | 10:56 | 4

Iedere? Peiling hiernaast staan ze op 2%. Maar kan ook zijn dat een paar Geertje fanboys steeds PVV rammen.

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 10:58

374/18825 = afgerond 2%. ---> zie poll.

boer-zonder-principe | 04-03-21 | 10:59

Ik stem geen d66 hoor. En nu al helemaal niet. Ook geen gl en vvd btw..

Karel17 | 04-03-21 | 11:11
▼ 1 antwoord verborgen

Vind het trouwens sowieso wel interessant om te weten wie de donateurs zijn van elke partij. Wordt dat ergens bijgehouden en is dat verplicht (voor een partij om dat openbaar te maken)?

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 10:54 | 1

Ja. Politieke partijen moeten de aard en waarde van donaties aan de partij registreren.

RickRD | 04-03-21 | 11:08

Zijn geld, zijn keuze.
Punt.

boer-zonder-principe | 04-03-21 | 10:54 | 7

Wat bedoelen mensen toch altijd als ze een leesteken in letters gaan uitschrijven? Vraagteken.

John McClane | 04-03-21 | 11:04

@John McClane | 04-03-21 | 11:04: Ja dat viel mij ook al op. Uitroepteken.

jan huppeldepup | 04-03-21 | 11:40

@John McClane | 04-03-21 | 11:04:
Dat ze niet vatbaar zijn voor discussie Uitroepteken

aflaatverkoper | 04-03-21 | 11:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig is D66 geen elitaire partij.

Mijn stem hebben ze.
Mijn geld krijgen ze niet.

Toetsenbordcomplex | 04-03-21 | 10:53 | 4

Lol. Geen elitaire partij
Leuk

Turbulentie? | 04-03-21 | 10:59

Ze krijgen je geld echt wel. Misschien niet vrijwillig maar krijgen zullen ze het

Plaktong | 04-03-21 | 11:03

Oh, had ik al vermeld dat Kaag een vrouw is?
En dat ze vroeger gruwelijk keuzes heeft moeten maken? Naar welke buitenlandse universiteit ze zou gaan bijvoorbeeld.

Dat zijn dubbele punten.
Wie er nu nog twijfelt.

Tevens geeft ze geld aan terroristen in Palestina. Heel wat beter dan die derdehands Toyota's van Rutte.

Wie er nu nog twijfelt....

Toetsenbordcomplex | 04-03-21 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig krijgt Geert nooit geld van donateurs. *kuch*

Beste_Landgenoten | 04-03-21 | 10:53 | 4

Waar het om gaat is dat dit geld is verdient met precies datgene (privacy-schending) waar D66 zo fel op tegen zou zijn.
Hypocrisie ten top dus.

2voor12 | 04-03-21 | 10:58

Hullie doen het ook, boehoe

Tronald_dump | 04-03-21 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, alweer een casus.

Ad Hominem | 04-03-21 | 10:52

Er zitten 16 kanskaarten in een doos monopoly.

Adviesprijs van de classic editie van dat spel is 26,95.

1.000.000/26,95 = 37.105 dozen monopoly, maal 16 kanskaarten.

Komt neer op een kleine 600.000 kanskaarten.

Op basis van de huidige peilingen kunnen ze van dat geld maar 2/3 van het D66-electoraat van gelijke kansen voorzien...

Rest In Privacy | 04-03-21 | 10:52

Meneer doet dit puur om zijn schuldgevoel af te kopen, want het is inderdaad bloedgeld: die servers vreten stroom (opgewekt uit door ons betaalde windmolenparken) en met zijn software heeft hij onze privacy al weggegeven. Ik hoop dat dit zijn slechtste investering ooit blijkt te zijn.

Ome_BW | 04-03-21 | 10:52

Dan zal die Kaag binnenkort wel verhuizen naar een penthouse in Scheveningen.

TheGreatMachine | 04-03-21 | 10:52

Vast een "ware liefde" waarvoor ie door dit soort dingen doet. Mijn advies. Echte hoeren zijn een stuk goedkoper.

klimaatsloper | 04-03-21 | 10:51 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De SP is de rijkste partij in ons land denk ik zo. Alleen al de 14 leden in de Tweede Kamer doneren per persoon meer dan 90 mille. Daar komen de bijdragen uit de lagere bestuurslagen nog eens overheen. Een miljoenenbusiness.

goedverstaander | 04-03-21 | 10:51 | 5

Jaarrekening 2019, afdracht volksvertegenwoordigers: 3.183.842 euri.

goedverstaander | 04-03-21 | 10:56

SP-kamerleden verdienen dus fors minder dan de overige 135, maar ze hebben ook minder last van opdringerige lobbyisten. Mijn sympathie voor de ex-maoïsten is langzaam groeiende.

J.P.Drapeau | 04-03-21 | 11:00

En die donatie trekken ze af van de belasting. En van hun belastingteruggave/voordeel vangt de partij ook nog een deel.

Arachne | 04-03-21 | 23:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is een linkse partij, dus nobody behalve GeenStijl gives a fuck. Maar o wee als er belangenverstrengeling geconstateerd wordt bij rechtse partijen, dan staan de MSM voorpagina's er vol van!

JackStick | 04-03-21 | 10:50 | 4

@Japannert | 04-03-21 | 11:01: Ik bepaal nog altijd zelf wel of een partij links of rechts is. Ik beoordeel een politieke partij in de eerste plaats op hoe het de Islam beoordeeld, en daar beleid op afstemt.

JackStick | 04-03-21 | 11:03

@JackStick | 04-03-21 | 11:09: Dat heeft dus bar weinig met links of rechts te maken eigenlijk. Je bent dus niet rechts, maar sociaal-nationalistisch.

Japannert | 04-03-21 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

Sylvana loopt al te soppen, een blanke rijke man met dezelfde initialen die geld aan stomme doelen geeft. Want zwarte mannen stellen alleen mar teleur, zoals zij zelf al verklaarde

NaughtiusMaximus | 04-03-21 | 10:50 | 2

Silly Syl Simons is te oud voor hem.

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 10:52

Data Hari misschien een optie? Bij Sanderink lijkt de rek er wel een beetje uit, qua zeggenschap en qua perspectief. En ze kan heel spannende arabische pakjes aan, hebben we al gezien. Gezien de politieke voorkeur van Steven S helemaal in zijn straatje.

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 11:20

En wat krijgt hij van D66 als die weer aan de macht komt?
Want voor een miljoen staat er echt wel iets tegenover bij zo een gehaaide keiharde zakenman. Die geeft niks weg zonder tegenprestatie.

2voor12 | 04-03-21 | 10:50 | 1

Zwoep zwoep zwoep.

Schoorsteenveger | 04-03-21 | 11:22

Steven moet zich diep schamen om zo in het nieuws te komen. 'Leptob schenkt een euro aan D66'
Is dat nieuws? Verhoudingsgewijs is het nogal hetzelfde. Zo lullig wil ik niet in het nieuws komen.

Leptob | 04-03-21 | 10:50 | 1

Als Leptob een enkele EUR zou schenken aan D66 en dat lineair gedacht hetzelfde zou zijn als een miljoen voor een miljardair, dan zou dat wel degelijk meer nieuwswaarde hebben. Leptob zou dan namelijk vrijwillige extra betalen voor zijn eigen ondergang. Dat zou op z'n minst opzienbarend zijn.

aflaatverkoper | 04-03-21 | 11:40

Er is blijkbaar een campagne aan de gang om D66 in het volgende Kabinet te positioneren, zie ook de wissel van Kaag voor Jetten. De CU is volgens eigen zeggen aan het afhaken van een coalitie met Rutte en wil over links vanwege Toeslagenaffaire en Landbouwbeleid.

Het rommelt achter de schermen in Den Haag heb ik het idee, en een coalitie over Links is nakend, want De Natie is aan het bokken geslagen.

De Briemusketier | 04-03-21 | 10:49 | 2

Het is niet voor niets dat de Npo Kaag op het schild heeft gehesen als "de eerste vrouw als premier" terwijl de peilingen op dat moment (en nu nog steeds) heel wat anders uitwijzen en andere vrouwen er laatst zelfs beter voor stonden in de peilingen.

Ome_BW | 04-03-21 | 10:55

@Ome_BW | 04-03-21 | 10:55:
Niets zegt Volksvertegenwoordiging en draagvlak als een koude, kille, afstandelijke, en regenteske madame. Dat is wat Demense willen.

De Briemusketier | 04-03-21 | 11:01

Iedere keer hetzelfde met dit soort bedrijven. Zodra de eigenaren cashen is de echte groei er wel uit. Ok, ze zijn nog verdubbeld in 3 jaar na de IPO, maar de laatste tijd gaat het stevig bergafwaarts, iets van - 25%.

van Oeffelen | 04-03-21 | 10:48 | 4

@Nuchternederland | 04-03-21 | 10:52: En een schuldpositie ter hoogte van 11x de jaaromzet.... En de activiteiten bestaan uit een simpel handelsproces waar een marge van 4% al riant is. En dan nog zijn er mensen die massaal betalen voor aandelen van dat bedrijf.

Grachus | 04-03-21 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

Meningen met geld beïnvloeden,...
Raarrrr.

Kijkeensaan | 04-03-21 | 10:48

Daar kun je een paar leuke sportschoentjes van kopen, je weet wel, van die trendy modelletjes die ergens in China door kinderhandjes in elkaar zijn gezet en wereldwijd via internet worden aangeboden. Je weet wel, dat internet dat draait op data centers aan de rand van het dorp die de stroom die door de zwoep-zwoep windmolens wordt opgewekt volledig wegzuigen zodat er voor het dorp zelf niks overblijft. Dat ronkende, energieslurpende internet waar de software van Steven op draait, waar Steven schatrijk van is geworden. Dat internet ook waarop Kaag nu volle bak kan gaan met mooie plaatjes, gladde praatjes leuke filmpjes en vooral schattige sprookjes over een schone wereld.
Bloedgeld is het, bloedgeld. Steven Schuurman koopt aflaten om zich in de Hemel der Deugdzamen in te kopen met geld uit producten die die wereld aan het afbreken zijn.
Zwoep-zwoep doen de windmolens, en hoe harder ze draaien, des te meer verdient Steven aan zijn software. Hij is er zo eentje, denk ik, die graag op de foto wil met Greta Thunberg, dat meisje dat alleen maar een grote bek kan hebben omdat ze opgegroeid is in en beschermd wordt door juist de samenleving die ze zegt te willen vernietigen.

Schoorsteenveger | 04-03-21 | 10:47 | 3

Iets zegt me dat DDR666 lacht om deze donatie. En dat ze meer centjes ontvangen van nog grotere visjes. Vermoedelijk via individuele donaties. Hallo Soof in 't Geld, Alexander Penthouse, Kafka Orwellongren en PLO mevrouw.

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 10:51

@De Briemusketier | 04-03-21 | 10:59:
Geen idee maar ik zou vragen om een refund.

Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 11:00

Het mooiste is nog dat Groen Links helemaal niks krijgt. Dan ben je dus echt gediskwalificeerd als "groene" partij. En die 1.3 miljoen, ach, die komt terecht bij reclamebureautjes en webdesigners en dat soort hipsters, die kunnen er weer lekker quinoa voor kopen en zo houden we elkaar een beetje bezig.

John McClane | 04-03-21 | 10:46 | 2

Reageert quinoa niet met havermelk, zoals Baileys en tonic?

Nuchternederland | 04-03-21 | 10:51

Zodra Groen Links aan een Regering gaat deelnemen komen ze dat geld wel bij m ophalen heb ik het idee.

De Briemusketier | 04-03-21 | 10:57

Slechter besteden bestaat niet.

Gaat het niet dan? | 04-03-21 | 10:46

Kan D66 alvast beginnen met herstelbetalingen aan de Nederlander. Komen ze wel nog 399.999.000.000 tekort. Iemand?

The-loopy-cowboy | 04-03-21 | 10:46 | 1

En vergeet de ontwikkelingshulp niet. In dat zwarte gat is ongeveer eenzelfde bedrag gegooid.

heldheino | 04-03-21 | 11:10

Zojuist ging mijn GeenStijl-logo plots helemaal loco en werd een halve Boombox. Geen idee hoe dat gebeurd is. Hoe werkt dat?

[x] Ongeschikt | 04-03-21 | 10:45 | 3

Dat leggen we met Pasen nog wel een keer uit.
Dit is een hint.

Nuchternederland | 04-03-21 | 10:50

Uitgehiberneerd?

Deksmaat | 04-03-21 | 10:53

zes seconden de muis erboven houden en voilà. Klikken voor serene rust.

plamoen | 04-03-21 | 10:54

Alleen jammer dat hij het naar D666 en de dierenpoes heeft gedoneerd...

Wijze uit het Oosten | 04-03-21 | 10:44 | 1

Kunnen ze 100.000 blaadjes laten printen met hun bakkes erop schijnt goed te zijn voor het milieu uhm werkgelegenheid .

Bjorn19851111 | 04-03-21 | 10:47

Deze kruimelmiljardair wil even voor Bill Gates spelen. De stakkerT.

gestoptmetroken | 04-03-21 | 10:44 | 1

Heeft hij al een vaccin?

Nuchternederland | 04-03-21 | 10:54

Denk dat ik een reclame bureau begin in deze tijd lijkt me dat best wel leuk verdienen .

Bjorn19851111 | 04-03-21 | 10:43 | 2

Ken je wel genoeg negers voor in de spotjes?

Nuchternederland | 04-03-21 | 10:49

Ik was meer aan het denken aan transgenders, Homo,s , lesbische .

Bjorn19851111 | 04-03-21 | 11:00

Sinds Kees V. zich namens D66 met de normen en waarden op internet bemoeid is de vrijheid en blijheid der internet al verdwenen en met het miljoen van Steven is de rest van de waarden van Hans van Mierlo als sneeuw voor de zon verdwenen.

Geld heerst en dat wordt alleen maar erger.

Fedde71 | 04-03-21 | 10:41

Enge linkse internet miljardairs..... daar krijg ik altijd de rillingen van over m'n lijf. Hoe komt t dat mensen die met die vrijplaats van gedachten werken altijd zo voor autoritaire gedachtegoederen zijn? omdat ze dan verwachten zelf aan de knoppen te mogen draaien? Of omdat ze dingen tegenkomen die ze aanzien voor iets heel groots en dat al bedreiging zien?

ikworstelengadouchen | 04-03-21 | 10:41 | 2

Ze draaien al aan de knoppen. Macht corrumpeert.

Deksmaat | 04-03-21 | 10:46

Omdat ze, door hun levensloop en kapitaal, nooit in aanraking zijn geweest met de gevolgen van autoritaire gedachtengoederen. Vanuit een zacht lief hoogopgeleid huis zijn ze doorgerold naar een fijne studie voor een zacht lief rijk leven met dito vriendenkring en buurt om te wonen. Ze leren de vreemdeling uit hun maakbaarheidsidealen nooit kennen, en dus ook niet zijn opvattingen. Vreemdelingen zijn voor hen als figuurtjes in een Walt Disney Tekenfilm, niet de mensen die via een slinks netwerk het land op valse gronden zijn binnengekomen, die blijven beschikken over een netwerk dat alle sluiproutes van de verzorgingsstaat kent, die hun dochters binnenhouden en besnijden en hun homoseksuele zonen verstoten, die neerkijken op dat zachte, lieve leven van die zachte, domme rijke moraalridders.

kapoerewiet | 04-03-21 | 10:50

Kan Kaag dat geld, en niet het belastinggeld, niet direct aan een Palestijnse terreurbeweging overmaken?

El Rico Grande | 04-03-21 | 10:40

Is dit zoiets als Brewster’s Millions?

Rico Tampeloerus | 04-03-21 | 10:40

Ach, kom op, niet zo zeuren. Ik gun ze hun miljoen. Deze stem is niet te koop.

JvanDeventer | 04-03-21 | 10:40

“Het is in Nederland niet gebruikelijk om zulke bedragen aan een politieke campagne te schenken. Dat het vragen oproept, snap ik. Ik ben zeker niet over één nacht ijs gegaan. Maar uiteindelijk heb ik dezelfde motivatie als iemand die een bedrag van een paar tientjes doneert. Ik wil dat er een echte oplossing komt voor de klimaatcrisis.''
Nou, dan weet je het wel.

RickRD | 04-03-21 | 10:39 | 4

D66- voltooid leven-Dijkstra enz.
Ik snap wat hij bedoelt met een echte oplossing.
Vooruitstrevend!

Nuchternederland | 04-03-21 | 10:48

@John McClane | 04-03-21 | 10:48: doe het via een stichting ofzo. Of een koffertje over het hek gooien. Ik denk dat de transparantie er niet echt is. FvD moet continu bewijzen dat ze geen geld krijgen, dan zou iedreen dat ook met eigen ogen kunnen zien.

small_town_dude | 04-03-21 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

En het zal geen ene fuck uitmaken
Wie stemt er nou D66

Turbulentie? | 04-03-21 | 10:39 | 1

Volgens de laatste peiling van Maurice 13 zetels. Op basis van de kiesdeler van TK2017 zou dit neer komen op ruim 900k stuks Stemvee.

Rest In Privacy | 04-03-21 | 10:45

Beter dat politieke partijen donaties van miljardairs krijgen dan dat hun operaties worden gefinancierd door belastinggeld van burgers die niets met hun politieke visie hebben.

meme_mori | 04-03-21 | 10:38

Welja. Verkiezingen kopen met poen is erg Amerikaans. Maar als het in de eigen partijkas komt heeft Draai66 er minder moeite mee.

Zeddegeizot | 04-03-21 | 10:38

Het wrange is dat dit geld dus eigenlijk Israelisch is. Oprichter van Elastic is een jood,

small_town_dude | 04-03-21 | 10:38 | 3

Dit is een lastige redenering. Zijn christenen dan ook Israëlisch?

John McClane | 04-03-21 | 10:44

@John McClane | 04-03-21 | 10:44: er zijn ook christelijke Isrealieten. Maar D66 is normaal tegen alles wat uit Israel komt. En zou dus ook vragen moeten stellen bij geld dat verdiend is met een Israelisch softwarepakket.

small_town_dude | 04-03-21 | 11:06

Ik vertrouw erop dat Qaag dit geld meteen doorsluist naar de zielige Palestijnen. Of doet ze dat alleen met ons geld?

J.P.Drapeau | 04-03-21 | 10:37 | 4

Kaag gaat er een paar mooie Maxima jurkjes voor kopen.

RickRD | 04-03-21 | 10:41

Kaag gaat toch geen Israelisch geld aan Palestijnen uitdelen? (zie tegel hierboven)

small_town_dude | 04-03-21 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb hier eerlijk gezegd niet zo'n probleem mee. Iedereen mag van mij doen met zijn geld wat ie wil. Zolang de geldstromen naar politieke partijen maar wel transparant zijn.
Hee, als ik miljardair was dan stortte ik ook een paar miljoen in de partijkas van de PVV. En Thierry kreeg ook een miljoentje van mij. En Richard de M. uit D.H.

VanBukkem | 04-03-21 | 10:37 | 1

Hoeft niet meer, heb ik gister al gedaan na de boodschappen bij de Aldi.

dirkdoorsnee | 04-03-21 | 10:41

Ach de PVV durft niet eens kenbaar te maken waar de donaties vandaan komen. Hypocriet? Iemand?

Lievewitteman | 04-03-21 | 10:36 | 10

@Nuchternederland | 04-03-21 | 10:47: Leuk projectje om op te zetten. Anonieme accountjes op social media en dan de proef op de som nemen door diverse partijen wat geld toe te zeggen.

Bootvisser | 04-03-21 | 11:50
▼ 7 antwoorden verborgen

D66 is zo kansloos daar gaat een meloen weinig aan veranderen.

Schwanzeleber | 04-03-21 | 10:35 | 2

Weggegooid geld. Had ie beter aan de Voedselbank kunnen schenken.

Deksmaat | 04-03-21 | 10:44

@Deksmaat | 04-03-21 | 10:44: dan doe je iets voor de burgers. Dat zal dus niet de bedoeling zijn geweest.

J-van-de-Bontekoe | 04-03-21 | 12:46

Kaag zal ons eindelijk die duizend euro brengen die Rutte ons beloofd had!

negerinnenzoenen | 04-03-21 | 10:35 | 1

U is Palestijn?

marcoplarco | 04-03-21 | 10:37

Die servers waarop de systemen van Elastic draait slurpen bakken met stroom. Hij is mede verantwoordelijk voor biomassa-uitstoot. En ondertussen maar lullen over het klimaat en biodiversiteit. Hy-po-criet.

goedverstaander | 04-03-21 | 10:33 | 2

Mwoah. De man heeft een succesvol bedrijf gebouwd, gebruik gemaakt van de regelingen die er zijn en is zich bewust van zijn carbon footprint zoals dat zo mooi heet. Kortom, hij heeft de centen eerlijk verdiend en doet er nu in zijn ogen iets goed mee. Kutpartijen, niet mijn keuze maar verder niets mis mee.

_pacman_ | 04-03-21 | 10:37

Dit dus. Het is gewoon schuldgevoel afkopen maar dan op z'n deugdiaans.

Ome_BW | 04-03-21 | 10:49

Ik heb een droom. De meeste dromen zijn bedrog.

RickTheDick | 04-03-21 | 10:33

Ik dacht dat een nieuwe auto een slechte investering was......

_YELLOWMAN_ | 04-03-21 | 10:31

's Mans initialen zeggen mij al genoeg.

gestoptmetroken | 04-03-21 | 10:31 | 2

hahaha! Zijn de scherpe randjes er al een beetje vanaf i.v.m het stoppen met roken?

pibasso | 04-03-21 | 11:08

Ja, de rillingen lopen over je rug als je onwillekeurig en ongewenst weer met dat beeld van Sylvana opgescheept zit.

Grachus | 04-03-21 | 11:15

Politiek blijkt corrupt. Politici zijn omkoopbaar. De paus is pedo. Een stoma moet je legen. Na regen komt zonneschijn. Als mijn oom tietjes had gehad was het mijn tante.

Rollins | 04-03-21 | 10:31 | 3

Dan is je oom nu een wijf zonder tieten?

R. Skickr | 04-03-21 | 10:33

Het al dan niet hebben van kwarktassen zegt tegenwoordig niets meer over het (oorspronkelijke) geslacht van de bezitter/ster.

goedverstaander | 04-03-21 | 10:34

Weer eens wat anders dan een appartement in Scheveningen. Weer een voor Nederland nadelig handelsverdrag erdoor jassen? Of wat anders?

Mart6037 | 04-03-21 | 14:23

Schone taak voor Harry Mens om de balans te herstellen

marcoplarco | 04-03-21 | 10:30

Da's voor een miljardair niet zo'n kunst.

R. Skickr | 04-03-21 | 10:30

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino