Here we go. Boeren eruit. Asielzoekers erin
Social
Uitdam. Hollandscher wordt het niet. Durpje van niks aan de Waterlandse Zeedijk, ten noorden van Amsterdam, waar 020 in het weekend fietst. Home of the scheepskamelen van Jiskefet. Wereldberoemd geworden in Nederland toen Katja Schuurman er ging wonen, met heur rammelende eierstokken - heel kort maar want de dickpics uit de grachtengordel lonkten. Ongeveer 130 inwoners, waaronder wat boeren op zompig land. Maar niet lang meer! Want VVD66 heeft de hoogopgeleide apothekers en elektrotechnici keihard nodig. Nederland, gefeliciteerd.
Reaguursels
InloggenWat een k*tland zijn wij geworden!
En dan vindt men het vreemd dat steeds meer mensen politici wantrouwen.
In de winter schaatsen naar de Scheepskameel, aal halen en dan mocht ik vanmijn opa rijden in zijn Peugot 404 met stuurversnelling, in de winter stilte en leegheid.
Cor die met de brandweerwagen door de brug zakte bij Holysloot. De steiger aan de dijk. Aso Amsterdammers op Camping uitdam, nu een doods vakantiedorp. Jan die helemaal ingesneeuwd was in de winter van 1979 en we met de trekker van opa gingen halen.... dood, weg en het komt ook niet weerom. RIP Nederland, RIP Uitdam.
in plek van varkens in stallen houden we gelukszoekers in stallen hmz
Geen probleem. Geluk zoekers mogen geen varkens vlees nuttigen.
Met krokodillen in het water zou dit best een oplossing kunnen zijn, al zie ik liever boeren dan een "oplossing".
Is er wel een bushalte? Ze hebben recht op een bushalte, geef bushalte nu! Anders kunnen ze geen wieri halen en is er geen buschauffeur die je dagelijks in het gezicht kan spugen en met de dood bedreigen
Produceren asielzoekers geen stikstof en CO2? Het beleid is er op gericht om boeren te ruineren. Duidelijk!
Beste Uitdammers,
Gefeliciteerd. Uw huizen zijn zojuist met 50 procent in waarde gedaald.
Met vriendelijke groet,
Mark R. te DH
Kunnen ze beter in Hilversum in een rijtjeshuis worden geplaatst, een miljoen voor een rijtjeshuis daar. Monopolygeld, dat is de Euro.
@Wattman | 10-02-22 | 13:48: Ik las dat. Hoe moet dat ooit weer normaal worden vraag ik mij af.
En daar is het moment dat je het zeker weet.
Wat je al vermoedde wordt werkelijkheid.
Honderdduizenden vierkante meters kantoren staan leeg en die gaan niet meer verhuurd worden, maar het is ze allemaal te doen om de boeren te verjagen.
Asielzoekers en Windwaaijparken.
Twee dingen die de meeste Nederlanders eigenlijk niet willen.
Maar goed, plan II om het land definitief te verkrachten is in werking gesteld.
Schandalig.
Daar heeft het wel de schijn van ja.....
"Een huishouden stoot jaarlijks gemiddeld direct 7,5 ton CO2 uit"
www.milieucentraal.nl/klimaat-en-aard...
Dus ik zou zeggen "minder, minder" wanneer het niet legaal is...
Wel co2 neutraal hoop ik...
Ik zou de personen in kwestie er ieder dag aan herinneren dat ze in een voormalige varkenstal gehuisvest zijn…
Sterker nog, ik zou er nog een paar laten rondlopen, er zijn vast wel wat boertjes die wat van die schattige en intelligente diertjes willen doneren.
Wel slim ze zo lekker weg te stoppen met gemeenteraadsverkiezingen in het zicht.
Bestaat er zoiets als asielzoekersinflatie. Dat ze zeg maar steeds minder waard zijn.
Dit is zo tekenend.
De "koeien of huizen* tweet van Jesse Klaver is hilarisch. Ik heb het idee dat hij politieke keuzes zo sterk moet vereenvoudigen om ze zelf te kunnen begrijpen.
twitter.com/jesseklaver/status/149168...
Koeien of asieltypes? Doe mij maar koeien.
Koeien kun je melken en opeten.
Asielzoekers melken en verslinden ons.
Citotoetsvraag: Hoeveel bedraagt daarna het stikstofdispositiesaldo?
Over 30 jaar is nederland verworden tot een soort van libanon. Kut dat ik niet de middelen heb om te vertrekken, als ik dat eel had gehad zat ik een uithoek van Canada oid.
Geen stikstof in Uitdam?
Boeren: "OLD-School"
Asielzoeker: "Het nieuwe goud" <kuch, kuch>
Boeren worden vervangen door Oost-Europese partijen die kwa uitstoot, dierenleed etcetc aan geen enkele regelgeving hoeven te voldoen.
Ik kan me wel voorstellen dat er een moment komt dat de Boer "echt" in opstand komt.
Het nieuwe goud, inderdaad er zit een behoorlijke industrie achter de vluchtelingen, van de advocatuur tot stichtingen t/m de overheid. Een onuitputtelijk verdienmodel, nog miljarden (letterlijk & figuurlijk) te gaan.
Dat nieuwe goud levert het meeste op in onderdelen. In zijn geheel kost het ons alleen maar geld.
a: Stem lokaal. Die '66-er en VVD-er in de gemeenteraad hebben landelijke ambities, en verkopen je dorp in ruil voor hun eigen carrière.
b: Werk fusies van gemeentes tegen, want als klein dorp in een grote gemeente krijg je dit gezellig door je strot gepropt.
Degenen met de grootste bek dumpen de problemen altijd bij een ander. Of dat nou windmolens, (kansloze) asielzoekers of andere ellende is.
Kleine correctie, de meeste zijn geen asielzoekers, dat is slechts een juridische strategie. Het zijn gewoon immigranten die niet aan de geldende regels kunnen voldoen. De advocatuur is er blij mee, eenvoudig verdienmodel gebaseerd op door kopiëren.
Ach ze zullen zich vast thuis voelen tussen de schapen en geiten.
Volgens mij was het een voormalige varkenshouder. Wel extra wreed dan.
War stemmen ze daar?
Zoek het op zou ik zeggen. Google is je vriend.
Kansen voor zwemleraren. Heel veel water daar, binnenkort een hoop verzopen immigranten en beroofde dagjesfietsers.
De zoveelste rotstreek van GroenLinks. De zoveelste trap recht in de smoelen van de Nederlanders.
Ik stem al m'n hele leven niet op Groenlinks, en toch drukken ze hun dingen door. Zóóó gemeen!
In Zimbabwe werden de blanke boeren ook al door de zwartjes eruit gegooid. Daar kwam honger voor in de plaats…
Migranten er in en boeren eruit. De linkse stikstof politiek op zijn smalst
100 koeien eruit en 1000 immigranten erin..
Eindelijk, onze eigen goelag.
Die Zeedijk is best wel imposant. En lang. Die asieleisers moeten daar maar eens een wandeling over maken. Kijk, Yusuf. De mensen hier hadden veel last van het water en toen met hun handen dit probleem aangepakt. Met zijn allen. Toen hoefden ze niet meer te vluchten.
Groot gedeelte van de uitdammerdijk is afgesloten wegens werkzaamheden, versterking en aanpassingen. Kunnen ze meteen de mouwen opstropen!
Misschien wordt de locatie door de economische gelukzoekers geweigerd. Eerst moet de gemeente Waterland voor een moskee en een halalslagerij zorgen.
stop ze maar in een stal
Deden de duitsers ook, en die noemden dat barakken
En gewoon bij de gemeenteraadsverkiezingen niet gaan stemmen of op D'66/GroenLinks stemmen en dan weer zeuren. Heerlijk land toch?
Kansrijk? Kansrijk? Alsof je de Lotto kunt winnen. Sodemieter toch op zeg.
Gisteren weer een interessante aflevering bekeken van Het verhaal van Nederland. Over de Romeinen. Hoe na verloop van tijd de multiculturele samenleving verviel in chaos en achteruitgang. Er werd niet meer geschreven. Men bouwde nog slechts met het puin wat er over was. Niemand wist meer hoe je steen bakte. Wie om zich heen kijkt ziet al zoiets gebeuren. Jonge generaties die nauwelijks kunnen lezen of rekenen. Die makkelijk aan spullen willen komen. Die dure auto´s kopen, maar zelf nooit een auto zouden kunnen ontwerpen. Nog een paar generaties en we zijn hier op hun nivo, zo ellendig als toen het henzelf ooit aanspoorde om naar het noorden te asieleren.
De meeste mensen zijn een one tricky pony en hebben de ballen verstand van hetgeen ze gebruiken. Dat voor een belangrijk deel de maakindustrie uit NL verdwenen is heeft te maken met verder ontwikkeling van productiemethoden en een gestegen welvaart. 85% van de bevolking heeft een iq tot 100. Gelukkig houden wij van administratie en bureaucratie en kunnen we deze groep kantoorbaantjes geven.
@Red shirt | 10-02-22 | 10:32:
Is dat werkelijk 85%?
Daar schrik ik wel van, maar het verklaart ook veel
Tuurlijk niet. 50 procent vd bevolking zit onder de 100 punten, daar 100 punten het gemiddelde is en elke zoveel jaar wordt vastgesteld. En al jaren naar beneden gaat.
@Roos | 10-02-22 | 10:37:
Nee, is niet. IQ van 100 is het gemiddelde én de mediaan. IQ is namelijk gedefinieerd als relatief getal, normaal verdeeld met gemiddelde op 100.
@Lambik1 | 10-02-22 | 11:04: TOT 85%!
@Lambik1 | 10-02-22 | 11:04: dus als het iq 50 punten zakt over de gele populatie is het gemiddelde toch weer 100? Het lijkt Einstein’s C wel.
@LanzVonLiebenfels | 10-02-22 | 19:32: *gehele
kan niet, er broedt daar een grutto.
Op een paar kleine staatjes na heeft Nederland de grootste bevolkingsdichtheid van Europa. Grenzen dicht en laat ze maar ergens anders geluk gaan zoeken.
Dat. En de rest is beschermd Natura2000 gebied. Je kunt het niet beide hebben. De deugers lullen zichzelf vast. Oprotten.
We hebben zogenaamd een stikstof en CO2 probleem
Ondertussen importeren we steeds meer mensen waardoor de stikstof en CO2 uitstoot/per km2 omhoog gaan. De wereldbevolking zou moeten krimpen en wij zouden niet mee moeten doen met die aanzuigende werking die we hebben op immigratie. Krimp is het antwoord.
Van Vergrijzing naar omvolking!!
Onze eigen schuld
Ook al had ieder Nederlands stel vijf kinderen dan was men gewoon doorgegaan met het vol laten lopen van Nederland met economische migranten. Dat had helemaal niets uitgemaakt.
Vergrijzing hoeft niet erg te zijn we moeten naar een bevolkingsconstante toe. Eerst krimp dan een constante.
Nu leven we in een tijdperk van open grenzen, goedkoop transport en makkelijke handel. Ons voedsel komt steeds verder vanuit een complex systeem.
Zodra die vrede voorbij is, komen we hier weer om van de honger. nl.wikipedia.org/wiki/Hongerwinter
Klopt helemaal. We zouden hooguit de helft van de huidige bevolking in leven kunnen houden zonder voedselimporten, zelfs als we niets meer zouden exporteren.
Allemaal jonge mannen die op een of andere bizarre manier goed in de markt liggen. Hoezo omvolking bestaat niet?
Allerlei dames willen een badboy. Beetje spannend!
Ontpopt zich zo vaak in huiselijk geweld, geen inkomen of geen alimentatie. Stay safe, date een nerd!
@Feynman | 10-02-22 | 10:13: Van een beetje spannend naar heel erg spannend.
@Feynman | 10-02-22 | 10:13: Dat vond mijn vrouw ook.
Meerendeel importeert een bruid uit het land van vlucht.
Goed nieuws voor Mariette Hamer. Ik verwacht veel grensoverschrijdend gedrag in het nabijgelegen Monnickendam.
Geen zorgen ze doen aan preventie.
Er is al een regenboog zebrapad gepland zodat dat wat jij zegt niet kan gebeuren.
Had die Hamer niet binnen een week het kabinet in elkaar getimmerd? Powervrouwtje toch?
Ik wil ook een boerderij!
Ja, waarom dat ding is uitgekocht? Staat vol met koeien daar.
@P-unit | 10-02-22 | 10:02:
Ik kan helaas niet achter de betaalmuur kijken , maar wat ik mij afvraag; is die boer vrijwillig en ruimharig uitgekocht? Of een samenwerking van lokale politiek en milieudefensie die alle vergunningen van de betreffende boer aanvecht om hem zo weg te treiteren?
@me163komet | 10-02-22 | 10:09: is wel beschermd vogel en natuur gebied daar. Of er komen molens. Kan ook. Dat die twee niet samen gaan schijnt niet te boeien. Als de boer stopt wordt er meestal een villa of twee gebouwd. Nu niet.
Helaas is de lokale politiek hier nog best links dus verspreid de ellende meer over het land zodat men de gevolgen niet alleen via de npo ervaart.
Kan men niet beter een diepe put graven?
100.000 immigranten per jaar. Voorrang bij de huisvesting. Hele nieuwe woonwijken met straatnamen als de Gruttoweg, Hollanderweg, Boerenweg. Intussen bereiken je berichten als dat de echte sloop van natuur (wat dat ook wezen mag) komt van boeren en hondenbezitters. De boer is slecht voor de grutto, de hondenbezitter is slecht voor zeldzame planten. Gelukkig gedijen de grutto en zeldzame planten uitstekend in dergelijke woonwijken. Die woonwijken staan er om bekend geen stikstof uit te stoten, het beton dat voor die woonwijken wordt gebruikt kost geen energie bij het maken. De wegen voor die woonwijken worden niet van asfalt gemaakt. De straatverlichting in die woonwijken kost geen energie. De riolen zijn niet nodig want in die woonwijken worden geen afvalstoffen geproduceerd.
Immigranten zijn dus goed voor natuur, maar ook voor cultuur. Die diversiteit is helemaal geweldig.
En dan lees ik gister in de krant: de miljoen huizen die we willen bouwen staan on-hold tot nader order. Stikstof. Ahja 100k mensen per jaar naar binnen halen?
De extra stikstof die word uitgestoten moet door de autochtone bewoners extra worden verminderd om aan de 1990-norm te voldoen. Anders begint Urgenda weer een rechtzaak.
@peterdh | 10-02-22 | 10:00:
Ja maar beide zaken samen betekend dat de boeren onteigend moeten gaan worden. Stikstof die de boer produceert valt weg tegen de stikstof van de asielzoekers.
@ChatBot | 10-02-22 | 13:26:
Dus per saldo kan er nog steeds geen huis gebouwd worden
De kruik gaat ten water tot hij barst. Deze waanzin kan niet veel langer doorgaan zo of we gaan compleet naar de klote of beter gezegd nog verder naar de klote.
Weer een mooi boerenbedrijf naar de kloote. Mag een kamelenfarm nog wel?
Hoezo tijdelijk? Dat spul is thuis niet beter gewend.
Een echte win-win situatie. De mensen die er wonen zitten hier niet op te wachten. En die hoogopgeleide apothekers zitten liever bij soortgenoten in de grote stad. Ook de buschauffeurs in de regio zullen er niet blij mee zijn. Wat is dit voor beleid? Zet die lui op een industrieterrein tegen de stad aan bijvoorbeeld. Genoeg leegstaande kantoorgebouwen hoor.
Hoe komt het toch, dat mensen een hekel hebben aan de megalomanie vluchtelingenfetisj van Mark Rutte en zijn vriendjes?
Als dat zo was, waarom stemde iedereen er dan weer op?
wie zijn die mensen ?
@Somsbestgenuanceerd | 10-02-22 | 10:01:
Ach, of je stemt 'rechts' op VVD66 die een stad aan mensen per jaar binnentrekt en je portemonnee leegschud voor het milieu, of je stemt 'links' op PVDAGL die een stad aan mensen per jaar binnentrekt en je portemonnee leegschud voor het milieu.
Of je nou door de hond of door de kat wordt gebeten.... het maakt niet uit.
Blijft er nog een mogelijkheid over; Wilders. Maar mocht het ooit zo ver komen dat die wint of zoveel zetels krijgt dat men niet om hem heen kan, dan gaat de vierde macht in Nederland aan het werk; de ambtenarij. En die zorgen er dan voor dat er zodanig wordt tegengewerkt en gesaboteerd dat Wilders minstens drie kabinetsperiodes nodig heeft om ook maar iets te bereiken.
Kortom, het maakt geen fuck uit wat je stemt.
@Somsbestgenuanceerd | 10-02-22 | 10:01: omdat de rest te lui is om te stemmen of nadenken en hopen dat het allemaal goed komt. Linkse partijen zijn uitermate goed in organiseren uw geld!
@me163komet | 10-02-22 | 10:17:
Goede analyse!
Dat willen hunnie helegaar niet. Ze bennen liever in de grote stad. Nu al medelijden met de plaatselijke Arriva busdienst…
Arm EBS....
En met de plaatselijke bewoners die nu al gebruik maken van de bus. En dan vooral de jonge vrouwen.
In Uitdam komt al jaren geen bus. De mannen die het geluk hebben in die boerderij te worden ondergebracht zullen moeten lopen naar Monnickendam of Marken om te winkelen maar wie weet krijgen ze allemaal een elektrische fiets.
En dan blijkt straks ook dat in het durpje állemaal nazi's/racisten/rechts extremisten/pvv-er wonen. Want: niet blij met de komst van de asielmensen.
Nu nog die immigranten stemrecht geven en je hebt helemaal geen last meer van die autochtone bewoners. De 'natives' in Amerika waren ook helemaal blij met de immigratiegolven. Dat zijn ze nog steeds.
@El Rico Grande | 10-02-22 | 09:58: Stemrecht krijg je nadat je vijf jaar legaal in het land verblijft.
Is dit trouwens wel halal, asielzoekers opvangen in een varkenskot?
Ai. Uitdam. Daar heb ik ooit een half jaar gewoond. Op de camping in een vakantiehuisje. Er woonde van alles. Ook wat Britse criminelen, op de vlucht voor de politie in de UK. Gezellig haventje. Het is nu zo'n gelikt modern vakantiepark geworden met fake grachten en fake bruggetjes. Hoi meneer Zoet !
Ook een pliessiebureau in de buurt?
Heeft van Marcel van Dam z'n landhuis nu al een keer verkocht? Moois stekje daar in Hulshorst (Gld). www.bekendeburen.nl/oud-pvda-topman-m... En anders is in z'n kasteel nog wel wat ruimte www.bekendeburen.nl/oud-pvda-topman-m... Man, man, man. Socialisten.
Salon socialisten.
Met de haren er bij slepen, kent u die uitdrukking?
Wel nog ff een pendel buslijntje a la Ter Apel opzetten lijkt mij.
Worden de mensen die er komen te wonen ook aan een Co2 tax gehouden?
De waanzin kan zo toch niet veel langer doorgaan. Grenzen dicht voor die sprinkhanenplaag.
Apothekers, elektrotechnici en veel islamologen.
En keuterboertjes.
@van Oeffelen | 10-02-22 | 09:47: agrarofobie, is dat minder erg dan xenofobie?
Eindstation Uitdam. Die anderhalve boom rond het erf kappen. De sloten verbreden en uitdiepen.
Eind '40-'45 konden zich honderdtallen onderduikers schuilhouden in de Peel, dankzij de vele ontwateringskanalen.
Een asielzoeker, die dat rond Uitdam kan, die is voldoende ingeburgerd.
Idd... de moffen waagde zich niet in de Peel.
In afrika zijn 1.4 miljard inwoners, waarvan ongeveer de helft minderjarig. Men verwacht over 20-30 jaar 2.5 miljard mensen daar. De druk om te migreren hiernaartoe zal enorm toenemen.
Mijn leraar zie vroeger al: Als in Antwerpen een diamantslijper met goed werk een goed inkomen heeft en in India een diamantslijper geen kwaliteit kan leveren omdat stukwerk te weinig opleverd om secuur te werken, dan weet je twee dingen: Iedereen is vervangbaar en economische migratie loont.
Afrika is alleen een beetje groter dan Nederland.
Daarom een immigratie stop. Hoe? "grenzen dicht kan niet, want we kunnen geen muur om Nederland zetten"-bullshit
- geen uitkering de eerste 8 jaar
- helemaal geen publieke voorzieningenniveau
- geen sociale huurwoning woning
- in het azc blijven tot je een baan hebt. En dat heb ik het ook over *IN* het azc blijven.
- problemen in het azc veroorzaken? *direct* enkeltje thuisland. Veilig, onveilig geven we geen reet om. Je hebt blijkbaar geen probleem om het hier onveilig te maken dus dat komt wel goed in he thuisland.
-thuisland onbekend? Direct enkele naar de regio vanwaar wij denken dat ze ongeveer vandaar komen.
Say kun je gewoon allemaal doen. He moet het alleen willen.
@peterdh | 10-02-22 | 09:55: Makkelijk praten.
@peterdh | 10-02-22 | 09:55:
Verplicht worden om arbeid te verrichten in ruil voor het onderdak dat men hier geniet. Plantsoenendienst o.i.d.
Moet jij eens opletten hoe snel een groot deel van de "vluchtelingen" stroom opdroogt als bekend wordt dat in Nederland niks gratis is.
@Hadena | 10-02-22 | 10:11:
Nee. Weet je wat "makkelijk praten" is?
"We importeren 100.000 migranten per jaar, we stoppen met het bouwen van huizen want stikstof, we geven deze 100.000 migranten per jaar een sociale huurwoning met voorrang, we geven ze een uitkering, we laten hun familie hier komen in het kader van gezinshereniging, we stampen nog even een paar honderd AZC's ut de grond in dorpjes waar ik niet woon. We trappen Nederland van het gas af, maar laten de gaskraan wel lopen omdat we Duitsland nog moeten voorzien van gas. We bouwen geen kerncentrale, maar plempen overal windturbines behalve waar ik woon. We geven megasubsidies op zonneparken waardoor de stroom voorzieing in gevaar komt omdat we "groen" moeten maar het stroomnet het niet meer aan kan. We gaan gewoon 55% co2 realiseren 55% minder dan we 30 jaar geleden hadden. Ohja voor 2030. We gaan dit allemaal financieren, maar houden ook de verzorgingsstaat. We trappen gewoon even de boeren van hun land en maken AZC's van hun boerderij. Dat doen we gewoon. We gooien Nederland op slot. Lockdown, avondklok. 1G samenleving fietsen we er gewoon even in. Ondertussen raakt Nederland wel depressief, gaan winkels dood. Pleegt de jeugd 15% vaker zelfmoord. Gaan gezinnen failliet en raken hun pensioenen kwijt. Doen we allemaal eventjes."
DAT is gvd makkelijk praten!
De dingen die ik zeg zijn simpelweg realiseerbaar, als men waar wil. Kijk maar wat ik hier boven schreef. Onmogelijk. Maar we willen het, dus we doen het. Gewoon eventjes.
@me163komet | 10-02-22 | 10:24:
Zoals in Amerika.
@peterdh | 10-02-22 | 09:55:
Gaat nooit gebeuren door de deugers in de politiek.
@meneer Q | 10-02-22 | 10:45: Wanneer ik Amerikaanse vrienden en familie vertel hoe het er hier aan toe gaat denken ze dat ik een grapje maak. "Nee, dat meen je niet !". "Nee serieus, zo is het hier echt." "MAar waarom dan ? Jullie zijn echt volkomen geschift !" Zo gaan die gesprekken.
Tijdelijke opvang betekent toch gewoon: Tot de oorlog voorbij is?
Welke oorlog?
Haha, jij deugt blijkbaar niet. Of je verdient niet genoeg aan ze.
Om de hoek bij Femke! Hoe gezellig. Overigens geen buslijn in de buurt, ja een stuk lopen richting Marken op de zeedijk. Fietsen is ook een eind en altijd wind tegen. Het lintdorp bestaat vooral uit rijke centrum vluchtelingen. Huizen zijn duur daar. Maar stallen plat en portakabins voor de alleenstaande mannen er op?
Gesubsidieerd taxivervoer, komt vast.
Mooi he hoe dichtbij. En er zit volgens mij ook nog een gezellig vakantiepark daar. Genoeg te doen daar voor onze nieuwe vriendjes.
@Lorejas | 10-02-22 | 09:47: in de zomer is het lekker rondzwerven richting jachthavens en stad stranden, weekendje doorhalen en hosselen op de wallen, maar in de winter lekker intrekken bij The we are here types in de stad.
Uber taxi's zien er wel een verdienmodel in
@P: vergeet de dagtripjes naar Monnickendam, Broek in Waterland en Marken niet. Beetje doorzetter zie ik Ilpendam ook nog wel gaan verkennen.
@Lorejas | 10-02-22 | 09:54: gaan ze op de kermissen van Volendam en Monnickendam leuk vinden!
@Lorejas | 10-02-22 | 09:54: Daar wonen genoeg salonsocialisten. Die miep van Buitenhof onder andere. En Halsema idd.
@P: Volendam is overstappen he; daar zul je ze niet zien want lastig lastig. Maar overstap busstation Edam misschien leuke hangplek?
@Lorejas | 10-02-22 | 10:06: denk dat de kermissen een onweerstaanbare aantrekkingskracht gaan hebben op de alleenstaande mannen. Een overstap waard. In roedel achter de minderjarige meisjes aan tussen de dronken lokalo’s. Gaan de vissers en boeren gezellig vinden. Ik zet alvast wat BZN op.
@P: zit wat in, zit wat in. Grote kermis Hoorn is er ook nog inclusief lappendag.
Aangezien we in het tijdsgewricht leven waarin precies duiden van doelgroepen zeer belangrijk is geworden prefereer ik de term 'economische asieleisers uit veilige landen' boven het misleidende generieke 'asielzoekers'. Dank u.
Woorden doen ertoe!!
Varkensfokkerijen uitkopen.
Prima plek voor tijdelijke opvang.
Scheid ook direct het kaf van het koren.
CO2 omlaag,haatbaarden zien niet zitten kortom win/win.
megastallen.
Wauw, ze huisvesten op een varkensfokkerij: pas op, stap niet op het varkensvlees!
Meer, meer, meer!
Ik ben al weg, een advies aan ieder. Ga nu het nog kan!
Ik binnen 5 a 10 jaar maar zoals het nu gaat eerder die 5 jaar.
Dan emigreer je en dan ben jij in dat land "die buitenlander". Mooi man.
Van Oef is al 35 jaar buitengaats.
@Hangtietsmurfin | 10-02-22 | 09:47:
En een heimwee dat ze hebben, meneer.
Een heimwee!
@van Oeffelen | 10-02-22 | 09:48: en nog steeds te dichtbij, hoor je wel eens
Gevalletje dove ambtenaar.
Tijdens de vergadering vroeg hij:
"waar moeten die mensen naartoe?"
"Uitgang!" Werd er gezegd.
Aldus geschiedde.
Met bijbehorende buslijn naar de stad?
Stukje lopen richting Marken en fietsen is ook een eind. Wind tegen ook.
Ook mijn gedachte.
Buschauffeurs in de regio kunnen nu nog snel op zoek naar een andere baan, als ze de ervaringen van hun collega's in Ter Apel hebben gevolgd
Buslijnen worden overal opgeheven maar voor handophouders worden er volop lijnen weer opgezet. Met minimaal een bus elk kwartier want langere tussenpozen is natuurlijk onbestaanbaar.
Het gaat allemaal nergens meer over. Ja, over de gestage teloorgang van ons land.
Voor vluchtelingen kent de EU al een keihard beleid, ze betaalt en helpt de Libische kustwacht met ruime mogelijkheden en een zeer grote zone vanuit de kust waarbinnen push-backs mogelijk zijn. Dat gebeurt dan ook op grote schaal.
In Libie terug wacht de gestande vluchtelingen een bijzonder erbarmelijk bestaan, in kampen waar uitbuiting, afpersing, moord en verkrachting normaal zijn. Dit is allemaal fijn buiten het zicht van de EU burger geparkeerd, ver weg overzee, er zijn geen pottenkijkers bij, de schurken aldaar kunnen hun gang gaan met deze mensen. Dat doen ze dan ook.
Ondertussen is voor ons een deel van het probleem "opgelost". Dat heet dan "opvang in de regio", een actief beleid van de EU. In Turkije gaat dat ietje beter, maar ook daar is het probleem fraai buiten ons zicht geparkeerd. Vluchtelingen die het halen wacht hier dan een langdurige procedure, met inderdaad een kansje op verblijf. En dan soms, in een leegstaande boerderij.
Maar beste PVV'ers geen zorgen, oplossingen zoals in Libie zullen steeds meer gaan gebeuren. Je merkt er niks van, het probleem wordt opgelost door mannen met een ander winstoogmerk. Buiten ons zicht om. Ver weg in de bossen van Polen ehhh, de woestijnen van Libie.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/07/u-en-ik-werken-mee-aan-de-mishandeling-van-migranten-a4084543
En toch hè, en toch komen er 100k per jaar met gezinshereniging bij. Die weg moeten gaan niet weg.
'Een kansje'? Een (ruime) meerderheid van de mensen die in Nederland asiel aanvragen krijgt een verblijfsvergunning.
Nederland is vol. Dat was het in de Jaren 60 al toen ze Nederlanders naar Canada (honk honk), Australië en Nieuw-Zeeland stuurden. Nu is het klaar, het is heel kut voor die mensen. Maar denken dat het hier Lui lekker land is, dat moet maar ophouden. Dat je zelf gaat zitten hinten richting genocide etc, schaam jezelf.
de wereldbevolking willen nivileren zal niks oplossen. dat is enkel de oorlog bij jezelf naar binnen halen. En moreel afpersen, zoals u nu doet, getuigd van geen inzicht en visie.
Het interesseert me allemaal weinig, als er ergens iets gebeurt willen ze hier heen en dat is niet meer mogelijk wegens goede redenen.
@ikworstelengadouchen | 10-02-22 | 09:35:
"Dat je zelf gaat zitten hinten richting genocide"
Dat nog net niet, maar marteling, afpersing, verkrachting en uitbuiting.. Dat is allemaal maar klein bier. Met de goedkeuring van de EU, dus.
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 09:38: Stel dat we u volgen en een opengrenzenbeleid gaan voeren, denkt u dan dat de nieuwkomers uw denkwijze zullen delen? bent u ervan op de hoogte dat het verlichtte denken dat u propageert gedeeld wordt door die groepen? Ik vrees van niet...
@ikworstelengadouchen | 10-02-22 | 09:35:
Schaam jezelf? Omdat ik je gewoon de feiten geef? Of wil je het liever niet weten, irriteert het je dat ik je confronteer met wat er gebeurt in naam van de EU? Het is niet fijn allemaal, en onderdeel van ons beleid van "opvang in de regio". Zo werkt het nu eenmaal. Mensen leven en sterven daar in ellendige omstandigheden. Als gevolg van ons beleid.
Ik zeg ook niet dat we iedereen hier maar heen moeten halen, maar ieder beleid heeft haar keerzijdes. Weet dan ook wat die allang zijn. En dat het misschien wat minder gepast is om die migranten de vinkentering toe te wensen. Het zijn tenslotte ook maar mensen, wiens wiegje toevallig ergens anders heeft gestaan.
Er zijn beter oplossingen denkbaar, maar dit is lekker gemakkelijk. je geeft de Libiers geld en boten en ze lossen het voor ons op. Geen vragen stellen. Want stel dat het antwoord niet bevalt. Wat dan?
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 09:38: Dus halen we ze allemaal maar hierheen? Kan nog eens heel druk worden in uw achtertuin Beste_landgenoten.
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 09:48:
Ons beleid? Ze doen het elkaar daar zelf aan, niet wij. Wij zijn daar niet aan het oorlogen voeren, stammen die elkaar naar het leven staan en wat al niet meer. Dat doen ze helemaal zelf.
Met daarbij een religie waar geweld een eervol onderdeel van is.
Waarom is het uitsluitend Europa dat de hele wereld moet redden terwijl ze blijkbaar overal elkaar naar het leven staan?
Ze zoeken het maar uit met elkaar.
@BL, 09:31: Ik hoor nog steeds het probleem niet. Je kunt nu eenmaal niet de hele wereld in Europa opvangen.
Alleen de titel al: 'U en ik werken mee aan de mishandeling van migranten.' Misschien schrijnende televisieseries/soaps/documentaireseries maken, die in díe landen van herkomst uitgezonden worden, rondverteld worden, hoe die dingen ook maar gaan rondzingen.
Dat het in Turkije ietsje beter gaat komt omdat de EU prompt met een een zak munten (4 miljard per jaar ofzo) kwam aandraven en zich daarmee in een hopeloos chantable positie manouvreerde. In tegenstelling tot Nederlandse politici voor wie "afspraken" heilig zijn (behalve als het aankomt op afspraken ten aanzien van NATO/defensiebudgets) is Erdogan het soort man die simpelweg besluit "die afspraken daar hebben wij niets meer aan, en daarom zeggen we die NU, bij deze, eenzijdig op. Doei !". Dat er vreselijke menselijke drama's gebeuren in Lybie staat vast. Schijnt voornamelijk het werk te zijn van gewapende milities, die mensen uit die vluchtelingenkampen kidnappen om geld van families af te troggelen. Maar dat is verder niet te wijten aan de EU en zal blijven gebeuren. Triest, maar het is niet anders.
"Maar beste PVV'ers geen zorgen, oplossingen zoals in Libie zullen steeds meer gaan gebeuren."
Niet iedereen die van mening is dat het huidige vluchtelingen- en asielbeleid al vele jaren volslagen failliet is, is automatisch een PVV stemmer, BL.
Ik denk inderdaad dat Libië-achtige oplossingen steeds meer gevonden en toegepast zullen worden. De buitengrenzen moeten bewaakt worden, in de zin dat derdewereldlanders niet zo maar kunnen komen binnen banjeren/dobberen als ze dat in hun bolle hoofd halen.
"Ver weg in de bossen van Polen''
Maar die 'stunt' van Loekasjenko liet wel heel duidelijk zien hoe 'vervolgd, in levensgevaar, en wanhopig' die landverhuizers ('vluchtelingen') zijn: 'German, German, German' stonden ze te scanderen bij die Poolse grens. Waren ze niet 'veilig' in Wit-Rusland? Zouden ze niet 'veilig' geweest zijn in Polen? Waarom zijn ze allemaal pas 'veilig' in Duitsland? (of Nederland? of Zweden?). Ik stel de vraag dan toch maar weer retorisch: zou dat iets te maken kunnen hebben met de riante sociale voorzieningen in die landen?
Zoals ik hierboven al betoogde: er moet een einde komen aan dat totaal uit de klauwen gegierde asielcircus.
Er gaat een moment komen dat de morele chantage niet meer werkt BL. De 18 jarige Algerijnen en Marokkanen die het gros uitmaken van de immigranten zijn geen vluchtelingen in levensgevaar. Veel vluchtelingen hebben het geld voor de overtocht niet. Daarnaast is het op geen enkele wijze mijn schuld dat het MO en delen van Afrika een shithole zijn. Het is wellicht ook niet de schuld van de mensen die daar wonen. Noem het ‘het lot’ (of de islam, dan zit je er ook niet ver naast), en ja dat is kut, maar je kunt het me niet kwalijk nemen dat ik mijn buik vol heb van dat tuig dat hier ooit is gekomen vanuit Ghana of wat voor ander veilig land, hier de subsidietiet heeft ontdekt door continue racist te schreeuwen, en het linkse tuig dat dit vanaf de kansel toejuicht. Eerst mijn eigen land op orde, dan kijken we wel weer verder.
Ik vraag me altijd af wie Beste Landgenoten is. Ik denk zeker te weten: een lid in de tweede kamer van de D66.
Daarom BL is het nodig dat er een extra VB-belasting komt om deze mensen menselijk op te vangen.
Ik neem aan dat BL daar ook heel graag een steentje aan bij wil dragen?
@The-loopy-cowboy | 10-02-22 | 10:19:
"Er gaat een moment komen dat de morele chantage niet meer werkt BL. "
Hoezo morele chantage? Het zijn simpelweg de feiten. Er is wegens EU beleid van opvang in de regio, dat echt belabberd geregeld is, getuige de stukjes in de krant daarover, sprake van onmenselijke situaties.
Dat je dat onwelkome informatie vindt snap ik best. Maar het is toch ook de waarheid. Of dat onze "schuld" is, dat weet ik niet, je kunt zeggen: Die mensen nemen bewust dergelijke risico's. Zeker, in sommige gevallen zal dat best zo zijn. Desondanks is het geen feestje en vallen er vele doden in dit spel.
Het spel is dus reeds keihard, een strijd op leven en dood in veel gevallen, dus de vraag is of het allemaal nog veel harder moet. Het idee, om deze ellende buiten ons zicht te parkeren is hel slim, we zien het niet dus het is er niet. En jij kan rustig gaan slapen. Maar het probleem meneer, dat blijft.
En zo ontzettend moeilijk is het niet, om enigszins humaan migratiebeleid op te zetten EU-breed. In de regio, met een goede procedure en door de EU geleide opvangkampen. Maar raad eens wie daar pertinent tegen zijn? Juist, de rechtse partijen zoals de PVV. Die sluiten liever simpelweg de grens in de hoop dat het probleem vanzelf verdwijnt.
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 09:38: Ze kiezen er zelf voor de gok te nemen zo'n reis aan te gaan.
@Lefty-Messup | 10-02-22 | 09:59:
Exact. We kunnen niet de hele wereld helpen. Maar we kunnen wel enigszins humaan beleid voeren qua opvang in de regio. Maar dat kost geld dat sommige partijen liever niet uitgeven. Dan komt het er dus op neer dat we dit uitbesteden aan criminelen. Met de gevolgen van dien. Het gaat nog een keer zo ver komen dat Europese burgers het prima vinden als vluchtelingen worden doodgeschoten als ze proberen hier te komen.
Er zit heel wat ruimte tussen "we kunnen niet de hele wereld opvangen" en "we laten ze creperen in ellendige kampen". Daar is met enige inspanning wat aan te doen.
Ik snap niet helemaal wat PVV-ers hier mee te maken hebben. Ik ben groot voorstander van opvang in de regio want:
- Nederland is vrijwel vol.
- In de regio hoeven ze zich minder aan te passen aan een vreemde cultuur en hoeft onze westerse cultuur niet zo snel en geforceerd te veranderen.
- In de regio kan je met hetzelfde budget een veelvoud van het aantal vluchtelingen opvangen.
Dit gezegd hebbende; ik heb nog nooit een voorstander van opvang in de regio horen zeggen dat die opvang erbarmelijk moet zijn met als kernwoorden 'verkrachting' en 'moord'!
Volgens wat u zelf aangeeft komt deze mensonterende situatie vanaf de burelen van de EU, waar juist de PVV een fervent tegenstander van is.
Ik als PVV-stemmer ben persoonlijk dus voor opvang in de regio, maar op een veilige, waardige en ook vooral constructieve wijze waarbij, indien de thuislanden weer veilig zijn, de vluchtelingen met opgedane kennis naar huis kunnen wederkeren om daar te helpen met een verbeterde opbouw van hun land.
Dat gaat geld kosten ja. Maar met hetzelfde budget kan je daar meer bereiken. Helaas ontrek je dit geld dan wel definitief uit de Nederlandse economie en op dat punt denk ik, dat onder andere de VVD en het COA, zich daar hand en tand tegen zullen verzetten.
Dus u begrijpt dat ik vind dat u de schuld legt bij de verkeerde.
Eenieder die de EU meer macht wil geven, die zijn schuldig en zouden zich de ogen uit hun kop moeten schamen!
@Bootvisser | 10-02-22 | 11:17:
Nou kijk. Dan ben ik dus benieuwd naar welke concrete plannen de PVV heeft inzake de opvang in de regio. Want volgens mij zijn die plannen er niet, laat staan dat iemand met uitvoering of voorbereiding van dat beleid bezig is. Dan nog: Als Nederland alleen bereik je niets, dus dit zal je Europees moeten aanpakken en de PVV wil niets met Europa. Dus hoe gaat de PVV dat regelen dan? Kan je me wijzen op concrete plannen? Ik vermoed dat het vooral mooie woorden zijn, vooral bedoeld om af te leiden van het probleem zelf. Mijn stelling is, de PVV doet helemaal niets aan opvang in de regio.
Het is makkelijk praten dat je "voor opvang in de regio" bent. Maar zonder beleid gebeurt er niets. En vooralsnog heeft de PVV helemaal niets bijgedragen aan welke oplossing dan ook, op allerlei repressieve maatregelen na dan, zoals het terugsturen en het sluiten van grenzen. Is Fleur Agema al eens afgereisd naar Jordanie om daar te kijken hioe dat geregeld kan worden? Ik dacht van niet. Geen PVV-kamerlid heeft zich concreet bemoeid met deze oplossingen. Dus Bootvisser, ga jij het op je nemen?
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 11:29:
“ U en ik werken mee aan de mishandeling van migranten”
Die morele chantage. Ik help daar helemaal niet aan mee, op geen enkele wijze. Dit zijn beslissingen waar ik geen enkel, en ik herhaal, geen enkel splintertje invloed op heb. Die morele chantage. Dat het mijn schuld is dat de wereld kut is, mensen elkaar vermoorden en dat in deze wereld niks eerlijk is. Die morele chantage. Fuck dat.
@The-loopy-cowboy | 10-02-22 | 11:39:
Je kunt stemmen op een partij die daartegen oplossingen wil. Bijvoorbeeld. Maar ik denk: Dat ga je niet doen. En nee, het is geen mkorele chantage, het is slechts de presentatie vabn de gevolgen van huidig beleid van "opvang in de regio".
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 11:29: ook qua plannen voor opvang in de regio maak je gebruik van een drogredenering. Geen enkele partij heeft uitgewerkte plannen voor opvang in de regio namelijk. Dat hoeft ook niet, want het is pas aan de orde wanneer een partij in een regering komt. Dan pas worden deze plannen geschreven. Tot die tijd staat in elk partijprogramma een zinnetje als ‘voorrang wordt gegeven aan opvang in de regio’. That’s it. De PVV wijkt daarin niet af van andere partijen die dit niet verder uitwerken.
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 11:42: ik stem op een partij die oplossingen wil. Dat doet iedereen toch? De ene oplossing is voor de ander een horror scenario. Overigens ontken ik niet de shot en teringzooi en mensonterende omstandigheden aan de buitengrenzen. Maar is dat MIJN schuld? Is het geopolitieke spel van Luca en Erdo mijn schuld? Nogmaals: die morele chantage.
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 11:42: overigens, ik geloof dat we het gewoon (deels) eens zijn. Groot voorstander hier van opvang in regio, op een meer dan menswaardige manier. Geen idee hoe dit voor elkaar te krijgen overigens, lees het vluchtverhaal van Hirshi Ali voor een beeld van de hel van die kampen, maar dat hier veel geld voor nodig is: zeker. Dat dit europees moet: ook mee eens. Dat hier veel en veel meer de focus op moet liggen, absoluut. Maar kom bij mij niet aan dat de huidige situatie mede door mij komt, of door PVVers. De situatie komt door D66 droids die geen harde keuze durven te maken wegens de angst om voor PVVer uitgemaakt te worden door de Bij1ers, of voor Bij1er door de PVVers. Het is het laffe pappen en nathouden beleid van de afgelopen 15 regeringen die deze situatie heeft doen ontstaan.
@The-loopy-cowboy | 10-02-22 | 11:57:
Welke harde keuzes worden er geschuwd door D66 dan? Ik denk geen enkele. Evenmin als het jouw schuld is dat er ellende in de wereld bestaat, is het de schuld van vluchtelingen dat ze zijn geboren in een kutland met oorlog en corruptie. Iets meer begrip daarvoor vind ik terecht. Wat kan een gemiddelde winkelier uit Aleppo eraan doen dat hij in een dictatuur leefde? Bijzonder weinig. Je hebt simpelweg veel geluk als je in Nederland bent geboren en daarmee heb je meteen een setje privileges, rechten en voordelen meegekregen die 99% van de wereldbewoners niet heeft. Dus je kunt in plaats van schuld ook spreken over verantwoordelijkheid. Voor wie het even wat minder heeft getroffen. Toch?
En voordat je zegt "maar wat doen jij er dan aan, behalve mij de les lezen", nou ik ben zo'n sukkel die 150 euro per maand uitgeeft aan "goede doelen" in ellendige landen. Bijvoorbeeld. Wetende dat de helft blijft kleven aan strijkstokken.
@Beste_Landgenoten | 10-02-22 | 12:04: ik vind je daarom nog geen sukkel. Je weet net zo min als ik wat je aan al die ellende moet doen HahA. Jij geeft geld, ik gebruik cynisme, en geen van beiden zet zoden aan de dijk. Verantwoordelijk ben ik echt alleen voor mezelf en mijn naasten. Betekent niet dat dingen me niet aan het hart gaan. Maar soms of vaak is goed doen, slecht oogsten. Ik heb een tijd in een mid-Afrikaans land gewerkt. Daar voel me op dat ik veel mensen in oud-PTT uniformen zag. Na navraag bleek dat elke maand een enorme lading kleding vanuit het westen daar binnenkwam, die te koop werd aangeboden op de markten. Dr hele kledingmakende middenstand ban dat land was naar de kloten door die kledingbakken die wij hier bij onze supermarkten hebben staan. Goede doelen? Ik geloof er niet meer in. De witte Toyota’s die dat continent teisteren zijn gevuld met mensen die hun schuldgevoel willen afkopen maar het probleem verergeren. Zelfde geldt voor de soldaten vaak. Anyway, zoals gewoonlijk zitten we helemaal niet ver van elkaar qua ideeen en moraal BL. Ik wijt het aan het huidige tijdsvak met alle polarisatie dat we eerst ruzie moeten maken voor we daar weer achter komen.
@The-loopy-cowboy | 10-02-22 | 12:30:
"Ik wijt het aan het huidige tijdsvak met alle polarisatie dat we eerst ruzie moeten maken voor we daar weer achter komen."
Zomaar mogelijk. En cynisme is bijna onvermijdelijk, als je ziet hoe men in die klotelanden elkaar om een paar extra centen naar het leven staat. Men is daar uiteraard geen haar beter dan hier. De een zijn dood is de ander zijn brood. We hebben het hier toevallig iets handiger geregeld met zijn allen dus je kan heel cynisch de vraag stellen: Als zij het daar in die ellende-landen wat beter hadden geregeld en wij de underdog waren geweest, hadden zij dan medelijden met ons getoond? Dat is maar zeer de vraag, gezien de (intolerante) opvattingen daar. Ik denk bijna zeker te weten dat het niet zo is en al helemaal niet omdat we niet het juiste geloof aanhangen. Toch is een beetje medemenselijkheid op zijn plaats.
VVD66 beleid wordt gepropageerd door de NPO, BNN/VARA, VPRO en veel kranten. De serie ‘Het verhaal van Nederland’ is gisteren gestart op TV. De boodschap wordt deel voor deel steeds duidelijker. Het zal een door Geert Mak goedgekeurde ode aan de multiculturele samenleving zijn die we al eeuwen kennen en niks anders dan voorspoed heeft gebracht. Dit ter ondersteuning van het VVD66 immigratie beleid. Een zorgvuldig georchestreerde omvolking (waarom blijft dit woord toch rood onderstreept?) ter voorbereiding van het continent Eurabië.
Precies. De geest moet rijp gemaakt voor nóg meer 'vluchtelingen'. Want, Nederland is immers van oudsher (Batavieren!) een 'immigratieland'...
Ik ben ook bang dat het één grote propagandashow gaat worden. Ik heb het nog niet gezien, maar van de week bij Beau zat de verteller Daan Schuurmans. Er werd een scene getoond van een zielig zwart jongetje die cadeau werd gedaan aan een blank meisje. De serie zou, volgens de tafelgasten, ook op scholen moeten worden vertoond. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met dat brainwashen natuurlijk. White man bad!
Begon al in aflevering 1. Toen de blanke migranten boeren uit het oosten de inheemse ‘ gekleurde’ jagers verzamelaars vervangen. ‘We zijn hier pas 7000 jaar, en kunnen dus moeilijk het land claimen’ of zo iets bazelde een van de sprekers. De serie voelt als een school opstel voor geschiedenis.
@P-unit | 10-02-22 | 09:47: Die Leo Lucassen zal ook wel aan het script hebben meegewerkt. Ik vond het verder wel vermakelijk.
Het gif van de vrede sijpelt ons landje binnen…
Sijpelt? Zeg maar gerust... Stromen. En dat doet het al... J A R E N . . .
Gutsen doet het!
Ik ben straks een one-issue stemmer. De partij die echt in zijn programma heeft staan om deze waanzin te stoppen krijgt mijn stem (Niet de PVV of FvD want die hebben zich helaas buiten de realiteit geplaatst)
Dus u stemt dan niet?
Ik ben het al een jaar of tien (en anderen hier waarschijnlijk nog veel langer). Wat mij betreft is de PVV nog wel een optie, omdat een grote PVV de rest tot iets meer realiteitszin dwingt. Maar het zal wel JA worden voor mij.
Het staat al jaren in het programma van de VVD. Op papier is de VVD namelijk heel stoer. Papier is dan ook bijzonder geduldig.
@TeeJee | 10-02-22 | 09:34:
Dat is indertijd nog onder Bolkestein erin gekomen, daar sprak men toen schande van.
Het kan verkeren.
De VVD heeft dit toch al 20 jaar in haar programma staan? AL twintig jaar pakt de VVD dit keihard aan. Ik snap jouw opmerking dus niet. Voordat mensen serieus gaan reageren. Dit was een witz.. De VVD zuigt natuurlijk totale apenballen leeg.
Dan moet u bij de VVD zijn. Die beloven dat hun kiezers al zeker 12 jaar
Nederland geeft niet om Nederlanders
Ja logisch natuurlijk.
Als je deze mensen goed wil laten integreren zodat er in de toekomst geen problemen komen, als je deze mensen wil laten 'participeren' in de maatschappij zodat ook zij een nuttige en zinvolle bijdrage kunnen gaan leveren dan...
Dan is het volstrekt logisch om ze ergens op een zompig weiland te dumpen in the middle of ff-ing nowhere.
Dáár zijn natuurlijk de banen, de kansen, dáár krijgen ze een goed beeld van NL.
En vanzelfsprekend is het heel fijn voor al die jonge meneren dat ze voldoende mogelijkheden voor ontspanning gaan hebben. Want anders gaan ze zich maar vervelen. Met alle voorspelbare gevolgen van dien. Moeten we niet hebben.
Dus zo al met al resumerend; een ge-wel-dige locatie. Welke briljante 'bestuurder' heeft dit wonder van creativiteit bedacht? Geef die persoon (M/V/X) een dikke vette medaille.
De wereld is wéér een stukje beter.
Waar had je ze dan willen hebben als er nergens plaats meer is?
Ze nóg meer voorrang geven dan ze al hebben op sociale woningen?
Die gaan nu al voor het overgrote deel naar statushouders.
Probleem is dat we er veel te veel een verblijfsvergunning geven dan we als klein land aankunnen.
'een nuttige en zinvolle bijdrage'
HAHAHAHAHAHA.
Bedankt voor een schaterlach op deze druilerige ochtend.
In een tentenkamp midden in Amsterdam natuurlijk, 2v12. Dat is de enige manier om duidelijk te maken dat dit niet werkt.
@The-loopy-cowboy | 10-02-22 | 09:28: Dat zou een perfecte oplossing zijn. Wat er nu -telkens weer- gedaan word is de overlast ergens in een ver weg gelegen pokkedorp op een weiland neerflikkeren en dan net doen alsof iedereen die erover klaagt daar een ongeletterde racist is. Want 'wij in de randstad' zouden dat nóóit doen. En daarom worden ze ook zo ver mogelijk weg gestopt. Dan hebben zo min mogelijk mensen er last van en hoe minder er klagen, hoe makkelijker die weg te zetten zijn. Tot de ver weg locaties op zijn natuurlijk maar ik heb de NL'se regering vwb immigratie nog nóóit op een plan B kunnen betrappen.
"zodat ook zij een nuttige en zinvolle bijdrage kunnen gaan leveren dan...''
Welke ''nuttige en zinvolle bijdrage'' had je in gedachten? Die lui kunnen niks, althans niet iets waar hier in een hightech kennis- en diensteneconomie als Nederland vraag naar is. Waarom denk je anders dat ze allemaal linea recta in de bijstand verdwijnen, zodra ze hun verblijfsvergunning gescoord hebben? (En ca de helft daar voor de rest van zijn leven in blijft).
@The-loopy-cowboy | 10-02-22 | 09:28:
Niet alleen in Amsterdam maar in elke stad en dorp waar volop op de partijen gestemd word die de massa-immigratie faciliteren. Laat die stemmers maar zelf aan den lijve voelen wat ze aanrichten.
Nu worden die problemen nog veel te veel afgewenteld op de mensen die er juist tegen stemmen terwijl de voor-stemmers er wel voor zorgen dat het uit hun buurt blijft.
@Dr_Johnson | 10-02-22 | 09:33: Mensen, mensen rrrrustig, herken het cynisme in mijn tegel aub. Ik zal het de volgende keer er nog wat dikker en duidelijker opleggen. Beloofd.
Het is vlak voor zonsopgang het donkerst. Daar moeten we ons maar aan vast houden. Helaas is het nog lang geen zonsopgang.
??? De (natuurlijke) duisternis snachts hangt vooral af van de maan.
Niet dat onze kinderen er iets voor kopen, maar hoe zouden de politici uit de periode vanaf de eeuwwisseling tot nu later zelf terugkijken op hun (pro)actieve bijdrage aan de teloorgang van Nederland? Ik vermoed dat enig retroperspectief sowieso zal plaatsvinden vanuit een pied à terre ergens buiten Europa, want op de één of andere manier wordt het eigenbelang nooit uit het oog verloren. Alleen de belangen van al die anderen.
Ik ben voor. In die paar schuren passen er zo 500, met per schuur maximaal 1 Miele. En de afrastering die om het grasland staat handhaven we gewoon.
Maar goed, begint dan wel een beetje op een kamplocatie uit de veertiger jaren te lijken, dus dat zal het waarschijnlijk niet halen.
Wel een goed stikstoffilter erop dan.
Je kunt ook de stroom van de afrastering afhalen.
Wat een slechte imitatie van Scheepskamelen. Romeyn in het origineel alhier: jiskefet.nl/watch/150
Ha dank!
Wat erg voor de bewoners van het huis erachter met dat oranje dak.
Die zijn daar niets voor niets in de rust en ruimte gaan wonen lijkt mij ..
Er is ook goed nieuws! Zeer binnenkort volgen lagere huizenprijzen. In Uitdam. En directe omgeving. De nieuwe aanpak van Hugeau!
Allemaal de schuld van Geert Wilders, die houdt niet van apothekers
Die 'vluchtelingen' zullen het wel enorm naar hun zin hebben daar in the middle of nowhere.
De enige oplossing die zal gaan werken:
Vluchtelingenverdragen opzeggen; opvang uitsluitend nog in de regio;
Fort Europa: hekwerken op de landsbuitengrenzen, pushback beleid op de zeegrenzen.
'Flankerend' beleid: alles wat zich hier crimineel en/of godsdienstwaanzinnig misdraagt: enkele reis terug naar 'eige' land.
Het is dát, of 'The Decline and Fall of the Roman Empire' 2.0 (of 'Revisited') all over again.
Voor de uitvoering zullen we een type als Poetin als adviseur moeten aantrekken. Rutte en de rest van de softies gaan dit nooit overnemen.
Geachte Dr. Johnson, Volledig eens met uw zienswijze. En dat is geen racistische zienswijze, maar common sense. Wij hebben geen verplichtingen ten aanzien van nieuwkomers. We mogen, kunnen en moeten eisen stellen. Dan leid je een land met beleid. Stemt u nog op een politieke partij, of heeft u dat opgegeven?
@Mongeaulie waarsguwt | 10-02-22 | 09:32:
Ik heb in maart vorig jaar op JA21 gestemd. Ik zie Joost Eerdmans cs als het 'redelijke alternatief' op rechts, waar ik een schreeuwende en tierende Geert Wilders 'een brug te ver' vind, en Baudet met zijn FvD een verzameling psychiatrische patiënten.
En als ze er dan straks zitten groot gejank dat alles zo ver weg is en nederlanders daarom allemaal racisten zijn. En reken maar dat ze dan alsnog voorrang krijgen op een mooie woning in een binnenstad.
De xenofobische reflex hier op de site en in bepaalde segmenten van de maatschappij is al zo oud als de wegen naar Rome.
Dat is waar. Ook de Romeinen hadden zo hun bedenkingen tegen de Barbaren.
Hoort wie het zegt.
Makkelijk praten vanaf daar.
Xenofobisch, dat is wel erg kortzichtig. Eerder realistisch. Nederland wil ‘klimaatkoploper’ worden, is al het dichste bevolkte land van Europa. Er is nergens meer plek voor, maar de voor de hand liggende oplossing: migratie- en vluchtelingenstop is geen optie.
Het is een ideologisch gedreven waan idee dat het beleid formuleert. Empathisch en met compassie, daar krijgt de voorheen calvinistische moraalvingerwapperaar een nat spleetje of strak plassertje van. Ik deug dus ik ben.
En nooit beseffen dat er ook een avers effect kan zitten aan de pathetische deugreflex.
Mijn vriendin werkt in de asielindustrie, het zijn gouden tijden.
“Geef huis!, boerderij mag ook…”
Het Frizo Kazernecomplex in Assen staat op de nominatie om afgeschreven te worden.
Dáár passen zeker 800 tot 1000 apothekers in.
Dat is nu eenmaal hoe het afloopt met slappe verwijfde culturen. Die worden genadeloos ondergeploegd. Landen worden omgevolkt en beschavingen houden op te bestaan. Het is een historische wetmatigheid. Geschiedenisboeken staan er vol van.
Net als dat monetaire politiek altijd dezelfde uitkomst heeft. Als je geld gaat printen om een crisis te bestrijden, gaat het geld naar z’n intrinsieke waarde terug: Die van oud papier.
De uitkomst is ALTIJD hetzelfde.
Toch slagen politici er altijd weer in mensen voor de gek te houden dat dit keer anders zal zijn. Nope.
Het percentage debielen blijft gelijk, maar met de enorme bevolkingsgroei zijn er in absolute aantallen nu een stuk meer, en dat merk je in alle bestuurslagen.
Inderdaad, verdun de originele bevolking met mensen die geen binding hebben met het land en de gewoontes en na verloop van tientallen jaren is er geen weg meer terug. Is bewust beleid en u heeft het maar toe te laten.
Perfecte oplossing voor het mestprobleem
Ongelooflijk dit, wat hebben we toch voor een schijt bestuurders. Grote vraag is zal er nu wel stikstof worden bespaard?
De uitstoot van shit, zowel letterlijk als figuurlijk, gaat hierdoor alleen maar omhoog.
Er is vast wel een mestkelder.
De buurt daar zit al redelijk vol met Polen- en Roemenenhotels, ofwel mensen die vaak hard werken en dan nog moeten betalen om een boerenerf te mogen wonen. Dat wordt nog lachen.
Ja maar die zijn blank en christelijk. Met een geldig paspoort. Voor die groep gelden andere regels.
Zou het een veebedrijf zijn geweest? Er beginnen zich beelden uit een donker verleden op te dringen. Mensen opgestapeld in uniforme loodsen, treinen, slachterijen enzo.
Dat verkeersbord bord dat een doodlopende weg signaleert, illustreert wel goed het vluchtelingen en migratie beleid van Rutte IV.
Heel veel ironie in een beeld.
Ik denk zowaar, een echt varkensboerderijtje...
Haha heerlijk dit. Beetje diversiteit in het dorpje kan geen kwaad, toch? Boertje ook blij, die heeft wat geld om te vertrekken. Aanrader voor iedereen, want het zal alleen maar erger worden
een boer hier in de buurt liet eens studentenkamers bouwen boven een stal. Van de gemeente moest die dat natuurlijk per direct afbreken. Maar ja, dit is natuurlijk voor mensen die echt zielig zijn. Als ze het ooit hier gaan proberen dan weet ik zeker dat politie nooit hoeft te komen, de asielzoekers worden heel netjes opgevoed en in het gareel gehouden door wat sterke knechten.
Is dat wel zo handig, ze achter een zeedijk te zetten? Voor je het weet ondergraven ze die.
Graven lijkt op werken, dus ………
ben al lang gestopt met boos worden over dit. NL wilt zichzelf kapot maken. Prima.
Daar hebben ze wel lekker de ruimte. Kunnen ze zich volledig ontplooien in de ruimste zin van het woord. Krijgen ze der ook meteen fietsen bij, of jatten ze die gewoon in Islamsterdam?
Dat ontplooien zal vast bestaan uit 'boeren'. Beetje zaad strooien, irrigeren en oogsten. En natuurlijk een beetje vee er bij.
@NerdAlert | 10-02-22 | 09:15: Varkentjes ofzo. ;)
De term "tijdelijke opvanglocatie" is misleidend. Het is misschien tijdelijk voor de bewoners, ja, maar de locatie zélf is permanent. "Permanent immigratiedoorgeefluik" zou dus beter passen. Zijn ook minstens 76 punten bij Scrabble. Dat is dan weer fijn.
Amen
Succes lokale super en ov bromsnor gaat vaker een rondje doen.
Krijgen ze wel een fiets? De supermarkt in Monnickendam is 15 minuten fietsen.
De plussen om te gaan emigreren blijven zich maar opstapelen, eigenlijk heb ik er al meer dan zat om uit deze beerput op te rotten.
Laat u wel een beetje leuk en ruim huis achter? Kan dat meteen opgevuld worden met (u mag één keer raden!)
Die plussen had ik al enige tijd geleden gezien. Ik wist alleen de bestemming nog niet maar die heb ik ondertussen ook gevonden. In Portugal is gewoon geen instroom. Ben dan dus ook nog geen hoofddoek of boerka tegen gekomen, evenmin een haadbaard.
@Kattie mijn huis zou ik graag willen verhuren aan expats die niet uit Afrika of het Midden-Oosten komen. Of wellicht aan een politicus, die kunnen genoeg declareren.
@Portugalisch dat land staat ook op mijn mogelijke emigreer landen.
Boeren eruit, asielzoekers er in.
Die titel gold natuurlijk al een beetje in figuurlijke zin, maar nu is het wel erg letterlijk geworden. Enfin, misschien gaan er bij een paar mensen wat schellen van de ogen vallen, en dat zou dan toch weer wat winst zijn.
Goed. Hoe dichter ze die mannen bij Amsterdam neerzetten, hoe beter. Alleen nog even een mooie buslijn a la Ter Apel naar het centrum van Amsterdam in het plan verwerken. Doen!
Misschien kunnen we van het Paleis op de Dam een asielzoekerscentrum maken. Om de problematiek wat meer onder de aandacht te brengen, zeg maar.
Tijdelijk haha, dat tijdelijk duurt nu al sinds eind jaren tachtig
Elektrotechnici die verstand hebben van instroom.
We hebben nauwelijks vluchtlingen, we hebben (economische) migranten.
precies. we zijn ook geen racisten zoals vaak wordt beweerd, maar culturisten. ego-culturisten. Benne hullie ook.
Inderdaad blijf het zeggen! Economische migranten.
@Dr.Utker | 10-02-22 | 09:13: prrcies! Geen racisten.... realisten.
Dit is het eigenlijke plan achter milieu gedreven onteigening. Zullen er nog veel volgen.
Hoeveel stikstof schijten die die lui eigenlijk uit op een dag?
REAGEER OOK