ProRail weer erg druk met klimaatje spelen
Op tijd van A naar B ho maar
De mensen van ProRail, zeg maar hamburgerverkopers die klimaatje spelen maar dan met treinen op zolder, brengen hun klimaatonderzoek in de praktijk. U hoeft niet te proberen dagelijks van A naar B te komen want dan komt u terecht in een spoorhel, alsof je hoofdrolspeler bent in je eigen rampenfilm, geregisseerd door Johan Nijenhuis en alle andere acteurs zijn die zanger van Bløf, en het kaartje voor de 'rijdende' bios is zo hoog als de prijs van wel vijftien liter benzine. Door personeelstekorten, gigabezuinigingen en domme reorganisaties wordt 't allemaal niet beter. Maar hey, gisteren al die 'duurzame spoorpaden', en nu 23,5 miljoen euro naar zonnepanelen op het dak en windmolens langs het spoor. Handig voor als de reiziger op het station weer eens naar boven staat te koekeloeren tijdens het wachten op de vertraagde trein: verrek, zonnepanelen. Die zonnepanelen op zo'n dak zijn natuurlijk geweldig, muchos beter dan die landschapsverziekende zonneparken, maar je voelt aan alles dat het klimaatpausje spelen toch weer vooral voor de bühne is. Zoals werkzaamheden van ProRail helemaal niet bedoeld zijn om de dienst te verbeteren, ze zijn bedoeld 'omdat dit minder CO2-uitstoot veroorzaakt dan autoverkeer en files voorkomt'. Enfin, prachtig hoor, wie weet in de toekomst maar weer eens proberen, die zogeheten 'trein'.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
NS zet treinen drie minuten stil tegen geweld
Hier heeft echt NIEMAND wat aan
GS Schrijfopdracht over: hoofdpijntrein De Wesp
Winnaar krijgt stickers en meer onzin
Meer NS'ers mishandeld door onder andere 'asielzoekersproblematiek en toename van verwarde personen'
Opeens heb je het...je pakt de auto
Lage Zwaluwe opnieuw naargeestigste treinstation van Nederland
Little Shkodër flikt het weer
Zeg het maar: hoe verbeteren we de trein?
Al uw ideeën zijn welkom