Beschonken en leugenachtige debiel Rai Vloet reed kind dood met meer dan 200 km/h
Zet deze mafketel dan maar 200+ dagen buitenspel
Voor wie het nooit gemerkt heeft: waar we écht een schijthekel aan hebben, zijn dronken, beschonken of aangeschoten wegpiraten. Je gooit niet alleen je eigen lullige leven te grabbel, maar ook het leven van onschuldige anderen. Mensen die op weg zijn naar opa en oma, mensen die hun kind naar zwemles brengen, mensen die terugkeren van vakantie. We hebben het over types als Katja Schuurman, Giel Beelen, Walter van Wijngaarden uit Loosdrecht. En voetballer Rai Vloet van Heracles Almelo. Hij praat als een driejarige Turk, zo ziet hij er ook uit, en klaarblijkelijk zit zijn denkvermogen ook op dat niveau. De man die vernoemd is naar een congrescentrum vond het een supergoed idee om met een slok op over de A4 te blazen. Kindje van vier jaar oud dood. Vervolgens vond zijn club Heracles het heel logisch om Vloet weer de wei in te sturen - dat vonden de fans van de club, mensen die wél gewoon kunnen nadenken, een minder goed plan. En nu is Vloet toch maar geschorst door Heracles: aanvankelijk heeft-ie gelogen over wie achter het stuur zat, hij loog over de snelheid (niet 130 km/h maar meer dan 200 km/h) en hij loog over zijn alcoholgebruik (niet twee drankjes, maar meer). De Tele tekent het huiveringwekkende verhaal van het ongeluk op:
"Op eigen kracht weten bestuurder Rai Vloet en de bijrijder uit de auto te klimmen die met hoge snelheid op de auto van het gezin botste. In de andere auto is het akelig stil. Beide ouders zijn buiten bewustzijn geraakt. Sanne komt als eerste bij, ze stapt uit en opent het portier bij dochter Faye; die reageert. Als ze omloopt naar Gio, ziet ze dat hij voorover hangt in zijn gordel. Ze krijgt hem niet wakker, Steffin komt langzaam bij. Er zijn inmiddels omstanders die ambulances bellen. 'Hou zijn nek vast' hoort Sanne als opdracht. Dus ze probeert Gio's halsje overeind te houden. Haar handen zit vol bloed, maar ze heeft geen idee waar dat vandaan komt. Pas later begrijpt ze het; het is bloed uit de oren van haar zoontje geweest."
Rai Vloet, rode kaart. Statement van Heracles na de klik. Is er ook een VAR?
Statement
Het bestuur en de directie van Heracles Almelo zijn diep geschokt over nieuwe informatie die vandaag bekend is geworden over het door Rai Vloet veroorzaakte noodlottige ongeval op 14 november 2021. In aanloop naar verder onderzoek is Vloet per direct geschorst door zijn werkgever.
“Naar ons vandaag bekend is geworden, heeft Vloet die nacht niet alleen mogelijk veel te hard gereden, maar bovendien te veel gedronken. Beiden zijn absoluut onacceptabel. In de weken en maanden na het ongeluk verklaarde Vloet tegenover ons als werkgever meerdere malen dat hij niet harder had gereden dan de toegestane maximum snelheid van 130 kilometer per uur, en niet meer had gedronken dan twee alcoholische dranken. Op basis van deze nu onjuist gebleken informatie heeft Heracles Almelo tot op heden in goed vertrouwen en als goed werkgever al haar beslissingen genomen”, aldus algemeen directeur Rob Toussaint van Heracles Almelo.
Rob Toussaint: “Als wij als club deze essentiële informatie eerder hadden geweten hadden wij vanzelfsprekend, in het belang van zowel de familie van het slachtoffer als alle andere betrokkenen, onmiddellijk anders besloten en Vloet nooit laten meetrainen en meespelen. Ten zeerste betreuren wij dat de familie ook dit moet meemaken, bovenop het traumatische ongeluk dat hen overkwam. De club zal op korte termijn opnieuw contact zoeken met de familie. Onze gedachten blijven naar hen uitgaan.”
Reaguursels
InloggenEen voetbalclub kent geen moraal, het is keiharde business. Het leek voor de financiën van de club goed om deze zaak snel te vergeten en Vloet op te stellen. Dat blijkt een misrekening, dus nu wordt Vloet voor de bus gegooid en komt de club met een huilie huilie verhaal. Heel voorspelbaar allemaal.
Ja... en nu verwijt de clubleiding Vloet 'imagoschade'...
Het is te sneu voor woorden. Weg met dat bestuur.
Blijkbaar roeren de sponsors van Heracles zich. Dat verklaart de draai van het bestuur het beste.
Smerige hond. Zouden ze bloedtest op sos hebben gedaan? Zou me niet verbazen. Zo'n gezin waarop hij klapte heb ik ook.
Verbaast me trouwens dat z'n auto niet ingreep. Zo'n vent heeft toch een moderne auto? Ik krijg die van mij met geen mogelijkheid ergens achterop.
Daarom: verplichte snelheidsbegrenzer
Deze Heracles voetbalsupporters hebben het enige juiste gedaan. Zij hebben moraal en leven intens mee met de familie en vrienden van deze kleine jongen, Gio. Wat er is gebeurd is onverteerbaar en onvergeeflijk. Drank maakt alles kapot .
Vloet en bestuur neem je verantwoording!!!
Waarom moet de club verantwoording afleggen voor wat een werknemer in zijn privé uitspookt?
@Febofiel | 22-01-22 | 18:47: Met een bezopen kop met 200 km/u een kind doodrijden is nou niet iets dat je 'privé uitspookt', of u wél?
Van mij mag deze randdebiel jaren de bak ik, maar hij zal er wel weer met een schoffelstrafje vanaf komen want geen opzet bla bla bla.
Mensen die zonder één strafbaar feit te plegen aanbellen bij het kaagmens krijgen 6 maanden, en degene die het filmt 4 maanden. Dit land is stapelgek.
Die straf voor die twee agressieve wappies was méér dan terecht natuurlijk.
Intimidatie/dreigen met geweld is nog altijd strafbaar gelukkig.
@Papa Jones | 22-01-22 | 14:04: 'Maar zes maanden is in Nederland wel heel veel. Maar wie weet krijgt de hoofddoekjesdrager met een voorliefde voor geweld bij de VVD nu ook wel een lange straf, omdat Geert geschrokken is.
@Graaier | 22-01-22 | 14:16: Dat zou mooi zijn inderdaad.
@Papa Jones | 22-01-22 | 14:04: Kijk eens, dat die vent niet lekker is en totaal van de pot gerukt is mij echt wel duidelijk. Maar laten we het even bij de feiten houden. Heeft hij gedreigd Kaag iets aan te doen? Heeft hij bedreigd haar huis in de fik te steken? Niets van gezien of gehoord. Hij belt aan en nodigt haar uit voor een gesprek. Dat zij zich bedreigt voelt dat begrijp ik best maar tussen een gevoel en daadwerkelijk bedreigen zit nog een groot gat. Zowel de officier als de rechter hebben zich bediend van een doelredenering en niet naar de feiten gekeken. En dat vind ik kwalijk. Ik heb geen enkele sympathie voor dit soort malloten maar ik ben wel voor een zuivere rechtspleging, en dat was dit zeker niet. Ontelbare doodrijders komen er af met een taakstraf en voor een "bedreigend gevoel"krijgt iemand 6 maanden....
@Jafco | 22-01-22 | 16:10: Nou, als hier een idioot met een brandende fakkel door mijn brievenbus staat te roepen voel ik me ook bedreigd hoor. Nog ongeacht wat er gezegd is. Helemaal wanneer het op beeld staat, dan is er geen houden aan en volgt gewoon een veroordeling.
De rechter meldde ook dat extra zwaar gestraft was om nieuwe soortgelijke akties de kop in te drukken.
Maar ik ben het verder met je eens, de straf voor bezopen automobilisten die anderen doodrijden is veel te laag.
@Jafco | 22-01-22 | 16:10: En mag ik hieraan aanknopen met de opmerking dat in mij angstig en in mijn privacy en veiligheid aangetast voel, want zo voel ik dat nu eenmaal, als een Jehova's getuige bij mij aanbelt om mij te vertellen wat de juiste ideologie is die ik behoor aan te hangen. Niet met een brandende fakkel maar wel met een sprookjesboek met 2000 jaar oude verhalen die aardig wat mensen in een gruwelijke dood hebben gedreven. Mag ik . . . . . . . ?
@Papa Jones | 22-01-22 | 16:22: Raar misschien, maar in dit geval gaat mijn medelijden en sympathie uit naar Max v.d. B. en geloof me: ik ben bepaald geen viruswappie. Met de zg. cameravrouw heb ik geen spier medelijden, dat opruiende secreet had wat mij betreft het dubbele of meer mogen krijgen. Maar terug naar Max. Deze man had en heeft hulp nodig. Hij geeft ook aan dat hij schizofreen is. Die hulp is hem onthouden. Op die hulp is zwaar bezuinigd. Bezuinigd door een kabinet waarvan Kaag deel uitmaakte en maakt.
@BenZen | 22-01-22 | 19:56: Dit figuur stond al vaker voor de rechter. Dat er geen hulp is geboden, klinkt niet erg geloofwaardig.
Dat is bewust zoveel risico nemen dat het wat mij betreft minimaal doodslag moet zijn. Zo iemand hoort jaren in de gevangenis te zitten.
youtu.be/KiKFezblO8o
Als je ziet ziet. En vooral hoort. Wat een randdebielen. Zou Depay nu afstand nemen van zijn vriend Vloet? Of is de vraag stellen de vraag beantwoorden. Barf en kots.
De Telegraaf vindt dat er voor deze lul geen plaats meer is in het Nederlands voetbal.
Nou, er is voor deze lul nergens ter wereld nog plaats. Behalve bijna levenslang ergens op water en brood. Doelbewust dingen doen met een verwacht gevolg. Want dat is het. En extra voor het zijn van een ongelofelijke lul.
Met een bezopen kop een vierjarig jochie doodrijden. Dan ben je geen mens meer, en verdien je het je leven lang in een vochtige donkere kerker door te brengen. Wat en walgelijk onmens.
@Pferdefotze | 22-01-22 | 13:09: ik snap werkelijk niet dat ouders zo beschaafd blijven bij dit soort drama’s en de over het algemeen flutstraffen die er voor gegeven worden.
Schuld van de voetbal club natuurlijk.Slecht salaris en geen taxi kunnen betalen.Sportmannen die zich zo vol laten lopen zijn geen sportmannen zijn ego trippers.
Zijn geen egotrippers maar criminelen.
Je kan het niet opschrijven wat je zo’n onmens toewenst, wetende dat hij een fopstraf zal krijgen. Misselijkmakend. Die ouders zijn voor het leven getekend.
Moet je eens proberen in te denken;
Je ziet als moeder van Gio de moordenaar van je prachtige mannetje juichen op TV bij een doelpunt...blij en trots met de vuisten omhoog...en zijn medespelers springen blij op zijn rug...
Ik kan me niet indenken hoe veel pijn dit moet doen. Walgelijk.
Jaah, want accenten zijn erfelijk....
Zoon van een gerespecteerd volbloed Brabantse voetbaltrainer. Vriend van Memphis. Heeft debiele accent maar meteen overgenomen. Klinkt uit de mond van een Brabander nog belachelijker
zijn moeder zal ongetwijfeld een (licht)getintiër zijn, foute vrienden en dan krijg je een product als dit....
Heracles is diep geschokt. Geprobeerd maar bleek toch niet verkoopbaar. Mooi op tijd lui!
Moslim wat heeft dat er mee te doen?
helaas valt dit in Nederland nog steeds onder de Wegenverkeerswet, vandaar de taakstrafjes en al die waanzin. Terwijl het natuurlijk gewoon puur moord is, zelfs geen doodslag maar Moord. punt.
Idd! En gelukkig zijn er mensen als Dries Valentijn ,die nog normaal reageren en kotsen dit soort lui: www.telegraaf.nl/video/1067562459/voo...
Rai Hendrikus Martinus Vloet
Wat heeft dat met moslim of lichtgetinte te maken? Behalve zijn walgelijk dom dronken gedrag heeft hij zich qua taalgebruik ook nog eens aangepast aan de straattaal van dit moment zoals zoveel oerhollandse jongens. Dat maakt hem nog geen moslim of lichtgetinte. Iets van met " wie met pek omgaat.........." denkt u misschien?
@onesolution | 22-01-22 | 12:48: ja zo moeten we dat gaan zien. Het is moord !
Hoezo nou weer moslim? Ten eerste lijkt hij mij geen moslim en ten tweede is het ridicuul om dat in verband te brengen met het delict. Kansloos reaguursel dus.
Ik snap werkelijk niet waarom de club hem niet gisteravond (toen ze de feiten hoorden) op staande voet heeft ontslagen. Niet alleen is hij dan zijn baan kwijt, maar hij moet dan ook de schade, die de club lijdt door het ontslag, vergoeden. Net goed.
En vervolgens moet een rechter dit voorbeeld maar eens figuurlijk opknopen aan de hoogste boom.
Dat is niet zo ingewikkeld, bij ontslag op staande voet is er geen recht meer op een transfervergoeding. Principes zijn belangrijk totdat het geld gaat kosten.
Veel voetballers leven in een eigen wereld waarin alles kan, toen Patrick Kluivert iemand dood reed met hoge snelheid reed hij vlak erna nog even door het rode stoplicht ook veel te hard en werd daar voor aangehouden.
Het interesseert dit soort gasten echt 0,0 wat ze allemaal uitspoken.
Helaas rijden ze zich zelf niet tegen een boom aan maar zijn er altijd onschuldige mensen de dupe van dit soort weg terroristen.
Verschrikkelijk verhaal. Ik vind het ook onvoorstelbaar dat zo’n Vloet er ogenschijnlijk makkelijk overheen lijkt te stappen. Ok, was even k*t, maar nu weer verder voetballen.
Liegen is blijkbaar de aard van het beestje, hij loopt gewoon iedereen te naaien. En heeft nul komma nul verantwoordelijkheidsgevoel.
Je bent jong, laaggeschoold, maar je verdient gemiddeld 300k. Niet bevorderlijk voor het ontwikkelen van empathie.
Als ik vind dat deze moordenaar alles afgenomen dient te worden, en hij zich de rest van zijn leven zonder rijbewijs met een bescheiden uitkering dient te redden ben ik vast 'rechts', los ik daar 'niets mee op', 'onmenselijk' en houd ik geen rekening met 'zijn moeilijke jeugd en omstandigheden'.
nee dan ben je iemand met logisch verstand.
Rijbewijs innemen is niet meer dan logisch, mag voor mij ook wel voorgoed. Het zou het verkeer er een stuk veiliger op maken in ieder geval.
Zo’n verhaal is er ook van Jeffrey Bruma, die lijkt er echter mee weg te komen via een doofpot in Eindhoven. Bizar verhaal!
Hoe zat het met Danny Blind? Of schrijf ik Danny B?
Die schijnt mer een visuele beperking op de openbare weg te hebben gereden.
Ik heb een paar kleinkinderen in die leeftijd. Ik word al groen en geel van ellende als ik dit verhaal lees. Hoe erg moet dit voor de ouders en familie zijn geweest. Het is een niet te verwerken verdriet, dit draag je je hele verdere leven mee.
Als die gasten wat poen hebben kopen ze een snelle auto. Maar Nederland is een 100km land, je kan nergens effe lekker doortrekken met een kar die 200 kan, effe laten zien aan de vrienden. Het snapvermogen gaat dan niet zo ver dat er ook medeweggebruikers zijn die anders doen.
Valt me erg tegen dat Heracles deze liegende gast op z'n woord geloofde. Zijn de adverteerders al gebeld?
Ze kopen inderdaad nooit een goed boek of een beetje een fraai kwaliteitskunstwerk. Generatie Innerlijke Leegte.
Of als je dan toch graag wilt racen en zuipen in je vrije tijd ga dan dragracen als hobby op een circuit/evenement met de leuke daaropvolgende zuipfeestjes en laat je nuchtere vriendin je daarna ophalen of zo..
Het zal je maar overkomen, zo'n doorgezopen hufter die er knalhard op je inrijdt.
Ik zeg, de rest van zijn zielige leven 6 dagen per week tewerkstellen, op zondag in de vergeetput en elk kwartje wat hij ooit nog binnenkrijgt direct naar de familie van het jongetje overboeken.
Met z'n rotkop, z'n gore baardje en z'n dictie alsof hij een hersenbloeding heeft gehad.
Bij elke overboeking worden de ouders dan herinnerd aan het gebeuren, lijkt me niet leuk. Wat zijn kwartjes trouwens?
@VolgendjaarkrygikAOW | 22-01-22 | 11:42:
LOL, een millennial.
@Graaisnaaiert | 22-01-22 | 11:43:
Maar om even antwoord op uw vraag te geven, een kwartje is een soort van romantisch/nostalgische hang naar het verleden mijnerzijds. Sommige dingen blijven je bij in je belevingswereld en dat uit zich meer en meer naarmate je verder ten noorden van de 50 komt. Wel zo prettig.
Hoe is het mogelijk dat dit "ik reed 130 en had 2 biertjes op" verhaal 2 (!) volle maanden kan standhouden? Justitie had toch Heracles wel kunnen informeren (na een week ofzo)?
Waarom is deze non valeur nog op vrije voeten eigenlijk? Met je lamme bek met 200km/u op een auto klappen lijkt me vrij ernstig.
Justitie heeft niet de gewoonte om werkgevers te informeren over wat jij allemaal uitspookt. En dat is maar goed ook.
@Muxje | 22-01-22 | 11:40: Justitie had ook de slachtoffers niet geïnformeerd.
@Muxje | 22-01-22 | 11:40: Ja hallo zeg, "wat je allemaal uitspookt". Een kind met je zatte kop doodrijden (misdrijf dood door schuld met verzwarende omstandigheden) terwijl je een publiek persoon bent die bij een Eredivisieclub speelt, lijkt me wel wat anders als "iets uitspoken" en geen noodzaak tot communiceren. Het is bizar dat daar (op initiatief van Justitie) geen contact is geweest tussen OM en Heracles.
Ik kon mij vroeger op het werk ook zo ergeren aan types die na de vrijdagmiddagborrel (the horror, ik weet het) doodleuk in hun auto stapten. En o wee als je daar wat van zei.
Of collega's die wegpiraat blijken te zijn, wanneer je ze in de buurt van kantoor ziet rijden/vliegen.
Dat blijken dan toch de opvliegende types te zijn.
@Papa Jones | 22-01-22 | 11:20:
Daarom ook, rij altijd in een auto die het eerste tikje wel kan hebben en ook nog eens een flinke trekhaak heeft voor de ergste impact. Die kleine zelfmoordbakjes van tegenwoordig, levensgevaarlijk om je daar nog mee op de snelweg te vertonen. Zeker als je ziet wat tegenwoordig waarmee rijdt. Mijn eerste leaseauto in de jaren 90 was een Polo. Hartverzakkingen tijdens de dagelijkse 1,5 uur v.v. Die fout maak je nooit meer daarna.
@Graaisnaaiert | 22-01-22 | 11:42: Bij de koffie-automaat hadden we het over veilige auto's en kreukelzones.
Mijn collega, die (overigens heel beheerst) in een oude vierkante Landrover Defender rijdt zei: "de auto vóór me is mijn kreukelzone".
@Papa Jones | 22-01-22 | 11:48:
Mooie uitspraak. En hij heeft helemaal gelijk.
Nee, weet je, ik moest een keer een noodstop maken in dat ding ( acute file ) en de auto voor me was wel categorie "veilig". Hij week uit naar rechts want wel rembekrachtiging etc, ik remde links en stond naast hem, we keken elkaar aan met een blik van, pfoe. Mooi gedaan allebei. Plus het feit dat het eerst 20 minuten bijkomen was bij de koffieautomaat van de rit voordat je aan je werk kon beginnen. Heb me toen 1 ding voorgenomen; Graai, rij groot, rij veilig, rij relaxed. En heb me daar ook altijd aan gehouden. Geen nieuw, kan/wil ik niet betalen, ben geen Oeffels maar wel bewezen veilig en comfortabel. Verbruik, afschrijving, reparatie en wegenbelasting roest me niet, je auto moet je huiskamer zijn, niet een of ander klein kutstoeltje in de metro.
@Graaisnaaiert | 22-01-22 | 12:16: Als je groot rijdt, rijdt dat ook een stuk rustiger he. Andere automobilisten hebben dan toch de neiging eerder te stoppen, of om niet vlak voor je in te voegen.
Vergeet ook niet dat hij loog over dat hij verklaarde niet de bestuurder te zijn.
Laf Heracles. Ze wisten dat hij te hard had gereden en ook gedronken had. Nu opeens schorsen is mosterd na de maaltijd, meehuilen met de wolven in het bos.
Misschien moeten ze een kopje thee met John de Mol drinken
Heel laf inderdaad, de supporters van Heracles hebben direct geprotesteerd nadat hij afgelopen weekend inviel tegen NEC. Goede zaak.
Zijn “talent” heeft zich in het verkeerde deel van zijn brein ontwikkeld.
En is afgezakt naar zijn voorbroek.
welk brein bedoelt u?
Zo'n -beep- hoort de rest van z'n nutteloze leven alleen nog te voetballen op de binnenplaats van een gevangenis. Heeft iemand de adverteerders van Heracles al gebeld?
Het is een optelsom van leugens want hij wilde na het ongeluk ook niet toegeven dat ie bestuurder was !
Met wat voor gasten gaat die Vloet om, vraag je je af.
Nou goed, ook hij zal zijn geld nu moeten verdienen met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
@Papa Jones | 22-01-22 | 11:17: Waarom heet je Papa?
@D-Fens_1963 | 22-01-22 | 11:30: Eretitel die mijn jongens me gaven.
Toen ik dat interview met deze losbol zag , moest ik even aan vroeger denken. In mijn eerste baantje werkten ook 2 jonge gasten die prof wilde worden. Ze mochten eerder weg om te trainen. Sgool was compleet niet belangrijk voor die lui. Een normaal gesprek was al teveel en het handschrift was schier onleesbaar. Maschismo's in de dop. Ik ben hun namen nooit ergens tegengekomen, dus de carrière zal wel uitgebleven zijn. Toen was ik verbaasd over de eenzijdigheid van een keuze. Nu ik deze flipper hoor, denk ik; Er is niks verandert.
Had er ook twee in de brugklas, waren toen de populairste jongens, naar voetbalschoen gegaan en daarna nooit meer iets van vernomen ook.
@Sinterbikske | 22-01-22 | 10:56: En dat zou eventueel niet aan uw vernemend vermogen kunnen liggen?
Ik bedoel, veel mensen die ik dan oude schoolfotos laat zien, herkennen zo ongeveer van de 0-75%.
Data hij met een behoorlijk slok op en met heel veel snelheid niet 'de intentie had iemand dood te rijden' is voor de rechter genoeg om een taakstrafje te geven. Ik leer mijn kinderen dat sommige acties kunnen leiden tot gruwelijke gevolgen.
Ik ben wel helemaal klaar met dat obligate geblaat dat dronken rijden gelijk staat aan doodslag. Geen intentie betekent dat het geen doodslag is. De rechter heeft trouwens evengoed voldoende middelen om dit te bestraffen onder de huidige wetgeving: voor dood door schuld na roekeloos gedrag kunnen ze max 4 jaar geven. Helaas gebeurt dat nooit.
@Muxje | 22-01-22 | 11:15: De wet eist dat er sprake is van een aanmerkelijke mate van verwijtbare onvoorzichtigheid. Dat is het minimumvereiste bij een verkeerongeval om iemand ter zake art. 6 WVW te kunnen vervolgen. Het kan daarbij gaan om snelheidsovertredingen, overtreding van voorrangsregels, etc., maar ook om onzorgvuldig rijgedrag in het algemeen. Of daarvan sprake is wordt door de rechter beoordeeld op basis van het bewijsmateriaal in het strafdossier.
Dit is het speciale artikel. Mocht het OM komen tot de toepassing van het algemene artikel, het door u genoemde doodslag kan dus wel worden toegepast met inachtneming van het hierboven gestelde.
Een snelheid hoger als 100% en het rijden met 1,8 promille zo dus wel eens aanleiding kunnen zijn voor het OM om te komen tot het ten laste leggen van doodslag.
@Nuuk, je slingerde dit eerder al aan in het café. Mooi dat er geluisterd is en deze schandvlek is verwijderd.
De familie van de kleine jongen wens ik alle sterkte... het lijkt me onmogelijk om met zo'n intens schrijnend verlies door te moeten gaan..
Ik ben helemaal niet zorgelijk ingesteld, maar sinds ik vader ben gebeurde het mij gewoon dat een gedachte aan je kinderen verliezen zich soms opdringt. Voor ik vader werd heb ik dit van anderen ook wel eens gehoord. Gewone, niet zorgelijk ingestelde mensen.
Dit is de ergste nachtmerrie voor deze ouders en waarheid geworden vanwege een bezopen aso.
Ik denk dat Heracles vooral geluisterd heeft naar de boze supporters en hulde voor deze supporters dat die de moeite genomen hebben om vorige week de bus na de wedstrijd tegen NEC op te wachten en kenbaar te maken dat Vloet geen plek mag hebben bij hun club.
Deze flapdrol zal nu wel verdwijnen naar China, Oekraïne, Cyprus of zo. Een competitie waar hij niet bij een grote club al daar komt, maar in anonimiteit gewoon best dik blijft verdienen uit het zicht van de Nederlandse media. Misschien het beste, want straf zal wel weer een fopstraf zijn. Per slot van rekening niet met een fakkel bij Kaag voor de deur gestaan.
@Nuuk | 22-01-22 | 11:07:
Als je naar eerdere ervaringen kijkt, zou het zo maar kunnen dat hij niet in de marge wordt gedrukt.
Patrick Kluivert werd destijds ook "gewoon" weer opgesteld en wat had hij wel niet op zijn kerfstok?
Tegenwoordig wordt iedereen te pas en te onpas om een mening gecanceld.
Wat mij betreft worden figuren als Vloet levenslang gecanceld. Want wat je zegt, een serieuze straf zal hij niet krijgen.
Ik hoop voor dhr Vloet dat ie, naast voetballen, ook nog iets anders geleerd heeft.
26 is toch nog een beetje jong om met pensioen te gaan.
In Schijndel is bijna iedereen stucadoor ( zoek maar op: stucadoor Schijndel) die kan voortaan gewoon met z’n handjes gaan werken.
Een jaar of 3 in de bak is tijd genoeg om een studietje te doen.
@Japannert | 22-01-22 | 10:47:
Lifestyle coach...
Die heeft zo een baantje als verkeerskundige bij de VVD
Verdriet voor de ouders is niet te beschrijven. Is ook levenslang voor de ouders. Daar kom je nooit overheen. De rechtspraak in ons land is ook ziek. Vind dit vele malen erger dan de ene zware crimineel, die de andere zware crimineel afmaakt. Vind het zelfs veel erger dan wanneer de consiglière van een zware crimineel wordt vermoord. Maar daar worden allemaal levenslange gevangenisstraffen voor opgelegd en hier waarschijnlijk een taakstraf en een tijdje rijontzegging. Bizar!
Dat spraakgebrek kan hij niets aan doen, hij is in Schijndel ( net geen Maaskantje) geboren.
Niemand komt aan Skijndel, Kut.
Praten ze daar allemaal als een straatmarokkaan?
@YoMoms | 22-01-22 | 11:04: Ut skilt nie veul.
Enige wat Vloet nu nog kan doen is aangeven dat hij 90% van zijn inkomsten naar die familie stort. De rest van zijn voetbalcarrière. Dat is nog de enige manier waarop mensen hem enig succes zouden kunnen gunnen. Benieuwd wanneer mijn briljante idee overgenomen wordt.
Ik zou zijn bloedbesmeurde pegels niet willen hebben in deze situatie.
Nee hoor.
Beurt verbeurd zou ik zeggen
Cash opnemen en gebruiken om je huis te verwarmen. Rai Vloet is vast ook een fan van open haard live-streams.
En dan goed beseffen dat er op dit moment 0 wetsvoorstellen in de maak zijn om dronken doodrijden zwaarder te bestraffen. Op naar de volgende fopstraf. En het gaat maar door. Jaar in, jaar uit. Het zou je gebeuren. Zo'n zwakzinnige met 200 km/h in je achterbumper. Je krijgt er toch spontaan tranen van in je ogen. Lekker opgelost ook Heracles pfff. Die hadden natuurlijk meteen moeten schorsen in afwachting van het onderzoek. Stuur dat bestuur ook maar linea recta de laan uit. Incapabele prutsers.
Niet alleen de voetballers zijn dom. Iedereen bij de voetbalclub heeft het te hoog in de bol. Nou ja misschien de materiaalman niet en Truus van de kantine.
@Chroetsjov | 22-01-22 | 10:37:
Het gaat niet om domheid, maar egocentrisme en hopen er met een mistgordijn mee weg te komen. Het is in essentie niet anders dan die de Mol die nu opeens maatregelen wil in zijn bedrijf, of Rutte, Kaag, Hoekstra die aftreden vanwege een criminele daad tov toeslagenouders.
Het interesseert ze niet en alleen de beeldvorming is van belang. Ten tijde van het ongeluk was iig duidelijk dat er alcohol en te hard rijden in het spel was. Kan zijn dat de details inderdaad nog niet bekend waren. Die club had hem moeten schorsen, maar ja dure werknemer (ook op Heracles niveau verdienen ze veel) en een basiskracht meen ik. Een punt, of drie, pakken tegen Sparta of Groningen is belangrijker dan de pijn van ouders die elke keer dat Heracles op TV is (best nog vaak) met deze hufter in de gelederen.
Dit is iets wat me al jaren opvalt. Geen sorry zeggen voor je fouten. Ja maar roepen of wijzen naar de ander. Maar ze hebben het nooit zelf gedaan. Ze zijn nooit de schuldige maar het slachtoffer. Geef gewoon je fouten toe en zeg sorry.
Hoewel de normen en waarden en het morele kompas van de gemiddelde mens -gelukkig- nog prima in orde is, lijkt het elders steeds vaker (en erger) mis te gaan.
Naar aanleiding van het TVOH schandaal hoorde ik Ollongren al zeggen dat e.e.a. "genormeerd" moest worden en een andere nieuwe politica had het al weer over procedures en/of protocollen... allemaal mooi, en dan slapen zij kennelijk rustiger wanneer alles op papier tot de laatste komma staat beschreven.
Maar waarom hadden we dit zo'n 30 jaar geleden allemaal niet nodig?
Wanneer, waarom en hoe is het fatsoen, het 'eer en geweten' en het normale gezonde verstand gebleven?
Dus jij denkt dat dertig jaar geleden vrouwen niet lastig gevallen werden? Hij denkt dat dertig jaar geleden mensen in machtsposities daar geen misbruik van maakten? De Duitsers stonden 100 jaar geleden hoog aangeschreven als het gaat om vooruit en beschaving. Er voilá..
@Mokum Kosher | 22-01-22 | 10:56:
Wat mij vooral opvalt, is dat mensen meer met elkaar en met de inhoud bezig waren dan met het goochelen met woordjes en alles tot de laatste letter op papier zetten en dan denken dat alles goed geregeld is.
Mooi he, we gaan seksueel grensoverschrijdend gedrag normeren en er een stel protocollen op plakken.
Dat is dus precies wat er mis is aan de huidige samenleving. Alles moet maakbaar en te managen zijn. Een X66/PVDA paradijs dus.
Iemand met een aangeboren vrijheidsdrang als ik wordt daar doodongelukkig van.
Ja kom nou z'n carriere in voetbal lag op het spel! hij bedoelde het niet zo, met 200kmph doelbewust het gaspedaal intrappen terwijl hij onder invloed was van niet 2 drankjes maar een sloot vol. Op allah dat hij het allemaal goed bedoelde en niet gemeen was.
Hij heeft blijkbaar niets geleerd van z'n rijbewijs, type dat bij die mongool van altijdgeslaagd ook de antwoorden leert ipv de materie tot zich te nemen. Wie dat werkelijk had gedaan snapt ook dat een ongeval met 200kmph inrijden op een ander zo goed als dodelijk is. Uberhaubt, abrubt tot stilstand komen al vanaf 40kmph kan al dodelijk zijn.
De enige reden dat ie er nog uit wist te stappen is dat ie redelijk ontspannen achter het stuur zat. Want ja, dat doet alcohol met je.
Fouten kan je ooit een keer vergeven, ook hele grote fouten, maar altijd dat liegen, draaien en schuld afschuiven. De kopschopkakkers, Joran van der Sloot, premier Rutte. Als je een fout maakt ga dan met de billen bloot, aanvaard de consequenties en behoud zo nog iets van (zelf)respect. Je krijgt sympathie voor zo’n Jeroen Rietbergen die alles eerlijk bekend, maar goed, die kon ook niet veel anders met die appjes als hard bewijs.
Het moorden gaat gewoon door.
Ach hou op man, dit heeft niets met moord te maken.
@Kabila de stijlloze | 22-01-22 | 10:13: Doodslag dan? Dood door schuld misschien?
@Usumani | 22-01-22 | 10:18: Dood door schuld inderdaad.
@Papa Jones | 22-01-22 | 10:19:
En nu stoer doen met een valse verklaring.
Maar als tie bijvoorbeeld een schouderduw in het veld krijgt liggen janken als een klein kind...
@Kabila de stijlloze | 22-01-22 | 10:13:
Wanneer je met je zatte ballen harder rijdt dan 200 kmh dan kun je er vanuit gaan dat de kans levensgroot is dat er iets mis gaat. Dit is geen 'ongeluk' of pech. Als hij zelf niet kan inzien dat op die manier in de auto stappen zulke tragische consequenties tot gevolgen kan hebben, dan is TBS de enige optie
Als je bewust met (teveel) drank op, bewust (veel) te hard rijdt, neem je bewust het risico om iemand te kunnen vermoorden. Moord dus ja, net als in alle andere gevallen.
Extra gênant om dan ook nog zo’n taalfout te maken (“beiden”).
Ontkennen en downplayen. Stoere kerel, die Vloet.
Hij dacht een Kluivert te kunnen maken
Daarom de wegen niet meer onderhouden en iedereen een Trabant,
Hoe ziek is ons "rechtssysteem" dat zo iemand vrij rond kan lopen?
Dit is het eerste waar ik aan dacht.
Hier zijn geen woorden voor.
Al tig keer eerder gezien. Een dronken Pool reed oma en opa dood , maar mochtnaar Polen om zijn zwangere vrouw bij te staan…..
Ongevoelig en leugenachtig en ook weer zo iemand die denkt dat hij onaantastbaar is, gesterkt in deze gedachte door de handelswijze van Heracles die hem weer in de selectie had opgenomen.
"Ongevoelig en leugenachtig en ook weer zo iemand die denkt dat hij onaantastbaar is"
Kijk maar naar de docu van Boos. Het grote geld, bedrijfstop, presidenten. Dat soort types zitten overal.
Wat begrijpen mensen niet aan een bordje waar 100 op staat. Of 80.
De meeste kunnen toch lezen en cijfers herkennen en zo toch?
De betekenis van uitspraken veranderen zoals het uitkomt.
De ene keer betekent 'onder de groene zoden' dood maken, en de andere keer iets politiek symbolisch, en daarna weer dood maken. Net hoe het uitkomt. Als er maar genoeg mensen in meegaan kom je met dingen weg.
U overschat het IQ van de gemiddelde profvoetballer schromelijk. Overbetaalde lieden in snelle bolides die het idee hebben dat de halve wereld hen toebehoort.
Toch mooi dat wanneer er een aankondiging is van een snelheidsverlaging op de snelweg dat heel geenstijl de bek er vol van heeft zich er niet aan te houden.
Voor dat soort mensen kennelijk toch te moeilijk. Wellicht gewoon het dashboard laten oplichten in de bijbehorende kleur? Groen is goed, rood is te hard. Maar goed, het zal wel iets van een taakstraf, rijontzegging, smartegeld, een voorwaardelijke straf en zo'n cursus bij het CBR worden. En natuurlijk het obligate spijtbriefje van z'n advocaat dat-ie tijdens de rechtszaak moet voorlezen. Dat alles zal een overbetaalde voetballer absoluut niet aan z'n ballen jeuken. Over een half jaar is iedereen (uitgezonderd de familie van de slachtoffers) het weer vergeten.
@Kabila de stijlloze | 22-01-22 | 10:15: er is ook best wel n verschil tussen 125 kmh rijden op een lege snelweg waar je maar 100 mag of straalbezopen 200 kmh rijden waar je maar 100 mag.
Hij bedoelde 130 mijl per uur en die twee drankjes waren twee halve liters wodka. Derhalve heeft hij niet gelogen, het is hooguit een klein misverstand.
*/ advocaat Roethof modus uit /*
Als u dit kunt verzinnen is het geen Roethof modus waardig.
Of u is een glansrijke carrière in de advocatuur misgelopen.
Het gedrag van Heraklets vind ik misschien nog wel erger dan het "ongeluk".
Ze zijn toch diep geschokt? Juffrouw Annie werd gevraagd om in het mapje op schijf G: , condoleance reactiesjabloon 0045aa.doc in te vullen en naar de krant te sturen. Moest van de communicatiedeskundige. Die van Talpa.
Hoe is het toch mogelijk dat er mensen bestaan (bestuur Heracles) met zo'n gebrek aan sensiviteit ten opzichte van een gezin waar een 4 jarig jongetje is vermoord door hun werknemer in dit geval Rai Vloet
Van mij mag het bestuur van Heracles óók gejorist worden.
Die hebben totaal respectloos in eerste instantie hun oren laten hangen naar immorele juristen, die het afraadden om maatregelen te nemen.
Dit is een lastige. Als ze het echt niet wisten...
@appeltjesgroeneweide | 22-01-22 | 09:58:
Precies..
Of mogen zij , als werkgever, het proces verbaal opvragen en inlezen...
@appeltjesgroeneweide | 22-01-22 | 09:58: Ze wisten dat hij met drank op achterop het gezin was geklapt, met een dood kind als gevolg. Lijkt mij voldoende reden om hem in ieder geval terug te zetten naar het tweede tot er meer bekend is. Puur uit piëteit naar de slachtoffers.
@Papa Jones | 22-01-22 | 10:09: misschien heb ik dan niet gelezen/begrepen. Als dit zo is, dan ligt de zaak wel wat anders. Voor de duidelijkheid: ik heb niets maar dan ook niets met zo'n alcoholvent op. Maar als je als WG verneemt dat je WN zich in de basis aan alle regels heeft gehouden dan kan ik me voorstellen dat je uitgaat van een noodlottig ongeluk. Zou ik dan uit piëteit (mooi woord, wist niet dat mensen dit woord nog kende of gebruikte. U is ouder dan 45?) een bepaalde actie ondernemen? Ik weet het oprecht niet goed maar ik vermoed dat ik met de beschikbare gegevens de voetballer het voordeel van de twijfel zou geven.
@Papa Jones | 22-01-22 | 10:09: precies. En dat die Vloet ging jammeren is te doorzichtig voor woorden.
Alcohol in het verkeer kan geen "ongeluk" betekenen. Dat is moedwillig. Altijd
@appeltjesgroeneweide | 22-01-22 | 10:55: Ha, ik ben ouder dan 45 inderdaad... 50!
Ja, puur als WG heeft u gelijk. Je moet pas in aktie komen tegen je werknemer wanneer er een veroordeling is.
Maar Heracles heeft een voorbeeldfunctie, en voetballers ook, omdat ze op tv komen / in stadions optreden. Dan zou je als club moeten zeggen: speel maar even niet. Vind ik.
@Roos | 22-01-22 | 10:58: Ik vind ook echt dat je, als je met zoveel alcohol op gepakt wordt, je rijbewijs permanent moet inleveren. Ook al heeft dat gevolgen voor je werk.
@Papa Jones | 22-01-22 | 11:31: Ik ook ouder dan 45 hahaha
Misschien heeft u wel gelijk en zou het uit goed fatsoen zo moeten gaan. Maar de mate van dat goede fatsoen is per direct afhankelijk van de persoon die de beslissingen neemt. En zijn beslissing is duidelijk geworden.
Te makkelijk teveel geld verdienen en daardoor
zorgeloos en makkelijk leven want elke tegenvaller kun je financieel wel aan.
Slokje op.
Niemand die zegt ho even.
Met 1 been kan je geen autorijden.
Een soort MeToo maar dan in het verkeer.
Die anderen hebben nergens om gevraagd.
Zelfs matige voetballers van B-garnituur clubjes harken tonnen aan salaris binnen. En als zo'n club in de financiële problemen komt houden ze wel hun hand op bij de gemeente want dan zijn ze opeens een belangrijke lokale factor.
@2voor12 | 22-01-22 | 10:04: Juist! En omdat Heracles nu een schandvlek voor Almelo is, lijkt het me goed wanneer Heracles zou verdwijnen. Net als al die andere clubs die hun eigen broek niet kunnen ophouden.
Smerige moordenaar, en voor de rest van dit stuk minderwaardig uitschot doe ik wel een zelfjoris.
In een functionerend rechtssysteem zou dit meer dan een foei gesprek of taakstrafje zijn. Met meer dan tweehonderd kilometer per uur EN teveel alcohol op, dan moet je even ergens wat langer naartoe om na te gaan denken.
De straf die ik dronken doodrijders toewens is een heel andere dan de taakstraf die de Nederlandse rechter oplegt..
Ja inderdaad.. ik zag kortgeleden een stukje van "de Punisher"... ach... even een paar DNA genexpressies uitzetten. Zo. Dat schept rust. Nu naar een leeg aquarium kijken... ah mooi.
Zucht..... daar gaan we weer...
*hoodschudden doet*
Om te beginnen gaan mijn gedachten uit naar nabestaanden van dit rampzalige ongeval en alle lezers die bij het lezen van dit item in een herbeleving van vergelijkbare ervaringen gestort worden.
Maar: 'Is er ook een VAR?'...
Mag dit laatste zinnetje alsjeblieft uit het item verwijderd worden? Deze 'ironie' is in een afsluitende zin ongepast en maakt onpasselijk.
Je weet dat je op de pagina van GeenStijl bent, toch?
@Hopla! | 22-01-22 | 09:43:
Klopt. Desalniettemin..
@Hopla! | 22-01-22 | 09:43: Klopt. Grappig willen zijn over de rug van kleine jongetjes die zijn doodgereden door een dronken roekeloze voetballer, gecontracteerd door een empathieloze club waar ze alleen in transferwaarde kunnen denken is nodeloos kwetsend.
U bent nog steeds op GeenStijl al zitten hier veel Libelle reaguurders.
@Patje | 22-01-22 | 09:46: aanvulling:
Linda, Jan, Margriet.
U wordt pas bij de laatste zin onpasselijk?
Toch kan deze gebeurtenis lezers niet onpasselijk genoeg maken. Hopelijk zorgt het voor wat bezinning bij de wegpiraten onder ons.
Ach ja GeenStijl hè.
Met een slok op en te hoge snelheid iemand doodrijden; 180 uur werkstraf...
Met een fakkel over straat lopen in de straat waar toevallig een politica woont; 6 manden cel...
Ik stop mijn waxinelichthouder altijd in een flesje bier...
Megasupersnelrecht speciaal voor Kaag.
Met een lampion psalmen zingen op de openbare weg levert in ons gave land in combinatie met belletje lellen al zes maanden celstraf op.
Heb 't hele aangrijpende verhaal in de Telegraaf kunnen lezen . De familie kwam terug van een heerlijke vakantie in Tenerife en wordt met 203 km/h achterop gereden door die dronken lul van een Vloet waardoor hun leven in één tel in een hel veranderde.
Onbegrijpelijk dat je als club eerst nog zo dom bent om zo'n figuur weer te laten spelen.
Dit dus.
Een (extra) schandaal zit in het Telegraaf artikel verborgen. De ouders staan op een wachtlijst voor psychologische hulp. WTF! Misschien, heel misschien, dat de ggz kan begrijpen dat dit echtpaar bij uitstek in aanmerking komt. Of misschien dat de verzekeraars hun verantwoordelijkheid nemen en met een voorschot komen.
DT: In de clubvideo neemt Vloet naar de mening van de ouders een slachtofferrol aan. Hij zegt daarin dat het naar omstandigheden redelijk met hem gaat. Dat hij een operatie heeft ondergaan en gesprekken voert met psychologen. Steffin: „Alsof het voor hém heel erg is. Maar wij hebben ons kindje verloren. Ook wij zijn bij dat ongeluk lichamelijk gewond geraakt. En wij staan op de wachtlijst voor psychologische hulp.”
Gaaf land...
Vast iets met regels en procedures, die hele overheid is een machine waarin elke vorm van menselijke maat over het hoofd wordt gezien. Truus, 55 zit namelijk al jaren in de WIA (liep een burnout op onder haar 24 uurs contract) en is recent haar beste vriend, Karel de huiskat verloren. First come, first served.
Echt Nederland ,Eerst de dader hulp geven en dan.......... pas het slachtoffer.
Voor je het weet is de dader het slachtoffer en het slachtoffer de dader.
@Air van Boven Dorens | 22-01-22 | 09:39: maar het vaasje is gebroken, levens geknakt.
In zijn bloed is gemeten 515 ugl (promillage 1,18). Hoeveel glazen hebben we het dan ongeveer over? Crimineel in combinatie met een snelheid van 200 km/uur.
Stuk of 10-15 bier, schat ik.
0.2 promille per glas. Het omrekenen moet je zelf even doen,... de koffie is klaar.
@Mr_Natural | 22-01-22 | 09:31:
Ontbijt dus....
@Mr_Natural | 22-01-22 | 09:31: Nee, een glas of 6 is dat.
@horsteknots | 22-01-22 | 09:33:
Nee, zo werkt dat niet.
Daar kan je alleen wat zinnigs over zeggen als je weet hoeveel tijd er zit tussen stoppen met innemen en in de auto stappen.
Laten we het er op houden, minimaal 6 glazen. En ja, misschien dat hij er beter tegen kan dan ik. Blijft veel.
@Mr_Natural | 22-01-22 | 09:33: www.alcoholinfo.nl/verkeer/hoe-wordt-...
Het valt onder de categorie aangeschoten (had horsteknots | 22-01-22 | 09:38 nog niet gezien).
3-7 glazen (0,5 tot 1,5 promille): Aangeschoten
Stemming en gedrag veranderen duidelijk. Je overschat jezelf. Je geheugen, reactiesnelheid en coördinatie verminderen en het beoordelen van situaties gaat moeilijker. Links en rechts van je gezichtsas neem je steeds minder waar (tunneleffect ).
www.alcoholinfo.nl/feiten/wat-zijn-de...
Een slok is al te veel. Het hoeft gewoon niet, doe het ook gewoon niet. Nooit.
@horsteknots | 22-01-22 | 09:38:
Afhankelijk van lichaamsgewicht ook, hoeveel glazen zou Frans Timmermans mogen drinken?
@Joris Klam | 22-01-22 | 09:39: Ik heb incidenteel ook wel eens twee glazen op, maar dan rij ik juist heel voorzichtig.
Dat je dan 200 gaat rijden, en dat niet door hebt, gaat er bij mij niet in. Er spoort dan structureel iets niet, lijkt me.
@Papa Jones | 22-01-22 | 10:02: Twee glazen is voor mij ook echt de max. En dan alleen met een maaltijd, voldoende tijd voordat ik ga rijden en als ik niet moe ben. Met 6 glazen en 200 rijden spoor je inderdaad echt niet.
Wat triest dat, als jezelf zo weinig verstand hebt, er dus niemand in zijn omgeving is, ouders, club, vrienden, die zei: jongen hou je voorlopig eens rustig en laat het voetballen, ga je zitten schamen en schrijf eens een brief naar die ouders.
In de VS weten ze we raad met DUI's.. zie je arrogante/verontwaardigde tieners 30 naar de bak indraaien.
In de VS draaien ook arrogante verontwaardigde onschuldige tieners de bak in.
Worden er mensen ter dood gebracht waarvan later onomstotelijk word bewezen dat de misdaad niet op het conto van de veroordeelde stond.
totale lul
Ik wens deze alcomobilist veel visitaties van Bubba toe.
Hij kan maximaal 9 jaar krijgen volgens artikel 6 WVW.
Dat zal wel een taakstraf van 200 uur worden.
@BP Richfield | 22-01-22 | 09:24: 200 uur handtekeningen uitdelen.
@BP Richfield | 22-01-22 | 09:24: kindjes leren voetballen.
Kluivert kwam er ook mee weg en werd al snel weer opgesteld. Opgestoken vinger van Ajax naar de nabestaanden van het slachtoffer.
Ja, maar die reed maar 80. In het centrum van Amsterdam, dat wel.
En Kluivert heeft ook nooit contact gezocht met de nabestaanden.
@Mr_Natural | 22-01-22 | 09:22: Dat mogen ze niet van hun advocaten ivm de civiele schadeprocedure die onvermijdelijke volgt na de strafrechtelijke procedure. Eigenbelang voorop dus.
Kluivert kwam er niet mee weg.. Voor dat die knul met een slok op een ongeluk veroorzaakte, denk ik dat alleen mensen in Almelo een beetje op de hoogte waren van het bestaan van die gozer..
En die Derksen kende hem natuurlijk.. Maar die kent iedereen...
@_pacman_ | 22-01-22 | 09:26:
Bah.
@Mr_Natural | 22-01-22 | 09:22: Noord, niet centrum. Niet dat het veel uitmaakt hoor. Nou ja, qua drukte wel, maar niet qua ernst. Maar gewoon om het bij de feiten te houden.
@neonreclame | 22-01-22 | 09:26:
Rai is de zoon van..
@Patje | 22-01-22 | 09:29:
Weet ik Patje... Bedoel alleen aan te geven dat de verwijzing naar Kluivert mij altijd een beetje dwars zit.. Voor de goede orde, niet goed te lullen wat hij gedaan heeft...
@neonreclame | 22-01-22 | 09:32:
Een paar weken daarna werd hij weer gepakt voor te hard rijden.
@Mr_Natural | 22-01-22 | 09:33:
Ah ok... Dat kan ik me niet meer herinneren... Maakt het inderdaad anders...
@neonreclame | 22-01-22 | 09:32:
Ik was hypocriet in die tijd. Ik was blij dat hij kon blijven spelen voor Ajax en dat zijn veelbelovende carrière niet kapot zou gaan. Nu denk ik dat hij er te makkelijk van af is gekomen.
Bij het opstellen van Kluivert was slechts bekend dat het slachtoffer Kluivert voorrang had moeten geven.
Pas later werd bewezen dat Kluivert veel te hard had gereden. De lamzak.
Helaas kon er destijds geen boordcomputer worden uitgelezen, zoals bij Vloet nu.
@Patje | 22-01-22 | 09:49: Hier nog zo iemand, helemaal met u eens.
Zonder gêne gewoon weer dat veld opstappen alsof er niks is gebeurt, heel volwassen. Ik hoop dat een herkansing krijg om nog eens goed over na te denken, zeg een jaartje of 20+.
De automobilist is veroordeeld tot een werkstraf van 180 uur en drie maanden cel voorwaardelijk. dvhn.nl/drenthe/Rechtbank-over-dronke...
Ysabelle (19) werd doodgereden door een dronken automobilist. De dader kreeg in eerste instantie alleen een werkstraf. www.rtlnieuws.nl/node/391711
"Zeker als het gaat om een combinatie van te hard rijden, door rood rijden en onder invloed zijn, is er verontwaardiging over het vonnis. Een opeenstapeling van fouten en dan iemand doodrijden, dat zijn dingen die maatschappelijk op een andere manier worden beoordeeld dan in de rechtspraak. Dat is niet uit te leggen, zelfs niet voor mij als strafrechtjurist." www.nhnieuws.nl/nieuws/209903/taakstr...
Tijd voor een wetswijziging. Dronken iemand doodrijden?! Minimaal een jaar cel.
Waarom toch altijd weer een wetswijziging.
Je kan ook gewoon bestaande wetten toepassen hoor.
Dronken iemand doodrijden: werkstraf. Iemand 𝘧𝘪𝘭𝘮𝘦𝘯 die met een grote fakkel zwaait: vier maanden onvoorwaardelijk.
Ik zou gaan voor een rechterswijziging.
@Kaas de Vies | 22-01-22 | 09:26:
Alleen doen rechters dat niet. Dan moet je ze dus de mogelijkheid veel te licht te straffen afpakken. Net als werkstraf na verkrachting.
@J.P.Drapeau | 22-01-22 | 09:32:
Ja , dat was bij Kaag , Als het bij Wilders was geweest hadden ze hem gewoon weggejaagd.
Misschien kan hij nog Mascotte worden?
Cheerleader?
En nu zullen we gaan zien of de rechters hiervoor een veel zwaardere straf gaan uitdelen dan voor een beetje bij een D66'er met een fakkel zwaaien en lopen klieren.
Ik vermoed van niet.
Met Luljab Vloet als vader kon het ook alleen maar misgaan. Genetisch afval.
Pa Vloet is wellicht niet de meest sympathieke vent ooit maar zal ongetwijfeld zijn best gedaan hebben zijn zoon zo goed mogelijk op te voeden. Het is wat al te makkelijk om hem als vader gelijk te stellen met zijn leeftijd-technisch bezien ruim volwassen zoon en hem mede-verantwoordelijk te stellen hiervoor. Of Vloet sr met terugwerkende kracht wellicht beter in een ander gaatje van ma Vloet had kunnen spuiten? Ja, dat klopt.
Enorme klootzak.
SANTA CRUZ — A 20-year-old Santa Cruz man was sentenced to nearly ZEVEN YEARS in state prison for driving while high on marijuana and killing a Santa Cruz County analyst. www.mercurynews.com/2022/01/20/santa-... Letten we een beetje op? Bewust genomen risico`s vormen gewoon een bepaalde gradatie van opzet.
Wat zou u zelf een gepaste straf vinden in de zaak van Vloet?
Zeven years?
culpa in causa.
@Patje | 22-01-22 | 09:17:
200 jaar!
dit had heracles echt wel kunnen weten of moeten aannemen. tot het tegendeel bewezen was, maar NEE ze kozen doelpunten boven fatsoen.
Maar waarom moet Heracles dan nou contact zoeken met de familie? Moeten we prive en werk niet een beetje gescheiden houden? Ik vind het vreselijk hoor. Maar Heracles is toch niet verantwoordelijk voor het gedrag van deze debiel?
Empatisch vermogen nog niet wakker?
Heracles geeft die debiel na het doodrijden wel de kans om te gloreren op het veld (en op tv).
Omdat dit een sport is waarbij mensen bejubeld worden, Leptob, en potentieel als idool fungeren voor jongere generaties. Daar heeft de gemiddelde postbode of IC'T'er minder last van.
Als ie een contract bij dozenverpakking.nl had gehad is het een heel ander verhaal natuurlijk.. Vraag me wel af in hoeverre Heracles had kunnen weten van het ware verhaal..
Vraagje aan Bob...
U begrijpt dit echt niet?
Misschien dat je moeder je dat even kan uitleggen.
Onwillekeurig zie ik mijn eigen jochie zo zitten in die auto, mijn maag draait om. Echt nooit, nooit een drup alcohol in het verkeer.
Pff houd op, heb precies hetzelfde. Mijn kleintje is bijna 3. Ik heb geen idee hoe ik zou reageren, eerste gevoel is; ik maak hem kapot.
@VerganeGlorie | 22-01-22 | 09:18:
Een heel normale impuls en één die waarschijnlijk meer afschrikwekkend effect zou hebben dan de fopstraf waar deze jongeman straks mee weg gaat komen.
Veelzeggend dat supporters de club moeten corrigeren. Misschien wel de beste aanhang van Nederland.
Ja, dat was klasse.
Hearhear! (er is hoop)
Ik merk dagelijks dat (veel) te hard rijden meer en meer gebeurd. Maakt niet uit of het in een 30 km buurt gebeurd, of een 50 km buurt. Laat staan op de B-wegen van 60-80 km/hr. En het is de doorsnee automobilist zo lijkt het. Jong en oud. Waarom? Geen idee waarom menig automobilist iemand anders, een wildvreemde dood wil rijden. Want daar lijkt het op. De blinde agressie wanneer je er wat van zegt. Komt natuurlijk bij dat de handhaving in de bovengenoemde wegen en straten nul is. Het voetbal heerschap hierboven is slechts één van de vele.
Ik had het niet beter kunnen samenvatten
De overschrijdingen met meer dan 70kmh komen gelukkig nog niet zoveel voor. Ik vrees dat het aantal fatale ongelukken zoals in dit geval anders nog veel groter zou zijn.
Ik denk dat de alcohol gevaarlijker is, kijk maar naar Duitsland dat mag je 100 waar wij 80 mogen en op de snelwegen zijn nog altijd veel stukken waar geen maximum snelheid geldt. Er gebeuren in Duitsland niet meer verkeersongevallen.
Heb de politie gevraagd bij ons een controle uit te voeren. Doen ze niet want het is geen ‘dodenweg’. Wachten we daar op.
Dat is het vervelende. Een aanzienlijk percentage van de mensen die hier hun woede uiten rijden zelf vaak te hard en/of zitten regelmatig met drank op achter het stuur. Selectieve verontwaardiging is niemand vreemd. Zie The Voice, iedereen een grote mond over maar velen zijn zelf geen cent beter.
@ijstijger | 22-01-22 | 10:24:
Meestal is het hard rijden EN alcohol en/of drugs.
Ik kan hier als jonge vader zo kwaad om worden.. Ik had het licht uit zijn ogen geslagen en persoonlijk achter mijn trekhaak gevonden, al was het het laatste wat ik deed
*gebonden.
Het is nog vroeg lui
Liegen over de gruwelijke fouten die je hebt gemaakt, onvergeeflijk.
Ik had eerder nog iets van, sja, of je wil of niet, de wereld draait door. Maar ik kom er op terug. Sluit deze maar gewoon op. Dit was geen foutje, geen ongeluk. Dit is net als een handgranaat op een schoolplein gooien en hopen dat er niemand gewond raakt.
Ik denk ook wel eens dat sommige mensen beter niet geboren hadden kunnen worden. Dit is er zo eentje. Die moet je wegnemen uit de maatschappij en nooit meer laten zien. Wat je ermee doet zou me worst wezen, de doodstraf vind ik barbaars, maar levenslange eenzame opsluiting is toch het minste wat we kunnen doen?
Hopelijk niet weer een taakstraf van 240 uur. nos.nl/video/2360885-1996-kluivert-ve...
Deze clown is er ook nog. Heel verhaal nadien nog geworden:
www.gelderlander.nl/overig/alcohol-in...
Kluivert had geen slok op Feynman... Belde in paniek ergens aan met de woorden dat er iets heel ergs gebeurt was.. ( Bron.. neon's geheugen.. )
Jong, wereldberoemd en stom....
@neonreclame | 22-01-22 | 09:09:
-
Kom, kom, heel Amsterdam wist dat Kluivert de overtreffende trap van een verkeershufter was, met een bui-ten-ge-woon kort lontje. Hij wilde overigens ook nog wel eens een neusje halen, in zijn jeugdige onschuld. Hij reed in een auto die niet van hem was meer dan 110 kilometer op een plek ( Werengouw) waar 50 is toegestaan. Hij reed de Vlaardingse schouwburgdirecteur Marten Putman dood - maar dat niet alleen: zijn vrouw raakte zwaar gewond en Kluivert heeft .... niets van zich laten horen. En deze onuitsprekelijke hondenl*l is wég gekomen met 240 uur taakstraf.
@bisbisbis | 22-01-22 | 09:51:
Enge vent.
www.trouw.nl/nieuws/luister-eens-goed...
Ach, wat een mooi menneke, Gio. Wens zijn familie heel veel sterkte.
Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat er ook lachgas in het spel was. Of heb ik het verkeerd?
Achteraf zal deze voetballert best spijt hebben van zijn beroerde keuzes. Het is echt zeer veelzeggend dat hij vooraf niet kon inschatten dat bezopen gaan racen op een openbare weg een slecht idee is.
En het advies van zijn advocaat om geen contact op te nemen met de familie pakt imago-technisch ook al niet zo lekker uit. Meneer is binnen een maand gevlogen naar een of ander kudtclub in de zandbak om aan zijn verdiende loon te ontkomen.
Een fout kan ik nog wel vergeven, ( Kluivert komt ongetwijfeld aan bod ), maar het liegen, draaien en het suffe karakter van deze gozer kan niet rekenen op mijn sympathie..
En volgens de moeder van het gezin, heeft hond Vloet tot op heden niets laten horen naar de slachtoffers toe. De drie jarige Turk is voornamelijk bezig met zichzelf..
Dat is een kwestie van opvoeding. Zijn pa heeft op de verkiezingslijst van het CDA gestaan. Daar zijn ze niet zo selectief.
Ik ken het verhaal van een Nederlander die met zijn dronken kop iemand doodreed in Texas, die kreeg gewoon vijfendertig jaar gevangenisstraf. En die reed volgens mij niet eens te hard.
In Texas is gerechtigheid dan ook belangrijk. In Nederland staat de dader centraal. Aan slachtoffers kun je niks verdienen, aan daders wel.
@Monty Burns
Het verhaal gaat verder trouwens. Want volgens mij is ie inmiddels, na vele jaren vastgezeten te hebben, vrijgelaten omdat de nabestaanden bij de rechter hebben gepleit voor zijn vrijlating. Ze hebben het hem vergeven ofzo. Halleluja praise the Lord. Nou ja, prima.
Kijk, zo kan het ook.
@VanBukkem | 22-01-22 | 09:19: mooi voorbeeld van dat met slachtoffers/nabestaanden serieus worden genomen. Zouden ze in NL wat van kunnen leren.
Levenslang eenzame opsluiting voor dit varken.
Wat een gruwelijke details. Zo vreselijk voor dat gezin. Sterkte voor het zusje en vader en moeder.
Wat mij het meest zou plezieren is als dit soort mensen die heeft aangegeven niet verantwoordelijk te kunnen omgaan met hun voertuig naast de straf voor het dodelijk letsel altijd een levenslang rijverbod zouden krijgen. Ga maar fietsen, lopen of bijrijder zijn. Geen brommer, motor, auto, vrachtwagen besturen meer voor dit soort mensen.
REAGEER OOK