NIDA-filmer plakt nepnieuws in NPO-docu
Je Verwacht Het Niet
Goh verrassend zeg. De KRO-NCRV NTR laat (vermoedelijk voor de diversiteitsvinkjes) het productiebedrijf Zouka van NIDA-propagandist (en GroenLinks-hater) Abdelkarim El-Fassi een inspirerende documentaire maken over het VERGETEN VERHAAL van de Marokkaanse verzetsheld Abdelkrim El Khattabi, en daar blijkt een ouderwets nepnieuwsplaatje in te zitten (bonuslol: er staat met koeinletters 'Bron: Youtube' in beeld). De 'foto' van Abdelkrim met Che Guevara die in de docu in beeld komt is helemaal geen foto, maar een zogeheten 'fotoshop' (via, origineel daarrr). De regisseur van de film is ondertussen bezig met een bijzondere manier van rectificatie: hij nodigt alle twitteraars die op deze fout wijzen persoonlijk uit voor een kopje koffie. Lekker verdienmodelletje heeft die El-Fassi trouwens: allemaal witte schuldgevoelslachtoffers (echt alle usual suspects: De Correspondent, RIVM, NTR, BNNVARA, Ministerie van VWS, Gemeente Amsterdam) subsidie uit de zakken kloppen met multikul en ach, dan moet je de feiten natuurlijk niet in de weg laten staan van een mooi verhaal waar Anne-Sophie en Floris een warm gevoel van binnen van krijgen. Of er nog andere fouten in de film zitten, dat zoeken de factcheckers van de BrandpuntPlusPointer Factcheckbrigade van de KRO-NCRV wel uit, toch? Toch? TOCH?
UPDATE, RECTIFICATIE GEENSTIJL: Docu wordt uitgezonden door NTR, niet door KRO-NCRV (al werkte er wel een KRO-NCRV medewerker mee aan de research)
UPDATE, GEEN RECTIFICATIE NTR: "Beste Redwan en Saloua, dank voor het kijken. Ons antwoord is: De serie deze is bewust gemaakt door vier makers met Riffijnse roots en toont een persoonlijke zoektocht van Karim Amghar, de vragen die hij zichzelf stelt (met taal als startpunt) en de mensen die hij tegen komt in zijn research, een laagdrempelige kennismaking met Abdelkrim zoals die bij veel mensen begint." HUH?
Echte foto
NPO-nepnieuwsfoto
Reaguursels
InloggenFamilie van Ali El Khattabi? Vond dat bij Sparta altijd wel een aardige voetballer.
auteur op Joop
( joop.bnnvara.nl/author/abdelkarim_el_... )
auteur op RepubliekAllochtonie
Eigenlijk weet je dan al genoeg, qua desinfo en propaganda....
taqiyya, again
Che Guevarra,
Dat is toch die Argentijnse massamoordenaar die persoonlijk in Cuba andersdenkenden zonder proces martelde, de keel doorsneed, en vermoordde?
Correct. Hij was ook arts toch ?
... en gays ook
@win | 12-01-22 | 16:12:
En trans? Vast wel.
Volgens mij is 't al aangepast op 29:22
Abdelkrim El Khattabi, de arabische Forrest Gump. En Elvis leeft!
Is leugdeugen al een woord? Zo hard willen deugen dat je liegt?
Leugdeugen is een pleonasme.
Links deugen draait per definitie om leugens.
@Dandruff | 12-01-22 | 14:52:
deugleugen is beter
Eeey Karim, schoolpleintje Witte wijk, je weet toch?
En Che……., die zag je ook voor het eerst in Soebie op een muur denk ik dan.
En hoeveel mensen hebben deze docu nou echt in de gids zien staan en dachten "goh, dat wil ik vanavond niet missen"? Allochtonen kijken geen NPO en autochtonen kijken liever .... nou ja, wat er ook op een andere zender te zien is.
Kundige fotoshop ook wel.
Liegen mag als het voor de goede zaak is.
Eerloos en armoedig, deze amateuristische geschiedvervalsing. Dat de NTR hier geen bezwaar inziet past helemaal in het woke wereldbeeld van totalitair links. Ook het Rijksmuseum gaat mee in deze waanzin, zoals blijkt uit een reportage over de Bersiap in de Telegraaf van vandaag.
Er waren ongetwijfeld in ieder land en iedere bevolkingsgroep verzetshelden en overlopers, maar vanuit islamhoek was er meestal meer symphatie dan weerstand tegen nazi's, en omgekeerd. Zie de SS Handzar divisie en andere islamitische SS divisies op de Balkan, het Freiwilligen Indischen Legion der Waffen SS, en het Kaukasisch-Mohammedanische Legion van de Whermacht.
Foto:
rarehistoricalphotos.com/muslim-waffe...
Ook de eens zo kieskeurige en raszuivere Waffen SS wilde uiteindelijk iedereen graag inlijven.
Kwestie van zoveel mogelijk kanonnenvlees.
Het heeft uiteindelijk niet(s) geholpen.
Zeg maar net als de Hollanders sympathie hadden voor de nazi's dan voor de communisten.
@Cobarde | 12-01-22 | 13:38:
Welnee. De nsb had nauwelijks aanhang tot dat min of meer werd opgelegd.
@Dandruff | 12-01-22 | 13:40: Ja toch, spinnen zullen we, grootste zetelwinst tijdens de verkiezingen van 1937(+4) maar toch eigenlijk de grote verliezer.
Goh, en in ‘46 niks meer.
Met taal als startpunt?
Dat hallucinante stukje tekst kan alles als startpunt hebben, behalve taal. Je kunt je niet aan de indruk onttrekken dat die tweet is geschreven door dezelfde halve zolen die die zogenaamde documentaire in elkaar geflanst hebben.
Wat dan wel verbazing wekt is dat de NTR die koekwauzen ook nog de ruimte geeft om namens de organisatie te reageren. Zegt iets over hoe het daar reilt en zellt, hoe men het zichzelf heeft afgeleerd om nog een kritische houding aan te nemen en voor kwaliteit te willen gaan. Hier wordt het als een vooruitgang gezien, als iets positiefs, iets om te prijzen wanneer er broddelwerk geleverd wordt, want broddelwerk is echter, authentieker, benadert het onderwerp beter dan wanneeer een beetje professioneel volk aan de slag zou gaan. Een beetje als met die treitervlogger als je het mij vraagt, de hoop dat als je zo'n eikel de ruimte geeft er dan iets moois en waardevols verschijnt, dat er dan een waarheid zich openbaart die al te lang verborgen bleef, begraven onder vooroordeel en vooringenomenheid. "Een persoonlijke zoektocht", "een laagdrempelige kennismaking", eufemismen voor geklooi en geklungel.
Telkens weer datzelfde verwijt. “Witten willen hun plek niet afstaan aan zwarten.”
Nee-hee, kwibus, dat is het punt niet. Het punt is dat beeldende kunst, fototentoonstellingen, boeken, films en tv steeds slechter en slechter worden omdat er zo nodig kleur in moet worden gepropt.
Jongens hou je vast, de zwarte kunst komt eraan.
Telkens weer die rare waarschuwing. Alsof de afkomst van schilders, schrijvers, regisseurs, fotografen ons een lor interesseert. Het eindproduct interesseert ons, maar het diversiteitsaanbod is ronduit bedroevend.
@Madame Poitiers | 12-01-22 | 13:46:
Draai het eens om, eis dat het percentage blanke artiesten in Soul, Disco, Reggae en hiphop kunstmatig opgekrikt wordt. Want "diversiteit".
Zou dat echt tot betere muziek leiden?
En nu bij voetbal, basketbal, hardlopen en (kick-) boksen de percentages "representatiever" maken. Zal dat de prestaties verbeteren?
Die deugzeugen m/v sporen niet.
@Dandruff | 12-01-22 | 13:58:
In de blues is het toch hier en daar wel eens gelukt.
www.youtube.com/watch?v=vGzkw-Ydy8c
@Schoorsteenveger | 12-01-22 | 14:35:
Klopt, zelfs in alle andere secties die ik noemde zitten wat uitzonderingen. Maar wel op basis van kwaliteit ipv op basis van opgelegde diversiteitsquota.
@Dandruff | 12-01-22 | 14:56:
Daar heb je dan helemaal gelijk in. Op basis van kwaliteit. En wat mij deugd doet, en dat geldt ook in de wereld van de jazz, het was en is altijd met wederzijds respect, echt respect dan natuurlijk, omdat als het om kwaliteit, creativiteit, virtuositeit gaat een heleboel niet uitmaakt, bijvoorbeeld huidskleur of afkomst.
Zoals hier, bleekscheet Gerry Mulligan tussen al die zwarte junkies.
Met een kickende, trippende Billie Holiday op haar best
www.youtube.com/watch?v=YKqxG09wlIA
@Schoorsteenveger | 12-01-22 | 15:18:
Lekker moppie muziek.
Inderdaad, echte muziek draait om echte muzikanten. Huidskleur is een non-issue. En het is opmerkelijk dat de meeste mensen, blank en zwart, dat ten tijde van de segregatie beter begrepen dan nu.
Volgens mij heeft de VPRO nog een documentaire liggen van twee mannen die in hun jeugd het Duitse apparaat hebben lamgelegd door een Duitser de verkeerde richting op te wijzen toen deze de weg naar het station vroeg.
Wellicht hadden beelden uit die documentaire ook wel in deze documentaire geplaatst kunnen worden en worden toegeschreven aan Abdelkarim El-Fassi.
"Do is der Bahnhof!" Een heldendaad!
De zendingsdrang druipt er vanaf. Waarom betaal ik hier aan mee als belastingbetaler?
Mensen niet zo negatief. Ik heb net even een bakje gedaan met Appie, in de volgende aflevering zijn schitterende foto's opgenomen waarin Abdelkrim persoonlijk leiding geeft aan de geallieerde invasie in Noord Afrika in 1942. Patton en Monty die op hun knieën driftig meeschrijven terwijl deze held de plannen uiteenzet.
Liegen. Ik weet niet of het nurture of nature is, maar ze doen het graag. En bijna altijd,
In de paar maanden dat hij gevangenisdirecteur op Cuba was liet Che Guevara honderden politieke gevangenen executeren. Dat vond hij maar saai, dus reisde hij als terrorist diverse oorlogsgebieden af om daar weer hele gezinnen te kunnen executeren.
Al liet Che als hij tijd had ook wel familieleden in leven. Dan liet hij ze het lijk verwijderen en de executieplaats spik en span schoonmaken. Alle bloed, botsplinters en andere resten van hun geliefden moesten weg zijn voor de volgende executie. Weinig zinvol werk, maar wel pijnlijk voor de nabestaanden en amusant voor Che.
Zo heeft iedereen zo zijn liefhebberijen. En waarom ook niet; t-shirt held Che werd hier razend populair door dus zijn doelgroep vindt zijn oorlogsmisdaden kennelijk net zo amusant.
Dat geld voor al die genocidale communisten. Mao of Stalin op een T-shirt is prima, maar Adolf op een shirt is opeens fout, racistisch en antisemitisch. Terwijl als het gaat om het aantal doden of genocide, Adolf klein bier is vergeleken bij die twee.
Enige wat status aparte geeft is dat Hitler doelbewust bepaalde etniciteiten probeerde uit te roeien, voor de andere twee heren was het 'slechts collateral damage' van hun plannen.
Dat zegt genoeg over de verderfelijkheid van het communisme: Doelbewust, op industriële schaal bevolkingsgroepen uitroeien is bij lange na niet zo genocidaal als communistisch beleid voeren.
@ReyNemaattori | 12-01-22 | 13:09:
Stalin was wat minder fotogeniek, maar zijn voorganger Lenin (gescht 5 miljoen tot 13 miljoen doden in een paar jaar tijd) deed het wel goed op posters etc. Die uit de SP getrapte extremisten pronkten ook met die lul.
In de jaren '80 en '90 waren t-shirts met CCCP erop trouwens ook een tijdje populair. Onbegrijpelijk.
@ReyNemaattori | 12-01-22 | 13:09:
-
Stalin deporteerde gericht de volgende bevolkingsgroepen: de joden (naar de autonome Joodse gebieden in het Verre Oosten), alle Duitsers (naar de autonome Wolgaduitse oblast) en e n p a s s a n t nog een paar miljoen Krimtartaren, Kalmoeken, Tsjetsjenen, Ingoeshen, Balkariërs, Karachay en Mesketische Turken.
-
En oh ja: tijdens de holomodor liet hij ook nog even gericht tussende 2,5 miljoen en 7,5 miljoen Oekraïners verhongeren. Maar dat is natuurlijk bijzaak - dus om nou te zeggen dat hij een racist was ...
@bisbisbis | 12-01-22 | 14:24:
Een van Stalins doelstellingen met die massadeportaties was het "vermengen" van volken zodat de eensgezindheid verdween. Divide et impera.
We mogen de EU natuurlijk niet vergelijken met het stalisme waarbij tientallen miljoenen mensen werden vermoord, en tientallen miljoenen anderen gedwongen gedeporteerd.
Maar kijk nou eens wat er gebeurt; een miljoen Oekraïners die in Polen werken, en miljoenen Polen en MOE-landers die in West Europa werken. Ook jonge Italianen, Grieken en Spanjaarden trekken noordwaarts voor betaald werk. Miljoenen Afrikanen en Zandbakkiers trekken hierheen voor betaalde werkloosheid en gratis zorg, huizen, rechtshulp, etc.
Onze overheden wakkeren rassenhaat aan door subsidies te verstrekken aan iedereen die Europa, de Europese waarden en de Europese autochtonen haat.
De methodes zijn gelukkig veranderd, maar de doelstelling niet. Verdeel en heers. Het onschuldige kinderfeest Sinterklaas werd in 10 jaar propagandaoorlog een nationale splijtzwam.
In het Italiaans betekent Marochinate een gemarokkaniseerde vrouw, dat is een vrouw die slachtoffer is geworden van massaverkrachting. Die naam kwam in zwang na WO2, waarbij 10.000 Marokkanen in dienst van de Fransen als geallieerden mochten meevechten in Italie, en in Montecassino een paar duizend vrouwen verkrachten plus 800 mannen vermoordden die hun probeerden te beschermen. In Freudenstad werdt diezelfde groep ook ingezet, en daar hetzelfde verhaal.
Als we het hebben over Marokkanen in WO2 dan dus moeten we het misschien eerst eens hebben over Montecassino en Freudenstad.
Ik ben bang dat dit verhaal niet binnen het politiek gewenste narratief valt.
Marokkanen zijn verzetshelden.
Pas je naratief eens aan, het is 2022.
Wil je niet deugen ofzo?
@Rohin | 12-01-22 | 12:51
De verandering van het gewenste narratief is kennelijk aan me voorbij gegaan.
En dan heb je de link tussen Marokkanen en Franco nog weggelaten.
Valt me nog mee dat Che Guevara niet tussen de koning en Rutte is gephotoshopt op de bordesfoto van het nieuwe kabinet. Dan zou links Nederland helemaal van de stoel glijden van gelukzaligheid.
Jesse moet gewoon met een baret op in de kamer gaan zitten!
Die echte foto is wel heel erg triest en troosteloos.
Zelfs als ze Vader Abraham of Bassie erover geshopt hadden, had ik er begrip voor gehad.
Moet je wel weten waarom die Franse en Spanjaarden msrooko hadden bezet in 1830. In de jaren daarvoor werden er door de Barbarijse kapers meer dan een miljoen Europeanen waaronder wel Nederlandse als slaaf naar het toenmalige sultanaat Marokko gesleept
Nog meer zwarte slaven uit west Afrika werden naar Barbarije gehaald voor de handel. Geen wonder dat de Fransen Marokko bezetten. Ride to agadir van Mike Batt blijft wel lekker trouwens
youtu.be/b7_y-F8VtSo
je bent in de war met Algerije
Echt niet. Algerije tunesie en het voormalige sultanaat Marokko. Tanger, Rabat, Casa lanca waren echt Barbarijse broeinesten.
Is er al een GeenStijl fotoshopwedstrijd?
Het artikel geeft niet aan in welke context Che deze Marokkaanse held bezocht zou hebben, maar was Che niet een oorlogsmisdadiger?
Ik weet dat de 'progressieven' met hem weglopen, maar ik heb dat altijd nogal opmerkelijk gevonden gezien Che's achtergrond.
Zijn artsenverleden?
Waarom niet deze verzetsheld die je met een lichtje moest zoeken in de schijnwerpers zetten, als je ze in elke Nederlandse stad of dorp kunt vinden?
Er zijn veel stille verzetshelden geweest, die het niet nodig vonden om zichzelf op de rug te kloppen. Andere generatie.. geen selfies, geen succesverhalen
Oooh meeeeeenn, werkelijk Roos. Stel de pleuris breekt uit, dan gaat inderdaad elke verzetsheld met z’n onderduikers op de selfie, wordt in DWDD de beste foto besproken, zijn er armetierige deuntjes ter meerdere eer en glorie van die BN-helden die in woord op Twitter #stopdebezetting schrijven. Zin in!
@The-loopy-cowboy | 12-01-22 | 12:30:
*Alvast duckface oefent*
Het is niet te vergelijken met de Nederlandse ondergrondse. Het verschil is dat de opstandelingen onder Abdelkrim de Spanjaarden rond 1920 ongenadig op hun donder hebben gegeven. Ze veroverden tientallen Spaanse forten en rukten op tot de rand van Melilla. Minstens 15000 Spanjaarden overleefden het niet.
Opvallend dat ze met ónze historische helden juist het omgekeerde doen. Die gaan in de ban. Je zou haast gaan vermoeden dat één en ander met elkaar te maken heeft. De meest trieste van onlangs vond ik dat Marokkanen ons van de Nazi´s zouden hebben bevrijd. Maar herschrijven van de geschiedenis en het romantiseren van ellende is een belangrijk onderdeel van de misleiding. Triest dat er toch weer zoveel mensen intrappen. Maar hoe rijker en machtiger en religieuzer de VN wordt, hoe meer we hier in sprookjes moeten gaan geloven.
Een soort van Halbe Zijlstra in de Datscha van Poetin maar dan anders
Tommy Cooper en Ché!
Ik denk dat elke documentaire over Marokkaanse helden op voorhand als nepnieuws kan worden afgedaan.
Als hij in zijn docu over die bloedige onafhankelijksstrijd het woord Bersiap (Sta paraat) maar niet gebruikt. Dat is sinds kort namelijk heel racistisch, volgens het Rijksmuseum: www.parool.nl/amsterdam/discussie-om-...
De volgende stap is het verbieden van de term De Irene Brigade, denk ik. Of Het Meisje met het Rode Haar. Dat wordt Die Meisje.
Ja. Dieper kan men niet zinken. Nieuw beleid.
De waarheid sneuvelt onder druk van de policor.
Ja kan al zien inderdaad aan de subsidieverstrekkers op www.zouka.nl/nl/work
Dat dit puur is om geld te trekken.
Zelfs de hele website is zo brak als het maar kan. Veel errors en niet-gevonden pagina's, maar ook gewoon "your title here", SERIEUS!?!?. Dus snel snel in mekaar gekwakt.
En de subsidie stroomt lekker binnen, want de goedgelovige instanties checken zelf niets, waarom zou je ook? Het is toch niet je eigen geld, en weggeven geeft altijd een goed gevoel. Gevaarlijk....
Halbe? Was die er dit keer niet bij?
Die donkere meneer daarachter is toch niet een bediende he?
POC in dienende rol, laat het Syl maar niet horen.
Schijnbaar de overgrootvader van het bij1 opperkneusje.
De slavernij werd in Marokko in 1959 officieel afgeschaft.
@Blauwpetje | 12-01-22 | 12:19: Dat klopt. Pas nadat Marokko onafhankelijk werd van de Fransen en Spanjaarden kon men hun eigen besluiten nemen.
Ik neem aan dat EUvsDisinfo hier bovenop zit.
Die El Fassie is dat een familielid van Tra Fassie?
Het verschil is dat El Fassie allen witte wasjes draait.
Man man man dit is toch wel weer een nieuw dieptepunt heur.
Trots willen zijn op je "held" dat hij vriendjes zou zijn geweest met massamoordenaar Che Guevara zegt eigenlijk wel genoeg over de documentairemaker zelf.
En over de opdrachtgevers en publiek waarvoor hij dit maakt.
In een tanksation hier in de buurt werkt een puber met baretje, Ché-tshirt en tattoo van zijn 'held'. Ik wil het 'm nog steeds een keer in zijn smoel wrijven dat het eerste wat die revolutionair deed in dagen van de macht, was het laten neerkogelen van burgers.
@horsteknots | 12-01-22 | 11:47: Hij was wel beroepsterrorist hè, overal waar ze een revolutie hadden kwam hij "helpen"
Wanneer komt die docu over de verrijking met de tasjesroverscultuur? Geintje, die komt er niet. Wel grappig dat je tussen de tasjesrovers, cokedealers, potenrammers, sissers, terroristen, vrouwenmeppers en overvallertjes keihard moet zoeken naar één positief voorbeeld en dan nóg de kluit moet belazeren.
U vergeet de plofkrakers.
Ach een klein foutje van Abdelkarim El-Fassi.
Normaal is hij een hele lieve, goede jongen hoor. Staat altijd klaar voor zijn matties.
Ik zit nog te wachten op een docu over prinses Dihya, ook Kahina genaamd. Zij was een Berbers-Joodse religieus en militair leidster, die het verzet leidde tegen de islamitische veroveraars van Marokko, de Omajjaden in Noord-Afrika. Ze werd geboren in het begin van de 7e eeuw en stierf op hoge leeftijd aan het einde van die eeuw. Stop de illegale bezetting!
Koningin van de Berbers, zal als titel wel niet zo goed vallen bij de heuptasjes van nu.
Arabieren en Berbers konden het wel goed met elkaar vinden. Aan het begin van de 8e eeuw vielen ze samen Spanje binnen. De enige echte Marokkanen die in hun eigen land bleven waren de bedoeïenen
@Piet Karbiet | 12-01-22 | 11:43: Ieder 'bijenvolk' heeft toch een koningin?
@small_town_dude | 12-01-22 | 11:46: De Arabieren zijn in de 8e eeuw het land uitgeknikkerd richting Spanje door de Marokkanen. https://en.wikipedia.org/wiki/Berber_Revolt
@wijsvinger | 12-01-22 | 11:49: Oei, doordenkertje.
@small_town_dude | 12-01-22 | 11:46: De meeste Amazight zien de Arabieren nog steeds als een vreemde indringers in de Rif, staan zelfs te juichen als Marokko verliest met voetbal aangezien dat als een verlies van de koning en zijn Arabische kornuiten wordt uitgelegd.
@Cobarde | 12-01-22 | 11:52: Ha, leerzaam!
@Cobarde | 12-01-22 | 11:52: aha, verwarring waarschijnlijk omdat zowel arabieren als Berbers in die tijd Moren genoemd werden.
Piet Karbiet : Ik had begrepen dat ze helaas uiteindelijk onthoofd is. En niet op late leeftijd.
Volgens de NPO is YouTube juist nep nieuws. Net gelezen op TeleTekst. En hier laten ze het toe? Dubbele tongen, maar het hoort erbij...
Youtube is geen nep nieuws.
Er kan nepnieuws op youtube staan. Dat is heel wat anders.
Che Guevara zou hier bij de NPO nog een talkshow krijgen.
Samen met Tanja!
In Utrecht heeft ie al een standbeeld
LOL... Wees er maar trots op dat je held met een terrorist als Che op een nep foto staat.
Che Guevara was een kampbeul met onfrisse interesses, de Boliviaanse plattelandsbevolking moest hem ook niet erg. Was daar net zo populair als Tanja Nijmeijer en haar FARC in Colombia.
Zolang je de links-denkende bakfietsbrigade achter je hebt in de gedachtegoed, dan zijn het goeie mensen. Net als de Palestijnen, dat zijn ook de lieverds. Dat ze gruwelijke dingen doen, doet er niet toe.
Zolang je foto's maar genoeg likes krijg deug je onwijs.
De 'foto' van Abdelkrim met Che Guevara die in de docu in beeld komt is helemaal geen foto, maar een zogeheten 'fotoshop‘
Zelfonderzoek?
Die El-Fassi is gewoon eens ouderwetsch gaan vrijdag-fotofucken, zoals hier ooit gebruikelijk
wie zal hij destijds geweest zijn, de naam Ongeletterde Mocro wordt veel genoemd
Toendertijd viel zo'n naam nog op, nu heet iedere mocro zo
Grappig...
Net op het nieuws op NPO, dat er een tachtigtal bedrijven zijn die YT vragen om meer aandacht te besteden aan desinformatie...
Onder de Amazigh nog steeds een grote held, die AbdelKarim.
Prima natuurlijk om Spanjaarden uit de Rif te willen schoppen, helaas was hij naast vrijheidsstrijder ook een religieuze rakker, en de promotie van de islam zal vrees ik ook de insteek van deze NIDA-figuur zijn.
Kunnen we dit niet overtreffen met een ouderwetse feauteaufuck…?
Eentje met Halbe Zijlstra?
Tofik? Of hoe heten die groen links idioot uit de jaren 90 ook weer; Rabbae. Die was zeker Ché fan.
De fotoshoppers zijn dus bewust aan het liegen, maar dat heet Taqiyaa.
Vinden ze het gek dat er in niet een Moslim land er eerlijk aan toe gaat.
Che: Argentijn die zo nodig in Cuba en Angola ! moest moorden. In Cuba meer dan 600 tegenstanders laten executeren, zonder proces, toen hij "Justitie" bestierde
Che was een totale psychopaat, maar wel fotogeniek en goed voor de marketing van het Marxisme.
Dat moorden was voor de goede zaak en Marxisten doen niet aan zelfreflectie.
Het bewind van Batista dat hij bestreed, daar gaan we het niet over hebben natuurlijk.
Same old, same old.
@funda | 12-01-22 | 13:03: Klopt, en ook niet over massamoordenaar 1 Mao, nr 2 Stalin enzovoort. Maar wat is je punt? Omdat Batista een corrupte dictator was (hoewel hij er geen 600+ heeft vermoord) mogen we het natuurlijk niet over Che hebben ?
Ook nog eens slecht gedaan ook nog.
Ja, dat was ook mijn eerste reactie. Klopt niks van de contrastwaarden, de grijswaarden en de (on)scherpte, en perspectivistisch ik het ook ruk. Slechter dan veel van de fotofucks hier in vroeger dagen. Overigens, ik mis ze wel, die fotofuck-projecten.
@Schoorsteenveger | 12-01-22 | 12:46:
Dan dient GS daar een vakje voor in te richten.
Je wordt belazerd. Je bent belazerd. Je belazert anderen.
Dat is gewoon cultuur. Op cultuur moet je trots zijn, niet over klagen.
Rudy Bouma kan weer een draadje beginnen.
Goh, verrassend... Inderdaad... je verwacht het inderdaad niet... typisch npo weer.
Che was naast arts een kille massamoordenaar. Daar waren er veel van maar weinige hebben een cultstatus verworden, zoals deze geboren Argentijn. Hij beriep zich erop vele anti-revolutionairen in oog om oog gevechten te hebben verslagen. Vergeten wordt dan dat de meeste vastgebonden waren in de martelkamer voordag hij ze doodschoot. Leermeester van Bouterse.
Wat voor de één een kille massamoordenaar is, is voor een ander een vrijheidsstrijder. Zelfde met IS, en ettelijke Chinese en Russische leiders.
@small_town_dude | 12-01-22 | 11:26: Voor mensen die goed en kwaad niet kunnen scheiden wel ja.
@small_town_dude | 12-01-22 | 11:26:
Denk goed na aan welke kant je staat...
@neonreclame | 12-01-22 | 11:28: ik heb ooit op Rutte gestemd, omdat ik Verdonk niet vertrouwde...
@small_town_dude | 12-01-22 | 11:33:
Ik op Balkenende net na Fortuyn...
Ik denk dat we het met elkaar eens zijn...
Guevara was iemand die met geweld en intimidatie zijn idealen aan anderen op wilde dringen.
Een terrorist in hart en nieren die al weer jaren op de t-shirts van domme millennials prijkt omdat ze denken dat 'hij voor vrijheid staat' of zoiets.
@Hommel | 12-01-22 | 11:37:
Mijn eerste plemp op GS was naar aanleiding van Tanja..
Ik werd gelijk met de grond gelijk gemaakt... Het heeft wat tijd nodig om te ontwikkelen...
'"We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren!".
Kijk, dat sluit mooi aan op de houding van Marokkanen in Nederland. En dat wordt ter linkerzijde van de samenleving natuurlijk verward met 'integreren, niet assimileren'.
bedoelen ze dat soms met de Great Reset?
'"We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren!".
Dat klinkt best tegenstrijdig.
Vrij om iets anders te denken, vrij om te twijfelen en dat zonder gevolgen uit te kunnen spreken. Vrij om iets anders te geloven.
Lale Gul of Ayaan heeft er al genoeg mee te maken gekregen.
Ik raak hier wel van in de war…
Straks blijkt ook nog dat we niet bevrijd zijn door Marokkaanse verzetstrijders in 1945, terwijl dat wel het verhaal is dat op middelbare scholen wordt verteld…
Dat zou zomaar kunnen. www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
Ik heb een tip voor Abdul karim El-Fassi, voor zijn volgende documentaire over vergeten verzetshelden: op 28 november 1941 ontmoetten de grootmoefti van Jeruzalem Haj Amin al-Husseini en Hitler elkaar in Berlijn, en dat zou niet de laatste keer zijn. En dat is geen fotosoep, Abdul!
"Er liggen in Kapelle wel enkele tientallen Marokkanen begraven die bij het begin van de oorlog in Franse dienst waren. Ze kwamen echter om bij de vlucht van het Franse leger naar Engeland in mei 1940 en spoelden net als vele anderen in de zomer van 1940 aan op de Nederlandse kusten. Een deel van hen werd later in Kapelle begraven."
Maar het hangt er vanaf wat je bedoelt met 'we'.
Zonder de Russische front en slachtoffers 23 miljoen militairen + burgers, was de oorlog anders gelopen.
Dus de Marokkanen of wie dan ook die meevochten hebben samen de Hitler verslagen. Je kunt niet 1 land of 1 groepje aanwijzen.
En het verhaal van Fatima Schaft, het meisje met de blauwe nikaab, is dat dan ook niet waar? En Mohammed Hazelhoff Roelfzema?
Deze marokaanse drenkelingen hebben nooit onder de marokaanse vlag gevochten aangezien Marokko toen een frans protectoraat was. Er waren wel noord-afrikaanse onderdelen van het franse leger waaronder les Goums marocains. De Goumiers hadden van oudsher een vrijbrief voor geweld van hun franse commandanten en werden later in de WO2, ingezet door de geallieerden tegen de duitsers in o.a. Corsica, Ialië, Frankrijk en Duitsland. Ze gingen daar grotendeels ongestraft, plunderend, verkrachtend en moordend door heroverd gebied.
Google maar eens het woord "Marocchinate" en lees het artikel van Fedor Shchepetov over de gruwelijkheden die deze zogenaamde helden en bevrijders hebben begaan op o.a. de vrouwen en kinderen van de italiaanse dorpjes rond Monte Cassino. Hier zie je niets van terug in de schoolboeken. Van mij géén seconde stilte voor deze "strijders".
Waarom zou je sowieso in hemelsnaam met een communistische moordenaar als Che Guevara op de foto willen?
Nog erger voor NIDA, Che was ook nog eens tegen godsdienst...
@Zeurders | 12-01-22 | 11:26: Dat is dan wel weer een plusje voor Che.
Een van de weinige zaken van het Marxisme die me nog enigszins aanspreken, helaas wordt de godsdienst dan weer vervangen door andere dogma's.
Haha, en nog een slechte fotoshop ook.
En Halbe?
Haha...
Hij was er bij!
Moest lachen...
Gefeliciteerd BL, kommentaar van de dag.
Die bordes-foto van kabinet Balkenende I met clown Bassie. Ik trapte er destijds nog in ook.
Ik heb me ook bescheurd om die bordesfoto van Rutte 4, met Ollengren en jette er op. Dat verzin je ook niet.
@Nuchternederland | 12-01-22 | 11:21: Wie is die dame in spijkerbroek?
@Piet Karbiet | 12-01-22 | 11:23: Thea Beckman?
Oeps
Nepnieuws, alleen als het de goede (woke) zaak dient mag het worden toegepast. Zijn er al foto’s verschenen van Thierry op de Wannseeconferentie?
Thierry is druk bezig met zijn nieuwe boek over de Nederlandse economie: Arbeid maakt vrij.
Misschien kan hij ook een documentaire maken over 'Handshar', de Marrokkaanse / Noord Afrikaanse SS-divisie. (Noot: Een divisie bestaat uit 10.000 man)
Het waren een stuk op 6 divisies.
De Marokkanen werden zelfs weggestuurd vanwege extreem geweld.
Wat is je bron? Volgens Wiki waren dat Bosniakken.
In Italië hebben ze zelfs een woord voor beestachtig geweld/verkrachting:
Marocchinate . Door hun gedragingen in WO2. (nee , geen Godwin)
Helaas weer zeer actueel , in Milano.
Zijn er zoveel Marokkanen?
@Piet Karbiet | 12-01-22 | 11:17: Hoe kom je aan die informatie? Zelfs Likoed heeft het over drie divisies, geen één Marokkaans.
BASinnic
Klets niet, Handschar bestond uit Bosnische moslims met een vaak Duitsch kader
waar haal je dit soort larie vandaan, oh wacht, 'op het internet'
@Nuchternederland | 12-01-22 | 11:23:
Klopt, had in een zojuist 'bevrijd' stadje plaatsgevonden
alle vrouwen verkracht door Noord-Afrikaanse troepen deel uitmakend van het Frans Expeditie Korps (CEF)
Snel toegedekt, nauwelijks aandacht aan besteed
Vergeet de Marrokkanen niet die met de geallieerden hebben meegevochten. Of was je die 'toevallig' vergeten.
Na de overgave van Frankrijk kwam Marokko onder leiding van een Franse, pro-Duitse, regering onder leiding van Pétain.
In de Tweede Wereldoorlog vochten tienduizenden Marokkanen voor de bevrijding van Europa. Duizenden sneuvelden in België, Italië, Frankrijk, Duitsland, en Nederland. Die mannen en jongens hebben ook hun leven gegeven.
@AdvocatusDiaboli | 12-01-22 | 11:41: In Nederland is in elk geval geen één omgekomen. Verder vooral koloniale troepen die zich volop misdroegen.
@AdvocatusDiaboli | 12-01-22 | 11:41:
Zoek eens op Marocchinate.
Marocchinate is een Italiaans synoniem voor massa-verkrachting. Vrij vertaald betekent deze term "gemarokkaniseerde vrouw" en verwijst naar de massaverkrachtingen door Marokkaanse soldaten na afloop van de slag om Monte Cassino.
@2voor12 | 12-01-22 | 11:47:
Gevonden, er is een wiki pagina over zelfs.
Op heterdaad betrapte militairen zijn geëxecuteerd.
Ding is wel dat er wel meer verkrachtingen plaatsvonden in oorlogssituaties (de Russen in Duitsland bijvoorbeeld).
En het is vast niet zo dat men in Marokko die massaverkrachting een schoonheidsprijs geeft.
Je gaat ook niet wat een aantal Nederlandse soldaten in Indië hebben gedaan wat niet klopt, over de hele Nederlandse bevolking toepassen.
@AdvocatusDiaboli | 12-01-22 | 12:04: Jamaarhunniedan verhalen deden we toch niet meer in 2022?
@AdvocatusDiaboli | 12-01-22 | 11:41:
België heeft geen Marokkaanse soldaat gezien, geen Fransoos uberhaupt
het Franse leger stak na de bevrijding van Frankrijk bij de Elzas de grens met Duitschland over
@Tobi | 12-01-22 | 11:29: Ik heb idd te snel deze bron gelezen. Er was echter wel degelijke een 'Free Arabian Legion' van vrijwilligers in Duitse dienst. Maar Nederland had ook zowel de Prinses Irene brigade als duizenden SS-vrijwilligers. Alleen wij zien het als onderdeel van een complexe en zwarte geschiedenis en niet als een ere kwestie die met hand en tand verdedigd moet worden
In welke kringen is een associatie met Che nog een pre dan? De man was een moordenaar!
Kindermoordenaar!
In de linkse kringen.
Klaver, Halsema en Rosenmoller aanbidden hem nog dagelijks…
Abdelkrim heeft in ieder geval nog wel lekker ouderwets een huisslaaf achter zich staan. Hij wel.
Dat heet officieel een huisnegert. Dixit Bij1
Ik weet het. Heb alleen een hekel aan het woord ‘neger’. Gebruik het dan ook niet zo vaak.
Had niemand even de kop van Halbe Zijlstra erop kunnen shoppen?
I am the fly
www.youtube.com/watch?v=OnIXXe83fe4
Had vroeger ook leuk shirtje met Che Guevara er op.
Goeie ouwe tijd.
Ik had allemaal buttons op m'n spijkerjasje. Twitter bestond nog niet.
Ik een petje met een grote X er op...
Ik heb een horloge van een van zijn vriendjes.
Ik ook. Heb ook nog een biografie over hem gelezen ooit. Rond mijn zeventiende ben ik wijzer geworden.
Schrijf ook even wat over het Rijksmuseum dat deze maand het resultaat van het regeringsonderzoek naar de onafhankelijkheidsstrijd van Indonsesië gaat voorkoken vanuit het Indonesisch perspectief. Qua kultuurkamergehalte op eenzaam niveau.
Veel spijt dat ik vroeger mijn zoontje in een Che shirt heb laten rondlopen.
Geheid een 8 voor je werkstuk over deze kindermoordenaar ook al liet je het door een kind schrijven.
Ik had vroeger een bloksnor.
@Colin.Fart | 12-01-22 | 11:14: Ja, dat las ik ook en ik had gedacht dat GS hier een eloquente verwoorde beschouwing had gepubliceerd. De zogenaamde Bersiap wordt uit de geschiedenis weggeschreven, want dat is zo onaardig voor de Indonesiers. historiek.net/rijksmuseum-schrapt-rac...
Ideetje: noem het de Indo-kwestie, zoals de Turken dat doen met de Armeense-kwestie. En moeten we nou persé de 80-jarige oorlog in onze geschiedenis boekjes beschrijven; zo onaardig voor de Spanjaarden.
Communisme verantwoordelijk voor tig maal meer doden dan bloksnorretje. Communisme/Socialisme heel ongezond.
REAGEER OOK