Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdamse ondernemers voor € 9 miljoen belast op gevelreclames, zichtbare menukaarten

En terecht, want het begon 's lands ondernemers een beetje naar de bol te stijgen

Immers; allemaal net de kerstinventaris ingeslagen en vervolgens mochten ze dicht met de kerst, dus hebben ze alles voor zichzelf! De koning te rijk, dus dat mag best een onsje minder. "Vanaf 1 januari moeten de ondernemers in de stad reclamebelasting betalen. Voor buitenreclames zoals vlaggen, gevelreclames, uithangborden en menukaarten die te zien zijn vanaf de openbare weg moet betaald worden. De prijs van de reclame-uitingen is afhankelijk van het formaat en levert de stad ruim 9 miljoen euro op."

Toch is dat blijkbaar niet voor iedereen een optie. "De extra kosten voor café Hans lopen op tot minimaal 206 euro per jaar, en dat is in tijden van corona net even teveel. Daarbij, zegt Ellen: ''Nu weten onze gasten niet eens dat je hier koffie kan drinken of voetbal kan kijken, de klandizie gaat ook achteruit als je minder zichtbaar bent."

En niet alleen horeca is de haas, ook andersoortige winkeltjes gaan gebukt. "'Schandalig, echt waar. Het kan helemaal niet in deze tijd. Ga een ander zitten pesten'', zegt een van de ondernemers met een winkeltje op de Haarlemmerdijk. ''Mensen staan echt op omvallen, en dan is het heel oneerlijk om extra belast te worden'', zegt een ander."

ONTLUISTERENDE REPO, hier bij AT5.

Café Hans plakt zich af

Reaguursels

Inloggen

Ach al die prachtige projecten vanuit de Stopera die Amsterdam zo uniek maakt zijn gesubsidieerd en moeten betaald worden door de rijken die dat allemaal makkelijk op moeten kunnen hoesten.
Het deugbeleid vanuit GroenLinks/PvdA/NX66 heeft ook een keerzijde, als de gewone belastingen niet genoeg opbrengen, dan maar zo.
-
Die ondernemers moeten nu niet zeuren ze hebben zelf GroenLinks de grootste partij in Amsterdam gemaakt.
Dus het wordt tijd dat het COA van Ter Apel naar Amstedam verhuist. Museumplein of zo. De extra kosten worden dan wederom opgehaald door de gemeente net als alle extra projecten vanuit de gemeente.

bananabanana | 31-12-21 | 12:44 | 1

"Die ondernemers moeten nu niet zeuren ze hebben zelf GroenLinks de grootste partij in Amsterdam gemaakt."
Tjonge, heb je dat volgens wetenschappelijke methoden onderzocht, of klets je maar wat uit je oksels? Doe je goed namelijk

funda | 31-12-21 | 13:10

Steeds een dingetje erbij, steeds een graadje erger. Totdat je totaal niet meer in de gaten hebt dat je in een "open inrichting" leeft. Wat een land.

streknek | 31-12-21 | 12:24 | 1

Ehm, geen grenzen, dus hoezo land?

funda | 31-12-21 | 13:11

Margaret Thatcher definieerde het gevaar van de Rode- en de Groene Khmer als volgt: “The problem with Socialism is you eventually run out of Other People’s Money.” F. Halsema c.s. en inzonderheid R. Groot Wassink zijn daar een levend voorbeeld van, maar dat is reeds bekend.

Een vrije paling | 31-12-21 | 12:20 | 1

Probleem is dat de kiezers zo geïndoctrineerd zijn door de MSM dat ze allemaal GroenLinks/PvdA/NX66/DENK stemmen, totdat bovenstaand principe helder wordt.
Je ziet nu al bij sommige jongeren het licht aan gaan, dat ze geen huis krijgen, omdat er simpelweg teveel mensen van elders eerst gehuisvest moet worden. Gewoon gevolg van een politiek keuze om veel immigranten te lokken met prachtige regelingen, dan kun je shinen en deugen. Een ander betaald de rekening.

bananabanana | 31-12-21 | 12:48

In 2007 werd het in mijn woonplaats ingevoerd. Ik heb de gemeente voor de rechter gedaagd om een afmeting gedefinieerd te krijgen van een bord waarvoor geen belasting verschuldigd is, de gemeente kwam niet verder dan "niet leesbaar vanaf de openbare weg". Uitspraak rechter: 0,1 m2 en dat is dus bijv. 20 X 50 cm. Of 10 X 100. Het geld wordt verkwist, inningskosten zijn voor de gemeente, het zoveelste gedrocht waarmee bedrijven maximaal gepest worden en waarmee netto een fooi wordt opgehaald (onder aan de streep). Walgelijk, maar we blijven stemmen op deze lieden en houden ze zelf in het zadel. Hoe dom kunnen we zijn...

MKBer | 31-12-21 | 12:00

Precariorechten. Zo oud als iets maar dan moest het op gemeentegrond staan of erboven hangen. Dit heeft een onaangename Halsema-oksellucht.

Slough | 31-12-21 | 11:04

Rupsje nooit genoeg, de roverheid is al lang niet meer om de burger te dienen. Uitmelken, uitmelken en nog eens uitmelken tot de burger in opstand komt. Ik heb nog nooit gehoord dat er lastenverlichtingen doorgevoerd zouden gaan worden waar de burger profijt van heeft, blijkbaar hebben ze het doel om het leven van de burger zuurder te maken ipv een beleid te voeren waar we als land machtiger worden en waar we economische tegenslagen mee kunnen opvangen. Denk niet dat het beter word met het nieuwe kabinet, als ik zie welke ministers zijn aangesteld, allemaal hun eigen agenda's met doelen welk totaal niet realistisch zijn voor de burger. ... En nu de oudere de schuld geven zat er niet genoeg doorstroming is, nee 500 gelukzoekers huisvesten ipv de woningen beschikbaar stellen aan jonge gezinnen... ik heb mijn huis ook voor later om nog enigszins een goed leven te lijden, maar dit zal ook afgepakt gaan worden omdat ik voor mij zelf zorg, dat mag niet. Ik moet gelijk getrokken worden met iemand die jaren steun heeft getrokken omdat hij/zij te lui was om voor zich zelf te zorgen of hier het geluk heeft gezocht.... Dit land is voor mij naar de kloten.... en hoop dat dit mijn laatste tegel is van het jaar. amen.

FapMaster | 31-12-21 | 10:19 | 1

Klopt allemaal wat je zegt.
Een regering moet 2 zaken nastreven.
De welvaart van haar burgers bewaken en vergroten en zorgen voor de veiligheid van die burgers.
Op beide punten faalt deze bende.
Al decennia is er geen beleid meer op vele onderwerpen.
Alleen naar de top ambtenaren wordt geluisterd.
Meer belasting,meer EU en meer asielopvang.

pejoar | 31-12-21 | 12:05

Alsof de horeca nog niet zwaar genoeg getroffen is, geven ze je nog op deze manier even een zetje mee.
Bah bah walgelijk!

Tini | 31-12-21 | 10:17 | 1

Ik weet niet hoe het in nederland gesteld is , maar in veel lenden zijn restaurants verplicht een menukaart buiten te hebben hangen zodat de mensen buiten al weten wat de prijzen zijn ipv dat ze er na de maaltijd pas achter komen. Daar moet het ook dezelfde kaart zijn die binnen op tafel staat. Een QR code zie je er niet omdat het ook veel mensen door laat lopen. Het zou helemaal zuur zijn als dat in nerdeland ook zo is. Verplicht een kaart aan je gevel moeten hebben, en die vervolgens helemaal de moeder belasten.

brie-de-penis | 31-12-21 | 10:49

Menukaarten kan je ook op een QR-code zetten van 5 bij 5 cm. Die je op je raam plakt. Kunnen die ambtenaren uitrekenen hoeveel belasting dat oplevert.

Colin.Fart | 31-12-21 | 10:14 | 1

Toch weer een drempel.

Acidstain | 31-12-21 | 11:56

Lijkt mij handiger om een vereniging op te zetten waarbij je elkaar gaat HELPEN als ze dit willen innen, kan je ook nog eens je 200 euro beter besteden.

Kale dodo | 31-12-21 | 10:08
-weggejorist-
npo | 31-12-21 | 09:53

Welkom in de communistische heilstaat Amsterdam, waar commerciële uitingen, hoe miniem ook, als tekenen van de duivel zelve worden gezien.

Tietmier | 31-12-21 | 09:48

Links bestuur haat ondernemers, doen er alles aan om klanten bij ze weg te houden of ze kapot te balasten . Meest van hun kiezers verdienen een riante boterham uit staats gesubsidieerde projecten of werken als ambtenaar in de publieke geld verdeling , waar dat geld vandaan uiteindelijk komt interesseert ze gen reet .

Castor12 | 31-12-21 | 09:47 | 1

Ik zou een raam of een deel van de vitrine opofferen en daar een joekel van een lichtreclame neerzetten die naar buiten schijnt, of een beamer die op de raam projecteert. Er staat BUITEN reclame en dit is binnen of op de stoep projecteren, dan heb je nog meer kans op klandizie want iedereen kijkt tegenwoordig naar beneden op zijn telefoon

brie-de-penis | 31-12-21 | 10:57

Ja iemand moet de groene hobbies van het gemeentebestuur toch betalen - en wie is er makkelijker te pakken dan de horecaondernemer?

Zeurders | 31-12-21 | 09:41

Het is niet te begrijpen. Typisch Nederlands.

Merlanni | 31-12-21 | 09:35 | 1

Typisch Nederlands is als je het 'niet kunt uitleggen'.
Onbegrijpelijk is het land allang aan gewend. Hoi Mark Rutte.

funda | 31-12-21 | 13:13

Gewoon gigantische QR-codes p je gevel, ruit of wat dan ook hangen, plakken. Dat is geen zichtbare reclame.

Ingpe | 31-12-21 | 09:34

Precariobelasting bestaat toch al 1000 jaar? Of overal behalve in Amsterdam?

McSnor | 31-12-21 | 09:29

Zou het misschien ook zijn om de Joodse burgers te beschermen? Een groot bord aan je joodse restaurant zal waarschijnlijk door veel Amsterdamse bestuurders als uitlokking van geweld worden gezien. Als er moet worden betaald voor reclame zullen er waarschijnlijk minder borden en vlaggen komen en word de stad toch weer een klein beetje veiliger. En daar doen wij het allemaal voor, nietwaar?

dasechtgeenstijl | 31-12-21 | 09:28 | 1

Is wel zo. Joodse uitingen kosten 'ons, de samenleving' kapitalen aan het beveiligen ervan tegen door ons geimporteerde mede-paspoorthouders.

funda | 31-12-21 | 13:15

Als je reclame in de publieke ruimte wilt verminderen dan stel je een maximaal bruikbaar % oppervlakte van de gevel in en handhaaf je dat. Deze belasting, vooral op dit moment, is een enorme misser.

LaPetite | 31-12-21 | 07:17 | 2

Helemaal mee eens. Belastingheffing is geen beleidsinstrument om de openbare ruimte in te richten. Gevolg zal zijn dat grote winkelketens visueel gaan domineren en juist kleinere zaken die de sjeu brengen alles weg moeten halen.

Simon_GS | 31-12-21 | 07:38

Eens, de belasting gaat de gevelvervuiling niet verminderen.

Zeurders | 31-12-21 | 09:42

Stel, je bent een Amsterdammer ( ik niet gelukkig ).
Wat als je dan een jaar b.v. in Belgie ( of Zuid Afrika ) gaat wonen, en dan terugkomt en asiel aanvraagt?
Afgewezen natuurlijk, maar dat doet in amsterdam niet ter zake.
En dan in amsterdam gaat wonen?
Krijg je dan bed bad brood?
Zo ja, dan is dat toch de oplossing?
Want dat linkse bestuur komt dit jaar daar gewoon weer terug, let maar op.

helaas-nederlander01 | 31-12-21 | 06:40 | 1

Alleen stemrecht voor mensen die al minstens 1 jaar belasting betalen.
Dan zit links in de shit,waar ze ook thuishoren.

pejoar | 31-12-21 | 12:08

Amsterdam is toch zo gelukkig met hun linkse bestuurders ,links bestaat uit uitbuiten van de echt werkende mensen

gerrit5042 | 31-12-21 | 06:16

Dat heet toch precario belasting.

EmilioEsteves | 31-12-21 | 05:51
-weggejorist-
Leviticus_ | 31-12-21 | 03:18

Hier spreekt een immigrant.

Nederland is een ongelofelijk kutland geworden. Gelukkig zag ik dit op tijd aankomen (altijd al een bloedhekel gehad aan communisten) maar blij word ik hier niet van.

Sofa1 | 31-12-21 | 02:12 | 1

Zoals ze in Polen/Hongarije/Tsjechie zo hebben gestreden voor vrijheid en tegen de Sovjet invloeden. Nu wordt de Marxistische Trojaanse draak weer enthousiast binnengehaald in Amsterdam/Nederland/EU. Iedereen die iets van de geschiedenis weet,weet dat dat niet goed afloopt.

Fijn_dat_je_er_bent | 31-12-21 | 06:56

206 euro per jaar je bent toch geen bijstandsmoeder?

Maar ff serieus iedereen die honk honk clown world roept heeft in deze gelijk.

Ps gewoon een logo van grote gay vlaggen maken, kijken of ze die durven te belasten.

Schwanzeleber | 31-12-21 | 00:38

Aha! Doet me denken aan de DDR. Daar kon je ook niet echt zien dat een café een café was. Nergens reclame, niets. Je leek gewoon een huis binnen te gaan. En als je dan eenmaal binnen was zag het er uit als een kroeg. Nou, leuk joh dat communisme. Sowieso, Amsterdam is zo compleet doorgeslagen in z'n linksheid, alleen al ademen in Amsterdam moet je belasting voor betalen. Het was een kutstad, het is een kutstad en het blijft een kutstad. Als ik een hardwerkende Amsterdammer was, zou ik Halsema en Groot Wassink in het gezicht spugen en lekker vertrekken uit die kutstad.

Old_Spice | 31-12-21 | 00:24 | 1

U zegt het, en ik overweeg het, sinds ik als gevolg van een reorganisatie werkloos ben geworden, en dus na 35 jaar geen hardwerkende Amsterdammer meer ben.

Rhenium | 31-12-21 | 02:24

Meer geld voor Linkse Kado’tjes. Meer zwemles voor woestijnvrouwtjes, maar vergeet gezamelijk pottenbakken voor de letterbakcomunity niet. Wat moet het de ondernemen een fijn gevoel geven om hier onderdeel van te mogen zijn.

dasechtgeenstijl | 31-12-21 | 00:13 | 3

Is dat zwemles met of zonder Bourkini?

Old_Spice | 31-12-21 | 00:25

In Amsterdam zijn maar liefst 5500 huisdieren gratis behandeld door dierenartsen, dankzij de zogenaamde ADAM-regeling. De ADAM-regeling – Amsterdamse Dierenhulp aan Minima – werd in 2016 ingevoerd, nadat de Partij voor de Dieren Amsterdam een jaar eerder een Voorstel voor Nota Amsterdams Dierenwelzijnsbeleid indiende. Hierin was onder andere te lezen dat de gemeente Amsterdam minima structurele financiële steun zou moeten geven ten bate van dierenartsbezoek door hun huisdier.

theo-is-dood | 31-12-21 | 05:23

Amsterdam: de eerste stad ter wereld waar iedereen van een uitkering rondkomt. Mooie stad..

wie zal het zeggen | 30-12-21 | 23:18 | 3

Een sociaal experiment! Wat zal Femke genieten!

dasechtgeenstijl | 31-12-21 | 00:11

Zou best kunnen, het boek van Rutger Bregman echt uitproberen. Ik weet nu al dat dat niet gaat werken.

brie-de-penis | 31-12-21 | 11:38

Ik heb het al enkele malen eerder aangegeven dat de randstad zich maar eens moet afgescheiden van de rest van Nederland. Qua stemgedrag en politieke verhoudingen daar zou deze toekomstige republiek prima verder kunnen met een grote communistische partij met een eigen politbureau en een centraal comité als uitvoerend orgaan. De rest van Nederland is dan aardig van die linksche dictatuur verlost zo. De Democratische Volksrepubliek holland is een passende naam.

Fi-Bu-Bla | 30-12-21 | 22:55 | 1

Het nadeel is dat communisme de werkende Nederlanders nodig heeft om de utopie voor de uitvreters te betalen.

Zeurders | 31-12-21 | 09:51

Kijk, wat ze zeggen: het gaat om de aanwezigheid van reclame in het straatbeeld te verminderen, dat is natuurlijk de reinste bullshit. Echt totale lulkoek. Als het daarom gaat, dan zeg je namelijk: gemeentelijke verordening, per strekkende meter winkelpand 20cm reclame materiaal. Vlaggen en banners. Maximaal 50cm uitstekend. Geen licht reclame in 25 meter van woonhuizen.

Klaar.

Maar dat doen ze niet. En geen ene fucking hournalist die daar een vraag over stelt... Ze heffen belasting erover. Want het is betalen of dood gaan. En als je dood gaat neemt een ander je plek over die het wel kan betalen.

En daaronder is de MSM dood en begraven. Dat ze keurig overnemen dat het gaat om vermindering van reclame. Flikker op. Als je dat echt denkt heb je het IQ van een amoebe.

peterdh | 30-12-21 | 22:45

Tsja, links maakt nou eenmaal meer kapot dan je lief is. What else is new?

kinky winky | 30-12-21 | 22:33

Het enige positive wat ik van dat stinkhol kan bedenken is dat "sociaal ellende geval" wat daar de boel loopt te verzieken en op loopt te vreten dat daar en dus niet hier doet.

zwellevertje | 30-12-21 | 22:33

Mwah, er is ook een andere kant aan dit verhaal. De kant waar ondernemers de hele stoep onder bouwen met meuk en tafeltjes en plantenbakken (mag sinds Corona nog meer), uithangborden en zooi aan historische gevels hangen (ja joh, doe maar), kortom de publieke ruimte gebruiken voor hun onderneming. Maar de stad kan er ook wat van met digitale reclamescreens midden in een Unesco erfgoed gebied. Of openbaar vervoer laten wrappen in reclames. Een bende is het.

Risingson | 30-12-21 | 22:29 | 2

Nee er is geen andere kant van het verhaal. Je trapt er met open ogen in. Het mag namelijk gewoon nog steeds. Het wordt niet verminderd. Je kan het betalen. Of je buurman doet het terwijl jij het niet kan betalen. Dan gaat jouw zaak dood en dan komt er een andere ondernemer die het wel kan betalen. We wordt geen enkele, nul, geen, zero, nitsch, kein enkele beperking opgelegd voor het maken van reclame. Jij mag vlaggen, banners, lichtreclames, joelende feesttoeters en dansende hoelagirls reclame laten maken voor je winkel: *zolang je maar pegels neeetelt*!!!
Dus wordt ff wakker. Er is geen enkele andere kant aan dit verhaal dan de koe te melken totdat ze schreeuwt van de pijn aan haar tiet.

peterdh | 30-12-21 | 22:56

@peterdh | 30-12-21 | 22:56: precies, zoals de mcdonaldsen die je met boog boven alle steden en snelwegen ziet uittorenen. Geen enkel probleem allemaal want die hebben een lobby in den haag

gelachewoar | 30-12-21 | 23:35

Ik snap nooit waarom zoveel winkeliers het hele trottoir volzetten met reclameborden e.d., zodat je er als voetganger nauwelijks meer door kan.

Zenzeo | 30-12-21 | 22:29 | 3

Aandachttrekken.

van Oeffelen | 30-12-21 | 22:37

Zoals jij oef. Die winkeliers zetten ook allemaal tegels vol om aandacht te trekken zonder toegevoegde waarde. Het lijken wel trollen.

peterdh | 30-12-21 | 22:58

@van Oeffelen | 30-12-21 | 22:37: I Amsterdam

Dr. Worstenbroodje | 31-12-21 | 00:04

Amsterdam, elke keer dat het in het nieuws komt, ben je blij dat je er niet woont.

The_Black_Knight | 30-12-21 | 22:26 | 1

Vrij lage woon- en leefkwaliteit, maar dat geldt zeker ook voor die vreselijke steden in Zuid-Holland.

van Oeffelen | 30-12-21 | 22:39

Nou, nou. Het valt toch allemaal best mee? Het tarief is niet dramatisch en ik snap wel dat de Gemeente een prikkel wil geven om het straatbeeld niet te verpesten met allerlei schreeuwerige uitingen. Belasten is een goed middel om gedrag te sturen.

de IJsman | 30-12-21 | 22:16 | 4

Ehhh ijsman, denk even verder... Je kan het betalen, je winkel floreert omdat de buurman minder kan betalen. De buurman gaat dus failliet en dan komt er een ondernemer in die het wel kan betalen. Er worden nul restricties opgelegd aan de hoeveelheid reclame. Nul. Dat blijft hetzelfde. Dus je betaald,of je gaat dood en je opvolger betaald. Zo'n tactiek heeft de maffia ook trouwens.

peterdh | 30-12-21 | 23:02

@peterdh | 30-12-21 | 23:02: manman wat ben je toch agressief in de panelen. Ze moeten 200 piek per jaar betalen. Als je dat niet kan missen als ondernemer, dan is ‘t goed ook dat je de tent moet sluiten. Je kan er niks van.

Harris Pilton | 30-12-21 | 23:49

@Harris Pilton | 30-12-21 | 23:49: Dus als de gemeente straks een belasting van €200 gaat invoeren voor plantjes in jouw vensterbank tik jij die zonder morren gewoon af? Want., waar heben we 't over nietwaar?

Sneerpoets | 31-12-21 | 06:58
▼ 1 antwoord verborgen

En als je aan de ondernemers vraagt om een bijdrage voor een campagne tegen het uiterst linkse bestuur dan laten zij het net zo goed afweten als al die Amsterdammers. Er is maar net de kiesdrempel gehaald. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan Rotterdam.

Farnk | 30-12-21 | 22:12

Gewoon precariorechten . Al heb je op de twaalfde verdieping een uithangbord van 1O cm hangen. Huppakee betalen. Een tijdelijk bouwhek op de stoep. ( Verplicht) 750 euro. Huppakee. Ook in Groningen weet men er wel raad mee . Fijne al de socialistische bolwerken.

strawdog | 30-12-21 | 21:53 | 1

Iemand moet hun hobbies financieren.

van Oeffelen | 30-12-21 | 22:50

Helemaal top, die ambtenaren moeten ook gecompenseerd worden voor de WC rollen en koffiefilters die ze nu thuis moeten voorzien, iemand moet die rekening betalen.

deugallergie | 30-12-21 | 21:52

Die debiele belasting hebben we hier al jaren met steun en facilitering van de gemeente Opsterland. Een wie de witte initiatiefnemers zijn? De ondernemersverenigingen zelf!! Zij zijn het die de heffing in hebben gesteld om free-riding tegen te gaan. Er was een leegloop aan leden gaande en dus wat doen we, we bestraffen dat met reclamebelasting. Kan het nog debieler?

Harrie-Couvert | 30-12-21 | 21:44 | 1

Je bedoelt dat de ondernemers die het konden betalen met dat plan kwamen. Ruimt lekker op namelijk.

peterdh | 30-12-21 | 23:05

Volgende stap is algehele baatbelasting voor iedere inwoner. U loopt immers over een gemeentelijke stoep op gemeentelijke grond. Ademt zuurstof in van Amsterdamse bomen...ze verzinnen ze wel waar je bijstaat. Uiteraard kwijtschelding voor sommige soorten bewoners, en alle gebedshuizen in 020 want we zijn wel godsdienst tolerant he als links stadsbestuur (alle 1000 moskeeën, 6 kerken en 2 sjoels).

Kaal-dik-en-lelijk | 30-12-21 | 21:40

Ik heb mij altijd verbaasd hoe creatief ambtenaren zijn in het uitvinden van alllerlei soorten belastingen.
In Deventer ken ik een ondernemer die jaren in de clinche lag met de lokale overheid. Want zijn "reclame" uitingen bevonden zich te dicht bij de etalage (5 cm). En hij moest daar reclamebelasting voor betalen.

loser | 30-12-21 | 21:39 | 1

Ik heb mij er altijd over verbaasd hoe makkelijk men dat allemaal maar accepteert. Alles bij elkaar afgetrokken houdt een gemiddelde hard werkende 'Jan Modaal' na belasting geen cent over als zijn lijk wordt geplukt.

der Schweinigel | 30-12-21 | 21:53

En de allerlelijkste en volstrekt overbodige reclame-uitingen van de politieke partijen zijn natuurlijk uitgezonderd. Reken dat eens uit per vierkante meter.

Fok! | 30-12-21 | 21:38 | 1

Aan emotionele schade een miljard per m2. Aan financiële schade 5.1 miljard per m2. Aan schade aan de democratie en nationale staat? Oneindig veel,want die zijn er straks niet meer.

peterdh | 30-12-21 | 23:09

Echt ie de re cent moet uit de burger / ondernemer geknepen worden. Waarom zou je überhaupt nog een zaak willen beginnen/hebben in Amsterdam? Waarom moet alles kapot?

Super Grover | 30-12-21 | 21:38

Volgens mij moest ik in de jaren '90 al dokken voor een sticker op mijn etalageruit bij mijn winkel aan de Bilderdijkstraat, uithangborden waren al bijna verboten. Precariobelasting heette dat toen. Is dit weer iets anders of is het woord precario stomweg te lastig voor de huidige generatie overbodige ambtenaarlingen daar in 020?

der Schweinigel | 30-12-21 | 21:37 | 3

precario moet je nog steeds betalen als marktkoopman.

loser | 30-12-21 | 21:40

@loser | 30-12-21 | 21:40: Uitstallen van... begrijpelijk op zich. Maar dat vond ik toen niet van die stickers op mijn gevel. En de Turkse groenteman indertijd daar vond het ook opmerkelijk dat hij dat niet hoefde te betalen terwijl de passanten de stoep moesten verlaten om langs zijn uitgestalde groenten te komen. Aardige vent was dat, begin Kinkerstraat bij Radio Rotor daar toen.

der Schweinigel | 30-12-21 | 21:43

En je mag dat ook betalen voor een reclamebord op je stoep. Als je binnen nog een radio hebt aanstaan in je winkel mag je ook nog aftikken bij de BUMA Stemra.

Kaal-dik-en-lelijk | 30-12-21 | 21:43

Welke mongool heeft dat nou weer bedacht, waarom en hoe komt die persoon überhaupt op een plek om dit soort idioterie in te voeren?

rman | 30-12-21 | 21:35 | 3

Het is een ambtenaar dus dan weet je genoeg.

loser | 30-12-21 | 21:40

De vraag die veel mensen ook over haar van Schlemiel Wassink stellen.

F. Jacobse | 30-12-21 | 21:41

Een mongool zou dit niet bedenken. Dat zijn lieve mensen die geen kwaad in de zin hebben. De enige overeenkomst van mongolen met ambtenaren, is dat zij allebei verstandelijk beperkt zijn en niet met geld kunnen omgaan.

Kaal-dik-en-lelijk | 30-12-21 | 21:49

Het lijkt wel een artikel uit de Speld. Maar het is waar. Waarschijnlijk hebben ze in Amsterdam gewoon een batterij aan ambtenaren die brainstormen over welke belasting ze nog kunnen invoeren. Het zal je werk zijn........
Men moet eens weten hoe moeilijk het is om geld te verdienen met echt werk in plaats van ambtenaar te zijn. Ze vergeten dat een ambtenaar een dienend beroep is.

Gele Beer | 30-12-21 | 21:14

Het Amsterdamse stadsbestuur laat de schuld hoger oplopen dan ooit, tot 8,4 miljard euro in 2025. Dat blijkt uit de begroting voor 2022 die vandaag is gepresenteerd. Trouw 23 september 2021, 14:26. En op die begroting komt Adam nu al 261 miljoen te kort. Typisch socialisme.

P. Breidel | 30-12-21 | 21:11 | 1

Aan subsidies geeft de stad al 500 miljoen per jaar uit. Kijk maar in het A’damse subsidieregister.
De mooiste subsidie is de Regeling ADAM:
Amsterdamse dierenhulp aan minima 2020 (Beleidsregels ADAM-regeling 2020)

“ In Amsterdam zijn maar liefst 5500 huisdieren gratis behandeld door dierenartsen, dankzij de zogenaamde ADAM-regeling. De ADAM-regeling – Amsterdamse Dierenhulp aan Minima – werd in 2016 ingevoerd, nadat de Partij voor de Dieren Amsterdam een jaar eerder een Voorstel voor Nota Amsterdams Dierenwelzijnsbeleid indiende. Hierin was onder andere te lezen dat de gemeente Amsterdam minima structurele financiële steun zou moeten geven ten bate van dierenartsbezoek door hun huisdier.”

theo-is-dood | 31-12-21 | 05:18

De wet die dit mogelijk maakt bestaat al jaren. D'66 adviesbureaus verkopen de invoering ervan in een gemeente als projectje. In Hoorn is het ze wel gelukt, in Enschede niet, omdat de ondernemers er faliekant niet mee instemden. Bedoeling is om per m2 reclame te betalen. Dus grote anglichtbakken op een industrieterrein worden giga aangeslagen. Collectief hebben alle ondernemers op mijn industriegebied gezegd dat alles wat als reclame gezien wordt er in zo'n geval af zou gaan. Hielp hier wel!

H. Drievuldigheid | 30-12-21 | 21:10

Amsterdam... Lenin en Marx zouden er een stijve s(n)ikkel van krijgen.... voorwaarts kameraden

oranger | 30-12-21 | 21:07

Ah, Amsterdamdtenaren in actie. Succes verzekerd!

the brush | 30-12-21 | 21:05

Vreemd dat die linkse Stopera kerk niet eerst bij zichzelf bezuinigd. Een wethouder in Adam pakt 10.743,43 euro p/maand en mevrouw Halsema zelfs 12.332,08 euro, los van declaraties en onkosten. Laat ze deze bedragen eerst eens legitimeren en even uitleggen wat hier sociaal aan is.

P. Breidel | 30-12-21 | 21:04

Ontsla 90 Ambtenaren en daar heb je je 9 miljoen.

IosefTarasov | 30-12-21 | 21:02

Al die cafe's, bars, restauranten en winkels die omvallen kunnen ze mooi ombouwen tot woningen. Hier en daar een grote supermarkt ertussen - zonder al te opzichtige reclame natuurlijk en de woningnood in A'dam is ook weer opgelost.

Met_baard | 30-12-21 | 20:56

U kiest links.
U krijgt links.
Betalen zult u

Tha Analyzer | 30-12-21 | 20:51

Over waar je intussen belasting over kunt betalen krijg je toegerekend als ondernemer

Drs. D. | 30-12-21 | 20:44

Belasting op een deurbel, of belasting op een open deur, kan er ook nog wel bij. K.t ambtenaren.

marchbrown | 30-12-21 | 20:39

Die 206,- Euri is niet de letterlijke maar de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen. Alle begrip voor deze getergde ondernemers! Ondernemend Amsterdam zou eens solidair moeten zijn en alle gevels etc. een maand lang moeten afplakken. Vaste klanten weten ze dan nog steeds te vinden maar Amsterdam zou er nog meer uitzien als spookstad.... Lang leve links!!! (not)

D.Ormin | 30-12-21 | 20:35 | 2

Wie verzint zoiets, je zou er maar wonen. Misschien het gemeentehuis helemaal afplakken als vreedzaam protest.

Wattman | 30-12-21 | 20:39

Precies, 206 is peanuts (om met Gommers te spreken).
Maar in het hele verhaal van kosten-opdrijving voor de niet-overheidswerknemer is het niet het bedrag, maar de timing, de ongevoeligheid en het constante gevoel dat De Ambtenaar steeds meer koffiebonen- en WC-papier-vergoeding nodig heeft, als een Rupsje Nooitgenoeg. Over endemische plagen gesproken.

IosefTarasov | 30-12-21 | 20:54

Dit win je alleen als iedereen afplakt.

Arendsoogje | 30-12-21 | 20:29 | 3

Weet je. Die bewoners erboven zullen gaan miepen dat die in de wind klapperende komo zakken hun rust verstoord. Dan bedenkt het stadsbestuur daar vast ook een of andere dure oplossing voor.

grapo | 30-12-21 | 20:36

@der Schweinigel | 30-12-21 | 21:27: lol.

grapo | 30-12-21 | 21:46

Poolse ondernemers ondernemen echt veel harder dan Nederlandse ondernemers en Poolse koffie is echt veel goedkoper dan Nederlandse koffie. Poolse ondernemers betalen ook nog eens veel meer belasting. En Poolse ondernemers zijn wél heel tevreden met Nederland en de lage belastingen hier, want Poolse ondernemers zijn niet zo verwend. We hebben Poolse ondernemers gewoon echt keihard nodig jongens, want de Nederlandse ondernemers willen niet meer ondernemen. We hebben een tekort aan Nederlandse ondernemers. We moeten wel! (Welkom in de omgekeerde wereld!)

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 20:27 | 2

zeer on topic, met reclame voor de Polen

dathoujetoch | 30-12-21 | 20:35

Alleen die bommen he. Bij die Poolse ondernemers uit met name Irak. Toch wel een dingetje zonder explosieven belasting.

grapo | 30-12-21 | 20:39

En dan betalen ze ook nog precariorechten over de uithang en gevel borden.... kunne ze meteen belastingen gaan heffen over de gevelstenen van de D66 grachten deugpanden... oh dat dan weer niet want eigenvolk eerst of zoeits..?

Smoelensmid | 30-12-21 | 20:25

16 maart kunnen alle Amsterdammers die Enschedese communisten en hun vriendjes gewoon wegstemmen. En dan hoef je nog niety eens op de antisemitiesche neo-fascistische racisten van Foru te stemmen...

menschdurfteleven | 30-12-21 | 20:24

De voorzieningen voor de we are here groep moet ergens van betaald worden.

thanseeuwen | 30-12-21 | 20:22 | 2

Dit dus

shimanski | 30-12-21 | 20:42

Hoe is het daarmee eigenlijk? Zijn die inmiddels een keer vertrokken?

NoNoVio | 31-12-21 | 08:38

Je moet eigenlijk nog een stapje terug denken om de totale waanzin hier goed tot je te laten komen. Dit is dus een belasting die bedacht is door ambtenaren. Een belasting komt namelijk niet uit de lucht vallen, zo van hé het regent, of hè een belasting.
Nee. Er zit dus een troep belastinggeld opmakende types bij elkaar te denken over waar ze nu weer belasting op kunnen heffen. Dan komt zo’n klojo op het idee “laten we belasting hebben op reclame van horeca, de vlaggen, de gevelnaam, de menukaarten……….

Echt totale schofterigheid van een overheid die in elk opzicht schijt heeft aan de burgers. In ieder geval aan werkende burgers.

Ik hoop dat die Amsterdamse ondernemers met z’n allen werkelijk alles afplakken en zo een leeg straatbeeld neerzetten. Lekker gezellig. Groen links k-beleid.

Nuuk | 30-12-21 | 20:17 | 4

En het bijzondere is dat een éénmaal ingevoerde belasting nooit meer verdwijnt. De ambtenaar/politiek voert hooguit het "nul-tarief" in.
Om een belasting echt te laten verdwijnen heb je in Nederland een buitenlandse bezettingsmacht nodig. Lees ter illustratie het verhaal over de Rijwielbelasting op Wiki: twee keer ingevoerd en pas in 1941 afgeschaft.

IosefTarasov | 30-12-21 | 20:26

De hoofdstedelijke burgerij is het volkomen eens met deze knevelarij, want stemt toch weer (Groen-)Links.

marchbrown | 30-12-21 | 20:41

@marchbrown | 30-12-21 | 20:41:
Die zijn losgezogen van de werkelijkheid, denken dat geld VAN de overheid komt. Dit belastinggeld dat extra binnenkomt gaat linea recta naar malafide diversiteit coaches en naar illegale migranten, pardon; ongedocumenteerden.

Nuuk | 30-12-21 | 21:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik stel voor dat alle ondernemers die de deuren noodgedwongen moeten sluiten de vlag ondersteboven halfstok hangen.
Blauw, wit, rood,
Nederland in nood...

Air van Boven Dorens | 30-12-21 | 20:16

9 Miljoen, daar geef je als superbelangrijke Gemeente niet eens een halal Nieuwsjaarsborrel met afdoende beveiliging voor tegenwoordig.

funda | 30-12-21 | 20:16 | 1

En vegetarisch...

Air van Boven Dorens | 30-12-21 | 20:17

Ik zou zeggen: stem ze weg volgend jaar

davesl1210 | 30-12-21 | 20:15 | 1

Volgend jaar is dat geld allang ingepland in een immer drukkende begroting voor de komende jaren. Dat wordt dus bezuinigen. Gaat niet gebeuren.

Duwbak_Linda | 30-12-21 | 20:25

Mag je als niet heel sterke burgemeester overigens wel reclame voor jezelf maken door te pas en te onpas met een burgmeestersketting om je nek te lopen?

dathoujetoch | 30-12-21 | 20:15 | 1

... in de wetenschap dat ze niet van plan was thuis te gaan zitten wachten op een baantje als burgemeester in een grote stad...

Air van Boven Dorens | 30-12-21 | 20:18
-weggejorist-
Fuckinghell | 30-12-21 | 20:15 | 1

Niet jammeren ,genoeg belasting poen ontvangen voor je qr controle.

rein9576 | 30-12-21 | 20:14

Halsema en Groot Wassink: de Nolleke en Wout van Flatgebouw Amsterdam.

IosefTarasov | 30-12-21 | 20:13

Wel mogen ze van mij die open-en dicht bordje van hoofdzakelijk goedkope horeca bedrijven bestaande uit rode en blauwe lampjes zwaarder gaan belasten. Afschuwelijk.

Southpark | 30-12-21 | 20:12

Alle kroegen en winkels met zwart plasic afplakken; eens zien waar de gemeente dan weer mee komt. Verplicht recyclebaar regenboogplastic waarschijnlijk.

funda | 30-12-21 | 20:11

Mag ik dan nog wel gratis een bordje met mijn huisnummer ophangen?
Mijn naam gaat niemand wat aan.

Leptob | 30-12-21 | 20:11 | 2

Maar jij woont daar helemaal niet!

El Rico Grande | 30-12-21 | 20:18

Als het bordje boven de gemeentegrond hangt betaal je precariobelasting. Niet doen dus.

meneer der meneren | 30-12-21 | 20:18

Tja, Amsterdam gaat straks weer een hele boel zielige niet-westerse allochtonen opstuwen in het gratis geld............. en dat kost wat !

J.Thee.Cohen | 30-12-21 | 20:11

En terecht. Als die ondernemers failliet gaan, is er meer ruimte voor onze lichtgetinten nieuwkomers die voorrang hebben op een woning. Omhoog die belastingen, want in de lieve stad is iedereen welkom!

opblaasschaap | 30-12-21 | 20:11 | 2

Sommigen wat meer dan anderen.

El Rico Grande | 30-12-21 | 20:17

De gemeente beseft niet dat ondernemers meer opleveren dan uitkeringstrekkers.

ReyNemaattori | 30-12-21 | 22:24

Moet ik nou ook het huisnummer van mijn grachtenpand afhalen? Of alleen als dat het tot bepaalde diensten uitnodigende, en dus reclame mogelijk zijnde, 69 zou zijn?

dathoujetoch | 30-12-21 | 20:10 | 2

Over een jaar en een dag: Precario over het naambordje bij uw brievenbus.

IosefTarasov | 30-12-21 | 20:14

@IosefTarasov | 30-12-21 | 20:14: daar staat alleen: Ja (veel en heel veel gratis reclame). De postbode denkt dat ik Ja heet. Goedmorgen, Ja. Goedemorgen, postbode.

dathoujetoch | 30-12-21 | 20:17

Niet meer dan terecht. De gekte van GroenLinks moet ergens van betaald worden. De prijs die je betaalt voor dat fantastische stadsbestuur.

El Rico Grande | 30-12-21 | 20:10

You”ll own nothing, but you will be happy.

Fuck-a-duck | 30-12-21 | 20:09 | 1

Ja maar dat is kul.

van Oeffelen | 30-12-21 | 22:42

Tenzij, tenzij een EU vlag voor je de deur staat te wapperen. Dan lopen de gemeentelijke idioten met een grote trots om de vlag heen.

Southpark | 30-12-21 | 20:08

Moet het bord " *coffee to go*, nu ook om mee te nemen", verdwijnen? Er staat toch alleen maar informatie op?

jan huppeldepup | 30-12-21 | 20:08

Dikke LOL.. Ga nog meer GL, D66, PvdA en SP stemmen..

WellusNietus | 30-12-21 | 20:08

Hans 206 euro per jaar is te veel ?
O wacht. Ja nee. In tijden van corona net teveel.
Hans, sluit je deuren maar dan. Echt. Of moet ik je 206 euro lenen ? Je het met wekelijkse termijnen van 3,95 terugbetalen.

grapo | 30-12-21 | 20:07 | 7

@Stonecity | 30-12-21 | 20:24: Als Hans niet minimaal de prijs van 50 menukaarten verdienen om zijn zaak draaiende te houden kan moet Hans sowieso ophouden. Dan loont het zich niet.

grapo | 30-12-21 | 20:44

Wees eens een flinke jongen, schenk hem die 206 eu, voor u drinkgeld kennelijk.

P. Breidel | 30-12-21 | 20:57

@P. Breidel | 30-12-21 | 20:57: Drinkgeld. Nou nee. 3 uur werk. Maar gs kan Hans met mij in kontakt brengen. Hij kan ze krijgen. Maar voor niets gaat alleen de zon op. Business is business.
En zeg nou eerlijk, 206 euro is dat voor jou veel dan ? Echt ?

grapo | 30-12-21 | 21:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach, het blijven regenten. Is dit trouwens de uitkomst van die "geheime" raadsvergadering?

Opblaas_boot | 30-12-21 | 20:06 | 2

Het ging toch over Groot Wassink en allochtonen probleem?

TRUMP | 30-12-21 | 20:08

In Nederland begint het aandeel van de aandacht welke aan overheidstaken diwnt te besteden een beetje de overhand te krijgen waar deze eigenlijk naar je eigen leven behoort te gaan.

devil13 | 30-12-21 | 20:05

Je krijgt wat je stemt. Ik mag dus aannemen dat ze hier blij mee zijn en graag betalen. Zelf ben ik zo blij dat ik er niet meer woon.

Allemaal | 30-12-21 | 20:05 | 5

@Linda; ja, elke gemeente mag dit naar eigen inzicht invoeren en het geld vrij besteden.

Lorejas | 30-12-21 | 20:10

@Lorejas | 30-12-21 | 20:10: Ja klopt ik zag je link. Wilde desondanks toch graag iets populistisch roepen.

Duwbak_Linda | 30-12-21 | 20:11

Ah, komop..

Ben echt benieuwd naar het antwoord...

Ben je onderdeel van het probleem, of ben je weggelopen van het probleem...

neonreclame | 30-12-21 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Net als je denkt dat die kutstad niet nog erger kan worden krijg je dit.

TheBigKirth | 30-12-21 | 20:04

Overigens denk ik dat AT5 voor de komende jaren hun subsidie kan vergeten. Nu dit melden en ook nog eens een artikel over het rare gedrag van dat sujet Groot Wassink. Dat kan natuurlijk niet

Hai D. | 30-12-21 | 20:03 | 4

@funda | 30-12-21 | 20:09: We mogen aannemen dat het OM reeds een diepgaand onderzoek is begonnen naar onbehoorlijk bestuur bij deze groenfascist.

smdyasc | 30-12-21 | 20:13

@smdyasc | 30-12-21 | 20:13: Ik help het je hopen, maar ik ben al blij als ik nooit meer iets van die club hoor.

funda | 30-12-21 | 20:22
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom iemand nog in die linkse grafstad zou willen wonen en ondernemen is mij een compleet raadsel.

Toede_Le_Dokie | 30-12-21 | 20:02

Gewoon alles weghalen en een klein bordje met je naam kleiner als 0,25 M2 ophangen. Daarna voor de winkel 20 vlaggen van Amsterdam, europa en Nederland aanbrengen. Lijkt me ook opvallen en is gratis.

jan huppeldepup | 30-12-21 | 19:58 | 3

Krijg je weer van die regenbooglappen.

grapjasz | 30-12-21 | 20:00

Vlag met Rutger Groot erop, en er gaat een wereld voor je open...

neonreclame | 30-12-21 | 20:02

Als de gemeente Amsterdam een euro kreeg voor ieder idioot plan dat ze daar in die Stopera verzinnen dan was het nu waarschijnlijk de rijkste stad ter wereld.

VanBukkem | 30-12-21 | 19:58 | 1

Turks Fruit.... de heimwee naar Rutger Hauer onze blonde God die fluitend voor het zonovergoten CS loopt.. met minirok (echte) meisjes... en verder alles van vreemde "smetten" vrij... zoiets.

grapjasz | 30-12-21 | 19:56

Belasten en spenderen, ondernemertje en burger pesten om vervolgens met taxpoet mooi weer te spelen. De "sterkste schouders" moeten gewoon hun bakkes houden "en gewoan schuivuh mè da geld". Uw wilde als (import) Amsterdammert een Politburo college wat ideologisch onderbouwd uw zuurverdiende centen wegpist ? U bent en wordt op uw wenken bedient. Volgende GR verkiezingen gewoon en vooral weer links stemmen hoor. Zodat belastinpoet nooit op raakt.

Grijskijkert | 30-12-21 | 19:56

Amsterdam. De stad die de joden, die wèl terugkeerden uit de kampen, een aanmaning stuurde voor 5 jaar niet betaalde belasting. Nothing's changed.

Geneeskrachtig Kruit | 30-12-21 | 19:56 | 3

Ja.. echt gebeurd.

grapjasz | 30-12-21 | 20:01

En hun huizen hadden doorverkocht

Hai D. | 30-12-21 | 20:04

De terugkerenden kregen ook successierechten te betalen. Als een kind terugkeerde zonder ouders? Pa een dag eerder vermoord dan ma? Dan erft ma dus van pa. Nederlandse overheid moest vangen. Daarna ma vermoord. Deel erfenis van pa gaat via moeder naar kind. Overheid vangt weer. Te triest voor woorden.

El Rico Grande | 30-12-21 | 20:16

Ze kunnen zo de eigen Corona ondersteuning terug betalen. Een sigaar uit eigen doos.

Therapietje | 30-12-21 | 19:56

Als de inwoners de verkeerde keuzes maken woensdag 16 maart, gaan GroenLinks, D66 en VVD nog muziek verbieden en een algemene sluierverplichting invoeren voor vrouwen en meisjes.

smdyasc | 30-12-21 | 19:56

*op reset knop rammen doet*

UnderTheDevil | 30-12-21 | 19:56

Reportage: "ze voeren de maatregel door om de reclame te verminderen" ahjaaaaa tuurlijk. Het heeft niets te maken met je geldboompjes uitknijpen en je melkkoeien helemaal droog neuken. Tuurlijk niet. Het straatbeeld. In een tijd van lockdowns. Daar is het om te doen.

peterdh | 30-12-21 | 19:55 | 2

In de binnenstad mogen er ook veel minder toeristenshopjes komen..

Dit zal dan worden vervangen door winkeltjes die toebehoren aan de Echte Amsterdammer.... We hebben het hier over het Damrak e.d...

Lijkt mij lekker betaalbaar om daar mijn boodschapjes te doen....

neonreclame | 30-12-21 | 19:58

@neonreclame | 30-12-21 | 19:58:
zekers Nel de Amsterdamse kruidenierswinkel zal zekers in staat zijn om een zak aardappelen te verkopen voor 1,25 op het damrak. Met een huur van 15.000 per maand voor een winkel. Nahhh Starbucks kan het lijden voor 4 euro voor kop koffie met ijsschilfers en drie druppels karamel siroop. Die bereid wordt door twee 16 jarige grietjes met minimumloon en nul uren contract.

peterdh | 30-12-21 | 22:32

Oost duitsland daaro

timmey | 30-12-21 | 19:54

Als je het aan de horeca en andere gore toeristentroepwinkels in Amsterdam zou overlaten, dan kwamen de uithangborden ter grote van hun eigen voorgevel elkaar midden op de weg tegen.

konjodebonjo | 30-12-21 | 19:54

Een hek. Zo'n hoge. Ja.

Duwbak_Linda | 30-12-21 | 19:53

Where the shops have no name.

Mr_Natural | 30-12-21 | 19:53 | 1

And the governors no shame.

MickeyGouda | 30-12-21 | 20:01

Behoorlijk shit ja, me de afgelopen week de tyfus lopen zoeken naar café De Vol Te Proppen Kudt.
Eindelijk gevonden, zaten er alleen heaumeaus. Godverdomme!

Ichneumonidae | 30-12-21 | 19:53 | 2

U heeft een fijne avond gehad?

dathoujetoch | 30-12-21 | 19:57
-weggejorist-
HankHill | 30-12-21 | 19:53

Mijn open deur hier:
Elke keer dat je denkt dat het niet idioter kan...
Dan vraag ik me af waar je zoveel geld hebt verkwist dat het op deze, ondernemersonterende (2x 3x woordwaarde) wordt verhaald?
En geen invloedrijke ziel die ook maar iets met onze tegels hier doet.
Nooit gebeurd, zal nooit gebeuren.
We blijven roependen in de woestijn, net als de geinterviewden.
Frustratie ten top.

NiCeY | 30-12-21 | 19:53

020 taxi chauffeurs en de hoereca ... traditioneel de meest onbeschofte/arrogante/in je bek schreeuwende ...'beroeps"groepen in onze Lieve Stad..... hep in principe geen meelij mee..

grapjasz | 30-12-21 | 19:52 | 5

Klopt. Is ook weer waar. De Stopera, de hofhouding aldaar, het 020 raamstaar gilde en de genoemde beroepsgroepen, het is ergens wel een mix die volledig recht heeft op elkaar.

Grijskijkert | 30-12-21 | 20:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Doet me denken aan de belasting per raam ooit in Engeland, erg handig want je hoefde het pand niet te betreden, simpel raampjes tellen. Was een groot succes:

Onder eerste minister William Pitt vond een gevoelige verhoging van de vensterbelasting plaats, eerst in 1784 om de taksen op thee te verlagen en dan een verdriedubbeling in 1797 om de napoleontische oorlogen te financieren. De dag na het aannemen van de Triple Assessment Act verschenen duizenden toegemaakte (lees: dichtgemetselde) ramen in het straatbeeld waarop in protest was gekalkt: Lighten our darkness we beseech thee, O Pitt!

Der Schnitzeljäger | 30-12-21 | 19:50

Er zijn een boel belastingen die ik ansich kan begrijpen. Helaas wordt het altijd kut besteed. Als je wat uitstalt op de stoep van de gemeente en daar een klein bedrag voor moet betalen dan klinkt dat ook niet totaal onlogisch. Maar belasting betalen voor reclame uitingen aan je pand is gewoon een erg onprettige manier van zuigen. Simpelweg omdat je eigenlijk ook niet kan zónder reclame uitingen.

Leptob | 30-12-21 | 19:50

Af en toe (zo weinig mogelijk) kom ik vanwege kennissen naar de hoofdstad. Elke keer denk ik: wat een k#tstad. Gelukkig zijn de kennissen er inmiddels ook klaar mee.

Cor Netto | 30-12-21 | 19:50

Ze moeten gewoon kapot. Klaar. Niet zeuren. Kleine zelfstandige ondernemers kapot en gewoon grote multinationals overal 38 in een dozijn koffietentjes laten neerzetten. Er zal een grote overeenkomst zitten in de kickbacks die de bedenkers hiervan krijgen, met de bedenkers van het plaatsen van datacenters draaiend op gesubsidieerde windmolens.

peterdh | 30-12-21 | 19:49

Wat een triest volk zit er toch in zo’n gemeentelijk bestuur, om dit uit je hersenpan te kunnen wringen.

HebjeHemweer | 30-12-21 | 19:49

Wat mekkeren ze nou? Ze krijgen precies de dystopie waarvoor ze gestemd hebben. Succes ermee en de groeten uit Brabant, kudt!

Stijlicoon | 30-12-21 | 19:48 | 2

@Lorejas | 30-12-21 | 19:51: Och, van Dongen en Moerdijk ligt niemand wakker. Er is daar niets dus succes met belasting heffen. Roosendaal pleegt al 20 jaar zelfmoord in slowmotion. Breda was vroeger leuk, maar is nu één grote schoenenzaak.

Stijlicoon | 30-12-21 | 20:18

Die miljoenen aan subsidiegelden die A'dam jaarlijks aan uiterst 'zinvolle' projecten uitgeeft moeten ergens van betaald worden!

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 30-12-21 | 19:47 | 2

Dat dus.

ChalinaRosa | 30-12-21 | 19:50

Zoals het project: Hoe kunnen we burgemeesterszoontjes ontmoedigen met pistolen te zwaaien? Dat project is volgens mij niet geslaagd, trouwens. De subsidie blijft overigens doorgaan.

dathoujetoch | 30-12-21 | 19:51

Trouwens, was ook te verwachten natuurlijk mat GroenLinks in de macht
Sowieso moeten alle ondernemers kapot in Amsterdam. Geldt ook hier in Utrecht; "ga maar ergens anders een bedrijf beginnen of wonen, wij willen groen" Terwijl ze zelf minimaal twee auto's bezitten en een bedrijfje runnen in "iets vriend"

Hai D. | 30-12-21 | 19:47 | 5

@Hai D. | 30-12-21 | 19:48:
Lol.
Ach ja, betalen zul je, want lokale overheden zijn net verslaafden, nooit genoeg geld om hun ideologische trips en roezen te kunnen financieren.

Graaisnaaiert | 30-12-21 | 19:57

Wel interessant beeld schetst die autocorrectie van jou. Groen = Vriend en autocorrectie = autocoureur. Een F1-liefhebber die redelijk groen/vegetarisch is?

Joyce | 30-12-21 | 20:09

@joyce
Ik hou van autosport en van vlees. Vooral in de zomer lekker op de BBQ. Maarja, ook dat wordt niet gewaardeerd hier in de buurt

Hai D. | 30-12-21 | 20:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Het enige nog mooie aan Amsterdam, wat mij betreft, zijn Ajax en de monumentale grachtenpanden.

ceriel82 | 30-12-21 | 19:46 | 2

Dat laatste maakt u een slavernij-fan. Foei.

Cor Netto | 30-12-21 | 19:52

Moet je straks ook slavernij belasting over betalen. Die grachtenpanden.

peterdh | 30-12-21 | 19:58

Denk je een bordeel binnen te gaan, is het het Leger des Heils.
Ik wil gewoon een rode lamp of een weedblad.
Wel zo makkelijk voor Britse debielen.

Ruimedenker | 30-12-21 | 19:46 | 1

Een rode lamp is nog toegestaan mits binnen in het perceel.

jan huppeldepup | 30-12-21 | 20:03

Rotterdam heeft een keer een megarekening gestuurd naar een telecomboer die hun kantoor in hun eigen kleur verlichte ' s avonds

Shoarmamasutra | 30-12-21 | 19:51

Failliete steden.

van Oeffelen | 31-12-21 | 06:04
▼ 1 antwoord verborgen

We hebbe geld nodig, want onze utopie kost zo duur.

Duwbak_Linda | 30-12-21 | 19:46 | 1

Is duur…..kost veel…..

AIRCOOLED-RS | 30-12-21 | 20:26

Een dame die zichzelf etaleert wordt dat ook belast? En geeft voluptueesheid dan extra belasting?

Shoarmamasutra | 30-12-21 | 19:46 | 2

Staffelprijzen per cupmaat. Simpel toch.

peterdh | 30-12-21 | 20:00

Ja het bord " Dikke reet te verhuren" moet ook weg.

jan huppeldepup | 30-12-21 | 20:04

Tsja, als je kiest voor het reservaat Amsterdam onder Halsema, dan weet je dat je dit soort onzin krijgt.

Psychmaus | 30-12-21 | 19:45

Laatste zetje voor de horeca, alles moet kapot.

likdoorn | 30-12-21 | 19:44

Zichtbare en volledige menukaarten zouden juist verplicht moeten zijn zoals in veel landen.
Scheelt oplichting en verkeerde verwachtingen.

Shoarmamasutra | 30-12-21 | 19:44

Alles wordt gewoon door belast alleen snappen die linksdragrs dat niet dus uiteindelijk betalen ze het zelf want buiten ambtenaren kan niemand meer de kroeg betalen.

van stampij | 30-12-21 | 19:44

Wat is de belastingdruk per omgezette dollar van Amazon en Facebook etc. in Nederland.

Wat is de belastingdruk per omgezette euro van het MKB?

Afgezet tegen verstrekte overheidssteun en subsidie.

Nuff said.

Kaas de Vies | 30-12-21 | 19:43

Dit noemt men belastingen, maar het zijn eigenlijk gewoon boetes

Hai D. | 30-12-21 | 19:42 | 1

Gelegaliseerde roof

Tobi | 30-12-21 | 20:23

Leer eerst maar ‘s precario spellen!
Stelletje nepondernemers.
Pfff, de kapsones. Je bent verdorie Appie niet.
/sarcasmemodus off/*
Een miljard onnodige verkeersborden hebben pas nut.
De kleine ondernemer, de drijfkurk kan de krampen krijgen.
Wat een land.

Ruimedenker | 30-12-21 | 19:41

Tja, in Mao's China was dergelijke reclame ook verboden.
Volkomen terecht dus dat een stad die streeft naar een maoistische culturele revolutie daar ook haar verdere beleid op instelt.

Dandruff | 30-12-21 | 19:41 | 1

Hahaha, je hebt wel gelijk :-)

TonAlias | 30-12-21 | 20:19

Sorry hoor, maar je bent ook echt een gek als he als ondernemer een zaak in Amsterdam begint, tenzij je wilt witwassen met je nutella-zaak.

De Blauwe Baviaan | 30-12-21 | 19:41 | 2

Je mot tog erregens je vrete vandaan halen toch..??

neonreclame | 30-12-21 | 19:45

Hoezo, ze betalen grif 6 euro voor je kleffe bananenmuffin en 8 euro voor de havermelkfrappucino to go

Shoarmamasutra | 30-12-21 | 19:47

We hebben de burgemeester gevraagd om een reactie, maar ze is op vakantie en slecht bereikbaar, rij nu een tunne

RickTheDick | 30-12-21 | 19:40 | 2

Lijkt me dat de betreffende wethouder erover moet worden ondervraagd, maar zal misschien dan wel appen dat die met kerstreces is?

Jan, Leiden | 30-12-21 | 19:44

Ik heb altijd een hekel aan mensen die hun zin niet afma

Hai D. | 30-12-21 | 19:52

Bestond precariobelasting dan nog niet in Amsterdam of is dit nog weer een extra belasting?

Jan, Leiden | 30-12-21 | 19:40 | 4

@YoMoms | 30-12-21 | 21:37:
..... de ander zegt nooit gehandhaafd het is wel precario. Verwarrend hoor!

Jan, Leiden | 31-12-21 | 08:07
▼ 1 antwoord verborgen

Menukaarten bij restaurants, dat moeten we natuurlijk niet willen. Met z'n allen.

Cor Netto | 30-12-21 | 19:39 | 2

Nou eet ik niet bij tenten die hun menu presenteren op een foto, da’s iets voor de Costa’s.

Ruimedenker | 30-12-21 | 19:43

@Ruimedenker | 30-12-21 | 19:43: een deftig Frans restaurant heeft dat ook standaard, geheel in schrift, 2 a 3 a4tjes, netjes opgedeeld in categorie en met summiere beschrijvung

Shoarmamasutra | 30-12-21 | 19:49

Geen menukaarten, of borden. Maar dan krijg je van die vervelemde venters op de stoep voor het restairant, die proberen je dan naar binnen te lullen.

Net als in Spanje enzo.

_washier | 30-12-21 | 19:38 | 5

Waar menukaarten buiten trouwens verplicht zijn...

tantesidonia | 30-12-21 | 20:02

@Kaas de Vies | 30-12-21 | 19:41: Ik ga enkel naar Blanes op vakantie. En daar wordt je gek van de proppers. Tenzij je er zelf één van bent/was. Ondergetekende was zo'n vervelende klier.

Lochos | 30-12-21 | 21:56

dat heeft niets met de prijslijsten te maken. dat is gewoon actieve werving en dat doen ze overal. Amsterdam, Nederland, Antwerpen, Parijs, enz

AntiZanicz | 31-12-21 | 00:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Terwijl prijslijsten wettelijk zichtbaar van bjuiten aangeplakt dienen te zijn bij horeca, zodat je weet vantevoren wat de prijzen zijn. Aanvechten dit. Behalve die ordinaire reclame, die moet echt weg. Trouwens waarom mogen politieke partijen wel reclame maken?

dathoujetoch | 30-12-21 | 19:38 | 6

Bullshit, je hoeft je prijzen niet buiten uit te stallen. Doe ie dat wel, dan betaal je dus iets van 200 euri per jaar. Als je dat de hoofdprijs vindt, wat vind je dan van je eigen tarieven? Dat is pas diefstal.

Bakkeleures | 30-12-21 | 21:44

op aangewezen borden en plakzones. Dit is solide geregeld.

AntiZanicz | 31-12-21 | 00:34

Het gaat niet om 200 Euro. Het gaat om belastingheffing nummer 200 waar wéér 200 bijkomt. En als jij, socialistje, het niet eens bent met de tarieven van een pizza of biertje, dan sla je dat over. Kost je niks.

Sofa1 | 31-12-21 | 02:19
▼ 3 antwoorden verborgen

"Reclamebelasting", mijn god hoe verzin je het. Lekker pesten en treiteren die ondernemers, en dan over 10 jaar verbaasd zijn dat geen hond meer in die stad wil zitten. Wat een mongolen. Kunnen we ook WOB-en wie dit bedacht heeft?

Do-na-zi | 30-12-21 | 19:38 | 8

eeuwenoude heffing.

AntiZanicz | 31-12-21 | 00:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Hang een Oranjevlag uit.
Dan betaalt Willem ook eens belasting.

Kaas de Vies | 30-12-21 | 19:37

Ze hebben zelf die gemeenteraad gekozen met GL, PvdA etc. Niet zeuren!

langzullenweleven | 30-12-21 | 19:36 | 2

Dit gaat om geld. Jij denkt dat dit tot Amsterdam beperkt gaat blijven?

Lorejas | 30-12-21 | 19:37

Ik denk niet dat de Amsterdamse caféhouders daarop hebben gestemd.

J.P.Drapeau | 30-12-21 | 19:42

Die stad is failliet, geef het maar terug aan de zee.

Ferindo | 30-12-21 | 19:36 | 2

Terug aan het riool.

Cor Netto | 30-12-21 | 19:41

Amsterdam ligt boven NAP. De NAP nul-peilbout zit onder de Dam.

AntiZanicz | 31-12-21 | 00:33

Je kunt ze niet hard genoeg aanpakken die horecaondernemers na 2 jaar lockdowns.

keestelpro | 30-12-21 | 19:35 | 6

@AntiZanicz | 31-12-21 | 00:32: leest u nog even de definitie van precario?
Kunt u daarna uw reactie rectificeren.

Maytheforcebewithyou | 31-12-21 | 01:55

@Wijze uit het Oosten | 30-12-21 | 20:14: waarom zou men een scalpel gebruiken om af te schrapen? U weet niet wat het is?

AntiZanicz | 31-12-21 | 09:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Geveltegels.

Wacht maar tot ze digitaal gaan belasten.

Kaas de Vies | 30-12-21 | 19:34 | 2

Uw website is vanuit de openbare weg toegankelijk...

Incitatus | 30-12-21 | 19:55

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen