Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vakbond FNV massaal opgezegd na idioot kerstoffensief richting PVV en FvD

Toedeledokie

De FNV, het was altijd al een beetje die vieze oom op een verjaardagsfeestje, maar na de idiote aanval op de PVV en de FvD vlak voor kerst, is Nederland wel klaar met de fossiele Damgangers, met hun petjes. Volgens de gezaghebbende opzegwebsite 123opzeggen, waar je alles en iedereen in een twee drie kunt opzeggen wordt de FNV het meest opgezegd van allemaal. FNV vond het nodig om vlak voor kerst de PVV en FvD uit te sluiten en nooit meer een podium te geven, hetgeen ze al op woedende tweets van Greet & Fleur kwam te staan. En dat betaalt (lol - red.) zich nu uit met een landelijke uitsluiting van de FNV, en terecht. Na de breek een handige handleiding van 1234OPTIEFEN.NL

1

2

3

4

Reaguursels

Inloggen

Leuk! Ben nog nooit lid geweest van wat op die hele lijst staat.

Arendsoogje | 27-12-21 | 19:07 | 2

Heb je überhaupt wel een lid, of lit.

beter-laat-dan-nooit | 27-12-21 | 23:14

Je verwacht zoiets niet van de FNV, want de massa-immigratie leidt tot een overaanbod van ongeschoolde werkers, wat niet goed is voor de lonen, de huisvesting, etc. Dat een werkgever de massa-immigratie wil kan ik volgen, maar de FNV? Temeer daar de leden geheit massaal op anti immigratie partijen stemmen.

Poes Fiep | 27-12-21 | 19:04

In de 19-eeuw stonden de fabrieksarbeiders 's ochtends voor de poort van de fabriek en werden de er een paar geselecteerd die tegen een hongerloontje mochten werken. Toen had de vakbond zin.
Sindsdien is er veel bereikt. Van afschaffen van de gedwongen winkelnering tot loonsverhogingen.
De klad is erin gekomen toen de iemand van het werkgeversschooltje Nijenrode de baas werd van de vakbond. Via "polderen" werd alle wilskracht en strijdbaarheid uit de vakbond gesloopt. Staken was echt "niet meer van deze tijd". De laatste vakbondsman was Jaap van der Scheur.
Zo langzamerhand gaan we weer terug naar de 19-e eeuw. Alleen heten het nu geen arbeirder, maar ZZP-ers. En dan heb ik het niet over de ZZP-ers in de IT en zo, maar de thuiszorg, schoonmaak e.d die met massa-ontslagen weggestuurd zijn en daarna als ZZP-er zonder pensioen en tegen een lager tarief worden ingehuurd.
Maar ook zien we mensen kiezen voor het bestaan als ZZP-er voor bezorg-diensten, Uber-achtige diensten etc. En ook die IT-ers waarbij nu het geld tegen de plinten klotst. Straks bij de volgende recessie zijn het bijstandsklanten. Afijn, het zal mijn tijd wel duren.
Zo langzamerhand is alles waar het Socialisme voor stond uitgehold. Soms moedwillig door rechtse figuren binnen de vakbond, soms door deugers, soms door korte-termijn opportunisten.
Misschien komt het ook wel omdat groep "verworpenen der aarde" in Nederland te klein is. Wat schoonmakers, wat toeslagen-ouders, maar de rest is Bourgoisie geworden. En dat was ook het doel van het Socialisme: iedereen "petit bourgois" maken.
En ondertussen zijn de vakbonden te klein geworden om nog een vuist te kunnen maken. Natuurlijk 1 dagje staken op het malieveld kan er nog vanaf, maar gewoon de zorg platleggen tot aan de eisen wordt voldaan, daarvoor is de organisatie-graad te laag.
Cynisch? Ik? hoe kom je erbij!

ParadiseLost | 27-12-21 | 18:34 | 1

Top-reaguursel.

WirMachenMusik | 27-12-21 | 20:58

Ach ja, de vakbond. Een verzameling bejaarde beroepsquerulanten in wollen truien waarvan men denkt dat ze de beroepsbevolking vertegenwoordigen.

Mooi niet dus. Het enige wat ze doen is zeiken en broodnodige hervormingen aan het onbetaalbare pensioenstelsen doorschuiven naar de toekomst, zodat hun grijze achterban nog van hun luizenleventje kan genieten.

Hoog tijd deze ouderwetse club overeenkomstig de werkelijkheid niet meer als volwaardig stakeholder wordt gezien. De leden jonger dan 55 maken volgens mij nog geen 10% uit van het totale ledenbestand.

de IJsman | 27-12-21 | 16:52 | 3

Je mag de FNV (inderdaad vreselijk vervelende deug club) van alles verwijten, maar niet dat de pensioenen onbetaalbaar zijn. Daarvoor moet je met de ECB zijn.
Vroeger dacht ik sociaal moest zijn en dat lid worden van de vakbond daarbij hoorde. Dus me opgegeven. Kreeg een inschrijfformulier thuis (denk ik) want het zat waarschijnlijk verstopt tussen een enorme hoop folders die me uitnodigden om Nederlands te leren spreken.
Die taal was ik al machtig (dat was gebruikelijk bij Nederlanders, die bestonden toen nog), hoofd geschud en besloten dat de FNV niet voor mij was.

Otto Normal | 27-12-21 | 18:03

@Otto Normal | 27-12-21 | 18:03:

Je mag de pensioenfondsen zelf het ook vooral wel verwijten, die investeren alles in deug/woke-dingen nu, i.p.v. dingen die geld opleveren.

Anoniemtje | 27-12-21 | 19:44

@Otto Normal | 27-12-21 | 18:03:

De huidige gemiddelde levensverwachting is veel te hoog voor de huidige pensioenleeftijd, maar de vakbonden schuiven dit probleem consequent door naar de volgende generaties. Stelletje eikels.

Nu ben ik van mening dat een ieder er verstandig aan doet zelfstandig een spaarpotje aan te leggen en niet enkel te vertrouwen op het inzicht en geluk van een bureaucratisch institutioneel beleggingsfonds, maar het is toch geld.

de IJsman | 27-12-21 | 22:54

Redactie GS, bedankt voor de tip, heb meteen opgezegd.
Overigens lukt het niet telefonisch op te zeggen, FNV laat je gewoon in de wachtstand staan.

meneer Q | 27-12-21 | 15:51 | 1

Idem hier. Had het persbericht nog niet gezien, ik ben ooit lid geworden omdat de vakbond wat mij betreft een groot goed is. Maar de FNV is een soort van GroenLinks tak geworden en van vakbonds dingen is steeds minder sprake.

Dit persbericht was de druppel, heb ook opgezegd. Wel jammer, het gebrek aan vakbond gaat wel een gemis worden, alhoewel ze niet echt veel hebben gedaan met de CAO's, het is een aanfluiting.

Anoniemtje | 27-12-21 | 19:13

Ik heb zowaar gewerkt bij die club.
Meest vreselijke werksfeer ooit.
.
Het (her-her)organisatiemodel is een kolderieke zandloper,
met bovenaan en voltallig parlement dat alle bestuursbesluiten frusteert.
.
De leeftijdsverdeling van de leden is een "bollel", die niet stabiel staat,
maar naar rechts beweegt en daar afkalft
omdat leden overlijden (meer dan ze met pensioen gaan).
En aan de linker (jongeren) kant komt er vrijwel niets bij.
.
Nu dus reorganisatie op reorganisatie, vrijwel geheel intern gericht.
Stakingen kunnen niet meer, want de stakingskas is nodig voor lonen.
Dus nu af en toe "boe" roepen en werkgevers en regering te vriend houden.

hotmint | 27-12-21 | 15:43 | 2

Als je daar gewerkt hebt weet je ook dat deze club zeer goed bij kas zit. Ondanks de afkalvende ledenaantallen kunnen ze het zich veroorloven om nog een paar decennia lang hun volledig onrendabele model te bekostigen. Een megalomaan hoofdkantoor, too many chiefs, too little indians. Gouden arbeidsvoorwaarden voor het eigen personeel (35 urige "werk" week) en zeer riante vertrekregelingen.
Een commercieel bedrijf was al lang failliet geweest. Maar door de vele fondsen, stichtingen en onroerend goed dat de FNV bezit is er geen enkele drang tot rationalisatie en blijft het bij halfzachte maatregelen voor de buhne en veel gepraat, vooral vanuit het ledenparlement.

BoerKoekoek | 27-12-21 | 16:31

@BoerKoekoek | 27-12-21 | 16:31: Uit het jaarverslag 2019 (oke, wat oud)
"Het exploitatieresultaat bedraagt € 55,0 miljoen negatief terwijl € 25,9 miljoen negatief was begroot. Het verschil tussen de realisatie en de begroting wordt grotendeels verklaard door het opnemen van een voorziening reorganisatie."
Er wordt dus idd ingeteerd op de reserves,
wat nog flink gedempt werd door goede beleggingsresultaten.
Als dat wegvalt zal het snel gaan...

hotmint | 28-12-21 | 00:40

Je moet van o.a. de FNV vóór diversiteit en inclusiviteit zijn en tegen discriminatie van vrouwen, homo's en ongelovigen. Behalve als de islam het jou anders voorschrijft.

NPOlitiekgekleurd | 27-12-21 | 15:30 | 1

Die token-moslims begonnen mij ook aardig op de zenuwen te werken... iets met gelijkheid enzo... naja ben nu van die club af.

Anoniemtje | 27-12-21 | 19:22

Vrijwel allemaal organisaties waarvan ik hoopte dat meer mensen er de dubbele agenda van in de gaten zouden krijgen.

WirMachenMusik | 27-12-21 | 15:12

Opzeggen die racistische club. Weg ermee! Links lullen kennen we al.

Mr_Pikibelly | 27-12-21 | 14:56

Vooral die utralinkse deugclub de Postcodeloterij.

Als je meespeelt betaal je xtra xtra xtra veel belasting.
-Immers, je betaalt mee aan het actieve importeren van kanslozen "vluchtelingewerk nederland krijgt jaarlijks aanzienlijke bedragen van de PCL- en dus meer belastingdruk voor de overgebleven domoren zoals u en ik.

En dat buiten de VVD66 staatschgelden aan aan dezelfde en andere subsudiehoeren met 'deugdoelstellingen'

BAH !

PerineumPiraat | 27-12-21 | 14:36

Ik zie ook dat ze internationale migrantendag - een verzinsel van de VN - hebben gevierd en ook erop stilgestaan. Want het is heel belangrijk en goed want anders stortte de economie in maar het is ook wel weer heel veel oneerlijk.

nikolaos | 27-12-21 | 14:25 | 1

er is ook weer heel veel oneerlijk*

nikolaos | 27-12-21 | 14:26

Ik zou me bijna gaan aanmelden, zodat ik boos op kan zeggen.

Korrel_zout | 27-12-21 | 14:18

Prachtig, opzeggen is de enige taal die ze verstaan.

NPOlitiekgekleurd | 27-12-21 | 14:14 | 1

Dat is nog de vraag. Ik heb toch het idee dat een hoop van die types zo'n gigantosche bord voor de kop hebben dat ze het probleem alsnog bij een ander leggen. Bijvoorbeeld dat de mensen opzeggen omdat ze per definitie iets tegen diversiteit hebben of iets dergelijks.

nikolaos | 27-12-21 | 14:30

Vandaag in de T. weer een paar truth-bommetjes van de CEO van Boskalis die de GL/PvdA/NX66 bubbel eigenlijk hard zouden moeten raken.
Kort gezegd wanneer Nederland als gidsland weer voorop gaat lopen bij de energie transitie, op een onnozele manier, dan stort je jezelf in de armoe (anders gezegd je wordt afhankelijk van giften van anderen). De productie jaag je hier weg, want de productie bedrijven zijn afhankelijk van stabiliteit en continuïteit van hun productie.
-
Afkeer van islamitische leefregels is overigens niet hetzelfde als racisme, dus de FNV zit hier een beetje te deugkneuzen in de hoop een nieuwe markt aan te boren. Waar het echte gevaar schuilt willen ze niet zien en horen.

bananabanana | 27-12-21 | 13:56

Wim Kok heeft FNV als springplank succesvol ingezet. Daarna is 't hem financieel voor de wind gegaan.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 27-12-21 | 13:56 | 1

Agnes Jongerius zal haar handtasje inmiddels ook wel aardig hebben gevuld met belastingvrije vergoedingen

vranac | 27-12-21 | 14:11

FNV is er alleen nog maar voor oudere ambtenaren me vast contract en dan jaarlijks stevige loonsverhogingen eisen plus allerlei riante extra's. Die dat nog krijgen ook en dat ook nog eens heel normaal vinden.

FNV Zelfstandigen zou er voor de zelfstandigen moeten zijn maar voegt zich naar FNV, o.m. wat betreft standpunt over verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering en voorstander zijn van afschaffing zelfstandigenaftrek.
Via FNV zelfstandigen zijn er voordeeltjes voor zelfstandigen - mooi zou je zeggen - maar is broodroof voor een deel van hun eigen leden. Zoals via FNV zelfstandigen met korting en website kunnen aanschaffen. Een deel is (of was intussen) zelf webdesigner.

zxcv | 27-12-21 | 13:44

Bij de FNV promoten ze blijkbaar graag de islam als enige ware religie.

Selassie | 27-12-21 | 13:41

FNV droomde ervan Patton's third army bij Bastonge te zijn met dit kerst offensief. Maar in plaats daarvan zijn ze de XLVII Panzer Corps.

Graaf_van_Hogendorp | 27-12-21 | 13:36

Mooi, die goede voornemens. Kijk meteen even naar alle andere vaste lasten, om je koopkracht wat op te krikken.

W_F | 27-12-21 | 13:34

De FNV, ooit was het wat, maar tegenwoordig een plek voor linkse nietsnutten, die lekker teren op het contributiegeld van haar leden.

Old_Spice | 27-12-21 | 13:15 | 1

de FNV, die al jaren geleden moeiteloos accepteerde dat er mensen bij bedrijven werden ontslagen op voorwaarde dat hun leden werden ontzien.

B. Randnetel | 27-12-21 | 14:17

De FNV is de PvdA.
FNV leden stomen moeiteloos door naar de Tweede Kamer om daar voor de PvdA te gaan zitten.
En PvdA kamerleden stromen moeiteloos door naar hoge functies binnen de FNV na hun tijd in de kamer.
Van een vakbond die zo vervlochten is met een politieke partij kun je ook niet anders verwachten dan dat zij andere politieke partijen afwijzen.
Dat ze op zouden moeten komen voor de arbeiders zou je wel van ze mogen verwachten.
Maar dat gebeurt dan weer niet.

Osdorpertje | 27-12-21 | 13:14 | 4

En aangezien iedere arbeider al was overgestapt van de PvdA naar de PVV is het niet heel handig om dan het merendeel van je ledenbestand te schofferen. Dat ze dit zelf niet hebben ingezien kun je eigenlijk niet eens verbaasd over zijn. De PvdA is er immers ook nog steeds niet achter en blijft enkel de 'zielige' mensen pamperen ipv iets met de A van Arbeid te doen.

BCage | 27-12-21 | 14:24

Juist. En weerzinwekkend. De socialistische vijand.

van Oeffelen | 27-12-21 | 14:28

Vergeet de VARA niet als spreekbuis. PVDA/FNV/VARA, ooit de heilige drie-eenheid voor jan-met-de-pet. Totdat deze honderd+ nationaliteiten in z'n wijk door zijn strot geramd kreeg door met name de PVDA. Want wat willen soosjalen toch graag deugen.

Garantiebewijs | 27-12-21 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het begint al bij het aantal zetels van de VVD, wie zijn die mensen die daarop stemmen? Ik kan mij niet voorstellen dat 20% van de stemmers multimiljonair is. Waarom zou je anders op de VVD stemmen?

Een echte ouderwetse arbeiders/werknemers partij zonder al die woke en klimaatshit zou goed scoren bij 2de Kamer verkiezingen. Een vakbond die ook al dat woke en klimaat gebeuren de deur uit flikkert en op zou komen voor de rechten van de werknemers zou binnen een jaar het hele land plat kunnen gooien om hun eisen kracht bij te zetten.

Maar helaas, die tijd is voorbij.

klaas24 | 27-12-21 | 13:13 | 8

De VVD is de partij voor de top-5% qua inkomen van de bevolking, en voor de mensen die denken dat ze tot de top-5% van de bevolking gaan horen. Hint: dat lukt maar 5%.
Ook zijn er mensen die denken dat Rutte de covid-crisis goed heeft aangepakt en daarom steun verdient.
Zoals je wellicht begreep uit mijn opmerkingen schat ik de intelligentie van de gemiddelde VVD-kiezer niet hoog in.

ParadiseLost | 27-12-21 | 17:58

@ParadiseLost | 27-12-21 | 17:58: ik ga helemaal mee met deze tegel, maar er zijn wel een enorme hoeveel imbecielen die het vakje kunnen kleuren.

beter-laat-dan-nooit | 27-12-21 | 23:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Sinds Jongerius de fnv verkocht aan de duivel is het snel bergafwaarts gegaan.

TonAlias | 27-12-21 | 13:13

uit gierigheid al 37 werkende jaren geen lid.
2 arbeidsconflicten gehad gedurende die periode die na wat onderlinge praatrondes "geschikt" zijn. (ik kreeg wat geld dus ik vond het wel geschikt)

Hentjehopeloos | 27-12-21 | 13:13

Dit was de druppel. Jaren lang zelfs kader lid geweest en me ingezet voor deze club maar nu ben ik er helemaal klaar mee. Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd.

dikketietenhardetepl | 27-12-21 | 13:10 | 1

Ik denk dat FNV ook niet zo veel heil zag in "dikketietenhardetepel" of je nu de meest noeste metaalbewerker bent of niet.

Schwanzeleber | 27-12-21 | 14:09

Cancel de cancelaars. Goed bezig!

XverderNix | 27-12-21 | 12:59 | 1

Money talks.
Laat het die parasiterende deugers maar voelen.

Nostra da Mus | 27-12-21 | 13:33

Het kan geen kwaad lid te zijn van een vakbond als je zoals ik in loondienst werkt

thanseeuwen | 27-12-21 | 12:54 | 6

Ook als je in loondienst bent is lid zijn van een vakbond zinloos. Als het op conflicten aankomt heb je meer aan een fatsoenlijke rechtsbijstandsverzekering dan aan een vakbond. Die vakbond is er namelijk niet alleen voor jou, die is er vooral om de eigen baantjes in het poldermodel in stand te houden.

En dan het CAO (huh, wat is dat eigenlijk?) dansje elk jaar. Groot feest om een paar Euro meer per maand. Sorry, maar als die paar Euro iets is om wakker van te liggen ben je in beginsel al verkeerd bezig. Hetzij aan de inkomen kant, hetzij aan de uitgaven kant. Beiden gaat die vakbond niet structureel voor je oplossen.

guru_meditation | 27-12-21 | 13:35

De meeste mensen onder de 40 hebben geen idee wat een vakbond is of doet. Als er aan de marketingkant niks veranderd zal het langzaam uitsterven.

Zakloper | 27-12-21 | 15:01

@Nostra da Mus | 27-12-21 | 13:34:
Die zijn kennelijk maar in een heel beperkt aantal sectoren actief. Bijv. niet in mijn cao metaal & techniek.

Stemmenteller | 27-12-21 | 16:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Ouderwetse rooie rakkers zijn het bij de FNV. Activistische SP'ers. Dat past niet meer bij deze tijd. Net als de meeste linkse partijen, hebben ze geen idee wat er leeft onder het volk. Ze gaan uit van de eigen ideologie.

zeeman73 | 27-12-21 | 12:49

FNV sluit in al zijn inclusiviteit twee politieke partijen uit….

Luie deugboomers.
Werk al meer dan 30 jaar maar mijn geld zal nooit naar de kas van die club vloeien.
Had dat nou ook maar mogelijk geweest met VUt- en pensioenpremies. Van het eerste zie ik zeker nooit meer wat terug en van het tweede vrees ik hetzelfde. Altijd betalen maar nooit je eigen uitgestelde salaris vangen ondanks mooie beloftes.

Tribunalen, nu!

Nostra da Mus | 27-12-21 | 12:46

De FNV is net de KvK. Overbodig. Die laatste is een mega charme offensief begonnen, adviseren ineens zelfstandigen ook op IC gebied terwijl ze de laatste tijd zelf om de haverklap gehacked worden.

Der Schnitzeljäger | 27-12-21 | 12:41 | 2

Pas afgelopen weekend hebben ze hun systemen helemaal uitgezet vanwege een al lang bekend beveiligingsprobleem met Log4j. Moet nog wat worden als ze vanaf 1 januari privé adressen (deels) gaan afschermen. 1 keer zo'n lek en alle privé adressen zwerven alsnog eeuwig op internet.

W_F | 27-12-21 | 13:17

Zelfstandigen op de IC moeten dan toch wel worden geadviseerd, maar eerder door artsen dan door FNV medewerkers

BoerKoekoek | 27-12-21 | 16:35

een fatsoenlijke vakbond zou momenteel zo slecht nog niet zijn. we lopen al behoorlijk achter op inflatie en dat wordt nog erger. of gaat de politiek de werkende sukkel beschermen?? nee dat denk ik ook niet. verder moet je het van je baas ook niet hebben als die in de categorie 'grote jongens' valt.

Baksteenbakker | 27-12-21 | 12:38 | 4

De inflatie is het gevolg van een te grote en dure overheid. Hogere lonen lossen dat niet op omdat daardoor;
- ook alle prijzen omhoog gaan;
- ook de overheid meer geld vangt en verder groeit.

Dat spelletje loon omhoog = winkelprijzen omhoog = loon omhoog = etc is de reden dat Zuid Europa tot de euro met Disney geld betaalde. En nu zakt de euro daar naar af.

Dandruff | 27-12-21 | 13:15

@Dandruff | 27-12-21 | 13:15: En hoelang zullen werkenden dat pikken denk je. Dat alles maar duurder wordt, de baas zijn prijzen aanpast aan inflatie maar de werknemer daar niks van terugziet. Niet lang. U zult zelf werkgever zijn vermoed ik. Dan snap ik de gedachtengang.

Zakloper | 27-12-21 | 15:09

@Zakloper | 27-12-21 | 15:09:

U snapt niks van de gedachtengang, daarom negeert u de realiteit. Iedereen die voor invoering van de euro wel eens in Italië of Griekenland op vakantie ging weet hoe het zit. Dat geld was geen drol waard.

Stel jij bent broodbakker, je hebt 5 man personeel. Als je die allemaal 50 euro per maand extra geeft kost je dat geen 250 euro maar 500 euro per maand, ivm belastingen, premies, etc.
Maar de marges in de foodsector zijn laag, dus die 500 euro heb je niet in je zak zitten. En dus wordt het brood duurder, en idem met groente, vlees, etc.
De transportbedrijven en supermarkten die het brood verder aan de man brengen hebben hetzelfde probleem en gooien dus ook de prijzen ietsje omhoog.

Je hoeft geen werkgever te zijn om te zien waarom dat averechts werkt. De beste manier om inflatie tegen te gaan is de belastingen verlagen. Bijvoorbeeld die op fossiele brandstoffen die medeverantwoordelijk zijn voor de huidige inflatie. Lagere kostprijzen leiden tot lagere winkelprijzen terwijl je loon gelijk blijft.

Maar ja, links roept steeds dat een overheid oncontroleerbaar en ondemocratisch moet zijn, zodat er eindeloos met geld gesmeten kan worden. En dus zien we onze overheid al decennialang continu groeien terwijl haar kerntaken (infrastructuur, zorg, veiligheid, onderwijs) verwaarloosd worden.
Dat is het probleem.

Dandruff | 27-12-21 | 16:10
▼ 1 antwoord verborgen


Die Nationale Postcode Loterij moet veel meer opgezegd worden vanwege die anti Zwarte Piet subsidie.

HogeNood | 27-12-21 | 12:38 | 2

Alsof pas stoppen na 3 jaar alle reclame terugsturen nog niet genoeg reden was.

W_F | 27-12-21 | 13:19

Al lang geleden gedaan.
Smerige loterij: weten dat he had kunnen winnen als je maar loten had gekocht. Mag waarschijnlijk omdat zo zo deugen.

Nostra da Mus | 27-12-21 | 13:36

Ach arbeiders die hun hoop op de PVV of FvD zetten. Triester kan haast niet.

GrandMechantLoup | 27-12-21 | 12:36 | 9

@Nostra da Mus | 27-12-21 | 12:50: Hij is masochist en bij joop krijgt hij altijd gelijk en een schouderklopje. Hij wil echter geslagen worden, daarom is hij bij GS.

jan huppeldepup | 27-12-21 | 12:57

Triest is het uitsluiten, maar daar horen we jou niet over.

Baski | 27-12-21 | 13:00

Dat krijg je wanneer de belangen van de modale medewerker worden uitgekotst door de sociaal democratie. Waarom denkt u dat de PvdA is gedecimeerd?

therealbraindump | 27-12-21 | 13:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Het verbaast me dat FNV überhaupt nog leden heeft. Waarschijnlijk allemaal overheid- of semi-overheid loonslaven boven de 60 met een vast contract. Als gewone werknemer in de privé-sector heb je er niks aan. Zit vol gefossiliseerde nietsnutten, die - als je bij een akkefietje met de baas om raad vraagt - je werkgever gelijk geven en die erop wachten om na hun FNV-tijd de politiek in te gaan. Kan m.i. zó de kliko in!

Morgenstern064 | 27-12-21 | 12:35 | 1

Volgens mij is de contributie van een vakbond ook nog eens belastingvrij, als betaling via je werkgever loopt. Gesubsidieerd dus.

W_F | 27-12-21 | 13:24

Ik kan de FNV niet opzeggen snif, ben nooit lid geweest.

jan huppeldepup | 27-12-21 | 12:35 | 2

U is een wijs man!

Nostra da Mus | 27-12-21 | 13:39

Ben geen lid,maar heb toch opgezegd

van den Bos | 27-12-21 | 14:34

Ben drie jaar geleden ook uit die club gestapt. Incompetent volk daar. Was ik nu nog lid geweest dan zou ik mijn lidmaatschap om bovengenoemde reden ook direct opgezegd hebben. Heb ik vorig jaar ook met BNN/VARA gedaan toen ze een samenwerking met omroep ZWART aankondigden ( uweetwel... die club van Zwarte Piet schoppende Akwasi ). En de volgende club of vereniging die politiek correct wil zijn die rot ik gelijk uit mijn bestand. Moet iedereen doen.

Ikblijfnietstil | 27-12-21 | 12:32 | 1

Ik doe precies hetzelde.
Je moet die deugclubjes in de portemonnee raken. Waarschijnlijk krijgen ze subsidies als ze de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen maar goed.

Nostra da Mus | 27-12-21 | 13:41

Mijn koopkracht was gelijk beter toen ik stopte met premie betalen aan die club.

NLgaatnaardeklote | 27-12-21 | 12:29

Het doet me deugd om Eneco in dit lijstje terug te zien. Wat een boeven club. Het klantenbestand van Welkom Energie overnemen, een contract aansmeren tegen werkelijk woeker tarieven (gas: 1,82 per m3, hoger dan hun eigen variabele modelcontract), contract dat eerder in ging dan ze deze tarieven communiceerde, communicatie stevast vlak na 17:00 op vrijdagmiddag

WilburScoville | 27-12-21 | 12:26 | 2

een gasprijs van 1,82 Euro is een weerspiegeling van de ten ondergang van Nederland. Wat ooit niet op leek te kunnen is niet meer.

Baksteenbakker | 27-12-21 | 12:41

Niet dat de andere energie boeren (en vooral netbeheerders) veel beter zijn. Zit er serieus over te denken om afgezien van de verplichte water en riool aansluiting helemaal off-grid te gaan. Stroom terugleveren krijg je bijna niets meer voor terwijl je voor de aansluitkosten blijft betalen.

W_F | 27-12-21 | 13:28

Tegen het uitsluiten van groepen mensen zijn en dan als reactie twee groepen mensen uitsluiten. Heel logisch.

Cor Netto | 27-12-21 | 12:25 | 1

Intolerant tegen intelorantie, een bekende catch22

frickY | 27-12-21 | 12:33

Had deze even gemist maar meteen opgezegd.
Helemaal klaar met die discriminerende wokies die het echte gevaar zijn voor het vrije woord…

Harrie Haarlak | 27-12-21 | 12:25

Woord van het jaar: Koopkracht.
Na Kontkorstklont, vanzelfsprekend.

Piet Karbiet | 27-12-21 | 12:23

Netjes van ze. Vieze clubjes voor vieze boze blanke IT-ertjes. Iemand moet dat cordon sanitair beginnen.

QuelleFromage | 27-12-21 | 12:23

Ik wil graag lid worden van de FNV om het te kunnen opzeggen..

matrixbluepill | 27-12-21 | 12:22

Totaal overbodige club. Sinds ze het neoliberalisme hebben omarmd zijn ze alleen nog voor werkgevers relevant.

Arnold9638 | 27-12-21 | 12:17 | 1

Fnv is een verlengstuk van de pvda, die er ook niet meer toe doet.

bqbq | 27-12-21 | 12:24

Ik denk dat het FNV net zoiets is als de Kamer van Koophandel. Je betaalt er je jaarlijkse afdracht maar je krijgt er niks voor terug. Hoe zou het zijn zonder die nutteloze instituten? Stopt de wereld dan met draaien?

de Jager59 | 27-12-21 | 12:14 | 2

Net zolang totdat u voor €5 per uur werkt.

HogeNood | 27-12-21 | 12:20

Ja, die Napoleon was ook geen lieverdje

Piet Karbiet | 27-12-21 | 12:25

Het FNV?

Is dat niet die club die de AOW leeftijd op 65 jaar en het waardevast pensioenstelsel een -weggejorist- heeft weggenaaid?

BadPatNL | 27-12-21 | 12:13

Deze 123-site kende ik niet, maar gaan we zeker in de gaten houden...

DucoDeugniet | 27-12-21 | 12:12

Ik lees dat de FNV meer diversiteit wil.

Dat is dan een aardige paradox als je vervolgens PVV en FvD uitsluit

Roos | 27-12-21 | 12:08 | 6

Diversiteit binnen hun definitie van diversiteit.

Mijn fruitmand staat ook bol van de diversiteit: volop appels en bananen. Want ander fruit vind ik niet zo lekker als appels en bananen. Zoiets?

Zupschufter | 27-12-21 | 13:37
▼ 3 antwoorden verborgen

35 jaar geleden al opgezegd, ballentent. ook een keer belasting door hen in laten vullen. Moest ik hen uitleggen hoe het werkte.

Stijlloser_from_NL | 27-12-21 | 12:08 | 1

maar de vrijwilliger/belastingformulierinvuller heeft na 25 jaar belangrijk vrijwilligerswerk wel een mooie medaille met lintje van de koning gekregen en een vetleren onderscheiding van de "bond"

vranac | 27-12-21 | 14:18

Ben jaren geleden al uit Amnesty gestapt - reden, in een wereld waar mensen worden opgehangen, gemarteld, gebombardeerd, verdreven vond voorzitter Nazarsky het nodig om moraliserende meiltjes over Wilders ron te stuten en de bestrijding ervan als speerpunt in te zette, enfin je kent de retoriek wel. Zelf geen fan van Wilders maar ook niet van moreel hooggeschapen anti Wilerianen. Tabe met het lidmaatschap.

Galois256 | 27-12-21 | 12:07 | 3

Hier hetzelfde

Roos | 27-12-21 | 12:09

@Roos | 27-12-21 | 12:09:
Ben om eenzelfde reden een decenium of wat eerder een tijdje wanbetaler bij Amnesty geweest. Gewoon omdat het kon.

JanVergoor | 27-12-21 | 12:48

Herkenbaar. Ook decennialang Amnesty-lid geweest, maar ergerde me steeds meer aan hun ziek-linkse politieke standpunten. Ergens rond 2006, 2008 of zo gestopt, geen idee meer wat de druppel was. Ergernissen zat; oa een paginagrote advertentie tegen "racistische Franse agenten" die te hard optraden tegen het plat branden van Franse steden, en zelfs tegen iets (kennelijk) onschuldigs als het met benzine overgieten en in brand steken van een gehandicapte vrouw.
Ondertussen ontsloeg AI in Engeland een hindoe die protesteerde tegen het bejubelen van de taliban door AI. Maar los van de vraag of AI achter de taliban zou moeten staan; ging AI niet over vrijheid van meningsuiting? Zelfs (of juist) ook voor tegenstanders van genocide op hindoes?
En toen stond er in hun clubblad ook nog iets over Pakistan (censuur, dictatuur, slavernij, sharia, diverse genocides, etc) dat protesteerde tegen Wilders... Natuurlijk! En nog wel zonder dat Pakistan werd uitgelachen.
Dus doei.

Later mijn bijdrage aan artsen zonder grenzen stopgezet omdat die mensensmokkel op de middellandse zee steunen. Immoreel gezien de vele verdrinkingen en de opleving van de Noord Afrikaanse slavenhandel dankzij "wir schaffen das".
Onlangs ook mijn bijdrage aan het aids-fonds stopgezet nadat ze in hun clubblaadje de witte cis-genderman de schuld gaven dat er nog geen medicijn tegen aids is.
Daar is mijn geld niet voor bedoeld.

Dandruff | 27-12-21 | 13:38

Bondscontributie betalen aan het FNV is weggegooid geld. Je betaalt voor een aantal rooie luilakken die er niets voor doen. Ook nog bemoeien met de te nemen maatregelen om het coronavirus de kop in te drukken "Geen 2G op de werkvloer". Ja en zoiets kost de FNV veel leden, terwijl het aantal zetels voor de PVV flink aan het stijgen is! Wie het laatst lacht . . . . . .

De Laureaat | 27-12-21 | 12:06

De FVN zou vervangen zijn door eigen verzekeringen, volgens bepaalde typen liberalen.
Heeft iemand wel eens iets gehad aan een rechtsbijstandverzekering? Is daar wel eens onderzoek naar gedaan of dat schijnveiligheid is waar de meest mensen eigenlijk niets aan hebben?

Als het er op aan komt hebben ze ook geen tijd, of ze laten je alles zelf doen.

De meest godsbrutale bezopen reactie was 'we hebben nu geen mensen, er zijn er een paar met vakantie'. Alsof dat het probleem van de verzekerde zou moeten zijn. Dan huur je maar iemand in.

AdvocatusDiaboli | 27-12-21 | 12:05 | 4

Ja een keer iemand die onterecht de koop van ons huis niet door liet gaan en een keer conflict met werkgever die mijn toegang blokkeerde terwijl ik nog in dienst was.

Zapata10 | 27-12-21 | 12:31

@Zapata10 | 27-12-21 | 12:31: En nu gaan we het gevecht aan met het UWV omdat die denken dat iemand met alleen werkend linkerarm en linkerbeen nog heel goed aan het werk kan.

Zapata10 | 27-12-21 | 12:33

Zat vroeger bij het Anker, opzeggen was bijna onmogelijk. Het afweersysteem van Anker draaide hop zo 180 graden mijn kant op.

Acidstain | 27-12-21 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi dat er toch nog mensen zijn die nadenken.
Het blijkt dat de meerderheid in dit land niet links is en eerder hijgt naar rechts.
Maar de decennia lange NPO indoctrinatie ,links is goed en rechts is slecht, staat nog altijd gebeiteld in de hoofden van velen.
Alles wat uitzendt op die zenders zit onder een kleffe linkse saus.
Nog 10 jaar of zo en links (communistisch) heeft zijn eigen graf gegraven.

pejoar | 27-12-21 | 12:05 | 1

Helaas is het land wel professioneel naar de kloten geholpen.

U-boot | 27-12-21 | 12:29

Sinds Wim Kok en Rosemuller is die club voor mij niet meer relevant.

famkebatsemaar | 27-12-21 | 12:04

Ik neem aan dat Troskompas hoog in de lijst staat wegens de oversterfte van ouderen?

skoftig | 27-12-21 | 12:01 | 1

Na de Mikromnikron Gids.

Piet Karbiet | 27-12-21 | 12:07

Mooi man, strijden tegen het uitsluiten van mensen door mensen uit te sluiten. Ik zie een trend.

FiniteStateMachine | 27-12-21 | 12:00

Ouwe zuurbokken. Decennia van dwarsliggen zorgt er vooral voor dat werk over de grens verdwijnt naar landen waar nog wel wordt gewerkt zonder teveel gezeur. Als de FNV’er niet kan worden geautomatiseerd.

Zeddegeizot | 27-12-21 | 11:58

Wat een malloten.
Ga je nou bezig houden met de rechtspositie van werknemers en hoe je voorkomt dat mensen uitgebuit worden en zo.
Ga je niet met politiek bezig houden.

AdvocatusDiaboli | 27-12-21 | 11:57 | 2

Dit.

Roos | 27-12-21 | 12:10

Volgens mij zou dat hun primaire taak moeten zijn, maar ja..

Wijze uit het Oosten | 27-12-21 | 12:24

Cordon sanitaire 2.0 door de gebruikelijke belerende types die kritiek dulden op ALLE religies en conservatieven behalve als het om de islam gaat, waar ze ook nog eens uitsluiters bij uitstek zijn.
Best wel slim gespeeld — als het niet zo dom was.

SIogra | 27-12-21 | 11:56

Toen ik vanwege reorganisatie hun hulp nodig was, had ik er helemaal niets aan. Kon alle info ook op internet vinden. Heb Dus ook maar opgezegd, scheelt weer een hoop geld in de maand..

Rest In Privacy | 27-12-21 | 11:56

Ooit in een van hun gebouwen bezig geweest met de inrichting.
10K voor een design armatuurtje rondom een pilaar, en er waren heel wat pilaren.
Maar goed, dit viel in het niets bij de kamer van de directeur, aantal collega's hebben ook hun lidmaatschap van de FNV na deze klus opgezegd.

Jan_Poepernuitje | 27-12-21 | 11:55 | 1

Dat is het circulaire werken.

ptrck | 27-12-21 | 12:28

Vroeger was de arbeider weerloos tegen de grote bazen met hun juristen. Daar had je dan de FNV voor onder andere. Geboren uit het sollen en uitwringen van arbeiders aan het einde van de 19e eeuw met 6 daagse werkweken van 10 uur per dag en company-stores..
Bij sommige bedrijven mag je geen lid zijn van een een vakbond, en van een CAO willen ze niets weten.

Maar vandaag de dag, als je een probleem hebt met je werkgever, kan de FNV dan iets doen. Als je zelf in beweging komt en een jurist raadpleegt omdat de FNV veel te traag gaat dan stoppen ze meteen met helpen. Wat heeft het dan nog voor zin.

AdvocatusDiaboli | 27-12-21 | 11:51 | 2

Veel mensen nemen een rechtsbijstandverzekering in plaats van een vakbondslidmaatschap. Ik heb pas het FNV ergens voor ingeschakeld (maanden geleden en nogmaals 2 weken geleden). Tot nu toe doen ze niets. Waarom al die jaren 17.50 per maand betaald?

namur62 | 27-12-21 | 12:26

@namur62 | 27-12-21 | 12:26: maar je hoorde er wel bij, in kringen met sterke sociale controle als onderwijs en gemeenten wel belangrijk

vranac | 27-12-21 | 14:21

Ik heb eens op die opzeg-site gekeken en zie dat het € 4,95 kost om de opzegging te versturen! Welk fossiel doet dat dan?
Stuur een email dat ze kunnen verrekken, blokkeer het nummer voor transacties bij je bank en je bent gratis van elke ongewenste organisatie af.

FNV heb ik trouwens nooit geloofd of vertrouwd. Ik geloof wel in enig nut van vakbonden en ben daarom lid van het CNV. Niet dat die veel beter zijn maar houden geen schijn hoog zoals de FNV doet met hun gedeug.

BekiekUtMoar | 27-12-21 | 11:50 | 3

Ik ben lang lid van FNV geweest, maar tijd terug overgestapt naar CNV. Die houden zich nog iets meer bezig met hun kerntaken en dat is wat ik verwacht van een vakbond. Opkomen voor werknemersbelangen.

Bataafje | 27-12-21 | 11:57

@De Profundus | 27-12-21 | 12:35: dat snap ik. Zelf vind ik cao onderhandelingen ook belangrijk en kan daar over meebeslissen via de vakbond.

Bataafje | 27-12-21 | 12:39

De werkgever in het midden en kleinbedrijf worden in het hier en nu toch al de nek omgedraaid door het Rutte Regiem dus vertegenwoordiging hebben de werknemers binnenkort ook niet meer nodig.

Tijd voor nieuw elan bij de voormalig werkman, dus neem je contributie mee en sluit je aan bij FVD of PVV.

Welles! Nietes! | 27-12-21 | 11:50

Met het eens zijn van de fnv met pensioenakkoord per direct, na meer als 40 jaar, hwt lidmaatschap opgezegd. In de maanden er na en nu dus ook werd ik alleen maar bevestigd in mijn keuze.

DerkArie-ut-de-Achte | 27-12-21 | 11:49 | 1

Hwt=het.

DerkArie-ut-de-Achte | 27-12-21 | 11:50

Zolang dit soort partijen zich in de poldercultuur begeven en direct of indirect aansluiting hebben met de politiek c.q. de lagere politieke klassen, omdat men dat weer als een springplank ziet naar betere functies, zullen dit soort partijen niet doen waarvoor ze opgericht zijn. Het web en de tentakels.

photto | 27-12-21 | 11:48

FNV, is dat iets voor werknemers ofzo? Ken t niet.

2Benen | 27-12-21 | 11:47

De PVV en FVD zijn partijen voor bange mensen. Dat verzin ik niet dat is wetenschappelijk aangetoond. Maar bange mensen zijn ook vaak lid van het FNV. Want bang voor verlies baan en bang voor werkgever en FNV biedt juridische bijstand. Dat je tegen discriminatie van moslims bent en tegen kakkers die witte wijn zuipen tijdens de algemene beschouwingen en overal tegen zijn kan ik ook begrijpen. Er zullen een paar mensen zijn die de FNV nu de rug toe keren maar die zijn ze liever kwijt lijkt me. Ze hopen natuurlijk dat er weer "normale" bange mensen lid worden.

dartfrogger | 27-12-21 | 11:47 | 10

Zeker door Gloria Wekker, Leo Lucassen of Martijn Koning, als je ziet wat die hooggeleerden uitbraken dan weet je dat niet alles wat van de universiteit af komt ook wetenschap is mevrouw Pluckrose heeft nog heel vermakelijke onzinartikelen in gerenommeerde bladen gekregen peer reviewed.

bijna_raak | 27-12-21 | 12:47

Heb je een linkje naar dat onderzoek?

Zupschufter | 27-12-21 | 13:32
▼ 7 antwoorden verborgen

Als lid zie ik met afgrijzen hoe de afstand tussen het bestuur en het ledenparlement met een groot gedeelte van de achterban wordt gepolariseerd. De FNV hardliners en laffe "top" willen deugen. Gevolg is dat een groot deel van hun leden wordt gedemoniseerd. Wat overblijft is een clubje bestuurders en medewerkers die deugend kijkt naar een steeds kleiner ledenaantal.

Graaier | 27-12-21 | 11:44 | 2

Als je haaks op je doelgroep komt te staan zit je bij de verkeerde club

Mark van Leeuwen | 27-12-21 | 11:51

@Mark van Leeuwen | 27-12-21 | 11:51: Ja, dat is vrees ik de conclusie. Terwijl ik wel geloof in CAO onderhandelingen waar de vakbond meer uithaalt dan een individuele werknemer. En ook de solidariteitsgedachte met de zwakkeren spreekt mij aan. Helaas is de solidariteit met mensen met een andere mening of kijk op een veelvuldig democratisch gekozen partij er niet. Eng die wens om het contact en jaja de verbinding te verbreken.

Graaier | 27-12-21 | 11:54

Ben 2 jaar geleden lid geworden. Kreeg 3x hetzelfde pasje toegestuurd, telefonisch zijn ze niet bereikbaar en op e-mails wordt niet gereageerd. Tijdens cao-onderhandelingen krijgen ze niéts voor elkaar. Hmmm...

Zenzeo | 27-12-21 | 11:44 | 2

Heb er wel eens een administratieve klus gedaan. Wat een bende en een verziekte sfeer op de werkvloer.

Zack Hooi | 27-12-21 | 11:46

Als ze tijdens de cao onderhandelingen niks voor elkaar kregen dan ligt dat vaak meer aan jezelf en je collega's, ik werk in de Rotterdamse haven en als daar de onderhandelingen stroef gaan dan gaat vanuit de werkvloer er gas op uit eigen initiatief en dan is er vaak heel snel wat geregeld aan de onderhandelingstafel.

Autobonker | 27-12-21 | 12:14

Met Greenpeace ben ik opgehouden toen men daar ineens begon te zeiken over mijn (vrij dure) hobby, het doodknuppelen van jonge zeehondjes.
Ever since bestaat deze club alleen nog maar voor zichzelf.

Ichneumonidae | 27-12-21 | 11:42 | 4

Ichneumonidae | 27-12-21 | 11:42 |
*gniffel*

Is dit nog nieuws? | 27-12-21 | 11:56

#Ichneumonidea: Zelfde hobby hier. Was lid van de Partij van de Dieren. Ze vonden mijn hobby niet passen bij hun doelstellingen en wereldbeeld....

Blonde Nel | 27-12-21 | 12:09

@gato | 27-12-21 | 11:47: Hoe moet het dan met Gaston? Hij heeft net zijn 126-ste rode jasje gekocht.

bitterpete | 27-12-21 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

Akkoorden op anderhalve procent loonsverhoging bij vijf procent inflatie hielpen ook niet. FNV is een fossiele organisatie die de jeugd niet bediend, en niet bereikt.

Feynman | 27-12-21 | 11:42 | 3

Ook de volwassenen niet, trouwens.

Zenzeo | 27-12-21 | 11:45

@Feynman | 27-12-21 | 11:42 |
www.fnv.nl/werk-inkomen/salaris-loon/...
Heb je recht op reiskostenvergoeding?

"In de wet staat nergens dat je als werknemer recht hebt op reiskostenvergoeding. Je hebt daar alleen recht op als hierover afspraken in je cao, arbeidsovereenkomst of bedrijfsregeling staan. Als dat zo is, dan moet je werkgever reiskosten betalen."

Als de overheid een wet zou maken dat reiskosten volledig worden vergoed, of thuiswerken verplicht moet, dan heb je ook meteen minder gedoe met klimaat en zo. Maar nee. We hebben een vakbond nodig....

www.rtlnieuws.nl/economie/life/artike...

"Op het ministerie van Financiën kaatst men de bal weer terug. "Het staat werkgevers vrij om werknemers méér dan 19 cent per kilometer te vergoeden", laat woordvoerder Jacco Neleman weten namens staatssecretaris Hans Vijlbrief. Hij wijst er verder op dat werkgevers hiervoor de vrije ruimte van de werkkostenregeling kunnen gebruiken. "
Een verhoging van de 19 cent zit er niet in, mede omdat de vergoeding voor alle soorten van vervoer geldt. "Compenseren voor gestegen brandstofprijzen zou betekenen dat je ook bijvoorbeeld fietsen of wandelen extra gaat vergoeden, terwijl de kosten daarvan niet zijn toegenomen", mailt Neleman.
Minder inkomsten schatkist

Er is nog een reden dat het ministerie het bedrag niet wil verhogen: het kost de schatkist geld. Per 1 cent verhoging loopt de staat 130 miljoen euro aan belastinginkomsten mis, meldt Neleman. "

Dus:
Een vakbond als FnV kan wel mooi roepen dat ze iets willen, ze gaan er niet over, geen invloed. dus waardeloos. De overheid kan het geld niet missen. Want andere uitgaven. Klimaat. Vluchtelingen. Werkgelegenheid.....

Apothekers. Welkom.

Is dit nog nieuws? | 27-12-21 | 11:54

Er was één medewerker waarvan ik heb geweten dat zij lid was van de FNV. En zij presteerde het om een keer op zaterdagochtend om 7:30 uur straalbezopen op het werk te verschijnen. Zou dat wat met elkaar te maken hebben? Ik zeg 'ga jij maar weer slapen.' Ben trouwens niet zo'n lul die dan meteen een aantekening maakt in het personeelsdossier.

Leptob | 27-12-21 | 11:42 | 7

Heb je die chemische filet americain gisteren toch opgegeten? Je bent nu namelijk behoorlijk aan het ijlen, wat heeft een doorgezakte collega te maken met een strategische blunder van de vakbond waarvan ze toevallig lid is?

Bugblatter | 27-12-21 | 12:12

@Bugblatter | 27-12-21 | 12:12: Mijn vraag was ook 'zou dat wat met elkaar te maken hebben?' Ik beweer niets. U vraagt hetzelfde als hetgeen ik mijzelf afvraag.

Leptob | 27-12-21 | 12:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Het FNV is een soort van Klimaattafel: vertegenwoordigt ook niemand meer, maar wordt door de overheid wel overal uitgenodigd.

Nuchternederland | 27-12-21 | 11:42 | 1

Ja omdat ze "aan de leiband" lopen. Net als de jongens van de ChristenUnie. Gewoon useful idiots van het kartel.

Phantomas | 27-12-21 | 11:47

Wisten zij vooraf dat deugen geld kost?

Mark van Leeuwen | 27-12-21 | 11:41

Ironisch, omdat anderen uitsluiten een kenmerk is van ondemocratische en onverdraagzame figuren.

Harry.Langezwaal | 27-12-21 | 11:41

The ads are getting smarter.

Bulloch | 27-12-21 | 11:40

De FNV is sinds jaar en dag de spreekbuis van de PvdA.
En er lopen een paar verdwaalde SP'ers rond.
Dus dan weet je het wel.

leo de pejo | 27-12-21 | 11:40

Die FNV zal op een gegeven moment de Islam ook wel op het schild gaan hijsen. Tijd voor een populistische vakbond.

HogeNood | 27-12-21 | 11:40 | 2

Dat kunnen ze wel doen ,maar moslims gaan hier geen knaak aan uitgeven.

Koning BongoBongo | 27-12-21 | 11:59

Dat doen ze eigenlijk al jaren. Weet niet precies wanneer dat is begonnen maar ze doen al jaren mee in protesten aan de kant van de Palestijnen tegen Israël. Misschien niet helemaal hetzelfde als wat u bedoelt maar de gekozen kant is duidelijk.

dikketietenhardetepl | 27-12-21 | 14:14

Hier heeft de PvdA achter gezeten. Dit is een gedrocht van Asscher.

Zapata10 | 27-12-21 | 11:59

De FNV is natuurlijk al decennialang een PvdA vehikel.

Nu is het de PvdA in 2017 eindelijk gelukt om de overgrote meerderheid van hun traditionele, autochtone achterban kwijt te spelen - iets dat allang 'overdue' was, maar telkens werd uitgesteld omdat diezelfde meerderheid hondstrouw was - omdat ze de belangen van die autochtone achterban allang uit het oog verloren waren, en bijnamen hadden als de Partij vd Allochtonen. Die gedesillusioneerde mensen zijn allemaal naar de PVV gegaan, in mindere mate naar de SP, en misschien nog wat naar D66, GL, etc.

Kennelijk heeft de FNV niets geleerd van dit debacle, en doet zijn best om op policor koppige wijze de PvdA achterna te gaan naar de decimering.

Nou, ik kan er alleen maar mijn schouders over ophalen.

Dr_Johnson | 27-12-21 | 11:38

De bonden vertegenwoordigen geen hónd meer. Ze worden kunstmatig in leven gehouden in SER-verband, als 'sociale partner'. Die paar leden die ze nog hebben zijn uitsluitend lid 'voor het geval dat'.
-
Bonden hebben zichzelf overbodig gemaakt. Alles wat ze ooit wilden, is al tot wet verwerkt. Ze dienen tegenwoordig nog slechts één enkel doel: het eigen voortbestaan. Volstrekt irrelevant in de 21e eeuw.
-
Heb het lef om jezelf op te heffen. En doe meteen die SER ook maar even, als je toch bezig bent.

bisbisbis | 27-12-21 | 11:37 | 2

Is ook zo. Ik ken wel een geval waarin een dreigend arbeidsconflict werd afgewend: de werkgever ging geheel in op de eisen van de bonden. Maar de bonden kondigden alsnog een staking af. De reden: er was al een hele tijd geen staking geweest, en NOS-beelden met stakende lui in oranje hesjes en met FNV-thermoskannen voor een dichtgeketende fabriekspoort, dat is altijd goed voor het ledental.

Muxje | 27-12-21 | 11:46

Maar dan moet je politieke partijen ook opheffen wat de facto ook belangenorganisaties zijn. Die mogen blij zijn als ze 30.000 leden halen in plaats van bijna een miljoen. Wie vertegenwoordigen politici dan nog?

Zapata10 | 27-12-21 | 11:53

FNV kijkt al jaren lachend toe , hoe hele arbeids takken over genomen zijn door Poolse Uitzendkrachten, daar wilt geen Nederlander meer zijn Brood verdienen.
Alle Supermarkt DC draaien op Poolse Uitzendkrachten om maar een voorbeeld te geven.
Allemaal de Schuld van PVV en FvD ??????????????????????????????

Torquemada | 27-12-21 | 11:34 | 1

Nee, dat heet vrije markt van goederen en diensten. Volgens sommigen is dat altijd beter voor iedereen. Altijd. En iedereen.

AdvocatusDiaboli | 27-12-21 | 11:55

Hoe stom kan je zijn. Een vakbond die zich uit laat over politieke partijen, dat is je taak helemaal niet. Overigens heb ik al vier jaar geen lid meer en heb daardoor 800 euro bespaard. Bedankt voor de 75 inch TV, FNV.

Suncatcher | 27-12-21 | 11:34 | 3

Toen ze 65 jaar loslieten konden ze van mij ophoepelen. Naderhand hebben die sukkels ook nog eens lopen knoeien met het pensioenstelsel onder leiding van Mavo klantje Busker.

Zapata10 | 27-12-21 | 11:49

@Zapata10 | 27-12-21 | 11:49: ja die was zo intens stiekum/achterbaks, die liet zich zo'n 4 jaar lang niet/amper interviewen. Logisch, want geen resultaten voor z'n achterban. Hij is nu "strategisch adviseur" bij de CAOP. Succes jongens.

Phantomas | 27-12-21 | 12:01

En lukt het plassen een beetje zonder lid?

Kowalski11 | 27-12-21 | 12:03

Je zou spontaan lid worden van de FNV om het daarna direct met een mooie brief weer op te zeggen. Wat een pannenkoeken.

Toede_Le_Dokie | 27-12-21 | 11:33

Waarom zijn mensen lid van dit soort dingen? Naïef? Graag ergens bij willen horen? T is geen sportclub of iets anders waar je daadwerkelijk dingen doet....
Soort van kijk mij deugen want ik ben lid van het wereldnatuurfonds, oxfam novib enzovoort? Compensatie voor klimaatschuldgevoel?

Is dit nog nieuws? | 27-12-21 | 11:32 | 2

Vaak ook luiheid, doe het morgen wel, denken veel mensen. Maar ook dan gebeurd het niet en dat weten ze dondersgoed, dat de mensen zo denken. Nu doen, alles en allemaal.

gato | 27-12-21 | 11:50

Slim van het kartel dat ze u zover hebben gekregen, verdeel en heers. Knap hoor.

HogeNood | 27-12-21 | 12:18

Wat dom van de FNV. Juist heel veel mensen die PVV stemmen of met de PVV sympathiseren hebben een stevige vakbond nodig. Waarom keren alle sociale organisaties zich toch af van de minder bemiddelde autochtoon die zich zorgen maakt over de verkwanseling van het land?

HomoBorealis | 27-12-21 | 11:31 | 3

Waar heb je een vakbond voor nodig?
Als je een overheid hebt die zegt dat het minimumloon 20 Euro per uur is dan heb je daar meer aan dan een of andere psudo-democratische lobbygroep. Toch?

Is dit nog nieuws? | 27-12-21 | 11:33

@Is dit nog nieuws? | 27-12-21 | 11:33: Probleem is dat de overheid nu juist niet op de stoel van de werkgevers wil zitten en dat dus het liefste overlaat aan werkgevers en werknemers. Nu is er een heel kleine verhoging van het minimumloon doorheen gekomen onder druk van de EU maar voor twintig Euro heb je toch echt wel belangenorganisaties nodig.

Zapata10 | 27-12-21 | 11:44

De Fuckbond is echt iets voor Fuckstamper Asha ten B. in de Fuckkrant.

gestoptmetroken | 27-12-21 | 11:31

Ik zou mijn lidmaatschap al opzeggen vanwege het enkele feit dat de vakbond verkiezingsdebatten organiseert. Wat is dat voor flauwekul? Maatschappelijke organisaties zoals deze behoren zich bij hun kerntaak te houden.

Muxje | 27-12-21 | 11:30 | 1

Juist!

Zapata10 | 27-12-21 | 11:42

FNV das zoiets als de PvdA pretenderen beide voor arbeidende NLers op te komen, praktijk echter wijst keer op keer anders uit.

william7055 | 27-12-21 | 11:29 | 1

Inderdaad, het gif van het verraad aan de arbeidersklasse broeit binnen dit soort clubjes. 100duizenden Oostblokkers importeren die voor het grootkapitaal de lonen van de onderklasse laag houden. Ga je schamen.

Phantomas | 27-12-21 | 11:38

De FNV .... was dat niet die club die minstens even hard liegt over het aantal mensen dat zij vertegenwoordigt als het FvD?

bisbisbis | 27-12-21 | 11:27

Goed zo, waardeloze zakkenvullers club, die bij acties hier in de Rotterdamse haven, alleen geïnteresseerd waren om te komen als er genoeg pers bij was, jarenlang lid van geweest, toen ik ze echt nodig had bij een conflict met werkgever, hadden ze een dossier nodig? Maar ik had dus direct en dus echt direct een advocaat nodig, nou je begrijpt t wel, onmogelijk. Dus toen ( 2009) al opgezegd. Afschaffen.

ademende aarde | 27-12-21 | 11:25 | 1

Ze komen pas in actie als er voldoende werknemers getroffen worden én het de pers gaat halen.

Wijze uit het Oosten | 27-12-21 | 11:32

ach jee, en hoeveel opzeggingen handelt 123 af? Het gaat om tientallen.

AntiZanicz | 27-12-21 | 11:25 | 2

Bron?

NoNoVio | 27-12-21 | 11:43

Feitenvrij gelul. As usual. De FNV is de afgelopen twee jaar bijna 100.000 leden verloren. Bij de FNV zelf gaat dat zoals bekend nogal lastig, webzijdes als 123opzeggen zullen daar een behoorlijk aandeel in hebben gehad.

goedverstaander | 27-12-21 | 11:56

Ben als werkgever geen lid maar heb toch een opzegging gemaild.

MargauxGrandCru | 27-12-21 | 11:23 | 3

u zult de enige niet zijn. door internet is alles bogus geworden en vooral sites zonder personeel spinnen er garen bij want zo komt er toch dagelijks ' nieuws'

AntiZanicz | 27-12-21 | 11:26

En dan zie ik weer de Postcodeloterij in dat rijtje staan. Ik ben meestal nogal rationeel. En rationeel gezien had ik de Postcodeloterij al lang geleden op moet zeggen. Maar ik durf het niet. Want stel dat ...

Leptob | 27-12-21 | 11:21 | 6

Al jaaaaren geleden opgezegd. Maar mijn buren zijn nog steeds heel erg blij met hun veel te duur gekochte 'slaafvrije' chocolade.

bisbisbis | 27-12-21 | 11:30

Juist vanwege die emotionele gijzeling zal ik er nooit lid van worden. Nu win ik ieder jaar dat er niks valt in de buurt. Vooralsnog nog nooit verloren. Ben & Jerry's wil ik niet, en die fiets is foeilelijk.

Badd Pritt | 27-12-21 | 11:40

Met uw lidmaatschap steunt u ook Wakker Dier. Dat sluit dan weer naadloos aan op, ik noem maar wat, vegetarische filet americain.

goedverstaander | 27-12-21 | 11:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar misschien is een lijstje van “Meest niet lid van geworden” ook wel leuk? Eens kijken hoeveel mensen geen lid zijn geworden van de PVV bijvoorbeeld?

Bigi Bana Boy | 27-12-21 | 11:20 | 3

Iedereen behalve Geert is lid.

bullent | 27-12-21 | 11:23

Precies dat hahaha

Art Vasch | 27-12-21 | 11:28

Het beste voorbeeld is een condoom. Er pas maar één lid en en het moet nog staan ook.

goedverstaander | 27-12-21 | 11:39

De tijd dat vakbonden nog voor hun werkende leden opkwamen is reeds lang voorbij. Deze instituten zijn totaal overbodig geworden.

Therapietje | 27-12-21 | 11:19 | 5

de noodzaak is des te hoger. denk maar aan al die amerikaanse profiteer schema's waardoor mensen uitgebuit worden. leuk zolang je zelf een vast baan hebt.

AntiZanicz | 27-12-21 | 11:27

@BBRDWR | 27-12-21 | 11:24: U klinkt als een enge D66'er die denkt dat de meeste mensen onderdeel zijn van de (zogenaamde / net doende alsof) happy few die kunnen kiezen en graag van alles en nog wat proberen. Overigens de meeste hoog opgeleiden met talent werken voor de overheid, de zorg, het leger, de politie, RWS, tig ZBO's, tig agentschappen, honderden stichtingen etc. En die werken daar graag lang omdat ze loyaal zijn aan goede werkgevers met een goede sfeer en CAO.

Graaier | 27-12-21 | 11:27

@BBRDWR | 27-12-21 | 11:24: Toch stijgen de lonen niet echt ook al is er nog zoveel werk en de koopkracht neemt af over de gehele breedte.
Dus dat marktwerking argument gaat niet op. Logisch natuurlijk want als u de geschiedenis kent dan zijn er voldoende voorbeelden van heel veel werk maar toch slechte arbeidsomstandigheden en lage lonen te geven.
Het lijkt me eerder dat het FNV maar ook andere bonden in de poldercultuur teveel op het compromis hebben gestuurd. Compromis op compromis en nooit echt aan hun standpunten zijn blijven vasthouden. En nu ze bijna alles ingeleverd hebben gaan ze op de woke toer.

Zapata10 | 27-12-21 | 11:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger was er nut voor een vakbond. Die stonden gewoon voor de belangen van de werkenden. That's it. Da's gewoon duidelijk. Dan komen rondom verkiezingen partijen aan het woord en die worden dan gevraagd: luister meneer van de VVD/D66/PVDA: wat gaan jullie voor de arbeiders doen? En dan vertelde die meneer of mevrouw dat. Maar nu gaat het alleen maar om dit soort moraalridder gezeik. Maar goed, dit is ook een vorm van marktwerking, als mensen je niet meer moeten dan stoppen ze ermee...

Verder las ik de argumentatie van FNV. Geen podium aan partijen die mensen uitsluiten. Daaronder een link naar een artikel over 'geen 2G op de werkvloer'. Ik dacht: dat arme D66, VVD, CU en CDA mogen ook al niet meer bij de FNV op audientie. Wordt rustig daar...

BBRDWR | 27-12-21 | 11:19

Cancel culture is net als marxisme. Uiteindelijk eet het haar eigen kinderen gegarandeerd op.

Joffri | 27-12-21 | 11:18 | 2

Mooi zo. De geschiedenis heeft inmiddels afdoende getoond dat - vroeger of later - dit soort bewegingen een tragische dood sterven. Tenzij met geweld afgedwongen en (tot in het DNA van de samenleving) volledig geïnstitutionaliseerd. Case in point: Noord Korea, China, Iran en nog wat van die landjes met "People's", "Socialist" of "Demokratic" in de landstitel.

Grijskijkert | 27-12-21 | 11:27

Natuurlijk mag een linkse klup als het FNV zich politiek uiten.
Graag nog meer! Zodat de leden eindelijk allemaal inzien dat de FNV er niet voor hen is, zoals de ANWB er niet voor de wielrenners of de automobilisten is, net als de BOVAG en de RAI.
En de Consumentenbond niet meer voor consumenten.
Geenstijl daarentegen is er nog steeds voor de stijllozen.

Nuchternederland | 27-12-21 | 11:17 | 3

men is er vooral voor de boosmakertjes en sneue clicks om zo wat inkomen te genereren. Dankzij Covid en pres Bonkers heeft men het nog aardig kunnen rekken.

AntiZanicz | 27-12-21 | 11:28

@AntiZanicz | 27-12-21 | 11:28: haha, wat knap! Binnen 20 woorden toch het onderwerp weer ombuigen naar Trump.
Wat heeft die man jou ooit aangedaan?

Nuchternederland | 27-12-21 | 11:39

@AntiZanicz | 27-12-21 | 11:28:
-
Zeker. het verdienmodel binnen de Roze Panelen begint inmiddels ook ietwat tragikomische vormen aan te nemen .... maarrrr: hier mag je tenminste nog hardop: 'NEGER' zeggen.

bisbisbis | 27-12-21 | 11:43

Was ik lid of had ik twitter zou ik het doen. Altijd allebei overbodig gevonden.

TheseDays00 | 27-12-21 | 11:15 | 1

Geldt ook voor PVV en FvD.

TheseDays00 | 27-12-21 | 11:16

Je moet wat om aan Halsema's kant van de geschiedenis te komen staan.

Dezenaamhier | 27-12-21 | 11:14 | 1

Niet handhaven, prioriteiten stellen, "heel ingewikkeld" et cetera zijn allemaal synoniemen voor incapabel, geen budget, mismanagement, niks doen, tolereren, de-escaleren enzovoort.
Newspeak anno nu, het nieuwe normaal.

www.telegraaf.nl/nieuws/1354033590/bu...

Is dit nog nieuws? | 27-12-21 | 11:36

FNV is toch een werknemers-organisatie waar de mensen die daar in dienst zijn nog nooit een dag hebben gewerkt?

Als ik de website check van het bestuur en op de voorzitter klik "Na het VWO heeft Tuur Elzinga zijn propedeuse voor Natuur- en sterrenkunde UvA gehaald en is daarna Politicologie gaan studeren aan de UvA. Ook zat hij 9 jaar in de Eerste Kamer voor de SP."

Dat soort mensen dus...

bullent | 27-12-21 | 11:14 | 3

Heeft waarschijnlijk alleen een arbeider gezien in een Anton piek prentenboek.

Zatkniss | 27-12-21 | 11:29

@Zatkniss | 27-12-21 | 11:29:
Van dat Kaag (wie zijn deze mensen?) volk. Weten alles beter dan de mensen op de vloer. En lullen wat ze kunnen, maar daadwerkelijk luisteren of iets doen wat mensen willen zit er niet in...

bullent | 27-12-21 | 11:42

Inderdaad die FNV, morsing, vlassnorretje en linnen tasjes, sokken in de Birkenstocks. Vreselijke lui. En drammen dat ze konden, niet normaal. Humorloos gezaag. En altijd PvdA stemmen. Walgelijk gewoon, die partij van Melkert, van Dam, Kok, Dijsselbloem en Den Uyl.

van Oeffelen | 27-12-21 | 11:14 | 6

@Bigi Bana Boy | 27-12-21 | 11:22: ik denk dat hij dat nog heel graag wil, vandaar zijn haat liefde kwebbelarijtjes. Volgens mij is daar wel behandeling voor mogelijk, hoewel, zo ver gevorderd al. Ik weet het niet.. ".. was sich liebt, das neckt sich" , zei Churchill al.

dathoujetoch | 27-12-21 | 12:30

Nou, de Kerstgedachte heeft stevig postgevat toch? Fijn katteliek, dit uitdragen van de blijde boodschap.

dathoujetoch | 27-12-21 | 12:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat plaatje van de FNV zegt alles. Eén dame die bij de Plus bij de groenten staat, en 1 verkeersregelaar. Voor de rest allemaal kantoorklerken/ambtenaren.

Phantomas | 27-12-21 | 11:13 | 1

En in totaal twee Witte Mannen. Lijkt me procentueel niet helemaal te kloppen.

Leviticus_ | 27-12-21 | 11:48

Vakbonden zijn een archaïsch verschijnsel uit de tijd van de industriële revolutie, vreemd dat een FNV nog zoveel leden heeft.

Heeft zijn taak vervuld, maar is nu redelijk nutteloos geworden, zie ook de decimering van de PvdA.

Wijze uit het Oosten | 27-12-21 | 11:13 | 4

De FNV is anders wat meer een pensioenvakbond geworden ipv een gewone vakbond. Dus op die manier hebben ze nog bestaansrecht. De CNV neemt wat dat betreft meer hun rol over.

Alexander des Burgus | 27-12-21 | 11:24

@Bigi Bana Boy | 27-12-21 | 11:17: geen idee hoeveel grijze cellen je nog werkend hebt... Maar als je een nul uren contract tekent een je bent geen student dan verdien je om uitgebuit te worden. Dat heet darwinisme.

Linke Soep | 27-12-21 | 11:34

Leden zijn voornamelijk 65 Plussers. Altijd lid geweest. En blijven dat uit gewoonte . Dus de vakbond sterft een langzame dood. Net als de kerk, sportclub, politieke partij. Ieder voor zich straks.

Kattie | 27-12-21 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Het is juist Rutte die is veroordeeld wegens het aanzetten tot discriminatie. Ik ben benieuwd of de fnv nog met die leugenaar aan tafel gaat zitten.

BrutusBosch | 27-12-21 | 11:13

Ik zie op die foto heel veel blanken ,drie negers en een hoofddoekdraagster .... waar is de Chinees ?

Koning BongoBongo | 27-12-21 | 11:12 | 3

In de VS gelden Chinezen tegenwoordig als "blank" omdat ze zich schuldig maken aan witte privileges als hoge schoolcijfers, hard werken en lage criminaliteitscijfers.
Dus u kunt elke blanke op de foto als Chinees zien en andersom.

Dandruff | 27-12-21 | 11:17

Ai goed opgemerkt, daar heeft een blanke communicatiedame het verkeerde lijstje afgevinkt.

memanta82 | 27-12-21 | 11:17

geen personen met arbeidsbeperking, geen zichtbare transpersonen. Daar gaan ze, met hun diversiteit en inclusie.

Glasgow Argus | 27-12-21 | 11:19

Dat de pvv zit te klagen dat fnv mensen uitsluit, is dan wel weer dubbel. Beide clubjes voor boomers en daarmee een soort achterhoedegevecht.

StiekemeBunzing | 27-12-21 | 11:12 | 4

@Koning BongoBongo | 27-12-21 | 11:17: Mensen in rijtjeshuizen en flats met lage lonen zien ook wat er in de echte wereld gebeurd. Mensen in villa wijken leven in een cocon en vinden immigratie prima want zij maken het niet mee.

homieguerneville | 27-12-21 | 11:22

Grappig altijd die claim dat PVV mensen uitsluit. Kom eens met bewijs voor die uitspraak?

HA BIER!1! | 27-12-21 | 13:34

@Koning BongoBongo | 27-12-21 | 11:17:
Oja?

JohanF | 27-12-21 | 13:53
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe scoren CDA, VVD in de opzegstatistiek na hun kiezersbedrog ?

vranac | 27-12-21 | 11:12

Wim Kok…
Verder geen toelichting nodig.

Ruimedenker | 27-12-21 | 11:12 | 3

Bingo. Toen wist je hoe laat het was.

goedverstaander | 27-12-21 | 11:16

Wim Kok, een grotere hypocriet en zakkenvuller was er niet.

homieguerneville | 27-12-21 | 11:23

Precies. Idem voor die ietwat gezette tante die nu in het EU-parlement geparachuteerd is, hoe heet ze ook alweer?

langelat | 27-12-21 | 11:45

Werknemers. De kalkoenen die voor het kerstfeest stemmen. Maken zich drukker voor de belangen van de werkgever dan voor die van hun zelf. Want met een telefoon, laptop en auto “van de baas” ben je uiteraard het heertje en dan ga je toch niet bij zo’n “linkse” vakbond? Nee joh, want jij hoort nu ook bij de succesboys. Toch?

Bigi Bana Boy | 27-12-21 | 11:11 | 1

Leg eens uit wat vakbonden aan positiefs bijdragen voor werknemers? Waarom zou iemand nog lid worden?

Harry_Witkamp | 27-12-21 | 11:26

Ik was sinds 2012 lid, maar ik heb het vandaag ook opgezegd.
Idioot linkse fossielenclub die denkt politieke partijen uit te kunnen sluiten. Ik zou zeggen veel succes verder en op naar de nul leden…

Mark zit te Dutten | 27-12-21 | 11:11

De FNV is gewoon onderdeel van de poldersysteem en schuift aan aan tafels waarbij vooral instemmend wordt geknikt. Het belangrijkste is het eigen voortbestaan. De salarissen van de FNV-medewerkers moeten worden betaald en er wordt veel geld gestoken in promotie. De reden waarom de bond ooit is opgericht is van ondergeschikt belang geworden. Daarom keren mensen de bond al jarenlang de rug toe.

goedverstaander | 27-12-21 | 11:10 | 4

@Bigi Bana Boy | 27-12-21 | 11:14: Ik heb u een tijdje niet gezien. Vakantie?

VoltaireJohn | 27-12-21 | 11:19

@Bigi Bana Boy | 27-12-21 | 11:14: Precies. Ze zijn er omdat ze er al waren.....

Koning BongoBongo | 27-12-21 | 11:22
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang ze werkgevers onder druk zetten om verplicht bij te dragen aan de contributie van individuele werknemers zul je veel leden blijven houden. In sommige sectoren is een tegenmacht wel nodig. In veel sectoren is het juist de vakbond die ervoor zorgt dat bedrijven niet kunnen moderniseren. Maar goed, vergeleken met bijvoorbeeld België, waar bedrijven gewoon kapot gemaakt worden door de vakbonden valt het hier nog wel mee.

zws-vl | 27-12-21 | 11:10 | 3

zo werkt het helemaal niet

AntiZanicz | 27-12-21 | 11:31

@AntiZanicz | 27-12-21 | 11:31: ehm, jawel. Ik zat zelf aan tafel toen er vooral eisen werden gesteld die voor de werknemers niet per se goed waren. Voor de vakbond daarentegen…

zws-vl | 27-12-21 | 11:42

Ik mis de Vara(gids) in dit overzicht. Maar ook de ANWB moet oppassen dat ze zich niet teveel als spreekbuis van GroenLinks en het Kabinet gaat positioneren. PostcodeLoterij is een heel enge club die als een derde macht de politiek direct/indirect probeert te sturen (via Urgendaclubjes etc.). Kijk daar had Sander Dekker wat aan kunnen doen.

Phantomas | 27-12-21 | 11:09 | 1

Wie is Sander Dekker?

vranac | 27-12-21 | 11:13

Drie loterijen in het rijtje. Waarom verbaast me dat nou niks?

Ichneumonidae | 27-12-21 | 11:09

FNV, ik wist niet eens dat het nog bestond. Dat was iets waar mijn vader zaliger lid van was.

de Jager59 | 27-12-21 | 11:08 | 2

Was vroeger populair ,maar ik heb al de werkende jaren maar gewoon rechtsbijstand genomen . Vond het toen al een kartelclubje dat niet voor de enkeling opkwam.

Koning BongoBongo | 27-12-21 | 11:24

Lange tijd geen lid geweest tot het FNV een goede zaak deed voor het totale personeel van het bedrijf waar ik werkte. Uit solidariteit (voor wat,hoort wat) toen lid geworden en gebleven tot en met pensionering. Hun politieke standpunten waren al langere tijd niet meer de mijne en daarom het lidmaatschap beeindigd. Jammer, niet meer de club die ze zouden moeten zijn.

GeenStijlCharlie | 27-12-21 | 17:29

Mag toch hopen dat dat is vanwege de kritiek op de PVV, niet vanwege de kritiek op het FvD...

Barend Braakbal | 27-12-21 | 11:08 | 1

Kritiek op de FvD is eigenlijk onnodig. Die partij lost zichzelf wel op .... Thierry is helemaal zichzelf en dat is niet best in het DSM-5 boekje.

Koning BongoBongo | 27-12-21 | 11:26

Goed om te weten dat deze stoo bestaat. Kan ik de volgende keer iemand mee slaan als er weer FNV geleuter komt.
Zelfde geldt trouwens met zowat elke vakbond. De lerarenvakbond heeft de PVV ook al eens uitgesloten, waarna ik sterke antipathieën heb ontwikkelt over het sturen van kinderen naar een openbare school. Bijna Chinese toestanden

Dr.Platypus | 27-12-21 | 11:08

Weer een organisatie gekaapt door linkse identiteitspolitiek.

Forwaards | 27-12-21 | 11:07

Dat heeft de FNV al een paar jaar geleden ook geflikt, de PVV bashen... reden waarom ik na 42 lid te zijn geweest, ze heb opgezegd.

Een FNV hoort zich buiten de politiek te bewegen, wie weet hoeveel PVV (en FvD) kiezers lid zijn (en nu waren) van deze werknemers-organisatie.

Keyboardspeler | 27-12-21 | 11:05

FNV had even niet in de gaten dat de eigen gestaalde kaders (155+) die zich in hun belangen bedreigd voelen inmiddels massaal PVV stemmen.

Godsammekraken | 27-12-21 | 11:05

Het diversiteits gedram en de uitgeholde 'anti-racisme' retoriek begint langzamerhand uit de mode te raken. Het uitsluiten van groepen mensen omdat je geen groepen mensen wilt uitsluiten is natuurlijk ook vrij moeilijk uit te leggen.

Dutchbeaurouge | 27-12-21 | 11:04

Ik ben net lid geworden.

Maar ze waren al langer politiek bezig.
Gingen meedoen aan pro Palestijnse demonstraties.

Wtf heeft de FNV daar nou mee te maken.

Kaas de Vies | 27-12-21 | 11:03 | 4

Nou ja... die zagen hoe handig die jongens waren met stenen en dachten, misschien wat voor onze afdeling Infra en Bouw?

BBRDWR | 27-12-21 | 11:22

onzin,

AntiZanicz | 27-12-21 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

FNV. Dino-club.

_pacman_ | 27-12-21 | 11:03

De stakingskassen van de bonden puilen uit, het geld klotst tegen de plafondplinten. De FNV maakt zich vooralsnog geen zorgen want ze heeft vlees op de botten. Het geeft louter geld uit aan eigen personeel. Ik weet van individuele leden dat ze voor één persoon geen ruk doen, als je met een man of twintig bent willen ze nog wel eens uit hun luie stoel komen.

goedverstaander | 27-12-21 | 11:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen