Drie ministeries pleiten voor vaccinatieplicht
Hey waar werden we nu ineens op gewezen in de duurste krant van Nederland.
Uit een kamerbrief van afgelopen zaterdag blijkt dat drie ministeries, Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Economische Zaken en Klimaat en het ministerie van Financiën, tezamen de Trojka geheten, pleiten voor een actieve vaccinatieplicht af te dwingen per dreiging met financiële ruïnering na verzuim na vaccinatie-oproep (er zijn immers geen andere rechtsmiddelen behalve gevangenisstraf of fysieke dwang). En het klinkt alsof het eigenlijk al besloten is, maar er alleen nog even over de marketing nagedacht moet worden.
"De Trojka pleit voor het maken van scherpere keuzes in het vaccinatiebeleid. Het verhogen van de immuniteit via vaccinatie inclusief boosters blijft de structurele uitweg uit de crisis en is het middel tegen overbelasting van de zorg en ingrijpende vrijheid beperkende maatregelen. Daarom adviseren zij op korte termijn de voor-en nadelen van varianten van vaccinatie-en boosterprikkels en - plichten in kaart brengen. De SME-schade van sluitingen is gigantisch en een lockdown impliceert ook vergaande beperking van vrijheden."
Nou, daar helpen we graag bij. De voordelen zijn dat er straks helemaal niemand meer kan spreken van een "pandemie van de ongevaccineerden". En het nadeel is een filosofisch vacuüm waar Europa niet van zal herstellen omdat het laatste restje eigenheid overboord gezet werd voor een loopneus, en het in die leegte nog veel ontvankelijker wordt voor allerlei dingen die eigenlijk niemand wil maar die er toch komen.
Reaguursels
Inloggen... nee, zeg, wij van WC-eend adviseren de komende jaren toch vooral veel WC eend
Waarom wordt aan de CEO van Pfizer gevraagd of boosterprikken nodig zijn? Tuurlijk zegt die man Ja. Waarom worden uberhaupt onderzoeksresultaten gepubliceerd van onderzoeken naar de effectiviteit van de prikken die door Pfizer zijn uitgevoerd? Zijn er geen onafhankelijke instituten meer?
And this is how democracy dies...
Kotsmisselijk word ik van dit kabinet, de halfgoden van het omt* en de kritiekloze msm**
Toen Zweden de boel openhield en er idd mensen overleden, stond dit op de voorpagina's en werden alle 'nieuwsprogramma's' hiermee gevuld. Nu Zweden zonder vaccinaties / vaccinatiedwang redelijk gewoon doorhobbelt is dit land van de msm radar verdwenen. Wel worden we langzaamaan keurig richting Totale Verplichte Vacinatie Des Volks gedreven, en de msm masseert ons om dit maar normaal te vinden en te accepteren.
'Omdat niet gevaccineerden de IC's bezetten worden operaties uitgesteld!!' huilen omt, Den Haag en MSM; hierbij vooral actief vergetend dat dat de afgelopen 10 jaar ook al zo was rond deze tijd.
"We doen het voor uw Gezondheid!!' is nu kreet. Dus sluiten we sportscholen, parken en pompen we volcontinue angst erin. Angst die uw noodzakelijke immuunsysteem aantast. Eenzaamheid en depressies? Is geen C, dus onbelangrijk. Volksgezondheid is verworden tot 'de afwezigheid van ÉÉN type virus'.
* tekenend voor NL: 'management' heilig verklaren; een engelse term maakt het nog geloofwaardiger.
**Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Links is liev, rechts van de vvd is stom. Herhaal dit mantra 30x daags, 9 dagen per week.
Ken je rechten. De overheid kan helemaal niets verplichten. Op basis van welk artikel? We moeten gewoon weer terug naar de tijd dat je met een verstopte neus een trap onder je reet kreeg als je ziek thuis wilde blijven.
'behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen'
Stopt met denken dat je rechten hebt. Je hebt ze nooit gehad. Nu hebben ze alleen een excuus om je vrijheid af te pakken.
Maximaal 2 mensen op visite maar wel hele vliegtuigen volstampen.....
Daar snapt niemand wat van.
Hoe minder onderlinge contacten, hoe minder verspreiding van het virus:
Schiphol: 100.000 passagiers per dag.
Nederlandse sameneving (max 2 bezoekers per huishouden per dag): minimaal 14 miljoen contacten. Dus: Het risico van vliegen valt in het niet in vergelijking met het totaal van het risico in en om het huis. Conclusie: Als je iets aan de pandemie wil doen, verlaag je het aantal bezoekers per huishouden. Conclusie 2: Als je corona wil oplopen, ga je vliegen via Schiphol.
3 Nederlandse ministeries die pleiten voor het opheffen van het recht op lichamelijke integriteit. De verloedering van wat ooit Nederland was lijkt compleet.
Vaccineren is zogenaamd de enige uitweg. Vertel me dan eens hoe het komt dat de helft van de ziekenhuisbedden door gevaccineerden bezet zijn, en dat we nu toch met zijn allen in lockdown moeten ondanks dat het overgrote deel gevaccineerd is.
Met een vaccinatieplicht worden de problemen tijdelijk wellicht minder, maar zijn ze alles behalve weg.
Waarom zou iemand jou dat vertellen terwijl je het zelf even uit kunt zoeken?
15% zorgt voor 2/3 van de IC opnames.
15% zorgt voor 50% van de verpleeg bedden.
Had nou maar opgelet tijdens de rekenlessen op de basisschool.
Haal nou eerst zelf dat prikje maar, praten we daarna verder over welke maatregelen nog meer handig zijn.
@botbot | 21-12-21 | 19:30: rokers goed voor 80+% van de longkankerpatienten en 25000 doden per jaar.
Nergens voor nodig.
Wat wel nodig is dat de coalitie naar huis gaat. Die zijn klaar, ze veroorzaken alleen meer troep en ellende. Zij zijn het probleem, de veroorzakers van het probleem en de crisis.
Gewogen en te ligt bevonden. Herverkiezingen en opbokken met die muffe, levenloze kliek.
Niemand vertrouwd de maatregelen of het kabinet nog.
Baantjesjagers zijn het, niets meer niets minder. Ik zou me kapot schamen deel uit te gaan maken van Rutte 4. Een dikke onvoldoende zeggen de peilingen. Alweer.
Onze koning is wat mij betreft pas/weer koning als hij weigert het nieuwe ministers en staatssecretarissen te benoemen en te beëdigen onder vermelding: “niet normaal maken wat niet normaal is”.
Moet ik toch gaan emigreren. Dat zijn weer 5 immigranten gezinnen die ik dan niet meer onderhoud met mijn belastingbijdrage aan het Nederlandse collectief.
In elk land waar we heen emigreren zijn we de “buitenlander”, die daar vaak net zo gewaardeerd wordt als hier. Bovendien geef je alle sociale zekerheid op waar je met X keer modaal stevig aan bijgedragen hebt.
@WelDenkend | 21-12-21 | 19:21: Dat geldt slechts voor een oudere leeftijd. Als je die hebt, moet je als expat gaan of gewoon een 'vakantiehuis' betrekken, zodat je altijd terug kunt wanneer je die zorg nodig hebt.
Sinisteries.
Vond de dienstplicht toch een stuk vervelender
Pleit demissionair Hugo nou ervoor om de EU richtlijn te volgen en de coronapas per 1 februari ook in Nederland te laten vervallen als de laatste prik 9 maanden geleden is?
Dat is even een tussen-neus-en-lippen-door feitje...
@Linkse
U doelt op dit? www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ar...
@toetssteen | 21-12-21 | 19:00: Nee, ook in eigen land. Iets in de trend van "ik zie geen reden Europese richtlijnen niet over te nemen in Nederland" was tijdens de interupties van Agema.
@Linkse Zakkenvuller | 21-12-21 | 19:06:
Sorry. Maar wat u zegt, ik zou daar best veel meer over willen weten.
Wie o wie kan hier helderheid in scheppen?
De eerste dagen na een coronabesmetting kan het virus soms al even gemakkelijk worden doorgegeven als nadien. Terwijl sneltests dan nog niet op de besmetting aanslaan, zeggen onderzoekers van de universiteit van het Belgische Leuven. De zelftesten kunnen dus ook de prullenbak in.
Mooi stukje gratis propaganda van De Jonge in het Nederlands Dagblad. En nu zoals het in de krant staat. (En er staat geen Trojka.) Men zou hieruit kunnen concluderen dat deze lockdown alleen maar ingesteld is als opmaat voor vaccinatieplicht.
'De ministeries van Financiën, Economische Zaken en Klimaat en Sociale Zaken en Werkgelegenheid pleiten voor ‘scherpere keuzes in het vaccinatiebeleid’. Dat staat in een brief die demissionair zorgminister Hugo de Jonge zaterdag stuurde aan de Tweede Kamer.
In een gezamenlijke reactie aan deze krant laten de ministeries weten dat ze willen dat ‘op korte termijn de voor- en nadelen in kaart worden gebracht van manieren waarop mensen gestimuleerd of verplicht kunnen worden tot een vaccinatie en booster’.
‘het middel’
Reden hiervoor is dat het verhogen van de immuniteit via vaccinatie ‘de structurele uitweg uit de crisis’ is en ‘het middel tegen overbelasting van de zorg en ingrijpende vrijheidsbeperkende maatregelen’.
Volgens de drie ministeries is de sociaal-maatschappelijke en economische schade ‘gigantisch’. In de brief van minister De Jonge wordt verwezen naar het onderwijs. Blijvende sluiting van het onderwijs vinden de ministeries ‘niet proportioneel’, omdat dat een zware wissel trekt op de mentale gezondheid van jongeren, afstandsonderwijs tot leerachterstanden leidt en ten koste gaat van de productiviteit van werkende ouders.
Ook vinden de ministeries dat de schade van het volledig sluiten van sectoren groot is. Sluiting in de week voor Kerst heeft grote impact op winkeliers en horeca. Zij draaien juist in de laatste weken van het jaar veel omzet.'
Je moet maar durven.
"Deze lockdown is alleen maar ingesteld als opmaat voor vaccinatieplicht". Ik hoop dat dat voor iedereen duidelijk is. Het is kwaadaardig.
@Ramsesz | 21-12-21 | 18:15:
Juist!
@Ramsesz | 21-12-21 | 18:15: Zelfs dat niet. Het is gewoonweg retedom.
(m.a.w.: het is de slimheid van een linker en/of rechterbil).
Ik heb corona zonder ernstige ziekteverschijnselen doorgemaakt. Ik wil geen vaccin. Verplichte vaccinatie zal bij mij slechts lukken door me met geweld in bedwang te houden.
Mee eens, tot het einde !
Zijn wij nou wappies?
Eens!
Dapper hoor, ... respect voor deze vrijheidstrijder...
Precies en gelijk heb je. Baas in eigen lijf. En dat van een met 2 Pfizer shots in de arm gevaccineerde landgenoot. Ik heb het wel gedaan, maar als je niet wil, dan wil je gewoon niet, zo simpel is dat. Ook ik kan besmet raken en dat virus verspreiden, zelfs straks, na de booster die ik ook in mijn arm laat drukken.
Jullie zijn geen wappies, maar jullie willen gewoon geen vaccin.
@johnyl | 21-12-21 | 18:48:
Mee eens, respect!
Ik betwijfel of je nog steeds zo praat als ze al je geld afhandig maken. De toeslagenouders weten hoe goed de overheid dat kan.
En dat alles voor die paar procent van de bevolking. En zodra iedereen geprikt is blijkt het alsnog niet de oplossing te zijn. Maar daar wil men het nu nog absoluut niet over hebben. Corona blijft. We moeten accepteren dat mensen zullen doodgaan. Het is vervelend maar het is niet anders. Het heeft geen zin om andere vrijheden daarvoor onnodig in te perken.
@elco485 | 21-12-21 | 19:03:
De incompetentie is echt stuitend. We bungelen onderaan de lijst vwb aantal geboosterde Nederlanders. Niet omdat de bereidheid zo laag is maar omdat die coalitie idioten van Rutte 4 en het demissionaire kabinet en Rutte 3 niet in staat zijn om tijdig boosters beschikbaar te stellen.
En wat is de oplossing uit deze crisis? Vaccinatieplicht.
Mensen staan notabene in de rij voor een boostershot! Vaccinatieplicht gaat alleen nóg meer ellende veroorzaken.
‘Als je wil weten wat iemands intenties zijn, kijk dan naar de uitkomst van hun acties.’
— Jordan Peterson
Elke 6 maanden een spuitje is geen vaccinatie maar een drugsverslaving. "Structurele uitweg" mijn neus, als je dat roept zonder heel hard naar alternatieven te zoeken vertrouw ik je niet.
Meezoeken. Noemen.
@strawdog | 21-12-21 | 18:03: Ja, gezellig, doen we ondertussen misschien nog een boostertje en een vitamine pilletje. Onderzoekjes naar geneesmiddelen die in het ziekenhuis gedaan zijn nog eens uitvoeren op mensen die nu verteld wordt lekker thuis uit te zieken totdat ze benouwd worden?
Goed idee ook om aan de directeur van een pillenfabriek te gaan vragen of zijn pillen nodig zijn.
Of vragen aan een resguurder of GS nodig is.
@strawdog | 21-12-21 | 18:04: Ja, nee, dat is anders, en vooral essentieel.
Er zijn momenteel 2 wegen naar een zekere imuniteit leiden, namelijk vacineren en genezen. Hiervan is vaccineren een goed hulpmiddel om niet al te ziek te worden. Verder heb je als gezonde min-60 jarige niet veel te vrezen van Covid-19, dus eigenlijk is het krijgen van Covid voor gezonde jonge mensen over het algemeen geen ramp. Misschien zal er volledige groepsimuniteit ontstaan dank zij Omikron.
Er zijn ook alternatieven voor vaccinatie zoals medicatie.
Waarom wordt daar zo weinig op ingezet?
Omdat QR code.
Wat dacht je van vaccineren en dús genezen.
Ik ben ook voor medicatie, probleem is alleen tot nu toe geweest dat je dat snel na de eerste symptomen moet toegediend krijgen, en het bovendien niet de hoge bescherming van een vaccinatie biedt.
Als medicatie wordt erkend, is deze prik niet meer toegestaan.
@Papa Jones | 21-12-21 | 18:00: De medicatie moet binnen 5 tot 10 dagen na infectie worden genomen. Op TV werd eerst gezegd 5, daarna 3, wat niet correct is. Het is 5 tot 10 dagen, dus helemaal niet zo snel.
Verder voorkomt het 70 procent ziekenhuisopnames ( daar was het toch allemaal om te doen? ) en beschermt het na toediening ongeveer 8 maanden tegen herbesmetting.
Meerdere fabrikanten hebben dergelijke pillen ontwikkeld en zullen aankomend jaar breed beschikbaar komen, wat het hele fundament onder de vaccinatieplicht en bijbehorende QR maatschappij kan wegslaan.
We hebben nu al te maken met een zwakkere mutatie van het virus, uitleggen van vaccinatieplicht wordt dan al lastiger, laat staan dat er ook nog medicijnen komen om de zorg te ontlasten, dan kan de EU zijn gedroomde QR maatschappij op de buik schrijven.
@LonelyWanker | 21-12-21 | 18:23: Klopt, maar je hebt het nu over de nieuwste medicatie, en dit zijn de eerste hoopvolle resultaten. Mijn antwoord was waarom er tot nu toe (de afgelopen anderhalf jaar dus) niet is ingezet op medicatie.
Het wordt nog wél een dingetje trouwens dat patiënten daadwerkelijk die medicatie gaan krijgen. Ze zullen zich dan toch moeten laten testen, en zich op tijd bij een arts melden.
Eindelijk een antwoord waar ik achter kan staan!!
@Papa Jones | 21-12-21 | 18:28: Er werd door de grote farmaceuten wel degelijk tegelijkertijd gewerkt aan zowel vaccins als medicijnen.
Ik denk dat ze gekozen hebben voor wat het eerst op grote schaal verkocht kon worden, dat waren de vaccins, en die hebben hen geen windeieren gelegd.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik laat me ook door drie minhysteries nog niet gek maken. F*ck ze.
Hoeveel dan wel? Of houdt u veel van f*cken.?
@strawdog | 21-12-21 | 18:07: Spuit 11. Ik hoor u nog weer als u die mag komen afhalen van de rijksoverheid.
Het plan is dus 2 vaccins per jaar voor de komende jaren, hoor ik de Jonge net zeggen op npo-politiek. Anders geen qr toegangsbewijs. De wappies blijken steeds meer de snappies.
Als twee keer per jaar een prik halen alles is wat nodig is dan ga ik akkoord. Wat is het probleem? De wappies maken van die uitstekend onderzochte vaccinatie een drama. Vaccineren werkt en kan geen kwaad. Hou dan toch op met moeilijk doen.
@Tapioca pudding | 21-12-21 | 17:45:
persoonlijk ken ik al twee mensen voor wie die uitstekend onderzochte vaccins toch niet zo veilig waren.
@Tapioca pudding | 21-12-21 | 17:45: het probleem is dat het aantonen van je "gezondheid" dan definitief een voorwaarde van je vrijheid is geworden. Als je dat niet ziet, dan ben jíj́ het probleem en de wappie.
@lekgoot | 21-12-21 | 17:48: en onpersoonlijk??....
@lekgoot | 21-12-21 | 17:48:
Persoonlijk ken ik heel veel mensen die na hun huwelijk overleden zijn.
Maar hij liegt altijd. Daarnaast is Janssen al max 2 maanden en Pfizer 4 tot 6 maanden algemeen goed is wat voorzichtigere delen vam de wereld.
Lekgoot : u kent ze of kende u ze?
@strawdog | 21-12-21 | 18:09:
haha, ze leven nog. Maar wel met vervelende klachten, neurologisch en immunologisch van aard.
@Tapioca pudding | 21-12-21 | 17:45: Dat moeten die zogenaamde wappies toch gewoon helemaal lekker zelf weten. Ik haal de prik wel, heb al 2 Pfizer in mijn arm gekregen en ga de booster ook halen, maar die niet wil doet het toch gewoon niet.
@lekgoot | 21-12-21 | 17:48: Sterkstaaltjestatistiek
Ik ga proberen om zo genuanceerd mogelijk te zijn, want reacties over oversterfte worden nog al eens verwijderd valt me op. Maar feit is dat de oversterfte hoger is dan vorig jaar. Dat staat gewoon op de site van het CBS. Daarmee wil ik niks dubieus suggereren mbt vaccins. Het enige wat ik wil zeggen is dat dit zo is ondanks 90% vaccinatiegraad! Maw misschien zijn die vaccins niet zo effectief als gehoopt werd, misschien zijn vaccin niet de magische oplossing voor de problemen. Misschien loop je met vaccins altijd achter nieuwe varianten aan. Waarom dan toch onverminderd aansturen op verplichting, op een prikabonnement drie keer per jaar, ook voor jonge gezonde mensen en zelfs kinderen? Ik snap het oprecht niet.
Moeilijk,.. als die vaccins niet werken waarom dan naar verhouding zoveel ongevaccineerden op de IC.
Omdat het het beste werkt. Niet vaccineren lever veel meer overstrekte op. Je kan teleur gesteld zijn over het resultaat maar we hebben in landen een Corona golf voorbij zien komen, toen er nog geen vaccinatie was, waarbij de lijken in zaaltjes gestapeld werden.
@botbot | 21-12-21 | 17:42: Is dat nog steeds zo? Ook gezonde mensen en kinderen?
@Tapioca pudding | 21-12-21 | 17:42: Waar baseer je dat op? Vorig jaar werd er niet gevaccineerd. Als mijn kind (ongevaccineerde en na twee jaar nog nooit positief) jaarlijks drie keer wordt gevaccineerd is dat goed voor wie?
@Root_Of_All_Evil | 21-12-21 | 17:48: Lijkt me niet heel goed voor uw kind in ieder geval.
@Root_Of_All_Evil | 21-12-21 | 17:44:
Even denken,.................... waar was een ziekenhuis ook al weer voor?
Niemand kan mij uitleggen waar de 'extra doden' categorie bij de oversterfte vandaan komt. Anders dan poging tot lollige opmerkingen.
Het bijzondere is dat de motie van Omtzigt unaniem is aangenomen, van links tot rechts. Alleen wil VWS van de Jonge er niets van weten, wat op zijn minst opmerkelijk te noemen is en het wantrouwen alleen nog maar verder aanwakkert.
Tenzij hij de uitkomsten vreest, en het hele idee van vaccinatieplicht op de tocht kan komen te staan.
Bijzonder is het allemaal wel.
Omtzigt wilt een academisch onderzoek naar de oversterfte, aldus de Televaag vandaag.
@sjef-van-iekel | 21-12-21 | 17:58:
1 huisarts kan natuurlijke dood invullen
2 sterfte doordat geen ziekenhuisbed beschikbaar was
@Harrie Nak | 21-12-21 | 18:29: ik lees daar ook dat achteraf de oorzaak duidelijk wordt. In februari lezen we de cijfers van december.
@Tapioca pudding | 21-12-21 | 17:42: Die filmpjes waren heel kort te zien, niet al te duidelijk, en de lijken waren niet zichtbaar. "Lijken" werden gesuggereerd door of lijkzakken met een inhoud, lijkkisten of tafels met iets erop en een laken erover.
Dat leverde toen al vragen op die bleven liggen. De filmpjes zijn niet meer te zien. DAT maakt het geheel uiterst dubieus.
Behalve dat er minimale oversterfte is door verhoogde zelfdoding, niet uitgevoerde ziekenhuisbehandelingen etc. zijn, is in mijn ogen de oversterfte te verklaren door de stress, angst en vereenzaming die de ziekte en alle maatregelen veroorzaakt. Dat is namelijk pas ongezond.
Wat dan aan gaat, moet men als politiek niet het doel voorbij schieten, dat de maatregelen een grotere impact hebben dan de kwaal.
Kijk, ik ben gewoon blij dat ik een vaccinatie kan halen waardoor ik nauwelijks ziek kan worden. Dat er mensen eventueel gedwongen gaan worden vind ik op zich niet leuk, maar omdat ik deze mensen heb leren kennen als eigenwijze klootzakken vind ik het dan toch weer leuk. Ik blijf het opzienbarend vinden dat Antivaxers ieder ander alternatieve behandeling omarmen voor een ziekte die ze ontkennen. Het zou alleen maar fair zijn om coronaontkenners te laten tekenen voor een niet behandelen verklaring bij Corona.
"Antivaxxers" is een onzinterm, bedoeld om mensen tegen elkaar op te zetten. Ga daar toch niet in mee. Er zijn vele verschillende mensen met uiteenlopende redenen. En heb je die mensen waarover je spreekt echt leren kennen? Of vooral op Twitter voorbij zien komen?
Ik ben ook zo blij, dat m'n neus van voren zit en niet opzij.
@Ramsesz | 21-12-21 | 17:42: Ik kom ze tegen in de winkel en ze houden zich aan geen enkele regel. Ik spreek ze aan, waarna ze me bedreigen. Allemaal dezelfde types. Je kan ze ook zien op de demonstraties. Net niet genoeg IQ maar wel een grote mond dat ze het allemaal zo goed weten. Argumenten waar je zo doorheenprikt, waarna ze agressief worden.
Ik teken hem zo, als ik daar dan ook een eeuwigdurende vrijbrief voor kriegeb, cafe’s reizen enz krijg, zonder QR code. Het zou overigens wel eerlijk zijn als ik dan korting krijg op mijn ziektekosten, want ik heb geen zin om mee te betalen aan de ic en vaccinatiekosten (en de logistiek er omheen) lijkt mij een prima deal, u ook?
@Tapioca pudding | 21-12-21 | 17:49: Twitter dus.
Het dedain waarmee je je over je medemensen uitlaat, spreekt boekdelen over je (gebrek aan) karakter. En als je dát niet snapt, dan ben je precies datgene waarvan je anderen beschuldigt.
Doe ik het voor hoor. Ik weiger een prikabonnement af te nemen bij een farmaceut, terwijl mijn zorgpremie daar alleen maar hoger van wordt.
@Tapioca pudding | Dat kan, het zal. Maar eerlijk, uw motief om deze mensen aan te spreken, en de manier waarop, is die opbouwend? Of draagt u vooral bij aan deze tweedeling?
@Ramsesz | 21-12-21 | 17:42: dit soort Gutmenschen hebben vaak niet eens door dat de meeste “antivaxxers” als kind gewoon hun vaccinaties hebben gehad, en hun kinderen ook.
@Ramsesz | 21-12-21 | 18:26:
Op de manier waarop Tapioca Pudding reageert, durf ik wel te beweren dat hij op die manier bijdraagt aan een tweedeling in de maatschappij.
Dit kabinet gaat een record breken. Het record langer formeren dan regeren......
Ik wens nu al het gezicht te zien van die Paternotte zodra hij kan wieberen!!!!
In mijn omgeving heeft nagenoeg iedereen zich laten vaccineren.
De redenen van (bijna) iedereen:
"om van het gezeik af te zijn" ,
"een hapje te kunnen eten",
"op vakantie te kunnen" etc.
Eigenlijk altijd om het eigen belang.
Ik heb daar begrip voor.
Waar ik dan weer géén begrip voor heb is de schijnheiligheid om nu naar ongevaccineerden te roepen "dat je het voor een ander doet" of "om de zorg te ontlasten"
Zo goedkoop en hypocriet vooral
Reguliere opnames op de IC, zegt u dat wat?
@botbot bezuinigingen op de zorg zegt u dat wat?
Dat zegt heel wat over uw omgeving. Blij dat ik een andere heb.
@Gaat het niet dan? | 21-12-21 | 17:26: Botbot stelt alleen vragen. Komt nooit met argumenten die zijn "stellingen" onderbouwen of met argumenten die een alternatieve stelling weerleggen. Botbot is iemand die niet kan debatteren en beargumenteren. Hij kan slechts schelden.
@Gaat het niet dan? | 21-12-21 | 17:26:
Nee , maar u zult mij best kunnen vertellen hoeveel euro de laatste jaren op de bezuinigt is.
@Opblaas_boot | 21-12-21 | 17:40:
Hij is nog even bezig om mijn vraag te beantwoorden.
Ik ben bang dat hem het niet veel beter af zal gaan als u.
Je doet het niet meer voor een ander. Dat was mijn reden om me te laten inenten. Mijn schoonouders zijn boven de 60, mijn schoonmoeder heeft al een tijdje wat klachten, en in tegenstelling tot het overgrote deel van de zolderkamers hier kan ik goed met mijn schoonmoeder overweg. Daarnaast heb ik nog een oma van 89. Dus ik zag er geen bezwaren tegen om me te laten inenten toen er nog genoeg bewijzen waren dat vaccins hielpen om overdraagbaarheid in te dammen. Inmiddels doe ik het nog puur voor mezelf; ik heb twee jaar geleden een huis-, tuin- en keukenvariant van een longontsteking gehad en het duurde maanden eer ik weer de oude was. Dat wil ik niet nog eens of zelfs erger meemaken.
@Smoelensmid | 21-12-21 | 17:58:
Ag ledt u moar up mien spelling dan gor ik wel varder mit zoaken die er toe duun.
Hij zegt op een gegeven moment "we will still do 4 billions dollar". Waar bij neem ik aan bedoelt: 4 billion doses. Neem aan dat ze er meer aan verdienen.
"... omdat de sociaal-maatschappelijke en economische schade van lockdowns ‘gigantisch’ is". Precies wat ik al dacht. Weer een lockdown erdoor rammen, in de hoop dat mensen zelf gaan vragen om "2G", of erger.
Nou ben ik wel benieuwd naar de haalbaarheid en de uitkomsten. Financiële boetes bij mensen die dat niet kunnen of weigeren te betalen. Krijgen we dan weer een grote groep mensen die de financiële afgrond in worden geduwd? Wat zijn daar de kosten later van? Gevangenisstraf dan maar. Gaan al die mensen de bak in voor hoelang en is daar genoeg plek voor? Of gaan ze gedwongen iemand vaccineren met geweld? En dan heb je nog een groep mensen die geen vaccin mogen nemen door allergische reacties of andere medische redenen. Ik ken er nu daar maar een van in de omgeving die naar het ziekenhuis moest voor onderzoek voor de huiduitslag na het vaccin. Maar alsnog....
***En dan heb je nog een groep mensen die geen vaccin mogen nemen door allergische reacties of andere medische redenen***
Die verplichten ze het als experiment het eerste.
Man, man, man.
Werkkampen.
Vacinatieplicht??? Zorg nu eerst maar eens dat de mensen die een prik willen hem ook kunnen krijgen. Stelletje klojo's!! Mijn ouders durven dus gewoon eigenlijk nergens heen op het moment. Totdat ze die booster 2 weken in hun systeem hebben zitten. Nee hoor, we gaan prikken . En weer blinkt het systeem uit in onduidelijkheid, wachttijden en falende IT/infra. Er staan duizenden vrijwilligers klaar om te prikken. Maar er gebeurt gewoon niks. Hoe moeilijk kan dit zijn? Weer een kerst zonder familie. ( wel schoonfamilie... die flikkers durven natuurlijk wel... zucht. ) we boosteren!
Ik ben bereid om de boetes te betalen mits het aan de zorg wordt besteedt maar dat zal wel weer niet.
Aan een culturele sector productie met nadruk op multicultureel en gender fluide mag toch ook wel.......
@Roorda van Eyssinga | 21-12-21 | 17:15:
Die mensen zouden met diverse vaccins moeten worden behandeld, dat geeft kracht.
Die boetes gaan naar de big pharma, i.v.m. gederfde inkomsten.
De kamer hoort niet wat Hugo de Jonge zegt.
Gaat het prikken nu om het beschermen van de ongevaccineerden, die daar voor kiezen. Of gaat het prikken om de strijd tegen het virus.
Volgens Hugo de Jong om het eerste.
En die mensen mogen niet op de IC komen want daar is de zaak niet op orde.
De beargumentatie rammelt aan alle kanten.
Waarschijnlijk omdat het eerlijke verhaal niet wordt verteld.
Waarvoor moeten die slechts 15% ongevaccineerden beschermd worden?
Tegen 85% van de mensen die is gevaccineerd?
Enig idee waarom ze liefst zo weinig corona patiënten op de IC willen hebben? Graag van u het eerlijke verhaal.
@Opblaas_boot | 21-12-21 | 17:14:
Omdat de IC dan nog verder volstromen met die ongevaccineerde zakkenwassers.
@botbot | 21-12-21 | 17:16: Ik ben niet bang om mijn mening te geven, mocht je dat denken. Enne, ik ben altijd eerlijk.
De zorg loopt op haar tandvlees, daarom zo weinig mogelijk mensen in het ziekenhuis en/of op IC. Maar dat de zorg op instorten staat, als dat idd zo is, dan zal het beleid drastisch aangepast moeten worden want we zullen in de toekomst vaker "overvallen" worden door virussen die ons in de problemen gaan brengen. Ik weet het, daar heeft de zorg nu niets aan maar het is ook geen reden om mij te dwingen een prik te nemen, die ik niet wil.
Ik ben niet tegen maatregelen.
Wil je écht de strijd aan willen gaan met corona dan is er één maatregel die er toe doet: 1G, testen voor toegang voor iedereen, ook voor geprikten want je blijft gewoon besmettelijk.
@botbot | 21-12-21 | 17:18: Nou neem ik de moeite om je serieus te beantwoorden en jij beantwoordt de vraag voor mij én je begint te schelden. Dat heb ik liever niet in de reacties op mijn tegels. Schelden die je maar in je eigen tegels. Scheldt ik jou uit? Nee! Schelden is het gebrek aan argumenten.
@Opblaas_boot | 21-12-21 | 17:30:
U kunt het eerlijke verhaal niet geven dat staat als een paal boven water.
U krijgt een eerlijk antwoord terug dat het tegen uw borst stuit is te verwachten omdat u gewend bent om met een stroperige leugen gelijk te krijgen.
@botbot | 21-12-21 | 17:48: Vreemd antwoord. Vooral de laatste alinea.
Prettige avond.
@Opblaas_boot | 21-12-21 | 17:14: De situatie is veranderd. Zou Hugo ook weten dat de werking van vaccineren afneemt? Dus vaccineren is toch écht bedoeld in een strijd tegen het virus.
@Opblaas_boot | 21-12-21 | 17:59:
Nou, nou, nou weglopen als u met de neus op de feiten gedrukt wordt.
@Opblaas_boot | 21-12-21 | 17:27:
Als je kort voor een test besmet bent dan kan de test een negatief resultaat geven en kan je s'avonds lekker feesten en toch al anderen besmetten. Een paar dagen later betekent de test niets meer.
Alleen goed gevaccineerden geven een goede, maar geen absolute, bescherming bij situaties waar veel mensen samen zijn. Dit vanwege het simpele feit dat een gevaccineerde een veel kleinere kans heeft besmet te raken en , als hij toch besmet raakt, minder besmettelijk is.
@botbot | 21-12-21 | 18:09: Ik loop niet weg. Wees maar niet bang. U vindt mij weer wanneer ik het de moeite waard vind. U heeft mij niet met de neus op de feiten gedrukt, de feiten zie ik zelf ook wel. Volle ICs enzo. U bent inhoudelijk zwak en uw reacties zijn als een plaat die blijft hangen.
@neolib | 21-12-21 | 18:23: Dat is allemaal waar, ontken ik ook nergens. En diegene die zich wil laten vaccineren moet dat vooral doen. Ik wil geen mRNA vaccin. Als er een alternatief komt, als een klassiek vaccin, heb ik geen moeite om mij te vaccineren. Ik ben niet tegen vaccinatie. Ik wil dit, specifieke vaccin niet hebben.
@neolib | 21-12-21 | 18:23: Maar dan nog zal ik nooit mijn medewerking verlenen aan een QR samenleving.
@Opblaas_boot | 21-12-21 | 18:24:
Prachtig ik vraag iemand hoeveel er dan bezuinigd is waarvan ik weet dat hij dat niet geven kan omdat er juist miljarden bij gegaan zijn.
En dat komt u er even tussen door roepen dat ik enkel maar vragen stel en nooit geen antwoorden geef.
Dat kan men beter niet doen dan is men bij mij gelijk verkeerd aangesloten.
Eigenlijk wil ik aan de gehele corona waanzin geen computer-bit meer wijden, maar vooruit. Omicron patiënt hier. Zaterdag positief getest met een zelftest omdat ik die middag naar een oudere dame zou gaan die in een risicogroep zit. Ik had een onverklaarbare spierpijn die een vrijdagavond kwam opzetten en dat terwijl ik op dit moment vanwege mijn schouderoperatie in het geheel niet mag sporten. Ik kom sinds die operatie in september letterlijk nèrgens omdat ik ook nog niet mag fietsen. Ik kom dus enkel 1x p/w bij de fysio. En daar kreeg ik hem dus mee naar huis. Alles wordt daar voor en na de behandeling netjes gekuist, we lopen allemaal braaf met de bekpamper voor etc.. Helaas laat de ventilatie er, net zoals bijna overal in Nederland zwaar te wensen over en voilà. Dat men dààr eens serieus werk van gaat maken.
Ja, ik ben inderdaad ongevaccineerd, en nee ik heb sinds het begin van de pandemie nog geen minuut druk op de Zorg gelegd en dat gebeurt nu ook niet. Zelfs de huisarts hoeft niet langs te komen. Het is voor mij niet veel meer dan een snotpinnetje en een kuchje. Een zaterdag had ik inderdaad de spierpijn die bij de nieuwe variant hoort en een zondag was die alweer weg. Ik voel me verder niet veel anders dan gewoonlijk en zit netjes in thuis-quarantaine. Na mijn genezing heb ik de beste bescherming die je je wensen kunt, mijn eigen immuunsysteem dat van de vorige keer corona (helemaal aan het begin van de pandemie) al niet onder indruk was. En ook deze versie wordt op dit moment weer netjes buiten de deur gezet door datzelfde systeem. Waarom zou ik me dan moeten laten injecteren met een vaccin dat voor deze variant niet of nauwelijks werkt?
Verder hoop ik dat iedereen begrijpt dat, wanneer deze horde eenmaal genomen is, je straks aan een levenslang verplicht(!) vaccin "abonnement" vast zit om nog een redelijk normaal leven te kunnen leiden. En de mogelijke bijwerkingen van een dergelijk onzalig idee? Wat zijn de mogelijke gevolgen wanneer we een op nieuwe technieken gebaseerd vaccin over langere tijd gaan stapelen? Heeft men daar al eens serieus bij stil gestaan? En wie is er dan aansprakelijk indien die bijwerkingen inderdaad al dan niet op grote schaal gaan optreden? Mensen die dit plan helemaal jommes! vinden, moeten nog maar eens goed bij zichzelf te rade gaan. Is dit werkelijk hoe u de rest uw leven wil slijten? Geketend aan periodieke verplichte injecties om een enigszins normaal leven te mogen leiden?!?
En dat alles omdat we hier een volstrekt, maar dan ook echt volstrekt incapabel politiek kader hebben zitten dat twee jaar lang fout op faal op blunder heeft gestapeld. En het ergste? Dat men bij de nieuwe kabinetsplannen nòg meer op de toch al compleet geruïneerde Zorg wil bezuinigen. Laat men éérst maar eens werk gaan maken van fatsoenlijke ventilatie overal. Men heeft twee jaar de tijd gehad om tenminste één Covid specifieke kliniek op te zetten in één van de vijf leegstaande ziekenhuizen. De vele tienduizenden ontslagen zorgmedewerkers hadden alláng benaderd moeten zijn met de vraag wat er precies nodig is om ze terug naar de Zorg te halen. In plaats daarvan smijten we met miljarden richting onzalige klimaatwaanzin, een Rembrandt en kan ook de geldezel richting bodemloze put EU maar niet ophouden met geld verschaffen. Dat geld had men elders veel beter kunnen inzetten. De niet aflatende stroom verrijkiërs die hier wekelijks binnen komt dobberen heeft over het algemeen precies nul vaccinaties en blijkt na testen vaak ook nog Covid positief te zijn. Je zou toch denken dat er bij een pandemie dan spijkers met koppen geslagen zouden worden. Maar helaas blijkt ook op dit onderwerp de totale incompetentie hoogtij te vieren. Geloofwaardiger wordt het er allemaal niet door.
Als ik gelovig zou zijn was Amen mijn antwoord.
Uw stuk prozo scheelt mij weer een stuk werk! Dank, en uiteraard volledig eens.
Niets aan toe te voegen. Top stuk!
Ook zonder geloof.. Amen!! Twee jaren de tijd en helemaal niks presteren ...
@Snelheidsduivel | 21-12-21 | 17:28: Dit, Snelheidsduivel. Heb t al vaker gepost. In de politiek gebeurt niets per ongeluk of toevallig. Alles is beleid. En het beleid is inderdaad destructief. Zelfs nu bekend is dat Omicron zich niet veel aantrekt van 'de prik', en dus ook niet van de booster die gebaseerd is op diezelfde prik, predikt men luider en luider om vaccinatieplicht. Da's niet raar, want dat is, zoals ik het zie, altijd het doel geweest.
@NerdAlert | 21-12-21 | 17:36: Exact!
Het is dat het een aardig lange tekst is, anders had ik hem op een tegel geprint en in de wc opgehangen als tegelwijsheid. Amen!
@NerdAlert | 21-12-21 | 17:36: Maar steeds meer mensen krijgen hun vieze spelletjes door. Er is nu zoveel bewijs dat dit allemaal met opzet is. 2022 wordt het jaar van de ommekeer. Ik kijk er al naar uit.
U heeft het door.
Tot aan 'In plaats daarvan smijten we met miljarden...' volledig mee eens! Als mede ongevaccineerde covid overlever zie ik het nut van een vaccin voor mijzelf niet in. Ik zelf goed beschermd door goedwerkend immuunsysteem, een ander 'goed?' beschermd doormiddel van vaccin. Iedereen (niet?) blij. End of story.
Het hele beleid van dit kabinet ligt toch al van tevoren vast in een in beton gegoten regeerakkoord? En van het volgende ook, kan ik alvast verklappen. De enige reden dat alle rampen niet tegelijk worden ingevoerd is inderdaad: "Hoe marketen we dit? Hoe brengen we dit aan de man?"
Tjonge zo erg was mijn tegel toch niet? Of is emigreren ook al taboe?
Is er nog een land waar ze wel normaal doen?
Hahahahahaha
Hoe staat het met m'n eiland?
verbazend wel.. dat allerlei nationale rechten en regels + rechten van de mens er bij wordt gesleept als een 'vluchteling' binnen komt vallen en van alles moet hebben en het huis afwijst dat ze krijgen, maar dat dit totaal ontbreekt in de discussie over het verplicht stellen van een experimenteel middel...
En wanneer ik die prikken niet mag momenteel i.v.m. andere medicatie, hoe kom ik dan aan mijn QR-code bij verplichting? Of wordt ik dan beboet ofwel later opgepakt? En krijg ik dan zoutloze maaltijden en revalidatie in een gevangenis? Vraag me echt af hoe ze dit gaan realiseren.
Eerst beboet en later opgepakt, het systeem is niet ingericht op jouw soort.
@De_fluitlokker | 21-12-21 | 21:23: Sorry, misschien is mijn grap te hard, ik hoop niet dat het gebeurt. Als het wel gebeurt nemen we maatregelen
@De_fluitlokker | 21-12-21 | 21:27:
Soort
De overheid gaat onderzoeken of ze burgers kunnen gaan afpersen.
Mooie kerstgedachte.
Zeker, het masker is af. De mensen zien dat de eerste vaccinatierondes een gelimiteerd succes zijn, dus verplicht je het. Resistance will be futile.
Precies gelijk de Rutte-indoctrinatie! Wat zal hij straks in zijn nopjes zijn, zo alleen met zijn arme moedertje, straks aan de Kerstmaaltijd!
Ebenezer Rutte, A Horror Christmas Carol.
Financieen ziet waarschijnlijk de put in de bodemloze put van de belastinginkomsten. Die moet gevuld worden en als we toch geen gevangenis (of ziekenhuis) meer hebben, dan beboet je het volk gewoon de schuldsanering in.
Sociale zaken en Financiën, kennen we die niet van die clusterfuck omtrent toeslagen? Zou niet teveel waarde hechten aan aanbevelingen uit die hoek.
Wil net zeggen, dat zijn juist de takken die zich even helemaal niet met dit soort zaken bezit zouden moeten houden!
Stel, je bent dé systeembeheerder van een accountantskantoor...
Ben ik nu de enige die vindt dat de groep "kwetsbaren" een plaag lijkt te worden?
Het wordt tijd voor een nieuw woord, weinigen trappen er nog in ... " hulpbehoevenden"?
De meesten krijgen gewoon elke maand hun pensioen/AOW/WAO (doorhalen wat niet van toepassing is) gestort. Dus, wie is er nu het kwetsbaarst is. U of zij?
@Gezonde_Roker | 21-12-21 | 16:41: Je verwart kwetsbaren met "kwetsbaren".
Kan de beste overkomen.
@funda | 21-12-21 | 16:47: Iedereen kwetsbaar. Pornhub van de bovenonsgestelden.
Zeker niet.
En ik herhaal maar trouw met dank aan Koot en Bie:
www.youtube.com/watch?v=Le66uQRP8IA
Geen mededogen voor de "kwetsbaren" (lees: ouderen op de IC).
Heerlijk weer die transparantie... dit geintje is gewoon bij elkaar gekonkeld in een ministerraad zodat niet de Jonge weer met iets aan komt kakken, maar dat het nu lijkt alsof het 'breed gedragen wordt'. De Jonge kan dan dalijk roepen 'was ik niet!'. En wedden dat Grapperhaus er ook een vinger bij in de pap heeft gehad om eea even te formuleren zoals bij het sensibiliseren van bepaalde kamerleden?
Maar, stel je voor dat omicron de uitweg uit deze crisis zal blijken (en steeds meer tekenen wijzen daarop), en boosters en vaccinatiepassen worden daarmee overbodig, kortom, het hele circus kan afgeschaft worden. Laten ‘ze’ dat dan zonder slag of stoot gebeuren? Als ik bovenstaande zo bekijk zijn de belangen te groot geworden en zijn politici, in al hun naïviteit, verworden tot niets meer dan muppets voor deze machtige farmaceuten.
Wie kan deze gijzeling dan beëindigen?
Wij, door de muppetshow weg te stemmen bij de eerst volgende gelegenheid.
Wijzelf, door alle 'smart'phone controle consequent te weigeren.
@dumbfarmer | 21-12-21 | 16:34: Je kan de muppetshow wel wegstemmen echter blijven de muppetmasters nog steeds actief.
Zou kunnen, vanuit evolutionair oogpunt zijn virussen er niet bij gebaat dat de gastheer dood gaat of in isolatie moet. Als je puur vanuit die optiek kijkt zou je verwachten dat de mortaliteit omlaag gaat en de snelheid waarmee het verspreid omhoog gaat. Tot nu toe lijkt omicron dat een beetje te doen.
Uiteraard zijn er veel meer factoren die meespelen, het is allemaal niet zo simpel...
@Ing. eslapen | 21-12-21 | 16:37: hangt er van af.. als ze zichzelf dalijk in de voeten schieten door die kiesdrempel in te voeren, dan zijn we volgens de laatste cijfers CDA al kwijt.. de rest is een kwestie van tijd dan!
@funda | 21-12-21 | 16:36: juistem
Virussen worden in laboratoria gecreëerd of geboosterd, gain of function (winnen van functionaliteit) t.b.v. biologische oorlogsvoering. Wij zouden nooit aan biologische oorlogsvoering doen, want wij zijn zeer moreel verheden. Nee, de anderen doen dat, bv China. En omdat de anderen dat doen moeten wij het onderzoek doen, om antistoffen te ontwikkelen.
En er kan natuurlijk een virus ontsnappen of een terroristische organisatie brengt het moedwillig in circulatie. Dat kunt u dan in het persbericht lezen.
Het heeft tot nu toe goed geholpen in ieder geval die vaccins... Deze piek was bijna twee keer zo hoog als de vorige piek, maar dat zijn natuurlijk statistische details.
Uiteraard is er een verschil in ziekenhuis opnamen te merken, bij de piek van vorig jaar moest de zorg op slot met minder besmettingen.
Het lijkt bijna of je ergens verstand van hebt.
In Zuid-Afrika zijn de ziekenhuizen al bijna leeg. Gisteren zelf gezien. Op Twitter.
Waar haal je de onzin vandaan, je reinste stierenpoep.
De mensen met geld en macht zijn de eersten die de vaccinaties halen.
Klopt wel. Ik ben zo’n hoogopgeleide die geen mRNA vaccin wil. En zeker niet voor mijn kinderen. Tegen de traditionele vaccins die onderweg zijn heb ik op zich geen bezwaren, maar wel tegen de drang en dwang die er achter zit.
Overigens heb ik zelf al een (met een ggd- test bevestigde) besmetting met milde klachten doorgemaakt en nu, bijna een jaar later nog steeds geen long covid. Kan dus best.
@Vandeanderekant | 21-12-21 | 16:34: Jij beweert dat, dus 'het klopt'.
Ik lach even om deze hoogopgeleide observatie.
In mijn omgeving veel hoogopgeleiden (vooral bètavakken) die zich wel met prik een en twee hebben laten inspuiten maar nu de derde prik aan zich voorbij laten gaan.
Misschien is in uw ogen de vuilnisman ook hoog opgeleid.
@funda | 21-12-21 | 16:33: Zout oplossing bedoel je. Of denk je dat hugo al 5 keer een echte prik heeft gehad?
@lekgoot | 21-12-21 | 16:39:
Dat is slim van ze heel erg slim.
Nou dan rest 1 ding. Actief verzet. Van het soort waar die betaalde wappies van extinction rebellion rode wangetjes en traantjes in de ogen krijgen.
Men wordt daar in dat godvergeten Den Haag met de dag gekker!
De vaccins werken onvoldoende dus we moeten het verplicht stellen. Welke gekken verzinnen dit?
Precies dat begrijp ik ook niet.
youtu.be/rAaL1pO3qAw
drs P - Dodenrit
Schokkende voorvallen!
Koning terechtgesteld
Schip van Van Speyk ontploft
Post bezorgt oor
Verder het bloedige
Haarlemmerstraatoproer
(Moet nog gebeuren –
Bereid u maar voor)
Twee halfom en een tartaar.
De ongevaccineerden zijn de nieuwe ongevaccineerden. En de gevaccineerden zijn de nieuwe gevaccineerden. There, I said it!
De trojka, daar komt niets goeds van. Dan haal je het allemaal net niet.
Omsk is inderdaad een mooie stad.
Is hier ook een abattoir?
Een trojka is geen prikslee.
@Mr_Natural | 21-12-21 | 16:20: Kijk! Daar loopt een adelaar.
Als die vaccins gewoon zouden werken, dan was een plicht onnodig.
Er komen nu medicijnen, maar daar wil men ook niks van weten.
Spuiten zetten, voor de rest van je leven, dat is de oplossing.
En om dat allemaal te controleren is er vanzelfsprekend een QR maatschappij nodig.
Walgelijke politiek spelletjes.
QR-maatschappij staat los van je gezondheid, trap er niet in.
@funda | 21-12-21 | 16:19: Het gaat inderdaad niet om gezondheid, dat heb je goed gezien.
Als autogordels zouden werken, dan was een plicht onnodig?
@LonelyWanker | 21-12-21 | 16:21: De QR-maatschappij staat daar geheel los van, dus het is beter het niet eens te verbinden in de panelen.
@funda | 21-12-21 | 16:30:
Triest dat je dit nog steeds los van elkaar kan zien.
QR overal in Europa is het doel, corona het middel.
Daarom wil men ook een plicht, iedereen zal er aan moeten geloven.
Daarom wil men niks weten van medicijnen.
Daarom wordt er nu haast gemaakt, want o wee als omicron minder erg is.
Overal zal men nu vol op het angstorgel moeten gaan om vaccinatieplicht plausibel te doen lijken, anders gelooft straks niemand het meer.
@42 | 21-12-21 | 16:30: de vraag is: wat is überhaupt nodig? Dat wat u nodig vindt, hoeft een ander niet nodig te vinden. Dat is vrijheid.
@LonelyWanker | 21-12-21 | 16:48: Het staat volledig los van elkaar.
Had ook met een papieren boekje geregeld kunnen worden.
@funda | 21-12-21 | 16:30: U bent hilarisch en weet dat zelf niet....
@swuinm71 | 21-12-21 | 17:29: Ik weet dat wel, maar voel me daarmee niet meteen ver boven u verheven.
Joh de EU heeft al verzonnen dat je 9 maanden een booster mag halen anders mag u de grens niet over.
Mooi, als we toch gaan controleren kunnen we die bende afschaffen.
Is dit de zoveelste op niets slaande ww2 vergelijking?
Ik heb hier geen zinnig antwoord op dus ik call: holocaustvergelijking!
Óf totale vaccinatie óf
(omdat de hele economie op apegape ligt) géén wintersport, vakanties, "shoppen" autootjes, en hebbedingetjes meer. Wel voedselbonnen.
Voordeel, géén asielzoekers meer.
Maar wel rijlessen.
Willt Irh den totalen impf?!
@ikworstelengadouchen | 21-12-21 | 16:29: Blitz Impf!
Even de gevangeniscapaciteit testen?
Vaccineren alleen is niet voldoende gebleken, gaat ook nooit voldoende zijn volgens alle experts inclusief de vaccin bouwers zelf, dus gaan we iedereen verplicht vaccineren in de verwachting dat dat dan voldoende zal zijn. Right.
Hoe dan ook; ik ben 3x gevaccineerd, niet omdat ik het wíl, maar omdat het móet. En dat voelt ronduit KLOTE. Het moet, omdat er voor mijn situatie dwingende, kunstmatige redenen worden gecreëerd door de diverse overheden hier en in het buitenland. Het voelt kut omdat je jezelf zit te hoereren onder dwang. Iets in je laat douwen wat je niet wilt, maar wat iemand anders je dwingt om te slikken.
Want anders.
Ik denk dat als je mensen massaal dwingt om zich te laten vaccineren, dat dat misschien wel gaat lukken, maar dat het viezige misbruikte gevoel nooit meer weg zal gaan bij velen en het laat zich niet voorspellen wat de lange termijn gevolgen van zo'n groepsgevoel kunnen gaan worden.
Als je je dan zorgen maakt om negatieve sentimenten richting de overheid, dan vrees ik dat men dan in Den Haag op steeds minder maatschappelijke medewerking kan gaan rekenen, op steeds groeiende tegenstand en dat er steeds meer onder overheidsdreiging afgedwongen zal moeten worden.
Het is geen goede manier om dit op te lossen. Begrijpelijk dat men ernaar grijpt, maar het gaat helaas ook niet dé oplossing worden.
Hoezo moet je? Ik ben ongevaccineerd. Blijft voorlopig ook zo.
Dat vieze gevoel blijft levenslang, net zoals bij slachtoffers van misbruik. Beter om strijdend ten onder te gaan.
De enige manier om snel en Swift uit deze pandemie te kunnen komen is alle maatregelen afschaffen en de boel weer open te gooien.
Ja, maar jij wilt mooi naar "wintersport"?
@Dutchbeaurouge | 21-12-21 | 16:10:
Kunstmatige redenen, dat begrijp ik niet.
@meneer Q | 21-12-21 | 16:13: ik vermoed dat Dutchbeaurouge gewoon internationaal werkt voor z'n geld?
Verschil is, als ze me financieel uitkleden wat heb ik nog te verliezen? Niks toch? Gevaarlijke voedingsbodem….
Om bepaalde Europese landen in te komen moet je als dubbelgevaccineerde nog altijd een PCR-test doen. Als je een herstelbewijs hebt, hoeft dat niet; de komende zes maanden niet, wat betekent dat een doorgemaakte covid dus een jaar lang beter beschermt dan welk vaccin plus boosters dan ook. Laat de wetenschap nog maar even doorknobbelen voor we burgerrechten en vrijheden overboord gooien. Maar iets zegt me dat sommige mensen oprecht hopen dat die Omicron níet uitgaat als een nachtkaars. Omdat repressie gewoon lekker smaakt.
Griep zorgt jaarlijks voor zo'n 290.000 tot 650.000 doden per jaar wereldwijd (WHO)
Covid-19 zat ver over de 4 miljoen in 2020.
Het is geen "griepje".
@42 | 21-12-21 | 16:05:
toch grappig hoe al die nono's die het steeds over een 'griepje' hebben zo bang zijn voor een prikje.
ik ga straks mijn booster halen hoor .
@42 | 21-12-21 | 16:05: Het is idd geen griepje, maar we moeten de dingen wel in het juiste perceptief blijven zien. Per jaar bijvoorbeeld wereldwijd 7 miljoen overlijdens aan de gevolgen van roken, waarvan 18K in Nederland. Verder zorgt roken voor 9,6% van de ziektelast.
Als je een land zomaar op slot kan gooien, dan is roken verbieden doodsimpel.
@42 | 21-12-21 | 16:05: De registratie is niet helemaal correct. Stel je sterft aan kanker maar je hebt toevallig óók Corona, ga je de boeken in als coronadode.
Dus deze cijfers zeggen niet zo veel.
"een lockdown impliceert ook vergaande beperking van vrijheden"
Het woord 'gezondheid' kan ik nergens vinden. Klinkt bij mij als een ordinaire gijzeling met vaccinatie als losgeld.
De keuze is simpel. Verplicht vaccineren of gewoon een flinke oversterfte accepteren omdat uitbreiding IC niet op korte termijn lukt. Lig je te happen naar adem en is er geen plaats dan gewoon met morfine naar (verpleeg)huis. Reguliere zorg gewoon door laten gaan. Maar zie je het al voor je? Mensen sterven op de gang in een ziekenhuis bij gebrek aan zuurstof. Dan breekt de pleuris uit. Dus dat is geen echte optie want de regering moet voor zijn burgers zorgen. En artsen moeten mensen met accute problemen voorrang geven. Iemand met een tumor of hartfalen of aneurisma is niet accuut. Dan is alleen verplichte vaccinatie nog een weg uit de crisis. Met een boete die inkomensafhankelijk is zodat ook Doutzen en andere steenrijke wappies het voelen.
Pas maar op dat je er niet verslaafd aan wordt, straks sta je nog in een tippelzone te bedelen voor een booster.
Die flinke oversterfte is er al. Pieter heeft de regering dringend verzocht daar even in te duiken. Afhankelijk van de hoeveelheid aluminiumfolie variëren de vermoedens naar de oorzaak van uitgestelde zorg tot vaccinatiegenocide.
Triagetenten voor de ziekehuizen volpompen met zuurstof voor de ongevaccineerden lijkt me de beste oplossing - iedereen blij.
“omdat uitbreiding IC niet op korte termijn lukt.“ dat zijn we nu al twee jaar aan het zeggen. Stel dat we twee jaar geleden waren begonnen. Jeetje.
Ik stem voor oversterfte. Lost meerdere problemen op.
Hugo en Mark hebben beiden beloofd dat er geen vaccinatieplicht zou komen in dit land (“dat past niet bij Nederland”). Beide heren hebben inmiddels laten zien door consequent beleid, doortastend leiderschap en vasthouden aan je principes dat je ze blind kunt vertrouwen op hun woord…
En de schaapjes stemden…. Juist! Één van de kartel partijen.
U doet uw naam wel eer aan.
Wantrouwen is het vertrouwen wat ze van mij krijgen. Je kunt inderdaad blind vertrouwen op hun woord. Het zijn mensen, zoals jij en ik. Maar op de één of andere manier zijn ze in de ontstane ambtelijke sociaalgedragsmatige constellatie, een lege betekenis gaan krijgen, de huid van een vervellende gifkikker lijkt er op. De betrokken ambtenaren, die dit besloten, ik kan het niet bewijzen, zullen waarschijnlijk eveneens zo gevormd zijn. Een soort van kaalheid uitstralend, zoals koude besluiters vinden dit met drogredenen en domheid te moeten doen. Er zit geen enkele ratio achter (desbetreffende wetenschappen (bijv. economie en bedrijfskunde) kennen dan ook geen tot nauwelijks exacte bewijskracht als grondslag voor hun besluiten. Dit is ook vaak vastgelegd: besluiten vinden vooral plaats op basis van eigen indrukken (want er is niets anders). Karakterologie bepaalt het besluit. Mooi zo. De Staat lanceert zichzelf verder van het doel van de Staat. Welkom, oude kaalheid in ons leven.
He maar dat waren de vorige ministers he. Eerst maar een kijken wie het nu gaat doen. Misschien denken ze er wel heel anders over.
Vertrouwen in de overheid is nog nooit zo laag geweest... dus dit er ff doorheen duwen zal ze echt niks uitmaken.... en Hugo is toch alleen maar tijdens kritiek met zijn telefoon hayday oid aan het spelen, dus die weet helemaal niet dat er kritiek op zijn beleid is.
Helaas zal het overgrote deel van de bevolking dit verwelkomen als alternatief op de lockdown. Deze lockdown is niets anders dan het creëren van draagkracht voor een algehele plicht.
Zo doorzichtig, en minstens zo jammer. De domheid is stuitend.
Precies dit dus.
Domheid als in "zo gaat het ze wel lukken"?
Verslaafd aan drama en repressie, dat zijn er velen in dit ingekakte landje. Iets zegt me dat de teleurstelling zelfs groot zal zijn als die Omicron niet levert wat de alarmistische media beloofd hebben.
Top wijf maar a.u.b. geen parlementaire commissie om deze pandemie aan te pakken! De politiek kan dit niet want er zitten daar allemaal losers die een baantje hebben gekregen op basis van hun partij lidmaatschap en niet omdat ze competent zijn. Denk dat Hugo daar het beste bewijs van is.......
Tegel op verkeerde plaats. Topwijf = Fleur Agema
Heel eng dit. Een overheid die prikken wil verplichten. Waar gaat dit eindigen? Straks ook verplichte euthanasieprikjes? We gaan natuurlijk geen vergelijkingen maken.
Nooit neem ik een spuit. ook al maken ze boete een miljoen.
Voordat de haan kraait.....
Ik hoop dat ik de kracht krijg.
Ik emigreer, de tering voor dat beperkt werkende experimentele “vaccin”.
Wel de DKTP prik gehad neem ik aan? En zou je die ook onthouden aan eventuele kinderen? En indien naar Afrika wel de verplichte inenting tegen tropische ziekte?
@Toede_Le_Dokie | 21-12-21 | 16:04:
Succes. Ik vrees dat op den duur de landen waar geen vaccinatieplicht geldt in rap tempo in aantal af gaan nemen.
Appels en peren zijn in de bonus deze week?
@bitterpete | 21-12-21 | 16:06: DKT zijn bacteriën en P muteert niet. Wel even bij de les blijven.
@xlanoxe | 21-12-21 | 16:12:
Knollen en citroenen.
@Gezonde_Roker | 21-12-21 | 16:19: Poliovirus, malaria?
@bitterpete | 21-12-21 | 17:07: malaria is een parasiet geen virus of bacterie..
@VolleBak | 21-12-21 | 17:16: Oké, al doet mijn handschrift anders vermoeden, ik ben geen arts. Maar, polio dan vroeg hij inmiddels een beetje wanhopig. Dat was ernstig toentertijd nogal eens dodelijk. Al de mensen die nu resoluut wijsgeren hebben die spuit wel gehad.
@bitterpete | 21-12-21 | 17:25: Je kunt ook gewoon zeggen dat je ziekten niet vergeleek, maar de reacties op vaccineringen ertegen.
Iedereen zag dat toch al.
@funda | 21-12-21 | 17:30: Ja dat bedacht ik later ook al.
Mensen die ziek zijn nemen antibiotica, prednison, chemo. En nu is er ineens enorme weerstand. Wat niet wegneemt dat kritisch zijn altijd goed is.
Ik denk dat het vaccinplicht er komt. Mét 3/4/5g.
Op je frietje vanavond?
Van wie tegen wie. Een handvol hooligans tegen de ME?
@YoMoms | 21-12-21 | 15:55: postcodes zijn bekend, andersom ook. Het mag niet zover komen.
@YoMoms | 21-12-21 | 15:55: Ik zou je op een briefje kunnen geven dat de vaccinatiegraad bij onze hermandad nog maar net onder de 40% ligt, maar dat doe ik niet want dat bederft de verassing.
@Sinterbikske | 21-12-21 | 16:00: Jouw IP adres ook. Opruien is strafbaar.
Typisch Mark, eerst een groot lulverhaal om maar geen antwoord te geven op de vraag van Fleur.
Daarbij geholpen door Vera Partijkartel.
@dathoujetoch | 21-12-21 | 15:54: Die haar functie hier aan hem te danken heeft.
En ineens ben je een deel van je vrijheid kwijt na steeds kleine stapjes.
2 jaar geleden werden de wappies nog voor gek verklaard, zelfs nu nog.
@rotterdammer
Zelfs nu nog ? Ik vind wappies en antivaxxers
niet alleen stapel mesjokke maar in toenemende mate misdadig.
@neolib | 21-12-21 | 17:44: Stel je toch niet zo aan.
Nee. Gewoon nee.
Iemand dwingen als je diegene niet kunt overtuigen is een teken van zwakte. Kenmerkend voor het huidige, demissionaire kabinet. Een heel groot gedeelte van de bevolking heeft statistisch gezien niets te vrezen en al helemaal niet van omicron (hopelijk zijn de eerste tekenen v.w.b. deze variant blijvend) lijkt nu.
Hoe kan het dat een gedeelte van de risicogroep nog niet gevaccineerd is? Benader deze groep eens proactief, hier valt de meeste winst te behalen. Niet bij het vaccineren van kinderen of volwassenen buiten de risicogroep. Kijk eens naar Zweden, wat doen ze daar anders en waarom werkt het daar wel? Zolang er nog een ontzettend groot financieel belang is voor het zetten van zoveel mogelijk prikken mag een ieder wantrouwend zijn ten opzichte van het gevoerde beleid, het is een gegeven dat geld corrupt maakt. In dat opzicht is alleen het idee opperen om je over te geven aan dit beleid een teken van verstandsverbijstering.
Op de laatste persconferentie kon niet eens worden uitgelegd wat het huidige beleid doet op dit moment. Het is een feit dat de huidige vaccins geen blijvende immuniteit bieden, was dat maar zo. In dat opzicht zouden het geen vaccins mogen heten. Verplichting zorgt voor ontwrichting, hoe kan je dit niet zien? Dat vanuit de overheid deze weg als enige weg wordt gezien, door welke bril kijk je dan?
Het werd niet uitgelegd, omdat er geen reden is om iets uit te leggen. De overheid bepaalt, het volk volgt braaf.
Zo werken alle wetten. De regering gaat je niet proberen te overtuigen, maar verplichten het gewoon. En wie niet luistert, krijgt te maken met de sterke arm der wet.
@42 | 21-12-21 | 16:02: Gaan ze er net zo streng tegen optreden als nu bij de mobieltjeskloters achter het stuur?
Triest dat er mensen zijn, die zich eerder druk maken over de aandelenkoers van de vaccins, immers prikken prikken prikken, dan op de gezondheid van mensen, Dat heet Christendom in de praktijk.
Heb ik me laten vaccineren tegen een loopneus?
- Indien ja, dan PrikSpijt
Ruineer me maar, ik sterf nog liever hier en vandaag dan op deze manier verder te moeten. Ieder z'n ding hoor, maar voor mij is deze nieuwe wereld geen leven meer te noemen.
Volhouden, aan alles zit een einde (en aan een worst wel twee).
oh oh oh... wat een drama.... een klein prikje om je afweer systeem een zetje in de rug te geven. 1x per jaar 20 minuutjes om een prikje te halen... wat een drama. Stelletje kleuters hier!
@Henski | 21-12-21 | 15:52:
Je zou ze aan moeten voeren in een oorlog.
@Henski | 21-12-21 | 15:52: 'een zetje in de rug'. Het is wat als je totaal niet weet hoe een immuunsysteem werkt en dan toch de behoefte hebt om zo kleinerend te reaguren :D
Helemaall met u eens!!!!
Ik ben het met u eens. Ik heb een kleine meid van 7 dus ik moet wel verder maar de lol is er inderdaad van af. Mensen die denken dat een prikje de oplossing is neem ik niet serieus en hebben geen idee wat depressie is.
Ik zou maar haast maken met de vaccinatieplicht, en de daarop volgende gedroomde QR maatschappij, want straks duikt er een milde variant op waar niemand het nut van onophoudelijk vaccineren in ziet.
Oh wacht...
De propaganda machine draait op volle toeren.
Als we nou met onze (prik)tengels van de kinderen afblijven, krijgen die alle variaties/mutaties van het virus voor de kiezen, zonder dat ze er ziek van worden. Die bouwen dan een resistentie op, waar ze de rest van hun leven plezier van zullen hebben.
Dat is bij alle andere stammen van het coronavirus nog nooit gebeurt. Het lijkt me dan ook bijzonder onwaarschijnlijk dat dat bij deze stam ineens wel gaat gebeuren.
@42 | 21-12-21 | 15:44: hetzelfde geldt dan voor de vaccins.. denk je niet..
Nee, flikker op met je vaccinatieplicht. Corona is geen Ebola dus ik zie geen enkele reden om dit te verplichten behalve ten goede van de pharmaceutische industrie.
Prima, maar dan niet komen jammeren als je straks enorm ziek bent en nog weken of maanden last hebt.
@Henski | 21-12-21 | 15:53: of nergens meer naar binnen mag
@Henski | 21-12-21 | 15:53: U is obees met wat onderliggende ziektes?
@Henski | 21-12-21 | 15:53:
moet je eens mee aankomen bij rokers die longkanker hebben.
@Gezonde_Roker | 21-12-21 | 17:08: Waarschijnlijk een trouwe kijker van het NOS journaal die zijn een partij bang en geven ongevaccineerden de schuld van alles terwijl hun eigen vaccinatie ook geen bal (meer) doet.
Prima plan. Morgen uitvoeren aub
En daarna om de drie maanden. Tot de zoveelste variant.
Vooral bij Witte mannen. Die moeten meer verplichtingen krijgen.
Tja, als je alleen maar inzet op vaccinatie kun je op een gegeven moment geen kant weer op. Nu een delta variant boostershot (je derde) en over een paar maanden begint het circus weer opnieuw want dan is er de omicron versie van het Pfizer 'vaccin'. Weer drie prikkies. Tot de volgende variant.
Ben er niet gerust op na het lezen van dit artikel.
www.eur.nl/esl/nieuws/de-invoering-va...
?
"Juridisch gezien is een vaccinatieplicht haalbaar in Nederland. De maatregel en de uitvoering daarvan moeten voldoen aan artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM)."
??
11.
Onaantastbaarheid lichaam
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Waarom verwijst meneer naar een of andere verdrag die blijkbaar als * heeft dat de rechten mogen geschonden als een overheid maar vindt dat er goede reden voor is? Waarom niet naar onze tata grondwet? Ja er staat ook elders in dat de overheid maatregelen moet nemen om de volksgezondheid te bevorderen, maar is dat exact hetzelfde als (in feite) een griepprik verplicht en onvrijwillig inspuiten?
Wat een rare redenering. Want als influenza bijv. ook slachtoffers maakt, of de vogelgriep of een willekeurige andere ziekte, waarom is volspuiten dan niet verplicht? Zelfs polio is niet verplicht...
@Graaf_van_Hogendorp | 21-12-21 | 15:44: Vreemd artikel toch?
Er gaat dus gewoon een vaccinatie plicht komen. De coalitiepartijen gaan voor dit voorstel stemmen.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-12-21 | 15:44: zoals zo vaak voorbij is gekomen hier: -aan de grondwet kun je niet toetsen aan het EVRM wel. -de griep zorgt niet voor een langdurige ontwrichting van ons zorgsysteem.
@BobDobalina | 21-12-21 | 15:58:
Wat een onzin zeg. Omdat jij vindt dat het zorgsysteem ontwricht wordt moeten we ons onderwerpen aan een mensenrechten verdrag(?) terwijl we artikelen over burgers en gezondheid in onze grondwet hebben. Waarom hebben we een grondwet dan? Dat iedereen het pikt dat deze geschonden wordt is een ander verhaal.
@BobDobalina | 21-12-21 | 15:58: Rutte en kornuiten ontwrichten het zorg systeem al jaren maar krijgen die een spuitje?
Dit is een overbodige discussie, met de omicron variant gaat de vaccinatie vanzelf. Als de CU flink gaat feesten zijn we sneller klaar dan dat de ggd kan prikken.
Allemaal lekker uit volle borst zingen in de kerk of de kroeg, dan zijn we over drie maanden uit de crisis.
Nippon ? Kunt u dit toelichten?
Wat? De paarden hebben minder last van wormen?
@dartfrogger | 21-12-21 | 15:49:
Joe Rogan en Tim Pool schijnen inderdaad in paarden te zijn veranderd.
@echtepleb | 21-12-21 | 15:42:
Japan.
@Oh_Hans | 21-12-21 | 15:53: Beschaafde reactie. Ik laat me graag prikken voor mezelf en mijn omgeving. Toen roken verboden werd in de horeca zou het ook oorlog worden. Kijk nu eens.
De leugen van "de oppositie" dat er zou worden bezuinigd op de zorg in het regeerakkoord was te pijnlijk voor woorden. Ze hadden er weer niks van begrepen, dat is heel wat anders. Maar nee hoor, meteen vol op het orgel en dan afdruipen en er niets meer van willen weten.
De helft van de IC bedden is weg, ziekenhuizen zijn gesloten, En ja hoor, u bent intelligent. Die patertjes hebben een diepe, diepe indruk achtergelaten.,
Lekker zinvol om mensen die al Corona hebben gehad te dwingen om gevaccineerd te worden. De tweede keer zal het immers (nog) milder verlopen. Vaccineren beschermt maar matig tegen verspreiding, zeker ook t.o.v. natuurlijke immuniteit.
Aha, en u weet dat. Of is het eigenlijk precies andersom.
@van Oeffelen | 21-12-21 | 15:38: Verward? Verwarde man mondje houden. Beter slaapjes doen.
@van Oeffelen | 21-12-21 | 15:38:
Nee, natuurlijke immuniteit beschermd beter.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
Nog 140 studies die zeggen dat natuurlijke immuniteit goed beschermd;
brownstone.org/articles/79-research-s...
En dan heb je er een van de CDC die het tegengestelde zegt;
www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7044...
Maakt geen zak uit of natuurlijke immuniteit beter zou zijn of niet. Die is waarschijnlijk beter bij mensen die heel erg ziek zijn geweest en veel minder bij mensen die niet veel of niets hebben gemerkt. Bij een vaccinatie is de respons vrij standaard. Fijn dat mensen die zonder vaccin Corona hebben gehad nu antistoffen hebben. Maar niet bang zijn voor het virus en wel voor een deeltje van het virus (vaccin) is zo stupide dat ik het niet kan begrijpen.
De huidige vaccins geven je geen deel van het virus. Ze laten jouw lichaam een spike eiwit van het virus aanmaken dat vervolgens door jouw immunsysteem wordt aangevallen waardoor je antistoffen krijgt. Je laat jouw immunsysteem dus iets aanvallen dat je zelf hebt gemaakt dat is de definitie van een auto-immuun ziekte.
@dartfrogger | 21-12-21 | 16:17:
Ik kom met wetenschappelijke studies en jij komt met je onderbuik gevoel en je beschrijft vervolgens de werking van de mRNA en vector vaccins verkeerd. Ik kan je niet serieus nemen. Lees je eerst eens een beetje in.
@dartfrogger | 21-12-21 | 16:17:
We weten wat het virus is. We weten niet wat er in de vaccins zit. En nee, er zit geen deel van het virus in.
Nee..!!!
En ik ga terug de metro in ...
Ja en pleurt lekker op met je prikken.
Vrij vertaald: schuif die Grondwet ff waar de zon niet schijnt, want dat is goedkoper en makkelijker voor ons, arme rijksambtenaren.
Ik heb er geen woorden voor. Ik begrijp wel steeds beter waar die toeslagaffaire vandaan komt. Verder is het Ministerie van Volksgezondheid opvallend afwezig, die zie een vaccinatieplicht kennelijk minder zitten.
De grondwet kan sowieso door de shredder. En daarna de staten generaal opheffen. Hebben geen functies meer.
Walgelijke ontwikkeling wat de sociale cohesie onherroepelijke schade gaat aanbrengen. Dit is niet de manier om hier mee om te gaan.
Ook inhoudelijk klopt er gewoon niks van. Het zijn op het moment voornamelijk gevaccineerden (in relatieve zin) die besmet raken met Omicron.
Moeten we dan permanent aan de boosters? Het was notabene De Jonge zelf die riep dat het erg verstandig is om constant te vaccineren en dat dat niet zonder risico was.
Europa begint een enge plek te worden om te wonen.
U vergat het woordje niet volgens mij, tussen het en erg. Verder ben ik het helemaal met u eens!
@Koffieleut | 21-12-21 | 15:50: Dank. Idd /dat het erg ONverstandig is om constant te vaccineren.
Ze weten dat. En ze doen het toch.
Zin in de Hemel nu.
Zelfs de Hel begint aantrekkelijk te worden.
@Gezonde_Roker | 21-12-21 | 15:40: de Hel, u bent welkom bij het CdA.
Naalden in mensen jagen tegen hun wil. Wat een nachtmerrie. Ik ben blij dat de meerderheid in Nederland tegen vaccinatieplicht is. En hopelijk blijft dat zo.
Niet dat ik zo blij ben met antivaxxers. Ik wil niet solidair met ze zijn.
En 97% van de bevolking is wel gevaccineerd met dktp en bmr 7 vaccins meerdere malen.
Daar heeft u ook problemen mee? Dat is een morele verplichting
@laurentius | 21-12-21 | 15:46: Er gaat ergens wat mis in je hersens dat je denkt dat je vraag zinvol is. Of heb ik wat gemist? Worden alle vaccinaties onder dwang toegediend?
@laurentius | 21-12-21 | 15:46: Je gaat me toch niet vertellen dat je nu nog immer niet hebt begrepen dat mRNA-vaccins van een geheel andere orde zijn, hè? Daar zit 'm nou net de crux.
@laurentius | 21-12-21 | 15:46:
In essentie vrijwillig en wordt niet afgedwongen met juridische middelen. Stemt tot nadenken dat veel mensen de noodzaak tot vaccinatie niet zien, m.b.t. corona. Ze blijken namelijk best bereid tot vaccinaties, echter niet déze vaccinaties. Dan is er blijkbaar iets wat anders is. Ik kan je zeggen dat het één hele belangrijke zaak betreft. Al die andere vaccins, acht men noodzakelijke én men heeft vertrouwen in hun werking.
De vaccinatie verplichting is een wanhoopspoging ingeleid door een vertrouwenscrisis.
@Statler en Waldorf | 21-12-21 | 15:59: Burgers zien politici en de overheid aan de lopende band falen en liegen, in allerlei dossiers. De premier voorop. Dat kweekt wantrouwen. Ja, er is een vertrouwenscrisis. Daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Haha, prachtig dit.
Het enige dat de ongevaccineerden voor elkaar hebben gekregen is dat het woordje 'prikspijt' het woord van het jaar is geworden, maar ook zij staan straks braaf met opgestroopte mouwen in de prikhal.
Begin maar alvast te wennen aan het idee van prikspijt jongens.
Wow, wat bestaan er toch enge mensen. Ga het boek Ordinary men eens lezen, en je dan achter je oren krabbelen.
Wat verwacht je anders van een minderwaardig soort van hoefdier?
Braaf? Ik hoop toch echt wel op wat spektakel. Ben nu al zo lang niet geprikt.
Ja prachtig, weg met lichamelijke integriteit, laat de staat maar over uw lichaam gaan. Onbegrijpelijk dit, met je haha prachtig.
Ik zie er het prachtige niet van in. Dat je mensen gaat dwingen tot iets waar velen bang voor zijn, of wat zij niet willen vanwege geloofsovertuiging. Het is een fundamentele schending van vertrouwen tussen overheid en burger. Het is radicaal, extreem en blijkbaar bespreekbaar in het hart van de democratie.
Het is een uiting van een totalitaire psyche. Jou waarheid is zo absoluut en onaantastbaar, dat je anderen hun waarheid niet alleen misgunt, nee je wil het met geweld afnemen. "Dwingen tot geluk."
M.i. ben je niet anders dan iedere ander pion in de geschiedenis, die moord en gevangenschap van andersdenkenden goedkeurde, omdat zij iets "kwaads" vertegenwoordigden.
In de middeleeuwen had u het goed gedaan.
Euh, hoe kun je als ongevaccineerde 'prikspijt' hebben? Dat zou ik als ongevaccineerde alleen hebben als ik, ondanks een blakende gezondheid, toch op de IC zou komen te liggen tussen de vetkleppen met vraatzucht, rokers en te lang levende oudjes.
Die 'overbelasting van de zorg' is een gelegenheidsargument bij de invoering van hun dwingelandij. Bij de bezuinigingsrondes van voorgaande regeringen vormde overblasting van de zorg nooit een probleem.
De zorg loopt al jaren op het randje van wat nog net kan. Ziekenhuizen liggen al ver voor corona overvol waarbij ambulances moeten rondleuren met patienten op zoek naar een beschikbaar bed.
@2voor12 | 21-12-21 | 15:38: Dat dus. Die bezorgdheid over de zorg is pure schijn. Rutte II ontsloeg tienduizenden verpleegkundigen. De gevolgen voor de zorg maakte hem geen reet uit. En zo zijn er nog wel tig voorbeelden te bedenken waaruit de apathie van Rutte's politiek voor de zorg blijkt.
Demonstraties overal in Europa nu tegen de vaccinatieplicht, helaas niet te lezen bij NOS en RTL. Gezien de vorige protesten verwacht ik dat Nederland in brand komt te staan, wat we natuurlijk niet moeten willen. Daarom zou er ook meer naar de bevolking geluisterd moeten worden, er wordt ons nu onevenredige schade toegebracht door falend kabinetsbeleid.
Meh, ik stond zondag met 81 man op het Museumplein. Zwaaiend naar de helicopter. Er was niet eens politie op de grond. Schapenvolk.
@Piet Karbiet | 21-12-21 | 15:40: Was in Rotterdam wel anders.
Van demonstraties waar dan ook in Europa wordt alleen verslag gedaan als het in het Deugnarratief van de staatsomroep past. Ten tijde van de vele tientallen massale 'Gele Hesjes' demonstraties in Frankrijk werd door de NPO alleen verslag gedaan als zij er iets negatiefs konden uitpikken met rellen en plunderingen. Die werden overigens niet door de Gele Hesjes begaan, maar door Banlieue "jongeren". Maar dat onderscheid behoefde u volgens de NPO niet te weten.
D66 voor verplichte vaccinatie.
ChristenUnie tegen pfff
Ik ben het dan voor 1 keer met D66 eens
Kom jij mij die verplichte vaccinatie dan zelf toedienen, held?
@Sinterbikske | 21-12-21 | 15:37:
Agressie helpt u niet
Een vaccin wel
@laurentius | 21-12-21 | 15:39: Tegen een snotneus of tegen een gevangenisstraf?
@laurentius | 21-12-21 | 15:39: Ben zelf volledig gevaccineerd en dat is mijn eigen keuze, en dat moet het voor iedereen blijven. U beschikt niet over mijn lichaam, alleen ikzelf doe dat. D66 begint een aardig akelige partij te worden met de verplichte orgaandonatie indien expliciet tegen, levensbeeindiging en nu de verplichte vaccinatie. Rot op!
@Sinterbikske | 21-12-21 | 15:49:
U bent dus zelf wel gevaccineerd. De verplichting zou gelden voor een klein deel van de bevolking die het beheersen van de pandemie in de weg staan, dus ook uw vrijheid in de weg staan.
@laurentius | 21-12-21 | 15:57: Ja idd , dat is de definitie van vrijheid. Iedereen beschikt over zijn eigen leven, is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Vaccins zijn een kunstmatige ingreep in de natuur, heel fijn dat ze er zijn, maar het recht op zelfbeschikking staat boven alles.
@laurentius | 21-12-21 | 15:57: En daarbij is het dilemma wat u opwerpt nep. Het kleine aantal ongevaccineerden staan mijn vrijheid niet in de weg, de overheidsbeperkingen doen dat. Verkeerde keuzes gemaakt door de overheid mag je niet afwentelen op mensen die zich niet hebben laten vaccineren, hoezeer ik vaccinatie toejuich.
Ik vind het eng om te lezen hoe sommige mensen de door onze voorouders verworven vrijheden met alle gemak aan de kant zetten. ( De godwin bedenkt u er zelf maar bij).
@Sinterbikske | 21-12-21 | 16:18: Bijzonder eng inderdaad.
Nederlanders krijgen een vaccinatieplicht en ondertussen halen we hele volksstammen ongevaccineerden het land binnen.
Dan zou ik starten het dictaat in het Arabisch te verstrekken.
En als je uit Suriland, de Anti's, Takki Takki Oerwoud en Ottomanië komt?
Ik zou maar een soort stripboek maken want onder de apothekers en tandartsen zitten er verdomd veel die geen enkel schrift snappen.
Is D66 niet bang dat een heleboel allochtonen uit Nederland vluchten?
Ben eigenlijk heel benieuwd hoe het kabinet denkt (gristen)wappies en mijn anderskokende medelanders te gaan overtuigen om zich vol te laten spuiten met anti-krona spul. Deze groepen leven in hun eigen bubbels en komen veelal niet in oorden waar straks ausweis bitte wordt gevraagd. Met name de anderskokende dwingen lijkt me rassies.
Het voordeel voor Hugo en Pfizer et al. is dat er dan geen controlegroep meer is waartegen de voor- en nadelen van vaccinatie kunnen worden afgemeten.
Er zijn er nog genoeg waartegen gecontroleerd kan worden, helaas.
@van Oeffelen | 21-12-21 | 15:32: Bemoeit u zich niet met binnenlandse aangelegenheden.
@van Oeffelen | 21-12-21 | 15:32:
Jij ging toch skiën?
@deathchant | 21-12-21 | 15:41: al lang gedaan vanochtend.
@van Oeffelen | 21-12-21 | 15:32: Bemoei je anders even met je eigen kippen en hou het bij bij dat laffe Zwitserland van je.
@BadPatNL | 21-12-21 | 15:52: het is Zwitsalland, en laf, ja dat klopt weer wel.
Als er geen controlegroep is, zijn er geen nadelen van de vaccinatie. Een oversterfte kan worden bijgeschreven op het conto van corona, iets onderliggends maar tot dan toe niet bekend bij persoon of weerstand tegen de vaccinatie.
Dictatoriale maatregelen van Flopke, Koolmees en een paar overtallige VVd'ers. Toevalig drie partijen met democratie in de naam. Waar halen ze het lef vandaan. Worden Jehova's getuigen ook ingeprikt? De biblebelt met de polioweigeraars ook? De Vogelaarwijken ook? Orthodoxen van welk geloof dan ook? Willem Engel? Ik noem zomaar een paar voorbeelden.
DDR had ook democratie in de naam. Bleek feeks news zoals Orwellongren zou zeggen.
Er is al een meerderheid voor. Inclusief JA21.
Is JA21 voor? Nou dan kan die ook weer van mijn toch al korte lijstje met opties voor de volgende verkiezingen.
Klopt. Zie de motie van Houwelingen.
JA21 heeft voor mij afgedaan
Inderdaad, zonde van mijn stem. Helaas heb ik nog meegeholpen met flyeren ook. Dus dikke spijt. Had nog beter op Denk kunnen stemmen
@Opblaas_boot | 21-12-21 | 15:42: Over welke motie heb je het precies? Want voor een vaccinatieplicht stemmen zou recht tegen hun partijprogramma ingaan; daar staat letterlijk 'Geen directe of indirecte vaccinatieplicht (geen dwang of drang om te vaccineren)' in.
@Mbovenka | 21-12-21 | 16:12: Lees en huiver:
pbs.twimg.com/media/FG19FMTX0AAAilN?f...
Dan stem ik er niet meer op. Dan is het een opportunistische kartelpartij ipv liberaal alternatief.
@MeppieRocks | 21-12-21 | 17:46: Fijn dat je dat begint door te krijgen. Dat zouden er meer moeten doen. Eerdmans gaat doodleuk overal blind bij het kruisje tekenen. Waar Volt de nieuwe merknaam ('nu nog beter') van D66 is, is JA21 dat voor de VVD.
Eerst de medische achtergrond, bloedwaarden, leeftijd, vaccinatie status, kortom zoveel mogelijk info over diegene die op de ic belanden en/of overlijden aan covid. Dan praten we verder bitches
Ook inkomen en vermogen? Geboorteland? Geboorteland ouders?
En vergeet niet bmi, huidskleur, ethniciteit, leefstijlkenmerken, politieke voorkeur, justitieverleden. Ennff koppelen aan de bestanden van de belasting- en binnenlandse veiligheidsdienst.
@van Oeffelen | 21-12-21 | 15:32:
Nee, gewoon een inventarisatie van de nevenvoorwaarden waarom mensen in het ziekenhuis belanden die ook corona hebben.
Is een heel gebruikelijke wetenschappelijke methode die voor corona opeens niet meer van toepassing lijkt te zijn.
Gaan we weer schedelmeten. Dacht dat dergelijke vergelijkingen en uitspraken niet meer mochten...
Als ze daar meteen mee waren begonnen bij de vaccinatie- (én medicatie)strategie dan was er geen crisis.
95% heeft onderliggende ziektebeelden, 60% obees, 60% 70+, veelal vit. D, selenium, zink tekort.
Nu gaan we kinderen vaccineren, wat ze helemaal niet nodig hebben, omdat we christenen in het kabinet hebben die, om hun achterban te bedienen, een vaccinatieplicht blokkeren. Doe mij dan maar de vaccinatieplicht.
Herlees uw tegel nog een keer.
@Piet Karbiet | 21-12-21 | 15:42: Hij moet wat uitgebreider zijn, denk ik. Er zijn meerdere reden waarom ik niet gevaccineerd ben, maar een van de grootste redenen is het vaccineren van <21 jarigen. Toen die geluiden opkwamen heb ik voor mijzelf het besluit genomen 'nu doe ik niet meer mee' (qua vaccineren dan, voor het overige ben ik een uiterst brave burger, die zich overal aan houdt i.t.t. de figuren die denken dat ze met hun prikje weer naar de kroeg of op vakantie kunnen). Had men keihard een vaccinatieverbod voor die leeftijdsgroep ingesteld, dan was ik misschien wel al gevaccineerd geweest.
Uit het ND artikel: "In een gezamenlijke reactie aan deze krant laten de ministeries weten dat ze willen dat ‘op korte termijn de voor- en nadelen in kaart worden gebracht van manieren waarop mensen gestimuleerd of verplicht kunnen worden tot een vaccinatie en booster’.
‘het middel’
Reden hiervoor is dat het verhogen van de immuniteit via vaccinatie ‘de structurele uitweg uit de crisis’ is en ‘het middel tegen overbelasting van de zorg en ingrijpende vrijheidsbeperkende maatregelen’.
Volgens de drie ministeries is de sociaal-maatschappelijke en economische schade ‘gigantisch’. In de brief van minister De Jonge wordt verwezen naar het onderwijs. Blijvende sluiting van het onderwijs vinden de ministeries ‘niet proportioneel’, omdat dat een zware wissel trekt op de mentale gezondheid van jongeren, afstandsonderwijs tot leerachterstanden leidt en ten koste gaat van de productiviteit van werkende ouders.
Ook vinden de ministeries dat de schade van het volledig sluiten van sectoren groot is. Sluiting in de week voor Kerst heeft grote impact op winkeliers en horeca. Zij draaien juist in de laatste weken van het jaar veel omzet.
Omdat de psychische gesteldheid een ‘historisch dieptepunt’ heeft bereikt, zo bleek eerder uit cijfers van het CBS, vinden de ministeries het van belang dat bibliotheken en buurthuizen openblijven. ‘Deze plekken vervullen een belangrijke sociale functie in de buurt als sociaal vangnet, met name voor jongeren en kwetsbaren.’
Of het ministerie van Volksgezondheid het advies gaat opvolgen, is nog onduidelijk. Woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat Laura Kwakernaak: ‘Op dit moment wordt er nagedacht over een coronastrategie voor de lange termijn. De eerste resultaten worden medio februari verwacht.’"
Medio februari... Het is toch crisis?? Je vraagt je af wanneer ze begonnen zijn met het nadenken over een langetermijnstrategie voor 'Corona'.
Zo rollen ze in Den Haag. Steeds net een klein beetje over de grens gaan, waardoor sommigen in opstand komen, maar de meerderheid nog net rustig blijft. Dan even wachten tot het wat gewend is bij iedereen en dan de grens weer een stukje opschuiven. En.dat.maar.steeds.weer.
En als je dan een paar jaar terug kijkt, denk je ineens: Hoe zijn we in hemelsnaam hier beland. Stel je voor dat de Trojka dit 2 jaar geleden had geopperd...... Dan was het land te klein voor ze geweest!
Het koken van de kikker aka de salami-tacktiek. Bekende manier van werken.
Ik kan hier nu een godwin van nakenr mbt "hoe zijn we hier in godsnaam beland" maar dan riskeer ik een kortgeding (net als bepaalde politici).
@boerk | 21-12-21 | 15:32: Klopt, want vergelijken mag niet niet van de junta.
@BoerKoekoek | 21-12-21 | 15:27: Als je een kikker in kokend water gooit stollen z'n eiwitten en kan hij er niet meer uitspringen. Hij gaat dan dood. Als je een kikker langzaam opwarmt wordt hij steeds actiever en ergens onder de 40 graden is hij er al uitgesprongen.
Het alternatief is de heilloze weg die we al 2 jaar bewandelen: pappen, nathouden en reactief beleid. Goed idee dus die vaccinatieplicht.
Gaat u in de Bimre (de Bims) en Osdrüm, Rottjeknor Zuid, Overvecht/Kanaleneiland en de Sharia driehoek iedereen die u ziet op straat een spuit in de bil zetten? Hoe gaat u deze anderskokende bevolkingen motiveren als ze het niet eens meekrijgen deze plicht?
Het alternatief is laten rondwaren en accepteren dat de dood bij het leven hoort. Hoezo nu vol op het orgel voor verplichte vaccinatie wegens Corona/griep oid terwijl de mensheid al eeuwen last heeft van griepjes. Het gaat niet meer om blafhoest. Lees eens iets anders dan nos nieuws.
Dus omdat de regering niet in staat is geweest de pandemie op een normale manier het hoofd te bieden gaan we dus over tot het meest extreme middel, dwang en verplichting van het tot je laten nemen van een vaccin. Een vaccin waar nu al dosis 3 binnen korte tijd wordt aanbevolen waar aan de andere kant wordt gezegd dat het onbekend is of en hoe het tegen de huidige variant werkt. Daarnaast schept het een precedent om andere vaccins of meer (in de toekomst) te verplichten.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-12-21 | 15:28: Zoals in het artikel staat: financiele straffen werken buitengewoon motiverend. Fatma geen prik? Fatma geen toe- bij- of afslag meer, geen 'gratis' kinderopvang, geen kinderbijslag, geen kindgebonden budget, geen bijstand, geen AOW-opbouw. Daar kun je een aardige mix van maken lijkt me, of een verzwarende opbouw in aanbrengen bij blijvende weigering. Luistert ze nog steeds niet: ongewenst vreemdeling verklaren wegens gevaarzetting voor de maatschappij. Opties genoeg dus.
Domme tegenstelling. Zelfs van Dissel geeft nu al toe dat ook het effect van de booster gaat afnemen. Voor eeuwig vaccineren?
@_pacman_ | 21-12-21 | 15:34: Leg nog eens uit hoe een ongevaccineerde die lekker thuis blijft zitten en niemand kwaad doet een gevaar vormt voor de samenleving tijden het rondaan van een virus dat onschuldiger is dan de griep.
@Super Grover | 21-12-21 | 15:31: Niet alleen onze regering, maar blijkbaar alle regeringen ter wereld. Je zou bijna denken dat het virus niet echt wil luisteren naar wat er tegen gezegd wordt.
@Kefv dat ook. Maar wat doet bv eeuwig vaccineren met het lichaam? We zijn nu een jaar bezig? Erg vroeg om eventuele langetermijneffecten te kunnen zien. En Frankrijk wil om de 4 maanden een booster. 3 prikken per jaar. Man...
Mag je met al je verplichte prikken om 17:00 thuis gaan zitten en mondjesmaat naar de sloebermarkt!
@Graaf_van_Hogendorp | 21-12-21 | 15:28: Wat is Osdrüm?
@Super Grover | 21-12-21 | 15:39: NIet zozeer wat het met het lichaam van een enkel individu doet, maar wat doet het op de lange termijn in de strijd van de mensheid tegen virussen en andere ziekten?
@Drefbon | 21-12-21 | 16:54: Osdorp te Amsterdam.
Hetzelfde wat continue blootstelling aan allerlei virussen met je lichaam doet: het leert ze beter herkennen en opruimen.
REAGEER OOK