Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 Amsterdam wil bejaarden ruimen, 10K euro oprotpremie

Als ik straks dakloos ben, mag ik dan bij jou, Reinier?

Hoe groot woont Jan Terlouw eigenlijk?

Bejaarden (45 jaar en ouder), altijd lastig. Als ze niet bezig zijn met de MAX Vandaag-puzzel, dan staan ze wel hinderlijk langdurig voor je in de rij bij de kassa cash te betalen, 10 eurocentmunt voor fucking 10 eurocentmunt. Of ze dringen voor in de rij bij om het even iets waar wat gratis valt te halen. Of ze houden met hun langzame rolatorgeloop het trottoir geblokkeerd. Of ze hebben de macht in handen in één van de Nederlandse ondemocratische deep staat-afdelingen van cultuur, media en Raad van State. Anyway, bejaarden = lastig, nooit nuttig. Daarom wil iedereen van bejaarden af (behalve de NPO want doelgroep). D66 ook. Vandaar dat ze bij D66 al jaaaaaaaaaren proberen het wettelijk mogelijk te maken om bejaarden zo snel mogelijk te ruimen met pillen van Drion en bonusrechten op vrijwillige levenseinde. Maar voor D66 Amsterdam (bekend van diarree) is dat nog niet voldoende. Bejaarden in Amsterdam wonen namelijk in huizen die groter zijn dan de 12m2 van een gemiddeld coronavernietigingskamp verpleegtehuis en dat is een soort diefstal, ofzoiets. Want in die ruime woningen kunnen ook best statushouders en uitkeringstrekkers. Echter, bejaarden anno nu worden 97+, wat dan weer veel te lang duurt voor D66020. Dus is het idee om bejaarden massaal uit hun woning te trappen, inclusief 10.000 euro oprotpremie, opdat Amsterdam (HOOP) een bejaardenvrije stad wordt met veel leegstand. Raarrrrrrrrr!

Beter treiter je al die tweeverdiende multikids D66 bakfietsgezinnen uit de stad, die wonen namelijk pas écht heel groot. Dat ruimt pas écht lekker op. 

Stel je voor: een stad zonder blankblozende Thijs Kleinpastes met bruine schoenen, helemaal vrij van truttige bakfietsen en van die zogenaamd hippe fietsen met zo'n krat aan het stuur, nooit meer narcistische beterweters met zelffeliciterende functies, geen 'kijk mij eens een slimme vraag stellen waarmee ik mijn deugen kan etaleren' in het publiek van De Balie...oh man...wat een paradijs... Dát is pas hoop hebben!

GS Quizvraag: hoe groot woont Jan Terlouw (D66) eigenlijk? En hoe groot is dat appartementje van Pechtold ook alweer? En de ooit BENOEMDE ex-burgemeester Thom de Graaf, hoeveel starters en statushouders zouden in zijn villa passen? Hoe woont HAFMO eigenlijk? Heeft Laurens Jan Brinkheurst nog wat vierkante metertjes over voor een startersgezinnetje of 66? (Anders weet zijn dochter nog wel een leuk paleisje ergens.) Zou Reinier van Dantzig zelf eigenlijk veel overwaarde kunnen cashen op zijn voor een prikkie van paps gekochte familiehoekpandje in poepsjiek Zuid

(De vraag stellen is 'm beantwoorden, antwoorden is niet nodig. Anders ja nu vooruit!)

Reaguursels

Inloggen

10.000 euro. Dat is toch al gauw 3 maanden huur in Amsterdam.

Vanilla | 10-12-21 | 10:52

Ik ben al lang geleden gevlucht uit die stad, met geen stok krijg je er mij terug en wat fijn dat dit nu ook niet eens meer mag!

Jan Lange3373 | 10-12-21 | 10:19
-weggejorist-
Grachus | 10-12-21 | 00:48

Een (hele kleine) oprotpremie voor D66 lijkt me veel efficiënter en bovendien gemakkelijker realiseerbaar.

Waar-is-niets | 09-12-21 | 21:13 | 1

Een hele grote zou ik er persoonlijk ook nog wel voor over hebben. Als ze maar oplossen in het niets.

me163komet | 09-12-21 | 21:20

Precies zoals ik voorgaande artikelen op GS dus al voorspeld heb.

Eerst zal men het met zachte dwang proberen.... een fooitje van 10.000 euro, nog niet eens genoeg om de verhuizing, nieuw laminaat en een behangetje in je nieuwe aanleunwoning te bekostigen. Een kleine woning of aanleunwoning die ondertussen zo duur is dat de overwaarde van je oude woning verdampt. Een schot in eigen voet dus.
Eigenlijk zijn er uiteindelijk maar drie winnaars; de statushouder, de gemeente Amsterdam en de belastingdienst die uiteraard eerst even wil aftikken als er nog geld uit de overwaarde over is.

Mocht dit echter niet gaan werken omdat de dementie de hersenen van de bejaarden nog niet ver genoeg heeft weggevreten, dan is daar altijd nog de perverse financiële prikkel; je bent dan plots een asociale scheefwoner die op zijn dooie eentje een eengezinswoning bezet houdt, en daar mag je dan dik voor gaan betalen. Het aantal kamers gedeeld over het aantal inwoners van het huis maal de gemeentebelasting. Dit, tezamen met het niet indexeren van de pensioenen en straks het huis in box 3 jaagt die asociale bejaarden hun huis wel uit! Het liefs wil de gemeente Amsterdam weer twintig bejaarden op een slaapzaal zoals honderd jaar geleden in de armenhuizen.

Overigens voorspel ik ook het volgende voor de toekomst; onteigening. Overlijdt de laatste ouder, dan vordert een gemeente een huis en stelt de -maximale- prijs vast die de erfgenamen er voor mogen ontvangen om het voor die prijs zelf te kopen en statushouders in te plaatsen. De belastingdienst zal uiteraard wel belasting heffen over de werkelijk vastgestelde waarde en de erfgenamen daarvoor aanslaan.

Huizen bouwen .... dat gaan we niet doen in Nederland, teveel moeilijke regeltjes. We gaan gewoon de burger van zijn huis beroven.
Let op deze woorden... ze zullen in de toekomst profetisch zijn.

me163komet | 09-12-21 | 20:37 | 1

Je betaalt geen belasting over je overwaarde. Je betaalt uiteindelijk alleen maar vermogensbelasting. Dat is belasting betalen over alles boven de 100k.

Dus die hoeveelheden die ze eventueel moeten betalen zullen wel meevallen me dunkt helemaal als ze iets terug moeten kopen en dus hun overwaarde moeten besteden.

Harris Pilton | 10-12-21 | 00:52

Waarom geldt dat plan van DDR66 alleen voor bejaarden en niet voor iedereen die "groot" woont? Waarom alleen voor huurders en niet voor eigenaren?

J.P.Drapeau | 09-12-21 | 20:20 | 2

"Waarom geldt dat plan van DDR66 alleen voor bejaarden en niet voor iedereen die "groot" woont?"

Omdat D66ers zelf ook groot wonen. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je jezelf niet in de voet schiet

me163komet | 09-12-21 | 20:41

Wie zegt dat ze zullen stoppen bij "ouderen"?

Graaf_van_Hogendorp | 09-12-21 | 22:10

10K uitgeven van andermans geld.
Waar heb ik dit eerder gehoord..

Arendsoogje | 09-12-21 | 20:15 | 1

Groen Links?

Bataafje | 09-12-21 | 23:58

"Als deze groep doorstroomt, komen er huizen vrij voor gezinnen."
Ja jaa, ik weet welke 2 soorten "gezinnen" er dan gaan wonen.
Dat gaat de *kuch* leefbaarheid niet vergroten.
.
Dus lieve opa's en oma's, waar ikzelf blijkbaar ook toe behoor:
Rustig blijven zitten hoor. Laat je niet voor een fooi verleiden,
om naar het geestdode Almere of erger, Lelystad te verhuizen.
.
Kom op, we zingen "ons" lijflied:
www.youtube.com/watch?v=nsEBq0iGqN8

hotmint | 09-12-21 | 20:11

Laten we eerlijk zijn, veel oudere Amsterdammers zijn wit en niet genderneutraal, die passen gewoon niet meer bij Amsterdam.

Blauwpetje | 09-12-21 | 20:09

Dat ingrijpen in de woningmarkt, de afgelopen 50 jaar is niet zo heel geweldig afgelopen, schijnt.

vanhetvarken | 09-12-21 | 20:05 | 1

Amsterdam is overvol, de instroom wordt afgeremd door hogere prijzen, normaliter, werkt natuurlijk niet als je met subsidies mensen lokt.

vanhetvarken | 09-12-21 | 20:10

Ah, een terugkeerpremie naar een kleinere woning. Misschien kan die terugkeerpremie ook naar een andere doelgroep die de woningmarkt gijzelt.

Jan de Vries | 09-12-21 | 19:54 | 1

Dat kost meer dan 10k en is tegenstrijdig met het huidige beleid van netto immigratie.

Graaf_van_Hogendorp | 09-12-21 | 20:08

Prima, ik denk meer aan 1000 Euro/maand en dan zal ik erover nadenken.

metagod | 09-12-21 | 19:51

Alsjebieft, laat Amsterdammers gewoon in Amsterdam, kijk maar hoe je het verder regelt

Mark van Leeuwen | 09-12-21 | 19:50 | 2

Tot nu toe dumpen Achterhoekers en Tukkers en andere provincialen hun extreem marxistische kroost in 020. Kap daar dan ook eens mee?

Graaf_van_Hogendorp | 09-12-21 | 20:06

In de populairste wijken van A'dam betaalt het Yuppen en ex-pat volk al gauw 2K per maand aan huur. Soms het dubbele daarvan. En dan zijn er wat ouderen die daar al sinds 1950 of 1960 wonen en nog steeds maar 120 euro p.m. betalen aan huur. En die zijn de eigenaars een doorn in het oog. Dan wordt alles uit de kast getrokken om die oudere (vaak weerloze, niet zo asserieve) mensen met zachte dwang en suggesties te overreden hun woningen te verlaten, Dat heet in makelaarsjargon "een oudje van de pot knallen". (Ik verzin het niet). Zodra zo'n scooter-vastgoed yuppen eikel er in slaagt om met gladde praatjes een oud dametje over te halen om naar een verzorgingstehuis o.i.d te verkassen wordt dat op kantoor met knallende kurken gevierd. en zodra er een oudere bewoner is overleden, staan ze, letterlijk nog voordat de overledene is begraven al met een aannemer in de woning om aan te geven hoe de boel verbouwd moet worden. Schaamteloos. En D66 helpt dit soort aasgieren graag een handje. Nou mij krijgen ze mooi niet weg, de tering voor ze.

Asteroid-B612 | 09-12-21 | 19:38 | 4

Die 10K is zo op aan de hogere huurprijs die je moet dokken voor je andere woning, ik schat nog geen jaar dan is het weg.

Rdock | 09-12-21 | 19:59

Helemaal juistem.

Lorejas | 09-12-21 | 20:20

Lekker blijven zitten hoor!

Jan, Leiden | 09-12-21 | 20:21
▼ 1 antwoord verborgen

Je zal maar op leeftijd zijn en wél kleiner willen wonen en die 10.000 willen incasseren: "nee, ik wil niet weg uit mijn grote woning. Nou, voor die 10.000 wil ik het wel overwegen, maar 20.000 is beter".

Maar iets meer on topic: absurd idee, je zal er maar 40-plus jaar voor hebben gewerkt en dan willen ze je kwijt.... echt, idiote stad inmiddels.

Jan, Leiden | 09-12-21 | 19:38

"en ouderen huurprijsbehoud aan te bieden."
Kleiner gaan wonen voor de prijs van het 'te grote' huis...

Andiamo | 09-12-21 | 19:27 | 3

Ook nog zoiets ja, idioot dit.

Jan, Leiden | 09-12-21 | 19:39

@Jan, Leiden | 09-12-21 | 19:39: WIN WIN,toch ?

vanhetvarken | 09-12-21 | 20:15

Denk dat ik vanavond Soylent Green maar weer eens ga kijken. Speelt zich af in 2022.

Cue_The_Deer | 09-12-21 | 19:18

D66 geeft 10000 euro oprotpremie. Gaat u rechtstreeks naar een hospice voor een eindspuit dan doen ze er nog een 20000 per goed functionerend orgaan bovenop. M.u.v.de geslachtsorganen . Die zijn in hun inclusieve vrijstaat sowieso overbodig.

strawdog | 09-12-21 | 19:12


Het partij bestuur kan beter een pil van Drion in nemen.

gerrit5042 | 09-12-21 | 19:12

Ik ben niet bejaard!

Duwbak_Linda | 09-12-21 | 19:10

€10000 oprotpremie? Daar haalt een gemiddelde 2e slaapkamerlid zijn of haar of het de neus al voor op.

Zal wel gaan om sociale huurhutjesbouw want voor de koopmarkt is dit een doekje voor het bloeden.
Hilarisch genoeg begonnen een aantal woningbouwverenigingen een app zodat oudjes inderdaad hun sociale huurhutje konden inruilen iets kleiners buiten de stad zonder inschrijftijd.
En zoals u geheel verwacht mislukte het volledig. Want oudjes wilden niet uit hun buurt en ze moesten veel meer betalen voor minder vierkante meters. Wel een prachtige app trouwens, goed gemaakt.

En ook dit zal mislukken. ps hey telegrof, er is niks """liberaals""" aan een marxistische partij noch diens onzalige voorstellen zoals deze.

Graaf_van_Hogendorp | 09-12-21 | 19:07

In plaats van bejaarden het (koop)huis uit te willen bonussen ("fat chance maar gooi je haar los en ga wild" zou'k zeggen): zie eerst maar eens dat scheefwonende linkschvolk in een 020 sociale huurhut er uit te tremmen. Gaat je niet lukken hè ? Nee, dachikal. Als 020 oudere zou ik het wel weten. Niet meer stemmen op D666 (tip: Groen Slinks is geen, ik herhaal, geen deugend alternatief, wat ze ook beweren), (minstens) en een week lang de volgezeken TenaLady/Depend opsparen en deze bij de Stopera in het kantoor van de D666 wethouder naar binnen tiefen.

En verder rustig blijven zitten in uw koophut (die volgens de huidige markt toch niet te betalen is voor de beoogde doelgroep). Proefballonetje nummer zoveel wat omhoog gaat. Gaat overwaaien.

En als het enkel over huurhutten gaat: dan nog. Hilarisch en kansloos plan.

Grijskijkert | 09-12-21 | 18:55 | 1

Je hebt gelijk grotendeels. Al honderd jaar zijn die idioten in Amsterdam bezig de 'juiste kiezers' binnen te halen middels woningbeleid.

vanhetvarken | 09-12-21 | 20:56

Kaag is ook zestig. Ruimen!!!

Druplol | 09-12-21 | 18:33 | 1

met terugwerkende kracht.

abeltasman | 09-12-21 | 18:43

Wat een onzin om je hier over op te winden. Die 10.000 euro is maar een lokkertje, je hoeft er niet op in te gaan. En bejaarden zouden er goed aan doen om kleiner te gaan wonen, dan kunnen ze het geld dat vrijkomt zelf nog even opmaken.

Poes Fiep | 09-12-21 | 18:32 | 4

Is in uw oneindige wijsheid opgekomen, dat dit een opmaat is voor een discussie/beleid, dat gaat dwingen ?. Zal wel niet.

vanhetvarken | 09-12-21 | 21:00

Statushouders voorstellen, gratis vliegticket en 50 euro, ook een leuk 'lokkertje' ?

vanhetvarken | 09-12-21 | 21:04

Nee maar, Alexander! U hier?

blikjegrolsch | 09-12-21 | 22:04
▼ 1 antwoord verborgen

Typisch D66 ja. Eerst zorgt Ollongren ervoor dat iedereen zijn huushuis uit wordt gejaagd omdat ze de macht heeft gegeven aan buitenlandse investeerders, zelfs tegen de beslssing van de tweede kamer in. Ook haalt ze al jarenlang heel veel geld weg bij woningbouwverenigingen die daardoor geen sociale woningbouw kunnen plegen. En mevrouw Kaag haalt aan de andere kant zoveel mogelijk aanhangers van de islam binnen terwijl ze er ook niet in slaagt om kansloze gelukszoekers uit Noord Afrika (Finnen en zo) het land uit te zetten. Kortom: dat het vast zou lopen met die huizenmarkt was al heel lang duidelijk. Toen heeft D66 eerst maar geprobeerd om dor hout vrijwillig te laten kiezen voor de kleinst denkbare behuizing, de kist. Maar daar hadden aanhangers van een ander geloof gelukkig wel wat bezwaar tegen. Daarom dan nu maar een andere, ietwat humaner lijkende poging om dor hout op te hokken. Nieuwe bestuursstijl, dat is wat het is. Gelukkig hebben we nog onze grondwet die zegt dat iedereen gelijk is en vooral ook gelijk behandeld moet worden. D66? Zo snel mogelijk weg ermee.

zorgeloos-type | 09-12-21 | 18:31

Voor D66 zijn bejaarden toch niets anders dan een voorraad organen met een vel eromheen die voltooid leven aangepraat dienen te worden?

Nederlanddraaitdoor | 09-12-21 | 18:29

Het is toch afschuwelijk, hoe ze met ouderen omgaan.
We moeten dit niet pikken, de mensen krijgen die covid om zich zorgen te maken, mogen hun familie niet zien, worden vervolgens lek gestoken.
Het zijn onze ouders, die ons groot gebracht hebben, nachten wakker hebben gelegen voor ons, dan zo met ze omgaan als , donder maar op je kist in. Dit is cru gezegd, maar zo voel ik het. Schaamteloos dit te opperen, wie denken ze wel wat ze zijn. Een stelletje schaamteloze wezens, die karma wel zullen tegen komen, op een of andere dag..

gato | 09-12-21 | 18:11 | 2

Ik sluit mij hier bij aan.

Waar moeten die ouderen overigens heen van Amsterdam’66? In andere gemeentes hebben ze geen woningnood of zo? En die 10.000 euro kopgeld wat kan je daar mee? Geen huis kopen en bovendien mag je de helft afstaan aan de belastingdienst en moeten ze beroep doen op een verpleeghuis dan mag je eerst dat geld opmaken voor de staat ook maar iets voor je doet.

Nuuk | 09-12-21 | 18:21

Vieze mensen die D66 troep.

ChalinaRosa | 09-12-21 | 18:25

Het is nu de tijd om te eisen.
25 K en een auto met automaat, en…een vrijstaand huisje op de Veluwe, anders blijft papa lekker zitten tussen de roestige fietsen, trams en hoofdkapjes.

J.Cash | 09-12-21 | 18:05 | 5

@Jan, Leiden | 09-12-21 | 19:41: Vraag mij af of de cultuur van de 'tuin van Holland'/de buitengebieden/provincies, cultureel de mindere zijn van de randstad. De 'cultuur' in de randstad is wat verminderd.

vanhetvarken | 09-12-21 | 20:28

@vanhetvarken | 09-12-21 | 20:28: De randstad is verworden tot een museum van hoe het niet moet en dat subsidie niet helpt. Bon chance met uw 50+% buitenlanders.

vanhetvarken | 09-12-21 | 20:31
▼ 2 antwoorden verborgen

"Wat moet ik nou doen, jongens?"
"Gewoon blijven zitten hier, ma."
"Maar die tienduizend Euro, da's veel geld toch?"
"Ja, maar de woning stijgt per jaar vele malen méér in waarde. Doe jezelf en ons een plezier en blijf hier gewoon zitten, ma. Pa zou het ook zo gewild hebben."
"Ja, maar zo'n bejaardenwoning is misschien toch gemakkelijker voor mij.."
"Als je hulp nodig hebt voor het een of het ander, dan zorgen we gewoon daarvoor ma. Kan er gemakkelijk van af, geld genoeg, je woning wordt alleen maar méér waard."
"Okee jongens, als jullie het zeggen. Ik woon hier prima, ik wil eigenlijk ook helemaal niet weg."
"Goed zo ma, zo mag ik het horen. Gewoon blijven zitten hier tot het echt niet meer kan. Ze zoeken het verder maar uit. Laat je niet onder druk zetten."

Schoorsteenveger | 09-12-21 | 17:55 | 3

Ik dacht dat het over huurhuizen ging.

J.Cash | 09-12-21 | 18:00

@J.Cash | 09-12-21 | 18:00:
Ik maakte dat niet op uit wat ik las, maar je hebt, zo zie ik nu, gelijk.
Ik zag het veel te somber in.

Schoorsteenveger | 09-12-21 | 18:06

En het huis flink uitwonen, want je hebt natuurlijk geen energie voor onderhoud, zodat de mensen na jou de puinhoop weer mogen restaureren.

Poes Fiep | 09-12-21 | 18:34

Nog even en de familie krijgt 10k als ze euthanasie op vader/moeder boven de zeventig jaar laten plegen, het is nog niet zover maar Demagogen66 spelen al met de gedachte Pia Dijkstra voorop.

kapt.Jerkoff | 09-12-21 | 17:52 | 2

Ik wil hem graag even doorrekenen. Samen met u? € 10k voor de eutha nasie, wat doet een beetje hart nu nog op de vrije markt? Hetzelfde voor hoornvlies, een nier, lever etc. Kortom die 10 k is echt zoveel niet. Ik zie een bloeiende handel ontstaan.
Om hem gelijk maar in te koppen, weet u wie er ook goed was met het uitnemen van organen?

F. Jacobse | 09-12-21 | 18:06

@F. Jacobse | 09-12-21 | 18:06: Pia Dijkstra?

kapt.Jerkoff | 09-12-21 | 19:35

Bijna elk topic op de Geenstijl toont aan dat er in dit land vooral veel te veel ambtenaren zijn.

Joris Beltsin | 09-12-21 | 17:33 | 3

spijker op zijn kop!

vranac | 09-12-21 | 17:43
-weggejorist-
Knarf9999 | 09-12-21 | 19:16

We leven idd in een tijd, dat er teveel mensen afhankelijk van de staat gemaakt zijn.

vanhetvarken | 09-12-21 | 20:44

Misschien komen ze wel in aanmerking voor een voltooid leven ,
Ook al weer zo`n paradepaardje van Deug666.

Nico_the_Sparrow | 09-12-21 | 17:31

Moet nog maar zien of hoe dat 'huurprijsbehoud' uitpakt. De huur bestaat ook voor een groot deel uit servicekosten en die kunnen in de nieuwe situatie veel hoger uitvallen dan in de oude situatie. Die 10K is zo op en stelt niks voor.

zxcv | 09-12-21 | 17:29 | 1

Aan de andere kant, een oprot subsidie en huurprijsbehoud is niet nodig natuurlijk voor D66/GL/PVDA stemmende bejaarden, die verhuizen graag naar een kleinere woning uit solidariteit.

vanhetvarken | 09-12-21 | 20:47
-weggejorist-
herstelkous | 09-12-21 | 17:28

Na de vierde injectie (= tweede booster) komt er wellicht ruimte in die kutstad.

squadra | 09-12-21 | 17:28 | 1

Weet u wie er ook goed was met injecties?

F. Jacobse | 09-12-21 | 18:02

Dan is er weer plek voor meer hippe jonge groenlinksers uit het gooi

Baksteenbakker | 09-12-21 | 17:28 | 2

én voor de 1000 buitenlandiërs per week die Ter Apel weinig inspirerend vinden

P. Breidel | 09-12-21 | 17:34

ik denk vooral uit Friesland en Twente.....

vranac | 09-12-21 | 17:44

Ach die mensen moesten eerst thuis blijven wonen want anders kwam er teveel druk op de ouderenzorg.

We zijn enkele jaren verder en nu moeten ze juist weer eruit want anders komt er teveel druk op de woningmarkt.

In een ziekenhuis zijn ze inmiddels ook ongewenst. Want anders teveel druk op de zorg.

What's next?

Minder immigranten misschien, wegens teveel druk op het COA en de maatschappij in het algemeen?

Welnee.

Dáár maken we een uitzondering, en zelfs een voorrangsregel voor. Voorrang op iedereen en alles. Als je maar van links komt, dan krijg je in NL per definitie voorrang op rechts.

Dutchbeaurouge | 09-12-21 | 17:26

Iedere keer van die Debielen 66 ideeën. Is er niet iemand die daar een definitieve oplossing voor weet?

F. Jacobse | 09-12-21 | 17:23 | 2

Maar dit keer is het toch Deportatie66

Ing. eslapen | 09-12-21 | 17:29

Nou ja, die eigen ideeen alleen op D66´ers toepassen.

ChalinaRosa | 09-12-21 | 18:28

Ach, binnenkort sluit Schiphol ivm teveel vervuiling. Nou daar kunnen ze heel wat huisjes bouwen voor starters, gezinnen, allochtonen enz.
Probleem opgelost. Door corona mogen we toch niet meer naar het buitenland.

Kattie | 09-12-21 | 17:20

10.000 Euro. Lachertje.
Ten eerste verliezen Oma en Opa allerlei toeslagen voor volgend jaar omdat de goddelijke wijsheden van deze wereld dit als inkomen rekenen.
Ten tweede kijkt de woningbouw bij verhuizing hoe ze allerlei extra renovatiewerkzaamheden kan scoren, behalve herstel in originele staat.
Ten vierde heeft Oma en Opa vaak spullen die weg moeten en kunnen niet alles alleen slepen.
Ten vijfde moet Oma en Opa meestal de nieuwe woning ook nog schilderen, behangen en van laminaat of anders voorzien, want voor hun gelden dezelfde regels dan voor jongeren.
Dus aantrekkelijk is het niet, je legt er geld erop toe.

Maar ja, ik zou me als bejaarde in 020 wel voorbereiden, om uit het huis gezet te worden.
Als er door OH gezegd word dit zullen we nooit doen, gaat het gebeuren.
Dit is tenslotte het nieuwe normaal en de woningnood kan zo onder de paraplu noodsituatie vallen.

MistaRazista | 09-12-21 | 17:13 | 1

Nee joh, niemand gaat buiten gezet worden.

Er komt een kleinwoontoeslag. Voor iedereen behalve deze groep mensen. Geen dwang, geen drang maar een 'maatregel'.

Knufter | 09-12-21 | 17:20

Dystopie is een samenleving met louter akelige kenmerken waarin men beslist niet zou willen leven.

D66 = Dystopie 66

Wattman | 09-12-21 | 17:08 | 1

Wie zijn toch die mensen die een dystopische samenleving willen en op die Dystopie 66 stemmen.

ChalinaRosa | 09-12-21 | 18:30

D66 en GroenLinks zijn de grootste veroorzakers van de woningnood. Zij creëren schaarste door woningbouw tegen te houden. In Rijnenburg bijvoorbeeld gaat t om niet minder dan 125.000 woningen die ze niet gebouwd willen hebben. En dat is het enige wat er moet gebeuren om uit de woningcrisis te komen, gewoon bouwen. De koop- en huurprijzen zullen dalen bij meer aanbod. Financiële constructies als premies of extra belastingheffingen lossen niets op. Gewoon woningbouw faciliteren door de overheden.

RWrw | 09-12-21 | 17:00

Die 10k ben je in een jaar al weer kwijt aan de hogere huur van je nieuwe stek, aannemende dat je überhaupt huurt. Heb je een appartementje gekocht voor het gezin in de jaren 70-80, dan kun je dat wel verkopen met dikke winst, maar kun je daar eigenlijk niks voor terug kopen zonder effectief op nul of daar onder te eindigen. Als je al een hypotheek kan krijgen op je 70e.

Het ziekelijke hieraan is dat ze je nu nog alleen met de wortel de tent uit proberen te lokken, maar het is een kwestie van tijd voor ze ook een stok bedenken om je eruit te slaan.

"Van Dantzig gelooft niet in een grotere greep van de overheid op de huizenmarkt, zoals de linkse partijen willen. "Het lijkt mij een slecht idee om het communisme weer in te voeren.[...]"
Maar wel gemeenschapsgeld gebruiken om in te grijpen in de woningmarkt.

ReyNemaattori | 09-12-21 | 16:57

Sterker nog, dat D66/GroenLinks stemmend bakfietstuig met drie kids hebben woningen met parkeerplaats aan een pleintje waar de nodige parkeerplaatsen staan. Maar omdat ze een tuin willen voor hun kinderen wordt de eigen parkeerplek weggehaald en zetten ze hun auto ook op het pleintje tot ergernis van de buurtbewoners.
Wanneer blijkt dat de kinderen wel erg veel herrie in de tuin maken gaat men bij de gemeente klagen dat er een speeltuintje moet komen die jawel, weer wat parkeerplaatsen kost. En als toetje mag de hele buurt genieten van die slecht opgevoede schreeuwers. Tuig, zeg ik je.

Deflatiemonster | 09-12-21 | 16:55 | 2

Nabijheid van scholen en speeltuinen was juist een van de eisen bij het zoeken van mijn huidige woning: namelijk het liefst zo ver mogelijk weg!

Je eigen koters kun je nog een beetje in het gareel slaan, maar ik zit echt niet te wachten op een shitload van andermans krijsers voor de deur... ik werk thuis ffs.

ReyNemaattori | 09-12-21 | 17:04

Weet u wie ook lief met kinderen was?

F. Jacobse | 09-12-21 | 17:19

(Kees van Kooten): Ja, meneertje, ik ben van de gemeente. Ik kom even kijken of wij niet te groot wonen, ja?
(Wim de Bie): Te groot....?
(KvK): Maakt u geen zorgen hoor, formaliteit. Ik kom graag even binnen nu u me toch uitnodigt (stapt binnen)
(WdB): eh... ja.... eh... kopje koffie dan maar?
(KvK): graag, vermits haverkoffie met niet slaaf-geoogste suiker en een wokkeltje wortelmelk (kijkt rond, schrijft in boekje)
(WdB)... wortelmelk....?
(KvK) ach, meneer, geeft niets, voor deze ene keer wil ik wl gewone melk in mijn koffie, we kunnen uiteindelijk niet allemaal met de tijd mee, ja? Dat begrijpen wij, ja?
(WdB) .... (bek vol tanden blik)
(muziekje, pan-beeld vanaf de straat in het huis), fade out, shot van KvK met een meetlint, schrijvend, koffie drinkend....

Fade in: WdB staat met koffers op straat, KvK draait sleutel in het slot:
(KvK): Jammer. Net te groot. Driekwart vierkante meter... Ziet u wel? Hier kunt u het allemaal nog eens nalezen (geeft papier). Enfin, dus dit is de laatste set sleutels?
(WdB): Eeh... ja...
(KvK): Dat is mooi want wij zouden u natuurlijk geen boete willen opleggen voor het achterhouden van uw sleutel, ja? Dat willen wij niet, ja?
(WdB): Ja... ehhh..... snap ik......

Muziekje, KvK fiets weg, WdB staat maar wat tussen zijn koffers. Getinte meneer met daarachter vrouw en vijf kinderen kijkt door voorruit naar binnen met hand boven de ogen....

Knufter | 09-12-21 | 16:55 | 5

Eigenlijk zou het kunnen eindigen met het interieur van een douchegelegenheid.

Rest In Privacy | 09-12-21 | 17:00

Lol! Mooi gedaan.

HebjeHemweer | 09-12-21 | 20:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben zo blij voor de huizenbezittende klasse van ' 66.

Rest In Privacy | 09-12-21 | 16:53 | 2

Zolang ze de hypo nog kunnen opbrengen dan. De bank is geduldig.

funda | 09-12-21 | 17:00

Ik bedoelde de miljonairs van d66 en de pvda, de bezittende klasse zeg maar.

Rest In Privacy | 09-12-21 | 17:37

In plaats van iets aan de instroom te doen sleutelt D66 liever aan de uitstroom van de oorspronkelijke bevolking.
Ooit zei iemand iets over homeopatische verdunning, maar dit is keiharde omvolking.

Eppo | 09-12-21 | 16:52 | 1

De omvolking vindt al tientallen jaren plaats, maar het is niet netjes daar iets over te zeggen.

funda | 09-12-21 | 17:01

Ze willen die huren gewoon verhogen. Zodra die ouderen weg zijn kunnen ze de nieuwe huur vragen. Die 10k is leuk maar schiet je niets mee op. Vaak hebben deze mensen al zat geld. Het heeft netto geen resultaat vwb de woningmarkt zolang er geen woningen bij komen.

Super Grover | 09-12-21 | 16:50 | 1

Precies. Het gaat om huurverhoging.
Anders geven ze de mogelijkheid wel aan álle alleenstaanden met een groot huis. Die vinden die 10.000 misschien wel interessant. Ouderen zijn meer gehecht aan hun honk.

Roos | 09-12-21 | 16:54

Woont meneer Pechtold al in zijn penthouse of gebruikt hij dat nog steeds als pied-a-terre?

Bena | 09-12-21 | 16:47 | 1

Ik heb geen ervaring met penthouses kado krijgen, wat moet je daar eigenlijk voor doen? Volgens Britt volstaat pijpen in Robinson om een Mars te krijgen.

P. Breidel | 09-12-21 | 17:32

Herengracht 502 in Amsterdam is een aardig ruim pand waar een paar boomers wonen/werken. Wellicht kun je die mensen de straat (of gracht) op knikkeren. Het is echter wel gebouwd met geld wat verdiend is met slavenhandel.

Geertje W | 09-12-21 | 16:46 | 4

Staat ook vaak leeg, de hoofdbewoonster woont meestal ergens anders. Buurt staat alleen bekend om wat pistoolincindenten

dathoujetoch | 09-12-21 | 16:50

Zat daar op 502 niet de partij voor de aandeelhouders?

Rest In Privacy | 09-12-21 | 16:59

Wat is er mis met slavenhandel? Moet de burgermoeder van mening zijn.

P. Breidel | 09-12-21 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Technocraten66, alles is maakbaar, social engineering, alles is beeldvorming, uithollen van de stem van de burger via supranationale organisaties (EU/VN) en juridisch bindende afspraken, geen zeggenschap meer over uw eigen lijf, vol inzetten op de woke doctrine, 10- jaar gestemd op die club, maar oh oh oh, wat is deze partij diep gezonken.

therealbraindump | 09-12-21 | 16:42 | 2

@therealbriandump: Gefeliciteerd dat u het licht heeft gezien, het toont moed door te breken met het stramien.

Zoelense Hobbyboer | 09-12-21 | 17:00

Wat moet u 10 jaar met uzelf in de knoop hebben gezeten

Frans_van_Arkel | 09-12-21 | 18:01

Waarom zet D66 de pil van Drion niet verplicht in? Wat een zieke partij is het toch. De halve wereld Nederland inhalen en de ouderen naar een Tiny House willen sturen.

El Rico Grande | 09-12-21 | 16:38 | 2

Een tiny house met zes houten platen.

Rest In Privacy | 09-12-21 | 16:57

Iedereen gelijk: afrika in krotten, wij in krotten.
Is makkelijker haalbaar dan fucking normale woningen bouwen daar in Afrika en het midden-oosten blijkbaar.

ReyNemaattori | 09-12-21 | 17:05

Alleen of met z'n 2 in een modern appartement van 70m² met lift, voorzieningen in de buurt etc is prima te doen. Alleen vergeten ze vaak te vermelden dat de huur 2 á 3x hoger is. Dan zou ik ook blijven zitten ja!

sparka | 09-12-21 | 16:37 | 1

Dat is meestal de reden, buiten het feit dat verhuizen een vreselijk hoop gedoe met zich meebrengt.

bqbq | 09-12-21 | 16:46

Begin eerst maar eens al die Syriers terug te sturen, het land heeft geen oorlog meer. Daarna de rest.
En blijf met je poten van de huizen van ouderen af.

gato | 09-12-21 | 16:37 | 1

... en van de ouderen zelf, en van hun geld.

funda | 09-12-21 | 16:55

De gemeente Amsterdam moet de knip trekken om degenen die ze tientallen jaren middels dozijnen heffingen en belastingen hebben kaalgeplukt weer een fooi terug te geven.
Het is me toch wat, voelde bijna een traantje opkomen. Die arme gemeente. Zo oneerlijk.

funda | 09-12-21 | 16:37

Al biedt D66 een ton aan bejaarde huurders; waar moeten zij naar toe als ze in de stad willen blijven wonen? Bovendien hebben deze mensen vaak een gunstig huurcontract omdat ze al lang op dat adres wonen. Dat geef je toch niet op om in een grauwe huurkazerne, ver van je vertrouwde buurt, te gaan zitten? Want iets anders is er niet te krijgen in deze overspannen woningmarkt. Je komt dus terecht daar waar niemand wil wonen. En waarvoor? Om plaats te maken voor statushouders. Kaag neemt zelf maar een statushouder in één van haar huizen, of beter nog: stelt één van haar huizen beschikbaar aan de beoogde doelgroep.

Toos Bevergeil | 09-12-21 | 16:35 | 2

Nog ff en dictatuur66 gaat ze verplicht onteigenen en verplaatsen. Als het met boeren kan.......

bqbq | 09-12-21 | 16:48

Helemaal mee eens Toos.

Nuchternederland | 09-12-21 | 16:55

Zo. Nadat door slechte ventilatie tijdens covid in bejaarden en verzorgingstehuizen vele AOW ers een houten jas aandeden is het nu tijd voor de oudere mensen die nog niet zijn bezweken op te rotten.
Wij hadden verwacht dat het aantal doden door covid meer zou zijn maar dat is ietwat tegengevallen.
Hup, plaats maken voor de gelukszoekers! Wij als regering nodigen zo'n 1000 stuks per week uit om hier te komen wonen en er is totaal geen plekkie te vinden dus hup! Er valt misschien best wel iets te regelen bij D66 met een pilletje of zo in de toekomst.
En oh ja, maakt u zich geen zorgen over uw pensioengeld en AOW inkomens die gaan vervallen aan de staat en fondsen. Europa lost dat wel voor u op. Wordt goed besteed! Dat beloven wij u .
Bedankt voor uw trouwe betalingen aan belasting aan ons , door uw leven lang te hebben gewerkt.
Het wordt tijd om plaats te maken voor de mensen die dat heel goed kunnen gebruiken. En niet treuzelen hè! Doorschuiven!!!!

Mispel | 09-12-21 | 16:32

ik zie een relatie tussen de toenemende inflatie en de toenemende betekenisloosheid van geld. Iedere overheid smijt overal maar geld tegenaan, alsof het allemaal maar niets uitmaakt. 100 miljard voor de corona, 8500x 10000 euro om op te rotten uit je woning, 150 miljoen voor een schilderij, 1 miljoen per vluchteling levenslang en 1000 vluchtelingen per week, gratis geld voor iedere zelfstande tijdens een jarendurende pandemie.
Er lijkt gewoon een oneindige hoeveelheid geld te zijn. iedereen kan wat krijgen. Er komt toch een moment dat geld betekenis verliest en er een soort hyperinflatie ontstaat ofzo.

zeeman73 | 09-12-21 | 16:31 | 2

Willens en wetens laten ze het monetaire stelsel imploderen. We krijgen van het IMF en Klaus er vast iets heel moois voor terug.

Arnold9638 | 09-12-21 | 16:40

Maar lonen kunnen niet omhoog omdat men zogenaamd bang is voor prijsspiralen.

Deflatiemonster | 09-12-21 | 17:19

“Voorwaarde is wel dat de achtergelaten woning tenminste vier kamers heeft en het nieuw te betrekken appartement maximaal 60 vierkante meter.”

Goh. Zelfs 66 vierkante meter was nog teveel. Nou ja, met die 10k heb je een mooi begin voor je Tiny House in handen. Het zal vast storm lopen (kuch).

HebjeHemweer | 09-12-21 | 16:28 | 1

Daar koop je al bijna een halve warmtepomp voor.

funda | 09-12-21 | 16:39

Nu weet ik zeker dat de politiek ALLE ideeën uit de GeenStijl comments pikt!

King of the Oneliner | 09-12-21 | 16:28

Weet je wat ook lekker opruimt een schone MOAB op die stinkstad ……… had in 40 eigenlijk al moeten gebeuren, maar al gecapituleerd en
Met de rechterarm gestrekt naar de mooie Duitse auto’s (vrij naar Deelder)

Habe das Gewust | 09-12-21 | 16:28 | 4

Rotterdam heeft zich overgegeven, niet Amsterdam, hoor je wel eens.

dathoujetoch | 09-12-21 | 16:32

Ja wat was het doel om door te vechten als ze in Amsterdam al twee dagen met een cursus Duits bezig waren……

Habe das Gewust | 09-12-21 | 16:35

Die Duitse auto’s waren dan ook erg mooi, en hun kleding was ook top.

funda | 09-12-21 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

d66 had gehoopt dat de corona het zou oplossen.

jitro | 09-12-21 | 16:27 | 3

Die gedachte had ik ook.

bqbq | 09-12-21 | 16:48

Zeker weten!!

Mispel | 09-12-21 | 17:20

Begin met de grenzen te sluiten voor economische gelukszoekers die onder het mom van asiel ons land overvallen. Lijkt me een beter plan .

Zwizalletju | 09-12-21 | 16:27 | 1

Buiten de Wokies en de grachtengordeldieren, vindt ook verder iedereen dat een goed plan.

tis_wat | 09-12-21 | 16:51

Omdat VVCD66A falen in woonbeleid en migratiebeleid moeten ouderen maar ruimen.
Omdat de corona-aanpak faalde en de IC's afgebroken moet iedereen zich maar verplicht laten enten.
Onlangs op de NPO dat er nu eenmaal mensen zijn van 180-220 kg dik en dat daarom de horeca-ondernemer maar peperdure extra breda stoelen moet aanschaffen.
Oftewel:
Dááár doen ze het fout en hiééér heb je hun rotzooi! Aanpakken!

zeurmachine | 09-12-21 | 16:26 | 2

Breda (e) stoelen is dat zoiets als Bruls stoelen?

dathoujetoch | 09-12-21 | 16:33

Elitaire kapitalisten uit de grachtengordel denken dat met geld alles te koop is.

johnyl | 09-12-21 | 16:25 | 2

Sinds wanneer is dat niet meer zo?

BobDobalina | 09-12-21 | 16:29

Dat is ook.

jitro | 09-12-21 | 16:30

Alleen zij alle gelukszoekers opslokken nemen wij in het noorden graag de ouderen. Prima deal.

Leviticus_ | 09-12-21 | 16:24 | 2

Kijk, zo houden wij het met elkaar toch nog gezellig. Goed plan.

funda | 09-12-21 | 16:29

Doen ze in Zeeland ook. Blijven de huizen onbetaalbaar voor gelukzoekers. Prima wonen daar.

Therapietje | 09-12-21 | 16:29

De bejaarden zouden gewoon volgens communistisch DDR666 model onteigend moeten worden en verplaatsen naar bejaardenkampen of iets.
images0.persgroep.net/rcs/vonv7aDVNzw...

Reebensteeltje | 09-12-21 | 16:24 | 4

Echt, schandalig. Denk aan dit soort ideeën, wanneer 'Ro-bot' tegen Wilders in een politiek debat roept "Ga je schamen". Kaag woont notabene zelf in een huis/villa van een paar miljoen. Die blijft daar zeer waarschijnlijk zelf zitten zodra ze over zo'n 7 jaar met pensioen kan.

Dit voorstel bewijst in de praktijk maar weer waarom D'66 enkel met valse reclame (Via invloed op de NPO) afgelopen verkiezingen meer zetels kon vergaren.

Ook vast goed voor de reputatie van Amsterdam, in de rest van het land.

Nederlandop1 | 09-12-21 | 16:29

Of je bouwt huizen met kamertjes waar ze dan terecht kunnen. Met een grote zaal waar ze indien gewenst gezamenlijk kunnen eten en activiteiten ontplooien. Krijg een déjà vu.

SolidRock | 09-12-21 | 16:30
▼ 1 antwoord verborgen

Voordat ik me in een appartementje van 60 vierkante meter laat ophokken moet ik eerst dusdanig afgetakeld zijn dat ik geen voet meer voor de andere kan zetten.

lekgoot | 09-12-21 | 16:24

10.000 euro oprotpremie terwijl je huis 10.000 per half jaar in waarde toeneemt. WIe houden die lui voor de gek?

Dima Beeline | 09-12-21 | 16:23 | 1

gaat om huurders

BobDobalina | 09-12-21 | 16:26

Kunnen ze dan ook bij de poorten van de stad de dagjesbejaarden tegenhouden? Wat een provincialen zeg. Geen behoefte aan.

dathoujetoch | 09-12-21 | 16:22

Laat al die randstedelingen aub in de randstad. Ze hebben al te veel verpest om nog in de buitengebieden toegelaten te worden.

Leffe Blonde | 09-12-21 | 16:21

fossielvrij in 1 generatie. Dat gaat lukken op deze manier.
Wellicht dat ze in Amsterdam die slogan iets verkeerd hebben geïnterpreteerd.

Dr.Utker | 09-12-21 | 16:20

D666 al jaren kan die D wel weg, het wordt steeds gekker op links.

fabeltjesland | 09-12-21 | 16:19 | 3

Die D staat voor demofoben, dat weet u toch?

Spring Bruissteen | 09-12-21 | 16:20

@Spring Bruissteen | 09-12-21 | 16:20: Ik dacht voor Dor hout...

funda | 09-12-21 | 16:22

D van dictatuur.

bqbq | 09-12-21 | 16:50

Bejaarden die "te groot" wonen in Amsterdam zitten waarschijnlijk niet te springen om 10k waarvan 5k zo weer bij de blauwe enveloppen brigade afgegeven kan worden. Die redden zich financieel prima en hebben geen belang bij een bonus.

Kopieerapparaat | 09-12-21 | 16:18 | 2

De afkoopsom is vrijgesteld. Helaas...

fiscalist | 09-12-21 | 16:23

Het gaat om huurwoningen. Die mensen zijn niet rijk.

Zapata10 | 09-12-21 | 16:39

En Bea krijgt die ook 10k als ze verhuisd naar een huur portiek woninkje? In zo n paleis passen er een hoop in. Wel ff de loodgieter bellen voor wat extra aansluitingen voor de Mieles.

Zatkniss | 09-12-21 | 16:18 | 1

Het is eigendom van de oranjes mede mogelijk gemaakt door de belastingbetalers. Hoera.
En het gaat hier om de burgers daarvan verwacht het elitaire dat ze dat braafjes doen.

jitro | 09-12-21 | 16:37
-weggejorist-
van Oeffelen | 09-12-21 | 16:17 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Goed idee, €10.000,= oprotpremie voor D66 en GLPvdA. Kost eenmaal een boel geld, maar daarna is het kei-hard besparen. Mogen ze ook allemaal 2 zielige gelukszoekiërs naar keus meenemen en de wereld gaan verbeteren elders onder leiding van nieuw leiderschap Kaag, haar connecties komen heel goed van pas. Win- win, dan zal het hier een stuk aangenamer worden en dan kunnen ze vanuit Afrika, uit de dan gestichte utopie, heel hard roepen: zie je wel! Dit, deze utopie had Nederland kunnen zijn!
Doei, zwaai, zwaai.

ratelaar | 09-12-21 | 16:17

Beter 10K geven aan iedere ongewenste economische migrant die teruggaat van waar hij vandaan kwam. Dan is het woningprobleem ook opgelost.

Prieelvogel | 09-12-21 | 16:17 | 2

Maak het nou niet te makkelijk

RocketMan | 09-12-21 | 16:41

Goed plan. Wel chippen anders komen ze het met een ander vals id nog een keer ophalen.

bqbq | 09-12-21 | 16:52

Toen meiden van 20 u tegen me begonnen te zeggen heb ik zelfmoord overwogen.

jaja | 09-12-21 | 16:14 | 2

Vergeet je uiteindelijk vanzelf weer en daarna voel je jezelf weer heel jong.

Zapata10 | 09-12-21 | 16:17

@Zapata10 | 09-12-21 | 16:17:
Ik voel me nog steeds 16 op 52.
In plaats van meiden van 20 versier ik nu meiden van 25.

jaja | 09-12-21 | 16:20

Voor de krapte op de woningmarkt wordt van álle mogelijke oplossingen uitgerekend deze oplossing verzonnen?

De ouderen zijn een makkelijke prooi.
Die komen niet in verweer.
Die gooien niet met vuurwerk.
Die terroriseren de buslijn niet.

Om je kapot te schamen dit!
Oude bomen verplaats je niet

Roos | 09-12-21 | 16:13 | 6

@Roos | 09-12-21 | 16:35: Ik denk dat ouderen steeds minder te zoeken hebben in de stad. Als ze dat zelf ook zo ervaren is die EUR 10.000 mooi meegenomen.

BobDobalina | 09-12-21 | 16:39

@BobDobalina | 09-12-21 | 16:39: de meeste ouderen zitten echt niet te springen om die poen. Die vinden hun eigen huisje, hun stekkie belangrijk.

Waarom wordt dit plan bijvoorbeeld niet geopperd voor alle alleenstaanden met een groot huis?
Ik snap die leeftijdsdiscriminatie werkelijk niet.

Het zal er mee te maken hebben dat hun huur vaak nog laag is. En bij de jongere alleenstaanden niet;-)

Roos | 09-12-21 | 16:43
▼ 3 antwoorden verborgen

"De gemeente Amsterdam moet de knip trekken om ouderen die groot wonen, te verleiden om te verhuizen."

Niets daarvan en onzin en symptoombestrijding.
De gemeente Amsterdam moet de oorzaak van het probleem oplossen. En als de gemeente Amsterdam dat niet kan, moet je misschien bij de landelijke overheid zijn.
Die ouderen wonen daar soms al van ver ver ver voor deze hele woningcrisis. Waarom moeten die opeens klein gaan wonen omdat de overheden de markt heeft laten ontsporen.

AdvocatusDiaboli | 09-12-21 | 16:12

Ik denk dat Jan Terlouw ook wel een beetje klaar is met D66 als ik hem de laatste tijd zo'n beetje hoor.

Stijlicoon | 09-12-21 | 16:12 | 3

En daar komt hij na hoeveel jaar achter? Wat een geweldenaar is het toch, he?

dathoujetoch | 09-12-21 | 16:17

@dathoujetoch | 09-12-21 | 16:17: In de tijd toen Terlouw in de TK zat voor D66 was die partij lang niet zo woke en onredelijk als nu.

UnderTheDevil | 09-12-21 | 16:22

@UnderTheDevil | 09-12-21 | 16:22: Nee, ze waren inderdaad niet woke genoeg om wel gasboringen onder Ameland toe te staan en de eerste weg door Amelisweerd. Alles voor het regeringspluche. Wat een nare achterbakse partij. Vanaf 1966 al.

dathoujetoch | 09-12-21 | 16:30

Zelfs Taghi moet meer betalen.... El Cheapo's

TheseDays00 | 09-12-21 | 16:12 | 1

Zijn verblijf moeten de bejaarden ook nog betalen.

Therapietje | 09-12-21 | 16:18

10K voor bejaarden? Het laatste dat die nodig hebben is meer kapitaal...

de bartsmitridder | 09-12-21 | 16:11 | 3

Dit gaat om huurwoningen en daar zitten niet zoveel kapitaalkrachtige bejaarden. Maar ik begrijp dat u gaarne mee doet aan de polarisatie en wat oudjes voor de trein wil flikkeren?

Zapata10 | 09-12-21 | 16:13

@Zapata10 | 09-12-21 | 16:13: Nee, ik onderken enkel het probleem dat onze economie voor een groot deel is gebaseerd op het erfrecht, en dat daar niet zoveel van terechtkomt als iedereen ineens 90+ wordt. Het probleem rond betaalbare starterswoningen ligt deels in het feit dat ouderen langer een woning gebruiken, en deels in dat hun welvaart niet doorstroomt naar jongere generaties.

Daar heb ik geen oplossing voor, ik sta er niet voor om te zeggen 'je 80ste kaarsje is je laatste', maar als je dan toch geld uit wil geven om problemen op te lossen, steek het dan in een oplossing en niet in een vergroting van het probleem.

Buiten alle ethische kwesties van gedwongen of sterk aangemoedigde verhuizingen natuurlijk..

de bartsmitridder | 09-12-21 | 16:52

@de bartsmitridder | 09-12-21 | 16:52: Zoek even op; de Hollandse Zaken Merwede documentaire van juni (dacht ik). Weet u precies waarom er geen betaalbare starterswoningen zijn. De rest is allemaal flauwekul. Grondbeleid van gemeentes is het toverwoord. Stopera klunzen, die uit Utrecht is én PvdA én was wethouder in Adam. Kijken en huiveren.

P. Breidel | 09-12-21 | 17:07

Heeft Avalex al een container om 65+ers te storten.

Raspatat | 09-12-21 | 16:11 | 1

Nee, die bevelen een shredder aan

P. Breidel | 09-12-21 | 17:09

Lekker man, toegegeven. In de badkamer kan een Syrisch gezin met 5 kinderen wonen. Moeten ze wel alles rechtop doen. Ja ook neuqen.

Rest In Privacy | 09-12-21 | 16:09

Hè gezellig... Zwarte koffie. Oranjekoek erbij. Voetjes op tafel. En D66 bashen!

Beste_Landgenoten | 09-12-21 | 16:08 | 7

Als er nou één partij is die voortdurend aanleiding geeft gebasht te worden is het D66.

Spring Bruissteen | 09-12-21 | 16:17

@Spring Bruissteen | 09-12-21 | 16:17:
Ach ja ik weet wie het doen. Maar ik vergeef hen, want hun zielen zijn dolende.

Beste_Landgenoten | 09-12-21 | 17:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Uit het artikel, eerste paar zinnen:

"AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam moet de knip trekken om ouderen die groot wonen, te verleiden om te verhuizen. Daarvoor pleit D66 die zelf denkt aan een bonus van 10.000 euro.

Het is een van de plannen uit de woonagenda van de liberalen die vandaag wordt gepresenteerd."

Liberalen?! Liberalen zijn voor persoonlijke vrijheid toch? Dus dat je, ik noem maar een zijstraat, zelf bepaald waar je wilt wonen.

D66 is echt een achterlijke club mensen die compleet afgedwaald zijn van hun oorspronkelijke idealen. Liberalen, haha.

Timide_Aso | 09-12-21 | 16:07 | 2

Deze liberalen zijn er alleen voor hun eigen persoonlijke vrijheid.

FrankVeer | 09-12-21 | 16:12

Belastingvrij?

Kattie | 09-12-21 | 16:14

D66’ers zijn enge extremisten die extreem pro EU zijn, extreem voor open grenzen, extreem voor afbraak sociale zekerheid, extreem hoge groen belastingen willen, extreem zijn in het veroordelen van andersdenkenden. De haters hebben dus ook last van bejaarden haat. Het houdt niet op, niet vanzelf.

Graaier | 09-12-21 | 16:06 | 3

Ja, en alles op voorwaarde dat ze er zelf in hun dagelijkse leven geen, maar dan ook totaal geen last van hebben.

Dr_Johnson | 09-12-21 | 16:13

Ze graven hun eigen graf... Alleen dat ligt al vol tegen de tijd dat het af is met andersdenkenden.

TheseDays00 | 09-12-21 | 16:13

En dan noemen ze PVV-ers andersdenkenden. Dat zijn ze zelf ,maar dan in het kwadraat. Misschien komt het omdat ze met originele standpunten willen komen voor non empathische mensen ; hun klantengroep.

Koning BongoBongo | 09-12-21 | 17:37

Ze hebben eerst alle ouderen de kleine bejaardenhuizen uit gepest want iedereen moest zolang mogelijk thuis wonen. Dat scheelde een boel geld en nu moeten ze hun eigen huis of huur huis uit. Bij ons zeggen ze dan "dikke lul drie bier" en blijven mooi zitten

Therapietje | 09-12-21 | 16:06 | 1

Juist!

Zapata10 | 09-12-21 | 16:08

Alles, maar dan alles wat er uit de melkmuil van die D66 ezels komt slaat nergens op. Je hebt niks te kiezen in dit land, de bejaarden die te groot wonen zouden best naar een goede bejaardenhuis willen, die zijn er niet meer D66 sukkels, daar hebben jullie voor gezorgd!

lanexx | 09-12-21 | 16:06

Tja die oude bejaardenhuizen waar je samen met je partner knus oud kon worden met eventuele zorg op maat en de centrale keuken en de zaal waar je gezamelijk een kopje koffie kon drinken,eten,spelletje kon doen of gewoon lekker ouwehoeren die konden niet meer.
Te duur te groot daar kunnen we veel beter huizen winkels met appartementen neerzetten dan kunnen de projectontwikkelaars ook nog wat verdienen en die oudjes mogen wel thuis in alle eenzaamheid verrekken.

Toedels | 09-12-21 | 16:05 | 3

Juist, dat is precies wat er aan de hand is.

Zapata10 | 09-12-21 | 16:09

"En die oudjes mogen wel thuis in alle eenzaamheid verrekken."

Maar daarvoor wil de D66 toch juist dat "Voltooid leven" door de kamer rossen en om het dan hard in de markt zetten?

Paternotte is al om voor verplichte vaccinatie, een paar stappen verder en het einde is daar.

BadPatNL | 09-12-21 | 16:09

In het verleden waren er (zeker in verhouding tot het aantal 75= inwoners) héél veel meer plekken in institutionele huishoudens voor NL ouderen. Andere institutionele plekken gingen naar (dienstplichtige) militairen of de broeders en de nonnen in kloosters. betaalden we met zijn allen voor in een land dat goed was.

Inmiddels zijn er voor Nederlanders nu nauwelijks plekken van 'staatswege". Alle plekken in institutionele huishoudens zijn nu bestemd voor asielzoekers.
En/én gaat niet, dus het werd óf/óf. En daarbij is er niet voor gekozen om Nederlanders die dat willen comfortabel te laten wonen tijdens hun laatste levensfase.

Wering | 09-12-21 | 19:58

Nou, ik woon dan in Den Haag, niet in Amsterdam, maar wel alleen, en veuls te ruim.

Maar als ze zouden proberen mij een beetje mijn huis uit te porren met zo'n oprotpremie, dan moeten ze echt veel meer meebrengen dan die lousy 10 ruggen. Bovendien, ik woon in een buurt waar mensen met een migratieachtergrond, of het nou statushouders zijn, of nazaten van gastarbeiders, behoorlijk zouden 'detoneren'. Dat zou ik de 'buurt' niet kunnen aandoen.

Dr_Johnson | 09-12-21 | 16:05

Terlouw woont groot. In Twello. Op een steenworp waar ik ooit woonde. Kunnen genoeg mensen wonen.

Rollins | 09-12-21 | 16:05 | 2

Touwtje uit de bus, of is dat alleen voor anderen?

funda | 09-12-21 | 16:11

Gooi je die stenen ook?

zwaaropdehand | 09-12-21 | 16:21

Tip voor Dood66: Een huurmoordenaar is goedkoper.

gestoptmetroken | 09-12-21 | 16:02

Tja, Amsterdam, wat gaat er daar eigenlijk wel lekker, in dat schijthol, als je geen bijstandstrekker of asielzoeker/illegaal bent?

zwellevertje | 09-12-21 | 16:02

En dan noemen ze het 'Van Groot naar Beter'.

Colin.Fart | 09-12-21 | 16:01 | 1

Leefruimtes harmoniseren, verblijfsgebieden optimaliseren, woningvoorraad moderniseren, menselijke maat terugbrengen, of meteen ronkende engelse kreten als Private Zoning Initiatives - de mogelijkheden zijn eindeloos.

funda | 09-12-21 | 16:20

85 miljoen van in de wingewesten weggehaald belastinggeld weggooien om eenmalig licht versneld gezinnen te importeren in een stad die toch te druk is. En die ook weer oud worden. En dan ook weer ‘te groot’ wonen.

Martin007 | 09-12-21 | 15:59

Je kunt ook tegen de Mocromafia zeggen dat die bejaarden ripdeals hebben gedaan met hun scootmobiel. Komen ze even verhaal halen.

Snertjong | 09-12-21 | 15:59

Timmer wat hokken in een functiehuis.
Misschien ook data en kennis in borgen.
Provinsjale studievlerken,, na neestrijken nooit meer opgevlogen.
Geafflicteerd met "Is een appje voor" type "denken".

hallevvezool | 09-12-21 | 15:59

Een soort voltooid leven weer typisch iets van DDR666.

Reebensteeltje | 09-12-21 | 15:58

Dom plan. Ze kunnen beter vragen aan die ouderen studenten in opleiding in de zorg een kamer te gunnen: dan snijdt het mes aan 2 kanten. Ouderen wat zorg om zich heen en studenten wat ervaring opdoen in ruil voor een lagere huur.

Simon_GS | 09-12-21 | 15:58 | 5

@bisbisbis | 09-12-21 | 16:11: Was dat maar waar, dat afschaffen. Maar dan worden een boel tandenborstel tellers werkloos.

Zapata10 | 09-12-21 | 16:19

Ja leuk man lekker als 18-jarig meisje of gozertje bij een bejaarde in huis

Auchie | 09-12-21 | 16:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Niets oprotpremie. Ouderen zijn vaak nogal honkvast met hun woning maar zijn door de loop van het leven ook vaak nogal bovenmaats gesitueerd. D.w.z. een weduwe of weduwnaar alleen waarvan de kinderen al lang en breed het huis uit zijn die nog in een eengezinswoning woont.

Hun goed recht, maar het iets aantrekkelijker te maken om naar een woning met een passend aantal m2 te kijken, eventueel in combinatie met makkelijkere thuiszorg etc, is best een goed idee.

_pacman_ | 09-12-21 | 15:58 | 1

Dat kon vroeger ook, maar toen hadden D66 en de VVD het briljante idee... ouderen willen zo lang mogelijk in hun huis blijven wonen.

Zapata10 | 09-12-21 | 16:00

Allemaal onderdeel van de big reset.

polletjepiekhaar | 09-12-21 | 15:57

Want die boomers hebben nog niet genoeg verdiend aan de generaties die na ze komen met hun totaal achterlijke "overwaardes"?

Dan krijgen ze nog 10K bovenop de winst van een paar ton in euro's die ze boeken op het moment dat ze hun huis verkopen wat ze ooit voor nog geen fl. 150.000,- gekocht hebben.

Die generatie wordt met de dag schaamtelozer... Man, man, man...

el burro | 09-12-21 | 15:57 | 7

@Zapata10 | 09-12-21 | 15:58: ok maar zijn er dan wel woningen voor deze mensen? Zou niet weten waar in of rond Amsterdam. Of gaat D’66 die snel even bouwen?

Kattie | 09-12-21 | 16:16

@Kattie | 09-12-21 | 16:16: Nee natuurlijk zijn die woningen er niet. Het is een onzalig plan van de bejaardehaters.

Zapata10 | 09-12-21 | 16:27
▼ 4 antwoorden verborgen

D66... bejaardentehuizen en verzorgingstehuizen sluiten want ouderen willen veel liever langer thuis wonen. (was gewoon een platte bezuiniging)
D66... ouderen houden woningen bezet. Schande!

Zapata10 | 09-12-21 | 15:57

10k is sinds kort 500 euro minder dan het jaar daarvoor.

GeheidEenGeit | 09-12-21 | 15:56 | 2

10k voor een verhuizing sucks.

Zapata10 | 09-12-21 | 15:57

@Zapata10 | 09-12-21 | 15:57: 10k, dat is net een tien maanden compensatie voor de veel en veel hogere huur die je te wachten staat.

BadPatNL | 09-12-21 | 16:03

Dus omdat de woningmarkt kapot gegraaid wordt door (buitenlandse) investeerders omdat de overheid (VVD) het op z'n beloop heeft gelaten moet oma nu haar huis uit?
Ga het probleem eens echt oplossen, bij de oorzaak.

AdvocatusDiaboli | 09-12-21 | 15:54 | 8

@BadPatNL | 09-12-21 | 16:56: Het is zo rottig inschatten of je met een -oud-criminel als huisbaas te maken hebt in grote steden. Want ze zijn zo tegendraads in de huur omhoog doen en tegenprestaties verzuimen. Maar je beschrijft de bedrijfsvoering erachter zo dat er eigenlijk geen onderscheid te maken valt. Zodra je een lek dak of een kapotte verwarming meldt dan krijg je eerder een berichtje van de advocaat dan van de klusser.

GeheidEenGeit | 09-12-21 | 17:10

@BadPatNL | 09-12-21 | 16:56: Klopt niet veel van uw betoog. Kijk zelf even naar wat voor rechtspersoonlijkheid die corporaties hebben. Verenigingen, stichtingen. Uw winst verhaal gaat niet op.

P. Breidel | 09-12-21 | 17:26

@GeheidEenGeit | 09-12-21 | 17:10: Hear, hear. Zo is het ! Ik kan een boek schrijven over de mala fide praktijken van dat stelletje zwendelaars en oplichters. Ze komen ook overal mee weg de hele tijd.

Asteroid-B612 | 09-12-21 | 18:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoera! Ik ben 48 dus bejaard! Wie gaat mij helpen met oversteken?

Leptob | 09-12-21 | 15:54 | 8

@Tobi | 09-12-21 | 16:02: fijn om te lezen dat het gymnasiaal onderwijs nog invloed heeft!

Quichegerechtigde | 09-12-21 | 17:47

Maar wel wat organen minder..

Geilbaard | 09-12-21 | 18:27
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen