Vanaf 1 feb booster verplicht voor EU-coronapas
Huh, maar weten ze in Brussel dan niet dat je juist heel voorzichtig moet prikken?
Vanaf 1 februari moet iedereen die met een vaccinatiebewijs op zijn QR-paspoort door Europa wil reizen niet langer dan negen maanden geleden zijn laatste prik gehad hebben. Zoals u aan de Nederlandse sterftecijfers kunt zien, neemt de werking van de vaccins behoorlijk af. Het oorspronkelijke plan was volgens de NOS om de nieuwe regels al in januari in te laten gaan, maar De Jonge heeft er dus nog een paar weken uitstel uit weten te slepen. In de rest van Europa heeft namelijk iedereen en zijn schele oom al een uitnodiging voor de derde prik te pakken, terwijl Nederland het weer eens 'verstandig' aanpakt en fier boven Bulgarije staat op de boosterranking. Dat wordt opschieten als we niet nog meer SCHRIJNENDE verhalen in de pers willen hebben over SLACHTOFFERS die misschien wel niet op WINTERSPORT kunnen. Prikken prikken prikken dus, voor de zorg, en voor de Europese bureaucratie.
Joe
Social
Ook een *schatting*: het schiet niet op, Hugo
Social
Omikrondertussen
Social
Reaguursels
InloggenWaarom een woordspelletje? Booster is gewoon derde prik.
Ik zeg, Hugo op klimaat in het volgende kabinet. Met zijn organisatorisch vermogen moet dat helemaal goedkomen.
Booster?
Welke booster?
De eerste, tweede, derde of n-de?
Waarom moet dit opschieten? Het is de bedoeling dat iedereen weigert :-p
Waarom sleutelen we niet zelf een variant in elkaar die besmettelijker is maar slechts mildere verkoudheidsklachten veroorzaakt? Waarom wachten tot de natuur dit voor ons oplost, terwijl we ons zelf uit deze crisis kunnen bio-engineeren?
Misschien omdat covid-19 al inmekaar gesleuteld is?!
Vacuumbom, bedoel je nou dat COVID bewust is gecreëerd?
Interessante hypothese. Maarja, hoe bewijs je zoiets hè?
@KritischeKrikker | 08-12-21 | 12:23: De snelheid waarmee dit virus muteert en over zou zijn gegaan van dier op mens en daarna de snelheid waarmee het zich wereldwijd verspreid heeft suggereert vrijwel zeker een niet natuurlijke herkomst.
U suggereert dit nu, interessant. Er zit volgens u dus blijkbaar een causaal verband tussen de snelheid van verspreiding en de mate waarin een virus is gecreëerd?
Zouden ze bij Vrankrijk Op spuistraat ook om een QR vragen? Ik geloof dat je daar ook een biertje kan doen.
Vrankrijk? Dat was toch ontruimd?
Gelukkig bent u maar een hele kleine minderheid in dit geheel. Ik ben al bijna aan mijn 4e prik toe, ik kán niet wachten....
@BoerinFrance | 08-12-21 | 10:09:
U mag de eerste 2 van mij ook hebben.
@Vacuumbom | 08-12-21 | 10:11: Hartelijk dank, maar ik heb mijn plicht jegens de op-een-noodzakelijke-operatie wachtende medemens vervuld. U dus niet, dat is duidelijk, U denkt liever aan ikek ikke ikke en de rest kan stikke. (dat laatste letterlijk en figuurlijk en laten dat nu juist die 70% egoïsten zijn als u die zich niet wilden laten vaccineren)
Wel enigszins cherry picking, maar niet geheel onjuist.
Er volgt vanzelf een underground QR vrije schaduwmaatschappij, waar het leven nog wel leuk is.
waar kan ik me inschrijven.
Heel goed, hebben jullie daar ook eigen ziekenhuizen?
Ik las iets over vrij reizen na de boosterprik. Is dat hetzelfde als gratis reizen?
Misschien is het beste wel als er een variant komt die dodelijk is. Omdat wappies dan in sprintje naar de priklocatie rennen is de vaccinatiegraad binnen 1 week 99,99999999 procent.
U bedoelt dat als er werkelijk een voordeel zou zijn aan dit vaccin wat dan ook wel zou werken. Ja dan wel, maar dan ook nog ff ivermectine afschaffen
Waarvoor? Om een vaccin te krijgen wat toch niet werkt?
@echtepleb | 08-12-21 | 09:53: Het voordeel van het vaccin blijkt wel uit het gegeven dat er relatief veel meer wappies in het ziekenhuis liggen dan gevaccineerden.
@Gomezlopez | 08-12-21 | 10:02: Het vaccin werkt! Er liggen relatief veel meer wappies in de ziekenhuizen dan gevaccineerden.
Je blijft niet stil zie ik, en ik waardeer de poging.
Maar je weet toch dat vaccins niet werken op Twitter/Facebook? Vraag maar een echte plebs…
'Vroegäh' had je de QR code nodig om 'leuke' dingen te doen. Nu dat niet meer de beweegreden is en er een houdbaarheidsdatum aan zit hebben mensen er geen zin meer in. En zeker de wappies niet.
@Ikblijfnietstil | 08-12-21 | 10:53: vandaar ook de booster en dan nog een booster en….
open de ogen, de QR maatschappij is het doel, de corona prik het middel om het er doorheen te drukken...
Denk dat dat hier inmiddels wel bekend is ....
@Koning BongoBongo | 08-12-21 | 09:09: .. maar toch vinden hele volksstammen het kennelijk een prima ontwikkeling. Stuitend..
Capitano is wat op het spoort jongens…
Wat is dan het grotere plan volgens jou?
Wij blijven maar prikken zonder enig kritisch geluid. Terwijl aan de andere kant van de wereld; www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20211...
Bij een kritisch geluid is dit het standaard antwoord: "Ja maar de voordelen zijn groter dan de nadelen". Voor jongeren is de kans op schade groter dan het voordeel, maar daar gaan de liefhebbende ouders over.
@Zoelense Hobbyboer | 08-12-21 | 10:53: Ja dat staat op Feesboek. Maar dan is het nog niet waar. Voor alle groepen tot nog toe is het prikje veel minder gevaarlijk dan Corona zelf. Voor kinderen wordt dat nu uitgezocht maar ook daar lijkt het voordeel (voor henzelf) op te wegen tegen de risico's. Zoek maar eens op MIS-C. De gezondheidsraad is er voor ons allemaal dus lees daar eens wat ipv de eigen research van Karin en Miranda.
Aan de andere kant van de wereld eten ze ook een broodje hond bij het ontbijt. Wat is nou je punt?
“De research van Karin en Miranda”
Haha! Mooi!
@dartfrogger | 08-12-21 | 12:16:
Ik heb net zo weinig vertrouwen in de research van Marion en Jaap.
Dat snap ik in jouw geval binko. Niet iedereen heeft ze lekker op een rijtje…
Tijd om eens uit te zoeken waar die Corona feesten zijn. Een jaartje QR code is het wel waard.
Lees uzelf een beetje in. Kijk nou eens wie de man van Ursula is. En bedenk daarna waarom die boosterprik er moet komen.
Een gynaecologe en 'ééntje van de farmacie': money!
(heej... d'r is toch niks verkeerd aan geld verdienen...)
Vrouwlief heeft hem reeds gehad en ik heb al een afspraak staan voor de booster. Daarna kunnen we goed beschermd op vakantie.
Waar ga je heen ? Australië?
Ezels op leeftijd dus.
Ik had je jonger ingeschat Diederik. Maar geniet van je pensioen!
Vakantieprik dus…
Het beste gewenst!
Inderdaad er kan niets meer gebeuren.
Gewoon geen helm op doen.
Autogordel?? Haha natuurlijk niet in heb een booster...
@Stoned Hengst | 08-12-21 | 10:55: in moet zijn ik
Vorige week lag het aantal omikron gevallen in NL al op 6,2% van alle coronagevallen.. dat zal nu ongetwijfelt meer zijn. Vluchten stoppen heeft nu geen zin meer
Dat heeft nooit zin gehad. We hebben geen variant buiten weten te houden met het stoppen van vluchten en ik betwijfel sterk of ons dat in de toekomst bij een nieuwe variant ooit wel gaat lukken.
Hoe kan dat? Er zijn pas enkele tientallen gevallen in NL bekend. De door jou genoemde 6,2 % is aanzienlijk meer dan enkele tientallen gevallen..
@Systematic Chaos | 08-12-21 | 10:40: noem 1 land dat ooit een variant buiten de deur heeft gehouden? Zelfs de eilanden wereldwijd..
En ohjah we hebben helemaal geen open grenzen met Belgie en Duitsland. Gewoon zwaar kansloos. Kap daarmee
Ik heb me inderdaad vergist, maar het is alsnog meer. Vorige week was het 3% volgens ourworldindata.org . Zoek maar naar sars-cov-2 sequences by variant (data van 6 dec, maar verouderd voor NL)
En ala Hugo faalt te voldoen aan het EU-dictaat? Nexit?
Dan eindigt de baantjescarrousel voor hem dan en daar. Achteraan aansluiten!
In maart een keer corona opgelopen blijkbaar. Mooi dat ik een hele leuke vakantie ga krijgen. Lekker skiën, sleeën, bergrestaurantje meepakken. Lang leven niet prikken en toch met de genezen verklaring op pad. Niet op de telefoon, dat weiger ik.
Hoelang is dat geldig dan? Want na 8 weken kun je het toch gewoon weer oplopen
@TAAA | 08-12-21 | 07:32: Gebeurt gelukkig zelden maar idd, genezenverklaring is maar 180 dagen geldig. Zelfs al biedt dit betere bescherming dan een spuit.
Nee, want stel je voor dat je privacy wordt geschonden op jouw IPhone. Oh, wacht…
@Stijl_Loos | 08-12-21 | 08:58:
Nederlandse QR nu een jaar sinds vorige week. Mijn internationale staat inderdaad op 180 dagen.
@Stijl_Loos | 08-12-21 | 08:58: is al verlengd naar een jaar.
Ik snap niet dat ze de derde prik een boosterprik durven te noemen.
Het is gewoon een herhalingsrecept.
Inderdaad, gewoon een derde vaccinatie.
Booster bekt beter maar prikt hetzelfde .
@Gomezlopez | 08-12-21 | 07:28: En zelfs dat is een woordspeling.
"Oppepprik" volgens de marketeers van Hugo. Ik heb altijd gedacht dat reclame maken voor medicijnen in Nederland verboden was. Nu ja, dat had ik blijkbaar verkeerd.
De booster van Moderna is met een halve dosering (25 microgram) en je krijgt daar bewezen een enorme boost aan antistoffen door. Hoe moeten ze hem dan noemen? De IQ prik voor verstandige mensen?
It's the coronapas, stupid!
Wat bedoel je precies?
Dit is de weg naar mensen laten radicaliseren. Hugo aan de persoonsbeveiliging?
Yolo
Ff stapje terug. Voor mensen onder de 60 en mensen zonder onderliggend leiden levert vaccinatie gemiddeld genomen nauwelijks extra bescherming op. Wel iets, maar statistisch gezien te verwaarlozen. De echte voordelen worden gehaald bij de oudjes en mensen met onderliggende risico factoren. En toch is er ergens iets fout gegaan en heeft iemand bedacht dat iedereen gevaccineerd moet worden. En ook dat levert bitter weinig op want het aantal ziekenhuisopnamen is net zo groot als vorig jaar toen niemand gevaccineerd was. De groepen die beschermd zouden zijn (de oudjes) vullen weer massaal het ziekenhuis. Ben ik de enige die zich afvraagt waar we met z'n allen mee bezig zijn? Krijg een beetje het idee dat de politiek alleen maar tijd aan het rekken is in afwachting van een echte oplossing. En dat doen ze door steeds maar weer meer angst te zaaien waardoor de goedgelovige burger weer meegaat in de volgende ronde.
Leiden moet natuurlijk lijden zijn.
Dat is tevens het adagium van de EU. "De EU werkt niet, wat we nodig hebben is meer EU" De uitspraak ziende blind en horende doof gaat hier goed op. Het enige wat ze weten is dat er angst moet heersen zodat de bevolking braaf blijft doen wat de hoge heren verkondigen.
De EU fundamenten zijn gebaseerd op angst zaaien .... met dank aan de policor msm ...... en daarna stapsgewijs met quasi oplossingen komen.
En met de boosterprik voor 'vrij verkeer' weet je dat de pandemie langer duurt, want reizen verspreidt virussen....zo blijven we lekker bezig.
Is gewoon bullshit. Ongevaccineerden komen gemiddeld veel jonger op de IC en met minder comorbiditeit.
Voor de 60+ en risicogroepen is de timing gewoon compleet verkeerd geweest. De jaarlijkse griepprik krijg je ook niet in maart-april-mei maar pas na de zomer, wanneer het griepseizoen begint. Nu was het vaccin eigenlijk al uitgewerkt. Daarom zijn de derde prikken nu ook weer veel te laat. En zijn ook de groepen 60+ en risicogroepen te vatbaar weer voor covid.
@De Eierbal | 08-12-21 | 08:29: heb je de data hiervan? Die wil ik wel eens zien! Of is ‘veel jonger’ 67 ipv 73? En waar staat dat die ‘jongeren’ perfect gezond zijn?
Fatty heeft gewoon gelijk! Het vaccineren van gezonde mensen onder 60 (en mogelijk daarboven) heeft geen nut. Het vaccineren van kinderen is misdadig!
Ik heb al geen zin meer om te denken over al dit. Ik wordt er zo moe-de-loos van. Da's denk ik dan ook de bedoeling van dit geheel: de nieuwe 'schjlaavenhandel'; gedemoraliseerden zijn beter te hanteren. Gelukkig, ik ben dus al aangepast aan de grootsheid van Europa.
Dan is het toch voorwaardelijk reizen, of ben ik nou gek? Ik reis tussen kantoor en huis, dus het zal mij boeien.
Ik ken ook een antivaxxer want gevaarlijk maar heeft wel een liter inkt in zijn lichaam zitten want hij zit tot zijn nek onder de tattoes.
Ja maar daar kan je kanker van krijgen dat is bekend. Dat andere wat ze beweren is natuurlijk nog onbekend en dus veel enger dan kanker ofzo?
Rare zooi: mensen die een prik willen moeten wachten, wachten, wachten, mensen die niet willen worden gedwongen. Als de niet-vaxers nou gewoon zeggen dat ze wel willen dan zijn ze van al t gezeik af, dan mogen ze gewoon niet meer.
Stel je gaat nu overstag, ben je dan nog zeker een half jaar (of wanneer je de booster moet halen) een paria?
Een ding weten we zeker over de toekomst: hij is verrot lastig te voorspellen.
Ze weten het zelf ook niet.
Rennen als een kip zonder kop rond, de kop in een vergadering maar zonder lucht blijft het verdacht stil.
Inderdaad en dat herhaalt zich dan elk jaar
PFIZER in market cap met bijna 54% gestegen in 2021. Netjes hoor, benieuwd wat de cijfers volgend jaar zijn
Een bijwerking in de media en dag hogere koers.
@funda | 08-12-21 | 00:23: Met 35 miljard winst en geen aansprakelijkheid zullen zich niet zoveel zorgen maken, nog bedankt daarvoor Hugeau...
@4HoogAantWater | 08-12-21 | 00:28: Dat kan, maar ook dan dag hogere koers.
youtu.be/GDLyWt7LA_c
leuk.
Ik heb dus nog 3 masnden om kooroonaa te krijgen… morgen maar even de deurklinken van de zuivel afdeling aflikken.
gebakken, gefrituurd, gekookt, gestooft, gelikt ,gesnoven, in mijn aars daarna in mijn mond gestopt en nog steeds geen Corona
In Iran werkte de klink van de moskee perfect. Allah hielp niet
Wat zijn er toch een boel brave mensen in NL.
85% and counting is braaf en nog braver zelfs: gevaxxed!
Fijne lieve tolerantie mensen.
En toch is het zo'n rommeltje en lees je hier agressieve taal...
Ik pas en geen Corona pas voor de duidelijkheid.
Als men maar op vakantie kan en feestjes vieren is de gemiddelde Nederlander bereid om iedere 180 dagen een spuit in zijn lijf te laten zetten!
De rest is allochtoon + enkele tienduizenden wappies
@Vacuumbom | 07-12-21 | 23:43: Nee hoor geen spuit. per ongeluk weer geïnfecteerd raken. Heb je een jaar vrij toegang.
Boosterprik in je poepgat! Pak aan! Dat zal je bezuren!
Bedoel Belgisch of Nederlandsch poepgat?
Die boosters moeten vast de huizencrisis oplossen, Hugo heeft overal een antwoord op.
Wappie stijl
Gvd. Ik dacht 1x per jaar prikken. Das nu dus al na 9 maanden. Ik heb een hekel aan naalden. Bah bah
Bezint eer gij begint.
4e prik 6 maanden later, 5e prik 3 maanden later vervolgens elk nieuwe prik elke 3 maanden en heb je corona al gehad? Maakt niks uit ook voor hen in 2023 elke 3 maanden een prik halen.
@Dutch-Super-Evil | 07-12-21 | 23:46: Tjonge, nog een huis-wiskundige met voorspellende gaven.
Het wordt druk hier.
Tut nu toe hebben de wappies niet geheel ongelijk gekregen . En ja ik ben ook geprikt
Welk boekje precies?
@KritischeKrikker | 07-12-21 | 23:46: Het Onontvreemdbare Rechtboek natuurlijk.
Dat wordt dus een vakantie buiten de EU. Noorwegen of Zwitserland met de auto is prima te doen.
Zwitserland moet je door andere EU landen, maar er is nu wel rechtstreeks veerdienst met Noorwegen.
Ik denk dat al die andere landen samenspannen, denk je niet?
Soort van 1 groot complot ofzo? Je bent iets op het spoor denk ik.
Een mooie Lybisch strandvakantie per boot, alleen de terugreis kan wat duurder uitpakken en voor oponthoud zorgen.
@Snap_het_ook_niet | 07-12-21 | 23:05: Doorreis is geen probleem. Gewoon lekker naar Zwitserland 2 keer testen en klaar is Clara.
@Snap_het_ook_niet | 07-12-21 | 23:05: Bij aankomst moet je je wel laten testen en kun je bij positef gelijk dezelfde boot terug nemen.
Die tweede prik was eigenlijk al een boosterprik.
Laat veel mensen dat allang vergeten zijn. De booster is gewoon een derde prik, die komt voor de vierde, vijfde etc.
@zwenkwieltje | 07-12-21 | 23:04: Eigenlijk is het gewoon bewijs dat het vaccin niet werkt. Want er word altijd mooi vergeleken met de griep prik. Die krijg je ook ieder jaar. Ja inderdaad. maar dat is elk jaar maar 1 prik en word niet aan de hele bevolking gegeven.
@adam76 | 07-12-21 | 23:11: "Ja inderdaad. maar dat is elk jaar maar 1 prik en word niet aan de hele bevolking gegeven."
Waarom eigenlijk niet?
@Is dit nog nieuws? | 07-12-21 | 23:15: Omdat er zoiets is als gepast risico/noodzaak
Is dit nog nieuws, inderdaad, waarom eigenlijk niet?
En nu wel? Daar moet iets achter zitten, een soort groter plan ofzo. Waar denk je aan?
"Die tweede prik was eigenlijk al een boosterprik."
Die eerste prik was eigenlijk al een boosterprik.
Prikken voor het terugkrijgen van je afgepakte vrijheid. Bij herhaling. En nog trots zijn
Wat een volk, laat maar.
Dystopisch is het.
Dit dus.
Trots en agressief naar degenen die géén prikje willen.
Reaguursel van de avond!
Voor u is 'afpakken van mijn vrijheid' het centrale thema van deze crisis? Best wel kinderachtig.
Een heleboel mensen zijn dit regime al gewend. Ze staan te klappen als imbecielen dat ze weer naar buiten mogen. Daarbij heel dankbaar zijn aan Hugo de J. Want wat is het een doorzakkende leider. (Proest).
De franse filosoof Foucault heeft o.a. geschreven over de geschiedenis van de medische wetenschap vanaf de 15e eeuw.
Een van zijn conclusies was dat het menselijk lichaam toebehoort aan de geldende machthebber.
Dit om zijn machtpositie te versterken.
Inmiddels zijn we dus zover.
Daarnaast , voel ik, de terugkeer van de inquisitie.
Vroeger de gelovigen op de brandstapel nu de niet gevaccineerden.
Zo snel kan het dus gaan.
Ik raad u aan Foucault over dit onderwerp eens te lezen.
Geen tijd voor. Ben net halverwege het boek van Erica Meiland.
De inclusitie. Geen plaats voor vaccinofoben en islamofoben.
@DeWalt | 07-12-21 | 23:03: Skieen is ook een eerste levensbehoefte ik ga al vanaf 1968 naar de wintersport. ;)
Toevallig ben ik goed bekend met zijn werk. Bijzonder om te lezen hoe u zijn veel gebezigde term “biomacht en biopolitiek” probeert uiteen te zetten, deze totaal uit de context haalt, klaarblijkelijk verkeerd interpreteert en projecteert op deze situatie.
U krijgt van mij een 4,5. En een herkansing.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
U bent een verwend kind. Doe gewoon 'the right thing'. Daar heb je toch geen machthebber voor nodig?
@KritischeKrikker | 08-12-21 | 00:05:
Mijn beste,
Hier wordt de disciplinering van de mens bedoeld door de machthebber.
Zie excerpten en kritieken van Lambregts.
@zwaaropdehand | 08-12-21 | 06:55: Dan nu een interresante vraag: wat is "the right thing " ? Een prikje halen omdat de massa dat wilt en voorbij gaan aan een aantal basale grondrechten en verdragen of toch maar afzien van dat prikkie want het opzij zetten van een aantal grondrechten en verdragen is een te groot offer.
Ik ben vorig jaar twee maanden wezen skien zonder booster! Ja de winter van 2021 was er een van waaghalzen.
En na het skiën in Italië rechtstreeks naar het carnaval in Brabant geweest?
@Grachus | 07-12-21 | 23:23: dat was 2020
Hugo z'n belofte dat alle 60+ voor eind december ( nog 3 weken....) een boosterprik hebben gehad gaat hem niet worden. Wat een faalhaas is die schoenen-man....
Kan nog best. Veel mensen mogen hem nog niet omdat het nog te kort geleden is. (min 7 maanden na vaccinatie). U bent vast een vriendelijk mens.
Wat zit er in dat rugzakje dan ?
Euh, dat bloedstolsel debacle is recent oogehelderd he? Kwam door haastig prikken, dan werd af en toe een ader geraakt en heb je precies kans op die reactie. Was een RTL artikeltje over dat verwees naar een onderzoek terzake. Overigens zijn daar trucs voor; eerst klein beetje optrekken om te zien of je goed zit, maar als het gehaast gaat, dan wordt dat wel eens vergeten.
Ik heb zelf AZ gekregen. Toen ik aan de beurt was, was al bekend dat de werking minder was dan de vaccins van Pfizer en Moderna. Toch maak ik me geen zorgen. Er is veel verwarring over de uitdrukking "dat de weerstand vermindert". Wat men meestal bedoelt is dat de antistoffen (meestal IgM en IgG) uit het bloed verdwijnen. Dat blijkt dus bij AZ wat sneller te gebeuren dan bij de andere twee. Overigens zal dat altijd gebeuren na vaccinatie maar ook na een natuurlijke infectie. Dat er antistoffen verdwijnen is dus niet erg. Veel belangrijker is namelijk of het immuunsysteem weer snel geactiveerd kan worden als er opnieuw soortgelijke virussen aangetroffen worden. (Via de T-memorycellen.) Er is nu geen reden te veronderstellen dat dat bij AZ niet het geval zou zijn. Wat niet weg neemt dat je in een epidemie natuurlijk zo lang mogelijk antistoffen in het bloed wilt hebben. Dat neutraliseert het virus sneller dan als dat het hele systeem weer opgestart moet worden. Ik begrijp dus de keuze voor Pfizer en Moderna.
Dit was toch allemaal zorgvuldig goedgekeurd door de EMA?
@Snap_het_ook_niet | 07-12-21 | 23:09: De reden was dat men aan risicospreiding moest doen. Stel dat een of meerdere fabrikanten niet konden leveren, dan kon men nog terugvallen op een andere. In ieder geval gedeeltelijk.
Foxhunter, volgens mij ben je iets groters op het spoor! Alles wordt kapot gemaakt joh, alsof er een soort van plan achter zit hè?
Deel je bevindingen op Twitter ofzo, kijk of er misschien mensen zijn die het kunnen bevestigen? Goed bezig, Sherlock!
Het zit je niet mee Neon. Ik vind je een aardige gozer en lees je stukjes altijd met een glimlach.
Ik lees jou met argwaan, maar evengoed..
Wat mij betreft, zand erover, niet netjes van mij enz... Goedmaak liedje in cafe...
@neonreclame | 07-12-21 | 22:48: gezonde argwaan is altijd goed.
Deze is voor de vriendin van mijn vriendin maar misschien waardeer je hem ook wel:
m.youtube.com/watch?v=KgkBWZXVLyk
@BobDobalina | 07-12-21 | 22:50:
Hip hop keus is beter, van je ouwe..!!
Het is nog geen kerstmis Bob ;)
@BobDobalina | 07-12-21 | 22:54:
Inloggen om te bevestigen...
Je doet het erom he..??
Deze voor jou..!!
"I wish a was a little bit taller is wish i was a baller..'' Ah, je begrijpt het wel...
@neonreclame | 07-12-21 | 22:56: rabbit in the head with a bat
@hooizak10 | 07-12-21 | 23:48: Gaat het weer een beetje, meneer hooizak?
www.msn.com/nl-NL/news/national/-onde...
Aangifte tegen Hugo omdat hij "wappies" heeft "beledigd" en "bedreigd". 8 uur geleden al. Ik dacht dat GS er wel aandacht aan wilde besteden. Ik wachtte eigenlijk op het stamcafé maar het duurde mij te lang. Sorry. Je zult zien dat als ik op reaguur druk het stamcafé natuurlijk net wel open is gegaan.
Fijne avond in het cafe!
Stuur dan in ieder geval een normaal werkend linkje Cugel..!!
Hopelijk zal de rechter coulant met Hugo omgaan, want net als bij de boete voor de Belastingdienst zullen mijnheer en mevrouw Burger de boete betalen.
Wat heeft ie precies gezegd dan? En wanneer? Ben wel benieuwd hoor.
Volstrekt kansloos. De minister weet waar veel niet gevaccineerde mensen wonen. Als je dan stro in je hoofd hebt kan je dat een bedreiging noemen. En een wappie is een gewoon Nederlands woord. Tuig ook trouwens dus als je zegt dat tuig de binnenstad heeft verbouwd kunnen ze niet naar de rechter omdat ze beledigd zijn.
Aangifte hiervoor is de grootste onzin
Een beetje de rechterlijke macht belasten met onzinzaakjes, omdat er broze egootjes zijn gekwetst. Kinderachtig. Met zulke mensen ga je nooit een oorlog winnen.
@neonreclame | 07-12-21 | 22:45: Kennelijk konden anderen wel het linkje lezen: ik ben het eens met de meeste reacties: wat een absolute onzin om Hugo de schoenen aan te willen klagen!
@KritischeKrikker: vorige week heeft hij het gezegd en wat? Lees het dan even of werkt het linkje bij jou al evenmin als bij neon (from now on).
Deze prik werkt niet zo goed tegen de mutaties, dus gewoon nog een keer proberen met een booster, misschien dat het dan wel werkt. In juni dan de tweede en derde prik van ‘22 voor de mutaties, en dan in het najaar weer een booster, en het vooruitzicht van de volgende mutatie… en doet u dat niet, dan bent u een asociaal mens.
Erger nog: Een "Wappie." volgens Hugo...
Gelukkig. Asociaal was ik toch al, hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
Ja natuurlijk. een prik die gemaakt is voor de variant uit eind 2019 en of begin 2020 ... Gaan we nu eindeloos inzetten om de nieuwe varianten te lijf te gaan.. als ik elk jaar het zelfde griep vaccin krijg dan werkt dat ook niet. waarom zou dit nu anders zijn ??
Stond op Feesboek zeker. De vaccinaties werken nog heel erg goed. Eis is 65% en ze zitten nog rond de 90%. En als je geen prik neemt omdat je zelf niet zo ziek zal worden en het je geen barst scheelt of anderen wel ziek gaan en mogelijk sterven ben je niet asociaal en ook geen wappie maar juist heel sociaal en stoer. Dan mag je zonder mondkapje lopen en mensen bedreigen en de binnenstadslopen.
Ja, en? De geneeskunde en de farmacie zorgen er sowieso voor dat we de 50 halen. Dat blijven ze gewoon doen.
Ik zie daar echt het probleem niet van.
@zwaaropdehand | 08-12-21 | 07:00: Vergeet niet dat voeding hier ook een groot deel van voor zijn rekening neemt.
Een mevrouwtje van 83 op vakantie laten gaan naar een land met een dodelijk virus... Jezus idioten geloven di..... laat maar.
Booster op . Ik wil weten wat er in mijn lijf wordt gespoten. Nu heb je geen KEUZE .het moet niet gekker worden. Nu moet je iets in laten spuiten wat je niet weet wat het is of hoe het heet. Gaat bij mij niet gebeuren.
Eet je wel eens een frikadel?
@Dewijzekat | 07-12-21 | 22:43: Krijg je wel eens een frikadel in je keel gedrukt terwijl je dat niet wil?
@Is dit nog nieuws? | 07-12-21 | 22:43: van mij hoef je 'm niet te eten. Mis je alleen wel alle voordelen.
Net als met frikandel vertrouw ik 't vaccin stukken meer nadat het 8 minuten op 190 graden is verwarmd.
Als je nu nog niet weet hoe het heet of wat er in zit dan zegt dat wel iets over je.
Tip: vraag je schoolgeld terug. ( als je nog weet op welke school je hebt gezeten )
@Dewijzekat | 07-12-21 | 22:43: ja maar daarvan weet je dat er dingen inzitten die je niet gebruikelijk eet. Toch heb ik geen klachten zoals bij az en die frikandel eet je vrijwillig
@Dewijzekat | 07-12-21 | 22:45: Daar zit het verschil: kiezen om een frikadel te eten terwijl je niet weet wat er inzit, of een frikadel gedwongen te eten krijgen ondanks dat je weet dat het een halal, vega biologisch, verantwoorde fair trade, laboratorium frikadel is gemaakt van rechtsdraaiende meelwormen zonder gen terapie.
De juiste naam is frikandel, zit tegenwoordig kippenvlees in, dus prima.
@foxhunter | 07-12-21 | 22:56: ja, zolang een groot deel van de samenleving er schijt aan blijft hebben en niet meedoet, zal het snel wat gaan opleveren nee.
Als een voetbal team één wedstrijd moet voetballen en 3 man spelen niet mee omdat ze er niet in geloven ga je inderdaad niet snel winnen nee.
Foxhunter, rustig… Denk aan je hart.
Je hebt wél de keuze, je bent immers niet gevaccineerd toch?
Je weet wél wat erin zit, kan je gewoon opzoeken (Soort zelfstudie, op Twitter zou ik dat doen).
Mocht je er niet uitkomen, ga ff naar jouw huisarts en vraag daar om extra info. Daar is de beste man/vrouw voor tenslotte.
Er moet niks. Helaas.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-21 | 22:43: Ik word een beetje opgewonden van uw opmerking. Ben ik nu een slecht mens?
'Boosteren' klinkt alsof je een vitamineshot krijgt. Dit is marketing, een mindf*ck. Die boosters gaan jou en mij niet beschermen tegen de sterfelijkheid van het leven. Het kan wel de kwaliteit van je leven op een onprettige manier beïnvloeden. Besef heel goed waar je aan begint als je geloof hecht aan lieden met bepaalde belangen die verkondigen dat je elke 9/6/3 maanden een boostershot nodig hebt om... ja wat eigenlijk?
Ach heb in mn leven 5 polio vaccins gekregen, zoals vermoedelijk 95% van de bevolking. Of ze nou booster of shot of jab of gewoon vaccin heten, sommige virii vragen nou eenmaal meerdere prikken
Het is newspeak en gaslighting
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
@Martin007 | 07-12-21 | 22:37: Ik heb ook de nodige vaccins gekregen. Naast de gebruikelijke kindvaccinaties nog een aantal voor reizen naar bepaalde gebieden. Ook dat zijn geen pretpakken voor je lichaam so to speak, maar je imuunsysteem reageert op een verzwakt virusdeeltje dat je ingespoten krijgt. De coronaprik, mRNA werkt anders. Dat mag inmiddels duidelijk zijn. Een 'traditioneel' vaccin vergelijken met deze techniek is niet juist.
@Zeurallergie | 07-12-21 | 23:04: *pretpakketten
@Zeurallergie | 07-12-21 | 23:04: Voor het immuunsysteem maakt het niet uit. Die weet niet of die spike door een virus-RNA is gegenereerd of door een vaccin-RNA. Overigens wordt veel vaker niet een heel virus gebruikt maar een deel ervan, zoals bij het griepvirus.
@HogeNood | 07-12-21 | 22:44: Als ik de waard niet vertrouw ben ik daar geen gast.
@Pardoes | 07-12-21 | 23:23: Ik hoop dat je gelijk hebt.
Is er trouwens al opheft over 3e prik terwijl er bij een groot deel van de wereld nog geeneens de 1e is gezet?
www.nytimes.com/interactive/2021/worl...
Dus laten we gezonde mensen hier een booster geven terwijl kwetsbaren in de rest van de wereld nog niks hebben gehad? Hoe is het met de beloofde fabriek van vaccins in Afrika? Is de 1e heipaal er al? In welk land in Afrika?
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Tja.
Laat hen daar zelf maar eens de mouwen opstropen.
De eerste heipalen zijn geleverd. Ze zijn nog aan het uitzoeken wat ze ermee moeten. Ze bouwen daar direct op het zand.
@Sinterbikske | 07-12-21 | 22:35: Krijgen we dat weer, dat zij onze vaccins maken en wij afhankelijk zijn: Russisch gas / Afrikaanse vaccins...
Ze sturen Monsieur Cannibale met zijn ketel richting Afrika, moet alleen nog even gedemonteerd worden.
De burgemeester van New York wil ook een verplichte prik, ook voor private bedrijven, dit terwijl hij met een paar weken weggaat. Het is ook overal hetzelfde.
Een boostercijfers nu al een degradatiegevecht noemen is wel wat voorbarig als je beseft dat dit de eerste wedstrijd van de boostercompetitie is. Over 6 maanden de volgende spelronde en er zijn nog zeker 10 tot 20 rondes te gaan.
En dan spelen we thuis!!1!
Precies, best of 31
Mijn evenementen zijn al canceled ook met vaccinatie dus ik voel weinig voor een booster als ik toch niets mag. Pas als het nachtleven permanent weer open is zal ik dit misschien heroverwegen tot dan wil ik er niets van horen.
Och. Gaat het mannetje stampvoeten?
@Henk1955 | 07-12-21 | 22:34: yep, ik ben pissedoff en duurt me veel te lang, dus nu word ik tegendraads.
@Henk1955 | 07-12-21 | 22:34:
Stampvoeten..?? Lees nog 1 keer...
@neonreclame | 07-12-21 | 22:37: ja ook in die opvatting was dat de planning maar word word ook tuuunerdoon weer canceled, ik ben t nu langzaam zat. als ik toch niet naar buiten mag en geen risico loop hoef ik de booster ook niet. dan ga ik hier wel stampen en eigen boostershotjes inschenken.
@MikeOchslong | 07-12-21 | 22:41:
Dat krijg je , ja...
Ik begrijp dat wel...
Een pratende baby, wat leuk!
Het waren toch wappies die dit een tijd geleden riepen. Ik ga maar eens aandelen in Phizer en Moderna kopen. Ga maar eens geld verdienen aan deze gekte.
mmm, ik heb er aardig wat aan verloren, aan die twee, de afgelopen week.
@LonelyWanker | 07-12-21 | 22:49: moderna schoot 25% omhoog nadat ze schreven binnen een paar maanden een omikron booster te hebben. Dat had een leuk ritje kunnen zijn
Vandaag in de T. Gebruik van Viagra kan Alzheimer voorkomen. Wie produceert Viagra ?. Hoe verrassend, Pfizer
Duitsers bouwen graag muren. Moeten we weer 26 jaar wachten voordat er weer een leider komt die gaat roepen: tear down this wall!!?
En is David Hasselhoff tegen die tijd nog beschikbaar?
@Sinterbikske | 07-12-21 | 22:30:
Als hij niet stomdronken op de badkamervloer een Quarter Pounder naar binnen schuift? Vast wel. Een held is 't!
@Sinterbikske | 07-12-21 | 22:30: Met zijn levercirrose overleeft hij de Booster niet.
Zij heeft onderliggend leiden.
Quarantaine, want besmet ja. Maar ziek? Niet echt he. Dus werkt booster prima.
@Lorejas | 07-12-21 | 22:27:
De booster is gericht op de originele variant. Niet eens tegen de alfaavariant. Laat staan tegen de deltavariant.
U weet het kennelijk beter als alle Europese wetenschappers bij elkaar... en daar laat ik het bij omdat de ervaring leert dat antivaxxers niet te overtuigen zijn.
@Lentehaas: je moet en zal je gelijk krijgen he?
Nog een glas wijn en twee boostershots en dan ga ik naar bed, denk ik, het kunnen er ook drie worden.
images.app.goo.gl/nH7VU5ysaJFJLEFH8
@Lorejas | 07-12-21 | 22:24: lol, en geen kleintjes ook!
Conform verwachting staan dubbelgevaccineerden en ongevaccineerden hiermee weer op een gelijk speelveld. Hopelijk komt dan nú bij iedereen het besef dat de EU de burger meetrekt in een Groundhog Day-achtig scenario.
Dat wel een goede. Moeten de nu ongevaccineerden ook drie spuitjes halen of is twee goed genoeg?
@Snap_het_ook_niet | 07-12-21 | 22:43: nee ,als je kerona hebt gehad doen die 2 er niet meer toe ,je moet nu aan de booster of met andere woorden het derde prikje waarvan je nr 1 en 2 niet gehad hebt .ondanks het feit dat je wellicht een goede weerstand er tegen hebt die niet ineens naar een half jaar vervalt .(hoe ging dat half jaar ervoor dan ?of zelfs daarvoor?)blijkbaar was ik "beschermd"daarna ineens niet meer of zo... leg het maar even uit.
En het grappige is van dit hele verhaal, over 12 maanden begint hetzelfde verhaal weer te draaien voor de 4e keer... (Het lijkt net Soldaat van Oranje de musical.)
Dat weten we nog niet. Of hebt u het onderzoek naar omikron al mogen inzien?
Ik rood al tien jaar dat je de vaccinproductie moet vertienvoudigen als je virussen snel de wereld wil uitwerken. Hoef je alleen de mensen die willen te prikken.
Nu gaan we boostervaccins plaatsen tegen de originele variant, terwijl we er zo’n vijftien verder zijn. Alsof je Windows XP installeert. Het is weer Nederland in de tweede Wereldoorlog. Jan Soldaat op een fiets met een geweer tegen een Duitse tank. Onze defensie tegen een volledig bekend virus is zielig, het is te weinig en verouderd.
Nu de indicatoren een paar procent dalen vieren politici en topambtenaren de overwinning. Ten eerste is dit statistische ruis, ten tweede is omicron nog niet dominant. Dan ben je gewoon aan de defileren om een overwinning te vieren, terwijl de vijand onder ons is, in aantocht is en onze zorg volledig heeft uitgeput. Hier hebben we weer een politieke Bokito’s die zichzelf op de borst slaan, terwijl IC-verpleegkundigen zich helemaal de tyfus werken na anderhalf jaar rennen.
Omicron zou mild zijn, toch is het de eerste variant die ook honderden kinderen het ziekenhuis in werkt in Zuid Afrika.
Ik ga het nog 1 keer zeggen, je hebt een wereldwijde vaccinatie campagne nodig met een mRNA vaccin gebaseerd op de omicron variant, en ja je moet ook kinderen vaccineren. We mogen de vaccinatie capaciteit vertienvoudigen. Dat is allemaal veiliger en goedkoper dan deze shitzooi.
Zodra omicron de dominante variant is, is de pandemie voorbij - gelukkig!
Waarom kinderen vaccineren? Bij ons op de zorgwerkvloer enorme uitbraken gehad onder gevaccineerd personeel en gevaccineerde patienten, waar ook thuis de bewoners gevaccineerd en besmet waren.
Onderzoeken uit Engeland betwisten dat je met vaccinatie nou zoveel minder besmettelijk bent.
Waarom niet inzetten op de groepen die de zorg overbelasten en de kinderen laten?
Overigens vaak met je eens, dus ben wel benieuwd.
Nb; ik werk niet met ouderen.
@letopuwzaak | 07-12-21 | 22:28:
Wat jij zegt, Louz: laat de kinderen met rust!
@MickeyGouda | 07-12-21 | 22:31: Blijf van de kinderen af!
@Grachus | 07-12-21 | 22:46: Komen we toch weer op de muur uit.
@Sinterbikske | 07-12-21 | 22:56: Op of tegen?
Ik citeer: "Ik ga het nog 1 keer zeggen, je hebt een wereldwijde vaccinatie campagne nodig met een mRNA vaccin gebaseerd op de omicron variant, en ja je moet ook kinderen vaccineren."
Betekend dit nu een dat je verder niet meer opnieuw op een enge manier begint te praten over het vaccineren van kinderen, of was het een misplaatste krachtterm om aandacht te krijgen?
@BadPatNL | 08-12-21 | 01:57: Officials in South Africa are not saying that there's any evidence the variant poses a greater danger to the youngest children, compared to previous variants - all ages in South Africa are seeing a "steep increase" in infections and hospitalizations. www.cbsnews.com/news/omicron-variant-...
U hebt vast gelijk, maar het lijkt me logistiek niet haalbaar. Althans niet binnen een decennium.
Je laatste alinea geeft precies de crux weer van het probleem: om enig virus uit te bannen is vereist dat je een hoog genoeg percentage van de mensheid in een kort genoeg lopende periode inent.
Deze mate van samenwerking is de mensheid welgeteld EEN keer gelukt, namelijk bij pokken en daar waren bijzondere omstandigheden aan de orde. De belangrijkste: de VS pakte de rekening op omdat het geld bespaarde.
Iets zegt met dat een dergelijke saamhorigheid niet meer zal plaatsvinden al was het alleen maar omdat ik me een aantal regiems kan voorstellen die met liefde bepaalde bevolkingsgroepen laten uitsterven.
Nou, ik neem nog 12 boosters maar dan vind ik t wel mooi geweest.
Geniet maar van je 8 jaar vrijheid dan. Of totdat ze besluiten dat de booster per maandabonnement gaat...
Kom maar op met die booster. Dat kwartiertje van mijn tijd kan ik wel missen.
Zo dichtbij? woont u in een vax locatie?
Huis, Pontje, NDSM, prikkie. Moet lukken in 15 minuten. Dat stoeltje zitten heb ik overgeslagen.
@Lorejas | 07-12-21 | 22:22:
Pontje? bofferd!
De Jonge is er voorstander van om voorlopig iedereen, ook gevaccineerden die van buiten de EU naar Europa reizen, verplicht een PCR-test af te nemen.
Behalve gelukszoekers, die hoeven dat niet, die mogen sowieso NL overstromen zonder iets van test of controle.
Kun je in Libië speciale kanslozïe-pasjes kopen, om vrij door Europa te reizen, zonder al die bureaucratie?
Welke grenzen?
Lobbymachines zijn van alle tijden, professionele geoliede machines die bestuurders tot account managers maken (terwijl ze het zelf niet in de gaten hebben). Als 74 jarige tante Bep die last heeft van Pietje met zijn scooter kun je niet bij Timmerfrans gaan klagen, en op bezoek komen om hem te vragen: "Keizer Timmerfrans, help mij, ik ervaar milieuvervuiling in mijn mooie kansenparelwijk".
Volstrekt kansloos.
Dat wordt inderdaad geen wintersport. Ik ga het AD bellen voor een jankitem: “Prominent Reaguurder blijft wéér hele winter op zolderkamer”.
Las net dat schreeuwen tegen de zee prima werkt.
Schengen is opgeheven?
Hallo "vrijwilligers". Het is nog steeds een keuze. Straks is zonder vervolg vaccinatie uw QR code ook niet meer geldig is in de horeca, theaters, op uw werk.... Let maar op.
vanzelfsprekend, bij aanvraag van de eerste QR code na vaccinatie heeft de code ook maar een geldigheidsduur van 12 maanden, sowieso komt die code te vervallen.
Ik las eerder al op de avond dat een slimmerik zijn code opnieuw heeft aangemaakt en ook heeft uitgeprint want nu was hij tot 14 maanden na vaccinatie voorzien van een geldige code , want de papieren versie is niet te veranderen... Het blijft natuurlijk exact dezelfde code of het nu digitaal is of op papier staat, daar niet van, maar het werd niet begrepen dat de scanner aan de deur die code moet controleren met de gegevens vanuit een database waarmee het gecheckt wordt op geldigheid.
Grappige van de boosterprik is dat men niet eens weet of deze wel werkt tegen de omicron variant. Nog te vroeg om conclusies te trekken. D Begin volgend jaar de dominante corona mutatie. Zoals ze nu voozichtig inschatten worden mensen met 2 prikken en mensen die corona hebben gehad gewoon ziek. Maar dan milde klachten en snel beter.
Tegen de tijd dat effect tegen omicron blijkt zitten we alweer in de volgende letter. Weet u de Delta variant nog? En die variant daarvoor?
En dus ? Gaat Nederland dan weer op zijn handen zitten en afwachten?
@Is dit nog nieuws? | 07-12-21 | 22:15:
Veel te verwarrend al die mutaties.
Het blijft gewoon de Chinese griep.
Poloi
Politici zijn het booster shot voor de problemen bij inreizende virussen uit welke letterbak dan ook.
Inmiddels zijn al die gaten in de ICT-systemen al gedicht en wordt fraude vanaf februarie erg lastig gemaakt. Zit je dan, met je nep QRcode van 350eur. Moet je toch nog een shotje gaan halen.
Tuurlijk, de overheid met een waterdicht ICT-systeem.
Doet Erica Terpstra in Bitcoin?
Tja, iedereen die dit aan zag komen werd afgebrand als wappie.
Dus wen er maar aan.
Gedoe om een griepje.
Zo, jij bent denk ik een soort helderziende? Jij zag dit allemaal al aankomen? Denk je dat er een soort plan achter zit ofzo?
@KritischeKrikker | 07-12-21 | 23:44: nee,begint er alleen wel op te lijken .ga er tot nog toe vanuit dat dit niet het geval is.
Noemt iemand dit virus een griepje? Direct afvoeren en verplicht inspuiten.
Hmmm… Geen plan dus?
Ok. Maar hoe kan dit dan allemaal gebeuren? En echt knap dat je dit dan allemaal zag aankomen!
Volgens De Jonge is het digitaal coronacertificaat (dcc) "een goede manier om de grenzen open te houden". Ja dat blijkt, 1000 per week gemiddeld zonder certificaat lopen zonder kloppen binnen zelfs.
Verschillende EU-lidstaten hebben al aangegeven dat ze op eigen houtje de regels willen aanscherpen voor inreizigers. Zo vraagt Portugal weer van iedereen een test. De Jonge noemde dat "niet verstandig. Samen uit, samen thuis is erg belangrijk."
Ja, het zou toch zijn dat er gemiddeld 1000 mensen per week niet zonder kloppen ons land kunnen binnenlopen die nooit meer weggaan.
De Jonge is er voorstander van om voorlopig iedereen, ook gevaccineerden die van buiten de EU naar Europa reizen, verplicht een PCR-test af te nemen. Hij heeft dat zijn ambtsgenoten voorgesteld, maar daar is nog geen overeenstemming over.
He, is het nu ineens wel mogelijk om uitgeprocedeerden aan een verplichte per test te onderwerpen om ze uit te kunnen zetten, of gaat Ankie nu ineens dwarsliggen?
Dat dcc is helemaal niet nodig om de grenzen open te houden.
Lees het nieuws er maar op na: er zijn dit jaar 107.000 immigratiers binnen gekomen, zonder dcc.
@TonAlias | 07-12-21 | 22:13: Hierbij: er zijn dit jaar 107.000 immigratiers binnen gekomen, zonder dcc.
Per = pcr
Ook die Portugezen met hun 98% gaan weer heel lekker in de competitie. Veel beter dan Hugo en z’n kornuiten. Weliswaar is Portugal een angstgegner, maar ik hoop toch echt dat in Rutte 3bis ten Hag coach wordt van de FCVWS. Die is ondertussen weer aardig bezig met Portugezen er onder houden.
Huh, de Portugezen staan gewoon met 2 - 1 achter...
@SterF... | 07-12-21 | 22:15:
4-1 zelfs! Dat heet er onder houden.
Met ten Hag op VWS weet ik zeker dat hij het binnen een maand voor elkaar krijgt om Baudet in een campagnefilm te krijgen voor de boosterprik.
Drie keer is scheef recht.
Hou toch op over dat boosteren om weer af te leiden van het echte en enige probleem de ONGEVACCINEERDEN
*De mensen die corona oplopen
Volgens mij is het echte probleem toch echt dat corona-virus. Zonder dat virus zijn die ongevaccineerden geen probleem.
@Patje | 07-12-21 | 22:12: *de mensen die op de IC komen met corona?
@loser | 07-12-21 | 22:14:
Sterker nog, het echte probleem zijn onze politici. Dat virus kunnen we best aan.
Ja Jan, Ik snap dat je het graag simpel wilt houden, in je hoofd, maar de heilige graal die het vaccin zou moeten zijn, is inmiddels aardig afgebrokkeld.
Ongevaccineerden en het virus is een dubbel probleem
Ik zal het simpel houden.
Wat is belangrijker mbt tot kans op ziekenhuisopname: een booster in een 70-jarige of een eerste prik in een 28-jarige?
@Maytheforcebewithyou | 07-12-21 | 22:43: is de 70 jarige iemand die altijd gezond heeft geleefd en nu nog steeds actief is en de 28 jarige een vetklep met vraatzucht?
@Is dit nog nieuws? | 07-12-21 | 22:16:
Dat weet je van te voren niet als je corona krijgt, al heb je een hele kleine kans als je onder de 50 bent en gezond. Gewoon geen corona oplopen ;)
@Grachus | 07-12-21 | 22:48: ik begrijp wat u bedoelt, maar ik wilde niet teveel variabelen introduceren.
Het kortzichtige sturen op iedereen (van jong tot oud) te vaccineren om de druk op de zorg te verlichten is zinloos.
Risicogroepen vaccineren werkt. En dat zijn de ouderen en o.a. de gezette 28-jarige.
Droom verder.
Dus we hebben afgesproken dat we een EU dekkende vaccinatie plicht hebben. Voor een mega griep, maar toch een ziekte gevaarlijk voor voornamelijk dikke en oude mensen. En dus besluit het ondemocratische EU om iedereen onder een totaal regime te plaatsen. Damn. Iets met Hell no!
Volgens mij is er nog niks afgesproken. Dat Nederlandse media hierover berichten, is persmomentje voor De Jonge. Feitelijk is er nog niks.
Wat een glijdende schaal der domheid.
Ik wil President Camacho als President en George Carlin als onze Hugo de Jonge.
Kunnen jullie die effe reanimeren?
Zullen de uitbaters aan de Costa fijn nieuws vinden. Iets zegt me dat de opkomst voor een derde prik onder de 60 jaar gaat tegenvallen.
Vanmiddag gehaald, oproep op telefoon, was druk, maar verliep soepel, goed georganiseerd en dat in Spanje, Costa.
De chantage spuitjes voor vrij verkeer in de EU.
Precies, er was ooit een vrij verkeer van goederen en personen. Nu alleen met een blauw plek op je bovenarm, en een die niet verdwijnt want de volgende staat er al weer bijna op.
@TonAlias | 07-12-21 | 22:16:
Twelve Monkeys ring a bell?
Zijn we nu het script aan 't volgen?
@Milton_Styx | 07-12-21 | 22:33: Michael Palin is de Python die documantaires maakt, niet Terry Gilliam, die maakt satires.
Dus we zijn nu het script van een satire aan het volgen, vandaar dat alles zo goed gaat...
@Dezenaamhier | 07-12-21 | 23:05:
Ben benieuwd wat morgen de daily illogical twist wordt.
Snel boosteren Nederland! Hopelijk komen we nog in de buurt van gidsland Bulgarije!
Mooi,grenscontroles terug in Europa.
Dat zal dat virus leren.
Eindelijk een einde aan de asielinstroom!
Vroeg me eerst nog af hoe goed die boosters gaan. Hoor ik net van vriendin dit: haar oma van 97(!) kreeg ca drie weken terug booster; en vorige week corona want dat gaat weer rond in de verpleeghuizen. Drie dagen wat gesnotter en hup ze loopt alweer rond alsof er niks gebeurd is.
Conclusie volgens jou? Vaccin werkt top, totaal niet of een beetje?
Dus? Booster deed het prima dan toch?
@John McClane | 07-12-21 | 22:10: bij haar blijkbaar goed genoeg om haar niet naar walhalla te sturen; direct danwel met een omleiding via de IC
allemaal marketing die boosters want het zijn gewoon 2e 3e 4e etc vaccinaties maar als je ze dat noemt dan erken je dat de vorige vaccinaties gewoon niet werken maar als je ze booster noemt dan zijn het positieve toevoegingen aan het succeavolle vaccinatieproces
Lekker man, om de 9 maanden weer in de rij voor een shotje. En dan weer. En dan weer. De nieuwe normaal voor een jaar of 10, zelfs met en een vaccinatieplicht. De enige die hier wint is de farmaceutische industrie. Slaaplekker.
Polio krijg je ook 5x een prik; drie keer als je heel klein bent, dan eentje op 4e en tenslotte op je 9e. Dus zo gek is het niet
@Martin007 | 07-12-21 | 22:12: Maar het poliovaccin is een goei oud en betrouwbaar vaccin wat gemaakt is door inactief virus te gebruiken. Heel wat anders dan die nieuwerwetse zooi.
@Martin007 | 07-12-21 | 22:12: Appels met peren vergelijken! Jongeren/ kinderen hebben weinig tot geen last van Covid! Kom eens met een echte vergelijking dan. Bovendien het Polio vaccin is tientallen jaren getest in tegenstelling tot die voor Covid. 2023 pas weten ze meer.
@Martin007 | 07-12-21 | 22:12: dat niet nee. Maar ik heb nog nooit een poliobewijs bij een kroeg moeten laten zien om binnen te komen.
@TonAlias | 07-12-21 | 22:19: Wel goed om te beseffen dat als er een epidemie uitbreekt men het verzwakte Sabinvaccin gebruikt om daarmee groepsimmuniteit te bewerkstelligen.
@Maytheforcebewithyou | 07-12-21 | 22:38: polio is dan ook effectief de wereld uit. De vraag is of dat met covid gaat lukken maar idealiter probeer ik tot die tijd maar uit de buurt van de IC te blijven door een extra prik en braaf vitamine d te slikken in deze donkere maanden zonder al te veel zon
@TonAlias | 07-12-21 | 22:19: Nou is er bij het poliovaccin wel een kleine kans op mutatie (1 op 50.000 ofzo) waarbij het virus wel weer actief kan worden, er zijn ondertussen betere vaccins, en dat mag ook wel na 50+ jaar gebruik.
Maar bij het poliovaccin is er één heel belangrijk verschil met de huisige situatie, er is nooit patent op aangevraagd omdat dat niet gewenst was door de ontwikkelaar, dat vergroot meteen het gevoel van betrouwbaarheid, omdat er dan minder of geen financieel gewin bij betrokken is, dit in tegenstelling tot de miljardenwinsten voor de huidige pharma industrie.
@Martin007 | 07-12-21 | 22:47: als je al vitamine tabletjes moet slikken ben je al ver wat mij betreft.
En die oversterfte komt door Covid-19?
Toon eens onomstotelijk aan, dan.
Klopt ook niet, mogelijk wel door uitgestelde zorg doordat anti prikkers IC bedden bezet houden, maar ja, maak dat maar eens hard.
@Clavo | 07-12-21 | 22:06:
Je bedoelt omdat de ziekenhuisbestuurders nog steeds niet in staat zijn de reguliere zorg en de Covid zorg te splitsen?
@kaplaarzenverkoper | 07-12-21 | 22:11:
Ik zal maar geen boekje opendoen over info van kennis begrafenisonderneemster. Krijg ik weer dat wappie gedoe over me heen. Maar u begrijpt wel..
@Onkel Bratwurstbude | 07-12-21 | 22:12: Rustaagh. We zitten nog maar net aan het begin van de pandemie jah! Is daar al een commissie voor? En dan moet er nog een kekke naam komen, in het Engels, iets met outbreak en management ofzo... The devide team ? TDT
Tijd voor een vergadering.
'We willen geen druk op de zorg, we willen zo min mogelijk zorg inzetten'
We zijn weer rijkelijk laat met de boosterprikken, heb de discussie wat gevolg hoe dat komt, schijnt toch wel een typisch Nederlands bureaucrtisch dingetje te zijn. We gaan nog eens kapot aan al die protocollen en regeltjes.
We zijn al kapot.
Die booster vind ik prima, maar schiet godverdomme eens op hee. De klasjes van Hugo kregen volgens mij steevast het rekenprogramma niet af.
Wat is qua inhoud het verschil tussen de booster en een 3e prik? Of klinkt booster gewoon cool?
Geen verschil, het verkoopt alleen beter.
Continue vaccins nemen klinkt een beetje raar want normaal is 1 voldoende.
Marketing dus.
@LonelyWanker | 07-12-21 | 22:05: dacht ik ook, maar toch worden ze apart genoemd. Da's toch gek.
Is een 3e prik niet gewoon een spuit uit de diepvries die ze nog overhebben van de eerste 2 ,en een booster een nieuw ontwikkelde die ook de Delta variant aankan..
@John McClane | 07-12-21 | 22:11: Klopt, maar het is exact hetzelfde spul, of je nu nog goed beschermd bent of niet, in elk shot zit evenveel. Handig voor degene bij wie de werking al bijna afgenomen is maar zinloos voor degene bij wie de werking nog uitstekend is. Dit verschilt per mens, er wordt echter geen serologische test gedaan of het noodzakelijk is. Arm omhoog en boosteren is het devies, allemaal over een kam.
Halve dosis voor Moderna. Verschil.
Twee keer Pfizer, een griepprik en als toetje een boostertje.. gaat lekker
Kunnen we hier eindelijk eens harde prestatie-eisen aan verbinden. Dat als niet iedereen die een booster wil die uiterlijk half januari heeft gehad (pas effectief na 14 dagen toch?) De Jonge eindelijk eens opsodemietert?
Doen we.
Ik heb de Jonge persoonlijk er al op aangesproken dat hij beloofd heeft dat ik voor 1 januari mijn boosterprik zou krijgen, zolang de Jonge zich er niet mee bemoeit gaat het goed.
Hang er dan een andere voorwaarde aan vast, is Hugo de Jonge demissionair, zo ja, dan weg.
Dream on! Is al gepositioneerd voor het volgende kabinet.
Ik ga gewoon de rest van mijn leven in lockdown.
Ik kan de rest van mijn leven het vrije Nederland waarschijnlijk niet meer uit. Ik blief geen QR-code of digitaal EU-paspoort waar van alles aan gekoppeld kan worden.
@Patje | 07-12-21 | 22:09: Hear hear.
@Patje | 07-12-21 | 22:09: Nou prima kun je je ook eens inleven in het leven van een nierdialyse patient iedere drie dagen een dag aan het apparaat en je zo kut voelen dat je de andere 4 geen pap kunt zeggen en nergens meer heen kunt, blij dat ik inmiddels na jaren een nieuwe nier heb overal heen kan gaan, ook internationaal en mij volgaarne heb laten impfen al is het maar uit lijfsbehoud en respect voor mijn onbaatzuchtige levende nierdonor. Succes met je lousy exercitie.
@Patje | 07-12-21 | 22:09:
Om zeep. Het vrije Westen wordt het vakkundig geholpen.
En wie dat vindt is een wappie. #JeSuisWappie
@Smoelensmid | 07-12-21 | 22:20:
Toen ik vijf was ben ik bijna gestorven aan een nierziekte waar de artsen nog geen antwoord op hadden. Ik wilde niet eens een donornier ter ontsteltenis van mijn ouders.
Ik reaguur niet verder op uw reactie omdat ik mij echt boos maak.
De overheid moet stoppen met strooien tegen gladheid. Ik ben gewoon gezond en vertrouw op mijn eigen evenwichtsorgaan.
Jij moet een rijbewijs, gordel, zijwieltjes en helm voor,je fiets. Oppassen hoor!
@ik.zou.haar.doen | 07-12-21 | 22:06: vergeet je zwembandjes niet... en: al je diploma's moet je bij je hebben in een mooi HJ tasje, anders mag je Europa niet in!
@ik.zou.haar.doen | 07-12-21 | 22:06: rubberen tegels onder de schommel
Alleen strooien bij bejaardenhuizen en ip de oprit van dikkerdjes, die zijn het meest gevoelig voor gladheid.
Wel het paradepaardje qua uitspraken vandaag, 4e x dat ik tegenkom vandaag. Zeker behalve hier ook op heden.be actief? Of het oude bekende goed gejat is beter dan slecht bedacht?
Denk dat ik ooit nog bootvluchteling ga worden...
Vast je naam laten wijzigen bij de gemeente.
Ling Ping ofzo.
Het nieuwe normaal is twee keer per jaar een naald in je bovenarm. Als we dat weten terug te brengen naar 1 x per jaar in de herfst zijn we al spekkoper…
Bulgarije: lekker puh!
Omnicron, omnicron
Na twee jaar verdwijnt elk virus als sneeuw voor de zon
Eh nee.
Buig nou maar voorover anders ga je op de bon
Het virus wel maar het opgetuigde systeem niet.
@John McClane | 07-12-21 | 22:05:
Het aantal lettergrepen klopt maar de klemtonen komen helemaal ruk uit. Als ik Koning Hans was had het geklopt.
@loser | 07-12-21 | 22:17: Is die vacature nog vaccant?
Ooit was het wappie-praat. Nu tekent onze ongekozen minister op het kruisje in de natte droom van Big Pharma
Ik vraag me af hoe het reizen deze zomer zal gaan.
Ik ga geen 3e prik halen, dat is een never ending story.
Kun je straks alleen de grens van een land nog over als je volledig gevaccineerd bent? Of voldoen pcr testen van bijvoorbeeld max 72 uur oud.
Dat was vorig jaar tenminste het geval.
Ik ga hem ook niet halen, veelal uit principe. Onder de 45, sportief. Ze moeten die 15% maar gaan overtuigen..
@Headshrinker | 07-12-21 | 22:03: Hier hetzelfde, merk in vriendenkring ook steeds meer weerstand. Zelfs mijn ( fitte ) ouders twijfelen over boosters, hoewel ik liever heb dat ze hem wel nemen snap ik ze ook wel. Mijn moeder heeft corona gehad voor de vaccinaties en kwam daar prima doorheen. Blijft lastig.
Hier ook geen derde. Tot toe netjes in de pas meegelopen maar vrijwel alle beloftes van de boven ons gestelde zijn gebroken. Ik doe misschien weer mee als pharma 100% achter hun product staan en aansprakelijkheid aanvaarden als er toch iets mis zou zijn.
Ach, zoals ik tegen mijn kinderen zei: wat doe je als je op vakantie bent in het buitenland ? Je luiert meer dan normaal; je bekijkt oude gebouwen; gaat naar het strand en na verloop van tijd ga wij weer naar huis. Ach: in Nederland hebben wij ook oude gebouwen; ook een strand en kun je ook luieren. Dus wij gaan voorlopig genieten van Nederland als vakantieland. En af en toe de grens over voor het gevoel om in het buitenland te zijn. Ze bekijken het maar met hun QR-code en hun pcr-testen.
@Peillood | 07-12-21 | 22:21: En zo denk ik er ook over.
Mooi die boosterprikken. Maar ik, 38 jaar oud, heb al twee prikken gehad en ben net 2 anderhalve week genezen van een Corona besmetting. Moet ik nu dan ook nog die 3e prik erin jassen terwijl er nog zat eigenwijze ego’s zijn die het verdommen om er ook maar 1 te zetten?
Vaccinatieplicht en gauw. Dan kom ik ook de boosterprik wel halen.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
Samenvatting :prik is onzin als je hersteld bent. Geef lekker aan derde wereld land
Dus u heeft ondanks uw vaccin toch corona gehad.
Sterk spul he, Pfizerman's Friend?
Dwaas
Voel je je beetje genaaid door de mooie praatjes en wil je nu wraak nemen?
@keestelpro | 07-12-21 | 22:01: ja en? Als je nu nog steeds denkt dat je immuun wordt van de prik dan heb je onder een steen gelegen. De prik zorgt ervoor dat je minder kans op heftige symptomen hebt. Prima toch?
@keestelpro | 07-12-21 | 22:01: niemand heeft beweerd dat je het niet meer kunt krijgen, leer dat nou eens! Het beschermt voor 95% tegen ernstige ziekteverschijnselen.
@keestelpro | 07-12-21 | 22:01:
Maar dus niet naar de kontjes van jonge verpleegsters kunnen kijken, begrijpt u wel.
Hij is tenminste niet zo’n asociale tokkie die zijn prik weigert, maar vervolgens wel zorg voor fatsoenlijke mensen ontzegt op het moment dat het immuunsysteem toch net even anders reageert.
@geen_kwijl | 07-12-21 | 22:02: nee, want ik zie het nut van vaccineren absoluut in. Het werkt. Maar het voelt een beetje als de helft van je loon afstaan, terwijl je buurman netto hetzelfde naar binnen harkt met uitkeringen en toeslagen.
Oftewel, doe ook eens iets.
Ik denk dat als Hugo dit leest hij echt heel rap die vaccinatieplicht gaat instellen. Poeh, jij windt er geen doekjes om he? Nu is het menens!!
Dus u bent 38 jaar, beide prikken gehad, toch corona gekregen, er 2 anderhalve week ( ik denk dan drie en een halve week ) er over gedaan ervan te genezen, en dan nog durft u mensen die beslissen zich niet in opdracht van de overheid te laten vaccineren, de schuld te geven, en zelfs een vaccinatieplicht te wensen?
Wauw.
Dubbel wauw.
Voer voor psychologen.
Gefeliciteerd. U bent hersteld. Volgens Israelisch onderzoek heeft u nu een 27x sterkere en langdurige immuniteit tegen het corona virus dan het vaccin biedt. Maar laat u gerust nogmaals vaccineren.
@GKJP | 07-12-21 | 22:08:
Neem dat sterke verhaal maar met een korrel zout, lieve GKJP.
@edelfigurant | 07-12-21 | 22:09: dat heeft geen nut, dan moet eerst de ander gevaccineerd zijn.
@GKJP | 07-12-21 | 22:08: hè wat? Ja, ik weet dat ik helaas een 2 teveel in mijn bericht had. Maar dat is niet wat ik zei.
Ik ben net anderhalve week genezen. Of ik lang ziek was? Nee, 3 dagen wat snotterig en daarna nog wat hoofdpijn en vermoeidheidverschijnselen.
Maar goed, wring u vooral in bochten om niet het nut van vaccineren in te zien en blijf vooral je muurtje doormetselen met drogredenen en achterhaalde argumenten. Ik ben gek omdat ik mij heb laten vaccineren omdat u denkt dat het vaccin je immuun maakt of zoiets? Ahja het zal wel.
Als die vaccinatieplicht komt, neem ik een paar dagen vrij om met popcorn bij de priklocaties te gaan zitten. Lijkt me machtig mooi, al die bokchagrijnige mensen die als een klein kind zich dan ‘moeten’ laten prikken. Sommige mensen moeten nou eenmaal voor zichzelf beschermd worden. Net als iemand met down syndroom aan de prik-pil zeg maar.
Korrel_zout | 07-12-21 | 21:58
Waarom ben je gevaccineerd? Voor jezelf?
@Korrel_zout | 07-12-21 | 22:07:
Eén ding, ik geloof ook best dat het vaccin werkt, mijn betere helft werkt in die wereld, maar het is tijdelijk, brengt uw eigen immuunsysteem, en dit is mijn persoonlijke mening die ik al mijn jaren dat ik hier op deze aardkloot rondwandel heb, in de war.
Sinds corona hier een dingetje is, heb ik letterlijk, maar ik bedoel dan ook echt letterlijk, nog geen snotneus gehad, terwijl iedereen om mij heen ziek is geweest, sommigen griep, lange leve de oude tijd, en sommigen corona. Zowel voor, als na de vaccinaties.
Dus leg mij nu eens uit, waarom.
@Korrel_zout | 07-12-21 | 22:21:
Normaal ben ik niet zo, maar deze verdient het.
Nee, sneuneus, ook met die verplichting komt de spuit er niet in.
De hakken staan namelijk diep in het zand, ik doe een ander geen kwaad want ik hou mij namelijk netjes aan de regels, afstand houden en de hele rataplan.
En nu komt het allerleukste, in een ver verleden heb ik mij voorgenomen op mijn vijftigste klaar te zijn met werken.
Ik was met 45 jaar klaar.
Dus neem ik een klapstoeltje mee, om naar u te kijken. Ik wilde hier iets heel anders neerzetten, maar toch maar niet.
Vaccins helpen, maar het is tijdelijk. Denk zelf gewoon er eens over na, hoe het er nu aan toe gaat, en met name, hoe men tegenwoordig met elkaar omgaat.
Hou daarbij uw eigen tegels indachtig.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-21 | 22:24: nee, voor mezelf heb ik het niet hoeven doen. Statistisch gezien loop ik weinig risico. Echter, als iedereen zo beredeneert dan zit je dus met de gebakken peren. Want of je nou bijvoorbeeld 0,2% van 17 miljoen hebt of 0,02% daar zitten heel wat mensen tussen. En dat, mijn beste vrienden, is waar het om draait. Je moet het met zijn allen doen.
Is het dé oplossing? Nee. Maar het haalt wel de druk van de ketel.
En volgens mij ben ik nu door mijn maximaal aantal reaguursels heen op dit draadje. Nadeel van geforceerd weer Zwitsal zijn.
@Korrel_zout | 07-12-21 | 22:21: Je had dus geen Corona, maar gewoon de nieuwe griepvariant die nu rondwaart en waar heel veel mensen door zijn getroffen met exact dezelfde verschijnselen als opgenoemd. Maar Corona klinkt inderdaad wel wat stoerder.
@Korrel_zout | 07-12-21 | 22:37: Een vaccinatie haal je voor jezelf. Je kan nog steeds een ander besmetten. Of ga je in Nederland ook malariapillen slikken want in Indonesië is malaria...
Na vaccinatie bent u gewoon besmetelijk dus voor andere hoeft u het niet te doen?
En met 38 jaartjes op de klok volgens de statistieken nauwelijks kan op ernstige bijwerkingen.
Bent u soms een volgevreten dik mannetje?
De dommigheid in dit draadje regeert. De heren Dunning en Kruger krijgen wederom gelijk. De dommen hebben wel erg veel zelfvertrouwen en denken alles te weten, doch weten zo weinig. Zielig gewoon.
Na vaccin ben je /minder/ besmettelijk en /minder/ kans op erg ziek dus ja je doet het zeker voor een ander en/of om de zorg te ontzien.
Hij glijdt lekker door die schaal en het dal is nog niet in zicht.
Ik prik wel eens een vorkje maar da's best wel moeilijk want die naald breekt dan steeds af op dat zilverwerk.
Tussen de pootjes prikken. Doe ik ook altijd. Iedereen grote blij.
REAGEER OOK