7200 euro. De Oostenrijkse boete voor een 'no show' na vaccinatieoproep
En wij steeds maar denken dat het 3600 euro was voor de eerste vaccinatie en heel misschien 1500 euro voor de booster
Maar volgens een Oostenrijkse conceptwet die op 6 december aan het parlement voorgelegd wordt maar al ingezien is door Die Presse, wordt de boete dus twee keer zo hoog voor het weigeren van de oproepen voor de eerste vaccinatie. En of er een boete komt voor het weigeren van een booster is nog niet duidelijk. Enfin, we citeren uit Euractiv omdat Die Presse achter een betaalmuur zit.
"Everybody who refuses to comply will be summoned to the district administration authorities. If they ignore the summons twice, they will be fined €3,600. If their violation of the COVID-vaccination law puts other persons at “serious risk,” or if they continue ignoring the order, they will be fined up to €7,200."
Nou, daar zit geen woord Duits tussen want het het is een Engelstalige website. Opmerkelijk wel natuurlijk, die clausule over wanneer de weigering 'de veiligheid van anderen riskeert', want laat het maar aan staatsjuristen over dat concept eindeloos op te rekken. Maar goed, €7,2K dus. Er zijn dagen dat we het niet hebben liggen. Zwangere vrouwen vormen trouwens een uitzondering en dat is opmerkelijk omdat Hugo die hier sinds vorige week juist nadrukkelijk over de grens probeert te babbelen.
Onderstaand gisteravond trouwens Gerard Sprong, ook een soort Oostenrijker, bij Op1. Dat stamelende staatskadaver ziet een Nederlandse vaccinatieplicht en de daaropvolgende polarisatie verrassend genoeg liever gisteren al. "Daar heb ik helemaal geen moeite mee, laat het maar polariseren, als die prik er maar komt!"
Stamelend staatskadaver wil ook wat zeggen
Reaguursels
InloggenDe chantage methodes worden steeds absurder. Hebben ze een deadline ofzo.
Spong neemt het op voor het grootste criminele tuig van NL om ze hun vrijheid te laten behouden, maar als het gewone NL-ers zijn waar hij niets aan kan verdienen is hij opeens niet meer van recht en rechtsbescherming.
Als je wél in God (die ene van de Bijbel) gelooft, maar in geen enkele andere van de duizenden godheden, dan ben je géén atheïst.
Echter, als je gevaccineerd bent tegen meerdere ziekten, maar juist bij deze nieuwe technologie nog even zo je reserveringen hebt, dan ben je wél een "anti-vaxxer".
Fascinerend wat angst kan doen met mensen hun logisch redeneringsvermogen.
Daarbij - als je geen postzegels verzamelt en ook niet aan hockey doet, dan is dat niet of nauwelijks een keuze te noemen.
Je hebt simpelweg geen behoefte aan postzegels of hockey. Wél eraan doen, omdat je postzegels zo leuk vindt, dat is een bewuste keuze.
Uit de T:
"LIVE | GGD Hollands Midden biedt 60-plusser boosterprik zonder afspraak"
GGD Hollands-Midden zit in Leiden, naast het hotel Holiday Inn
In de diensttijd werd iedereen gevaccineerd
Ja, laten we ook allemaal met geweertjes gaan rondlopen
Die Oostenrijkers begrijpen het. Mark en Hugo, letten jullie op?
Ga je schamen
Oostenrijke politici (en kunstschilders) moet je altijd wantrouwen.
Ben het wel met van Ranst eens, een groter cadeau dan een verplichting kun je niet geven aan de anti-vaxx complotdenkertjes.
Anderzijds is het wel terecht dat er meer aandacht komt voor de rechten van het weldenkende deel van NL, bv het recht op fatsoenlijke toegang tot gezondheidszorg als je kanker of een hartziekte hebt. Een marginaal deel van NL wil zich niet laten vaccineren maar maakt wel 70% vd IC opnames uit. Anti-vaxxers beroepen zich op grondrechten ten koste van anderen, dat moet zsm stoppen.
2G, incl voor het werk zoals in de VS, moet er dus zsm komen zodat we niet volgend jaar weer in deze ellende zitten. Met veel anti-vaxxers valt helaas toch niet te praten.
Met veel vaxxers valt ook niet te praten. Combi van karakter en een vaccinatie. Waarvan akte.
Het weldenkende deel van NL haat dan wel de grondwet. Dat lijkt mij met elkaar in tegenspraak.
@B*tchmeister | 03-12-21 | 18:26: Ik ben sinds maart 2020 een handvol keren een anti-vaxxer/complotdenker tegen gekomen. Vaak mensen met maar weinig opleiding die met YouTube filmpjes en een bak drogargumenten aankomen. Zijn denk ik stiekem erg bang. Valt helaas niet tegen op te praten.
@van heinde en verre | 03-12-21 | 18:27: Absolute rechten, en dus ook absolute GRONDrechten, bestaan niet.
Als er een formele wet wordt ingevoerd, dan komt verplicht prikken in Nederland ook. En nee, de nederlandse rechter mag NIET toetsen aan de Grondwet.
@Diederik_Ezel | 03-12-21 | 18:32: Youtube kattenfimpjes?
Dat wordt dus een oplopende boete van 3.600 euro per half jaar. Ik ben benieuwd hoe lang je dit uit principe gaat volhouden. Op een gegeven moment staat de deurwaarder voor de deur om beslag op je spullen te leggen.
Ik zou wel op komen dagen en op het moment dat die prik wordt gezet tegen de dienstdoende arts zeggen dat je het echt niet wil. Ik vraag me af of die arts de bewaking er bij gaat roepen om je vast te houden. Dat zou je eens moeten filmen en verspreiden. Dat doet vast niet veel goeds voor pro-vaxx narratief.
Hoe moet ik me dat voorstellen? Algemene vraag; ik kan of wil me niet laten prikken, je krijgt een acceptgiro thuisgestuurd. Je betaalt niet. Gaan ze dan over op loonbeslag? Intrekking hypotheekrente aftrek? Stopzetten evt. lopende toeslagen? Kwijtschelding gemeentelijke belastingen? Etcetera?
Dit zijn géén gekke vragen, dit is het systeem.
inderdaad, en nog wat dingetjes.
Internering, ghetto voor antivaxers, of baudet-eiland (voorheen Schiermonnikoog) soort van melaatsenkolonie
Zie toeslagen affaire om een voorproefje te krijgen wat er gebeurd. Er staat een vinkje achter je naam, je bent digitaal gemarkeerd als een anti-vaxxer en vanaf dat moment gaat het systeem zijn werk doen.
Beslag op je bankrekening, auto, kinderkamer. En daar komen de incassokosten nog bovenop. Voor hen is dit een leuk verdienmodel.
Net zoals bij alle andere geldboetes, bij niet-betalen volgt zogenaamde vervangende hechtenis. Als de rechter een geldboete oplegt, bepaalt hij de duur van vervangende hechtenis voor het geval de geldboete niet of niet volledig wordt betaald
Het is de wereld op z'n kop. 9 van de 10 mensen die wel gevaccineerd zijn, proberen met alle moeite die ene persoon te overtuigen om het wel te doen. Ook al kom je met harde cijfers aan dat de IC's voor 70% vol liggen met anti-vaccers, dan nog schudt die ene persoon nee en noemt alle 9 andere personen Nazi's, satanisten, NSB'ers of gewoon hufters. Voer het verplicht in, nu is het dweilen met de kraan open en gaan er mensen dood doordat de IC's vol liggen met anti-vaccers. Fuck die ene ..
Het probleem is dus de IC? Nou, gewoon praktisch regelen. Weiger me dan de toegang tot de IC bij Corona. Klaar. Zo moeilijk is het niet. Dat f*ck hoeft niet echt hoor. Fijne avond.
volgende keer ben jij die ene, hoe voel je je dan?
Vaccins werken gewoon niet, liggen genoeg gevaccineerden in het ziekenhuis en er sterven weer net zoveel gevaccineerde ouderen in de verzorgingshuizen als voor de vaccinatie. Dus pleur op met ongevaccineerden bashen!
"Ook al kom je met harde cijfers aan dat de IC's voor 70% vol liggen met anti-vaccers, "
Tsja, bij dit citaat gaat het al mis natuurlijk. Die cijfers zijn er wel, maar luister dan naar mensen die er daadwerkelijk werken dan zit het toch nét even iets anders in elkaar.
Dus spong steekt die prik maar lekker in die enorme gok van hem.
Voor weldenkende mensen is het moeilijk te accepteren dat 5-10% van NL zo gek als een deur is (of gewoon simpel) en niet in staat is om logisch na te denken, maar misschien moeten we dat maar wel gaan accepteren.
@van heinde en verre | 03-12-21 | 18:16: Waar het hart vol van is....
Helaas zijn er genoeg landen met een bijna 100% ratio inclusief het booster niveau boven de 40% die nu ook ineens enorme aantallen besmettingen én opnames te verwerken krijgen. Het merendeel van de gevaccineerde ziekenhuispatienten is ook in die landen 70+. Misschien moeten we de voorzichtige conclusie gaan trekken dat de vaccins voor iedereen <50 met een “goede gezondheid” werkt tegen ziekenhuisopname maar daarboven ondanks boostershot niet?
Eerst die Plassexman, en nu weer Spong aan de tafel bij zo'n indoctrine talkshow.
Advocaten die mensen de les gaan lezen, laat me niet lachen.
We moeten m.i. niks verplichten. Wat we moeten doen is de gevaccineerden belonen met reguliere zorg en meer vrijheden. Ongevaccineerden alleen toegang geven tot essentiële winkels en verder niks. En als je niet gevaccineerd bent en je moet naar ziekenhuis of op de IC dan achteraan in de rij aansluiten en zelf de kosten betalen.
Kan ik die 7200 euro nog voor de kerst ontvangen ?
@Muissolini | 03-12-21 | 18:01:
Hij mag een mening hebben of is dat ook al verboden door de anti-vaxxers.
Prima, maar dan wel over de hele lijn graag. Laten we beginnen met zware beperkingen voor iedereen met een ongezond BMI. Die liggen met hun dikke vetzakken immers ook zwaar oververtegenwoordigd op de IC.
@zegmaarwij | 03-12-21 | 18:11
Zet je maar schrap voor Ja MaAr ObEsiTaS iS nIeT bEsMetTeLiJk
@botbot | 03-12-21 | 18:05: Ik denk dat waar het aankomt op verbieden, jij daar meer voor bent dan ik.
Alles ligt aan het feit of je handhavers, gevangenissen en ook rechters hebt die de wetten uitvoeren die de politiek heeft ingevoerd en bekrachtigd zijn .
'De geschiedenis herhaalt zich.'
The numbers Mason, what do they mean?
Verbaast me niks met zo'n onleesbaar en onbegrijpelijk stuk dat uit de lucht komt vallen.
Ik heb zoiets in een video voorbij zien komen.
@BillieTurf | 03-12-21 | 17:52: Kunt u in gewoon Nederlands uitleggen waar dit over gaat ?
En Billie? Is het al gelukt met lijnen met al die boeken van dr. GunDry op de boekenplank?
Wat zong Harrie Jekkers ook alweer met Klein Orkest:
“… want alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur…”
Kan zo weer een 2021 versie van gemaakt worden.
Alleen vogels vliegen van West naar Oost Berlijn, worden niet verplicht gespoten, ook niet beboet en opgesloten.
Okay. Ik ben ook niet voor dwang maar hoe moet dit nu verder? Als ongevaccineerde kun je toch moeilijk langs de kant blijven staan en al je rechten opeisen terwijl de rest zich gek vaccineert en boostert?
Welke effectieve stap wil jij dan zetten om het virus te bestrijden?
Welke rechten doel je op? Leven?
Je gek vaccineren en boosteren (dat laatste waarschijnlijk tot je een keer dood gaat) is een keuze.
Geef mij maar corona, ik bouw wel natuurlijke weerstand op. Het krijgen wil alleen nog niet zo lukken.
Beide opties werken even slecht tegen verspreiding.
@Friepeltje | 03-12-21 | 17:56: Bam! Zo en daar kan ie het mee doen,kijk em tegelen met z'n kroontje.... man man man.
Ik bestrijd liever overpopulatie.
@Friepeltje | 03-12-21 | 17:56:
Overal gaan en staan alsof er geen corona bestaat.
Vaccineren bestrijdt het virus niet. Heb je niet opgelet?
Volgens RIVM-voorman Jaap van Dissel waren er minder mensen in het ziekenhuis beland als de boosterprik eerder was begonnen. ook is al geadviseerd in september te beginnen met boosteren.
Hugo de Jonge mag voor het tribunaal; dood door schuld.
Alle problemen verdwijnen door het niet meer te benoemen. Hoppa, tribunaal weg en het is gedaan precies.
Als ze begin vorig jaar waren begonnen met prikken, lag er nu niemand in het Ziekenhuis.
Als er een tribunaal komt, staan Baudet en zijn partners in crime daar als eersten vermoed ik.
@BobDobalina | 03-12-21 | 17:51
Ach, toen die in maart 2020 tot twee keer toe een spoeddebat aanvroeg over de kwestie werd er ook niet naar hem geluisterd.
Daarna gooide die het over een meer extreme boeg, en dan wegen zijn woorden ineens wél zwaar? Hoe werkt zoiets?
Legt u eens uit wat u nu precies bedoelt.
@johnyl | 03-12-21 | 17:39: volgens mij is het volkomen duidelijk wat jcvjcvjcvjcv bedoelt. Maar de vaccin dwingers zullen achteraf wel zeggen dat ze zich helemaal niet bewust waren en/of hebben meegewerkt mensen zo in het nauw te drijven. Zo ging dat in de geschiedenis ook.
@moonshiner3519 | 03-12-21 | 17:44: Het is niet meer dan een gevoel als je in het nauw gedreven wordt..... veroorzaakt door een persoonlijk besluit of beslissing. Principes uitdragen schuurt soms.
Voor allen die menen dat vaccinaties niet kunnen worden afgedwongen. Ook het Verdrag van Rome (EVRM) kent uitzonderingen op “grondrechten”:
- Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.-
Yep. Vandaar alle doom porn. Puur op de cijfers en de werking van het vaccin bekeken zou er geen grond zijn om op basis van bescherming van de gezondheid een vaccinatieplicht uit te vaardigen. Het is een leaky vaccin (in essentie is het een medicijn), IFR is relatief laag, Bij een IFR van 10% (over de gehele bevolking) snijdt een vaccinatieplicht hout. Nu niet.
@Joris Klam | 03-12-21 | 17:40:
Bij zo'n IFR is er binnen een paar weken een vaccinatiegraad van 99%, volledig vrijwillig.
@lekgoot | 03-12-21 | 17:42: Geïnfecteerd betekend nog steeds niet automatisch ziek..
@Friepeltje | 03-12-21 | 17:57:
Wat is uw punt?
Nog steeds worden de mensen die de vaccins tegen covid weigeren, op één hoop gegooid. Steeds weer wordt er gesproken over "Wappies" (die groep weigert elk vaccin) terwijl er ook een groep mensen is die - behalve de religie weigeraars ( moslims en gereformeerden bijv.) - weigeren omdat zij vinden dat er te weinig wetenschappelijk onderzoek is gedaan op zo'n korte termijn om de risico's op langere termijn te ontdekken. Binnen die groep zitten veel hoogopgeleiden die absoluut niet willen dat er door de overheid een dwang wordt gegeven voor een verplichte inenting. Zij vinden het wel belangrijk om de prikken op jonge leeftijd te laten geven op vrijwillige basis ( de bekende DKTP prikken), omdat die voor het leven beschermen tegen de polio, difterie, kinkhoest en tetanus ( die kan worden herhaald wanneer na zoveel jaren sprake is van een eventuele besmetting door een beet van hond). Het heeft allemaal ook te maken met de privacyschending en het grondrecht . Daarover zou de discussie moeten gaan; dan zullen er veel meer mensen over gaan nadenken: wat zijn de gevolgen wanneer een overheid mag beslissen over je eigen lichaam.
En niet eenmalig, maar meerdere keren per jaar. De natte droom voor tirannen die hun bevolking wat docieler willen maken, of erger. Dit is een grens die uit alle macht moet worden bewaakt.
Exact, 13-jarig meisje of een 73-jarige obese kerel, allemaal over één kam. En dan hebben we het nog niet eens over de kleren van de keizer: de vaccins zijn niet de uitweg. Je blijft besmettelijk en kwetsbaren komen nog steeds op de IC.
Okay, wat voegt dat nou toe: dat maken van onderscheid in motivatie om niet te vaccineren?
En dit is dan het begin van ongetwijfeld nog veel meer in de toekomst. Als de stap eenmaal is gezet…… Waar gaat het eindigen?
En dan gaat er even wat mis in de systemen en wordt de prik van een paar duizend mensen niet goed geregistreerd... Die vervolgens nergens verhaal kunnen halen. Ach nee, dat soort dingen gebeuren niet.
Als dit onzalige plan doorgaat is er voortaan ieder jaar een nieuwe crisis met bijbehorende dwangmiddelen.
Vervang crisis door oorlog en dwangmiddelen door ellende.
Dat is het plan.
Corona is een virus, muteert, gaat dus nooit meer weg.
Iedereen ieder jaar prikken.
Je moet en zal gehoorzaam zijn.
Ik weet niet beter als we zitten in een crisis veroorzaakt door Corona, maar u ziet een complot uitgevoerd door de elite wat niet om Corona gaat. U heeft kennelijk banden met deze elite, kunt u een tipje van de sluier oplichten waar het dan wel over gaat ?
Spong is doorgaans een l*l maar hier spreekt ie duidelijke taal. Ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd in ziekenhuis en/of IC. Voorheen allemaal lulsmoesjes en/of grote muil maar wel eisen dat men zorg krijgt. Voor elke te voorkomen IC opname konden 7-8 mensen hun operatie (met 1-2 dagen IC bed na afloop) hebben ontvangen. Ongevaccineerden op een IC dragen dus indirect bij aan uitgestelde zorg (met alle ellende en frustratie vandien). Ergo, niet geprikten (tenzij medisch niet mogelijk want dat telt niet) zijn egoistische sneustumpers. Lekker dan, die meningen, opvattingen en theorietjes van jullie maar gewoon bek dicht en achter aansluiten. De rest van ons heeft nl. wel wat beters te doen.
Ja man, blijf maar in de waan dat een vaccinatie de oplossing is. Man man man
"zijn egoistische sneustumpers"
Nee dat "zijn" ze niet. Dat vínd jij. En jij bent 1 van de 17,5 miljoen. Dus dat telt niet.
Waarom dwingen we mensen niet met boetes om van hun chronische overgewicht af te komen? Mensen met een normaal BMI hebben wel wat beters te doen.
@Dutchbeaurouge | 03-12-21 | 17:29: Nee je moet goed lezen, hij zegt dat niet geprikten egoistische sneustumpers zijn, dus dat is 1 van de 4,9 miljoen. Neem aan dat Grijskijkert wel gevaccineerd is en hij is 1 op de 13,2 miljoen.
@moonshiner3519 | 03-12-21 | 17:37:
Ja ook echt te vergelijken he, obesitas is net zo besmettelijk als corona. Lul niet zo dom.
@nowomowa | 03-12-21 | 18:00
Gevaccineerden zijn, zeker met de delta variant, nagenoeg net zo besmettelijk als ongevaccineerden.
Dit draadje ging over het bezet houden van plekken op de IC. Wel een beetje bij de les blijven als je graag mee wil kletsen.
Doe dat in NL ook maar, zo'n vaccinatie verplichting op straffe van een hoge geldboete. kijk, die christenen, daar heeft politiek D-H natuurlijk gewoon het schijt aan, dus die gaan betalen of het waterkanon gaat erop. Hugo weet waar hun huis woont.
Maar...
Hoe gaan ze dat doen met die tienduizenden (geen idee hoeveel er geen vaccin willen, ik vermoed meer dan enkele tienduizenden) moslims die om vergelijkbare religieuze redenen geen vaccin willen. Want dat weten onze Handhavende Helden in D-H ook wel, als je daar het waterkanon op zet dan krijg je een molotov cocktail of erger terug. En je kan wel eens van Racisme (!!!1!!) beschuldigd gaan worden.
Zo ook de tienduizenden gastarbeiders uit het Oostblok. Die kunnen ze niet eens een eenvoudige verkeersboete laten betalen hier.
Het lijkt me daarom een mooie klus voor dat geestige dikkerdje Grapperhaus om dát hele spul eens in een hoek te gaan drijven en ze te verplichten om op te komen dagen bij de GGD. Waar dan zo'n blonde middelbare prikmoeder moet staan als boksbal. Arm NL. De chaos komt met rasse schreden.
Er komen spannende, en zeker, interessante tijden aan.
Jammer, ik heb een grote achting voor Spong maar vind dat hij hier de plank mis slaat. Als je een van de belangrijkste afspraken tussen burger en overheid schendt - het recht op lichamelijke integriteit - dan creëeer je op de langere termijn een probleem dat groter is dan een - vrij klein - gevaar voor de volksgezondheid t.g.v.een lage vaccinatiegraad.
Overigens denk ik dat nog meer mensen zich laten vaccineren als die eiwitvaccins als alternatief worden toegelaten. Gelukkig is de motie daartoe met een ruime meerderheid aangenomen.
www.tweedekamer.nl/kamerstukken/motie...
Spong was altijd een integere advocaat. Hij is inmiddels dement of spreekt met twee tongen.
Ik denk ook dat grote groep ongevaccineerden wel de klassieke vaccins zullen nemen. Maar De Jonge heeft er slechts 10.000 van ingekocht en dat zullen er niet snel meer worden, omdat er afspraken met Pfizer staan.
Hele grote gemiste kans. En zeker in zo'n pandemie niet alleen onverstandig, maar ronduit dom. Wat werken daar toch voor mensen op die ministeries?
@Bataafje | 03-12-21 | 17:22:
Zijn er geen commerciële partijen die deze vaccins kunnen aanbieden?
Alle tot nu toe genomen maatregelen werken niet. De wappies laten zich door niets weerhouden, dan is een vaccinatieplicht het laatste en enige dat rest. Boete mag best wat hoger dan die € 7.200 die ze in Oostenrijk hebben.
En dan straks weer een hele hoop die de boete niet kunnen betalen,met alle gevolgen van dien.die boete slaat nergens op en totaal niet in verhouding.en een plicht al helemaal niet .
Goh. En ik maar denken dat vaccinweigeraars allemaal de hele dag Schultenbräu zitten te zuipen van een uitkering.
Stel nu eens dat dat echt zo zou zijn - van een kale kip kun je niet plukken, hè?
Die extra schuld kan er dan ook nog wel bij.
@bowlfabriek | 03-12-21 | 17:19:
Die laat de overheid dan gijzelen totdat ze betalen.
Als je onze belastingdienst erop zet regelen zij dat wel.
Een boete van 50.000 euro kan ik ook nog wel betalen. Succes met uw fascistisch meesterwerk.
Vaccinatie afdwingen met geldboete is niets anders dan afpersing.... je hoeft niet te betalen hoor... je kunt je ook laten injecteren met een middel dat je niet wilt..
Van g*d los..
@VolleBak | 03-12-21 | 17:28: eigenlijk niet anders dan 'je geld of je leven'.
@VolleBak | 03-12-21 | 17:28:
Er schijnen in Oostenrijk veel mensen behoorlijk pissig te zijn. We horen dat hier niet zo, en ik ben beperkt in wat ik hier mag plempen, maar het gaat er behoorlijk hard aan toe.
@VolleBak | 03-12-21 | 17:28: Principes kosten geld.
@johnyl | 03-12-21 | 17:41: daar gaat het hier niet over. Iemand een ongewenste medische handeling onder druk van een boete is gewoon afpersing. Of het nu gaat om een injectie of een amputatie. Beiden kunnen niet worden teruggedraaid.
@lekgoot | 03-12-21 | 17:34: Ik ben vaak in Oostenrijk geweest, Het was een fantastisch land. Ik ga er nie wieder naartoe. Verworden tot Noord-Korea aan de Donau. Welch eine Verelendung!
Dit virus zit ook in dieren. We moeten er gewoon mee leren leven. Zelf denk ik aan de goede kant dat deze aarde iets heeft gevonden tegen overbevolking. Aan de andere kant kan het ook zijn dat er iets is gemaakt om dit te bewerkstelligen. We gaan het zien. Interessante tijden. Wellicht is enige voorbereiding handig.
@johnyl | 03-12-21 | 17:18: realitsch of niet, je geeft ze hiermee wel de mogelijkheid.
@turbotrut | 03-12-21 | 17:22: U vergeet dat een mogelijke vaccinatieplicht een doel dient. Een doel heiligt niet altijd de middelen, maar wel als het om de volksgezondheid gaat. Verplichtingen en/of wetten worden gemaakt voor het algemeen belang en gaat dus voorbij aan het individuele belang. En ja als je als individu het hier niet mee eens bent en een heleboel anderen wel, dan heb je platgezegd gewoon pech gehad.
@turbotrut | 03-12-21 | 17:22: ik wilde in mn eerste tegel nog een bretje nuance houden. Wat denk je hiervan: een groot deelvan de patiënten is 80+. Help mee de zorg te ontlasten. U dient zich binnen een week na uw 80ste verjaardag te melden op 1 van obze priklocaties. Verder kun je het zelf wel invullen. Of we constateren dat uw BMI gevaarlijk hoog is. Dit zet onze gezondheidszorg onder druk. Als uw BMI binnen nu en drie maanden niet onder de 25 is.... enz
Angsthazen met totalitaire teflexen zijn gevaarlijk voor de rechtstaat en de vrijheiden. Ik ga eens kijken in de geschiedenisboekjes of ik paralellen kan vinden ergens.
Reflexen
Ingewikkeld. Wat doen we met Oostenrijkers die vaccinatie-asiel in NL aanvragen?
Hetzelfde als met andere veiligelanders...
Ze zijn welkom. Vrije geesten altijd.... en de kans op advocaten stijgt dan ook.
@swuinm71 | 03-12-21 | 17:19:
'Welkom in mijn land' gaat nog heel groot worden.
Niet betalen is opsluiten in een gevangenis, zitten die vol dan misschien maar corona kampen.
Of is dit gewoon een nare droom?
Als je naar Australie kijkt is dit zowel een nare droom als realiteit.
@turbotrut | 03-12-21 | 17:14: Australië was een opvangkamp voor Britse misdadigers. En dat is het blijkbaar nog steeds.
@turbotrut | 03-12-21 | 17:14:
Daar is dan ook genoeg ruimte voor quarantainekampen. Hier niet. Voordat hier een kamp gebouwd kan worden moeten er eerst onderzoeken worden gedaan naar bedreigde diersoorten, zeldzame plantjes, stikstofuitstoot, geluidsoverlast, enz.
@lekgoot | 03-12-21 | 17:27: Er zijn wel meer wetten en regels opzij geschoven vanwege covid dus enige argwaan kan geen kwaad.
Mensen in de bouw ook.
Blijft vermakelijk hoe mensen met een bachelor in sociologie zich verheven genoeg vinden om de arbeidersklasse te mogen verachten.
Bij een plicht misschien alvast van te voren vastleggen hoe hoog de schadevergoeding zal bij evt. nadelige gevolgen op lange termijn, dit om een 2de Groningen en toeslagenaffaire voor te zijn
Als u mij besmet kan ik dan ook een claim bij u indienen.
@botbot | 03-12-21 | 17:08: u heeft meer kans om door een gevaccineerde besmet te worden. Ik trouwens ook.
@botbot | 03-12-21 | 17:08: als u onomstotelijk kunt bewijzen dat ik u besmet heb, u daardoor ziek bent geworden en daardoor schade hebt ondervonden. Dan kunt u naar de rechter..
Eens, bij een plicht gaat de overheid langer bezig zijn met de afhandeling van rechtzaken dan met het bouwen van nieuwe infra of voorzieningen.
Die Germanen hebben iets met totalitaire dwangmaatregelen. Gelukkig volledig onnederlands, dit soort beleid. Daarnaast zie ik onze moslimbevolking nog niet zo snel die prik nemen of zo'n boete betalen.
On-Nederlands? Als er IETS Nederlands is, dan is het wel slaafs alle Duitse maatregelen hier invoeren en dan als kabinet iets over Brussel mompelen.
Geen illusies hier, die plicht gaat ook gewoon ingevoerd worden hier.
@JanVergoor | 03-12-21 | 17:26:
Nee, dat is des Nederlandse overheids. De bevolking hier is minder slaafs.
@lekgoot | 03-12-21 | 17:37: De Nederlandse bevolking huppelt er vrolijk achteraan hoor. We hebben hier nu eenmaal niet dat Franse protest gevoel in ons DNA zitten.
Best fascinerend fragment. Toch blijf ik het heel bevreemdend vinden: De aanname dat de corona crisis wordt veroorzaakt door ongevaccineerden, als iedereen gevaccineerd is dan is de crisis voorbij. Een minderheid wil niet luisteren, dus dan maar wettelijk verplichten.
Grondrechten weg ermee. Die staan alleen maar in de weg. Buitengewoon hinderlijk. Het moet gewoon stoppen, het is evident dat vaccineren de oplossing is. Tja zeggenschap over je eigen lichaam blijft een hinderlijk ding. Zeker die stront eigenwijze wappies, die weten niet wat goed voor ze is.
Ze verspreiden corona en bezetten ziekhuisbedden terwijl ìk gevaccineerd ben. Straks overkomt mij wat en kan ik door hén niet geholpen worden! Ze lopen ook allemaal zonder mondkapjes rond en zijn niet voor rede vatbaar. De wetenschap is het er unaniem over eens, allemaal geprikt, corona voorbij. Laat die polarisatie maar oplopen, we zullen wel zien wie gelijk hebben.
Het is corona, we moeten nu even niet aan ons zelf denken! Grondrechten zijn egoïstisch en steeds een beroep daarop doen, daar heeft niemand wat aan. Je zou ze wat aandoen!
Tja, alsof er is gevraagd om corona.
Ik kan het niet helpen terug te denken aan het avondje dat we een afscheidsdiner hadden van een collega, met zo’n 25 deelnemers. Met mijn QR-code was ik zo binnen, net als de meesten. Een aantal collega’s kwam later, nog even testen voor toegang. Geen gezeik, niet af laten weten, gewoon uit solidariteit en als waardering voor de vertrekkende collega komen opdagen. Eén ding wist ik zeker, zij verspreidden geen corona. Of ik of de andere gevaccineerde collega’s die daar zaten dat op dat moment ook niet deden durfde ik niet met dezelfde zekerheid te concluderen.
Echt asociale wappies die ongevaccineerden, allemaal. Rancune is lelijk en zondebokken aanwijzen is zo slap, karakterloos. Anno 2021 weer vervallen in ouderwets tribalisme. Je zou haast vergeten dat we samen verder moeten.
Geen enkel recht is absoluut, dus ook die van lichamelijke integriteit is geen absoluut recht.
Er is in Nederland godsdienstvrijheid, maar je mag dat niet gebruiken om homo's van een flat te gooien.
@p3xxx | 03-12-21 | 17:20:
Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Vaccinatieplicht is als dat een man onoverbrugbare meningsverschillen heeft met zijn vrouw en haar dan maar gaat slaan.
Opmerkelijk is natuurlijk de bloedafname als je gepakt wordt tijdens een alcoholcontrole... huppeta de injectienaald in je arm en bloed afnemen..
En je weet maar nooit wat ze met je uitgeblazen adem doen.
Ze kunnen het wel gebruiken voor dierproeven.
En dan? Dan wordt er wat uitgehaald, niet erin gestopt.
Bovendien doen ze dat alleen als je een doktersverklaring hebt dat je om medische redenen niet kunt blazen.
Om maar niet te zeggen dat je niet met drank op hoort te rijden, wat iets heel anders is dan niet dat vaccin willen.
Jij grossiert wel in lekker nutteloze opmerkingen. Zou er bijna een kroontje om gaan nemen.
@botbot | 03-12-21 | 17:07: Die was ik nog vergeten inderdaad, ook een inbreuk op de menselijke waardigheid en integriteit waardoor de rechten van de mens met voeten wordt getreden.. etc... etc..
@You-On-A-Gin | 03-12-21 | 17:09:
Een en ander bewijst dat een recht op lichamelijke integriteit niet absoluut is. Dus niet altijd, overal en in alle gevallen gelding heeft
@theo-is-dood | 03-12-21 | 17:41
Met het niet onbelangrijke verschil dat rijden onder invloed een misdrijf is. Daarom was het ook wederom een nogal onzinnige opmerking. Ben ik van hem wel gewend, maar kon het nu even niet laten. Knipoog smiley.
Maar maar de R getal is hier weer onder de 1 gezakt
Zo als gewoonlijk neem Hugo pas maatregelen op het moment dat het niet meer nodig is.
Had vandaag ook weer een boete. Maar ik kan dus 106 x foutparkeren voor die prikboete.
Waar zijn die COVID-feestjes? Veel goedkopere oplossing toch?
Hulde Spong: meer polarisatie
Een burgeroorlog is altijd goed voor de economie tenslotte. Vooral voor advocaten nadien.
Ik ben geen voorstander van een vaccinatieplicht, maar ik ben wel voorstander van duidelijk regels maken en handhaven. Dus niet als dat meel in de mond, 'ik heb van tevoren nagedacht over het effect van wat ik wilde zeggen en daarom heb ik het veranderd en dingen weggelaten' van Rutte.
Die Spong is een heel eng en naar mannetje. Laat hem lekker zelf een prik nemen als hij dat wil. Dat argument met de veiligheid is zo dom als maar zijn kan: mensen die de prik gehad hebben, verspreiden het virus net zo goed.
Waarom moeten die anti-vaxxers altijd zo liegen?
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat ze vermijdbaar een IC-bed bezetten en daarme de levensreddende hartoperatie van tante Truus blokkeren.
@botbot | 03-12-21 | 17:01: Omdat die anders ergens in een achterkamer moeten communiceren misschien?
@Ridde Rogter | 03-12-21 | 17:05:
Niet verder op in gaan hij liegt dat het zo rookt.
www.rivm.nl/nieuws
Een piek zit in de kerstboom en feit dat mensen denken dat de niet COVID-19 gevaccineerde enkel facebook als bron hebben, zegt genoeg over het denk niveau van de 'anti-wapper'.
Kan dat in termijnen?
Ja hoor, na de 1e prik gaat de helft eraf (blijft 3600 over) na de 2e prik weer de helft (nog 1800 te gaan) en na de booster sta je op nul.
Corona als excuus voor totalitaire waanzin.
Het gebeurt recht onder je ogen.
“ Rohentwurf für Impfpflicht: Bis zu 7200 Euro Geldstrafe”
Goed zo Oostenrijk ! Nu doorpakken.
@theo-is-dood | 03-12-21 | 16:46: Voor 7200 euro verdwijnen principes om niet gevaccineerd te worden als de Oostenrijkse sneeuw voor de zon !
@theo-is-dood | 03-12-21 | 16:46: Eens.
Het is ongelofelijk hoe deze voormalig redelijk normale samenleving kan worden omgedraaid naar een compleet dictatoriaal regime. In nog geen 2 jaar.
Is voor Germaanse begrippen geen bijzonderheid: kerstboompje uit bos zagen kan tot ongeveer 50.000 euro gaan kosten. En daar is nog veel meer van dat soort, tja, Übergesetze. Kun je beter met 270 kilometer per uur over de Duitse Autobahn touren. Kost alleen benzine.
@swuinm71 | 03-12-21 | 16:57:
Nee hoor. Niet nodig. Ik schat dat 80% van de Nederlandse bevolking ook vóór strengere maatregelen is.
Een de facto prikplicht komt hier ook via 2G-beleid.
Jij kent je klassiekers!
Ja het is bizar. Ik ben benieuwd wie van die fanatiekelingen die nu juichen voor een vaccinatieplicht hier bij hun 4e booster nog achter staan.
@theo-is-dood | 03-12-21 | 17:02: Doe eens normaal man... dooie!!!!! Sjezuss...
Nou nou, poeh poeh, ik heb me hier het woord burgeroorlog eventjes vaak voorbij zie komen. Lijkt me niet helemaal juist. Eerder een opstand van mensen die weigeren een vaccinatie te nemen tegen de regering die dat wil afdwingen.
Maar dan nog. De enige keer dat de Nederlander in opstand kwam was vanwege de 10de penning. Dit is ook een centenkwestie dus ik ga maar vast wat bier chips en nootjes inslaan. Spannond.
Een vaccinatie is nog steeds niet verplicht.
En voor ongevacineerden moet dit toch ook werkelijk ongelofelijk fantastisch zijn? Principes zijn geen echte principes, voordat ze echte consequenties hebben.
Zodra ze Hugo gewipt hebben komt dat hier ook. Met Hugo nog in het zadel gaan ze zich daar nog niet aan branden vanwege zijn eerdere uitspraken.
Waarom niet? Als zijn andere beloftes zijn ook lachend verbroken…
? Onze regering die zich iets gelegen laat liggen aan uitspraken van vroeger? Ach welnee en ze hebben er geen actieve herinnering aan.
Ach kijk aan, Gerards Spong is tegen migranten (aller aller allergrootste groep ongevaccineerd).
Spong heeft volgens mij, zoals vele Surinamers, weinig op met bepaalde immigranten. Hij moet ook weinig hebben van feministen. Best vermakelijke vent. Onbetrouwbaar en ijdel, maar wel grappig en scherp.
Wanneer is Spong definitief naar NL gekomen, soms toevallig na 1975, migrant ook?
Nee hoor, hij is hardhorend. Dacht dat het om een p*k ging in plaats van een pr*k.
Ik denk als je dit naar de rechter brengt dat zelfs in Oostenrijk de staat dit niet gaat winnen. Als je zegt dat de rijke het hiermee kunnen afkopen en daardoor ongelijkheid is, lichamelijke integriteit die niet gewaarborgd is en nog wat andere schendingen.
Haha we/zij leven helemaal niet meer in een rechtsstaat gekkie..
Uiteraard gaat de rechter dit verwerpen, en dat weten ze ook. Maar dan hebben ze ondertussen wel een half jaartje terreur uit kunnen oefenen.
Is hier al eerder gepost. Het EHRM heeft onlangs een arrest gewezen waar een vaccintieplicht niet werd gezien als een ontoelaatbare inbreuk op de lichamelijke integriteit. Nu kan de Oostenrijkse rechter nog strenger in de leer zijn, maar ik gok van niet.
Natuurlijk hebben ze hier goed over nagedacht. Ze zijn verplicht voor hun inwoners maatregelen te treffen voor de volkgezondheid. Dat is een grondrecht, hebben we in Nederland ook. Komt nog bij dat het algemeen belang prevaleert boven het individuele belang. Wettelijk kan het dus allemaal.
@Scepticus | 03-12-21 | 16:40: Ik wil graag door de overheid beschermd worden tegen mensen die besmettelijke ziektes overbrengen. Die in potentie zelfs dodelijk kunnen aflopen.
Bij besmettelijke ziektes heeft de overheid stevige wettelijke bevoegdheden. Bevoegdheden die bij wet zijn geregeld en daarmee volgens Nederlands constitutioneel recht géén inbreuk maken op de in de Grondwet vastgelegde rechten.
Hier een voorbeeld voor Tuberculose: “ Indien besmettelijke personen niet mee willen werken aan isolatie of bij sterke verdenking niet mee werken aan onderzoek naar tuberculose, heeft de verantwoordelijke burgemeester onder bepaalde voorwaarden via de Wet publieke gezondheid mogelijkheden om dwangisolatie op te leggen of onderzoek af te dwingen”
"Ik denk"
Slecht argument. Er is een gerechtelijke uitspraak, die dit goedkeurt.
@BobDobalina | 03-12-21 | 16:40: Dan moet de vaccinatie daadwerkelijk ook groepsimmuniteit bieden wat het dus kwa wetenschappelijke stukken niet doet. En voor jongere zou het risico aanzienlijk kleiner moeten zijn om ernstig ziek te worden. Dat doet het ook niet. En als laatste loopt het vaccin in fase 3 en geen fase 4. Ik ben niet anti vax maar wel anti vaccinatie plicht
@theo-is-dood | 03-12-21 | 16:57: Goeie aanvulling..
@theo-is-dood | 03-12-21 | 16:57: en tegen wie mogen kinderen worden beschermd worden die meer te vrezen hebben van meerdere rondes van middelen (waarvan de lange termijn werkingen nog altijd niet helemaal zeker zijn, ze hebben geen tijdmachine) dan van deze griep??
De mensen die deze vaccins met hand en tand verdedigen hebben duidelijk nog nooit met medische missers te maken gehad. Dingen die ooit met verve werden verdedigd zien we inmiddels als zeer gevaarlijk. Die mensen doen net alsof dat opeens nooit meer zal voorkomen en zeker niet bij deze heilige vaccins.
@bullent | 03-12-21 | 17:06: Die eisen stelde het EHRM terecht niet.
@theo-is-dood | 03-12-21 | 16:57: Dan moet het vaccin wel ervoor zorgen dat je daadwerkelijk beschermt ben voor andere. Dit doet het vaccin dus niet in de wetenschappelijke artikelen die er uit zijn. Ook bij de nieuwe variant heeft 90% hem gekregen die gevaccineerd was in het vliegtuig van Zuid-Afrika. Het vaccin helpt echt wel voor een mildere ziekteverloop. Maar het is geen heilig elixer en het gaat ons niet helemaal de crisis uithelpen alleen.
@BobDobalina | 03-12-21 | 17:11:
Dus als de staat zegt dat in de sloot springen helpt voor groepsimmuniteit terwijl er geen wetenschappelijk bewijs daarvoor is moet je dat maar gewoon in de sloot springen. Leuk dat EHRM.
@bullent | 03-12-21 | 17:14: Groepsimmuniteit wordt helemaal niet meer genoemd als doel. Vermindering transmissie en ernstige ziekte en daarmee afname druk op de zorg. Is inderdaad nog geen miljoen keer uitgelegd hier, dus ik begrijp dat je het niet snapt.
Trouwens, even iets benoemen. Volledig gevaccineerd:
- Oostenrijk: 66%
- Duitsland: 68%
- Nederland: 74%
Dat maakt nogal een verschil. Niet in besmettingen want daar werken vaccins nauwelijks tegen, maar wel in aantal gevaccineerden.
Overigens zit het VK ook op 68% maar daar gaat het een stuk beter, blijkbaar is dat AstraZeneca toch zo gek nog niet.
In de VK gaat het een stuk beter vanwege Brexit. Die hoeven hun cijfers niet meer op te kloppen om mee te doen met voorgekookt beleid.
@FrikandelSpeciaal | 03-12-21 | 16:46: well said.
In Duitsland, gemiddeld 68% gevaccineerd. In gebieden met een lagere vaccinatiegraad: meer mensen op de IC.
Hahaha ja joh
"blijkbaar is dat AstraZeneca toch zo gek nog niet."
Misschien wel. AstraZeneca is een viral vector vaccin, net als vele andere vaccins. De zeldzame bijwerking trombose wordt nu toegeschreven aan de formulering. Het mRNA vaccin, zoals het Pfizer vaccin, lijkt steeds veiliger.
www.science.org/doi/10.1126/sciadv.ab...
Volgens mij is de graad volledig vaxxed in Nederland al over de 85%, eerste prik of meer zit zelfs al tegrn de 88%.
Totaal andere orde van groote...
Zie het alweer. Als je rijk bent kun je het vaccin weigeren, ben je arm, beland je op straat.
Wij zijn solidair met de armen. Betaal me scheel aan belasting etc. Maar laat ze dan ook solidair met ons, het netto betalende gedeelte van de bevolking, zijn.
In NL niet, als je schuldsanering oid hebt kom je onder minimum, mag niet dus kwijtschelding.
Haal gewoon die prikjes. Is veel goedkoper en ook nog eens beter voor iedereen
@BobDobalina | 03-12-21 | 16:38:
Als netto-betaler wordt wel verwacht dat je inkomstenbelasting en zorgpremie betaalt voor de wappies en antivaxxers die in het ziekenhuis terecht komen.
Is dat een pleidooi voor een boetesysteem gebaseerd op percentage van inkomen of percentage van vermogen? En hoe zie je dat voor je?
Als ik alleen nog maar mijn werk mag doen als ik mijn QR-code moet laten zien dan haak ik af.
Ja ik ben gevaccineerd
Ja ik heb een recente genezenverklaring in de Corona Check app
Nee ik ben geen wappie of FvD aanhanger
Na 33 jaar noeste arbeid en altijd keurig mijn solidariteitsbijdrage te hebben afgedragen voor het grotere goed, ga ik als protest een jaartje leven op kosten van de staat en als dat niet kan in ieder geval geen betaald werk meer verrichten.
#detax de overheid
Hulde.
Wil je echt nog wat inbrengen tegen deze dictatuur in wording, dien je je af te vragen waarom die prik het doel op zich lijkt.
Dat gaat niet lukken als er weinig negatiefs over geschreven mag worden.
Ach sherrif wil je de verhalen horen over een echte dictatuur. Verwende west Europeaan.
@Zatkniss | 03-12-21 | 16:35: Een dictatuur ontstaat niet direct maar geleidelijk..
Gesundheitspass is weer terug.
Iedereen verplicht een pil van drion. Ik ga wel als laatste, ik offer mezelf op.
Een keuze voor de rijken dus. Gaan GL en PvdA daarmee instemmen?
Dit geldt voor bijna alle boetes. Zoek een baan en beland aan de goede kant van de streep als je zo graag de wet wil breken.
@BobDobalina | 03-12-21 | 16:35:
We kunnen natuurlijk ook de boetes inkomensafhankelijk maken. Voel jij het ook een keer als je 30 km/h te hard rijdt.
@BobDobalina | 03-12-21 | 16:35: Ik heb mijn schaapjes heus wel op het droge, maar structureel 7200 euro aan boetes betalen houd ik geen decennia vol zullen we maar zeggen.
Die zijn toch van de rijken?
Waarom dat? Wat heeft het krijgen van Corona met rijk of arm te maken?
Hmmmm eerst kon je nog kiezen. Of de bak in, of boete. Dit is medische vervolging. Zou er een land komen die asiel gaat verlenen aan mensen die die shot niet willen?
Want dit komt natuurlijk ook voor NL.
Wat fijn als je nu een dubbel paspoort hebt trouwens. Turkije en Marokko zijn veel liever voor hun burgers.
Of het wordt gewoon een burgeroorlog, dan de stekker eruit en wie daarna overblijft mag slaaf worden van de elite.
Welke deur kiest u?
Gerard Spong heeft gelijk
Gerard Spong heeft geen gelijk.
Nietes
Gerard Spong is een eng mannetje.
Gerard Spong is een stamelend staatskadaver.
@ceriel82 | 03-12-21 | 16:32: precies. Grondrechten zijn juist bedoeld om in uitzonderlijke situaties de rechten van mensen te waarborgen. En helaas zie je nu dat dat misgaat. Grondrechten stellen helaas niet zoveel voor. Zijn er niet-EU landen die vaccinatieplicht kennen? Zelfs China gaat niet zo ver.
@Mark zit te Dutten | 03-12-21 | 16:33:
Anti-vaxxxxxers zijn veelal laaaaaaaaaag opgeleid
@Bataafje | 03-12-21 | 17:01:
Geen enkel recht is absoluut. Neem eens de moeite om de Nederlandse grondwet te lezen. U zult zien dat op elk artikel dat een specifiek grondrecht toekent, ook weer een uitzondering staat.
@Bouwfraudeur | 03-12-21 | 17:06: En die hebben minder rechten daarom?
Wat een gezever over lichamelijke integriteit. Lijkt erg op de discussie over autogordels van jaren geleden. Zou ook een grondrecht zijn er geen te dragen. Eigenlijk zit men hier het recht om op IC te gaan liggen te verdedigen. Alsof er niet belangrijkere zaken zijn om voor te strijden
Lichamelijke integriteit. De staat legt zoveel andere verplichtingen op, waar je hele lichaam aan moet voldoen. Integraal. Dus ja op die manier...
Autogordels helpen iedereen. Het vaccin niet.
Auto ongelukken zijn dodelijker dan Corona.
Autogordels hebben geen boosters nodig.
Autogordels hebben geen bijwerkingen.
Jij bent
@janjoker | 03-12-21 | 16:35:
Nu ben ik wat ouder maar ik weet nog wel dat de auto gordels verplicht werden.
Vooral de drie punt moest het ontgelden.
Maar u als gordel expert zult de bezwaren veel beter weten als ik.
@botbot | 03-12-21 | 16:46: Ik heb nul bezwaren tegen de autogordel. Wel tegen het vaccin.
Het idee dat ik het vaccin voor mijn eigen veiligheid neem, gaat niet op mi. Dat is alles.
@janjoker | 03-12-21 | 16:35: U bent de kuisheidsgordel vergeten.
@janjoker | 03-12-21 | 16:35: En ik heb nog een oldtimer voor erbij die nog nooit van autogordels heeft gehoord. En dat mag gewoon op eigen risico..,
@janjoker | 03-12-21 | 16:51:
Nee u moet niet kletsen met je auto gordel.
Bij het invoeren was het ook al donderen
Er waren mensen maar zo dood gevonden achter het stuur omdat de band over de hartstreek liep en door de klap het hart stil zette.
zwangere vrouwen die en miskraam gekregen hadden of nog erger omdat de band over hun buik liep.
Automobilisten die gestikt waren in de riemen.
Enzo kan ik nog wel even door gaan.
Ik strijd voor de electrische tandenborstel. De gewone tandenborstel sloopt gebitten. Boete: 73.000 Euro (gewoon, omdat het kan).
Voor die autogordel kun je elke dag kiezen. De spuiten gaan er niet meer uit hè.
Als je het doet, moet je het meteen ook goed doen. Ze zijn toch al zo eigenwijs die wappies.
Gedwongen medische behandeling voor alle inwoners. Nu nog niet aan de orde in 0031, aldus Rutte, maar straks uiteraard wel. Laat dat maar aan de criminele leugenaars uit dit kabinet over. In wat voor een land leven we dan? Dit zijn praktijken die de totalitaire staat kenmerken.
Vandaag heb ik online het verzoek ingediend om mijn GGD-dossier laten verwijderen. Ben benieuwd hoe ze straks mijn injectiestatus willen vaststellen.
Misschien is dat ook een tip voor de andere reaguurders.
ja ik zag dat ook ergens voorbij komen. Heb je een link?
@SinisterNL | 03-12-21 | 16:29: Bij deze
www.google.com/search?client=firefox-...
De bewijslast is omgekeerd, jij moet kunnen bewijzen dat je gevaccineerd bent
@gj_dejong | 03-12-21 | 16:58: Inderdaad.
De laatste stuiptrekkingen van de andersdenkenden.
@gj_dejong | 03-12-21 | 16:58: mag dat met een antistoffen titer?
In Oostenrijk zie ik het nog wel lukken, daar wordt echt gehandhaaft en de polizei is net effe wat overtuigender en indrukwekkender.
In Nederland breekt de pleuris uit in alle grote steden.
En dat kan gelijk een begin zijn van een explosie van geweld van ander onderliggend haat tussen diverse bevolkingsgroepen.
Soort van burgeroorlog light.
Zemmour voorspelt het sowieso.
Zemmour is een eng baasje dat erop hoopt.
Extreem rechts wordt hij genoemd door de Volkskrant. Veel meer zit er niet in hun vocabulaire. Maar het probleem mijnheer dat blijft.
Yep, het zal terrorisme in de hand werken ben ik bang.
Stuitend hoe gemakkelijk de mensen meegaan in een totalitair bewind, doodeng. Gaan buren, scholen, werknemers, ouders en kinderen elkaar dan aangeven? Je kunt je nu pas een beetje voorstellen hoe dat dan in het verleden geweest moet zijn.
Informanten, verklikkers en verraders zijn nauwelijks meer nodig. Die rol is voor 80% overgenomen door allerlei "slimme" apparaatjes.
U heeft gelijk over een paar jaar kan je beter in Noord Korea leven als in Nederland.
@johnyl | 03-12-21 | 16:34:
Als u belooft om volgende week naar Noord-Korea te vertrekken, dan betaal ik uw enkele reis
Ik ben inmiddels geboosterd en dat is mijn keuze. Ik ben qua vaccinatie een klassiek-liberaal. Een verplichte vaccinatie vind ik ook moreel verwerpelijk. Ook vind ik dat een vaccinatiegraad van 100% het verschil niet gaat maken. Alsof de druk op de gezondheidszorg verklaart wordt door de ongevaccineerden.
Och, och, Och, weet u nu na al die maanden nog de cijfers niet?
@botbot | 03-12-21 | 16:42: u kent ze ook niet... doe anders een linkje.. je komt niet weg met mij lui noemen..
@VolleBak | 03-12-21 | 17:19:
Kijk eens bij het RIVM.
@botbot | 03-12-21 | 18:02: nee, ik vroeg u om een linkje, u geeft aan dat die heel makkelijk te vinden zijn... toon maar aan..
Ben toch wel benieuwd hoeveel een principe waard is. Oostenrijk fungeert als proefkonijn, vraag is of mensen er 7200 euro voor over hebben om aan hun principes vast te houden, of zijn ze toch om te kopen voor 7200 euro en laten ze zich vaccineren... Tsja geld corrumpeert, niemand vindt het leuk om geld te betalen als het niet moet.
7200 euro PER JAAR he? Gaat allemaal naar Brussel. Zo houden we deze gevangenis zelf in stand.
Zeker met zo'n hoog bedrag is de kans groot dat mensen het niet kunnen betalen. Wat gaat Oostenrijk dan doen? De weigeraars in het gevang zetten?
@Anomiemus | 03-12-21 | 16:34: Ik denk dat als je niet binnen een bepaalde termijn betaald de boet automatisch verhoogd wordt, het zal niet anders zijn als de huidige regelingen.
@Isan | 03-12-21 | 16:33: Waar heeft u dat gelezen dat het geld naar Brussel gaat ?
@Anomiemus | 03-12-21 | 16:34:
Natuurlijk. Bij niet betalen van een boete volgt zogenaamde vervangende hechtenis. Net zoals in Nederland.
Als die hechtenis niet op de achtergrond dreigt, dan betaalt toch niemand nog een boete?
Prima.
@SinisterNL | 03-12-21 | 16:35: Mijn buren links van me wel, rechts niet.
@n.sunny | 03-12-21 | 16:33: "Rotop naar die heimath gek"
# Rot op naar die Heimat, gek.
Vijf foutjes, in zo'n kort statement. Gratuliere.
@Limburg2021 | 03-12-21 | 17:37: Waarom?
Maak je niet druk, die plicht komt hier niet. Tenzij. Tenzij het virus muteert naar heel besmettelijk en heel dodelijk.
Je lijkt Hugo wel met zijn valse beloftes…
Verwacht uiteindelijk wel dat heel Europa de vaccinatieplicht gaat invoeren.
Maar dan ren jij ook als eerste naar de prijsvraag. Wedden?
Ik bedoel prikstraat
Ze laten het liever aan Europa over. Dan kunnen ze weer heel geschokt doen en zeggen ja wij wilden het niet, maar het moet van Europa.
Hoewel wij het vaak eens zijn met elkaar. Ben ik hier niet zo zeker van. Laat staan voorstander.
@SailingDuck | 03-12-21 | 16:40:
Niet zo zwammen. De EU heeft geen enkele bevoegdheid op gebied van gezondheidszorg.
Zo zie je maar, de rijke elite kunnen het gewoon afkopen.
Maar die zijn juist geprikt. Dus...
Ik vond die Van Ranst altijd een naar eng mannetje. Toch knap dat ze bij de NPO iemand hebben gevonden die ik nog enger vind: Gerard Spong…
De topper is toch wel de Gerald Roethof
Tja, een beetje doodsangst is een goede test voor hoe solide je principes en intellect daadwerkelijk zijn. Spong is duidelijk in de ban van de prik en komt jammerlijk genoeg niet meer verder dan primitief geblaat.
Mooi fonds voor het bekostigen van
nu benodigde uitbreiding van ziekenhuis capaciteit...?
Geld genoeg. Maar motivatie nihil. Daarom komt personeel niet.
Als je dit toejuicht dan ben je fout.
Dat is een mening, en dat mag.
Zo is het!
Oostenrijkers waren fout, zijn fout en blijven altijd fout. Doe je niks aan en die moffen trappen er ook weer in. Kan geen toeval zijn.
@Tishetnetnie | 03-12-21 | 16:30:
Oostenrijk is zeer verstandig. Op een bepaald moment moet je doordrukken. En niet meer met die antivaxx-malloten in discussie gaan.
Wie zijn "ze" in dit verhaal?
Wat is dit over burgeroorlog en burgers die zich moeten wapenen? Graag uitleg.
Wat is die Spong toch een domme flikker. Als gevaccineerde kun je net zo goed iemand per ongeluk vermoorden met Covid. Flikker op met je plicht.
€ 7.200 te vervangen door hoeveel dagen hechtenis…?
In Griekenland wordt automatisch 100 Euro per maand afgeboekt van Uw bankrekening. Hechtenis is niet nodig.
Ik denk dat 1 dag voldoende is voor wat extra groepsimmuniteit: www.nhnieuws.nl/nieuws/294293/grote-c...
@Frau_Ferkel | 03-12-21 | 16:23: Geld ongeoorloofd van je rekening afschrijven draagt ook héél veel bij aan de oplossing.
De enigen die massaal radicaliseren zijn de gevaccineerden en de al dan niet zelfbenoemde deskundigen en politici.
Nu al borrelt en knettert het omdat de belofte van de QR code een valstrik blijkt te zijn.
Van 12 naar 9 maanden en die vrije val zet door.... hup, aan de booster nummertje 1 en er alvast een halfjaarlijks agendapuntje van maken. Bidden dat die rommel je dan later niet opbreekt omdat het natuurlijke immuunsysteem die genetische manipulatie niet kan overwinnen....
Lul toch niet, de griepspuit komt ook ieder jaar en daar is nog nooit iemand aan doodgegaan.
Wat moeten de diabetes patiënten wel niet aan die moeten soms drie maal daags spuiten
En hoe lang gaat het nog door? Generatie op generatie afhankelijk gemaakt van een kunstmatige stof zal uiteindelijk toch invloed uitoefenen. Daar gaat de evolutie op termijn toch iets mee doen.
@botbot | 03-12-21 | 16:22: Beetje kortzichtig, niet?
Ik ken geen geradicaliseerde gevaccineerde. Ik zie ze ook niet protesteren of de boel kort en klein slaan. Ze posten ook geen nepnieuws van rare websites. Best normale lui eigenlijk.
@BobDobalina
Ik vind ze echter hier zelfs tussen de tegels; griezels die van mening zijn dat de overheid even een medische ingreep kan en moet opleggen aan een onwillende burger. Zogenaamd omdat ze vinden dat dat goed is voor de volksgezondheid, maar de toon verraadt altijd dat ze eigenlijk niet kunnen verkroppen dat anderen niet met hun de pas meemarcheren naar de heilstaat aan de horizon.
En dat zeg ik als gevaccineerde die vooraan staat om een booster te halen.
@BobDobalina | 03-12-21 | 16:25: het willen verplichten van een medische handeling is zwaar, maar dan ook zwaar geradicaliseerd gedrag hoor.
Waarom denkt die malloterige ijdeltuit Spông een ander de wet te kunnen voorschrijven en zit hij zelf niet thuis achter een videoverbinding ?
Een echte advocaat maakt zijn eigen wetjes. Wat een enge man is dit toch!
Als advocaat nota bene. Compleet van de pot gerukt.
Miljonairs kunnen zich dus makkelijker afkopen dan het gewone gespuis.
De reden waarom je voor zoiets nooit boetes moet opleggen.
En anderen worden miljonair door zich 139 keer te laten prikken. Meteen een goede test-case wat betreft bijwerkingen van de vaccins.
Maar het gewone gespuis, daar zitten toch de meeste weigeraars? In die zin weer heel effectief.
Wat doet die van Ranst toch elke keer bij de Nederlandse praatprogramma's? In zijn eigen land zijn ze nu zo ver dat zelfs kinderen van 6 jaar verplicht met mondmaskers moeten gaan lopen, dus zoveel goeds kan die knakker echt niet bijdragen!
In Belgie kotsen ze hem uit, vandaar dat ie nu hier zit.
Zijn BMI is inmiddels verboden in België
@swuinm71 | 03-12-21 | 16:23: Lijkt me sterk als je hun minister van volksgezondheid ziet.
@Thuinman | 03-12-21 | 16:25: Wij hebben Bruls.
Zwaar asociaal.
@De Eierbal | 03-12-21 | 16:18: Verstappen was 2de in de training zojuist.
Maar kerel. Exact dát is ook de werking van de mRNA vaccins, op één uitzondering na. De spikes worden gemaakt door je eigen lichaamscellen in plaats van heel gecompliceerd in een laboratorium, waar het ook weer extra risico geeft, omdat wordt gewerkt met echt virus.. Meer dan de ingespoten hoeveelheid mRNA wordt er niet gemaakt ook, door die mRNA vaccins.
Ik snap werkelijk de hele hetze tegen mNRA vaccins niet. Techniek is revolutionair en kan - op maat - de oplossing zijn voor kanker, MS en meer slopende aandoeningen.
Vragen om "ouwe" vaccins oplossingen is als vragen om een aderlating of lobotomie terwijl we decennia aan wetenschappelijke vooruitgang verder zijn.
@Beste_Landgenoten | 03-12-21 | 16:23: En dat experiment is dus iets wat ik pertinent weiger. Er is amper ervaring met deze techniek, het is er in een recordtempo doorheen gejaagd, er zijn teveel onbekende factoren en onzekerheden. Ammenimmernooitniet.
Klassiek vaccin is mogelijk, en veel vertrouwder, dus dat en anders niks.
@Linkse Zakkenvuller | 03-12-21 | 16:24: Zie hier de kern van de problematiek. Wappies kunnen moeilijk omgaan met vooruitgang. Waarschijnlijk hebben ze net pas een mobiele telefoon, maar rijden ze nog steeds een hele oude diesel en steken ze het halve bos in de fik in hun niet geisoleerde woning.
Inmiddels zijn miljoenen, nee miljarden prikjes gezet. En nog steeds niet liggen de straten vol met dode gevaccineerden. Late reactie op een vaccin is niet verwacht, met andere vaccins is dat er ook nooit. Als er wat gebeurt, dan ik de paar dagen en weken na de prik. En dat is dan ook geheel in lijn met de werking ervan. Ik snap die onredelijke paniek niet. Een glas wijn drinken is schadelijker voor je lichaam.
Op het moment dat er een vaccinatieverplichting komt is de overheid ook per direct verplicht om zorg te dragen voor de veiligheid van de burger, dus dan moet het vaccin garanties hebben dat het werkt, geen zware bijwerkingen heeft en indien het niet werkt en/of zware bijwerkingen heeft, dat de overheid dan een schadeloosstelling moet verzorgen.
Het mag niet zo zijn dat de overheid wel verplicht, maar het risico bij de burger wil houden.
Maar sinds de toeslagenaffaire en groningen weten we wel ongeveer hoe de buger behandeld wordt door de overheid als er legitiem sprake is van misstanden waarbij de overheid verantwoordelijk is, dat is namelijk dat de burger in de spreekwoordelijke stront kan zakken.
Is de verplichting voor iedereen in Oostenrijk, alleen voor inwoners van Oostenrijk of Alleen voor menen met een Oostenrijks paspoort? Eventueel politiek asiel aanvragen in Nederland. En er is in Oostenrijk een redelijk grote groep die moeiteloos die 7,2K per jaar afschrijven.
Kunnen we het over bosjesmannen hebben, of op de Chinezen schelden of emmeren over de F1 ? Alles is beter dan het eeuwige coronagejengel.
Het is de politiek die er steeds weer over begint. De meeste gewone burgers zijn het ook allang zat.
Helaas is het coranagejengel nu inmiddels niet enkel gejengel.
We moeten ons als burgers wapenen tegen deze overheid die dictatoriale trekjes begint te krijgen. Als we Hugo en Krengmeyher 1 kleine teen geven nemen ze de hele lever.
@swuinm71 | 03-12-21 | 16:26: Wat bedoel je exact met burgers moeten zich wapenen?
Neem de wapens op. Zijn we na een dag ellende eindelijk verlost van dat eindeloze wappiegekrijs.
@De Eierbal | 03-12-21 | 16:18: Dan is het dus ook niet eindeloos. Wat bedoel je nou? Wees eens duidelijk.
"Als je een burgeroorlog wilt"
In Nederland is 90% gevaccineerd. Daar komt geen burgeroorlog. En in Oostenrijk ook niet.
@De Eierbal | 03-12-21 | 16:18: Ondergronds gaat dat wel even duren.
Tot zo ver Nuchter Nederland.
Dus je gaat straks naar een priklocatie, gaat zitten, de Witte Jas komt eraan en je zegt tegen diegene:
'Ik wil dit niet. Ik zit hier tegen mijn vrije wil in en wil die vaccinatie niet. Ik zit hier omdat de overheid mij dwingt met een geldboete.'
Wat doet de Witte Jas dan?
Je om een tikkie vragen .
Van 7200 euro.
Die vaccineert niet maar de gevolgen zijn voor u.
Dan zal hij zeggen, als u het niet wilt dan doe ik het ook niet. U gaat naar huis en een paar dagen rolt de geldboete op de deurmat. Met andere woorden het zal de arts een zorg zijn, hij prikt alleen als u dat wilt.
@johnyl | 03-12-21 | 16:19:
Weet ik.
Hoe kan er sprake zijn van enige vrijwiligheid als de overheid je op deze manier dwingt?
Ik voorzie interesante rechtzaken.
@johnyl | 03-12-21 | 16:19:
En hoe kan je als arts er werkelijk van uitgaan dat iemand het echt zelf wil als deze boete boven je hoofd hangt?
Iets in het Duits zeggen, net als vroeger.
Nog even en jouw huis wordt afgepakt omdat je je niet laat vaccineren. Het credo 'You will own nothing and will be happy' start met dit soort fratsen.
@General Dripple | 03-12-21 | 16:26: Omdat hij naar de dokterspraktijk gaat en het zelf zegt natuurlijk dat hij gevaccineerd wil worden... die arts hoeft niet voor een ander te denken lijkt me.
@General Dripple | 03-12-21 | 16:24: Als je niet wil betaal je de boete. Een bloedproef kan je ook weigeren als je gepakt wordt.
@johnyl | 03-12-21 | 16:19: ik geloof niet dat artsen zo intens kwaadaardig en egoïstisch als u zijn.
Het is opmerkelijk wat angst met mensen kan doen. Doe voor jezelf eens een test om te kijken hoe reëel jouw angst is.
Stap 1: Schat eerst eens in hoe groot jouw kans is op een ziekenhuisopname en overlijden bij een C-besmetting. Noteer beide getallen.
Stap 2: ga naar qcovid.org en gebruik daar de door de Oxford Universiteit ontwikkelde rekentool. Je krijgt dan een indicatie van jouw risico's.
Stap 3: vergelijk jouw inschatting met de uitkomst van de tool.
Even eerlijk: is het een groot verschil?
Bij mij - In other words in a crowd of 10,000 people with the same risk factors, 1 or less are likely to catch and die from COVID-19 and 1 or less to be admitted to hospital during a 90-day period.
dank je wel, enorm geruststellend, 0,0003 kans op te overlijden, als ik positief test dan is de kan 0,0261 om in een ziekenhuis te komen.
dit word dus ook gebruikt door de nhs, geweldig!
dank u voor het delen!
Zeer hartelijk dank voor die link - in mijn geval 0,056% kans om in een ziekenhuis terecht te komen en 0,0013% kans om eraan te overlijden... denk dat ik iedere keer dat ik op mijn motor stap een grotere kans maak in het ziekenhuis terecht te komen. Moeten we motorrijden dan ook maar verbieden?
Ook bij de herenliefde laat de een zich liever volspuiten dan de ander. Gevers en ontvangers. Verschil mot er wezen.
Gezonde jonge mensen zonder klachten tot patiënten bestempelen. Dat is pas ziek.
Waar heeft u dat gelezen ?
Iedereen moet, anders hebben ze geen controle groep.
@johnyl | 03-12-21 | 16:20: Dat is de conclusie die je uit het vaccinatie-beleid kunt trekken.
Ik neem aan dat we binnenkort ook bij rokers ivm meeroken geld kunnen gaan trekken.
Corona is helaas niet ontstaan door het drinken van suikerhoudende dranken...
Of eigenlijk toch wel gezien de BMI statistiek.
Maar ja. It's the economy stupid.
Ik zat met afgrijzen naar Spong te kijken, hij had alle kenmerken van een verwarde oude man die je maar beter kan negeren. En zo snel mogelijk kan terugstoppen in zijn kamertje in het verpleeghuis. Hij was echt aan het raaskallen.
Hahaha. "Gerard Sprong". Een geld achter overdrukkende advocaat. Tiens.
Deze man komt over als een Twitter versie van een leunstoel generaal, maar dan uitgezonden via een TV kanaal.
Ondanks de overheersende mening, hebben wij Westerse landen (Misschien, uitgezonderd de VS, van vandaag de dag) te kampen met -"minder, minder, minder" - corruptie. Dit komt deels, doordat vrijheden middels debat meerdere invalshoeken omtrent situaties veroorzaken.
Dit in tegenstelling tot bekende autoritaire landen als Rusland en China, waar elke vorm van kritiek op de Staat e.d., andere visies en denkbeelden - (Angstvallig) worden onderdrukt. Niet geheel verrassend, is in deze landen aantoonbaar veel meer corruptie aanwezig.
Zelf ben ik volledig gevaccineerd, echter omdat ik in persoonlijke vrijheden geloof - Wil dit niet zeggen dat ik zoiets voor andere mensen dien te bepalen. Wij voeren het debat in de samenleving, en hopelijk blijft dit volgens eeuwenoude Nederlandse traditie ook zo - Zo'n traditie voert terug op de Gouden Eeuw, Amsterdam toen de stad iets voorstelde, en de VOC/WIC.
In Oostenrijk intussen lijkt bij de nieuwe premier het geduld reeds op te zijn.
Ik proefde iets van Dementie... maar het kan ook drank zijn.
Spong had het niet goed verstaan en dacht dat het over pikken ging.
Lol
Dit is dè opmerking van dit weekend.... Ik stik bijna...... hahahahahahahahahah
Hoezeer in ook voor vaccinatie ben, vaccinatiedwang ben ik op tegen!
Let op wat Hugo straks gaat doen........
Hugo gooit er een pakkende leus tegenaan waar de GeenStijls dan weer een stukje over kan schrijven.
@Cunts-en-kitsch | 03-12-21 | 16:14: "De prik is niet verplicht, maar weigeren kost meer dan een prikkie"?
‘In tijden van oorlog kent men een dienstplicht, deze Modernare tijden kent een prikplicht.’
Hugo heeft iets te vaak gezegd dat dingen niet gaan gebeuren of dat het kabinet ervoor gaat liggen of dat ze iets juridisch onmogelijk gaan maken, dus je kunt er donder op zeggen dat die plicht er gewoon gaat komen.
Laat het maar polariseren? Heeft die Spong de afgelopen maanden onder een steen geleefd? Iemand waar ik dus met een wijde boog omheen zou sturen als ik een wakkere advocaat nodig mocht hebben.
Hij ruikt geld. Voor hem alleen maar meer werk
Weten we in ieder geval wie we het eerste moeten halen voor het tribunaal.
Hij ondersteunt kinderontvoering tijdens de daad, deze man heeft geen principes
Goh, 'wappies' blijken steeds vaker gelijk te hebben.
Ik voorspel volgende constructie: 'wij gaan ook prikken want Oostenrijk doet het ook', 'wij gaan ook prikken want we willen niet achterblijven bij Oostenrijk en XYZ', 'In Europa is prikken steeds meer geaccepteerd', 'Wij gaan ook prikken, want Oostenrijk en XYZ zijn daarin ook succesvol'.
Enzo worden we steeds verder gemasseerd om een gezond lijf te prikken tegen een virus dat voor het overgrote deel van de mensen overeenkomt met een griep.
Waarin hebben de wappies precies gelijk? Beetje makkelijke uitspraak. Helemaal nu er bijna geen andere groep is die er zo vaak naast zit en zo vaak nepnieuws verspreidt.
Ja, nogal wiedes, die doemscenario's roepen de wappies over zichzelf af.
Iets roepen zonder feitelijke onderbouwing wat later waarheid blijkt te zijn, heeft niets met gelijk te maken. Maar dom geluk.
@Papa Jones | 03-12-21 | 16:20: Ahh is dat nu het excuus...
Ik merk in mijn omgeving dat men giftig aan het worden is.
Slecht teken zo voor de feestdagen.
@Linkse Zakkenvuller | 03-12-21 | 16:27: nee, u hoorde ze dingen roepen, luisterde niet naar de onderbouwing en blijft nu vanuit uw bunker gillen, dat is geheel wat anders
Wat kun je doen tegen radicaliserende advocaten met een kronkel in hun kop.
Laat ze maar radicaliseren, dan zullen ze weinig werk meer hebben.
In de praktijk is er al code zwart. Operaties voor patiënten met kanker worden afgezegd. De cijfers zijn duidelijk. Zo’n 10% is niet gevaccineerd. En zo’n 70% op de IC bestaat uit niet gevaccineerden. Hoe egocentrisch kun je zijn om je niet laten vaccineren? Volstrekt begrijpelijk dat er steeds meer maatregelen komen om dit soort types aan te pakken. Had eerder moeten gebeuren,
Toon eerst eens aan dat de nu ongevaccineerde groep daadwerkelijk gaat bijdragen aan afname van IC cijfers?
Laat die cijfers eens zien knul.
en hoeveel van die 70% zijn er dikkertjes of andere ongezonde?
Enne, die met kanker. Teveel gerookt? Te veel boven t verf gehangen?
U ziet het verkeerd.
Het is wel de bedoeling dat de anti-vaxxers bepalen gezien hun kennis van het virus welke gevaccineerde in aanmerking komt voor een boosterprik.
We hadden de afgelopen twee jaar ook de zorg kunnen opschalen maar in plaats daarvan is deze juist nog verder gekrompen.
Ziekenhuizen hadden al capaciteitsproblemen lang voor corona. In 2017 moest de ambulance ook bij meerdere ziekenhuizen leuren om mijn vrouw met zware hersenbloeding ergens kwijt te kunnen.
@janjoker | 03-12-21 | 16:11:
Man,man, man, weet u die na al die maanden nog niet te vinden!
Die 70% klopt niet. En ik lees nog niks over dat patienten met kanker worden gweigerd. Maar ik moet mijn krantjes nog lezen zometeen.
Doe even linkjes en hou anders op met paniek zaaien.
Is apart dat het in NL net andersom is met andere delen in de wereld. Volgens mij wordt er gewoon gejokt.
@sinar2 | 03-12-21 | 16:13:
Ze hadden ook verplicht kunnen vaccineren dan hadden we deze problemen niet gehad.
Nu is het dweilen met de kraan open omdat zij de bron niet aanpakken.
@botbot | 03-12-21 | 16:14: ik lees de laatste week niet wat RW typt. Ben wel benieuwd.
@botbot | 03-12-21 | 16:16:
Ja maar het geeft wel aan dat de problemen echt niet met corona zijn begonnen en de niet-gevaccineerden de oorzaak van alle kwaad zijn. De afbraak is al heel lang gaande, we hebben de minste aantal IC-bedden per inwoner van de hele EU en de kartelpartijen weigeren hier iets aan te gaan doen.
@sinar2 | 03-12-21 | 16:20:
We hebben IC bedden zat alleen teveel ongevaccineerden.
Kijk maar naar de opname cijfers.
@SinisterNL | 03-12-21 | 16:12: Whataboutism blijft toch een beetje het afvoerputje van de discussietechniek.
Je niet laten vaccineren is in deze fase van de pandemie gewoon erg dom, punt. Als klein kind krijg je ongevraagd een grote cocktail aan vaccins (tenzij je ouders religekkies zijn, en da's ook al niet goed te praten), en nu gaan we enorme discussies optuigen over Corona-vaccins, en daarbij een beetje amateur statisticus/viroloog spelen. Corona is al geniepig genoeg, als iedereen z'n best doet is het al lastig om het virus een beetje in bedwang te houden, laat staan als allerlei wappies 'vragen gaan stellen'.
Had je maar geen VVD moeten stemmen. De zorg is kapot bezuinigd. Vlees en Groente hoeft nog steeds niet zonder gif en hormonen te worden geproduceerd. Drinkwater staat onder druk. En de overbevolking hier geeft stress en strijd.
Wat een gaaf land.
@botbot | 03-12-21 | 16:16: Het zou ook kunnen dat dat hele vaccin niet werkt maar dat verkoopt niet zo lekker.
@voldemort | 03-12-21 | 16:38:
Dat het niet werkt kan men duidelijk aflezen uit de ziekenhuis opnames.
Tenminste, als men de basisregels van rekenen niet kent.
@botbot | 03-12-21 | 16:24: Genoeg IC capaciteit….
Man man man, ok dus geen problemen, geen code zwart nodig.
Belt u het journaal en zo even?
Kunnen we iedereen gerust gaan stellen.
We hebben trouwens ook genoeg huizen!
Het is leuk om dingen te willen.
Iedereen wil wel eens wat, zoals dat dan heet
De dag dat Van Ranst als een redelijk en weldenkend mens naar voren kwam.
Pfff, zelfde spul als prikje nr 2 hoor, en het beschermt prima. Heb gewoon wat meer vertrouwen in de medische wetenschap.
Booster is BioNTech/Pfizer of Moderna. Verder zijn er nog studies naar Comirnaty en Spikevax.
van zon prik gaat corona niet weg kutkneuzen. Ik zal nimmernooit betalen. M'n rug op schedels.
Dat is ook niet de insteek, maar dat is hier nog geen duizend keer uitgelegd, dus ik begrijp de verwarring.
@BobDobalina | 03-12-21 | 16:09: of je kan investeren in de zorg. maar dat is al 1000x uitgelegd........
@SinisterNL | 03-12-21 | 16:10: Ja ik begrijp dat jij ons met een onbetaalbare zorgpremie wil opzadelen. Gelukkig maakt ons kabinet andere keuzes.
In Spanje is er betere gezondheidszorg voor 60% van de Nederlandse kosten.
@BobDobalina | 03-12-21 | 16:18: wat hebben de maatregelen afgelopen twee jaar gekost? Enig idee hoeveel icbedden je daarvoor kan laten aanrukken incl personeel?
@Kroondop | 03-12-21 | 16:41: Wanneer gaat je vliegtuig? Niet terugkomen hè.
Waarom denkt die sprong dat hij de baas is over de lichamen van mensen die niet geprikt willen worden met staatsgeheim spul?
Spong is een advocaat, hij leeft van conflicten.
@grietmetgroenefiets | 03-12-21 | 16:11:
Zo is dat dat. De Rolls moet rijden !
www.quotenet.nl/lifestyle/quoto/a2151...
"If their violation of the COVID-vaccination law puts other persons at “serious risk....”
Een dergelijke formulering komt erg dicht bij de term "staatsgevaarlijk", of de omschrijving "vijand van het volk".
Unrein
Bij bijwerkingen van de vaccinatie kan men de regering dus met dezelfde redenatie "serious risk" aansprakelijk stellen.
Mooi verdienmodel, zo betalen de corona vaccin weigeraars uiteindelijk de vaccinaties van de anderen Zoiets heet nu inclusie iedereen erbij betrekken dat zouden we meer moeten doen.. ;)
Voralsnog betalen ze hun eigen IC opname. En ik kan je vertellen dat je voor 7K maar kort een bed bezet kan houden
@Nescio73 | 03-12-21 | 16:15: alsof elke weigeraar op de ic komt.... ik snap uw gedachtegang niet..
Spong is een enge vent, aangifte doen tegen Wilders etc… zou me niet verbazen als daar ooit lijken van uit de kast pleuren…
Hij ziet er al uit als een lijk.
En is al uit de kast.
Wat word straks de boete als je weigert een nier af te staan aan een D66-politicus?
Een nier sta je geheel onbaatzuchtig af, mijn meissie vrouw smoelensmid heeft er een afgestaan voor mij in een transplantatie carrousel ,zij gaf hem aan een anonieme ontvanger op 14 nov 2016 in Amsterdam. en ik heb de mijne gekregen van een heel lief meisje van 28 jaar die onbaatzuchtig voor haar moeder een van haar nieren afstond.. Wat dacht je ervan, je zou zelf een nier kunnen afstaan en een heldendaad verrichten in plaats van hier voor mensen die al jaren aan de dialyse zitten te wachten er minder leuke grapjes over te maken.
@Smoelensmid | 03-12-21 | 16:12:
Er is niks grappigs aan mijn tegel, het geeft de glijdende schaal aan die we op zijn gegaan met het afschaffen van de lichamelijke integriteit. Na de verplichte prik kunnen ze van alles verplichten op straffe van een boete.
@sinar2 | 03-12-21 | 16:17: Dit !!
@Smoelensmid | 03-12-21 | 16:12: het is indrukwekkend hoe ver u kunt gaan om beledigt te zijn....
@sinar2 | 03-12-21 | 16:17: We zijn lijfeigenen geworden als dit werkelijk waarheid wordt. Wie had dit gedacht. Niet zo lang geleden zaten we op zondag Koot en Bie te kijken en de vrijheid te vieren. Ik maak me ernstig zorgen over de staat waarin deze maatschappij zich inmiddels heeft ingewurmd dankzij mark, hugo en hun volgelingen.
@sinar2 | 03-12-21 | 16:17: Ik heb ook niet beweerd dat je poging tot grapjes maken grappig was, alleen vond ik het oneigelijke voorbeeld van nierdonatie ongepast. Maar het zal wel te wijten zijn aan mijn eigen eindeloze uitzichtloze traject van jarenlang drie wekelijkse kut dyalises waardoor je geen pap meer kon zeggen en amper een stap verzetten en je hele leven geruineerd wordt, waardoor ik gevoelig was en spontaan aansloeg.. Ik ben blij dat ik nu juist wel de lichamelijke integriteit heb om weer een volwaardig leven te lijden, mede dankzij de drie Corona vaccinaties , immers na een orgaan transplant wordt je hele afweersysteem uitgeschaked met Tacolimus/Advagraf medicatie om afstoting van het zo kostbare orgaantje te waarborgen, en ik ben de Big Pharma eeuwig dankbaar dat ik zo met een booster veiliger kan zijn.
@the_w | 03-12-21 | 16:42: Ik ben niet zo snel beledigT wel af en toe beledigd maar hoef het me niet aan te trekken. Immers ik voel me een van de gelukkigste mensen ik ben weer gezond en leef! Na drie keer zware kanker overleven en een geslaagde niertransplantatie ben je heus niet meer een gevoelig beledigd type .. Relax life is a Tombola!
Ik, nu gaat het nog om een klein bedrag.
Jij?
REAGEER OOK