Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Oostenrijkse Methode: weigering 1e vaccinatie is €3600 boete, weigering booster €1500

Nou, een antwoord op de Oostenrijkse hamvraag: HOE DAN?

Nou, zo dus. Want die vaccinatieplicht voor de gehele bevolking dwingt zichzelf niet af. Het Vierde Oostenrijk gaat tijdens ronde 1 eens kijken hoever ze komen met boetes.  €3600 (zesendertighonderd euro) voor het weigeren van de initiële schending van uw lichamelijke integriteit door de Pfizer-WEF-dyade. En €1500 voor het weigeren van de booster shot, in NL tegenwoordig bekend als de #oppepprik. De boete wordt formeel opgelegd nadat een "afspraak voor vaccinatie is geweigerd". 

Het is vooralsnog onduidelijk of het een eenmalige boete per weigering betreft, of dat de boetes na elke weigering door blijven stapelen. Ook het niet duidelijk of je ook een boete krijgt door de tweede prik - dus na je eerste en voor je booster - te weigeren. Maar we gaan er ongetwijfeld achter komen de komende weken. 

Oostenrijk had immers maar vier dagen aan lockdown voor ongevaccineerden nodig voordat het concludeerde dat het er "niet in was geslaagd genoeg mensen te overtuigen", en het over ging op de algehele verplichting. Dus in Oostenrijk gaan dingen sowieso wat sneller allemaal. Je zou het op zich Blitzkrieg kunnen noemen maar het hoeft niet.

Tientallen Weense demonstranten protesteren tegen vaccinatieplicht

Tientallen demonstranten in Kroatië tegen vaccinatieplicht publieke sector

Reaguursels

Inloggen

Ik ben er ook wel klaar mee. Ik zou zeggen een boete voor iedere dag dat je je niet laat vaccineren...

abonnee2019## | 23-11-21 | 10:51

En ik begin 2000 maar denken dat het Gates nooit zou gaan lukken.

Ramsesz | 22-11-21 | 22:30

Als je de boete betaad hebt, mag je dan wel overal weer naar binnen?

LeukGeweest | 22-11-21 | 22:02 | 2

betaald, mijn excuses

LeukGeweest | 22-11-21 | 22:03

alleen als je ook de plug in je nek hebt laten installeren

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:22

Die regering verdient corona te krijgen en eraan te sterven Dit is een stap te ver.

tegenalles | 22-11-21 | 21:15

Die boetes zijn nog veel te laag

heppykemper | 22-11-21 | 21:03 | 1

Het iq van sommige mensen ook.

ceriel82 | 22-11-21 | 21:04

''Tientallen Weense demonstranten '' ik schat een man of 30.............

Torquemada | 22-11-21 | 20:29 | 1

ja, echt he...

indernaad_datisjuist | 23-11-21 | 08:06

Nou, als ze eraan komen, ski ik gewoon hard weg... oh wacht...

Jan Gordelroos | 22-11-21 | 20:20

Ik ben vorige week dinsdag positief getest, 6 dagen geleden.
Ik had al 3 dagen vreselijke koppijn tranende ogen en verkoudheid uit de hel.
Door de koppijn sloeg ik aan want dat heb ik nooit.
GGD gebeld voor een test (de eerste ooit) kwam ik niet doorheen.
Toen met de assistente van de huisarts en kon gelijk terecht en positief.
Maar goed ben 52, geen medicijnen en ietsje te zwaar en 2 keer Moderna gehad en de laatste op 14 juli.
Ik heb 2 dagen wat in bed gelegen en ik ben er wel weer.
Oh ja, en mijn reuk en smaak is voor de helft weg, maar niet helemaal.
Dus het kan de beste overkomen...
Maar ik zal nooit weten hoe erg of niet het was geworden zonder vaccin.

jaja | 22-11-21 | 20:05 | 8

Niet gevaccineerd omdat m'n vriendin blijvende schade eraan heeft overgehouden. 2 weken terug allebei positief voor Corona. Zij wel gevaccineerd en ik niet. Ik had 2 dagen lichte spierpijn in m'n kuiten, zij ook. Dusja, waarom zou ik een vaccinatie nemen als het klaarblijkelijk mij weinig schade geeft? En wie weet doet de vaccinatie dat wel? Ben geen wappie, maar blijkbaar is mijn immuunsysteem prima op orde

Alarm | 22-11-21 | 21:40

Welke schade heeft uw partner er aan overgehouden?

Patjep | 22-11-21 | 22:06

Lichte spierpijn in de kuiten..

mghammer | 22-11-21 | 23:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus dwingen tot 100% vaccinatie, en dan? Ik vraag dit voor Gibraltar.

Justin_Case | 22-11-21 | 19:55 | 6

Daarna verplicht een asielzoeker in huis. Niet mee eens? Boete!

ceriel82 | 22-11-21 | 21:06

tis enkel zo jammer dat de definitie van 100% steeds wordt aangepast

indernaad_datisjuist | 23-11-21 | 08:08
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
xpto | 22-11-21 | 19:50 | 1

In Australië deporteert het leger positieven en ¨contactverdachten¨ naar quarantainekampen met praktische barakken.

squadra | 22-11-21 | 19:44 | 1

De wereld op zijn kop. Letterlijk en figuurlijk.

ceriel82 | 22-11-21 | 21:07

Het Europees parlement heeft onlangs een ontwerpresolutie ingediend overeenkomstig artikel 143 van het Reglement over de oprichting van een Europees fonds voor schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19. Er zijn inmiddels ruim een miljoen bijwerkingen gemeld (oktober) waarvan 75.000 zware neurologische aandoeningen.

Nu valt een miljoen gemelde bijwerkingen misschien relatief mee, maar als je dit doorrekent naar de totale bevolking/vaccinatiegraad dan is de kans voor een gezond persoon groter op bijwerkingen van het vaccin dan om het ziekenhuis te belanden met covid, volgens de rekentool van de Oxford university.

Nu probeert Oostenrijk haar burgers dus te dwingen een vaccin te nemen waarvan het Europees Hof al heeft aangegeven een schadefonds op te richten. Dit valt toch niet te verkopen?

Ik ben niet tegen de vaccins an sich, echter in deze fase, met de huidige vaccins, is het gezien de cijfers waarschijnlijk verstandiger alleen die mensen te vaccineren die er daadwerkelijk baat bij hebben.

Hoe kan de overheid iemand dwingen een potentiële schadelijke substantie tot zich te nemen, gaat dit stand houden?

zegmaarwij | 22-11-21 | 19:41 | 3

Pfizer en Modena zijn in ieder geval (hebben zichzelf) voor de komende 30 jaar! volledig gevrijwaard.

squadra | 22-11-21 | 19:47

Bestrijding van dodelijke virusverspreiding daarom strafbaar. Je mag ook geen antrax verspreiden.

PIS-Alchimis | 22-11-21 | 19:47
-weggejorist-
zegmaarwij | 22-11-21 | 23:03
-weggejorist-
Kosmo | 22-11-21 | 19:38 | 2
-weggejorist en opgerot-
xpto | 22-11-21 | 19:38 | 1

Je kan het dus gewoon afkopen voor 3600 peso's

Conabonita | 22-11-21 | 19:36 | 2

Elke keer opnieuw LOL haahaha

PIS-Alchimis | 22-11-21 | 19:38

Booster kost 1500. Als je geen eerste neemt heb je ook geen booster nodig lijkt me

Conabonita | 22-11-21 | 19:40
-weggejorist-
kaplaarzenverkoper | 22-11-21 | 19:31 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Kan je je nog laten vaccineren met dat spul van Janssen en Jansen? Dan neem ik dat wel. Werkt toch niet.

squadra | 22-11-21 | 19:28 | 4

Werkt prima hoor. Gewoon lekker halen. Verhoudingsgewijs ligt het ziekenhuis ramvol ongevaccineerden. Dus ff prikkie halen en we kunnen de boel opengooien.

Harris Pilton | 22-11-21 | 19:55

Dat geld daar dus niet meer omdat de effectiviteit zo waardeloos blijkt te ziin.

Warhead | 22-11-21 | 20:09
▼ 1 antwoord verborgen

In Nederland gaat die boete niet werken omdat ze bepaalde wijken niet in durven en daar toch niets te halen valt. En laat die nu net de bevolkingsgroep zijn die .....

Der Schnitzeljäger | 22-11-21 | 19:19 | 3

Men kan toch gewoon selectief gaan handhaven. Dat is toch al de norm.

jemagookniksmeer | 22-11-21 | 19:21

@jemagookniksmeer | 22-11-21 | 19:21: haha het eerste waaraan ik dacht toen ik de opmerking las. Let maar op, als het hier wordt ingevoerd gaat met keihard controleren op de biblebelt, maar worden de "krachtwijken" in de steden ontzien.

Franker | 22-11-21 | 19:30

#oppepprik of #foppepprik

Der Schnitzeljäger | 22-11-21 | 19:17

Draai het eens om moet je kijken hoeveel er ineens een prik halen voor 3600euro (inclusief de 1000euro van rutte zodat we ook van dat gezeik af zijn)

bots! | 22-11-21 | 19:16 | 1

Het is een sigaar uit eigen doos, volgend jaar wordt dan gewoon de btw wat hoger. Steek die poen maar waar de zon niet schijnt, naast die prik.

elfenstein | 22-11-21 | 19:18

Lijkt me een mooi klusje voor de belastingdienst!

P-unit | 22-11-21 | 19:16 | 2

Ik zie hier wel weer een taak voor het onderwijs, die zitten anders natuurlijk weer duimen te draaien.

funda | 22-11-21 | 19:30

“ Het is vooralsnog onduidelijk of het een eenmalige boete per weigering betreft, of dat de boetes na elke weigering door blijven stapelen” - ik denk dat we dit wel kunnen raden!

Harrie Nak | 22-11-21 | 19:00 | 2

En zelfs als je het raadt kan het iedere dag nog veranderen.
Een dynamische wereld noemt men dat. Stilstand is achteruitgang namelijk.

funda | 22-11-21 | 19:03

Een vandaag zojuist

Vrouw met astma wil graag boosterprik .Krijgt deze pas in maart 22.Ging naar Oostenrijk ,kon er meteen een gratis krijgen.
NL blijkt onderaan te staan in geven boosterprikken in Europa.

chausson61 | 22-11-21 | 18:54 | 1

O wat erg.
Ze lijken wel verslavend te werken, die shots.

jemagookniksmeer | 22-11-21 | 19:22

Mmmm dit gaat natuurlijk tot allerlei misstanden leiden. Ik werd 1 juni gevaccineerd met janssen in een ggz instelling, collega's ook, omdat de janssen bijna over zijn tht heen was. Ok sure no problem. Maar in de corona check app komt na het invoeren van mijn digid gewoon te staan 'geen vaccinaties bekend' ik heb door brandende hoepels moeten springen om m'n qr toch in de app te krijgen (digid zelf zegt nog steeds: niet gevaccineerd).
Daarnaast krijg ik nog zeker eens in de maand een uitnodiging voor vaccinaties. Ik kan nergens bekend maken dat ik al gevaccineerd ben. 350 collega's allemaal idem dito.

350 x 1500, die je natuurlijk eerst moet aftikken anders boete op verhoging op incasso op allerlei andere shit. En dan mag je 8 jaar vechten om het terug te krijgen.

peterdh | 22-11-21 | 18:53 | 7

@Nuil86 | 22-11-21 | 20:12:
Tsja, ze laten zich zo een oor aan naaien.. of een gele ster.. (ja ja sorry)

boerk | 22-11-21 | 20:18

zo rolt europa! yiha!

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:27

@Roos | 22-11-21 | 18:56:
@roos

Naja volgens "de instanties" is het probleem opgelost. Want via via via kreeg ik van de instantie een code waarmee ik de qr in de app kreeg.

Dus wat hen betreft is er gewoon geen probleem meer.

Afgedaan, opgelost, doen we niks meer aan. Ik heb de qr code nationaal en internationaal, bek houden.

Totdat ik mijn telefoon kwijt raak natuurlijk. Want ik kan de papieren versie niet uitprinten. Want coronacheck.nl heeft (had?) de megelijkheid niet om die code in te voeren.

Zo denkt men in Nederland. 1 stap vooruit. De volgende stappen zien we wel, of nog beter, zijn andermans probleem.

peterdh | 23-11-21 | 09:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit of geen vaccinatie dan ook geen IC bed, goedkoop en goed voor vaccinatiegraad. Kies maar!

PIS-Alchimis | 22-11-21 | 18:52 | 12

@Gaat het niet dan? | 22-11-21 | 19:17: Hoezo? Dat is toch het hele idee van marktwerking? Concurrentie enzo, maximaliseren van winst (en elders uitkeren)?
Minder IC bedden is lagere kosten is hogere concurrentie positie en meer investeerders die hogere uitkeringen kunnen krijgen!
Daarom! Marktwerking!

Gaat ook zo goed in de energie voorzieningen! Lekker alles optijd upgraden om congestie te voorkomen! (not)

Enzo enzo

boerk | 22-11-21 | 20:23

Rokers, vetklepper, dronken skileraren, zwak gestellers er ook maar bij doen? Of gaat het alleen om jezelf? Als jij maar op vakantie kunt?

SchnauzeCitizen | 22-11-21 | 20:59

@PIS-Alchimis | 22-11-21 | 19:02: nee, nee, nee pis-alchimis, we horen al twee jaar dat de samenleving op slot moet omdat de druk op de zorg anders te groot wordt. Nu geen dingen gaan omdraaien. De druk op de zorg zou te groot worden. Dat iedereen corona kreeg was zelfs goed, vanwege natuurlijke afweer, maar dat moest gecontroleerd, zodat de zorg niet over belast zou worden (de zorg die ze in de afgelopen 10 jaar hebben afgebouwd, hebben ze in de afgelopen 2 jaar al *iets* gedaan om dat weer op te bouwen? Nee.)

peterdh | 23-11-21 | 09:38
▼ 9 antwoorden verborgen

Boete > niet betalen > verhoging > nog niet betalen > gijzeling > gevangenis vol > kamp.
Zeg het maar, willen we dat?

elfenstein | 22-11-21 | 18:49 | 12

@alexanderpechtold Nee, die hebben al een onderdrukkend systeem over de totale bevolking uitgerold. Hier hebben we wat pressiemiddellen nodig om de bevolking zo’n systeem te laten adopteren.

BijgelovigeAtheist | 22-11-21 | 22:56

er waren regeringen die met iets minder stappen naar een kamp toewerkten, maar het heeft wel veel overeenkomsten

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:28
▼ 9 antwoorden verborgen

Is die 1500,- jaarlijks? dan is het nog wel te overzien.

W_F | 22-11-21 | 18:43 | 1

Hangt van de hoeveelheid noodzakelijke boosters af, en welke 'ziektes' ze nog meer gaan bestrijden.

001_Mills | 22-11-21 | 21:15

Totdat het nieuws naar buiten komt dat alle covid vaccins een placebo waren/zijn...

ProefopdeSom | 22-11-21 | 18:43 | 1

Oeps..

ceriel82 | 22-11-21 | 18:46

Aan de reaguurders die hier verstand van hebben:
Stel dat je nou die boete hebt betaald, ben je er dan vanaf?
Je kunt toch niet 2x voor hetzelfde delict veroordeeld worden?

KritischeKrikker | 22-11-21 | 18:41 | 3

Je kan ook twee x te hard rijden. Dus kan je ook meerdere spuiten weigeren.

Denkhetnjet | 22-11-21 | 18:44

Verschillende vergrijpen.

denhaagvandaag | 22-11-21 | 18:50

Je kunt betogen dat sprake is van een voortdurend delict: het wordt gepleegd zolang je ongevaccineerd bent. Je zou in dat geval in theorie elke dag een nieuwe boete kunnen opleggen. Er zijn daar nog wel wat nuances op aan te brengen, maar ik neem aan dat we daar niet op zitten te wachten. Beter zou het zijn dat er in de strafbepaling wordt vastgelegd dat je het feit maar een keer kan plegen en er dus sprake is van een afkoop.

BobDobalina | 22-11-21 | 19:04

Hoe zit het trouwens met dat algehele alcohol/rook verbod? Oja en alle dikke mensen naar fatcamp!

Clown_Possum | 22-11-21 | 18:40 | 1

Tussen de wapperds; lijkt me een fijn plan.

funda | 22-11-21 | 18:54

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 21-11-2021 tot 22-11-2021 is;
0-9 3056 personen
10-19 3930 personen
20-29 2816 personen
30-39 3346 personen
40-49 3258 personen
50-59 2597 personen
60-69 1985 personen
70-79 1212 personen
80-89 624 personen
90+ 178 personen
Totaal 23002

mikes43357369 | 22-11-21 | 18:35 | 5

M'n ongefundeerde mening; jongelui raken besmet en geven dat door tot het moment dat ze uitvliegen. Voorouders raken besmet door contact met (klein) kinderen en vallen om. Daar mag u het mee doen.

Dr. Blechtrummel | 22-11-21 | 19:20
-weggejorist-
funda | 22-11-21 | 19:38

Lijkt me duidelijk. Alle mensen met kinderen thuisblijven. Scholen en kinderdagverblijven dicht. Kan de rest van NL weer open. Kinderen nemen is een keuze net als een vaccin.

Harris Pilton | 22-11-21 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrijheid voor iedereen! Maar zodra jouw vrijheid de vrijheid van een ander beperkt, kan die afgenomen worden. En terecht. Dus vaccinatieplicht, omdat je zonder vaccinatie nieuwe lockdowns veroorzaakt die de vrijheid van anderen inperken. In 2022 3G: Gevaccineerd, Genezen of Gestorven. Aldus Jens Spahn en gelijk heeft ie.

jan cioran | 22-11-21 | 18:35 | 12

@gozoman | 22-11-21 | 18:51: Ik had geen terloopse besmetting, daarom doe maar even een betere test op antistoffen.

Sessine | 22-11-21 | 19:05

@gozoman | 22-11-21 | 18:51:
Potver, hoe hebben al onze voorouders en alle andere levende wezens op deze planeet dat toch al die tijd gedaan vraag je je af. Zomaar, heel brutaal een virus in het vrije oplopen, geen idee hoeveel halfjes je daarvan moet nemen dus weet je wat, doe de hele zak vol maar.
Eingelijk had de aarde allang een dorre zandbende moeten zijn zonder leven. Misschien hebben ze dat verkeerd gedaan op Mars, teveel vertrouwd op vaccins en te weinig op de eigen afweer. We zullen het wel nooit weten.

elfenstein | 22-11-21 | 19:15

@De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 18:55: en in Engeland gaat het prima. Met hoge vaccinatiegraad.

Harris Pilton | 22-11-21 | 20:03
▼ 9 antwoorden verborgen

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 21-11-2021 tot 22-11-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 9 personen
80-89 10 personen
90+ 9 personen
< 50 0 personen
Totaal 29
Waarvan 4 in het ziekenhuis
Waarvan 13 in het verpleeghuis
Waarvan 14 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 3 personen
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 1 persoon
40-49 1 persoon
50-59 8 personen
60-69 13 personen
70-79 17 personen
80-89 14 personen
90+ 3 personen
Totaal 61

mikes43357369 | 22-11-21 | 18:35

Veel ongevaccineerden die hier reageren valt me op.
Hoe zou dat nou komen?

jaja | 22-11-21 | 18:32 | 16

@Roos | 22-11-21 | 19:29:
Nee, waarschijnlijk niet. Het is ook makkelijk gezegd, een auto-immuunziekte. Hoe dan? Wat dan? En wat is de link met de vaccinatie?

SterF... | 22-11-21 | 19:37

Och de Nederlandsche intelligentsia doet ook weer van zich spreken. Jullie hadden onderling toch afgesproken dat je dat niet zou gaan doen? Doe dat dan ook niet. Voor je het weet sta je zelf als wappie te boek.

Nuil86 | 22-11-21 | 20:20
▼ 13 antwoorden verborgen

Een ieder die geïnteresseerd is in de ziekenhuis en IC-cijfers onderverdeeld naar gevaccineerden, ongevaccineerden, leeftijd, type vaccin en bescherming hier een interessante link (docx-alert!): www.tweedekamer.nl/downloads/document...

gozoman | 22-11-21 | 18:31 | 1

Ondanks dat ik zelf niet gevaccineerd Ben, lijken de vaccins wel goed te werken bij ouderen.

Patjep | 22-11-21 | 22:36

Dat moet NL beter kunnen. 5000 bij weigering 1. 7500 bij weigering 2. 2500 bij weigering booster. Pak ze die wappies.

BoerKoekoek | 22-11-21 | 18:26 | 11
-weggejorist-
PieterC | 22-11-21 | 19:10

@Rechts door zee | 22-11-21 | 18:58:
In de huiselijke kring is het contact langduriger en het klopt je wordt er even ziek van.
Maar zover als ik weet is de kans gevaccineerd op 70% t.o.v. on.
Dat zit hem in dat een gevaxt persoon bij besmetting bijna gelijk begint het virus af te breken.
Bron RIVM.

botbot | 22-11-21 | 19:14
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Illuminati1989 | 22-11-21 | 18:25

Als de sodemieter besmet raken dus.

Zoelense Hobbyboer | 22-11-21 | 18:24 | 2

Psst... coronakitje kopen? Nog bijna niet gebruikt.

funda | 22-11-21 | 18:57
-weggejorist-
Nichtsneues | 22-11-21 | 18:21
-weggejorist-
Illuminati1989 | 22-11-21 | 18:18 | 2

Oostenrijk heeft woekercontracten getekend bij de farmaceutische industrie en probeert dit terug te verdienen..

ceriel82 | 22-11-21 | 18:18 | 2

Follow the money, alweer? Ze zijn zo voorspelbaar die politici.

Graaier | 22-11-21 | 18:20

Denk ook onder andere aan 'incentives', het eerste land met een bepaald vaccinatie % krijgt een bonus.

ProefopdeSom | 22-11-21 | 18:41

Zijn er al rechtzaken aangespannen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik kan me niet voorstellen dat men dit zonder slag of stoot (figuurlijk gesproken hè) accepteert.

lekgoot | 22-11-21 | 18:11 | 2

Landsbelang heeft voorrang, me dunkt.
(weg met grondwetten die het individuele rechten alsook plichten hebben verleend)
Horig zijt gij, en zo word er beslist.

bij gelegenheid | 22-11-21 | 18:20

@bij gelegenheid | 22-11-21 | 18:20: Bietje krom verwoord maar daar wordt wel selectief in geshopt.

Dr. Blechtrummel | 22-11-21 | 18:34
-weggejorist-
Joyce | 22-11-21 | 18:07 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Prima oplossing! En nu snel die grens open,ik wil skien !

andrewdicec | 22-11-21 | 18:07 | 2

Blijf er vooral laconiek over doen, totdat je vergeten bent je twaalfde booster te nemen en je een boete op de deurmat krijg van 2000 euries.

LordLapraS | 22-11-21 | 18:20

Alleen als we samen komen kunnen we de vaccinatiedwang terreur stoppen. Het is tijd om te verenigen: allochtoon, autochtoon, gelovig, ongelovig. Laat gebeuren wat Tupac en Biggy nooit voor elkaar kregen. Wat Wilders en imam Hasselhoef nooit hebben geprobeerd. Die brug bouwen. Baudet die samen met Kuzu optrekt om op te komen voor het recht van ieders eigen lichamelijke integriteit, laat het gebeuren.

McStuiver | 22-11-21 | 18:04 | 12

@botbot | 22-11-21 | 19:18:
blijf maar lekker aan die 70% ongevaccineerden vasthouden. Ik vertrouw meer op de woorden van Gommers/van Dissel. Natuurlijk is de kans op ic-opname kleiner met vaccin (dat ga ik echt niet ontkennen) , maar waarom zo halsstarrig vasthouden aan die 70%, terwijl de experts anders beweren.

lekgoot | 22-11-21 | 20:05

@lekgoot | 22-11-21 | 20:05:
Zwart op wit te lezen op de site van het RIVM.
Bovendien hecht je geen flikker aan de woorden van experts dat is uit je plemsels op te maken.

botbot | 22-11-21 | 22:03
▼ 9 antwoorden verborgen

'Tientallen Weense demonstranten protesteren tegen vaccinatieplicht.'
Mooi, de tekst voor de NPO ligt al klaar.

Ad Fundum | 22-11-21 | 17:57 | 1

Ik heb ruwweg 2000 groepjes van 10 geteld.

Kowalski11 | 22-11-21 | 18:07
-weggejorist-
Zwemvis | 22-11-21 | 17:56

Is er ook nog bekend hoeveel geld je krijgt als je door een spuit dood gaat

wittekat | 22-11-21 | 17:53 | 8
-weggejorist-
De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 18:37

Iedereen met een spuit gaat dood. Iedereen die geen spuit neemt trouwens ook.
Sorry.

funda | 22-11-21 | 18:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is wel heel praktisch als er een of ander mechanisme komt waarmee de overheid het mensen, en dat met name arme mensen, kan verplichten een of andere medische handeling te ondergaan of een middel of vaccin ingespoten te krijgen.

Er zijn namelijk nog veel meer bedreigingen, sommige veel groter dan Covid19, die ook door middel van een medische handeling of middel opgelost kunnen worden. Zo is bijvoorbeeld de invloed van de mens op klimaatverandering op de lange duur veel schadelijker voor de volksgezondheid dan covid, en omdat de belangrijkste oorzaak van die door mensen veroorzaakte verandering overbevolking is, kunnen we bijvoorbeeld iedereen verplichten zich te laten steriliseren. Of nou ja, iedereen, de mensen die de boete niet kunnen betalen dan. Chemische castratie is ook een medische handeling die we op die manier op kunnen leggen. Door de hoogte van de boete zorgvuldig te kiezen hebben we dan een eenvoudig instrument waarmee het aantal geboortes kan worden beperkt.

Een ander groot probleem is de grote weerstand onder grote delen van de bevolking tegen de plannen van de regering. Zo is er veel weerstand tegen het verschuiven van macht en bevoegdheden naar de EU, of het stimuleren van immigratie, of het uitkopen om milieuredenen van de boeren die ons voedsel produceren (terwijl elk verstandig mens begrijpt dat het beter is voor het milieu om dat voedsel met een vrachtwagen elders uit Europa op te halen). Al deze goede plannen stuiten op onbegrijpelijk veel weerstand van subversieve elementen in onze maatschappij. Deze mensen begrijpen het gewoon allemaal niet en moeten dus geholpen worden. Ook daarbij kunnen verplichte injecties helpen; er zijn middelen waarmee zaken als eigen initiatief, recalcitrant gedrag en een opstandige persoonlijkheid onderdrukt kunnen worden. Door de boete hiervoor flink hoog te maken kunnen we zorgen dat de hele bevolking braaf luistert naar de machthebbers. Voor hun eigen bestwil, uiteraard.

Kortom, ik voorspel door deze maatregelen een harmonieuze, gouden toekomst voor iedereen (met name dan voor rijke mensen), zonder de verschillen van mening en zo die het alleen maar moeilijk maken voor ons, als mensen die het beter weten, om de mensen die het niet zo goed snappen te helpen.

Ik ben dan ook warm voorstander van deze maatregelen, en ik verwelkom onze medische overlords.

Jan Slot | 22-11-21 | 17:50 | 11

Kan dan ook meteen worden voorkomen dat arme mensen zich voortplanten? Dat zou veel schelen qua milieubelasting en drukte.

BoerKoekoek | 22-11-21 | 19:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Kattssjinggg, lekker cashen met als excuus de volksgezondheid.

Transgender-Airlines | 22-11-21 | 17:40

Zelfs het taboewoord vaccinatieplicht lijkt niet meer onbespreekbaar

OMT valt Haags gepruts nu zelfs openlijk af:
"Het OMT had voor de ‘korte klap’ van Rutte overigens strengere maatregelen aanbevolen, zoals een algehele stop op haast alle grote evenementen, een dringend advies om alleen nog voor het hoognodige van huis te gaan, een sluiting van theaters en bioscopen en al om zes uur ’s avonds van de horeca.

Bonten kan zijn irritatie over de gang van zaken nauwelijks bedwingen. ‘Ons advies afgelopen september was: ga nou in kleine stapjes open, en zorg dat je tussentijds voortdurend evalueert hoe het gaat. Maar wat er is gebeurd, wijkt toch behoorlijk af van die lijn. Het is allemaal veel te massaal en te snel gegaan.’ Met alle gevolgen van dien, zegt hij: ‘We moeten nu iets hebben dat heel snel werkt. Er komt nog een lange winter aan, hoe komen we die door?’"
@Volkskrant

chausson61 | 22-11-21 | 17:39 | 7

@gozoman | 22-11-21 | 18:54:
Ik hoop het. Tegen die tijd is hoop ik die pfizerpil ruim beschikbaar en hebben we in de winter van 2022 geen last meer van de pandemie (volgens van Dissel).

lekgoot | 22-11-21 | 19:11

@gozoman | 22-11-21 | 18:16: Dat wilden ze dus, want nu wordt hun naam gewoon misbruikt door Hugo om zijn eigen idiote koers te varen.

Sessine | 22-11-21 | 19:29

@lekgoot | 22-11-21 | 19:11: immuniteit bouwen we op door de ziekte toch zijn gang te laten gaan met de delta, de theta, iota en alle andere varianten. Wil je elke keer in lockdown gaan en denken dat je het met een vaccin kan wegspuiten, dan ben je in 2040 nog bezig met elk jaar van nov tot feb thuis te zitten....

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus de rijke Oostenrijker kan het laat maar zeggen afkopen. En verdienen ze na het betalen dan wel een qr code.

herstelkous | 22-11-21 | 17:38 | 3

Inderdaad. Dit leidt tot ongelijkheid tussen burgers.

lekgoot | 22-11-21 | 18:34

De prijs van QR-codes zal nu ook wel naar 3600,- gaan.

W_F | 22-11-21 | 18:46

u gaat langs start maar ontvangt geen QR code

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:38

Nou Amnesty. Vind daar maar eens iets van.

frickY | 22-11-21 | 17:38 | 3

Inderdaad. En ook onze politici hard op uit laten spreken wat ze hier van vinden.

Scepticus | 22-11-21 | 17:56

Dat zou mooi zijn. Als hun eerlijke mening hierover in de media komt.

schijtzat | 22-11-21 | 18:00

Tsjirp, tsjirp......

lekgoot | 22-11-21 | 18:34

Ik zeg: goede zaak

richardsp1 | 22-11-21 | 17:36 | 4

Ik zeg: goede zaak

SoepKip | 22-11-21 | 18:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik werk 100% vanuit huis, ga niet naar horeca of winkel, boodschappen bezorgen ze gewoon via online. Ik kan niemand besmetten dus waarom moet ik dan perse een vaccin?

TilburgDeGekste | 22-11-21 | 17:35 | 8

@Stijlloze bezoeker | 22-11-21 | 17:56: U kent het begrip escort?

De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 18:45

gewoon omdat de EU geil is op regeltjes, net zoals je straks een QR code moet hebben voor griep, en een tatoeage met een QR code en nummer op je arm zodat je, als je bij rellen in de buurt bent, geidentificeerd kan worden. Nu is er nog wat verzet, maar de generatie die vanaf 2030 uit de buik komt zal weinig verzet tonen omdat ze niet beter weten.... hé als ze 12 zijn zit die tatoeage zit er langer dan ze zelfstandig kunnen denken.

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik kan mezelf maar beter gelijk wegjorissen.

knutsel_ | 22-11-21 | 17:35 | 2

Pas op knutsel, doe nou niet solliciteren...

Roos | 22-11-21 | 17:44

Probeer het mild te verwoorden.

SterF... | 22-11-21 | 17:50

Helemaal eens met de Oostenrijkse maatregelen. Moeten ze hier ook doen. Zal wel weer niet gebeuren want bla bla.
Rutte appelleert aan het gezond verstand van de Nederlander. Haha. Rutte is de mannelijke vorm van Halsema; een domme muts dus.

RGV42 | 22-11-21 | 17:30 | 12

Wie had het over "domme muts"?

ceriel82 | 22-11-21 | 17:48

In Nederland moet het inkomensafhankelijk zijn, zodat de GGD naast al je persoonsgegevens ook je belastinggegevens kan lekken.

W_F | 22-11-21 | 18:49

ik hoop dat er ook verplichte sterilisatie / castratie mogelijkheden komen voor mensen die we te dom vinden om aan de samenleving deel te nemen en zich voor te planten.

Bijvoorbeeld mensen die een verplichte vaccinaitie prima vinden. Die zullen zich ook wel prima in verplichte geboortebeperking bij henzelf kunnen vinden.

Misschien is verplichte levensbeeindiging voor dergelijke mensen ook een optie?

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Als kind wordt je gevaccineerd tegen difterie, tetanus, kinkhoest en polio, hib-ziekte, hepatitus B en pneumokokken. Later krijg je nog wat boosterprikkies en geen hond die er naar kraait. Behalve in de donkere krochten van de biblebelt en wat zielige communes is er niemand die komt met het geweldige argument “dat je je kind toch niet zomaar gaat volspuiten met iets dat je niet kent”. Als die warhoofden die nu bushokjes slopen zijn dus al helemaal plat gevaccineerd tegen van alles en nog wat, maar een spuit tegen C19 is opeens een fundamenteel probleem.
Ik heb het niet zo op een verstikkende overheid, maar één van haar kerntaken is om mij te beschermen tegen debielen: Daarom moet je auto naar de APK, mag je geen wapens dragen, is crack en speed verboden en moet je je bij voorkeur laten prikken om de zorg niet onnodig te belasten en om kwetsbare mensen te beschermen.
Lang verhaal kort: Val lekker dood met je Godwins en als je te dom of te egoïstisch bent om te begrijpen dat een prik de beste manier is om de samenleving de ruimte te geven en veiliger te maken dan moet het maar verplicht.

Zeddegeizot | 22-11-21 | 17:30 | 19

@Deugnie | 22-11-21 | 17:36: U weet klaarblijkelijk niet hoe ons immuunsysteem met RNA-virussen omgaat. En ook niet wat het verschil is tussen mRNA en DNA. Leuk dat u geleerde termen op een rijtje zet maar er zit geen verband tussen.

Pardoes | 22-11-21 | 18:45

Ik ben ook voor verplichte levensbeeindiging van mensen die te debiel denken om aan de maatschappij deel te nemen, misschien kunnen we daar een soort van stemming van maken en dan mensen wegstemmen... ik denk dat zeddegeizot hier wel voor is, want de overheid kan het organiseren en heeft goede ideeen. Ik stem dan ook voor zeddegeizot als eerste deelnemer die vol overtuiging mijn stem krijgt.

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:47

en iedereen een plug in zijn nek en nooit meer zijn huis uit. Zeddgeizot is de eerste!

ikpislauwbier | 23-11-21 | 00:49
▼ 16 antwoorden verborgen

Mark: Houd je aan de maatregelen, want anders!

Anders wat?

Krijgtheenenweer | 22-11-21 | 17:30 | 1

... mag u uzelf een aantal maanden thuis vermaken omdat alles op slot gaat.

gozoman | 22-11-21 | 18:23

Zo op het eerste gezicht lijkt "tientallen" me een beetje een understatement.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 17:30 | 1

De rest zijn stillen.

funda | 22-11-21 | 19:18

Vaccineren helpt denk ik wel een beetje. Niet al te veel als je zo de cijfers in ogenschouw neemt. Desalniettemin mag pappa Bruls met zijn moddervette bruine arm natuurlijk niet gaan bepalen wat we verplicht in ons lichaam moeten laten spuiten.

Pro vreedzaam protest, ondanks door pfizer de 2g in te zijn geswaffeld.

Joffri | 22-11-21 | 17:29

Ik zeg samen voor de zorg ,2 keer per jaar 5 minuten landelijk applaus begeleid door de Josti band in een integrale tv uitzending, de duimendraaien uhhh ‘duimpje op dag ‘ voor de politie en massaal toeteren tegen de tsunami van geweld tegen ambulancepersoneel op goede vrijdag. Heerlijk zo samen tegen alle geweld en negativiteit in onze samenleving .

Deugnie | 22-11-21 | 17:28

Waarschijnlijk is dit allemaal wat te stigmatiserend voor de oudere Nederlander, maar daar zit toch echt het probleem. Cijfermatig zijn "ouderen" die zich niet laten vaccineren of die niet "geboostered" zijn ver in de meerderheid op de IC. Als je een vaccinatiegraad van 85% hebt, zal je nog een kleine 1000 tot 1200 man op een 1 miljoen kaaskoppen op de IC krijgen, waarvan rond de 90% in deze cohort zal zitten. Dan kun je gaan jagen op de overige Nederlanders, maar dat is maar 10% van de IC opnames. Deze mensen asap boosteren en verplicht vaccineren is veel verstandiger. Dan hoeft de rest van Nederland niet te worden opgehokt.

Prof_Bukmaar | 22-11-21 | 17:27 | 3

Ja. De EU heeft boomers die het eeuwige leven willen hebben geweaponized om hervormingen door te drukken.

FrikandelSpeciaal | 22-11-21 | 17:48

@gozoman | 22-11-21 | 18:25: Dat is de groep die in het ziekenhuis ligt. De meeste ongevaccineerden zijn jong, maar die komen natuurlijk niet in het ziekenhuis.

FrikandelSpeciaal | 22-11-21 | 19:16

Video is niet beschikbaar!!!

Het leven is zwaar | 22-11-21 | 17:27

Is Van Rossem alweer naar Zuid-Portugal gevlucht?

Dubbelepunthoofd | 22-11-21 | 17:24

Kan ik ook met bitcoins betalen?

Rest In Privacy | 22-11-21 | 17:24
-weggejorist-
opblaasschaap | 22-11-21 | 17:22 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Als dat een linkse demonstratie was zou de msm hier het over een opkomst van ruim vier miljoen mensen hebben !

Castor12 | 22-11-21 | 17:21

Ik zal alvast een paar duizend euro opzij zetten.

Divergente_Integraal | 22-11-21 | 17:18 | 3

Principes mogen wat kosten.

funda | 22-11-21 | 17:19

@funda | 22-11-21 | 17:19: Dat wel, maar ik heb nog nooit in de bak gezeten. Volgens mij kan ik daar nog veel leren.

echtepleb | 22-11-21 | 17:36

Allemaal niet zo negatief doen! Samen krijgen we Corona onder controle.

De Pilsvogel | 22-11-21 | 17:14

Je kan het ook zien als een te betalen voorschot op de te verwachten ziekenhuis kosten.

McFreek | 22-11-21 | 17:13 | 2

Alleen als de betaalde boete in mindering wordt gebracht op je ziekenhuiskosten.

koeberg | 22-11-21 | 17:28

Dat is een koopje voor ca 10 dagen IC.

Korrel_zout | 22-11-21 | 17:31

Oudere bevolking van Nederland die met het minst aantal besmettingen het hoogste percentage van de IC- en ziekenhuisopnames vertegenwoordigt.

Adriel | 22-11-21 | 17:12 | 1

@voltaire
Je gebruikt aantal en percentage ietsiepietsie verkeerd. Maar in de grond heb je gelijk. Het geldt vnl voor mijn leeftijdsgroep (70-79) . Ik kom er niet achter hoe dit komt. Nu is die groep vrij divers bewoners uit de " prachtwijken" die zich niet laten testen en dan waarschijnlijk ook niet laten testen , mensen met kwalen, dikke mensen en mensen zoals ik (grapje). Met statistiek kom ik niet verder, je kan deze groep niet vergelijken met witte en rode ballen in vazen.

neolib | 22-11-21 | 17:41

En als je de boete niet betaald? Als je toch al in de bijstand zit. Gevangenis? Gedwongen (fysiek) vaccinatie? Uitzetting over de grens?

Hadena | 22-11-21 | 17:11 | 4

Syrisch leren en melden in Ter Apel.

funda | 22-11-21 | 17:17

Vervangende hechtenis. Gewoon lekker brommen tussen de andere aso's.

BobDobalina | 22-11-21 | 17:20

Hoeven alleen maar naar de geschiedenis te kijken wat er dan gebeurd.
Zondebokken werden en worden altijd onder luid gejuich van de bevolking verwijderd uit de maatschappij.

captain-caveman | 22-11-21 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 22-11-21 | 17:10 | 2

Dit geheel overziend is het verfrissend dat "De Pil Van Drion" strafbaar is...

Stoned Hengst | 22-11-21 | 17:09 | 1

Alleen bestaat die pil niet, das nou jammer

P. Breidel | 22-11-21 | 18:21

Lang, lang geleden begon alle ellende ook in Oostereich…

Vlasbaard | 22-11-21 | 17:07 | 3

Op het balkon van het stadhuis op het grote plein in Linz...

Colin.Fart | 22-11-21 | 17:12

Genau jetzt warten auf internehrungslager und Christalnacht.

repu077 | 22-11-21 | 17:26

Ah, het paradijs indertijd.
Maarr, dat serpent; ook al so falsch?

bij gelegenheid | 22-11-21 | 17:53

Kijktip:
Candace Owens' vergelijking tussen de Taliban en de Australische regeringsleiders.

Ben-Bataaf | 22-11-21 | 17:04 | 4

@BobDobalina | 22-11-21 | 17:06: Uh.... je kijkt er dus niet naar, tenzij je goed zat bent ,en dan kun je met je benevelde kop objectief oordelen dat ze niet veel dommer worden gemaakt!?

Kowalski11 | 22-11-21 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die niet vanwege gezondheidsredenen, maar vanwege politieke redenen het vaccin wel of niet nemen zijn sowieso al niet fris in de bovenkamer.

funda | 22-11-21 | 17:04 | 6

@loze stijl, Dat dus..

ceriel82 | 22-11-21 | 17:52

@loze stijl | 22-11-21 | 17:32: Welkom in de wereld dat lek geprikt worden voor een uitgebreide bloedtest in een laboratorium volgens de geleerden niet zo betrouwbaar is dan een wattenstaafje in de neus!

captain-caveman | 22-11-21 | 18:04

@loze stijl | 22-11-21 | 17:32:
Dat is de pest met politiek en ambtenarij - ze trekken arbitraire grenzen waar wij als burger maar mee te dealen hebben.

funda | 22-11-21 | 19:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Grappig, al die Godwins. Creatief en zo spitsvondig ook.

Tapu | 22-11-21 | 17:03 | 1

Jep, heel verrassend en verfrissend.

Eric Newby | 22-11-21 | 17:10

*Spritzkrieg* natuurlijk. Maar goed. De dystopie is echt. Ivermectin wordt door iemand anders onder andere naam verkocht, spuitjes blijven komen tot ze een goeie hebben en de europese adel sluit toegang tot de macht en maatschappij verder af met permanente reinheidsbewijzen... i mean srsly guys

roflastc | 22-11-21 | 17:02

Je kunt natuurlijk allerlei Godwins loslaten, maar dat verandert niets aan de situatie. Het aantal notoire weigeraars is groot, terwijl het percentage antivax buitenlanders relatief laag is.

Als we over boetes praten, dan is Nederland nog steeds Europees kampioen, welke Godwin moeten we daar dan op loslaten. De boetes zijn nog nioet definitief vastgesteld, maar de genoemde bedragen zijn de uiteindelijk maximale bedragen, de Corona boetes zijn hoog, maar getrapt.

Als ik de situatie zo bekijk, dan zal de inentingsplicht in Duitsland waarschijnlijk als eerste van start gaan.

bergsbeklimmer | 22-11-21 | 17:01 | 1

Over die boetes, met ingang van 2021 is de grens van wel/strafblad naar €130,- gegaan. Maw; ze kunnen hier de druk nog een beetje verhogen mbt corona boetes.

Dr. Blechtrummel | 22-11-21 | 17:08


Als je in 10 termijnen afbetaald, merk je er niets van.
Net als een stofzuiger bij de Wehkamp, zeg maar.
Of een gezichts-masssagestaaf.

King of the Oneliner | 22-11-21 | 17:01 | 3

Gezichts-massagestaaf? Wat is dat nou weer? Zo’n massagestaaf moet toch op hele andere plekken gebruikt/ ingebracht worden!?

El_Puto | 22-11-21 | 17:05

Als je afbetaalt ook.

dathoujetoch | 22-11-21 | 17:09

Als baby en kind krijgen nagenoeg iedereen een aantal injectie tegen infectie ziektes. Daar heeft de gehele bevolking veel plezier van, want stel eens voor dat het niet zo was.
Als er een nieuwe dodelijk infectie ziekte opduikt wil ik nog wel eens zien of de anti vaxers een injectie zullen weigeren.
Vooral ouderen en de fysiek zwakkeren lopen nu een verhoogd risico om op een IC te belanden. Het sociale leven is al 2 jaar dood. Operatie moeten worden uitgesteld, met oms ernstige gevolgen.
Laat je svp vaccineren en help hiermee het oude normaal terug te krijgen. Het is inmiddels duidelijk dat gevaccineerde geïnfecteerde veel minder erg ziek worden. Uiteindelijk zullen we allemaal een keer orden geïnfecteerd, maar zo ontstaat dan wel groepsimumiteit en heeft het virus veel minder uitwerking op de gemeenschap, net als bv polio, mazelen, tyfus etc

Tonyvanwychen | 22-11-21 | 17:01 | 16

@Dattis-Natoer | 22-11-21 | 17:47: Het probleem is: Er is een ontzettend goed helpend middel: Een vaccin. Maar omdat een grote groep om hun moverende redenen (hoeha) daar een partijtje dwars ligt, lijdt de hele maatschappij daaronder. Dus door dat weigeren geeft je de regering de reden in handen om die maatregelen te nemen die die vrijheid afnemen.
Die ellende met QR codes hebben we omdat mensen EiGeN OnDeRzOeK gedaan hebben. En natuurlijk was die QR code een heel slecht idee. Maar doe nou niet net of die anti-vaxxers zich door een betere voorlichting wel in hadden laten enten.

TheEgg | 22-11-21 | 18:00

Te WeInIg PeRsOnEeL eN bEdDen

Gaat het niet dan? | 22-11-21 | 19:13

@TheEgg | 22-11-21 | 18:00: Bij volledig transparante voorlichting zij vrijwel niemand onder de 40 zich hebben laten inentent.

FrikandelSpeciaal | 22-11-21 | 19:17
▼ 13 antwoorden verborgen

Habsburgers terug. Minder autocratisch dan al die mandarijnen die Vietnam-stylo de oorlog tegen het allang endemische virus proberen te 'winnen'.

Zentgraaff | 22-11-21 | 16:59 | 1

De oude kreet van "Liever Turks" begint zelfs weer relevant te worden.

Dattis-Natoer | 22-11-21 | 17:57

En hoe zit het met het herstelbewijs?

carlover12 | 22-11-21 | 16:58 | 1

Zoals ik het lees is het na een specifieke oproep om je te laten vaccineren, dus met herstelbewijs zou je die dan niet krijgen vermoed ik.

Sessine | 22-11-21 | 17:26
-weggejorist-
Rest In Privacy | 22-11-21 | 16:56

Zijn er controleurs bij zo'n injectie?
Ik zie nml de mogelijkheid om heen te gaan, arm op stropen en dan de spuit op de grond leeg spuiten, in ruil voor wat Euro's.

Reden | 22-11-21 | 16:54 | 3

Zal allicht goedkoper kunnen dan 1500eu ja!

Theo? | 22-11-21 | 17:00

Ze zeggen dat in basis iedereen omkoopbaar is als je bereid bent de juiste prijs te betalen. De één is makkelijker dan de ander. Dus een tip: kies de juiste controleur voordat je dat vaccin kwakje op grond sluit..

El_Puto | 22-11-21 | 17:02

Als iemand me een jaar of twee jaar geleden verteld had over maar een deel of een fractie van wat de politiek hier toch allemaal laat gebeuren met haar bevolking had ik je al voor knettergek verklaard.

En nimmer de vinger op de zere plek leggen. Nooit de klootzakken lik op stuk. Nooit het draaideur effect omdraaien.

De gehele bevolking knevelen.

Ik zie daar echt nog wel een tribunaal voor komen.

Denkhetnjet | 22-11-21 | 16:53 | 7

@BobDobalina | 22-11-21 | 16:56: hoe kan je anti zijn als je het zelf niet wilt nemen en anderen wel de keuze gunt? lijkt meer op pro pro!
Je bent erg extreem in je oordelen en dat heeft een psychologische oorsprong! check jezelf voor je over een ander oordeelt!

Sjefke_pro | 22-11-21 | 17:02
-weggejorist-
supertheiz | 22-11-21 | 17:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe duidelijk wil je het hebben? De keuzevrijheid gaat naar de haaien. Zij zeggen springen en wij vragen…?

sub zero ice cold | 22-11-21 | 16:52

De media (links, rechts, wappie, anti-wappie) moesten misschien eens ophouden met stoken en hopen op een rel, waar het dan weer zo lekker over rapporteren is.

konjodebonjo | 22-11-21 | 16:52 | 2

De politiek moet eens ophouden met dit soort tirannieke engnekkerij, dan is het rap uit met die rellen.

Renkum0317 | 22-11-21 | 16:53

U denkt niet het het gerechtvaardigd is om hierover een rel te beginnen?

jemagookniksmeer | 22-11-21 | 16:56

Zo'n 78% van de coronapatiënten op de IC heeft overgewicht (BMI van 25 of meer). 34% van de coronapatiënten op de IC heeft zelfs ernstig overgewicht (BMI van 30 of meer). Mensen met een BMI boven de 40 hebben voorrang op het coronavaccin.

*Bij overgewicht is het afweersysteem meestal verstoord. In buikvet komen hormonen en ontstekingsstoffen vrij. Hierdoor staat het afweersysteem voortdurende aan en raakt uit balans. Het virus krijgt meer kans zich te vermenigvuldigen en de kans dat je ernstig ziek wordt is ook groter.

​*Mensen met ernstig overgewicht hebben vaker hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, slaapapneu of diabetes. Deze aandoeningen verhogen de kans op een ernstiger verloop.

*Mensen met ernstig overgewicht ademen moeilijker en zijn lastiger te beademen op de intensive care.

*Bij ernstig overgewicht draag je mogelijk meer coronavirusdeeltjes met je mee, omdat het virus zich kan nestelen in vetmassa. Daardoor ben je mogelijk ook besmettelijker bij corona.

*Bij ernstig overgewicht werken vaccins, zoals de griepprik, over het algemeen iets minder goed. Dit komt doordat het immuunsysteem verstoord is. Mogelijk werkt ook het coronavaccin minder goed bij deze groep.
bron: hartstichting

Bibop | 22-11-21 | 16:51 | 8

Dus het is een dikkenziekte en niet alleen een bejaardenziekte.

ceriel82 | 22-11-21 | 17:46

om je verhaal af te maken:

* "Vitamine D-tekort wordt niet langer alleen maar gerelateerd aan het optreden van osteomalacie, rachitis en osteoporose. Er bestaat een causaal verband met de spierfunctie <b>en met het functioneren van ons afweersysteem.</b>"

* "Daarnaast zijn lage vitamine D-serumwaarden geassocieerd met een verhoogd risico op auto-immuunziekten en diverse typen maligniteiten, zoals prostaat-, colon- en borstkanker."

* "Voor bejaarden en allochtonen geldt dat de <b>meerderheid deficiënt of ernstig deficiënt is</b>, waarbij correctie met een stootkuur vitamine D overwogen moet worden."

"<b>Bij obesitas verdwijnt een belangrijk deel van de aangemaakte vitamine D in de vetmassa en is niet meer direct beschikbaar.</b> "

bron: www.ntvg.nl/artikelen/nieuw-licht-op-...

Vraag van de dag: Hoe hoog is jouw D-serumwaarden?

soep-nazi | 22-11-21 | 17:47

@soep-nazi | 22-11-21 | 17:47: was tot 2 jaar geleden tegen de ondergrens. Slik sindsdien 1 vitamine D pil en zet nu rond de 90

Bibop | 22-11-21 | 18:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik denk dat alle andere landen in de EU heel oplettend toekijken hoe dit gaat verlopen. En als de ophef uiteindelijk niet al te groot is het direct ook gaan invoeren.

sinar2 | 22-11-21 | 16:50
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 22-11-21 | 16:49

@Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 16:51: Ik proef dat je licht opgewonden begint te raken. Misschien straks een paar uurtjes in de week bijklussen als kampbewaker.

Plaktong | 22-11-21 | 17:05
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 22-11-21 | 16:48 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Krijg je er dan wel een QR bij voor dat geld?

Booster niet halen mag wel zwaarder bestraft worden, beetje overlopen naar de wappies moeten we niet natuurlijk.

SailingDuck | 22-11-21 | 16:47

Dit soort dictatuur krijgen we (voor ons eigen bestwil) binnenkort hier ook.
Wegens gebrek aan eigen visie, worden fratsen uit het buitenbos gewoon overgenomen.
Mensen in Purmerend en omstreken mogen nu al voor de gemeenteraad stemmen.
Laat ze een poepie ruiken!!!

bqbq | 22-11-21 | 16:47 | 2

Purmerend. Soort Almere maar dan in Noord Holland.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 16:56

Óf we krijgen het niet. Merkwaardig hoeveel reaguurders de gave hebben om in de toekomst te kijken. En aan zo'n voorspelling dan alvast een argument denken te kunnen ontlenen.

J.P.Drapeau | 22-11-21 | 17:04
-weggejorist-
Ed07 | 22-11-21 | 16:44 | 3

Bijzondere bijstand. Vestzak broekzak

zokanhetookja | 22-11-21 | 16:43

Wacht maar dat Italië, Spanje en Griekenland aan de beurt zijn. Die betalen de boetes van ons geld.

Andersdenkend | 22-11-21 | 16:43 | 1

"Hoho, al dat geld uit Griekenland komt terug, met rente."
Onder de goede inzendingen wordt een rol stuivers verloot.

funda | 22-11-21 | 19:26
-weggejorist-
Air van Boven Dorens | 22-11-21 | 16:41 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
JCDecaux | 22-11-21 | 16:40 | 2

Ooh ik weet niet wat ik in me gespoten krijg en wat de effecten over een paar jaar zullen zijn... huilie huilie.
Ik word ondertussen vreselijk moe van dat gezeur.
Het leven zit vol met onzekerheden.
Een plicht gaat mij veel te ver en een boete ook.
Maar als je een beetje een figuur bent dan teken je een verklaring dat je afziet van ziekenhuisopname als je het krijgt als je ongevaccineerd bent.
Dat lijkt me een betere optie dan dwang en boetes.

jaja | 22-11-21 | 16:40 | 23

@jaja | 22-11-21 | 16:51: Er is al jaren door deskundigen gewaarschuwd dat de IC capaciteit onvoldoende was bij een pandemie. Dus, jammer, schuld van regering en ik ga als het even kan niet een praktisch niet getest vaccin in mij spuiten met mijn 1% kans om in het ziekenhuis te belanden. Huil maar uit bij Hugo als je het er niet mee eens bent.

Sessine | 22-11-21 | 17:38

@Sessine | 22-11-21 | 17:38:
Ik huil niet.
Ongevaccineerden zijn de grootste huilers, dat heb ik ondertussen wel door.
En allemaal vreselijke bange mensen met een grote mond.
Er is verdomme een redelijke remedie tegen dat virus, neem het gewoon en anders niet zaniken.

jaja | 22-11-21 | 17:45

Jaja zal wel...

ceriel82 | 22-11-21 | 18:08
▼ 20 antwoorden verborgen

In Oostenrijk is de regering een coalitie van de christendemocratische ÖVP en de Groenen. Als je regeringsverantwoordelijkheid neemt en je moet een Coronacrisis bestrijden ziet de wereld er toch totaal anders uit als dat je in de oppositie zit en ongefundeerd van alles kan roepen. Zo zie je maar weer dat onpopulaire maatregelen niet gebonden zijn aan een politieke kleur.

johnyl | 22-11-21 | 16:39

Maar wanneer je als ongevaccineerde op de IC beland en de dokter een zuurstofslang in je lichaam wilt plaatsen, heb je dan ook een briefje bij je dat je niet wilt dat je lichamelijke integriteit geschonden wordt? Omdat je zo principieel bent. Of mag het dan wel?

Tr0l0l0l | 22-11-21 | 16:39 | 18

@Frau_Ferkel | 22-11-21 | 16:48: Op basis van jouw plempsel zou je de indruk krijgen dat gezonde mensen bij bosjes neervallen door corona en inmiddels 30% van de bevolking het lootde heeft gelegd. Ik zal je uit de droom helpen, er zijn nog geen 20 duizend mensen aan overleden (vergelijkbaar met een griepseizoen) en het gros had een leeftijd hoger dan de gemiddelde levensverwachting.

Verder is dit natuurlijk een uitermate kwalijke ontwikkeling. Waar zijn al die stoere SJWs nu om schande te spreken dat men in Oostenrijk op strafe van een enorme boete een medisch experiment moet ondergaan? Donkere tijde. Bijzonder dat er op GS zo laconiek op wordt gereageerd.

LordLapraS | 22-11-21 | 17:59
▼ 15 antwoorden verborgen

Hoe wil de Oostenrijkse regering deze vaccinatieplicht concreet gaan uitvoeren gegeven het feit dat ongeveer 1/3 van de bevolking niet gevaccineerd is? En wat als blijkt dat de ongevaccineerden, net zoals in Nederland, vooral wonen in bepaalde plaatsen en wijken waar zij de meerderheid vormen? Een vaccinatieplicht is m.i. een brevet van onvermogen van de overheid. En voor al die lieden hier die in overdrive modus voorstellen om in NL ook maar een vaccinatieplicht in te voeren, de vaccinatiegraad en vaccinatiebereidheid is in NL relatief erg groot, koester dat en bekijk liever of er nog andere effectieve maatregelen genomen kunnen worden buiten een controversiële verplichte vaccinatie. En vergeet niet, ook gevaccineerden kunnen anderen besmetten en de bescherming van vaccins bij de zwakkeren is relatief gering en van korte duur.

therealbraindump | 22-11-21 | 16:37
-weggejorist en opgerot-
rampelaar | 22-11-21 | 16:36 | 3
-weggejorist-
F1802 | 22-11-21 | 16:46

Eens.

Krijgtheenenweer | 22-11-21 | 16:50

Bedenk wat ook mogelijk wordt op klimaatgebied met de stelling van het EVRM hof: "Volgens het Hof weegt het collectieve gezondheidsbelang zwaarder dan de belangen van individuen."

In de toekomst mag je individueel niet teveel CO2 veroorzaken in het belang van het collectief.

Wattman | 22-11-21 | 16:52

Ik voorzie een nieuwe lading inkomende vluchtelingen. Europese, wel te verstaan. Nou is dat wel eerder gebeurt, nieuw is het dus niet.

demaup | 22-11-21 | 16:36 | 1

Mwah die zoeken hun heil wel buiten de verenigde staten van europa.

Joffri | 22-11-21 | 17:24

Gidsland Oostenrijk neemt het voortouw. Het moet maar eens afgelopen zijn met het asociale wangedrag van de anti-vaxxers.

van Oeffelen | 22-11-21 | 16:35 | 9
-weggejorist-
VolleBak | 22-11-21 | 19:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens (hierna: Hof) heeft in een recente uitspraak van 8 april 2021 (ECLI:CE:ECHR:2021:0408JUD004762113) deze problematiek aan de orde gesteld, namelijk of een verplicht vaccinatieprogramma geoorloofd is. Deze zaak had niet specifiek betrekking op COVID-19, maar heeft ook voor het beleid omtrent de bestrijding van deze pandemie absoluut betekenis. Het geschil betrof de volgende feiten. Tsjechische ouders klaagden bij het Hof over het feit dat hun kinderen bij wet verplicht werden om zich te laten vaccineren tegen negen infectieziekten. Indien zij hier niet aan voldeden, werden hun kinderen uitgesloten van voorschoolse faciliteiten en kregen de ouders een boete opgelegd. Het Hof oordeelde dat Tsjechië mocht overgaan tot het invoeren van een verplicht vaccinatieprogramma en dat de genomen maatregelen niet in strijd waren met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (hierna: EVRM). Het Hof overwoog daartoe als volgt.

Het verplichte vaccinatieprogramma van Tsjechië maakt inbreuk op de lichamelijke integriteit, maar deze inbreuk is volgens het Hof niet onrechtmatig. De landen die zijn aangesloten bij het EVRM hebben een grote mate van beleidsvrijheid bij het inrichten van een vaccinatieprogramma. Deze grote mate van beleidsvrijheid komt de verdragsstaten op het gebied van gezondheidszorg dikwijls toe en in dit geval in het bijzonder nu er een algemene consensus bestaat ten aanzien van het belang van vaccineren als zodanig. Er is minder consensus over hoe een hoge vaccinatiegraad bereikt moet worden. Belangrijk hierbij is in ieder geval wel dat de vaccinatieplicht niet afdwingbaar mag zijn. Er mogen geen vaccinaties worden toegediend tegen de wil van de mensen in. Het Hof oordeelde dat dit bij het verplichte vaccinatieprogramma in Tsjechië niet het geval was. Ouders moesten dan wel een boete betalen wanneer zij weigerden hun kinderen te laten vaccineren, maar zij hadden daarmee nog steeds de mogelijkheid om hun kinderen niet te laten vaccineren.

Verder kent het Hof waarde toe aan de volgende omstandigheden. Op grond van het recht op leven (artikel 2 EVRM) en het recht op privéleven (artikel 8 EVRM) hebben de verdragsstaten een positieve verplichting om passende maatregelen te treffen om de gezondheid en het leven van de mensen die binnen hun jurisdictie vallen, te beschermen. Volgens het Hof weegt het collectieve gezondheidsbelang zwaarder dan de belangen van individuen. Andere relevante omstandigheden zijn onder andere dat de vaccins worden vergoed door de staat, dat de ouders van de gevaccineerden een beroep kunnen doen op een schadevergoeding indien er bijwerkingen ondervonden worden als gevolg van het vaccin, dat de boete voor ouders die de vaccinatieplicht niet naleven relatief laag is en dat kinderen met bepaalde gezondheidsproblemen niet verplicht zijn om zich te laten vaccineren.

www.paulussen.nl/nl/nieuws/het-europe...

Wattman | 22-11-21 | 16:35 | 14

@Vuurspuger | 22-11-21 | 17:15: Betaal zelf ook nauwelijks parkeergeld eerlijk gezegd, behalve in plaatsen waar scan auto’s rondrijden. Bespaart je een hoop geld. Betaal al genoeg wegenbelasting.

Sinterbikske | 22-11-21 | 17:21

@van Oeffelen | 22-11-21 | 16:36: Heb het idee dat jij ergens in de 70 bent met onderliggend leiden waardoor je zelf niet kan vaccineren, nog nooit zo'n angstig betoog gezien. Als het iets is over COVID ben je niet uit de panelen weg te branden om je te uiten over hoe fout het wel niet is om je niet te laten vaccineren.

Sessine | 22-11-21 | 17:52

Klinkt zowaar redelijk: geen dwang (en in het verlengde daarvan dus geen beroepsverboden), en lage boetes. Vaxxers tevreden, wappies tevreden; het lijkt het poldermodel wel.

beetje.jammer.dit | 22-11-21 | 18:27
▼ 11 antwoorden verborgen

Ben benieuwd hoe de rechters van het Europees hof voor de rechten van de mens hierover denken.

Vuurspuger | 22-11-21 | 16:34 | 2

Over een jaar of vijf zal je het weten.

Glasgow Argus | 22-11-21 | 16:35

Zie hierboven.

Wattman | 22-11-21 | 16:36

Men had totaal niet zien aankomen dat de vaccinaties marginale effecten hebben op de overdraagbaarheid. Elke rechter maakt gehakt van dit wanbeleid, inclusief 2G en CTB. Het is een kwestie van tijd totdat het kaartenhuis in elkaar dondert. Tot die tijd zal ik elke poging mij ergens toe te dwingen lachend wegwuiven. Als men in NL met zo'n autoritair plan op de proppen komt, wens ik ze veel succes om het geld van mijn cryptowallet af te schrijven. Doeii

baskb | 22-11-21 | 16:33 | 1

U heeft veel vertrouwen in de politieke onafhankelijkheid van rechters, dat is best wel naïef.

jemagookniksmeer | 22-11-21 | 17:14

Wat is het beleid van Zwitserland eigenlijk in deze. Zijn toch over het algemeen wat onafhankelijker

jeweettochniet | 22-11-21 | 16:33 | 4

@Zatkniss | 22-11-21 | 16:36: wordt komend weekend over gestemd door het volk. Neues Covid Gesetz. Geeft Bundesrat slagkracht.

van Oeffelen | 22-11-21 | 16:37

@van Oeffelen | 22-11-21 | 16:37: Oh, nu mag het volk ineens wel iets zeggen? Referendum? Ja, daar heeft uw partijtje goede ervaringen mee: uw Balkendende's minachting voor de uitslag van het referendum.

dathoujetoch | 22-11-21 | 16:49

@dathoujetoch | 22-11-21 | 16:49:
Hierover is indertijd bij meerderheid vóór gestemd in de Tweede Kamer.
Toentertijd ook al een zekere doctrine gaande.

bij gelegenheid | 22-11-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

LOL @ 'tientallen demonstranten'.

entwederoder | 22-11-21 | 16:32 | 2

“VIERDE Österreich”, ook typische GS hümør.

Verderkijkert | 22-11-21 | 17:06

Dit doet @Spartacus, in navolging van de zgh deugmedia wel goed. Edoch zichzelf geenszins beseffend dat hij zich hiermee als GSclown opstelt.
Oh wacht ... ongefundeerd enzo.

bij gelegenheid | 22-11-21 | 17:09

Het is niet realistisch om 100% vaccinatiegraad te bereiken om uiteenlopende redenen. Waarom is het zo moeilijk voor beleidsbepalers dat te accepteren? Uit een interview van Marcel Levi begreep ik dat Gommers als idee had om mensen versneld op te leiden om IC ondersteunj te kunnen bieden, maar dat IC persoon dat heeft afgeschoten vanwege het inboeten aan kwaliteit. Waarop dhr Levi mooi op reageerde door te vragen wat uitgestelde zorg met kwaliteit doet.

Wensbaar Denken | 22-11-21 | 16:30 | 1

De overheid voelt zich gesterkt door eerst het gros van het volk te vertellen wat zij moeten doen en deze zijn nu pro-vax geïnitieerd, dan kun je daarna van alles maken tegen de kleine groep die voor zichzelf heeft geleerd te denken!

TijdelijkOptimist | 22-11-21 | 16:38

Mogen wij als experimente konijnen ook weten wat de uitslag van het experiment is.

rein9576 | 22-11-21 | 16:28 | 1

Nee!

Kowalski11 | 22-11-21 | 16:30

Ik zal eens zien of ik nog wat in de rukbunker kwijt kan aan wc- papier en bonen in blik. De zolderkamer is al een controlekamer geworden, en zolang internet werkt kan ik alles mooi op het scherm bekijken. Ik zie u allen wel weer na de greet reezet.

photto | 22-11-21 | 16:27
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 22-11-21 | 16:26

Het zijn maar een paar spuitjes levenselixers.

Reebensteeltje | 22-11-21 | 16:26

Stiekem is Big Pharma wel happy met de 15% anti-vaxxers, betekent meer virus wat rondgaat, meer ziekenhuisopnamen en grotere kans op nieuwe varianten en dus meer vraag naar boosters & medicatie.

Diederik_Ezel | 22-11-21 | 16:26 | 5

effectiviteit van het vaccin maar niet meegerekend? ;p

Trucidator86 | 22-11-21 | 16:34

Fantast!

Sjefke_pro | 22-11-21 | 16:40

Aannames. Vaccinatie in combinatie met bv lage weerstand is wellicht juist bij uitstek een manier om nieuwe varianten te laten ontstaat. En/of een gebrek aan natuurlijke, echte weerstand in de populatie door Vaccinatie zou ook wel eens kunnen bijdragen aan een lang door durende epidimie. Dat dit virus überhaupt nog kan worden uitgeroeid lijkt mij helemaal onzinnig. Meest voor de hand liggende toekomst lijkt mij in lijn met de griepprik nl voor ouderen en zieken, verder gewoon jaarlijks covid19 doormaken net als alle andere covid neusvirussen.

zokanhetookja | 22-11-21 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo, joris is jorishappy vandaag. Prima, jullie website, jullie keuze, maar beste GS: willen jullie wel énigszins ruimte laten voor discussie en stellingen? Het is niet bepaald alsof de gebeurtenissen die zich nu in Oostenrijk afspelen zo fris zijn. De reacties van de mensen zijn dan onvermijdelijk navenant. Laat die sentimenten liever online een uitweg vinden dan het deksel nog eens extra strak op de maatschappelijke snelkookpan te klemmen. Reaguurders zijn doorgaans volwassen genoeg om de discussie aan te gaan en elkaar te corrigeren.

Professor Superhirn | 22-11-21 | 16:26 | 2

Ik ben het geheel met u eens. Ik heb geen enkel bezwaar tegen het gebruik van de term Blitzkrieg, zoals @Spartacus hierboven doet, maar dan ook niet iedere edgy comment jorissen graag.

Spring Bruissteen | 22-11-21 | 16:32

‘Reaguurders zijn doorgaans volwassen genoeg om de discussie aan te gaan en elkaar te corrigeren.’

Eens. Hiermee heeft GS, (hoi Bart) zich bewezen en wel in een zeker verleden onderscheiden van andere media. Kom op GS, geef reaguurders bij tijd en wijlen wat ruimte om te ventileren.

bij gelegenheid | 22-11-21 | 16:54

1500 euro boete om een prikje te halen omdat het niet werkt is treurig.

voldemort | 22-11-21 | 16:26 | 5

@van Oeffelen | 22-11-21 | 16:39:
Een werkzaam vaccin behoeft mijns inziens geen vervolg.

bij gelegenheid | 22-11-21 | 16:49

@van Oeffelen | 22-11-21 | 16:39: Ja, hoor, geen enkele gevaccineerde wordt ziek. Ja hoor, want onze Hugeau hep het self gesegt.

dathoujetoch | 22-11-21 | 16:50

@van Oeffelen | 22-11-21 | 16:39: zie het aantal gevaccineerden in ziekenhuis en de besmettingsoverdracht tussen gevaccineerden. Het vaccin werkt dus niet goed genoeg.

De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 16:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik was voorstander van vaccinatie, maar ben inmiddels gematigd skepticus. Afgelopen weekend heerlijk weekendje weg gehad en met de QR-code kwam ik overal binnen. Ondanks die QR-code poepte ik wel in mijn broek bang om corona op te lopen, want het was druk! Ik vrees dat corona permanent is en dat we er pas “vanaf” zijn als er meerdere golven zijn geweest met mutanten en dat het virus langzaam aan endemisch wordt. Die gezond zijn overleven en de rest is af. Maatregelen zijn ook uitstel en niet afstellen

Dr.Platypus | 22-11-21 | 16:26 | 3

Als u zo bang bent, is het misschien verstandiger om thuis te blijven. Dan is het gelijk ook wat rustiger op de plekken waar u dan niet bent.

Prieelvogel | 22-11-21 | 16:41

Wat is nu uw punt , maar beter helemaal niet vaccineren en geen maatregelen ? ..

justinianus | 22-11-21 | 16:45

Punt dat ik maakte is dat de QR een schijnveilige oplossing is dat ik inpakte met de opmerking dat ik ondanks de vaccinatie en dus QR nog steeds vrees heb om ziek te worden en in mijn broek poep van de angst. Dat laatste is overdreven, maar het gevoel van schijnveiligheid is wel helemaal correct

Dr.Platypus | 22-11-21 | 16:55

Mag dit allemaal in Europa? Dit is dictatoriaal

stipjes | 22-11-21 | 16:25 | 2

ja dat mag want is Oostenrijk, niet Hongarije of Polen.

Fedde71 | 22-11-21 | 16:28

zwitserland, Rusland, Noorwegen et cet zien dit handelen van een eu-lidstaat deemoedig toe. Schattig toch wel ...
Met je ‘europa’

bij gelegenheid | 22-11-21 | 16:46

Gaat lekker. Wat gaat het volgende worden wat ze gaan verplichten?

Muissolini | 22-11-21 | 16:24 | 3

CO2 budget

SailingDuck | 22-11-21 | 16:34

Sojatroep ftw.

bij gelegenheid | 22-11-21 | 16:42

Een rijbewijs om een auto te mogen besturen. Een vaarbewijs om een boot te besturen. Een diploma om medische handelingen te mogen verrichtten. Een kaartje om een bioscoop in te mogen. Het gaat nog veel erger worden.

BoerKoekoek | 22-11-21 | 20:01

Ik ben eigenlijk pro-life, maar in dit geval dan weer pro-choice. Lastig, zeg.

Forex | 22-11-21 | 16:24 | 1

Pro-choice voor andermans leven.

Reebensteeltje | 22-11-21 | 16:29

Oh, toch een boete? Ik had eigenlijk verwacht dat vaccinweigeraars de Mozartkugel zouden krijgen.

Spring Bruissteen | 22-11-21 | 16:23 | 1

Kan ook, met vaccin... Net als vroeger in de Biblebelt... stiekeme suikerklontjes met vaccin tegen Polio

MagnificentRon | 22-11-21 | 16:33

Je kan niet zeggen dat ze niet duidelijk zijn naar de bevolking... en ja je kan het er niet mee eens zijn, maar dit is wel de manier waarop je met veel daadkracht een crisis bestrijdt. Immers een crisis is een zware noodsituatie waarbij het functioneren van een land of maatschappij ernstig verstoord raakt. Kennelijk ziet men geen andere oplossing.

johnyl | 22-11-21 | 16:23 | 6

@bij gelegenheid | 22-11-21 | 16:27: Ja hoor in Oostenrijk heeft de overheid gedacht: "weet je wat we creëren opzettelijk een situatie om zoveel mogelijk mensen niet te vaccineren, lopen de ziekenhuizen lekker overvol, komen er geen toeristen... kennelijk bestaat het leven bij u alleen maar uit complotdenken... wat een onzin.

johnyl | 22-11-21 | 16:33

Hoi Johnny, je kan ook "met veel daadkracht" de verkeerde kant op gaan.

Stoned Hengst | 22-11-21 | 16:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Umgotteswillens. Usw.
Also, gruss ihrer Gott.
Daarentegen weinig vernomen alhier op dit mooie blog van de demonstranten, 35k minimaal, zaterdag j.l. @ S die , gelijk het een demonstrant voorstaat, geheel vreedzaam betoogden.

bij gelegenheid | 22-11-21 | 16:23

Enerzijds doen of mensen een heilige diersoort zijn, en anderzijds varkens achteloos aan de lopende band slachten.
Eigen soort eerst! Maar zeg niks over Marokkanen.

HogeNood | 22-11-21 | 16:23

Even een andere gedachte; het is een feit dat ongevaccineerden onevenredig veel gebruik maken van de (dure) ziekenhuisbedden en (nog duurdere) IC bedden.
(Blah blah onderliggend lijden etc; de grootste gemene deler = ongevacineerd)
Stel... iedereen die volledig meedoet met het Rijksvaccinatieprogramma krijgt 25 euro korting per maand op de ziektekostenverzekering.
Iedereen houdt zelfbeschikking. En het missen van 25 euro korting per maand is niet zodanig veel dat je daarvoor je "ik wil me niet laten vaccineren!" principe overboord hoeft te gooien. En gooi je voor 25 euro per maand je principe wel overboord, dan was het geen principe maar was je gewoon een meelopende moeilijkdoener.
In ruil voor dit systeem gaan we ook veel meer investeren in IC-bedden. En een flink deel van het nutteloze ziekenhuizen-middenmanagement wegjagen alsmiddels zorgbestuurders die al lekker lang blijven zitten want zolang ze blijven zitten kunnen ze meer verdienen dan de Balkenende-norm.
Goede deal?

En nee, we gaan dan niet ook korting optuigen voor mensen die niet roken, geen bierdrinken, nooit hardlopen (is gevaarlijk), of geen stressvolle baan hebben (daar word je namelijk ook ziek van). Het geldt alleen maar voor infectieziekten, juist omdat je bij infectieziekten opeens veel capaciteit nodig kan hebben (wat erg duur is, bijna altijd meer dan 300% overcapaciteit hebben), en dat piekgedrag zie je niet bij allerlei andere ongezonde dingen die men doet.

DePsych | 22-11-21 | 16:22 | 7

De grootste gemene deler van de IC en ziekenhuis opnames is obees. En niet met corona maar met het gros van de welvaartsziekten en dat al gedurende de afgelopen decennia. Dus niet alleen zorgen voor een extra piek nu met corona, maar ook voor een continue belasting van onze gezondheidszorg. Het lijkt me dus beter om uw plannetje toe te passen op iedereen met een BMI boven de 25.

Franker | 22-11-21 | 16:58

@Franker | 22-11-21 | 16:58: de meeste mensen (zelfs Asha) willen dun zijn, het is voor een hoop mensen gewoon zo verdomde moeilijk. (Ook voor Asha, en uit cognitieve dissonantiereductie doet ze net alsof ze er voor gekozen heeft om dik te zijn).
Die 25 euro zal dan ook niemand over de streep trekken om af te vallen; als het zo gemakkelijk was, waren er geen vetzakken meer. Maar voor 300 euro per jaar korting eens in de zoveel jaar een vaccinatie halen, wat de overgrote meerderheid sowieso al doet, is een goede prikkel om mensen toch over te halen.
En doen ze het niet; even goede vrienden. Je betaalt alleen iets meer.

DePsych | 22-11-21 | 17:06

@De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 16:51: en uiteraard het beoefenen van risicosporten (voetbal, tennis, skieeen, snowboarden, duiken etc etc) ook meteen naar de hoogste categorie. Motorrijden? Idem. E-bike? Idem.

BoerKoekoek | 22-11-21 | 20:03
▼ 4 antwoorden verborgen

“ Je zou het op zich Blitzkrieg kunnen noemen maar het hoeft niet.”

Hilarisch, meesterlijk, LMAO etc

ja-nee-misschien | 22-11-21 | 16:19

Ik ben wel benieuwd hoe het nu precies werkt in de hoofden van de 'wappie' roepers hier in de comments. Alles waar stap voor stap voor gewaarschuwd is door FvD wordt uitgerold met een snelheid waar een zekere man met een bloksnor postuum jaloers op is. Hoe praat je dat nu goed voor jezelf, in je eigen hoofd, vraag ik me dan af. Een door de staat verplichte medische procedure op straffe van een gigantische boete. Beseffen dit soort mensen zich dan niet welke macht je hiermee de overheid toekent, en dat ze hier linksom of rechtsom in de toekomst zélf ook de tirannieke effecten van gaan ondervinden?

Veritas_ | 22-11-21 | 16:19 | 17

@Veritas_ | 22-11-21 | 16:47: Toelichting
Het is prima als u zich niet wil laten vaccineren.
Het is niet acceptabel dat u blijft rondlopen en tientallen andere mensen infecteert terwijl uzelf waarschijnlijk helemaal niet weet dat u geïnfecteerd bent. U dient zich volgens mij of te laten vaccineren of in zelfgekozen lock down te gaan c.q ieder groepskontact te vermijden. Doet u geen van tweeën dan bent u per definitie een wappie.

neolib | 22-11-21 | 19:10

@veritas.
Mensen die de ophitsende uitspraken van Beaudet en van Meijeren , die voor een belangrijk deel oorzaak van de gewelddadigheden zijn, serieus nemen noem ik trouwens iets anders

neolib | 22-11-21 | 19:21
-weggejorist-
DerFritz | 22-11-21 | 19:24
▼ 14 antwoorden verborgen

Boete niet betalen.
En daarna met een groepsvordering de staat aanklagen en een schadevergoeding eisen.

pjotr nicknaamtov | 22-11-21 | 16:19
-weggejorist-
Rest In Privacy | 22-11-21 | 16:18

Hadden wij maar zo n Oostenrijkse leider. Dan zou ie de wappies financieel uitkleden en stijgt de vaccinatiegraad naar 99,999999 procent.

Ikblijfnietstil | 22-11-21 | 16:18 | 3

Behalve in Blijdorp dan. Toch een risico.

Ichneumonidae | 22-11-21 | 16:19

En dan? Alleen maar gevaccineerden in de ziekenhuizen plus de nodige zieken als gevolg van de bijwerkingen.

Franker | 22-11-21 | 16:20

Ik hou wel van beetje doortastendheid. Dit gaan we ook krijgen in NL en daarom is er nog geen kabinet. Dat straalt zo slecht af op de nieuwe lichting.

geheelvergeter | 22-11-21 | 16:16

En wat nou als 10% van de maatschappij gewoon weigert? Wat ga je dan doen? Al die 900 000 mensen uitkleden, uit huis zetten danwel vastzetten?

Onmogelijk.

Zolang men daar intelligentie vertoont, en zegt "als ik dit niet doe, en andere mensen hetzelfde denken, dan kunnen ze het niet uitvoeren", dan is het compleet onmogelijk.

Leyrann | 22-11-21 | 16:16 | 6

@VoltaireJohn | 22-11-21 | 16:33: "Frau_Ferkel met een extra account?"
Mijn formulering zou beter zijn.
Het is Frau Ferkel, zonder underscore.

Goede gewoontes zijn wel aan te leren. Zoals U U bent gaan gebruiken.

Frau_Ferkel | 22-11-21 | 17:01

@Stoned Hengst | 22-11-21 | 17:15: Scheisse!
Nu sta ik met mijn broek op mijn enkels.
Kan ik mijn Nick veranderen?

Frau_Ferkel | 22-11-21 | 17:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Vind het helemaal geen gekke maatregel.
Het geeft ook te denken aan dat deel wat wellicht nu toch wat serieuzer na gaat denken en zich niet meer gek laten maken door allerlei spookverhalen en hysterie en nepnieuws
Ze proberen tenminste wat.
Of het gaat werken is een andere vraag.
Triest dat het nodig is

laurentius | 22-11-21 | 16:16 | 10

@erich hoonhacker | 22-11-21 | 16:24: dat NEPPARLEMENT? met al die jaknikkers en sokpoppen? daarnaast hoe vaak heeft deze regering zich al wat aangetrokken van dat parlement? heel weinig.

ikworstelengadouchen | 22-11-21 | 16:29

@erich hoonhacker | 22-11-21 | 16:24|
Ja, want dat loopt nu ook al zo lekker... niet. Het huidige Parlement sputtert voor de vorm soms wat tegen, maar het kabinet echt controleren zoals dat zou moeten wordt al tijden niet meer gedaan. Persoonlijk is dat niet een veiligheidsvoorziening waar ik nog veel vertrouwen in heb.

Sjefke7807 | 22-11-21 | 16:31

@sjefke. Dat niks meer te verliezen komt voor mij steeds dichterbij en dichterbij. Ik radicaliseer merk ik zelf. Mijn haat richt zich steeds meer tegen de politici in dit land die uw en mijn vrijheid verkopen aan de hoogst biedende vaccinmaker

ikworstelengadouchen | 22-11-21 | 18:02
▼ 7 antwoorden verborgen

THX 1138, goede film en eerste project van Lucas en Coppola
ze gingen er bijkans aan failliet omdat in '71 nog weinig mensen klaar waren
om zo'n verhaal als deze te accepteren, maar nu zo in 2020/21 moet het er als zoete koek ingaan, vooral bij de vaccinado's!

TijdelijkOptimist | 22-11-21 | 16:15 | 2

Veruit de beste film die Lucas gemaakt heeft.

UnderTheDevil | 22-11-21 | 16:19

Grappig dat je die film noemt, moest er ook even aan denken. Je bent nog wat te vroeg, dus nu word je scheef aangekeken met die film. Probeer het over twintig jaar nog eens, dan heb je meer kans dat het op de realiteit lijkt.

Wybe Wabes Abbema | 22-11-21 | 16:45

Niets nieuws.

"Toen eind achttiende eeuw een vaccin tegen de pokken werd ontwikkeld, bleek deze vaccinatie het aantal dodelijke slachtoffers dat jaarlijks aan de ziekte bezweek aanzienlijk te verminderen. In 1823 besloot de Nederlandse overheid de koepok-vaccinatie daarom voor kinderen indirect verplicht te stellen."

historiek.net/pokkenbriefje-vaccinati...

Frau_Ferkel | 22-11-21 | 16:15 | 6
-weggejorist-
JaapSchaap | 22-11-21 | 16:28

@JaapSchaap | 22-11-21 | 16:28: "geen zin in mogelijke risico's mbt vruchtbaarheid bijvoorbeeld bij mijn kinderen. Teveel verhalen in mijn omgeving gehoord in relatie met medicatie"
Rare omgeving heeft U. Grefo?

Frau_Ferkel | 22-11-21 | 16:41
-weggejorist-
JaapSchaap | 22-11-21 | 16:49
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ichneumonidae | 22-11-21 | 16:15 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben vooral benieuwd naar hoe men dat wil gaan handhaven. Je kunt iemand wel ongezien voor mijn part 40K boete geven maar als die persoon dat niet betaald moet je het gaan halen.

Zijn het 10.000 personen die niet betalen dan moet je het bij 10.000 mensen gaan halen.

En ze dan en passant ook nog even een naald in hun arm rammen, die ze pertinent NIET erin willen hebben. En dat na een maand nog een keer.

Prettige wedstrijd. Ik ben serieus benieuwd naar de uitslag. We gaan het allemaal meemaken de komende dagen en weken.

Dutchbeaurouge | 22-11-21 | 16:15 | 5

U heeft de werking van Toeslagenaffaire gemist? Alle antwoorden aldaar.

P. Breidel | 22-11-21 | 16:30

@John McClane | 22-11-21 | 16:18:
We hebben een organisatie in ons land, genaamd belastingdienst, die iemand helemaal in de vernieling helpt als hij/zij een handtekening onder een formulier vergeten is. Jouw perfecte idee kunnen ze ook wel uitvoeren denk ik

neolib | 22-11-21 | 19:28

@neolib | 22-11-21 | 19:28: gelukkig wel. Korten op uitkering. Extra belasting inhouden op loon. Bankrekeningen in beslag nemen. Lets go. We kunnen meteen de wappies aanpakken.

BoerKoekoek | 22-11-21 | 20:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vertaal het even naar Nederlande standaarden: Wat is de boete op het niet nakomen van de 1,5 meter op huwelijken? Wat is de boete op het niet dragen van een mondkapje bij het zetten van een boosterprik, terwijl er allemaal camera's staan? Wat is de boete op het wel tijd hebben voor een narcistische flut reportage in de Linda, ter zelfverheerlijking van een schoolfrik? Wat is de boete op het goochelen, eh...liegen over de echte cijfers? Wat is de boete op het traineren van een formatie? Wat is de boete op niet aansturen van boa's, spoorwegpolitie, politie enz inzake het niet nakomen van de basisregels, en wat is dan de boete op het de schuld geven aan de ganse bevolking? Wat is de boete op het afschalen van de zorg en het daarover liegen? Wat is de boete op het misleiden van toeslagouders, Groningers, referendumstemmers? Wat is de boete op het te lang een niet functionerende minpres van Nederland te zijn? Danku.

dathoujetoch | 22-11-21 | 16:15 | 2

Cognitieve dissonantie.

Frau_Ferkel | 22-11-21 | 16:17
-weggejorist-
dathoujetoch | 22-11-21 | 16:18

Wie niet horen wil, krijgt verplicht een prik?

Adriel | 22-11-21 | 16:13
-weggejorist-
el burro | 22-11-21 | 16:13 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Hup Oostenrijk. Het is net zoiets als polio. Wereldwijd uitgeroeid behalve in een paar apenlanden. Nederland is zo'n apenland. Ga gezellig op een eiland ongevaccineerd zitten wezen.

Extra bonus: die QR code kan rechtstreeks de vuilnisbak in, want iedereen is gevaccineerd.

Ik zie alleen maar voordelen.

TheEgg | 22-11-21 | 16:13 | 6

Hahaha! Ik heb u niet voor niets als één van mijn vele favorieten.

pibasso | 22-11-21 | 16:24

U kunt ook naar Noord-Korea gaan. Daar zeurt niemand over de overheid.

De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 16:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Lijkt mij beter gezien de achtergrond van covid patiënten op de IC's wat aan het gezondheidsgedrag van dat soort mensen te gaan doen. Maakt gezond eten betaalbaar en rotzooi veel duurder. En deel vitamine D pillen uit.

Bibop | 22-11-21 | 16:13 | 12

@neolib | 22-11-21 | 16:51:
Ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing van deze keuze. Daarvoor moeten we een analyse maken van welke factoren meer bepalend zijn voor een ernstig verloop van een covid infectie. U bent blijkbaar van mening dat een vaccin alle andere oorzaken zoals leefstijl, BMI en leeftijd teniet doet.

U slaat het plat tot wel of geen prik als allesbepalende factor.

BRAAP | 22-11-21 | 17:02

@BRAAP | 22-11-21 | 17:02: "Daarvoor moeten we een analyse maken van welke factoren meer bepalend zijn voor een ernstig verloop van een covid infectie."
Doe eens een poging.

Frau_Ferkel | 22-11-21 | 18:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Volkeren van Europa! Werpt de mantel der verdrukking van u! Straf uw politici af, en verklaar de oorlog aan de EU. Weg met de dictatuur, Weg met de discriminatie, Op naar Vrijheid, Voorspoed en Soevereiniteit!

ikworstelengadouchen | 22-11-21 | 16:12 | 2

Hoe?

Frau_Ferkel | 22-11-21 | 16:19
-weggejorist-
De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 16:29

Valt me beetje tegen van de Oostenrijkers.
Hebben Tirol, Milka repen en yoghurt.
Veel berglucht en een mooie doortocht naar Hongarije.
Ik ben benieuwd hoe de vaxverhoudingen liggen tussen de EU lidstaten.
Ik wil benadrukken dat het Schengenaccoord, ook niet waterdicht is.
Inwoners van Nederland,,, pas op voor de tussenaankoniging van pipo en zijn klukkluk.

Zitvlak | 22-11-21 | 16:12
-weggejorist-
puszuiger | 22-11-21 | 16:12 | 1

Donau niet!

Normpje | 22-11-21 | 16:11

Wat kost een maand IC? 40.000 euro? Dan is dat het boete bedrag. Soort van vooruit betalen.

funkyd | 22-11-21 | 16:11 | 8

Precies dezelfde boete ook opleggen aan iedereen met een BMI boven de 25. Immers de IC's worden bijna uitsluitend bevolkt door vetkleppen. Gewoon elke maand huis aan huis langs met een weegschaal en de boetes opleggen.

Franker | 22-11-21 | 16:33

@Sessine | 22-11-21 | 16:21: 80% van de prijs van een pakje sigaretten is al boete in de vorm van accijns. Als dat geld nu eens rechstreeks naar de gezondsheidszorg ging... Maar nee, dat vloeit de algemene middelen in.

Pje911 | 22-11-21 | 16:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Trieste situatie. Dit gaat de armen onevenredig hard treffen. Die hebben dez bedragen niet even op de plank liggen en riskeren hierdoor in een neerwaartse spiraal van betalingsproblemen en schulden terecht te komen. Tot deurwaarders en huisuitzettingen aan toe. En dat allemaal omdat mensen zelf willen beschikken over hun lichaam. Een grondrecht.

ZoltarTheMagnificent | 22-11-21 | 16:10 | 8

Een grondrecht, ja. Maar diverse rechters, waaronder het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, hebben al eerder bepaald dat grondrechten nooit onbeperkt kunnen zijn.

erich hoonhacker | 22-11-21 | 16:28

@TheEgg | 22-11-21 | 16:15: De vaccinatie werkt niet want ze willen dat we een boosterprik halen. Die het dus ook niet doet.

voldemort | 22-11-21 | 16:31

@zoltar.
Principes mogen best wat kosten.

neolib | 22-11-21 | 19:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik word weggejorist omdat niet benoemd mag worden waar dit gaat eindigen, geen zin in een ban, dus zal het niet herhalen. De overheid denk dat onze vrijheid iets is van de overheid om aan ons te geven als wij netjes in de pas lopen van het beleid. Het protest van het volk zal stukje bij beetje groeien. Elke dag een stukje meer.

EthischOnverantwoord | 22-11-21 | 16:10 | 3

Altijd blijven dromen!

BobDobalina | 22-11-21 | 16:17

Want de opkomst is de afgelopen maanden ook al zo hoog. Ieder weldenkend mens wil daar niet gezien worden.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 16:19

@ethischonbenul
Het overgrote deel van de bevolking is de antivax rellen meer dan zat. Het is van de zotte dat je als antivaxxer probeert het ggd gebouw in fik te steken.(Emmen) of ambulance medewerkers molesteren of politieagenten probeert te vermoorden (Rotterdam)

neolib | 22-11-21 | 17:14

Blijft wel lachen met zoveel schizofrenen hier; enerzijds de hele dag roepen dat het FvD fascisten zijn om anderzijds dit soort maatregelen toe te juichen. Hoe dan?

BRAAP | 22-11-21 | 16:10

Begin januari ook in dit theater.

Thaiseladyboy | 22-11-21 | 16:09
-weggejorist-
Professor Superhirn | 22-11-21 | 16:08 | 2
-weggejorist-
JaapSchaap | 22-11-21 | 16:08

Dit soort rare maatregelen zie ik er hier echt niet van komen. En als dat wel gebeurt, is het wellicht een idee om een Telegramgroepje op te richten met een paar miljoen mensen en af te spreken ook echt die vaccinatie niet te halen. Dan laat het druk worden in de rechtbanken. Laat ze maar gevangenissen laten bij bouwen. En als mensen dan door het CJIB-regime de hypotheek of huur niet meer kunnen betalen, kunnen er asielzoekers in de huizen van ongevaccineerden. Maar dan heeft wel iedereen een dak boven het hoofd.

Leptob | 22-11-21 | 16:08 | 4

Denken in mogelijkheden.
U is een groot mensch Leptob, u is een groot mensch.

Toetsenbordcomplex | 22-11-21 | 16:13

Prima idee. Lost de krapte op de huizenmarkt ook op. Worden straks een boel huizen per opbod verkocht.

BobDobalina | 22-11-21 | 16:18

Dat moet je denk ik organiseren met ouderwetse post-telefoonlijsten. Via briefpost het beste denk ik, voor zover ik weet is er nog steeds briefgeheim, dat is wettelijk dacht ik nog streng dichtgetimmerd. Iedereen die online organiseert wordt geinfiltreerd/geobserveerd.

Dus, heb er iemand een middagje over om die handgeschreven lijsten te maken?

treintrien | 22-11-21 | 17:04
▼ 1 antwoord verborgen

Gaaf, das pas aanpakken. Hier krijg je subsidie.

P. Breidel | 22-11-21 | 16:08

Dus toch nog keuzevrijheid. Bankroet of jezelf laten prikken.

Boerhoektvrouw | 22-11-21 | 16:07

Gelet op de tekst onder aan dit verhaal:
virusvaria.nl/maar-hoe-zit-het-nou-me...
concludeer ik dat:
een vrouw onder de 50 jr, zonder obesitas of diabetes 2, die ondergemiddeld alcohol gebruikt, zonder tekort aan Vitamine C en D, zink en selenium is en die ook nog eens genetisch blank is, minder kans heeft op een corona ziekenhuis-opname dan de kans op een verkeersongeluk ziekenhuis-opname.
Nou, weten we dat ook weer. Moet ik dan toch die prik halen in Oostenrijk ?

Peter-Rissing | 22-11-21 | 16:07 | 3

Alleen als je in Oostenrijk woont.

John McClane | 22-11-21 | 16:12

Zo'n prik haal je op één dag. Ik geloof er niks van dat de kans op ziekenhuisopname wegens een verkeersongeluk op de dag van de vaccinatie groter is dan de kans op ziekenhuisopname wegens corona.

J.P.Drapeau | 22-11-21 | 16:51

Ik moet Wenen.

Normpje | 22-11-21 | 16:07 | 1

Hahaha..

jaja | 22-11-21 | 16:07
-weggejorist en opgerot-
mel96 | 22-11-21 | 16:07 | 2

Ah, eindelijk zijn we van NL af als gidsland. Oostenrijk geeft het goede voorbeeld, dat navolging verdient.

Ichneumonidae | 22-11-21 | 16:06 | 1

Eng figuur.

n.sunny | 22-11-21 | 16:53

Net als rood licht bij een verkeerslicht. Je kan altijd nog kiezen om door te rijden. Zo iets?

Hoe praat je iets wat krom is weer recht...

Ikdoemisschienmee | 22-11-21 | 16:31

Zwarte geblindeerde busjes over straat die ongevaccineerden afvoeren naar de duinen. Zie je het gebeuren, wend dan je hoofd af, zoals je menig wegkijker de afgelopen 5 decennia ook hebt zien doen. Toch nog een stukje saamhorigheid met deugend links.

de Voorzittert | 22-11-21 | 16:06 | 4

Dus ongevaccineerden uit limburg moeten eerst een busreis van 2 uur maken alvorens ze geëxecuteerd worden? Ik mag hopen dat, als er al een endlosung komt, het er wel iets milieuvriendelijker aan toegaat.

BobDobalina | 22-11-21 | 16:20

@BobDobalina | 22-11-21 | 16:20: speciaal voor Limburg extra executie locatie bij de ENCI groeve nabij Sint pietersberg, wel een beetje in oplossingen denken bob.

Incitatus | 22-11-21 | 16:59

@BobDobalina | 22-11-21 | 16:20: ze hebben daar toch ongebruikte mijnen. Dichtbij en beter voor hrt milieu dan lange busteizen.

BoerKoekoek | 22-11-21 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Oostenrijk moet nu toch door een hoop vaccinado's als gids-land gezien worden!?
Kom hoe heette die Oostenrijkse man ook al weer, had altijd zo'n jeuk aan zn rechteroksel?

TijdelijkOptimist | 22-11-21 | 16:06 | 3

Johann Straus!

langzullenweleven | 22-11-21 | 16:09

Falco, die had ook vaak jeuk aan zijn kruis.

jaja | 22-11-21 | 16:12

DJ Otzi.

Toetsenbordcomplex | 22-11-21 | 16:43

Een afspraak voor vaccinatie is geweigerd. Uhm, moet er dan niet een afspraak gemaakt zijn?

Super Grover | 22-11-21 | 16:06 | 1

Nee, dan is ie geannuleerd. Man man.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 16:21

Het zal wel met een Sissi aflopen.

Normpje | 22-11-21 | 16:06 | 1

Ba-dum tssssssssj

sioux_ | 22-11-21 | 17:54

En dat is vanaf 18 jaar neem ik aan?
Zo pak je wel een groot deel van de jeugd dat zich onschendbaar voelt.
Maar het gaat wel ver.

jaja | 22-11-21 | 16:05

Kreeg ongeveer anderhalve maand geleden de jaarlijkse oproep voor de griepprik. Ik neem hem nooit en geef ook niets door maar de laatst ontvangen brief opende met een opmerkelijke en enge zin: 'U staat bij ons geregistreerd als griepvaccinatie weigeraar'. Er bestaat dus al een data systeem waarin ik, en velen met mij, genoteerd staan als niet nemers van de griepprik. Datasysteem zal dus ook ongetwijfeld de corona vaccinatie weigeraars opgeslagen hebben. Effe koppelen aan CJIB en de post doet de rest.

Bibop | 22-11-21 | 16:05 | 5

@bibop
Gelukkig zijn de wel gevaccineerden wel opgeslagen.
Daardoor hebben wij een groen vinkje waardoor wij naar kroeg, de bioscoop, evenementen kunen gaan en hoeven wij straks niet in een zware lock down.
Het leven is mooi, en dat allemaal doordat wij twee kleine prikjes hebben gekregen, gratis nog wel!

neolib | 22-11-21 | 17:27

Dat vaccin is absoluut niet gratis.

Patjep | 22-11-21 | 22:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is fascisme. Maar dat is alleen maar een logisch gevolg van de solidariteit met antivaxxers waartoe provaxxers gedwongen worden.

Rest In Privacy | 22-11-21 | 16:04 | 1

Vaxxisme!

antagonist | 22-11-21 | 16:05

Nederlandse anti-vaxxers boffen maar dat Hugo zo aardig is en zoveel geduld met ze heeft.

Diederik_Ezel | 22-11-21 | 16:04 | 6
-weggejorist-
De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 16:20

@Spring Bruissteen | 22-11-21 | 16:11: ja, wat is er gebeurt met het recht om ongevaccineerd rond te lopen opdat de besmettingen verder kunnen oplopen en ziekenhuizen kunnen overstromen. Staat dat niet ergens in het ESH, Europees aSociaal Handvest?

BobDobalina | 22-11-21 | 16:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Koren op de molen voor de Bilderberggroep-complotdenkers nu de rijken van Oostenrijk makkelijk een "aflaat" kunnen betalen en Heinz Modaal niet.
Handhaving wordt ook een uitdaging.

Dit lijkt me overigens tegen de rechten van zelfbeschikking ingaan.

Roos | 22-11-21 | 16:04 | 2

Otto Normalverbraucher (althans, zo heet Jan M. in Duitsland).

Mbovenka | 22-11-21 | 16:42

Dit gun ik die wappies hier ook wel. Zo'n lul van een Engel even verplicht impfen.......

pibasso | 22-11-21 | 16:03 | 2
-weggejorist-
mel96 | 22-11-21 | 16:08

hahahaha, Joris is er maar druk mee

pibasso | 22-11-21 | 16:19

Je kunt niet tweemaal gestraft worden voor hetzelfde feit. Eenmaal aftikken en doorgaan dus. Je kunt wel het niet op komen dagen voor een afspraak strafbaar stellen, maar wat als je wel komt opdagen, maar dan de prik alsnog niet zet?

Lerp | 22-11-21 | 16:03 | 7

@JRShield | 22-11-21 | 16:04: alhoewel ik je voorbeeld van huur en zorgverzekering misschien niet heel treffend vind (je neemt een dienst af), snap ik je punt. Met bestuursrecht heb ik weinig ervaring, maar die kant zal het wel opgaan dan.

Lerp | 22-11-21 | 16:31

@P. Breidel | 22-11-21 | 16:13:
Een last onder dwangsom is geen straf, maar een herstelsanctie.`

Duwbak_Linda | 22-11-21 | 16:41
▼ 4 antwoorden verborgen

De grootste groep ongevaccineerden kun je wel een boete opleggen maar hebben simpelweg het geld niet. Zou er niet raar van staan opkijken dat in dit kapotte land straks ook nog een coronaboete-toeslag wordt ingericht.

SimpeleZiel | 22-11-21 | 16:02 | 4

Wellicht in het aanvullend verzekeringspakket. Vergoeding voor niet vaccineren. Wel eigen risico.

nuchterbekeken | 22-11-21 | 16:10

@BRAAP | 22-11-21 | 16:04:
Je kunt zitten wat je wilt, maar daarna moet je alsnog betalen, wet Mulder!

Patrick-Haemers | 22-11-21 | 16:20

@Patrick-Haemers | 22-11-21 | 16:20:
Ik meen dat wet Mulder voor kleine overtredingen is tot een paar honderd euro. Als het gaat om 3.600 EUR per prik dan wordt het zitten.

BRAAP | 22-11-21 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een enorme fuckzooi is het overal aan het worden. Kolere wat een puinhoop.
Niet echt een constructieve of inhoudelijk sterke bijdrage, maar toch. Wat een fuckzooi.

de ondode dichter | 22-11-21 | 16:02 | 4

@SimpeleZiel | 22-11-21 | 16:03: juist niet. Dit gaat alsnog goedkomen. Oostenrijk heeft een gigaprobleem met al die ongevaccineerden. Het getuigt van moed om dat zo aan te pakken.

BobDobalina | 22-11-21 | 16:24

@de ondode dichter | 22-11-21 | 16:08:
Dit is het resultaat van incompetente, stampvoetende politici.

demaup | 22-11-21 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zeg dit is heftig.... Oosterijk zit toch in de EU. Hoe kan dan dat er hier dan een wet overruled mag worden?

DeJaVu5225 | 22-11-21 | 16:02

Gelukkig is er geen sprake van dwang, aldus RTL.

Toetsenbordcomplex | 22-11-21 | 16:02 | 1

Als iemand een pistool op je hoofd zet en om je geld vraagt, dan heb je gewoon de keus. Geen dwang hoor. Ik snap niet dat dat nog strafbaar is.

president osama | 22-11-21 | 16:13

Verplichte vaccinatie aangekondigd na 4 dagen lockdown. Wat toevallig. Net als hier de lockdown al 7 dagen na de verscherping.

Vunzigheid | 22-11-21 | 16:02

Ik stel voor dat we Oostenrijk helemaal de tering boycotten.

tochtkruis | 22-11-21 | 16:00 | 4

Ja die ongevaccineerden willen we toch niet hebben..

tiku99 | 22-11-21 | 16:04

Niet meer naar Lech.

Nogood Boyo | 22-11-21 | 16:17
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
EthischOnverantwoord | 22-11-21 | 16:00

Dan komen ze lekker hier wonen. Hier gaan we dat nooit doen, verplicht prikken.

sjef-van-iekel | 22-11-21 | 16:00 | 4

Als u NL bedoelt met hier, denk ik dat u het nog wel eens mis kan hebben.

bees-t- | 22-11-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Er zal nooit een verplichting komen bij wet, maar reken er maar op dat je allerlei nare straffen krijgt zoals dit soort boetes dus. Nog maar het begin, totdat de mensen die geen farmaceutisch middeltje willen hebben helemaal uitgekleed zijn financieel danwel maatschappelijk uitgesloten. Zullen er weinig overblijven die het zo lang uithouden. Dat is nog enger dan de verplichte prik op zich al is. Klinkt als een enge sf-film.

Wybe Wabes Abbema | 22-11-21 | 16:00 | 3

Ik zie dit wel als een verplichting. Beetje duur om een gezin van 4 af te kopen zo. Dit is de boete per jaar denk ik. Want bij booster is het ook boete.

sjef-van-iekel | 22-11-21 | 16:03

@wakker worden | 22-11-21 | 16:09: Schept een band met de prikkert.

P. Breidel | 22-11-21 | 16:17
-weggejorist-
Gomezlopez | 22-11-21 | 16:00 | 1

Top ! Misschien dat dit de wappies over de streep trekt.
Dit moet hier ook direct ingevoerd worden wat mij betreft.

bwi | 22-11-21 | 16:00 | 5

Als u met "streep" de grens bedoelt dan ja. Zo ben ik momenteel mijn exit uit Europa aan het plannen.

superduperadmin | 22-11-21 | 16:17

U kunt geld verdienen, €7,50 per aangifte.

Toki | 22-11-21 | 16:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is een beangstigend, maar toch ook wel interessant experiment.

Prieelvogel | 22-11-21 | 15:59 | 2
-weggejorist-
Rest In Privacy | 22-11-21 | 16:00
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 22-11-21 | 16:10

Is de boete aftrekbaar van de belasting? Net zoals boeterente bij de bank? Zet sowieso alvast even 17.400 EUR apart hier thuis.

BRAAP | 22-11-21 | 15:58 | 1

Ik kan gelukkig zonder al te veel moeite en gevolgen een spookburger worden.
Scheelt me ook nog een keer bakken met geld.

jemagookniksmeer | 22-11-21 | 17:28

Weet niet hoor, maar een dictatuur zit hier niet ver vandaan...

robskedebobske | 22-11-21 | 15:58 | 4

@-Sloppie- | 22-11-21 | 16:04: jij snapt ook dat een dictatuur zo'n beetje een randvoorwaarde wordt om de maatregelen die ze in Oostenrijk afgekondigd hebben daadwerkelijk uit te voeren en te handhaven?

Incitatus | 22-11-21 | 16:24

@-Sloppie- | 22-11-21 | 16:04: En jij zeker wel? In een dictatuur legt de overheid dingen op waar het volk (of een groot deel ervan) het er niet mee eens is maar onderdrukt worden door allerlei slinkse methodes. Zoiets als Marx en Hugoshenko aan het doen zijn.

4HoogAantWater | 22-11-21 | 17:36

@-Sloppie- | 22-11-21 | 16:04:
Het landsbelang dan. Opdat je vrijheid* kunt gaan omarmen.
Met z’n allen.

* vrijheden, een groot goed. Edoch wanneer je als burger vrijheden worden
ontnomen met als plicht deze pas dan weer deels terug te krijgen indien je jezelf conformeert aan hetgeen door de Hoge Heeren, op straffe van, jou worden opgelegd; jep, riekt toch wel naar dictatoriale handelingen.

bij gelegenheid | 22-11-21 | 17:45
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl