Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gabberhouse wil puntenaftrek voor voetbalclubs

Die is gek

Dus die kale hooligan wil PUNTENAFTREK voor voetbalclubs met asosupporters. Dat treft, want wij willen puntenaftrek voor politici die zich niet aan de regeltjes houden. Gabberhouse! Knuffelen met je schoonmoe? -6, mannetje! En ook puntenaftrek voor politici die zich niet kunnen gedragen in de Tweede Kamer. Kom jij maar eens voor het puntenaftrektribunaal! BAM MINUS DRIE! Puntenaftrek voor Rotterdam, omdat het daar gisteren uit de hand is gelopen. Puntenaftrek voor Italië wegens (mogelijk) coke snuiven op de Eurovisie. Puntenaftrek voor de PI Vught alleen maar omdat Jos Brech daar zit. Puntenaftrek voor de woningbouwstichting. Puntenaftrek voor de PvdA. Nog een keer: omdat het Gabberhouse niet lukt hoolies gewoon lekker hard te straffen, in de cel te smijten, van de straat te houden, zouden VOETBALCLUBS puntenaftrek moeten krijgen. Nou ja, het is wel gunstig voor clubs zonder fans. Vitesse kampioen!

Reaguursels

Inloggen

Prima opzetje.
Ook zetelaftrek voor partijen met asociale en frauderende partijleden.

Johanvb | 21-11-21 | 15:25

hij heeft gelijk met dat tuig

harm | 21-11-21 | 12:15

Harrie haat Feijenoord, trekt Feijenoord shirt aan en gaat rellen..

Bumar | 21-11-21 | 10:16 | 1

Het is Feyenoord.
Feijenoord is een wijk in Rotterdam.

Kilsdonk | 21-11-21 | 10:27

De volgende puntaftrek voor ajaks:
Messentrekker. -3
Doping gebruik. -3
Vrouwenbeukers. -3
Inval FIOD. -3
Spelers verkopen met hartproblemen. -3

Kilsdonk | 21-11-21 | 10:09

Ja dat is natuurlijk een stukje competitievervalsing, vriend.
En je weet zeker dat Fey binnen drie jaar in de topklasse speelt. Dat dan weer wel.

Thaiseladyboy | 21-11-21 | 09:41
-weggejorist-
mr_awesome | 21-11-21 | 08:55
-weggejorist-
echtpaul | 21-11-21 | 02:37

Typisch de Nederlandse overheid, verantwoording afschuiven want handhaven is niet te doen omdat alles is wegbezuinigd.

tsjajaja | 21-11-21 | 01:13 | 3

Precies. Nederland moet veel meer uitgeven. Juist aan hooligans. Bezuinigen is voor de armen van geest.

Weethetallemaalniet | 21-11-21 | 04:52

@tsjajaja
Korte maar prima samenvatting. Alles wat ingewikkeld is wordt “weggeredeneert”. De zorg moet het doen, onderwijs moet het oplossen, de ouders moeten beter opvoeden.

HoniSoit | 21-11-21 | 08:57

Zo flauw, dat voortdurend verbasteren van de naam Fapperwaus.

funda | 21-11-21 | 00:59

Is dit de uitkomst van het overleg met de knvb?
Een maatschappelijk probleem afschuiven op de voetbalclubs, wat een droeftoeter is deze afgeschminkte pennywise…..

Habe das Gewust | 21-11-21 | 00:07

Gewoon in het cachot gooien. Drie jaar droog brood met spinnekoppen en ze gedragen zich de rest van hun leven voorbeeldig.

KingBee | 20-11-21 | 23:44

Kale figurant is het en ook nog een hele slechte. Zelf de boel bedonderen en dan praatjes hebben.

Jordy | 20-11-21 | 23:33

Wie neemt die vleespet nog serieus?

herstelkous | 20-11-21 | 22:37 | 2

Hij kan beter gaan darten, youtube.com/watch?v=n8lip6bl6gg

TonAlias | 20-11-21 | 23:33

@TonAlias | 20-11-21 | 23:33: Hij kan beter uit de elite stappen. Weet u dat zijn vader de uitvinder van de b.t.w. was?

herstelkous | 20-11-21 | 23:42

Rot op. Meer of minder kan ik er niet van maken.

Gaat het niet dan? | 20-11-21 | 22:37

Typisch Rutte Doctrine. Eigen falen maskeren door anderen aan te pakken.

Mahatma | 20-11-21 | 22:01

Dan wordt Ajax de komende 83 jaar kampioen want die Amsterdammers zijn heel goed in anderen aangeven.

skoftig | 20-11-21 | 21:56

2G is segregatie

stipjes | 20-11-21 | 21:51

Vitesse geen fans? Wat waren dan die dansers die het stadion van NEC hebben gesloopt?

MAD1950 | 20-11-21 | 21:51

Ik vind het wel een goed idee eigenlijk

heppykemper | 20-11-21 | 21:39

En die mafklapper houdt het gewoon op hooligans!?! Die zater er ook tussen, maar nog veel meer noord Afrikaans en arabisch tuig!!!! Noem gvd een keer het beestje bij het naample en veeg de samenleving hardhandig schoon van dit gajes ( en ja, ook de hooligans)!!!!

Nederlanddraaitdoor | 20-11-21 | 21:36 | 3

Ze moeten jou schoonvegen. Een Hooligan kan ook arabisch zijn.

Cobarde | 20-11-21 | 23:16

Cobarde; je haalt Arabische mentaliteit, geïsoleerd opgevoed in Midden-Oosten cultuur van tokkie achting gedrag een beetje door elkaar. Dat laatste IS ons probleem, die eerste twee zouden dat niet mogen en moeten zijn, als onze regering ons afdoende had beschermt tegen dit te voorziene probleem. Daarin hebben zij ernstig verzaakt....

Nederlanddraaitdoor | 20-11-21 | 23:37

" cultuur van tokkie achting" moet " cultuur en tokkie achting" zijn. Autocorrectie is niet optimaal op dit toestel, min excuus.

Nederlanddraaitdoor | 20-11-21 | 23:39

Zo rolt dit kabinet. Handhaven lukt ze niet, o.a. door zelf de handhavers weg te bezuinigen. Dan maar een algemeen verbod of straf als symboolpolitiek en afleiding van het eigen falen.

Zie ook vuurwerkverbod. Veel geklaag over illegaal vuurwerk al weken vantevoren en vernielingen. Beide zaken zijn al verboden, maar worden niet gehandhaafd! Dan nog maar een verbod erbij.

Wat dan weer niet mag is een bepaalde bevolkingsgroep collectief aanspreken op oververtegenwoordiging bij rellen, criminaliteit en coronaverspreiding. Dat is taboe, dan nog liever een avondklok voor heel Holland.

Kicksalot | 20-11-21 | 21:31

Hij heeft trouwens wel aardig z'n grote muil open als vertegenwoordiger van een partijtje dat momenteel ca. 7 zetels in de peilingen doet ...

Fi-Bu-Bla | 20-11-21 | 21:12

Misschien gewoon nergens meer uitsupporters toelaten? Scheelt een hoop gezeik.

KritischeKrikker | 20-11-21 | 20:48

Dit zegt hoop over de psyche van Grapperhaus. Wat een engerd.

Lafayette | 20-11-21 | 20:32 | 1

Het boeit hem geen ruk.

Acidstain | 20-11-21 | 22:19

ik wil puntenaftrek voor gabberhouse

borus | 20-11-21 | 20:28

Blijkbaar zijn een hoop reaguurders het oneens met een maatregel als deze. Maar een goede uitleg waarom het een slecht idee is heb ik nog niet voorbij zien komen. Wel een hoop emotie, want ohjee we zouden aan de punten van je voetbalclubje komen. Eigenlijk bevestigen de reacties van reaguurders op deze maatregel dat het wellicht wél werkt; hit them where it hurts. En dat doet het blijkbaar als je de reacties hier leest.

Old_Spice | 20-11-21 | 20:24 | 5

@KritischeKrikker | 20-11-21 | 20:47: Hoezo is de club Feyenoord daar verantwoordelijk voor? Elke debiel kan zich als Feyenoord supporter uitgeven. Wanneer relschoppers openlijk sympathiseren met het CDA, moet Grapperhouse zich daar dan ook voor verantwoorden?

JanFTE | 20-11-21 | 22:18

Wel als ze een kaartje hebben gekocht voor het CDA-congres en vervolgens de stoeptegels door ramen van de kerk gooien ja. En de week erna weer… En de week erna weer…

KritischeKrikker | 20-11-21 | 23:31

@JanFTE | 20-11-21 | 22:18: Het CDA niet, wanneer de politieke partij vakkundig weggezet is als extreemrechts en populistisch door het CDA wel.

hisxxx | 20-11-21 | 23:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Gabberhouse is een smeerlap. Voor zichzelf de wet veranderen om zijn overtreding lichter te maken. En daarna maar blijven mekkeren over anderen.

natit | 20-11-21 | 20:11

Dus na de QR nu dan ook het Social credit system. Je moet het alleen wel zien.

Ragnar_Lodbrok | 20-11-21 | 20:01

Ik wil zetelaftrek voor corrupte partijen.

squadra | 20-11-21 | 19:41 | 1

We trekken al jaren corrupte partijen af.
Ook al willen we graag anders.

Veepert | 20-11-21 | 19:47

Ferd (even the name stinks) leeft op een andere planeet in een ander dimensie in een andere tijd.

Toede_Le_Dokie | 20-11-21 | 19:41

In mijn nieuwsgierigheid heb ik gezocht naar een jeugdfoto van Ferd, niks gevonden.

Mr_Natural | 20-11-21 | 19:30 | 2

Gewoon lekker zichzelf gebleven.

Ragnar_Lodbrok | 20-11-21 | 20:02

Ferd is geboren als 50-er uit de jaren ‘50. Zonder plezier.

Quichegerechtigde | 20-11-21 | 20:03

Het is veel effectiever de Taliban uit te nodigen om die kötstad Rotterdam (want dat is het, een on-Nederlandse stad zonder hart) weer in het gareel te krijgen. De EU staat met onmiddellijke (financiële) hulp klaar, en het enige dat opgeofferd hoeft te worden is het vrouwenvoetbalteam......

J.Thee.Cohen | 20-11-21 | 19:27

Kom eerst eens met een goede voetbalwet zoals in Engeland ipv dit slappe aai over de bol beleid !

johnyl | 20-11-21 | 19:17 | 2

Wat bedoelt u daarmee? U wilt de spelregels van het voetbal veranderen?

Red shirt | 20-11-21 | 19:26

U begrijpt er kennelijk niet veel van... ga het ook niet uitleggen.

johnyl | 20-11-21 | 19:42

Tip:-
Roep roetvegenpiet!, als er een voetballer met voorouders uit Afrika ten zuiden van de Sahara (vuATZvdS) aan de bal is.

HogeNood | 20-11-21 | 19:16

Het is inderdaad gemakkelijker om hen die niets hebben gedaan te straffen dan hen die schuldig zijn.

devil13 | 20-11-21 | 19:15 | 1

Precies. Dat doet het clubje van Rutte dan ook al een decennium. Symboolpolitiek leidt ook lekker af van het eigen falen.

Kicksalot | 20-11-21 | 21:35

Gemiste kans. En dat is minister van veiligheid en justitie... hij had op VWS moeten zitten...

Flow_Snake | 20-11-21 | 19:13

Hoeveel voorkeursstemmen heb je nodig om minister te worden?

Mr_Natural | 20-11-21 | 19:13 | 4

NuI zie OIIongren en Sigrid die stonden de vorige x niet eens op de Iijst

Piet Karbiet | 20-11-21 | 19:36

@van Oeffelen | 20-11-21 | 19:17: dan vallen alle CdA'ers automatisch af

dathoujetoch | 20-11-21 | 19:46

@van Oeffelen | 20-11-21 | 19:17: las miserabel.

Dr. Blechtrummel | 20-11-21 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt ergens een moord gepleegd. Uit onderzoek blijkt dat de dader bij de afgelopen verkiezingen CDA heeft gestemd. De partij van Grapperhuis moet twee kamerzetels inleveren. Zoiets?

goedverstaander | 20-11-21 | 19:12 | 1

Precies dat! Ik hoop dat er een paar kale hooligans tussen zaten. Meteen alle kale mensen en ministers in quarantaine voor 2 weken. Huisarrest.

Sukablyat | 21-11-21 | 08:15

Er is echt wat mis met dat volk in dat demissionaire kabinet. Geestelijk niet helemaal in orde…

Goed-hardt | 20-11-21 | 19:11

De koekoek zit goed in z'n kop. Aan de foto te zien breekt binnenkort de schaal.

Dr. Blechtrummel | 20-11-21 | 19:03 | 2

Ik dacht meer aan een reptiel met een gespleten tong.

zuurtjeregen | 20-11-21 | 19:07

Total Recall?

L.E. Raar | 20-11-21 | 19:13

Hoezo zit die man daar nog, terwijl hij duidelijk niet helemaal goed is?

p4ntz | 20-11-21 | 19:00 | 1

Iets met een houdbaarheidsdatum ...

Fi-Bu-Bla | 20-11-21 | 21:16

Waarschijnlijk altijd de laatste die gekozen werd bij een partijtje.[voetbal natuurlijk,geen koekhappen]

einstein brain | 20-11-21 | 18:57 | 1

Ferd is een verdediger die probeert aan te vallen, je weet hoe dat gaat.

Mr_Natural | 20-11-21 | 18:59

Ik vind het een goed plan. Voetbal kost de maatschappij ontzettend veel geld, vernielde binnensteden, opdraven ME, gemeenten die een club geld geven als ze in geldnood zitten. En niet iedereen vindt voetbal leuk, maar die moeten indirect wel meebetalen. Misschien op deze manier denken aso supporters wel 2x na voor ze een binnenstad verbouwen, het kan hun clubje immers punten kosten.

Old_Spice | 20-11-21 | 18:57 | 9

@Old_Spice | 20-11-21 | 20:16: ja, laten we gewoon wat gaan testen, ongeacht of er een causaal verband tussen het een en ander is. Gewoon in het wilde weg gaan doen. Ik moet u nageven, dat zou wel aansluiten bij de beleidslijn die onze overheid momenteel op meerdere terreinen hanteert.

volksvaderland | 20-11-21 | 23:05

@Old_Spice | 20-11-21 | 20:21: Met dit soort redenaties is het niet raar dat je zoveel onzin plempt. Grapperhaus moet z'n werk doen en er voor zorgen dat de politie dat ook kan. Hij moet niet de schuld bij anderen in de schoenen schuiven (voetbalclubs) omdat hijzelf te incompetent is om te handhaven. De consequenties van decennia pappen en nathouden worden wederom aangetoond en de Arabische olifant in de kamer wordt niet genoemd.

hisxxx | 20-11-21 | 23:48

Zure regen is niet de slimste druppel in de bui, dat is wel duidelijk.

KritischeKrikker | 21-11-21 | 13:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoog tijd dat we politici punten in aftrek kunnen geven.

Mr_Natural | 20-11-21 | 18:56

Kunnen we betaald voetbal niet gewoon afschaffen? Of in ieder geval geen stadions met meer dan 1.000 plaatsen meer. Trekt alleen maar klapmongolen aan.

Azijnist | 20-11-21 | 18:52 | 3

Dan verplaatst het probleem zich, dan heb je straks weer hockeyhooligans en korfbalvandalen.

Mr_Natural | 20-11-21 | 18:54

Laat 'm ergens anders dapper doen. Hij heeft mogelijkheden zat om dit criminele gedrag aan te pakken.

Hij roept net zelf bij de staatsomroep (wat stonden die trouwens hectoliters olie op het vuur te gieten, daar word je kotsmisselijk van) dat het georganiseerde criminaliteit is. Daar kan hij dus prima tegen optreden.

Of moeten die mafbakken eerst allemaal op een motor kruipen voordat justitie de gelijkenis ziet?

pietvanvliet | 20-11-21 | 18:50 | 2

De politie is enorm onderbezet. Wat symboolpolitiek is lekker goedkoop vergeleken met investeren in de politie.

Kicksalot | 20-11-21 | 21:39

@Kicksalot | 20-11-21 | 21:39: Nee dat zijn ze niet. Ze worden grotendeels ingezet voor administratieve taken, hebben een specifiek selectiebeleid voor personeel en worden op iftarren en andere meuk uitgestuurd om connecties te maken.
Misschien moesten ze zich maar bezighouden met de kerntaken en niet met de hobbies van het incompetente nationale management.

hisxxx | 20-11-21 | 23:56

Ik herinner me een maatregel uit het verre verleden. Omdat 'supporters' van FC Den Haag en FC Utrecht treinen vernielden bij uitwedstrijden kwam er 25 guldencent bij een pakje sigaretten op. Ook zo'n fantastisch uitgedacht hersenspinsel zonder enig verband.

goedverstaander | 20-11-21 | 18:44

Waarom niet een levenslang stadionverbod? Je moet ze in Engeland eens braaf zien zitten in het stadion.

Gezeik? En dag hè…

el burro | 20-11-21 | 18:43 | 2

Of geef ze een eigen stadion, zonder voetbal, politie, ME of hulpverleners, maar wel elk weekend lekker met elkaar op de vuist.

W_F | 20-11-21 | 18:50

Dat is sneu voor die gasten moeten ze zich bij elke wedstrijd melden op een politiebureau uit de buurt van het stadion. Liever van 50000 man (mensen) het identiteitsbewijs controleren en fouilleren.

Gebakschep | 20-11-21 | 18:59

Zojuist bij nieuwsuur een zogenaamde ‘agressie-expert’ die ook niet het lef had om de toegestroomde relschoppers die de ‘Corona demonstratie’ gekaapt hadden om te rellen, duidelijk te benoemen en omschrijven.
Moeilijk hè, de waarheid.

laurentius | 20-11-21 | 18:39 | 4

Een ding zei ze goed, we zijn hier in nederland veel te slap met handhaven.

Degrelle | 20-11-21 | 18:46

Ik heb het afgezet. Wat een gevaarlijke domheid van 'journalisten' die puur om effectbejag de boel nog effe staan op te poken. Met je 'agressie-expert'. Wat was dàt joh? Waren de gasten met verstand van zaken op en hebben ze er een redactrice neergezet? Want hier kwam echt niks verrassends uit en nauwelijks iets zinnigs.

Die Hagens deed zelfs de meest elementaire retorische trucjes verkeerd. Terug naar je presentatiecursus. Hup!

En wie was dat hemeltergend domme mokkel met die staafdiagrammetjes? Jezusgrrristus wat een nietszeggende verdrietigheid. 27 is meer dan 16. Je meent het.

pietvanvliet | 20-11-21 | 18:59
▼ 1 antwoord verborgen

Grapperhaus moet zich niet bemoeien met dingen die de KNVB aangaan. Hij moet gewoon afdwingen dat clubs ervoor zorgen dat het in en rond de stadions normaal verloopt. Als er in en rondom een cafe gekut is, te vaak en de uitbater heeft het niet meer in de hand, dan wordt dat cafe gewoon gesloten. Elke debiel kan een diplomaatje sociale hygiene halen en weet hoe de zaken liggen. Het schijnt alleen niet te gelden voor voetbalstadions. Die kunnen niet gesloten worden. De KNVB moet punten in mindering brengen Grapperhaus? Kan, maar hou het dan ook eerlijk. Oftewel als het keer op keer in en rondom een cafe helemaal hommeles is, sluit niet het cafe maar laat de in het cafe gevestigde biljartclub een paar punten inleveren.

Leptob | 20-11-21 | 18:38 | 1

Net alsof de uitbater altijd maar de keuze heeft, ook weer zo'n dingetje waar de overheid veel te makkelijk wegkomt.

hisxxx | 21-11-21 | 00:00

Ik las iets over aftrekken, ben gelijk begonnen!

Wijze uit het Oosten | 20-11-21 | 18:38 | 2

Kan pas vanaf 1 maart toch?

Leptob | 20-11-21 | 18:49

Nog steeds bezig?
Rustig aan hoor.

jaja | 20-11-21 | 18:51

Pas de Engelse voetbalwet hier toe en het gaat beter.
Stadionverbod en meldplicht.
Een keer niet verschijnen is gevangenis.
Je moet daders pakken en niet clubs dwingen dingen te doen die de politie moet doen.

pejoar | 20-11-21 | 18:36 | 2

Precies.

vlotterik | 20-11-21 | 18:57

Prima, maar laat de clubs dan ook al die politie inzet betalen.

Der Schnitzeljäger | 20-11-21 | 18:57

Geen puntenaftrek maar de subsidies voor voetbalclubs voortaan door relschoppers laten betalen. Gewoon hun huis, auto, vrouw en kinderen verkopen. Vraag maar aan de afdeling toeslagen hoe dat moet.

W_F | 20-11-21 | 18:36
-weggejorist en opgerot-
Nederlanderaltijd | 20-11-21 | 18:36 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Dan gaan er relschoppers express lopen rellen in het shirtje van de andere ploeg.

PaardenliefhebberVet | 20-11-21 | 18:36

Puntenaftrek voor politici die opportunistisch demissionair blijven door regeren.

Der Schnitzeljäger | 20-11-21 | 18:34 | 2

En wat is het alternatief?

jaja | 20-11-21 | 18:36

@jaja | 20-11-21 | 18:36:

Binnen 1 week een formatie of nieuwe verkiezingen, derde optie is een stoelendans rond een guillotine op de vioolmuziek van Andre Rieu,
kan die nog een beetje bijschnabbelen!!

TijdelijkOptimist | 20-11-21 | 18:51

Het is een keus, winkels die T-shirts van een voetbalclub verkopen ook aan de schade in Rotterdam laten meebetalen. Televisie programma die deze chaos hebben laten zien idem dito wegens opruiende beelden enz. Ook het gezegde " hij is gekke Henkie" veranderen in "Hij is gekke ferdinand" want helemaal bij troost schijnt grabbie niet te zijn.

jan huppeldepup | 20-11-21 | 18:34 | 1

Waarom voor de afwisseling niet eens de daders pakken

pejoar | 20-11-21 | 18:38

Op deze manier doet de twaalfde man ook echt mee!
Daar zit dan wel weer wat in, bij uitwedstrijden goed meetbaar. Ik betwijfel of de rellen gisteren in Rotterdam wel voetbalsupporters gedreven waren. Van het kamp van de wappies kwam het ook niet, die zitten nu in Amsterdam (gaat goed).

bananabanana | 20-11-21 | 18:34

Minister van Justitie&Veiligheid,
1 van de belangrijkste politieke posten,
hele land is verdeeld en naar de tyfus,
en dan is dit het beste wat je kon bedenken!? Lekker gewerkt pik!

TijdelijkOptimist | 20-11-21 | 18:33

Ik had hem liever op de cover van Linda gezien.

jaja | 20-11-21 | 18:32

Ajaks kan wat mij betreft geen puntenaftrek genoeg krijgen. Nare club met vervelende prijzenkastsupporters.

Degrelle | 20-11-21 | 18:32

Prima idee. Al jaren zien we totale debielen die hun gang kunnen gaan. Als hun club straks in divisie c8, of hoe heet het bij die tokkiesport, speelt zijn we ook af van dat tuig.

TheBigKirth | 20-11-21 | 18:30

In Een Vandaag bleek uit een onderzoek dat Nederlanders de meest agressieve hufters in de EU zijn.

leo59 | 20-11-21 | 18:29 | 3

leo59 | 20-11-21 | 18:29
Definieer Nederlanders!

demaup | 20-11-21 | 18:32

Waar slaat deze onzin op?!! Als ik wist waar je woonde kwam ik je vanavond nog op je bek slaan!

zuurtjeregen | 20-11-21 | 19:11

Goed idee, maar of het helpt...

van Oeffelen | 20-11-21 | 18:28 | 3

Helemaal geen goed idee. Stel je voor de de minister van justitie van Frankrijk zich met de uitslag van de Tour de France zou bemoeien?

goedverstaander | 20-11-21 | 18:42

@goedverstaander | 20-11-21 | 18:42: dat doet hij al. Na de laatste inval bij een wielerploeg tijdens de Tour is er nooit meer iets van vernomen.

van Oeffelen | 20-11-21 | 19:19

Is het nou ja of nee? Typisch cda, geen keuzes maken. Laf noemen sommigen dat.

dathoujetoch | 20-11-21 | 19:48

Gebrek aan visie en daadkracht, dan krijg je dit soort gestoorde ideeën.
En vooral gebrek aan daadkracht. Jarenlang is er gepapt en natgehouden. Lik op stuk beleid! Snelrecht! Supersnelrecht! Klink leuk, alleen een taakstraf doet ze niets, maandje zitten doet ze niets.
Sterker, vooral status verhogend.
Koppel er een OM aan, die haar werk niet of nauwelijks doet. Die grootste moeite heeft om een strafmaat te stellen en nog meer moeite om scahde te verhalen.

Nee laat maar dan, zo nu en dan een rel en/of een dooie, is een stuk praktischer en goedkoper.

Ter aanvulling, er hoeft ook niet gesproken te worden over hogere straffen. Die straffen zijn, annsich, best hoog. Alleen ze worden nooit echt opgelegd. En daar zou al een stuk meegeholpen worden.

Harvey2Face | 20-11-21 | 18:26

Goede zaak. En het zou ook eens helpen als de MSM rellend tuig bij voetbalwedstrijden ophield hen """supporters"" te noemen. Gedraag je, of aanvaard de gevolgen. Verder een beetje raar, hysterisch topic dit.

Geil Kippetje | 20-11-21 | 18:26 | 2

Indeed

niv01 | 20-11-21 | 18:26

Van iemand die er niet veel van begrijpt kan ik me zo'n reactie voorstellen. De relschoppers doen iets fout het dus iemand anders krijgt de schuld. Helder.

goedverstaander | 20-11-21 | 18:41

Bemoei je er niet mee Graphaus. Hoeveel punten aftrek voor huwelijkspolonaises? Zonder vergunning? Hoeveel aftrek voor het CdA wegens verbroken beloftes?

dathoujetoch | 20-11-21 | 18:25 | 1

Dacht zelf aan Grapperdrol. Dan houdt hij in ieder geval de eer aan zichzelf.

Ernst Oosters8389 | 20-11-21 | 18:43

Gewoon alle maatschappelijke kosten die gemaakt moeten worden om de competitie door te laten gaan doorberekenen naar de clubs. De vervuiler betaald zeg maar.

Tikkie Terug | 20-11-21 | 18:25 | 1

Veel clubs worden voor een aanzienlijk deel door de gemeente (gemeenschap) indirect betaald.

nuchterbekeken | 20-11-21 | 18:29

Die is gek.

Niets beters te doen Ferdinand?

cloudoflogic | 20-11-21 | 18:24

Dus Gabberpaus wil de goeien onder de kwaaien laten lijden? Laat hem de politiemacht maar eens wat opschalen en beter straffen.

ceriel82 | 20-11-21 | 18:20 | 5

@goedverstaander | 20-11-21 | 18:22: Laat rellend tuig maar eens eigen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen daden. Wijzen naar de overheid is wel erg makkelijk en ontslaat je niet van eigen verantwoordelijkheid.

Geil Kippetje | 20-11-21 | 18:28

@Geil Kippetje | 20-11-21 | 18:28:
Laten we de openbare orde en veiligheid bij de overheid houden, niet bij voetbalclubs.

Duwbak_Linda | 20-11-21 | 18:32

@Geil Kippetje | 20-11-21 | 18:28: Ik ben bang dat ik u niet helemaal begrijp.

goedverstaander | 20-11-21 | 18:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Direct doen. Er is toch nix meer van deze tijd, alles kan kapot, dit ook.

Maggiderin | 20-11-21 | 18:19

Nog even en het demissionaire gajes gaat controleren of je wel netjes met mes en vork eet.

J.P.Drapeau | 20-11-21 | 18:19

Gewoon de ouders van dat tuig korten op hun uitkering, Het is immers hun verantwoordelijkheid.

Patrick-Haemers | 20-11-21 | 18:19

Kale koekwaus. Alsof een club iets aan een asociale minderheid kan doen. Moeten wij anders zijn ministerie afrekenen op het feit dat de minister zich niet aan de coronaregels houdt tijdens zijn bruiloft. Ga eens aan het werk bolle en hou je bezig met echt belangrijke zaken.

pibasso | 20-11-21 | 18:18

‘Michael, I’m your father’.

Sinterbikske | 20-11-21 | 18:17

Ik wil punten aftrek voor Islam wanneer er weer een verward persoon in naam van Allah een aanslag pleegt.

Borrom | 20-11-21 | 18:17

Met een bril op had Ik Michael van Gerwen bijna niet herkend.

Sinterbikske | 20-11-21 | 18:16 | 1

Hahaha

ceriel82 | 20-11-21 | 18:18

Dus als Feyenoordfans een Ajaxshirt aandoen en ze gaan rellen, krijgt Ajax punten in mindering?

Mr_Natural | 20-11-21 | 18:15 | 2

Nice!

Sinterbikske | 20-11-21 | 18:16

En andersom ook? En elke week? En hoef je enkel te gaan als die club punten gehaald heeft? Of kan je ook in de 'min'? En als alle clubs 0 punten hebben aan het eind van het seizoen is dan doelsaldo bepalend? Vragen, vragen, vragen...

MondKapper | 20-11-21 | 18:36

V.wb. de bonus/malus regeling inzake beleidsvisie en daadkracht zit de beste man al geruime tijd diep in de negatieve schadevrije jaren.

Graaf_Slis | 20-11-21 | 18:14

Kunnen we van Gabberhous geen kerncentrale maken.

shimanski | 20-11-21 | 18:12 | 1

Of behandelen als het afval? In de beton en in een zoutmijn bijplaatsen.

MondKapper | 20-11-21 | 18:37

Bij het optreden van Italië op Eurovision moet je wel de lijn trekken vind ik.

Sinterbikske | 20-11-21 | 18:12

Wat zit hij er raar bij. Gezicht, arm, spraak, check.

zoalsikhetzeg | 20-11-21 | 18:10 | 1

Hij ziet er beroerd uit.

goedverstaander | 20-11-21 | 18:21

Die kwab op zijn voorhoofd, wat is dat eigenlijk?

Sinterbikske | 20-11-21 | 18:10 | 4

Daar woont Pawny van MIB.

sjef-van-iekel | 20-11-21 | 18:16

Hij vult z'n cartoons aan.

Ernst Oosters8389 | 20-11-21 | 18:33
▼ 1 antwoord verborgen

Het verbod op collectieve bestraffing is een algemeen rechtsbeginsel. Dit betekent dat een straf persoonlijk en individueel moet zijn. Een straf kan slechts opgelegd worden aan de persoon die het misdrijf heeft gepleegd. Wanneer verschillende personen betrokken zijn bij eenzelfde misdrijf dan dient de straf ten aanzien van elke persoon afzonderlijk uitgesproken te worden.

Joris Beltsin | 20-11-21 | 18:09

Die punten aftrek zal voor iedereen gelden behalve voor FC Grapperhaus. Die zegt een keer sorry en het is prima in orde.

Rallydriver | 20-11-21 | 18:08

En weer de verantwoordelijkheid buiten het kabinet en de overheid willen leggen. Het is een ziekte.

Duwbak_Linda | 20-11-21 | 18:08 | 1

Het is de schuld van de Rabobank!

Duwbak_Linda | 20-11-21 | 18:14

Is dat Ferd echt of is het Silly Putty?

Mr_Natural | 20-11-21 | 18:08

VV China gaat nog groot worden

poepdoos | 20-11-21 | 18:06

Even een heel raar idee...

Openbare geweldpleging, opruiing, mishandeling, vandalisme, bedreiging, brandstichting, noem het maar op, en zoek het even op in het wetboek van strafrecht. Staat allemaal gewoon celstraf op. Pak deze hooligans gewoon tijdens de wedstrijd op en neem ze in voorlopige hechtenis.

Zorg voor celstraffen van meer dan vier weken bij recidive. Net even langer dan een vakantie. Dan kost je het gewoon je baan, huis en relatie.

Of gewoon als die gekke Belgen twee jaar. www.hln.be/antwerpen/tot-twee-jaar-ce...

De minister van Justitie moet niet gaan bedelen bij de KNVB om criminelen te straffen. Het strafrecht is voorbehouden aan de staat en hoort niet te worden gedelegeerd aan private partijen.

Feynman | 20-11-21 | 18:05 | 3

In Nederland wordt op kosten gestuurd van het overheidsingrijpen, Effectiviteit is niet interessant, Daar passen dus geen lange celstraffen bij. Dat zou teveel kosten.

Jan_Pietersen | 20-11-21 | 18:17

Eens. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat private partijen moeten checken of iemand de coronawetten overtreedt.

goedverstaander | 20-11-21 | 18:20

@goedverstaander | 20-11-21 | 18:20: precies iemand met de coronascanner app kan zomaar om legitimatie vragen. Zelfs een agent moet een gerede aanleiding hebben om u staande te houden en u zich te laten legitimeren, waarbij hij of zij zich moet legitimeren als agent zijnde.

Incitatus | 20-11-21 | 18:33

Grapperhaus doet me altijd denken aan de bijna altijd overspannen adjunct directeur op de middelbare school waar je je moest melden als je de klas uit werd gezet. Dan zat hij je weer met zo’n meewarige smoel aan te kijken en maakte hij een notitie dat je het plein mocht gaan vegen en een telefoontje naar huis. Vent, ga bij een advocaten kantoor uurtje factuurtje werken en ga weg uit het Nederlandse parlement, want je kan geen orde houden.

De Pilsvogel | 20-11-21 | 18:04 | 2

Heeft nooit in het parlement gezeten, maar goed de boodschap is duidelijk.

Joris Beltsin | 20-11-21 | 18:15

Grapperhaus zou na 1 dag overspannen zijn als hij ooit zou moeten werken.

W_F | 20-11-21 | 18:47

Baldheaded dwaas... Neem nog een bruiloft en heb schijt, kneus.

Latrinalia | 20-11-21 | 18:03

FC Dordrecht kampioen, wij hebben maar 3 supporters.

Mr_Natural | 20-11-21 | 18:01 | 4

Dordrecht de hekkensluiter van de keukenkampioendivisie

thanseeuwen | 20-11-21 | 18:03

Met een hek sluit fc dordt de keukenkampioendivisie af

thanseeuwen | 20-11-21 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

Die man wil oorlog.

van stampij | 20-11-21 | 18:01 | 1

Unuseful idiot!

Ernst Oosters8389 | 20-11-21 | 18:26

Logisch. Een minister van justitie is immers in vrijwel alle landen competitieleider betaald voetbal. Kunnen we niet in achterblijven.

goedverstaander | 20-11-21 | 18:01

Gabberhouse heeft gelijk. Maar de ME moet ook strenger handhaven

thanseeuwen | 20-11-21 | 18:01 | 1

De kosten doorbelasten aan de clubs. Dan is het gauw gedaan met die flauwekul.

Bakkeleures | 20-11-21 | 18:29

Volgens de logica "de politie krijgt ze niet in het gareel, dus dan moeten de clubs het maar doen!".

plaatjesdraaiert | 20-11-21 | 18:00 | 2

Feyenoord fans in Ajax kledij, die uit bij Utrecht de boel ontregelen en Amsterdam -3 aannaaien.

Incitatus | 20-11-21 | 18:03

Net zoiets als de overheid krijgt de burgers niet in het Corona gareel dus moeten de horeca en winkeliers het maar doen?

Wit-Privilege | 20-11-21 | 18:34

Het hangt er vanaf wie dat aftrekken gaat uitvoeren of ik dit een goed plan vind.

Incitatus | 20-11-21 | 17:58 | 2

Kim Holland?

rob007 | 20-11-21 | 18:12

@rob007 | 20-11-21 | 18:12: akkoord maar dan wel de hoofdtrainer tijdens het interview na de wedstrijd. Wordt dat stuk van studio sport ook een beetje spanning voorazien, in plaats van dat gemekker over de dienstdoende scheidsrechter.

Incitatus | 20-11-21 | 18:37

Het is maar voetbal. Die sport met een stel omhooggevallen chimpansees als fans.

SIogra | 20-11-21 | 17:58

Heracles kampioen!

janjoker | 20-11-21 | 17:58 | 1

Nein, zij hebben moordenaars in het elftal rondlopen.

luukeeeeeert | 20-11-21 | 18:21

Ferd is best een sexy vent.

jaja | 20-11-21 | 17:57 | 16

Er zijn blijkbaar ook mannen die opgewonden worden van hoogzwangere vrouwen.

zuurtjeregen | 20-11-21 | 19:17
▼ 13 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl