Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mark Rutte. Tribunaal. Wanneer?

Wegens volksverraad aan 2.279.130 VVD-stemmers

Van ons. Voor u. ALLE SPEERPUNTEN uit het Hoofdstuk Immigratie uit het VVD Verkiezingsprogramma 2021. 2.279.130 Nederlanders lazen dit VVD-programma, en stemden slaafs danwel enthousiast op de VVD die daarmee met 35 zetels de grootste partij van Nederland werd. Want dan zouden er harde noten gekraakt worden inzake het immigratiebeleid. De instroom zou zelfs naar NUL kunnen gaan als het aan de VVD lag (tweede plaatje, onderste speerpunt). Lees alle speerpunten rustig door & daarna pas gevat alsook poepgeestig reaguren aub. Na de breek nog veel meer. Wat opvalt is dat het meeste van die Stoere VVD-taal rechtstreeks uit het PVV-programma is overgenomen. En dat is ook zo. Sophie las het voor, en Bente tiepte het in. Opvang aan de Europese buitengrens - tiep tiep tiep. Illegaliteit strafbaar - tiep tiep tiep. Geen voorrang voor statushouders - tiep tiep tiep. Geen opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers - tiep tiep tiep. Nederlandse waarden niet onderschrijven, oprotten naar een ander continent - tiep tiep tiep. En Bente tiepte dat allemaal lachend, want we weten nu allemaal dat De Asielinstroom (zie ook: topic maandag 22 november) niet naar NUL gaat, maar naar NOG VEEL MEER. Uw tijd, beste VVD-mensen, die komt ook.

Kansloze Asielplaag hoeft niet naar Lingo te kijken - jeuj

Reaguursels

Inloggen

Ik mis nog een laatste bulletpoint:
- Kansloze of uitgeprocedeerde asielzoekers actief het land uit werken.

hotmint | 18-11-21 | 17:01

Wie na 12 jaar bedrog nog steeds VVD stemt verdient ook niet anders dan overspoeld te worden met vluchtelingen, 2 euro te betalen voor een kuub gas en de helft van zijn salaris over te maken aan Brussel/Italie.
Fool me once, ...

du Roi Soleil | 18-11-21 | 16:54 | 2

Eens. Wie er nu nog VVD stemt en denkt dat hij/zij rechts is, heeft een bijzonder laag IQ.

Old_Spice | 18-11-21 | 18:15

@Old_Spice | 18-11-21 | 18:15: ok en wat is het alternatief op rechts? FvD, PVV: Laat me niet lachen. Ja21 dan maar?!

mreasyaloha | 18-11-21 | 18:39

Geloof me, wat er ook bedisseld wordt, de VVD zal blijven triomferen omdat werkelijk niemand zich kan meten met de hoogbegaafde gladjanus die mogelijk voor kerstmis vrolijk aan een vierde termijn als MP gaat beginnen.

Willibald von Klúúúk | 18-11-21 | 15:41

Als oud VVD stemmer, stem ik met grote zin op JA21. Zij doen mij erg denken aan de VVD onder Bolkestein.

mr_awesome | 18-11-21 | 14:35 | 2

Mja… Eerdmans doet het goed. Zou best eens naar de 15/20 zetels kunnen gaan. Hopelijk gaan ze niet zo op hun bek als pvv/fvd

mreasyaloha | 18-11-21 | 18:45

VVD is voor goedkope arbeidskrachten, dus zal altijd grenzen open willen houden.
PvdA en GroenLinks denken dat ze er kiezers weg kunnen halen, D66 vind iedereen zielig, CDA mompelt iets over naastenliefde.

En de grenzen blijven dus open staan.

klaas24 | 18-11-21 | 13:55

Rutte doet nog 1 keer zijn kunstje. Vervolgens verkiezingen, daarna wordt Kaag de nieuwe MP. (rechts is niet in staat om met elkaar 1 front te vormen, links ziet dat en gaat massaal op Kaag stemmen).

appies | 18-11-21 | 13:54

Eerst was het een handvol tolken. Toen werden het een paar honderd tolken. Toen werden het honderden tolken en nog eens honderden ambassademedewerkers. Toen werden het duizenden tolken, ambassademedewerkers en familieleden. Toen werden het tienduizenden. Toen bleek dat er nauwelijks tolken of ambassademedewerkers tussen zaten.
Toen maakte dat eigenlijk ook niks uit.

Een steeds groter deel van de ooit goedgelovige Nederlanders is de invasie van nog meer moslims onder het mom vluchteling spuug en spuugzat. Maar wat is Rutte IV van plan? Meer binnen laten en zorgen voor minder papierwerk en andere lastige zaken.
Segers heeft niet bewust de plannen laten liggen, maar zijn onderbewustzijn greep in omdat het vond dat het volk moest weten welk onheil er te wachten staat.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 18-11-21 | 13:40 | 3

Niet bewust laten liggen nu ze gaan afronden in Hilversum ? Dit is vooropgezet en zelfs enkele journalisten vonden dit in het begin.

Uit de documenten blijkt dat VVD en CDA al maanden rechtstreeks het D66 programma willen uitvoeren dus dan kan alleen D66 het struikelblok zijn als het niet wil lukken.

Wattman | 18-11-21 | 14:16

@K. Westergaard | 18-11-21 | 15:04:

Om het formatieproces te versnellen, immers VVD en CDA leveren al maanden hun ziel in.

De "vergeten" documenten tonen aan dat VVD en CDA tot alles bereid zijn om maar op het pluche te komen. Zelfs het bijna volledig uitvoeren van het D66 verkiezingsprogramma is geen probleem.

Wattman | 18-11-21 | 15:29

Een partij die overweegt om met GroenLinks in één regering te stappen,
is sowieso al af.

Daar heb je geen ellenlange betogen of verkiezingsprogramma-analyses voor nodig.
Een partij die een coalitie overweegt met aan het MoslimBroederschap en Femyso gelieerden, staat simpelweg aan de verkeerde kant van de geschiedenis.

michelpen | 18-11-21 | 13:25

De staatsomroep is ook de hele dag verbaast dan mensen illegaal de grens over helpen mensensmokkel wordt genoemd.

zokanhetookja | 18-11-21 | 13:20

Lijkt me in die tribunalen wel een leuk tv format te zitten voor omroep Ongehoord Nederland. Is de rijdende rechter nog te boeken?

down | 18-11-21 | 13:18

Als de VVD niet zou zijn gedemoraliseerd door Rutte dan was er een partij geweest met een betekenisvolle rechtervleugel die een flink deel van de stemmen uit het kamp van de PVV, FvD, JA21 etc. had weten te behouden. De VVD was net zo goed een partij geweest waar je niet omheen zou kunnen en die Nederland zou behoeden voor linkse ontsporing. Electoraal mag de nu verkwanselde VVD er wel goed voorstaan maar dat is dan ook alleen maar cijfermatig want de partij staat nergens meer voor. Programmatisch heeft de VVD zichzelf helemaal in de linkse hoek geverfd en er is geen weg terug vanwege de verslaving aan de electorale successen van een inhoudsloze frontman. De VVD-ers zijn verdwaald en blijven maar achter deze rattenvanger aanhobbelen, blind voor het rechtse alternatief waarmee ze veel meer van hun idealen hadden kunnen bereiken. Kortom: Pyrrhusoverwinnaars.

Joris Beltsin | 18-11-21 | 13:02 | 2

VVD'ers kijken naar de peilingen en zien dat het goed is.

Wattman | 18-11-21 | 13:10

Goed rechts immigratie beleid en behoudend klimaat beleid en VVD had 50+ zetels gehad.

klaas24 | 18-11-21 | 13:57

Ik heb helemaal genoeg van politici. Dat ze zich niet altijd aan alle beloften kunnen houden, snap ik. Echter, het neemt nu wel heel rare vormen aan. Bedreigingen, de bevolking met minachting toespreken met hun "klap op het virus" en "gereedschapskist". De kiezer hoeft niet op cartooneske wijze toegesproken te worden. Graag feitelijk. Het fatsoen is weg. Vragen als: "Vindt u mij een racist?". Deze vragen stel je maar tijdens een theekransje. De onverdraagzaamheid naar andere mensen of mensen die anders over een onderwerp denken. Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan.
Ik mis de debatten waarbij op een nette wijze en feitelijk met elkaar van gedachten wordt gewisseld. Het vergt namelijk kennis en fatsoen om iemand de mond te snoeren op een nette manier. Ik heb genoeg van die koppen, het nutteloos verplaatsen van lucht en de leeghoofdigheid, de dubbele agenda's, het gebral en gelieg. Dat wilde ik ff kwijt.....

Opblaas_boot | 18-11-21 | 12:58 | 1

Juist

Therrie | 18-11-21 | 15:18

De partij van law & order. Kijkt nooit in de spiegel.

In al die jaren is er helemaal niets van dat law and order terecht gekomen.

KlaagGraag | 18-11-21 | 12:50

Voor de grap de hele lap tekst gelezen en de VVD weet echt wel hoe ze het existentiële probleem van de massa-immigratie op zouden kunnen lossen. Zelfs het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag staat erin.

Maar onder Rutte gaat dit Nooit gebeuren, die narcist zit er voor zijn eigen plezier en niet voor de Nederlanders.

Één keer Wilders heel groot maken als signaal zou de VVD mogelijk wakker kunnen schudden. Rutte is het probleem dat in de weg staat van een oplossing.

Wattman | 18-11-21 | 12:48 | 1

Strategisch stemmen

KlaagGraag | 18-11-21 | 12:51

Ik las: "Kansrijke asielzoekers in een (1) dag Nederlands leren". Was net zo waardevol geweest.

Nomen | 18-11-21 | 12:37

VVD = met stroop stemmen binnenhalen, dan iedereen naaien. Heel normaal. Weet niet wat de VVD-stemmers anders hadden verwacht?

Cor Netto | 18-11-21 | 12:36

Landverraad of kiezersbedrog?

funkyd | 18-11-21 | 12:33 | 2

Stockholmsyndroom!

Joris Beltsin | 18-11-21 | 12:34

Beide.

Jee-Dee | 18-11-21 | 12:37

‘Vergeet niet dat wij gewend zijn onze peuters al van alles te leren, dat is niet in alle culturen zo.’ Wat een verrijking en met de VVD gaan we de komende jaren het aantal nog eens flink opschroeven!

De Blauwe Baviaan | 18-11-21 | 12:41

@de euro middenweg | 18-11-21 | 12:35: Naar huis sturen? Er is niemand thuis. Pa en ma moeten werken voor hypotheek, auto, vakanties en leefstijl. Dát is één van de oorzaken.

Opblaas_boot | 18-11-21 | 12:46

Terug naar de schooltijd van vroeger, zeg vijftig jaar geleden. Rijtjes stampen, tafels tot tien opdreunen, dictee’s schrijven, gymnastiek en schoolzwemmen, hardop lezen, handenarbeid en verder afzien van al dat inclusiviteit-, gender- ander sociopatisch geneuzel.

Kwakjeszalver | 18-11-21 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is dat toch met dat geroep om een tribunaal?
In de eerste plaats: het is flauwekul, want er zal nooit een tribunaal komen tegen al die miskleunende politici, die allerlei ellende stichten.
En ten tweede: wie houden Rutte al sinds jaar en dag in het zadel? Juist, de VVD-kiezers, dus je kunt beter een tribunaal tegen de VVD-stemmers houden. Die zorgen in de eerste plaats voor alle ongein, Rutte is gewoon een pathologische leugenaar en een kwast, dus als je daar op stemt, weet je wat je krijgt. Zijn kiezers, die maken het allemaal mogelijk.
Enfin, je zou kunnen zeggen dat die VVD-kierzers ook niet goed snik zijn, dus dan blijf je helemaal met lege handen achter.
Wat ik dus in het begin al zei: schei maar uit over een tribunaal of afrekening. Gaat NIET gebeuren.

KeesBruin | 18-11-21 | 12:18 | 3

Ach ja. Wappies roepen 'Tribunaal!', ik roep 'wappies!'.
Het is een beetje balorigheid.

Papa Jones | 18-11-21 | 12:33

"schei maar uit over een tribunaal of afrekening. Gaat NIET gebeuren."

En gelukkig maar. Ik heb hier ook altijd van alles en nog wat aan te merken op het regeringsbeleid/plannetjes van politieke partijen op bepaalde beleidsterreinen, maar 'at the end of the day' ben ik wel blij in een tamelijk goed functionerende rechtsstaat te wonen.

En een term als 'tribunalen' wekt slechts associaties met showprocessen en zoals Oef hierboven ook schreef, met Neuremberg'. Die term moet je gewoon niet gebruiken, zeker niet in de Tweede Kamer.

Het zwaarste geschut dat wij hier hebben om oa politici ter verantwoording te roepen, is de zg parlementaire enquête. Laten we het daar in godsnaam bij houden.

Dr_Johnson | 18-11-21 | 12:48

Als oude man die de wereld heeft gezien en beleefd zie ik met lede ogen aan hoe de volksverlakkerij van de NL politici langzaam leidt naar een extreem rechts antwoord.
Zie de FvD uitspraak in de kamer.

Bolhoed | 18-11-21 | 12:13 | 1

Hier zit nog zo'n oude knar met ervaring onder een dictatoriaal regime. Dit gaat maar EEN kant op, en ik wordt er niet vrolijk van dat dit nodig zal zijn.

Bamboojay | 18-11-21 | 12:57

Ik wacht nog op het tribunaal voor Balkende en Jaap de Hoop Scheffer waar het bloed, de ontwrichting en de verspillingen op grote schaal inmiddels gedocumenteerd zijn, in samenwerking met de Blair en G.W combo.

Maar als we dat al lieten vallen toen, waarom nog denken aan een nieuw tribunaal? Of consistentie? Of rechtvaardigheid? Of de waanzin verminderen?

Er is trouwens de theorie dat als de moderne welvaartsstaat land niet elders de boel aan het vernietigen is, zij uiteindelijk systematisch haar eigen burgers de vernieling in zal helpen. Of een combinatie. Ik laat het daar maar even bij. Verklaar

GeenAccount | 18-11-21 | 12:05

Het huidige VVD volk is het volk dat elke colporteur aan de deur op zijn blauwe ogen geloofd. Nog nooit van het woord charlatan gehoord, laat staan weet wat het betekend. Of het is volk dat ook zo handel drijft, zijn of haar werk doet, een bedrijf beheerd of heeft en daar niets verkeerd in ziet maar daar rete trots op is. Duiken, liegen, de boel belazeren make the world go round.

forecastle | 18-11-21 | 12:05

Iedereen en z'n moeder zou na 10 jaar Rutte moeten zien dat hij volledig is bekeerd tot D66 en het wokisme volledig heeft omarmt.
Maar blijkbaar hebben VVD stemmers ergens een blinde vlek.
We gaan in elk geval zeer barre tijden tegemoet.

Eppo | 18-11-21 | 12:03 | 1

Vvd stemmers hebben wel meer blinde vlekken.
De vvd is inwisselbaar met d66.
Ze staan nergens voor.

bqbq | 18-11-21 | 12:11

VVD'ers die stemmen op de VVD vanwege de 'strenge' migratieparagraaf. Ik geloof niet dat er nog dommer volk op deze planeet rondloopt.

Grachus | 18-11-21 | 11:54 | 1

Waarschijnlijk mensen met een koophuis voor hypotheek aftrek
En ondernemingen
Hypotheek aftrek gaat eraan dus wie stemt er nog op deze leugenaar en gladjakker behalve prins pils

Therrie | 18-11-21 | 15:22

Vanmorgen op de NPO (misschien herhaling van gisterenavond).
De VVD en het CDA moeten ingezien hebben dat met zo'n groot D66 hun conservatieve instelling niet langer denkbaar kon zijn. En zij wel meer linkser en progressiever moesten worden.

Ik zeg What?!!? Zo groot is die D66 niet, en ze is ook nog eens extreem geslonken. Van een CDA snap ik het nog een beetje, maar op de VVD is dit uiteraard volledig niet van toepassing.

D66 en NPO (ik ben geen PVV stemmer, maar Bosma krijgt uiteraard steeds meer gelijk).

mr_awesome | 18-11-21 | 11:50 | 1

Ja bosma geweldig hoe die het onder woorden brengt

Therrie | 18-11-21 | 15:23

Onze ministers of ex ministers zijn gewoon bedriegers ,het is wel te toevallig ze rond lopen met papieren die iedereen kan lezen en de andere laat het in de trein liggen en komt ook nog bij de leugenkrant van Nederland.

gerrit5042 | 18-11-21 | 11:45 | 2

En dan maar downplayen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Deze mensen zijn helemaal niet met besturen bezig maar met zichzelf.

superb_de_lux | 18-11-21 | 11:47

Interessant is of meneer Segers dit lek meteen gemeld heeft bij de autoriteit persoonsgegevens? Of hebben ze eerst gewacht in de hoop dat het netjes werd teruggebracht?

De Blauwe Baviaan | 18-11-21 | 12:11

VVD-stemmers zijn heel redelijke mensen en begrijpen heus wel dat in een regeerakkoord het VVD-programma niet 1 op 1 overgenomen kan worden.

Dat er dan een regeerakkoord uitrolt met gruwelijke Nederlandslopende D66-punten er in is niet meer dan logisch, aangezien de PVV wordt uitgesloten door CDA/VVD.

En over FvD hoeven we het al helemáál niet te hebben, met zo'n mafketel als Baudet aan het roer.

Papa Jones | 18-11-21 | 11:27 | 12

Geert heeft zichzelf op een zijspoor geparkeerd.

van Oeffelen | 18-11-21 | 12:04

@Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 12:00: dit betekent uiteindelijk dat ongeveer 20% van het electoraat buiten spel staat. Een reden temeer voor de VVD om zowel in woord als daad een streng immigratiebeleid te voeren.

therealbraindump | 18-11-21 | 12:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Dit is niks nieuws, en onder andere de reden dat Wilders destijds ook uit de partij is gestapt. Als VVD op dit gebied strenger zou zijn geweest (na Bolkestein c.s.) dan hadden ze nu die 20 zetels van de PVV er ook bij gehad. Jammer.

small_town_dude | 18-11-21 | 11:26

Goh. Een politicus die liegt. Da's nooit eerder voorgekomen. Waar ouden al die grapjes toch vandaan komen:
Weet je hoe je kan zien dat Rutte liegt? Zijn lippen bewegen.
Welke maand liegt Rutte het minst? Februari (28 dagen)
Kwam laatst Rutte tegen. "Hallo" loog hij.
En ook natuurlijk opmerkingen over de lengte van zijn neus, het actief zijn van herinneringen enzovoorts.

ParadiseLost | 18-11-21 | 11:25 | 2

politici liegen, en het volk weet dat. En politici weten dat het volk dat weet. Maar de politici blijven liegen en het volk blijft doen alsof ze het gelooft. Al sinds mensenheugenis.

small_town_dude | 18-11-21 | 11:28

En de onderste steen komt boven

Therrie | 18-11-21 | 15:24

Sluit rutte op.

rotator | 18-11-21 | 11:23

Zo je, wat de echte onderhandelingen zijn. Mark Rutte en zijn knieval voor Kaag.

HoniSoit | 18-11-21 | 11:21

Het is al langer bekend dat het VVD programma aanduidt wat de VVD niet gaat doen. De mensen die toch op die partij stemmen omwille van de standpunten zijn hopeloos naïef of gewoonweg dom. Een combinatie is ook mogelijk.

El Rico Grande | 18-11-21 | 11:20

Persoonlijk schiet ik goed op met al die immigranten. Ben niet links of rechts; lekker amicaal in het midden. Maak praatjes met ze als ze de aanbouw van de een Hollandi aan het verkloten zijn. Hun immigratie verhaal dat bespreken we niet meer. Mensen die ik 20 jaar geleden in het systeem zag onderdompelen zijn nu arm en hangen met een armpje met goede moed aan hun stagneer inkomen en goedkope huur situatie. Beetje uitgebuit worden in zwart werk. Beter wordt het niet dus ze blijven. Ze zien het verpauperen bij hun nastroom. Elke nieuwe lichting sinds de Arabische Lente is concurrentie op de directe lichting van daarvoor. Voorheen was een tiener aan het concurreren met een 30-jarige. Maar nu loopt de concurrentie al zo scherp dat Afghanen die 2 jaar geleden hier aangemeld zijn, die hebben al voorrang moeten geven aan 4 of 5 nieuwe karavanen. Net nog was iedereen tolk, nu is iedereen slachtoffer van Europees wanbeleid aan de Wit-Russische grens. Morgen zijn het climate refugees want koud.

Ik heb het met ze te doen, en tegelijk wil ik ze een draai om de oren geven dat ze zo meewerken in zulke corrupte verdoemenis. Maar ondertussen doen ze het elkaar aan. Als een asiel immigrant een dak heeft is dat in feite een andere in de kou aan het zetten. Dat zeggen ze weer niet op hun Instagram livestream.

GeheidEenGeit | 18-11-21 | 11:15 | 4

Uitstekend en netjes verwoord. Wat ik wil toevoegen is dat al die slachtoffers gebruik maken van sociale voorzieningen die slechts marginaal door hen mee opgebouwd zijn, waardoor er steeds meer autochtone slachtoffers bijkomen.

WelDenkend | 18-11-21 | 11:25

@Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 11:25: In de Hindoe gemeenschap wordt relatief veel op Wilders gestemd. Daarbij speelt de overweging 'concurrent' op de arbeidsmarkt geen enkele rol. Het is vanwege een ander onderwerp en dat begint met een I.

Grachus | 18-11-21 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Stuk. Kapot stuk is de Trias Politica. Corrupt, nepotisme, liegen, bedriegen, terreur, discriminatie, verdeling, polarisatie etc

Waar is de Koning ? Wanneer grijpt de Koning in? De grondwet wordt met voeten getreden, met instemming van het kartel in de tweede en eerste kamer uiteraard, en diezelfde grondwet verbiedt een rechter om ongrondwettelijke wetten te toetsen aan de grondwet.

De Koning is aan zet nu. Niet normaal maken wat niet normaal is was is toch?

Tha Analyzer | 18-11-21 | 11:05 | 5

Ik heb niet de indruk dat onze koning enig benul heeft van wat er allemaal mis is met het beleid van de demissionaire regering. Voor hem is het veel belangrijker dat Amalia lid wordt van de RvS en overvloedig zakgeld gaat ontvangen. En natuurlijk zijn huizen, boten, vliegbrevet en jachtterrein. De rest zal hem oxider à sa derrière royale.

hatsikidee | 18-11-21 | 11:17

Als de koning zich ermee zou bemoeien krijgt hij een hoop gedoe.
Denk dat hij daar geen zin in heeft omdat het dan op werken begint te lijken.

rotator | 18-11-21 | 11:30

Zal de koning zijn reet roesten
Hoe het met het plebs gaat wat een walgelijke slapjanus is dat zeg grote vriendjes met Rutte

Therrie | 18-11-21 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

En Seegers krijgt als beloning voor het lekken natuurlijk de post van Minister van Buitenlandse Zaken in dat vlooienkabinet van Rutte 2022.

Conan de Rabarber | 18-11-21 | 11:05

De Europese Unie is een veilige haven voor iedereen. Wil je liever naar een land in de regio? Dan betalen we dat ook.

Opvang in Nederland is heel gunstig. Je neemt meteen deel aan onze samenleving omdat je meteen een huis krijgt en je hele familie ook mag komen. Elke maand komt er geld uit de muur. Je hoeft echt niet naar een ander continent, want dat kan juridisch niet.

Integratie is in NL op papier verplicht maar daar wordt in de praktijk niets aan gedaan. Er zijn hier genoeg mensen met wie je in je eigen taal kan spreken, dus dat is fijn. Ook zijn er in NL genoeg gemeenschappen waar je lekker kan aansluiten bij onderdrukking op religeuze of culturele gronden. Vakantie naar het land waaruit je gevlucht ben, is natuurlijk geen probleem.

Kosmo | 18-11-21 | 10:59 | 6

@GrandMechantLoup | 18-11-21 | 11:05: het feit dat er al 40.000 wachtenden zijn, toont eens te meer aan dat de tekst waar dit topic over gaat totaal niet aansluit bij de praktijk. Als je niet duidelijk opschrijft dat er alleen, maar dan ook alleen plaats is voor vluchtelingen en dat het dan nog maar de vraag is of je ook echt wordt toegelaten, dan zet je de deur open voor migranten uit veilige landen. Dat was meer mijn punt. Het is triest dat op die wachtlijst plekken worden ingenomen van 'echte' vluchtelingen door migranten uit veilige landen die weten dat ze uiteindelijk wel dat huis en dat geld krijgen in NL.

Kosmo | 18-11-21 | 11:31

@GrandMechantLoup | 18-11-21 | 11:05:
Volgens mij heeft u het bij het verkeerde eind. Meer dan de helft van de asielzoekers krijgt een verblijfsvergunning. Door het andere deel wordt er actief procedure op procedure gestapeld (dat recht heeft u overigens niet, u mag 1 keer in beroep bij een veroordeling). Het niveau van het Nederlands dat verwacht wordt is bedroevend laag (zinnen van 3 woorden) en er wordt nauwelijks op gehandhaafd. Statushouders krijgen wel degelijk voorrang bij het toewijzen van sociale huurwoningen. Dat ze nu vaak lang moeten wachten komt omdat echt alles vol zit. Vaak geeft de gemeente een financiele vergoeding om een inboedel aan te schaffen. In het systeem zoals we dat nu kennen loont het nauwelijk om een baan met het minimumloon te accepteren, wat ze dus vaak ook niet doen (zie cijfers over werkeloosheid statushouders). Er is geen noodzaak om te werken en het wordt je enorm lastig gemaakt, Voorbeelden te over: Je krijgt je eerste salaris later dan je uitkering zodat je de huur niet kan betalen die maand, soms verlies je bepaalde toeslagen, er is het risico dat je toeelagen moet terugbetalen, etc.

tsjakka | 18-11-21 | 12:32

@Kosmo | 18-11-21 | 11:31: Dat is wel duidelijk opgeschreven en vandaar dat we hier ook zoveel 23 jarige mannelijke kappers uit Damascus hebben. Dat schijnen 'echte vluchtelingen' te zijn.

Grachus | 18-11-21 | 12:40
▼ 3 antwoorden verborgen

De VVD, een partij van leugenaars onder aanvoering van een leugenaar. Iets beters kan ik er niet van maken.

J.P.Drapeau | 18-11-21 | 10:56

Daar gaan we weer, de vluchteling is de schuld dat ie vluchteling is doctrine, het is om moedeloos van te worden.
Vergetend dat het Westen decennia lang zorgde voor de massaslachting in Irak, het de burgeroorlog in Syrië op gang trok en met wapens bleef steunen, Libië in vuur en vlam zette en Afghanistan... goed voor vele honderdduizenden doden en miljoenen vluchtelingen door walgelijke praktijken van westerse interventies in stabiele dictaturen, niet andersom.
"u neemt mijn drinken, eten, huis af dan kom ik toch bij U wonen".
Eigen schuld dikke bult maar het doet nu toch een beetje pijn, helaas.
Bemoeien we ons gewoon met onze eigen zaken, werk genoeg me dunkt.
Dat propaganda wijsvingertje van mensenrechten, wat zijn we toch een zootje hypocrieten.

faraday | 18-11-21 | 10:52 | 13

@Dr_Johnson | 18-11-21 | 12:13:
Welk huidig conflict in die zandbakken vol olie is niet door het 'christelijk' westen teweeggebracht, in stand gehouden en/of aangestoken?
De VS hebben geen bondgenoten enkel belangen en wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien zowel de NAVO, de EU als wij zijn de zoveelste nuttige idioten van de exclusieve Amerikaanse belangen.
Zwart op wit, meer smaken zijn er niet:
www.bol.com/be/nl/p/de-wikileaks-docu...
Waarom komt u tussen in 'oorzaak en gevolg' als u geen betere logica kunt aanbrengen dan uw sprookjestheorie zonder een duidelijk bewijs te leveren van het tegendeel van de duidelijke stelling: de vernietiging van Afghanistan, Irak, Libië en Syrië veroorzaakte een golf van vluchtelingen (moslims uiteraard) die in heel Europa tot politieke instabiliteit leidde .
De VS is rechter, jury en beul, geheiligd door de strijd tegen terrorisme dat ze zelf heeft gecreëerd sinds de Afghaanse oorlog in 1979:
nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Cyclon...
Waar liggen uw belangen eigenlijk, toch niet bij die grootste terrorist sinds de Vietnamoorlog?
Met een wereldbeeld beperkt tot een m² treurbuis met het kritisch begrip beperkt tot de lengte van de neus is dat wel lastig te begrijpen.

faraday | 18-11-21 | 15:17

@Fulminator | 18-11-21 | 11:18:
Zeloot Busch begon de moeder van alle huidige conflicten met de evangelische kwalificatie 'axis of evil', kruistochten van nooit weggeweest, wat een rotzooi, wat hadden die mensen ons misdaan dat het hele gebied naar het stenen tijdperk moest gebombardeerd worden door dat arrogante evangelische westen:
www.salon.com/2018/03/19/the-staggeri...

faraday | 18-11-21 | 15:31
▼ 10 antwoorden verborgen

VVD is een partij voor ondernemers en subsidienemers. Ondernemers willen goedkope arbeid en subsidie. Daarom is altijd VVD voor immigratie. Met dit verkiezingsprogramma heeft VVD het anti-migratie thema van links gestolen. En dat was makkelijk. Want links zit vast in een soort kramp van schulgevoelens jegens vreemdelingen. Linkse kiezers die VVD stemden omdat ze eigenlijk tegen migratie zijn, zijn er dus massaal ingestonken.

logicavanhetgevoel | 18-11-21 | 10:52 | 2

Nee, de VVD is de Partij voor de grote bedrijven (niet de mkb-ondernemers) en de top-5% van de rijksten in Nederland. Stemmers op de VVD denken dat we allemaal straatarm worden als we de grote bedrijven geen belastingvoordeel geven, of denken dat ze straks bj de top 5% gaan horen (hint voor die mensen: dat lukt maar 5% van de mensen...)

ParadiseLost | 18-11-21 | 11:15

@ParadiseLost | 18-11-21 | 11:15: Exact, een MKB ondernemer heeft geen enkel voordeel bij de huidige zondvloed van ongeletterden en onwilligen.

Grachus | 18-11-21 | 12:45

Wat is nou weer volksverraad. Volk is een hele vage term, want waar leg je de grens..

Pim Fortuyn had het over moderniteit. Wat we de afgelopen 400 jaar hebben ontwikkeld qua verlichting, scheiding moraal en geloof, scheiding kerk en staat, humanisme, liberalisme (je eigen leven kiezen), zelfs een snufje socialisme (levenskwaliteit voor de arbeider) en meer van dat. Dat is onze manier van leven. En waar sommige culturen nog niet mee bezig zijn.

AdvocatusDiaboli | 18-11-21 | 10:47 | 13

@Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 13:08: Dat hij niet naar het PBC wilde is niet waar. In het vonnis van de rechter staat gewoon dat hij is onderzocht:

"De psychiater A.A.R. de Kom en de psycholoog J.M. Oudejans, beiden verbonden aan het Pieter Baan Centrum te Utrecht, hebben, zoals blijkt uit het daarvan opgemaakte rapport van 20 maart 2003, de verdachte onderzocht. (...) De psychiater A.A.R. de Kom en de psycholoog J.M. Oudejans adviseren de rechtbank de verdachte met betrekking tot het telastegelegde als volledig toerekeningsvatbaar te beschouwen. (...) De rechtbank neemt deze conclusie over en volgt dit advies op."

uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...

Er was wel degelijk iets mis met Van der Graaf (komt ook uit het psychiatrisch onderzoek naar voren), maar hij wist heel goed wat hij deed en handelde uit politieke motieven. Dat heeft hij zelf ook verklaard.

countus | 18-11-21 | 13:16

@countus | 18-11-21 | 13:16:
Maar dan nog: De mythe dat Pim vermoord is "door links" in een of ander sinister complot is onuitroeibaar bij het eencellige deel van mijn beste landgenoten.

Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 13:19

@Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 13:19: Ja, ok dat er sprake zou zijn geweest van een complot geloof ik ook niet. Wel zijn er wel degelijk verschillen tussen de moord op Fortuyn en Els Borst. Dat wilde ik verduidelijken.

countus | 18-11-21 | 13:31
▼ 10 antwoorden verborgen

Ga me nou niet vertellen dat die VVD stemmers na zoveel kabinetten niet zouden weten dat ze met dat hele migratie hoofdstuk uit dat verkiezingsprogramma totaal belazerd zouden worden met een juist wel ruimhartig importbeleid aan kansarme migranten. Des te meer van die kansarme migranten, des te meer schaarste aan werk, des te meer de lonen kunnen worden gedrukt van de onderkant van de samenleving. Menig VVD-er krijgt er spontaan een orgasme van.
Enige waarom dit in dat verkiezingsprogramma staat is om stemmen te kunnen weghalen bij Geert Wilders met valse voorwendselen dunkt me.

Jan, Leiden | 18-11-21 | 10:45 | 3

Weer iemand die geen idee heeft hoe het in de echte grote mensen wereld er aan toe gaat. Het gros van die "vluchtelingen" heeft niet de juiste capaciteiten om hier die baantjes te vervullen. Het overgrote deel zal die ook nooit krijgen. Zeker gezien het feit dat velen ook nog eens een laakbare mentaliteit hebben. Mijn advies. Begin een bedrijf en neem lekker allemaal Afrikaantjes in dienst. Volgens jouw redenering zijn die spotgoedkoop en hou je er bakken geld aan over. Ik denk dat je compleet failliet gaat en slechts een zenuwinzinking er aan over houdt.

Grachus | 18-11-21 | 12:05

@Grachus | 18-11-21 | 12:05:
Welnee, kosten opleiding overheid en lening bij personen zelf en daarna zijn er wel degelijk die aan de slag kunnen. U gaat me niet vertellen dat er 0,0 potentie bij zit?

Jan, Leiden | 18-11-21 | 18:02

Laten we mensen die verantwoordelijk zijn voor de opvang van vluchtelingen inderdaad voor tribunalen slepen. Misdaden tegen de menselijkheid! En dan ook de mensen die voor vaccinatie zijn. Moeten we niet willen. Ik wil graag een keiharde samenleving waar de coronalijjken op straat liggen.

BobDobalina | 18-11-21 | 10:42 | 5

@Dr_Johnson | 18-11-21 | 10:53:
Die naieve Gutmenschen zijn ook degenen die de mensensmokkelaars direct sponsoren via al die "humane" organisaties.

ChatBot | 18-11-21 | 11:09

Liever de straat vol met lijken, dan 2G.

De Blauwe Baviaan | 18-11-21 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit dan:

"Linkse partijen zoals GL, SP en Volt vinden dat migranten die via Wit-Rusland binnenkomen en recht op asiel hebben moeten worden opgevangen. VVD en CDA willen de acties van Loekasjenko echter niet belonen. „Als wij buigen voor dit soort chantage, zullen andere landen dit ook gaan doen”, aldus VVD’er Brekelmans."

Same old song, Im Westen Nichts Neues, and all that jazz.

Dr_Johnson | 18-11-21 | 10:41

Voorgaande jaren zei ik "Dat wil de VVD echt, maar er is geen meerderheid voor dus ze kunnen het niet".
Maar nu zijn er wel wisselende meerderheden te vinden voor dergelijke wensen. Maar ze willen het niet echt.

frickY | 18-11-21 | 10:39

Kiezersbedrog. Stoere praat uitslaan voor meer stemmen. En vervolgens verder gaan met je eigen gedraai. Vanwege geen idee wat anders te doen.

Kladderadatsch | 18-11-21 | 10:39 | 3

Dat kunnen de kiezers van de VVD zelf wel inschatten. Daar heeft men geen rancuneus blog voor nodig.

van Oeffelen | 18-11-21 | 10:41

@van Oeffelen | 18-11-21 | 10:41: Ik wil u best geloven. Echter de realiteit van de afgelopen twee decennia zegt mij dat de VVD kiezer eerder gelijkenissen vertoont met een lid van een criminele organisatie dan dat men iets kan inschatten in het belang van dit land.

F. Jacobse | 18-11-21 | 10:56

@F. Jacobse | 18-11-21 | 10:56: de laagste werkloosheid in decennia. Nu u weer.

van Oeffelen | 18-11-21 | 12:06
-weggejorist-
Jootjejo | 18-11-21 | 10:38

Met dit beIeid kan men nooooooit meer zeggen dat het ze is overkomen

Piet Karbiet | 18-11-21 | 10:36

Je hebt BN-ers en BL-ers, Rutte voldoet aan beide.
(BL-er=bekende leugenaar)

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 18-11-21 | 10:36 | 2

Nou nou nou

Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 10:57

Je moet Rutte niet verwijten dat ie ongeloofwaardig is. Dat is de aard van t beestje.
Je moet jezelf verwijten dat je er weer ingetrapt bent.

Schadenfreude | 18-11-21 | 10:35

Dus je besluit -na heel lang wikken en wegen en moddersmijterij- dat je met exact dezelfde club verder wil regeren.

Vervolgens ga je -met exact diezelfde club- maandenlang moeilijk lopen doen, om elkaar heen draaien, geheimzinnige wazige spelletjes met de MSM spelen, prachtig al dat cloak and dagger. De verwachtingen zijn hóóg gespannen bij het gepeupel, wat zou er uit de hoge hoed komen want met zoveel overleggen staat er wat op stapel!

En dan is de uitkomst: exact hetzelfde als wat exact dezelfde partijen al 4 jaar doen.

Dus dat maandenlange traineren en demissionair regeren was allemaal BS.

Dutchbeaurouge | 18-11-21 | 10:32

Ik kan ook een partij beginnen. De Toekomstpartij, ons motto is geen gezeik, iedereen rijk. In mijn programma beloof ik alle allochtonen terug te sturen die geen werk hebben. Ik beloof dat alle autochtonen een basisinkomen krijgen van 16,000 euro per jaar. Ondanks wat interne strubbelingen win ik toch een groot aantal zetels want veel (vooral oudere mensen) hebben wel oren naar gratis geld en zijn bang voor allochtonen. Ik win maar liefst 36 zetels. Maar dat is niet genoeg om te regeren. En ondanks mijn populistische gezever moet ik dus aan tafel gaan zitten met mensen die wel verstand hebben van politiek en moet ik dingen gaan inleveren.

Denk je dat Rutte, Kaag, Segers enzovoort niet gehakt maken van mijn plannetjes?

GrandMechantLoup | 18-11-21 | 10:29 | 4

Kaag zeker want die verkoopt, uhh sorry -geeft- Nederland liever aan niet-Nederlanders dan dat ze een sterker en trotser Nederland wil dat ook nog bestaansrecht heeft voor toekomstige generaties...

Btw - ik zou "alle allochtonen terug te sturen die geen werk hebben" veranderen in "alle allochtonen terug te sturen die niet minimaal modaal verdienen". Levert vast meer stemmen op en geeft je wat meer ruimte voor het doen van concessies ;)

oh no | 18-11-21 | 10:51

Maar die partij is er al: de PVV!

Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte ligt in bed met D66.. Die gaan nooit akkoord met dit fake-verhaal van de VVD. Veel beloven, weinig geven..... Doet een VVD stemmer in vreugde leven.

Ommezwaai | 18-11-21 | 10:28 | 2

Ze proberen stemmen van wilders af te snoepen.
Denk ik.

Cadaver | 18-11-21 | 10:31

@Cadaver | 18-11-21 | 10:31:
Iemand die Nederland (nog) lief heeft, stemt nooit, maar dan ook nooit meer op de VVD met zijn Liegende, Lachende Leugenaar.

Ommezwaai | 18-11-21 | 10:34

Stel nou eens dat we geen EU hadden. Dan liepen al die jongens zomaar linea recta door naar Nederland. Is dat dan het leukste?

Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 10:25 | 9

Dan hadden we een grens met een hek met prikkeldraad en hoogspanning erop met boobytraps in het niemandsland op aan de zeekant een piratenschip met hellfire

Toedels | 18-11-21 | 13:05

@Transgender-Airlines | 18-11-21 | 13:08:
Briljante antwoorden. Variaties op: Grenzen dicht! Een praktisch onmogelijke opgave, Razorwire bij Nieuweschans en Emmerich. Tuurlijk.

Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 13:37
▼ 6 antwoorden verborgen

We dempen het Markermeer gewoon, wir schaffen das!
Kom der maar in Mohammed, Fatimah, Sjimmie en Binta (in trainingspak)

Jan Lange3373 | 18-11-21 | 10:25

Verkiezingsprogramma's lezen? 10 vraagjes op stemwijzer vullen ze in op de tablet of telefoon en hop naar het stemlokaal!

MondKapper | 18-11-21 | 10:23

Nederland is een vrij land waar iedereen mag zeggen wat ie wil, als het maar niet ingaat tegen de regels/dogmaas van de linkse kerk, maar dat is logisch, natuurlijk.

streknek | 18-11-21 | 10:23

Rutte is radicaal links, meer Groenlinks dan vvd

Goed-hardt | 18-11-21 | 10:22

Weet dhr. Stift (m/v?) Hoe het werkt? Een partijprogramma is geen regeerakkoord (tenzij je 75 zetels haalt ofzo). Daarbij, we kiezen gelukkig geen regering, slechts de controlerende macht, de 2e kamer. Feitelijk slaat uw artikel dus nergens op.

Ed07 | 18-11-21 | 10:21 | 6

Nee, maar als je een groen hek verwacht en het word ineens een rode dan is het verschil te groot.

wilmeister00 | 18-11-21 | 10:24

Ik Denk dat de heer Stift heel goed weet hoe het werkt, maar dat u de ondertoon van zijn verhaal niet goed begrijpt. Hoe het ook zij; kiezers stemmen op een partij, vanwege een programma en willen dat ook terugzien in de onderhandelingen met mogelijke coalitiepartners dan wel in de standpunten als oppositiepartij. Maar om nog even een stapje verder te gaan: we stemmen in dit land nog altijd op mensen. Personen die op een verkiezingslijst staan, die zich met een aantal gelijkgestemden hebben verenigd tot wat wij noemen een politieke partij. Maar zonder een kruisje bij een naam, is het verkiezingsformulier ongeldig.

Dubbelepunthoofd | 18-11-21 | 10:35

@Dubbelepunthoofd | 18-11-21 | 10:35: volgens de kieswet stem je op een persoon idd en al die personen samen stellen een stellen personen aan die een regering vormen over partijen wordt officieel nergens gesproken

Toedels | 18-11-21 | 13:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Liegen is de standaard geworden binnen een aantal politieke partijen. Het enige principe dat ze nog hebben is, dat ze geen principes hebben.
What else is new? Je hierover verbazen is hetzelfde als 50 jaar lang in coma te hebben gelegen en in de huidige tijd wakker zijn geworden bij volle verstand.

L.E. Raar | 18-11-21 | 10:21

VVD staat ondertussen voor: Volksverlakkerij Voor Dummies.

twijfelbewaren | 18-11-21 | 10:20

Rutte stemt in met iets anders dan-ie heeft gezegd. Joh.

Cor Netto | 18-11-21 | 10:17 | 1

Soms denk je dat die neus niet verder kan groeien.

donkieshot | 18-11-21 | 10:25

VVD onder Rutte verworden tot partij zonder principes. Tijdens de verkiezingen alles aan elkaar liegen om persoonlijk maar op het pluche te kunnen blijven.

Rest In Privacy | 18-11-21 | 10:17 | 2

Dat is eigenlijk altijd het probleem geweest bij VVD en D66. VVD iets teveel leve de lol en après nous le déluge en D66 vlees noch vis.

van Oeffelen | 18-11-21 | 10:22

@van Oeffelen | 18-11-21 | 10:22: nee, het CdA, dat is je ware. Toch? Camiel? Hugeau, clwontje straks weer op de foto. Goed joh.

dathoujetoch | 18-11-21 | 10:24

Wat zijn toch die tribunalen waar verwarde mensen al maanden mee schermen? Ik zocht het uit. Die lijken opgezet te worden door de zogenaamde "Police for Freedom". Feitelijk niets meer dan een knokploeg met, niet hardop lachen, een recherchedienst. Uiteraard gelieerd aan de FvD.

Nu wil ik de serieuze vraag stellen: Moeten we de FvD serieus nemen, en zo ja kunnen we het dan eens zijn dat ze quasi-politiek voeren met een eigen Sturmabteilung en anti-democratische/anti-liberale motieven? Of zijn het gewoon een zooitje over het paard getilde krankzinnigen die we moeten negeren?

GrandMechantLoup | 18-11-21 | 10:17 | 9

@AdvocatusDiaboli | 18-11-21 | 10:36:
Ik verbaas me meer over het feit dat wanneer het gaat over 'anti-democratisch/anti-liberalaal' er enerzijds veel bombarie is rondom een clubje met 5 zetels (nog 3 over in de peilingen).

Anderzijds zit er al 280+ dagen een demissionair kabinet wat omstreden na omstreden besluit neemt, moties aan de laars lapt, geen enkele haast lijkt te willen maken met de formatie. Op meerdere dossiers aantoonbaar liegt, informatie achter houdt en (WOB)onderzoek frustreert. Wat weer het democratisch proces in de kamer ernstig belemmert, waardoor er geen krachtige oppositie mogelijk is. Diverse partijen houden bij het stemmen tevens rekening met lopende formatiegesprekken.

In dat landschap dan wijzen naar FvD vind ik een blinde vlek.

BRAAP | 18-11-21 | 10:46

@BRAAP | 18-11-21 | 10:46:
Dus als de ene een fout maakt mag de ander dat ook? Wat een vreemde logica.

AdvocatusDiaboli | 18-11-21 | 10:50

@AdvocatusDiaboli | 18-11-21 | 10:50:
Ben ik niet met je eens. Als de fout van de ene leidt tot wat ophef, maar de fout van de andere heeft invloed op de staat van een complete samenleving dan weet ik het wel.

Selectieve verontwaardiging noemen ze dat volgens mij.

BRAAP | 18-11-21 | 10:58
▼ 6 antwoorden verborgen

De hypotheekrenteaftrek moeten ze vanaf blijven wat een boeven

stipjes | 18-11-21 | 10:16 | 12

@jaja | 18-11-21 | 10:30: Ík weet eigenlijk niet of er hypotheekverstrekkers zijn die zitten te wachten op een woonboot als onderpand.

D-Fens_1963 | 18-11-21 | 10:36

@stipjes | 18-11-21 | 10:26: Bij een hypotheekrente van rond de 1%? Nou, dat levert je geld op, hoor. Als dat de reden is dat je geen huis kunt kopen, kun je geen huis kopen. Als er nu één moment is dat je het in een klap zou *kunnen* afschaffen is het nu.

Mbovenka | 18-11-21 | 10:37
▼ 9 antwoorden verborgen

Jij een tribunaal, en jij een tribunaal, en jij. Allemaal een tribunaal!

Duwbak_Linda | 18-11-21 | 10:14 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen die een verkiezingsprogramma geloven zijn wel heel naïef. Een politicus die zijn woord houdt? Sinterklaas en de Paashaas bestaan ook.

EmilioEsteves | 18-11-21 | 10:13 | 1

Sinterklaas wel, de Paashaas daar ben ik niet zo zeker van.

oh no | 18-11-21 | 10:54

Ik heb zojuist het boek van C. Hoetink en P. Bootsma over de geschiedenis van onparlementair taalgebruik in de Tweede kamer uitgelezen: 'Over lijken. Ontoelaatbaar taalgebruik in de Tweede Kamer'. Interessant naslagwerkje. Erg actueel allemaal. Is gratis te downloaden op het internet.

Colin.Fart | 18-11-21 | 10:11

Dank Pritt, voor het onder de neus wrijven! Ze/we worden bedonderd. Deze intochten moeten stoppen.

Normpje | 18-11-21 | 10:11

Ik herinner me dat Rutte letterlijk in de eerste week dat hij begon te regeren een verkiezingsbelofte brak. En daar gewoon mee is door gegaan.

Zzzzooooffff | 18-11-21 | 10:11

Er is een reden waarom traditioneel links zoveel moeite heeft met zetelbehoud. Die reden is de linkse koers van de VVD, zoals al eerder door K. Dijkhoff beaamd. Op links zit het potentieel voor lijfsbehoud en expansie vd macht voor de VVD.

_pacman_ | 18-11-21 | 10:11

Ankie Broekers Knol schaft das

thanseeuwen | 18-11-21 | 10:11 | 4

Dan had ze achter het raam moeten zitten.

Raspatat | 18-11-21 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

Segers liet het stuk bewust liggen. Spelletjes. Opklaptafels in de eerste klas? Nee hoor.

dathoujetoch | 18-11-21 | 10:07 | 6

Onzin. Als je wilt lekken laat je niets iets in de trein liggen. De kans is groot dat het dan gewoon ergens in de afvalbak verdwijnt. Als je wilt lekken laat je het rondslingeren waar veel parlementaire journalisten zijn. Of je geeft het gewoon aan Frits Wester.

Baron_von_Rijswijck | 18-11-21 | 10:18

Opnieuw een niet bijster intelligente bijdrage.

van Oeffelen | 18-11-21 | 10:24

@van Oeffelen | 18-11-21 | 10:24: Kuifje is terug.

donkieshot | 18-11-21 | 10:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Een nieuwe migratiecrisis? Nieuw? Ellende gaat al vanaf Rutte 1 nonstop door......

Lorejas | 18-11-21 | 10:07

Immigratie is een peiler van het WEF. Niets meer, niets minder. Het staat immers gewoon op hun site.

youtu.be/4zUjsEaKbkM (vanaf seconde 50)

Maar omdat FVD het zegt is het natuurlijk stom, complot en ben ik de domme hier.

Wees wakker en denk aan je nageslacht.

Remi A. | 18-11-21 | 10:06 | 1

Immigratie is niet beacht door FvD, in de toekomst zijn er water-, voedsel- en klimaatcrises. Dat ook jij, je meisje en je kindjes dan vertrekken is onvermijdelijk.

Einde van de Domheid | 18-11-21 | 10:25

Je hebt van die vrouwen. Die worden geslagen door hun man. En die gaan dan naar zo'n blijf-van-mijn-lijf huis.

En dan belooft die man 'ik zal het nooit meer doen, echt ik hou van je'. En dan gaan ze dus terug naar die man.

Nou, met zulke vrouwen heb ik dus geen medelijden. En aan een tweede opvang in zo'n blijf-van-mijn-lijf huis wil ik dus niet meebetalen.

Dit illustreert zo'n beetje mijn visie op de Nederlandse kiezer.

Knufter | 18-11-21 | 10:06 | 2

De meeste Nederlandse kiezers worden niet geslagen door Rutte. Dat is het punt juist. Die varen heel wel bij zijn politiek. Grosso modo im grossem ganzen werkt het allemaal prima voor de meeste Nederlanders en ja inderdaad, sommigen zijn onterecht slachtoffer van mismanagement en wanbeleid op sommige punten. Daar moet je dan wat aan doen, maar ik denk dat de gemiddelde kiezer heel goed weet dat al die veelbelovers op de rechterflank er geen hout van gaan bakken zodra ze aan de echte macht komen. Terecht.

De PVV of JA21 of al die rechtse brullertjes maken niets klaar als het gaat om echt besturen. Want dat betekent verantwoordelijheid nemen, realistische plannen, compromissen. En dat laatste is taboe. Dat kunnen ze niet. Incapabel, holle retoriek.

Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 11:19

"Maar hij is zo lief voor de kinderen".

Grachus | 18-11-21 | 12:10

Hex66 en MeloenUnie denken daar waarschijnlijk anders over. CDA maakt het al helemaal geen flikker uit, als ze maar mogen meeregeren.

Duwbak_Linda | 18-11-21 | 10:05

Schijnt dat immigranten vaak jonge mannen zijn in trainingspak.

RickTheDick | 18-11-21 | 10:05 | 2

Nederland is duidelijk het sportiefste land van de EU.

jemagookniksmeer | 18-11-21 | 10:15

Totdat ze een vrouw met 7 kinderen laten overvliegen. Dan heb je 8 trainingspakken en vuilniszakken.

heldheino | 18-11-21 | 10:16

Wat een verhaal om vast te stellen dat Mark alles bij elkaar liegt om aan de macht te blijven. Ditzelfde doet hij Europees ook al jaren: hier roepen dat er niet méér soevereiniteit naar de EU moet en bij de EU roepen dat er een grotere sterkere EU moet komen.

Zoelense Hobbyboer | 18-11-21 | 10:04

Ik snap echt niet dat er niet naar de Nederlanders gekeken wordt en dat wij gewoon verplicht zijn om met andere culturen samen te leven. Het spijt mij, ik wil graag in de Nederlandse cultuur wonen met Nederlanders dus (kleur doet er niet toe).

Patje | 18-11-21 | 10:03 | 3

Joh beetje diversiteit is supergeil!

RickTheDick | 18-11-21 | 10:06

@RickTheDick | 18-11-21 | 10:06: diversiteit wordt tegenwoordig gedefinieerd als je eigen cultuur ondergeschikt stellen aan de uitheemse.

jemagookniksmeer | 18-11-21 | 10:16

Dat politieke partijen liegen en ene l*lverhaal na het andere ophangen, is zeker niet nieuw maar loopt de laatste tijd echt de spuigaten uit. Wat ik veel erger vindt is dat er werkelijk geen zinnig/weldenkend mens zich nog gaat lenen voor het beroep van politicus. Het merendeel van de politici hebben het beroep verkwanselt en verkracht. Een enkeling daargelaten.

streknek | 18-11-21 | 10:03 | 1

BInnen een politieke partij kun je alleen maar carrière maken als je nog radicaler bent dan andere partijgenoten. Zeker op links. De PvdA is altijd al een enge partij geweest, maar bij besturen konden ze nog wel eens capabele bestuurders naar voren schuiven. Die tijd is voorbij. Nu zitten er alleen nog maar partij-tijgers op zulke posities. Mensen die jaar en dag hebben lopen te schreeuwen hoe har ze wel niet deugen. Zie bijvoorbeeld Dijksma en Halsema. De laatste is in bestuurstechnisch opzicht een wandelende ramp, maar zit dar enkel en alleen , omdat ze twintig jaar heeft geroepen dat zij een moreel superieur wezen is en anderen racisten, mysogynisten, fascisten, klimaatontkenners etc.

Grachus | 18-11-21 | 12:16

De NL politiek is totaal losgezongen van iedere realiteit waar “”gewone”” mensen dagelijks mee te maken hebben. Dit land is ook niet fatsoenlijk te besturen met 16 politieke partijen. Ik verwacht van de politiek slagvaardigheid en duidelijkheid in plaats daarvan krijg je door de politiek zelf gecreëerde problemen waar de burger de rekening voor mag betalen.

Valka | 18-11-21 | 10:03 | 1

Ja maar de politieke partijen zijn toch de creatie van de burgers zelf. En die stemmen er ook op.

Rest In Privacy | 18-11-21 | 10:14

Er is nu wel sprake van een geboortegolf agv de lockdowns afgelopen coronaperiode, alleen ik vraag me dan wel af hoeveel Mohammeds daar tussen zitten

hotbrasil | 18-11-21 | 10:02

In die eerste alinea gaat het al mis. Eerst zeggen dat er genoeg landen zijn voor regionale opvang en dan zeggen dat je ze wel wil betalen als ze arm zijn.
Dat is meteen de kern van dit hele probleem. 'Wij' denken dat als je een arm land maar genoeg geld geeft, dat ze dan op grote schaal vluchtelingen en andere migranten gaan opvangen en dat die landen dat dan behoorlijk organiseren. Honderdduizenden aftandse tenten in de woestijn met vieze waterpompen en modderige jerrycans. Dan komt Johnny de Mol invliegen en maakt een schrijnende documentaire waar hij dan de televisierring voor wint. Yep. Problem solved!

Kosmo | 18-11-21 | 10:02 | 5

Hoe het werkt met dat ‘betalen’ kun je zien aan de Palestijnse gebieden. Miljarden en nog eens miljarden aan ontwikkelingsgeld zijn daarin gestoken. En geholpen dat het heeft! De leiders zijn allemaal miljardair. De bevolking verdient een schamel loon als gastarbeider in Israël.

MAD1950 | 18-11-21 | 10:31
▼ 2 antwoorden verborgen

komst meer kwetsbare vluchtelingen via verenigde naties regeling. Dat is een paraplubegrip om heel afrika, midden oosten en de Zorregieta's hier heen te halen

HetOorAakel | 18-11-21 | 09:59

Verbieden van mondbedekende bekleding vind ik een goeie.
Dan kun je zien of de tandjes nog goed zijn.

jaja | 18-11-21 | 09:59

Waarom bestaat er niet een fatsoenlijke variant van de VVD. FVD kan ik echt niet op stemmen en ja21 ook niet. Blijft over: niets.

littlelebowsky | 18-11-21 | 09:58 | 5

Waarom kun je niet stemmen op FvD? of op PVV. Komt dan je 'morele kompas' in de knoei?

fapkoning40 | 18-11-21 | 10:09

@fapkoning40 | 18-11-21 | 10:09: Ik stem weliswaar op partijprogramma's, niet op poppetjes, maar daar zijn grenzen aan. Ik was een van de eerste leden van FvD (lidnummer 2501), maar Baudet is een totaalmalloot geworden (die, toegegeven, nog steeds een enkele keer iets zinnigs zegt. Iets met blinde kippen en korreltjes). JA21 voor mij. PVV is me sociaaleconomisch te links.

Mbovenka | 18-11-21 | 10:27

Waarom kan je niet op JA21 stemmen? Die zijn toch behoorlijk realistisch wat betreft hun programma en niet totaal verknipt of zo.

oh no | 18-11-21 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar alle Kamerleden stemmen mee met die asiel-invoer, behalve PVV, FVD.

gato | 18-11-21 | 09:57 | 2

Ja21

whitechocolateface | 18-11-21 | 10:11

De VVD, D'66, CU en CDA stemmers zullen geen last hebben van de asiel instroom, nog van de overige maatregelen. De mensen die last hebben van het aanstaande regeerakkoord zijn de gewone mensen die zich afgekeerd hebben van de politiek die hun noden niet her- of erkend of maatregelen neemt om daaraan tegemoet te komen. De rekening gaat naar de niet gehoorden.

Zemko | 18-11-21 | 09:56 | 1

Iedereen heeft er een last aan want asielmigratie kost een enorme kluif. Het is alleen dat specifieke groepen er misschien meer last van hebben.

heldheino | 18-11-21 | 10:05

"democratie"

Is dit nog nieuws? | 18-11-21 | 09:56

Beloftes, idealen en daden. In Nederland coalitieland moet je compromissen sluiten. En als je dan wat immigranten moet toelaten, want CDA Christenunie D66 dan is het natuurlijk slim om dan de krenten uit de pap te halen en die immigranten te nemen die wat toevoegen. Er zijn in het verleden al behoorlijk wat groepen geweest die ons geholpen hebben. De mensen die nu naar ons toe willen komen zijn niet de analfabeten uit Noord Afrika maar vaak goed opgeleide en sociale migranten. Maar zeker niet allemaal. Voor ons en de mensen zelf is het dus zaak om diegene binnen te laten die onze economie helpen. Want het is toch duidelijk dat we met de vergrijzing het niet alleen met de eigen mensen kunnen. Dus wat mij betreft 100x strenger naar de veilige landers die hier niets te zoeken hebben en humaan naar vluchtelingen in redelijke aantallen die hier wat kunnen bijdragen en integreren.

dartfrogger | 18-11-21 | 09:56 | 5

Mensen binnen halen om de vergrijzing tegen te gaan, vind ik het meest debiele argument ooit. Vergrijzing is slechts een tijdelijk, vooral financieel, probleem. Kwestie van prioriteiten stellen hoe we onze euro's uitgeven.

Timide_Aso | 18-11-21 | 10:09

@appeltjesgroeneweide | 18-11-21 | 09:59:
De bijstand opschonen. Wie geen zin heeft om te werken, kan dat nu straffeloos doen met al die gelegitimeerde vage aandoeningen.

gestoptmetroken | 18-11-21 | 10:26

@gestoptmetroken | 18-11-21 | 10:26:
Van 1000 euro word je niet blij met een gasrekening van 240 euro.
En dan de rest van de rekeningen nog.
Dat moet je niet willen.

jaja | 18-11-21 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Oproep tot een tribunaal lijkt mij politiek geen bedreiging.

zokanhetookja | 18-11-21 | 09:55 | 1

Pepijn ging gister over de schreef maar hij heeft sorry gezegd. En Thierry lult poep over vaccins maar die manier waarop hij gister behandeld was was echt schandalig

mykdelta | 18-11-21 | 10:01

De woorden op zich hoeven niet eens per negatief te zijn:
- Afspraken over het aantal arbeidsmigranten: Lijkt me prima, het liefst spreken we nul af maar iets meer mag ook wel.
- Meer kwetsbare vluchtelingen: Is oke, dit is echt een kleine minderheid van de mensen die hierheen komen dus dat mag best.
- Korte asielprocedure: Lijkte me prima, kunnen de meesten na een week weer terug naar waar ze vandaan komen.
- Kansrijke asielzoekers snel Nederlands leren: Lijkt me prima. Die blijven uiteindelijk toch allemaal, dus dan kan je maar beter snel beginnen.
Wat deze woorden voor deze partijen eigenlijk betekenen, dat is waarschijnlijk het echte probleem.

C1O2 | 18-11-21 | 09:54 | 3

Al deze punten zijn al jaren de norm en niks wat ze er nu aan doen helpt.

heldheino | 18-11-21 | 10:07

Ik kan werkelijk waar geen enkele legitieme reden bedenken waarom we meer dan 0 zouden moeten agspreken.

jemagookniksmeer | 18-11-21 | 10:19

Wat deze woorden betekenen is al jaren klare taal. Aan de woorden vasthouden, doen wat je zegt, dat is al jaren onmogelijk.

KlaagGraag | 18-11-21 | 12:28

En dan hebben we het nog niet eens over het verraad van de VVD aan haar kiezers, die verwachtten met de VVD een centrumrechtse regering te krijgen, terwijl Rutte 4 een zeer duidelijke (centrum)linkse signatuur krijgt. In plaats van CU en CDA hadden net zo goed GL en PvdA mee kunnen doen.
Overigens hebben velen bij GeenStijl, PVV, FVD en JA21 voor de verkiezingen van 2021 gewaarschuwd dat een stem op Rutte een stem voor links (incl. woke, EU, stiktofwaanzin en klimaathysterie) zou zijn. Maar de VVD achterban heeft niet geluisterd naar die waarschuwing en heeft ijzeren heining toch weer op Marx Rutte gestemd. Will they ever learn?

hatsikidee | 18-11-21 | 09:52 | 2

ijzeren heining = ijzerenheinig

hatsikidee | 18-11-21 | 09:54

U houdt, net als de schrijver van dit stukje, geen rekening met de mogelijkheid dat de VVD stemmer niet op basis van beloften en verkiezingsprogramma op de VVD heeft gestemd, maar op basis van verwachtingen. Die in het geval van de VVD vrij eenvoudig zijn in te vullen na 80 jaar Rutte.
Dus ik ga ervan uit dat de meeste VVD stemmers dit beleid goedkeuren en ook op de VVD zullen blijven stemmen. Dat blijkt ook wel uit de reacties van de typische VVD adepten hier in de panelen.

jemagookniksmeer | 18-11-21 | 10:11

Tijd voor nieuwe verkiezingen

Abu Bachouca | 18-11-21 | 09:52

Maak je nu maar geen illusies.
Er verandert niets.
De trein dendert door op het spoor naar de Hel.
Allemaal naar de kloten. Zoals in elke beschaving, uiteindelijk.

chicago river | 18-11-21 | 09:52 | 1

De Siberië Express naar barre tijden is na drie kabinetten Rutte inderdaad op volle stoom. Ik zit al in de restauratiecoupé, Chicago, met een fles jenever en een roze lintje op mijn warme bontjas. Overduidelijke imitatie uiteraard, anders zitten we alsnog met een regiment kwezeltjes opgescheept.

MickeyGouda | 18-11-21 | 10:02

wij hebben hier in NZ gelukkig maar1000 van die asieleisers per jaar. Kiwis moeten niets van akbars hebben.

Fapfap | 18-11-21 | 09:51 | 4

en vooral blijven reageren op Nederlandse sites. Fijne integratie daar. Oh wacht, dat is iets anders natuurlijk. Toch?

dathoujetoch | 18-11-21 | 10:05

Tis gewoon te ver weg en daardoor te duur voor de vakanties.

whitechocolateface | 18-11-21 | 10:14

Je mist het hier he?

Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Tja.

Rutte en inlegvelletjes.

Rest In Privacy | 18-11-21 | 09:49 | 1

En geitepaadjes.

Fapfap | 18-11-21 | 09:51

Wie na zoveel kabinetten Rutte, Rutte of het VVD verkiezingsprogramma nog serieus neemt, verdient ook niet beter.

jemagookniksmeer | 18-11-21 | 09:49

Nu begrijp ik de uitspraak over "tribunaal" in de tweede kamer van Hellings ook veel beter ...

Het Licht | 18-11-21 | 09:55

Het meest verontrustende is dat deze issues alleen op dit platvorm wordt aangekaart en dat de
MSM dit doodzwijgen.. Er is maar een heel klein percentage van de 2 miljoen + vvd stemmers die op GS kijkt....

renootje | 18-11-21 | 09:47

Ik snap het artikel niet zo goed, ben ik bang.

De bovenste opgesomde punten komen uit het VVD verkiezingsprogramma, en daarvan is dus niets maar dan ook werkelijk niets terug te vinden in de punten mbt migratie en asiel uit die 'proeve voor een regeerakkoord' dat Segers in de trein heeft laten slingeren.

Maar waar komen nou precies al die punten onder 'Crisismaatregelen' vandaan? Dat lijkt mij veeleer uit het programma van de PVV te komen (misschien weet iemand dit? Ik heb geen zin om het allemaal te gaan googelen). Of is het allemaal verzonnen door Pritt Stift?

Ik vind het overigens een prachtige lijst, hoor, daar niet van.

Dr_Johnson | 18-11-21 | 09:47 | 3

Op basis van het lettertype schat ik in dat dat ook het VVD programma komt.

C1O2 | 18-11-21 | 09:49

Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Maar mocht het inderdaad waar zijn, dan is het toch onvoorstelbaar dat de VVD werkelijk alles weggeeft alleen maar om D66 en CU te 'pleasen'? Wie is er nou de grootste partij van Nederland? En straks de grootste coalitiepartij?

Dr_Johnson | 18-11-21 | 10:09

Ik wil hier geen mensen met andere rare eisen, normen en waarden. Ja maar... NIKS JA MAAR. Gewoon niet. Laten we het leuk houden hier. Punt.

Leptob | 18-11-21 | 09:46 | 1

Helaas Leptop, het is inmiddels 50 jaar te laat. De trein dendert gewoon door. "De elite en globalisten zullen optimaal profiteren (lees graaien). De gewone burger heeft het nakijken.

Heelsum | 18-11-21 | 10:48

Wat is precies de Verenigde Naties regeling?

van Oeffelen | 18-11-21 | 09:44 | 4

Er schijnt tegenwoordig iets van Goegel of zoiets te zijn. Probeer maar.

dathoujetoch | 18-11-21 | 09:46

VN is irrelevant.

Dandruff | 18-11-21 | 09:46

het vedrag van marakech

Captain_Dipshit | 18-11-21 | 09:52
▼ 1 antwoord verborgen

Daarom moeten de boeren weg en worden gelukszoekers massaal geparkeerd rondom dorpen in het oosten van land. De meeste kiezers hebben er dan weinig last van waarna ze vergeten wat het echte beleid is geweest en stemmen vrolijk weer op die nep liberalen.

Deflatiemonster | 18-11-21 | 09:44

Het interesseert Rutte domweg niet. Als de politieke wind naar links waait, dan waait hij mee. Alles om het doel te bereiken: nl. de langstzittende premier worden. Instroom van migranten zorgt voor groei en dus een soort van groei van BNP, al stijgt dit BNP niet omgerekend naar groei per inwoner. Wel houdt het de lonen laag aan de onderkant van de maatschappij, dat is goed voor ondernemersvrinden van Rutte.

Cynisme ten top, maar ik kan geen goede reden verzinnen waarom de EU/NL iedereen maar moet opvangen. Laatst nog had die Leo Lucassen het over een EU met 450 mio inwoners die 'krimpende is'. Alsof 450 miljoen niet genoeg is!

StiekemeBunzing | 18-11-21 | 09:43

Deze partij zou inderdaad voor een tribunaal moeten komen.
Als er 1 club de boel belazert, is het de vvd wel.
Maarrrrrrr p rutte heeft trouwe lemmingen, als hij in de sloot loopt, volgen de trouwelingen.
Het is gewoon schandalig hoe er met onze democratie wordt om gesprongen.
De onbestuurbaarheid is te wijten aan de knuppels van de huidige partijen.
Omzetten die bestuursliga.
Als het niet anders kan , nieuwe verkiezingen.
De wisseling van de wacht komt dan aan het licht, ( hoop ik ).

Zitvlak | 18-11-21 | 09:42

Grappig genoeg zouden we dit op EU-vlak totaal kunnen omzeilen. Daar begint het realisme meer in te dalen omdat op EU-niveau wél begrepen wordt dat de buitengrenzen van Nederland niet bij Duitsland eindigen maar bij Polen.

EU-cohesie staat flink onder druk door chantage met migranten en ook gewoon door hoge migratiecijfers en 19% terugkeercijfer voor afgewezen asielzoekers (bron: EU-Rekenkamer).

Polen bouwt een muur. Dit wordt gesteund door 14 lidstaten, het Europees Parlement en zelfs het VK.

Nederland steggelt over 500 extra vluchtelingen per jaar (met een wekelijks instroom van asielzoekers van 1200+). Met een beetje geluk gaan de Europese partijen EINDELIJK EU-cohesie boven bodemloze migratieput en niet-universele mensenrechten verkiezen.

Helaas is Nederland zo'n navelstaarder dat zo lang er niet giga-instroom is voor Nederland via de Poolse grens men er niet echt op let.

De Eierbal | 18-11-21 | 09:42

Kiezersbedrog, je komt er ver mee in dit land.

DeCynischeAmbtenaar | 18-11-21 | 09:41

Opvang kan ook via de Postcodeloterij betaald worden.
En natuurlijk nooit naturaliseren.

HogeNood | 18-11-21 | 09:41

In de bijna 30 jaar dat ik nu mag stemmen heb ik nog NOOIT meegemaakt dat willekeurig welk verkiezings programma recht deed aan het later gevoerde beleid.
Dit is dus niks nieuws, standaard propaganda waar velen elke keer weer intrappen, inclusief hele volksstammen die kieswijzers invullen om te kijken wiens lul verhaal het beste bij hun ideeën past.
Dit heeft me altijd enigszins verbaasd, maar nu ik zie hoe een groot deel van de bevolking in deze corona waanzin meeloopt verbaas ik me nergens meer over.

PacoGrande | 18-11-21 | 09:41 | 3

De waanzin en druk is groot, ik ben wat grieperig en wordt geadviseerd direct een afspraak te maken bij de GGD teststraat. Ik dacht het van niet.

DeCynischeAmbtenaar | 18-11-21 | 09:48

@TheManiac | 18-11-21 | 09:50: Reuze benieuwd wat de connectie is tussen je laten testen bij de GGD en opname op de IC.
Wellicht blijft DeCynischeAmbtenaar netjes thuis of heeft deze al meerdere thuistesten gedaan.
Weet u wanneer u moet gaan testen? Gevaccineerden hebben gemiddeld minder klachten dus het lijkt mij dat je bij elk hoestje of niesje naar de GGD moet. Ik doe dat ook niet. Lijkt mij sterk dat mij daarom de toegang tot de IC wordt ontzegd.
Maar u doelt waarschijnlijk op code zwart: dat er geen plek meer is op de IC.

Bootvisser | 18-11-21 | 10:16

De helft van die punten staan al jaren in het programma en wordt al jaren niks mee gedaan. Tot het punt dat je je afvraagt met hoeveel van het programma wél wat gedaan wordt, of er niet een stiekem schaduwprogramma is waarin dividendbelasting wel beschreven staat en wat daar dan nog meer in staat.

Enige goede is dat er eindelijk sprake is van een migratiecrisis.

ReyNemaattori | 18-11-21 | 09:40 | 1

Het stiekeme van het programma is dat er niet geinformeerd word aan de kiezer dat het alleen dan uitgevoerd kan worden als men geen water bij de wijn hoeft te doen om er toch maar een coalitie uit te persen. Als de VVD b.v. een coalitie vormt met PVV ipv met links is het programma er zo door.

viejohuevon | 18-11-21 | 09:45

Ja, beste VVD-kiezers. Ik hoop dat al die migranten straks je vacatures gaan invullen. Mijn baan mogen ze hebben. Wat vind de reclamecodecommissie van het VVD verkiezingsprogramma?

De Blauwe Baviaan | 18-11-21 | 09:40

Na twaalf jaar VVD gebral willen velen het nog steeds niet zien.

Pollekelife | 18-11-21 | 09:40

De vraag is waarom de meloenenman dit heeft gelekt? Want dit is zo knullig dat het opzettelijk moet zijn.
Wil CU hiermee de ware intenties van vvd en CDA openbaar maken, daarmee de handen in onschuld wassen zodat hij in de toekomst kan zeggen: wij nemen weliswaar deel uit van Rutte IV, maar I’m just the piano player…

Guy_Tare | 18-11-21 | 09:39 | 1

Misschien heeft meneer toch nog een geweten, of hij heeft een verschijning meegemaakt. Hiermee de deur open zetten naar nieuwe verkiezingen? Als VVD, CDA en D666 allemaal schade oplopen is dat ook een kans voor hem

marcoplarco | 18-11-21 | 10:32

Hypotheekrenteaftrek. Daarom stemmen mensen VVD.
Zodra dat niet meer mag van de EU is het einde VVD.

Corona steun pakket.

Is dit nog nieuws? | 18-11-21 | 09:39 | 1

Als huiseigenaar geniet ik volop van de hra, maar op ze stemmen heb ik nooit gedaan. Als 't afgeschaft wordt, kan ik het nog makkelijk betalen, bij aankoop al rekening mee gehouden dat 't halverwege de looptijd weleens kan verdwijnen...

ReyNemaattori | 18-11-21 | 09:45

Als je als vvd stemmer je verraden voelt heb je de afgelopen paar jaar niet opgelet.

Transgender-Airlines | 18-11-21 | 09:38 | 2

Hahaha, spijker en kop!

nonfortiscedtenax | 18-11-21 | 09:38
-weggejorist-
DeMomus | 18-11-21 | 09:41

Bij Europese bewaking van de buitengrenzen hoort ook dat landen aan die grenzen zich conformeren aan de andere regels voor immigratie zoals minimaal de bereidheid om een afgesproken quotum aan asielzoekers te willen huisvesten.

Dat alleen al lijkt een lastige opgave, zoals met Polen zeker het geval is dus Rutte is daarvoor uiteraard niet als enige verantwoordelijk, dit is een EU probleem, dat veel breder is dan dat Rutte zich niet aan zijn PVV-programma houdt.

Beste_Landgenoten | 18-11-21 | 09:37 | 9

Onzin. EU landen hebben nooit ingestemd met het opnemen van een bepaald aantal " vluchtelingen". Het is enkel Duitsland die op de ondertussen bekende manier zijn zin door te drammen en andere landen onder druk te zetten door net te doen alsof zij die verplichting wel zijn aangegaan.
Net zoals u dat doet, zeg maar.

jemagookniksmeer | 18-11-21 | 10:02

Yup, in Oost-Europa wil men die "vluchtelingen" niet, maar West-Europa wil haar eigen falen over de schutting bij anderen flikkeren in de hoop dat het dan wel beheersbaar wordt. Er is maar één oplossing en dat is de volledige verantwoordelijkheid voor die "vluchtelingen" particulier bij de 'jij bent welkom roepers' te leggen. Dat is de enige rechtvaardige oplossing.

Grachus | 18-11-21 | 12:27

Eigenlijk zeg je dat de EU mislukt is.

Wattman | 18-11-21 | 13:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Zo! De VVD wil gemeenten de mogelijkheid geven om gebedsoproepen te beperken.

Dr. Worstenbroodje | 18-11-21 | 09:37

De meeste stemmers lezen helemaal geen programma's Meer dan 2000 zou hier al veel zijn. 2.7 miljoen is volkomen flauwekul.

AntiZanicz | 18-11-21 | 09:36

VVD tot de kiezer direct na het sluiten van de stembus: "Hier scheiden onze wegen." Alles voor de macht, alles.

Schoorsteenveger | 18-11-21 | 09:35 | 1

Inderdaad, vooral Rutte geniet te veel van die rol. Het landsbelang is totaal ondergeschikt.

Wattman | 18-11-21 | 13:07

Of is het bij Rutte toch Tribanaal?

Hemmenaar7 | 18-11-21 | 09:35

In één dag Nederlands leren, hmm. Kunnen we dat niet al op de boot doen op de weg hiernaartoe?

Ik zie een businessmodel, even plan schrijven tiep tiep tiep.

BRAAP | 18-11-21 | 09:35 | 6

@MargauxGrandCru | 18-11-21 | 09:41:
"De eerste dag schiep God het licht". Heeft hij hier toen één dag over gedaan of tien jaar?

Het staat er echt. Anders had er moeten staan: "... vanaf dag één..."

BRAAP | 18-11-21 | 10:03

"Ik moet een uitkering hebben."

Calastir | 18-11-21 | 10:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Kansrijke asielzoekers op één dag Nederlands leren.

Twaalf keer gelezen, maar wat is de strekking?
Bij niet binnen een dag ABN praten wegwezen? Lijkt me een goed plan.

Toetsenbordcomplex | 18-11-21 | 09:34 | 5

Op de tv zijn bekende Marokkanen die in Nederland geboren zijn en nog steeds belabberd spreken.

Arendsoogje | 18-11-21 | 09:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Bijna 2,3 lemmingen. Ze hebben er recht op.

Dickie1908 | 18-11-21 | 09:33

Wat zullen ze een voorpret gehad hebben bij het typen!!!!

Nico1000 | 18-11-21 | 09:31 | 3

Je moet wat hè. Als je eigen bevolking weigert om kinderen te maken dan moet je op een andere manier 'economische groei' realiseren. Want een ponzischeme als het pensioen en zorgstelsel kan alleen doorgaan als de bevolking blijft groeien.

Suncatcher | 18-11-21 | 09:34

@Suncatcher | 18-11-21 | 09:34: Die weigeren om de steeds grotere klerezooi hier,wat ze niet willen voor hun grut...

Jimmy Mc Clure | 18-11-21 | 09:39

@Suncatcher | 18-11-21 | 09:34: De Appie Happies en Dura Vermeers van deze wereld willen ook graag een groeiende bevolking hoor. Je kunt maar zo veel vreten tenslotte, en maar in zo veel huizen tegelijk wonen.

konjodebonjo | 18-11-21 | 10:41

Over drie jaar weer stemmen op de VVD hè? Goed zo.

Suncatcher | 18-11-21 | 09:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland