Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ja hoor. PvdA door de knieën voor 2G

Roos voor de zoveelste keer geknakt

Terwijl het kabinet keer op keer op keer de doelpalen van het 'vrijwillige' vaccinatieprogramma verplaatst, sjouwt oppositiepartij PvdA braaf de hesjes mee. De PvdA had zo zijn bedenkingen bij de uitbreiding van de QR-codes naar de horeca, maar toen het kabinet toezegde dat de terrassen en de sportkantines open bleven, ging de PvdA overstag. Daarna had de PvdA zo zijn bedenkingen bij het uitbreiden van de QR-codes naar de terrassen en de sportkantines, maar toen het kabinet toezegde dat er gewoon mocht worden gesport in de buitenlucht, ging de PvdA overstag. En nu zegt de PvdA in de Volkskrant dat de partij zo zijn bedenkingen heeft bij het 2G-systeem, maar dat de partij er voor open staat als dat maar niet gaat gelden op het werk of in de supermarkt. Tja. Als de regering ooit nog eens een QR-code voor het neuken invoert, rekenen wij erop dat de PvdA een uitzondering voor vingeren eist. Tenminste, voor eventjes dan.

Reaguursels

Inloggen

Nu ik hier niet meer al te veel kritiek kan krijgen omdat bijna niemand hier meer komt: waarom haat rechts de PvdA zo?
Het is toch een fatsoenlijke partij die jaren regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen en mee heeft helpen bouwen aan de Nederlandse verzorgingsstaat waar we allemaal van profiteren.
Import van moslims? Dat waren werkgevers die gastarbeiders nodig hadden, dus zeer waarschijnlijk VVD stemmers.
Sinterklaas bestaat? Ja, willen we allemaal niet een kadootje?
Ik denk echt dat er veel rechtse haat en populisme zijn, naast fatsoenlijke rechtse mensen. En daardoor gaat de wereld naar de verdommenis. Het probleem is nu niet echt links: wat doen Volt, PvdA, PvdD, GL fout? En nu niet gaan leuteren over het verbranden van oerbossen, het enige kleine puntje dat rechts heeft kunnen bedenken. Behalve dat ze Timmermans iets te dik vinden.

cugel | 16-11-21 | 20:39

Der Rote Frontkämpferbund., RFB.
De pvda heeft een logo, de gebalde vuist, wat zeer sterke overeenkomsten heeft met het logo van de 'Der Rote Frontkämpferbund". Een communistische organisatie (net zoals de SA was een RFB een gevechtsgroep) die ten tijde van de Weimarrepubliek werd verboden vanwege de door hun gepleegde gewelddadigheden.

swapper | 16-11-21 | 19:46 | 1

Ungeimpfte sind nicht rein....

Hekkie | 16-11-21 | 19:55

Als je snachts het hek sloopt en er door heen wil glippen en je wordt gepakt moet je niet lopen schreeuwen/

DeJaVu5225 | 16-11-21 | 16:39

De roos is allang geplukt, verlept en gecomposteerd. Wat rest zijn doornen onder leiding van Prinses Carnaval.

Cor Netto | 16-11-21 | 16:18

Veel mensen hebben inmiddels wel hun verantwoordelijkheid genomen, omdat ze weer naar de McDonalds willen, een all-inclusive vakantie in Portugal willen genieten of hun kinderen zelf willen afdrogen na de zwemles en dat is de grote meerheid van dit land, mensen die omkijken naar hun medemens en verantwoordelijk nemen.

deugallergie | 16-11-21 | 15:42 | 2

und allen ander sind untermensch!?

Dus u zegt, mensen die op hun grondrecht staan en om medische, religiueze of andere persoonlijke overwegingen afzien van opgedrongen medicatie deugen in uw ogen niet?

En over 10 jaar roepen, wir heiben das nicht gewusst zeker

ecobubble | 16-11-21 | 17:46

Gezien jouw nick zit je nu heel erg te krabben. Jaja, al die lemmingen kunnen het niet fout hebben. Wijze mensen worden erg bang als de overheid de baas in je aderen gaat spelen.

ZoekEenVrijeNick | 16-11-21 | 19:14

1 grote ramp. De mensen in het algemeen. In verschillende discussies voorafgaand Corona was er al verharding, dat is niet nieuw. Luisteren doen we niet meer. We schreeuwen dat de ander dom is of benoemen diegene als wappie, zodat ons eigen mening superieur is aan die van een ander. Nu ook in zowel het pro- als tegen kamp de verharding. Je bent voor of je bent tegen. Nuance is bijna geschrapt uit de Van Dale. Het enige wat we veelal gemeen hebben is angst. Bang voor corona, bang voor de prik, bang dat de ziekenhuizen vol liggen, bang, bang en nog eens bang. De angst regeert.

Op LinkedIn een post van iemand die een stelling neemt in de corona discussie. Ik heb mij verbaasd over de reacties. "Hoe kun je zo dom zijn!" en "nu ben je moreel verplicht om ook met een oplossing te komen, anders ben je niet meer dan een populist".

We luisteren niet meer. We zijn allemaal zo trots op onszelf, dat we onze trots niet meer opzij kunnen zetten om dan maar even een ander 'voor te laten gaan'. Een mening een mening laten zijn. Kunnen we ajb weer eens overeenkomen dat we het ook gewoon oneens kunnen zijn met elkaar (let's agree to disagree). En dan weer samen te komen als mensen. Met ieder zijn en haar eigen leed, angsten en geluksmomenten. Kunnen we weer eens iets goeds doen voor een ander, zonder dat we daar de complimenten voor willen. Gewoon vanuit doodeenvoudige goedheid. Of is ook dat teveel? Moet iedereen gewoon maar ongezien de tyfus krijgen? Misschien is enorme natuurramp of plaag noodzakelijk om weer nederig te zijn naar het leven. Een beetje dankbaarheid te vinden in wat er wel is. Wij zijn hier maar even, een mensen leven op aarde is als een kaars lichtje. Een zucht en het is uit.

Libertarianism | 16-11-21 | 15:25 | 1

Ik mis hier een Gregoriaans achtergrondkoor. Mij zal het echt jeuken wat de tegenstanders allemaal vinden. Ik heb geen boodschap aan de zogenaamde "beperkingen" die men zichzelf oplegt en dat dat allemaal de schuld is van iemand anders. Ik wens ook geen last te hebben van lieden die (in belangrijke mate) verantwoordelijk zijn voor de beperkende maatregelen waar ik al dubbel gevaccineerde (and proud of it by the way) mee te maken krijg omdat een kleine groep het of niet kan/wil snappen, of prikangst heeft (<proest>) of het verzamelen van de meest wilde complottheoriën tot een zinvolle dagbesteding heeft verheven. Moet men vooral doen maar val mij er niet mee lastig en deal met je eigen zooi. Zou jij met jou nick toch moeten snappen, lijkt mij.

Grijskijkert | 16-11-21 | 16:09
-weggejorist-
Datooknog | 16-11-21 | 15:10 | 2

Haha. Niet vaccineren zal je leren. Nu ook eens goed handhaven. Niet goed controleren is zaak dicht. Er is maar een weg uit de Coronacrisis en dat is ziek worden en natuurlijke immuniteit opbouwen (kleine kans op ernstig ziek of dood) of vaccineren (verwaarloosbare kans op ernstig ziek of dood). 2G is ter BESCHERMING van de niet gevaccineerde medelanders zodat die niet massaal op de buik aan de zuurstof moeten. Dus dan maar een aantal maanden 2G zodat de antivaxxers zichzelf kunnen uitdunnen.

dartfrogger | 16-11-21 | 14:59 | 5

Ja wat is het nou? Eén weg uit de coronacrisis of toch meerdere?
En als natuurlijke immuniteit opbouwen de enige ( van de 2 oplossingen ) is die je aandraagt, hoe helpt 2 g dan mee als dat besmettingen en dus opgebouwde immuniteit beperkt. Dan blijven we wel even doormodderen.
En dan, als de besmettingen omlaag gaan, dan gaat het uitdunnen van antivaxxers ook een stuk trager. Dan zijn we er volgend jaar nog niet vanaf.
Niet dat corona ooit nog weggaat dat blijft jaarlijks terugkeren.

ratelaar | 16-11-21 | 15:14

Ter bescherming zou 1G zijn: iedereen testen. Want het gros van de besmettingen vindt thuis plaats. Dus als gevaccineerden elkaar gewoon overal kunnen besmetten, geven ze het thuis gewoon aan de ongevaccineerde door.

einz | 16-11-21 | 15:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Het 1g plan van de Gristenunie zuigt helemaal apenballen

thanseeuwen | 16-11-21 | 14:46 | 1

Schijnheilig stelletje Farizeëers, asociaal kudtvolk met de bek vol over "naastenliefde". Ongeprikt de IC in (de Heere had kennelijk andere plannen) zodat opa nog maar even moet wachten op die kniereparatie. Of stiekem naar de huisarts om toch te laten prikken ("als de dominee het maar niet te weten komt, of de buren") en vervolgens claimen dat geloof beschermd. De Gristen Unie houdt zo fijn alle Bible Belt dwellers uit de wind (want waarom testen ?, het komt toch zelden buiten behalve 3x naar de kerk op zondag). En dan dat CU spreekbuis wicht op de televee... "Ik vind dit, ik vind dat". Wie de neuq is u (en boeit dat) ? Het 1G plan van de Gristen Unie is een typisch labbekakplannetje. I.p.v. gerichte aanpak van de 15% die het nog steeds maar niet kan of wil snappen (en zich het liefst deze pandemische shitzooi uit demonstreert/oreert) mag de overige 85% in het kader van "naastenliefde" en "solidariteit" braaf mee gaan doen met testen. Terwijl inmiddels bekend mag worden verondersteld (tenzij horend doof, ziende blind of zelfbenoemd medicus die het allemaal veel beter weet) dat vaccinatie de kans op een (her)opname in een ziekenhuis met 95% reduceert. En bovendien zou 1G de "tweespalt" tegen gaan. Wordt wakker en ruik de koffie, tuthola. Die meerspalt (want meer dan twee) is er al lang (en zelfs al lang voor Corona).

Doe maar 2G. Ongetwijfeld compleet onzalig volgens de Willem Engel/Baudet adepten, het legertje zelfbenoemde hobby virologen, de "als het verplicht is, doe'k ut dus niet hè!"-"volwassenen, lijders aan het Syndroom van Don Quichote de la Mancha ("Virus ? Een vuige samenzwering zeg ik u!") of de "In mijn lijf geen vreemde stoffen! ("En nee, pilletje, poedertje, 'lonnetje, rimpelfillertje, flinke bak alcohol in je lijf telt echt niet hoor")"-roeperts. Maar het zal. Corona is here to stay (ook buiten de NL grenzen trouwens). De gevolgen houden we maatschappelijk en economisch gewoonweg niet eeuwig vol. Mij best dat je tegen vanalles bent maar deal dan lekker met de beperkingen waar je zèlf voor kiest (tenzij je niet kan kiezen want medisch) en val de rest niet lastig. De rest die wat anders koos en geen last wenst te hebben van jouw keuze.

Grijskijkert | 16-11-21 | 15:14

Laten we het Nederlanderschap van niet gevaccineerden intrekken.

spamzuiger | 16-11-21 | 14:29 | 5

Helemaal mee eens. Vaccineren of weg. Alleen bij medische problemen een uitzondering. Alternatief is permanente isolatie, verbod buiten te komen of bezoek te krijgen.

Patatter | 16-11-21 | 14:45

@ff serieus nu! | 16-11-21 | 14:40: Evengoed enkeltje Rabat. Al was het maar om te proberen. Kun je daar gaan roepen dat het allemaal maar kul is.

Grijskijkert | 16-11-21 | 15:31

Aha. Sie haben die Endlösung. Iedereen toch straks Taliban.

MistaRazista | 16-11-21 | 16:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Discussiëren over maatregelen die vandaag de dag worden ingevoerd is achter de feiten aan lopen. Let vooral op de dingen waarvan Rutte, De Jonge, Van Dissel of andere praatpoppen nu zeggen dat ze dat ab-so-luut niet willen. Dan weet je wat ons over pak 'm beet een half jaar te wachten staat.

Thuinman | 16-11-21 | 14:12

PVDA is de afkorting van de Partij Van DE Achterlijken een onbetrouwbaarder partijtjes zijn de linkse ze rakkers huichelen met de rechtse kakkers

gerrit5042 | 16-11-21 | 13:58

Misschien domme vraag: Wat is 2G of 3G dan eigenlijk? Wat houdt het in?

King of the Oneliner | 16-11-21 | 13:56 | 4

Ik snap het, u heeft waarschijnlijk 5G.

Cor Netto | 16-11-21 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Heel goed van de PvdA. Verstandig besluit.

Bigi Bana Boy | 16-11-21 | 13:55 | 1

Ach ja, PvdA... de partij van "de kool en de geit". De partij van "ik een beetje gelijk, jij een beetje gelijk en allebei liev". De PvdA zal ook wel moeten. Het ooit zo machtige PvdA is anno 2021 gereduceerd tot "kanttekening"-partijtje in de categorie "klein bier". Blaat wat mee, heeft ook wat te vinden en stemt straks vrolijk mee in het kader van "algemeen belang". En dan maar hopen dat het zetelverlies in de peilingen niet verder dramatisch wordt.

Grijskijkert | 16-11-21 | 15:37

Zijn al die vaccins wel goed voor het klimaat?

Mr_Natural | 16-11-21 | 13:54 | 2

Nee. Het vaccin zelf is biologisch afbreekbaar en is na een paar weken uit het lichaam verdwenen.
Maar de spuit is van plastic, en wordt vanwege besmettingsgevaar verbrand en niet gerecycled. Het vervoer en opslag van de vaccins kosten daarnaast ook veel energie.

42 | 16-11-21 | 14:00

We bewaren het in droogijs.

Sinds corona overal droogijs in het transport en opslag van vaccins.

Droogijs of koolzuursneeuw is de vaste vorm van koolstofdioxide of CO₂.

KlaagGraag | 16-11-21 | 14:03

Wordt tijd dat we met z'n allen de straat opgaan, liefst tegelijk en met veel spandoeken.

antonconstandse | 16-11-21 | 13:54 | 2

Helaas, iets teveel schapen-genen.

Spartaan1888 | 16-11-21 | 15:12

Precies. We demonstreren en roeptoeteren ons gewoon bunkerhard uit die Corona shizzle (die trouwens ook gewoon nog eens helegaar niet waar is). Zoiets ? <good luck with that>

Grijskijkert | 16-11-21 | 15:56

Je moet t gewoon allemaal doen
- 2g (light)
- iedereen wekelijks testen
- premie voor vaccinatie
- extra ziekenhuisbedden of zelfs een paar nieuwe coronaziekenhuizen
Niet kiezen, gewoon alle maatregelen. Totdat dat kutvirus een keer zichzelf oplost.

Auchie | 16-11-21 | 13:51 | 9

@Kosmo | 16-11-21 | 14:11: dit doen we toch helemaal niet nog? we doen nog geen 2g, we doen nog geen premies, we doen nog niet de hele bevolking testen.

Auchie | 16-11-21 | 14:57

@NLgaatnaardeklote | 16-11-21 | 14:56: Dat het niet weggaat, daarover is brede consensus hoor. En het hoeft zeker niet per definitie niet een groot probleem te zijn in de toekomst. Net als dat nu niet meer zo'n groot probleem zou hoeven zijn, althans zo zou worden bezien.

breakingnews | 16-11-21 | 16:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Grootste argument van iedereen en z'n PVDA lijkt tegenwoordig te zijn: we weten het ook eigenlijk niet, maar doe dan maar een forse inbreuk op de grondrechten, want weet jij soms een betere oplossing? Terwijl daar al twee jaar beleidsmakers heel intensief mee bezig hadden kunnen zijn. Let wel, we zijn dus bijna twee jaar verder, de vaccinatiegraad is best fors te noemen, er liggen veel minder mensen in het ziekenhuis, maar nu is het probleem ontstaan waardoor we 2G of wat dan ook moeten invoeren?

Een totale oplossing, of zoals sommigen in de Kamer dat zouden noemen een Endlösung, is hier natuurlijk niet morgen. Dat is 2G of 3G of überhaupt zo'n toegangsbewijs ook zeker niet. Een begin zou het volgende kunnen zijn. Haal die clown van TV en laat hem alleen nog maar in de Linda staan. Die engnek begint steeds vuiler uit z'n ogen te kijken, laten we wel wezen. Met Rutte heb ik ook weinig maar hij is nu (demissionair) MP. Zet hem weer in z'n torentje, met dat zwarte pak aan. Camera erop, 19:00 uur. Laat hem toegeven dat hij en het hele kliekje enorm overvallen zijn door een dergelijk virus. En dat ze eigenlijk de laatste anderhalf jaar ook maar weinig anders deden (misschien konden) dan achter de feiten aanhobbelen. Zo zwalkten we wat rond over de crisis-zee, en vergaten we te navigeren op de sterren, maar staarden ons blind op de golven. Dan kom je nooit vooruit.

Laat hem voorts vertellen dat hij echt de zorgen onder de bevolking begrijpt. Dat hij weet dat er kwetsbare ouderen en anderen zijn die meer dan doodsbang zijn voor dit virus. En dat hij dat van harte respecteert. Dat hij ook weet dat er heel veel gezonde jonge mensen zijn die er helemaal niet bang voor zijn en de statistieken aan hun kant hebben. En dat hij dat ook van harte respecteert. Laat hij erbij vertellen dat hij dringend aanraadt het vaccin te nemen, en dat hij ook vanaf morgen boostershots beschikbaar heeft voor wie maar wil. Dat hij de groep mensen die zich niet willen of kunnen laten vaccineren om welke reden dan ook dat wellicht afraadt, maar ze niet meer op allerlei manieren gaat pesten om toch dat vaccin te nemen. Hij mag er van mij ook best bij zeggen dat hij het onverstandig blijft vinden, maar dat het een vrije keuze is en blijft.

Daarbij dat hij alles weer open gooit. Nu de strategie is gewijzigd kunnen we het pas echt "samen" gaan doen. Denk bij alles wat je doet aan de mensen om je heen, je vrienden, familie, maar ook de zieke buurman en je oude oma. Hou je aan een aantal basismaatregelen voor jezelf en een ander.

Vervolgens kan hij melden dat het zorginfarct is opgelost. We hebben drie vliegtuigen vol Aziatische IC-verpleegkundigen + apparatuur ingevlogen (daar is genoeg over momenteel). Die staan in het Slotervaartziekenhuis, dat open is en het corona-ziekenhuis van NL is geworden. (Ja maar kost duur, klopt, valt in het absolute niet met een maatschappij naar de tering helpen door deze ellende al 1,5 jaar). Er zullen geen andere operaties meer uitgesteld worden. De rest van de zorg kan gewoon doorgaan.

En ja, lieve mensen, er zullen nog steeds mensen ziek worden en verdrietig genoeg overlijden. Net als vorig jaar, net als nu en net als alle jaren die ons nog resten. Maar de enige manier om corona onder controle te krijgen, samen, is het ons niet meer onder controle te laten houden.
Denk om elkaar en om een ander en neem uw eigen persoonlijke verantwoordelijkheid.

breakingnews | 16-11-21 | 13:39 | 9

@42 | 16-11-21 | 14:02: Dat Slotervaartziekenhuis niet hoor. En dat kost geen maanden, laten ze ook maar een blik Chinezen invliegen dan die dat in China ook in no-time gedaan hebben. Veel hoogopgeleide Aziaten spreken prima Engels, en dan nog dan trek je er nog een blik tolken bij open.
1 extra ziekenhuis dat alleen draait en vol kan lopen met corona-patiënten, moet voorlopig echt wel voldoende zijn hoor, als u kijkt naar de opname-cijfers nu. En dus niet alle maatregelen loslaten, maar die zogenoemde basisregels intact laten, maar geen sectoren meer sluiten of dichthouden.
En met betrekking tot die laatste analyse ben ik het niet met u eens. Toen de maatregelen nog begrijpelijk waren en in verhouding, nam echt het overgrote gedeelte van de bevolking z'n verantwoordelijkheid hoor.

breakingnews | 16-11-21 | 14:24

@breakingnews | 16-11-21 | 14:24: Het Slotervaart is inmiddels een bouwval, het is bijna makkelijker om een volledig nieuw ziekenhuis te bouwen dan die weer op te knappen. Daarnaast zijn de levertijden van apparatuur vreselijk lang vanwege het chiptekort. Het is gewoon onmogelijk om in korte tijd een goed ziekenhuis er bij te zetten. Dat kost gewoon veel tijd.
De meeste artsen en verpleegkundigen in China spreken alleen Chinees. En tolken lopen er momenteel ook niet werkeloos bij. Bovendien moeten die mensen ook maar net willen. Zou u zomaar naar China reizen om daar uw beroep uit te oefenen omdat ze daar nou toevallig om verlegen zitten? Ik niet namelijk.
Over het laatste punt bent u positiever dan ik, en ergens hoop ik dan ook dat u daar in gelijk heeft. Wellicht ben ik wat te negatief.

42 | 16-11-21 | 14:36

Dat is teveel voor de simpele man. Die wil nu resultaat en schuldigen kunnen aanwijzen.

van Oeffelen | 16-11-21 | 14:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Elke keer hetzelfde... tactiek van het klein wisselgeld. Kabinet calculeert een onzinnige regel in waarvan ze weten dat er op gehapt wordt om zo hun zin door te kunnen zetten. Gaap!

roevka | 16-11-21 | 13:34

De NOS schrijft "Meerderheid Nederlanders achter 2G-systeem, maar steun voor coronabeleid daalt". De massage is al weer in gezet. Door een stukje mediapsychologie worden mensen een bepaalde kant opgestuurd. Als je nu al leest dat uit 'onderzoek' blijkt dat de meerderheid voor 2G is, dan gaat het er komen. Als er zou staan dat "meerderheid wil 2G niet", gaat het het de andere kant op. Zo eenvoudig is een volk te sturen met en door media.

Wybe Wabes Abbema | 16-11-21 | 13:29 | 6

En dat 85% gevaccineerd is is natuurlijk ook maar een verzinsel van d media?

zwellevertje | 16-11-21 | 13:49

@zwellevertje | 16-11-21 | 13:49: Dat lijkt me geen vergelijking, dat is administratief gewoon te meten hoeveel er geprikt is. Dit soort marktonderzoeken zijn steekproeven, wat op statistiek neer komt en je zodanig kunt presenteren zoals je dat wil. Dat hangt vooral van de vraagstelling af die is gedaan.

Vraag: "2G levert minder doden op en een vrije samenleving, bij 1G of niks doen stort de maatschappij in"

De meeste ondervraagden zullen dan zeggen dat ze voor 2G zijn. Beetje simplistisch voorbeeld, maar je kunt alle kanten op met onderzoeken. Als er een hoop vragen in stonden ten nadele van 2G dan kiezen mensen er minder gauw voor.

Wybe Wabes Abbema | 16-11-21 | 14:03

@zwellevertje | 16-11-21 | 13:49: gevaccineerd zijn of niet heeft daarnaast weinig te maken met steun voor de maatregelen die die faalhazen in Den Haag bedenken.

BakkerHenk | 16-11-21 | 14:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ophokken die antivaxxers!!!

Nikkelen_Nelis | 16-11-21 | 13:10 | 5

Neuj

jvc | 16-11-21 | 13:47
-weggejorist-
DolfWeerwolf | 16-11-21 | 14:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Haha, goed zo!! 2G: het komt er!

Nikkelen_Nelis | 16-11-21 | 13:07

Wat ik niet begrijp is dat er niet meer mensen op bezoek mogen komen dan 4. Behalve met stniklaas en kerst, dan mogen er wel 30 binnenkomen om in een kleine ruimte op anderhalve meter aan het kerstdiner mee te doen. Dus kunnen we stellen dat na de kerst de 5de golf een feit is, bedankt weer Rutte.

Tishetnetnie | 16-11-21 | 13:05 | 3

Denkt u dat iemand zich eraan houdt als het verboden is? Precies, dan kun je het maar beter in de modellen alvast meenemen

Continuum | 16-11-21 | 13:25

Die 5e golft blijft uit, na 2G is iedereen gevaccineerd en hebben we geen last meer van Corona.

petrucci | 16-11-21 | 13:35

Again; mijn 2 buren met 3 kinderen mogen niet bij mij op bezoek, maar ik wel bij hun.
Let het me maar uit...

Air van Boven Dorens | 16-11-21 | 14:53

Juni 2022. Een nieuwe financiële crisis zal zich ontvouwen. Makkers staakt uw wild geraas. Inflatie, stijgende prijzen en nog veel meer schaarste van zorg, woningen, energie etc. Dank u vadertje staat en opa EU.

Tha Analyzer | 16-11-21 | 13:03 | 7

En al het geld is inmiddels uitgegeven aan migranten en onzinnige steunmaatregelen. Waardoor er voor de burgers die het nodig hebben straks niets meer is. Op naar de totale chaos.

roevka | 16-11-21 | 13:37

Goed nieuws dus voor de klagers die de boot gemist hebben?

van Oeffelen | 16-11-21 | 14:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Is iedereen die in een risicogroep valt en niet gevaccineerd nou al eens een keertje dood?

Wat een miet-virus

Transgender-Airlines | 16-11-21 | 13:02

De PvdA en het CDA zijn twee partijen die zichzelf gaandeweg totaal van het bord hebben geveegd. Kennelijk niets anders gedaan dan stoïcijns in de eigen aars kijken omdat het uitzicht daar zo prima bevalt. Ondertussen is men vergeten om eens goed om zich heen te kijken om te zien wat die samenleving nog van je vind. Welnu dat is thans zonneklaar, beide partijen zijn tot de electorale bedelstaf vervallen. Hebben ze er iets van geleerd? Nou aan de PvdA aflezende zou ik zeggen, het is alleen maar nog erger geworden. Stop er dan maar mee.

Broadsquire | 16-11-21 | 13:01 | 1

Zelfdestructief beleid van CDA en PvdA? Tja, dat je dan weer terug in het Corona-beleid.

Kosmo | 16-11-21 | 13:39

Goed zo.

TheBigKirth | 16-11-21 | 13:00

Mooi dat het van de kudde afgedwaald schaap op z'n sterfbed tot inkeer gekomen is en alsnog iets aan de maatschappij bij kan dragen. Na deze steun verdienen ze het trouwens wel om uit hun lijden verlost te worden, dat ze maar eindelijk rust mogen vinden.

zwellevertje | 16-11-21 | 13:00

Op teletekst, ja dat doet het nog, lees ik dat 'wij' in meerderheid voor 2G zijn. Mij is biets gevraagd overigens. De propandamachines draaien op volle toeren. Een overbodig ' debat' straks. Hugeau vindt de Linda belangrijker en Karin Ollongkreng ook. Ach, als er voor beiden pretneuspoeder voorradig is, waar maak je je dan druk over? Volk? Bah.

dathoujetoch | 16-11-21 | 13:00

Vroeger was er iemand van de PvdA die zei
'In gelul kun je niet wonen'

Maar dat zeggen we niet meer want dat is niet netjes.
Je moet nu heel netjes dingen doen niet kunnen, net andersom dus.

AdvocatusDiaboli | 16-11-21 | 12:58

PvdA 020 is tegen,

Een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraadsleden is tegen de invoering van de 2G-maatregel. Dat blijkt uit een rondgang van AT5/NH Amsterdam langs alle Amsterdamse raadspartijen. GroenLinks, PvdA, JA21, DENK, Partij van de Ouderen, NIDA, Partij voor de Dieren, CDA en SP geven allemaal aan tegen te zijn. D66 is als enige partij voor de maatregel. De overige partijen, waaronder de VVD en ChristenUnie, waren onbereikbaar of hadden op het moment van de rondgang nog geen standpunt ingenomen.
bron; AT5

Bibop | 16-11-21 | 12:57 | 3

Logisch, is niet te handhaven in een stad die vnl leeft van expats en toeristen en waarbij een groot gedeelte van ambtenaren uit niet gevaccineerden bestaat.

ultraman | 16-11-21 | 13:18

Maar de gemeenteraad van Amsterdam heeft er geen zak over te zeggen. Ze wanen zich altijd belangrijk die Amsterdammers

Shoarmamasutra | 16-11-21 | 13:40

Een qr code voor het neuken? Wat interesseert ons dat nou, GeenStijl reaguurders neuken toch niet.

Schwanzeleber | 16-11-21 | 12:54

Zapte net in mijn pauze langs het op PvdA ideologie gestoelde programma De Nieuws BV op NPO1. De presentatrice is een op het oog capabele donkere dame met een flinke afro en een neusring. Dat mag natuurlijk als mevrouw dat mooi vindt maar waarom zou je dat willen vraag ik me af, gezien de stereotyperingen die dat heeft.

Verder is de PvdA natuurlijk al jarenlang niet meer serieus te nemen als volksvertegenwoordigende partij. Bij geen enkele partij is het schisma tussen stemmers (bejaarden) en partijprogramma (asielindustrie en uitkeringtrekkers) groter denk ik.

_pacman_ | 16-11-21 | 12:53

Net gebeld door school. Klas van junior moet van de GGD in quarantaine. Ik moet junior nu halen (na het plempen van dit reaguursel. Sommige dingen gaan nou eenmaal voor). Ik ben doodsbang.

Leptob | 16-11-21 | 12:44 | 10

@Kosmo | 16-11-21 | 12:52: Dan wordt Junior apart gehouden totdat je wel komt. Vervelend voor de juf/meester, vervelend voor Junior. De GGD zal het een worst zijn.

42 | 16-11-21 | 12:56

Waar ben bang voor?

Rhenium | 16-11-21 | 13:16
▼ 7 antwoorden verborgen

De macht hebben, de illusie of het vooruitzicht daarop is belangrijker dan verschillende belangen wegen.
Enerzijds scholieren, horeca uitbaters, jongeren, werknemers, ondernemers en de rest van de samenleving anderzijds de zorg en een handvol pechvogels met een slechte gezondheid.
splinterpartij PvdA: Fuck bijna iedereen! ‘Wij kiezen voor een arbitraire flutmaatregel die nauwelijks effect zal hebben, maae omdat meer Europese landen dat doen zal het wel goed zijn. Wij kiezen voor doen!’ *Rutte en Kaag knikken goedkeurend.*

ratelaar | 16-11-21 | 12:41 | 10

@lekgoot | 16-11-21 | 13:06:
Dan zullen ze uit moeten zoeken hoe dat kan,vaccineren heeft geen effect dat zie je in Nederland ook als men kijkt naar de ziekenhuis opnames niet of wel gevaccineerd.

botbot | 16-11-21 | 13:12

@botbot | 16-11-21 | 13:12:
Het probleem is denk ik dat alleen de vaccinatiestatus als factor wordt gerapporteerd. Er zijn ook nog andere factoren die een rol spelen, zoals fysieke conditie, leeftijd en onderliggend lijden. De vaccins bieden een uitstekende bescherming bij mensen van middelbare leeftijd, maar bij ouderen is de beschermende factor al een stuk lager. Ik meen dat bij 80+ het vaccin de kans op overlijden nog maar met een factor drie vermindert. Daar verwacht ik bij een hoge vaccinatiegraad dan ook de meeste ziekenhuisopnames.

lekgoot | 16-11-21 | 13:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik denk dat het verkeerd is om mensen die gebruik maken van hun recht om te weigeren in te grijpen in hun lichaam te discrimineren.

Zoethoudertje | 16-11-21 | 12:41 | 10

@Transgender-Airlines | 16-11-21 | 13:03: dat is voor geen enkele vaccinatie 100%. En de meeste mensen zijn (tijdelijk) immuun na vaccinatie met een coronavaccin. Daarna wordt je mogelijk wel ziek, maar minder erg

Continuum | 16-11-21 | 13:27

@Raspatat | 16-11-21 | 12:46: Nee, dat is het niet. Je verandert niets aan je chemische samenstelling bij testen. Je onttrekt alleen iets, je voegt niets toe.

culture_vulture | 16-11-21 | 14:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Het WEF heeft allang besloten. Ze volgen simpelweg het script.

Goed-hardt | 16-11-21 | 12:39 | 1

Dat het wef een mening heeft en dat ze wel eens wat spreekbeurtjes doen in Davos wil nog niet zeggen dat iemand maar ze luistert

Shoarmamasutra | 16-11-21 | 13:42

Er wordt hier in mij helemaal niets gevingerd. Opzouten!

Wokpan1975 | 16-11-21 | 12:36

Net als in andere landen gaat 2G er dus wel komen. Overigens boffen de anti-vaxxertjes dat Hugo zo zachtaardig en geduldig is. In veel andere landen worden veel hardere maatregelen genomen, in bv. de VS kunnen anti-vaxxers al ontslagen worden zonder WW.

Diederik_Ezel | 16-11-21 | 12:35 | 10
-weggejorist en opgerot-
vluchtelingallergie | 16-11-21 | 13:04

Is dat geluk of is dat gewoon gebrek aan ruggegraat en visie zoals we gewend zijn in Nederland?

Inmiddels liggen de schepen in de wacht voor LA, omdat er niet genoeg truckers zijn om die containers te ontladen waardoor winkelschappen half leeg blijven, en de productie op halve kracht draait door gebrek aan onderdelen en grondstoffen. De economische schade daardoor alleen loopt in de miljarden... en dan moeten de feestdagen nog beginnen, doorgaans de periode waarin winkels een derde to de helft van hun jaaromzet genereren.

De zorg is nog verder overbelast omdat Brandon besloot ongevaxxte zorgmedewerkers eruit te mieteren, waardoor de wachtrijen nog sneller oplopen.

Politie en brandweer in sommige grote steden kunnen niet eens meer op elke oproep reageren, ongevaxxt personeel is ontslagen(al heeft BLM met hun defund the police zeker aardig geholpen). Uiteraard om de bellers te beschermen tegen covid, maar daar heb je weinig aan als je op 6 hoog in een brandende flat zit of belaagd wordt door tuig.

Schulden lopen op, inflatie giert langzaam de double digits in, spaargeld wordt opgemaakt of verdampt, commodities en producten kunnen niet geleverd worden, mensen lopen weg op het werk, criminaliteit vliegt de pan uit(en zal alleen maar erger worden als mensen ontslagen worden zonder means of income). Met name de democratische staten zijn een puinhoop aan het worden, voor zover ze het al niet waren.

En dan is jouw voorstel om dat ook hier te doen? Want de economie liep al zo lekker? Het was al zo veilig? We hebben nog niet genoeg tekorten en problemen?

Dat 2G er ging komen stond al vast zo half oktober, gegeven de insane stijging van de cases, maar het zal niets oplossen. Want met 2G vervalt de noodzaak tot testen compleet, waardoor Hugo effectief blind, doof en met één hand op de rug zal moeten sturenn... de enige metrieken die hij dan nog heeft zijn ziekenhuis/IC opnamen en die lopen nog verder uit de pas dan de teststats...

ReyNemaattori | 16-11-21 | 13:06
-weggejorist-
Baski | 16-11-21 | 13:10
▼ 7 antwoorden verborgen

In Portugal heeft men de zaakjes wel op orde. Bijna 100 % vaccinatiegraad, een bevolking die de basisregels in acht neemt, een speciale corona-generaal die duidelijke en strenge taal spreekt. Het R getal is onder de 1, dus de ziekte dooft langzaam uit.

Word wakker. Zonder 2G komen we hier niet uit, alle bezwaren ertegen ten spijt.

SjonnieC | 16-11-21 | 12:31 | 18

@voordeoorlog | 16-11-21 | 12:55: er komen nochtans best veel onderzoekjes in Nature en the Lancet naar buiten die bevestigen wat we eigenlijk met onze eigen ogen wel kunnen zien met deze recordaantallen besmettingen.

Wat deze compleet nieuwe techniek (waar we de definitie van vaccin voor aangepast hebben) te maken heeft met iets dat ik op de lagere school geleerd heb, ontgaat mij overigens...

Lood om oud ijzer | 16-11-21 | 12:59

@lekgoot | 16-11-21 | 12:55:
Hier was het medio oktober eigk al wel te guur om nog langdurig buiten te zitten, daar gebeurd het een maand later. Dus laat gaan, die knaap snapt gewoon niet dat ze daar pas veel later aan de herfst beginnen... d.w.z.: meer binnen zijn.

ReyNemaattori | 16-11-21 | 13:08

West Vlaanderen, Vermont en Waterford hebben de hoogste vaccinatiegraad van de betreffende landen. Echter ook het hoogste aantal besmettingen. Dikke kans dat het in Portugal alleen weg is vanwege het goede weer. Overigen zijn daar de aantallen in een maand tijd ook alweer x3 gegaan. Dus dat dooft helemaal niet uit.

Kevf | 16-11-21 | 13:51
▼ 15 antwoorden verborgen

Stel ik laat mij vaccineren...

Dan houd het voor mijn gevoel nooit op ivm boosters. Door de boosters zal ook de QR in stand gehouden moeten worden.

Het wordt een vicieuze cirkel van: prik = QR = prik = QR = Booster 1 = QR = Booster 2 = QR = Booster 3 = Etc... Etc...

Zie ik wat over het hoofd?

Remi A. | 16-11-21 | 12:30 | 17

@Alca | 16-11-21 | 12:38: Horeca? Kom ik niet. Sportwedstrijden kunnen me gestolen worden. Kerstdiner, geen geld voor. Oud en Nieuw vieren we ondanks de lockdowns toch gewoon met elkaar.

wakker worden | 16-11-21 | 12:59

Ja. Er is voor de meeste mensen nog helemaal niet duidelijk of ze uberhaupt een booster nodig hebben of krijgen. Er is nog totaal onbekend of die voor de QR dan ook nodig zijn.
Over vierde en latere prikken wordt alleen in het wappenkamp gesproken.
En dan is de karaktisering vicieuze cirkel nog overdreven. Je hebt niet pas veiligheid na de laatste, nee je hebt iedere prik meer veiligheid dan zonder.
Ik zie ook echt niet in waarom mee4 prikken een probleem zou moeten zijn. Maar ja ik heb ook geen prikangst

Shoarmamasutra | 16-11-21 | 13:47

@Alca | 16-11-21 | 12:38: Winterlockdowns lijken me prima met dat kloteweer hier.

Koning BongoBongo | 16-11-21 | 14:01
▼ 14 antwoorden verborgen

Dat dit nieuws is in Lafland is misschien wel logisch.
De hypocriete en wegkijkende bestuurders worden langzaam maar zeker richting realiteit geduwd.

pejoar | 16-11-21 | 12:29

Na een eerdere tegel over de 80-20 regel en de corona aanpak, nu de SMART methode uit het project management boekje. SMART staat voor Specific, Measurable, Attainable, Relevant, and Time-bound. Het doel: “we willen een 100% vaccinatiegraad halen” voldoet niet aan de definitie van SMART. Het toevoegen SMART aspecten leidt tot een doel als: we willen een 100% vaccinatiegraad halen zonder dwang via het beperken van de vrijheden van ongevaccineerden door het verplicht tonen van de QR code in horeca en bij evenementen (aanvulling: op het werk) zodat vanaf Kerst 2021 corona-patiënten maximaal 100 IC bedden bezetten. De vaccinatiegraad en aantal IC bedden zijn meetbaar. Is het doel haalbaar: nee, een deel van de ongevaccineerden komt niet op de plaatsen waar de QR code verplicht is. Is het relevant? Nee, 1 de lockdown is relevanter voor het ontlasten van de zorg dan de verhoging van de vaccinatiegraad, 2 veel meer mensen dan nodig worden gevaccineerd, het zijn de kwetsbaren (onderliggend lijden) die op de ICs terecht komen. De focus moet op die groep liggen, juist daar de extra moeite instoppen voor vaccinatie en het aanbieden van de booster. Door de einddatum is het time-based, maar is door de “vrijwilligheid” niet haalbaar.

Gebakschep | 16-11-21 | 12:26 | 7

@Gebakschep | 16-11-21 | 12:51: Als je met kerst per sé onder die 100 IC bedden wil zitten is het effectiever en voordeliger(en sneller) om over te gaan op (preventief) ruimen.

Werkte prima bij mond- en klauwzeer, vogelgriep, varkenspest en weet ik wat. Zal wel weer als onmenselijk worden beschouwd, terwijl je bevolking 2 jaar opsluiten met vitamine D deficiëntie dat blijkbaar niet is, want je hebt immers een groep die je de schuld kan geven.

ReyNemaattori | 16-11-21 | 13:14

@ReyNemaattori | 16-11-21 | 13:14: Het gaat erom dat de beleidsmaker doelen en middelen duidelijk verwoorden. Je zou de zorg ook ontlasten door IC bedden in omliggende landen te huren.

Gebakschep | 16-11-21 | 13:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Op naar de 0 zetels net als het CDA.

KlauSSchjwappie | 16-11-21 | 12:25 | 3

En dan worden denk en bij1 alsmaar groter.
Dit land wordt met de dag dommer en gekker.

pejoar | 16-11-21 | 12:32

Op naar de 0 zetels.
Wat is dat eigenlijk voor een verbale tick.
Is het een verzoek? Is het een eis? Is het een suggestie??

AdvocatusDiaboli | 16-11-21 | 12:54

Ik had niets anders verwacht.

Vacuumbom | 16-11-21 | 12:25

Aanpakken die antivaxxers,

Sitting_targets | 16-11-21 | 12:24 | 7

@Gladiator Fap | 16-11-21 | 12:35:
Dat zegt hij toch? Aanpakken die antivaxxers. We zijn als samenleving lang genoeg gepijnigd onder het juk van zelfverkozen domheid.

Koekje-dr-bij? | 16-11-21 | 12:57

@Lood om oud ijzer | 16-11-21 | 12:54:
Zullen we meteen een stukje sociale media reserveren? U moet natuurlijk wel in een camera janken dat ze u binnenkort op uw buik gaan leggen en dat u het zo onderschat had en dat anderen maar leren van uw koppigheid etcetera.
Daar zouden ze elke maand een compilatie van moeten uitbrengen.

Koekje-dr-bij? | 16-11-21 | 12:58

@Koekje-dr-bij? | 16-11-21 | 12:58: hahahaha. Wat een geloofswaanzinnigen lopen er hier toch rond. Ik heb het allang gehad en ben 35 jaar, het zal wel loslopen...

Lood om oud ijzer | 16-11-21 | 13:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Er was een tijd dat de melaatsen en lepraleiders buiten de stadspoorten werden geschopt. Maar die waren dan ook aantoonbaar ziek. Onsla die 15% procent ongevaccineerde leraren, verplegers, agenten en vuilnismannen maar dan kunnen we lachen.

Piet Karbiet | 16-11-21 | 12:24 | 4

Ik zou het liefst zien dat ze inderdaad met de vuilnismannen en havenarbeiders etc beginnen, die laten wat minder snel over zich heen lopen.

Nuchternederland | 16-11-21 | 12:34

Tja, in de middeleeuwen waren sommige bestuurders slimmer dan veel wappen nu.
Buiten de stad hoeft niet meer, je kan het nu met codes regelen

Shoarmamasutra | 16-11-21 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

"Communisme is nog nooit echt geprobeerd" Hoor ik wel eens vanuit de linkerzijde. Ogen open, dan kan je het eens van dichtbij bekijken. Deze druk/dwang/plicht gaat niet stoppen bij vaccinaties. Wel de perfecte manier om door middel van angst de basis te leggen voor deze totale waanzin. *laatste keer zwaaien naar grondrechten doet*

keistad | 16-11-21 | 12:23 | 3

Daar hebben ze in zekere zin gelijk in.
Steeds als er zoiets geprobeerd wordt werken de psychopaten en andere egocentrische types zich omhoog en heb je een totalitair systeem in dienst van de overheersers ten koste van de bevolking.
Daarom gaat het ook nooit werken zoals ze het zouden willen, maar dat willen ze niet zien. Want je krijgt nooit iedereen mee.
Noord-Korea is eigenlijk een primitief kapitalistisch systeem. De bevolking wordt aan z'n lot over gelaten en alles is in dienst om een paar rijke families en een elite te dienen en geld daarheen te laten stromen.
Bij Cuba zou het misschien gelukt kunnen zijn, maar die hadden teveel last van boycots. Of je daar dan in wil wonen is iets anders.

AdvocatusDiaboli | 16-11-21 | 13:06

Pre-cies.

Baski | 16-11-21 | 13:11

Die psychopaten en andere egocentrische types die zich omhoog werken heb in het kapitalisme ook natuurlijk, alleen hoop je dan dat je die via democratie een beetje kan terugduwen.
Maar kijk maar naar Shell, Tata, NAM, Sywert, farma, huizenopkopers, gerotzooi in de energie en financiën en overal en nergens. Ze blijven zich verrijken en trekken zich niets aan van de ellende van de gewone man.
Maar als je ze niet goed kan tegenhouden heb je er zo een Khadaffi, Bolsonaro, Erdogan en dat soort types aan de macht. En de mensen kiezen ze zelf ook nog.

AdvocatusDiaboli | 16-11-21 | 13:21

Ik moet alle credits aan de PVDA geven, serieus. Ik heb nog nooit een partij gezien die zo aan de eigen afbraak heeft meegewerkt als de PVDA. Ze zijn er werkelijk in geslaagd zichzelf te reduceren van de landelijk grootste partij tot een splinterpartij.
Eerlijk PVDA hulde voor jullie onvermogen. Ga zo door tot je helemaal verdwenen bent.

Therapietje | 16-11-21 | 12:23 | 2

Inmiddels op weg naar het einde ingehaald door het CDA.

Schmalz | 16-11-21 | 12:25

Er is een grotere groep die zichzelf totaal irrelevant aan het maken is. Die groep is Het Nederlandse kiezersvolk. Politieke partijen geven het goede voorbeeld voor hoe je jezelf en masse naar de afgrond brengt: principes verbieden.

Aisie | 16-11-21 | 13:42

Ik heb recht op de grondwet.

rein9576 | 16-11-21 | 12:19 | 3

En wat zegt de grondwet?

Is dit nog nieuws? | 16-11-21 | 12:21

Haha!
Nee.
Welkom in het nieuwe normaal.

jemagookniksmeer | 16-11-21 | 12:23

Ja klopt. Je kent ook dat atukje onder 11, namelijk dat bij wet het recht op lichamelijke integriteit kan worden beperkt? Met die wet zijn ze nu net bezig

Shoarmamasutra | 16-11-21 | 13:50

Partij van de wie?

Peter Rottevanger | 16-11-21 | 12:18 | 4

@Is dit nog nieuws? | 16-11-21 | 12:21: Was dat maar waar ... Meer dan wat ook is de PvdA de partij van Timmermans.

dihydrogenmonoxide | 16-11-21 | 12:30

Iets met arbeiders. Rutte denkt vast dat niet meer bestaan.
Iedereen gaat met hippe fiets naar een blije kantoorbaan of zo.

AdvocatusDiaboli | 16-11-21 | 12:56

Ambtenaren

zwenkwieltje | 16-11-21 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even en ze komen op het lumineuze idee, net GB en België, ongevaccineerd zorgpersoneel te ontslaan. Om vervolgens te roepen dat de zorg overbelast is.

Dr. Blechtrummel | 16-11-21 | 12:18 | 6

“ Om vervolgens te roepen dat de zorg overbelast is.”
En dus nog harder op QR-paspoortkwestie gaat hameren. Het is gewoon een schaakspel.

Rico Tampeloerus | 16-11-21 | 12:32

@lekgoot | 16-11-21 | 12:25:
Tsja, die vaccins werken niet echt he. Dus logisch dat je die qr vaccinatie code dan ook verliest als je geen booster neemt. Toch? Had je kunnen weten. Daarom begin ik er niet aan, de vaccinatie tegen covid. Lach me al rot als ik zie wat er 'down the track' komt... Succes ermee. Zal u nodig hebben. Maar goede levensles geweest toch? Had u maar leren schaken op jonge leeftijd, had u geleerd vooruit te kijken

feiten_en _cijfers | 16-11-21 | 13:10

@feiten_en _cijfers | 16-11-21 | 13:10:
Novartis staat op dit moment laag, ik ben ingestapt.

JdelaT | 16-11-21 | 13:50
▼ 3 antwoorden verborgen

2G waar besmettelijke mensen met een groen vinkje andere kunnen besmetten ook met een groen vinkje.

Ik zeg flikker alles open en geen QR code meer en dan maar druk op de zorg en wat meer doden maar daarvan zijn de meesten ook al bijna aan toe.

Fedde71 | 16-11-21 | 12:18 | 12

Je hebt blijkbaar geen idee wat dat zou betekenen, 'alles open'. Je zou 't anders echt niet hier neerplempen.

Elpefo | 16-11-21 | 12:50

@Kosmo | 16-11-21 | 12:32: "allicht". Je weet het dus niet. Misschien handig als daar eens wat echte cijfers over komen? Zodat we zeker weten dat het veronderstelde geneesmiddel niet erger is dan de kwaal? En ook even alle bijwerkingen meenemen.

culture_vulture | 16-11-21 | 15:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Even aankijken wat het effect in Oostenrijk gaat worden, in Duitsland is 2G al een tijdje gaande, enige vermindering van besmettingen/opnames daar?

hotbrasil | 16-11-21 | 12:17 | 2

Nee, de getallen veranderen niet. Het heeft er geen bal mee te maken en dient alleen maar om het volk verder te verdelen.

Gladiator Fap | 16-11-21 | 12:37

Als ik wetenschappelijke vragen heb stel ik ze ook altijd op een tendentieus ongefundeerd weblog.

funda | 16-11-21 | 12:43

Waarom verbaast mij dit niet..?

am0rz | 16-11-21 | 12:17 | 1

Omdat alle scenario’s die momenteel afspelen het draaien van politici en politieke partijen bevatten.

Cunts-en-kitsch | 16-11-21 | 12:18

PvdA!? Wie de fuck zijn deze mensen dan toch?
Vroegâh één van de grootste partij voor den Neerlansche arbeider
en deze arbeiders vervolgens volledig de typhus laten krijgen
door vol op buu'tenlanders in te zetten en daarna nog een schim
van zichzelf als politieke partij van weleer en dat.kom.nooit.meer.goed!!

TijdelijkOptimist | 16-11-21 | 12:17 | 1

Dat tijdelijk ligt al weer een tijdje achter ons?

Nuchternederland | 16-11-21 | 12:35

Het kabinet zou dat heel anders moeten aanvliegen. Gewoon de vraag stellen: "wat gaan we doen aan het hoge aantal besmettingen? Wij stellen dit voor (2G). Wat stellen jullie voor?"
Dat geeft een veel constructiever dialoog met de oppositie (behalve de FvD waarschijnlijk) dan alleen voor of tegen. Het vereist ook dat de oppositie zelf kleur moet bekennen ipv alleen op voorstellen uit het kabinet schieten.

koeberg | 16-11-21 | 12:16 | 3

Mijn voorstel zou zijn om minder te testen.
Of in ieder geval thuis te testen.

jemagookniksmeer | 16-11-21 | 12:24

Ja kan niets doen aan het hoge aantal besmettingen. Het is een virus, dat zorgt nu eenmaal voor een hoog aantal besmettingen. Je kan beter vragen Hoe gaan we de ernstige gevolgen van Corona zoveel mogelijk beperken? Ouderen/zwakkeren zijn het meest vatbaar voor ernstig verloop, die kunnen dus gevaccineerd worden. Ondanks dat zullen mensen op de IC belanden, die mensen moeten behandeld worden. Testen van mensen met milde of geen klachten heeft geen enkele toegevoegde waarde omdat je toch niets kan doen, behalve tijdelijk thuis zitten (wat je ook al kon voordat je iedereen ging besmetten bij de teststraat).

Kosmo | 16-11-21 | 12:35

Grappig dat twee dezelfde mensen zulke verschillende resultaten boeken. Ploumen lult maar wat, heeft geen verhaal en haalt 9 zetels. Rutte lult ook maar wat, heeft ook geen verhaal en haalt 34 zetels. Zal wel iets met vrouwenhaat te maken hebben.

Leptob | 16-11-21 | 12:16 | 3

Ze hebben beide een verhaal en dat verhaal verschilt nogal (in verkiezingstijd heb ik het dan over).
Ploumen: "moeilijk, moeilijk, moeilijk"
Rutte: "Nederland is fantastisch!"

koeberg | 16-11-21 | 12:18

De verklaring is dat politiek nog uitsluitend om beeldvorming draait. Niets anders. De PvdA is minder goed in het manipuleren van de beeldvorming. Voor het overige zijn ze net zo inhoudsloos en kortzichtig als de VVD.

dihydrogenmonoxide | 16-11-21 | 12:40

De harde waarheid is dat een geen alternatief is voor Rutte.
Hij is onbetrouwbaar, maar de rest is nog erger en/of onberekenbaar.

funda | 16-11-21 | 12:44

De pvda is als partij enkel nog relevant omdat zij het demissionaire kabinet bij stemmingen aan een meerderheid kunnen helpen. Nu gaat zij overstag zolang de maatregel niet voor supermarkten en het werk geldt. De volgende keer gaat zij overstag voor het toepassen van de maatregel bij aankopen in de supermarkt, zolang zij maar niet voor rijst, bonen en melk geldt. Daarna voor het toepassen van de maatregel op het werk, zolang er maar een alternatief wordt geboden voor niet gevaccineerden (schrobben van het plein voor het gebouw). Ondertussen is het demissionaire kabinet steeds meer plakjes van de salami aan het afsnijden.

lekgoot | 16-11-21 | 12:16

Ze zullen net zo hard buigen voor de 3G regel. Ze zullen net zo hard buigen voor een nieuw AZC. Ze zullen net zo hard buigen voor het toestaan van diversiteits quotums. Ze zullen net zo hard buigen voor Brussel. Ze zullen net zo hard buigen voor Lucachenko en Erdogan. En China. En de smurfen.

Dat laatste is een grapje.

Omnisofos | 16-11-21 | 12:15 | 2

Dat laatste is geen grap, Omni.
Als de Grote Smurf achter hen staat dan bukken ze gewoon hoor.

Het Licht | 16-11-21 | 13:05

@Het Licht | 16-11-21 | 13:05: LOL :)

Omnisofos | 16-11-21 | 13:22

Een volkspartij is het allang niet meer en zal het ook nooit meer worden. Wel kleiner.

dihydrogenmonoxide | 16-11-21 | 12:14

CBS: “Economie weer groter dan voor corona”
Yep. Een economie met 180 miljard paar steunkouzen aan, uitgestelde faillisementen en achter een rollator. Die instroom van 1600 nieuwe ongeschoolde bijstandiers per week tellen ze blijkbaar ook mee als groei.

Piet Karbiet | 16-11-21 | 12:14 | 3

Als jij en je buurman elkaar elke dag € 1000 cadeau doen, moet je eens kijken hoe je belastingaangifte er aan het eind van het jaar uitziet.

Ivoren Toren | 16-11-21 | 12:16

@Ivoren Toren | 16-11-21 | 12:16: Altijd leuke sommetjes: 40% schenkingsbelasting komt op €146.000 - vrijstelling €3244 is €142.756 wat u mag aftikken bij de belastingdienst.

Dr. Blechtrummel | 16-11-21 | 12:31

Mijn Intuïtie zegt, CBS dit kan niet kloppen. Is zo onlogisch als het maar kan!

vluchtelingallergie | 16-11-21 | 12:34

Je zou van een 'arbeiderspartij' mogen verwachten dat ze strijden voor de rechten van werknemers. Waar werkgevers in het oude normaal niet mochten vragen naar de medische gegevens van werknemers is de PvdA er in het nieuwe normaal voor dat werkgevers werknemers die geen QR-code kunnen laten zien mogen ontslaan. Totaal waardeloze partij, maar dat wisten we al.

GroetenVanUrk | 16-11-21 | 12:13 | 4

@Is dit nog nieuws? | 16-11-21 | 12:19: Gelukkig woon je niet in Italië, want daar hoeft er niet gedokt te worden dan.

DrFibonacci | 16-11-21 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Atje is Joop den Uils Kuiken.
Iemand verbaasd hierover?
PvdA is gewoon onderdeel van het demissionair kabinet.

Ruimedenker | 16-11-21 | 12:12 | 1

Joop had niet altijd gelijk, maar wel principes.

dihydrogenmonoxide | 16-11-21 | 12:42

De eerste nuttige bijdrage van de PvdA sinds Vadertje Drees.

Lubbberrtt | 16-11-21 | 12:12 | 1

Eens

Domenonredelijk | 16-11-21 | 14:32

PvdA een partij die druk is in het hervinden strekking woord Arbeid in hun partijnaam, meen nu bij poging 23 hervinden ofzo verder een partij veelal bevolkt door baantjescarrousel junkies.

william7055 | 16-11-21 | 12:10

Pvda is eu is greenpass.

van stampij | 16-11-21 | 12:09

Bekijk het eens van de andere kant, zo pro moslim is de PVDA dus ook niet meer, want daar zit een groot deel van de non vaxxers.

menage | 16-11-21 | 12:08 | 3

Je had toch gehoopt dat alleen daarom dit systeem zou worden omarmd door de reaguurdertjes. Blijkt veel van het reaguurdersvolk hetzelfde gedachtegoed aan te hangen. Het is alsof dit niet meer mijn GS is. We hadden de grenzen veel strenger moeten bewaken. Ik ben blij dat mijn vader en moeder dit niet meer hoeven meemaken.

BobDobalina | 16-11-21 | 12:12

@BobDobalina | 16-11-21 | 12:12: Zo kortzichtig en kwaadaardig zijn ze blijkbaar niet, die reaguurdertjes. Misschien zijn de meesten wel tegen ontwortelende massa-immigratie en de negatieve kanten van het islamitische geloof en cultuur maar niet persé tegen moslims.

dihydrogenmonoxide | 16-11-21 | 12:25

Partij van de Anaalgenomenen.

pollens | 16-11-21 | 12:08

Partij van de A-socialen.

Gaat het niet dan? | 16-11-21 | 12:07 | 1

Partij Tegen Arbeiders.

De Profundus | 16-11-21 | 12:12

1G, 2G. Van vaccineren kreeg je toch 5G?

Antigoog | 16-11-21 | 12:07 | 1

Dat komt na 5 vaccinaties. Begin volgend jaar....

Is dit nog nieuws? | 16-11-21 | 12:18

Partij voor de Bühne

amateurrr | 16-11-21 | 12:07

Met dank aan Troelstra, Uyl, Drees en nog meer. Debat in het weekend al beklonken, trieste poppenkast.

dathoujetoch | 16-11-21 | 12:07

2g staat voor 2 groepen.
Dat u het maar weet.

Is dit nog nieuws? | 16-11-21 | 12:06 | 3

Zorg dat je in de goede groep zit, net als bij gym op school.

Raspatat | 16-11-21 | 12:08

Negen zeteltjes. Wat doet hun mening ertoe?

John McClane | 16-11-21 | 12:06 | 1

Wel of geen 2G.

Raspatat | 16-11-21 | 12:09

Dit is toch geen nieuws? Iedereen en zijn moeder kon toch al weten dat Den Haan en haar uilsKuiken met het demissionaire kabinet zouden meestemmen?
Want PvdA is nodig in de Eerste Kamer. De vraag is, wat gaat PvdA dit allemaal opleveren uiteindelijk? Daar zit de crux. Gaan zij opeens allemaal weer kansloze asielzoekers een plekje geven? Moet er identitaire politiek bedreven gaan worden?

Voor Den Haan is het gewoon simpel; "kijk, ik mag ook meedoen".

Harvey2Face | 16-11-21 | 12:06 | 2

Mevrouw Den Haan is net zo relevant als Henkie Krol.

amateurrr | 16-11-21 | 12:08

Den Haan is enorm enorm bevoordeeld door Vera Bergkamp en het presidium en ten onrechte alle ondersteuning, spreektijd etc. voor een volwaardige partij gekregen terwijl zij net als Van Haga en Omtzigt een afsplitsing van een andere gekozen partij is. Zij stemt gewoon elke keer met VVD en D66 mee omdat zij door die 2 partijen op het paard geholpen is.

Fedde71 | 16-11-21 | 12:15

Ook gewoon een stel Klaus Schwab laven. Staan met naam en toenaam op de lijst van WEF partners.

Norman N. Warden | 16-11-21 | 12:06

Partij van de Afvallige.

Toetsenbordcomplex | 16-11-21 | 12:05

Het is niet alleen de PvdA, allemaal doen ze in de eerste instantie stoer voor de bühne, en uiteindelijk geven ze toe. Oké, misschien met uitzondering van de PVV en FvD.

Plaque-doctor | 16-11-21 | 12:05 | 1

ach ja, de altijd tegen want wij doen toch niet mee ook al kan het wel lieden. fourm is straks éénmans en Weert Gilders blijft ook niet lang meer.

AntiZanicz | 16-11-21 | 12:49

De PvdA is een volstrekt nietszeggende partij geworden. Triest hoe je van een grote partij tot een mini partij kan worden en denken dat je nog wat voorstelt. Op het moment dat ook de burgemeesterposten wegvallen is de partij weg.

El Rico Grande | 16-11-21 | 12:04 | 2

Dat is wat er gebeurt met een partij die zijn achterban de rug toekeert.

Plaque-doctor | 16-11-21 | 12:06

Delusions of grandeur

amateurrr | 16-11-21 | 12:08

Ze willen dus mee regeren in het nieuwe kabinet. CU eruit, PvdA erin?

VoltaireJohn | 16-11-21 | 12:04 | 1

Onderhandelingen die stuk lopen. Nieuwe onderhandelingen. Het demissionair dictatorschap wordt zo mooi over de kerst heen getild.

Incitatus | 16-11-21 | 12:35

Dit heet je verantwoordelijkheid nemen.

Raspatat | 16-11-21 | 12:04 | 6

precies maar ze ze staan op de haatlijst dus er moet verwijt gemaakt worden. Terwijl het land natuurlijk al decennia door VVD en CDA bestuurd wordt.

AntiZanicz | 16-11-21 | 12:48

@AntiZanicz | 16-11-21 | 12:48: steunen bedoel je. Partij is een vrouwelijk woord, en ze kan ook enkelvoud zijn. En nou hup, naar je mavo.

Jos Tiebent | 16-11-21 | 12:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoals verwacht, wat een slappelingen zijn het toch.
2G zeg maar gerust, een maatschappij volledig toegankelijk voor alleen maar gevaccineerden, want je kunt na een half jaar nooit aantonen dat je al corona hebt gehad, dus blijf over vaccinatie al over.

Uranus1767 | 16-11-21 | 12:04

Partij van de Assholes

Piet Karbiet | 16-11-21 | 12:03

Geknakt? Die hing er al jaren dood en verwelkt bij.....

me163komet | 16-11-21 | 12:03

Hebben ze nog hoop op een plekje in de regering, of hebben ze ook een overlord in de EU die hun stemgedrag bepaald?

Andersdenkend | 16-11-21 | 12:03 | 2

De PvdA kan alleen met hielenlikkerij een plekje aan tafel krijgen. Lilianne "waar moet ik naartoe?" Ploumen weet zelf niet eens meer welke dag van de week het is, laat staan waar die paar kamerleden ja of nee tegen moeten zeggen.
Overigens ben ik voor een 2G beleid, al was het alleen al om alle reli gekkies lekker thuis te houden. Ook minder aso volk in de cafés en restaurants is me opgevallen dus prima zo. De upperclass krijgt eindelijk weer waarvoor betaald is.

Bakkeleures | 16-11-21 | 12:39

Misschien hebben ze gewoon een eigen mening.

Shoarmamasutra | 16-11-21 | 13:55

Wordt geenstijl zo langzaam aan niet een beetje moe van zichzelf. PvdA is een ouderenpartij. Gaan alleen nog maar zetels verliezen wanneer kiezers overlijden. Alleen daarom zullen ze voor de maatregelen van kabinet stemmen.

metdedag | 16-11-21 | 12:02 | 2

Ze gaan samen met GroenLinks.

Is dit nog nieuws? | 16-11-21 | 12:07

kletsverhaal.

AntiZanicz | 16-11-21 | 12:47

Chinese staatscontrole 2.0

Guusje Nadorst | 16-11-21 | 12:01

Op naar de 0 zetels!

Swaffelkaffert | 16-11-21 | 12:01 | 1

PvdA is nu al groter dan CDA en CU samen.
Welke gek beweert serieus dat het 2g nu de verantwoording van PvdA alleen zou zijn.

AntiZanicz | 16-11-21 | 12:47

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com