'Kritiek op de islam is opstaan tegen tirannie, is opkomen voor vrijheid'
"Linkse vrienden van me, waar houdt dit op? Wanneer stoppen jullie de islamkritiek te bagatelliseren als discriminatie en extreemrechts?"
En dan geven we nu het woord aan cultureel psycholoog Keyvan Shahbazi, voormalig (*) columnist van de Volkskrant, schrijver, Iraniër, vluchteling.
"Nu in 2021 moeten Nederlandse schrijvers onderduiken als ze een islam-kritisch boek schrijven. Een kritisch woord aan de talkshowtafel over de hoofddoek, wordt gesmoord met haatberichten en bedreigingen. Het zevenhonderd jaar oude boek van de Italiaanse schrijver Dante Alighieri wordt geschonden: de naam van de profeet Mohammed die in de hel brandde, moest worden geschrapt. Wie Mohammed-cartoons publiceert, moet in doodsangst leven. Afgelopen jaren is moord na moord na moord gepleegd op onschuldige Europeanen in naam van de profeet Mohammed en de islam. Linkse vrienden van me, waar houdt dit op? Wanneer stoppen jullie de islamkritiek te bagatelliseren als discriminatie en extreemrechts? Kritiek op de islam is opstaan tegen tirannie, is opkomen voor vrijheid. De vrijheid waar dit land op gebouwd is."
Reaguursels
InloggenZo'n 80 jaren terug was er ook een regime die aan boekverbranden en geschiedenis-aanpassing deed. Wie waren dat toch ook al weer? Volgens mij was dat ook redelijk Links, iets met sociaal en democratisch en arbeiders of zo.
Chapeau. Meer, meer, meer!
Ze stoppen er pas mee nadat ze de rest buiten spel hebben gezet en ze als laatste aan de beurt zijn. Kijk maar naar Iran.
Het is al jaren bekend dat het salafisme, een radicalisering van de islam, in de koranscholen ook in Nederland d.m.v. fundamentalistische propaganda en met oliegeld gefinancierd in de kinderhoofdjes wordt geïndoctrineerd op dezelfde manier als een moedertaal. Salafisme ontstaan rond Saoedi-Arabië is meteen de grootste financier van dit kankergezwel d.m.v. de madrassa’s wereldwijd. Het salafisme heeft de islam sinds een kwarteeuw ongeveer overal in de wereld een compleet ander aanzien gegeven. Men heeft het voortdurend over de chronische gevolgen maar niet over de vermijdbare oorzaak: Saoedi-Arabië. Het is echt niet zo moeilijk om dit te snappen. We leven nou eenmaal in een wereldwijde samenleving, hoe erg sommige mensen die ook willen ontkennen. Je zou denken dat naïviteit minder wordt door alle informatie met de logica beschikbaar, maar naïviteit regeert.
Als ze geen olie hadden gehad was we geen salafisme geweest, ja, in Saudi.... we kopen onze eigen ondergang; de achterlijken kopen van de achterlijken.
Het nieuws ging over Afghanistan, hoe Afghanen (jonge kerels) in grote hoeveelheden de grens met Iran willen oversteken (Taliban vraagt 10 dollar per persoon om ze door te laten, lol) nu veel armoede, veel honger onder kinderen. Moet ik vaststellen dat jonge Afghanen eigenlijk grote egoisten en lafaards zijn om de Taliban toen het nog mogelijk was met Amerikaans wapentuig niet uit de weg te ruimen en nu voor een makkelijk leven willen kiezen waar de o.a. NL burger dan weer voor op mag draven?
... en taalcursussen subsidiëren zodat ze beter zullen integreren, er vanuit gaande dat dit volk dat ook van plan is. Want de realiteit in alle AZC's in Europa is steeds dat ze zich aansluiten bij het groeiend segregerend leger Der 5de Colonne.
Je zou bijvoorbeeld verwachten dat vrouwen die voor islamfanatici op de vlucht zijn, het hoofddoekje bij het grof afval zou doen en het juk van de beklemmende islam van zich af zouden werpen. Maar niets blijkt in de praktijk minder waar.
@K. Westergaard | 10-11-21 | 13:06: En dan zijn ook Afghanen nog steeds degenen die het snelst werk vinden.
Zeer goed verwoord, ik zeg het zelf al meer dan 20 jaar.
Eigenlijk zou je mensen die competenties missen om goed samen te leven met andere mensen een eigen reservaat moeten geven zodat we inheemse soorten van West Europa kunnen behouden. Leven op hun eigen manier en zo kunnen ze hun eigen frustraties binnen eigen reservaat uiten op doelgroep naar keuze. Nu is het voornamelijk moslims, maar daar hoeft het niet bij te blijven wat mij betreft.
Dan kan we rest van de bevolking werken aan sociale cohesie en meedoen met de vaart der volkeren.
Keyvan Shahbazi, ga voor een ander hol keffen! Keffen tegen die bondgenoot van ons, dé enige en dé echte originele Islamitische Staat: Saoedi-Arabië. Maar dat durft u niet en dat durven onze politieke zakkenwassers ook niet.
Salafisme ontstaan rond Saoedi-Arabië is meteen de grootste maar niet de enige financier van koranscholen, ook in onze landen, en de Saoedische tijdbom is niet haar militaire capaciteit maar het salafisme/wahabisme te verspreiden d.m.v. de madrassa’s wereldwijd: niet alle salafisten worden terrorist, maar alle terroristen waren (meestal) eerst salafist. De wortel van het salafisme groeit in de eerste en enigste Islamitische Staat, Saoedi-Arabië! Een bondgenoot van het christelijke westen met haar kruinen vol oliedollars in de wereldwijde structuren van madrassa's.
In het Westen heeft men voor die evolutie steeds de ogen dichtgeknepen. De daar heersende families hebben nu eenmaal enorme zakken vol geld waarmee ze wapenfabrieken recht houden en dollars rondstrooien als confetti. Dat heet economische realiteit.
Walgelijk blijft dat de oorlog in Jemen jaren kan voortduren met honderdduizenden slachtoffers zonder dat het vrije christelijke westen een kik geeft. Maar als haar olievoorziening in gevaar is gaat het in sanctie-modus tegen Iran met een chronisch tekort aan ‘mea culpa’.
Het vrije christelijke westen krijgt nu ook de schuld van de oorlog in Jemen. Een oorlog die door de moslimwereld met totale stilte wordt aanschouwd. Geen woedende protesten, geen verbrande vlaggen, geen Free Jemen. Zoals bij Palestina zeg maar. Want moslims mogen wel wat joden niet mogen. Dat verhaal.
Kortom het zoveelste hypocriete praatje.
@K. Westergaard | 10-11-21 | 10:03:
Leest eerst goed wat er staat, luie donder.
@faraday | 10-11-21 | 10:05:
Ik lees:
'Walgelijk blijft dat de oorlog in Jemen jaren kan voortduren met honderdduizenden slachtoffers zonder dat het vrije christelijke westen een kik geeft.''
Kortom, het vrije westen heeft het weer gedaan. Als het vrije westen zich wel mengt in een door moslims ontketende oorlog dan bemoeit het vrije westen zich als machtshebber in een conflict waar ze niets te zoeken heeft en als ze zich niet inmengt dan krijgen ze ook de schuld voor het passief toekijken. Vreemd genoeg is alle terreur van moslims nooit de schuld van moslims zelf.
@K. Westergaard | 10-11-21 | 12:03:
De laatste eeuw gepleegde wandaden tegen de menselijkheid door de hierboven genoemde islamitische wereld van Keyvan Shahbazi en die van u komen niet tot aan de enkels van dat beschaafde Westen, christelijk maar bestendig met de knieën in het bloed, hoe zou dat komen? Waarom vallen we die draak aan en veroorzaken zo miljoenen slachtoffers en miljoenen vluchtelingen, weer 'goed' bezig gedurende de laatste twee decennia. Niemand heeft het salafisme en het terrorisme - rechtstreeks en onrechtstreeks - de afgelopen jaren zo gestimuleerd als het Westen en dat heeft in belangrijke mate bepaalt hoe de wereld er momenteel uitziet.
Dat weet u ook wel maar wat u in uw 'gemakzucht' negeert is dat alles om de knikkers draait, the business ass usual en daarin Saoedi-Arabië.
Zaakvoerder Trump runt de firma nv VS van de ene ‘That’s what I call a good deal!’ naar de volgende. De Verenigde Staten zijn ’s werelds grootste wapenexporteur en -hoe zou dat komen- Saoedi-Arabië ’s werelds grootste wapenimporteur. Illustratief met hierboven was het wapendeal nopens een slordige 8 miljard dollar met de Saoedi’s dat tegen het Congres om werd goedgekeurd door de noodtoestand uit te roepen vanwege....... Iran.
Om dat allemaal verkocht te krijgen aan zo’n nuttige idioot creëer je 'bad and evil' in Hollywood's gaarkeuken modus, om politiek,massa, media en mensen zoals u in een duurzame R.E.M slaap te houden want de Jemenitische burgeroorlog is een oorlog tussen salafisten en sjiieten.
Ik ga niet blijven herkauwen op cherry picking, informeer eerst vooraleer onzin te verkopen.
@faraday | 10-11-21 | 13:29:
De islam is een misdaad tegen het vrije westen an sich. Neem dat de volgende keer mee in je betoog als je geloofwaardig probeert te zijn. Je anti-Trump/beschaafde Westen tirade is een natte vuurpijl in je zoveelste poging de aandacht van de islam en haar/zijn volgers af te leiden. Alsof de fanatici in Saoedi-Arabië van een totaal andere orde zijn dan die in Pakistan, Afghanistan, Syrië, Irak of een ander achterlijk land naar keuze. Er bestaat geen gematigde islam.
@K. Westergaard + @ faraday | 10-11-21 | 17:41: Nee, nee, jongens en/of meisje(s). Zo komen we er niet. Goed ge-luisterd/-lezen naar jullie betogen.
De kracht van de islam is dat zij meerder gelijken en ongelijken naast elkaar kunnen doen ontstaan. Dat is de kunst van Takija (zo spel je dat in het Nederlands). Waarom komen jullie beiden niet eens bij mij langs in Spanje (nabij Benidorm) voor een dag of twee om de boel eens netjes op een rij te zetten? En te genieten van een lekker hapje en drankje. Volgens mij zijn we het gewoon met elkaar eens en dient de islam een gezamenlijke 'draai om de oren' te krijgen maar de naïeve Westerse regeringen minstens even zo.
is het een idee om eerst eens naar ons zelf te kijken? Met je opstaan tegen tirannie en opkomen voor vrijheid?
Amen
civilusdefendus.com/civil-defense/4-s...
4 Stages of Islamic Conquest.
Die moet onderduiken, wordt verraden door zijn linkse vrinden, waarna collega's uit de regio het overnemen.
Ik verwacht binnenkort bij het gezellige spel 2 voor 12 een vraag over de opkomst van de islamofobie, aangewakkerd door haatzaaiers als Keyvan Shahbazi. Leer mij de Marcel van Dam- heulculte kennen.
#Wilderswhatelse?
Overigens Keyvan Shahbazi heeft net als mijn vrouw zelf meegemaakt in Iran wat Islam onderdrukking betekent. Ook mijn vrouw opgegroeid als Moslim (overigens 50% van de familie is moslim) waarschuwt voor al het kwaad uit naam van de Islam. Ze ziet hier hetzelfde gebeuren als in Iran....daar onderdrukt uiteindelijk een minderheid van fanatieke moslims de welwillende meerderheid. Als gevolg een land wat een grote belofte had vwb grondstoffen, educatie en medische kennis loopt leeg. Ieder weldenkend en enigszins opgeleide Iraniër trekt weg, geven de moed op. Dit staat ons over zo'n 20 jaar ook te wachten...dan gaan onze kinderen opzoek naar een land waar ze nog wel in vrijheid kunnen leven.....
De reden is: Populisten op de rechterkant hebben zichzelf het monopolie toegeëigend qua Islamkritiek. En dat op zo grofgebekte wijze dat ondanks de soms bijzonder valide argumenten anderen en vooral meer links georiënteerd publiek wegblijft van de anti-islam talking points.
Je kunt wel zeggen dat de PVV het tegendeel bereikt van wat het wil, omdat meer gematigden niet gezien willen worden met de toch licht naar fascisme geurende politieke uitspraken van enkele populistisch rechtse sprekers. Kijk maar naar Denemarken! Daar geen elke dag weer tierende Geert in het parlement en een linkse socialistische partij die extreem praktische en pragmatische politiek bedrijft tegen verdere zelf-isolatie van conservatieve islamisten. De Denen pruimen dat. Omdat ze geen Geert hebben, die bij alles op het anti-islam paard gaat zitten.
drogreden
de drogreden zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: ['drɔxredə(n)] Verbuigingen: drogreden|en (meerv.) redenering die juist lijkt maar het niet is
Synoniemen: schijnreden, kromme redenering
Je komt inderdaad met inhoudelijk sterke kritiek.
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 08:31:
Jij minder. Leeg cliché no:1
'Populisten op de rechterkant' - dus als je een ander geluid laat horen ondanks jarenlange doodsbedreigingen over de islam ben je populist.
Leeg cliché no:2:
'hebben zichzelf het monopolie toegeëigend qua Islamkritiek.'
- dus als je als enige partij niet zwicht voor de linkse leugens over verrijking door de islam van dit ooit vrije Nederland, en je houdt dit jarenlang dapper vol, eigen je jezelf ineens het monopolie op islamkritiek toe. Iets met oorzaak en gevolg met elkaar verwarren zodat het lijkt alsof je iets diepzinnigs zegt.
Want links is wars van grofgebekt zijn? Wat een onzin. Elke rechtse politicus krijgt bakken vol met haat over zich heen. Niet zo hypocriet zijn, mijn grofgebekte linkse vrind.
Ik deel jouw mening. Het is gewoon jammer dat Geert voor wie ik veel sympathie heb zo vast blijft zitten in zijn anti islam retoriek. Op zich wel begrijpelijk omdat hij moet worden beschermt tegen aanslagen vanuit de islam hoek en de witte helpers uit de linker hoek. Dat moet invloed hebben op zijn denken. Daarbij komt dat vandaag de dag een genuanceerde maar kritische houding tegenover de islam al voldoende is om bedreigd te worden. Dus dat gaat hem niet helpen om uit zijn isolement te komen. Evengoed denk ik dat Wilders er goed aan doet om af te stappen van zijn rabiate anti islam ideeën. Daarmee zou hij D66, GL, CDA, CU verplichten om hun rabiate pro islam ideeën wat enkel emo politiek is, te laten varen.
Als je een roepende in de woestijn der deugdzaamheid bent, dan is het wel heel gemakkelijk voor de deugdzamen om te beweren dat je een monopolie hebt op wat je zegt. Je kunt met evenveel recht van spreken beweren dat de deugdzamen het monopolie hebben op Islamofilie.
@Schoorsteenveger | 10-11-21 | 09:20:
Amen!
Je draait oorzaak en gevolg om
@beste_landgenoten hahahahahahahahahaha
Best wel zielig hoor voor hem, maar waarom heeft hij zichzelf destijds niet "in de regio" opgevangen?
De Westerse vrije wereld is verraden door hun eigen westerse mensen. Mensen die roepen democraat te zijn en voor vrijheid van meningsuiting te zijn. Hele bange mensen die liever het opnemen voor alles wat tegen vrijheid is om maar niet voor racist te worden versleten. En daar zit dus ook meteen de cirkelredenering want dat continu schreeuwen over racisme komt bij diezelfde bange groep mensen vandaan. De mensen waar ik het over heb zijn die van D66, Groenlinks, GristenUnie, PvdA en SP. Volksverraders pur sang. Hun indoctrinatie kent geen grenzen. Nederland is geen veilig land meer voor asielzoekers die hun heil hier hebben gezocht wegens dezelfde soort indoctrinatie in het land van herkomst. De ironie!
Het continue gehamer op buitenlanders en migranten als zouden ze allemaal criminele intenties hebben werkt anders ook averechts. Gewone mensen hebben een enorme hekel aan het taalgebruik waarmee dat wegzetten van migranten gepaard gaat.
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 08:22:
Is het denkbaar dat de "Gewone mensen" waar u over spreekt, wellicht nogal beïnvloed zijn door de NOS/NPO??
@Mongeaulie waarsguwt | 10-11-21 | 09:07:
Nee. Het idee dat de NPO een soort propagandazender zou zijn - wat vaak beweerd wordt hier - irriteert me behoorlijk. Wen maar aan het idee dat niet iedereen in dit land zo denkt als jij zelf. Veel mensen vinden de NPO juist veel te rechts en teveel buigen voor alle islamcritici. En omdat het een publiek betaald medium is, zal het ergens de middenweg moeten bewandelen. Als dat je irriteert kan je altijd zelf een mediakanaal opzetten. We zien geregeld waartoe dat leidt, meestal tot boomer-rancuneuze types die een appeltje te schillen hebben met ex-collega's en interne ruzies.
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 08:22: En het niet willen benoemen van criminele intenties van die "asielzoekers" werkt ook averechts. Gewone mensen hebben ook een enorme hekel aan het taalgebruik waarmee het establishment zich bediend en de daarmee de kop in het zand steekt voor de problemen van de plebs.
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 08:22:
Goh, Beste_D66_Landgenoten sinds wanneer vertegenwoordig jij "gewone mensen"?
Als ik goed begrijp ben je het in grote lijnen eens met de Islamkritiek, maar uit je dat niet, omdat "de toon" van anderen je tegenstaat.
Dat is toch een weinig principieel standpunt?
Klinkt weer als "Wilders heeft gelijk, maar ik ga hem niet in de kaart spelen".
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 09:54: De NPO was 40 jaar geleden al links en is het nog. De eenzijdigheid druipt ervan af.
dan speel je Wilders in de kaart
Precies. En dat moeten fatsoenlijke politici (eigenlijk een contradictio in terminis) niet willen.
En dat is dan ook precies de reden dat de noodzakelijke en nuchtere Islamkritiek in dit land geen kans krijgt. Dan wordt je in de hoek bij Geert gezet en niemand wil met deze opruier gezien worden. Terecht ook, al heeft Geert niet altijd ongelijk. Het is de manier waarop Geert en zijn partijleden (kuch) dit dossier naar zich toetrekken.
Voorbeeld. Bij Jinek zat laatst Fleur Agema. Dat ging goed, totdat ze de Corona crisis in de schoenen ging schuiven van de migranten. Kijk, dat moet je niet doen, mensen hebben daar de schurft aan.
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 08:27:
De ironie van Rico Tampeloerus ontgaat je volkomen, he Beste_D66_landgenoten?
Die "mensen" die je noemt, zijn dat dezelfden als die "gewone mensen" waar je mee schermt?
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 08:27: Kijk, dat is waar veel mensen een hekel aan hebben. Aan dit soort vrij gebruik van feiten als in jou voorbeeld. Het is algemeen bekend dat de groep "niet Europe migranten" een veel lagere vaccinatie graad hebben dan de groep "Nederlanders". Dat is iets anders als "de Corona crisis in de schoenen ging schuiven van de migranten".
De echte islam is niet vreedzaam. Wie dat beweert, mag uitleggen waarom hoofdstuk 8 van de Koran gaat over het verdelen van de oorlogsbuit. Spoiler: het gaat niet terug naar de rechtmatige eigenaar.
Islam-is-vrede is standaard Amerikaanse oorlogspropaganda. Een flink aantal Amerikaanse presidenten heeft oorlog gevoerd in Noord Afrika en het Midden Oosten, in de 19e, 20e en 21e eeuw. En zij maakten zich altijd zorgen dat een aanval op een Arabisch land gezien zou worden als een aanval op de hele islamitische wereld. Daarom wordt elke Amerikaanse militaire actie tegen een Arabisch land voorzien van een plechtige verklaring dat het geen aanval tegen de islam is, en dat de islam vrede betekent.
Wat is het nut van islamkritiek? Het leidt in eerste instantie vooral tot weerzin bij potentiele handelspartners in het Midden Oosten. Waarom zou je je eigen handelsbelangen beschadigen?
Islamkritiek is minder bedoeld als kritiek op de islam en meer als waarschuwing voor Nederlanders dat massa-immigratie uit islamitische landen tot iets anders leidt dan een veelkleurige multiculturele prachtsamenleving.
Jij gokt er, zoals de linkse intellentsia, dus op dat het op tijd zal goedkomen met de islam in het westen? Hoe zie je die toekomstige massale assimilatie/reformatie/ontkerkelijking precies voor je dan?
@klimaatsloper | 10-11-21 | 02:38: Linkse intelligentsia hebben totaal niet door dat de polderislam radicaal is. Om even naar Memri te verwijzen. De polderislam is meer een Egyptische islam dan een Marokkaanse.
waar ziet u een veelkleurige multiculturele prachtsamenleving? Wel eens in Rotterdam geweest?
Wie heeft het nog over een multiculturele prachtsamenleving? Dat idee is zelfs door links tien jaar geleden al ten grave gedragen. Alleen rechts bedient zich nog van die termen, uitsluitend om links mee weg te zetten.
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 08:35: Rechts, links, weetikveel, het is een zooitje geworden. Nou maar hopen dat er geen oorlog van komt.
Veel mensen zijn gewoon laag-geïnformeerd doordat het dominant linkse narratief vanuit media, onderwijs etc liever niet wil verklappen hoe de islam precies in elkaar zit, vanwege angst voor het ontstaan van een stigma t.a.v. moslims. Een genuanceerd en pluriform debat over 'islam in het westen' krijg je daardoor amper te zien.
Wanneer heb jij op de NPO voor het laatst dan gezien dat de islam positief in beeld wordt gebracht? Ik kan me dit niet herinneren. Integendeel, ook op de NPO gaat 99% van de islam discussies over problemen rond integratie. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik die ene keer gemist heb.
Precies!
@Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 08:38: Iedere avond in het journaal. Bij vrijwel ieder binnenlands item trekken ze een hoofddoek in beeld die haar zegje mag doen. Hoewel het soms niet meevt om er een te vinden die fatsoenlijk Nederlands spreekt en een welgevallig mening heeft.
Waar blijven de massademonstraties tegen het doodmartelen van schapen?
Nou, die kan ook niet meer over straat.
Jammer dat de maya’s of de inca’s hun cultuur en geloof hebben afgelegd, ik had wel een leuk mensenoffer willen zien bij de zonnewende, op de Dam of zo.
Ook een exotische anderskokende groep die uiteraard plat gediscrimineerd worden in kolonistisch Nederland, dat hadden de linksmeisjes ook een mooie voorstelling gevonden. Verenpracht en trommels …
Nog even wachten. Dan hangen de kufar vanzelf te bungelen aan de lantaarnpalen op de Dam. Burkapracht en AK's...
Of gewoon zo´n in- en in-Nederlands mensenoffer, waarvan je dan veel later weer de restent terug vindt in de votre van een veenlijk...
Links (nou ja vocaal links dan) ziet moslims als Untermenschen, want je kan natuurlijk niet van die arme moslimpjus verwachten dat ze een dikke huid kweken en verantwoording nemen voor hun daden, NEEN! de linksmensch zal hun behoeden!
Zielige kneusjes die niet zonder hun hulp kunnen. Bekijk die mensen toch eens als wilsbekwame volwassenen en behandel ze navenant.
Het nare met moslims is dat je altijd nog radicalere hebt die menen met nog meer geweld te moeten strijden voor hun Allah. Gematigde moslims spreken zich niet voldoende uit hier tegen.
Overal zijn islamitische verenigingen en moskeeën gefinancierd door behoorlijk fanatieke islamitische landen. Er is een grote sociale druk om de fanatiek islamitische geloof richting te volgen. Daarom bestaat gematigde islam niet zolang het gif er nog in grote mate met oliegeld in gespoten wordt.
Links was tot zeg 45 jaar geleden progressief. Bevrijde ook een groot deel van de nederlanders van religieuze waanzin en bevrijde vrouwen in feministische golven. Toen er meer (of genoeg?) moslims kwamen die ook steeds openlijker de nederlandse/westerse cultuur verachten kwam rechts als eerste met opmerkingen over integratiebeleid. Dus omdat rechts integratie van buitenlanders en afremming van toestroom niet westerse migranten nastreeft is links .... er tegen!
Iraniërs begrijpen het doorgaans heel goed, en weten waar ze het over hebben.
Inderdaad, Keyvan Shahbazi heeft net als mijn vrouw zelf meegemaakt in Iran wat Islam onderdrukking betekent. Ook mijn vrouw opgegroeid als Moslima (overigens 50% van de familie is moslim) waarschuwt voor al het kwaad uit naam van de Islam. Ze ziet hier hetzelfde gebeuren als in Iran....daar onderdrukt uiteindelijk een minderheid van fanatieke moslims de welwillende meerderheid. Als gevolg een land wat een grote belofte had vwb grondstoffen, educatie en medische kennis loopt leeg. Daarbovenop ook nog eens een super corrupt Moslim Leiderschap en corrupte volgers. Iedere weldenkende en enigszins opgeleide Iraniër trekt weg, geven de moed op. Dit staat ons over zo'n 20 jaar ook te wachten...dan gaan onze kinderen opzoek naar een land waar ze nog wel in vrijheid kunnen leven.....
"Kritiek op de islam is opstaan tegen tirannie, is opkomen voor vrijheid. De vrijheid waar dit land op gebouwd is."
Tsja, maar die kritiek zal steeds minder (en steeds minder geuit) worden, omgekeerd evenredig aan de toename van de aantallen moslims die hier - en andere West-Europese landen - zich zullen vestigen. Nu ruim 26 miljoen - waarvan 1,2 miljoen in Nederland - and counting. Nieuwe hordes verdringen zich momenteel voor de Poolse grens.
Yup en helaas snapt Europa, mede door de EU, nog altijd niet dat buitengrenzen gewoon goed beschermt moeten worden en dat we dat het beste solidair met elkaar kunnen doen aangezien wij hier er ook naar bij hebben als die dobberaars en wandelaars niet binnenkomen. Ergo, we zijn gedoemd aangezien we te veel denken alles en iedereen welkom te moeten heten zonder dat ze verregaande assimilatie moeten ondergaan. Een Belgische hoogleraar intergratie heeft dat een aantal jaar geleden mooi verwoord met de Borg als voorbeeld.
Was het niet Geenstijl zelf die jaren geleden Geert Wilders afschreef omdat hij zich teveel bezighield met de islam? In dat artikel werd het probleem anders ook goed gebagatelliseerd.
We houden hier niet van one trick ponies, zoals Wilders of Dierenpoes.
Ja, hij riep minder-minder-minder, we weten dat dat niet gaat werken.
Dat de grenzen voor “”vluchtelingen”” gesloten moeten worden is geen nieuws.
@Analia von Solmsch | 09-11-21 | 22:38: Spreek voor jezelf of kom met een treffende analyze.
@Analia von Solmsch | 09-11-21 | 22:38: Dat minder minder van Wilders sloeg niet op de Islam maar op de oververtegenwoordiging van Marokkanen in de criminaliteit .
@Analia von Solmsch | 09-11-21 | 22:38:
we houden hier ook niet van reaguurders die bewust uitspraken verdraaien en noodzakelijke maar nooit genomen maatregelen wegwuiven omdat jij liever blijft aanmodderen met de criminele mocro's dan WIlders gelijk te moeten geven.
Zit de schuimbekkende NPO al achter hem aan?
Whut?
Van Keyvan horen we dus ook niets meer. Podium is alleen voor gutmenschen.
Gevoel van herkenning schromen geweld niet als ze hun zin niet krijgen. Blinde vlek van links. Tot hun kopjes half 12 hangen dan pas of niet gaat het lichtje misschien aan. Heel lastig voor ze want dan moeten ze toegeven dat ze het verkeerd hebben gezien. So far so good.
Ik vind de Islam *weggejorist* (heb ikzelf maar vast gedaan mocht in de toekomst uitkomen wie zich achter deze reaguurder verschuilt).
O nee, als dit maar niet Geert Wilders in de kaart speelt…
Houdt toch eens op met logisch redeneren, gaat het allang niet meer om. Het is ideologie.
En iedereen maar denken dat islam een vreedzame religie is, en niet een fascistische middeleeuwse doctrine.
Links vindt toch ook dat iedereen moet gaan denken en leven zoals zij? Het is vergelijkbare ellende in een ander jasje.
Links staat bij mij gelijk met mensen met dikke bovenmodale inkomens ,mensen die niets ophebben met ondermodalen .... het werkvolk. Ander inkomen andere denkwijzes ; meer overleeftechnieken zeg maar.
Helder. En dan nu handelen, beste polletiek.
"Yeah, right...".
Hulde. Bis bis bis.
Fijn pensioen Keyvan Shahbazi, maak kennis met de cancel culture. U hoort nu bij Greet en Thierry.
Dansje dan maar?
www.tiktok.com/@fakeitorleaveit/video...
Mooie interviews en artikelen op zijn site:
www.shahbazi.cc/publicaties/
Keyvan Shahbazi
Amen
En zo zucht de laatste klanken van de stammen die schoorvoetend de boom van de vrijheid hebben laten verwelken.
Als laatsts glorie gegeven door een eenzame stem verdrongen in een ranzernij van haat.
De afgelopen 20 jaar is de sfeer in ons land ook gewoon verziekt door dat gruwelijke onhebbelijke geloof . Man, man wat heeft dat geloof een narigheid met zich meegebracht.
Ik denk nog vaak met weemoed terug aan de jaren 70 80 en 90 van de vorige eeuw. Vergeleken met nu was dat een heerlijke onbevangen tijd.
Het ging langzaam de verkeerde kant op maar na 9/11 ging het erg snel. Voor 9/11 was het leuk daarna minder.
1400 jaar islamitische geschiedenis. Je wordt er niet bepaald vrolijk van.
'Ja maar', hoor je onze linkse vrinden dan weer roepen, 'ten tijde van de verzuiling was het ook geen pretje in Nederland. En kijk eens wat een rijkdom die culturele verscheidenheid ons gebracht heeft, zoveel mooie dingen, die we in ons landje daarvoor nooit gekend hebben.' (iets in die trant). Overigens vind ik het zelf altijd wel link om terug te blikken op die 'heerlijke onbevangen jaren toen'. Geen idee of ze echt zo onbevangen waren of dat je er vanwege je leeftijd (kind) een heel andere kijk op had. Voor mij waren het trouwens inderdaad fantastische jaren.
Ná 9-11 verschenen opeens veel hoofddoekjes hier in de straten, werd toch als een overwinning gevierd.
Links liet zich in Iran al voor het karretje van de islam spannen om vervolgens zelf opgeknoopt te worden door de Mullah's, en zo hielp men ook de Moslimbroederschap in Egypte aan de macht.
Die lui zijn gewoon zo naïef, je zou ze bijna het stemrecht willen ontnemen.
Beginnen met de Groene Vink in de QR-app.
Rake woorden. Zal wel geen antwoord op komen.
Ze kunnen gewoon nergens tegen hè,
Depressieve mensen, narcisten
Als de islam alleen een godsdienst was die blanke westerlingen gebruikten dan was die allang verboden vanwege discriminatie en haatzaaien.
Dit.
waar
Eens!
Amen ....!
U was me voor
Nou zal de achterlijkheid van de islam/sommige moslims óók nog 'onze' schuld zijn
Is gewoon niks nieuws sinds Salman Rusdie.
Volgens mij zei Pim dit al 21 jaar geleden op Nederlandse bodem. En daarvoor Janmaat. En de SP in de jaren 80. Van Gogh. Hans Jansen. Enz enz.
Als iets al een halve eeuw bekend is kun je eigenlijk niet meer van vers fris nieuws spreken. Een goeie intro voor wie net inschakelt op de zender, da's alles.
De gemiddelde mosselman is hier vrijer dan in Saudi-Arabië.
De laatste jaren, na Van Gogh en Fortuin, zijn het alleen nog ex-moslims die kritiek op de islam durven te geven. Teken aan de wand, ze zijn niet bang meer dood te gaan. Dit geluid van levensbelang. Groot respect. Hup Shahbazi, Hirsi Ali, Lale Gül, en zo voort
Veel respect voor Lale Gül maar ook zij noemt de profeet in haar boek altijd gevolgd door dat vrede-zij-met-hem ding. Wellicht dat ze daarom nog leeft.
Overigens een fantastische schrijfster. Er wordt steeds gezeken dat ze inhoudelijk goed is maar qua schrijfstijl niet. Allemaal gelul. Haar hele boek hangt van memorabele wijsheden aan elkaar die je zo op een tegel kunt branden en aan de muur kunt hangen.
En ik kan het weten want ik weet iets van literatuur. Toevallig.
@Knufter | 09-11-21 | 20:21: Nou, literair gezien is het oersaai, vervelend en slecht. Maar die meid heeft zeker scherpzinnige inzichten. Haar talenten liggen duidelijk op een ander vlak dan die van schrijfster.
@Grachus | 09-11-21 | 22:32: Spreken is anders ook niet haar ding....
Heel goed gezegd door deze Keyvan Shahbazi, gelukkig is hij niet alleen als het gaat om mensen vanuit cultureel islamitische afkomst. Ayaan Hirshi Ali, Fidan Ekiz, Zihni Özdil en meer uiten geregeld hun onvrede over het totale gebrek aan kritisch vermogen binnen de islam en de linkse whitey helpers.
Een platform als Vrij Links noemt dit ook geregeld. Niet iedereen op links is gelukkig van de pot gerukt. Al zullen deze realistische denkers uit die hoek door deugend links allen als fascisten weggezet worden.
“Wanneer stoppen jullie de islamkritiek te bagatelliseren als discriminatie en extreemrechts? “
Bedoelt de schrijver nu te zeggen dat islamkritiek nog veel erger is dan discriminatie of begrijpt hij het woord bagatelliseren niet? Ze laten iedereen maar in de Volkskrant en Telegraaf schrijven tegenwoordig.
Scherp.
Ben jij de boel nu aan het bagatelliseren?
Bagatelliseren kan prima hier. Links doet islamkritiek af als iets onbelangrijks, van domme racisten en niet als iets wat gehoord en besproken moet worden.
@Kowalski11 | 09-11-21 | 20:18: Ik ken een bakker en die baguettaliseert alles.
@Kowalski11 | 09-11-21 | 20:18: dat is toevallig mijn expertise.
@Sinterbikske | 09-11-21 | 20:18: Nee helemaal niet eigenlijk als ik het nog eens goed nalees. Je zit er ver naast in deze Bob.
@Knufter | 09-11-21 | 20:22: En hij heet zeker Frans?
@BobDobalina | 09-11-21 | 20:23: Dan ben je nu toch gezakt.
@Sinterbikske | 09-11-21 | 20:29: het woord wordt hier volgens mij verkeerd gebruikt.
Bagatelliseren is ergens minder belang aan hechten of iets als onbelangrijk aanduiden. Iets ‘bagatelliseren als’ lijkt daarnaast een contaminatie. Wellicht had hij beter kunnen zeggen: ‘bagatelliseren en afdoen als’. Disclaimer : ik ben geen taalnazi.
@BobDobalina | 09-11-21 | 21:24: Het maakt de zin in ieder geval niet duidelijker..... dat moet ik je geven.
Heel simpel, de terechte kritiek gaat over 1-2 % van de miljard islamieten op de aardbol. En daarvan is slechts een fractie gevaarlijk voor het westen. Daarom is het een beetje domme vorm van vermaak. Het is als atheïsme aanvallen omdat Stalin en zijn cultus zo anti-religieus was. En de Hitler folkclub en Mao ook trouwens. Dit argument wordt trouwens gebruikt in sommige christelijke kringen maar goed.
OK, 2G voor de nietslamiet, zal ze leren.
Huh? Als ons dingen verboden worden vanwege religieuze gevoeligheden en als de hele maatschappij extra veiligheidsmaatregelen moeten nemen vanwege die zogenaamde 1 of 2%, dan is dat wel het bespreken waard.
Het Atheïsme is geen ideologie met een boek waarin geweld voorgeschreven wordt. Vanwege Hitler en Staling hebben we onze bedenkingen over fascisme, nazi's, communisme etc. Hun atheisme was niet bepalend voor hun daden.
Islam als geheel is gevaarlijk voor onze Westerse waarden. Dan vervalt je "fractie van 1-2% geneuzel.
10 tot 20 miljoen Islamieten die bereid zijn ergens ter wereld naar toe te vliegen en zich tussen zoveel mogelijk publiek op te blazen. Geruststellende gedachte dat het maar een fractie is.
Hoeveel extremisten zijn dat ook alweer die 1-2% ? En die zijn allemaal even fanatiek ,want anders overleef je het niet in de groepsdruk van fanaten.
De giftige haat sluipt Europa langzaam binnen…
Húh? Hoe bedoelt u: 'langzaam'?
Het ging de EU anders nog niet snel genoeg !
Het witte garen is haram. Deze mens is een ongelovige. 6 miljard zweepslagen, handen eraf, voeten eraf, hoofd eraf en daarna weer er op, stenigen, van 9.00 a.m. tot 17.00 p.m.
En hierna een foei gesprek
Zo, dat is de ware Islam, de enige ware religie van de vrede.
En Allah houdt van jullie allemaal.
Ik heb bewust de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw meegemaakt.,,,,Ja, ik weet het ik ben oud....Ik herinner me nog hoe links op de confessionele partijen inhakte. Ze schreeuwden het van de daken dat religie niet de basis kan zijn van waaruit politiek bedreven kon worden. Ik heb nooit begrepen waarom links zo wegloopt met de islam. De religie bij uitstek van waaruit politiek bedreven wordt.
Vindt u de wereld ondertussen ook niet ontzettend saai met al die nieuwe generaties die weten hoe het wel moet? Al die herhalingen van die herhalingen van die herhalingen van die herhalingen enz.
@nobodiesunmighty | 09-11-21 | 20:13: We kunnen leren ! Ik heb vroeger op de Pech voor de Autochtonen gestemt maar beschouw mezelf nu als realistische JA21 stemmer.
@Pantoffelo | 09-11-21 | 20:17:
ach, wij zeiden vroeger ¨join us" toen men nog veilig naïef kon zijn.
@nobodiesunmighty | 09-11-21 | 20:13: Niet saai, maar angstig. De laatste 2 generaties hebben blijkbaar geen benul waar ze achteraan lopen als het gaat om klimaat, islam, vluchtelingen en integratie. Ze willen er zelfs niet over in gesprek, want zij deugen en de meeste ouderen niet. Als ik mijn kinderen vertel dat mijn mening niet voortkomt uit discriminatie, maar uit zorgen voor de wereld van mijn kleinkinderen word ik eigenlijk niet geloofd.
Ik ben blij dat mijn einde in zicht komt en dat ik de nieuwe wereld niet meer hoef mee te maken.
Gematigde moslims hebben de koran niet goed gelezen.
Misschien maar goed ook.
Die worden wel terecht gewezen door collega's.
Is er eigenlijk nog wel iets waar link voor staat en dat nog hout snijdt? Ik kan werkelijk echt niets bedenken.
Ze zijn niet voor niets langzaam aan het verdwijnen.
Drugs?
Nee ,nou je het zegt ..
De paradox waar ik moeite mee heb: de begindagen van onze toenmalige Republiek als afvalputje van alles wat de Heilige Moederkerk onwelgevallig was. Katholieken en de aflaat. Joh, dat stukkie moeras, waar maak je je druk over?
En dan via Zwitserland het calvinisme? Ergens in het Marvel Universe is er een scene waarin Black Widow heur maatje Hawkeye cerebraal hercalibreert.
Maar eerder in de modder: I'm starting to root for this guy. Whom so ever en dan al die democratie. De Frankfurtscene in de eerste avengers film daargelaten natuurlijk.
Voor wie zijn klassiekers niet kent, The Black Widow was de shit in Fase 1. Disney heeft het geweten.
De fluit was nog niet geblazen of spiderman zat al hoog in de bomen een kraai na te doen. Niet eens een zwarte kraai, maar een bonte kraai! Weetjewel, zo een uit de laagvlakte van Hongarije.
Ach ik heb er niet veel mee en een non zou er triestig van worden, ware het niet dat zij de kazen net wél op tafel heeft gezet. Doe er mee wat je wilt , maar het staat allemaal wel onze vorm van liberalisme in de weg.
@SterF... | 09-11-21 | 20:09: Barry Smith en de hoogtij comicsdagen middels Conan de Cimmeriër. In mijn berging de pockets van het VNU vehikel Oberon. Toen die stripverhaaltjes nog puur voor de liefhebbers waren.
Mijn kaasfobie. Odin, onze echte Alvader, zonder zijn raven. Noem hem sportief met zijn ooglapje. Geen haan die er naar kraait. Die Hongaarse steppen. Dat schoolreisje naar Boedapest, voor de val van de Muur en dus compleet de clou missen.
Maar ik heb wel Boedapest gezien. Michelle Wild scheet toendertijd misschien net heur eerste luier vol.
@Hetkanverkeren | 09-11-21 | 20:38:
Natasja, mijn eerste echte liefde. Wekelijks werd zij weer opgehaald door mijn oom. Ik haatte die lul. Ook als hij door Frankfurt wandelde. Gatenkaas heeft trouwens wel meer dan twee gaten. Daar kun je een lapje voor hangen wat je wilt, maar loki de kale kater ruikt het gewoon door dat ene snuitgat heen. Het enige wat dan helpt is met een hamer zwaaien, zoals in 1996 en toen was het hele rataplan nog niet vertaald. Ook niet in het Hongaars.
@SterF... | 09-11-21 | 20:58: Bij dezen is 1996 mijn nieuwe 1984. Op zich been there, done that, maar toch. Wasted Youth. Het ene album wat ik volgens mij zelf niet heb; Tortilla's en de Daltons. Zo bestaat deze in mijn geheugen.
Maar hoe geweldig dat Lucky Luke album was. Mogelijk via de bibliotheek. Maar ik lag dubbel van het lachen.
@Hetkanverkeren | 09-11-21 | 21:19: Rataplandorie.
Aan alle linksdraaiende deug neusjes. Noem mij een land waar de Islam leidend is de mensenrechten worden gerespecteerd, een maar. Maar ja in Den Haag zijn ze al vergiftigd met het islam vaccin. Was het niet onder MP den Uil 1972 " Olie voor vrije toegang voor deze geloofs idioten'' En over de geïmporteerde semi Palestijn welke zich al genesteld heeft in onze regering maar te zwijgen. Wie zijn deze mensen die onze cultuur willen vermoorden?
Nederland!
Dat land heet waar islam heerst en mensenrechten worden gerespecteerd heet Nederland.
@BobDobalina | 09-11-21 | 20:00:
Gelukkig nog geen meerderheid. Maar de demografie doet het ergste vrezen.
@sjef-van-iekel | 09-11-21 | 20:02: Hoezo, mensenrechten in Nederland, onder welke steen leeft u ?
@BobDobalina | 09-11-21 | 20:00: Behalve voor de Toeslagenaffaire gedupeerden dan .
De overeenkomst tussen links en de islam is dat beide vinden dat het doel alle middelen heiligt, en dat andersdenkenden allemaal gemarginaliseerd, monddood en desnoods een kopje kleiner moeten worden gemaakt.
En daarna zien ze wel wie wie de tent uit vecht.
Zo bezien is onduidelijk of Baudet links is of moslim.
@Ridde Rogter | 09-11-21 | 20:02: Grapje
Het is allang te laat. Islamkritiek is onmogelijk geworden als je ergens lekker woont met vrouw en kinderen waar je om geeft.
Wat ook niet helpt is dat we ze zingend welkom heten en een oeverloze stroom single mosselmannen faciliteren in hun aankomst, verblijf en financiering van hun luizenleven hier. Jarenlang. Decennialang. En we blijven maar stemmen op de partijen die dit mogelijk maken.
Alleen zal de ieslaaaaam het ook niet reden tegenover Agenda 2030. En nota bene hun eigen lijders zullen hun geloof als eerste verraden.
Dat denk ik dus ook. Ik dacht nog: zal ik dit delen op Fb? Nee, zinloos. En op LinkedIn hou ik mij verre van politiek e.d. En zo verandert er dus niets, en voel mij daar mede debet aan.
Ik dacht dat ze daar bij de Volkskrant professionele schrijvers in dienst hadden. Kom op jongens, "hoe meer [...], des te meer [...]" is fout, dat is onderbouw middelbare school. Het is óf "hoe meer [...], hoe meer [...]", óf "des te meer [...], des te meer [...]". Maar niet allebei tegelijk.
Taalnazi's is eigenlijk het enige wat een nóg grotere bedreiging dan islam.
@blikjegrolsch | 09-11-21 | 19:57: online wel ja. Met praten heb ik weinig last van taalnazi's.
Dan durven ze weer niet die laffaards!
En laten we het vooral niet over de inhoud hebben. En volgens mij klopt "hoe meer" icm "des te meer" gewoon. Ga lekker ergens anders zeiken.
@blikjegrolsch | 09-11-21 | 19:57:
"Taalnazi's zijn eigenlijk de enigen die een nóg grotere bedreiging vormen dan de islam."
@blikjegrolsch | 09-11-21 | 19:57: U bedoelt taalnazi's zijn eigenlijk ... enz?
@blikjegrolsch | 09-11-21 | 20:03:
lafaards
Alweer een oude vrouwtjes rover??
Het loopt godver de spuigaten uit.
Wel grappig, als je op dat roze sterretje klikt en dan de laatste reactie op het topic leest.
Als je het over wegkijkers en goedpraters hebt, dan is dat de eerste naam die mij te binnen schiet.
Puzzeltje.
Kritiek op de islam is opstaan tegen tirannie, is opkomen voor vrijheid.
=
... .. .. islam is ... .. tirannie ...
GroenLinks en Pvda haten witte billen en zien alleen hun heil in het knuffelen van de orthodoxe islam alhoewel die kiezers liever voor DENK kiezen
De Raad van Europa wil 'islamofobie' (lees: kritiek op de islam) uitbannen. Dat betekent: de rode loper voor de onverdraagzame, gewelddadige en vrouwen-/minderheden-onderdrukkende ideologie.
De linkse liefde voor de islam komt voort uit het anti- Amerikanisme en antisemitisme.
Er is geen enkele logische, eerlijke verklaring te verzinnen waarom links-progressieve mensen de islam omarmen.
Het feit dat rechts zich zo verzet tegen de islamisering van het Westen zou een reden kunnen zijn dat linkserTs de kop in de wind gooien.
Feministen bijvoorbeeld, hebben de vrouwen in de steek gelaten.
En wat vinden zij zo spannend aan machomannetjes, die stelen, roven, intimideren, agressief zijn, de sharia willen invoeren/ naleven?
Er is werkelijk niets dat links bindt met rechts- conservatieve islam.
Niets.
Behalve dan ^^^ bovenstaand.
""Feministen bijvoorbeeld, hebben de vrouwen in de steek gelaten.
En wat vinden zij zo spannend aan machomannetjes, die stelen, roven, intimideren, agressief zijn, de sharia willen invoeren/ naleven?""
Deze vrouwen worden van deze gebruinde, bronstige exoten bloedgeil... zie daar het aantal Nederlandse vrouwen wat afreisde naar het kalifaat destijds.
Het is voor een groot deel inderdaad een reactie op de houding van rechts en extreem-rechts. Links heeft ervoor gekozen de moslim te verdedigen tegen de "echte" vijand en kan daar vervolgens niet meer op terugkomen. Dus wordt alles wat er fout is aan die Islam, inclusief die trekjes die al te gemakkelijk als foute rechtse trekjes zouden kunnen worden gezien, vergoelijkt, weggepoetst, genegeerd of, wat nog bedenkelijker is, omgekat, herschreven, vervalst.
@meneer Q | 09-11-21 | 19:58:
Nee…
De afreiziërs waren vooral moslimmeiden en een verdwaalde wannabe.
In elk geval geen jonge, linkse, feministenmeisjes.
Verder ga ik met de SchoorsteenvegerT mee.
@Ruimedenker | 09-11-21 | 20:12:
Ik wil er nog aan toevoegen dat "de moslim" van links de moslim is die naar het Westen is gekomen voor een betere toekomst, dus de moslim uit onderste lagen van de bevolking, en in dat opzicht het equivalent van de traditionele westerse arbeider-die-wordt-uitgebuit. De nieuwe vijand van de migrant is aldus de oude vijand van de autochtoon.
Het is het: ‘de vijand van mijn vijand is mijn vriend” idee. Daarna nam het grote deugen en slachtoffer denken het over. Men beschouwd ze als het nieuwe proletariaat wat bevrijd moet worden. Dat die bevrijding vooral heel veel islam betekent doet er verder niet toe.
Des de triester is dat een ""columniste"" dan zegt: "Natuurlijk krijgt Erica Meiland na haar discriminerende uitspraken kritiek over zich heen. Sommige reacties, zoals de doodsbedreigingen aan haar en haar gezin, gaan daarbij over alle fatsoensgrenzen heen. Maar wat me nog meer stoort, is dat het vanuit een bepaalde hoek opvallend stil blijft. Ik geloof dat ik die zwijgers nog het allerergst vind. " Ze vindt dus doodsbedreigingen minder ernstig dan de 'zwijgers'.
bron: www.rtlnieuws.nl/columns/column/52650...
Nee, dat is niet wat ze zegt.
@Nazdrowie | 09-11-21 | 21:19: Ja, dat is wel wat ze zegt: "Maar wat me nog meer stoort, is dat het vanuit een bepaalde hoek opvallend stil blijft. Ik geloof dat ik die zwijgers nog het allerergst vind." Ze vindt dreigen met de dood minder erg dan zwijgen. Het staat er luid en duidelijk. Al snap ik ook niet over welke 'bepaalde hoek' ze het heeft.
Gematigde islam is zoiets als homo's niet van de bovenste verdieping gooien maar van de eerste verdieping.
Gematigde mossel is zoiets als Tofuck Bipsi. Contradictio in terminis.
Wat mij vooral stoort is hoe links de slachtoffers van de islam negeert. Oud moslims, vrouwen die onderdrukt worden, kinderen die uitgehuwelijkt worden etc. Ze zijn er maar ze worden doodgezwegen. Nee het beeld dat islam critici vooral in de "witte" racistische hoek gezocht moet worden zal en moet in stand worden gehouden. Zo zaai je immers verdeeldheid en krijg je stemmen. Tijd dat eens oud moslims aan die praattafels worden uitgenodigd, de echte experts die er ook al jarenlang voor waarschuwen. Helaas is dat een illusie want dan moet het debat over de inhoud gaan en dat is niet de sterkste kant van het linkse kamp.
Omdat mohammedanen doorgaans bruin zijn en daardoor hoger op het slachtoffer totempaal staan dan hun slachtoffers, die te negeren zijn. Los van de belangen van onze beteren in olie wat helaas gelegen is in enkele mohammedaanse landen.
Links zit in een hoek en houdt krampachtig vast aan haar standpunt. Niet omdat die pro-islam is maar anti-rechts. Links neemt hierbij de vrouwen, homo's, uitgetreden moslims en andere slachtoffers voor lief. Alleen maar omdat links heeft zitten slapen en dus te laat was toen voor een ieder duidelijk werd wat de islam met de wereld van plan is.
@goedverstaander | 09-11-21 | 20:00: Exact. Niets in hun bestaan is zo erg als 'rechts gelijk te moeten geven' (zo voelen ze dat).
Kritiek.
Er is ook kritiek op Keyvan.
www.rijnlandmodel.nl/allochtonen/allo...
Als ik die site zo zie is daar iedereen met een mening een haatzaaier... en met die layout lijkt die site zo uit 1997 te komen...
Op Android mobiel istie iig nauwelijks te doen.
Kritiek hebben op een grof discriminerende ideologie extreem rechts betitelen is natuurlijk van de zotte. Maar ja, grootste deel van links is ook zot.
Wat is eigenlijk de definitie van extreem rechts? Al die mensen waar ik het mee eens ben, worden extreem rechts genoemd. Maar wat is er dan extreem aan?
@van der g Dat is voor jou een vraag....... En voor mij ook... Ik denk dan aan de Ku Klux Klan bijvoorbeeld. Maar die ben ik nog nooit tegengekomen.
Hallo privacy, doe even een balkje.
En de linkse kerk lukte het om de eerste Iraanse vluchteling ooit uit te zetten. Kom, leg de lat nog wat lager links!
Het is volstrekt onzinnig en getuigt van weinig intelligentie en flexibiliteit dat je als conservatief of progressief geen standpunten als deze van elkaar mag overnemen.
Kritiek op de islam is meer betalen voor je olie, zo helpt links mee om ons mobiel te houden?
We betalen door Rutte's klimaat gekkigheid sowieso meer voor onze fossiele brandstoffen. Wat maakt het nog allemaal uit?
Nou Keyvan, ik hoop van harte dat je linkse vrienden je niet in de steek laten. En als ze je niet in de steek laten, dan spreek ik de hoop uit dat ze bereid zijn om naar je te luisteren. En als ze dat doen, laten we dan samen hopen dat ze iets leren. En als ze iets leren, hopelijk stellen ze dan ook hun kijk op de wereld enigszins bij.
En varkens kunnen vliegen.
Nou, je hoopt voor niks. Alles wat links is en ooit met hem, vanwege zijn kleurtje, gedweept heeft zal keihard wegrennen. Zie de hysterisch klopjacht op Ayaan toen ze 'van kamp veranderde'.
Inderdaad. En als je dit dan leest: --> www.rtlnieuws.nl/columns/column/52650...
Dan denk je: die heeft er niet veel van begrepen. En dan doel ik niet op Erica.
Vergelijkt een hoofddoek met een pet.... Waarom moet de pet dan af in de klas en de hoofddoek niet..? Dit soort vergelijkingen.... en dan van iemand met Turkse roots. Ze zou beter moeten weten.. of weet het wel maar carrière enzo...
De redelijk botte toon die Erica aanslaat, voor mij hoeft het niet. Maar voor mij hoeft er heel veel niet. Dat is een kwestie van smaak, zeg maar. Maar om dan te vinden dat hier sprake is van haatzaaierij, mijn hemel. Dan heb je weinig incasseringsvermogen, weinig eelt op de ziel en voel je je niet sterk. Dan ben je misschien zelf wel een beetje bezig om haat te zaaien.
Blablabla Racist! En klaar is Yesim.
Al een artikel bij de Witte onderbroek dat de heer Keyvan Shahbazi extreem rechts en populist is?
(s)Links heeft the gravy train gepakt - ze zijn afgekocht en vinden alles best. Van hun mag de arbeider aboriginal alsmede vrouwen/heaumeaux uit anderskokende milieus lijden. Hun buikjes zijn rond en zijn tevree. Althans die van de ringleaders en usual suspects. Die van de nuttige idioten misschien niet, maar boeien.
Tuurlijk zullen ze nog plichtmatig blaten op de treurbuis en open riolen twatter en reddit, hun deugdzaamheid verdedigen. Maar ze zijn klaar en uitgespeeld.
De redding meneer, komt van "rechts". Alleen die zijn ook verdeeld, zoals de hilarische haatdriehoek @nostyle/TPO - Bidet - Jan Roos een voorbeeld van is. Maar daar ligt uw verlossing, niet meer bij volgevreten pervers (s)links.
Misschien dat er op rechts gewoon voldoende verstandige mensen zitten die niet geloven in sneue retoriek als 'verlossing' of '(s)links' en daarom prima zelfstandig en individueel kunnen blijven? Misschien dat niet iedereen politiek ziet als een of andere strijd die alleen in puberale tegenstellingen kan worden benoemd?
Hé. Alweer een bankmedewerker?
Klinkt als Vrij Links, van Eddy Terstall.
Er is geen vrij (s)links. De linksmensch is collectivistisch ingesteld, net als de grrrrristen, mossel en jeaud trouwens. Je hebt afvalligen en deugers, meer heb je niet. En aangezien de deugers de baantjes en doekoe in handen hebben, heb je dus meer deugers dan afvalligen.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-11-21 | 19:48: Onzin, anarchisten collectivistisch?
@Zapata10 | 09-11-21 | 19:50:
haha, hoeveel mainstream anarchisten zijn er? Hoeveel landen (uit het verleden) zijn anarchistisch? Laat staan ringleaders en influencers in tataland... lol.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-11-21 | 19:51: Daar gaat het niet om. U stelt dat tout links collectivistisch is. Maar dat is dus niet zo. Overigens kan sociaal ecomisch rechts ook behoorlijk collectivistisch zijn. Al bestaat het collectief dan weer niet uit arbeiders en andere armoedzaaiers.
@Zapata10 | 09-11-21 | 20:09: Is wel zo. Linkse anarchisten zijn communisten zonder verantwoording. Heb je er ooit eentje gezien die een uitkering krijgen onrechtvaardig vond en er vanaf zag? Echte anarchisten zitten juist aan de meest rechtse kant van het spectrum.
Vrijheid hierzo ,kijk nog es even rond.
En tot ziens maar weer, zinnige meneer. Dáááág. Uur, uur uur, we leven in een cancel...
Sorry maar ik durf het C woord niet in de mond te nemen.
Rechts heeft de islamkritiek voor de linkse neus weggekaapt. Nu is links dus moslimvriend. Sneue boel. Vooral als je een linksstemmende vrouw of homo bent.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Al is die vriend er op uit om ook mijn hals door te snijden. Zie hier de spagaat van links.
De naïviteit en hypocrisie van de linkse medemens is grenzeloos.
Religie in een notendop.
www.youtube.com/watch?v=Ge45R9qoW_Y
Wacht maar tot de chinezen de baas worden over de wereld. Is het gauw afgelopen met die mossels.
Te laat……
De VN heeft bepaald dat kritiek op de islam discriminatie is.
Dat zal de wereld weten ook.
De VN heeft vrijwel geen betekenis meer.
@Rennieflox | 09-11-21 | 19:38:
Dat heeft de VN al sinds een tijdje na de Korea oorlog niet meer
Terwijl die hele islam een dikke hoax is.
Hier het laatste juweeltje van Pfander Films-YT waar de islam gefileerd wordt.
www.youtube.com/watch?v=bx_7w2aOIv0
REAGEER OOK