Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook racisme: borduren met kruissteek

Godverdomme, WAT MOOI!

Damn, precies onze favoriete steek!

Dit hadden we even gemist, maar moet toch echt vandaag want superbelangrijk. Attentie! Borduren met kruissteek = RACISME! Want de kruissteek (wie gebruikt 'm niet) is 'whitewasing' van dingen die eigenlijk zijn bedacht door slaven tot slaaf gemaakte vrouwen lichamen met een baarmoeder tijdens de slavernijperiode blanke witte erfzonde in de VS, die eigenlijk tot op de dag van vandaag voortduurt want 'systemisch racisme' en uitsluitend blanke politie die de elke dag zwarte mensen van kleur doodschiet, en Trump, internetmemes, alles, je weet zelluf. Ofzoiets. Staat allemaal in dit artikel, maar ook na 1863 keer lezen begrijpen we er geen fuck van. Anders dan dat borduren kwetsend racisme is en dat er gewoon een club bestaat die Social Justice Sewing Academy heet, zonder dat dit satirisch is bedoeld (sowieso, satire, BAH!). En dan weten wij genoeg voor een topic. Nu maar hopen dat Esma Linnemann van de Volkskrant hier zaterdag groot mee uitpakt zodat de maandag daarop Gemarginaliseerde Kruissteek Borduurders POC (zij/hen) hun huilieverhaal kunnen doen in één van de als onkruid groeiende ontelbare verdrietige tvtalkshows die Nederland rijk is. En dan: op naar Amsterdam, op naar de subsidie! HUP BORDUREN! HUP KRUISSTEEK! STOP RACISME, BORDUUR GENDERNEUTRAAL KRUISVRIJ VAN KLEUR! (regenboogje regenboogje regenboogje). 

Reaguursels

Inloggen

racisme als clickbait, mand!

stunter | 03-11-21 | 14:49

Dan mogen die drie kruisjes in het wapen van dramdorpje Amsterdam vast ook niet meer

Defman | 03-11-21 | 11:52

Nog even en het licht en telefonie zijn ook uitgevonden door de slaven uit afrika.

Okami | 03-11-21 | 10:35

Echt, de shit-show die dit soort dingen oplevert is fantastisch:

www.theguardian.com/lifeandstyle/2020...
archive.md/bkFV0

"critics are attacking a knitting influencer online for naming her dyed wools after “words that are meant to protect marginalized folks”.
As originally reported by BuzzFeed, Maria Tusken’s Instagram blew up after she released a new line of skeins called “the Polarized Knits collection” on Wednesday. The dyed wools had names such as “Micro-aggression”, “Gaslight” and “Em-ocean-al labor”."

Hilarisch.

omanders | 03-11-21 | 09:32

Het is simpel, Bert. Je hebt tradities, en het borduren met de kruissteek is er daar één van. Dat is een traditie die voornamelijk vorm heeft gekregen binnen de "white communities', en dus ook een veelheid aan 'white' borduurmotieven kent. Dat zint een groep 'Blac'k boorduursters (waarom overigens geen borduurders?) niet, en die hebben aanwijzingen gevonden dat er in het verleden ook best wel 'Black' borduursters zijn geweest die ook 'Black' borduurmotieven gebruikten, dus wordt er nu openlijk geprotesteerd tegen een wereld die het borduren met de kruissteek als een 'white tradition' ziet.
Alles moet op de weegschaal, Bert, je weet toch? De wereld van het borduren moet 'gedekoloniseerd' worden. Ook hier werkt 'cultural appropriation' maar één kant uit.
Er komt een tijd dat Bluegrass en Country gedekoloniseerd zal gaan worden en dat je uiteindelijk Ierse muziek niet als 'tradition of whites' zal mogen benoemen.
Het omgekeerde, de blues en de soul ook als 'white' tradition' zien, dat kan natuurlijk niet.
www.youtube.com/watch?v=_e9WDfg2idk

Schoorsteenveger | 03-11-21 | 09:15

Computers, boeken, auto's, telefoons, aspirine en vele andere medicijnen, radio, TV, magnetron, en alles wat loop op electriciteit in het algemeen, etc. etc.: allemaal uitvindingen van de Blanke, pardon, Witte man. Die dingen gebruiken als je niet Blank, pardon Wit, bent, is culturele toe-eigening.

Zzzzooooffff | 03-11-21 | 09:10 | 1

Ik zou beginnen met zaken zoals Röntgen, heerlijk witte uitvinding… poot gebroken en woke? Da’s pech, maar je bent iig geen racist…

Ad Hominem Tu Quoque | 03-11-21 | 09:56

“En dan kwamen ze dan aan op een eiland ergens in de Caraibische Zee, want ze gingen een pokke end weg. En dan hadden ze dan, want ze hadden daar natuurlijk lekkere wijven, hierin, in die gaten, want dat mocht helemaal niet van de bootsman, daar zaten dan deukerds, en dat waren eigenlijk een soort moppen touw en daar kon je dus eigenlijk het orgasme mee verhogen. Dus die jongens staken die dingen bij elkaar in hun hol en dan ging er zout, een zout-emulsie bij. En dat ging dan van zijn eigen zweren en ontsteken en dat genot werd steeds groter. En het was bloedlink, want je kon er bloedvergiftiging van krijgen“

Thaiseladyboy | 03-11-21 | 08:59 | 1

Niet te lezen…

Ad Hominem Tu Quoque | 03-11-21 | 09:57

Bij het zeilen en in de scheepvaart in het algemeen wordt al eeuwen gebruik gemaakt van de Paalsteek. Deze zal in het verleden ongetwijfeld ook gebruikt zijn op slavenschepen (want handige knoop). Zullen we de Paalsteek dan ook maar als racistisch bestempelen?

Eric356 | 03-11-21 | 08:23

De logica is blijkbaar dus dat alles wat door een blanke man is bedacht racisme is en niet meer gebruikt worden want... geen idee. Nou maar hopen dat ze er niet achter komen dat het woord "racisme" ook door een oude blanke man die indianen afschoot is bedacht, oeps te laat:
www.npr.org/sections/codeswitch/2014/...

Het racistisch "zijn" is natuurlijk sowieso door blanke mannen bedacht, dus ook zelf niet nadoen ongeacht je eigen afkomst, want anders ben je racistisch bezig omdat je racistisch bent omdat racisme door blanken is bedacht, of zo, ik kom er ook niet meer uit.

een_mike | 03-11-21 | 08:02 | 1

Ik ben geen fan van Jan Roos. Maar heb ooit eens een filmpje van hem voorbij zien komen waarin hij los ging op een dame met Cornrows en dat dat zwart eigendom is en daarom niet door blanken gedragen nag worden.

Daarna ging hij los op wat de witte man dan uitgevonden heeft en de zwarte medemens dus ook niet meer mag gebruiken.

En gezien dit topic lijkt het in de denkbeelden van sommige heren en dames van beide kanten van het politieke spectrum steeds meer werkelijkheid te worden

Nodeloos Kwetsend | 03-11-21 | 08:26

We hadden vroeger handwerkles voor meisjes op school, jongens waren een uurtje vrij.

gato | 03-11-21 | 07:54 | 2

Niet waar die kregen handen arbeid.

bijna_raak | 03-11-21 | 10:05

Ik heb als jongetje op de basisschool toch wel een naaimachine leren bedienen. Vind ik nog steeds een handige skill.

Ivoren Toren | 03-11-21 | 10:38

Het is simpel. Alles waar in de geschiedenis van de mensheid ooit een blanke met zijn/haar vingers aangezeten heeft, kan in de VS nu racistisch genoemd worden. En ja, dat is inderdaad onzin. Maar dat maakt niet uit. Je verzint er gewoon een verhaal bij. Dat verhaal hoeft op geen enkele manier waar te zijn of zelfs maar een interne logica te hebben. Feiten en logica zijn (om die reden) ook als racistisch bestempeld. Voor de verheffing van de arme onderdrukte Amerikaanse neger is letterlijk alles geoorloofd, tot moord aan toe.

Ivoren Toren | 03-11-21 | 07:51

Poeh, nou zeg, dat gaat het verschil maken. Volgens mij is handwerken toch echt een bejaardenhobby en over een jaar of twintig is het sowieso uitgestorven

JeanDragage | 03-11-21 | 07:25

Woke motherfuckers in de USA
Nog een graad erger dan hier

pibasso | 03-11-21 | 07:25 | 1

1000 x erger.

Ivoren Toren | 03-11-21 | 07:52

Ik vind onderwerp wel vergezocht voortbordurend op de huidige bs-praat over alles wat niet meer kan en mag volgend allerlei types met geen (echt) werk. Gewoon teveel tijd.

RGV42 | 03-11-21 | 07:19

Een hobby hebben is sowieso al smerig wit privilege.

johoost | 03-11-21 | 07:14

Als alles op is om genderneutraal en inclusief over te zeiken, dan heb je altijd nog de kruissteek, gelukkig maar.

nee_toch? | 03-11-21 | 06:48

Wil wel eens een tegel lezen wie hier achter staat...

Raetsheer | 03-11-21 | 06:32

Zolang ze niet over herstelbetalingen beginnen, zal dat gejank over racisme me jeuken.

quigg | 03-11-21 | 06:30 | 1

Niet zo ongeduldig, die vraag is onvermijdelijk maar komt pas later. Het proces is iedere keer hetzelfde met als einddoel een verdienmodel.

EG61 | 03-11-21 | 07:25

Wetenschappers waarschuwen dat de voorraad dingen die racistisch genoemd kunnen worden binnen 6 maanden uitgeput zal zijn.

DutchLion33 | 03-11-21 | 03:47

Heeft iemand de "halvemaansteek" al geopperd ???

J.Thee.Cohen | 03-11-21 | 01:22

Fijn artikel! Er was immers een grote vraag naar meer menstruerende mensch artikelen.

dasechtgeenstijl | 03-11-21 | 00:40

[Gaaaaap]

Colin.Fart | 03-11-21 | 00:15

Het wordt allemaal wel een beetje vermoeiend zo

thanseeuwen | 02-11-21 | 23:17 | 1

Yup melden wat niet racistisch is zou een stuk makkelijker zijn.
Een geplastificeerd A6je met de 3 dingen erop wat niet racistisch zijn kan bijna iedereen onthouden.

captain-caveman | 03-11-21 | 00:08

Kutracist, dat is ze. Ik heb mijn racistische trekjes in mijn pubertijd achtergelaten, maar dit soort aanvallen op iets waar ik niet zelf voor gekozen heb maakt het met de dag moeilijker om niet gewoon weer simpel te gaan denken.

Verder is mijn vrouw mij nog elke dag, niet liegen elke week, dankbaar voor mijn punnikskills.

JWZ_JMK | 02-11-21 | 23:13

Negerzoenen is racisme, jodenkoeken is racisme, witte bonen is racisme, witte chocolade is racisme, blanke vla is onderdrukkend koloniaal denken, witte wijn is het ontkennen van een slavernijverleden, Witte Reus kon alleen maar zo groot worden door kunstschatten te roven, bleekmiddel is niet inclusief genoeg, witte peper is bewijs van onderdrukking van mensen van kleur, dat maandverband en tampons alleen voor van het vruchtwater losgekoppelde aardbewoners van het type homo sapiens sapiens met xx-chromosomen is, is bewijs dat witte blanke mannen een oorlog tegen genders voeren, en de kruissteek is dodelijk als je hem verkeerd gebruikt.

Jessinator | 02-11-21 | 23:00 | 3

Ik vond Eskimo’s altijd zo verwarrend, lichtgetint, en toch altijd bezig met witterdewitte activiteiten.

Cassandra | 02-11-21 | 23:58

@Cassandra | 02-11-21 | 23:58: Pas maar op, veel Inuit vinden de term 'eskimo' denigrerend, racistisch en onderdrukkend.

Jessinator | 03-11-21 | 13:36

Even op de wiki gekeken
Geschiedenis
Overblijfselen van vroeg borduurwerk uit Oost-Azië dateren uit de Periode van de Strijdende Staten, 5e tot 3e eeuw voor Chr.[1]

in Europa werd gedurende de Middeleeuwen kleding geborduurd voor gebruik in een kerkelijke omgeving.

Het wordt een beetje net als met Zwarte Piet, gaat ook al duizenden jaren terug en had ook niets met zwarte mensen te maken.

nl.wikipedia.org/wiki/Borduren

General McAuliffe | 02-11-21 | 22:45 | 3

Delfts Blauw is ook helemaal geen Nederlandse uitvinding, maar het resultaat van toentertijd de productie van China naar Nederland verplaatsen omdat dat goedkoper was. Hoe tijden veranderen...

Jessinator | 02-11-21 | 23:09

@Jessinator | 02-11-21 | 23:09:
Delfts Blauw is daarmee racistisch. Herstelbetalingen richting China en Japan lijken mij daarom gepast.

Schoorsteenveger | 03-11-21 | 09:19

Als het niet racistisch is is het culturele toeeigening.

bijna_raak | 03-11-21 | 10:09

Grenzeloos racisme krijsen... ooit komt dat als een Boomerang recht in je bakkes terug.... en hard!

Nederlanddraaitdoor | 02-11-21 | 22:43 | 2

.. ik heb het dan uiteraard over hen die te pas en te onpas de racismekaart trekken...

Nederlanddraaitdoor | 02-11-21 | 22:50

Ga RAL9003. Noem mij dan maar een RALcist.

Wassila | 02-11-21 | 22:43

Ik adem, net als vroeger de slaven deden. Wil ik graag nog even volhouden, maar mag dat?

Zoelense Hobbyboer | 02-11-21 | 22:38 | 1

Nee Cutural appopiation.

Ivoren Toren | 03-11-21 | 07:55

Waarom niet alleen maatregelen tegen ongevaccineerden? Of is dat weer racisme en discriminatie ?? Het overgrote deel op de IC' S zijn toch ongevaccineerde niet-westerse personen.

Vitale-Reaguurder | 02-11-21 | 22:23 | 2

Sorry beetje OT, maar wel een belangrijke vraag.

Vitale-Reaguurder | 02-11-21 | 22:25

De kans dat je een aap leert programmeren is groter dan dat je mij leert borduren. Misschien ben ik onbewust wel heel erg 'woke' van nature en voel ik automatisch aan dat borduren een heel erg foute activiteit is voor vrouwen met mijn RAL-kleur.

MickeyGouda | 02-11-21 | 22:22 | 1

Don't worry, het meeste programmeerwerk ziet er uit als het borduurwerk van een aap.

Jessinator | 02-11-21 | 23:12

Het verbaast me steeds minder dat ik zoveel zuip.

Eric Newby | 02-11-21 | 22:20

Met breien de luie wijven steek, Oei...

ademende aarde | 02-11-21 | 22:12

Zou dit echt zijn, of een hoax net zoals met die Pluckrose, Borghassian enzo die nep sociale wetenschap artikelen schreven over dit soort onderwerpen?

Dit is zo gestoord. Ik heb wel eens zitten fantaseren om ook social justice warrior te worden en dan alles en iedereen te bestoken met vreselijke voorstellen die racisme , blanke mannen enzovoorts moeten bestrijden.

Nuuk | 02-11-21 | 22:11 | 2

Helaas lijkt me dit echt.

ZOMG | 02-11-21 | 22:12

Die hele site is gewoon satire zoals de Speld.

Jezus_Boeddha | 02-11-21 | 22:15

Toch wel raar, blanken nemen iets over van een ander kleurtje = cultural appropriation en alle wokies piswoest, als kleurenmensen iets overnemen van blanken = cultural appreciation en moeten wij hen dankbaar zijn dat zij zo goed zijn dit te kopieren. We doen het ook nooit goed.

NaughtiusMaximus | 02-11-21 | 22:10 | 1

Dat is (zoals ik hieronder ook zei) het altijd gaat om macht: wat is de dominante cultuur en wat de "onderdrukte" cultuur? Afhankelijk daarvan is het toeëigening (fout) of niet, althans in de hoofden van de wokies.

ZOMG | 02-11-21 | 22:11

Steek de kruissteek in je broekje

Hemmenaar7 | 02-11-21 | 22:09

Donkere mensen die borduren, klagen dat de ontwerpen te “wit” zijn en er dan hun eigen draai aan geven. Is dat niet gewoon culturele toeëigening?

Trekhaas | 02-11-21 | 22:08 | 1

Nee, want in hun hoofd zijn de "witten" de dominante cultuur, dus dat kan je je niet toeëigenen.

ZOMG | 02-11-21 | 22:10

Borduren met kruissteek = RACISME

Uh nee, Bert, dat is niet wat in het artikel staat.
Ik heb zowaar de moeite genomen het helemaal te kezen (Why? Why?) en het gaat eigenlijk hierom:
“I was exploring pages [of patterns] when I first started and thought, ‘Gosh, this stuff is just so white,’” says Miasia Osbey of her introduction to cross-stitch. "

Teveel blanke tafereeltjes in de patronen. The horror!
Maar dus niet de steek zelf.

Tapu | 02-11-21 | 22:06 | 3
-weggejorist-
Art Vasch | 02-11-21 | 22:10

Ouwe kees bedoel ik natuurlijk.

Art Vasch | 02-11-21 | 22:11

Waarom zeg je dat je het helemaal gelezen hebt terwijl dat niet zo is??

Eric Newby | 02-11-21 | 22:15

Vraag me af of ik als blanke Bijlmerbewoner Surinaamse roti uit India mag eten.
Of moet gewoon bij New York Pizza een halal slice of pie kopen met ham van kalkoen?
Verwarrende tijden.

bitterpete | 02-11-21 | 22:05 | 2

Surinaamse roti komt uit Suriname, Indiase roti komt uit Noord-India.

Jezus_Boeddha | 02-11-21 | 22:10

@Jezus_Boeddha | 02-11-21 | 22:10: Hoeveel roti in Nederland zal naar Noord-Indiaas recept zijn?

Maar vooral, waarom kalkoen ham? New York Pizza voert laf het vetgehalte van varkensvlees aan. Een pizza heeft al snel richting 1000 calorieën.
Kalkoenham scheelt nauwelijks qua energie in vergelijking met echte ham. Daarbij zal er niet veel meer dan 50 gram opzitten.

bitterpete | 02-11-21 | 22:37

Toch leuk zo'n Libelle topic. Kom je eindelijk hier eens te weten wie de vrouwelijke reaguurders zijn. Hoi Hoi!

Leptob | 02-11-21 | 22:04 | 2

Ah wat, iedereen houdt van naaien.

knutsel_ | 02-11-21 | 22:06

Ik hou meer van wippen.

Jezus_Boeddha | 02-11-21 | 22:11

De beste komiek kan deze hogere satire niet eens verzinnen. En toch staat het er dan zomaar. De kruissteek is wit racisme. Ik kijk al uit naar de volgende erfzonde die wij ons aangesmeerd krijgen. De waterpomptang?

Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 22:01 | 6

Was je weg?

Diederik_Ezel | 02-11-21 | 22:09

@Diederik_Ezel | 02-11-21 | 22:09:
Ik liet me wat te negatief uit over het geenpeil referendum, naar de smaak van de moderator. Dus ik was op herbezinningsvakantie.

Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 22:11

De waterpomptang is nogal discriminerend en een teken van Westerse onderdrukking. Denk aan alle projecten van boomknuffelende wereldverbeteraars die zo nodig vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel overal in Afrika waterpompen moesten installeren en daarmee de sociale cohesie in de afgelegen dorpen volledig overhoop haalden. Wat gebruik je bij de installatie van een waterpomp? Inderdaad, een waterpomptang. Dus niet alleen racisme, maar ook duidelijk provocerend door ptss-ervaringen op te rakelen.

Jessinator | 02-11-21 | 23:22
▼ 3 antwoorden verborgen

En Ron Jeremy dan? Die leeft van de kruissteek. Is nou wel wat over te doen, maar die man moet toch ook z'n brood verdienen.

Bull-Sunnyboy | 02-11-21 | 22:00

Op het web vind je altijd wel wat. (Web. Weven. Mag dat nog wel?)

Ramsesz | 02-11-21 | 22:00

OT, mag vast wel, 4 jarig meisje Cleo uit Australië terecht!
Vermist Australisch meisje Cleo Smith (4) levend aangetroffen en herenigd met ouders

www.hln.be/nieuws/vermist-australisch...

Normpje | 02-11-21 | 21:59 | 4

missing white woman syndrome!

Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 22:02

WA Police Deputy Commissioner Col Blanch said it was his “privilege” to announce the little girl, who went missing more than two weeks ago, was found in the early hours of the morning.

Is dat ook white privilege?

Glasgow Argus | 02-11-21 | 22:07

Geweldig nieuws!

Bataafje | 03-11-21 | 00:08
▼ 1 antwoord verborgen

De hem-er-in-een-keer-in-steek. Verder ben ik nooit gekomen.

skoftig | 02-11-21 | 21:58

De welvaart en de beschaving in de westerse wereld is zo'n beetje aan het einde gekomen vermoed ik na het lezen van dit nieuws. Dit kan zelfs door de meest creatieve sarcastische geesten niet verzonnen worden. Benieuwd wat er hierna komt; Bepaalde kamerplanten die niet meer mogen in een bepaald potje?

Hai D. | 02-11-21 | 21:57 | 3

Vinger- en penisplanten kunnen natuurlijk ook echt niet meer.

A.I. van Dee | 02-11-21 | 21:59

Het gaat om de anti racisme BEWEGING. Zolang ze nog dingen kunnen verzinnen is er nog BEWEGING. Dus worden ze steeds creatiever. Zodra de BEWEGING hapert, klapt de boel in elkaar.

ultraman | 02-11-21 | 22:17

Bert, ik begrijp het niet meer. Eerst een hele rant op TPO waarin je het opneemt voor Sander Schimmelpenninck met in datzelfde artikel links naar Instagram, Facebook, Twitter en WhatsApp, en nu lok je in dit stuk een hoop reacties uit die je in het stuk op TPO zegt te verachten. Ik kan hier geen logica in ontdekken. Het lijkt op willen eten van twee walletjes. Misschien kun je mij van mijn onwetendheid af helpen, serieus bedoeld.

Sinterbikske | 02-11-21 | 21:54 | 2

Ik denk dat je die rant niet helemaal goed begrepen hebt....

ZOMG | 02-11-21 | 22:09

@ZOMG | 02-11-21 | 22:09: Heb het verschillende keren gelezen en er verschillende invalshoeken op losgelaten, het is mij niet ontgaan dat er regelmatig reaguurders geshamed worden op zijn site. Vraag me af wat je daar mee opschiet. Misschien doorzie ik het niet, kun jij het me uitleggen?

Sinterbikske | 02-11-21 | 22:15

Dat moet de wassende maan steek worden.

de honden blaffen... | 02-11-21 | 21:54

Ik wacht niet meer op kroeg, moe, maar om wederom een vrolijke persoonlijke noot toe te voegen, oudste van mij had om zes uur haar huiswerk af, kwam dansend en springend en met een glimlach van oor naar oor, zoals het hoort, in de keuken om te vertellen, vol trots, dat haar huiswerk klaar was, en dat ze nog minimaal 2 uur tijd voor zich zelf had.

Besteedt ze die tijd verdomd niet aan mijn jongste?

Hoe lief wilt u het hebben.

GKJP | 02-11-21 | 21:52

Ik snap er letterlijk geen woord van..

MauriceMM | 02-11-21 | 21:52 | 1

Dat zei je net al, maar dan net iets anders.

Ruimedenker | 02-11-21 | 21:55

Stop racisme! Stem Sylvana Brei1

Ruimedenker | 02-11-21 | 21:52

Mag ik nog wel naaien?

Als blanke man, dat is..

Wijze uit het Oosten | 02-11-21 | 21:51 | 2

Zolang het niet is uitgevonden door een afrikaanse slaaf mag het. Als het een euro/aziatische slaaf betreft dan is het ook geen probleem.

A.I. van Dee | 02-11-21 | 21:57

@A.I. van Dee | 02-11-21 | 21:57:

Dat komt uit. Mijn oudoom was gedwongen te werken in Wuppertal ten tijde van WO2.

Waar kan ik cashen?

SDI | 02-11-21 | 23:30

Alles herhaalt zich. Ook hippieshit

YoMoms | 02-11-21 | 21:50

Wanneer wordt de letter X verboden?

A.I. van Dee | 02-11-21 | 21:50

Ik snap hier letterlijk geen woord van..

MauriceMM | 02-11-21 | 21:50

Ramkoers

Naall | 02-11-21 | 21:49

kruistocht tegen de steek.

Glasgow Argus | 02-11-21 | 21:49 | 3

Ivanho stak ook.. Roger..

Roger deed het fictief met een zwarte...

Roger is al dood...

neonreclame | 02-11-21 | 21:51

Ivanhoe

Inspreker | 02-11-21 | 21:58

Brown sugar !

dhrat | 02-11-21 | 21:49

Steken met racisme in verband brengen is op zich al racistisch.

skoftig | 02-11-21 | 21:42 | 1

Daarom noemen ze het maar steekincidenten.

A.I. van Dee | 02-11-21 | 21:49

"Ik heb ook wel eens een kruissteek gehad"..

SOA zeker...

Ja, hahahahahaha...!!

neonreclame | 02-11-21 | 21:42

Idiocracy blijkt nu wel een erg optimistische toekomstvisie te hebben, dat het nog 600 jaar duurt voordat we dit niveau hebben.

Dr. Pown3rt | 02-11-21 | 21:42

Een strop mag zeker ook niet meer?

Ruimedenker | 02-11-21 | 21:40

Babylonië, China, Rusland, Griekenland en Iran worden genoemd als plekken waar borduursels met kruissteken al in vroegste oudheid werden gemaakt. Een paar eeuwtjes eerder dus dan tijdens de slavernijperiode in de V.S.

Poesmobiel | 02-11-21 | 21:40

Spelden op laag water. Naast racisme ook sexisme “ Pizza Hut 'shake, squeeze and squirt' slogan on ketchup label outrages man for 'sexual' tone” en het kwetsen van dieren ‘ PETA Wants Major League Baseball To Stop Saying "Bullpen" Because It's "Insensitive To Cows" ‘ (in de bullpen gooien de werpers zich los).

Gebakschep | 02-11-21 | 21:39 | 1

Ach, in honkbal gebruiken ze "bats" Mag zeker ook niet meer.

Super Grover | 03-11-21 | 07:49

Maar gewoon even he, dat dichtnaaien van zo’n kut, dat doen ze toch ook met een kruis steek? Of is het dan koeeeltoeer? Vragen, vragen vragen weer. Ho wacht, wellicht kan de EfuckingU hier een zinnig promo-filmpje voor maken.

The-loopy-cowboy | 02-11-21 | 21:39

Grappig hoe die reliwaanzin, want dat is t, iedere keer weer in een versnelling komt. Mccarthyisme, Maoisme, Wokisme: het krijgt vaart, er komt een point of no return en daarna is het einde zoek; voor je het weet zit je je buren aan te geven omdat ze een boek over Lenin in de kast hebben staan, of probeer je alle mussen uit te roeien omdat ze de grote sprong voorwaarts tegenwerken of wil je een nieuw alfabet invoeren wegens whatever.
Het is IQ 110 op zoek naar iets hogers

Magdat | 02-11-21 | 21:37 | 1

Geef die joint eens door mannnn

Transgender-Airlines | 02-11-21 | 21:39

Ok. Ok. En tsja.... ok... ofzo....

Even totale leegte in mijn hoofd nu.

Ok... ehm... tsja...

Lorejas | 02-11-21 | 21:37 | 3

Linnenkar..!!

neonreclame | 02-11-21 | 21:39

Ja! Kom er aan! Zit je goed verstopt?

Lorejas | 02-11-21 | 21:44

Ik heb een knoop in m’n veter gelegd.
Doe ik altijd voor het slapen gaan.
Een dubbele knoop hè.

Ruimedenker | 02-11-21 | 21:36

Black women stitch. Ik geloof het meteen met al die messentrekkende drillrappers.

knutsel_ | 02-11-21 | 21:36

Jullie hebben 1..!! hele dag vrij genomen...

Waarom moeten wij boeten..??

neonreclame | 02-11-21 | 21:35

Vlak voor de coronalockdowns hadden ze in ons bedrijfsrestaurant de faux pas begaan om Pho soep te serveren.

Stond een Vietnamees luidkeels te roepen dat dat culturele toeeigening was en niet mocht.

Toen heb ik deze millennial uitgelegd dat Pho een verbastering was van "Pot-aux-feux", een franse souper-maaltijd was, die in de koloniale tijd van de Fransen in Zuid-Oost Azie door de Vietnamezen was overgenomen van de koloniale overheersers.

Een week later ging een surinamer uit zijn plaat over roti-soep. Kon ook niet, want appropratie. Het was geen hindoestaan, massala is Indiaas en zeker niet Afrikaans.

Wat een compleet gelul.

Glasgow Argus | 02-11-21 | 21:34 | 4

De in de Indiase / Hindoestaanse keuken gebruikte hete pepers komen niet uit India maar uit Zuid Amerika. Azijn : ontdekt door de Romeinen. Culchoowaw appwo-pweeyashiun !!!

Asteroid-B612 | 02-11-21 | 22:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik las borduren in kruisstreek, en dacht dat het over dichtnaaien van moslim flamoezen ging. Op dat gebied zie ik nog weinig protest van de deuggemeenschap.
Steekje los heeft dat soort lui.

Andersdenkend | 02-11-21 | 21:34

Kamervragen!

Kan punniken (in de neus) als alternatief?

KlaagGraag | 02-11-21 | 21:34

Wtf. Nooit meer haken met kruissteek voor mij.

Selassie | 02-11-21 | 21:33 | 1

Hakenkruissteek?

NaughtiusMaximus | 02-11-21 | 23:27

D'r zit een steekje los bij dit soort mensen.

SoepKip | 02-11-21 | 21:33

“I was exploring pages [of patterns] when I first started and thought, ‘Gosh, this stuff is just so white,’” says Miasia Osbey of her introduction to cross-stitch. “I remember seeing this elaborate piece of patriotic motifs and knowing I could never stitch that flag, because it’s stained with my ancestors’ blood.”

Fuck your ancestors.

Asteroid-B612 | 02-11-21 | 21:31

Straks gaan ze me nog vertellen dat sjoelen eigenlijk bedacht is door de Makonde stam uit Tanzania.

Transgender-Airlines | 02-11-21 | 21:31 | 1

door de eskimoos, eh inuit.

Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 22:05

Mag de hakenkruissteek nog wel?

Sitting_targets | 02-11-21 | 21:30

Grappige stukjes. Allemaal satire.

Jezus_Boeddha | 02-11-21 | 22:21

Mijn brein doet zeer

Krankus | 02-11-21 | 21:29

'Steek laten vallen'. Mag dat nog?

Ik vraag maar....

GKJP | 02-11-21 | 21:29

Het tapijt van Bayeux moet ook gewoon worden uitgehaald. De normandiers van de elfde eeuw hebben ongetwijfeld de kruisstreek gebruikt in 1066. Ist verboten!

Glasgow Argus | 02-11-21 | 21:27

Kruis. Steek. Pijn.
Denk goed na aan welke kant je staat

Duwbak_Linda | 02-11-21 | 21:26 | 3

Frank was er als de kippen bij om er een deugliedje van te maken,
al was al snel duidelijk én door dader zelf verteld,
dat het geen ene zak met rascisme te maken heeft gehad!
Maar de deugkeutel was toen al gelegd! Geen windeieren veur Boeijen overigens
voor wie het kan boeien.

TijdelijkOptimist | 02-11-21 | 21:37

Leg dat geborduurde kussentje maar op de achterbank van de werkelijkheid.

knutsel_ | 02-11-21 | 21:39

Ja maar Bert, als ze thuis zitten te naaien en te borduren hoor je ze niet.

knutsel_ | 02-11-21 | 21:24

Wat zijn woke mensen toch een gevaarlijke groep links mongolen.

appeltjesgroeneweide | 02-11-21 | 21:23 | 1

Het is maar 0,25 % van het politieke spectrum maar ze bepalen wel de vaart der volkeren vreemd genoeg. Nee niet vreemd want ze werken allemaal bij en voor de media.

keestelpro | 02-11-21 | 21:25

Ik dacht alleen haken met een kruissteek. Nou ja je mag ook niks meer.
Het vingerhaken zal ook wel op de schop gaan.

keestelpro | 02-11-21 | 21:21

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com