Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sterke man dood door corona. "Of hij gevaccineerd was? Dat vind ik helemaal niet relevant"

Nou, wij wel, eigenlijk

die grote armen had best een piepklein prikje ingekund

Het interesseert ons inmiddels helemaal geen fluit meer of u gevaccineerd bent of niet, u moet het lekker zelf weten. De overgrote meerderheid heeft zich wél gewoon laten vaccineren en de mensen die dat niet willen, zullen daar vast goede redenen voor hebben. We lazen bij Tuut Tuut Baudet laatst nog iets over menstruatieproblemen, grappig genoeg is diens fragiele poes ook de hoofdreden dat Tim Douwsma zich niet heeft laten vaccineren. Enfin, het is Peppi Baudet misschien nog nooit opgevallen, maar er sterven dus mensen aan corona. Zoals Hans Schonewille (62), voormalig Sterkste Man van Nederland-finalist, iemand voor wie men vroeger voor de televisie zat als hij op een marktplein met trekkerbanden aan het hoepelen was. Hans is dood. En de 27-jarige zoon van Hans ligt in coma in het ziekenhuis. De hele familie was faliekant tegen de coronamaatregelen, en dat is hartstikke mooi want dat zijn wij ook. Maar of men deed aan vaccineren, wil een andere zoon niet zeggen. "Dat vind ik helemaal niet relevant. Ook als je gevaccineerd bent kun je nog hartstikke ziek worden. Dus dat zegt eigenlijk helemaal niets over de situatie van mijn vader." Nou vriend, dat zegt eigenlijk dus wel helemaal iets over de situatie van je vader: "Uit de analyse blijkt dat dit vaccin bij volledig gevaccineerde mensen onder de 70 jaar voor meer dan 98% beschermt tegen ziekenhuis- en IC-opname. Dat betekent dat de kans op ziekenhuis- en IC-opname voor deze mensen 50 keer kleiner is dan voor niet-gevaccineerde mensen." Het niet eens zijn met de QR-maatschappij en de politieke dwaalbesluiten staat niet in de weg dat je jezelf en andere mensen wil beschermen, lieve mensen. Maar doe vooral zelf onderzoek!

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Sans Comique | 02-10-21 | 11:06 | 1

Radicaliseren. Ik zie al een tijdje een sterke overeenkomst tussen het gedrag van de anti-vaxx maffia en moslimextremisten. Ik heb een paar (binnenkort voormalige…) vrienden die het werkelijk nergens anders meer over kunnen hebben, wiens FB tijdlijn al maanden vol staan met het ene na het andere Corona bericht, die hun (FB) vrienden op hun eigen tijdlijnen lastig vallen met vervelende, agressieve en insinuerende reacties, die zich steeds meer terugtrekken in kringen die hun eigen ideeën bevestigen en alleen nog nieuws en “feiten” tot zich nemen die hun gelijk bevestigen. Dat zijn allemaal symptomen van radicalisering. Voor andere meningen of opinies zijn ze volstrekt niet meer te bereiken.

Bigi Bana Boy | 02-10-21 | 09:14

"Uit de analyse blijkt dat dit vaccin bij volledig gevaccineerde mensen onder de 70 jaar voor meer dan 98% beschermt tegen ziekenhuis- en IC-opname. Dat betekent dat de kans op ziekenhuis- en IC-opname voor deze mensen 50 keer kleiner is dan voor niet-gevaccineerde mensen."

Uit analyse blijkt óók dat ongevaccineerde mensen onder de 70 jaar 0,05% kans hebben om op de IC terecht te komen. Dus volgens deze quote hebben gevaccineerde mensen onder de 70 jaar dan voor minder dan 2% kans om op de IC te komen. Dit behoeft wel enige uitleg, geloof ik!

VBO_B_Niveau | 02-10-21 | 01:48 | 2

Ik neem de cijfers uit je voorbeeld over. Met ongevaccineerde mensen onder de 70 jr een 0,05% kans om op IC terecht te komen bedoelt men: van iedere 10.000 mensen onder de 70 jr die geïnfecteerd en bevestigd covid krijgen er 5 op de IC terecht komen. Dat is een absolute kans. Als gevaccineerden daar 98% bescherming tegen genieten dan betekent dat 2% daar geen bescherming tegen genieten er dus 10.000/0,02 = 500.000 mensen moeten worden geinfecteerd en bevestigd covid krijgen om hetzelfde aantal van 5 mensen op een IC terecht komen. Dat is dus een absolute kans van 0,001% i.p.v. 0,05%, dat is dus een 50x kleinere kans.

Mazzelstof | 02-10-21 | 07:04

VBO-niveau,
het behoeft dus wel wat uitleg, zo te zien.

Angelina-a | 02-10-21 | 09:09

Baudet er weer bij halen. Baudet weet heus wel dat er mensen aan kejona sterven. Maar alleen aan kejona sterven er veel minder dan mede door kejona. Das wat anders. Ik zie de relevantie van Baudet niet in deze post. Maar goed, ik deze week geveld door griep. Kejona geen idee. Thuis blijven en uitzieken. Na 4 dagen nauwelijks nog klachten.

Koffie ? | 01-10-21 | 19:39 | 3

Begint ook pas rond dag 5.

Julius Pace Car | 02-10-21 | 06:56

Griep? Is het al januari dan?

Woppie | 02-10-21 | 09:12

U mist het grote geheel: familie geloofde net als pseudo intellectueel Baudet niet in het effect van vaccinatie. Dit omdat ze in hun eigen gevonden “waarheid” geloven. Baudet wil graag het gezicht zijn van deze groep. Snapt u het nu?

Hupkeneuke | 02-10-21 | 10:30
-weggejorist-
Winston1 | 01-10-21 | 18:57

Volstrekte tegenstander van de QR-samenleving en eveneens volstrekte voorstander van vaccineren. Wie heeft toch ooit bedacht dat het elkaar bijt?

poepaanmijngaatsie | 01-10-21 | 18:48 | 2

De slogan "Doe het niet voor jezelf, doe het voor een ander" had beter kunnen zijn:
"Die het niet voor de politici, de media of een ander, maar doe het voor jezelf".

Angelina-a | 01-10-21 | 19:10

Ik begrijp niet wat het betekent dat het vaccin voor 98 procent beschermt tegen ziekenhuisopname. Kan iemand me dat uitleggen? Betekent dat dat van elke 100 gevaccineerden die corona tegenkomen er twee in het ziekenhuis komen?

Michelsz | 01-10-21 | 17:42 | 5

Het leukste is nog wel dat de kans bij niet gevaccineerden 50 keer groter is, dan die 2% bij niet gevaccineerden.
Maw, gevaccineerden hebben een kans van 100% om in het ziekenhuis te belanden.
Klaarblijkelijk tasten de vaccins ook de hersens aan...

jemagookniksmeer | 01-10-21 | 18:53

@Grijskijkert | 01-10-21 | 18:07: Dat klopt niet hoor. Ook niet van bovenstaande Loremipsum.
Bij de berekening van het beschermingspercentage van vaccins worden de gevaccineerden vergeleken met de controlegroep van niet-gevaccineerden.
Het is niet dat twee procent van de gevaccineerden die besmet worden ernstig ziek wordt (dat zou wel heel veel zijn), maar dat tegenover elke 100 op de zoveel (bijv. 100 op de 10.000 of 100 op de miljoen) niet-gevaccineerden die ernstig ziek worden, 2 gevaccineerden op de zoveel, ernstig ziek worden.

Angelina-a | 01-10-21 | 18:53

@Angelina-a | 01-10-21 | 18:53:
Correctie - de 100 niet-gevaccineerden tegenover de 2 gevaccineerden, gaat niet over ernstig zieken worden, maar over het oplopen. Het percentage gevaccineerden dat in het ziekenhuis belandt is nog kleiner.

Angelina-a | 01-10-21 | 19:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Ok dus als 100% zich laat vaccineren dan is er voor 0.05% een kans van 98% dat ze corona overleven (maar hun onderliggende lijden niet)...

Re:Kniftig | 01-10-21 | 17:20 | 2

Precies!
Net als je niet laten behandelen als je onverhoopt kanker hebt, dan ga je ook vrijwel zeker dood.

Papa Jones | 01-10-21 | 17:38

Silvia Millecam weet er inmiddels alles van.

Grijskijkert | 01-10-21 | 18:19

Maar hoeveel mensen hebben het overleefd?

de honden blaffen... | 01-10-21 | 17:11

Na 3 emmers steroïeden was ik ook dood denk ik.

swuinm71 | 01-10-21 | 17:10

Duidelijk ja. Ben gevaccineerd, maar doe niet mee aan het ‘medisch-bewijs’ qr-code.

Bottleneck | 01-10-21 | 17:04

Goed stuk. Het vaccin beschermt je in ieder geval tegen een ernstig verloop, zover is prima aangetoond.
Menig mensen die wel een vaccin hebben genomen hebben dat vooropgesteld, ongeacht hun eventuele verdere twijfels.

letopuwzaak | 01-10-21 | 17:02 | 5

Binnenkort een pilletje als je in het ziekehuis terecht komt, weg met die maatregelen.

ceriel82 | 01-10-21 | 18:38
-weggejorist-
Koffie ? | 01-10-21 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Spychopaat | 01-10-21 | 16:26 | 3

Oh ik dacht na het lezen van zoveel keiharde feitelijke feiten in de panelen dat alleen hem fragiele oudjes overleden aan dit virus. Dat er maximaal drie mensen onder de zeventig het loodje legden MET Corona, en zo. Maar nu lees ik opeens dat een sterke man, de sterkste man zelfs, het loodje legde? Dat moet een complot zijn.

Beste_Landgenoten | 01-10-21 | 16:08 | 6

@Papa Jones | 01-10-21 | 16:53:
Best kans dat dat bij mij meespeelt. Toch vraag ik me af of krachtsport werkelijk zo gezond is. Dan denk ik vooral aan de voeding (hoeveel bioindustrievlees), voedingssupplementen, en spiergroeibevorderende middelen.
www.iph.nl/kennisbank/optreden-machte...

lekgoot | 01-10-21 | 17:08

@lekgoot | 01-10-21 | 17:08: Teveel van iets is nooit goed voor je, dat geldt voor suiker, zout, sport, dingen die ik niet meer mag noemen, enzovoort.

keistad | 01-10-21 | 17:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh ik had toevallig gisteren nog 4.603.204 interviews gelezen van mensen die alleen een snotneus hadden van Corona. Anders kloppen de verhoudingen niet heh en mis je het perspectief. Ben er maar druk mee zo.

zevensprong | 01-10-21 | 15:28

Mooi verhaal mosterd lekker kort ook. Vaccineren om andere te beschermen werkt super!

Wit-Privilege | 01-10-21 | 15:27 | 4

De essentie uit een tekst van meer dan drie zinnen halen is ook wat teveel gevraagd wellicht.

Papa Jones | 01-10-21 | 16:27

Papa Jones 01-10-21 16:27
De essentie? Een pro-vaccinatie drang topic.

Wit-Privilege | 01-10-21 | 22:03

elevator 01-10-21 15:53
Dat was mijn sarcastische punt.

Wit-Privilege | 01-10-21 | 22:07
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien lukte het niet het vaccin door de spier heen aan te brengen.

Shoarmamasutra | 01-10-21 | 15:17 | 1

U wilt het vaccin intraossaal aanbrengen?

lekgoot | 01-10-21 | 16:53

RIP... maar is het nu echt zo belangrijk en zeldzaam dat er gelijk allerlei corona gezeur aan gekoppeld moet worden?..... misschien kunnen we zo langzamerhand eens stoppen met dat paniekeren en wat minder serieus luisteren naar mensen met een angststoornis (de fanatieke pro's en anti's), hypochonders, mensen met smetvrees, mensen die hunkeren naar aanzien en macht, experts (vakidioten), de wc eenden en gewoon weer normaal doen?..... dank u... er sterven iedere week 3000 personen in Nederland aan van alles en nog wat, zelfs aan iets simpels als aan een verkoudheid. dikke pech en heel triest voor de persoon en nabestaanden in kwestie maar ook weer noodzakelijk ivm ca 3000 geboortes per week in Nederland, anders wordt het aardig vol op deze wereldbol....

Isditandersgenoeg | 01-10-21 | 15:04 | 14
-weggejorist-
Isditandersgenoeg | 01-10-21 | 19:03

@Papa Jones | 01-10-21 | 17:41: Ik maak het volgens mij niet zozeer moeilijker dan het is; ik neem wel wat meer moeite (schijnbaar) om informatie tot mij te nemen en als het moet, daarvoor wat dieper te graven. Die meeting bijvoorbeeld vond ik echt scary shit; de FDA raadpleegt haar eigen Advisory Committee inzake de vraag of het booster shot goedgekeurd kan/mag/moet worden of niet. In het genoemde tijdvak komen er cijfers voorbij op basis van de ervaringen in Israel waarbij het er alle schijn van heeft dat de mortaliteitsratio door het boostershot groter is dan die van Covid zelf. Het nog 'scarier' eraan vind ik dat ik twee weken nadien meneertje Schoenen doodleuk dit boostershot als vanzelfsprekend hoor aankondigen voor ons Hollanders vanaf volgend jaar. Is dat nou echt zorgvuldig handelen?! Het zou mij toch logisch lijken om bij bekendwording van dit soort info (en we hebben het dan over de FDA, en diens eigen Advisory Committee) even pas op de plaats te maken.
Dit nog even geheel los van de, mij nog immer onbeantwoorde, vraag hoe het toch kan dat een vaccin, dat feitelijk nog in Klinische Testfase 3 verkeert, (1) ons op deze wijze door de strot wordt geduwd en (2) dat iedereen daarmee klakkeloos instemt.

gijssie67 | 01-10-21 | 20:19

@Moderna is in twee dagen ontwikkeld en 15 dagen daarna goedgekerd.gijssie67 | 01-10-21 | 20:19:

ritter vn hüpfburg | 01-10-21 | 22:32
▼ 11 antwoorden verborgen

De mensen die dan geen antwoord geven of waarvoor geen antwoord wordt gegeven zijn voor wen belangrijk deel ongevaccineerd. Die hebben natuurlijk even geen zin in een gesprek hierover.

Dat verhaal over dat er ook wat gevaccineerden ziek worden is nogal een mantra van de antivaxxers .
De rest wist al lang dat het maar 67-95 % bescherming bood en begreep daarom dat een brede prikcampagne dan het beste idee was.
Anders kon je net zo goed alleen zwakken prikken.

Shoarmamasutra | 01-10-21 | 14:56 | 2

Dat was ook het originele plan en is het nog steeds.

VoltaireJohn | 01-10-21 | 14:57

Als de gevaxed dood gaan kunnen ze niet opgenomen worden in het ziekenhuis. Nog ff wachten voor de op langer termijn effecten!

ray7900 | 01-10-21 | 15:11

Liever de pijp uit dan meedoen met middelmatige wezels die een QR code voor toiletbezoek nodig achten want veiligheid. Fijn weekend.

Jiet Panssen | 01-10-21 | 14:51 | 9

@Jiet Panssen | 01-10-21 | 17:15: Dan heb je daar weinig van geleerd.

Hommel | 01-10-21 | 18:29

Het is niet voor de veiligheid, maar om jou voor lul en onder druk te zetten.

zwaaropdehand | 01-10-21 | 19:14
-weggejorist-
EpdNee | 01-10-21 | 20:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Als ongevaccineerde geef ik eerlijk toe dat ik door dit soort berichten enorm aan het twijfelen wordt gebracht. Het verhaal over die vader snap ik nog wel, 60+ en vermoedelijk overgewicht (sterkste man deelnemers hebben vaak een overmaat aan vet en spieren), maar dat van die zoon vind ik echt bizar.
Maar als ik nu een afspraak maak dan tel ik als een van de mensen die zich door de invoering van de QR maatschappij heeft laten overhalen, en dat gun ik die hufters dus echt niet.

C1O2 | 01-10-21 | 14:40 | 17

@bcsk | 01-10-21 | 15:38: Even goed lezen. Uit de analyse blijkt dat dit vaccin bij volledig gevaccineerde mensen onder de 70 jaar voor meer dan 98% beschermt tegen ziekenhuis- en IC-opname. Snap je het nu?

metdedag | 01-10-21 | 16:22

De hufters zijn wij in dit verhaal? De rest van Nederland. Doe het voor iemand die je wel alles gunt.. eeeuhm. Jezelf!!

Kokkie_Balneger | 01-10-21 | 17:44

@Horkiporki | 01-10-21 | 16:03: klopt. Je hoeft niet eens een mens erbij te hebben. Gewoon sex met een volgepompte condoom en je word zwanger!

Kokkie_Balneger | 01-10-21 | 17:46
▼ 14 antwoorden verborgen

ik wil helemaal niemand behalve mijzelf beschermen, sodemieter op en spreek voor jezelf zeikstraal

Groene Horzel | 01-10-21 | 14:37

Valt niet mee om die op z'n buik te draaien op de IC. Hij had beter zelf op de IC kunnen gaan werken, weer eens wat anders dan vrachtwagenbanden.

Watching the Wheels | 01-10-21 | 14:37 | 1

Zijn zoon, die op de bewaking ligt, had de sportschool overgenomen en pa reed op een vrachtwagen. Vond hij leuk. Dus nog wel iets met vrachtwagen banden.

Normpje | 01-10-21 | 17:22
-weggejorist-
Artula | 01-10-21 | 14:35 | 3

Keuzes en consequenties en gaan altijd hand in hand.

Giotto | 01-10-21 | 14:18 | 2

Ik heb de ziekte doorgemaakt, dat was geen eigen keus. Maar omdat dat meer dan een half jaar geleden was, is de consequentie dat ik nu tot onaanraakbare verklaard ben.
Waarom mijn immuunsysteem maar een half jaartje betrouwbaar is en een vaccin tot in de eeuwigheid, die logica ontgaat mij volledig.

Charred_Metal | 01-10-21 | 15:47

@Charred_Metal | 01-10-21 | 15:47: Financiële belangen. Mantra van Pharma: de wereldbevolking is mijn afzetmarkt en het enige dat NIET mag gebeuren is dat de mensen beter worden of dood gaan

gijssie67 | 01-10-21 | 21:01

Wat waren ook alweer de lange-termijn effecten van anabole steroïden?

Bierum | 01-10-21 | 14:14 | 5

Vergrote organen bij hgh, maar zeker een vergrote hartspier..

Kokkie_Balneger | 01-10-21 | 17:47

@Mazzelstof | 01-10-21 | 14:39: de belangrijkste doodsoorzaak blijft nog altijd het leven zelf...heeft volgens mij vooral het CDA de meeste moeite mee

gijssie67 | 01-10-21 | 21:30

@gijssie67 | 01-10-21 | 21:30: Absoluut. Dat je dood gaat is een zekerheid. En daarom moet je de kans op die uitkomst bij iedere gelegenheid maximaliseren.

Mazzelstof | 02-10-21 | 07:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Tsja, nu kan hij Wappie in de hemel zijn.

Het was pas écht nieuws geweest als deze vader en zoon wél gevaccineerd waren geweest.

Papa Jones | 01-10-21 | 14:07 | 4

Jezus had doorns en spijkers in zijn huid dat weet iedereen.

Shoarmamasutra | 01-10-21 | 15:01

Heeft u een linkje waar in staat dat er een hemel is?

Purk | 01-10-21 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik werk me regelmatig in het zweet bij zijn sportschool, prima vent en de corona maatregelen zijn helemaal op orde bij deze sportschool. Dat hij en zijn zoon tegen de maatregelen waren is algemeen bekend, maar ze hielden zich er binnen hun sportschool wel aan. Er komen ook veel bejaarden en die worden nog steeds correct geholpen met in achtneming van de regels. Of ze zelf gevaccineerd waren betwijfel ik, maar Hans was een gouwe kerel met z'n hart op de goede plek.

EricW | 01-10-21 | 14:06 | 5

@ceriel82: Ja die kans bestaat natuurlijk. Net als de kans dat hij na het halen van die vaccinatie op de fiets terug naar huis onder de tram zou komen en z'n kop eraf zou worden gereden. Toch maar beter dat hij geen vaccinatie gehaald heeft dan!

Nee het is een alias | 01-10-21 | 15:37

Had hij nog steeds zo'n mooi kapsel?

zwaaropdehand | 01-10-21 | 19:17
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
mmx | 01-10-21 | 13:58 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze een wantrouwen hebben jegens de overheid en daaraan verbonden instanties. Volgens mij is dat het grote probleem dat de vaccin-skepsis veroorzaakt.

Berend_Breedreet | 01-10-21 | 13:54 | 9

@Nee het is een alias | 01-10-21 | 15:39: Vaccinscepticisme, klimaatscepticisme etc. Dit alles heeft niks met scepticisme te maken. Of het moet zijn het schrijnend gebrek eraan.

Mazzelstof | 01-10-21 | 16:49

@Mazzelstof | 01-10-21 | 14:18: Jij bevestigt, volgens je redenatie, je eigen gelijk. Wat Berend beweert is zo gek nog niet.

swapper | 01-10-21 | 19:37

@swapper | 01-10-21 | 19:37: Ja, complotdenken is dus zelf onderwerp van studie in de psychologie en de sociologie. En het thema van samenzwerende regeringen tegen "het volk" of samenzwerende supergeheime supermachtige kringen binnen of achter regeringen die met een meedogenloze effectiviteit en precisie het volk een rad voor de ogen draaien is een tamelijk veel voorkomende.

Mazzelstof | 01-10-21 | 20:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Er gaan ook mensen dood aan de griep... Of aan een eenvoudige longontsteking... Bij hoge uitzondering. En sinds wanneer zijn uitzonderingen de regel?

Of van die verhalen van mensen die op vakantie gaan naar een exotisch land, waar een of ander tropisch insect een eitje achterlaat in het oog van de vakantieganger en het hele oog van binnenuit geconsumeerd wordt... Horrorverhalen, maar uitzonderingen desalniettemin. (Gaan we hierdoor niet meer op vakantie naar de tropen?)

Beetje hetzelfde krijg wanneer je een GL'er of D66'er vraagt hoe het gesteld is met de integratie in dit land... Dan wordt er altijd positief op geantwoord, want die aardige Turkse buurman...

Nogmaals: sinds wanneer bepalen uitzonderingen de regel?!

_Roy_ | 01-10-21 | 13:44 | 10

Vanaf wanneer zijn dingen die bovenmatig voorkomen "uitzonderingen" ?

Grijskijkert | 01-10-21 | 18:04

@_Roy_ | 01-10-21 | 20:51: Vraag is/blijft of de "uitzondering" het gevolg is van aantal overlijdens vanwege Corona of dat de maatregelen het aantal tot een "uitzondering" hebben weten te houden. Als de maatregelen tegen verspreiding (en daarmee besmetting, ziekenhuisopnamen, IC en overlijden) hebben bijgedragen aan de "uitzondering" dan treft het virus niet een groep die - op het totaal van de bevolking - als "uitzondering" kan worden gezien. Bovendien is mortaliteit niet de enige graadmeter, feit is/blijft dat dit virus nogal wat effecten teweeg brengt: fysiek, mentaal, emotioneel, economisch en (zorg)logistiek. De patienten die uiteindelijk komen te overlijden kunnen - in absolute aantallen en als percentage van de bevolking - als "uitzondering" gezien worden maar het hele beeld is groter dan dat. En laten we nu zodanig geciviliseerd zijn dat we het grotere beeld belangrijker vinden dan de boekhoudkundige benadering van percentages. En een ander feit: dat het een uitzondering betreft is een conclusie die je enkel kan trekken als er al een behoorlijke tijd verstreken is èn er meer informatie over virusverloop en mortaliteit beschikbaar komt. Makkelijk dus om, anderhalf jaar na het uitbreken, de genomen maatregelen, het vaccinatieprogramma en het feit dat er (nog) geen nieuwe dodelijke varianten meer verschenen zijn, de conclusie nu te trekken.

Grijskijkert | 01-10-21 | 21:40
▼ 7 antwoorden verborgen

De liegert des vaderlands zei gisteren tot zijn vvd-schaapjes: zonder QR in hele korte tijd ca 3000 coronapatiënten op het IC.
Hij zegt het echt.

fokkewoelf | 01-10-21 | 13:41 | 3

Roemenië, daar kunt u zien hoe het gaat met weinig vaccinaties en regels.

botbot | 01-10-21 | 13:53

Die verwachting is er al maanden. De 15% ongeprikten kunnen nog steeds voor een overbelasting in de ziekenhuizen zorgen. daarom gaan we gecontroleerd open en niet met een big bang. Wees er maar trots op.

Clavo | 01-10-21 | 13:54

Deze familie claimde maar liefst 2 van die IC-bedden.

Papa Jones | 01-10-21 | 14:12
-weggejorist-
Krijgtheenenweer | 01-10-21 | 13:40 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

"Droeg hij een veiligheidsgordel?"
"Dat vind ik helemaal niet relevant. Mét veiligheidsgordel vallen er ook doden."

Aldus de logisch uitgedaagden.

J.P.Drapeau | 01-10-21 | 13:39

In woke termen 'educate yourself' en 'do your own research' want alles moeten voorkauwen voor de ander is racisme. De elitaire en geaccepteerde 'gelezen op Facebook'.

GroetenVanUrk | 01-10-21 | 13:38

Ah, een anekdotisch voorbeeld. Wat was daar ook alweer mee?

RtotheB | 01-10-21 | 13:34 | 3

Niet echt. Iedereen weet dat er in de leeftijdsgroep van het slachtoffer relatief weinig doden vallen. Maar iedereen weet ook (hoop ik) dat een groot deel van die sterfgevallen door vaccinatie voorkomen had kunnen worden.

J.P.Drapeau | 01-10-21 | 13:44

Ajs je niet wil weten dat je dood kunt gaan aan Corona, moet je vooral geen nieuws volgen.

In NL vind ik het aantal gevallen wat in de media komt nogal meevallen, in vergelijking met de US. We hebben er een stuk minder (ook relatief gesproken) en hechten meer aan privacy. Maar het blijft een voorbeeld van het risico wat je neemt als je je niet vaccineerd.

DrFibonacci | 01-10-21 | 14:29

Ik heb je vraag eens voorgelegd aan Joe Rogan. Hij zegt dat anekdotes erg goed werken. Vooral met ivermectine, prednison, vitaminepilletjes en de spullen in zijn keukenkast als monoclonale antilichamen.

Mazzelstof | 02-10-21 | 06:34

Trouwens, mooi tijdsbeeld, die foto. Toen mannen nog snorren en blokkapsels hadden.

Duwbak_Linda | 01-10-21 | 13:26

Als je werkelijk vindt dat het een vrije keuze is, en mensen die zich niet laten vaccineren respecteert, stop dan ook met bewoordingen als "heeft zich wél gewoon laten vaccineren". Dan accepteert u het namelijk niet

Vunzigheid | 01-10-21 | 13:24

50x kleiner dan vrijwel niks is nog steeds vrijwel niks.

Noumoewatlastig | 01-10-21 | 13:20 | 6

Vrijwel niks?
18 miljoen keer Vrijwel Niks zijn toch een heleboel IC-bedden.

Papa Jones | 01-10-21 | 14:21

@Gladiator Fap | 01-10-21 | 13:35: Eens, met de nuance dat we niet op 85% (alleen volwassenen) zitten, maar op 75% (bevolking). Dus het is nog wat vroeg, en inmiddels herfst. Volgens mij heeft het Kabinet eerder 1 November genoemd als datum voor het opheffen van maatregelen. Dat is al over 1 maand.

DrFibonacci | 01-10-21 | 14:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Net als in de samenleving is er ook een schisma in de Geenstijl burelen op dit topic merk ik.

Scepticus | 01-10-21 | 13:18 | 1

Dat vind ik een goed medium sieren. In je eigen bubbel heb je geen echte discussies.

Shoarmamasutra | 01-10-21 | 15:03

Hij zag er wel uit alsof er geen spuitje werd geschuwd.

R. Skickr | 01-10-21 | 13:17

Zo vader zo zoon
De appel valt niet ver van de boom
Kan niet goed zijn voor je rug
Kortom kijk vaker naar Huig Plug!!

Pinkshit | 01-10-21 | 13:16

Kijken doe ik naar Brazilië met bijna een half miljoen corona doden door geen vaccinatie. Hoeveel méér duidelijk wil je het hebben???

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

meneer Q | 01-10-21 | 13:13 | 8

Brazilië... met een gezondheidssysteem van niks. Mensen daar gaan dood aan de simpelste dingen en een deel van de bevolking is niet eens geregistreerd. Grote groepen mensen leven in slobbewijken. En dan ga je mij vertellen "omg een half miljoen doden!"

ca12nag3 | 01-10-21 | 13:55

Oke, dat is in verhouding bijna 3x zoveel als in NL. Waarbij je wel moet bedenken dat Brazilie een grotendeels arme bevolking is met beperkte toegang tot medische zorg. En in die sloppen woont iedereen op elkaars lip natuurlijk.

Berend_Breedreet | 01-10-21 | 14:05
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
krokus | 01-10-21 | 13:12 | 2

Zo te zien had hij dezelfde kapper als Edward Sturing.

Verder: Delta is dodelijker, Delta is schadelijker, Delta is besmettelijker.

Jammer dat GeenStijl hier weer aanzet tot burgelijke ongehoorzaamheid wegens een overactieve onderbuik. Maatregelen zijn nodig om uit de pandemie te komen, vaccins zijn ons beste wapen tot nu toe. Er gaan mensen dood, er worden nog veel meer mensen onherstelbaar beschadigd. Dat kost niet alleen levelskwaliteit maar ook klauwen met geld.

Ik ben voor maatregelen, maar dan wel maatregelen waar een visie en een langetermijnplan achter zitten. Die consistent zijn. En waar een einddatum op zit. Kortom, alles behalve waar deze demissionaire regering mee komt.

Jessinator | 01-10-21 | 13:09 | 4

Ben jij dat Yazzie?

Kwelbeller | 01-10-21 | 13:39

Mu is nog dodelijker, schadelijker en besmettelijker.
En in de VS is R1 uitgebroken, geen enkel vaccin helpt daar tegen.
Wekelijkse shots zijn dan binnenkort nodig om nieuwe varianten tegen te gaan.
En tweemaal daags een pil van Pfizer slikken anders duurt het wel 60 jaar voor we er vanaf zijn i.p.v. 30 jaar.

Mijn GS nick magnie | 01-10-21 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Vader en zoon dus heel ziek. Zal het iets met genen te maken hebben? Of met sport? Vragen vragen...

ceriel82 | 01-10-21 | 13:06 | 3

Meestal is dit niet de meest gezonde vorm van sport.

GoedGaan | 01-10-21 | 13:19

goh vreemd, 20 rauwe eieren per dag naar binnen klotsen en structureel anabolen vreten is helemaal niet zo gezond voor je?

raskol | 01-10-21 | 13:31

@raskol | 01-10-21 | 13:31: Het is niet gezond, maar je komt er niet door te stikken van door covid opgevreten longen.

Mazzelstof | 01-10-21 | 16:52

Het is een 50 keer grotere kans op een al extreem verwaarloosbare kans in die leeftijdsgroep, wat maakt dat deze man een onfortuinlijk lot in de loterij heeft gewonnen.

INTP | 01-10-21 | 13:00

Leven is dodelijk! Risico inschatting een persoonlijke kwestie

Janhoo | 01-10-21 | 12:53

Hé GeenStijl,
Gaan we op de r/hermancainaward toer?

sparka | 01-10-21 | 12:53

Leven is dodelijk! Risico inschatting een persoonlijke kwestie

Janhoo | 01-10-21 | 12:53 | 5

@Opblaas_boot | 01-10-21 | 13:05: Inderdaad. En een QR code proberen te krijgen met een genezen-verklaring kan dodelijk aflopen.

Frau_Ferkel | 01-10-21 | 13:15

@Frau_Ferkel | 01-10-21 | 13:15: Wil je hiermee zeggen dat een doorgemaakte infectie geen bescherming biedt? En dat er van die bescherming van het vaccin na 6 maanden weinig meer over is? En dat er uit onderzoek niet blijkt dat de indertijd SARS geinfecteerden (98% identiek met SarsCov2) na 17 jaar nog steeds hoge niveau's van antistoffen hebben? En dat dit voor SarsCov2 ook zo lijkt te zijn?

Skeptic70 | 01-10-21 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Feitelijke feiten op GS met een gevoelig verhaal.
Dank @Mosterd.
Je mag hopen dat zoonlief het wel gaat overleven,
maar ik ben benieuwd of hij dan dan, zeg 6 maanden, weer de oude is.
Ik vrees het ergste...

hotmint | 01-10-21 | 12:53 | 1

Hij is met Covid in coma gebracht. De kans is erg groot, dat zijn nieren daarna aan gort zijn.

Frau_Ferkel | 01-10-21 | 13:17

Hoe kan een vaccin nou beschermen tegen ziekenhuis of IC opname? Dat hangt toch van veel meer factoren af zoals je gesteldheid voordat je corona kreeg?

Johan1235 | 01-10-21 | 12:52 | 4

Als je het zo wil beredeneren dan maar stoppen met alle vaccins die er bestaan ?!

DrachiR | 01-10-21 | 13:32

Ja en je horoscoop natuurlijk he. Vergeet die niet!

Giotto | 01-10-21 | 14:22

Hoe kan een gordel nou beschermen tegen ziekenhuis of IC opname? Dat hangt toch van veel meer factoren af zoals het weer?

sioux_ | 01-10-21 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
boerk | 01-10-21 | 12:48 | 3

Was al bang dat Ted van der Parre was overleden.

Keutels | 01-10-21 | 12:47 | 5

Ik ben in de war met oudere knakker. Zie dat Ted nu 66 is.

Lorejas | 01-10-21 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeveel van de coronavaccinweigeraars hebben ook geweigerd vaccins te nemen tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, bof, mazelen, rubella, etc?

Grauwbaard | 01-10-21 | 12:46 | 8

Dat zijn geen mRNA vaccins die door je strot geduwd worden.

DeAapUitDeMouw | 01-10-21 | 13:56

Niemand denk ik want hoe weiger je als baby van 1 maand oud?

BrulSpin | 01-10-21 | 16:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Die 27 jarige zoon kunnen ze wat mij betreft naar buiten rijden. De aansteller.

wapster | 01-10-21 | 12:46 | 1

Grote talenten gaan op hun 27ste dat weet iedereen.

Shoarmamasutra | 01-10-21 | 15:05

Gegokt en verloren, zo is/was het leven R.I.P.

Waar-is-niets | 01-10-21 | 12:44

Details en afwijkingen uit de standaard deviatie en gemiddeldes zijn de voertoon in onze samenleving.

Boompjeoud | 01-10-21 | 12:44

Hebben jullie Van Rossem als wappie buiten de deur gezet?

Dubbelepunthoofd | 01-10-21 | 12:43

Die 98%, had je al niet sowieso 98,5% kans dat je niet of nauwelijks last zou hebben van corona? Of is die 98% waar het hier overgaat 98% van de 1,5% van de mensen die wel last van zouden krijgen?

__dictatuur | 01-10-21 | 12:42 | 2

Nee je hebt nu extra 98% dat je je nimmer zorgen hoeft te maken om bij die 1,5% te horen.

Lorejas | 01-10-21 | 12:48

Ok. Dat is niet helemaal lekker Nederlands. Of duidelijk uitgelegd.

Lorejas | 01-10-21 | 12:49

Wel wat ironisch dat een man die een boomstam kon optillen overlijdt aan een virusje dat veel kleiner is dan het menselijk oog kan waarnemen. De verklaring waarom hij zich niet wilde laten vaccineren horen we later misschien nog wel van de zoon, als die het overleeft. Ben ook wel benieuwd of die zoon zich na zijn herstel dan misschien alsnog laat vaccineren of in het verzet blijft.

Grauwbaard | 01-10-21 | 12:41 | 3

dan heeft vaccineren lang niet zoveel zin meer, antistoffen genoeg na een paar weekjes op de IC

Snoorderlag | 01-10-21 | 12:45

Na herstel vaccineren. Snap je nu echt de tegenstrijdigheid daarvan niet ? Je immuunsysteem heeft net bewezen er tegen opgewassen te zijn en dan een vaccin tegen datzelfde virus ?

pleemobiel | 01-10-21 | 12:56

"een virusje dat veel kleiner is dan het menselijk oog kan waarnemen."
En daar een paar miljard van in Uw lijf, dat kan toch een mooie schade geven.

Frau_Ferkel | 01-10-21 | 13:22
-weggejorist-
Opblaas_boot | 01-10-21 | 12:36 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

"Uit de analyse blijkt dat dit vaccin bij volledig gevaccineerde mensen onder de 70 jaar voor meer dan 98% beschermt tegen ziekenhuis- en IC-opname.

Waarom begrijpen veel mensen (moedwillig?) niet dat 100%-98%=2%? En dat van die 2% een deel sterft ondanks vaccinatie? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen? Vooral het feit dat het hier vader én zoon betreft doet vermoeden dat er iets anders, eerder genetisch aan de hand is als mede-oorzaak. Waarom dan altijd weer de discussie versimpelen naar "wel of niet gevaccineerd"? De hele maatschappelijke discussie is inmiddels wars van enige nuance en/of begrijpend lezen. Het meeste wordt alleen nog maar uitgedrukt in "wij" tegen "zij". Zum kotzen.

Gladiator Fap | 01-10-21 | 12:32 | 20

@DrFibonacci | 01-10-21 | 15:04: Kan ik me in vinden, vooral in de laatste zin. Dank voor de reactie. In ieder geval zinvoller als oeverloos gezever over de betekenis van "waarschijnlijk". Sommige mensen, zoals @fail (what's in a name) begrijpen niet het verschil tussen gezonde kritiek en misinformatie. Bij deze mensen heeft het verdeeldheidsvirus al toegeslagen. En dat is jammer, want het leidt alleen maar af van de daadwerkelijke discussie.

Gladiator Fap | 01-10-21 | 15:13

@fail | 01-10-21 | 15:07: Zeg, vriend, insinueer je nu echt dat ik me niet wil vaccineren of zo? waar haal je dat nu weer vandaan? En mijn mening is ineens "misinformatie"? Beetje one-issue, zwart wit misschien? Waar gaat dit dwaalspoor nog over? Ik zeg het nog één keer, voor alle duidelijkheid: mijn enige punt is dat ik het artikel -en nu ook jouw reacties- té zwart-wit vind. Té ongenuanceerd. En dan kun je eindeloos gaan discussieren over wel of niet vaccineren, over de betekenis van waarschijnlijk en vermoedelijk... het is allemaal een Nebenkriegsschauplatz. Zinloos dus. Het artikel zélf insinueert dat het alleen maar aan niet-vaccineren kan liggen. En dan als kers op de taart komt de inherente insinuatie dat ik tegen vaccineren zou zijn, et voila, het doel is bereikt: met tig omwegen plaats je iemand die roept om nuance in het kamp van ongewelvallige meningen. Wat heerlijk doortrapt.

Gladiator Fap | 01-10-21 | 15:20

@Gladiator Fap | 01-10-21 | 15:20: Jij begint over begrijpend lezen en nu mogen we het niet meer hebben over de betekenis van waarschijnlijk en vermoedelijk. Je lult rondjes om je eigen verhaal. Als je nuance wilt aanbrengen in de discussie, dan is dat prima, maar dat deed je niet. Je introduceerde een eigen theorie over een genetisch fenomeen, die heel onwaarschijnlijk is en gaf dat aan als vermoedelijke, dan wel waarschijnlijke verklaring.
Als je dat niet zo bedoelde, dan is dat prima, maar je kunt niet mensen aanspreken op begrijpend lezen, als je je mening nog niet duidelijk kunt formuleren.
Verder zal het me worst wezen of je gevaccineerd bent of niet. Dat schreef ik al. Ik insinueer niks.

fail | 01-10-21 | 15:57
▼ 17 antwoorden verborgen
-weggejorist-
keistad | 01-10-21 | 12:30 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

-“Maar doe vooral zelf onderzoek!”
-Laten we dan maar hopen dat we genoeg zelfkennis hebben:- ben ik hiervoor te dom of niet.

HogeNood | 01-10-21 | 12:30

Ghe....

Lorejas | 01-10-21 | 12:29

Dankje voor de link.

jitro | 01-10-21 | 13:04

Komt bijvoorbeeld deze man nu in de statistieken als niet - gevaccineerd ? Of gaan ze uit van zijn medisch dossier ?

elevator | 01-10-21 | 12:26

Zo sta ik er ook altijd bij als ik er eentje laat vliegen.

Osdorpertje | 01-10-21 | 12:25

Waarschijnlijk had deze man nog geleefd als hij zich had laten vaccineren. Zoals veel mensen die een auto-ongeluk hebben gehad nu nog leven omdat ze een gordel omhadden. Het is echt geen hogere wiskunde hoor. Maarja, kennelijk vinden sommige het leuker om dood te gaan of zijn ze gewoon bereid te sterven voor hun kleuterachtige complottheorietjes. Er zijn gewoon veel domme mensen die zichzelf haten. Haat jij jezelf niet en wil je nog niet dood? Laat je dan vaccineren!

blikjegrolsch | 01-10-21 | 12:22 | 4

Ik experimenteer met mijn eigen immuunsysteem. De resultaten zijn tot dusverre hoopgevend.

Tha Analyzer | 01-10-21 | 12:27

@JJMS | 01-10-21 | 12:26: Precies dit. Ik kom de deur niet meer uit met al die coronaslachtoffers voor de deur.

HornoxNL | 01-10-21 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ik deed laatst zelf bovenzoek na minuten lang tevergeefs onderzoek, zat me bril gewoon op me hoofd en niet onder de bank.

Maar alle gekheid tussen 2 stokjes: Waar komt dat niet vaccineren omdat je tegen de coronamaatregelen bent vandaan?
Mijns inziens is dat een beetje als je reet niet afvegen omdat hitler dat wel deed.

PaardenliefhebberVet | 01-10-21 | 12:21 | 3

Lol

hoejeheette | 01-10-21 | 12:31

Lachende uit luid

geenjagergeenneeger | 01-10-21 | 12:43

Hahaha, wat een geweldige vergelijking. Briljant.

zwaaropdehand | 01-10-21 | 19:45

Ik lees in het AD dat men ter elfder ure het nog geprobeerd heeft met prednisolon en antibiotica. Heeft uiteraard niet geholpen. Men had ivermectine moeten toedienen! Was Trump maar geneesheer van dienst geweest. Of specialist Bolsonaro. Enfin: duidelijk een geval van veels te hoog BMI. En veels te laag IQ.

Pater.Koekkoek | 01-10-21 | 12:20

Mode herhaalt zichzelf, maar ik hoop dat zo'n blockhead echt niet meer terugkomt.

John McClane | 01-10-21 | 12:20 | 1

Nou, die matjes van vroeger blijven cult.

HornoxNL | 01-10-21 | 12:32

Iedereen verdient er wel lekker aan.van media tot de mondkspjesverkopers.

van stampij | 01-10-21 | 12:20

Ik heb mijn prik bewust genomen maar toch heb ik erg twijfel of we op de goede weg zijn. Zoals het nu in Italië gaat met verplichte vaccinatie, is dat nu de juiste methode? Ik weet het werkelijk niet meer. Ik kan wel zeggen dat het op één of andere manier niet goed voelt. Wat als er twee jaar geleden gezegd werd dat iedereen verplicht gevaccineerd moest zijn om naar je werk te kunne gaan, ik denk dat we dat heel gek en verkeerd hadden gevonden. Maar nogmaals, ik weet het werkelijk niet of we zo de goede kant op gaan.

Eminent | 01-10-21 | 12:18 | 7

Zo sta ik er ook in, Eminent. Twijfel is een goede eigenschap die in deze stellige tijden in het verdomhoekje zit. Ik heb me ook laten vaccineren, maar ben wars van dwang. En dwang is er teveel: dwang achter de QR-code, dwang achter het woke-denken, de dwang die andere meningen als populistisch negeert of zorgen als fascisme bestempelt, dwang achter de megalomane plannen van Brussel en de krankjoreme klimaatplannen. Wie in zulke dwingende tijden niet twijfelt, kent de geschiedenis niet.

kapoerewiet | 01-10-21 | 12:44

We gaan al een jaar of 20 niet meer de goede kant op. Prk of geen prik.

Stijlicoon | 01-10-21 | 12:50

@Hornox: ik bedoelde het niet negatief. Snap beide kanten wel. Was meer berustend, beetje vermoeid: we zien het wel.

Lorejas | 01-10-21 | 12:51
▼ 4 antwoorden verborgen

En de zorgmedewerkers mogen weer vier keer per dag proberen om die dikzak op z'n buik of rug te draaien, terwijl ze ondertussen de net zo stronteigenwijze en agressieve familie van zich af moeten zien te houden. En als ze klaar zijn met dikzak-draaien mogen ze gaan uitleggen waarom het ziekteverzuim zo hoog is en de wachttijden in de reguliere zorg zo oplopen..

BrainShake | 01-10-21 | 12:15 | 3

Betaald door ons.

Lorejas | 01-10-21 | 12:21

En allemaal verbaasd zijn als de premies omhoog moeten!

van Oeffelen | 01-10-21 | 12:25

En zou die agressieve familie dan uit "jongeren" bestaan

beavis | 01-10-21 | 12:31

Hij zette waarschijnlijk iedere week al een spuitje dus dat vaccin kon er ook nog wel bij

OuweOuweLekkerMauwe | 01-10-21 | 12:14

Topsport is net zo slecht voor je immuunsysteem als geen sport. Als je jong bent trek je het nog wel maar als deze meneer roofbouw op zijn lijf heeft gepleegd na zijn actieve periode, sja. Dan kun je toch maar beter wel dat spuitje zetten ( kun je sowieso het beste doen, denk ik ).
Maar de enige manier om mensen te overtuigen is eerlijke voorlichting over de IC- en sterftecijfers. Weten mensen ook meteen wie er wel en wie niet in de risicogroepen vallen qua afkomst, bmi, levensstijl etc. Alleen, overheid en eerlijk...

Graaisnaaiert | 01-10-21 | 12:12 | 2

Ik zie hier meer anabolen-eddy.

Lorejas | 01-10-21 | 12:22

Ach, Gerrie Kneteman en André Hazes overleden beide op dezelfde leeftijd met een nogal verschillende leefstijl.

EEGlivesagain | 01-10-21 | 12:58

Mooie tegel Mosterd! Zo ken ik je weer ondanks alle kansloze reacties smullen weer ..

aardv@rk | 01-10-21 | 12:12
-weggejorist-
LonelyWanker | 01-10-21 | 12:11 | 3

Gespierde man dood door/met/aan corona, geen adequaat afweersysteem helaas. Life's a bitch....

BL!ZZ | 01-10-21 | 12:10 | 3

Als je denk dat life een bitch is, moet je death eens proberen.

John McClane | 01-10-21 | 12:18

@John McClane | 01-10-21 | 12:18: Och, dood zijn is super makkelijk, leven daarentegen zorgt voor de nodige problemen.

Schapenjager | 01-10-21 | 12:23

@John McClane | 01-10-21 | 12:18:
Ga ik ooit eens doen net als iedereen.

BL!ZZ | 01-10-21 | 13:19
-weggejorist-
V.raz | 01-10-21 | 12:08 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

De kans dat iemand met een gezonde bmi, die gezond eet en leeft door covid-19 op de ic belandt, is waarschijnlijk ook 50 keer lager dan voor iemand met een bmi van 30+ die amper beweegt. Alleen worden die cijfers ofwel niet onderzocht ofwel niet gepubliceerd.

Franker | 01-10-21 | 12:06 | 4

Dit soort mensen eten 20 maaltijden per dag en drinken 30 eiwit shakies er bij.
Mogelijk anabolen, aangezien vroeger dat veel minder taboe had.
Of dat nou gezond is he..

nutsniet | 01-10-21 | 12:17

Mogelijk anabolen? Ik zeg absoluut.

Lorejas | 01-10-21 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Stinkend_zadel | 01-10-21 | 12:06 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Dus Mosterd denkt: laten we een sterke man met een mening belachelijk maken. Is er soms drank in de man? Seksist!

JJMS | 01-10-21 | 12:06

Die laatste halter was te zwaar en z’n zoon stond te dichtbij. Dusssss.

echtpaul | 01-10-21 | 12:05

Dat antwoord van die zoon lijkt me appeltje-eitje: pa en broertje waren niet gevaccineerd. Hij misschien wel?

kapoerewiet | 01-10-21 | 12:05 | 2

precies.

CzMichiel | 01-10-21 | 12:06

Volgens het artikel is hij ook besmet dus de tijd zal het leren.

Zzzzooooffff | 01-10-21 | 12:31

Ik zal nog eens terugkomen als het niet meer over corona gaat.
Tot dan.

peter de groote | 01-10-21 | 12:04 | 1

Doei..!

aardv@rk | 01-10-21 | 12:08

Zelf onderzoek gedaan, en laat mij niet vaccineren!

polletjepiekhaar | 01-10-21 | 12:03 | 7

@Capt. Iglo | 01-10-21 | 12:06:
Michael Yeadon, Roger Hodkingson, Piere Kory, Sucharith Bhakdi, Peter A. McCullough, Theo Schetters, Harvey Risch, Geert van den Bossche, Robert Malone, Dr. Zach Bush, George C. Fareed. Een ( kleine) greep uit deskundigen die zich zorgen maken.
Do your research.

Ben Adam | 01-10-21 | 12:20

@Ben Adam | 01-10-21 | 12:20: en het feit dat ze dit niet mogen uiten of posten
Net als dat bijwerkingen niet vermeld worden
En er ook veel mensen erg ziek van vaccinatie worden of overlijden
Dit klopt gewoon niet

Therrie | 01-10-21 | 12:48

@smoelensmid,
Dan moet jij als wetenschappenlijk opgeleide, net zoals ik, weten dat het tegengeluid ook gehoord én onderzocht moet worden.
Kritiek simplelweg defameten of zelfs volledig negeren is een klap, nee zeg maar gerust vuistslag, in het gezicht van de wetenschap.

Onkel Bratwurstbude | 01-10-21 | 13:06
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
ZeistGeist | 01-10-21 | 12:03 | 5

@Zoelense Hobbyboer | 01-10-21 | 12:20: ... voegt toe: ... die vervolgens niet geaccepteerd worden, omdat het niet in het straatje past. Het debat is net zo morsdood als de 0,02% die aan Corona sterft. In plaats van dat we allemaal ons best doen deze crisis te overwinnen, verzanden we in verkettering van andersdenkenden en strijd over wie het meest deugt.

Gladiator Fap | 01-10-21 | 12:43

@Zoelense Hobbyboer | 01-10-21 | 12:20:

Godskolere, dan heb je je kop echt diep in het zand gestoken, als je al loopt te huilen over dat je je claims moet bewijzen.

omanders | 01-10-21 | 13:36
-weggejorist-
Gladiator Fap | 01-10-21 | 14:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wie tilt er nu mijn twee wasmachines naar het einde van de straat?

zuurtjeregen | 01-10-21 | 12:02 | 1

Haal even met die paar schroeven het deksel er af. Je ziet dan de stabilisatiegewixhten. Die zijn meestal uitneembaar. Dat zijn plastic dozen grind of blokken beton oid.

Shoarmamasutra | 01-10-21 | 15:09

Wel erg suggestieve relatie die in bovenstaand stuk gelegd wordt. De relatie tussen "sterke mannen" en vroeg overlijden/hartproblemen hebben jegens gebruik van stimulerende middelen is wel aangetoond en meer waarschijnlijk als doodsoorzaak. Dat corona een extra zetje kan geven is waar, maar dat is dan niet de beslissende factor. Als iemand kanker heeft en in de terminale fase corona krijgt, is corona op papier de doodsoorzaak maar feitelijk gezien natuurlijk niet.

Ruige(r) | 01-10-21 | 12:02 | 2

Ik ben wel benieuwd naar zijn BMI

zuurtjeregen | 01-10-21 | 12:04

Uw bijdrage is geheel correct. Deze past echter niet binnen de leus van deze website: "tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend". Graag meer van uw kwaliteit reaguursels overigens.

Coffee Party | 01-10-21 | 12:05

Volgens het RIVM-rapport via de link hebben van de 12.862 ongevaccineerden die met covid in het ziekenhuis lagen, 7.248 mensen alsnog in het ziekenhuis hun eerste vaccinatie ontvangen.
Het wordt afgeraden om mensen die symptomatisch zijn te vaccineren. Als ziekenhuizen die richtlijn volgen waren die mensen dus niet symtomatisch (rapport zegt daar niks over). Dat wijst erop dat mensen die met andere klachten in het ziekenhuis zijn beland daar getest zijn op covid, en omdat ze niet symptomatisch waren een vaccinatie hebben gekregen. Ze lagen daar dus MET covid en niet DOOR covid; dat is althans de implicatie van hoe het RIVM het zelf opschrijft.
Maar stelt u vooral geen vragen.

beetje.jammer.dit | 01-10-21 | 11:58 | 5

@Wc-kip | 01-10-21 | 12:01: dit zijn ook geen vragen of kritiek maar conclusie trekken op basis van beperkte informatie

Capt. Iglo | 01-10-21 | 12:13

@Capt. Iglo | 01-10-21 | 12:01: dat zou helemaal debiel zijn. Je bent na een doorgemaakte infectie immuun... volgens de overheid een half jaar... maar daar verschillen de meningen over

VolleBak | 01-10-21 | 12:16

@VolleBak | 01-10-21 | 12:16: Natuurlijk. Aan de ene mening valt niets te verdienen, daarom nemen we voor god en vaderland maar de andere aan.

Gladiator Fap | 01-10-21 | 12:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wordt een beetje moe van het ‘voor anderen’ geneuzel.
Je vaccineert je voor jezelf. Punt. Full Stop.
En ik heb me niet laten vaccinerenvoor een ander of dat ik ‘bang’ ben ziek te worden, dat was ik namelijk al in maart 2020.
Ik heb me enkel en alleen laten vaccineren om weer te kunnen reizen.
Al typende vanuit de Crown Lounge (52) op Schiphol op weg naar Curacao.

Onkel Bratwurstbude | 01-10-21 | 11:57 | 12

Hup Smoelensmid!

Lorejas | 01-10-21 | 12:27

@Bekkensmid.
Je bent gewoon een jankerd.
Ik leef MIJN leven gewoon zoveel mogelijk zoals IK wil. En dat doe ik MET mijn vrouw en indien mogelijk met vrienden.
De rest van de wereld zal me een reet roesten, vooral vingerwapperende moralisten, zoals jij. En vooral die, die het woord ‘hedonisme’ gebruiken.
Als ik 3 weken op t strand wil liggen aan m’n ballen krabben en af en toe een verfrissende duik in de oceaan wil nemen, dan doe ik dat. Omdat ik het kan.
En om je nog een beetje meer onder je balletjes te kietelen: in november en december VLIEG ik gewoon een weekendje heen & weer naar de Toscane om 3 dagen goed te eten. Met vrienden. Omdat ik het kan.
Oh en met de kerst VLIEG ik (waarschijnlijk) naar Spanje.

Onkel Bratwurstbude | 01-10-21 | 12:35

@Onkel Bratwurstbude | 01-10-21 | 12:35: Vind ik mooi van je. "Kritiek" (het is natuurlijk gewoon jaloezie) gewoon omarmen. Iedereen die het credo "bemoei je met je eigen zaken" niet kan waarderen, legt waarschijnlijk ook de oorzaak van zijn/haar eigen ellende bij anderen. Op het moment dat je leeft voor anderen ben je blijkbaar ook verantwoordelijk voor die anderen en vice versa. @smoelenboer: moet je helemaal zelf weten, hoor. It's your life. Als je er niks mee wil doen en tevreden bent met je zelfvoorzienende groentetuin terwijl je je een leven lang uitkotst over mensen die wél wat bereikt hebben: go your gang! Not a single f*ck was given.

Gladiator Fap | 01-10-21 | 12:52
▼ 9 antwoorden verborgen

Hoop dat anderen hier wat van leren

laurentius | 01-10-21 | 11:56
-weggejorist-
kruz | 01-10-21 | 11:56 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Mijn vrouw werkt op de IC en verpleegt momenteel voornamelijk ongevaccineerden. Ze is er moedeloos van. Boos ook. En daar komen de reacties van de familie nog overheen...reacties over complotten en het ontkennen van wat ze kunnen zien...krankzinnig!
Aan alle ongevaccineerden; blijf lekker ziek thuis. Een griepje kun je ook thuis uitzieken.

Zegmaaru | 01-10-21 | 11:55 | 14

@VolleBak | 01-10-21 | 12:13: Hoezo. Misschien heeft ze een voorkeur voor het verplegen van mensen die daar buiten hun eigen schuld liggen en baalt ze ervan dat die plaatsen nu bezet zijn door mensen die te lam waren om zich te laten vaccineren, of liever in complotten geloven.

Dat ze daarnaast ook nog eens te maken krijgt met mensen die lopen te zeiken over vaccinaties (en ik veralgemeniseer even naar medische wetenschapt) TERWIJL ze met hun neus bovenop het bewijs staan en TERWIJL hun zieke familielid in leven wordt gehouden door diezelfde medische wetenschap... Ze is terecht moedeloos en boos.

fail | 01-10-21 | 13:32

@fail | 01-10-21 | 13:32: als je in de verpleging werkt, dan verzorg je mensen zonder aanziens des persoons.. waarom iemand daar ligt zou voor jou niet uit moeten maken. Anders ongeschikt..

VolleBak | 01-10-21 | 16:57

@VolleBak | 01-10-21 | 16:57: Je moet ze gelijk behandelen. Dat zal ze ook vast wel doen. Daarnaast mag je dan best een mening hebben en of boos zijn over het gedrag van bepaalde mensen. Anders blijven er maar erg weinig mensen over die in aanmerking komen voor dat beroep.

fail | 02-10-21 | 08:04
▼ 11 antwoorden verborgen

Sterkste man wil natuurlijk niet zeggen gezondste man, al wordt men hiermee wel geprikkeld om dit te denken.

Al dat overtrainen is helemaal niet zo gezond. Ik vind het treurig dat hij is overleden, begrijp me niet verkeerd, maar het is meer het frame van de berichtgeving.

Krijgtheenenweer | 01-10-21 | 11:54

Niet gevaccineerden zijn onderdeel van natuurlijke selectie en komen allemaal in aanmerking voor de Darwin Award.

Maya de Blij | 01-10-21 | 11:54 | 1

Het verlangen naar meer natuurlijke selectie is exact mijn reden om me niet te laten vaccineren. We zullen zien of mijn genen het leven waard zijn.

Zeebonkus | 01-10-21 | 12:59
-weggejorist-
Incidentje-doorlopen | 01-10-21 | 11:53 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Misschien was hij wel gevaccineerd en kreeg hij een hartspierontsteking van het vaccin. Wie weet. Beetje laag om op dit moment met dit soort verdachtmakingen te strooien.

Melvin Sauceman | 01-10-21 | 11:53 | 3

Zou kunnen maar we weten het niet. Geheimzinnigheid voedt speculatie.

Duwbak_Linda | 01-10-21 | 11:55

Als hij net vaccinatie heeft gehad ,staat hij geregistreed als ongevaccineerd bij overlijden

Therrie | 01-10-21 | 12:50

Samen lekker boos zijn aan de keukentafel, vloeken op alles en iedereen, Sjerrie aanhalen om vervolgens te ontdekken dat je elkaar hebt besmet met een dode pa en doodzieke zoon als gevolg. Fijne kerst alvast!

GoodRiddance | 01-10-21 | 11:53

Offtopic: Zit Gulliver weer op het strafbankje?

Wc-kip | 01-10-21 | 11:52 | 1

Ja. Iets in het cafe tijdje terug.

Lorejas | 01-10-21 | 11:55

"Uit de analyse blijkt dat dit vaccin bij volledig gevaccineerde mensen onder de 70 jaar voor meer dan 98% beschermt tegen ziekenhuis- en IC-opname. Dat betekent dat de kans op ziekenhuis- en IC-opname voor deze mensen 50 keer kleiner is dan voor niet-gevaccineerde mensen."

--- Deze zinsnede is wel flink doorgeladen in het repeteergeweer. Maar wat staat daar nu eigenlijk?---

1. als je volledig gevaccineerd bent en onder de 70 is de kans dat je na besmetting in ziekenhuis of zelfs op de ic beland ~2% (iets minder dan)

2. Als je dat niet bent is die kans 50 maal zo groot dus bijna 100%

Ik begrijp best dat er andere gegevens achter deze boude stelling zitten maar dit is wel wat er naar Henk, Ingrid, Fatima en Mo'tje wordt uitgezonden.

Joffri | 01-10-21 | 11:52 | 2

Nee, dat staat er niet, en dat weet je best (hoop ik). Er staat dat de kans dat je in het ziekenhuis belandt 98%/50x *kleiner* is dan de kans die een niet gevaccineerde daarop heeft (die is ongeveer 5%).

Mbovenka | 01-10-21 | 12:00

@Mbovenka | 01-10-21 | 12:00: We kunnen buiten wat er staat in- en
aanvullen maar dat staat er wel. Sterker nog, je zou ook kunnen concluderen dat je überhaupt minder kans hebt om in het ziekenhuis te kunnen komen door bijvoorbeeld een auto ongeluk, hartfalen, kanker, aids, etc. zolang je gevaccineerd bent tegen covid-19.

Het punt is dat deze uitspraak een windvaan is zonder enige onderbouwing en context die het niet waard is om op deze wijze telkens te reproduceren waarbij je je kunt en moet afvragen waarom dit op deze wijze wordt verzonden.

Joffri | 01-10-21 | 12:14

"Ze" sterven allemaal op de IC in kunstmatige coma als ze relatief jong zijn.

Misschien dat is onderzoeken?

Alu hoef weer af...

Remi A. | 01-10-21 | 11:51 | 3

.. dat EENS onderzoeken. Nondeju!

gemeentereiniging | 01-10-21 | 11:57

Ja ik denk dat ze op het IC expres mensen vermoorden, om hunnie z’n geleik tee behaalen en só zullie gefaksienasi op te drinken. Misschien dat is onderzoeken.

echtpaul | 01-10-21 | 12:01

Ja hartstikke vervelend dat hij dood is en zijn zoon in coma ligt. Zo kunnen we elk persoon uitlichten. Zullen we dat dus ook doen bij de 97,5% recovery rate personen. Dat zijn er namelijk best veel.

swagmachine | 01-10-21 | 11:51

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe verschrikkelijk zo'n ziekte verloop kan zijn, dat wens je niemand. Mijn vader liep verward door het huis in zijn ondergoed door het tekort aan zuurstof en brak in het ziekenhuis de hele tent af omdat zijn hoofd dingen ging doen door covid dat voor een ander niet te begrijpen is. Zusters meppen, machines kapot maken en terwijl hij aan de beademing moest liggen wou hij juist de stad in. De eerste dag vertelde hij al waar hij zijn belangrijke papieren had liggen omdat hij al door had dat het niet goed ging en 10 dagen later wist hij niet meer wie ik was en was zijn lichaam compleet op en is hij overleden. Daarnaast heb je ook nog de onzekerheid of je moeder het ook heeft opgelopen, een test kon niet direct in die periode en loop je overal zelf ook risico. Mensen die dan ook roepen dat het maar een griepje is begrijp ik niet en vaccineren is dan wel je eigen keus maar als je aan de beurt bent en je krijgt het goed te pakken dan sloop je jezelf maar ook je gezin. Mijn respect in anderen is flink gekelderd met name volk dat vervolgens mij nog probeerde te overtuigen dat vaccineren het niet waard zou zijn en dat ik me maar eens moest inlezen in hun materie.

Blauwe Wafel | 01-10-21 | 11:49 | 6

@Remi A. | 01-10-21 | 11:55:
Een half jaar voor het hele voorval zijn de ouders van een buurvrouw verhuisd naar een bejaardentehuis in de buurt. Ook zij hebben covid opgevat in de maanden erna ergens met als gevolg dat de vrouw en man gescheiden van elkaar in een ander ziekenhuis lagen. De vrouw overleed en haar dochter moest dus aan haar vader vertellen dat zij er niet meer was nadat ze ongeveer een week van elkaar gescheiden waren. Ook hij overleed kort erna aan de ziekte. Als ik terugdenk dan realiseer ik me dat dit ook mijn ouders konden zijn maar godzijdank had mijn moeder de ziekte niet opgelopen. MBT FVD ik heb altijd respect voor ze gehad maar de laatste tijd slaan ze de plank erg mis vindt ik oa omdat ze dit soort situaties zonder enige empathie benaderen maar ze willen wel graag je stem hebben. In sommige uitspraken kan ik me wel vinden zoals voor ondernemers maar in anderen compleet niet meer.

Blauwe Wafel | 01-10-21 | 12:23

Gecondoleerd.
Het niet "maar een griepje", want ook aan griep overlijden jaarlijks duizenden mensen. En ook daar zijn met name ouderen en mensen met onderliggend lijden de slachtoffers. En toch is het in het geval van griep geen gewoonte gezonde jongeren te vaccineren.

Franker | 01-10-21 | 12:25

Vanuit jouw perspectief na die ervaring snap ik helemaal dat je pleit voor vaccinatie. Ik zou dat ook alle ouderen, zwakkeren en kwetsbaren aanraden. Dat geldt echter niet voor kinderen en herstelden.

pleemobiel | 01-10-21 | 13:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Het lerend vermogen is niet echt een kernkwaliteit van deze familie.

Wel jammer van z'n Edward Sturing-kapsel. We gaan 'm missen.

zwaaropdehand | 01-10-21 | 11:48

Ik vind dat ook wel relevant. Niet om te vingerwapperen, maar is wel belangrijke informatie die iemand kan meenemen in zijn/haar keuze om toch wel/juist niet te vaccineren. Waarom die geheimzinnigheid?

Duwbak_Linda | 01-10-21 | 11:48 | 4

Omdat ze niet gevaccineerd zijn. Terraszitters die bij de deur moeten afrekenen. Ook wel bekend als: wappies.

zwaaropdehand | 01-10-21 | 11:50

Mogelijk had je het dan de verkeerde conclusie getrokken (wat iedereen wel eens gebeurt) en stel je je mening bij. Ja of niet want [heel benieuwd]. Maar goed, geheimzinnigheid.

Duwbak_Linda | 01-10-21 | 11:54

@zwaaropdehand | 01-10-21 | 11:50: kinderen en herstelden die weigeren lijken mij geen wappies. Dat vind ik meer types als jij, die drammen en veroordelen.

pleemobiel | 01-10-21 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

Hij heeft in ieder geval geen ass burgers gekregen.

BobDobalina | 01-10-21 | 11:47

Het was voor papa beter geweest als zijn hoeveelheid spieren en hersenen net andersom hadden gezeten.

Ridde Rogter | 01-10-21 | 11:45 | 1

'Sterke mannen' worden meestal niet oud.

wijsvinger | 01-10-21 | 11:54

"en de mensen die dat niet willen, zullen daar vast goede redenen voor hebben."

Zoals, eh...
- ik geloof dat een narcistische ouwe gluurder op een wolk mij wel beschermt.
- ik heb op Youtube gehoord van professor L. Frans dat je er magnetisch van wordt.
- ik heb op facebook gelezen dat het een complot is van George Soros en de Bilderberggroep
- 'ze' willen mijn Vrijheid afpakken.
- de nazi's liepen ook met injectienaalden rond. Einz!
- ik wil eerst weten wat de lange termijneffecten zijn over 25 jaar. Daarom laat ik ook al 25 jaar de hamburgers van McDonalds li... o nee, wacht dat niet.
- op insta las ik dat een influencer ineens heel erg is aangekomen na het vaccin. Dat is voor mij genoeg.
- ik heb een hele grote bek op internet maar ben irl te schijterig voor een prikkie.

wapster | 01-10-21 | 11:43 | 13

Wellicht zijn er ook mensen die er een gezonde levensstijl op na houden, voldoende bewegen en buiten zijn, onder de 70 zijn en geen onderliggend lijden hebben. De groep waarbij de kans op ernstig verloop ongeveer nul is. Zulke mense mijden McDonald's omdat ze zoveel mogelijk processed food mijden (en omdat het niet vreten is). Dan wil je geen experimenteel mRNA in je lichaam en kun je op je immuunsysteem vertrouwen.

Franker | 01-10-21 | 12:32

Ja, en wat zou er mis zijn met die combinatie ?

pleemobiel | 01-10-21 | 13:14
▼ 10 antwoorden verborgen

Maar lieve mensen, doe vooral zelf onderzoek!
Dat gaat dus niet werken. De algoritmes van de Big Data's sturen je in no time naar de hoek van je interesses en dat wordt dan vanzelf de enige voorgeschotelde waarheid.

gemeentereiniging | 01-10-21 | 11:43 | 2

Google scholar. Niet google.

omanders | 01-10-21 | 11:51

Dat geld alleen voor anderen toch.

Want u vind toch wel alle wijsheid in het algoritme van nieuwsuur en 8 uur journaal?

Remi A. | 01-10-21 | 12:00

Stop de persen, er is iemand overleden aan corona..

Patje | 01-10-21 | 11:43 | 1

Dat is het punt niet. Er is een wappie overleden aan corona en zelfs na zijn dood blijft de familie wappiegebrabbel uitstoten. Dát is het punt.

zwaaropdehand | 01-10-21 | 11:57

9 van de 10 mensen die op de IC liggen zijn niet gevaccineerd. Die ene persoon die volledig gevaccineerd is en daar toch belandt, heeft zware onderliggende kwalen waardoor zijn afweersysteem niet optimaal werkt. Voor deze categorie komt er waarschijnlijk een derde prik eind van dit jaar...

Hendrick9999 | 01-10-21 | 11:43 | 6

9 van de 10 die op de ic liggen hebben een bmi van boven de 30, maar ik nog nergens een controle op overgewicht gezien bij een café of restaurant.

Franker | 01-10-21 | 12:35
▼ 3 antwoorden verborgen

"Het interesseert ons inmiddels helemaal geen fluit meer of u gevaccineerd bent of niet, u moet het lekker zelf weten."

Maarrrrrrrr.....

Dit doet me denken aan de (ook al overleden) vader van een vroegere maat van me.

Die had de gewoonte , ook als ik erbij was, zijn volwassen zoon / die maat elke keer als er iets niet goed was gegaan / niet precies naar zijn zin was gegaan steeds weer aan te komen met :

"Ik ga het je echt niet weer zeggen hoor.... maarrrr"

En dan kwam toch steeds weer diezelfde belerende riedel.

Kolere.

Alleen wat dat betreft al was het een nare man.

En ook al overleden.

Dr.Mabuse | 01-10-21 | 11:42 | 2

Ik ga het je niet vragen, maarrrr. Had hij gelijk dan?

Soapytitrider | 01-10-21 | 12:03

Ik hoor het al: u bent niet gevaccineerd.

zwaaropdehand | 01-10-21 | 12:04

geen medelijden mee. al anderhalf jaar word er hiervoor gewaarschuwt.

Het enige vervelende is dat die kneus en zijn zoon kostbare zorg consumeren.
Als je dan zo'n tegenstander bent ga dan ook lekker thuis dood.

fubarmf | 01-10-21 | 11:42 | 5

@Gurb | 01-10-21 | 11:52: Die reden was benoemd in het 66 verkiezingsvod. "gezondheidsgelijkheid" noemen ze het.

IndoorexpaT | 01-10-21 | 11:59

@Gurb | 01-10-21 | 11:52: de basis is ook dat je niet moedwillig je medemens met een ziekte opzadelt. Daar zijn de maatregelen op gestoeld. Niet u die dood gaat, eerlijk gezegd boeien. Uw keuze idd. Alleen die blafhoest hou je maar lekker bij je. Hence de QR code.

Soapytitrider | 01-10-21 | 12:06

Geleuter, dan moet je ook medische zorg weigeren voor de helft van de bevolking, die heeft namelijk overgewicht.

Franker | 01-10-21 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Er schijnen dagelijks mensen dood te gaan.
Is daar een vaccin tegen?

Opblaas_boot | 01-10-21 | 11:42 | 2

Als we uw 'redenering' volgen, kan de hele medische wetenschap wel weg. We gaan immers toch allemaal dood.

Gezwets is het

zwaaropdehand | 01-10-21 | 12:07

@zwaaropdehand | 01-10-21 | 12:07: Was geen beredenering maar een constatering. We mogen aan van alles doodgaan, behalve aan corona. Uw reactie is gezwets. U wil toch niet ontkennen dat we allemaal doodgaan, uiteindelijk?
De medische wetenschap is onmisbaar als het gaat om genezing.
Maar we moeten niet de illusie hebben dat wetenschap onfeilbaar is.
Daarom: uiteindelijk gaan we allemaal dood. Gezwets? Nee, dacht het niet. Soms zit er meer achter een simpele opmerking dan je in eerste instantie verwacht.

Opblaas_boot | 01-10-21 | 12:26

Niet relevant zegt hij, haha. Nou dan weet ik al genoeg.

The Green*Machine | 01-10-21 | 11:42

Iets proefondervindelijk meemaken is ook zelf onderzoek doen. De resultaten liggen helaas niet in de lijn der verwachtingen.
Desondanks RIP.

Andersdenkend | 01-10-21 | 11:40 | 2

Nee, dat heet anekdotisch bewijs.

Red shirt | 01-10-21 | 11:41

@Red shirt | 01-10-21 | 11:41: hoho. Z’n zoon ligt ook al op z’n buik. Nu de rest van het gezin en een controle groep en we hebben een onderzoek

Soapytitrider | 01-10-21 | 12:09

Sterkte voor de familie.

Purk | 01-10-21 | 11:38

"Het interesseert ons inmiddels.."

Oh, was er een tijd dat jullie dat wel interesseerde?

UpdateAvailable | 01-10-21 | 11:38

De moeder van sterre op facebook is wel een goede bron als je dingen wil onderzoeken.

Hellsmurfje | 01-10-21 | 11:38

Het zal me werkelijk jeuken: ik ben gevaccineerd en kan door met m’n leven. Als mensen vinden dat ze geen vaccin nodig hebben is dat hun goed recht, vind ik niks van. Niet janken als je toevallig dood gaat aan COVID daarna, maar verder echt hun eigen keus.

Homer P. Simpson | 01-10-21 | 11:37 | 6

Helemaal mee eens. Ik ben (nog) niet gevaccineerd om mij moverende redenen. Ik kies er momenteel nog bewust voor om het risico te nemen en dat risico draag ik graag. Maar dan wil ik wel graag normaal door kunnen leven en niet elke keer zo'n test moeten doen als ik een kop koffie in de stad wil drinken.

Gurb | 01-10-21 | 11:55

Precies dat.

Ivoren Toren | 01-10-21 | 11:55

@Gurb | 01-10-21 | 11:55: Je draagt niet alleen het risico. Ongevaccineerden houden ook de besmettingen in stand en dat heeft weer gevolgen voor de bezetting van ziekenhuisbedden en IC en dat heeft weer gevolgen voor de corona maatregelen waar we allemaal mee te maken hebben.

fail | 01-10-21 | 16:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Ooooh Hans.. niemand?

broervandenhollander | 01-10-21 | 11:35 | 1

Hans Klok?

The Green*Machine | 01-10-21 | 11:43

"Uit de analyse blijkt dat dit vaccin bij volledig gevaccineerde mensen onder de 70 jaar voor meer dan 98% beschermt tegen ziekenhuis- en IC-opname. Dat betekent dat de kans op ziekenhuis- en IC-opname voor deze mensen 50 keer kleiner is dan voor niet-gevaccineerde mensen."

Maar die feiten boeien de antivaxxers geen ene reet. Ze blijven maar schermen met - op zich ook een feit natuurlijk - het gegeven dat je ondanks je twee Pfizer jabs (of anderszins) tóch besmet kunt raken, de besmetting door kunt geven, en, als je echt hele dikke pech hebt, ook in het ziekenhuis of op de IC kunt belanden.

Het giga verschil in 'kansen' tussen gevaccineerden en ongevaccineerden negeren ze liever, want dat komt hun argumenten niet goed van pas.

Dr_Johnson | 01-10-21 | 11:34 | 4

Hear hear.

Argumenten niet geleid door de kracht of inhoud - Veelal gedreven door emotie en gevoel, in de plaats van feiten en logica. Dit i.c.m. ontwikkelingen in de maatschappij niet goed kunnen begrijpen en bijhouden.

Wat nog steeds niet wil zeggen dat het neoliberale politieke denken, zijn problemen en issues niet kent overigens. Of, dat rechts wordt 'gecancelled' in Den Haag.

Nederlandop1 | 01-10-21 | 11:45

@Nederlandop1 | 01-10-21 | 11:45: Want de PVV doet vrolijk mee in de kabinetsformatie? Of JA21? of de BBB?

Schei toch uit met je 'rechts wordt niet gecancelled'...

Mbovenka | 01-10-21 | 11:53

@Mbovenka | 01-10-21 | 11:53: Rechts wordt beslist wel 'gecancelled' (Luidt de stelling). Werkmatige afleiding, "niet" ontbrak.

Nederlandop1 | 01-10-21 | 12:12
▼ 1 antwoord verborgen

Mag ik eventueel middelengebruik aanhalen? Steroïden etc? Waarschijnlijk mag ik dat niet.

horsteknots | 01-10-21 | 11:33 | 2

Van mij wel hoor. Doet me denken aan dat verhaal van die supergezonde Engelsman die maand of wat geleden het loodje legde. Totdat je de foto's zag en het ging inderdaad ook om zo iemand die stijf stond van de anabole stereoiden.

UpdateAvailable | 01-10-21 | 11:40

Mag (nog) wel. Desalniettemin: familie gecondoleerd.

schijtzat | 01-10-21 | 11:41

Mensen zijn soms gevaarlijk overtuigd van hun eigen immuunsysteem. Granted je hebt goede immuunsystemen en slechte immuunsystemen. Maar elk immuunsysteem heeft zo z'n zwakke momenten. Zwaar sporten is er 1 van. Je trekt veel energie uit je lichaam. Veel mensen die zwaar sporten denken dat ze supergezond zijn. Kan, maar niet altijd terecht. Verder kan je immuunsysteem verzwakt zijn door een ander issue. Misschien deze winter nog als de griep weer rondgaat. Het wordt nog interessant om te zien hoe het menselijk lichaam zich gaat houden op een moment dat 2 verschillende virussen tegelijk de aanval in zetten. Ook simpelweg een paar nachtjes slecht slapen kan je immuunsysteem tijdelijk erg vatbaar maken. Stress ook heel erg. Gelukkig zijn uitgaansgelegenheden nog tot 0:00 geopend en kan iedereen op tijd op bed. :)

flame_me | 01-10-21 | 11:33 | 2

Verstandige reactie. Deze man heeft gegokt en verloren. En dat is vreselijk triest.
Opmerkelijk dat de pro vaxxers een dergelijke annecdote nu direct claimen om hun gelijk over vaccineren te onderstrpen. Terwijl relatief jonge en gezonde mensen van het virus, statistisch gezien, niet veel te vrezen hebben. Kijkend naar zijn spieren, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij daarvoor wat hulpstoffen heeft ingeroepen. Gezond lijken en het zijn blijken toch twee geheel verschillende zaken. Uitgerekend deze mensen hadden natuurlijk voor vaccinatie moeten kiezen, gezien de risico's die ze met hun lichaam lopen. Dat illustreert ook het grote verschil in motivatie tussen vaccintwijfelaars die de infectie al een keer hebben doorgemaakt en zij die "vertrouwen op hun immuunsysteem". Wat dus zo blijkt geheel verkeerd kan uitpakken.

pleemobiel | 01-10-21 | 11:50

@pleemobiel | 01-10-21 | 11:50:
Mijn reactie is wel degelijk pro-vaxer bedoeld. Kort samengevat niet vaccineren is ontzettend dom je weet niet of je immuunsysteem het virus aan kan -> op het moment dat je het krijgt.

Er is ook nog een heel erg groot tussengebied tussen opgenomen worden in het ziekenhuis, en bijna symptoom loos. Mensen schatten het risico te laag in om in die middengroep te vallen, wat toch best wel erg vervelend kan zijn voor langere periode.

Het interesseert mij verder niet zo hoor wat mensen beslissen over hun eigen lichaam zolang ze de zorg maar niet opzadelen met een probleem. Dus blijf dan maar lekker thuis.

flame_me | 01-10-21 | 13:50

mensen willen toch enkel horen wat ze willen horen, laat ze lekker en laat darwin z'n werk doet, vroeg of laat lost het probleem zich dan uiteindelijk zelf wel op.

Snoorderlag | 01-10-21 | 11:33 | 2

Domme kille cynische kut reactie. Hoop dat je lekker wat bijwerkingen te wachten staat.

pleemobiel | 01-10-21 | 11:52

Prima. Maar dat werkt dan wel twee kanten op, hè. Mocht de jab toch nog wat (meer) gemene verrassingen in petto hebben: niet zeiken.

Wayfaring stranger | 01-10-21 | 11:52

Hoorde van een bevriende arts dat er nu wel genoeg ic bedden zijn maar dat veel ic specialisten ontslag hebben genomen. Iedereen overwerkt, vooral bezig met te dikke mensen op hun buik leggen waarvoor meerdere specialisten nodig zijn, waarna 5 weken later deze patienten alsnog het loodje leggen. En als beloning pizza. Het lijkt mij dat je dan niet echt voldoening uit je werk haalt. Bijkomstigheid is dat we wellicht weer een nare winter tegemoet gaan met te kort ic specialisten door falen van overheid.

littlelebowsky | 01-10-21 | 11:31 | 5

@flame_me | 01-10-21 | 11:35: Er zullen waarschijnlijk geen mensen bestaan die Corona ontkennen. Makkelijk framen weer.

pleemobiel | 01-10-21 | 11:54

@UpdateAvailable | 01-10-21 | 11:41: Geen idee, maar na 1.5 jaar overwerkt zijn en enkel mensen zien aftakelen ipv dat je ziet dat je ook een positieve bijdrage kunt hebben lijkt een functie elders een betere optie.

littlelebowsky | 01-10-21 | 12:09

@flame_me | 01-10-21 | 11:35: Te kort door de bocht. 1000 Overwerkte ic medewerkers een corona bonus geven van 20.000 euro kost 20 miljoen. Sywert en zijn vriendjes kosten meer en waren geen oplossing. En nu hebben we een tekort aan ic medewerkers. Dus wellicht was een bonus en een dedicated corona ziekenhuis een betere en goedkopere oplossing.

littlelebowsky | 01-10-21 | 12:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Gevaccineerd of niet, bij covid moet je direct met behandelen starten. Dat wordt n de "ontwikkelde landen" niet gedaan. Dat is de grootste schande. Er zijn goede en 100% veilige behandelingen voorhanden. Kijk naar india, kijk naar mexico city, en de rest van het verre buitenland. Test en treat.

Pimp my Voortuin | 01-10-21 | 11:30

Zouden anabolen een aanslag op je lijf zijn eigenlijk?

JoshuaJulez | 01-10-21 | 11:29 | 2

Niet als je een gespierde trensgender met hangtieten inclusief grote "clitoris" wilt worden.

I.P standing up | 01-10-21 | 11:37

Uiteraard, voor niets gaat de zon op, alles heeft zijn prijs.

Ad_Hoc | 01-10-21 | 11:59

Mijn buurman zijn vriend z'n zwager is overleden aan de griep 4 jaar geleden. Als hij een griepprik had gehaald was hij 50 keer beter beschermd. Anecdotes. Je eigen gelijk halen over het leed van een ander

desmodus | 01-10-21 | 11:29

62 jaar, dood.
27 jaar, bijna dood.

Gegokt en verloren, heren.

Eduardo- | 01-10-21 | 11:29

Jeetje, zo jong was ik 7 jaar geleden ook. Komt wel erg dichtbij nu.

Tishetnetnie | 01-10-21 | 11:29 | 3

Fuck .. zo oud ben ik nu.. maar geen plafonnetje schilderen vandaag.. keukentrapje modus off..

broervandenhollander | 01-10-21 | 11:33

@gobler | 01-10-21 | 11:37: Ik heb mijn rollator omgebouwd.. en keukentrapje er aangelast.. met handig haakje..

broervandenhollander | 01-10-21 | 11:43

Was bij de plattelandskapper.

"hest doe al zo'n coronading?"

"nee."

"bist ook nait prikt?".

"nee."

"sol zo'n ding ien winkel straks ook neudig wezen?".

op de achtergrond vrouwelijke collega: "ga er maar uit van wel, en op het werk". Gevolgd door : "dan hoef ik hier ook niet meer te komen...."

En toen ging het weer over het weer.

GKJP | 01-10-21 | 11:28

Nou Mosterd, een duidelijk en feitelijk verhaal.

propper1000 | 01-10-21 | 11:28

Darwin rules, Darwin rules,
Darwin all the way…

wezen | 01-10-21 | 11:25

Iedereen mag gewoon de vaccinatie weigeren, niks mis mee.
Zelf in de risicogroep qua leeftijd voor de zekerheid maar wel genomen.
En een voorstander van het afschaffen van de onzinnige maatregelen.

likdoorn | 01-10-21 | 11:25

In het wereldje van de krachtpatsers wordt allerlei troep gebruikt om groot en sterk te worden.
En vooral herstelmiddeltjes na intensief trainen.
Dan ben ik verbaasd dat iemand géén vaccin neemt.
Niet gezegd dat Hans……maar het heeft er alle schijn van.
Corrigeer me waar nodig.

Ruimedenker | 01-10-21 | 11:23 | 4

Zulke spieren krijg je niet ook al lig je elke dag aan gewichten te trekken.

Wattman | 01-10-21 | 11:34

het is een gotspe, net als die drugs wappies. Geen vaccin maar wel rustig een plethora aan genotsmiddelen achterover kukelen want "DaAr WeEt Ik WeL WaT ERin Zit"

Snoorderlag | 01-10-21 | 11:35

@Koning Willy | 01-10-21 | 11:32: Een gevolg van de samenzwering theorieën. Blijkbaar valt het een groot deel van de Reaguurders niet op, dat complot theorieën in tijden van een nationale crisis, houvast bieden én dat diegenen die zo iets roepen, veelal moeite hebben ontwikkelingen in de maatschappij te begrijpen en bij te houden.

Nederlandop1 | 01-10-21 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
gebakkenzuchten | 01-10-21 | 11:23 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Sterkte. Was het aan of met corona?

culture_vulture | 01-10-21 | 11:22

Laatst las ik ergens een stukje over een ontkenner die op de IC in coma werd gebracht en buiten adem tegen het personeel tekeer ging omdat ze haar niet wilden vertellen wat ze nou "werkelijk" had.

Tjemig | 01-10-21 | 11:22 | 2

Ja hallucinant dat bij sommigen het kwartje nog niet valt als ze een beademingsbuis in de keel geschoven krijgen. Slecht voor de moraal van zorgpersoneel ook.

Diederik_Ezel | 01-10-21 | 11:26

@Diederik_Ezel | 01-10-21 | 11:26: Die buis heeft ook al een lange baard.. en is in veel gevallen verkeerd toegepast.. compressor op 20 bar en blazen maar.. dan rollen ze makkelijker op de buik..

broervandenhollander | 01-10-21 | 11:39

Als mensen zeggen "dat ze hun eigen onderzoek" doen of gedaan hebben dan probeer ik me altijd voor te stellen dat ze in een laboratorium in een witte jas door een microscoop kijken en aantekeningen maken.

Frits de Vriez | 01-10-21 | 11:21 | 7

@ikdenkwat | 01-10-21 | 11:35: Klopt, moet je ook niet vanuit gaan. Maar zelfs als je bronnen zoals de CDC, FDA of officiële instanties uit Zwitserland, Israël, India, etc. gebruikt zetten mensen je weg als wappie en zelf komen ze niet verder dan "maar het RIVM zei" of "maar Hugo zei". Dezelfde standaarden passen ze niet toe up hun eigen argumenten.
De discussie is gewoon helemaal dood geslagen. Het gaat niet meer daadwerkelijk onderzoek maar om wie het hardste schreeuwt of wat voor hen de makkelijkste uitweg is.
Ik ben absoluut voor het weten of iemand gevaccineerd is of niet als ze op de IC komen te liggen of overlijden. Zonder deze data heb je geen basis voor de discussie. Er zijn echter nog veel meer dingen die we niet weten omdat ze niet worden vastgelegd. Zo is bijvoorbeeld het verschil tussen "overleden aan" of "overleden met" Corona van groot belang, maar dit verschil wordt bijna nergens gemaakt in de data.

Rechts door zee | 01-10-21 | 11:45

In werkelijkheid zitten ze tijdens het schijten op hun Iphone te googelen.

Clavo | 01-10-21 | 11:49

@Rechts door zee | 01-10-21 | 11:45:
En hoeveel mensen sterven er aan kanker, en met kanker. Of aan AIDS en met AIDS.
En die verdrinkingsdoden per jaar, die gaan ook niet dood aan water maar aan zuurstof tekort in de longen.
Oftewel, lul niet zo stom.

HA BIER!1! | 01-10-21 | 19:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Makkelijk zat.
Prik halen - en je leeft, niet prikken - en de kans om aan Corona dood te gaan is veel hoger.

hangtiet met knoop | 01-10-21 | 11:21 | 5

@culture_vulture | 01-10-21 | 11:25: je zit er al een factor 10 naast. ongeveer 1% van de besmette personen overleed.
Is nog niet veel, maar jou cijfers kloppen niet.

gobler | 01-10-21 | 11:42

@gobler | 01-10-21 | 11:42: de distributie van sterfgevallen is niet evenredig over de leeftijdsgroepen. De 1% waar u het over heeft is voor de leeftijdsgropen <60 veel te hoog en voor de groep daarboven wellicht wat laag.

VolleBak | 01-10-21 | 12:02

Jamaar jamaar, de broer van de schoonzoon van de buuv is in Amerika overleden aan trombose na haar vaccinatie, levensgevaarlijk dus, dat vaccineren, veel erger dan corona.

zwellevertje | 01-10-21 | 12:14
▼ 2 antwoorden verborgen

De beste man komt hier uit de omgeving, hij was NIET gevaccineerd. Zijn zoon is nog steeds ziek.

DeMolay | 01-10-21 | 11:21 | 4

@Ommezwaai | 01-10-21 | 11:23: Volgens ieder weldenkend mens. Hoeveel rokers zijn na hun 25e begonnen en welk deel van de rokers zou doorgaan met roken als ze zouden kunnen stoppen?

Soyboy | 01-10-21 | 11:28

@Soyboy | 01-10-21 | 11:28: Ik ben overigens voor regulering van veel drugs, ‘harm reduction’.

Ook gebruik van anabole steroïden voor krachtsporters.

Soyboy | 01-10-21 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

En wat als hij nou wel gevaccineerd was? Dan blijft er nog minder over van de flinterdunne inhoud van dit bericht. Sinds wanneer gaat het iemand wat aan wat mijn medisch dossier is? Had je 2 jaar geleden moeten zeggen, dat je verplicht bent om de inhoud van je medische dossier te tonen bij aankomst in een restaurant... Manmanmanmanman deze wereld is kapot ik wil graag een nieuwe..

ikvindhelemaalmooi | 01-10-21 | 11:20 | 4

@Clay Regazzoni | 01-10-21 | 11:25: Ik snap de strekking van het verhaal.. Maar uiteindelijk weet niemand anders dan de familie of hij daadwerkelijk is gevaccineerd. En zo hoort het ook. Elke conclusie die je trekt is dus gebaseerd op lucht. Zijn medische dossier zou ook nooit van belang moeten zijn. Er zijn overigens hele bejaardentehuizen waar gevaccineerden omvallen.. Is het van belang dat zij zich hebben laten vaccineren?

ikvindhelemaalmooi | 01-10-21 | 11:31

@ikvindhelemaalmooi | 01-10-21 | 11:31: Je snapt de strekking van het verhaal dus niet... Het gaat erom dat je alleen kunt uitzoeken of vaccineren zin heeft als je bij coronadoden kijkt naar hun vaccinatie-status. Zoals je zelf ook doet in je laatste twee zinnen. Kun je overigens een opsomming maken van de vele Nederlandse bejaardentehuizen waar grote hoeveelheden vollediggevaccineerde bejaarden zijn overleden?

Clay Regazzoni | 01-10-21 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ha leuk, weer een corona topic met de bekende standpunten van iedereen in de herhaling.

sinar2 | 01-10-21 | 11:20

Blijkbaar niet sterk genoeg om het risico te dragen.
Gegokt en verloren, maar dat is ingecalculeerd door degenen die zich niet laten vaxxen.
Het zij zo.
Sterkt voor de achterblijvers.

Ruimedenker | 01-10-21 | 11:20 | 3

Ingecalculeerd? De meerderheid van dit soort types is nog te dom om te poepen, laat staan om iets te calculeren...

Tom Aatje | 01-10-21 | 11:24

@Tom Aatje | 01-10-21 | 11:24:
Lijkt mij dat ze de risico’s kennen en daarmee aanvaarden.

Ruimedenker | 01-10-21 | 11:25

Maar leeft Ted van der Parre nog?

Toetsenbordcomplex | 01-10-21 | 11:20 | 4

Of Wout Zijlstra?

_washier | 01-10-21 | 12:13

Ted woont in Poeldijk in een woninkje voor armlastigen.

austinhealey | 01-10-21 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Daar gaan we weer...
Schapen en wappies, aantreden!

* met vingers in oren deuntje fluiten gaat *

Kapitein Sjaak Mus | 01-10-21 | 11:19

Echte vax/relifanaten vallen niet van hun geloof, ook niet als corona ze het graf in duwt.

geheelvergeter | 01-10-21 | 11:19

En wat is nu het probleem precies?

zonder_moeite | 01-10-21 | 11:18

Ik ervaar dit als een drangtopic.

Leptob | 01-10-21 | 11:18

Ooit stukje gelezen in de Gelderlander van een arts die schreef dat, wanneer je door sport je lichaam tot het randje brengt, je vatbaarder voor corona bent. Ivm dip in je immuunsysteem.

Piep Knars | 01-10-21 | 11:17 | 4

Je bedoelt “Sporten is gezond, maar met mate.”?

Soyboy | 01-10-21 | 11:32

@Soyboy | 01-10-21 | 11:32: sporten is niet gezond. Ga op zaterdag maar eens op de eerste hulppost in 't ziekenhuis kijken.

gobler | 01-10-21 | 11:44

@gobler | 01-10-21 | 11:44:
Of op maandagmorgen bij de huisarts. Daar zitten ze, apetrots op hun sportblessures waardoor ze zich op hun werk ziek moesten melden en waardoor ouderen en zwangeren moeten wachten tot dinsdag.

Nivelleermarionet | 01-10-21 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Diederik..!!

Kom nou..!! Je moet op..

Ah verdorie.. Je was er natuurlijk al...

neonreclame | 01-10-21 | 11:16 | 2

Hij heeft dienst. Heb je een nieuwe baan?

Purk | 01-10-21 | 11:36

Tsja, veel spieren minder hersens. Dus.

PeterPee | 01-10-21 | 11:15 | 3

Hersenen

jeweettochniet | 01-10-21 | 11:17

Harses

Pierke Smulders | 01-10-21 | 11:19

700.000 mensen kunnen niet worden gevaccineerd.
Zijn zij nu verder uitgesloten van het leven?

Einde van de Domheid | 01-10-21 | 11:15 | 5

Wat stel je voor? Komende 50 jaar mondkapjes op universiteiten, in bioscopen en in bibliotheken?

Soyboy | 01-10-21 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Och er is iemand dood laten we ons gelijk gaan halen wat een niveautje weer lijkt mn vriendin wel

jeweettochniet | 01-10-21 | 11:15

Ja, er zijn legio voorbeelden waarbij dit soort gezonde anti vaxx figuren op de IC belanden of zelfs de pijp uit gaan. En dan idd dat gelul over dat gevaccineerden het ook net zo erg kunnen oplopen. Gewoon leugens.

Zwizalletju | 01-10-21 | 11:15 | 14

@culture_vulture | 01-10-21 | 11:48: Kap er zelf mee maar zeg vooral ook even tegen @Mosterd dat ie er mee moet kappen :

"Het niet eens zijn met de QR-maatschappij en de politieke dwaalbesluiten staat niet in de weg dat je jezelf en andere mensen wil beschermen, lieve mensen. Maar doe vooral zelf onderzoek!"

Zwizalletju | 01-10-21 | 11:57

Ja logisch dat de personen die nu nog op de ic belanden ongevaccineerd en nog niet eerder besmet en genezen zijn. Anders zouden die vaccins helemaal niets doen.

pleemobiel | 01-10-21 | 12:03

En iedere keer dat verwijzen van de anti vaxxers naar Israel met wazige FB verhalen, dit is wat er aan de hand is in Israel: https://www.haaretz.com/israel-news/israel-unvaccinated-booster-65-serious-covid-19-cases-death-delta-1.10208784

zwellevertje | 01-10-21 | 12:09
▼ 11 antwoorden verborgen

Gaat het om de procenten of om de centen?

Mr_Natural | 01-10-21 | 11:15

Veel van de bijwerkingen van het vaccin zijn hart en vaat gerelateerd. Sterkste mannen zijn doorgaans veelvuldig aan de steroiden (geweest). Steroïden zijn ook slecht voor zowel hart als vaten. Mijn hypothese: het vaccin en icm steroiden gebruik matchen niet lekker. Bekijk de instagram pagina van Generation Iron waar het vol staat met dode bodybuilders.

Kevf | 01-10-21 | 11:15 | 1

Corona en een versleten cardiovasculair systeem matchen ook niet lekker. Ongeacht vaccin is corona vooral een aanslag op de longen en vaten, hetgeen waarom diabetes en obesitas zulke dodelijke co-mobiliteiten zijn bij corona.

Heb je die dus al een opdonder gegeven met jaren lang roken, drinken, steroïden, niet bewegen, verkeerd eten of schade door hyperglycemia, dan is corona extra gevaarlijk.

ReyNemaattori | 01-10-21 | 11:43

ik was fan van Geoff Capes. En voor Nederland Gerard Duprie.
Maar goed, deze man was dus hoogstwaarschijnlijk niet gevaccineerd. De zoon durft dat niet te zeggen want dan komt de onvermijdelijke reactie: zie je nu wel!! Eigen schuld!!

small_town_dude | 01-10-21 | 11:15 | 3

Jon Pal Sigmarsson!

djs | 01-10-21 | 11:21

@djs | 01-10-21 | 11:21: "I am a a VIKING!!". Fantastische vent. Volgens mij hebben ze een keer geprobeerd bij 'm in te breken. Helaas voor de inbreker was hij thuis...

Mbovenka | 01-10-21 | 11:39

Reactie van de familie is veelzeggend. Misschien was het eigen onderzoek toch niet zo goed?

Diederik_Ezel | 01-10-21 | 11:14 | 2

Gezien de politieke woorden diarree die Hugeau keer op keer uitbraakt en de weerstand die dat neerbuigende toontje oproept is het logisch dat er mensen zijn die daar tegen zijn. Zelf ook een aanzienlijk deel van mijn cerebrale capaciteit moeten aanwenden om de factor Hugeau buiten mij oordeel te houden. Ga nu niet afgeven op mensen die daar iets meer moeite mee hebben, die moet je voorlichten over de risico's van vaccinatie vs niet vacinatie. Uitleggen hoe een mRNA vaccin werkt en dan zelf tot een conclusie laten komen. Repressie en segregatie werken averechts. Meest stuitend en verontrustend is het satanisch genoegen die van zijn tronie druipt wanneer deze zaken worden ingevoerd en de minachting voor mensen andere visie hebben. Dat is waar de mensen op tilt gaan en parallelen met WOII beginnen te trekken, ook al is daar gezien de feiten niet direct aanleiding voor.

Incitatus | 01-10-21 | 11:46

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Capt. Iglo | 01-10-21 | 11:14 | 1
-weggejorist-
EpdNee | 01-10-21 | 15:59

En zware mensen lopen meer risico dan lichte mensen.

AlexanderVissers | 01-10-21 | 11:13 | 1

Mensen met veel vetcellen dat is, daar zit namelijk dezelfde receptor als in de longen.

Incitatus | 01-10-21 | 11:34
-weggejorist-
Snaajoe | 01-10-21 | 11:13 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Nu de sterkste van de Hemel. RIP Hans.

de Voorzittert | 01-10-21 | 11:13 | 6

Siem Wulfse

Dickie1908 | 01-10-21 | 17:24
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com