Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#TeamBartMaes. Live kortgeding tegen coronapas

En dan zijn we nu genoodzaakt om te schakelen naar Alternatieve Kanalen

Om 13u00 dient er een kort geding tegen Mark en Hugo en hun gansch onzalige coronapas. BlckBx van Flavio Pasquino, een tamelijk redelijke vent die soms vreemde kostgangers in zijn studio ontvangt, verzorgt een livestream van de zitting, die is aangespannen door Bredase advocaten Bart Maes en Elke Lenting. Die ontvangen brede steun (ook van de meer dan ruim 300.000 mensen die de petitie tegen de ganzenpas coronapas getekend hebben - vroeger was dat voldoende voor een referendum), maar in de MSM wordt natuurlijk vooral naar het wappiehaakje gezocht. Nou, fuck de MSM, sommigen van hen begrepen fundamentele grondrechten nog niet toen zwaarbewapende jihadisten een paar cartoonisten in Parijs aan flarden schoten. En ook in deze intrinsiek ethische en grondwettelijke discussie hoor je ze vooral janken dat het je maar 30 seconden QR-scannen kost en hanteren ze een ongezonde, geoogklepte bubbelblik op ongevaccineerden, die zogenaamd de schuld van die coronapas zouden zijn (maar zich echt niet door dwang gaan laten overtuigen).

Het zijn toch echt Mark en Hugo die het kutding ingevoerd hebben en zelfs OMT-Chinees Marion Koopmans - toch bepaald geen vriendin van de roze show - vond het een matig plan, zeker het door het OMT geadviseerde "G2"-vervolg (zie ook na de breek). Het CDA is er nog verder door verscheurd geraakt, talloze artiesten weigeren op te treden onder een discriminerend beleid en veel horeca heeft ook helemaal geen zin om als gedwongen hulpsherrif van Hugo de polarisatie verder aan te jagen in een land dat toch al diep verdeeld is geraakt door dat pokkevirus longwegvirus. Oftewel: wij gaan intunen op Blckbx, nemen het commentaar van Lunchwijntje voor lief en hopen op een klinkende zege van Artikels 1 en 11 van Onze Grondwet, godverdomme. Opsodeflikkerstralen met die polariseerpas, JETZT UND SOFORT!
Ondertussen: Live bij Waku Waku ook weer BEWEGING.

Social

KoopmansKwoots

Reaguursels

Inloggen

Hup Jannetje!

Zuma | 28-09-21 | 17:38

Kijk, drie jaar geleden vonden we het nog normaal dat er in een ziekenhuis zieke mensen liggen. Met griepachtige verschijnselen.

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-puilen-uit-van-de-grieppatienten~ab5eb9e0/

beetje.jammer.dit | 28-09-21 | 16:59 | 3

En dan te bedenken dat er nog geen 500 mensen in het ziekenhuis liggen met Corona, dit inclusief de intensive care. Zet dit aantal even af tegen de ruim 37.000 ziekenhuisbedden, dan wordt de soep niet zo heet gegeten als men ons wil doen geloven.

nednied | 28-09-21 | 17:06

Ik vind het nog steeds normaal dat er mensen in het ziekenhuis liggen, en ik ga er vanuit dat ik daar op die leeftijd ook nog wel een keertje lig. Maar ik ga liever thuis de pijp uit. Met een sjekkie en een glas Kahlúa. Achter mijn toetsenbord. Terwijl ik een tegel aan het bakken ben waarin ik uit probeer te leggen hoe Warp-technologie werkt. En dat zullen jullie dan nooit lezen. Zoiets.

VBO_B_Niveau | 28-09-21 | 17:06
-weggejorist-
OuweOuweLekkerMauwe | 28-09-21 | 16:14 | 2

Dank...Geen Stijl.....Spontaan lid geworden...

onbekend | 28-09-21 | 16:13 | 2

Welkom

Zoelense Hobbyboer | 28-09-21 | 16:24

Koffie?

VBO_B_Niveau | 28-09-21 | 17:02

Grappig feitje. Niemand onder de 60 zegt het vaccin te nemen vanwege gezondheidsredenen. Bijna unaniem zegt iedereen: " ik heb het vaccin genomen omdat ik leuke dingen wil kunnen doen". Zoals vakantie, uitgaan, uit-eten.. Geen vaccin zal onmogelijk worden.. Misschien een tussenoplossing. Waarom kunnen we niet gewoon ipv jongeren discrimineren alleen 60-plussers verplichten het vaccin te nemen. En ook mensen met obesitas. Dan worden er een stuk minder mensen gediscrimineerd.

nerugaer | 28-09-21 | 15:56 | 6

@koeberg | 28-09-21 | 16:09: in mijn omgeving ook best wat mensen die een kleinere kans willen om zelf vervelende klachten te krijgen of een kleinere kans om anderen te besmetten

sioux_ | 28-09-21 | 16:12

Mijn dochter van 13 heeft al 2 dagen barstende hoofdpijn na haar 2e prik. Ze vindt het leven zo'n gedoe anders, als ze zich steeds zou moeten laten testen. Gelukkig kan ze nu weer de kroeg in.

EEGlivesagain | 28-09-21 | 16:20

Ja dan kan ze weer hoofdpijn krijgen van de alcohol. Stuk beter!

Beste_Landgenoten | 28-09-21 | 19:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Zullen we het 'vaccinatieapartheid' noemen?

Chuck the plant | 28-09-21 | 15:53 | 5

@Wayfaring stranger | 28-09-21 | 16:00:
Je hebt de app niet eens nodig.

Inloggen met DigiD, QR code in pdf ontvangen, even printen. Klaar.

TeeJee | 28-09-21 | 16:06

Coronahype?

onbekend | 28-09-21 | 16:08

@TeeJee | 28-09-21 | 16:06: Heje ja maar met die code bent U wel te indentificeren / herleiden als persoon.

boerk | 29-09-21 | 08:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb alles aangehoord, vind Sietske nog steeds een leuke meid maar voor de rest zeg ik helemaal niets hè? Nog niet, dat is. Zo, en nu eerst koffie!

VBO_B_Niveau | 28-09-21 | 15:48

Mevrouw Koopmans ziet er uit alsof elk voorbijkomend virus haar direct nekt. Als onderdeel van de risicogroep moet je dan wel voor jezelf opkomen.

HebjeHemweer | 28-09-21 | 15:30 | 2

Als ik iemand op tv hoor praten, kijk ik vooral naar de non verbale communicatie. Ergo, weerspiegelt jouw lichaamstaal hetgeen wat je zegt. Noch bij mevrouw Koopmans, of Rutte of Hugo de Jong krijg ik die positieve indruk welke bij mij vertrouwen opwekt.

ClintOstwald | 28-09-21 | 20:36

Ik begrijp dat dit een kort geding betreft, echter vind ik toch wel opmerkelijk dat men zo'n haast heeft om deze zaak op zitting te behandelen.

Rutte-naar-P.I.Vught | 28-09-21 | 15:21

Nog immer zijn per vandaag 164 IC bedden bezet met Covid patienten.
Dat zijn mensen die zo ziek zijn dat ze doodgaan zonder intensieve behandeling. We doen wel alsof het allemaal niks meer betekent, maar dat is het wel. Een airliner vol in doodsnood verkerende mensen.

Zet ze op de Erasmusbrug met een metertje of twee tussenruimte en je hebt de brug nog steeds vol. Iedere dag weer. Week in week uit.

Zet dat dan even af tegen je QR code laten zien in de kroeg of de bios. Feit is nog steeds dat we de dalingen in de cijfers en het heropenen van de samenleving nog altijd voor 100% te danken hebben aan de mensen die zich wilden laten vaccineren. Zeer zeker niet aan de niet gevaccineerden.

De stennis die zij echter maken over een QR-codetje staat in geenn enkel evrhouding tot de bijdfrage die zij jleveren aan deze samenleving, met hun weigering en hun gekrakeel over vrijheid dit en vrijheid dat. Verwende nesten.

En nee. Er. Is. Geen. Plan. Om ons allemaal te knechten met een QR-paspoort.

Beste_Landgenoten | 28-09-21 | 15:15 | 43

@Usumani | 28-09-21 | 18:12: haha een juiste constatering met m.i. nog een kleine aanvulling. 'Onze Bange Landgenoot die het angstprotocol van de regering keer op keer en steeds in een iets andere vorm naar voren brengt en het daarmee versterkt'.

ClintOstwald | 28-09-21 | 20:42

Oh ja wat ben ik bang

Beste_Landgenoten | 28-09-21 | 22:48

Als je dit nou ook in enkele andere talen schrijft bedanken ze je wellicht nog

Robbie038 | 29-09-21 | 06:51
▼ 40 antwoorden verborgen

Landsadvocaat geeft aan dat er geen discriminatie is omdat iedereen zich kan laten testen. Ze geeft ook aan dat de testen gratis zijn.
De rechter vraagt of de testen gratis blijven, hier heeft de landsadvocaat geen antwoord op.

Mastermattie | 28-09-21 | 15:02 | 3

Klinkt vrij logisch allemaal.

Papa Jones | 28-09-21 | 15:33

Gratis van uw eigen belastingsgeld wellicht.

zwenkwieltje | 28-09-21 | 15:36

Mastermattie wees er net even op dat, i.t.t. dat wat de landsadvocaat net zei, covid-19 niet tot groep A van de Wpg behoort; het is nog niet door de Eerste Kamer.
'Het voorbereidend onderzoek door de Eerste Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) vond plaats op 14 september 2021. Het voorlopig verslag is voorzien voor 28 september 2021.'

grietmetgroenefiets | 28-09-21 | 15:02

We hebben zelf de doelpalen verplaatst en constateren dat de doelen nog niet behaald zijn, niveautje

Terra | 28-09-21 | 14:56

Ik kom niet zo vaak in zo'n Rechtbank..

Maar lullen ze niet altijd in de microfoon..?? Gaat haar in ieder geval niet zo lekker af moet ik zeggen...

neonreclame | 28-09-21 | 14:55 | 7

@BobDobalina | 28-09-21 | 15:09: Ging om een schadevergoeding geeist door een klant, een huisjesmelker die mij voor de kosten van het onderhoud van zijn woning wilde laten opdraaien. Er zouden lekkages ontstaan zijn in een dak na door mij uitgevoerde werkzaamheden. Ik ben nooit op dat dak geweest, dus de uitkomst was in mijn voordeel. Zelfs op Google earth is te zien dat het dak overwoekerd is met klimop wat alles kapotmaakt wat het tegenkomt.

Sinterbikske | 28-09-21 | 15:19
▼ 4 antwoorden verborgen

De verdediging zaait verwarring door het voor te houden als een beloning. Het gaat om de besmettingsgraad; gevaccineerden kunnen ook mensen besmetten. Dus: of iedereen verplicht negatief-testen of niemand.

En dan voor alle lokaties, niet alleen de horeca. Alsof dat virus het verschil weet tussen een kroeg of een winkel.

Ben_Hur | 28-09-21 | 14:51 | 8

@YoMoms | 28-09-21 | 14:55: De laatste keer was lang geleden en/of betaald denk? Want van bodies with vaginas heeft u overduidelijk de ballen verstand.

Kapper, schoonheidsspecialiste, modezaak, toko’s met kralen en spiegeltjes in het algemeen...

Inverdan | 28-09-21 | 15:06

Alles kan. Maar daar gaat het hier niet om.

van Oeffelen | 28-09-21 | 15:22

Besmettingsgraad is onzin. Gevaccineerd kan nogsteeds overdragen.
Mensen die VATBAAR(der) zijn worden geweerd / uitgesloten. Ondanks het accepteren van het risico (gewetens- / andere bezwaren).
Iets met zelfbeschikking.
De overheid geeft dus aan dat je met verhoogd risico niet mee mag doen.
Wat is de volgende stap? Bij overmatig gebruik van alcohol/ tabak/ suikers /vetten /etc.

boerk | 29-09-21 | 08:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Tegen een app zijn (mede om de privacy) maar dan wel op facebook krijsen...

LoremIpsum | 28-09-21 | 14:50 | 7

@YoMoms | 28-09-21 | 14:56: je hoeft die apps niet te installeren en je kunt ook regelmatig cookies etc wissen.

Sinterbikske | 28-09-21 | 15:15

@YoMoms | 28-09-21 | 14:56:
Google heeft competente ITers in dienst. Whatsapp/FB ook. Twitter, Instagram en al die Amerikaanse miemfabrieken ook. De overheid daarentegen..

Williz | 28-09-21 | 16:16

Het verschil tussen Social media en die QR-app niet snappen...

naglfar | 28-09-21 | 18:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Binnenkort moet je, als je naar de hoeren gaat, ook bewijzen dat je geen geslachtsziektes hebt, ook als je een condoom gebruikt.

Mastermattie | 28-09-21 | 14:42 | 1

Wordt gewoon aan je QR code gekoppeld.

HaaiBaai | 28-09-21 | 15:23

Kom op zeg beste mensen, het begint steeds duidelijker te worden dat het een onwil is van verwende kindjes die regels opgelegd krijgen die ervoor dienen om kwetsbare mensen te beschermen ook in geval van andere ernstige ziektes die zomaar op kunnen komen, de zorg is nog steeds overbelast en jazeker, onderbetaald en onderbezet, dat zijn zaken waar aan gewerkt moet worden, maar het is nu zaak zowel de kwetsbaren te beschermen en de sociale en culturele economie weer op gang te krijgen, als dan ook nog artiesten en zgn weldenkende cultuuradepten menen dat ze dan maar helemaal niet meer optreden omdat ze even een klein beetje in het oude normale "vrijheid"gehinderd worden en op hun tere kinderzieltjes getrapt voelen moeten die even wat eelt op de ziel kweken en niet als verwende kindjes gillend en jankend trappelend van verwende onmacht zich gedragen. Stel je niet aan lutsers!

GuruOuwehuru | 28-09-21 | 14:42 | 11
-weggejorist-
J.Cash | 28-09-21 | 15:24
▼ 8 antwoorden verborgen

Wraak haar. Ze zei het: "Of zeg ik nu iets heel overantwoordelijks".
Ze is vooringenomen.

tochtkruis | 28-09-21 | 14:36 | 3

Dat verzoek is gisteren al afgewezen

Mastermattie | 28-09-21 | 14:48

@Mastermattie | 28-09-21 | 14:48: Mag je zo'n verzoek maar 1 x doen?
Waar het om gaat is dat ze net de woorden uitsprak: "Of zeg ik nu iets heel onverantwoordelijks?" Doelende op de interpretatie van RIVM cijfers. Alsof haar vraag een verkeerde uitwerking kan hebben op het overheidsbeleid.

tochtkruis | 28-09-21 | 15:00

Vandaag horen we of fundamentele mensenrechten nog iets waard zijn in Nederland. Want fundamenteler dan de lichamelijke integriteit wordt het niet.

Ivoren Toren | 28-09-21 | 14:34 | 1

Dan hadden ze een iets betere advocaat hier op moeten zetten. Ik hoop voor je dat wanneer je juridische problemen hebt je nooit door deze flapdrol wordt vertegenwoordigd.

YoMoms | 28-09-21 | 14:58

Landsadvocaat zegt niet: 'Er wordt aan allerlei cijfers getwijfeld', maar: 'Er wordt over allerlei cijfers twijfel gezaaid.'

grietmetgroenefiets | 28-09-21 | 14:33 | 1

Rechter ziet niet zo gek veel verschil tussen al die bolletjes tussen besmetting van gevaccineerd op gevaccineerd en besmetting van ongevaccineerd op gevaccineerd in juli 2021. Ze had die grafiekjes ook nog nooit gezien. Ha! Ze probeert serieus iets te begrijpen.

grietmetgroenefiets | 28-09-21 | 14:36

Is deze rechter een clone van Kaag?

Mastermattie | 28-09-21 | 14:33 | 1

Exact. heel eng.

deling | 28-09-21 | 15:24

Off Topic:
Tering wat een kudtbaan heb ik. Tientallen jaren op een Kudtkantoor.
Ik word timmerman binnenkort. Zin in.

ParaPiet | 28-09-21 | 14:32 | 4

Ik kan u vertellen dat het heerlijk werk is! Grappig trouwens die steigerhouten tafels... Je kocht gebruikt hout voor +/-60 euro en verkoopt uiteindelijk een tafel voor 400 euro. Ik snap nogsteeds niet dat mensen dit gewoon niet zelf timmeren. Maatwerk timmeren was altijd het leukste, dat het perfect past in een tuin.

Brabeaulander | 28-09-21 | 14:40

Wel eens gehoord van LinkedIn?

Mastermattie | 28-09-21 | 14:46

Doen!

zwenkwieltje | 28-09-21 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

Lachen die live stream bij Waku Waku. Zwarte piet wordt er bij gesleept en fascisme en racisme. Links en rechts gaan verbaal tegen elkaar in.... over slavenmaskers enzo.... heerlijk al die deugers bij elkaar!

Behangdelul | 28-09-21 | 14:26 | 4

@Ad Hominem Tu Quoque | 28-09-21 | 14:30: Voordeel van thuiswerken, je kan het op de achtergrond aanzetten!

ReyNemaattori | 28-09-21 | 14:32

Jammer genoeg is het geluid bagger, ik had de discussies graag willen volgen.

osolemio | 28-09-21 | 14:36

Helemaal niet lachen. Dit soort protesten leiden de aandacht af, zijn niet inhoudelijk en ontaard niet zelden in hysterisch en ongefundeerd geschreeuw van beide partijen.

Opblaas_boot | 28-09-21 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik voeg dan ook nog maar even toe dat ik even naar buiten ga om een frisse neus te halen.

Dr.Rotten | 28-09-21 | 14:24

Hoezo doet Willem Engel eigenlijk niet het woord? Die was toch zo goed in rechtszaken voeren tegen de overheid?

Diederik_Ezel | 28-09-21 | 14:24 | 3

Die hebben het nu te druk met procederen tegen de ING.

grietmetgroenefiets | 28-09-21 | 14:28

Jongen toch...

Pfff...

neonreclame | 28-09-21 | 14:39

Hij is goed.

van Oeffelen | 28-09-21 | 15:23

Landsadvocaat: 'U zegt: corona heeft helemaal geen A-status, jawel hoor, dat hebben we pas nog toegevoegd.'

grietmetgroenefiets | 28-09-21 | 14:21 | 2

Doet me beetje denken aan wiet in de usa. Die heeft daar ook een a status en dus gelijk aan crack en heroine.

nutsniet | 28-09-21 | 15:18

Hahahaha de verdediging hangt alles op aan de 1,5 meter

fokkewoelf | 28-09-21 | 14:18

Wat zit die landsadvocaat dan zwaar te ademen? Heeft ze last van dr longen?

Ben_Hur | 28-09-21 | 14:15 | 3

Gaat het straks vast op long covid gooien dan

C1O2 | 28-09-21 | 14:17

Is van de injecties.

J.Cash | 28-09-21 | 14:20

@C1O2 | 28-09-21 | 14:17: Zal wel indruk maken op de rechter, als ze live in de rechtzaal sterft aan Corona.

TheOtherWhiteMeat | 28-09-21 | 14:23

Over dat Waku Waku en die sluiting, zegt de gemeente:
"Er zal vanuit de Driehoek (gemeente, politie en OM) worden toegezien op het effectueren van de opgelegde sluiting."

Mooie taal die klinkt als een burgemeester in oorlogstijd die de Duitsers zeer behulpzaam is de burgers eronder te krijgen. Een linkse burgemeester die jaren terug in in haar LSVB-bezigheid als activistische studentenophitser riep:
"We moeten uitkijken hoor voor extreem-rechts in Nederland!! Dat is levensgevaarlijk!!"

Ondertussen marcheert de tirannieke overheid aldaar en in plenty andere steden met linkse burris via BOA's en Polizei door de straten om de ReinheidsAUSWEIS af te dwingen en zelfs cafés dicht te spijkeren omdat de eigenaar weigert zijn bezoekers te vragen of ze wel gezond zijn...

Alleen in een verziekte maatschappij vragen verknipte gezagsdragers aan burgers of ze wel gezond zijn...

Tierelier | 28-09-21 | 14:14 | 3

Hitler was ook links

hola-dijee | 28-09-21 | 14:23

Nou het oordeel van de Rechter lijkt al vast te liggen.

Remus McMillan | 28-09-21 | 14:13 | 1

Lijkt mij ook.
Voor de bühne even bij de aanvang onsympathiek doen tegen de de verdedigende partij om geen schijn te wekken,
Bekende tactiek.

J.Cash | 28-09-21 | 14:21

Maes haalde net iets aan wat ik zelf ook dacht, maar niet zeker weet: er is toch zo'n routekaart die aangeeft dat in niveau "waakzaam" geen QR code nodig is? En we zitten nu op basis van de cijfers in niveau waakzaam. Dus dan moet dat ding toch gewoon nu van tafel?

C1O2 | 28-09-21 | 14:13 | 4

Die routekaart veranderd zo vaak dat het onmogelijk is om de goede route te rijden.

Cherrybouwdet | 28-09-21 | 14:36

@Sir-Fix-A-Lot | 28-09-21 | 14:32: Gericht lokaal staat er. Daar is nu toch geen sprake van? Bedankt voor de bron trouwens, had die zelf nog niet kunnen vinden

C1O2 | 28-09-21 | 14:38

@Sir-Fix-A-Lot | 28-09-21 | 14:32: Wow, die limieten hebben ze aardig omlaag gegooid, hadden we vorig jaar nog 100'en op de IC nodig voor een avondklok, nu bij 25 coronaopnames op de IC mag Den Totalen Lockdown al worden uitgerold.

Wie goed oplet kan ook zien dat er geen cutoff is aan de onderkant: dus de rest van ons leven zitten we in het niveau 'waakzaam'.

Ook al zijn er al maanden geen IC opnames meer geweest ivm Corona, de conditie is slechts '<10' en daar wordt aan voldaan en dus zitten we in 'waakzaam' en zijn optionele regionale maatregelen en/of lokale coronatoegangsbewijzen mogelijk.

ReyNemaattori | 28-09-21 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg van dat LNNMedia-type bij Waku Waku voor de deur, wat daar met een microfoon een soort van journalist/politieagent staat te spelen, een enorme wegtrekker. De dictie van dat mens - iedereen even aan het uitleginstrueren hoe het volgens haar allemaal zit... Nog fanatieker dan de overheid in wezen. En die zijn al heel erg vervelend.

Tierelier | 28-09-21 | 14:08 | 3

Gewoon het zolderkamer raam dichthouden. Komt er ook geen Coronavirus binnen.

-veggiejurist- | 28-09-21 | 14:12

Deze dame kun je makkelijk buiten de deur houden, van weglopen of negeren want ze kan je niks maken. De overheid daarentegen, besluit gewoon zelf binnen te komen... of je nu wil of niet.

ReyNemaattori | 28-09-21 | 14:43

moeten die mensen die daar staan incl. LLNMedia niet gewoon werken?

sioux_ | 28-09-21 | 16:18

Even gekeken naar de bewegende beelden bij het vegetarische restaurant.
Staan ze daar te protesteren met borden dat je wordt voorgelogen en dat je de waarheid op niburu punt co moet gaan halen.
Als er een website is waar ze veel onzin verspreiden dan is het niburu punt co wel.

Osdorpertje | 28-09-21 | 14:06 | 2

Voor de absolute waarheid ga ik naar nu punt en el en de nos punt en el.

Brabeaulander | 28-09-21 | 14:11

En het LNNMedia-madammeke bij Waku Waku voor de deur, die journalist/politieagent die met irritante dictie iedereen blijft uitleginstrueren hoe het volgens haar allemaal zit, gooit er ook gewoon de reclame tussendoor voor een (haar?) social medium waar volgens deze activiste 'echte vrijheid van meningsuiting is'..'kost maar € 2,50 per maand en de eerste 2 weken gratis'.

Nou, tel uit je winst - dwingende, activistische overheid die het volk naar Pfizer & pasjes mept meets dwingende, activistische 'journalist' die het volk naar vrijheid van meningsuiting op afbetaling dirigeert.

Tierelier | 28-09-21 | 14:32

Ik heb eigenlijk nog even een parallelle vraag.
Met welke middelen worden de horecamedewerkers geacht die corona-app te scannen?
Hebben die een apart apparaatje, moeten ze met hun eigen telefoon scannen, moeten ze een speciale app weer daarvoor downloaden?

Kudtkip | 28-09-21 | 14:06 | 5

@Kudtkip | 28-09-21 | 14:12:
Ja, in principe wel ja.
Het is ook super leuk om als iemand vraagt om jouw qr te zeggen: Jij eerst!

General Dripple | 28-09-21 | 14:15

@General Dripple | 28-09-21 | 14:15:
Ik zeg tegenwoordig :” En uw IQ?”

J.Cash | 28-09-21 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Wauw, een rechter die zeurt dat het te lang duurt. Wat een vooringenomenheid.

Brabeaulander | 28-09-21 | 14:04 | 2

KORTgeding..... niet langouwehoerenuitjenekgeding

BlolB | 28-09-21 | 14:11

Het gezeur valt wel mee. Ze heeft in het begin aangegeven dat er een half uur spreektijd was in eerste termijn maar dat het verzoek van eisende partij was om dat te verlengen. Ze heeft daarop aangegeven niet met een stopwatch te zullen timen. Doet ze prima dus..

Systematic Chaos | 28-09-21 | 14:14

Als je zo de houding van de rechter ziet, dan kan je het vonnis al raden...

TahPhallus | 28-09-21 | 14:01 | 1

Hij negeerde haar opmerking over dat zijn tijd op was echt totaal. Dus die ergernis van haar hoeft helemaal niet inhoudelijk te zijn, of dat ze hem een enorme eikel vind, maar dat hij gewoon op dat moment aangaf totaal niet naar haar te luisteren.

TheOtherWhiteMeat | 28-09-21 | 14:04

Straks alleen nog maar gevaccineerde rechters.

Portemonnee van de A | 28-09-21 | 14:01

Was die Marion Koopmans dronken, Jezus wat praat dat wijf als een bezopen heks.

Inhoudelijk zeer zwak ook nog.

Fedde71 | 28-09-21 | 14:00 | 1

Ja,.. u als doorgewinterd viroloog kan het weten.

botbot | 28-09-21 | 14:32

Grondwettelijk gaat het de bier verkoper geen fluit aan dat ik een vaccin heb of niet. Meer hoef je niet bij de rechter neer te leggen.

Naall | 28-09-21 | 13:59 | 16

@Mbovenka | 28-09-21 | 15:28:
Er is nog steeds geen sprake van gelijke gevallen, aangezien ongevaccineerden veel sneller ziek kunnen worden, heftiger ziek kunnen worden, en daarmee de kans op overlijden dan wel ernstige langdurige gevolgen veel groter is.

Er gaat simpelweg nimmer sprake zijn van gelijke gevallen. Nooit.

TeeJee | 28-09-21 | 15:33

@TeeJee | 28-09-21 | 15:33: Zo kom je wel *erg* makkelijk van de Grondwet af, vind je zelf ook niet?

Mbovenka | 28-09-21 | 15:37
▼ 13 antwoorden verborgen
-weggejorist-
GnottoBlotto | 28-09-21 | 13:58 | 3

Kansloos. De rechtbank en de regering zijn in dit soort gevallen 2 handen op 1 buik.

VanBukkem | 28-09-21 | 13:57 | 5

@Glasgow Argus | 28-09-21 | 13:59: De trias politica kun je tegenwoordig inruilen voor de dramadriehoek.

Super Vaagstra | 28-09-21 | 14:08

@Glasgow Argus | 28-09-21 | 13:59:
Het is eerder de “trinidad politica”.

J.Cash | 28-09-21 | 14:26

Niet alleen in dit soort gevallen.

Opblaas_boot | 28-09-21 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Abject en infaam!

analretribution | 28-09-21 | 13:56

Haatadvocaat, die rechter is er al klaar mee.

andere hans | 28-09-21 | 13:56 | 1

Toch praat hij nog...

neonreclame | 28-09-21 | 13:56

En klaar. Als ik een advocaat in zijn pleidooi hoor zeggen; “er was een filmpje op internet maar ik kon het zo snel niet vinden en ik kijk al
jaren geen normale tv meer” dan is het mooi geweest. Of je je nu uitsluitend begraaft in reguliere media en de rest negeert of andersom; dan ben je altijd beïnvloed door een bepaald kamp. Het gaat juist om pluriformiteit in informatie. Al die lui die zeggen “doe selluf onderzoek” zitten ook altijd met hun hoofd in hun reedt. Dat vind ik, zeker als advocaat, erg kortzichtig.

YoMoms | 28-09-21 | 13:55

Waarom zit die advocaat eigenlijk dit hele verhaal op te lezen voor die rechter? Kan de rechter niet lezen? Hij had het ook kunnen mailen (als de rechter kan lezen). Rechtzaken duren veuls te lang door dit soort onzin. En de rechters hebben al te weinig tijd om alle zaken te doen.

Leptob | 28-09-21 | 13:54

Waardeloos dit met zijn steenkolen Engels. Wat een vreselijk betoog.

osolemio | 28-09-21 | 13:51

Zit nog even de herhaling van op1 te kijken, wat is die van Dam toch een buklaaf.
Afgeserveerd op een onverkiesbare plek gezet omdat je de voorzitter van ongekend onrecht was
En dan nog lovend spreken over het verrotte CDA onvoorstelbaar!!

likdoorn | 28-09-21 | 13:50 | 1

"Two gin-scented tears trickled down the sides of his nose. But it was all right, everything was all right, the struggle was finished. He had won the victory over himself.

He loved Big Brother."

Glasgow Argus | 28-09-21 | 13:52

Die advocaat heeft gisteravond een paar uurtjes zitten googelen. Wat een niveau. Heb het nauwelijks 2 minuten volgehouden.

Diederik_Ezel | 28-09-21 | 13:50 | 10

Ik trok de zeer gemakkelijke conclusie dat dit een prutser is na een vluchtige bestudering van zijn website. Dit soort zaken moet worden gedaan door een staatsrechtdeskundige advocaat, niet door iemand van een klein kantoortje die asielrecht en arbeidsrecht doet. Ik heb het wel eens bij het verkeerde eind overigens.

BobDobalina | 28-09-21 | 14:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Sommigen bij MSM lijken te denken dat je grondrechten opzij kan zetten als daar een meerderheid voor lijkt te zijn. En dan krijg je dus ellende zoals in Polen.

Harry.Langezwaal | 28-09-21 | 13:48 | 1

Niet alleen bij de MSM, half Nederland denkt zo...

ReyNemaattori | 28-09-21 | 14:05

De coronapas gewoon door, de belangen van de overheid voor het invoeren van een pas die ze totale controle over burgers geeft heeft nu eenmaal hoge prioriteit. Straks word het van coronapas omgedoopt tot socialepas waarin de restricties staan wat u als individuele burger nog wel mag of niet, afhankelijk van hoe lijdzaam u tegenover de overheid bent.

sinar2 | 28-09-21 | 13:47

Heerlijk die Advocaat Maes:
Misdadige nalatigheid van Minister de Jonge om de ter beschikking staande tijd niet de gebruiken om het aantal IC-plekken uit te breiden, en in plaats daarvan duizenden BOA's te willen gaan opleiden.
Als de Jonge net zo zorgvuldig omgaat met de data als met zijn financiele middelen, is dat een goede reden om de QR-pas nooit te installeren.

Roadblock | 28-09-21 | 13:46 | 1

Logisch besluit: BOA opleiding is maar 12 weken, een IC verpleegkundige 2 jaar + 4 jarig HBO-V dus 6 jaar.

Er komen ook geen nieuwe pandemieën meer die die IC's heb je niet meer nodig. Maar er komen nog wel meer maatregelen en afbraken aan grondrechten waarbij een domme-knuppelmacht-op-afroep wel handig is om eventuele protesten de kop in te drukken. Die BOA's heeft Rutte in december ws. al weer nodig als de avondklok weer moet worden ingevoerd, terwijl IC verpleegkundigen, tja die heb je dan pas over 4 of 6 jaar, dan is deze pandemie allang voorbij en met wat gelukt is iedereen op een wachtlijst in de zorg tegen die tijd al overleden.

ReyNemaattori | 28-09-21 | 14:14

Goed zo

Piet Karbiet | 28-09-21 | 13:45

80% plus is gevaccineerd, goou de boel gewoon normaal open en we zien het wel. Al dit rekken kost momenteel alleen maar geld en leverd zeer weinig op.

Doet me denken aan het TimmerFrans EU klimaatplan.

Baksteenbakker | 28-09-21 | 13:42 | 2

Timmervreet slaat nog verder door.

Zitvlak | 28-09-21 | 13:43

Zit ook wel een stukje eigenbelang bij Timmerfrans he. Hij heeft al die zonnepanelen en windmolens nodig om zijn 500.000 liter frituurpan in de achtertuin te kunnen opwarmen.

Old_Spice | 28-09-21 | 13:58

Bredase advocaten? Hou op zeg, een Belg en een vrouwke uit Hellemond.

van Oeffelen | 28-09-21 | 13:41 | 4

Zeer zwak van Oeff.
De personen in diskrediet proberen te brengen, en niet naar de inhoud luisteren.
Je lijkt die RedShirt wel.

Roadblock | 28-09-21 | 13:48

Want mensen van over de NL grens mogen niet meepraten, Oef?

Pimp my Voortuin | 28-09-21 | 13:51

Zegt de man die het schip reeds heeft verlaten vanaf de wal.
Moet jij niet eens ergens een sigaartje gaan paffen tussen twee bergen of aan een costa?

ReyNemaattori | 28-09-21 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

Kan ik ook inzetten? Ik denk die arbeids- en vreemdelingenrechtadvocaat dit keihard gaat verliezen namelijk.

BobDobalina | 28-09-21 | 13:41 | 4

Yep. Wat een kletsverhaal en verspilling van belastinggeld dit.

Diederik_Ezel | 28-09-21 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Vaccineren doe je WEL voor een ander (zijn portemonnee).

Nederlander1 | 28-09-21 | 13:40

Wat is de insteek van deze advocaat? De hele indruk die hij wekt is meer van iemand die ooit geschoffeerd is geweest door Hugo de Jonge en nu een boos pleidooi zit te houden over wat voor vervelende vent HdJ is. Dat is het niveau en de toon. Volgens mij haal je zo geen mensen over.

Verder haalt hij continu aan dat steun voor het coronabeleid afneemt. Hij doet maar alsof al die mensen die aangeven het beleid niet te steunen dus zijn mening delen. Dat is natuurlijk een enorme en niet te bewijzen aanname.

Tot slot het collega voor de rechten van de mens. 'Die nemen we nooit meer serieus en ik zal uitspraken van hen voortaan negeren.' Oké, pik. Jij wil geen prikje en het college steunt je daarin niet. Hij vindt zichzelf daarmee een enorm slachtoffer en jankt dat het college niet erkend meer mag worden. Hou op, draag me weg. Wat een infantiel geleuter van een advocaat. Benieuwd waar zo iemand opgeleid is.

TancredvanTiberias2 | 28-09-21 | 13:40 | 6

@TancredvanTiberias2 | 28-09-21 | 13:58: Als de hoeveelheid tv kijken een maatstaf is voor 'normaal' zijn... dan kun je iedereen onder de 30 wel als niet normaal bestempelen.

-Alle praatprogramma's zijn van semi- of non-experts die, ongehinderd door gebrek aan kennis van zaken, toch hun mening delen.
-Alle spelshows zijn een circle-jerk van BN'ers die vooral bekend zijn van meedoen... aan spelshows.
-Al het nieuws is dermate gekleurd dat 't me verbaasd dat silly Syl nog niet uit d'r slof geschoten is. (Protest tegen een totalitaire staat in Australie? Niks over gehoord. Europabrede protesten tegen QR codes? hoor je niks of nauwelijks iets over. China die op het punt van de wereld weer in een kredietcrisis storten? Zijdelings)

Wat houd je dan nog over? Films, series en docu's, die ook allemaal via streamingdiensten te zijn zijn _ZONDER_ reclame op een tijd dat jij het wil....

ReyNemaattori | 28-09-21 | 14:24

UVA

neolib | 28-09-21 | 15:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig bestaat -ter bescherming- de generatie nog die weet hoe we van de polio en tbc zijn afgekomen......

J.Thee.Cohen | 28-09-21 | 13:39 | 5

@echtepleb | 28-09-21 | 13:45:
Kijk,... gelukkig iemand zoals u die meer verstand van virologie heeft dan de doctoren en de hoogleraren door het lezen van een aangrijpende site op het net.

botbot | 28-09-21 | 14:03

Niet door invoering van tbc of polio briefjes iig... polio en tbc hebben in Nederland geen vaccinatiegraad van 100%.

ReyNemaattori | 28-09-21 | 14:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat hij Maarten van Rossem aanhaalt, over dat Nederland een te ver doorgeschoten Scandinavisch land zou zijn. Was het maar zo. Van Rossem is een te ver doorgeschoten links-populist.

grietmetgroenefiets | 28-09-21 | 13:35 | 3

Chapo dame, uw gelijkenis is treffend.

Zitvlak | 28-09-21 | 13:43

Nou en of ja. Volgens mij zijn sommige Nederlanders zo dom dat ze denken dat Maarten van Rossem rechts is. Er is geen grotere PvdA'er van de Nieuw Linkse school dan Maarten van Rossem.

Old_Spice | 28-09-21 | 13:50
-weggejorist en opgerot-
komtdatschot | 28-09-21 | 13:33 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

Die Maes pakt 't nu al verkeerd aan :( Jammer, gemiste kans ...

club704 | 28-09-21 | 13:31 | 1

Want?

PolderTaliban | 28-09-21 | 13:35

Computer pioniers zoals ondergetekende hebben nog meegemaakt hoe het is om met computers te werken zonder internet en zelfs zonder operating system.
Die dingen waren vroeger zeer eenvoudig en hadden totaal niet de rekensnelheid en het geheugen van een moderne computer maar ze waren heel degelijk en stabiel. Mijn eerste MIDI sequences maakte ik op een Commodore 64.
Dat ding was rete snel en strak en het apparaat liep nooit vast en prompte ook nooit voor updates.

Vele jaren later kwam er de PC met MS-dos (MS staat voor Microsoft).
En niet veel later maakte Microsoft een operating system voor de PC het vreselijke windows. Dit was om het voor 'de gebruiker' gemakkelijker te maken.
Maar wie professioneel met computers werkt heeft vooral een stabiel systeem nodig. Dat was Windows niet en is het nooit geworden.
Dat zie ik al faal project nummer 1 van Bill Gates.

Welnu bij de invoering en ontwikkeling van het internet ging het helemaal mis met de stabiliteit en veiligheid van PC's. Er kwamen namelijk virussen waar virusscanners en viruskillers voor moesten worden geinstalleerd waardoor mega krachtige computers toch ontzettend traag werden omdat ze constant bezig waren met scannen van bestanden en internetpoorten.
Maar ook Windows zelf is zich in loop der jaren als een virus gaan gedragen.
Windows infiltreert werkelijk ieder nieuw verkochte computer. Bijna maandelijks moet het geupdate worden en doet dat uiteindelijk zelfs wanneer hij dat wil.
Zo heb ik meerdere keren uren moeten wachten voordat ik weer verder kon gaan met mijn werk. Die steeds maar nieuwe updates zijn trouwens ook verwerpelijk omdat oude dure software op een bepaald moment niet meer werkt.

Welnu de man achter het verschrikkelijke Microsoft Windows, Bill Gates, heeft nu dus ook een anti-virus ontwikkeld voor de homo sapiens.
Deze mafkees ziet de mens waarschijnlijk hetzelfde als de machines waar hij miljardair van is geworden. Als we deze man zijn zin geven moeten niet alleen onze PC's maar ook ons lichaam, ons immuunsysteem een halfjaarlijkse behandeling krijgen met de laatste beveiligingsupdates.

Mensen zijn geen machines. En machines zijn er om ONS te dienen.
Niet andersom. En dat is waar het naar toe gaat als we niet heel goed op passen.

keestelpro | 28-09-21 | 13:30 | 10

Jij bent echt totaal het spoor bijster. Serieus, zoek hulp.

omanders | 28-09-21 | 13:57

@Lochos | 28-09-21 | 14:04: Mijn enige echt mislukte project ooit was in een "pure" IT omgeving. Die profileerden zich op o.a. Linux, tot bootcamps in India aan toe. Superspecialisten. Maar wat onze KeesT zegt: gebruikersvriendelijkheid. Of gebruiksvriendelijkheid.

Blijft lastig. Al die spreadsheetjockeys in mijn eigen voormalige vak met hun desalniettemin zeer gelikte presentaties. Te laat geboren. Soit.

Het geeft me nu de tijd om te leren waarderen wat echt belangrijk is. Ik ben al "lang" dankbaar. Laatbloeiers in een zogenaamd steeds sneller veranderende maatschappij. Dat zie ik inmiddels anders: hoe meer er lijkt te veranderen, hoe meer er krampachtig hetzelfde probeert te blijven. Op zich geen verkeerd teken.

Hetkanverkeren | 28-09-21 | 14:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Probeer maar eens een meid in een dixi te nemen.

Sitting_targets | 28-09-21 | 13:29 | 1

Sowieso niet te hard anders valt de dixi om.

BelleFleur | 28-09-21 | 13:43

Weer veel die de d van democratie niet snappen en de d van dwang prima vinden.

Die prik heeft er geen reet mee te maken.

van stampij | 28-09-21 | 13:28

Gejank om niets weer dit. Nederlanders moeten weer vervelend doen... Je schaamt je in het buitenland gewoon kapot dat je geboren bent als Nederlander. Je pikt ze er tijdens de vakanties ook altijd zo uit. Lomp, onbeschoft en denkende dat gehele fucking aardkloot om hun draait.

el burro | 28-09-21 | 13:28 | 5

Ik heb daar nooit last van in buitenland, zegt misschien iets over jouwzelf?

MargauxGrandCru | 28-09-21 | 13:33

@el burro heel herkenbaar!

TancredvanTiberias2 | 28-09-21 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

En hoe zijn artikel 1 en 11 van de grondwet dan overtreden?

omanders | 28-09-21 | 13:26 | 3

Omdat Covid-19 NIET op de A-lijst staat.

Twannie | 28-09-21 | 13:35

@Twannie | 28-09-21 | 13:35: Euhm, ik weet niet op welke lijst jij kijkt, maar die van het RIVM staat covid-19 toch echt op.

Bigaroque | 28-09-21 | 13:42

Wat een draak van een stem heeft die advocaat. M'n kapotte vlakschuurmachine zingt beter.
Dit even los van inhoud, want de zaak steun ik wel.

Kudtkip | 28-09-21 | 13:25

Ingewikkeld doen om een eenvoudige zaak tegen te werken. Dat heeft niets met grondrechten te maken, maar met een onvolwassen zelfcentricitair denken. Of zoals Freud schreef: narcisme is een een fase in de kinderseksualiteit en gezien de keuze voor het eigen geslacht ook homosexualiteit. En laat dat zijn wat Flavio Pasquino is: een narcististische homofiele mens die zich identificeert met zijn eigen gender.

Pater.Koekkoek | 28-09-21 | 13:24 | 9

Zij die nog in Freud geloven, lijden aan een bepaalde vorm van waarheidsontkenning. Die gek met zijn seksualiseringsdrang.

Nivelleermarionet | 28-09-21 | 13:32

Volgens Freud kan er sprake zijn van projectie wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf probeert te ontkennen of te verdringen door deze toe te schrijven aan iemand anders.

entredeuxbieres | 28-09-21 | 13:44
▼ 6 antwoorden verborgen

Mmmm, dat Rick van Veldhuizen en Marianne Zwagerman Tivolli niet op het podium mochten staan omdat ze niet geprikt zijn klopt dus niet. Op dat moment ben je werknemer en hoef je geen qr te overleggen, alleen als gast.

General Dripple | 28-09-21 | 13:24 | 2

Als werknemer niet, maar als gast wel.
Ja er klopt wel meer niet.

klaasjanhenk | 28-09-21 | 13:28

@klaasjanhenk | 28-09-21 | 13:28:
Maar dan wordt je als gast uitgenodigd om op te treden, dan ben je artiest en onderdeel van het personeel, dan hoeft het dus niet.
Wat je zegt, er klopt wel meer niet.
Zou het virus zelf nog wel weten wie het wel en wie niet mag besmetten met al die regels?

General Dripple | 28-09-21 | 13:32

Ik vind het altijd zó sneu om zaken in een andere taal dan de Nederlandse taal aan te halen. Zoals het aanhalen van Reagen. Dat degradeert ons eigen land. Alsof we ons moeten onderwerpen aan andere landen. Alsof mensen die andere talen spreken belangrijker zijn. Of wijzer zijn. Ik heb daar een hekel aan.

Leptob | 28-09-21 | 13:23 | 6

Ik sprak gisteren uitvoerig met een afdelingsleidster op een Christelijke middelbare Havo/VWO. Dan verwacht je toch wel gewogen Oudhollandsche prachtzinnen. Maar die kwám toch met een lading Engelse slogans... mijn lulkoekbingokaart was binnen no time vol.

Oh shit, nou doe ik het zelf ook.

Papa Jones | 28-09-21 | 13:33

Hoor hoor

Robbie038 | 28-09-21 | 14:15
▼ 3 antwoorden verborgen

QR-code invoeren op een moment dat zelfs vlg het coronadashboard van de overheid het hele coronaprobleem nauwelijks nog bestaat. Jamaar, jamaar, in december liggen de ic's weer vol.
Dat niveau, alsof de ic's niet vol liggen bij een normale of iets strengere griepgolf.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...

Hoop maar dat de rechter iets verstandiger is dan kabinet en OMT bij elkaar, maar vrees van niet.

Ichneumonidae | 28-09-21 | 13:23 | 1

Geen rechter die zich durft te branden aan weghalen maatregelen. Ook deze niet.

DeJemelscheet | 28-09-21 | 13:34

Hihi, niet bang zijn voor bijwerkingen van corona maar wel voor bijwerkingen van een vaccin. Hihi.
* nóg een Talisker inschenkt.

Montgomery Burns | 28-09-21 | 13:22 | 3

Neem er nog een.
Waar jij het over hebt, daar gaat het helemaal niet over.

Ichneumonidae | 28-09-21 | 13:28

En wat is je punt? Van de corona had ik inderdaad geen bijwerkingen. Waarom zou ik een vaccin nemen?

klaasjanhenk | 28-09-21 | 13:30

De rechterlijke macht zit in de zak van de politiek, als deze rechter zou besluiten dat de maatregelen te ver gaan dan kan hij zijn carriere gedag zeggen.
En stel dat hij toch het tegenovergestelde zou doen, dan komt er binnen een paar uur een nieuwe zitting met een rechter die de boel weer terugdraait, net als de vorige keer.

LonelyWanker | 28-09-21 | 13:21

De meeste mensen hebben geen probleem met die coronacheck.
Dat is een feit.

pejoar | 28-09-21 | 13:21 | 6

De meeste mensen hebben geen probleem met Zwarte Piet, de meeste mensen hebben geen probleem met dames- en herentoiletten. Maar nu is het 2021, dat is een feit.

small_town_dude | 28-09-21 | 13:27

Mensen hebben geen keus... betekent niet dat ze geen probleem hebben, is alleen dat ze niet anders kunnen.

ReyNemaattori | 28-09-21 | 13:29

Als er één ding is dat de geschiedenis ons zou moeten leren, is het dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft.

UnderTheDevil | 28-09-21 | 14:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben maar een leek, maar verwijst de rechter niet doodleuk naar de corona spoedwet?

horsteknots | 28-09-21 | 13:20 | 1

Natuurlijk. In de grondwet staat bij ieder recht dat er per wet van afgeweken kan worden. Die wet is er. Bovendien gaat in NL de grondwet gek genoeg ook niet boven andere wetten en kan er maar beperkt aan worden getoetst Heel anders dan Duitsland of de VS.

Shoarmamasutra | 28-09-21 | 13:32

325.471 ben ik

wilderst | 28-09-21 | 13:20 | 3

Om aan te geven dat nog lang niet iedereen getekend heeft

wilderst | 28-09-21 | 13:59

325.632 nu

wilderst | 28-09-21 | 14:04

Dat Constitutionele Hof, maar dan zonder politieke benoemingen. We zien nu wat er gebeurt als je medici hun gang laat gaan. Juristen zijn al veel langer een plaag. Haal eerst maar eens dat hele hokjesdenken fundamenteel overhoop. Academia (*) voorop, wellicht dat je dan vanzelf die vraag overhoudt: wat is wijsheid?

(*) het juiste meervoud van academie. Typisch.

Hetkanverkeren | 28-09-21 | 13:20 | 2

Academia heeft geen meervoud en verwijst al naar een groep mensen die ooit aan een uni hebben gestudeerd en/of onderzoek doen.

In enkelvoud zou een lid van de groep academia een 'academicus'(mannelijk enkelvoud) of 'academica'(vrouwelijk enkelvoud) heten, in meervoud 'academici'(mannelijk meervoud) of 'academicae'(vrouwelijk meervoud).

Overigens is het enkelvoud van 'academia', indien verwijzend naar een veelvoud van universiteit(sinstelling)en gewoon een 'academie' of 'academicum'.

Uiteindelijk is het geen Latijns woord, maar oud grieks('Akadēmíkos') , waardoor er wat aparte verbuigingen in zitten.

ReyNemaattori | 28-09-21 | 13:46

@ReyNemaattori | 28-09-21 | 13:46: Hij die net binnenbroeks gesalueerd heeft, ejaculeert U! Verder geen idee wat U net zei. Was het godnondeju pas volgende week weer omkeerdag. Maar bedankt maar weer?

Weet in nu tenminste eindelijk wat het enkelvoud van academium is.

Hetkanverkeren | 28-09-21 | 14:58

Hmmm.
"De gemeente Utrecht heeft de sloten vervangen van restaurant Waku Waku, waarvan de exploitant bij bezoekers de CoronaCheck-app niet wil controleren. Het restaurant zou om 13.00 uur opengaan, maar dat gaat nu niet."

Met_baard | 28-09-21 | 13:19 | 6

Interessant precedent: De overheid verschaft zich wederrechtelijk toegang tot jouw pand(en) en maakt daar wijzigingen die het gebruik onmogelijk maken.

In de volksmond heet dat gewoon inbraak en vandalisme.

Je vraagt je dan wel af waarom die mensen daar niet zijn blijven overnachten, los van de staat, zijn er ook een heleboel schaapies die het niet zo hebben op mensen die (al dan niet onterecht) strijden voor grondrechten...

ReyNemaattori | 28-09-21 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

"Mijnheer Rutte, mag ik u vragen wat er op dat papier staat dat u zojuist naast u neerlegde?"
- Dat is de uitspraak van het kort geding over de coronapasimpasse, mevrouw de voorzitter.

Nivelleermarionet | 28-09-21 | 13:19

We hebben in dat eerdere proces gezien hoe corrupt de boel is.

Waar een proces meestal heel lang op zich duurt, kon dat toen op een paar uur geregeld worden nadat er per ongeluk geen foute rechter een uitspraak had gedaan.

Vrouwen Justitia is dus niet blind.

Vervolgens kwam er een foute rechter die onterecht aangaf dat Willem Engel geen recht van spreken had maar dat via de advocaat moest. Na een wraking ging de wrakingskamer op meerdere redenen in, behalve dit werkelijk wraakbaar element en keurde de wraking dus af.

Daarna beargumenteerde de rechter dat de foute avondklok niet hoefde te worden ingetrokken, omdat het toch maar met een dag zou worden uitgesteld (de dag erna zou de echte zitting dienen).

Dit argument viel vrijwel direct daarna weer uit elkaar nadat die zitting vervolgens werd uitgesteld.

En uiteindelijk hielden we die criminele avondklok waarvan ondertussen onomstotelijk van is vast komen te staan dat hij nutteloos was.

Zo werkt justitie anno 2021, dus vertrouwen heb ik er niet in. Of de overheid nou wettelijk juist on onjuist handelt.

Maar laten we hopen dat het dit keer eens anders gaat.

DerUnterMensch | 28-09-21 | 13:18 | 1

Hoop met je mee, maar vrees dat men de angstporno liever nog enige tijd in stand houdt.

Ichneumonidae | 28-09-21 | 13:24

Bij een spannende wedstrijd wil ik nog wel eens de kroeg induiken...

Ik blijf dus maar thuis..

neonreclame | 28-09-21 | 13:16 | 2

Geen grote schermen op het terras?

JJMS | 28-09-21 | 13:19

Ik verwacht net zo’n rappe uitkomst als het hoger beroep tegen de avondklok.

Binnen enkele uren van tafel geveegd.

Wijze uit het Oosten | 28-09-21 | 13:16

Wat is dat toch allemaal een geharrewar over die microfoon.

komtdatschot | 28-09-21 | 13:16

Ik veracht uw opinie dat vaccinatie onnodig of schadelijk kan zijn maar ik zal uw recht om deze opinie te hebben met het leven verdedigen.

Zoiets?

Nouja, dat 'met het leven' is natuurlijk niet helemaal waar.

Knufter | 28-09-21 | 13:12

Soms kan ik Bart wel schieten,maar hij is wel een van de weinige journalisten(of hoe het ook moge heten)die zich duidelijk uitspreken tegen de QR code maatschappij.
Oftewel,de totalitaire samenleving waar we naar toe zullen gaan als mensen er niet tegen in opstand komen.

komtdatschot | 28-09-21 | 13:12

Rasia B vond ik altijd overkomen als een erg intelligente vrouw, maar als ik haar nu beluister, lijkt ze behoorlijk klem te zitten met haar hoofd in een konijnenhol.

Diederik_Ezel | 28-09-21 | 13:10

Het zijn voornamelijk de onbenullen in nederland die te hoop lopen tegen de wens voor vaccinatie. Ze lopen met Jodensterren en nazi uniformen te kwallen en te klieren fvd tweede Kamerleden voorop. Hetzelfde gespuis wilde aan het begin van de pandemie de ouderen opbergen in vakantiekampen.

neolib | 28-09-21 | 13:10 | 9

@lekgoot | 28-09-21 | 13:21: onbenullen is uiteraard mijn persoonlijke mening. Het protesteren met jodensterren en gebruik van woorden als holocaust is eenvoudig te verifiëren door naar het journaal te kijken. Ik veeg alle tegenstanders van vaccinatie inderdaad op een hoop. Ik doe dit welbewust.

neolib | 28-09-21 | 13:39

@neolib | 28-09-21 | 13:32:
"Ik eis wel van mijn regering dat niet gevaccineerden zodanig behandeld worden dat zij geen bedreiging voor het weldenkend deel van de bevolking gaan vormen."
Maakt niet uit hoe?
En het weldenkende deel van de bevolking hoort u zeker bij?
Zo te horen niet.

Roadblock | 28-09-21 | 14:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Zal geen populaire tegel worden onder dit bericht, maar toch: op het moment van typen: 325.402 personen hebben de petitie getekend. Omgerekend is dit 1,88% van de Nederlandse bevolking. (325.402/17.280.000)

Hebben jullie nu eindelijk eens door hoe 'klein' die tegen-beweging is en kunnen jullie misschien eindelijk eens écht 'na gaan denken', zoals jullie telkens roepen? Dat zo'n vaccin écht niet het probleem is en we dan weer door kunnen zonder die pas?

Dat jullie zo'n marginaal kleine groep zijn die het de overige 98,12% lastig maken omdat we nu ook zo'n kutpas moeten?

StijlloosRH | 28-09-21 | 13:07 | 20

@JTKDM | 28-09-21 | 13:19: Dat heb je mis. De jankende meerderheid wil juist haar zin doordrijven. Mij hoor je niet over gevaccineerden. Andersom staan gevaccineerden te schreeuwen en te janken dat de ongevaccineerden een soort Untermenschen zijn en dat ze, met behulp van zo’n pas, keihard aangepakt moeten worden.

Rest In Privacy | 28-09-21 | 13:44

200 erbij in 3 kwartier, loopt lekker door nog!

wilderst | 28-09-21 | 13:57
▼ 17 antwoorden verborgen

Na de schandelijke vertoning rondom de rechtzaak tegen de avondklok heb ik geen enkel vertrouwen in een onafhankelijk oordeel van de rechter.

Rutte-naar-P.I.Vught | 28-09-21 | 13:07 | 1

Exact. Wat heb je aan een trias politica als die allemaal aan dezelfde kant staan.

iB€€R | 28-09-21 | 13:16

Wereldwijd een vaccinatiegraad van 45,9 procent. Tunnelvisie!

Nederlander1 | 28-09-21 | 13:07 | 5

@Kapitein Sjaak Mus | 28-09-21 | 13:13:

Nee, want R0 en vaccinatiegraad zijn de drijvende krachten achter dergelijke dingen.

omanders | 28-09-21 | 13:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier een gevaccineerde zonder QR code, wel in het bezit van een geel boekje, vaccinatie staat er ook netjes in opgeschreven. Maar toch mag ik niet een horecabedrijf in, al is het alleen maar om te pissen.

photto | 28-09-21 | 13:06 | 7

@Roadblock | 28-09-21 | 14:17: O, we hebben dezelfde opvatting, maar mag ik u wijzen op het woordje én bij GGD, RIVM en huisarts. Niet óf. Men struint dus alle partijen af, gaat door de basisregistratie voor dit doel.

photto | 28-09-21 | 14:43

@photto | 28-09-21 | 14:43:
Als ik mij goed herinner moest men apart toestemming geven dat de gegevens ook door het RIVM gebruikt mochten worden.
Voor wat het waard is.
Verder citeer ik advocaat Maes nog een keer:
Als De Jonge net zo goed omgaat met zijn data als met zijn financien is dat een goede reden om de corona App nooit te installeren.

Roadblock | 28-09-21 | 15:26
▼ 4 antwoorden verborgen

De schetenwappers van RIVM zijn niets anders dan een stel Mad Scientists.
De sociale, medische en psychologische experimenten die zij op het Nederlandse volk uitvoeren zijn bij de beesten af. Dit begint nu ook door te dringen bij weldenkende mensen die aanvankelijk nog in de goede bedoelingen geloofden.
Als dit alles voorbij is zullen ze gaan vingerwijzen naar elkaar maar ze zullen allen ter verantwoording geroepen moeten worden.
Dit mag niet afgedaan worden met een 'foutje, bedankt'.

keestelpro | 28-09-21 | 13:05

Ztel nou dat hij wint.... dan zit Rutte, Grapperhaus en Hugo de Clown vanavond mooi in een achtrzaaltje een spoedwetje in elkaar te flanzen...

Odin | 28-09-21 | 13:05 | 3

Stel...

Odin | 28-09-21 | 13:06

Die liggen er al, KPMG heeft alle risico's al berekend en in een .ppx gepresenteerd.
Daarop zijn de spoedwetten, zoals je schrijft, gisteravond al onder ogen gekomen bij de ministers.

Sjeintje | 28-09-21 | 13:11

De kans dat hij wint is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nul.

osolemio | 28-09-21 | 13:43

Een rechter is toch iemand die vaak van D66-huize is? Ik vrees het ergste dus...

Donderwolkje | 28-09-21 | 13:05

Ik start die livestream, ik hoor die dame zeggen: "De ogen van de mensen worden langzaam geopend" en toen was ik er al weer klaar mee. Hou op met me.

Do-na-zi | 28-09-21 | 13:05 | 3

@Wayfaring stranger | 28-09-21 | 13:09: Will you be a lousy scab, or will you be a man.

hoejeheette | 28-09-21 | 13:34

@hoejeheette | 28-09-21 | 13:34: Dát is inderdaad de vraag. Actueel in de jaren 30 bij de mijnwerkersopstand in Harlan County, Kentucky.

En nu speelt het wederom, met Rutte en De Jong als Sheriff J.H. Blair 2.0.

Wayfaring stranger | 28-09-21 | 15:43

Joh, het is net als met die avondklok. Voor Mark en Hugo is het bij een correctie van de rechter gewoon een kwestie van één stap achteruit en daarna twee vooruit.

JJMS | 28-09-21 | 13:04

Van Rossum is weer in vorm.
Wat een stuk tekst. Ook namens mijn oom, oud,
en oud copywriter.

J.Cash | 28-09-21 | 13:04

Trek in banaan. Ineens.

Nederlander1 | 28-09-21 | 13:00

Hup Maes !

slim blontje | 28-09-21 | 13:00 | 3

Ik hoop dat de advocaat van Maes ook dat stuk even opleest van Mona Keijzer, toen nog Staatssecretaris, daarna onterecht ontslagen door een demissionaire MP.

Keyboardspeler | 28-09-21 | 13:40

Viruswaanzin.
Het woord van 2021

Toetsenbordcomplex | 28-09-21 | 12:58

Waarom horen we dit soort nieuws alleen op alternatieve kanalen?
Niet alleen wat er vanuit overheidswege gecreëerd en presenteert wordt als 'nieuws' is actuele informatie. De de NPO en de MSM verzwijgen al 1½ jaar het protest en de grote weerzin voor de maatregelen van het merendeel van de wereldbevolking. Zij zijn daarmee mede verantwoordelijk voor de ontmenselijking van de maatschappij.

keestelpro | 28-09-21 | 12:56 | 6

Omdat ze allemaal gegijzeld zijn door hun gesubsidieerde broodheer ,verkeerde (eigen) mening en u bent af,geen biefstukjes meer maar carbonaadjes
Waarom touwens nog zoveel reclameblokken bij de publieke omroepen?,
Gewoon net als vroeger ,de omroepbijdrage terug invoeren.
Geen afhankelijke staatsomroep meer.

slim blontje | 28-09-21 | 13:10

@slim blontje | 28-09-21 | 13:10: Staatsafhankelijk is prima, maar ze moeten niet doen alsof ze onafhankelijk zijn. Ook moeten er daarnaast meerdere aanbieders zijn die niet afhankelijk zijn van de staat.

Stuffed Human | 28-09-21 | 13:21

@slim blontje | 28-09-21 | 13:10:
Die omroepbijdrage betaalt u nu via de belastingdienst. En de reclameblokken krijgt u daarnaast voor uw kiezen. Om de mega salarissen van het 'unieke talent' bij de NPO te betalen.

Der Schnitzeljäger | 28-09-21 | 14:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wens Maes veel sterkte maar vrees het ergste!
Tegen beter weten in hoop ik dat dit eerlijk behandeld wordt.
Het wrakingsverzoek heeft al gefaald.

Mastermattie | 28-09-21 | 12:55 | 2

Iedereen weet toch hoe de kaarten liggen.

J.Cash | 28-09-21 | 13:06

Ik weet nog hoe het korst geding over de avondklok ging en de nasleep ervan.

Super Grover | 28-09-21 | 13:14

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com