De Jonge: 'Alleen QR-vrij pissen in een Dixi'
Sywert, doe eens 40 miljoen dixi's bestellen!
Zet u schrap. Vanaf 25 september aanstaande wordt Dit Land een Dixi-samenleving. Na de Bevrijding Van Onze Terrassen door Attje 'tosti met curry' Kuiken, heeft minister Hugo de Jonge vandaag beloofd dat iedereen die zijn of haar behoefte doet op een mobiel horecatoilet in de buitenlucht zulks mag blijven doen, zónder het opgeven van zijn of haar burgerrechten. Het tonen van een QR-code is verplicht bij toiletbezoek in de horeca, "tenzij er een dixitoilet naast het terras staat, dan hoef je niet naar binnen." Benieuwd welke CDA-donor nou weer vuistdiep in de piskruizen zit. Wij zijn even aandelen Antonis Verhuur.com kopen. Maar uw eigen maatregelen treffen (nsfw) kan natuurlijk ook!
De BEELDEN
Social
Reaguursels
InloggenDie Dixi's zijn maar vieze dingen maar eindelijk wordt erkend dat er veel te weinig openbare toiletten zijn.
Bomen, veel hygiënischer
Mijn vader controleerde lang geleden de alcoholwetgeving in een studentenstad.
In de plaatselijke verordeningen van alle gemeentes is vastgelegd dat een horecazaak publiekelijk vrij toegankelijke gescheiden toiletten voor mannen en vrouwen moeten aanbieden. (Anders moet de gemeente zelf voldoende toiletgelegenheid aanbieden en onderhouden om niet.) Bij herhaalde overtreding van dit toiletgebod wordt de tapvergunning ingetrokken. (rondom kermissen vaak een punt van discussie)
Er is een update gepubliceerd op het onderzoek naar coronavaccinatie van zwangeren. Is misschien minder veilig dan men eerst dacht.
www.thegatewaypundit.com/2021/09/new-...
De vaag is wel of de gerapporteerde aantallen buiten de verwachtte baserate vallen.
Nog even verder lezen. Waarschijnlijk valt het wel mee, zo op het eerste gezicht.
@lekgoot | 20-09-21 | 19:53: Wat valt wel mee? Dat één op de acht een plotselinge miskraam krijgt?
@lekgoot | 20-09-21 | 19:53: Wat ik niet begrijp is waarom je meedoet aan een controlegroep terwijl je zwanger bent.
Samenvattend, volgens het artikel resulteerde 1 op de 8 afgeronde zwangerschappen (door geboorte of vroegtijdige spontane abortus) in een dode vrucht. Maar dat trad voornamelijk op in het eerste trimester, waarin normaal gesproken iets van 60 a 70 procent al overlijdt. Alleen gebeurt dat meestal voordat vrouwen überhaupt doorhebben dat zij zwanger zijn, in de eerste weken. De vrouwen in deze studie wisten wel dat zij zwanger waren. Ik weet niet in hoeveel procent van de gevallen zwangerschappen dan normaal gesproken nog spontaan worden afgebroken. Het is dus lastig om die 1 op 8 te kunnen interpreteren.
@lekgoot | 20-09-21 | 20:05:
Dat eerste trimester had eigenlijk nog fijner moeten worden verdeeld.
@lekgoot | 20-09-21 | 20:05: Hier is mijn korte samenvatting; Mevrouw u heeft ongeveer 0.03% kans op ernstig verloop dan wel overlijden van dit virus, we willen u toch graag inspuiten. We weten eigenlijk geen fl*kker wat de gevolgen kunnen zijn bij zwangere vrouwen dus we zoeken mensen die deel willen nemen aan onze controllegroep.
@many-more | 20-09-21 | 20:12:
Min of meer correct. Alleen is de controlegroep normaal gesproken de groep die een placebo ontvangt.
@lekgoot | 20-09-21 | 20:05:
Ipv 60 a 70 moet dit zijn 30 tot 50%.
Pas op, Amerikaanse wetenschappelijke uitgeverijen staan onder druk van pressiegroepen. Rectificeren (zonder intrekking van het originele bericht) in de richting van een maatschappelijke pressiegroep is vele malen goedkoper dan een rechtszaak waar het oordeel wordt gegeven door een lekenjury.
De beste man woont in Rotterdam heb ik begrepen, hier is al een groot tekort aan publieke toiletten. Grote kans dat burgemeester Aboulab deze oekaze De Jong aan zij laars lapt en horeca ondernemers de instructie/dringend advies geeft om iedereen (dus met en zonder QR code) ongehinderd en onverwijld toegang te geven tot toiletten in de horecagelegenheden vanwege: 1) de openbare orde en 2) de volksgezondheid. Het kan niet zo zijn dat Hugo de Jonge, een totaal oncapabele flapdrol en machtswellustig. want zover is nu wel duidelijk, eventje s gaat bepalen dat het een zooitje wordt op straat met ongevaccineerden en sympathisanten die noodgedwongen hun behoefte op straat doen. het moet echt niet gekker worden, de man is een groot gevaar voor de openbare orde en de volksgezondheid!
Beste man?
Wèg met die demissionaire flapdrol.
Gewoon zonder coronapaspoort tegen Hugo z'n voordeur plassen. Doorgesnoven mafkees.
Dixies zijn juist bolwerken van resistentie opbouw. Als je zomers bij 31 graden een diepe teug lucht neemt in een tot de rand afgevulde dixie (pinkpop festival bijv) . Kun je met een gerust hart ebola patienten tongen.
Pinkpoep festival?
Nu begint het de wappies pas echt dun door de broek te lopen....
Waarom dan?
Ben je er achter gekomen dat je voor de coffeeshop een QR nodig hebt?
@zegmaarwij | 20-09-21 | 19:22: Een IQ test zou daar beter op z'n plaats zijn.
Je kunt je natuurlijk ook gewoon laten vaccineren.
Ja hoor Hugo
En binnekort de Co2 taks: U kunt ook met de fiets naar het werk 50km verderop.
En weer uw ouders niet bezocht? 30 strafpunten! U kunt zich natuurlijk ook laten naturaliseren tot Chinees.
Onder nsfw verwacht ik toch wel iets spannenders.
Zo langzamerhand ben ik wel voor een aparte staat met omheining op 220 Volt voor ongevaccineerde klagers. Niet omdat ze gevaarlijk zijn of zo, want ik ben zelf gevaccineerd en het zal me verder niet boeien of ze in mijn buurt komen, maar het eeuwige gejammer over vrijheid en tweederangs burgers en zo. Als ze dat zouden willen doen in hun eigen staatje, met eigen paspoortjes en eigen mediaatjes en hun eigen ziekenhuisjes, dat zou echt een uitkomst zijn. Dan kunnen ze in hun eigen staatje eersterangs ongevaccineerde burgers zijn en lossen ze hun eigen probleempjes maar op met hun eigen IC'tjes.
Lol. Veel geschreeuw weinig wol.
Als jij de kabel trekt, sluit ik hem aan (trust me, I’m an engineer). Wel bordjes ophangen dat het geen 5G is, anders gaan ze er aan zitten (en we willen geen slachtoffers).
goed idee,zijn we van de poessie s af, kunnen we weer normaal doen zonder angsthazen: van jij bent niet gevaccineerd dus jij bent een gevaar.
Graag! Eidenlijk is de zorg betaalbaar! Niet meer betalen voor platgespoten bejaarden, obese kroegtijgers en mensen die denken dat cola zero goed voor je is!
Kunnen die volgefaxte deugmensjes lekker kwijlend hun lopende band werk doen voor Rutte, Siegheil Kaag en Hugo Mengele.
Hahaha, het begint een aardige pissing content te worden (pun intended). Kamer doet vervelend en naait mij een terrasuitzondering aan? Prima, maar geen meter verder! Pissen is scannen. Horeca zeuren? Dixi op het terras! Ik ga zaterdag maar eens lekker (doorgevaccineerd en groen gescand) aan de bar zitten kneukelen.
Een smeerlap die doorgesnoven gek.
Ik ga lekker op het terras met een groep vrienden me kacheltje lam zuipen en volvreten. Daarna over wat gefacxte boomers heen pissen en als ik wil betalen moet ik naar binnen? Oh, dat mag neit. Doei, t was lekker.
Ah, de maas in de wet om een deel van de bevolking alsnog tot tweederangsburgers te degraderen is alweer gevonden. Schei uit met dit soort infantiel gedoe en verbiedt dan gewoon alle openbare zaken voor qr-lozen. Kunnen de ambtenaren stoppen met dit soort trieste oplossingen bedenken.
Dit is zo pathetisch.
@J.Cash | 20-09-21 | 18:12: was het maar pathetisch. Dit heeft niets meer met volksgezondheid te maken toch?
Oh ja, ben nu een week of 2 in Frankrijk, maar als je geen vloeiend Frans spreekt, en dat doe ik niet, vraagt echt helemaal niemand om een QR-code. De locals moeten wel overal hun telefoon laten scannen.
Krijgt u ook een Miele?
@Zeebonkus | 20-09-21 | 17:53: Inmiddels kan ik een handeltje beginnen, heb er al 27. De eerste 4 keer riep ik nog dat het niet nodig was, maar inmiddels berust ik mij er maar in. Messibokoep.
Laat maar, het hoeft al niet meer.
Heel jammer voor de horeca, maar doe het maar zonder ons.
En ja, wij hebben onze prikjes gehad.
Toch bijzonder hoeveel wetten een demissionair kabinet erdoorheen krijgt die een grote impact hebben op mensen hun leven.
Ik neem wel een emmer mee.
En een trechter voor vrouwlief?
Een karafje witte wijn en na het betalen laat je hem vol achter.
Weet je wat mooi zou zijn? Als alle horeca vanaf nu besluit om Hugo geen toegang meer te geven tot welke sanitaire voorziening dan ook. En laten we ook andere gelegenheden met een toilet zover krijgen. Misschien leert die gek het dan.
Overigens jullie weleens opgevallen hoeveel Hugo lijkt op de slechterik uit Alfred J. Kwak (en nee dan bedoel ik niet de link met Nazisme, puur uiterlijk).
gewoon een neon licht installeren werkt ook al prefentief voor hugootje
@Captain_Dipshit | 20-09-21 | 17:22:
Neon licht is voor junkies zodat ze hun aderen niet kunnen vinden. Maar helpt niet tegen mensen die een snuifje komen nemen.
Je tegel doet mij aan dit filmpje denken: "Pub landlord clashes with Labour leader" www.youtube.com/watch?v=oGuLJvY9ApE
Eigenlijk moeten ze toestaan dat je bier mag bestellen zonder QR code maar dat de deuren van het toilet alleen open gaan als je een QR code scant.
En anders pis je maar in je broek.
Wel vervelend als ineens de batterij van je telefoon leeg raakt.
Mag ik nog reageren zonder QR ? of moet ik voortaan achter in de bus, net als vroeger.
Die man is niet helemaal jofel. Maar dat kan gewoon minister zijn in NL. Het volk is murw gebeukt.
Willekeurige maatregelen die met grote precisie dienen te worden uitgevoerd.
Wanneer je iemand gek wilt krijgen moet je hem de hele tijd opdrachten geven zonder uit te leggen waarom.
De "summer of love" bleef uit maar de winter van het "huisfeest" komt eraan. Hoe en waar was ook alweer de meeste kans op (her)besmettingen??
Wat ziet Hugo er verlopen uit trouwens. Alsof hij op z’n laatste benen loopt.
Krijg je van dagelijks coke snuiven.
Hij ziet er uit als iemand die nodig moet sch.ten zonder QR Code...
Wie investeert mee? Een handige camelbag met opzetstuk voor man of vrouw, gemakkelijk te bevestigen en bijna onzichtbaar door de gulp of onder de rok door. En als bonus een handige bamboe ophanghaak voor aan de terrasstoel. Wel even zelf legen boven een openbare put na bezoek.
of gewoon laten lopen op het terras.
Best zielig eigenlijk. Hugo is vroeger vast veel gepest op school.
Nog steeds
Die worden niet ziek van het virus en het lijkt me ook sterk dat ze het doorgeven na een avondje doorhalen in de kroeg om de hoek.
Dat valt niet uit te leggen, straks moeten ze gevaccineerd worden zodra ze geboren zijn,.niks is te gek voor Hugo.
Moet dat? We zijn het niet meteen meteen met alles eens.
Many-more. Niet zonder risico want het alum in die hoeveelheden is moeilijk af te voeren voor een kind, het benadert misbruik.
Hugo De Jonge doet me steeds meer denken aan Robert Gainsborough, de goede manieren professor in Lucky Luke - Calamity Jane. In het begin onberispelijk maar op het einde kan het hem allemaal geen donder meer schelen:
i.imgur.com/OtD7f2T.jpeg
Als iedereen zich had laten vaccineren was deze maatregel niet nodig geweest.
De zielige wappies roepen het zelf over zich af.
Welke maatregel?
Als overheid niet de privacy-gegevens van miljoenen NLers had gelekt, had misschien de vaccinatiebereidheid veel groter geweest.
Dus ook de herstelde die al immuun zijn ? Die moeten dus gewoon "meedoen" en niet zeuren. Spoor jij wel ?
Met die vaccins die na 6 maanden nog maar de helft effectief zijn?
Binnenkort vaccins gratis af te halen bij de buurtsuper. Zoiets?
@van heinde en verre | 20-09-21 | 16:44: Is onzin. Bescherming tegen ernstige ziekte blijft enorm hoog.
Als je daadwerkelijk gelooft dat deze maatregelen gaan bijdragen aan de volksgezondheid ben je zelf de grootste wappie.
Ahh jochie toch, blijf lekker binnen.
@Diederik_Ezel | 20-09-21 | 16:48: Als je 50% enorm hoog vindt...
Dus de cijfers dalen en de maatregelen worden strenger. Logica ver te zoeken. Meeste wappies zeggen nuttige dingen: de Hugonoten blaten maar een eind raak.
Poll
Ga je de CoronaCheck app gebruiken?
A. Ja.
B. Nee.
Nee.
Nee, ik heb 'm niet eens.
C. Papieren printje en/of gele boekje. Die app steekt Hugo maar in zijn reet.
Zeker, werkt prima.
Nee.
@Diederik_Ezel | 20-09-21 | 16:17:
Als jij nu naar de horeca gaat waar ze op de QR-code controlleren dan ga ik naar de horeca waar iedereen welkom is. Iedereen blij.
@Mark zit te Dutten | 20-09-21 | 16:16:
Ben ik ook voor, maar Hugo wil iedereen perse aan die app hebben.
Nee ik vervals wel een test als ik zin in heb in bier en coke, alle horeca heeft toch geen scanner.
toch erg dat deze school leraar zo diep gezonken is,en maar blijven zeiken, ik snap niet dat iemand deze man nog serieus neemt!!
Niks dixi, als ik de kroeg niet in mag om m'n tekkel uit te laten zullen 't gemeentehuis en andere overheidsgebouwen het moeten ontgelden.
U kunt thuis beter nog een extra keer gaan voordat u op stap gaat. Het gemeentehuis als urinoir gebruiken kost u 140 euro. Daar kunt u leuke dingen voor doen.
@Red shirt | 20-09-21 | 16:13: Een nieuw paspoort halen.
Want in een Dixie kan je elkaar niet besmetten.
Maar dit. Leg dit eens uit dan. Dit is pas een wappie maatregel.
Je moet wel echt volslagen wappie zijn om te denken dat dit nog over de volksgezondheid gaat.
Inderdaad. De eerste inspuiting heeft de hersens al direct aangetast. Kan niet anders.
Hugo heeft gelukkig wel een QR code dus die mag gewoon binnen op het toilet zijn dagelijkse portie coke snuiven…
Als iedereen gewoon als ie moet heel het terras onder zeikt, dus ff staan, lul eruit en kijken hoever het nog lukt.
De gedigt "dixie".
O dixie, klein en goor,
Is dat nu urine dat ik hoor?
Nee, het is de natte scheet van Hugo de kneus,
Die komt vaak in mij, voor wit spul in zijn neus.
Als iemand zijn stoel onder pist omdat hij niet naar binnen mag, is er dan sprake van een geplasseerd evenement?
Wees blij dat het geen fecaliteit wordt.
LOL, ik denk het wel, laat mij Mark even bellen en vragen.
Een maat van mij hing zijn piemol regelmatig in een openbare afval bak om te zeiken. Afval is afval was xijn motto.
Dit voelde je aan je water aankomen.
je kan je glas bier ook vol pissen,en alle volle glazen brengen bij de 2de kamer, mogen ze gratis opdrinken.
www.stomavereniging.nl/vooruitgang/ne...
mooie thread. Tot zover inclusie en inclusie van diversiteit. Weer zo n sprookje. Alles moet door de eenheidsworst ,want geld. Indien niet, ben je anders, dan pech want geld. Sausje "inclusiviteit erover en klaar en gecamoufleerd is de geinstutionaliseerde kleingeestige intolerantie.
En als je naar het Toilet wil, niet voor een plasje maar voor een snuifje, een spuitje of een shotje? Hugeau, ervaringsdeskundige, licht mij eens voor. En de Mile High Club, ook met QR? Madam AlQaq, veelvlieger, licht mij eens voor.
Toch z'n zin doordrukken, die demissionaire clown.
Nee. Dit komt door de 2e kamer. Regering wilde ook op terras, 2e kamer niet.
Dan ga ik wel even bij de HEMA schijten.
Ik eerst.
Bij het Kruitvat zijn de pampers vanaf 25sep in de aanbieding.
Mijn buurvrouw heeft laatst tampons gekocht bij het kruitvat. Na het aansteken van het lontje ziet haar bever er niet meer uit.
Sinds wanneer luistert hij naar de 2e kamer ?
Testen voor StoeLgang…
Ha ha leuk.
Lol
Nice!
Ik pis wel op en tegen Hugo.
Gaat je veel kosten. Achter elke boom een Boa.
En hoe wil je dan je biertje bestellen? Als er wel een terras is maar geen bediening op het terras?
Onhoudbaar. Die regels van Hugo.
Via een QR code....duhhhh
Dan bel je de zaak toch om je bestelling te laten bezorgen op het terras.
@LoremIpsum | 20-09-21 | 15:44:
Spijker. Kop. Dus, hoe zit het dan met die uitzondering?
@loser | 20-09-21 | 15:46:
Nee, ik ga gewoon helemaal niet meer naar de horeca. Scheelt een hoop.
Kan geen toeval zijn, op de prins Alexanderlaan in 010 staat al 2 maanden een aanhanger met zo'n 50 piskotten erop. Een vooruitziende blik of toch een complot?
Op welk festival hadden ze moeten staan?
Zullen wel weer aan het station bezig zijn
Speciaal voor alle leegschedels en andere FvD-kneuzen:
Zonder geldige QR-code = niet naar binnen.
Vragen?
Grappig dat die vacinazi's altijd zonodig moeten gaan schelden.
@loser: grappig dat je hetzelfde doet.
Ik gebruik die QR-code van mn zoon wel, die had nog geen covid gehad en heeft zich ingeend. Ik heb het 2 keer gehad en bezit voldoende anti stoffen
@loser | 20-09-21 | 15:40: Vacso's.
Nee hoor. Dan maak je toch geen omzet?
Ook dat is een keuze en daar ben je helemaal vrij in.
@LoremIpsum | 20-09-21 | 15:41: Ingeënt?
@Frau_Ferkel | 20-09-21 | 15:56:
Ja, oh... idee!
Misschien kan Hugo ook een doftcheckapp maken? Dan kan je die ook de toegang weigeren.
Een prikschaap?
Wanneer ik me laat prikken deug ik dan wel? Alsjeblieft?
Mijn oma wilt mee op het terras. Dat mens is 97, rolstoelgebonden en heeft een Nokia 3310. Hoe kan ze mee?
Als de gafaxten zo goed beschermd zijn, hoe kunnen ze dan besmet raken door ongefaxten? Daar is dan toch geen risisco meer?
Als je alleen binnen kunt betalen en ik buiten lekker een borrel op heb, hoef ik dus niet te betalen?
Serveersters die unfaxt zijn, mogen wel gewoon naar binnen.
Ik ben leveranciers van de peukenautomaat/bierfusten/bruin fruit maar ben mijn telefoon vergeten: dan maar geen eten en drinken die dag?
Wat mij betreft mag de deughoreca compleet failliet gaan. Ik ga wel naar horeca die geen apartheid willen invoeren. Noem mij maar Rosa Parks.
Scheiße zu Hause!
ScheißT zu Hause.
Voor de ß ben ik U wel dankbaar. Ik heb een hekel aan de modernere spelling, Scheisst met ss.
Scheiße is gericht aan één persoon, scheißt aan een groep, toch? En scheißen Sie is beleefd :-)
Tja , een afgewogen en rustig onderbouwde video van Canadese artsen : videopress.com/v/PsDioMI7?fbclid=IwAR...
Dank!
Welke org. zijn deze artsen van?
@LoremIpsum | 20-09-21 | 15:42:
Wappies zonder grenzen.
@Gulliver | 20-09-21 | 15:44: Je hebt wel erg veel moeite met de waarheid he als je zo vaak iedereen voor wappie uitmaakt en ze keer op keer gelijk krijgen.
@Rechts door zee | 20-09-21 | 16:49:
Wanneer hebben de wappies gelijk gekregen?
Het is half september, welk terras waar dan straks? Mocht u toch onverbeterlijk zijn, bier opdrinken en daarna het eigen glas weer vol pissen, is een sluitend concept om het toilet te ontwijken.
Waarom zou ik zo moeilijk doen als ik lekker binnen kan pissen door even mijn mobiel te pakken?
Wat hecht Hugo ineens veel aan de mening van de Tweede Kamer... Zou ie vaker moeten doen.
"U bent deze avond al vijf keer wezen pissen. Helaas krijgt u tot 24.00 uur geen toestemming meer."
hahaha.... uw jongeheer/vrouw is niet gevaccineerd noch hersteld van een covid19 besmetting, heeft één van laatstgenoemden een negatieve test? Nee? steek het swabje maar daar es in....
Oh? Niet plassen maar poepen? Wat uw rectum is nog niet gevaccineerd.... tja... ook geen qr code? U bent lid van het OMT? Nou dan wist u toch dat uw anus ook gevaccineerd diende te zijn.... nou, gaarne bukken dan.... daar komt de swab....
Dit hele gebeuren is zo lek als een mandje. Dit gaat niet gecontroleerd worden, de scanner wordt niet gekocht, denk je dat horeca nog meer geld moet uitgeven aan nazi staat voor Hugo? Gaan ze niet doen. Ik ken veel horeca ondernemers, gaan niet controleren.
De app heeft maar 1 doel:
Toekomstige vaccinaties sneller er door te kunnen drammen - want zonder je toekomstige 4de, 5de of 10de inenting geeft je app aan: u voldoet niet aan de inentingseisen.
Toen het faalistische bewind van Rutte in maart 2020 bekend maakte dat we in Nederland overgingen naar groepsimmuniteit had de Nederlandse bevolking het al kunnen weten: het is incompetente, visieloze bende....dat blijkt nu dus weer. Want als er 1 moment is dat je WEL voor groepsimmuniteit kan pleiten is het nu wel, want meer dan 75% is ingeend.
Was het niet dat de WHO in de jaren 70 aandrong op meer koolhydraten in het dieet....? Zie nu. Wat heeft de WHO de laatste jaren op aangedrongen... zie wat er gebeurt. Dikke armoede. Maar goed,ik heb meestal ongelijk. Geeft rust.
Je wordt op je wenken bedient. Zwangere vrouwen moeten aan de griepprik van de Gezondheidsraad. Niet voor zichzelf maar voor het ongeboren kind vanaf 22 weken.
Hoe hebben we dat toch gedaan die duizenden jaren zonder vaccinaties?????
@SmurfenSlurfje | 20-09-21 | 15:44:
Dat begrijp ik ook niet.
Vroeger stierven er veel minder baby's als tegenwoordig.
Weet ik niet. Het doel kan ook het verkopen zijn. Zo'n database met gegevens van vele miljoenen mensen is veel geld waard.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art... En deze over de coronamelder app. www.security.nl/posting/701227/Corona...
Dus nee, zolang ik kan kiezen, gebruik ik zulke apps liever niet. It's better to be safe, then sorry.
@botbot | 20-09-21 | 15:59: Niet zeiken, gewoon even die prik laten zetten zielige wap!
@BadPatNL | 20-09-21 | 19:42:
Hoop dat je aan je prikje sterft, zielige Covidioot.
Kans is groter dan dat je aan de C doodgaat. Ken niemand die op de IC is terechtgekomen met C, wel 7 mensen die binnen een week na de prik overleden zijn...
Ik wacht het evaluatie rapport van 2023 af.
Als ik zo de stukjes lees over de prijsontwikkelingen hebben we straks simpelweg geen geld meer om naar een terras of welke horeca gelegenheid dan ook te gaan.
Dan staan de BOA's bij de uitgang van de Aldi en Lidl te posten; wie meer dan drie traytjes pils naar buiten sjouwt wordt beboet voor het organiseren c.q. voorbereiden van een huiskamer cafe. (met of zonder Dixie, daar zijn de ambtenaren nog niet uit)
Inderdaad, maar dat is allemaal de schuld van anderen of u zelf......niet de verantwoordelijk bestuurders
Mooi voorbeeld van gisteren: volgens klimaatpopulist Diederik Samsom zijn de hoge energiekosten de schuld van Rusland..want die maakt het gas onbetaalbaar (zou het niet eens te maken kunnen hebben met de westerse sancties aan Rusland......)
Daarnaast gaf deze populist tijdens Buitenhof ook nog aan dat de kosten (a 20.000 per huishouden gemiddeld) uiteindelijk terugverdiend worden want je bespaard...zo blij dat zo'n gigantische cloaka als Diederik Samsom het heel verhaal verteld en de overige enorme prijsstijgingen ook meeneemt in zijn gigantische leugenachtige lulverhaal.
@Lore: en deel terug verdien met zonnepanelen he. Hoe dan in een portiekwoning op 2 hoog? Hoe dan in een flat? Hoe dan in een etagewoning? Hoe dan in een huurhuis? Gast is knettermal.
Dat gebeurde al in Australië bij een flatgebouw dat in quarantaine was geplaatst. Tassen van bewoners werden gecontroleerd. Eén sixpack bier of fles wijn per appartement.
@LoremIpsum | 20-09-21 | 15:37: dat wordt een lange terugverdienduur dan als ik 20.000 euro moet investeren om mijn 60 euro per maand aan gas en electra omlaag te krijgen. Break even (op nul nivo uitgaven) zit dan op net iets minder san 28 jaar.
Dat is lichtelijk onrealistisch.
Iets software met QR-code, out of the box, anders, super handig, gemakkelijker dan op je smartphone, iets waar niemand nog aan gedacht heeft. Als je dat nu ontwikkelt ben je koopman. Als we nu al praten over of we mogen pissen en poepen zonder QR-code, dan weet je het: straks is alles op QR. Let op. straks verschijnt er iets waarvan iedereen dan achteraf zegt "had ik ook kunnen bedenken".
Ik doe niet mee aan de QR-samenleving. Dan ga ik wel als jager en verzamelaar leven als ik toch niets meer mag.
Wel zo handig bij een landelijke Qrona-storing waarbij niemand naar binnen kan.
Of QR-gijzelingssoftware als je hoognodig moet.
Daarom ga ik maar weer eens een soort van wave bubble bouwen. Eens kijken hoe lang iedereen met of zonder qr code geweigerd wordt.
Ik heb een papieren versie bij mij.
Bovendien draag ik geen verplichte gele ster op mijn kleding.
Is een Boels ook goed? Ik vraag dit voor Hans Teeuwen.
Ik wacht op de mening van Marco Kroon.
van mondluiers naar gewone luiers.
Volkomen logisch. U heeft een QR code nodig, om bij horeca naar binnen te mogen. Het toilet is binnen. Dus ook daarvoor heeft U de QR code nodig. Of zie ik iets verkeerd?
Ook een mooie scheiding. De intelligentsia kan zijn behoefte binnen doen, op een toilet met tegeltjes, een schone WC-bril en lekker zacht toilet papier. De gemankeerde zonder QR-code mag buiten in een gore Dixie zijn ding doen..
Al moet ik in een Dixie overnachten, ik ben alles liever dan zo'n vaccinjunkie op een net toilet met tegeltjes. Van je plempsel straalt overigens wel enige hoogmoed af.
Het enige dat ik nodig heb om weer uw gelijke te worden is een BSN en een aantal weken.
Wanneer kunt u weer gelijk worden aan mij als het aan uw kant van de medaille even tegen valt met de gevolgen van vaccineren.
Wauw.. jij moet op Kaag stemmen met zoveel dedain in je comment.
Dunning-Kruger effect vol in effect hier, meelopers met onzinnige overheidsregelgeving zijn intelligent, mensen die vragen stellen over de interne logica, toepasbaarheid en nut zijn dom.
De intelligentsia??
@Dezenaamhier | 20-09-21 | 15:56: "Dunning-Kruger effect"
Dat is weer zo'n voorgeprogrammeerde dooddoener, om de opponent in een hoek te zetten wanneer men zelf geen steekhoudende argumenten heeft/geeft.
In bijna elk Europees land is een QR-code nodig, en dat functioneert prima. Zonder QR code niet naar binnen, en zo'n code krijgt U na een negatieve test ook.
Nu lobby ik voor een verplichte QR-code voor het horeca personeel zelf. Lastig, maar ik denk dat het lukt.
Woon midden in het centrum, terrasjes om de hoek. Maar ik kwam er al nooit, mijn eigen terras op grote hoogte biedt uitzicht over de halve randstad. Ga ik niet beneden zitten in een goedkope stoel zonder uitzicht. Ik denk dat ik lekker terrasverwarmers laat installeren voor de winter. Gezellig met vrienden. Ook veel gezonder in de buitenlucht! Succes met binnen zitten Frau_Ferkel.
@Frau_Ferkel | 20-09-21 | 16:18: Over dooddoeners gesproken.. ja maar in andere landen doen het ook.... In de UK en Denemarken niet. Maar zijn de cijfers in de QR-landen significant beter? Wat is de vaccinatiegraad in die landen? Hebben ze het daar ook pas ingevoerd nadat je eerst 6 maanden zonder QR-check naar binnen mocht? Of ben ik nu volgens jou enorm achterlijk, ondanks dat ik wel braaf mn prikje heb gehad maar deze zooi aan regels niet kan volgen?
lol, morgen begint de herfst, hoe lang gaan de terrassen er nog zijn dan? Tot ze onder drie meter sneeuw liggen?
Tja, daar zeg je wat. Ergens in oktober moeten de terrassen weer weg. En dan?
Het is maar een plasje.
"en de Kamer is de baas".
Woeha! *verslikt zich* *gaat maar weer iets anders doen*
Typisch de Nederlandse politiek. Geneuzel over details, waardoor niemand het over de incompetentie van de brede strategie heeft.
Lauw bier, 4 euro aftikken voor een fluitje en in de pislucht zitten. Blij dat ik een stukkie grond heb en een goede koelkast.
Een brede strategie is er niet, dat is juist het punt.
En dat allemaal voor maar 5 weken en een onbepaald aantal verlengingen.
Begrijp ik nou dat je er alleen in mag pissen? Sorry dan alsnog...
de kamer heeft het gezegd dus dan maakt het niet uit dat het weer eens waanzinnig is want de kamer heeft het gezegd.
Moet men deze clown nog echt serieus nemen? Immers, CdA, 5 miljard zoek, falende corona-aanpak, gefaald als CdA-leider, en een discussie beginnen over plassen. Het CdA, incluis Hugeau schoolmeestertje, moet er maar mee ophouden. Het is mooi geweest. Zand erover (doen honden ook als ze geplast hebben)
Het spoelen van de glazen gaat toch wel gescheiden worden mag ik hopen.
als u het virus oraal consumeert zorgt uw maagzuur voor de rest
@ruudvangeelen | 20-09-21 | 15:15: Die pakt het vaccin ook aan?
Als er Heineken geschonken wordt, kun je gewoon in je glas pissen, je proeft het verschil toch niet.
Pindasaus: idem.
Ik neem gewoon een Porta-Potti mee naar het terras, mij maken ze niet gek.
Ik laat het gewoon lopen. Ziet niemand als je zit. Het hoongelach bij het weglopen is eenmalig moet je maar denken.
LOL. Ik pis in mijn broek van het lachen.
Alleen terrassen met goed absorberende stoelen bezoeken.
De echte anti-vaxxer gaat bewust op een terras in de broek plassen als protest.
Ze stinken toch al.
Nederland, dixiland.
Laffe rat die De Jonge. ‘ de kamer dit en de kamer dat en de kamer zo en dit is de consequentie van wat de kamer heeft besloten.’
Juist. Luister eens naar Merkel als ze over Coronamaatregelen spreekt. Respectvol, duidelijk en feitelijk onderbouwd. Zulk leiderschap is in de Nederlandse regering ver te zoeken.
Ergens heeft ie wel gelijk ook al tekent de Kamer gewoon bij het kruisje, daarmee geeft de kamer wel zijn fiat over de Kabinetsbeslissing.
Tweede kamer is sociale werkplaats. Hugo moet zijn bek houden en paperclips sorteren.
Wordt toch weer kutweer, die hele "opengang" van terassen en festivals is een grote bullshit truc, weten ze zelf ook.
Wacht maar tot ze weer winterfestivals gaan beginnen, is vast weer een andere kutreden zoals "iedereen niest nu" om dat te cancellen.
Behalve als er een F1 of en voetbal langsblaast, dan natuurlijk niet.
Ja, terrassen open in de herfst, zien ze het voor zich? Straks krijgen we weer gezeik omdat er grensgevallen ontstaan om dat cafeuitbaters de zijkanten van hun terras dichtmaken tegen wind en regen en dan is het weer nti goed geventileerd en krijg je breakouts.
Enige voordeel is dat straks alle ongevaccineerden en rokers bij elkaar zitten...
@BBRDWR | 20-09-21 | 15:21: En dan is het wachten op de kneuzen die er bij willen zitten omdat het er gezelliger is. Maar dan weer gaan klagen dat er gerookt wordt.
We kunnen ook aan een oplossing a la de NS denken: plassen doe je thuis maar.
In de auto heb je tenslotte ook geen toilet.
In de auto drink ik ook geen bier?? U wel?
@echtepleb | 20-09-21 | 15:29:
*jas over vaatje in de kofferbak gooit* ben jij nu gek geworden?
Gezien de meur in die dixies zijn die dermate slecht geventileerd dat dat geen oplossing is. Je kunt toch gewoon naar binnenlopen om te pissen? Vroeger ging het over 15 minuten dicht contact. Als je ongevaccineerd even naar binnenloopt om te pissen, dan ben je toch geen 15 minuten bij iemand in de buurt. Wat een kolder.
Ongevaccineerden hebben ook veel minder ventilatie nodig, dat is weer het voordeel.
Het is gewoon pesten, niets meer en niets minder. Maar gelukkig volg ik de Kanjertraining van mijn kinderen op school (anti-pest programma uitgegeven door de overheid lol), dus weet hoe ik moet omgaan met pestkoppen. Hugo krijgt de zwarte pet deze week.
@BRAAP | 20-09-21 | 15:12: Rasies! Is Rasies! Met je zwarte pet.
Geen probleem in Amsterdam, want Halsema gaat niet actief handhaven op coronapas in de horeca.
www.parool.nl/amsterdam/halsema-amste...
Bwahahahahahaha. Niet meer te redden dit land (/deze wereld). Wat een armoede. Ondertussen kan je met de huidige vaccinatiegraad gemakkelijk uitrekenen dat, wanneer je 100 man neemt, er meer besmettelijke gevaccineerden rondlopen dan besmettelijke ongevaccineerden. Maar who fucking cares right?
Ondertussen schieten nu ook bij Singapore de besmettingscijfers door het plafond. Met ook daar een ontzettend hoge vaccinatiegraad. Je verwacht het niet.
De horeca kan mij de boom in. Ik sla wel popcorn in voor als straks de cijfers ook hier weer door het plafond gaan en de ongevaccineerden niet de schuld kunnen krijgen :D
Hear hear.
Amen !
@superb_de_lux | 20-09-21 | 15:07: Kijk naar recent Oxford onderzoek en situatie in Israël en je weet wat er komen gaat. Besmettingen door en van gevaccineerde en verplichte derde prik voor het einde van het jaar, anders vinkje kwijt.
Alle data; niet of minder besmettelijk, 95% op IC ongevaccineerd enz. is allemaal van voor de Delta variant.
in principe gaat het om degene die naar het ziekenhuis moeten, als gevaccineerden volle bak aan de corona kunnen met nauwelijks invloed op de ziekenhuizen is het voor die groep weer lang leve de lol.
als blijkt dat die andere groep het systeem overbelast dan boeit het mij ook niet dan prima die 2 deling. echter is dat nog even aankijken.
@BRAAP | 20-09-21 | 15:15: Er worden bij mijn weten door het RIVM nog steeds geen cijfers gepubliceerd over de vaccinatiegraad van opgenomen Covid patiënten. En ook niet over onderliggende kwalen. Waarom eigenlijk niet?
Hugo de Jonge heeft gelijk. Alleen met QR code naar binnen, ook om alleen maar even te pissen. Roep iedereen op om op de website van horeca ondernemers die de regels niet naleven dit te melden bij de reviews van deze ondernemer.
Bent u een echte NSB'er of is dit geestig bedoeld? Mijn humormeter is namelijk stuk vandaag.
ach dit is er een... een von brauntje
Ik mag toch dat dit sarcasme is. Maar ik ben er bang voor, Nederland zit vol met uw soort.
Hopen*
Gna gna gna... dat zal ze leren (zie handenwrijvende middelbare landverrader voor me). (Geen Godwin, zou niet durven. Maar je weet denk ik wel wat ik bedoel wat analogie betreft.
@Illuminati1989 | 20-09-21 | 15:07: Nee aanhoesten. Is 'ie veel banger voor.
Noemen ze dit niet opruiing, moeten ze deze ondernemers niet met pek en veren volgens u?
@osolemio | 20-09-21 | 15:08: Ben zeker geen NSB-er. Wel iemand die de regeltjes die in het democatische spel zijn overeengekomen naleeft. Ondernemers die de regels aan hun laars lappen spelen met de gezondheid van de verstandige gevaccineerde medemens.
@nietmeeronzin | 20-09-21 | Wat is er mis om bekend te maken welke ondernemers de regels niet naleven ?
@Ikblijfnietstil | 20-09-21 | 15:37: U voldoet altijd aan alle regels? Lijkt me sterk in dit land waarbij alles is gecriminaliseerd met een letter in het wetboek. Wat dus zou inhouden zodra u over de schreef gaat u per direct aangepakt moet worden. want in dit land is het onmogelijk om niet een wet te overtreden
@Ikblijfnietstil | 20-09-21 | 15:35:
Geinig " spelen met de gezondheid van de verstandige gevaccineerde medemens"
U lijkt kennis te ontberen mbt de werking van vaccins.
Of gaat u nu beweren dat die vaccins niet werken en ongevaccineerden niet bij u in de buurt mogen komen wanneer u in de kroeg staat om nog wat hersencellen weg te zuipen?
@Ikblijfnietstil | 20-09-21 | 15:35: Je standpunt impliceert dat een democratisch genomen beslissing altijd in het belang is van de volksgezondheid of veiligheid cq. dat een beslissing, omdat deze democratisch genomen is, altijd de juiste is met het oog op diezelfde volksgezondheid of veiligheid.
Die aanname lijkt me toch echt een brug te ver... ook een democratie kan hele domme beslissingen nemen die een directe bedreiging voor de volksgezondheid of veiligheid zijn.
@Ikblijfnietstil | 20-09-21 | 15:35: Je bent toch gevaccineerd om beschermd te zijn tegen Covid? Als jouw vaccin anders werkt ben je toch flink in de maling genomen... Eigenlijk zeg je nu dat jouw vaccin alleen werkt als je Covid krijgt van een mede gevaccineerde. En dan zullen we het verder maar niet hebben over het hoge NSB gehalte van jouw verhaal...
En als je ff hoognodig moet rukken, maakt dat verschil. Of is daar nog geen witte rook over?
Dat is toch waarom al die plastic schermen zijn geplaatst?
Dat doe je maar in een spitstrein.
Gewoon even geen terras. Van alleen de gevaccinazieerde personen kunnen ze niet leven. Over het algemeen zijn dat de personen die juist niet naar een kroeg gaan.
Mwah, denk dat het wel meevalt.
De wappies hebben geen stuiver te besteden, daar heb je als kroeg ook niets aan.
hahhahaa right
@Gulliver | 20-09-21 | 15:06: het leven met een uitkering is best OK in NL toch?
@ruudvangeelen | 20-09-21 | 15:07: voor jou wel blijkbaar.
De ongevaccineerden in mijn omgeving zijn juist de krabbers en de schrapers. Alle bourgondiërs en notoire terras- of cafebezoekers zijn allemaal al lang dubbel gevaccineerd.
Klopt dat heb ik ook gelezen op smoelboek.
@JanVergoor | 20-09-21 | 15:08: De wereld bestaat uit meer dan jouw bekakte wijn nippende boomers
Ze zijn totaal geschift maar de grote meerderheid zal wel weer zwijgen en braaf zijn QR-code laten zien, trots op de sticker voor goed gedrag. Het is zo in en in treurig, ik word er echt moedeloos van. Met het invoeren van de avondklok zijn ze al ver over de grens gegaan maar het wordt steeds gekker. Dit tij is niet meer te keren maar ik blijf me er wel tegen verzetten.
Succes.
@ruudvangeelen | 20-09-21 | 15:07: Ik blijf in ieder geval trouw aan mezelf en aan mijn principes. Kost een hoop straks (sociaal gezien) maar ik kan mezelf in ieder geval nog wel in de spiegel aankijken.
@osolemio | 20-09-21 | 15:15: nogmaals, succes
Verzet is de enige uitweg, wappies willen leven in een QR samenleving, mensen niet.
Zie je het straatbeeld al voor je, dixi's voor cafe's restaurant etc. zal ook wel weer verplicht worden, moet eerst daar gemeente geen toestemming voor geven, de jonge is echt een verslaafde van dit coronabeleid geworden.
Volgende stap is het met keilbouten vastzetten van alle Dixi's aan de gevels, en met een wijziging Bouwbesluit worden ze geintegreerd in de bestaande bebouwing. Opgelost.
Allemaal aan de plasketting.
Dit weekend stond een mooi figuurtje in de Volkskrant die opnieuw bevestigde wat eerder onderzoek uit de UK ook al liet zien: het zijn vooral ongevaccineerden die anderen besmetten. Terecht dus dat evt maatregelen enkel voor anti-vaxxers zullen gelden.
Onzinplaatje. In juli en augustus besmetten met name 18-40ers elkaar. Daar zaten de meeste positieven vanwege de discopiek en testen voor toegang in het algemeen. In juli en augustus was het meerendeel van de 40-minners nog niet gevaccineerd. Logisch dat die elkaar dan als ongevaccineerden meer besmetten dan gevaccineerden in die leeftijd...
Wetenschap en feiten... Lastig voor de anti-vaxxer.
@BBRDWR | 20-09-21 | 15:06: Wel vreemd dan dat er veel minder virus overdracht was tussen gevaccineerde 20'ers vergeleken met hun ongevaccineerde leeftijdsgenoten. Overigens, komen de Nederlandse resultaten 1 op 1 overeen met Brits onderzoek onder een paar honderdduizend mensen wat liet zien dat vaccinatie van healthcare workers leidde tot veel minder besmettingen bij hun familie en huisgenoten. Het is dus erg sociaal om je te laten vaccineren omdat je risico's voor je omgeving verkleint. Britse studie werd vorige week gepubliceerd in NEJM.
Even denken: die "anderen" moeten dan gevaccineerden zijn, toch ? Of andere ongevaccineerden ? Je bedoelt dat het virus vooral rondgaat onder ongevaccineerden. Daar hebben gevaccineerden toch geen last van ? Of vertrouwen die hun vaccin niet ? Ik zou me als gevaccineerde geen zorgen maken. Beschermd toch ? In elk geval tegen ernstige gevolgen. Feit is dat gevacccineerden nog steeds besmet kunnen raken (ook door andere gevaccineerden). De ongevaccineerden die hersteld zijn en waarvan tevens hun herstelbewijs is "verlopen" zijn het minst gevaarlijk. Immers immuun (heel langdurig en robuust). De ironie wil dat straks zo'n gevaccineerde paniekzaaier mij gaat zien als het ultieme gevaar, terwijl nu juist het tegendeel waar is. Anders laat je je toch gewoon een fijne Covid aanblaffen. Heb je gelijk je natuurlijke booster. Hoef je geen prikken meer. Het leven kan zo simpel zijn. Nou, sterkte he !
praat niet zo dom man. "Het zijn vooral .. " wat wil zeggen dat gevaccineerden dus ook anderen kunnen besmetten. Vervolgens zet je mensen die het vaccin om welke reden dan ook niet hebben genomen weg als anti-vaxxers. Man man, door mensen als jij gaat deze samenleving nou echt naar de klote.
Heb je wellicht een link naar dit onderzoek, lees het graag even door. Deze week groot onderzoek gelezen van Oxford waarbij een van de conclusies was dat gevaccineerde deelnemers een even hoge virus hoeveelheid bij zich droegen als niet-gevaccineerde. Dit was voornamelijk vanwege de Delta variant, met de Alpha variant was dit anders.
Dat, samen met afnemende effectiviteit van de vaccins, zorgt voor een sterke stijging van het aantal gevaccineerde als bron van besmettingen en aandeel gevaccineerde in de ziekenhuizen.
Is geen goed-fout verhaal, maar verklaart wel de situatie in o.a. Israël. Zou dan vervolgens niet weten waarom het hier niet ook zo zal gaan, lees oplopende besmettingen, meer gevaccineerde in de ziekenhuizen verplichte derde prik.
@BRAAP | 20-09-21 | 15:26: Ik kan geen link delen. Maar het is de 1e hit op google, als u zoekt op "Effect of Vaccination on Transmission of SARS-CoV-2 NEJM". Gepubliceerd 8 september jl.
Nadat healthcare workers gevaccineerd waren was de kans voor huisgenoten om besmet te raken met Covid zo'n 56% lager. Dit is wsl nog een onderschatting van de risicoreductie; omdat niet alle besmettingen via huisgenoten in de thuissituatie plaatsvinden.
@Diederik_Ezel | 20-09-21 | 15:33: letterlijk vanuit dat artikel: "Given that vaccination reduces asymptomatic infection with SARS-CoV-2,2,3 it is plausible that vaccination reduces transmission; however, data from clinical trials and observational studies are lacking"
Plausible verkocht als feiten.
Data van daadwerkelijke studies naar voren gebracht in de FDA vergadering en stemming over booster shots: theexpose.uk/2021/09/18/fda-experts-r...
Gehele vergadering is te vinden onder het artikel als je alle 8 uur wilt aanhoren of een samenvatting met alleen de opmerkingen genoemd in het artikel.
@Rechts door zee | 20-09-21 | 15:43: Jezus, het is wel echt ee nwappie dingetje om 1 zinnetje uit de context te rukken en 3x om te draaien. Het is juist een sterk punt dat ze limitations bespreken. U begrijpt er echt werkelijk niks van. Artikel (m.n. Table 1) überhaupt wel gelezen? Of de zin die na uw zin komt?
@Diederik_Ezel | 20-09-21 | 15:33: Het het gevonden en (snel) bekeken. Maar dit onderzoek is zo te zien wel gebaseerd op data van vóór de Delta variant. Dat is wel van belang om te benoemen.
Met Delta zal dit percentage waarschijnlijk veel lager uitpakken, maar zelf bij 56% minder is het nog fors vind ik. Met de QR op zak gaat iedereen weer ongetest (of met onderdrukte klachten) weer de kroegen in e.d. We gaan het meemaken.
Wel anderen beschuldigen van zinnen 3x omdraaien, maar dan niet de HELE conclusie over nemen omdat 't niet past in je wereldbeeld? Neem de conclusie dan ook helemaal over:
Het zijn vooral de ongevaccineerden die ongevaccineerden besmetten:
www.volkskrant.nl/wetenschap/gevaccin...
De titel alleen al neigt naar framing en cherrypicken, want die probeert gevaxxten vrij te pleiten, terwijl de werkelijk conclusie is dat wappies vooral een gevaar voor zichzelf en elkaar zijn en nauwelijsk voor gevaxxten. Maar daarmee valt de basis onder 't gewenste QR-code beleid uit en dat moeten we niet hebben natuurlijk!
Alles om gevaxxten bang te maken voor ongevaxxten... want alleen daarmee creëert men draagvlak voor het invoeren van totalitair beleid.
@ReyNemaattori | 20-09-21 | 16:10: Dank je Rey, hier krijg je uiteraard geen reactie meer op van Ezel.
De Volkskrant. Nuff said.
Wij van wc eend..............
Ben je eindelijk van de snuitluier af, krijg je dit.
Stel ik heb eens heel veel geld te verbrassen op een terras en laat daarom het bier doorlopend aanrukken moet ik dan elke keer dat ik naar binnen naar de plee moet ook steeds de ober er bij halen om die QR code te laten scannen?
Plascondoom, 2 liter zak aan je enkel, en je kan rustig een meter bier bestellen, helemaal voor jezelf.
In een gemeente met een burgemeester met stasi aspiraties zal er bij elk terras een BOA in burger aanwezig zijn om zo overtredingen te constateren, door te brieven en te factureren.
In andere gemeentes zal het wel los lopen en mag je gewoon naar binnen om te urineren.
We leven in een samenleving met alleen maar idioten als bestuurders.
Baudet, check.
Gideon van Meijeren, check.
Enz. enz?
@ruudvangeelen | 20-09-21 | 15:09: Die besturen het land niet suffie...
@DeAapUitDeMouw | 20-09-21 | 15:12: ho ho, je gaat ruud toch niet verwijten feiten te negeren he.. zeg maar waar hij iedereen hier van beschuldigd...
Bij ons staat er gewoon een boom naast het terras, dat gaat ook.
25 september gaat de vlag uit
Voiksfeest in de dorpen en steden; vaccinatie feestje.
En lekker binnen plassen.
Is er al eens onderzoek gedaan naar of het virus in cafe's waar gewoon gerookt wordt, minder lang in de lucht blijft leven, dus minder besmettelijk is? Dan moeten gewoon de asbakken weer op tafel en op de bar.
Iedereen verplicht roken en alle heffingen en verboden van tabak!
Vroeger zat je lekker met een peuk aan de bar, schunnige opmerkingen te maken tegen tante Jopie de barvrouw, die lekker meedeed. Achter je waren 4 ouwe lullen aan het klaverjassen waarbij de vloeken je om de oren vlogen, maar ze na het laatste potje lekker met elkaar een biertje dronken.
Nu moet je naar buiten om een peukie te doen. Achter de bar staat de vrijgevochten Myrthe die niet gediend is van vrouwonvriendelijke opmerkingen. Bejaarden kunnen van hun aow amper nog naar de kroeg. En nu moet je ook nog naar een fokking dixie om je net achterover geslagen bier te lozen? Bij de gemiddelde crematie is het een gezelligere boel.
Geen idee welke kroegen u komt, maar daar kom ik iig. niet. Gecondoleerd!
Tante Jopie, klaverjassen, ouwe lullen. Uw bent 80+?
@nietsdoenerT. Geestelijk ben ik af en toe 123 in ieder geval. Maar ik heb het over de jaren 80 van de vorige eeuw, in een gemiddelde Amsterdamse bruine kroeg. Zonder genderneutrale toiletten, rook Gestapo, en met wijven die wel wat konden hebben.
@Kaal-dik-en-lelijk | 20-09-21 | 15:08: The Shorts of London, café Bolle Jan, Ik ken ze wel.. Nooit mijn afdeling geweest. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Zou die de Jonge zich nog ergens in het openbaar durven te vertonen. Ik hoop van niet.
Ik verheug me al op de dronken spelletjes als dixi'tje omkegelen of blokkeren.
Ik ga wel met een plaszak op pad iig.
Heerlijk, geen wappies in de kroeg en ook niet op het toilet!
Volgens mij is er een verschil tussen wappies en mensen die zich niet laten vaccineren. Denkert.
@superb_de_lux | 20-09-21 | 14:52: nee hoor
Lekker kort. Goed onderbouwd. U bent ook uitsmijter ? Of zou u dat een mooie baan vinden vandaag de dag?
@superb_de_lux | 20-09-21 | 14:55:
Wat Ruud zegt.
@superb_de_lux | 20-09-21 | 14:55: Google?
Gevaccineerden kúnnen dus net zoveel concentratie in het virus hebben, maar is die kans net zo groot als bij niet-gevaccineerden? Met andere woorden: verspreiden gevaccineerden het virus net zo hard als niet-gevaccineerden?
Nee, als je kijkt naar het gemiddelde is er wel degelijk een verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Een team van het Imperial College London test om de paar weken meer dan 100.000 vrijwilligers. Onder de mensen die positief testten, blijken gevaccineerden gemiddeld minder virus bij zich te dragen.
Nou, het spijt me dan dat u uw gelijken haat. Veel plezier dan maar.
@superb_de_lux | 20-09-21 | 14:59: bel uw huisarts
@superb_de_lux | 20-09-21 | 14:59:
Lekker kort en goed onderbouwd.
Sneue reactie Zwitsal. It’s all in the eye of the beholder. Alhoewel ik een keurige medische reden heb dit niet te nemen, scheert u en de uwen iedereen die de spuit niet laat zetten over 1 kam. Bijzonder kortzichtig en dit is weer eens evident voor de extreme polarisatie die is ontstaan. Maar zoals gezegd; veel plezier en verslik je niet!
@ruudvangeelen | 20-09-21 | 14:58:
Grote studie van Oxford (metingen tot 1 aug 2021) toont o.a. aan:
"However, Delta infections after two vaccine doses had similar peak levels of virus to those in unvaccinated people; with the Alpha variant, peak virus levels in those infected post-vaccination were much lower."
Met Delta als dominante variant kan het nog een interessante tijd worden. Immers zijn de wappies getest als ze een evenement of restaurant bezoeken. Besmettingen gaan dus niet van de wappies komen dit keer.
@BRAAP | 20-09-21 | 15:09: een - drie dagen na besmetting en je test negatief. Op dag 4 of 5 dan de kroeg in en u bent een superspreader.
@BRAAP | 20-09-21 | 15:09: Het kan, het kan ook niet. Ik wacht nog op Epsilon en Theta.
@ruudvangeelen | 20-09-21 | 15:12: Oh, dan opeens wel? Maar als een besmette met z'n QR-code ongetest diezelfde kroeg binnen loopt is er geen vuiltje aan de lucht natuurlijk...
Je hypocrisie spreekt boekdelen.
Dixi's. Tge horror.
Ik schijt nog liever in mijn broek dan op een Dixi.
Gat in de markt: de Dixi Pants. Swingende reclame erbij met zo'n rieten hoedje.
Paay inhuren voor 3 uur kost trouwens €3750,00. Dat is dan wel zonder geluid, maar denk dat de lol er na 1 keer 'dat is best zout' ook wel vanaf is.
Vooral handig voor midden in de nacht. Dan hoef je je bed niet uit om te zeiken.
is dat haar prijs? jFlink gedaald dan, dat betaal je nu voor een vierderangs volkszanger
@miko | 20-09-21 | 14:55: Vind het nog best aan de prijs voor een pisbak en liever Paay dan Jannes.
In principe begint op 25 september de lockdown voor ongevaccineerden.
Hear hear. En dat zonder onderbouwing. Ook gevaccineerden raken besmet (en verspreiden het virus mogelijk meer, aangezien ze niet/minder ziek geraken).
@Stijl_Loos | 20-09-21 | 14:51: zonder onderbouwing? Onder een steen gelegen?
@Stijl_Loos | 20-09-21 | 14:51: Het is allemaal de schuld van de vaccins.
@ruudvangeelen | 20-09-21 | 14:52: Ik zal het gemist hebben.
En als de bestemmingen straks weer door het dak gaan (onder de feestende gevaccineerden) volgt een lockdown voor iedereen. Heuj
@Stijl_Loos | 20-09-21 | 14:58: u luistert en leest selectief?
Wild plassen bestaat alleen (juridisch) binnen de bebouwde kom. Een horeca-achtig etablissement komt u alleen binnen met QR- code, alsof incontinente volwassenen al niet genoeg problemen hebben.
Volwassenen met kinderen gaan in de regel niet naar kroegen en zulks. Ook een restaurant is met meerdere kinderen al gauw niet meer te betalen. Lekker schijten in de ballenbak gaat nog eens heel groot worden in dit landje.
Als het maar oplucht.
Schijten in de ballenbak, u bakt ze weer bruin.
@jan huppeldepup | 20-09-21 | 15:01: De wereld is een sociaal liberale hel. Nog wel: tot de elite bepaalt dat je alleen bruin bent als je je ook bruin gedraagt.
Niet om witten ook een kans te geven, maar je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.
Het gezeik van de wappies wil je in een gezellige kroeg niet.
Kroegen willen omzet!
Daarvoor hebben ze iedereen nodig op lange termijn.
@Cherrybouwdet | 20-09-21 | 14:47:
Koop een kroontje pauper dan kun je mij blokkeren!
@Gulliver | 20-09-21 | 14:52: hij heeft de naam .. dat dan weer wel.
Wanneer is het 'gezellig' in een kroeg?
toetsenbord helden...
@de SENSEI | 20-09-21 | 14:58:
Dixiplasser.
De kroegen waar ik kom ben ik welkom en daar wordt niet gecontroleerd en als ze het (moeten) doen kan ik toch wel naar binnen (wink, wink u bent ok)
Dus straks bij -20 graden staan die Dixies buiten als bevroren ijsklompen. Mag degene die ze moet legen met een pikhouweel aan de slag.
Achmed met een electrische fohn en twee vellen keukenpapier.
Als je met -20 gaat staan zeiken krijg je vanzelf een pikhouweel.
Vanwege klimaat verandering gaat het niet meer vriezen.
Verplichte QR-code voor het kopen van sigaretten zou ook wel een idee zijn.
Kost wat accijns-inkomsten maar dan heb je ook wat.
Ik vermoed zomaar dat die QR code voor heel wat zaken verplicht wordt, idd sigaretten maar ook drank, snackbar etc, hugo is het ook een idee voor aankopen messen bivakmutsen, goh wat kan je toch veel met zo'n QR.
@nietmeeronzin | 20-09-21 | 15:43:
Ik barst ook altijd van de vermoedens. Gelukkig worden de meeste niet bewaarheid.
Ik voorspel dat dit hele land vanaf 25 september een soort nationaal equivalent van Fawlty Towers wordt…
Ik geef mijn auto er al geregeld van langs met een boomtak, gewoon omdat het kan.
Ik ga pas weer naar het terras als een vaasje bier €1,25 kost.
Dat kan eenvoudig als rijk, gemeente en provincies alle heffingen nalaten.
Eén tip: blijf ademen tijdens het wachten...
Daar krijg je hooguit een borrelglaasje bier voor.
Is het nog steeds zo dat een eenmaal gegenereerde QR-code gewoon blijft staan als een gevaccineerde na een gang naar de teststraat besmet blijkt te zijn? Weet iemand dat?
Ja, blijft gewoon staan, als ik besmet ben maar me goed genoeg voel om te zuipen kun je me tegenkomen in de kroeg.
Ja blijft staan, wat uiterst merkwaardig is. Net zo merkwaardig als de rest van het beleid.
@Cherrybouwdet | 20-09-21 | 14:49: Zeker merkwaardig, want volgens De Jonge was de maatregel mede bedoeld om ook ongevaccineerden 'veilig' te kunnen laten deelnemen aan het uitgaansleven, museum- en bioscoopbezoek en wat dies meer zij.
Die blijft gewoon staan tot aan de vervaldatum
@Schulzie | 20-09-21 | 14:51: Zo merkwaardig is t niet. Des te eerder heb je een vaccin-immune variant op de proppen. Kunnen er weer boosters verkocht worden.
Oeps... Klonk dat iets te wappie?
wat zou commando Marco Kroon doen tijdens aankomende carnaval, beneveld een kopstoot naar een vrouwelijke boa met zijn gulp open. 'Hugo and Rutte may take our lives and taxes, but they never take our freedom' vrij naar William Wallace
Blijven jullie nou de domme kleuter uithangen? In de landen om ons heen is dit echt gemeengoed: zonder QR-code niet naar binnen. Ook niet om te pissen, longkankerstaafjes te kopen aan de bar, handen te wassen, de kunst aan de muur te bewonderen, etc. Gewoon: niet. Hoe moeilijk kan het zijn?
Het feit dat het ergens anders zo werkt wil niet zeggen dat het goed is.
Zo zijn er legio voorbeelden aan te halen waar zaken in andere landen normaal zijn die je hier echt niet wil hebben.
Maar blijkbaar vind je een totalitair regime wel fijn of niet?
Als jij en jouw vriendjes vinden dat je in de gracht moet springen, dan ga gerust je gang. Spring.
Iets zegt mij dat jij dat ik je sowieso niet in een kroeg tegenkom.
Waarom zo kortzichtig? Kijk ook eens naar China, gaat perfect daar, voorbeeld aan nemen?
@Louter Leuter | 20-09-21 | 14:54: Dat klopt, want jij mag niet naar binnen.
Je zal vorige week voor die pas gestemd hebben.Tjonge jonge.
Na 3x lezen snap ik het nog niet....
'Moeten' horeca zaken terrasklanten op dixis hun behoeften laten doen?
Zodat ze viezerikken zoals ik maar niet naar de WC te laten?
Of is dit een advies of tip?
Diapers!
Model “Proud Wappie”
De wappies lopen straks in een Pamper op straat te brullen dat ze Nederland zijn.
@Gulliver | 20-09-21 | 14:54: eindelijk een voordeeltje voor de stoma patienten
Hugo las mijn idee voor naalden in de bril. Listige actie.
Welke mongool gaat er nou zitten op een Dixi
En wij 10 jaar geleden maar lachen om al die zogenaamd onafgebouwde huizen in knoflooklanden omdat dat belastingtechnisch voordeliger was. Hebben we zelf straks prachtige horecalocaties met een Dixi naast het terras om Hugo buiten te houden. De knoflookisering van Nederlandje.
Kwestie van een goeie halve passende tuinslang aansluiten, via broekspijp lozen en lekker doortanken. Wel op het hoogste punt van het terras gaan zitten...
Goeie halve meter (tuinslang).
Ja dat moet voldoende zijn als je circa een meter lang bent.
(om en nabij, pak 'em beet)
Als ik moet dan pis ik De Jonge wel even…(preventief door mijzelf gecensureerd).
in zn brievenbus??
En Kroon in zijn kikkerpak dan?
Als je voorganger flink heeft zitten schijten is het net een gaskamer....
Wappie
@Toetsenbordcomplex | 20-09-21 | 14:40: Ghehehehehhee ;),
Onnodige godwin weer
Ja, maar da's niet anders met de gemiddelde ventilatie IN een horeca tent.
@BobDobalina | 20-09-21 | 14:46:
Een Godwind.
Het theater van de lach....
Prima Hugo, men vindt wel een steegje of bosje.
Gelukkig kan ik in Breda makkelijk vanaf het terras in de singel pissen.
Tja, maar dan moet je niet op de grote markt zitten. Veel te ver lopen.
o, die borstel is om de fles schoon te maken??
Nee, die is om je plasbuis te reinigen.
Krijgt Hugo weer iedereen over de zeik.
Wie nu nog de waanzin van wat hier gebeurt niet inziet verwijs ik naar het linkje dat J.Cash vanmorgen om 05:01 uur heeft geplaatst in het café. De angst- en tweespaltzaaierij begint absurdistische en kwalijke normen aan te nemen. Je maintiendrai, dan maar geen café, restaurant of plee.
En dit is nog maar het begin van de totale-controle maatschappij. Ze rommelen straks van alles en nog wat in die QR code.
Doe dan ook meteen de linq in kwestie: videopress.com/v/PsDioMI7
@ReyNemaattori | 20-09-21 | 14:42:
Ik twijfelde even aan de wenselijkheid van zulks in dit topic, maar u heeft gelijk: A en B zeggen.
@ReyNemaattori | 20-09-21 | 14:42: Dank je. Je zou denken dat mensen na het zien van dit filmpje niet meer bang zijn, maar nee, al die artsen worden gewoon weggezet als wappies, ook al hebben ze de officiele cijfers. Waanzinnig gewoon.
@2voor12 | 20-09-21 | 14:42: Zoals met postcodes, burgerservicenummers en appstores bedoelt u?
@funda | 20-09-21 | 15:03:
Moet u die dan ook overal op laten zien voor toegang tot iets zodat ze precies uw bewegingen kunnen volgen?
@2voor12 | 20-09-21 | 15:13: apps zien waar je bent en linken meteen de rest, inclusief je bonuskaarten (bestedingspatroon) ov kaart (reisbewegingen) en nog wat zaken.
Mensen hoeven niets meer te laten zien, ze worden uitgelezen, net als de meter in de meterkast.
Fraaie Mickey, die laatste zin mag in QR-code op een T-shirt.
En hier de juiste link www.ad.nl/politiek/de-jonge-waarschuw...
Kom in opstand en plas wild.
Ga dan wel ACHTER de boom staan en niet VOOR de boom , 140 Euro boete is ook geen kattenpis
De herten blijven maar niet stilstaan.
@likmegaties | 20-09-21 | 14:41: of buiten de bebouwde kom, wildplassen is een plaatselijke verordening die tot op de gemeentegrens van toepassing is.
Ik rebelleer, ik plas kalm en overwogen.
Of het is nodig, dan nu. Als het weken later kan, dan is het dan ook niet nodig.
Om wildplassen te handhaven heeft Rutte al extra geld toegezegd.
Dixie met een opening met een foto van mona keijzer haar mond als glory hole.
Neemt hij ons nou in de zeik?
Zou als ik Hugo was een teiltje achter de brievenbus zetten.
Glas, geen plas, was.
Ze dronken een pilsie, gingen naar de dixi, en alles bleef niks nie.
Die vent is niet goed snik. Of ze weten iets wat wij niet weten - lijkt me eerder andersom - of het is gewoon blijven zeiken om het zeiken.
Een dixie heeft geen ventilatie, zoals we maar al te goed kunnen ruiken op evenementen. Dus waar vindt overdracht plaats? Precies...
Hugo, doe eens een Ankje bitte.
Godverdomme, ik word hier echt pissig van. Moeilijk om er woorden voor te vinden. Wat the fuck zijn we allemaal aan het doen?
Controlemaarschappij invoeren onder het mom van beschermen tegen Covid-xx. Vele hier vinden dat helemaal mooi, het treft immers de wappies. Dat we van kwaad naar erger gaat, maakt vele niet uit. Toch maar wappies. Best een kutland aam het worden met z'n kapotte vaasje.
Dit land maar weer terug aan de zee geven.
Misschien stoppen als de regeringsgebouwen tot aan de nok onder water staan. Met inhoud op wat partijen met gezond verstand na.
Geef dan alleen de inhoud aan zee, dan krijgen we weer wat ademruimte op de woningmarkt...
Waar slaat dit allemaal op? Ga eens een regering maken.
Ik schijt wel in de bossies
Het wordt steeds gekker en gekker…
Dixit wappies.
Oh? Ga je stoppen met reaguren?
Allemaal gewoon even de bloemen van Hugo water geven.
Dixi. Ons verzetssymbool, we hebben het gevonden!
Nederland Dixi Land.
Elvis kom er maar in.
Elvis Presley - Dixi Land (1972)
▶ www.youtube.com/watch?v=ShyocPCe6ZU
Dan wel in het mondje van mona keijzer
Ik had onder die laatste link een filmpje met Patricia Paay verwacht.
Hahahahaha wij hadden beiden de gedachten in de goot
Dat was een duur filmpje...
Heeft Paay goud opgeleverd.
@Gulliver | 20-09-21 | 14:34: In more ways than you think….
@Beertjealchoholakol | 20-09-21 | 14:36: moest even denken, maar u bedoelt Golden Shower. Toen het kwartje viel, was het te laat voor mijn toetsenbord
REAGEER OOK