Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Transmevrouw belaagd door ""cis mannen""

"""Jongeren""" die zich identificeren als """jongeren""""?

Onze onderzoeksredactie heeft twee dagen keihard zitten speurneuzen om erachter te komen door wie transmevrouw Mala Badi belaagd zou kunnen zijn. Er is namelijk helemaal niets bekend over de daders, behalve dat het gaat om 'cis mannen' en wij zijn nu wel een keertje klaar met het feit dat GroenLinks (*) helemaal NIKS doet aan die vervelende cismeneertjes altijd. Mala werd bij een stoplicht uitgescholden en later van haar fiets geduwd door een groep van zeven knakkers. "Ze scholden me uit voor 'kankerhomo' en iemand wilde mij slaan. Ik huilde, maar niemand hielp." Het incident vond plaats in Amsterdam-West aan de Admiraal de Ruijterwe... aaaaaaaahhhhhhha.

Reaguursels

Inloggen

DE kool en de geit willen sparen, een spagaat waar links maar niet uit lijkt te komen .

Castor12 | 03-09-21 | 16:38

Zolang men niet gewoon zegt waar het op staat maakt het mij niet uit. " jongeren " als verbloeming van de daders. Tja zolang dat door gaat mogen wat mij betreft die " jongeren " blijven doen wat ze doen en slachtoffers blijven maken. Wanneer niemand het probleem benoemen en aanpakken wilt ga ik mij niet druk maken om de gevolgen. Geen medelijden mee. Als je problemen niet benoemen mag is het onmogelijk ze op te lossen. Taal als " cis mannen" en " jongeren" doe je helemaal niets mee. Eigen schuld..

ScheveHarry | 03-09-21 | 15:33

Er zijn wel veel van hè? Ik voel me als man met lul steeds meer ‘nen appat’n’.

Verderkijkert | 03-09-21 | 14:47
-weggejorist-
aliealaaf | 03-09-21 | 14:15

www.dipsaus.org/exclusives-posts/2020...

Staat ook een mooie foto met baard. Verhaal kreeg zo waar 10 likes.

"Lees het persoonlijke verhaal van Mala Badi, een gender-nonconforming activist, schrijver, artiest.

Het was tijdens de Ramadan dat ik besloot mijn familie te vertellen wat ik twintig jaar verborgen heb gehouden: dat hun zoon, Hamza, eigenlijk hun dochter Mala is. Ik vertelde het tijdens het verbreken van het vasten. Ik dacht dat ze me de kans zouden geven mij nader te verklaren, maar de gezellige maaltijd veranderde in een begrafenisceremonie. De doodse stilte werd verbroken toen mijn vader een pot hete koffie oppakte en naar mij smeet.

Mijn broer sloeg me en brak mijn tanden alvorens op de tafel te springen en met zijn vuisten op mij in te slaan. Mijn moeder begon te schreeuwen en probeerde tevergeefs de vuisten van mij af te houden en haar dochter te beschermen. Dit zou de laatste keer zijn dat we elkaar aanraakten. Mijn vader zette mij op straat. In zijn familie is er geen plaats voor faggots.

Sindsdien heb ik een lange weg afgelegd in de sociale realiteit van Marokko. Het vinden van die weg was een strijd.

Ik was 15 jaar toen ik voor het eerst een groep gay en transgender vrienden vond. Ik raakte overspoeld door een overweldigend gevoel van geluk. Ik accepteerde mijzelf eindelijk voor wie ik was. Daar in een besloten huis, ver van mijn klasgenoten, familie en zelfs van Allah, geloofde ik niet langer het enige buitenbeen te zijn in de wereld. Ik kon vrouwenkleding dragen en dansen als Ruby - de verleidelijke Egyptische zangeres.

Het was de eerste plek waar ik als volwassene lippenstift opdeed. Als klein meisje pakte ik stiekem mijn moeders make-up doos en poederde ik mijn neus, verfde mijn lippen knalrood en deed haar kleren aan die bestemd waren voor speciale gelegenheden. Dan wandelde ik enkele minuten het huis door als een prinses voordat ik de kleren weer uittrok en mijn lippen schoon schrobde met water, wetend dat ze elk moment kon terugkeren.

Wanneer onze feestjes hun einde naderde transformeerden mijn vrienden en ik onszelf om er zo mannelijk mogelijk uit te zien. Toch wilde ik dansen door de straten van Casablanca. Ik flaneerde als een model; benutte mijn kans en veranderde een lege steeg in het luxe Maarif in mijn catwalk toen er plotseling een groep jonge mannen tevoorschijn kwam. Mijn companion Ayoub, of Carol, zoals ze graag genoemd werd, zei: “Ren, meid! Er komen rwayer aan. Ze zullen je te grazen nemen als je je niet als een man gaat gedragen.”

Rwayer? Vroeg ik mezelf af. Ik kende deze woorden niet en vroeg haar mij er meer te leren, zodat ik mijn weg kon vinden in deze nieuwe wereld. Ze zei, “Je moet de taal van louaba (queers) leren zodat je problemen en gevechten kan vermijden. Ik maak me zorgen over wat de rwayer (homofoben) je kunnen aandoen. Ze kennen immers geen genade.”

Ze introduceerde me aan Zabiba die me de geheime woorden bijbracht die mij veilig zouden houden. Ze leerde me mijzelf te verdedigen tegen de rwayer, een condoom om te doen en hoe ik van huis kon weglopen als mijn geheim ooit uit zou komen. Ze leerde me hoe ik seksuele partners kon vinden en hoe ik mijn persoonlijkheid kon opsplitsen tussen de ene ik en de andere.

Ik werd voorzichtiger. Droeg elke ochtend mijn man-masker naar school, in mijn buurt en thuis. Maar ‘s nachts, in de parken van Casablanca waar mannen op zoek waren naar jonge jongens, was ik queer. De parken waren een verborgen hoekje waar seksuele ontmoetingen plaatsvonden en relaties ontsprongen.

Het begon te voelen alsof ik een verantwoordelijkheid droeg of een soort militaire rank had bereikt waar de wereld van de louaba niet langer nieuw was voor mij. Een onderdrukking doorgegeven nadat de Franse kolonialisten vertrokken in 1956 - een nieuwe queer levensstijl vol avonturen, onderdrukking en het verstoppen achter een masker. De Fransen waren weliswaar vertrokken; hun koloniale wetten zouden tot de dag van vandaag in werking blijven. Nog altijd lijden elk jaar honderden queers onder dit koloniale cadeau.

Onze levens als gay en trans mensen draaiden om die paar minuten seks tussen de eikenbomen die de snelwegen van onze steden scheiden. Of in verlaten huizen. Of in kamers op daken van seksuele partners, waar we ervoor zorgden dat we onze schoenen uit deden alvorens de trap op te lopen zodat niemand zou uitvinden wat we aan het uitspoken waren.

“Homoseksualiteit is een romantische en seksuele voorkeur voor mensen van hetzelfde geslacht”, las ik op Wikipedia. Vanaf dat moment begon ik gay magazines te lezen en raakte ik bekend met het in Spanje gevestigdeKif-Kif, Marokkaanse en gay rights organisaties, en de betekenis van trots.

Wat ik leerde, verschilde van wat Zabiba mij had bijgebracht - dat de enige manier om te overleven als queer het accepteren van een dubbelleven was. In plaats daarvan deed ik kennis op over LGBT-rechten en de nood voor activisme die deze rechten publiekelijk verdedigt. Het was een gigantische transformatie in mijn leven en ik begon die informatie te delen met de andere louaba. Uitgelaten verzamelden ze zich om me heen terwijl ik praatte over liefde, natuur en homorechten in Europa gebruik makend van mithli (homo) in plaats van shad (deviant). Ik concludeerde dat ik niet gesneden was uit hetzelfde hout als Carol en Zabiba dus vertrok ik en verliet ik de wereld van de louaba en trad uit de schaduw.
Arabische Lente

Toen brak de Arabische Lente aan. Op 20 februari, 2011, vond ik mezelf op straat zij aan zij met duizenden andere jonge Marokkanen. Voor het eerst schreeuwde ik de woorden “vrijheid, gerechtigheid, waardigheid en gelijkheid!” hardop. Het voelde alsof ik was herboren. Tijdens de bijeenkomsten met andere activisten voelde ik dat ik onder mensen was die ik niet hoefde te vrezen. We hadden tenslotte samen op straat geroepen “geen angst meer vanaf vandaag”, voor overheidsgebouwen tijdens marsen met duizenden mensen.

En zo ontrafelde ik mijn seksuele oriëntatie beetje bij beetje. Nerveus schreef ik op protestborden “Nee tegen Artikel 489” (het deel van het wetboek dat seks met hetzelfde geslacht criminaliseert) en “Criminaliseer liefde niet”. Tegen de tijd dat het mei was, hief ik een regenboogvlag bij een demonstratie wat verschillende homofoob activisten kwaad maakte. Ik stond op, mijn lichaam rillend, en zei: “Gay en trans rechten zijn mensenrechten. We moeten accepteren dat velen onder ons die hier ‘lang leve het volk’ schreeuwen queer en trans zijn en dat zij deel uitmaken van het volk!

In die tijd dacht ik veel aan revolutie en bevrijding. Ik merkte op dat andere gays ook deelnamen aan de marsen, sommigen had ik stiekem in het park gezien, met sommigen had ik het bed gedeeld. Ik was trots op ze zoals ze vochten voor verandering en de “natuurlijke gay” belichaamden zoals ik dat altijd had ingebeeld - door hun verschijningen en toewijding aan politieke verandering.

Filosofische, economische en politieke boeken werden mijn dagelijkse kost en ik telde ze als gebedskralen. Ik dompelde mijzelf onder in Marx, Sartre en Simone de Beauvoir. Mahdi Amel en Mehdi Ben Barka, Libanese en Marokkaanse activisten die vermoord zijn voor hun politieke ideeën. Ik vond het volgende in Michel Foucault’s “The History of Madness”: ‘De leprozen, queers en de rebellen waren geleidelijk gewist door de samenleving naar de verste marginalen en toen verbannen, weggedaan en weggestuurd naar het rijk van waanzin’. "

Dr.Mabuse | 03-09-21 | 14:11 | 2

Stond hieronder ook al van Bibop, maar ik vin 't mooi.

grietmetgroenefiets | 03-09-21 | 14:19

Mevrouw is zo geschrokken
dat ze pardoes alle signalementen van de daders vergeten is.
Typisch, dat gebeurt vaker...
Sterkte maar weer.

hotmint | 03-09-21 | 14:09 | 2

Tsja .... in Nederland hebben wij de 'M' uit het toetsenbord verwijderd - jeweettoch.
-
Onze Oosterburen noemen dit fenomeen: 'das Große Schweigen' .

bisbisbis | 03-09-21 | 14:12

Foto's van de daders staan er op istagram gewoon bij hoor, even naar rechts swipen en wat er dan tevoorschijn komt zal u verbazen !

Castor12 | 03-09-21 | 16:41

Mala Badi in 31mag, 'a global view from outsiders': 'Mala Badi (28) is a non-binary person. They do not identify as either a man nor as a woman. They are a Moroccan artist and activist, and a refugee in Amsterdam. They perform in many European countries, including the Netherlands, Germany and France.'
'Their activism started within the punk and metal community in Casablanca: there they began reading Marx and questioning society. In Morocco, in 2013, they were part of the February 20 Movement during the Arab Spring, and together with other activists, they founded the Aswat Collective against discrimination based on gender and sexuality.
Mala sat down with 31Mag to answer some questions about their life and activism.'
'Why were you exiled from your home country?'
'Because of being queer and activist. I was homeless for some time in Morocco. My family kicked me out when I did my coming out when I was 20. I’ve been exiled for 4 years and now I am starting to feel at home in Amsterdam. The Netherlands is beautiful, but some things need to change, so together with other people I founded Sehaq, a safe space for queer and trans refugees.'
'Queer for me is “getting free.” queerness has freed me. It helped me stop being ashamed of myself, my skinny body and my coloured face. Queer is not my sexuality or gender identity, it’s an idea that makes me hope that people can like me how I am. The vagueness of this term gives you freedom, you can use it the way you want.'

grietmetgroenefiets | 03-09-21 | 13:57

Weet je, als jij je dan vrouw voelt doe er er dan ten minste een beetje moeite voor om er als vrouw uit te zien en scheer die baard en snor af. Of wil je een kermisattractie blijven?

De Ongematigde | 03-09-21 | 13:27 | 3

Allochtonen voelen zich ook Nederlander (zeggen ze), maar lopen ook in een gewaad/burka, gaan naar de moskee en hebben schijt aan de Nederlandse cultuur

Waakvlam | 03-09-21 | 16:27

@Waakvlam | 03-09-21 | 16:27: Nee, een hrote groep allochtonen beroepen zich op het Nederlanderschap als dat hin voordelen oplevert.
Als het nadelig voor hun is dan moet hun culturele afkomst in acht worden genomen.

Johanvb | 03-09-21 | 22:53

Het interesseert mij niet dat hij een baard wil laten staan en zich als vrouw wil kleden.
Wat mij meer stoort is dat dit soort types zeggen gewoon hun leven te willen leiden maar gaan het vervolgens wel overal verkondigen als er naar ze gewezen wordt.
Hij is mishandeld. Prima, aangifte doen van mishandeling en homohaat, en door met de geit.
Niet in de media gaan hangen en proberen je claim to fame te doen. (Hoe is het eigenlijk met die 14 jarige onzijdige die door haar vader all over de media te kijk werd gezet?)
Ik vind dit zo niveau schoolplein lager school. Miep heeft een nieuwe fiets gehad en krijgt aandacht, dan moet Jet laten zien dat ze een kunstje kan op het speeltoestel. Alles om meer aandacht te krijgen dan Miep.

Johanvb | 03-09-21 | 23:02

Cis

Ramsesz | 03-09-21 | 13:15 | 3

jaren geleden als woord geponeerd door een aof andere hardcore femi-schrijfster. Klakkeloos overgenomen zonder enig consensus. Ronduit een discriminatoir kutwoord.

horsteknots | 03-09-21 | 13:31

@Koning BongoBongo | 03-09-21 | 13:34: Mocht je ooit er eens mee aangesproken worden dan sla er boven op, is mijn advies.

horsteknots | 03-09-21 | 13:42

vroeger zou ik het zielig vinden, maar Linkse mongolen knuffellen graag moslims en lgbt+.

Vergeten alleen dat moslims geen lgbt+ knuffellen.

Ins0mnia | 03-09-21 | 13:07

Flikker toch op met je cis mannen gedoe! Idioot! Draag je een rokje dat moet je helemaal zelf weten, maar gedraag je dan wel als een echte vent. Alleen een echte man draagt een rok of jurk met ballen! Dat halfzachte vewijfde gedoe altijd.

Okami | 03-09-21 | 13:04 | 1
-weggejorist-
wittekat | 03-09-21 | 17:20

Waarschijnlijk een aanval uit jaloezie, want deze petje, deze tasje..

JesseGatsie | 03-09-21 | 12:59

Volgens mij waren het "sis-mannen", alleen kan ik niet geloven dat deze mannen naar deze mevrouw hebben gesist

JeanDragage | 03-09-21 | 12:56

Het zou mij niet verbazen als dit soort toestanden de conservatieve neiging van de rest van de mensen aanwakkert, en men uuteindelijk totale schijt krijgt aan dat lhbti gedoe.

zeeman73 | 03-09-21 | 12:56 | 3

bij mij al opgetreden

feiten_en _cijfers | 03-09-21 | 13:08

@feiten_en _cijfers | 03-09-21 | 13:08: Ik had er al schijt aan nog voordat al die letters geïntroduceerd werden.

Eagle0511 | 03-09-21 | 13:27

Stront aan de knikker?

PlatteHoofd-IpneHaar | 03-09-21 | 15:01

Theatraliteit is ook regelmatig een factor in dit soort verhalen.

zeeman73 | 03-09-21 | 12:54

Want een vent in een rokje is trans?
Al draagt een aap een gouden ring.....

Ed Redbird | 03-09-21 | 12:43 | 1

Tsja - dat is om zijn kansen op de arbeidsmarkt te versterken. Daar heeft 'ie een cursus voor gehad van de gemeente.

bisbisbis | 03-09-21 | 14:13

ik vind beetje vies

NeuqFaut | 03-09-21 | 12:29 | 3

Wie of wat is "beetje"?

Rhenium | 03-09-21 | 13:19

U bedoelt mede-reaguurder Kaas?

bisbisbis | 03-09-21 | 14:14

"Ik huilde maar niemand hielp" Je wil een vrouw zijn? Welcome to womanhood. Dit is hoe het gaat. Naast de lusten ook de lasten en dat betekent dat je lastig gevallen wordt. Wen er maar aan.

MinNegen | 03-09-21 | 12:24

Met een jurk en een handtasje val je niet eens op tussen die lui. Maargoed als je wilt opvallen en dan maar een kort rokje aantrekt dan worden ze wel boos.

decepticon | 03-09-21 | 12:23
-weggejorist-
Osdorpertje | 03-09-21 | 11:56 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vind de term cis-mannen voor onze sis-mannen eigenlijk wel leuk gevonden

JeannedArc | 03-09-21 | 11:51

Ik ben hem ff kwijt. Eerst waren het gastarbeiders, toen allochtonen, toen Finnen, daarna jongeren en nu weer Cis mannen? Dit gaat me te snel. Ik word oud denk ik.

Hiram | 03-09-21 | 11:38 | 2

Tussen allochtonen en Finnen zitten nog talrijke andere eufemistische, voornamelijk door links bedachte, omschrijvingen.

Ruikbaard | 03-09-21 | 11:48

Die Marokkaantjes moet je aan de schandpaal nagelen. Dat is de enige manier om het te stoppen, want 'muh prive' en die ratten zijn als de dood dat hun naam en kop overal worden verspreid.

Doet me denken aan die ene kansenparel van 10 jaar terug die met zijn grote bek Rutger van PowNed wou aanvallen en continu riep: 'Dit is niet mijn winkel vriend'. Uiteindelijk probeerde hij zichzelf als slachtoffer neer te zetten en was hij te bang om nog een keer voor de camera te verschijnen. Of recent nog met 'Ilias de Homomepper' die huilie huilie ging doen bij Youness Ouaali.

Op de politie hoef je niet te rekenen. Die vluchten zelf al weg (of komen niet eens opdagen) als ze met Marokkanen te maken krijgen. Social media is een krachtig medium om de ware aard van dat volk te laten zien.

Hefbrug | 03-09-21 | 11:33

Ik kan me er niet meer over opwinden. Zolang groepen binnen de samenleving niet benoemen wie of wat het probleem is komt er geen oplossing. In het twitter bericht spreekt het slachtoffer over cis mensen, dus niet niet-transgender. Blijkbaar wordt er vermeldt dat een transgender is aangevallen door 7 niet-transgenders. Aangezien de wereld toch echt voornamelijk bestaat uit niet-transgenders is dit een vrij vage omschrijving zonder het beestje bij naam te noemen.

Ruikbaard | 03-09-21 | 11:32
-weggejorist-
wittekat | 03-09-21 | 11:30 | 1

Gaat dat zo makkelijk? Je trekt een rok aan en je bent een trans?

Vacuumbom | 03-09-21 | 11:19 | 3

In Dramsterdam wel, daar kan alles.

tis_wat | 03-09-21 | 11:47

Ja blijkbaar. Hij/zij/het spoort natuurlijk niet. Maar iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet. Leven en laten leven.

pleemobiel | 03-09-21 | 12:02

@pleemobiel | 03-09-21 | 12:02:

Natuurlijk, ik heb er zelf ook geen problemen mee maar om het nou gelijk een trans te noemen, ik vind het zelfs nog het woord crossdresser onwaardig.

Vacuumbom | 03-09-21 | 12:29

volgens Femke mag je dit niet politiseren. Maar de politiek heeft wel bijgedragen aan de immigratie vanuit het zuiden en midden-oosten. Zo blijkt maar weer dat een groot gedeelte van de Nederlandse Afghanen die zijn geevacueerd in naturalisatieproces zaten. En in dat proces is terugkeren naar het 'onveilige 'land met status verblijfsvergunning een no go. Dus die geevacueerden mochten sowieso niet naar Afghanistan vanwege verblijfsvergunning en negeerden negatief reisadvies. bij onterechte politie en ambulance inzet krijgt de veroorzaker een rekening. dat zou hier ook van toepassing zijn

HetOorAakel | 03-09-21 | 11:19

Ik heb overal gezocht maar vind zulke foto's nooit in Afghanistan. Hebben ze daar niets met gender? We waren er toch 20 jaar dus een beetje beschaving moeten ze toch van het westen geleerd hebben.

jan huppeldepup | 03-09-21 | 11:14 | 2

Komt wel want Kaag is daar nu en die begint al te zeiken over inclusiviteit en zo. Dat mens is wereldvreemd. Wat een domme doos is dat!!!

langzullenweleven | 03-09-21 | 11:23

Het uitdragen en promoten van de alfabet gemeenschap behoorde tot het standaard beleid van de VS EN de VN in Afghanistan. De, door de VS opgeleide, politie en militairen kregen CRT en homovoorlichting, als onderdeel van hun training. Daarnaast werd ook de bevolking voorzien van deze informatie. De bevolking beschouwde het als westers propaganda van een verderfelijke levensstijl en wees het categorisch af.

Arachne | 03-09-21 | 17:22

Moet hij weten, kan er niet van wakker liggen.

Uw Verzekeringsadvis | 03-09-21 | 11:11

Ach laat maar.

Phantomas | 03-09-21 | 11:07

Ik wilde origineel zijn door "sis mannen" te schrijven, maar zie dat 13 komisch begaafden mij al voor waren. Chapeau.

IslamPislam | 03-09-21 | 11:05

Die rok is ook te kort. Met zulke knieën moet je dit gewoon niet doen.

Statler en Waldorf | 03-09-21 | 11:04 | 1

Dat ben ik esthetisch met je eens maar hij moet het wél kunnen doen als hij wil.

langzullenweleven | 03-09-21 | 11:22

Tuig van bepaalde origine, meestal met een niet-Christelijke achtergrond en in ieder geval een levensvisie die erop neerkomt dat alles wat niet standaard is dús fout is en dús vernietigbaar is, bezorgt ons en de rest van de wereld - zoals nu weer Afghanistan -een hoop ellende. Weg met dat tuig, liever gisteren dan morgen. En die landverraders van GroenLinks mogen allemaal met ze mee.

langzullenweleven | 03-09-21 | 10:55

Zolang de woke crowd vastlampt aan het "narratief", of beter gezegd de absurde doctrine van "critical race theory" (alle blanken zijn geboren racisten, al weten ze het zelf soms niet) en de daaruit voortvloeiende "logische" konklusie dat alle blanke "gender conforming" hetero mannen deel uitmaken van een onzichtbaar "patriarchaat" dat "regenboogmensen" zou onderdrukken, (hoe dan ? omdat ze "gender-conforming" zijn natuurlijk !) kunnen ze allemaal de boom in. Laat ik dit, als met toxic masculinity behepte witte cis-man, na even over mijn mannelijke stoppelkin te wrijven eens fijn mansplainen : Ik lees jullie kut kranten al jaren niet, (hoewel de Volkskrant vroeger best goed was) en kijk geen tv, Al dat gender / identity gedoe kan me allemaal geen zak schelen. Doe je ding, maar donderstraal (thunder jet) aub een eind met die achterlijke identity flauwekul. Ik ken helemaal NIEMAND die een probleem met mensen die gay whatever geaard zijn. PRO-TIP : Als je wil speuren naar "homofobie" kan je beter in een andere hoek gaan zoeken.

Asteroid-B612 | 03-09-21 | 10:54 | 3

Woord voor woord met je eens ! Niks aan toe te voegen.

pleemobiel | 03-09-21 | 12:09

@pleemobiel | 03-09-21 | 12:09: Het is totale waanzin. Momenteel woedt in woke "genderstudies" kringen de verhitte discussie of transvrouwen nou "echte" vrouwen zijn of niet. "Jazeker ! Ik ben 100 % vrouw. Een vrouw met een penis !" zegt de ene kant. De andere kant roept "Nee hoor, je hebt geen baarmoeder, en je menstrueert niet, DUS je ziet er misschien goed gelukt uit als vrouw maar je bent het niet. Je bent gewoon geen biologische vrouw." Iedereen gaat meteen helemaal op tilt / door het lint en begint ruzie te maken. Maar daar is nu de opolossing voor gevonden, want de genderstudies wetenschapperTs hebben iets nieuws bedacht (en ik verzin dit dus niet !) : de anus staat sinds kort bekend als "de universele vagina". Een transvrouw met piem0l kan zich in de "universele vangina" laten stampen worden, DUS is het een vrouw ! Dan moet je ook eens googlen op "pregnant men". Call me old fashioned, maar als je een man bent, kan je dus NIET zwanger worden. "Jawel hoor, kijk maar !" roepen ze dan. Het zal allemaal wel, maar ik heb dus geen zin om in de krant jaar na jaar iedere dag vier artikelen over dit soort gesjeesde mafketels te lezen. Flikker (sorry) maar lekker op met die "er zijn 85,000 genders" idioterie.

Asteroid-B612 | 03-09-21 | 13:06

Als meneer een lange witte jurk aan had gehad dan was ie vrijwel zeker niet lastig gevallen.

Verbandmeester | 03-09-21 | 10:38

De Admiraal de Ruyterweg ... daar heeft Ebru Umar ook nog goeie herinneringen aan, meen ik...

bisbisbis | 03-09-21 | 10:28

'Naast de aangifte is er melding gedaan bij Roze in Blauw, een netwerk binnen de Nederlandse nationale politie dat zich speciaal bezighoudt met de bestrijding van antihomoseksueel geweld en de ondersteuning van slachtoffers daarvan.'
-
OP straat belaagd worden is voor iedereen (ongeacht leeftijd, geslacht, kleur of geaardheid) even erg en vreselijk, maar gelukkig zijn wij er in dit land in geslaagd om een nergens als zodanig in de wet beschreven buitencategorie in ons strafrecht te creëren, die extraspeciale bescherming zou verdienen: de THGLBXT (ofzo) adept.
-
In Nederland gebeuren dagelijks tientallen geweldsincidenten (op sommige gezellige zomerdagen: honderden. maar dat mag u niet weten) maar natuurlijk is de bejaarde mevrouw in haar karretje in Schubbekutteveen die tegenover het bejaardentehuis door opgeschoren kwetsbare tiepjes ontdaan wordt van haar portemonnee aanzienlijk minder nieuws dan een jammerlijke Conchita Wurst kopie, die ostentatief rondloopt in een exclave van Marokko terwijl de betonscharenzwaaiers ongefouilleerd door de rest van de stad paraderen.

bisbisbis | 03-09-21 | 10:25

Dat is geen transmevrouw, dit is slechts een man met een AGP fetish. 2 totaal verschillende dingen.

zhirek | 03-09-21 | 10:24 | 1

AGP dat is toch een soort auto-keuring ? Noemen ze dit soort figuren niet "sissyfied" ? Dat is ook een kink. Mannen die zich in meisjeskleren gehuld willen laten domineren door huismoeders enzo. Maar ja, deze m/v/x is dan weer gay. Hoe kan je nou transgender "vrouw" zijn en toch gay ? Nou ja, whatever,. IK SNAP ER GEEN HOL MEER VAN !

Asteroid-B612 | 03-09-21 | 13:12

neem mij ouderwets maar dit is toch geen porem. Rijp voor de psychiater en heropvoeding.

Fedde71 | 03-09-21 | 10:21

Ik weet zeker dat ook ik zou omkijken als deze onzijdige persoon langs zou lopen. Ik zou een het van top tot teen bekijken, m'n gezicht schuin wegdraaien, zachtjes grinniken, beetje mompelen en meteen doorlopen. Maar dat heb ik ook in mijn eigen buurt als ik moslim-mannen en jongetjes met Djeballa-jurken zie rondlopen en gouden sandalen. Na zo'n solo-lachbui midden op straat, krijg ik meestal meteen de gedachte dat hij niet spoort, maar vooral lekker zelf moet weten wat voor kleren hij aandoet.... Ik kan me niet voorstellen dat er jongens en mannen zijn die er agressief van worden en ze willen aanvallen. Laat ze lekker wie ze zijn. Iedereen.

Omnisofos | 03-09-21 | 10:17 | 2

Ik zie u de handelingen die u beschrijft eigenlijk totaal niet doen als u die moslimmannen tegenkomt.
Daarbij trekt u ook het lopen in een Djeballa gelijk met hoe deze persoon zich uitdost.
Het ene is een demonstratie van een verderfelijke ideologie die altijd maar weer bezig is om het straatbeeld op te eisen.
Het andere is een individuele uiting, die aantoont hoeveel vrijheid wij hier (nog) hebben.

Roadblock | 03-09-21 | 10:52

@Roadblock | 03-09-21 | 10:52: Niet? Sterker, als ik een burqa op straat tegenkom, doe ik de hitler groet en loop verder. Ik bedoel hoe moet ik ze anders groeten. Ik benader ze op het niveau dat ze goed kennen. Die jurken kan ik wel verdragen, maar moet er bijna altijd om lachen. Maar burqa's gaan me net te ver. Ik bedoel waarom mag zij wel de HEMA in en ik niet met m'n bivakmuts op ?

Omnisofos | 03-09-21 | 12:57

Wat een engerd. Maar laat hem met rust.

TheBigKirth | 03-09-21 | 10:15

Het zijn allemaal jongeren met een Noord-Afrikaanse achtergrond. Een selecte club die je dus met specifieke maatregelen moet heropvoeden.

Dat is lastig, want één op één zijn het hele timide knaapjes en geven sociaal gewenste antwoorden. Eenmaal terug in eigen omgeving is dat timide er weer vanaf en gaan ze met goedkeuring van de groep en ouders weer gewoon verder.

Hoe dit op te lossen? Ik weet het niet, maar een foeigesprek of regenboogvlaggetjes werken niet, net zo min de beschuldiging dat "de samenleving" homofoob is geworden, want dat is niet zo. Het zijn enkel de Noord-Afrikaanse nazaten die met een religieus kutboekje in de hand rechtvaardiging in hun daden zien.

Zoelense Hobbyboer | 03-09-21 | 10:12 | 5

De Islamcultuur is onverenigbaar met die van het Westen.
1 van de 2 zal moeten wijken.
Ik weet al welke.

Roadblock | 03-09-21 | 10:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het niet ook gewoon "influencer" haat? Zomaar midden op het fietspad gaan staan en je artsy foto maken.

tiku99 | 03-09-21 | 10:12

Ik zie anders vaak genoeg al wat oudere cis mannen ook in een jurk rondlopen in die buurt
Misschien moet hij /zij/het ook een wat gekledere dracht aantrekken ze kunnen daar in die buurt niet zo goed tegen blote benen

van Dam | 03-09-21 | 10:12

Dit is trouwens iets wat me al langer bezighoudt. Die transgenders 'voelen zich geen man' of 'geen vrouw'. Maar hoe WEET je dat? Dit is zoiets als vrouwen die zeggen dat de pijn van een bevalling het ergst is en dat mannen niks hebben wat in de buurt komt. Dit experiment is NIET uit te voeren. Je hebt geen idee, want pijn is niet objectief meetbaar, laat staan vergelijkbaar tussen mannen ne vrouwen. Zo ook met je man of vrouw voelen. Wat is dat dan? En niet 'soort van' maar 'exact'. Ik BEN een man, want ik heb een lul. Voel ik mij een man? Nou ja, ik vind het leuk om bier te drinken en bullshit te lullen, maar een paar van mijn vriendinnen ook. Wat is dat dan? 'Je man voelen'. En als je daar niet comfortabel mee bent, ben je dan niet gewoon 'op zoek naar jezelf'? En dus gewoon nihilistisch tot en met en zie je nergens het nut en doel van? Falen we dan niet gigantisch op opvoedingsgebied en onderwijsgebied?

BBRDWR | 03-09-21 | 10:08 | 7

Man versus vrouw, iets met rode zee bevaren?

MoonBeebe | 03-09-21 | 11:42

Als je keihard in je scrotum wordt getrapt en je vergaat van de pijn, dan voel je je man.

echtpaul | 03-09-21 | 11:52

@echtpaul | 03-09-21 | 11:52: Toch zijn er heel vele vrouwen die na een bevalling nog wel een keer willen, terwijl ik niet perse nog een keer in mijn ballen getrapt wil worden. Dus ik denk toch dat dat pijnlijker is.

BBRDWR | 03-09-21 | 15:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Die man op het eerste plaatje moet makkelijk te vinden zijn, met z’n rokje. Onguur type ook.

Mr Dixit | 03-09-21 | 10:06

ik ben geen cis-man, ik ben gewoon man.

small_town_dude | 03-09-21 | 10:04 | 2

en blank

small_town_dude | 03-09-21 | 10:05

@small_town_dude | 03-09-21 | 10:05 Ik vermoed dat je eerder in de buurt van roze komt. Wat dan weer erg inclusieve teint is.

Mr Dixit | 03-09-21 | 10:08

Ach.

Freakshow en doorlopende circusshow Amstelodamum.

In alle opzichten.

Met ludieke bontgekleurde en verklede clowns aanwezig en actief bij alle acts.

En wapperend , hoog in top , de trotse regenboogvlag.

Volgende maand de Mala Badi-straat.

Let maar op.

Dr.Mabuse | 03-09-21 | 10:03

Wordt je al dan niet in elkaar gemept ga je ook nog eens eerder dood.

Mensen die een geslachtsverandering hebben ondergaan, lopen gemiddeld twee keer zo veel kans om vroegtijdig te overlijden. Ze lopen meer risico op hart- en vaataandoeningen, hiv-gerelateerde ziekten, longkanker en niet-natuurlijke doodsoorzaken als zelfdoding. Dat blijkt uit een groot onderzoek van het Amsterdam UMC waar Trouw over schrijft

Bibop | 03-09-21 | 09:58 | 3

Lees: ze vreten ongezond, roken, drinken, feesten, neuken en komen er achter dat je piemeltje eraf laten knippen of een knakworst laten monteren toch niet de oplossing was voor het vinden van zingeving en doel in het leven. Maar het zal uitgelegd worden als: omdat de samenleving ze buitensluit...

BBRDWR | 03-09-21 | 10:01

@BBRDWR | 03-09-21 | 10:01: Niet alle trans mensen ondergaan een gehele geslachtsverandering, soms laten ze die geaderde zwoerdstok eraan. Maar volgens mij wordt bij een gehele geslachtsverandering de Piem0l, of het paarse helm gedeelte ervan althans, binnenstebuiten gevouwen ofzoiets. Een soort origami zeg maar. Het schijnt dat alleen een getraind gyneacologen-oog het verschil tssen een echte vrouw en een post-operatie trans kan onderkennen. Dus de volgende keer dat je tussen die olifanten-oren ligt te grazen goed opletten, het zou best wel eens een man geweest kunnen zijn, maar je ziet het niet. Ja behalve als je gyneacoloog bent dan. Daarom ben ik dus amateur gyneacoloog geworden.

Asteroid-B612 | 03-09-21 | 11:13

@Asteroid-B612 | 03-09-21 | 11:13: Onzin. Het verschil is heel erg duidelijk, kan iedereen zien. Daarnaast is de motoriek en de lichaamstaal zeer duidelijk.

Arachne | 03-09-21 | 17:13

Een vitale patriarchale cultuur komt in contact met een decadente zelfvernietigende cultuur.

Welke zal het sterkste zijn?

Vrouwen en kinderen eerst en daarna hulp voor overige categorieën.

Laat mij maar in het midden terwijl de uitersten elkaar de tent uitvechten.

ratelaar | 03-09-21 | 09:53 | 1

Pech. Er is in deze geen midden.

Arachne | 03-09-21 | 17:12

"Ze scholden me uit voor 'kankerhomo''

Maar...... maar...... maar......

Dan weet ik wie in ieder geval één van die daders was. In dat filmpje van Powned over die demo tegen homogeweld, waar die moslimdoos zo tekeer ging, zat ook zo'n capuchonnetje die exact dat woord gebruikte: ''Kk-homo's''.

Dat is toch appeltje-eitje voor de politie? Een capuchonnetje die ''kk-homo's'' zegt, tot veel meer is hij niet in staat. Die is toch zo gevonden met dit signalement?

O....... wat zegt u? Daar zijn er wel meer van? Nee, echt?

Dr_Johnson | 03-09-21 | 09:52

Niemand helpt, tegenwoordig moet je wel zot in je hoofd zijn om te helpen.
Of je wordt zelf in elkaar gerost, of je krijgt een aanklacht voor racisme of mishandeling aan je broek (Naffers is een bedreigd diersoort) Of je verschijnt op social media onder het koptje "Racistisch geweld in Amsterdam door blanke man".

Ik vraag me trouwens af of dit persoon (onzijdig) zal helpen als ik met 5 naffers aan het vechten ben, waarschijnlijk rent het (onzijdig) gillend weg of denkt het (onzijdig), het zal wel een racist zijn.

allesofniks | 03-09-21 | 09:51

Bij cis-mannen moest ik altijd denken aan besneden mannen. Nu weet ik waarom.

Mahatma | 03-09-21 | 09:50

Wegkijken en negeren. Als je een probleem niet benoemt, is het er niet. En mocht iemand het denken te benoemen, zet je die weg als een racist, xenofoob en een gevaar voor de samenleving. Dat is hoe we door rommelen anno 2021.

opblaasschaap | 03-09-21 | 09:47

'Sis' mannen graag. Niet 'cis'.

Der Schnitzeljäger | 03-09-21 | 09:39 | 2

Scherp.

Dr_Johnson | 03-09-21 | 10:10

Zeer scherp. Chapeau!

zhirek | 03-09-21 | 10:26

Sismannen?

Schoorsteenveger | 03-09-21 | 09:39

Let's not jump to conclu.... and it's Mocros

PikinhetBlik | 03-09-21 | 09:32

Vergeet even al de politiek correctheid,maar waarom fietste deze transmevrouw zo gekleed door Amsterdam-West? Ik ga er vanuit dat hij/zij niet helemaal achterlijk is,deze buurt staat nu niet direct bekend om zijn tolerantie.Vraag om aandacht (Op1/Jinek) of aan het oefenen voor Try Before You Die?

Steiner66 | 03-09-21 | 09:31 | 2

Dat komt omdat Halsema heeft gezegd dat in Amsterdam iedereen moet kunnen zijn hoe hij/zij/x wil zijn, dus de 1 is openlijk transgender en/of homoseksueel en de ander is openlijk een homofobe-kut-Marokkaan.

a4p | 03-09-21 | 09:41

Ho ho, maar zo werkt het niet in Nederland! In heel Nederland gelden dezelfde regels. Of gelden die niet in "bepaalde wijken"?

Timide_Aso | 03-09-21 | 09:41

Sja. In Nederland heeft iedereen het recht om voor lul te lopen, zeg ik dan maar.

Graaisnaaiert | 03-09-21 | 09:31 | 3

In Nederland wel, in amsterdam niet...dat is nu net het probleem.

LoremIpsum | 03-09-21 | 09:34

@LoremIpsum | 03-09-21 | 09:34:
Gelukkig woon ik dan in Nederland. Maar niet te geloven eigenlijk, hoe gillend die vrije anarchistische hippiestad in een jaar of 30 achteruit is gehold.

Graaisnaaiert | 03-09-21 | 09:37

@Graaisnaaiert | 03-09-21 | 09:37: ik moet er regelmatig voor mn werk zijn, vind het zelf gewoon een hele vieze stad, waar je op allerlei manieren genaaid wordt.

LoremIpsum | 03-09-21 | 09:41


Ik vind dat hij dat minirokje goed kan hebben.
Maar ik zou even nog wat meer aandacht geven aan het scheren (van boven).

Voor de rest: you go girl! You look fucking fabulous!
Trouwens een leuke artiestennaam, nu ik er aan denk: Fancy Fabulous.

King of the Oneliner | 03-09-21 | 09:30 | 3

Ik weet het niet. Ziet er meer uit als een gast tijdens een ontgroening op een HBO ofzo. Weddenschapje verloren en moet nu in vrouwenkleren lopen... Hij/zij draagt het niet met overtuiging. Jammer.

BBRDWR | 03-09-21 | 09:31

"you go girl " ? Sinds wanneer kunnen meiden/vrouwen een baard hebben Als zij als een vrouw door het leven willen gaan, zorg dan in hemelsnaam dat je een geschoren bakkes te hebben. Je moet er wel een beetje moeite doen.

loser | 03-09-21 | 09:49

Als het hier in mijn woonplaats zou zijn gebeurd, dan had ik Mala wel geholpen. Echter, hier gebeuren dit soort zaken niet. Ik zie wel eens een Mala hier lopen en er woont het nodige volk dat de Mala's maar raar vindt. En toch gebeurd er niets dat op het voorval in A'dam (of all places) lijkt. Wij hebben hier namelijk geen gesegregeerde wijken waar je als een Mala je niet kan vertonen en waar het tuig zich beschermt weet door de wijkbewoners.

forecastle | 03-09-21 | 09:29 | 3

Het is niet normaal, als in, afwijkend van de norm. Je verwacht het niet. Net zoals opa & oma op het platteland in de jaren 30 wel op zullen hebben gekeken van de eerste neger in het dorp. Het went op een gegeven moment want je ziet het/ze vaker. En vervolgens denk je dan als Nederlander; ach, lagaan, leuk voor die jongen, blij dat je hier tenminste nog gewoon kan wezen wie je wil zijn.
En dan lees je dat er "jongeren".... Laten we hopen dat dat in ieder geval nooit went.

Graaisnaaiert | 03-09-21 | 09:36

Wat is dat nu voor vergelijking? U woont in het saaie voorbipsland Nederland, en niet in Amsterdam. U woont in een plaats waar nog gewerkt wordt, ipv gebrainstormt en waar als je naar een restaurant gaat gewoon eten op een bord krijgt ipv een concept...en waar je nog in het Nederlands wordt aangesproken.

Amsterdam is niet Nederland, laten we dat vooral zo houden.

LoremIpsum | 03-09-21 | 09:38

Kwestie van beschaving. Niemand hoeft wat Mala doet goed te keuren of leuk te vinden, maar je blijft er verder wel van af. En normale mensen doen dat ook. Maar de reactie van Mala's broer spreekt boekdelen. Dat is wat cis-finnen doen als ze iets tegenkomen wat ze neit bevalt: meteen in kopschop-modus. Opvoeden van die lui lijkt niet te lukken, dus laten we de voorraad maar niet verder aanvullen.

Muxje | 03-09-21 | 09:42

Er was toch al een tijdje een cisverbod in Amsterdam?

JJMS | 03-09-21 | 09:28 | 2

Waar het verbod voor geldt cissen sowieso zelden of nooit.

LoremIpsum | 03-09-21 | 09:39

Mensen met dysphoria (psychisch aandoening) moet je niet lastig vallen maar hulp aanbieden

feiten_en _cijfers | 03-09-21 | 09:27 | 3

Wat alfabet mensen doen is het juist aanmoedigen, in mijn optiek vergelijkbaar met een schizofreen persoon aanmoedigen om toe te geven aan de stemmen in zijn of haar hoofd.

Reebensteeltje | 03-09-21 | 09:31

Yep, of iemand met anorexia zeggen dat ze inderdaad erg dik zijn. Anorexia en trans zijn beide dysphoria. De laatste moeten we in 1 keer aanmoedigen volgend de linkse kerk

feiten_en _cijfers | 03-09-21 | 09:34

@feiten_en _cijfers | 03-09-21 | 09:34: Dat is helaas waar we nu zijn. Nog niet eens zo heel lang geleden was gender dysphoria geen mode-artikel, maar een diagnose, gesteld door mensen met verstand van zaken. En pas als men zeker was van die diagnose, dan ging men het traject in, omdat dat de meest succesvolle behandeling van deze aandoening lijkt te zijn.

Wat je vandaag de dag ziet zijn geen lui met gender dysphoria, maar aandachtstrekkers die graag ook slachtoffer willen zijn maar helaas "wit" zijn.

Muxje | 03-09-21 | 09:52

Vroeger, hadden wij in Utrecht blonde Fransientje of Francine.
Francine w.o.b.v.v-t.b.m.v.h.b.( was ooit boom van een vent, type bouwvakker met van Hanigem benen.) tippelde op de Europalaan en soms rond t zandpad om ,zo luidt het gerucht transformerende ingrepen bij elkaar te sparen.
Fransientje zou deze groep van 7 wel rauw gelust hebben.
Fransientje stond zijn mannetje

DeviousDick³ | 03-09-21 | 09:23 | 2

Voorheen Frans Timmermans?

Acidstain | 03-09-21 | 09:45

wij noemden het "zandpad' altijd het "zaadpad" .(bij de rooie brug jochie)

grapjasz | 03-09-21 | 10:00

Ik kom nooit in de stamkroeg, of zelden, maar bij deze mijn bijdrage voor vanavond: youtu.be/IUEfYpARJCw

Jos Tiebent | 03-09-21 | 09:20

Als normale man behoor ik tegenwoordig tot een minderheid.

Pater.Koekkoek | 03-09-21 | 09:20 | 1

Dat deed U altijd al heur..!

grapjasz | 03-09-21 | 10:07

Sodemieters wel een lekker wijfie hoor.
Klinkt een beetje als een slechte mop, een transmevrouw en een groepje cis-mannem lopen door Amsterdam...

Reebensteeltje | 03-09-21 | 09:17

Hallo 112, er wordt hier een ma... een vr... Een mavr.. een vremee.... een trave... een.... Drie minuten later... Een transgender met lichamelijke kenmerken van het mannelijk geslacht in kleren meestal geïdentificeerd met het vrouwelijke gender, in elkaar gerost door Ma..., mann..., Ehm jonger... ehm.... Drie minuten later. door Cis-mannen. "Ok geen paniek mevrouwtje, we komen eraan. Waar bent u?" Klik, Piep... piep... piep. Hoe durven ze mevrouwtje te zeggen? Ik voel mij een jonge biseksuele meid van 49!

Hadena | 03-09-21 | 09:16 | 1

Lol. Ik kan het in één korte zin samenvatten dat het voor een ieder duidelijk is, maar dan zal Joris onvermijdelijk ingrijpen. Je mag ook niets meer he?

WhiteShark | 03-09-21 | 09:20

Is gelul dit, dit was duidelijk in Kerkrade!

Mr Moore | 03-09-21 | 09:15

Men vindt het blijkbaar makkelijker om alle mannen de schuld te geven, in plaats van de waarheid te vertellen in de berichtgeving.
Wat los je daar nu mee op?
Denkt zo'n verslaggever echt dat hij de zaak goed doet daarmee?
Of heeft hij voorkeur voor allochtonen boven transgenders?
Komop transgenders, maak daar dan eens werk van.

Nuchternederland | 03-09-21 | 09:13

De spagaat van Amsterdam is dat ze niet durven te kiezen tussen LHBTIQWERTY en """"jongeren"""" met een taalgebrek.

Dr.Utker | 03-09-21 | 09:08 | 1

Op de wokeladder lijken allochtonen toch hoger te staan dan transgenders, oftewel er gaat dus niets aan gedaan worden.

R.F.Pickering | 03-09-21 | 09:29

Ik vraag me af of dat hele regenboog-LHBTQ, white prvilege Cis-circus wel eens in de gaten heeft dat ze acceptatie alleen maar verder verdringen met hun gedram.
De incidenten zijn alleen maar toegenomen.
20 jaar geleden vond iedereen alles wel best, nu zijn er meer incidenten dan ooit.
Ik ken al die afkortingen niet eens en ga me zeker niet schuldig voelen omdat ik pizza en witte wijn kan drinken op een terras.
Alles is totaal doorgeslagen.
Ik behandel iedereen zoals ik zelf ook behandeld zou willen worden, maar dat is voor de woke gemeenschap vast niet goed genoeg, want dan ben ik me niet bewust van mijn geprivilegieerde positie in de maatschappij en blablabla.
Het is toch nooit voldoende oor deze groep.

LonelyWanker | 03-09-21 | 09:08 | 3

Victim blaming, je kon er op wachten. Welterusten.

Biff Everwood | 03-09-21 | 09:31

@Biff Everwood | 03-09-21 | 09:31: je kunt ook zeggen: je had je gezond verstand moeten gebruiken. Want je gaat als die-hard feyenoord aanhanger toch ook niet in volornaat in Amsterdam rondlopen en verwachten dat je met rust wordt gelaten. Zelfde met dit ventje: je gezond verstand gebruiken als je in bepaalde gedeeltes van Amsterdam er zo bij wilt lopen.

loser | 03-09-21 | 09:55

@Biff Everwood | 03-09-21 | 09:31: Nee, dan lees je niet goed. Laat iedereen doen wat hij wil, wat maakt mij het uit, ik houd wel van mensen die zichzelf zijn.
Ik heb het idee dat 20 jaar geleden niemand aanstoot nam aan homo's die hand in hand liepen of transgenders, en zo hoort het ook.
Nu is dat anders, en ik vraag me af hoe dat komt, we zijn er in ieder geval niet op vooruit gegaan de laatste jaren.
Dus niet meteen aankomen met victim blaming. Te makkelijk.

LonelyWanker | 03-09-21 | 10:04

Gebeurd dagelijks bij de Joodse mensen in West, hoor je nooit iemand over.

aliealaaf | 03-09-21 | 09:03 | 4

En waar hebben deze joodse mensen de afgelopen decennia op gestemd? Waar staan zij in het politiek centrum?
Feit is dat joodse mensen ALTIJD liberaal progressief zijn, ook de conservatieve.

Arachne | 03-09-21 | 17:09
▼ 1 antwoord verborgen

Dus Marokkaans schandknaapje komt met een knal uit de kast en andere Marokkaanse schandknaapjes die nog in de kast zitten zijn verbolgen en willen hem/haar een lesje leren? Next.

BASinnic | 03-09-21 | 08:59

Het verbaast mij dat nog steeds zo weinig mensen weten wat cis mannen zijn. Dat zijn die mannen die cissen naar vrouwen. Wat soms verboden is.

Leptob | 03-09-21 | 08:58 | 5

Cissen is niet verboden. Vrije meningsuiting toch?

Hadena | 03-09-21 | 09:18
▼ 2 antwoorden verborgen

En een ongelofelijke ophef als het gaat om een uit context getrokken wet in Hongarije. nu. Doodse, doodse stilte. Rapporten verdwijnen in de la, niks wordt er gedaan aan de echte problemen. Hoe dan?! Vraag ik me af. Hoe kun je als linksstemmende persoon in Nederland verklaren waarom we overal en altijd iedereen ter rechter zijde de maat nemen als het gaat om racisme, discriminatie, 'tegen elkaar opzetten' en dat soort zaken en kennelijk zo voor rechtvaardigheid, empathie en sociale gelijkheid zijn en dat combineren met het ongelofelijke wegkijken als het gaat om allochtoontuig dat het overgrote deel van deze ellende veroorzaakt. Hoe kun je dat met elkaar verenigen? Is je wereldbeeld dan zo simpel dat je werkelijk denkt dat je de wereld een betere plek maakt met knuffels en schouderklopjes? Is er dan niks in je lijf dat af en toe zegt: misschien moeten we eens optreden?

BBRDWR | 03-09-21 | 08:57 | 2

Mogelijk onderdeel van het wensdromen ter linker zijde van het politieke spectrum? En wensen komen nu eenmaal niet zo vaak uit, dus het wensen dat we een inclusieve samenleving gaan scheppen met iedereen gelijk en liev zijn voor elkaar en ruimte voor alle religieuze stromingen met hun eigenaardigheden en niemand gekwetst of beledigd....... gaat niet gebeuren. Dus moet je bijsturen en ongewenst gedrag aanpakken, maar dat botst dan weer met de wens.
Links moet kiezen.

ches | 03-09-21 | 09:35

Het is de schuld van jaren linkse opvoeding door school/universiteiten, bij de gemiddelde Nederlander zit dat linkse schuldgevoel zo diepgebakken dat ze hun laatste centen nog weggeven aan dat allochtoontuig (terwijl ze in hun gezicht gespuugd worden) want ze moeten en zullen deugen.

Maj.Wedgie | 03-09-21 | 09:35

ach ja, excentriek willen zijn. prima maar dat roept reacties uit. als ze geen geweld hebben gebruikt ben je al spekkoper.ik zou er niet te zwaar aantillen. ik werd in mijn jeugd ook wel voor het een en ander uitgemaakt vanwege kledingstijl. boeiuh.

miko | 03-09-21 | 08:56 | 3

Als jonge Indo zag ik er wat meisjesachtig uit en kreeg ook wel eens wat naar mijn hoofd geslingerd. Soms ook niet alleen woorden. Maar laat ik nou toen ook een bruine band Tae kwon do hebben. Huilende jongetjes naar hun moeders. Moeders weer naar mijn moeder. Mijn moeder: "dan moeten ze BA met rust laten".

BASinnic | 03-09-21 | 09:05

@BASinnic, kijk dat is hoe wij dat als karate kid generatie ingeprent kregen en moesten oplossen…heel herkenbaar hahaha

Isditandersgenoeg | 03-09-21 | 09:25

Bij ons waren de indo’s ook altijd goed in vechtsporten. Waarom weet ik niet. Trotse mensen, veel respect voor. Helemaal als je ziet hoe de oudere generatie is bedonderd

feiten_en _cijfers | 03-09-21 | 09:30

Ik denk dat jullie Sis mannen bedoelen

Tanky | 03-09-21 | 08:56

Het gaat geweldig zo! Tegen racisme deugen zorgt voor meer racisme, iedereen discrimineert de pan uit, facisteert zelfs tijdens het eten en droomt van cis-transificatie. Waar gaat het allemaal over? Niet over chips, zoveel is duidelijk.

Frau Merkel | 03-09-21 | 08:53 | 2

Jawel, gaat wel over chips. Is uw chipsmissie nu ten einde?

Nuchternederland | 03-09-21 | 09:15

Chipsmannen!

knutsel_ | 03-09-21 | 10:50

Het geweld kwam niet van cis mannen maar van sissende mannen.

General Dripple | 03-09-21 | 08:53

Kan iemand me insta-mores uitleggen? Moet je een post waarin iemand is mishandeld nou liken of niet? Als je het in principe niet zo op mishandelen hebt, bedoel ik.

John McClane | 03-09-21 | 08:51

Wtf is een cisman nou weer? Ik wil niet mee gaan in dit BLM narratief. Gebruik gewoon taal die normale mensen begrijpen!

doemijjezusjemaar | 03-09-21 | 08:50 | 7

@Bootsjunge | 03-09-21 | 08:57: ze hebben een manier gevonden om ze neutraal te benoemen, maar jij en Ik begrijpen waarom.

Mr_Pikibelly | 03-09-21 | 09:04

Voor zover mij bekend, is een cis-man een mannelijk persoon die er masculien uitziet, en zich "identificeert" als hetero. Zeg maar een normale man. En uit de krant the Guardian heb ik begrepen dat zulke normale mannen "het patriarchaat" (huh, wat ?) zijn door wie dit soort regenbogerTs worden onderdrukt ofzo. Maar hoe dan ? Omdat ze man zijn ofzo. Verder snap ik er eigenlijk ook geen reet van, al is het al langer bekend dat het dragen van korte rokken en hoge hakkes in Amsterdam West bepaalde risiko's met zich meebrengt. Zeker voor trans personen.

Asteroid-B612 | 03-09-21 | 09:25

Zodra er engelse termen worden gebruikt, vraag ik standaard: en hoe zeg je dit in het Nederlands ?

loser | 03-09-21 | 10:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Daarom neemt een vrouw dus altijd een handtas mee met minimaal de omvang van een baksteen. Rossen is oplossen.

Frau Merkel | 03-09-21 | 08:49 | 3

Ieder mens moet een beetje stevig in de schoenen staan om datgeen te zijn wat ie zijn wil. Dat geldt op het werk, in de sport kortom dat geldt overal. En dat geldt ook voor transgenders. Verval niet in zieligheid. Dus ik kan mij vinden in jouw tegel.

Leptob | 03-09-21 | 08:55

Een stuk weerbaarheidstraining zal geen kwaad kunnen. Maar uiteraard moet het probleem wel bij de bron aangepakt worden. Alleen wat ik daar voor ogen heb qua oplossing zal niet het voorkeur hebben bij de huidige linkse college in Amsterdam.

Xbitt | 03-09-21 | 08:56

@Xbitt | 03-09-21 | 08:56: Ik stel me altijd voor een afgeschreven zeegaande schuit te vullen met al het uitgeprocedeerde, illegale, irritante cis-tuig en met een aanloopje het strand van Marokko op te duwen. Moet toch lachen zijn om hun koppen te zien wanneer ze zien dat de schuit allemaal eigen volk bevat wat ze al jaren weigeren terug te nemen.

ches | 03-09-21 | 13:47

Als trans in West wonen is net zoiets als met een rode jurk aan een Taliban zoenen.
Segregatie is ter bescherming van jezelf en doe je niet voor een ander...

geheelvergeter | 03-09-21 | 08:48 | 1

Klopt, joodse mensen kunnen alleen in Buitenveldert vrij met een keppeltje rondlopen. Rest van Amsterdam worden ze n.l. uitgescholden, bespuugt en bedreigt. Blijkbaar vind grootste deel van de politieke partijen dit prima bij de stad passen.

Xbitt | 03-09-21 | 08:58

OK, shoot me if I'm wrong....... (Joris).

In mijn beleving is man/vrouw normaal. Wat je onder normaal verstaat mag een ieder voor zichzelf bepalen.

Man/man en/of vrouw/vrouw is in mijn optiek niet normaal, wel geaccepteerd.

Met X, genders, genderneutraal gaat het helemaal los. In een decennium verkloten we wat er in 4 eeuwen is opgebouwd. We krijgen straks complete genderopbouwziekenhuizen, psychisch begeleidingstrajecten, verplichte aannemen voor een werkgever aantal X'en, net als in de jaren 90 positieve discriminatie met een kleurtje bij de overheid.

Er is niets meer duidelijk en afgebakend, alles kan. Alles mag. Moet je willen. Ik wil het eigenlijk niet.

Maar stel je voor dat mijn zoon vanavond langskomt en meldt dat hij zich geen man en geen vrouw voelt.........

PolderTaliban | 03-09-21 | 08:48 | 8

@BBRDWR | 03-09-21 | 09:01: Weet je wát pas eng is? Over 20 - 30 jaar zit deze generatie aan de knoppen. En dan niet aan elkaars knoppen maar aan die van de economie en de samenleving. En daar moeten mijn Hollands Glorie zonen dan in proberen te overleven.

marcoplarco | 03-09-21 | 09:44

Als mijn zoon dit zou zeggen, is mijn antwoord: Ik voel mij geen man. Ik ben een man. En mannen hebben weinig op met gevoelens. Dus mond houden, eet je bord leeg en ga straks helpen met afwassen.

loser | 03-09-21 | 10:03

Brrr... Nu had je alleen Van Engelshoven met haar enge woke-praatjes. Maar dan hele ministeries vol.

BBRDWR | 03-09-21 | 10:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar kan iemand mij de betekenis van cis mannen uitleggen?

Eminent | 03-09-21 | 08:46 | 7

@John McClane | 03-09-21 | 08:49: Mischien bedoelde ze sis-mannen.

Muxje | 03-09-21 | 08:51

Ik kende de term ook niet maar denk niet dat dit cis mannen waren die het slachtoffer belaagden. In de cultuur rond de admiraal de ruyterweg is zoveel hypocrisie dat ze precies doen waar ze op losbeuken.

Simon_GS | 03-09-21 | 09:05

@Simon_GS | 03-09-21 | 09:05: Maar het probleem is natuurlijk duidelijk. Met zo'n straatnaam ga je je vanzelf koloniaal gedragen. Ik denk dat als we de straat bijvoorbeeld Regenboogstraat noemen dat alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

BBRDWR | 03-09-21 | 09:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Diversen hebben weinig op met diversiteit.

dihydrogenmonoxide | 03-09-21 | 08:46

Mali Badi vertelt z'n Marokkaanse familie z'n grote geheim:

Het was tijdens de Ramadan dat ik besloot mijn familie te vertellen wat ik twintig jaar verborgen heb gehouden: dat hun zoon, Hamza, eigenlijk hun dochter Mala is. Ik vertelde het tijdens het verbreken van het vasten. Ik dacht dat ze me de kans zouden geven mij nader te verklaren, maar de gezellige maaltijd veranderde in een begrafenisceremonie. De doodse stilte werd verbroken toen mijn vader een pot hete koffie oppakte en naar mij smeet.

Mijn broer sloeg me en brak mijn tanden alvorens op de tafel te springen en met zijn vuisten op mij in te slaan. Mijn moeder begon te schreeuwen en probeerde tevergeefs de vuisten van mij af te houden en haar dochter te beschermen. Dit zou de laatste keer zijn dat we elkaar aanraakten. Mijn vader zette mij op straat. In zijn familie is er geen plaats voor faggots.
bron: dipsaus punt org

Bibop | 03-09-21 | 08:42 | 7

Zoveel vragen.
1. Koffie tijdens een maaltijd? En nog heet? Hoe dan?
2. Als je iemand slaat en zijn tanden breekt, waarom moet je dan nog op tafel springen? En tijdens de maaltijd? Dat vond pa wel in orde? Zonde van de doner, lijkt mij.
3. Waarom mogen trans mensen hun/haar eigen naam kiezen? Waarom geef je die eer niet terug aan je ouders? "He pa, luister, ik heb een piemel, maar ik wil eigenlijk een vrouw geven, doe even een meisjesnaam geven."
4. Wat dacht je je bereiken om erkende culturele heethoofden met een lage bloedsuiker op zo'n regiligeus moment dit soort toch vrij schokerende zaken te vertellen. Wat was dan je verwachting?

BBRDWR | 03-09-21 | 09:28

Ies cultuur!

tiku99 | 03-09-21 | 09:46

@BBRDWR | 03-09-21 | 09:28: Ik denk dat hij ging voor het maximale effect. Op dipsaus punt org staat dat hij 'een gender-nonconforming activist, schrijver, artiest en dichter uit Marokko' is.

grietmetgroenefiets | 03-09-21 | 09:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik las eerst 'malle badr'. Ik dacht al...

pa_niek | 03-09-21 | 08:41 | 2

Malle Babbe

J.Cash | 03-09-21 | 08:44

Nou zit dat liedje weer in mijn kop.

Muxje | 03-09-21 | 08:46

Dus: na Finnen zijn kudtmarokkanen nu cis-mannen? Begrijp ik dat goed?

Dubbelepunthoofd | 03-09-21 | 08:41 | 2

Kan altijd erger. Zo ben ik naast cis-man ook nog eens wit (bah!).

Mr_Miscellaneous | 03-09-21 | 08:42

@Mr_Miscellaneous | 03-09-21 | 08:42: Foei, voor straf aan Sylvana je excuses aanbieden omdat jouw grootouders zorgden dat de negertjes iedere dag Suikerfeest vierden in de West. (Jaja, humor moeilijk voor deugmensjes: ik ben tegen slavernij)

ZoekEenVrijeNick | 03-09-21 | 08:58

Sorry, ik heb maar zoveel empathie in me.
Hongerige kinderen, mishandelde puppies, terminaal zieke mensen.
Een gozer die in een minirok door nieuw west wil fietsen valt daar helaas niet onder..

Transgender-Airlines | 03-09-21 | 08:41 | 1

Ik zou je een plusje willen geven.

PolderTaliban | 03-09-21 | 08:51

Misschien zijn ze stik jaloers dat andere kunnen zijn wie ze willen zijn "duikboot, koningin van swasieland om maar wat op te noemen maar hun mogen dat allemaal helemaal niet maar hadden het liefst een jomo een omgebouwde genderneutrale haarkrulset willen zijn of met hun mattie's met Barbie's spelen en die frustraties uiten op willekeurige anders gedragende.

jitro | 03-09-21 | 08:41 | 1

Ik denk van niet.

Usumani | 03-09-21 | 09:00

Zo'n beetje alles wat afwijkt van wat de meerderheid "normaal" vindt wordt aangevallen. En dat gebeurt steeds meer. Een mooi verbeterpuntje voor de mensheid.

Quib | 03-09-21 | 08:40 | 1

"wat afwijkt van wat de meerderheid "normaal" vindt wordt aangevallen"

maar wel verdacht vaak door een specifieke minderheid.....

michelpen | 03-09-21 | 08:49

Eerste gedachte bij mij is altijd wat voor werk doet hij/zij....?

Blonde Nel | 03-09-21 | 08:39 | 5

kopjes wassen op t herentoilet.

DeviousDick³ | 03-09-21 | 08:55

@DeviousDick³ | 03-09-21 | 08:55: weet je ook hoe je koffie vlekken van een tekefoonscherm haalt? Dank u voor deze vrijdagochtendproest.!

Jos Tiebent | 03-09-21 | 09:14

@Jos Tiebent | 03-09-21 | 09:14: Daar heb ik een clean-ex voor.

DeviousDick³ | 03-09-21 | 09:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoor ik daar kassa' s rinkelen? Dat worden weer heel veel Sire reclames, coaching en dergelijke om de witte (dan wel!) 'cis-man' respect voor anderen bij te brengen. Terwijl ik echt denk dat het de vraag is of de (vermoedelijke) daders wel in de categorie 'cis' kan worden ingedeeld. Zeker op jongere leeftijd gedragen ze zich als verliefde stelletjes onder elkaar. Arm land.

HetLichtInHetZuiden | 03-09-21 | 08:38

Mensen belagen die er anders uitzien is natuurlijk walgelijk, maar ik moet ook zeggen dat er ook wel een mythe wordt gecreeerd rondom iedereen die zgn anders is. ik ben opgevoed met een soort Christelijk besef dat iedereen gelijk is. Later leerde ik dat mannen en vrouwen gelijke kansen hadden kregen en dat het eigenlijk niet meer uitmaakte. Nog later leerde ik dat ik mensen niet in hokjes moest stoppen.
En nu: iedere mafkees plaatst zichzelf in hokjes "kijk mij nou ik ben dit of dat" en jij bent anders en ik ben speciaal. Zelfs op linkedIn (he/her) (him/his) I don't care.. STOP daarmee alstublieft. Al voel je je Alien of zombie. Val anderen niet lastig met hoe u zich voelt en doe gewoon normaal.

small_town_dude | 03-09-21 | 08:38 | 9

@42 | 03-09-21 | 08:47: Nee, deed ze niet. In an Instagram story, Carano had written that “Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers but by their neighbors … even by children. “Because history is edited,” she continued, “most people today don’t realize that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbors hate them simply for being Jews. How is that any different from hating someone for their political views?”

yeah-right474 | 03-09-21 | 08:56

@PolderTaliban | 03-09-21 | 08:53: Je kind is altijd weer anders. Ik bekijk het van twee kanten.
Kies je niet voor een transgender op die plek vanwege de uitstraling van het bedrijf?
Of kies je niet voor een transgender omdat het mogelijk onherroepelijk een boel gezeik met zich meebrengt omdat de transgender constant aan jouw hoofd loopt te zeiken dat ie het gevoel heeft niet geaccepteerd te worden? Ook transgenders moeten sterk in hun schoenen staan.

Leptob | 03-09-21 | 09:10

@Eduardo- | 03-09-21 | 08:52: ik dat serieus overwogen. alleen ben ik bang dat je er heel snel wordt afgesmeten bij zulke reacties.

small_town_dude | 03-09-21 | 09:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Hij heeft ook iets van Suarez weg op het eerste gezicht....

neonreclame | 03-09-21 | 08:37 | 1

dan had hij ze wel gebeten.

Glasgow Argus | 03-09-21 | 08:40

In het vorige Nederland vonden we het juist leuk om anders denkenden of gekleden te zien. Fabiola, Mathilde Willink, de skater in zijn zilveren tanga.

Madame Poitiers | 03-09-21 | 08:37 | 5

Mathilde is niet voor niks vermoord.
(grapje)

Patje | 03-09-21 | 08:45

Waar is die skater eigenlijk gebleven? Kan wel 20 jaar geleden geweest zijn dat ik hem/haar/hen zag.

Nuchternederland | 03-09-21 | 09:08

@Nuchternederland | 03-09-21 | 09:08: ik woonde rond 1995 vlak bij het Rembrandtplein en zag hem toen daar al, dus al 25 jaar geleden. Toen leek hij me in de 30.

small_town_dude | 03-09-21 | 10:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar niemand hielp.

Duh! Als omstander ingrijpen.
Dan ben je zelf al snel dader. Of slachtoffer. Zo gaat dat in Nederland.

Is dit nog nieuws? | 03-09-21 | 08:37

Ik heb even gegoogeld op de term "CISmannen" en heb er weer wat bijgeleerd. Gaat bij mij in het laatje met "Snowflake", "Woke", "white savior". Blij dat we hier in Twente vooral bierdrinken in plaats van dat geneuzel. Proost

Christustepeerd | 03-09-21 | 08:37

Mala Badi kan beter emigreren naar Afghanistan want de Taliban heeft Kaag meer inclusiviteit beloofd.

K. Westergaard | 03-09-21 | 08:36 | 1

Baangarantie aldaar. Prima plan! Die Kaag toch. Wát een powervrouw.

HornoxNL | 03-09-21 | 08:47

Niets aan de hand dus. Normaal geklede hetero mannen worden ook belaagd, uitgescholden, en met een beetje pech in elkaar gerost. Ze maken gewoon geen onderscheid, ik zie vooruitgang.

zoalsikhetzeg | 03-09-21 | 08:35

*slaat de zware eikenhouten deur dicht*

knutsel_ | 03-09-21 | 08:44

Wat doet Malle Badi om zijn brood te verdienen?

metagod | 03-09-21 | 08:33

Wen er maar aan in Amsterdam, bepaalde culturen in die stad worden steeds groter.

usb stok | 03-09-21 | 08:32

platte jaloezie... bondkraagjes en gucci tasjes, zelfde modestijl

springstuff | 03-09-21 | 08:31 | 2

James bondkraagjes?

Sinterbikske | 03-09-21 | 08:33

Tsja ... wie verlost ons van dat tuig... voorlopig gebeurt er helemaal niks..

johnyl | 03-09-21 | 08:33

Homogeweld zorgt elke keer voor een prachtige spagaat op links. Hoe gaan we dat aanpakken zonder Greet in de kaart te spelen? Nou dat is even nadenken hè? Paar decennialang. Bala Mari en zijn/haar/hun vrienden betalen de prijs.

de Voorzittert | 03-09-21 | 08:31 | 1

Bala stemt vast elke keer GL dus wil zelf ook niets aan de situatie doen.

2voor12 | 03-09-21 | 08:36

Je bent als LHBTqrstuvwxyz er beter af in de biblebelt of op Urk dan in Amsterdam. Totaal buitengesloten zal je worden etc. maar over het algemeen zullen ze je niet de kolere in slaan. En die Halsema nog trots zijn op een zogenaamd tolerant Amsterdam. Wat een lachertje.

DrachiR | 03-09-21 | 08:30

"De groep belagers groeide vervolgens tot zeven man, aldus het slachtoffer. "Ze scholden me uit voor 'kankerhomo' en iemand wilde mij slaan. Ik huilde, maar niemand hielp.""

Nou het eerste stuk heeft dus bevestigd wat de daders koken. Anders dus. 2e stuk, ik denk dat Mala heul erg blij mag zijn dat 'niemand hielp', want de buurt kennende hadden omstanders zeker geholpen... om met de daders mee Mala in elkaar te slaan.

Verder in en in triest om anno 2021 om iemands geaardheid aan te vallen. Waarschijnlijk om onzekerheid over de eigen geaardheid en pielemuisje. Maar goed als je lieden importeert die nog niet in 2021 leven dan is dat ergens misschien ook wel logisch.

Graaf_van_Hogendorp | 03-09-21 | 08:30

NageCISt worden, het kan in Amsterdam.

Egerius | 03-09-21 | 08:29

Daders beperken dus de vrijheden van anderen door deze te onderdrukken, rechten te ontzeggen, vervolging van minderheden, beperken vrijheid van meningsuiting etc.... Volgens mij maakte Amsterdam in de jaren 40 - 45 dezelfde periode door...

johnyl | 03-09-21 | 08:28

Dus nu ben ook ik een cisman? Vorig jaar was ik plots racist, het jaar daarvoor een klimaatontkenner. Ben benieuwd waar volgend jaar de nadruk op ligt en welke deugtitel we dan weer gaan krijgen.
Mannen (mag ik dat nog zeggen tegen zeg maar oorspronkelijke luldragers?) met rokjes blijf ik raar vinden. Zelfs als ze uit Schotland komen. Maar iedereen moet lekker zelf weten wat hen (dat was vroeger nog een kip) aantrekken.

Veepert | 03-09-21 | 08:28 | 4

Maak het jezelf makkelijk, noem jezelf 'fout'.

marcoplarco | 03-09-21 | 09:10

@[x] Ongeschikt | 03-09-21 | 08:42: het begint al met een jurk

Jos Tiebent | 03-09-21 | 09:11

@marcoplarco | 03-09-21 | 09:10: fout had net na de oorlog een andere betekenis als fout zoals Gordon.
Laat Sylvana me maar lekker zo noemen, ik beleef het zelf als goed.

Veepert | 03-09-21 | 09:19
▼ 1 antwoord verborgen

Er stond niet ‘witte cis mannen’, dus dan weet je eigenlijk al genoeg.

Sinterbikske | 03-09-21 | 08:28 | 2

Scherp...

Wijze uit het Oosten | 03-09-21 | 08:37

Vraag me af hoe ze weten dat het CIS mannen waren. Hebben de daders zich zo geïdentificeerd voordat ze begonnen met schelden of is dit gewoon een aanname geweest? Is dat geen discriminatie? Ik weet het niet meer, maar ben dan ook niet zo bekend met deze flauwekul. Ook een beetje ver van mijn bed show als inwoner van Gelderland.

GoedGaan | 03-09-21 | 09:02

"Loop door man KK pot".

Vrij naar Vieze Freddie...

neonreclame | 03-09-21 | 08:28

Transgenders hebben een vervroegde kans op overlijden. Staat op NuPuntNl.
Ik ben een blanke cis. Ik mis dit soort foto's niet in de VrijMiBo. Of heb ik ze gemist?

Leptob | 03-09-21 | 08:27

Ga naar Bear Week in Sitges Spanje, daar zul je je hart kunnen ophalen want daar zijn Moslims wel openlijk homo.
En nog gezellig ook, dus ik snap niet waarom er hier in NL zo raar gedaan moet worden.
De Romeinen namen een vrouw voor voortplanting en een man om plezier mee te hebben.
Toen werd er niet zo moeilijk gedaan, zolang het maar lekker was.
Waarom nu niet?

Sjeintje | 03-09-21 | 08:27 | 2

Als je vrouw ongesteld is kan je een geit verwennen.

Egerius | 03-09-21 | 08:31

Eh nee. Een deel van de Romeinse mannen namen hun jonge mannelijke slaven (tussen de 10 en 14 jaar) in de anus. Een volwassen Romeinse man en Romeins staatsburger die openlijk met mannen seks had, was een paria. Net als in Griekenland. De Romeinen namen hun vrouwelijke slaven als ze daar zin in hadden. Slaven zijn bezit en de meester kan en mag daar naar goeddunken over beschikken. Verhoudingen tussen mannen en vrouwen, met name getrouwde, kwamen vanzelfsprekend voor. En daar werd regelmatig wel moeilijk over gedaan. Net als bij de maffia, loste of een regeling of de dood het moeilijke op. Het romantische huwelijk of de romantische verhouding bestond niet; alles op dat gebied ging om macht, invloed, aanzien en het verbeteren van de eigen positie en die van de familie.

Arachne | 03-09-21 | 17:01

Eerlijk. Wie zou hem aannemen?

Patje | 03-09-21 | 08:27 | 6

Welke subsidie of uitkering krijgt hij/zij?

Blonde Nel | 03-09-21 | 08:38

Zit er subsidie op?

De paus | 03-09-21 | 08:51

Zou je iemand aannemen die in een trainingspak op het werk verschijnt? Zou je iemand aannemen met een tatto in zijn gezicht of in een smurfenpak in een representatieve baan? Nee, ik niet. Vrijheid blijheid, maar op het werk graag een afspiegeling van de maatschappij of in ieder geval van mijn klanten. Dus laat dat maar lekker in Amsterdam, dit speelt ook helemaal niet in de rest van Nederland. Is een Amsterdamse puur amsterdams fenomeen.

GoedGaan | 03-09-21 | 09:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Hijs de regenboogvlaggen! Zo los je dat op in Amsterdam. Zal ze leren die sis jongeren, ha!

eismc2 | 03-09-21 | 08:27

Zolang de slachtoffergemeenschap enkel met vlaggen blijft zwaaien en er alles aan doet om de daders maar niet te hoeven benoemen, hoeven ze niet op mijn steun te rekenen.

De vries, Henk. | 03-09-21 | 08:26

Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen aangevallen worden door zeven cismannen en gewoon door zeven mannen?

Verder ben ik helemaal vóór de vrijheid van deze aangevallen persoon om ongestoord in welk rokje of als welke paradijsvogel dan ook rond te lopen maar dringt bij mij zich altijd wel de nieuwsgierigheid naar het stemgedrag van betrokkene op.

Edit: "Ze scholden me uit voor 'kankerhomo' en iemand wilde mij slaan". Het klinkt als een vervelend incident en iedereen moet mekaar met rust laten maar ik krijg nou niet het idee dat deze persoon 7 weken in het ziekenhuis zal moeten verblijven. Heel vervelend en zeker reden voor een gesprekje met de ouders van deze jongeren maar moet dat het nationale nieuws halen?

Knufter | 03-09-21 | 08:26 | 1

“Groen” (S)Links, vermoed ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Pas na schade en schande wijs geworden , zal het stemgedrag veranderen.
Queers for Palestine, ik blijf hem mooi vinden…

Bootsjunge | 03-09-21 | 08:32

Je zou zeggen dat cis-mannen normale mannen zijn maar er is helemaal niets normaals aan dit hele verhaal.

knutsel_ | 03-09-21 | 08:25

Je zult toch zomaar door een transgender voor cis man uitgemaakt worden. Hebben ze al aangifte gedaan?

Sinterbikske | 03-09-21 | 08:25

Over een paar jaar gaan transgenders, homo's en al die anderen uit het LHBTQWERTY alfabet asiel aanvragen in Marokko of Turkije omdat daar de haat minder is dan in Nederland. Met de import van gelukzoekers en gezinsherenigingen met kansloze luitjes uit achterlijke regio's haal je intolerantie naar binnen en een vreselijke haat jegens democratie, het vrije woord en veiligheid. Misschien kunnen de linkse partijen nog eens uitleggen waarom die import noodzakelijk is.

ILF2 | 03-09-21 | 08:25 | 2

Verrijking van de keuken?

Deflatiemonster | 03-09-21 | 08:55

De Mala Badistraat.

Ruimedenker | 03-09-21 | 08:24

He ja, gedetailleerd daderprofiel. Cis-mannen. Nou, die gaan snel gevonden worden!

koeberg | 03-09-21 | 08:22 | 1

cis mannen met te veel trans vet.

nobodiesunmighty | 03-09-21 | 08:23

Er bij gaan lopen als malle Pietje en dan klagen dat je malle Pietje genoemd wordt door een roedel besnedelanders.

Ik zou zeggen, neem een bijpassend handtasje bij je minirok. Met een baksteen er in.

Wijze uit het Oosten | 03-09-21 | 08:22

Alle eufemismen voor Mocro's worden weer uit de kast getrokken.

Koning Willy | 03-09-21 | 08:22

Maar wij hadden vroeger ook potenrammers. Einde discussie.

Patje | 03-09-21 | 08:21 | 4

Verschil met nu zijn frequentie en openbaarheid.

Alsdan | 03-09-21 | 08:27

@Alsdan | 03-09-21 | 08:27:
Ik weet het maar een groot gedeelte van Nederland wil niet die discussie aangaan.

Patje | 03-09-21 | 08:28

Soortgelijke reacties krijg je ook altijd als je met een GL’er de nare kanten van de Islam bespreekt: “Ja, maar wat denk je dat het Christendom in de Middeleeuwen allemaal gedaan heeft?! Dat was net zo erg!”
Dus? Eigenlijk hebben ze dan het récht om het vandaag de dag ook te doen?

Bootsjunge | 03-09-21 | 08:42
▼ 1 antwoord verborgen

Uitgescholden en vd fiets geduwd.
“Iemand wilde gaan slaan”, maar deed dit blijkbaar niet.
Ik weet het niet hoor……
M’n vrouw scheld mij elke dag uit voor mietje en soms wil ze slaan, maar dat doet ze dan niet.

Ruimedenker | 03-09-21 | 08:21 | 4

Maar is uw vrouw ook een cis man?

FogerRederer | 03-09-21 | 08:27

Misschien omdat je de sexy kleding van je vrouw draagt.?

zoalsikhetzeg | 03-09-21 | 08:29

Zolang u maar in het bezit blijft van de afstandsbediening heeft u niets te klagen

DeviousDick³ | 03-09-21 | 09:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ja eh, nu even geen tijd voor, we moeten een straat hernoemen.

knutsel_ | 03-09-21 | 08:21

Kijk 020, je kunt of gay/lhbt... alfabet regenboog-hoofdstad van de wereld willen zijn, of inclusief woke met heel veel allah-hoofdstad.. het is of/of, niet en/en..... dat gaat gewoon niet samen. Om ff een modekreet te gebruiken.... wen er maar aan!

Nederlanddraaitdoor | 03-09-21 | 08:20

Volgens mij spel je het als "sis-jongeren", maar dan zou ik het wel raar vinden.

Jos Tiebent | 03-09-21 | 08:20

Hij/Zij is Marokkaan volgens zijn/haar eigen instagram-profile. Zou hij/zij belaagd zij door PVVers?

Cobarde | 03-09-21 | 08:20

Dus iemand is belaagd. In Amsterdam.
Het is tijd voor een nationale themadag.

Mr_Miscellaneous | 03-09-21 | 08:18

Als dit door jongeren was gedaan, was Nederland nu te klein geweest.

Alsdan | 03-09-21 | 08:17

Ik denk dat het geen cis mannen maar sis mannen zijn. Finnen (zoals we ze hier ooit noemden) die tegen vrouwen sissen.

ZoekEenVrijeNick | 03-09-21 | 08:17 | 2

Ooit? Nu niet meer?

koeberg | 03-09-21 | 08:20

@koeberg : door reaguurders wel. Maar niet zo veel meer in de hoofdartikelen.

ZoekEenVrijeNick | 03-09-21 | 08:21

Mallorcanen?

RickTheDick | 03-09-21 | 08:16

*Kerel in een rokje
Fixed it for you

Andiamo | 03-09-21 | 08:16

"They unhumanized me literally". Ik wordt moe van dat soort woke-speech. 'literally', hebben ze haar in een kikker omgetoverd want dan ben je letterlijk geen mens meer?

En nee, ik ben zeer tegen geweld, ook als dat tegen trans mensen gericht wordt. Je laat andere mensen met rust, punt. Je kan namelijk en vinden dat je lettertjesmensen de vrijheid moet gunnen en tegen woke zijn.

ZoekEenVrijeNick | 03-09-21 | 08:16

Van wie verwacht ze hulp dan? Van de kinoa-knotjes? Of nog grappiger, de politie?

Wim_Kut | 03-09-21 | 08:15 | 3

Gewoon een willekeurig iemand die doodgeschopt wil worden

frickY | 03-09-21 | 08:18

Ze? Kijk jij gaat er ook al gewoon in mee Wim. Kut !!

Beerndakbhar | 03-09-21 | 08:32

Hoe weten we eigenlijk dat het cis-mannen zijn? De kutmarokkaantjes die dit doen zien er namelijk behoorlijk gay uit met hun verwijfde Louis Vuitton schoudertasjes. Zijn het geen verkapte gays die niet uit de kast komen omdat dat niet mag van hun religie (je weet wel, die van die pedoprofeet) en ze hun frustratie dan maar afreageren door ten overstaan van leeftijdsgenootjes stoer een (andere) niet-cisser aan te vallen? Bovendien een goede dekmantel; lijken ze meteen hetero. Is Allah ook weer tevreden.

Proud Infidel | 03-09-21 | 08:15 | 1

Willem Oltmans zei het al: “De Marokkanen hebben het uitgevonden!”

Bootsjunge | 03-09-21 | 08:23

Ik ken trouwens genoeg vrouwen die niet huilen en om hun heen kijken voor hulp wanneer ze worden belaagd.

Transgender-Airlines | 03-09-21 | 08:15

'Goedemorgen Mevrheer'

Patje | 03-09-21 | 08:14 | 1

Moest ik heel hard om lachen! + Veel!

LoesjeP | 03-09-21 | 09:49

Zo'n paradijsvogel is wel extra kwetsbaar in het Amsterdamse oerwoud.

hagelkruis | 03-09-21 | 08:14

Het waren vast sis-mannen

PaardenliefhebberVet | 03-09-21 | 08:14 | 1

Sterk!

marcoplarco | 03-09-21 | 08:57

Transmevrouw wat een gelul dit! Is gewoon een kerel in wijven kleren, moet ie uiteraard helemaal zelf weten.
Zullen we nu ophouden met die woke genderdiffusie? Wat een gelul allemaal!

barrykoningen | 03-09-21 | 08:14 | 1

Preach on brother.

Zatkniss | 03-09-21 | 08:17

Tsja, soms moet je gewoon even je mannetje staan.

georgeboot | 03-09-21 | 08:13

Malle Babbe?

Ruimedenker | 03-09-21 | 08:11 | 1

Kan niet. Die had tieton..

marcoplarco | 03-09-21 | 08:14

Hoe weet zij zo zeker dat het cis mannen waren? Heeft ze hun naar hun pronouns gevraagd? Je mag niet zomaar aannemen dat iemand zich als cis identificeert!

Geenszins | 03-09-21 | 08:11 | 1

Precies dit, als je haar een vent noemt ben je transfoob

Icewallowkum | 03-09-21 | 10:51

Moest het even googlen maar hoe weet je nou dat het sowieso "cis mannen" waren?

Do-na-zi | 03-09-21 | 08:10 | 6

@Kapitein Sjaak Mus | 03-09-21 | 08:13:

DES is geen ziektebeeld maar een medicijn. DES staat voor diëthylstilbestrol, een kunstmatig vrouwelijk hormoon dat in Nederland tussen 1947 en 1976 werd voorgeschreven aan zwangere vrouwen. DES zou miskramen voorkomen, maar dat doel werd niet bereikt. Het middel bleek juist schadelijk voor de moeders en hun kinderen, en misschien schadelijk voor de kleinkinderen.

CIS ook al weer newspeak voor mentaal gehandicapten die vanaf hun geboortedag geïnjecteerd worden met een religieus virale hormoonspiegelontregelaar.
Mohammed was in zijn tijd een contemporaine evenknie van een beruchte gifmenger zo een 80 jaar geleden.

Ja, heeft dus alles met een god van doen.

Milton_Styx | 03-09-21 | 08:36

@Kapitein Sjaak Mus | 03-09-21 | 08:13: Meer als vrouwen die het des-hormoon slikken transgendere kinderen baren, hoe rijm je dat dan met hetero-cis-mannen?

wijsvinger | 03-09-21 | 08:38

@Milton_Styx | 03-09-21 | 08:36:
GOD, Gravitational Orbits Dynamics, is een belangrijk hulpmiddel van de NASA om ruimtereizen mogelijk te maken.

DenBeert | 03-09-21 | 10:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Toeristen uit Engeland?

RickTheDick | 03-09-21 | 08:10

Geen idee wat cis mannen zijn. Misschien een regenboogvlag ophangen. Misschien helpt dat.

pjisonline | 03-09-21 | 08:09 | 1

Niet doen, die vliegen spontaan in brand geloof ik.

Blote Bertus 2000 | 03-09-21 | 10:55

Waar waren de waarnemers om dit onrecht te waarnemen?

Professor Superhirn | 03-09-21 | 08:09 | 1

Die speelden """"jongere"""" in dit verhaal. Verslag volgt nog.

marcoplarco | 03-09-21 | 08:11

Cultuur, Import, Stampij, dat is de afkorting?

Zitvlak | 03-09-21 | 08:09

Volgens mij vormen zij de groep die als kwetsbaar wordt aangeduid in de media. Oftewel: broos, delicaat, fijn, gevoelig, lief, teer, teerhartig, week, zacht. broos

Tiscali-2 | 03-09-21 | 08:09 | 1

.. een heel erg van de vrede. Vergeet dat vooral niet.

DenBeert | 03-09-21 | 09:54

Waarom staat er een foto van een vent op de insta van een transmevrouw?

marcoplarco | 03-09-21 | 08:08

Niemand hielp? Nee, natuurlijk niet. De Admiraal de Ruijterweg is in Amsterdam-West en daar wonen zeer veel allochtonen.
Daar heeft deze man (of wat hij ook is) geen enkele steun of hulp van te verwachten.
Integendeel. Waarschijnlijk vindt een groot gedeelte van de "jongeren " dat hij dood moet.

staat het bier koud? | 03-09-21 | 08:07 | 2

Mooi he, de Religie van de Vrede..

Proud Infidel | 03-09-21 | 08:17

Waarom fiets hij/zij/het dan ook door die buurt? Ik fiets ook geen rondjes over het woonwagenkamp omdat ik weet dat ik binnen de kortste keren m'n fiets kwijt ben. En m'n schoenen, horloge en telefoon. Gewoon niet slim.
Zo lang er kampers zijn en cis-mannen, weet je wat je niet moet doen.

Bakkeleures | 03-09-21 | 09:30

Voelt slecht dat ik het zeg maar 'mag het een tikkeltje minder??'

Orangutan | 03-09-21 | 08:07 | 1

het gaat er niet om wat u en ik ervan vinden. Het gaat er om dat je met je poten van iemand afblijft. Vrijheid blijheid.

Boeddha18 | 03-09-21 | 09:23

Wat een plaatje is dit.
Triest uiterlijk, hij, zij, x moet het zelf weten.
Geen geweld tegen mensen.
De cisboys hebben hier geen goed aan gedaan.

Zitvlak | 03-09-21 | 08:07

Kap met die nieuwsspeak geenstijl... bovendien zijn het in dit geval denkelijk sis-mannen.

Joris-maar-weg | 03-09-21 | 08:07 | 1

Geweldig, Joris hou deze er in aub.

yeah-right474 | 03-09-21 | 08:08

Verhuis lekker naar een dorp in de omgeving.. Ben wel klaar met wekelijkse meldingen uit de grote steden over dit soort geweld en de bijbehorende selectieve verontwaardiging. Iedereen en zijn moeder weet uit welke hoek het komt en zolang woke links niet met een gestrekt been hier in gaat? Komt er geen regenboogvlag aan mijn deur.

Dhr. W. Anhoop | 03-09-21 | 08:07 | 6

@Boeddha18 | 03-09-21 | 09:22: Dan klappen ze om naar rechts, aardappel. Alleen benoemen heeft geen zin, dat is al lang en breed gebeurd. Er moet gehandeld worden en dat kan enkel en alleen door over rechts te regeren. Zwaar rechts, absoluut niet bij het midden uitkomen.
Dus dat gaat 'm niet worden.

Bakkeleures | 03-09-21 | 09:28

@Boeddha18 | 03-09-21 | 09:22:
U gaat er gemakshalve vanuit dat woke links redelijke mensen zijn in plaats van schreeuwende hysterici die een karig bestaan in de marge hebben ingeruild voor gesponsord activisme op de buhne.

Graaisnaaiert | 03-09-21 | 09:30

Ja oke bij ons in het dorp krijgt zo'n persoon een mestvork in hun handen geduwd: hup aan 't werk, doe gewoon mee, je hoort er bij en stop met janken

J.Dokstijl | 03-09-21 | 19:41
▼ 3 antwoorden verborgen

De film "Idiocracy" was geen entertainment, het was een toekomstvoorspelling die inmiddels uit is gekomen. Elke dag word de mens een stukje dommer en gekker.

Hangtietsmurfin | 03-09-21 | 08:06 | 2

Ik dacht laatst precies hetzelfde.

Crankhead | 03-09-21 | 08:11

I like money though.

JWZ_JMK | 03-09-21 | 08:37

Wat zijn cis mannen?

haatsmurfin | 03-09-21 | 08:04 | 7

Mannen die nog niet aangepraat is dat ze een genderissue hebben.

Graaisnaaiert | 03-09-21 | 09:27

Cis man. Verhip. Ik ben een cis man. Dus, eerst was ik een man, maar nu een cis man. Kan ik daar nu dus voor uitgemaakt worden. Vuile cis man. Cissertje. En de cis man hoort nergens bij. Uitgesloten van de alphabet community, waar nu zelfs dierenliefhebbers van de ranzigste soort bij willen horen. Trots op mijn cis zijn is.

NerdAlert | 03-09-21 | 11:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat zijn cis-mannen. Kap eens daar mee..

LuNaTeeQ | 03-09-21 | 08:04 | 1

Ah, een cissofoob. Busted!

Graaisnaaiert | 03-09-21 | 09:26

Geweld en schelden is altijd fout maar komopppp…
Die gast draagt een minirok

Transgender-Airlines | 03-09-21 | 08:04 | 4

@Professor Superhirn | 03-09-21 | 08:08: Maar dat is dan toch in een darkroom, waar niemand ze kan herkennen?

FrankVeer | 03-09-21 | 08:16

Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? Dat het dragen van een minirok een verzachtende omstandigheid is voor de dader om iemand te belagen?

jochum1980 | 03-09-21 | 08:48

@Professor Superhirn | 03-09-21 | 08:08:
Kop. Spijker. Raak.

Graaisnaaiert | 03-09-21 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino