Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera. Vertrouwen in overheid naar DIEPTEPUNT

Bijna heel Holland wantrouwt coronabeleid

hahaha

Blauwe lijntjes, die naar beneden gaan. Dat willen we allemaal wel (op Big Pharma, WEF en Overige Sywerts na). Maar deze blauwe lijn staat voor Het Vertrouwen in De Overheid. En die is foetsie. Van de 73 procent (!) is nog maar een luizige 30% over. Met dank aan hossende voetbalstadions , F1-festival campings en Hugo die niet op zijn kont ging zitten terwijl u om twaalf uur de kroeg weer uitgetrapt wordt en iedere muzikant en dj op MUTE wordt gezet. De Eindoplossing? We moeten AF van De Overheid. We moeten AF van die fukkers die faalambtenaren fijne functies elders geven. Want het wordt alleen maar ergerder, wegens de Minder Markt Meer Overheid staatsgreep die de VVD66-junta nu aan het plegen is. Prettige boodschappendag iedereen!

Reaguursels

Inloggen

Tja VVD66 meer meer overheid, minder eigen keuzes en vrijheden voor de mense.

Maja waarom zou ik me druk maken. De massa stemt toch steeds op deze kudt partijen. Dan kan Marc Rutte ze in de bek schijten en daarover voorliegen of geen actieve herinnering aan hebben. We get what we want!

iustus | 28-08-21 | 23:28

De overheid heeft geen kennis om toezicht of controle of projecten te monitoren.
Als de overheid een project start wordt het schreeuwend duur, want daar is zat geld tehalen, ondernemers weten dat.
Dus kennis moet weer ingehuurd worden wat ook weer handen vol kost.
Goedkoper zal het nooit worden, met meer overheid.

Banenenrepubliek | 28-08-21 | 20:25

Volkskrant:"Onderzoek: eerdere coronabesmetting beschermt veel beter dan vaccin"
RIVM: "Ondanks het grote aantal vaccinaties liggen de cijfers nog altijd wel op een veel hoger niveau dan vorig jaar rond deze tijd. Belangrijke reden daarvoor is de veel besmettelijkere deltavariant. Maar ook tegen deze variant hebben de vaccins een zeer hoge werkzaamheid.

Wat is het nou?

TonAlias | 28-08-21 | 19:02 | 1

Check zelf ( whoehahahaha afgezaagd)
-uitvinder mRNA
-uitvinder pcr
-Nobelprijswinnaar fransoos
- CHQ en ivermectine
- tijds discriminatie voor de naam ongevaccineerd ( 2 weken na prik)
- check gab.com
-

rattenvanger XL | 28-08-21 | 23:45

Avondklok voor ongevaccineerden.

Brabeaulander | 28-08-21 | 16:33

70% staat niet (meer) achter het coronabeleid van de overheid. Daar ging het in dit grafiekje toch om? dat kan mijns inziens twee kanten op; of het is de mensen niet streng genoeg en men vindt dat er te snel versoepeld is. Of men wil alle maatregelen afschaffen en vindt dat de overheid te streng optreedt. Dus ja, ik kan er geen conclusie aan verbinden. Nu snel verder met Q3.....

TwinTurbo | 28-08-21 | 16:00 | 1

Nou optie 3 is natuurlijk dat men gewoon (totaal) andere richting wil.

Magna Carta | 28-08-21 | 20:24

Wat NL kenmerkt denk ik is een intellectueel vacuüm. Het is deprimerend om zoveel mensen in de bestuurslagen te zien die een erg gemiddeld denkvermogen hebben gecombineerd met weinig kennis. Echt erg. En media die het zouden moeten toetsen hebben last van hetzelfde euvel. Er is gewoon weg geen oplossing hiervoor.

feiten_en _cijfers | 28-08-21 | 15:59 | 3

Juist!

Blonde Nel | 28-08-21 | 16:04

De media toetst niets maar neemt alles aan voor waar als dat uit de gelederen van Den Haag komt.

TonAlias | 28-08-21 | 17:05

Verhelderend, zijn ze misschien ook omgekocht? Middelmatig dan hè?

rattenvanger XL | 28-08-21 | 23:47

Neil Young is ook gestopt met rocken in a free world,
www.ad.nl/show/neil-young-roept-op-to...
Op wie kunnen we nu nog aan, helden slinken wel snel zo, eerst Charlie, nu Neil. De overheid kunnen we ook al tijden niet meer.

ptrck | 28-08-21 | 15:30

Rutte en zijn VV(d) kun je vergelijken met groep open TBC patiënten.
Iedere ander partij die er mee omgaat wordt hoe dan ook gereduceerd.

Dzjengis-Somebody | 28-08-21 | 15:06

Hugo en Mark krijgen er zin in. Ze besluiten nog vier jaar te blijven

thanseeuwen | 28-08-21 | 14:39

Rutte kan blijven omdat er helemaal niemand anders is, nul, nix, nada. Iemand die echt iets kan leent zich niet voor het politieke bedrijf, het is 1 grote puinzooi.

streknek | 28-08-21 | 14:36 | 6

Oeps verkeerde plaats

Eminent | 28-08-21 | 15:53

Bij gebrek aan beter: ik meld me aan á € 170.910 inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Of zoiets. Verder ken ik mensen die ons land wél vooruit willen helpen zodat o.a. Ankie, Ankie & Barbara, Sigrid, het rekenwonder Jesse K., Pinokkio en De Clown thuis kunnen blijven. Wat een kutland. En het rommelt maar door. Ongrondwettelijke benoeming van bewindslieden en dat soort dingen, hoe kan dit allemaal maar gebeuren?

Buurman | 28-08-21 | 18:57

Niet zo somber mensen. Een paar jaren geleden zouden we nog gezegd hebben dat er een nieuwe ijstijd op komst was, nu is dat helemaal niet meer nodig omdat we weten dat alles, koud of warm, nat of droog, te wijten is aan de opwarming van de aarde. Vroeger hadden we nauwelijks apothekers, geen dorp, stad of weet ik veel had een beetje fatsoenlijke apotheker en kijk nu eens. Tolken hetzelfde verhaal, vind maar eens een tolk als je daar op de Mokumse hei, Achterhoekse venen, Limburgse poelen staat. Nou, wat denk je, we hebben er nu in overvloed. Wou je vroeger relaxen dan moest je noodgedwongen ergens een kroeg zien te vinden. Als dat al lukte rende je vervolgens te pletter naar de sanitaire voorzieningen. Nu is dat allemaal veel eenvoudiger. Zelfs in het allerkleinste gat valt er op elke straathoek genoeg te snuiven, slikken, spuiten. Politiek dan ook nog maar even; vroeger kon je nauwelijks politici vinden omdat ze bekwaam én integer moesten zijn. Tegenwoordig hoef je alleen maar een kletsmajoor te zijn. Wat denk je verder over de kansenparels, woordkunstenaars, rappers, influencers en weet ik veel. Daar konden we vroeger alleen maar van dromen.

Waar-is-niets | 29-08-21 | 09:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer overheid, jongens. Als de overheid zich ergens mee bemoeit is het omdat er problemen zijn. Als het probleem vervolgens snel uit de hand loopt is de conclusie gerechtvaardigd dat er méér overheid nodig is. Waardoor de problemen gierend uit de klauw gaan lopen. Wat roept om maar één mogelijke oplossing; nóg meer overheid. Alsof je een bosbrand met benzine probeert te blussen. Als je gereedschap een hamer lijken alle problemen op spijkers.

Sans Comique | 28-08-21 | 14:35

De enige democratie die ze nog hebben is ook de rug toegekeerd, nl. een referendum.

Thoth | 28-08-21 | 14:07

De beide partijen die juist de vrije markt als geen ander hebben gepropageerd, want liberaal en de consument moet wat te kiezen hebben, willen nu dus minder markt. We gaan het zien, maar ook als de overheid dingen van de markt gaat overnemen blijft het natuurlijk wel afhankelijk van leidinggevende personen en de budgetten die er voor worden gereserveerd. We zagen bij defensie bijvoorbeeld geen marktwerking, maar tegelijkertijd maakte de overheid o.l.v. vooral veel VVD-ers van defensie een zootje van waarop je altijd kon bezuinigen.

jochum1980 | 28-08-21 | 13:52 | 3

We zien het bij de afgestoten NUTS voorzieningen, we zien het bij het OV. Bij alle 'semi-overheid'. Marktconform betaalde directies en Raden van Bestuur (anders krijg je niet de beste mensen hè?) zonder de afrekenbaarheid of de verantwoordelijkheid.

Sans Comique | 28-08-21 | 14:38

@Sans Comique | 28-08-21 | 14:38: of je hebt overheidstoezicht (maar dan echt) of marktwerking. Niet die uitgedeelde monopolies die in Nederland voor marktwerking door moeten gaan. De politieke vriendjes vind je daar vaak in de top, voor een mooi belastinggeld salaris. En niemand kan er wat aan doen.

Nichtsneues | 28-08-21 | 15:33

@Sans Comique | 28-08-21 | 14:38: al die Nuts voorziening, ooit opgericht met door de bevolking opgebrachte middelen. Ze werden onderhouden etc etc ze werkerten prima. Nu marktwerking en geen of te weinig middelen voor onderhoud doch wel iets aan aandeelhouders geven, immer duurder. geen goede koeltoer

Henkie | 28-08-21 | 16:07

Geloof ik niets van, leg er maar ff één van de laatste TK peilingen naast om eea weer in context te plaatsen.

WellimHollander | 28-08-21 | 13:46 | 1

Misschien klopt die TK peiling wel niet.

zoalsikhetzeg | 28-08-21 | 14:25

Meer marktwerking heeft niets opgeleverd alles werd veel duurder, ipv goedkoper.
Iedereen wist dat bedrijven niet gaan concurreren met elkaar want de kosten zijn min of meer het zelfde.
Het enige wat goedkoper werd was arbeid , salaris lager dmv zzp of loon bevriezing of veel minder mensen voor het zelfde werk.

Banenenrepubliek | 28-08-21 | 13:18 | 7

@van Oeffelen | 28-08-21 | 13:42:
Ligt aan verhouding inkomen vs vastelasten.
Dan mogen we stellen dat sinds 2002 heden de vaste lasten ongeveer 30% gestegen zijn.
Mijn loon is daar en tegen nog het zelfde door crisissen en marktwerking van de oostblokker.

enra | 28-08-21 | 15:32

Meer marktwerking is goed maar ik zou ook graag daarnaast een overheidsversie willen behouden, als zekerheid, om elkaar scherp te houden en onderlinge afspraken te voorkomen.

vlotterik | 28-08-21 | 15:43

@Papa Jones | 28-08-21 | 13:44: Je bedoelt: Bij de telecom is het al wat duidelijker dat het niet werkt door alle fusies.

Daarnaast: bij de farmaceutische industrie is concurrentie, dus worden de medicijnen steeds duurder. eh, ... benzine? eh,.. banken? eh, verzekeraars?

ParadiseLost | 29-08-21 | 00:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Grappig! Nu wordt iedereen boos vanwege meer overheid en minder markt.
Maar als er even iets misgaat in de zorg , roept iedereen hier om minder markt(werking) - die er overigens in de zorg niet is - en meer overheid.
Als er even iets misgaat bij de NS, roept iedereen hier om minder markt(werking) - die er overigens niet is bij de NS - en meer overheid.
Zomaar twee voorbeelden om aan te geven dat er vaak maar wat wordt geroepen. Niks mis mee maar bestuurders die dit niet serieus nemen, snap ik wel.

Amsterdamsko | 28-08-21 | 12:52 | 10

@Dandruff | 28-08-21 | 13:21:
Tuurlijk ik chargeer. U heeft daarin gelijk.
Ik ben het grotendeels met u eens.
Over het falen kan overigens politiek verschillend gedacht worden. Wat voor de PVV falend immigratiebeleid is, kan voor GroenLinks succesvol zijn.
Ook ingrijpen kan politiek gekleurd zijn. Minder immigratie zal de PVV toejuichen en GroenLinks wellicht niet. Ingewikkeld.

Amsterdamsko | 28-08-21 | 14:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Er wordt haast gemaakt. Het crisiscommunisme moet binnen afzienbare tijd zijn ingevoerd. Gebrek aan vertrouwen of protesten worden op de koop toe genomen. Het maakt niet uit. Wie niet meedoet is een wappie.

Ramsesz | 28-08-21 | 12:45

Denk dat dit nog wel naar beneden bijgesteld kan worden. De mens die niks met de coronamaatregelen heeft vult de RIVM vragenlijsten een stuk minder in gok ik zo.

LeukGeweest | 28-08-21 | 12:44

Nog een procentje of 25 naar beneden en het ligt op een gerechtvaardigd peil.

Joffri | 28-08-21 | 12:41

Westerse landen werden rijk dankzij een vrije markteconomie.
Feodale en socialistische landen zijn straatarm door hun te grote overheden. Recentste voorbeeld is Venezuela, inmiddels door miljoenen Venezolanen ontvlucht. Een planeconomie werkt nooit. En eigenlijk is dat heel logisch, om meerdere redenen;

1.
- Vrije markt is zelf mogen kiezen wat je koopt en waar je dat koopt.
Dus je mag kiezen tussen pap, pizza of brood als ontbijt. En als je voor brood kiest mag je kiezen tussen een goede iets duurdere bakker, of iets minder lekker maar goedkoper Lidl-brood. In zo'n systeem zal iedere bakker zijn best doen de kwaliteit zo hoog mogelijk, en de prijzen zo laag mogelijk te houden; concurrentie. Idem met producenten van pap en pizza.
- Een overheid gestuurde economie houdt in dat de overheid bepaalt hoe u ontbijt en waar u dat koopt. Het spreekt vanzelf dat daarmee de concurrentie verdwijnt. De kwaliteit van pap, pizza en brood zal achteruit hollen; de prijzen zullen ongeremd groeien.

2.
- Een vrije markt leidt tot voortdurende innovatie.
De eerste auto's waren langzaam, duur, oncomfortabel en stonken verschrikkelijk. Om ze te kunnen verkopen werden de ontwerpen voortdurend aangepast aan de wensen van de consument. Daar was geen subsidie voor nodig.
- Ondertussen heeft NL al honderden miljarden aan subsidies gestopt in niet-werkende "uitvindingen" zoals windmolens, warmtepompen, etc; en ook nog in het belonen van rijken met (veel vervuilender) E-cars.
Maar het werkt allemaal nog steeds niet, alle subsidies ten spijt. En het gaat ook nooit werken omdat er geen enkele financiële prikkel is om die systemen te laten werken. De belastingbetaler betaalt toch wel. We hebben geen keus; de overheid bepaalt hoe we onze huizen verwarmen, niet wij.

3.
Er zijn maar heel weinig ambtenaren nodig om belangrijke zaken in goede banen te leiden. Zo gauw er teveel ambtenaren bij komen gaan die uit verveling onzinwetten en onzinregelingen bedenken, volstrekt losgeslagen van de realiteit.
Ons belastingen- en toeslagen- circus is daar een goed voorbeeld van. Dat systeem is zo ingewikkeld geworden dat vrijwel niemand er meer uit komt. Dat leidt niet alleen al decennialang tot grootschalige fraude, terwijl talloze mensen die daar wel recht op hebben niks krijgen omdat ze dat niet weten.
Dit leidde onlangs tot een affaire rond het ten onrechte terugvorderen van onbetaalbare bedragen. Mensen verloren daardoor hun huizen, hun kinderen (ten minste een daarvan werd misbruikt door de "opvang"), en werden letterlijk tot zelfmoord gedreven.
Door de overheid.
Dus. Meer overheid?
Niet doen.

Dandruff | 28-08-21 | 12:35 | 1
-weggejorist-
Willekeurig_iemand | 28-08-21 | 17:03

Steeds lees ik in deze burelen dat men maar niet begrijpt dat Rutte en co ondanks alle ellende zo hoog blijven staan in de peilingen en dat men ook de verkiezingsuitslag niet begrijpt. Vraagt u zich niet af of Rutte, die zijn tentakels overal vuistdiep in heeft zitten zoals ik ook nogal eens lees, niet eveneens invloed heeft op verkiezingen en peilingen?

DulleGriet | 28-08-21 | 11:37 | 5

Wie had die misdadige actie van de toeslagen ooit kunnen bedenken? Wie had verwacht dat "we" IS terroristen auto's zouden geven in Syrie. Nee. onmogelijk Dullegriet. Onmogelijk.

DrachiR | 28-08-21 | 12:06

Het is inderdaad de slimste manier van staatgreepje plegen.
Net genoeg stemmen toeeigenen zodat men niet om je heen kan maar niet zoveel dat duidelijk is dat er fraude is gepleegd.
Voordeel is dat je mensen, die de gedachte uiten dat er iets raars is aan het feit dat een partij aan de macht kan blijven met zoveel klachten uit de maatschappij, kan afserveren als wappie.
Zo deed men dat ook met mensen die uitspraken dat het Wuhan virus wel eens uit een laboratorium kon komen.
Zet ze weg als wappie en sla iedere discussie dood.
Zowel die van de echte waandenkers als die van de mensen die oprecht een vraagteken plaatsen en hopen dat iemand onderbouwd uitlegt waarom het niet zo is.

Johanvb | 28-08-21 | 12:22

@Johanvb | 28-08-21 | 12:22: De meeste mensen delen hun leven in hokjes in. Dat maakt het een stuk makkelijker leven. Voor hen. Niet voor degenen die in de hokjes geduwd worden. Maar dat boeit de meeste mensen niet. Die denken oprecht dat ze goed bezig zijn.

Quib | 28-08-21 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Minder markt betekend meer afhankelijkheid van de EUSR. Vooral zo min mogelijk autonoom zijn als land. Wie die doelstellingen van "onze" lijders (ja met lange ij) nog niet doorziet is wel erg naief.

DrachiR | 28-08-21 | 11:35 | 2

Dit land loopt over van de naïevelingen.

kapt.Jerkoff | 28-08-21 | 13:17

@kapt.Jerkoff | 28-08-21 | 13:17: nee hoor, van slaafs gemaakte die van alles die niet kunnen of willen begrijpen of denken kleurloos en reukloos ten onder gaan zou een devies, advies kunnen zijn. We zien het nog wel, na ons…… enz

Henkie | 28-08-21 | 16:38

Een welvarend land komt voort uit dat de overheid de soevereiniteit respecteert. Meer overheid of laten we zeggen, de overheid als werkgever resulteert in economisch verval. Dit hebben we vaak genoeg gezien (lees, communistische landen). Mark Rutte is helemaal de weg kwijt met zijn linkse draai. Ik vind dit bijzonder schandalig ook.

renalpha | 28-08-21 | 11:33

Zal bedoeld hebben: minder Mark.
Trouwens: wie is veroordeeld voor minder minder minder???

Leffe Blonde | 28-08-21 | 11:31

In Armenie ontstond een massale vechtpartij in het regeringsgebouw. Waarom heb ik het gevoel dat deze lieden meer oprecht zijn in hun boodschap dan de zakkenvullende carriere politici waar wij mee zijn opgescheept

Slough | 28-08-21 | 11:29 | 2

Ordinair en plat.

van Oeffelen | 28-08-21 | 13:43

Daar zijn ze wat opener in hun ambitie om macht te verkrijgen. Vechtpartijen in het parlement zijn helemaal geen bewijs van idealistische inspiratie.
Alsof ze in Armenië klaar zijn voor ons soort democratie.

Sans Comique | 28-08-21 | 14:47

Jammer dat dit niet één op één correspondeert met het aantal Rutte stemmers.

Wattman | 28-08-21 | 11:28

Ongeveer om het kwartaal verschijnt er wel weer een bericht van CBS dat Nederlanders het gelukkigst zijn en het meeste vertrouwen hebben in de overheid.

Reebensteeltje | 28-08-21 | 11:26 | 8

@theo-is-dood | 28-08-21 | 12:13: Dat vraagt inderdaad om een compliment voor al die hardwerkende rendabele Nederlanders die dit land op hoog niveau laten draaien. Ondanks een dure ineffectieve overheid en gezondheidszorg. De twee grootste machtsblokken in dit land.

Graaier | 28-08-21 | 12:19

Het is een politiek instituut. Dus nee, niet betrouwbaar. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld het RIVM. Als je een paar keer, ach één keer is genoeg, bij belangrijke zaken op politieke leugens bent betrapt ben je af.

Sans Comique | 28-08-21 | 14:49
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kijkeensaan | 28-08-21 | 11:21 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Willekeurig_iemand | 28-08-21 | 11:16 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Nog minder markt?

van heinde en verre | 28-08-21 | 11:16 | 3

We krijgen daarentegen wel weer meer belastingen. En de overheid weet wat goed voor u is dus "muil houden en zitten".

kortebroek | 28-08-21 | 11:35

Het beste, het werkelijk allerbeste zou zijn dat iedereen gewoon een minimaal inkomen krijgt. Mensen die het kunnen weten, de experts, politici dus, kunnen dan bepalen waar jou arbeidskracht het best tot zijn recht komt. Dan kan het zijn dat je, wil je morgen te eten hebben, vandaag naar het andere kant van het land moet om aardappelen te rooien of straten te vegen.
Zodoende is iedereen te moe om in verzet te komen (wat riskant is want heb je morgen dan wel te eten?)

Sans Comique | 28-08-21 | 14:57

@kortebroek | 28-08-21 | 11:35: het probleem is dat bedrijven een winst-verliesrekening hebben (dat zou zo moeten zijn) en de overheid een budget.

Nichtsneues | 28-08-21 | 15:38

De overheid is als een akker waar de bloemkolen zijn doorgeschoten en liggen te verrotten.

Broadsquire | 28-08-21 | 11:14

Heeee zeg maar er is ook goed nieuws.
www.mpg.de/17362204/0812-bich-molnupi...
Molnupiravir wordt nu klinisch getest met goede resultaten. Het verneukt de virale RNA met verkeerde stukjes code waardoor het virus niet meer goed repliceert. Interessant nieuws.

Beste_Landgenoten | 28-08-21 | 11:09 | 7

@kortebroek | 28-08-21 | 11:36:
Juist niet. Je zorgt als het ware voor een handicap in het virus. Een soort van Softenon-virus.

Frau Merkel | 28-08-21 | 12:04

@kortebroek | 28-08-21 | 11:36:
"Heb mijzelf niet in de materie verdiept"
Ja precies. De kans dat zomaar een beter werkend virus ontstaat door het RNA te saboteren is niet bijster groot. Zeg maar: Heel erg klein. Echter als je dat op steeds weer een nieuwe manier doet, heb je bij heel veel van die foutjes toch een kans op iets beters. Dat gebeurt in de natuur, door willekeurige mutaties. De mutaties die dit medicijn maakt zijn steeds dezelfde. In fietstermen: Een tandwiel wordt vervangen door een zadel, dat fietst onhandig.

Beste_Landgenoten | 28-08-21 | 12:42
▼ 4 antwoorden verborgen

In het algemeen heb ik niet zo veel vertrouwen in de Nederlandse overheid. Het zijn een stelletje amateurs. Maar juist met corona doen ze het nog best wel aardig, zeker in vergelijking met het buitenland. Met voortdurend veranderende data is het lastig om een goede balans te vinden tussen maatregelen en vrijheid, maar in Nederland lukt dat relatief goed, ook door de medewerking (gelukkig) van een groot deel van de bevolking.

Ivoren Toren | 28-08-21 | 11:05 | 3
-weggejorist-
Graftak | 28-08-21 | 11:11

Ja als je het met Australië vergelijkt. Doen het juist slecht, zwabberbeleid en voor onze avondklok was al bekend dat deze niet werkte en toch ging Rutte er mee door etc

grachtengordel-muts | 28-08-21 | 13:37

Dus eerst wil de VVD meer markt. Iedereen zegt 'Niet doen, dat werkt NIET.'
Dus VVD lacht eens een keer en privatiseert de hele zooi, en maakt er een tyfusbende van. Zoals iedereen had voorspeld.

Vervolgens gaat VVD-D66 roepen; 'minder markt!'

Ongelovelijke kortzichtige prutskutten. Als je hier op hebt gestemd, of nog steeds op stemt, dan ben je toch echt een ontzettende dombo.

TeeJee | 28-08-21 | 11:03 | 3

Dat valt best mee. Als je grootverdiener bent bij de overheid, is het logisch dat je op ALDE stemt.

jemagookniksmeer | 28-08-21 | 12:36

Wat is er dan geprivatiseerd? Ze hebben van alle nutsvoorzieningen semi-overheid van gemaakt.

Sans Comique | 28-08-21 | 15:00

@Sans Comique | 28-08-21 | 15:00:
"en maakt er een tyfusbende van. Zoals iedereen had voorspeld."

Sorry, had ik duidelijker in kunnen zijn. Ik ging direct door naar het resultaat.

TeeJee | 28-08-21 | 15:04

De Groote Chroonische Pinokkio heeft genoeg sukkels voor zijn lange neus gezet die voor hem de klappen opvingen en opvangen het laatste decennium. Hugo Snuifduif zal waarschijnlijk de laatste zijn. Het neoliberale is tot op het bot uitgemolken met als toverwoord vrije marktwerking. Rutte heeft goed voor zichzelf en zijn vrindjes gezorgd. In Europa houden ze al jaren de vette worst van het EU voorzitterschap voor zijn neus en Markje zit er als een hond voor te kwijlen maar hapt steeds net mis. Dit spelletje van deze machtswellusteling heeft dit land in tien jaar tijd 40 stappen achteruitgezet. Van de gezondheidszorg tot de energiemarkt, de privatisering zou vooral voor de consument profijt opleveren. De praktijk is dat alles duurder en slechter is geworden terwijl de zakkenvullende baantjes carrousel steeds sneller ronddraait en een select groepje graaiers enorm voor zichzelf aan het zorgen is. Uiteindelijk zal Rutte van het Nederlandse politieke toneel verdwijnen en dan kunnen we puin gaan ruimen.

Pollekelife | 28-08-21 | 11:02 | 1

Moeten ze ook eens opheffen, die loting voor studie arts.
Zijn de artsen, die het zelf willen, net als tandartsen. We hadden een tandarts, die voor zichzelf begon, weggepest.
De doktoren zijn allemaal vrouwen met deeltijdbaan.

gato | 28-08-21 | 11:01 | 5

Is er nu een tekort aan IC bedden/zorg door bezuinigingen van de afgelopen jaren of is er nu werkelijk een pandemie met 675 coronapatienten ( ziekenhuisopnames) op 17.5 miljoen inwoners. Zomaar een vraag...

MoonBeebe | 28-08-21 | 12:18

Als mensen na 8 of meer jaren medische studie van de Universiteit af kunnen komen en een Homopathischse of Gyropractische praktijk beginnen is er iets niet goed gegaan bij die studie. Of men leert niet hoe wetenschap werkt, of men wordt geen moreel besef bijgebracht.

Sans Comique | 28-08-21 | 15:07

@Sans Comique | 28-08-21 | 15:07: geen regelzuchterij meer vd overheid, en je kunt zelf tarieven vaststellen. Die fraude bij ziekenhuizen is gewoon dat ze niet meerweten hoe het moet. Niet expres.

Nichtsneues | 28-08-21 | 15:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Overpeinzing: Er was een tijd dat de overheid leunde op ingenieurs als Cruquius, Lely en Van Hasselt. En later volksverheffers als Wibaut. De Miranda en Schaefer. In gelul kun je niet wonen. Ok, ze waren socialisten I know. Nu zijn we opgescheept met graaaiers en idioten bij de overheid. Omslagpunt was bij types als Lubbers en Kok. De overheid is er niet voor u.

Piet Karbiet | 28-08-21 | 10:58 | 4

Het wordt tijd dat échte wetenschappers en ingenieurs wat meer van zichzelf laten horen. Ze laten zich ook te gemakkelijk de mond snoeren en gijzelen door de Nijpelianen en andere domste jongens en meisjes van de klas.

Joris Beltsin | 28-08-21 | 11:04

@Joris Beltsin | 28-08-21 | 11:04:
Wetenschappers worden via het staatsinfuus betaald en leveren dus geen kritiek, àls ze al een baan krijgen. Ingenieursopleidingen zijn door de massaliteit in kwaliteit gekelderd. De goeden gaan hun tijd niet verspillen tussen idioten.

Frau Merkel | 28-08-21 | 11:08

Oekaze Kok.

Sans Comique | 28-08-21 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik het ergste vind is dat je van de oppositie ook geen ballen meer hoort. Daar is geen kennis aanwezig om de coalitiepartijen van repliek te dienen, en dat weten die laatste ook heel goed.
Ook van de PVV hoor je nauwelijks iets, van BBB nauwelijks, van geen enkele partij. Ze vinden het over het algemeen wel goed, lijkt het.

TonAlias | 28-08-21 | 10:57 | 4

Geertje en Tjer klagen genoeg alleen vaak over hun pet peeves, ieslaaaaam en the jab respectievelijk. Maar ook zij zijn murw geslagen en cordon sanitaired. De rest is controlled opposition. Ja ook sweet Caroline en jullie Eerdmans en von Haga.

Het grote wachten is op wat Omtzigt gaat doen maar mijn verwachtingen zijn zeer laag gespannen.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:59

@Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:59: Omtzigt is niet de oplossing.
Met zijn allen op de barricaden is de enige oplossing. Net zoals in een bedrijf waar betonrot in zit, is de enige oplossing om iedereen te ontslaan en met nieuw personeel te beginnen. Dit moet ook met de regering gebeuren, anders verandert er Niets.

TonAlias | 28-08-21 | 11:04

Slappe hap allemaal.

van Oeffelen | 28-08-21 | 13:43
▼ 1 antwoord verborgen

Heel Holland stemt uiteindelijk toch weer het zelfde. Snap dit echt niet.

zorgan | 28-08-21 | 10:56 | 1

reaguurders zijn niet representatief voor de rest van NL

lodovicusje | 28-08-21 | 11:00

Minder Mark, minder roverheid.

ademende aarde | 28-08-21 | 10:53 | 4

@vlotterik | 28-08-21 | 10:56:
U bent slachtoffer van 24/7 propaganda en gaslighting zie ik, onfortuinlijk. Dat er geen "alternatieven" zijn is geen reden om toch maar stug door te stemmen op de huidige corrupte perverse kliek. Er is altijd wat anders... en als die niet voldoet dan stem je weer wat anders.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 11:01

@vlotterik | 28-08-21 | 10:56: Maar om dan weer op een grote leugenaar te gaan stemmen lijkt me ook niet zinvol., kijk eens wat die man heeft aangericht de laatste tien jaar.

zilverrug | 28-08-21 | 11:07

@Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 11:01: Beste Graaf en Zilverrug, jullie hebben een punt. Ik ben mijn geloof in de verkiezingen verloren maar zal mij wederom naar de stembus begeven voor een fatsoenlijke realistische rechtse partij.

vlotterik | 28-08-21 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

We praten het elkaar gewoon aan. Nu is het Corona maar is met alles, bij elk bericht of plan of wat dan ook loopt iedereen te zeiken en over dat gezeik berichten media dan weer, want ja het stond op Twitter en Facebook, waardoor mensen denken zie je wel, ik ben niet te enige en nog weer gaan zeiken, zie bovenstaand voorbeeld. Nederland is echt een walgelijk negatief zeik landje geworden.

Capt. Iglo | 28-08-21 | 10:52 | 1

Vind je het gek na 10 jaar Rutte. GGZ toeloop is niet voor niks massaal. Heel Holland Mokt.

Lorejas | 28-08-21 | 11:01

Minder Mark, meer openheid.

Veepert | 28-08-21 | 10:48 | 4

@ruudvangeelen | 28-08-21 | 10:54:
Denken dat het aanblijven van Mark de democratie bevordert. Dát vind ik een domme reactie.
En verder mag u van mij vinden wat u wilt.

gaffelbaard | 28-08-21 | 11:00

@gaffelbaard | 28-08-21 | 11:00: Worden weggestuurd en blijven zitten. Wat een grap, dan onze wegen scheiden zich, gaan gewoon verder. Stemmen , de helft minder op PVDA, gaan samen en nu wordt er een formatie gesprek gedaan.

gato | 28-08-21 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

Die hele oppositie van SP, Pvv, Dierenpartij en PvdA wordt toch al jaren niet meer serieus genomen. Wat een farce.

van Oeffelen | 28-08-21 | 10:48

De Corona crisis kwam het huidige kabinet en met name Rutte ook wel goed uit. Het maskeert groot falen op andere thema's (bv toeslagen, formatie, Afghanistan, klimaat, wonen) en zorgt voor ongekende steun voor een MP die het volk door de ellende loodst. Nu de landen om ons heen langzaam Corona niet meer als bedreiging gaan zien zal Nederland mee moeten gaan bewegen. En dat is dan weer bedreigend voor het kabinet en Rutte dat op een aantal vlakken met de billen bloot moet.
Voor het huidige kabinet zal het afkicken van de macht die Corona hen gaf lastig zijn.

lodovicusje | 28-08-21 | 10:46

Ik heb net even opgezocht wat "liberalisme" ook alweer betekent. Ik moest hardop lachen.

Quib | 28-08-21 | 10:44 | 2

Grappig hè, hoe snel dingen op de achtergrond kunnen raken?

MickeyGouda | 28-08-21 | 10:53

Ze hebben de Amerikaanse definitie van liberalisme overgenomen.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:57

Gewoon wat anders stemmen dan normaal te doen gebruikelijk. Althans, als je wilt dat er zaken veranderen.

Happy People | 28-08-21 | 10:44

En de tijdelijke noodwet is heimelijk verlengd tot september 2023 !!!
Waarom staat dit niet in de kranten???
Hoezo vertrouwen.

TonAlias | 28-08-21 | 10:44 | 2

Tja. Dan is 'ie nog steeds tijdelijk. Politici zijn gewoonweg niet te vertrouwen.

Quib | 28-08-21 | 10:45
-weggejorist-
Willekeurig_iemand | 28-08-21 | 11:19

En dat terwijl de corona (""overmacht"") nu al anderhalf jaar alle andere overheidsfaals overschaduwt.

VanBukkem | 28-08-21 | 10:43

Heel veel ambtenaren werken niet zoals het hoort.
Er is een paar jaar terug een rapport gemaakt waar in staat dat als je de helft van alle ambtenaren ontslaat het land gewoon door functioneert.
De overheid is de grootste bron van verborgen werkeloosheid in dit land.

jaja | 28-08-21 | 10:43 | 10

@nednied | 28-08-21 | 10:53:
Gewoon nooit aanmelden.
Naast erfbelasting is de honden belasting de grootste roverij die er is.

enra | 28-08-21 | 11:11

@Quib | 28-08-21 | 11:46:
Vroeg of laat staat er een ambtenaar aan uw deur te bellen en als Pluto zich laat horen dan bent u aangemeld. Zo werkte dat bij mij.

Joris Beltsin | 28-08-21 | 11:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoezo 'prettige boodschappendag'? Je denkt toch niet dat ik op de zaterdag boodschappen ga doen?

Leptob | 28-08-21 | 10:43 | 2

Als er één moment is dat je supermarkten moet mijden als de pest dan is het wel zaterdagochtend.

Ivoren Toren | 28-08-21 | 11:09

@Ivoren Toren | 28-08-21 | 11:09: Half 10 ‘s avonds bij de Appie is het heerlijk rustig en is het assortiment weer aangevuld door een legertje vakkenvullers.

Schemerlamp | 28-08-21 | 11:25

Dusseh, als ik het van de overheid goed heb begrepen hebben we nu de curve met de hamer zo plat als een dubbeltje geslagen. De volgende stap was toch de dans?

vermeubelmaker | 28-08-21 | 10:42

Fun fact: wereldwijd is het relatieve aandeel van de overheid in het GDP in de afgelopen eeuw gemiddeld 8 maal zo groot geworden. Deze groei neemt ook nog eens toe en ook onze VVD wil een nog 'steviger' overheid (warm rechts, heet dat). En dan die socialisten maar zeiken dat het Neo-liberalisme het probleem van deze tijd is.

Joris Beltsin | 28-08-21 | 10:42 | 1

Ook in de jaren dat Rutte de premier is, zijn de overheidsuitgaven telkens weer alleen maar groter geworden. Oók pré-covid. Ondertussen wordt uw geld alleen maar minder waard; de dollar bijvoorbeeld is in de afgelopen eeuw 99% van haar waarde verloren. Socialisme is niet meer dan een ersatz-religie waarvan de aanhangers geloven in het sprookje van de omnipotente, almachtige creator genaamd Overheid. Dat heeft in hun denkwereld de rol van God overgenomen. En zichzelf maar wijsmaken dat alle andere religies opium voor het volk zijn.

nobele wilde | 28-08-21 | 21:08

Heffingen en belasting op energie en brandstoffen zijn hier veruit de allerhoogste in de EU en geen enkel land geeft bewust-onrendabelen zoveel gratis geld. Ken een lieve mocro die al 3 huizen heeft gekocht in het land van zijn zand-koning...daarvoor heeft hij hier maar 14 jaar hoeven werken, daarna in de wao.

hagelkruis | 28-08-21 | 10:41 | 1

En die huizen in mocroland heeft hij hier natuurlijk nooit opgegeven. Die lui lachen ons vierkant uit, en terecht. Vooral niet denken dat die WAO ook op gesimuleerde klachten gebaseerd was, ies rasies.

nobele wilde | 28-08-21 | 21:01

Ik vertrouw de overheid 100% dat het niet de waarheid vertelt, en misschien is dat maar beter ook.
Ignorance is bliss

the Jackdawn | 28-08-21 | 10:40 | 1

Bij banken moet u juist het omgekeerde doen; advies om te beleggen (=bouw portfolio af), rente lang vastzetten (=max 1 jaar vast), koop geen bitcoin (=koop bitcoin). Succes gegarandeerd.

De Blauwe Baviaan | 28-08-21 | 11:00

In binairen en lhbti mensen heb ik wel vertrouwen !

Maar wanneer deze peoples de politiek ingaan is dat vertrouwen weg !

Wat zeg jij nu ?

Zijn alle politici binair en lhbti's ......

Holysjit swa

poëpjes | 28-08-21 | 10:40

Denemarken ondertussen....

VoltaireJohn | 28-08-21 | 10:39

We hebben genoeg gedaan. Alle beperkingen opheffen en leven met de gevolgen. Leven is leuker dan zorgen dat je niet doodgaat.

HeerVanStand | 28-08-21 | 10:38 | 7

Dat is de beste opmerking van vandaag.

vlotterik | 28-08-21 | 10:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Tip om te Iezen www.parool.nl/columns-opinie/opinie-z... Ik was op slag verliefd op Nederland. Maar het land waar ik zo voor viel was een totaal ander land dan het Nederland van nu. Ook Amsterdam was toen een aanzienlijk leefbaarder stad dan de metropolis die het nu is geworden. En hoewel de verzorgingsstaat zijn hoogtepunt voorbij was, deed de sociale huursector nog wat zij hoorde te doen: eerlijk geprijsde woningen verhuren aan hen die ze het hardst nodig hadden. Het ziekenfonds maakte het mogelijk dat iedereen fatsoenlijk en naar draagkracht verzekerd was. Op de basisscholen lag de focus op kennisoverdracht en leerden de kinderen echt rekenen!
In het Nederland van nu heeft de overheid vooral de onderklasse definitief in de steek gelaten. Wat begon als de privatisering van PTT en de energiesector vanaf de jaren negentig, heeft zich in latere jaren verder uitgedijd naar de gezondheidszorg, welzijn en de woningmarkt.
Waar dit toe heeft geleid, zien we het duidelijkst in de woningsector. Als gevolg van de liberalisering van de woningmarkt is het aantal daklozen in tien jaar tijd verdubbeld.

Piet Karbiet | 28-08-21 | 10:38 | 10

@Boeddha18 | 28-08-21 | 10:57: Dat advies van u is zeer waar.
Maar de aanstaande fusie met GroenLinks gaat helaas zorgen voor het tegenovergestelde.

theo-is-dood | 28-08-21 | 12:25

@Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:56: Inmiddels 10 uur verder en geen antwoord van Beste_Landgenoten. Kan ook niet, want degenen die klagen over 'marktwerking' komen altijd aan met voorbeelden waarin er nou juist géén sprake is van marktwerking. Zorg en woningmarkt zijn volledig kapot gereguleerd door de overheid, daarom is het daar ook zo'n zooitje. An idiot is someone who keeps trying the same method over and over again, expecting different results.

nobele wilde | 28-08-21 | 21:00
▼ 7 antwoorden verborgen

3 juni schijnt in de Kamer gevraagd om de evacuatie in Afganistan te starten. Kunnen we die Kaag niet voor de rechter slepen wegens grove nalatigheid? Dood door schuld. Nieuw leiderschap?

funkyd | 28-08-21 | 10:37 | 4

Schijnt?

van Oeffelen | 28-08-21 | 10:49

Die blijft lekker zitten hoor. Hoogstens zullen ze Bijleveld slachtofferen, want die zou toch al geen minister meer worden in het nieuwe kabinet schat ik zo in.

Boeddha18 | 28-08-21 | 10:50
-weggejorist-
Willekeurig_iemand | 28-08-21 | 11:21
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi, het kan dus wel!

Veepert | 28-08-21 | 10:44

Dat heeft nog lang geduurd.

Frau Merkel | 28-08-21 | 11:20

Het wordt tijd om de status van het Covid 19-virus te herijken op basis van de cijfers en de kennis van nu en de samenleving dienovereenkomstig te resetten. Denemarken kan in dezen fungeren als gidsland. Ook als het gaat om immigratie trouwens, maar dit terzijde.

MickeyGouda | 28-08-21 | 10:36 | 6

@Wijze uit het Oosten | 28-08-21 | 10:53:
@MickeyGouda | 28-08-21 | 10:49:
Was een stront vervelende reaguurder op powned ja (en volgens mij das kapital). Net als @baby rasta en zijn vele nicks. Maar anyway volgens mij had hij een eenmans postorder bedrijfje in een schuur van een Deense boer en dweepte daar de hele tijd mee.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:55

@Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:55:
Ik vond het juist wel grappig. Gezellig een beetje snobben en zagen. Inhoudelijk had hij meestal wel wat te melden.
@Mickey: labrador? Daar moeten we het nog maar eens over hebben! ;)

Frau Merkel | 28-08-21 | 11:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Minder markt meer overheid....
Ik betaal al 38 % inkomstenbelasting
daarop op elke euro nog 21% btw
Dan nog alle loslopende heffingen en accijnzen.
Ruw geschat kom je dan boven de 70% van je inkomsten gaan naar de overheid.
Vertaald naar je tijd om te leven dan gaat het inderdaad op slavernij te lijken.

enra | 28-08-21 | 10:34 | 8

Of zoals Spekman het zei: “Nivelleren is een feest!”

Schemerlamp | 28-08-21 | 11:34

@Boeddha18 | 28-08-21 | 10:49: En uiteraard zal de NOS/MSM er nimmer aan herinneren dat in de afgelopen 20 jaar alle 'milieuheffingen' al enorm zijn verhoogd. Je zou je eens afvragen waar al dat geld aan besteed is. Het is niet de bedoeling dat je weet dat dit geld net als elke andere belasting gewoon op de grote hoop gegooid wordt en maar ten dele t.b.v. het milieu aangewend is.

nobele wilde | 28-08-21 | 20:54

@nobele wilde | 28-08-21 | 20:54:
Subsidies
Naar collega ambtenaren met een idee.
Musea, jongerencentra.
Alles wat niet de eigen broek op kan houden.

enra | 28-08-21 | 21:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Afhankelijkheid van de overheid is de manier om een grote overheid te creëren.

smdyasc | 28-08-21 | 10:31

Ik woon tegenover het provinciehuis in Leeuwarden.
Dan komt om 11 uur de koffiedame langs met haar karretje en vraagt of je koffie wilt.
De meesten zeggen doe maar even niet, want dan kan ik vanmiddag niet slapen..

jaja | 28-08-21 | 10:31

30% positief…., vind ik nog best veel.

De Blauwe Baviaan | 28-08-21 | 10:28 | 2

Wie zijn die mensen?

Malle moer | 28-08-21 | 10:31

@Malle moer | 28-08-21 | 10:31: VVD stemmers.

negerinnenzoenen | 28-08-21 | 10:41

Om zo'n grafiek voor waar aan te nemen moet men dan wel weer vertrouwen hebben in het RijksInstituut VolksManagement (een onderdeel van de overheid).
En dat vertrouwen heb ik niet.

Datzelfde Rijksinstituut publiceerde gisteren namelijk de eerste officiële anti-ongevaccineerden propaganda, in de vorm van een demagogisch "rapport" waar de honden geen brood van lusten. Omdat de wereld debiel is zal het voor zoete koek geslikt worden en is de volksvijand ("ongevaccineerden") geschapen.

Vertrouwen in de overheid? Over mijn lijk.

Luivend | 28-08-21 | 10:27 | 1

Link?

Max Headroom | 28-08-21 | 10:46

Je kan de overheid veel verwijten, maar enige reden dat er nu en wellicht komende maanden nog beperkingen zijn, is vanwege het relatief kleine groepje ongevaccineerden. Als 100% een prik zou halen zouden we geen generieke maatregelen meer nodig hebben. Ongevaccineerden zijn extreem oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen en positieve testen, daarom is het terecht als negatieve gevolgen zoveel mogelijk afgewenteld worden op ongevaccineerden ipv de rest vd samenleving. Keuzes hebben consequenties.

Diederik_Ezel | 28-08-21 | 10:27 | 22

@Graaier | 28-08-21 | 10:34: u mag hier gewoon de Endlösung der Eselfrage posten zonder dat er iemand ingrijpt.

van Oeffelen | 28-08-21 | 13:47

Graaier heeft gelijk sorry ik kan er niets meer van maken. Het moet een eigen keuze zijn maar met mensen zoals u die propaganderen dat je andere ermee beschermt terwijl het bewezen is dat het juist het tegenovergestelde is. (jij word niet ziek en blijft niet thuis bij dat akelige hoestje). Een niet gevaccineerde zal zelfs moeten testen als hij zich niet ziek voelt. Daarmee zal een Erger virus de overhand krijgen (lees dodelijker). Maar vol blijven houden dat je het voor andere doet is wel erg Huishoudschool niveau

pieterS | 28-08-21 | 18:04
▼ 19 antwoorden verborgen

De overheid heeft als kerntaak zaken te regelen voor hun burgers, die zij individueel niet makkelijk kunnen.
Dus gezondheidszorg, politie, defensie, energievoorziening, onderwijs.
Wat mij betreft gaat de marktwerking in die terreinen er compleet uit, en doet de overheid dat. Ja, dat noemt men links. En ik ben rechts.
Maar daar heb je nog geen kwart van de huidige overheid voor nodig.
Wat doen al die mensen ?
Wie zijn eigenlijk die mensen die bij de overheid zitten ons geld op te maken?

Nuchternederland | 28-08-21 | 10:25 | 13

@Papa Jones | 28-08-21 | 12:22: Ah, de lening ervoor kun je aftrekken, maar echt vrolijk word ik hier niet van. Als ik even snel reken, de lening wordt afgelost dus je betaalt steeds minder rente, maar aan de andere kant loopt de vemogensbelasting op, ongeveer even hard. De eerste tijd hebben we nog wel onze vrijstelling uiteraard.

Papa Jones | 28-08-21 | 12:27

De overheid het monopolie op onderwijs laten geven? Ja dank je de koekkoek. Ambtenaren zijn wel de laatsten die je mag laten bepalen wat je kinderen wel en vooral ook *niet* mogen leren. Binnen de kortste keren krijgt je kroost alleen CRT als Enige Waarheid voorgeschoteld door compleet wereldvreemde juffen van GroenLinks en D66-schnitt. Privaat onderwijs is vrijwel altijd van een hoger niveau dan staatspropaganda, pardon 'onderwijs'.

nobele wilde | 28-08-21 | 20:31
▼ 10 antwoorden verborgen

Is er ook onderzocht hoe het met het vertrouwen van de overheid in de burger is gesteld?

Kijkeensaan | 28-08-21 | 10:25 | 4

@Kijkeensaan | 28-08-21 | 10:28:
Er is geen overheid geweest post neolithische revo die vertrouwen had in haar eigen volk. Zelfs de Founding Fathers hadden dat niet en opteerden niet voor direct democratie maar voor representatieve democratie.

De overheid staat altijd in spanning met het klootjesvolk. The greatest trick the devil ever pulled was making man believe he did not exist. In dit geval is de grootste truc van de moderne tijd in het westen dat Vadertje Staat lievvv is en het beste met je voor heeft en je verzorgt van het wieg tot het graf als je maar op haar exponenten stemt en braaf luistert en betaalt.

En helaas tuinen velen hierin. Het volk moet weer hun overheid wantrouwen zoals eigenlijk overal in de wereld dat het geval is. En stemmen op andere representatoren als de huidige gecorrumpeerd zijn. Maar helaas doet het volk maar niet en laat zich in slaap sussen... totdat het te laat is zoals in Aussieland en Kiwiland, onze avondlanden naast Chy-na.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:35

@Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:35:
Inderdaad zou de burger de overheid per definitie moeten wantrouwen.
Onder het motto, 'vertrouwen is goed, maar wantrouwen, als het de overheid betreft, is beter'.

Kijkeensaan | 28-08-21 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

ik heb al 10 jaar geen vertrouwen in overheid,maar het is nu ernstig in de -gegaan.

Spychopaat | 28-08-21 | 10:24 | 3

10 jaar maar? U was fan van Balkenende?

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:25

@De Blauwe Baviaan | 28-08-21 | 10:42:
Ik zou Rutte niet missen nee maar dat betekent niet dat ik Balkenende ineens wel moet missen. Zoiets als Orange Man zat zijn maar vervolgens Sleepy Joe stemmen. Van de regen in de drup.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:52

Ik vind het geweldig gaan.
Zonder ambtenaren zou een derde van de beroepsbevolking nu thuis zonder werk zitten.
Laat ze maar aanklooien.
Ik vind het prima.

jaja | 28-08-21 | 10:23 | 2

Denk dat we minder last van ze hebben als ze thuis zitten…

Malle moer | 28-08-21 | 10:35

klein foutje 1/3 is beroepsbevolking moet het geld verdienen, ik zit elke dag in de wagen met naast mij 1 ambtenaar 1 semi ambtenaar 1 werkloze en inmiddels X vluchteling, Sorry het is genoeg.

Z-E-U-S | 28-08-21 | 21:18

True terror is to wake up one morning and discover that your high school class is running the country. - Kurt Vonnegut

Piet Karbiet | 28-08-21 | 10:23

Landen met veel overheid: Cuba, Venezuela, Noord Korea doen het ook fantastisch.

MargauxGrandCru | 28-08-21 | 10:22 | 2

Het gidsland van de slippendragers van onze beteren (bestuurders, politici, onderwijspersoneel, NGO mensjes, MSM mannetjes etc.) is... Chy-na. Heul veul overheid die heulen met onze beteren om het volk flink uit te buiten.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:24

Dramatisch daar.

van Oeffelen | 28-08-21 | 10:27

Minder vertrouwen in de overheid. De lastendruk van de overheid is op een historisch hoog niveau. Daarom meer overheid volgens Rutte en de heks. Maak de borst maar nat. De rendabele burgers gaan dat betalen.

Graaier | 28-08-21 | 10:21 | 2

en de VVD durft zich nog rechts te noemen.

Boeddha18 | 28-08-21 | 10:25

They just takes care of number one
An' number one ain't you
You ain't even number two.

uisge baugh | 28-08-21 | 10:21

Volgens Bloomberg staan we op plek 2 (Noorwegen 1) van beste landen om te verblijven op dit moment gedurende de pandemie.

Mr_Miscellaneous | 28-08-21 | 10:20 | 1

"The Scandinavian nation has administered enough shots to cover 60% of its population, kept fatalities at a very low level and opened its borders to vaccinated travelers. Low death rates, quick vaccine rollouts and an embrace of travel put the Netherlands and Finland second and third."

Mr_Miscellaneous | 28-08-21 | 10:22

Als ik de mensen om mij heen spreek werkt het Corona sprookje precies als gepland: Verdeeldheid en verwarring. Dus wat boeit het vertrouwen?

gebakkenzuchten | 28-08-21 | 10:19

Ah, nog meer overheid? Dat kan haast niet.
De VVD helemaal llosgeslagen van haar liberale beginselen.
we noemen het Marksisme

zuurtjeregen | 28-08-21 | 10:18 | 6

Wilders: 'Mark Rutte is de beste PvdA-premier ooit'

Kijkeensaan | 28-08-21 | 10:36

@Graaier | 28-08-21 | 10:27:
Je staat toch geregistreerd als je gevaccineerd bent? Wie ( nog ) niet gevaccineerd zijn is dus allang bekend.

Graaisnaaiert | 28-08-21 | 11:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn vertrouwen in de overheid is onveranderd laag (ze betalen simpelweg niet genoeg om goede mensen te leiden, een manager met 50 werknemers verdient al snel meer dan Mark Rutte).
Mijn vertrouwen in mijn landgenoten is door Corona dan wel volledig gecrashed, wat een kudde idioten hebben we in dit land.

blacktip | 28-08-21 | 10:16

Goed gedaan overheid, want niet luisteren is een stuk beter voor je gezondheid.

Er hangt iets in de lucht, voelt u het ook?
Opeens zie je in de media berichten verschijnen over hoe natuurlijke weerstand van mensen die covid hebben gehad een veel betere bescherming biedt dan vaccins
Tegelijk steeds meer berichten over hoe vaccins vespreiding niet tegengaan.

Ze gaan eerst hun keutel zo stilletjes mogelijk intrekken en daarna liegen, heel veel liegen. Bijvoorbeeld over dat wetenschappers het oneens waren over de effectiviteit van Ivermectine en het daarom onverantwoord was om burgers over dat middel te informeren. Over waarom het dan wel verantwoord was om die vaccins er zo hard door te drukken hoewel daarover ook nogal wat wetenschappelijke oneningheid was, gaan we weinig horen.
Zelf nadenken = gezonder dan braaf luisteren. De overheid is niet uw vriend.

beetje.jammer.dit | 28-08-21 | 10:16 | 2

Het viel mij ook al op. Voor het eerst in anderhalf jaar kritische geluiden.
De vaccins zijn helaas niet het wondermiddel waar op gehoopt werd. ( en wat wel beweerd werd )
Ik geloof niet dat ze schadelijk zijn, ook niet op lange termijn.
Farmaceuten richten zich nu ook steeds meer op medicijnen die het ziekteverloop een stuk beter te behappen maken, een goede zaak denk ik, met delen van de wereld waar nog geen 2 procent gevaccineerd is zullen er constant nieuwe mutaties ontstaan die om de huidige vaccins heen weten te komen.
Voorlopig zit ik nog wel goed denk ik, maar dat kan over een jaar anders zijn als er toch een variant ontstaat die zich nergens iets van aantrekt.

LonelyWanker | 28-08-21 | 10:29
-weggejorist-
zwartzondersuiker | 28-08-21 | 10:51

Alsof Meer Markt zo geweldig heeft uitgepakt.
Post, energiebedrijven en de absolute top: zorgverzekeraars.

Tapu | 28-08-21 | 10:15 | 7

Waarmee ik ook niet wil zeggen dat Meer Overheid dan dus de oplossing is, maar dat eenvoudige oplossingen niet bestaan.

Tapu | 28-08-21 | 10:44

@wakker worden | 28-08-21 | 10:33:

Heeft meer markt voor meer asielzoekers gezorgd? Het zijn toch echt de politici die daar verantwoordelijk voor zijn.

MargauxGrandCru | 28-08-21 | 10:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Absoluut, maar we zijn nog niet boos en wanhopig genoeg. Dus glas, plas, etc.

Dan maar zo! | 28-08-21 | 10:15

My first rule:
I don't believe anything the government tells me.

- George Carlin.

Cannabooze | 28-08-21 | 10:14 | 2

It's a big club - and you ain't in it.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:16

The most terrifying words in the English language are: I'm from the government and I'm here to help.

Ronald Reagan

Kapitein Sjaak Mus | 28-08-21 | 10:27

Geldt dat minder markt ook voor kartels in vervoer, woningbouw, levensmiddelensector, banken, energie, communicatie? Geldt dat ook voor prijsafspraken in die sectoren? Gaat de overheid dat dan dus ook aanpakken? Denk het niet, gezien de enorme belangen hierbij van VVd, d666 en CdA. Want ze moeten toch ook een vetbetaalde baan als ze uit de Kamer of het kabinet gaan.

dathoujetoch | 28-08-21 | 10:13

Meer meer meer!
Een maffia oplossing. Een probleem creëren en jezelf opwerpen als diegene die het gaan oplossen. Tegen betaling uiteraard. Zonder concurrentie en met enige dwang.

Deflatiemonster | 28-08-21 | 10:13

Dankzij de ondernemers blijft nederland doordraaien.Alleen daardoor,hoe lastig ze het ook wordt gemaakt door de regelverzinners en andere haters in de politiek.

van stampij | 28-08-21 | 10:12 | 1

Uiteraard dat spreekt vanzelf. Maar dat betekent niet dat er geen taken voor de overheid liggen. Ten eerste: meer defensie en meer politie, betere infrastructuur.

AlexanderVissers | 28-08-21 | 10:35

Fake news. VVD staat nog steeds bovenaan in de peilingen.

Scepticus | 28-08-21 | 10:12 | 3

maAr wAaR MoeT iK aNdErS Op stEmmEn dAn?
- gehoord in de witte vinex

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:16

Hé wat grappig. Je lettertjes verspringen van groot naar klein. Nieuw toetsenbord voor 6 eurie bij de mediamarkt

PikinhetBlik | 28-08-21 | 10:25

Ik vermoed dat vooral de eigenwoningbezitters op de VVD stemmen. Het aantal VVD-stemmers stijgt zo ongeveer 1 op 1 met de (fictieve) woningwaarde. En ze weten/hopen/willen dat de VVD deze schaarste alleen maar aanmoedigt.

Phantomas | 28-08-21 | 10:12 | 3

Kennelijk zijn ze vergeten dat er nog een ozb betaalt moet worden.

Deflatiemonster | 28-08-21 | 10:17

Je vermoeden is voor wat mij betreft niet correct.

wakker worden | 28-08-21 | 10:34

@wakker worden | 28-08-21 | 10:34: ja, iets met een zwarte ooievaar/falsificatie (en/of ecological fallacy).

Phantomas | 28-08-21 | 14:41

Mijn vertrouwen in de overheid is jaren stabiel, namelijk 0.

Polycynisch | 28-08-21 | 10:12 | 2

Mijn vertrouwen in zowel de overheid als politici als hun stemmers is al sinds Pim 0,0. Voordeel is dat ik nooit teleurgesteld ben.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:15

Flatliner.

van Oeffelen | 28-08-21 | 10:28

"Het Vertrouwen in De Overheid. En die is foetsie."
Die is foetsie??????
Die vertrouwen????????

L. Vis | 28-08-21 | 10:11 | 2

Ja, correct toch?
Die vertrouwen
Deze tasje

LonelyWanker | 28-08-21 | 10:32

Analoog aan ‘die meisje’..

Wijze uit het Oosten | 28-08-21 | 10:48

Ik ben wel benieuwd naar de vragen die in de enquete stonden. Ik heb best vertrouwen in dat Rutte en de Jonge hun best doen om corona te beheersen. Ik denk dat de meeste mensen aan andere zaken denken zoals omzet en ik mag geen plezier hebben. Oftewel deze uitslag is een resultaat van egoistische antwoorden.

Leptob | 28-08-21 | 10:10

De oplossing?
Meer overheid, meer belastingen en minder burgerlijke vrijheden.
De oplossing voor ieder probleem.

jemagookniksmeer | 28-08-21 | 10:10 | 1

Je kop houden en meemarcheren in het ritme!

zuurtjeregen | 28-08-21 | 10:23

Nou kom ik een flard van het AD stukje tegen, waar de Jonge hartelijk moet lachen om het feit dat ook hij gewoon stond in het stadion..

Als ie daar nou eens mee ophoudt.. Krijg je iets meer vrienden..

neonreclame | 28-08-21 | 10:09

Binnen 2 generaties afgegleden van een helemaal superland ( nou ja, vrijwel superland) tot een echt kutland. Bah. Nog 2 jaar en dan toedeledokie, op naar een land van keuze. Wellicht ook een kutland, maar eigen keuze én mooi weer.

RGV42 | 28-08-21 | 10:09 | 4

En beter en goedkoper eten op een terras

Boeddha18 | 28-08-21 | 10:22

Alle landen zijn kut, maar in Italié heb je tenminste lekker eten en een mooi uitzicht.

Nuchternederland | 28-08-21 | 10:27

Australie of Canada lijkt me gezellig...

LonelyWanker | 28-08-21 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ach vertrouwen dit vertrouwen dat.

Morgen peiling van de Hond en dan staat VVD weer op 1 gevolgd door D66.

Zelfs de situatie in Afghanistan opent bij mensen geen ogen over het onvermogen van de huidige club.

Knufter | 28-08-21 | 10:09 | 7

@goedverstaander | 28-08-21 | 10:14:
Dat wordt nog niet aan de grote klok gehangen. En zolang het niet op het 20:00 hoernaal en Umberto komt geleuven demense het allemaal wel.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:18

@Schemerlamp | 28-08-21 | 10:18: wat heb je liever: een ton extra overwaarde en daarvoor 100 Euro per jaar extra belasting betalen, of niks?

jemagookniksmeer | 28-08-21 | 10:20

@jemagookniksmeer | 28-08-21 | 10:20: EWF = 0,5% + 2,35% waarde woning boven € 1.110.000.
OZB (A’dam) 0,0428%. Watersysteemheffing 0,012126% Aftrekbare rente hypotheek is verwaarloosbaar met deze rentestand. Dus dat loopt aan extra belasting lekker op. En waardestijging van een woning is fictief, je hebt dat geld pas als je de woning verkocht hebt en je het als overwaarde in het volgende overgewaardeerde woning stopt. Het wachten is op een milieu / energiebelasting gekoppeld aan de WOZ.

Schemerlamp | 28-08-21 | 10:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Minder Mark, minder overheid. Is dat wat?

Zure prak | 28-08-21 | 10:08 | 1

Nee niet helemaal. Minder Mark, minder overheid, minder CRT en anti-westers gewauwel, minder corporatisme, minder one world build back better geklets... meer democratie, meer kapitalisme, meer nationale soevereiniteit.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:09

Communisme heeft nog nooit gewerkt en zal ook niet werken. De overheid moet terug naar de kerntaken en de burgers moeten hun geld en hun rechten terug krijgen. Sloop bovenal het partijenkartel, zodat de markt weer kan werken.

Frau Merkel | 28-08-21 | 10:07 | 3

Nja, je zou bijna op de SP gaan stemmen.

photto | 28-08-21 | 10:15

@photto | 28-08-21 | 10:15:
Die willen volgens mij een Bolsjewiek revo starten, 1905 stilo. Arbeiders bewapenen en gaan met die banaan.

Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 10:19

Minder markt... Stelletje lusters. Op de markt is je gulden een daalder waard.

nietsdoenerT | 28-08-21 | 10:07 | 1

Op de markt waar een overheid zijn vingers in de pap heeft is uw daalder nog geen gulden waard..

Wijze uit het Oosten | 28-08-21 | 10:46

Ongelofelijk. Dat mag nu wel eens in het nieuws komen op de MSM.

Analiste | 28-08-21 | 10:22

Een naamsverandering. Slim.

van Oeffelen | 28-08-21 | 10:34

Mijn God, wat een slinks gegraai. Dachten we met Kaag , Knol en Bijleveld dat het niet erger kon, spelen nu De Haan en Bergkamp onder 1 hoedje om uit de staatsruif te stelen van uw en mijn centen. En dat kan allemaal in dit land. Het wordt steeds gekker. Ps Bergkamp D’66, wtf.

Lukiluuk | 28-08-21 | 11:34
▼ 2 antwoorden verborgen

En toch lijken de peilingen niet met dit verhaal op te gaan, nog steeds staat de VVD bovenaan.......

Sinclair | 28-08-21 | 10:04 | 5

@Remi A. | 28-08-21 | 10:09: geen zak, zak :o)

Remi A. | 28-08-21 | 10:10

@Remi A. | 28-08-21 | 10:09: De huidige generatie kinderen geeft gezien het consumptiepatroon ook geen zak om hun kinderen en kleinkinderen

wakker worden | 28-08-21 | 10:37

Als je geen PVV ( of FvD of Ja21 ) wilt stemmen. Wie dan?

Graaisnaaiert | 28-08-21 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben onderhand helemaal murw en uitgeteld van deze faalpolitiek de laatste 2 jaar. Geen daadkracht, maar alleen maar holle frasen als: "we moeten van onze fouten leren" en "ja het is verschrikkelijk... en oh vreselijk... we moeten erkennen dat het niet is goed gegaan" Pappen en nathouden politiek om op het pluche te blijven zitten.

johnyl | 28-08-21 | 10:03 | 1

Geschokt. Ze zijn ook altijd geschokt. Als je dat bent, heb je niet goed opgelet.

zwartzondersuiker | 28-08-21 | 10:07

VVD die meer overheid wil. Meer geld dus voor de vriendjes van Rutte. Belastinggeld.

Sitting_targets | 28-08-21 | 10:02

Aha, de doctrine van destabilisering van westerse samenlevingen door foreign state actors krijgt substantie.

Ja, onze demisionaire regering is diep donker kut, maar nee, afname van vertrouwen in onze overheid is geen goede zaak. Geeft allerlei problemen die ons niet verder gaan helpen. Dus beste Guurders, wat gaan "we" eraan doen?

Odin | 28-08-21 | 10:01 | 1

Dualisme in de politiek terugbrengen en een vorm van schervenrecht introduceren ( fraude/misbruik/overtreden van de wet is niet "functie elders" maar "ontslag op staande voet en een bestuursverbod voor x-jaar + een torenhoge persoonlijke boete" ).
Om te beginnen.

Graaisnaaiert | 28-08-21 | 11:05

Mijn gitaartechnicus heeft honger, verdomme.

RickTheDick | 28-08-21 | 10:00 | 1

Volgens de kartelpartijen kun je hem gewoon in huis nemen. Probleem opgelost. ;)

Paaldanseres | 28-08-21 | 10:27

Hier is iedereen die wil of deugd geënt en komen we op een punt dat gevaccineerden zich niet meer laten testen net als ongevaccineerden dat ook niet meer doen. Beide voelen zich veilig.

Dan bestaat corona niet meer en zal een nieuwe of oude kraan open gezet worden wat resulteert tot meer testen onder beide groepen.

Remi A. | 28-08-21 | 10:00 | 1

Tot je naar een evenement wil. Gevaccineerde hoeven alleen de "ik ben geprikt" melding te laten zien waar ongevaccineerde een negatieve test van max 24 uur moeten tonen. Rare is dat gevaccineerde ook besmet kunnen zijnen dus andere kunnen besmetten maar zic niet hoeven te laten testen. Is het dan raar dat ik iemand met een uitslag van max 24 uur oud meer vertrouw dan iemand die gevaccineerd is maar ik niet van weet if die wel of niet besmet is?

Super Grover | 28-08-21 | 12:06

Al die mensen die om een scheet al brullen om de overheid zullen dan wel eerst realistisch moeten worden.

van Oeffelen | 28-08-21 | 09:59 | 2

Dat mocht na 1933 ook niet meer.

dathoujetoch | 28-08-21 | 10:01

Tja, dat krijg je als je stelselmatig de eigen verantwoordelijkheid van de marginalen bij de overheid legt.

amateurrr | 28-08-21 | 10:17

over drie jaar weer verkiezingen.

newray | 28-08-21 | 09:59 | 7

@dathoujetoch | 28-08-21 | 10:06:
Nee, ik bedoel jou.
Ziekelijk geobsedeerd door van Oeffelen.
Elke dag een missie om te irriteren.
Vervelend laf pestkopje.
Gefrustreerde eenling.
Fijne dag verder.

Ruimedenker | 28-08-21 | 10:20

Wat dacht je van, over 3 maanden ?

Karel Kruizenruiker | 28-08-21 | 10:24

@Ruimedenker | 28-08-21 | 10:20: Ruim gedacht, dat staat als een paal boven water. U bent zelf in dat opzicht niet zo ruim bedacht denk ik.

dathoujetoch | 28-08-21 | 17:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik bekijk Nederland vaak vanuit een helicopterblik, en zie wel duidelijk dat mijn moederland zwaar in verval is.
De keren dat wij in Rotterdam komen bijvoorbeeld dan voel je niet meer de gemoedelijke gezelligheid van vroeger.
Weinig echte Nederlanders op straat.

J.Cash | 28-08-21 | 09:59 | 3

Gelukkig ben ik dus niet de enige die uit de hoogte is en de wereld bekijkt... Mensen redeneren anno nu veel vanuit ik, mijn, moet, nooit en altijd.

Remi A. | 28-08-21 | 10:06

Zou fijn zijn als u bij dit soort berichten erbij zet waar u dan zit .... dan kunnen we het even over dat land hebben, wat moeten we anders met dit soort kreten?

Zwizalletju | 28-08-21 | 10:24

Tijd voor een staatsgreep

geenhakbar | 28-08-21 | 09:58 | 2

wat een onzin.

AlexanderVissers | 28-08-21 | 10:21

@AlexanderVissers | 28-08-21 | 10:21: idd want die is al aan de gang : "Want het wordt alleen maar ergerder, wegens de Minder Markt Meer Overheid staatsgreep die de VVD66-junta nu aan het plegen is."

Zwizalletju | 28-08-21 | 10:29

Het probleem dat zichzelf als de oplossing voorstelt.
What could possibly go wrong?

normanius | 28-08-21 | 09:58 | 1

Alles wat Marx Rutte aanraakt veranderd in een crisis!

Aristotalloss | 28-08-21 | 11:58

Ik eis een nieuwe lockdown!
Verjaardagen van mijn schoonmoeders komen er aan.

Kaas de Vies | 28-08-21 | 09:58 | 1

Schoonmoeders?

brawler | 28-08-21 | 10:59

En wie is de opperbaas? Clownschoen en omhooggevallen schoolmeestertje, de man met de te wijde neusgaten en bolle ogen (.... snuif....)Hugeau, uit Zeeland aangespoeld. CdA-trash op zijn slechtst.

dathoujetoch | 28-08-21 | 09:57 | 1
-weggejorist-
Matenwerk-NL | 28-08-21 | 11:19

En morgen bij de peilingen VVD: 36 zetels .

leo59 | 28-08-21 | 09:57 | 3

Juist, het maakt gewoon niet uit wat de VVD verknoeit,

Zapata10 | 28-08-21 | 10:01

U was me voor. Inderdaad. Het maakt allemaal geen flikker uit.

Knufter | 28-08-21 | 10:10

Ruim de helft van Nederland heeft een IQ van 100 of lager dus wat verwacht je dan? Het was niks, het is niks en het wordt niks.
Daarom zorg ik al jaren voor mezelf en zo min mogelijk voor anderen want de kans is >50% dat ze het toch voor me versjteren.

Bakkeleures | 28-08-21 | 12:48

Wacht even hoor. Meer overheid? Dat was toch een fascistisch trekje? Iets waar FvD continu van wordt beschuldigd? Blijken de echte fascisten toch te zitten bij D66 en VVD. Who would have thought?

2Little2Late | 28-08-21 | 09:57 | 3

Natuurlijk meer overheid. In de plannen van het WEF (met leden als Rutte en Kaag) wordt de markt tot exact nul gereduceerd. De eerste stappen zijn gezet.

goedverstaander | 28-08-21 | 10:10

Als er door de regelgeving veroorzaakte schaarste is zoals op de woningmarkt is meer overheid daar op zijn plaats. Hetzelfde geldt voor de gezondheidszorg: marktwerking in een volledig gereguleerd en door omslag gefinancierd stelsel is een gedrocht. Je kunt niet de ene zijde (verzekeringsplicht en premiedruk) reguleren en dan de markt aan het werk zetten en geloven dat het wel goed gaat. In de gezondheidszorg is marktwerking een gegarandeerde mislukking.

AlexanderVissers | 28-08-21 | 10:20

Sluit rutte op.

rotator | 28-08-21 | 14:11

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino