Kansloze eenverdienersplaag ongehinderd naar...
GRONINGEN! Hoe Jan Modaal verdween uit de Randstad
Kaartjes van Nederland. Wij zijn er dol op. En helemaal kaartjes met kleurtjes. Bovenstaand kaartje nu eens niet met besmettingen, criminaliteit, autobranden, moskees, regenboogzebrapaden, steekpartijen, aantallen bautenlanders, foodtrucks met vies eten en/of gemeentes met niet opgehaald huisvuil. Maar BESCHIKBARE WONINGEN VOOR JAN MET DE PET, die nog geen vriendin heeft. Kwa koophuis heb je als normale vrijgezel met een normale baan in de Randstad helemaal NIETS meer te zoeken. Die huizen zijn alllemaal voor royale pandjesbazen, buitenlandse investeerders en Bente Becker en haar Miele-vrindjes. Joe, hardwerkende Nederlander. Donderstraal maar lekker op naar Aardbevingsum - Groningen.
Reaguursels
InloggenHet begint hier ook aardig socialistisch te worden. Nog even en GS kan fuseren met Joop!
Ik beleg niet op de woningmarkt in verhuur gewoon mijn zelf ontwikkelde appartementen. Punt!
De één verdieners en schoolverlaters zeker niet de "Ik ben 25 en klaar met mijn HBO en ik kan geen woning kopen"
zijn nog nooit in staat geweest om simpel een woning te kopen.
Daar had je altijd al eigen geld bij nodig.
Het is nu een beetje krap op de markt want er is in de crisisjaren geen reedt bijgebouwd.
Het is nu een beetje krap op de markt want de bejaarden tehuizen zijn passé er bestaan louter verpleeghuizen voor oudjes die ziek zijn.
Het is nu een beetje krap op de markt want Kok met de PvdA heeft de inzet tot stijging van de koophuizen in 1995 ingezet met de brutering operatie van de WoCo's. Gevolg stagnatie bouw sociaal.
Het is nu een beetje krap op de markt want..... Abdoulah uit Somalie gaat voor Aafje met haar 10 jaren inschrijftermijn.
Het is nu een beetje krap op de markt want iedereen woont zo'n beetje alleen scheiding en dergelijke.
Die paar opgekochte hutten die in de vrije markt worden verhuurd zijn het noemen niet waard.
vriend blijf jij is even eerlijk, hier een 25 jarige hbo schoolverlater welke 2 jaar werkt en een hele zak rotcenten op de bank heb staan om in te wisselen in steentjes.
krijg net geen 2 ton hypotheek, die regels zijn al aangescherpt ten opzichte van een aantal jaar geleden. rijtjes woningen in mijn regio in noord holland (nee geen amsterdam) gingen gewoon weg voor 190k t/m 220k. ik had de afgelopen 15 jaar prima kunnen kopen en nu kansloos.
verder aandachtspuntje. leuk dat je huisjes bouwt, top man goed bezig. net als die projectontwikkelaars waarvoor hetzelfde... je kutterige pebuilt blokhutten welke je voor 130k hebt laten neerzetten HOEF je niet te verhuren alsof ze 300k waard zijn zogenaamd. maarja cash lekker, geniet ervan ik kijk ondertussen naar een mooie boot.
Daar komt nog bij dat een student zo'n 50.000 Euro studieschuld opbouwt waardoor hij geen hypotheek krijt. Ja, een van 70.00 Euro. Kan hij net in Friesland in een garage gaan wonen.
Ach uiteindelijk komt het weer op hetzelfde neer WE ZIJN MET TEVEEL MENSEN. Dat in combinatie met het feit dat vorige generaties hebben uiterst goed voor zichzelf gezorgd hebben en nog steeds de rekening maar doorschuiven terwijl de ruif leeggevroten wordt.
Jarenlang zitten de pensioenfondsen onder de dekkinsgraden, maar daar hoor je niets meer van zodra er een maandje een plus is van 0,1%
Toen ik begon met werken konden er nog mensen op hun 8 a 59e op de lange vakantie. Het is een schamele 2 jaar verkort maar er is een tijd geweest dat ik te horen kreeg dat ik tot 72 moest doorgaan dat is toch gewoon 12 jaar meer.
Het huis waar mijn ouder wonen 16 km van mijn woonplaats groningen vrijstaand op 800m2 konden ze in 1994 als eenverdiener kopen voor een prijs waar ik mijn gehorige 50m2, +/- 30% werklozen tokkieburen-buurt woning niet van kan kopen want dan mag ik eerst nog 20 ruggen bijleggen. En dan zijn ze beledigd als ik daar commentaar op heb want dat mag je niet vergelijken. Maar waarom moet 30 jaar later de welvaart zo omlaag zijn gegaan dat iedereen zich collectief dood moet werken om in een kippenschuur achtige blokkendoos te kunnen thuiskomen heeft nog niemand mij kunnen uitleggen.
Laten we eerlijk zijn het plaatje is ook wel wat misleidend groen kleurtje erop zo van daar is het beter, maar een beetje kloten is nog steeds gewoon kloten.
En dit allemaal vanwege de immigratie en om de rente laag te houden voor de overheden en de inflatie omhoog te laten gieren zodat overheidsschulden verdampen.
Wat zal Klaasje Knot hiervan zeggen?
Precies harde werkers worden uitgewrongen hier in Nederland. Kneusjes en mensen die niet willen krijgen AES voor elkaar.
In Madurodam staat nog zat leeg.
Bouw een aantal 20-30 verdieping hoge kanslozenflats ergens op een paar weilanden. Klaar.
Graaf 20 verdiepingen diep en bouw een kelder. Nog beter
Kanslozen zorgen maar zelf voor woongelegenheid, liefst in land van herkomst als daar sprake van is.
Weilanden moeten weilanden blijven, liefst met een lekker bieflapje er in.
Als onvrijwillige eenverdiener hier (mijnvrouw is na ongeluk niet mee in staat om buiten de deur te werken, doet wel met liefde het huishouden) baalde ik daar al jaren van. Nu heb ik mij er bij neergelegd, alhoewel ik die 800 euro huur liever als aflossing hypotheek maandelijks had betaald.
Zoals de Engelsen zo mooi zeggen, er is geen 'level playing field'. Weet zo snel niet meer hoe het in Nederlands te zeggen. Je kunt jezelf opvreten, maar acceptatie is belangrijk. En dan van daaruit, het beste er van te maken. Moeilijk als je super competitief bent en je verantwoordelijk bent voor anderen.
@feiten_en _cijfers | 20-08-21 | 14:03: Gelijk speelveld noemen we dat....
@Jafco | 20-08-21 | 14:31: Ik lijk Kaag wel...
Het probleem ligt ook bij de tweeverdieners die gezamenlijk een huis kopen, dat heeft de prijzen van veel huizen omhoog gedreven in de afgelopen jaren. Wellicht alleen nog maar toestaan dat een huis op een enkel inkomen wordt gekocht, dan komt het plaatje er heel anders uit te zien. Is ook verstandiger bij werkloosheid, arbeidsongeschiktheid etc.
Mensen geven al snel de schuld aan vluchtelingen en import, maar dat is alleen van belang bij sociale huurwoningen. Die vluchtelingen en veel van onze import leven namelijk van een uitkering en zullen dus de rest van hun leven in de sociale huur blijven. De sociale huursector zit dus bijna op slot. Weinig van dat volk zal ooit doorstromen naar een koopwoning.
Voor de problemen met koopwoningen moet je grotendeels bij onze eigen roomblanke mede-nederlanders zijn. Die kopen de boel op en gooien het in de vrije sector. Tevens zetten wij de deur open voor buitenlandse "investeerders" die vrij spel hebben om appartementen op te kopen om ze vervolgens te verhuren aan groepen Oostblokkers of wanhopige woningzoekenden. Vaak hebben ze connecties met Nederlandse makelaars die hier zelf ook aan verdienen.
Roomblanke mede-Nederlanders worden al sinds jaar en dag mbv allerlei financiële stokken hun sociale huurwoningen uitgejaagd.
Ik kan me nog een tijd herinneren dat iedere keer als ik van baan verbeterde ik post kreeg van de verhuurder of ik niet eens interesse had in een (eventueel nog te bouwen) koophuis (in een bepaalde prijsklasse) want scheefwonen enzo.
De rest is geschiedenis en wonen in Nederland is inmiddels allang geen eigen vrije keuze meer.
Verder grotendeels eens met de laatste paar regels van uw tegel, behoudens dan de buitenlandse investeerders bewering. Meestal zijn het "gewoon" Nederlanders volgens mij (hier bij ons in de buurt dan toch).
Waarom niet van overheidswege enorme woontorens bouwen met huurappartementen? Simpel, maar betaalbaar? Volkshuisvesting is een overheidsaangelegenheid toch?
Niet meer hoor. Dankzij de VVD zijn we overgeleverd aan het buitenland en hun investeerders. Zowel op woongebied als energiegebied. Maak je maar op voor barre tijden. Niet betalen is geen verwarming ook al kost t over enkele jaren 100den euro’s per maand om je flatje van 1500 a 40m2 te verwarmen.
Neen, het woningtekort wordt door “de markt” veel beter opgelost, stond ooit in een oud boek en het systeem heet kapitalisme, kusje van vvd en cda.
Ps: wat Marx beweert dat kapitalisme ook lelijke kantjes heeft is dus helemaal niet waar !!!1!!
Voor het broertje voor een vriend van mij is dit praktijk. Goede baan met goed salaris, maar hij kan gewoon geen huis betalen in Hilversum en omstreken. Woont nu in Friesland. Kan lekker voor 75% thuiswerken, geniet eigenlijk van de rust en de natuur, totaal geen last van islamisering. Geef hem eens ongelijk
Toch zal hij, vanwege heimwee, net als de miljoenen toeristen de geïslamiseerde delen van Nederland opzoeken.
@Cobarde | 20-08-21 | 12:51: waar haal je dat vandaag?, heb 10 jaar in amsterdam gewoond en kom er nu nooit, was gisteren in stad en blij dat ik weer weg was.
Eenmaal gewend aan de vrijheid die lage bevolkingsdichtheid heet wil je niet anders.
Geen idee waarom modale sukkels denken het recht op een woning in 020 of 030 te hebben. Je bent arm, dan is er voor jou geen plek op bepaalde plaatsen en wel op andere. Lijkt me prima. Niks mis mee. Had je je geld maar niet moeten verspillen aan non-fat vanilla latte's en macbooks.
Ok boomer. Waar woon jij eigenlijk, heb je een eigen huis? Zo ja: voor hoeveel oorspronkelijk gekocht?
@The Green*Machine | 20-08-21 | 12:38: en waar, natuurlijk?
Het beste is om een zielige Moslim/vluchteling te zijn, zodat je urgentie krijgt en meteen een sociale huurwoning kan krijgen op een A-locatie in een grote stad.
Veel van de oude stadswijken grenzen namelijk aan het centrum en de grond is daar ontiegelijk veel waard. Vroeger wilden mensen niet in de buurt van het drukke centrum wonen, maar tegenwoordig is het andersom.
@The Green*Machine | 20-08-21 | 12:38: ahhh, ik proef enige jalouzie.
Nee niet zeggen, straks komen ze allemaal hierheen
Er is een reden dat mensen in te kleine en dure hokjes gaan zitten
In Siberië heb je een grote kavel voor weinig geld. Een mooie plek voor AZC's toch?
Je krijgt er geen uitkeringen
Iedereen maar zeiken over aargasbeving-Groningen, windmolenpark-Flevoland, het ooit eens zo rustieke Friesland of de dunstbevolkte provincie Drenthe... Maar wat dacht je hiervan: 220.000 woningen daar ff droppen. Van Wijnen heeft al een gerobotiseerde oplossing. Misschien geen nieuw nieuws, maar iedereen lijkt zijn kop in het zand te steken ... totdat de witte schimmelvlekken de overhand hebben genomen natuurlijk.
Shock1: www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169437/Delta...
Shock 2: architectenweb.nl/nieuws/artikel.aspx...
Mensen wordt eens wakker, die 500 vluchtelingen per week kunnen gemakkelijk gehuisvest worden. Dat is het probleem niet.
Shock 3: je tweede link = stuk.
Uit je eerste link maak ik verder op dat het plan voor de 222K extra huizen:
a) eerst nog door de polderpolitiek moet.
b) "dit soort grote projecten tientallen jaren duren"
500 asielzoekers per wk x 52wk x tientallen jaren (nareizigers nog niet eens meegerekend) is verder nogal een aantal, waarbij je dan af mag vragen voor wie je die huizen eigenlijk aan het bouwen bent, tegen de tijd dat ze er (mogelijkerwijs) staan.
Als je zegt dat vluchtelingen (voor zover het dat zijn) het probleem niet zijn, heb je het duidelijk niet begrepen.
Ik woon gewoon in mijn bang bus (wordt weinig gebangd dus).
De volle poepemmer gooi ik bij linkse rakkers over de schutting.
Lekker puh.
Dit land wordt geleid door mensen met minimaal HBO of een hogere opleiding en dat Jan met de Pet geen woning kan kopen noch huren is niet hun probleem. Zij houden zich liever bezig met de bevordering van diversiteit in het algemeen en genderneutrale toiletten in het bijzonder.
Tsja, dat is waar mensen op stemmen. Meer, meer, meer egoïsme.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 12:05: Dat is nu juist niét waar de mensen op stemmen. In Nederland staat al sinds jaar en dag Rutte aan het roer. En van Rutte kun je veel zeggen, maar niet dat hij zich te buiten gaat aan diversiteit of genderneutrale toiletten. De problemen waarmee Nederland wordt geconfronteerd, waaronder het huisvestingsprobleem, zijn allemaal het gevolg van rechts beleid.
@BenZen | 20-08-21 | 12:13: Waarom rechts? Die middelgrote stad aan nieuwe inwoners zetten druk op de woningmarkt. De huisjesmelkers en investeerders zetten druk op de woningmarkt.
Dit is geen schuld van links of rechts. Dit is schuld van de politiek.
Ik ga liever naar de Achterhoek, kan je tenminste nog høken.
En brom’rs kiek’n.
De zware criminaliteit neemt natuurlijk steeds verder toe aangezien de halve maatschappij genaaid wordt door expres te weinig te bouwen. Rij eens over de snelweg overal weilanden er is plek zat om te bouwen. Met drugs en andere activiteiten verdien je genoeg om te overbieden op zo'n pauperrijtjeshuis.
Maar moeten we Nederland echt willen volrammen met woningen?
@Continuum | 20-08-21 | 11:34:
Dacht je aan tentenkampen dan? Je moet de mensen toch ergens laten. Of je stuurt er 2 miljoen naar Groenland.
@Allemaal | 20-08-21 | 11:52: laten we beginnen met stoppen met binnenlaten en babyboomers hun huis uit en kleiner wonen. Laagstaande kantoren ombouwen zonder gezeik. Denk dat we dan al gauw een end komen. 12 miljoen mensen is echt de max voor Nederland.
@Continuum | 20-08-21 | 11:34: we moeten wel… heeft niks met willen te maken.
Weer een mooi beeld van hoe vreselijk Rutte heeft gefaald als minpres.
En met hem talloze andere geestelijk beperkte beroepshufters op en om het Binnenhof.
Bedenk maar eens welke (prins) hier zijn zakken vult met al deze ellende.
Het kaartje is groener in het buitenland. Als je wat kunt: vertrekken!
Ben al vertrokken
Als je wat kunt, zijn die prijzen ook niet zo'n probleem.
Dus in Groningen kun je wel in een restaurant zitten zonder dat er aan de tafel naast je luiers worden verschoond. Mooi, ik kom er aan.
Ook daar hebben ze McDonald's
Tjah, ons einde-financiele-crisis gekochte dubbele appartement
staat midden in het diperrode gebied en is inmiddels zeker het dubbele waard.
Maar ik ben zo'n wap die graag in 020 woont, dus dat is maar virtueel geld.
En het wordt er zo niet gezelliger op, met het toerisme dat weer op gang komt.
.
Dussss:
1 - Huizenbezit door commercielen wettelijk sterk beperken.
2 - Minder, minder import van klansloze gelukzoekers
.
PS Die Afgaanse ei-bakkers mogen nog wel hoor, dat was onze NATO bult.
Het grootste aantal nieuwkomers komt uit Oost-Europa en komt hier om te werken. De commerciëlen zijn hier met open armen (binnengehaald) ontvangen door Stef Blok. Van die partij waar veel teveel mensen gedachteloos op stemmen. www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/437...
@* Il Principe * | 20-08-21 | 11:08: Je vergeet erbij te vermelden dat die nieuwkomers uit Oost-Europa grotendeels binnen een jaar weer verkassen naar land van origine. Sommigen blijven enkele jaartjes, andere komen weer seizoenswerk doen.
Oostblokkers zijn geen blijvende last op onze samenelving.
@Shadowzz | 20-08-21 | 14:02:
Precies! De overlast -op talloze gebieden- wordt voor 90% veroorzaakt door vegeterende, criminele moslims uit shithole-countries.
Laatst mijn huurhuis verkocht, wisten zij veel. Nu maar eens kijken in Groningen voor een leuk huisje
Stap voor stap op weg naar tweedeling maatschappij, een van de symptonen have and have not a roof over your head.
Net als in de Verenigde Staten, waar steden als Los Angeles vandaag de facto krottenwijken herbergen. De gemene deler, met het Koninkrijk: Neoliberaal politiek denken.
Gelukkig is het in Venezuela, noord Korea en Belarus beter. Dom gelul met je Neo liberaal denken. Er zijn weinig landen waarin een normale arbeider het better heeft dan in Nederland.
@Zatkniss | 20-08-21 | 11:05: kortom, niet zeuren, een dak boven he hoofd is toch maar een luxe artikel. Zoiets?
@Zatkniss | 20-08-21 | 11:05: Er Er is niks mis met wonen in Venezuela prachtige vrouwen bijvoorbeeld en het is er niet duur.
www.vice.com/nl/article/avxb44/luxe-h...
@Zatkniss | 20-08-21 | 11:05: Het VVD geluid....
Le grand blond!
Het is zo bizar geregeld in Nederland: als eenverdiener met een modaal inkomen mag ik WEL een huurwoning betalen van 700 euro per maand. En ik kan aantonen dat ik 20 jaar lang mijn huur iedere maand keurig heb betaald. Maar ik krijg GEEN hypotheek van 700 euro netto per maand van de bank.
Wees blij dat je geen huur van 1400 euro p.m. hebt. Tegenwoordig is 2000 - 2400 euro al normaal bij mij in de buurt.
@Asteroid-B612 | 20-08-21 | 10:40: daarnaast wees blij dat je zo'n woning kan huren. Ik lees bij veel advertenties al staan dat je maandloon 2,5x - 3,5x de huurprijs moet zijn wil je zelfs in aanmerking komen tot een bepaalde woning.
@Asteroid-B612 | 20-08-21 | 10:40: Ja, daarom blijf ik (als single) ook fijn zitten in mijn vijfkamerwoning. Ook belachelijk natuurlijk. Maar er kan nu altijd nog een kind terugverhuizen naar huis, mocht dat nodig zijn.
Want om te gaan verhuizen naar een kleiner nieuwbouwappartement met twee slaapkamers, is ook niet slim, omdat die even duur zijn als mijn vijfkamerhoekwoning.
Hoe krijg je ouderen (1 of 2 personen) uit een grote huurwoning? Mijns inziens door een flink zak geld mee te geven voor de inrichting van een kleinere woning. Ik ken er genoeg in mijn buurt (1- en 2-persoonshuishoudens) die blijven zitten in een vijfkamerwoning.
@Jacobine_Utrecht | 20-08-21 | 10:45: Een zak geld meegeven doen partikuliere verhuurders meestal niet. Ze willen het eerst gratis zien te bewerkstelligen. Die treiteren en pesten de bewoners gewoon weg, voeren de ene rechtszaak na de ander, zodat huurders vanzelf oprotten. Alleenstaande ouderen probeert men te bewegen te vertrekken. ( "Een oudje van de pot knallen" heet dat in makelaarsjargon). Ook een truc : zolderkamers ongevraagd confiskeren en verbouwen (zonder vergunning) tot apartement, snel splitsingsvergunningkje er door gejast, en verpatsen die zolder als etage. Probeer die maar eens terug te krijgen. Ondertussen doen ze NIETS aan onderhoud. Verder wachten ze gewoon af tot die oudjes er niet meer zijn. Toen een oudere man van een paar hjuizen verderop was overleden lag hij nog niet in zijn kist of de huisbaas stond al aanwijzingen te geven aan aannemers hoe het verbouwd moest worden. Echt schaamteloos. Zodra de huurprijs boven de huurgrens is getrokken krijgen nieuwe huurders contracten van maximaal 2 jaar. Met dank ook aan de VVD. De huurders zitten daar in feite als anti-kraak bewoners, maar dan niet gratis. Huisjesmelkers zijn het grootste gajes wat er is.
Bij de bank kan je onder "explain" meer hypotheek krijgen. Bij mijn scheiding ging ik met mijn ex naar de bank en leggen een "business case" voor. Met hulp van advocaat en notaris hebben we twee hypotheken gekregen waarmee mijn ex meer financiële ruimte heeft en ik betaal geen partner alimentatie. De alimentatie zou geheel op zijn gegaan aan huur en na vijf jaar zou mijn ex weer moeten verkassen. Voor de kinderen niet prettig etc. We zijn het gesprek dus aangegaan met de bank. Je kan het proberen bij de bank waar je nu ook zit. Voor mij was het ook een hele gunstige hypotheek geworden.
@GPZ550 | 20-08-21 | 10:59: kleine opmerking wij hebben minder dan 75% van de woningen gefinancieerd en hadden nog ruim voldoende middelen achter de hand. Door woningprijs stijging en aflossing is dat nu minder dan 65-70%, misschien minder dan 60% voor mijn ex. De bank liep dus niet heel veel risico. Spaargeld is dus wel noodzaak! De bank wil best meewerken, maar risico mijden ze.
@GPZ550 | 20-08-21 | 11:03: denk dat de mindset ook belangrijk is inderdaad. Een stelletje dat net een jaar bij elkaar is en max wil lenen om te kunnen overbieden zou ik ook niet veel ruimte geven als bank.
Je kunt de samenleving inderdaad indelen in mensen die huizen bezitten, of zelfs meerdere huizen, en daar goed aan verdienen en mensen voor wie het onbereikbaar is en ook zal blijven. Ontwikkelaars en huisjesmelkers lachen zich helemaal rot. De overheid houdt de schaarste in stand (eindeloze vergunningen) en laat iedereen zijn gang gaan. De ECB met het goedkope geld doet de rest.
De ECB doet niet de rest. De ECB is de oorzaak.
Doordat sparen aan alle kanten wordt bestraft en door een oplopend inflatie zoekt geld naar waardevaste bestemmingen met gelimiteerde risico’s.
@Plaktong: hear, hear!
Men vergeet veel te vaak de desastreuze werking van de ECB, de oorzaak van dit alles. Volkomen verziekte financiële markt.
De ultieme oplossing is heel simpel: Je koopt samen met je eigen kinderen een flink stuk grond en plempt daar een moeilijk groot huis op waar je met alle kinderen kunt wonen. Oma past op de kleinkinderen, Opa gaat golfen, de kerels werken een beetje, neuken hun vrouwen en God zag dat het goed was.
Tja, lijkt heel mooi maar vergeet niet: oma en opa krijgen hun inkomen gekort omdat ze bij je in huis wonen, extra pleeghulp kun je vergeten als ze thuis wonen want dan vindt de overheid dat jij net zo goed die rug kan wassen ondanks dat je een voltijd werkt. Dan moeten die kleinkinderen maar voor opa en oma zorgen.
@Blauwe Wafel | 20-08-21 | 10:41:
Niet met 2 huisnummers
@Blauwe Wafel | 20-08-21 | 10:41: Oplossing daarvoor is: Op tijd doodgaan.
@de Jager59 | 20-08-21 | 10:48: Komen we toch weer uit bij VVD66, een voltooid leven gaat nog een vlucht krijgen in Nederland.
Tot het plan wordt voorgelegde aan de welstandscommissie: 'hmm, moeilijk, moeilijk. In deze vorm gaat het niet lukken. Helaas afgekeurd, daar kunt u de kosten voor de aanvraag aftikken. Goedenmiddag en tot de volgende keer."
@FrankVeer | 20-08-21 | 11:01: Voordat de welstandscommissie er naar gaat willen kijken heb je eerst nog de gemeentelijke overheid, succes met die meerdere woningen op het eigen stukje grond. En reken ook op een flinke kostenpost mochten ze, na lang steggelen en het aanpassen van het bestemmingsplan, er mee akkoord gaan. Voor één extra eengezinswoning heb je een 100.000 -200.000 euro verbrand voordat er nog maar één schop de grond in gegaan is.
Goed plan :-). Ik woon op een perceel van 600m2 in een woning met 7 kamers en 2 badkamers. Ik kan nog uitbreiden met 30m2 boven de garage. :-). Als mijn kinderen geen huis kunnen vinden dan kan ik het opsplitsen (mits goedkeur gemeente) naar 3 appartementen van 85-90 m2
Moeilijk grote huizen zijn al gereserveerd door het COA voor statushouders met grote gezinnen. Ze voegen 2 huizen samen tot 1 groot huis zodat er nu 2 nederlandse gezinnen nog langer op de wachtlijst kunnen ipv 1.
Kinderbijslag na het 2e kind stoppen kan een uitkomst bieden, Nederlandse vrouwen krijgen toch maar gemiddeld 1,4 kind, dus wij hebben er geen last van. Ik heb zelf ook maar 1 kind.
@GPZ550 | 20-08-21 | 11:09: wat dacht je, mooie aanleiding voor een humblebrag? Lekker boeiend dit.
Kaartjes met besmettingen, criminaliteit, autobranden, moskees, regenboogzebrapaden, steekpartijen, aantallen bautenlanders, foodtrucks met vies eten en/of gemeentes met niet opgehaald huisvuil zijn precies hetzelfde.
PS Blijf weg! Groeten uit Grunnen.
Inderdaad altijd gezellig daar in Groningen.
www.ad.nl/binnenland/neergestoken-age...
Ja 2voor12, je hebt gelijk. Blijf dus alsjeblieft weg. Overigens waren de daders van die steekpartij twee figuren die hier niks te zoeken hadden. Hadden zij ook maar naar mij geluisterd. Blijf weg!
Jan met de pet moet zorgen dat ie Jan met de 2 petten wordt. Het is met de beroerde arbeidsmarkt een perfect moment om jezelf op te leiden naar een vak of baan waarin je 2 tot 3x modaal kunt verdienen. Ook de techniek verdient erg goed. Jan modaal, kom van je luie kloten af en educate yourself
Ja joh, want iedereen is eigenlijk hoog intelligent geboren. Doe eens die studie. Gek.
Om wat bij te leren hoef je niet naar de universiteit. Iedere Jan lul kan bijna hbo doen. Zeiken over je situatie is wel veel makkelijker.
Jan (of Jantien) met twee petten legt het altijd nog af tegen Henk en Ingrid met 2 salarissen.
@Lorejas | 20-08-21 | 10:36:
Nee jo. Dat bedoeld ie niet. Kijk. Ik weet een werkgever die je een half jaar contractje geeft en als je geschikt bent een vast. Daar tegen over staat dat je moet bij leren en je de technieken eigen moet maken.
Dat bedoeld ie.
Dacht ik.
Ja, JmdP moet zijn handjes eens laten wapperen.
En ik maar denken , na alle voorspellingen en paniekverhalen in de media dat deze ‘ Coronapandemie’ het huizen tekort zou oplossen.
Kunnen we de nieuwe huizenprijzen wel betalen?. Of smeren we de hypotheee gewoon over 45-60 jaar uit? Met pensioengelden als extra onderpand? Dan kan de rente omlaag.
Hier in Antwerpen staat een en ander te huur. WeI eerst nog even SomaIisch en Turks Ieren.
Soros koopt alles op natuurlijk.
Krijgt het Binnenhof eigenlijk ook een aanslag gemeentelijke belastingen en een lekkere heffing over de WOZ-waarde waarmee het Nederlandse volk Den Haag rijk maakt? Zit er nog een hypotheek op?
Combinatie van lage rente, weinig aanbod, en regels van de overheid (jubelton, 100% kunnen lenen, afschaffen overdrachtsbelasting etc) die het erger hebben gemaakt. Het enige wat Jan Modaal kan doen is investeren om zo vermogen op te bouwen om later evt een huis mee te kunnen kopen. Zo jong mogelijk beginnen met gedisciplineerd geld wegzetten en de tijd z'n werk laten doen.
en ook de constante hoge vraag door het migratie saldo van 70000 per jaar nieuw in NL. dacht dat dat het aantal is. Tsja, huizen bouwen met de kraan open. Maar de Nedelander wil het, gezien hun stem gedrag. Dus... niet zeiken. Nou ja, alleen als je PVV, FVD etc hebt gestemd, heb je nog enig recht.
Of tóch maar dat oude of te kleine huis kopen. Dan heb je wél mooi je eigen woning, en investeer je tegelijkertijd.
@feiten_en _cijfers | 20-08-21 | 10:26: Tekort speelt -zoals ik hierboven al noemde- idd ook mee; maar lage rente heeft wsl een grotere impact. DNB heeft hier veel over gepubliceerd.
@Diederik_Ezel | 20-08-21 | 10:30:
Eens. Denkt u dat de rente binnen 5 jaar trend omhoog gaat? Of is dat monetair gezien niet mogelijk (schulden lasten Zuid Europa etc).
@feiten_en _cijfers | 20-08-21 | 10:43: Wat dan ook de beste zakelijke besllissing is voor de centrale bank: En dat is een gigantische balans opbouwen volgens hun status-quo. Rente omhoog of omlaag maakt niet uit. Wat uitmaakt is dat iedere cyclus van 4-8 jaar de arbeiders niet te rijk gemaakt worden dat ze keuzes krijgen. Afromen waar dat kan, druk leggen daar waar het kan. Iedereen gedwongen aan de stabiiteit.
@feiten_en _cijfers | 20-08-21 | 10:43: Buitenland wi meer Euro schulden maken dan landen in EU?: rente omhoog. Voorlopig zijn we dankzij de zuiderburen al een tijdje onthouden van deze geldstroom. Dus let op de vraag naar en uitvoer van Euros op de wereldmarkt. Meerdere kwartalen aan stijjging geeft aan dat rente of muntsterkte hoger kunnen.
Wederom een onzinreactie.
Je kunt niet sparen vanwege de hoge huren.
Je kan er natuurlijk voor kiezen om tot hun overlijden bij je ouders te blijven wonen zodat je kunt sparen, maar je kunt niet tegen de huizenprijsstijgingen opsparen. Ondanks het sparen wordt het gat tussen wat je kunt lenen en wat een huis kost, groter. Dat is de praktijk.
@jemagookniksmeer | 20-08-21 | 11:16: nou, hangt van je baan af. Ken vele IT free lancers die binnen 4 jaar een huis van 300k bij elkaar sparen hoor.
En dan moet je over dit kaartje een kaart projecteren met D66 en GroenLinks stemmers.
Dan krijg je hetzelfde plaatje.
Al onze nieuwe nederlanders zijn allemaal of uitkeringstrekker of eenverdiener, vrouw zit thuis. Dus discriminatie want geen gratis koophuis
Ze zitten dus eigenlijk in hetzelfde schuitje als de PVV-Tokkie.
Ga jij eens terug naar het zuiden, rare buitenlander!
Zal ik dit weekend doen! Festivalletje pakken in Oostende. Dat kan ik dan wel weer aanraden!
Ohjee, blijft niet lang staan.
De beste manier om van het huizentekort af te komen is grenzen dicht voor nieuwkomers en een beleid ontwikkelen van grootschalige remigratie. Er komen dan honderdduizenden woningen vrij en zal leiden tot meer grote voordelen voor dit land. Minder politie, justitie, rechtspraak en detentie, minder uitkeringen, toeslagen etc. Het zou een zegen voor Nederland zijn.
Goh…, dat daar nog niemand opgekomen is.
Maar dat willen ze niet horen.
Goed idee, er gaan vliegtuigen leeg richting Afghanistan dus momenteel logistiek erg voordelig uit te voeren.
Ja maar dan is er geen schaarste aan woningen, is niet de bedoeling.
Emancipatie
Workforce verdubbelt met vrouwen emacipatie. Wat heef het jan met de pet opgeleverd? Financieel in ieder geval weinig en ook thuis bij gezinnen zit moeders minder vaak klaar met de thee.
Vaders daarentegen zit nu vaker klaar met thee!
Blijf aub weg uit Groningen, het is er al druk genoeg!
En Friesland ook. Zowaar nog enige 2 plekken met miscchien delen Oosten waar het nog redelijk toeven is.
En ook bijzonder ongezellig.
Mee eens. We spuiten gewoon wat meer grond op bij rottumeroog ofzo. Meteen al die Hollanders geïsoleerd op hun eigen eilandje, zijn ze wel gewend.
Minder mensen is de oplossing als je wil dat de verpleegster, politieagent en leerkracht een eigen huis kunnen kopen. Stop dus de immigratie en laat de vergrijzing het werk doen. Binnen 10 jaar is het probleem dan volledig opgelost. Zeker als je ondertussen nieuwbouw blijft stimuleren.
Ik ga er voor dat alles in november in elkaar dondert als de eerste uitgestelde faillissementen vallen.
Lastig om failliet te gaan als zowel banken als overheden geld uitstrooien over bedrijven alsof ze Sinterklaas zijn.
Zolang de rente gelijk is aan de inflatie, en de immigratie lekker doorkachelt (en dat blijft zo zolang de EU blijft bestaan), zullen de huizenprijzen nooit meer echt ineenstorten. Zielig voor starters, niet voor alle wappies die in 2012 hier en op DK luid verkondigden dat je nooit moest kopen.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 10:19:
Gebeurt dat?
@Kaas de Vies | 20-08-21 | 10:22:
Niet dan? Rente op schulden is lager dan inflatie, NOW regeling.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 10:27:
Ja en dat gaat allemaal stoppen.
Maar echte leningen worden niet verstrekt.
@Kaas de Vies | 20-08-21 | 10:51:
Het drukken van geld is verslavend voor politici, daarnaast zijn de grote geldmarkten in concurrentie met elkaar en dondert Zuid-Europa om als de rente omhoog gaat. Ik zet mijn geld in op hoge(re) inflatie, dat is de minst pijnlijke uitweg voor hoge schulden.
Dan moet Jan met de Pet gewoon wat harder werken of iets gaan doen dat beter betaalt. In plaats van te zeiken op alles wat beweegt en op de overheid.
Ach ach ach.... zo en? Opgelucht zo vlak voor het weekend!? Wandelende balzak met vingers.
Ach ja joh. Probleem opgelost.
Een punt is Oefie, dat er steeds meer beweegt. Die beslissingen worden niet door Jan met de Pet genomen.
Is de azijn in de aanbieding?
Ga jij eens snel terug naar de recreatie ruimte anders ben je te laat voor de ochtendgymnastiek
Aahh, de grote deskundige meneer Oef oordeelt dat de Nederlandse woningmarkt prima in balans is. Het ligt allemaal aan ons, luie ambitieloze flikkers dat we zijn.
Maar wie serveert dan jouw biefstukje ?
Van ober zijn word je ook niet echt rijk.
@Papa Jones | 20-08-21 | 10:26: Daar heeft Bente Becker ideeën over.
@Tietmier | 20-08-21 | 10:26: juist.
Theorietje. De overheid is erg terughoudend in het massaal bouwen van woningen. Als straks de laatsten van de generatie babyboomers hun laatste adem uitblazen zullen er bakken met huizen op de markt komen, wat de prijs onderuit zal halen. Nu veel bouwen versterkt dat effect alleen maar.
Want er is verder geen vergrijzing? En er gaan meer mensen dood dan dat er immigreren? Er komen meer huizen vrij dan er nu tekort zijn? Ik vind gekke theorie.
@opblaasschaap | 20-08-21 | 10:14: Over 2020 geen geboorte- of sterfeoverschot. Wel een immigratie-overschot van 60.000, dus dat is de groei van de bevolking. De baby-wiegjes stonden voor een fors deel in pauperwijken met daarin Fatima of Mo jr. De immigranten zijn nou niet de ex-pats die een etage huren in de Randstad van 3500 per maand. Syriërs, Somaliërs, Afghanen en Sub-Saharianen zijn nou niet de mensen die zich verdringen voor de etalage van uw makelaar. De onderlaag van de bevolking wordt groter, dus hogere belastingdruk, dus minder besteedbaar inkomen. Wie gaat straks al die dure huizen van de overleden babyboomers kopen? Dus zakt de prijs. Het is een van de berg rollende steen.
Nja, die theorie heb ik ook ooit eens aangehangen, maar met de ongebreidelde import, nhe.. Maar ik vind het best, 100% overwaarde volgens WOZ, da's dus iets van 150% verkoop.
Grappig dat Heel Noord Holland rood is. Terwijl je nog prima huizen kan kopen in Julianadorp, Den Helder en Hippolytushoef + omstreken.
Uiteraard 3 dorpen/steden waar je nog niet dood gevonden wilt worden (laat staan de complete ontbreken van banen of snelwegen richting het zuiden, op A7 vanuit hippolytushoef na) maar dat moet de moed niet drukken.
Hup, gewoon anderhalf uur in de auto naar uw onderbetaalde 9 tot 5 baantje in Amsterdam. Waar om de 1 of andere reden al die rand(stad)debielen persé moeten zitten met kantoren.
Ik ken iemand die recent verhuisd is van een geweldige villa in Julianadorp naar een rijtjeshuis in Amsterdam. Begrijp er nog steeds niks van. Julianadorp moet wel vreselijk zijn dan.
@C1O2 | 20-08-21 | 10:15: Veel sociale huur. Veel paupers. Veel te veel Duitsers tijdens de Duitse vakanties en veel te veel Polen/Oostblokkers tijdens de werkmaanden voor de Bollenbedrijven.
Die op hun beurt uiteraard ook weer problemen veroorzaken.
Maar wel op kruip afstand van het strand, wat best tof is.
Den Helder valt mee, zeker nu ze al die horeca laten opkrassen naar Willemsoord.
Lekker rustig vergeleken met A'dam !
Van alle belastingmaatregelen die marktverstorend zijn is degene waarbij je een tweede woning kunt aanhouden voor de verhuur, daarover geen belasting hoeft te betalen over een waardestijging, geen belasting hoeft te betalen over de huur en alleen een klein percentage hoeft te betalen over de delta schuld tov WOZ-waarde wel de meest marktverstorendst. Pak dat aan en er komt een lawine aan woningen 'vrij'.
Ho wacht eens.
Dan moet ik ook werken.
Helemaal eens.
Of pas vanuit de 3e woning. Veel mensen houden een 2e woning aan voor vakantie of een appartement in de stad aan voor werk doeleinden.
Maar goed, nog slimmere mensen creeëren een constructie met een bedrijf er omheen zodat alle bezitte woningen belastingvrij bezet kunnen worden gehouden en verhuurd kunnen worden tegenover schofterige prijzen.
Diezelfde belasting zorgt ervoor dat je belasting betaalt over je spaargeld: het probleem is dat wij belasting heffen over vermogen in plaats van vermogensaanwas. Je betaalt over wat je investering waard is (als de WOZ omhoog gaat, dan betaal je ook meer vermogensbelasting). Waarom zou dat voor huizen anders zijn dan voor aandelen?
Het is trouwens nog mooier als je wat geld leent om een huurpandje te kopen, dan kan je de hypotheek tegen de WOZ wegstrepen en betaal je helemaal geen belasting meer. Overigens ben ik als huisjesmelker een zeer groot voorstander van een vermogensrendementsheffing, ook al betekent dat waarschijnlijk dat ik meer ga betalen. Maar om een uitzondeering voor beleggingspanden te maken is een slecht idee. Echt een D66-plan.
@LangeTijdGeleden | 20-08-21 | 10:12: Stichting.
@Muxje | 20-08-21 | 10:21: Snap je betoog en dat was de insteek destijds ook, maar je kunt woningen-voor-de-verhuur nu eenmaal niet vergelijken met aandelen of spaargeld. Daarom zou een hardere aparte belastingheffing van woningen-voor-de-verhuur (of het verplaatsen naar box 1) helemaal niet zo gek zijn.
@Kaas de Vies | 20-08-21 | 10:23: Of een variant: lekker hypotheek pakken bij je BV. Fijn HRA pakken in box 1 terwijl je in de BV 15% winstbelasting over de ontvangen rente betaalt. Toch leuker dan 0,5% betalen aan de bank boven de ton.
Ook mooi: je kind geld lenen ipv schenken. Je scheldt de rente (en aflossing) zelf kwijt onder de vrijstelling en het kind pakt wel hypotheekrenteaftrek. Staat betaalt gezellig mee :).
@JohnLocke | 20-08-21 | 10:26: Woningen voor verhuur zijn gewoon beleggingen, en moeten ook zo belast worden. Dat wil niet zeggen dat er rond de verhuur en het woningaanbod niet van alles gereguleerd moet worden, maar dat doe je het beste aan de operationele kant. Huurbescherming en zo. Het reguleren van het woningaanbod kan je beter aan de gemeente overlaten, bijvoorbeeld door te werken met huisvestingsvergunningen en eisen rond eigenbewoning. Daar is nog wat aanvullende wetgeving voor nodig, maar het geeft je wel maatwerk. Het is debiel om de huisjesmelker in Winterswijk met belasting te straffen voor het tekort aan betaalbare woningen in het centrum van Den Haag.
Die truc met een hypotheek uit de BV heb ik trouwens ook toegepast. The rich get richer...
@JohnLocke | 20-08-21 | 10:30: Zo hebben wij het ook gedaan, wij geld lenen, kinderen huis kopen en betalen huur aan ons.
Ik ben mij inderdaad aan het oriënteren om naar Duitsland te vertrekken, werk toch vanuit huis. Waarom zou ik dan hier blijven zitten? Kan ik ook midden in de natuur in een prachtig huis zitten zonder allemaal gezeik.
Goed idee, wel een tip: Controleer wel even de netwerk mogelijkheden van het huis aldaar. NL is aardig verwend qua netwerk(en) wat dat betreft.
Gaat u dan AOW bijkopen?
Helaas zijn veel huizen in Duitsland foeilelijk. En wat mooi is, is ook duur.
@sjef-van-iekel | 20-08-21 | 10:25: die rechten zijn onderrtussen uitwiselbaar.
@LangeTijdGeleden | 20-08-21 | 10:13:
Starlink! Maar bedankt voor uw attentie.
@FrankVeer | 20-08-21 | 10:28: In Nederland zijn ze ook niet mooi.
Voor ieder jaar buiten Nederland lever je 2% AOW in. Als je verder geen pensioen of vermogen hebt wordt dat aangevuld tot 100%, maar vooral asielzoekers voldoen aan die inkomenseis. Dus een 65-jarige asielzoeker krijgt 100% AOW en jij harde werker wordt 20% op je AOW gekort als je 10 jaar in Duitsland woont.
@KayakFun | 20-08-21 | 12:09:
Als in Nederland blijft werken en je betaald je premies is er niks aan de hand .
Ik woon in Duitsland, maar ben financieel inwoner van Nederland.
Bijzonder. 2008-2009 een overschot aan (betaalbare) woningen. Nog nooit eerder zoveel “te koop” bordjes gezien bij appartement gebouwen. Nu ruim 10 jaar later is er woningnood en prijzen x miljoenmiljard.
Wat gaat er mis en erger nog, wat gaat er komen
Investeerders zagen de massa migratie, bevolkingsdruk en bouwvermindering ruim vantevoren aankomen en kochten alle woningen (voor verhuur) op.
Exact.
Hoezo bubbel....
Wat er mis gaat al 10 jaar is dat Mark Rutte destijds in de crisis van rond 2010 wegen ging bouwen in plaats van huizen. Alle bouwvakkers zaten jaren lang thuis, kregen andere baan in andere sector of werkten als ZZP er voor 20 euro per uur om met Polen te concurreren.
Die verloren bouwtijd is nooit ingehaald.
En dan moeten de Afghanen nog komen, lekker man! Natuurlijk heeft het niets met de import te maken, dus lekker doorjakkeren zo. Lekker GroenLinks straks in de regering, gas duurder, je schroeft er maar een warmtepomp in etc etc. What could possibly go wrong?
Gas al door de 1 euro lees ik net vanwege bla bla bla la la geld
@ruudvangeelen | 20-08-21 | 10:07: olieprijs gaat flink dalen las ik. 5% per week ofzo.
@sjef-van-iekel | 20-08-21 | 11:18:
Gaan we echt niet aan de pomp terugzien hoor.
Drie jaar geleden vrij op naam in Utrecht centrum gekocht. Nu 3 ton overwaarde, omdat dit linkse shithole kennelijk de heilige graal voor hoogopgeleid Nederland is. Daar kan je niet tegenaan sparen of werken.
Je hebt geen kudt aan overwaarde als je het verkoopt en wat anders koopt. Alleen nu verkopen en niets anders kopen is kassa.
Verkoop die zooi en koop van de overwaarde twee woning in Groningen: één om in te wonen en één om te verhuren.
@Zoelense Hobbyboer | 20-08-21 | 10:05: en beide laten afzinken in een giga sinkhole
Juist.. Verkopen en emigreren!
@goedverstaander | 20-08-21 | 10:05: juist. Nu verkopen en dan onder een brug gaan slapen met je overwaarde in zo’n migrantentas
@Risingson | 20-08-21 | 10:09: Hoezo onder een brug slapen? Je kunt ook een camper kopen en een jaartje of tien gaan reizen.
Mijn overwaarde is ook bar, niet zo groot als bij Pils,
Ik sta nog wel voor sociale woning ingeschreven, (15 jaar)
ga ik ooit lager inkomen hebben dan ga ik fijn huren,
alleen de buurten/buren baren me wat zorgen.
@goedverstaander | 20-08-21 | 10:05: maar voelt wel lekker hoor. In scenario dat het helemaal mis gaat persoonlijk, heb je nog wat mogelijkheden.
Je voelt je rijk, maar betaalt je arm aan WOZ en 3 andere belqstingen die op de WOZ gebaseerd zijn. De gemeente is de grote winnaar van jouw dure huis, elk jaar weer. En jij moet wachten tot je het verkoopt, en dan heb je er nog niets aan want wat je daarna gaat kopen heeft dezelfde prijsstijging doorgemaakt.
In algemeenheid geen goede zaak, individueel wel natuurlijk. De waardestijging is vaak een netto jaarinkomen extra en dat is mooi meegepakt.
Als je niks nieuw koopt wel. Maar de meesten willen willen toch in een huis wonen.
Ik zie de link niet
@ruudvangeelen | 20-08-21 | 10:08: Hier heb je een link: www.parool.nl/sport/f1-zandvoort-gaat...
Als je het circuit van Zandvoort opheft dan heb je een prima locatie voor woningbouw.
Dit heeft niets met een inclusiviteit te maken. Hier gaat het immers om mensen met een baan die belasting betalen. Dan moet je gewoon je kop houden.
Ik kocht in 2011, aantal jaar erna flink 'onder water', Utrecht
nu weer idioot gestegen, bijna 100%
woningen worden te koop gezet, in een week bezichtigd en de week erop verkocht,
Kijkers krijgen idd niet eens allemaal een kans, er worden er tien uitgezocht,
Mooi verhaal
Is er nog tijd voor een technische keuring, of is dat ouderwets?
herkenbaar. Ook meegemaakt met 30 geinteresseerden. Grappig dat niet het hoogste bod werd genomen, het betrouwbaarste. Geluk gehad. Ik zou zeggen: mensen vluchten met hun geld in vastgoed, wegens onbetrouwbaarheid banken en politici? Maar goed, wie ben ik...
Hier in A’dam vermoed ik dat al die bieders die ‘onder voorbehoud van financiering’ opteren automatisch kansloos zijn.
@Papa Jones | 20-08-21 | 10:03:
goede vraag, volgens mij is er bij de buren enkel een gast geweest van de bank om te kijken of de tent ongeveer zoveel waard is als er wordt geleend,
(taxateur?)
misschien dat in deze tijden er wat meer "opgenomen" wordt in de koopakte dan vroeger over verborgen gebreken ofzo?
@nobodiesunmighty | 20-08-21 | 10:10: Tja, je gaat als verkoper met deze prijzen niet verkopen aan iemand die zijn eigen tent nog kwijt moet,
@Papa Jones | 20-08-21 | 10:03: Zit je hier in de Zaanstreek helemaal lekker met die funderingsproblemen.
Met een stel vrienden zo een huis kopen en in de verhuur is een goede pensioen investering.
4 man 20k en bank niet nodig, zo ziet de overheid het liever niet.
Als vrije sector verhuur niet lukt neem je een looser met huursubsidie grens, die stijgt elk jaar rond de 200 euro:
2021 € 752,33
2020 € 737,14
2019 € 720,42
2018 € 710,68
Je kan afspreken dat de looser onderhands 50 per maand extra betaald want die krijgt al 400 of meer toegestopt uit de ruif. 12x750 is 9000 per jaar, WOZ in box 3, huurpenningen onbelast.
Loosers zijn wel gevaarlijk met huurachterstand en ander profiteer gedrag.
Dus geen luxe patserij maar koop vastgoed!
Nou als de kapper het zegt zal het wel een goede investering zijn.
Bedankt voor het signaal.
Sorry wat koop je voor die 4*20k? Een garage box ofzo?
Beetje verkamerbaar huis kost je al snel 2 tot 3 ton...
Het is "loser", met slechts één o. Zoek het maar op.
@Tietmier | 20-08-21 | 09:58: Je herkent een loser aan de manier waarop hij/zij loser spelt.
Een huis voor 80K? Schrijf mij maar op voor 5 stuks.
leuk idee, i.d.d., goed onderling notarieel zaken vastleggen. "Mietnomaden" , zoals ze deze in Duitsland noemen, houdt je helaas..
Je rekent jezelf lekker rijk, maar toen ik nog 20-er was en vrijgezel had ik geen 20k op plank liggen. Niet dat het uitmaakt, want voor 80k koop je dus nog steeds niets, dat is nou juist het issue hier...
@Tietmier | 20-08-21 | 09:58: Ik doe ook wel eens met 2xo. Om een accent te leggen. Wellicht is leauwser of lówser dan beter. Maar niet mooier.
Nee echt goed idee, met vrienden
Ik reageer op de inhoud, over de vorm doet u maar bij uw lokale afwerk tante.
Het linkje toont huizen van 100k, dat is 4 man om mee te handelen, ik ga niet blaten dat u allemaal 100k moet hebben liggen (zeg wel dat u dat ooit moet hebben liggen, tot die tijd geen gepats! off grid!)
Na 15 jaar staat het huis er keurig bij met nieuwe kozijnen en ketel, dak van de schuur vernieuwd. inkomsten zijn dan ruim 130k, Huur is dan in 2036 1000.
U heeft dan een woning die is afgelost maar de waarde is hoger, tegen de 150k.
U kunt nog eens 15 jaar doorgaan of de tent verkopen en alsnog uw inleg van 20k verpatsen.
En als GS mensen die elke avond joe cocker linkjes delen kan verbinden dan wil ik wel 4 man met 50k samenbrengen, dan kopen we een tent in Groningen en zien wel.
Als er een knappe infrastructuur zou liggen was het probleem al iets minder groot. Groningen-amsterdam (station tot station) is 2 uur 39....
Plus extra reistijd aan weerskanten. De trein is voor paupers.
Misschien een stomme vraag maar waarom zou je naar Amsterdam willen?
@knutsel_ | 20-08-21 | 09:57: liever niet.
Je mag in Groningen toch ook demonstreren?
Dus in Flevoland is het duurder dan in Den Haag? rare tijden.
150 m2 in Flevoland is duurder dan 70 m2 in Den Haag. Klopt ja.
Gemiddeld he... in Almere hebben ze geen Schilderswijk of Duindorp...
@Mark zit te Dutten | 20-08-21 | 09:55: Immigranten per woonwijk. Nummertje 1 Schiphol is vermoedelijk het cellencomplex. Schilderswijk op 3:
allecijfers.nl/ranglijst/hoogste-perc...
In de noordkop is er genoeg te huren. Je moet alleen consessies maken.
En anders is er nog het heerlijke lommerijke plaatsje aan het IJsselmeer: Kreileroord.
www.funda.nl/koop/kreileroord/sorteer...
Ik vertrouw dat artikeltje van RTL niet helemaal. Dit is toch al lang bekend? Waarom komen ze daar nu mee? Een week of wat voordat het extreemlinkse Rutte4 aantreedt. Een week of wat voordat Rutte4 bekend gaat maken dat ze boeren weg gaan jagen om huizen te bouwen.
Na tig jaar Rutte is de huizenmarkt een feestje voor Pandjesprinsen, maar Rutte is extreemlinks? Ga eens terug naar school jij.
Het wachten is op een decreet uit Brussel waardoor stoppende boeren hun uitstootrechten mee kunnen nemen naar het buitenland. Eén Europa toch? Dan staan de huizenbouwers met lege handen op die grote stukken land.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 09:52:
Rutte heeft vele talenten. Op het ene onderwerp is hij extreem links, op het andere extreem rechts, op het andere andere extreem midden. Rutte waait met de wind mee die hem in het zadel houdt. Maar dat gezegd: op veel onderwerpen is hij extreem links.
@Freezzz | 20-08-21 | 09:59:
Waar is hij extreem links? Het binnenhalen van buitenlanders zodat het bedrijfsleven veel goedkope arbeidskrachten heeft? Het verhogen van belastingen voor werknemers en het verlagen van belastingen voor bedrijven en rijke mensen? Het massaal subsidiëren van ondernemers die niet snappen wat risico's zijn?
Ik vraag mij af hoe de hypotheekrentes er over tien jaar uit zien. In mijn beleving is het fors laten stijgen van die rentes een aanloop naar een enorme crisis op de woningmarkt voor mensen wanneer de rentevaste termijn afloopt. Gaan we dat weer laten gebeuren?
Daarom is het verstandig om vervroegd af te lossen zodat de vaste maandlasten omlaag gaan. Ondanks de lage rente doe ik dat wel puur kijkend naar de toekomst. Mocht de rente fors stijgen en mijn rentevaste periode is afgelopen dan valt de schade mee omdat dan de resterende hypotheekschuld laag is.
@Xbitt | 20-08-21 | 09:53:
Waar spaar je niet in plaats van aflossen. Wel sparen in iets rendeert meer dan je lage hypotheekrente.
Waarom zou het stijgen? Een procentpunt heeft al desastreuze gevolgen vanwege de waanzinnige schulden. De overheid sorteert ook voor op negatieve rente en Box3 belasting. Zij weten meer.
Wie nu afsluit of verlengt en geen rentevaste periode voor de gehele looptijd neemt, is niet goed bij z'n hoofd.
@Kaas de Vies | 20-08-21 | 09:56: Doe ik ook maar minder dan het aflossen. Heb niet veel aandelen en wat geld in een beleggingsfonds. Aandelen vind ik behoorlijk risicovol. De aandelen beurzen staan nu (zeer) hoog en dat gaat geheid een keer flink naar beneden. Het kan dan lang duren voordat het weer gaat stijgen.
Denk ik ook. Ik zit vast voor 20 jaar tegen 1,6%. Dan heb ik de keet vrij en kan ik deaud en zoonlief gratis wonen
De rente gaat nooit meer omhoog. Toch kan je je aan 1.6% geen buil vallen. Anders was het een paar jaar geleden, toen mensen met dezelfde gedachten ook 10-20jaar vastlegden.
De huizen zijn niet te duur. Ze zijn te groot en te luxe. Simpele oplossing is om paupers in kleinere huizen onder te brengen. Overigens ben ik flauw van dat lage modale inkomen. Wie vallen daar onder? Ook de deeltijders en uitkeringstrekkers? Net nog even gekeken. Maar de gemiddelde (ok, blanke) full time hardwerkende man verdient gemiddeld tegen de 50.000 euro. Verder is er nog een oplossing voor alleenverdiener. Wil je mooi wonen, zoek iemand die dat ook wil en jou als huisgenoot op de koop wil toestaan. Niet zeuren.
Dat zal inderdaad een gemiddelde zijn, geen modaal. Het gros van de werkenden verdient namelijk geen 50k maar eerder ergens tussen de 25 en 35 k. Maar ik begrijp dat al die mensen niet moeten zeuren en gewoon met een wildvreemde een klein huisje moeten kopen zodat ze toch nog enigszins in de buurt van hun werk kunnen wonen?
Hoe voelt dat nou, om jezelf zo verheven te voelen boven de gewone arbeider?
idd, dat stuk zegt dat een stel rond de 60.000 zit,
ik hoop voor hen dat dat meer is.
Als je dan ook nog gemiddeld 1x per week geile neuqsex kunt hebben met die huisgenoot (bij voorkeur huisgenote) dan is het helemaal top!
Huisgenoot? Vrijheid is ook wat waard hoor.
@drastic | 20-08-21 | 09:57: Zal je tegenvallen. 60K is 1,7 keer modaal. Twee hele gewone inkomentjes dus, of 1 x iets meer plus eentje in deeltijd (wat waarschijnlijker is).
Huisgenoten? Als je de eeuwige student wil uithangen ja. Komop, een normaal mens van 25+ woont of met z'n gezin of in z'n eentje. Zou wat zijn, een flat ergens en dan met 3 40-jarige voordeur, keuken- en sanitairdelers opgehokt zitten. Kun je geen mens aandoen.
Tsja, ondertussen vooral lullen over nietszeggende stikstofverbindinkjes en nauwelijks dingen bouwen. Als je niet beter zou weten dan denk je dat er wijven en linkse tofuvreters aan de macht zijn.
En, diegenen die 'de huizen voorraad' beheren .. Die worden van deze situatie financieel niet slechter (Uit die hoek komen geen klachten, of wel dan..).
10 jaar terug mocht het salaris van de partner niet of nauwelijks meegenomen worden in de berekening voor de maximale hypotheek. Nu is dat 90%. Mag jij raden wat dat doet met de huizenprijzen en de kansen voor eenverdieners.
Dit is beleid, niets anders. Dat pakt kut uit voor de eenverdiener die 60k per jaar verdient. Die ziet de 2x 32,5k verdieners ineens als concurrent opduiken bij bezichtigingen.
De laatste keer dat ik keek was het 50%, maar dat kan weer veranderd zijn.
@goedverstaander | 20-08-21 | 09:50: Dit jaar verhoogt van 80 naar 90%.
Of die 100K die ouders hun kinderen mogen schenken, kopen ze gewoon een huis wat 100K duurder is, ook goed voor de huizen prijzen natuurlijk.
@goedverstaander | 20-08-21 | 09:50: uit de V. van vorig jaar: “Hoekstra wil volgend jaar de hypotheeknormen voor tweeverdieners en mensen met studieschulden verruimen. Daarmee volgt hij het advies van het Nibud. Het budgetinstituut vindt dat het inkomen van de minst verdienende partner voortaan voor 90 procent mag meetellen bij het bepalen van de maximale hypotheek. Dit jaar is dat 80 procent, vorig jaar was het 70, in 2017 was het 60. Tot 2012 telde het tweede inkomen helemaal niet mee.”
Het is niet allemaal magie op de huizenmarkt.
@JohnLocke | 20-08-21 | 09:52: Dat van die studieschulden is terecht, en het werd tijd ook. Toen het leenstelsel werd ingevoerd, bezwoer men dat de leningen niet zouden drukken op de mogelijkheid om bijv. een hypotheek af te sluiten; de leningen zouden niet eens geregistreerd worden. Vervolgens zei het BKR doodleuk: "Natuurlijk registreren we die leningen gewoon" en de banken: "Ja, die schulden tellen gewoon mee". Banken voeren graag elk excuus op om de risico-opslag te verhogen of de hypotheek geheel te weigeren, maar laten we niet vergeten dat het aantal problematische hypotheken in Nederland buitengewoon laag is in vergelijking met andere landen. Komt misschien ook door de voor banken buitengewoon gunstige manier waarop dat soort hypotheken afgehandeld worden,
De VNO-NCW had een plan om hier 35 miljoen mensen te huisvesten, toch? Daar nog wel eens wat van gehoord?
Sssst niets zeggen! hopelijk zijn ze het vergeten. Laten we dat ideetje van hun maar niet doen het is een slecht plan.
dr komt een project Prora Maxima: iedereen in blokkendozen. Dat gaat lachen worden, big bussiness voor de GGZ.
Een woning is een luxe.
Als je 359 huizen en een circuit met F1 licentie bezit heb je dan een bovenmodaal inkomen?
dan ben je een golden WEFFIE.
Misschien in de nabije toekomst, als er zoveel monopolie geld gedrukt is dat er een negative rente ontstaat, geld lenen en er geld op toe krijgen. Misschien ook nog een beetje meer hypotheek aftrek, baat het niet schaad het niet, geen gezeik, iedereen rijk.
Negatieve rente op een Nederlandse hypotheek, dat gaat dus niet hè. Uiteindelijk moeten Rabobank en ING het meest verdienen aan de woningmarkt.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 09:48: Dan verhogen we die negatieve rente toch gewoon nog een beetje, je moet natuurlijk wel in oplossingen denken.
@* Il Principe * | 20-08-21 | 09:48:
Negatieve hypotheken hebben al bestaan. Die waren gebaseerd op % van staatslening of Euribor zeg ik uit m'n hoofd.
Het ging in ieder geval onder nul. Niet mega negatief maar toch. Is uiteraard wel zo snel mogelijk afgeschaft
@eerlijke joop | 20-08-21 | 10:04:
In Denemarken misschien. En dan nog als inschattingsfout van de bankiers.
@eerlijke joop | 20-08-21 | 10:04: Dat was de Euribor, ja. Geld toekrijgen op je hypotheek, dat gaat zo maar niet...
Stelletje zeikerts hier. Heb er net een appartementje bijgekocht. Is best te doen.
Bevalt het wat in die buitenwijk van Ter Apel?
@goedverstaander | 20-08-21 | 09:48:
Ter Apel?? Nee joh, in de randstad zitten de huurders die het kunnen betalen.
Om zelf te bewonen?
@gozoman | 20-08-21 | 10:31:
Hahaha, grapjas.
Ah, staan er huizen op Rottummeroog?
en.m.wikipedia.org/wiki/Prora
zoiets bedoel je?
betekend dat de huizen in het Noorden nog een lange weg te gaan hebben en kunnen dus vooruit kijken naar overwaarde die door het plafond gaan, Dus investeren !!!
Flevoland donkerrood, dat is wel opvallend.
Voor 850.000 je doorzonwoning in Almere verkopen en een boerderij tegen de Duitse grens terugkopen.
U bent een slimme negeren. Welkom buurman!
Ehm, neger
Weleens de grafiek gezien die het uiteenlopen van het gemiddelde salaris met de gemiddelde prijs van een koophuis laat zien?
Een huis is allang niet meer voor iedereen betaalbaar.
Servicetegel grafiek: www.goudstandaard.com/media/wysiwyg/s...
Nee! Blief weg ja!
Inderdaad. Mijn gedachte ook. Ik hoef al die randstedelingen hier ook niet. Maar ze kopen hier wel aardig wat huizen op als ik in de omgeving kijk. Woon nu nog in een dorp maar strak op de ruimte met bijna 300m2 grond en landelijk zicht. Voor een paar knaken gekocht.
Ik stel voor dat wij ter finale oplossing van het probleem in de komende maanden drie evacuatievluchten per etmaal uitvoeren op Kabul.
Ik heb hier geen medelijden meer mee, het merendeel stemt hiermee in bij de verkiezingen.
Meer import en minder bouwen.
Gewoon niet waar. De meerderheid is altijd voor partijen die minder immigratie willen. Dat daar in de praktijk niks van terecht komt is een ander verhaal. Er zijn nu zelfs fusies van linkse partijen nodig om de agenda door te laten gaan.
@C1O2 | 20-08-21 | 09:44: en zo is het!
@C1O2 | 20-08-21 | 09:44:
Jij doet net alsof de VVD minder immigratie wil. Nou dat roepen ze alleen vlak voor de verkiezingen en verder vinden ze de immigratie prima
@eerlijke joop | 20-08-21 | 09:58:
Inderdaad, meer goedkope arbeiders..
@eerlijke joop | 20-08-21 | 09:58: VVD is zelfs verder dan flets geworden, volledig flets, oneindig flets, soort van Cantor reeks, oneindig veel, totaal zero.
Het verbaast mij dat Gelderland hetzelfde kleurtje is toegekend als Zuid-Holland. Je zou zeggen dat in laatstgenoemde de huizen stukken duurder zijn.
Wellicht wordt er anders gebouwd? Zuid Holland veel kleinere woningen en Gelderland vooral enorme kastelen met 500 M2 grond.
In Zuid-Holland (met Rotterdam/Den Haag) wonen veel meer mensen die aangewezen zijn op sociale huur. Dus is de druk op koopwoningen lager.
Je kan er zeker meer voor je geld krijgen. Moet er natuurlijk wel een TE KOOP bord in de tuin staan.
Gelderland begint volgens mij bij Leerdam, net de gemeente waar de randstad nog wilt wonen.
@Jos Tiebent | 20-08-21 | 09:48: Leerdam is Utrecht. Sinds een jaar of twee volgens mij.
Qua positief geteste medemensen komen de kaartjes aardig overeen. Zouden er dan toch teveel mensen zijn?
Wie weet...
Zo'n kaartje kun je 1op1 over een kaartje van inwoners met een immigratieachtergrond leggen. Geen verschil.
Immigratie is voor 100% de oorzaak van dit probleem dus best logisch
Grensposten op de snelweg nabij Staphorst en iedereen terugsturen. Wij moeten U niet, westerlingen
We komen via een omweg uit het Oosten
Dat is al te diep in het beschaafde hartland. Eerste verdedigingslinie bij de Rijn en de beschavingswal optrekken bij de IJssel. Mijnenvelden in de polders en beide kanten van de Afsluitdijk bemannen ( nee, niet bemensen, dat zeg je alleen als je niet weet of je mensen of konijnen bedoelt ). Alleen zo hebben we nog een kans.
Maar Oemfoefoe krijgt in de Randstad binnen een half jaar een sociale huurwoning. Gaaf land toch?
U dient "solidair" te zijn met Oemfoefoe. U heeft het veel te goed gehad en Oemfoefoe komt ergens vandaan waar iedereen het slecht heeft. Daarom moet u jarenlang wachten op een woning. Snap dat dan.
Rottumerplaat here we come!
Als alleenstaande heb ik meerdere woningen in binnen- en buitenland.
Gewoon niet waar dus.
En daar heb je hard voor gewerkt, toch?
En u woont daar helemaal alleen in? Wordt het niet eens tijd voor een leuke toyboy? :)
U is diplomaat?
@goedverstaander | 20-08-21 | 09:45:
Ik bats alleen met personen die ik identificeer als vrouw.
@Keutels | 20-08-21 | 09:43:
Af en toe wat zinnigs zeggen en moeilijk kijken, daarna factuur sturen.
@DommeNeger | 20-08-21 | 09:45:
Dat zou wat zijn.
@Kaas de Vies | 20-08-21 | 09:47: Dat bepaalt u niet. Dat is aan de persoon zelf. Seksist!
@Kaas de Vies | 20-08-21 | 09:48:
Een kolonel is een diplomaat met wat meer nonverbale communicatie.
Koop een boot / schip / jacht en ga op het water wonen. Kost minder dan opelkaar gestapelde stenen en geen last van buren anders vertrek je gewoon. Wel veel last van ambtenaren maar daar wen je aan.
REAGEER OOK