Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nu ook onderdeel van de censuurmachine: banken

De financiële sector heeft plots principes

We kenden al de falende nepnieuwsjagers uit de EU en onze eigen raamstaarambtenaren die bepalen wie wel en geen subsidie ontvangt. Daarnaast hebben we Apple en Google die bepalen welke apps wel en niet op uw telefoon mogen staan. We hebben social media giganten die bepalen welke stemmen er wel en niet gehoord mogen worden. We hebben de main stream media die bepalen welke openbaar beschikbare video's wel en niet geschikt zijn voor uw tere zieltje. We hebben Rutte's slaven die met een zwarte stift bepalen wat er wel en niet onthuld wordt in een WOB-document. We hebben streamingsdiensten die controleren of series en films nog wel correct genoeg zijn voor u. En nu hebben we ook banken die bepalen wie er wel en niet geld mogen ontvangen. Niet op basis van wettelijk vastgelegde grenzen, maar op gevoel en meningen. Geen rekeningen meer voor wappies, want die passen niet bij de visie van het bankpersoneel. Een hellend vlak, want wat volgt als leveranciers van dergelijke essentiële diensten plots besluiten alleen nog correcte klanten te accepteren? Geen stromend water meer voor mensen die zich niet laten vaccineren? Elektriciteit afsluiten bij FvD-stemmers? Geen toegang tot supermarkten voor mensen die wel eens iets op social media hebben gezegd dat achteraf niet bleek te kloppen? Stop met deze onzin en laat de interpretatie van de vrijheid van meningsuiting over aan onafhankelijke rechters en niet de meest woke medewerker van de marketingafdeling.

Reaguursels

Inloggen

Daarom blijft het belangrijk om waar mogelijk met contant geld te blijven betalen. Veel bedrijven willen afstappen van contant want betalen met pasjes en smartphones is zo ontzettend "handig". En massa's mensen gaan daar in mee. Maar als contant geld verdwijnt dan krijgen banken nog meer macht.

DutchLion33 | 19-08-21 | 00:09

Maar even serieus, waar hebben we die banken eigenlijk nog voor nodig?

einz | 18-08-21 | 21:20 | 1

Je salaris wellicht? Of denk je dat je nog een letterlijke zaak met geld ontvangt van je baas als je daar om vraagt? In het huidige financiële systeem kunnen we helaas niet om banken heen. Of je legt je ziel en zaligheid in de crypto. Maar zie je baas maar eens zo ver te krijgen.

Jet 777 | 18-08-21 | 22:28

Het is de schuld van de Rabobank!

einz | 18-08-21 | 21:20

Ik hoor het de laatste tijd vaker, o.a. in de schietsport branche hebben veel ondernemers te horen gekregen dat de bank de jarenlange samenwerking plotseling eenzijdig opzegt en zich distantieert van hun klant vanwege principes.
Het is doordouwen van het deuggoed, waarschijnlijk omdat het op natuurlijke wijze geen draagvlak heeft.

Veepert | 18-08-21 | 20:15

Verzuiling in haves en have-nots zet verder door. Ik kan er ondertussen allang niet meer mee zitten her en der uitgesloten te worden. Als ik vasthoud aan mijn principes zal ik in een hutje op de hei moeten gaan wonen. Ik collaboreer daarom zo nu en dan, en voel me een verrader van mezelf. Maar goed, zo kan ik zo nu en dan toch nog deelnemen aan het sociaal wenselijke, maatschappelijke verkeer.

mozaard | 18-08-21 | 19:06

Het lijkt China wel. Sociale credits. De dictatuur van links via ngo, overheid, en nu dus ook al via het bedrijfsleven.

Mart6037 | 18-08-21 | 16:57

Van crimineel geld zijn de banken anders niet echt vies gezien het verleden waar de nodige boetes zijn uitgedeeld en nog niets is veranderd.

Rotterdammert1965 | 18-08-21 | 15:51

De Rabobank heeft in het verleden na 25 jaar trouwe klant te zijn geweest, mijn zakelijke rekening eenzijdig opgezegd. Kon daarna wel gewoon bij de ING terecht.
De reden : uw groothandel verkoopt seks gerelateerde producten.
In mijn geval vibrators en dildo’s
Geef het maar een naam. Een bank is niet verplicht om u als klant te houden.
Wel hypocriet maar niet verboden

Het leven is zwaar | 18-08-21 | 13:59 | 6

@Het leven is zwaar | 18-08-21 | 15:33:
Zo heb je ook Rialto, voor als niemand je meer wil verzekeren.

Haatejaculaat | 18-08-21 | 17:04

@Het leven is zwaar | 18-08-21 | 17:59:
Kan je nog aan een originele Steely Dan komen?

Haatejaculaat | 18-08-21 | 19:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is een mooier drukmiddel voor machthebbers dan de mogelijkheid om via het ontnemen van een bankrekening iemand met een onwelgevallige mening buiten de maatschappij te plaatsen? Want geen bankrekening betekent tegenwoordig niet kunnen kopen, geen salaris of ander inkomen meer kunnen ontvangen etc.
Maar natuurlijk zijn ze sociaal genoeg om dit soort lieden op speciale locaties onder te brengen waar ze liefdevol van de primaire levensbehoeften worden voorzien....

Here's Freddy | 18-08-21 | 13:50

De financiële sector heeft niet opeens principes gekregen en er blijft absoluut een zekere hypocrisie bij banken zitten. Hier maken zij een risico-inschatting. Geen bank zal een rekening weigeren aan iemand omdat die bepaalde ideeën heeft, wel als zo iemand actief met die ideeën aan de slag gaat en zijn bankrekening mogelijk gaat gebruiken voor het faciliteren van handelingen om die ideeën ten uitvoer te brengen. Zo een type als Willem Engel is aan het afglijden en van 'liefde en begrip' gaat het naar pure intimidatie en bedreiging. Wat is de volgende stap? En wil een bank bijdragen aan dit soort (illegaal) gedrag door het aanbieden van een bankrekening? Het gaat ver wat ze doen, maar zo vreemd is het niet.

rederijker | 18-08-21 | 13:26 | 7

@nsfl | 18-08-21 | 13:39: Banken zijn een commerciële instelling met een groot reputatie-risico. Een bankrekening aanhouden waar zij heel veel gedoe mee kunnen krijgen en die actieve monitoring vereist is niet in hun belang. Aan de andere kant snap ik dat het wringt, het hebben van een bankrekening is eigenlijk een voorwaarde om mee te doen in de maatschappij en ook ik heb er moeite mee dat banken hier de facto gaan bepalen wie mee mag doen en wie niet. Maar het is een commerciële beslissing. Gezien de jurisprudentie denk ik dat Willem Engel in persoon wel een rekening kan eisen (maar dan ook alleen gebruiken voor persoonlijke doeleinden), maar Viruswaarheid niet.

rederijker | 18-08-21 | 14:22

@amateurrr | 18-08-21 | 13:47: Nog niet. Ze zullen het nu gooien op in strijd met de voorwaarden voor het hebben van een rekening (in de algemene voorwaarden staan altijd wel verwijzingen naar maatschappelijk onbetamelijk gedrag of het voorkomen van schade aan de bank)

rederijker | 18-08-21 | 14:24

@rederijker | 18-08-21 | 14:22: De overheid heeft in het verleden zelf al eens een bank opgezet omdat geen enkele bank wilde samenwerken met prostituees.

Ik snap niet waarom een bank zich verantwoordelijk voelt voor wat een klant wel of niet met zijn of haar rekening uitspookt. Zolang die binnen de kaders van de wet blijft.

Het is toch niet hun verantwoordelijkheid? Gaan we rijkswaterstaat straks verantwoordelijk houden voor wat er op onze wegen gebeurd?

Idioterie.

Shadowzz | 18-08-21 | 15:07
▼ 4 antwoorden verborgen

George Orwell,s 1984 komt nu wel heel dichtbij.

william7055 | 18-08-21 | 13:22 | 1

Dat banken en andere multinationals de dienst uitmaken is in ieder geval geen theorie meer.

Arnold9638 | 18-08-21 | 13:17

Vorig jaar een zakelijk rekening geopend, enige bijzondere vraag was of ik handel zou doen met Noord Korea of Iran. Als ze nu steeds meer bedrijven en individuen gaan blokkeren omdat ze dingen roepen waar de bank het niet mee eens is dan gaat het wel hard de verkeerde kant op.

Het valt te raden welke volgende groepen dan geblokkeerd gaan worden. Ben je tegen massa-immigratie dan OPROTTEN, ben je tegen Islam dan OPROTTEN, ben je tegen klimaatgekte dan OPROTTEN.

omwenteling | 18-08-21 | 13:14 | 1

Daarom blijft 'cash is king'.
Is toch al jaren bekend dat legale prostitutie, dames die als ZZP werken geen zakelijke rekening kunnen openen.

Rotterdammert1965 | 18-08-21 | 15:52

Een democraat respecteert andere meningen, ook al zijn die soms lastig.
Een intellectueel scherpt zijn geest op andere meningen, hoe vreemd ook.

Men kan dus veilig stellen dat het censureren van andere meningen ALTIJD het werk is van antidemocraten en anti-intellectuelen. Ook al zullen veel censuurlobbyisten zichzelf ongetwijfeld als "democraat" en "intellectueel" zien. Dat zijn ze niet als ze anderen censureren, dat is onmogelijk. Uit censuur is nog nooit iets goeds voort gekomen.
Dus.
Gaan we ons laten censureren door antidemocraten en anti-intellectuelen?
Zou Nederland daar echt van opknappen?

O ja en voor het woord "wappie" valt; ik schat dat ongeveer 2/3 van de kamerleden een religie aanhangt. Vooral christendom, socialisme en islam. Dat zijn dus mensen die oprecht geloven in respectievelijk een zevendaagse schepping; een blanke erfzonde; en een platte aarde.
Klinkt dat echt veel realistischer dan de reptielmensen van David Icke?

Los van de hypocrisie per religie. Bij censuur vooraf verdwijnt ook elke controlemogelijkheid. Als bepaalde uitspraken achteraf voor de rechter komen kan iedereen zien wat de argumenten voor of tegen zijn. Dat kan niet als onbekende censors bepaalde argumenten ongezien geheim houden. Als een ongecontroleerde Rabo-Truus bepaalt wat "juist" of "onjuist" is.

En zal die Rabo-Truus zich vooraf inlezen in 1001 censuurgevoelige onderwerpen zoals covid, immigratie, criminaliteit, islam, Israël, EU, ECB, recent uitgevonden genders, evolutie, seksisme, racisme, energietransitie, biomassa, etc?
Of zal hij/zij netjes de grootste schreeuwers gelijk geven?
Dat laatste is vrij aannemelijk, want zoals gezegd vragen echte democraten en intellectuelen nooit om censuur. Echte extremisten en idioten zoals "WOKE" daarentegen eisen wel altijd censuur, en dreigen ook voortdurend met boycots, blokkades, schijnprocessen, vernielingen en geweld. En daar zijn bedrijven best gevoelig voor.

De richtlijnen van de censors zullen dus behoorlijk neigen naar die van allerlei extremisten. En zo verdwijnt alle nuance in elk debat. Willem Engel is echt niet de enige die het schenden van de grondwet "ongrondwettelijk" noemt. Maar een wat dommige censor zal dus alle kritiek op het schenden van de grondwet afstraffen "want Willem Engel". Alsof er geen honderden gulden middenwegen denkbaar zijn tussen Engel en Rutte.

Bedenk ook dat de standpunten van bijvoorbeeld het RIVM nogal eens zijn gewisseld. Van een veilig mondkapje (2014) naar een levensgevaarlijk mondkapje (begin 2020) naar een verplicht mondkapje (eind 2020). Men kan dat "voortschrijdend inzicht" noemen. Maar als Engel een van deze 3 meningen verkondigt dan is hij een "wappie", en het RIVM blijft de "expert".
Daar klopt ook iets niet.

Dandruff | 18-08-21 | 13:11 | 21

U vergeet de grootste religie in de 2e kamer: liberalisme.
En die religie brengt u de censuur door banken.

Arachne | 18-08-21 | 23:18
▼ 18 antwoorden verborgen

Dat van Google klopt niet, Struikrover. Je kan op een Android telefoon prima apps installeren buiten de Google store om. Ook direct apk bestanden installeren of dat hele Android gedoe eraf gooien en een custom rom installeren. Dan weet Google verrekte weinig van je (mits goed geconfigureerd)

pukkiepuk | 18-08-21 | 13:04 | 1

Leef je uit. Ik heb hier nog wel een toestel liggen voor je.

Mr_Pikibelly | 18-08-21 | 13:10

Wappies als klant staat ook heel slecht naast de investeringen in wapenhandel. Altijd lastig

YoMoms | 18-08-21 | 13:01 | 5

@YoMoms | 18-08-21 | 13:21:

Dan heb ik niks gezegd, excuus.
Er zijn helaas teveel figuren die datzelfde zeggen èn menen.

Dandruff | 18-08-21 | 13:55
▼ 2 antwoorden verborgen

beseffen jullie je dat jullie een groot aandeel hebben in het bestempelen van die geblokkeerde partijen als complotverspreiders? Als die publieke opinie er niet zo was doorgedrukt, als die haat niet was gezaaid, hadden banken dit nooit kunnen doen.

Balgesjaakt | 18-08-21 | 12:55 | 2

Staat een beetje los van elkaar. Zonder bankrekening kun je in Nederland niets. Het is niet aan de banken om rechter EN beul te zijn bij de beslissing of iemand in Nederland over een geldrekening kan beschikken.

* Il Principe * | 18-08-21 | 12:58

@* Il Principe * | 18-08-21 | 12:58: nee maar dat interesseert niemand, omdat het gaat om partijen die genoeg gehaat worden door de meerderheid. Als ze dit bij GS zouden doen, en dat is helemaal niet onlogisch aangezien GS zelf ook genoeg schopt en vaak genoeg op basis van wat MSM nepnieuws noemen, dan zouden banken er niet zo geruisloos mee wegkomen.

Balgesjaakt | 18-08-21 | 13:35

Dat deden banken al langer. PayPal is hier helemaal berucht om.
En daarom nam cryptocurrency zo een vlucht en moet dat tegen gehouden worden, vind men.

frickY | 18-08-21 | 12:47

Weet je hoeveel nepnieuws er in reclame zit ? Of de NPO ? Hell, de hele tweede kamer zit vol met nepnieuws verspreidende sujetten. Sowieso het kabinet, wat niet voor niets demissionair is.

NerdAlert | 18-08-21 | 12:45

Het gaat om kosten/baten. Een criminele brievenbus firma met een paar honderd miljoen wel, een wappie met een paar ton niet.

W_F | 18-08-21 | 12:42

De het artikel en veel reacties suggereren dat privé rekeningen van burgers getroffen zijn. Dat is niet het geval. Privérekeningen die alleen voor privédoeleinden gebruikt worden staan hier los van. Het gaat om rekeningen van rechtspersonen / organisaties. De bank weigert geen cliënt die zich aan de wet houdt omwille van zijn mening.

AlexanderVissers | 18-08-21 | 12:39 | 2

Als je als ondernemer je zakelijke en privé rekeningen bij dezelfde bank hebt dan kom je er vanzelf achter of banken daar onderscheid tussen maken.

W_F | 18-08-21 | 12:44

@W_F | 18-08-21 | 12:44: Bij de Rabobank zijn ze er niet vies van om je prive rekening aan te zuiveren vanaf je zakelijke rekening, ook al gaat het om een paar tientjes..

tiku99 | 18-08-21 | 12:52

De tijd dat telefoonmaatschappijen u gaan afsluiten als u tijdens een telefoongesprek wel eens wat onwelgevalligs zegt is niet ver meer van ons vandaag.
De tijd dat producenten en dienstverleners hun aandacht concentreerden op het leveren van een zo goed mogelijk product is voorgoed voorbij. Het is veel gemakkelijker om klanten te beoordelen en te veroordelen. Dat is een goede afleiding van de eigen gebreken.

Chuck the plant | 18-08-21 | 12:37

Waarom neemt GS het trouwens op voor extremisten clubjes als Viruswaarheid?
Hun enige doel is zo veel mogelijk desinformatie/leugens verspreiden en donaties innen. Mensen bang maken voor vaccinaties kost veel levens en gezondheid en daarom is het goed dat banken als ING aangeven dat ze niks met ze te maken willen hebben.

Diederik_Ezel | 18-08-21 | 12:37 | 21

@van Oeffelen | 18-08-21 | 12:57: Dat doen banken nu dus, zij beperken de vrijheid van anderen. Niet andersom.

Rotterdammert1965 | 18-08-21 | 15:57
▼ 18 antwoorden verborgen

Daarom steun ik GS. Het laatste bolwerk dat ‘ze’ nooit kunnen kaltstellen. Maar alleen met onze steun. Kom op kroonloze reaguurders. Het is belangrijker dan ooit!

Tiscali-2 | 18-08-21 | 12:33 | 1

Zolang Joris ook voor hem onwelgevallige meningen wegjorist en dan laat weten dat hij dat doet omdat deze site vooral in de eerste plaats voor hun eigen plezier gemaakt wordt en dat protesteren dus geen zin heeft voel ik geen enkele behoefte hun hobby te financieren.

Franciscus Borchwerf | 18-08-21 | 14:33

Ik ben geen schaap en ik ben geen wappie. Waar dit virus ook vandaan komt, het moet bestreden worden met maatregelen en vaccinaties. Maar deze regering bestaat voor het grootste gedeelte uit incompetente zakken hooi die er alleen zitten voor hun eigen hachjeen luisteren niet naar mensen die wélverstand hebben. Iedere lamlul begrijpt dat dit veel te ver gaat en dat banken die dit doen een halt toegeroepen moeten worden. Alleen als geld (mogelijk) gebruikt wordt voor terroristische doeleinden mogen klanten geweerd worden en rekeningen bevroren. Niet om de aangedragen redenen. Als dit daadwerkelijk doorzet, sta ik in deze zaak aan de kant van de wappies. Dit is pertinent fout.

wazakzegguh | 18-08-21 | 12:30 | 4

@Papa Jones | 18-08-21 | 12:34: Ik vind elke VVDer en D66ers van de pot gerukt. Die dan ook maar hun rekening opzeggen?

Rotterdammert1965 | 18-08-21 | 15:59

@Papa Jones | 18-08-21 | 12:34: Waar
Mag een supermarkt dan ook leden van viruswaarheid gaan weigeren? Die scheidslijn is ongelooflijk dun.

wazakzegguh | 18-08-21 | 21:39
▼ 1 antwoord verborgen

Zeer terecht dat banken extremisten van Viruswaarheid en Willem Engel eruit gooien. Die idioten verspreiden enkel desinformatie en leugens om vervolgens met geld van donaties vastgoed in Spanje aan te kopen.

Diederik_Ezel | 18-08-21 | 12:29 | 4

Hun mening interesseert van Oef geen reet, het zijn vrij dommige dogmatisch denkende types. Hun daden zijn wel schadelijk. En die verdienen keihard optreden.

van Oeffelen | 18-08-21 | 12:58

@van Oeffelen | 18-08-21 | 12:58:
De wet die ze misbruiken om dit te rechtvaardigen is daar helemaal niet voor bedoeld. Als ik het u goed begrijp gaat onrechtmatig optreden boven voor u onwelgevallige instanties, en daarbij niet de glijdende schaal inziet. Uw gedachtegoed is ronduit gevaarlijk, wellicht nog gevaarlijker van de types die u hier beschrijft.

amateurrr | 18-08-21 | 13:18

Ik steun je afkeer van Viruswaarheid c.s., maar je punt over dat vastgoed klopt niet helemaal. Dat was een bridge-financing die volledig is terugbetaald. Nog steeds niet netjes, maar donaties zijn uiteindelijk niet gebruikt om vastgoed te kopen. Dat heeft ING ook erkend.

rederijker | 18-08-21 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Als je via de staatsomroep dingen roept die achteraf niet blijken te kloppen, mag je dan nog wel naar de supermarkt?

ABN-Amro blokkeert rekening van ministerie van financieren omdat groepsimmuniteit toch geen succes blijkt, en corona toch net als alle andere virussen zich prima kan verspreiden in een vliegtuig?

W_F | 18-08-21 | 12:27

You will own, what we think, that is good for you. And we will be happy.

Heeft u kinderen? Kijk eens voorbij uw neus.

Remi A. | 18-08-21 | 12:25

Raar.

Van een terrorist kan de bankrekening alleen geblokkeerd worden bij een VERMOEDEN van terrorisme. Dat vermoeden is er bijvoorbeeld als iemand op een terrorismelijst staat.

Maar van iemand die geen vaccin wil hebben, en een activist en ervoor demonstreert dat het een vrije keuze moet blijven, is alleen maar de MENING (dat dat nepnieuws is) van een bankmedewerker al voldoende?

gaffelbaard | 18-08-21 | 12:24 | 5

@Knufter | 18-08-21 | 12:25: Banken zijn net zo min een privaat bedrijf als dat Rutte zijn eigen keuzes mag maken.

W_F | 18-08-21 | 12:31

@Papa Jones | 18-08-21 | 12:30:
Dat is niet wat ik heb gelezen.
Volgens een quote uit het NRC gaat het ook om activisten.

"We richten ons dan vooral op de activisten..."

gaffelbaard | 18-08-21 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is met wappies als volgt:

Men denkt dat wat zij zeggen een plan is waarbij er een grote olifant komt die dit plan zomaar ineens uitvoert en HUP we hebben een complot.

Maar het verder onder controle krijgen van de bevolking, en ik denk eerlijk gezegd ook de lichamelijke integriteit van mensen (hallo Baudet) is wel degelijk iets waarbij overheden banken en andere machtshebbers belang hebben. En het gaat niet van hup-ineens. Maar wel stap voor stap. Beetje bij beetje.

Wie durft hier een fles wijn te verwedden dat over 15 jaar een onderhuidse chip een of geen normaal fenomeen is? En dat je daar dan ook kortingen mee kunt krijgen bij de supermarkt?

Je suis wappie!

Knufter | 18-08-21 | 12:21 | 5

Hebben ze niet nodig, U heeft een smartfoon. Die voldoet en vele hebben al een app erop gezet van de overheid.
Voila

enra | 18-08-21 | 12:49

Dat heet de gezondheidschip. Deze meet uw cholesterol, bloeddruk, hartslag, temperatuur, bloedsuiker, kankerindicatoren enz.. Hartstikke handig en gratis. Wie wil hem nou niet? En je krijgt korting op je ziekenkostenverzekering.

kortebroek | 18-08-21 | 13:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik u nu vertel dat 'rabo' het Portugese woord voor 'kont' is - kijkt u eens naar deze uitdrukking: Curva-te e eu enfio-ta pelo rabo = Waarom buig je niet voorover, dan ram ik 'm in je reet.

Naadblaffer | 18-08-21 | 12:10 | 3

Ook goedemiddag Arthur!

Papa Jones | 18-08-21 | 12:13

Waar het hart van vol is ….

Plaque-doctor | 18-08-21 | 12:21

Dank voor deze ordinaire bijdrage.

van Oeffelen | 18-08-21 | 13:00

Honden. Sinds de kredietcrisis van 2008 is duidelijk dat niet alle banken gelijk zijn. Zogenoemde systeembanken, die vitaal zijn voor het functioneren van de kredietverlening en de economie, brengen een land grote schade toe als ze omvallen. Zo groot dat overheden deze banken altijd zullen moeten redden.
Dit brengt een zogenoemd moreel risico mee, dat grootbanken er een potje van kunnen maken, maar in laatste instantie weten dat de staat altijd zal bijspringen. www.businessinsider.nl/rabobank-ing-a...

Piet Karbiet | 18-08-21 | 12:09

Vandaag Viruswaanzin.
En half Nederland maar klappen, want 'het zijn maar wappies'.
Morgen de FvD.
Half Nederland weer klappen, want die Baudet is een ontspoorde half-nazi.
Overmogen Geenstijl.
Half Nederland weer klappen, want een rechtse, suggestieve site met nepnieuws.

It's all fun and games, tot dat jij of jouw bedrijf gecanceld wordt door je bank omwille een arbitraire reden.

ReyNemaattori | 18-08-21 | 12:07 | 5

Eens. Maar de ziekte van bezorgde burgers is ongeinformeerde bezorgde burgers. Die gaan emmeren over chips in vaccins en 5G om hersens onder controle te krijgen en lizard people.

Maar dat neemt niet weg dat er op basis van redelijk denken en harde feiten ook grote bezorgdheid kan bestaan. Dat is het kind. De wappies zijn het badwater.

Knufter | 18-08-21 | 12:23

@2voor12 | 18-08-21 | 12:22:
Je bent vrij om zelf een bank te beginnen, of om crypto te gebruiken bijv. Dit is inderdaad het gevolg van vrijheid.

Kale dodo | 18-08-21 | 13:18

@Kale dodo | 18-08-21 | 13:18: dat gaat ook wel gebeuren met 2.000.000 buitengesloten Nederlanders. Die gaan hun eigen voorzieningen wel treffen.

president osama | 18-08-21 | 17:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Daarom mag contant geld dus nooit afgeschaft worden. Het is nu al idioot dat je maar een paar duizend euro contant mag afrekenen.

Frau Merkel | 18-08-21 | 12:06 | 2

Moet u eens proberen uw geld binnen enkele dagen in cash van uw rekening te halen. Het is haast alsof het uw geld niet is. Zeer bijzonder

Canis.bonus.es | 18-08-21 | 12:08

@Canis.bonus.es | 18-08-21 | 12:08: alleen al een filiaal vinden waar ze cash hebben.
Dan bestellen, geduld hebben, zeker een week voordat je het hebt.

enra | 18-08-21 | 12:19

In Afghanistan krijg je met de verkeerde mening vast ook geen bankrekening. En geen adem meer vanwege een strop.

Hadena | 18-08-21 | 12:04

Er is nooit expliciet een opdracht gegeven de Joden om te leggen. Het werd door de top begrepen als wens van de Führer. de rest is geschiedenis. Dergelijk activisme van de bank is uiterst gevaarlijk. Wat gaat de overheid doen als een bedrijf door de bank geweigerd wordt en de betalingen alleen digitaal mogen? Hoe wil de overheid dan de BTW krijgen? Gelukkig kan er binnen Europa vrij gebankierd worden. Er is vast wel elders een bank te vinden.

Frau Merkel | 18-08-21 | 12:02 | 1

Het zou allemaal prima zijn als jij en ik morgen een bank zouden mogen beginnen. En daar wringt het.

BobDobalina | 18-08-21 | 12:04

Ok nu wil ik weg bij de Rabobank. Is ook uitgezocht welke banken wel betrouwbaar zijn?

Reaguurdeskundige | 18-08-21 | 12:02 | 6

KNAB van aegon...

vranac | 18-08-21 | 12:16

Ik zit bij ASN. Ben er best tevreden over. Hoewel dat ook een deugbank is. Maar ja... In ieder geval veel minder storingen dan ING, ABN en Rabo...

Donderwolkje | 18-08-21 | 12:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Ongelofelijk dat er reaguurders zijn die dit goedkeuren. Dat banken om vage redenen en zonder hoor en wederhoor mensen en groeperingen kunnen afsluiten die volgens de wet niets fout doen. En dat alleen maar om te kunnen deugen. Vandaag is het Viruswaarheid, morgen bent u het. Want ergens heeft een anonieme deuger binnen de bank besloten dat stoken op gas echt niet meer kan maar ze zien aan uw afschriften dat u dat nog wel doet.
Banken hebben een plicht iedereen die zich aan de wet houd te faciliteren omdat diezelfde banken er zelf voor hebben gezorgd dat je in deze samenleving niet meer zonder kan.

2voor12 | 18-08-21 | 12:01 | 9

@superduperadmin | 18-08-21 | 12:21: Er zijn genoeg banken waar je uit kan kiezen. Als er nu 1 of een paar banken waren die een monopolie hadden, ja, dan gaf ik u gelijk, maar zo is het niet.

Wat ik hier doe? Bij dit topic een spiegel voor houden. Iedereen is boos dat de Rabobank dit doet (dat mag, dat is een mening), maar schreeuwt ook gelijk dat dit niet mag. En dat schiet bij mij het verkeerde keelgat in. Ik dacht namelijk dat mensen hier voorstanders van vrijheid waren, maar blijkbaar alleen vrijheid die goed uit komt en niet vrijheid van anderen om te doen wat zij willen.

JRShield | 18-08-21 | 12:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Vreemd dat marktbeheersende organisaties/partijen personen en instellingen, die zich gewoon aan de wet houden, kunnen smoren. Dit riekt naar machtsmisbruik voor persoonlijke voorkeuren. De cryptomunten zullen hierdoor wel weer omhoog schieten.

kortebroek | 18-08-21 | 12:00 | 1

Buiten je bankrekening.
Voldoende cash en bij echt teveel geld crypto.
De bank kan zomaar buitenspel gezet worden zie de Scheringa affaire, sta je daar met je boodschappen.
Geen discussie mogelijk.
Daarbij de bank geeft je saldo aan de belastingdienst door.

enra | 18-08-21 | 12:25

Tijd om de laatste Rabo rekening ook te sluiten... Wat een enorme kutbank is dat geworden sinds de Rabobank nu een centrale bank is geworden zoals alle andere banken..

WellusNietus | 18-08-21 | 12:00 | 1

Mee eens.

Watching the Wheels | 18-08-21 | 12:08

Wel handig als ik mijn rekening wil opzeggen zeg ik gewoon dat bankiers babybloed drinkende pedo's zijn.

Reebensteeltje | 18-08-21 | 11:55 | 1

Is dat een theorie?

Canis.bonus.es | 18-08-21 | 12:00

Dat met die banken gaat al veel verder.
Ik moest twee jaar geleden een bankrekening openen voor een nieuwe BV.
Als risicospreiding bij voorkeur niet bij de huisbankier voor andere BV's, dus maar eens winkelen.
De vragen die je dan krijgt zijn absurd. Beslissingen werden toen al niet genomen op rationele, zakelijk gronden, maar zwaar beinvloed door activistisch en ideologisch denken.
Clubjes als Bunq enzo zijn daar heel goed in. Die zeuren over klimaatvriendelijk ondernemen en weet ik wat voor onzin.

In Duitsland lijkt dat nog extremer; een collega vertelde me dat hij na het aangaan van een -volstrekt legitieme- zakenrelatie in Oekraïne onaangekondigd 'mannen' op bezoek kreeg die even wat vragen wilde stellen.
Die mannen waren van de anti-terror-abteilung. .. van de bank en vonden dat ze zijn boekhouding wel even mochten doorlichten... WUT?

DatInternetDingetje | 18-08-21 | 11:54

Die Rabobank voerde ooit 1 guIden kosten in bij pinnen. Binnen een week hadden een haIf miIjoen kIanten opgezegd. EikeIs

Piet Karbiet | 18-08-21 | 11:54

Ik vraag me af of de banken dezelfde voortvarendheid aan de dag leggen bij de rekeningen van o.a. Antifa, BLM, KOZP etc.. Zo niet, dan lijkt het me duidelijk dat de banken het nodige hebben uit te leggen. Verder moeten zij zich maar met één ding bezig houden, service naar de klant. Hun politieke voorkeur bedrijven ze maar in hun privé tijd.

Sjefke7807 | 18-08-21 | 11:54

Wanneer je nu nog niet doorhebt dat er iets niet helemaal goed gaat moet je wel bij het meest extreme soort 'wappie' horen. Op deze manier radicaliseert de maatschappij alleen maar sneller. En onstaan er juist nog meer (complot)theorieën. Je versterkt hiermee extremisme. De banken creëeren vijanden. Iets wat ze juist willen voorkomen. Dat zeggen ze althans. Contradictio in terminis.

MoorCopJoris | 18-08-21 | 11:53 | 1

Eens.

Bataafje | 18-08-21 | 12:05

Toch maar over op crypto.

Henk1357 | 18-08-21 | 11:52

De VVD en D666 verspreiden aantoonbaar netnieuws (zie debatten en WOB verzoeken). Dus die mogen niet meer bij de RABO bankieren?

En wie binnen de RABO beoordeelt eigenlijk wie nepnieuws verspreidt en wie niet? Bijvoorbeeld religieuze instellingen die aantoonbaar onbewezen sprookjes verkondigen, mogen die bankieren bij de RABO? En zo nee, hoe heeft de betreffende bankier daarover besloten?

Odin | 18-08-21 | 11:52

Dit is precies wat de overheid wil. Zonder rechter, zonder duidelijke of gehandhaafde beschermende wetgeving het bedrijfsleven de regels laten bepalen. De overheid is slechts nog de faciliterende partij met als het moet het recht om in te grijpen, maar alleen om de maatschappij stabiel genoeg te houden om het bedrijfsbelang niet te schaden. "We moeten het samen doen." Zo bedoelen ze dat.

zeurmachine | 18-08-21 | 11:48 | 3

Bedrijfsbelangen zijn ook belangen van werknemers en steden. Dus.

van Oeffelen | 18-08-21 | 11:51

Vandaag is het Viruswaarheid, waarvan je terecht kan afvragen wat voor idioten dat zijn, morgen ben jij het. Want je stookt nog op gas, dus hup afsluiten al je bankrekeningen.

2voor12 | 18-08-21 | 11:53

Participatie maatschappij noemde Rutte het ooit.

Toetsenbordcomplex | 18-08-21 | 12:19

tip, stop met die postcodeloterij onzin. Postcodeloterij ondersteund klimaatonzin ,zielige asielzoekers en andere linksige hobbies. Daarnaast is de winstkans echt enorm ruk vergeleken met andere loterijen. Trap niet meer in de emotionele chantage dat de buurman wint en jij niet. Geef jezelf een echte kans op veel poen en steek dat geld in Bitcoin en kom er de komende jaren niet aan.

1977 | 18-08-21 | 11:47 | 1

Qua klimaat is de postcodeloterij al ongeloofwaardig als je alleen al kijkt naar de hoeveelheid papier voor ongeadresseerde reclame je in de brievenbus van die lui krijgt.

Reebensteeltje | 18-08-21 | 11:50

Welkom in neo-communistisch Nederland. De overheid, staatsomroep en banken bepalen wat goed voor u is. Ik was overigens in de veronderstelling dat iedereen in Nederland het recht heeft op een bankrekening omdat het anders onmogelijk is om rekeningen te betalen. En ja, dat recht heeft dus ook Willem Engel. Wat de Rabobank ook vindt van zijn activiteiten; door deze te labellen als terroristisch gaat veel te ver.

Toos Bevergeil | 18-08-21 | 11:46 | 1

Klopt niet helemaal Toos, als particulier mogen ze je niet weigeren, zakelijk wel. Echter is er geen sprake van weigering maar van een opzegging. De landelijke berichtgeving is niet je-van-het.

netniet | 18-08-21 | 12:01

gewoon bij de eerstvolgende crisis geen steunpakket meer voor die kl**tzakken, zal ze leren. En nu moet eigenlijk iedereen zijn bankrekening opzeggen.

Stijlloser_from_NL | 18-08-21 | 11:45 | 2

Kon het maar…

Canis.bonus.es | 18-08-21 | 11:48

De Rabobank is bij uitstek de bank die geen steun heeft ontvangen.

netniet | 18-08-21 | 11:59

Banken hebben slecht een verplichtingen tot het verstrekken van een particuliere rekening. B2B gelden andere regels, hoewel de bank geen ongelimiteerde vrijheid heeft.

Hier nog een mooie url, rwv.nl/nieuws/2021/07/contractsvrijhe... van een rechtszaak die de Rabobank vorige maand heeft verloren omdat de opgave van reden was: "Meneer heeft een coffeeshop." Daar ging de rechter niet in mee. Ook de Hoge Raad heeft zich er al over uitgelaten.

Willem Engel is niet de deur uitgeschopt maar de zakelijke belangen van meneer Engel zijn de deur uitgeschopt. Dat ligt net even anders. Voor WeltSchmertz, is het wel duidelijk. Rabobank beroept zich initieel op de wet maar er zijn zeker mogelijkheden voor een zaak.

netniet | 18-08-21 | 11:45

Zucht, ik wilde net overstappen van de ABN naar de Rabo vanwege dat andere gedoe. Zijn er nog banken die zich bezighouden met bankzaken en gewoon moeilijk doen over criminaliteit?

lirft | 18-08-21 | 11:44 | 16

Regen, drup.

Dubbelepunthoofd | 18-08-21 | 12:21

@Papa Jones | 18-08-21 | 12:15: Daar denk jij zo over, maar misschien hebben de SJW's van de bank daar een heel ander idee over.

Charred_Metal | 18-08-21 | 13:40
▼ 13 antwoorden verborgen

Werd je zo rond april 2020 niet gecensureerd als je zei dat mondkapjes beschermend werken? Wat gaat zo'n bank doen dan, als blijkt dat wat 'klopt' eigenlijk niet klopt? Nou weer die lableak hypothesis die toch ineens niet meer gecensureerd wordt want Biden zegt dat het toch wel kan... Wat gebeurt er met het "Vrije Westen" jongens...

Upendo | 18-08-21 | 11:42

De gemiddelde bankmedewerker is dan ook een droogvoer etende herkauwer, die eigenlijk liever voor de gemeente had willen werken.

Panos88 | 18-08-21 | 11:41

Prima actie! Banken worden overal op aangesproken, boetes voor witwassen, financiering terrorisme etc. Een klant die een potentieel risico betekent, heel vlug weg ermee! Waarom zou een bank geen keuzes mogen maken met wie ze wel en geen zaken willen doen, zeker gezien de zware compliance druk? Het zijn gewoon vrije private ondernemingen die net als viruswaarheid vrij zijn in het maken van keuzes. Het wordt pas bedenkelijk als de staat het doet maar ondernemingen mogen hun eigen keuzes maken. Acceptatiedwang dat is pas ingrijpend staatsoptreden.

AlexanderVissers | 18-08-21 | 11:40 | 13

Euh maar bij een crisis zijn ze opeens systeembanken en sinds de kredietcrisis van 2008 is duidelijk dat niet alle banken gelijk zijn. Zogenoemde systeembanken, die vitaal zijn voor het functioneren van de kredietverlening en de economie, brengen een land grote schade toe als ze omvallen. Zo groot dat overheden deze banken altijd zullen moeten redden = aIIe beIastingbetaIers www.businessinsider.nl/rabobank-ing-a...

Piet Karbiet | 18-08-21 | 12:07

@2voor12 | 18-08-21 | 11:46: Het gaat in de eerste plaats niet om de rekeningen van individuele burgers maar van rechtspersonen / organisaties. Als banken aan de ene kant zware complianceplichten worden opgelegd kun je ze aan de andere kant niet kwalijk nemen dat ze hun risico's beperken.

AlexanderVissers | 18-08-21 | 12:34
▼ 10 antwoorden verborgen

Banken zijn allemaal bezig om de mensen zogenaamd te helpen door alle betalingen te categoriseren. Ze proberen je zo gek te krijgen dat je al je uitgaven aan een categorie koppelt, zodat hun algoritme gemakkelijk kan leren in welke categorieen bepaalde betalingen vallen. Enerzijds handig voor de bank, want ze weten meteen welke sectoren groeien en welke krimpen. Anderzijds natuurlijk het begin van een systeem met minder vrijheden. Gewoon alle uitgaven aan 'hypotheek' koppelen of 'boodschappen' of lukraak aan allerlei categorieen koppelen of alles aan 'overig', dat zal ze leren. Belachelijk dat je dit als klant niet gewoon uit kunt zetten.

Watching the Wheels | 18-08-21 | 11:39 | 2

Over inzicht gesproken; iemand nog kortingen gekregen in ruil voor het delen van informatie via hoe heet dat speeltje in je bankaccount ook al weer?

kweethetooknietbeter | 18-08-21 | 11:45

@kweethetooknietbeter | 18-08-21 | 11:45:
Geen idee, welke bank? Dat kan natuurlijk ook, dat ze er korting voor terug geven, maar bij sommige banken krijg je geen korting en verzamelen ze er momenteel lustig op los. Vraag is 'is het hun data of de data van de klant?'. Hebben ze er wel recht op? Kan me voorstellen dat ze het grote geheel in de gaten mogen houden, want ze zitten er als bank tussen, maar ben van mening dat ze geen klantprofielen op zouden moeten mogen stellen.

Watching the Wheels | 18-08-21 | 11:47

Het gaat om bijvoorbeeld het afwijzen van Viruswaarheid als klant.

Geheel terecht.

Als bank wil je niet met zo'n nepnieuwsverspreidende en tot geweld inspirerende groepering in verband gebracht worden.

Papa Jones | 18-08-21 | 11:39 | 28

@Papa Jones | 18-08-21 | 16:54: Dat is makkelijk. Totdat het uw mening of stemgedrag betreft dat plots tot ongewenst wordt verklaard. Ik kan die Engel niet lijen, maar dit is echt 10 stappen te ver.
Zonder bankrekening kan men _niets_ in Nederland, tenzij men zwart werkt.
En wat is dan de volgende stap? Onwelgevallige opstartende politieke partijen een rekening ontzeggen? Omdat ze het klimaat of vluchtelingen hosanna niet aanhangen? Die kant gaat het zo wel op.
Jammer dat u dat niet wil inzien, edoch respecteer ik uw mening.

Vanilla | 18-08-21 | 17:12

@Vanilla | 18-08-21 | 17:12: Ik snap uw punt wel. Maar het zou ook een signaal aan Willem Engel kunnen zijn dat hij niet lekker bezig is met de schadelijke onzin die hij verkoopt.

Papa Jones | 18-08-21 | 18:16

@Papa Jones | 18-08-21 | 18:16: Het is niet aan de bank om dat soort signalen uit te sturen. Daar hebben we de overheid en handhavende macht voor. Dat dat laatste helaas niet veel voorstelt, behalve als het een kenteken heeft, is niet aan de banken om op te lossen mijns inziens. Dan Engel van het padje af is staat inderdaad buiten kijf.

Vanilla | 18-08-21 | 18:25
▼ 25 antwoorden verborgen

Dit gaat te ver. Mensen moeten zelf uitmaken wanneer iemand een complot-theorie wil verspreiden. Daar heeft de bank niets over te zeggen.

Thoth | 18-08-21 | 11:39 | 4

Eens, en toegevoegd daarbij wanneer een complot mainstream waarheid wordt, komen er dan schadevergoedingen en excuses?

Canis.bonus.es | 18-08-21 | 11:47

@Canis.bonus.es | 18-08-21 | 11:47:
Nee, banken mijden straks gewoon elk gevaar. Als ze iets te veel risico mijden volgen geen excuses. Wel goed voor de aandelenkoers.

Watching the Wheels | 18-08-21 | 11:51

@WtW, mijden elk risico? Dat klopt niet. Indien er genoeg te verdienen valt, nemen zij zeer veel risico

Canis.bonus.es | 18-08-21 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had vroeger wel eens een eigen mening, maar ik zie in dat ik al die tijd verkeerd dacht en verkeerd zat. Ik ben het nu volledig eens met ze. Dank jullie wel dat jullie mij op het enige juiste en rechte pad hebben gebracht.

kweethetooknietbeter | 18-08-21 | 11:39

Jah, dit kan echt niet.
Alleen we wet is het tennisnet waarover we ballenspelen.

hotmint | 18-08-21 | 11:39 | 1

Vergeet het, de meeste banken zijn commercieel en zijn juist gevraagd om risico's laag te houden. Ze hebben dus een goed excuus. Ze zeggen gewoon dat er in een bepaalde sector meer mensen in financiele problemen zijn geraakt en dat wordt op deze manier ook nog een self-fulfilling prophecy.

Watching the Wheels | 18-08-21 | 11:55

Onlangs die bank die het nodig vond ons mede te delen dat een medewerker van hun graag buiten de deur neukt, nu weer een bank die rekeningen blokkeert van klanten die wel eens voor negatieve publiciteit zouden kunnen gaan zorgen. Echt waar, die commerciële hypocrieten met zendingsdrang zijn de kanker van deze samenleving. Altijd op zoek naar een minieme publiciteitsgolf om op mee te surfen en op die manier een maatschappelijke tendens groter maken dan nodig. Is er iemand die het een probleem vind dat Willem Engel klant was bij de Rabobank? Nu wel, want we praten erover.

JJMS | 18-08-21 | 11:38 | 1

De meeste mensen wisten het niet eens, dus die Rabolui slaan 2 vliegen in 1 klap: Ze maken het bekend en ze deugen door hem direct te wippen.

ReyNemaattori | 18-08-21 | 12:18

Rabobank, groot geworden door de boeren in Nederland. Nu het hek van de dam is zijn zij gevoeglijk de volgende club, die volgens de opvattingen van 2021, straks niet meer welkom is.

netniet | 18-08-21 | 11:37

Maar je centjes witwassen bij de ING is geen probleem. Banken en moraliteit zijn geen gelukkig huwelijk. Laat dit soort dingen lekker aan de rechter.

amateurrr | 18-08-21 | 11:37 | 2

Witwassen is absoluut een probleem, ook bij ING. Er wordt alleen door zó veel boeven witgewassen, dat ze een achterstand hebben in het wieberen van klanten.

Papa Jones | 18-08-21 | 11:42

@Papa Jones | 18-08-21 | 11:42:
Het gaat al mis bij de toetsing en meldplicht aan de voorkant.

amateurrr | 18-08-21 | 12:04

Als je buiten de EU gaat wonen, word je ook al gecancelled door de meeste banken. Je rekening wordt gewoon opgeheven, terwijl je misschien nog allemaal financiële zaken hebt lopen in Nederland (huis, huur, abonnementen, etc...).
Er is nu een wetsvoorstel in de maak om banken te dwingen iedere Nederlander, waar ter wereld ook, een betaalrekening te laten hebben.

Zelfde trouwens met de sigarettenindustrie. Legale bedrijfstak, maar sommige banken zijn al zo woke dat ze daar geen zaken meer mee willen doen. Het is een hellend vlak dat ons allemaal richting de afgrond schuift.
Feitelijk zeggen deze bedrijven dat u, als volwassen burger, te dom bent om zelf uw keuzes te maken. Geen lekkere maatschappij om in te wonen.

Pje911 | 18-08-21 | 11:37 | 1

Totdat de rendementen weer goed zijn, dan gaan alle principes overboord.

amateurrr | 18-08-21 | 11:38

Bankiers, die, als ze niet waren betrapt, nog steeds de laffe hulpjes van grote witwassers waren geweest, die nu ineens verheven waarden hebben, die niet passen bij bepaalde clubjes.
Als ik uitgelachen ben, loop ik een random bank binnen om het personeel uit te schelden. Benieuwd of ze m'n rekening opheffen als het toevallig m'n eigen bank is.

HeerVanStand | 18-08-21 | 11:37

En als je wappie bent die ook transgender is? Dan wens ik ze veel succes met uitsluiten, die enge transfobe banken.

Selassie | 18-08-21 | 11:35

Neem aan dat het miljoen voor D66 ook geweigerd is door de bank?

Schriever | 18-08-21 | 11:35

'Gij zult de boel niet meer besotemieteren dan de bank zelf doet'
Schijnt ergens in de voorwaarden van banken te staan.

Leptob | 18-08-21 | 11:34

Cateraars die niet meer leveren aan D66 zou ik wel mee kunnen leven.

Sinterbikske | 18-08-21 | 11:32

De vrijheid van meningsuiting heeft zelden zo onder druk gestaan en nog steeds zijn er mensen die er hun schouders over ophalen. Kennelijk moet eerst hun eigen mening ongewenst worden.

De mooie man | 18-08-21 | 11:32

Was de Rabobank niet die all inclusive bank van Eric die zijn hele afdeling #metoo'de omdat hij zijn snikkel in alles en iedereen wilde steken?
Bitcoin gaat nog heel groot worden!

Harvey2Face | 18-08-21 | 11:32

Zo gaat die parallelle samenleving er wel komen. Eigen bank enz.

Sitting_targets | 18-08-21 | 11:31 | 2

Er zijn vele andere manieren om je vermogen (uitdrukkelijk niet genoemd: geld) te stallen, verbergen, beheren enz. Een parallele maatschappij existeert al heeeeeel lang (noemen ze dat niet de onderwereld, waar de bovenwereld in verstrengeld zit?). Indien je mensen gaat uitsluiten, komen er altijd alternatieve kanalen. Banken heffen zich zo op, op den duur, door hun controle-angst op geldstromen. Geld gaat verdwijnen? Gaan banken ook verdwijnen.

nobodiesunmighty | 18-08-21 | 11:39

Tsja, banken, daar is geld de bepalende factor. Ik wed dat die virus afwijkenden niet genoeg opbrachten, en ja, dan zijn ze roomser dan de paus. Wapper daarentegen met dubieuze miljoenen en de loper wordt uitgerold.
Bij de gemiddelde mens is geld belangrijker dan al het andere, dus dit gedrag mag alleen maar wappies de wenkbrauwen doen fronsen.

Schadenfreude | 18-08-21 | 11:31 | 1

Exact, criminele families, ondernemers met zwart geld, financiële constructies die wenkbrauwen doen fronsen maar geld opleveren zijn welkom. Andersdenkenden of politiek niet gewenschten wordt de deur gewezen. Heb zelf rekeningen bij deze gewetenloze deugfacisten. Maar tja, welke bank deugt wel omdat ze geen deugacties uitvoeren om "goodwill" te kweken bij andere deugfacisten?

Graaier | 18-08-21 | 11:37

Waar moet Marco Borsato straks zijn geld storten?

'Hoe vertel je iemand. Dat de aarde niet meer rond is.' - De waarheid

Klinkt verdacht veel als een flat earther.

AstralVision | 18-08-21 | 11:31 | 4

Die is toch failliet?

van Oeffelen | 18-08-21 | 11:54

@van Oeffelen | 18-08-21 | 11:54: Ooh, nog steeds failliet? Dat scheelt dan, ik dacht dat hij inmiddels al weer een beetje "Binnen" was.

AstralVision | 18-08-21 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik boycot banken al jaren. Cash is king! Overigens is het consequent buitensluiten van mensen met een andere mening een typische uiting van een oude, maar nu blijkt ook het nieuwe, vorm van dictatuur. Uiterst zorgelijk.

El Rico Grande | 18-08-21 | 11:30 | 1

En hoe boycot u de banken dan? De wet schrijft voor dat uw uitkering of loon (een bepaald minimum) moet worden gestort op een bankrekening (*). Dus tenzij u eigen vermogen heeft dat u in aandelen heeft in eigen beheer, is het heel moeilijk om niet met banken in aanraking te komen.

(*) www.belastica.nl/tips-adviezen/verpli...

enigmafan | 18-08-21 | 14:24

Tot zover VVMU zolang je er maar dezelfde mening op nahoud als de bank.

Reebensteeltje | 18-08-21 | 11:30

Bizar! Op mijn vijftiende kreeg ik een buzzer bij het afsluiten van mijn eerste rekening, gingen de slingers bij de bank uit en klonk de loftrompet! Nu worden mijn kinderen / troonopvolgers eerst flink tegen het licht gehouden of zij wel woke zijn, netjes links gaan stemmen, wat zij vinden van Piet (die van Sinterklaas) enzovoort. Het bankwezen is (al heel lang) rot!

JoopGall_blaas | 18-08-21 | 11:30

A brave new world van seksloze mensjes die allemaal hetzelfde denken, hetzelfde zeggen. er hetzelfde uitzien, op dezelfde manier leven, aangestuurd door politiek en bedrijfsleven. Wijk je af dan wordt je gecanceld. En dat cancellen gaat steeds verder.

Zapata10 | 18-08-21 | 11:29 | 1

Die mensen kregen tenminste nog gratis Soma.

Mr_Natural | 18-08-21 | 11:30

Je hoeft geen bankrekening te hebben.

Mr_Natural | 18-08-21 | 11:29 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

NeeDDRland in optima forma.

Wijze uit het Oosten | 18-08-21 | 11:29
-weggejorist-
Matenwerk-NL | 18-08-21 | 11:28

Een bankrekening is een de facto nutsvoorziening, daar mag je geen mensen voor weigeren tenzij ze illegale dingen doen MET de bankrekening. Dit zou niet mogen kunnen.

Gelukkig staan nu Amnesty en GroenLinks op en al die andere gesubsidieerde clubjes die altijd zitten te schreeuwen als er ergens (vermeend) onrecht is.

JohnLocke | 18-08-21 | 11:28

Wanneer je deze ontwikkeling doortrekt eindig je uiteindelijk in een autoritaire staat waar de overheid en de aan haar gelieerde instanties, de Rabobank schijnbaar tegenwoordig ook, bepalen welke opvattingen zijn toegestaan en welke niet. Wanneer de overheid van mening is dat Willem Engel over de schreef gaat moet zij de gang naar de rechter maken. Waar eindigt dit? Big tech en big banks die burgers gaan muilkorven omdat zij een opvattingen die niet overeenkomen met het officiele overheidsnarratief? Big tech en big banks zijn niet zomaar normale bedrijven in onze maatschappij, zij hebben namelijk een essentiele systeemfunctie. De Rabobank zou zich m.i. kapot moeten schamen, van een lokaal gewortelde cooperatieve bank naar een verlengstuk van de overheid, belachelijk.

therealbraindump | 18-08-21 | 11:28 | 1

Als banken deze klanten blijft weigeren dienen ze een zeer hoge boete te betalen.
Het is alleen aan de rechter om deze beslissingen te nemen.

DRUCKIE1 | 18-08-21 | 11:45

En ondertussen is Trump nog steeds geblokkeerd op Twitter, terwijl de Taliban nog steeds openlijk hun Tweets de wereld in gooit. Gevaarlijke tijden zijn het.

_washier | 18-08-21 | 11:27 | 1

Bizar he? Is -goh... daar komt ie weer- altijd zo geweest. Vooral de bestuurders van de corporaties en landen zijn angstig met dit als gevolg.

nobodiesunmighty | 18-08-21 | 11:44

Ok geen Rabobank meer voor mij. Ik zeg mijn interpolis op. Doe mee want je moet iets doen om je vrijheid te behouden en niet stapsgewijs in een sluimerende dictatuur te belanden.

1977 | 18-08-21 | 11:27

Het gaat om macht en invloed, niets meer niets minder. Ook financiele instellingen gaan steeds meer meedoen aan controle van de burger.

DeCynischeAmbtenaar | 18-08-21 | 11:27

Als ik die serie met Drank en antwerpen op youtube bekijk, komt daar op ten duur zo'n scene in dat die man 1000 franken bij de bank halen gaat, en weer naar buiten komt met "Ik ben tevreden dat deze bank mij vertegenwoordigen wilt" ... Bedoel alleen al die service, waar vindt je dat vandaag nog tegenwoordig?

Beetje afgedwongen worden 1 of andere kut app te gaan gebruiken. Op internet te moeten gaan lezen hoe alles werkt. En dat steeds meer zaken digitaal verwerkt worden, terwijl er jaren terug door ook de rabobank beloofd werd dat alles goedkoper zou worden met de digitalisering van ....

M'n reet. Het is alleen maar duurder geworden. En ik heb klanten uit Belgie die mij een betaling op mijn rabo rekening wouden doen voor een zakelijke transactie, en dan blijkt dat de bank het geld vastgehouden had, omdat de betalende partij op zo'n lijst blijkbaar staat.

De bank belde mij in dit geval op, om eigenlijk te controleren waar die betaling voor zou zijn, en of ze de NAW gegevens mochten hebben. Soort steekproef. Ik denk dat banken gewoon tever doorgeslagen zijn, mede dankzij de overheid. Iedere organisatie hetzij de bank, apple, microsoft of wat dan ook heeft allemaal een plicht en verantwoording tegenwoordig waardoor privacy gewoon niet meer bestaat.

Lijers.

Krachtkoe | 18-08-21 | 11:27 | 1

Precies!

pibasso | 18-08-21 | 12:44

Ik volg al een tijdje op Twitter Hester Bais, Advocaat Financieel Recht, als je dan leest waar de banken zich schuldig aan maken. Het zijn gewoon witteboordencriminelen.

vluchtelingallergie | 18-08-21 | 11:27 | 1

Ook daar: veel mensen met persoonlijkheidssyndromen in bestuurlijke functies. Denk aan cluster B. Deze mensen voeren hun DNA programmaatje uit. Sluwe handige charmante gasten (vrouw/man/anders).

nobodiesunmighty | 18-08-21 | 11:51

Meer dan 40 jaar privérekening bij de Rabobank. Had paar jaar geleden zakelijke rekening nodig. 4 maanden bezig geweest voor ik goedkeuring kreeg want ik zou in handel zitten waarmee werd witgewassen. Nadat die, overigens amateuristische, bankpik er voor de derde keer over begon heb ik hem om z'n oren geslagen met het feit dat de Rabobank in de USA 30 miljoen boete kreeg wegens het witwassen van mafia geld.

Bibop | 18-08-21 | 11:26 | 8

@Ing. eslapen | 18-08-21 | 11:39: ja die was erg.

van Oeffelen | 18-08-21 | 11:55

@loser | 18-08-21 | 11:35: Bankpik vertelde dat ze aangestuurd worden door de Nederlandse bank die een lijst heeft met witwas gevoelige bedrijven. Die mogen ook niet meer dan 10 % van hun omzet via kas op hun rekening storten. Ik doe en kan overigens niet eens met zwart geld werken. Ben ik te kleinschalig en te eerlijk voor.

Bibop | 18-08-21 | 12:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik heb nog nooit gehoord dat er zoiets bestaat als vrijheid van leugensuiting. Dus wat mij betreft kunnen de banken hun gang gaan.

Johnny_Corona | 18-08-21 | 11:26 | 2

En wie bepaalt dan wat een leugen is en wat niet? Hebben de banken een Ministerie van Waarheid?

Sitting_targets | 18-08-21 | 11:27

Die is er toch echt. Ook liegen is (behalve als je voor de rechter staat) niet verboden in Nederland.

Vandeanderekant | 18-08-21 | 11:33

Gewoon een rekening openen onder de naam sharia4all, de kans is dan zelfs groot dat 15% rente ontvangt.

stijlloospeilloos | 18-08-21 | 11:25 | 1

Gewoon subsidie aanvragen bij Amsterdam stadsdeel West. Grote kans dat je 'm nog krijgt, ook.

bisbisbis | 18-08-21 | 11:30

Voorstel: wij gaan in de EU gewoon héél hard door met ageren tegen de wijze waarop China haar bevolking onder de IJzeren Duim houdt.
-
Om er vervolgens op een kwade morgen, niet heel ver in de toekomst, achter te komen dat de Chinese bevolking inmiddels medelijden heeft met de geknechte inwoners van de EU.

bisbisbis | 18-08-21 | 11:25

Waar kun je tegenwoordig nog bankieren als wappie, crimineel, pooier of reaguurder?

van Oeffelen | 18-08-21 | 11:25 | 2

Dat weet je toch, de van Lanschot bank.

Ing. eslapen | 18-08-21 | 11:27

ING is voor de criminelen

amateurrr | 18-08-21 | 11:32

Kunnen spermabanken dit ook al doen?.

Mr_Natural | 18-08-21 | 11:24 | 2

Alleen bij mannen die aantoonbaar impotent zijn.

LucaBrasi | 18-08-21 | 11:36

Geenstijl kan de volgende zijn.

Sitting_targets | 18-08-21 | 11:24

Go bitcoin! Fuck de banken.

1977 | 18-08-21 | 11:24 | 2

Ik zie het aan de koersen vandaag ja...

SterF... | 18-08-21 | 11:40

Die zijn daar ook al vele jaren met lobby en wetgevingen aan het morrelen. Gaat ze niet lukken. Mensen zijn te inventief.

nobodiesunmighty | 18-08-21 | 11:53

Je ziet dat ze (een linkse stuiptrekking) ook bij anti immigratie organisaties paypal ed verbieden, die gebruiken nu ook crypto. (bv via atomic wallet xrp doneren)

28 | 18-08-21 | 11:24

Ok, mijn 2 kinderen en ik gaan weg bij de Rabobank.

Stinkend_zadel | 18-08-21 | 11:23 | 4

Naar welke bank?

Sitting_targets | 18-08-21 | 11:26

@van Oeffelen | 18-08-21 | 11:25: Nederlandse bankzaken uitvoerig besproken tijdens de koffie in de gemeenschapszaal? Leuk.

dathoujetoch | 18-08-21 | 11:30

Dertig jaar geleden ging ik bij het Rabo kantoor in de buurt duizend gulden opnemen. Vroeg de zure kassajuf waar dat voor was. Euh -zou nu zeggen dat ze dat niks aangaat- een oud Opeltje gekocht.
Of dat zomaar kon met een uitkering een auto kopen. Aha, ik vroeg haar daarop waarom ze dacht dat ik een uitkering had. Ze besculdigde me van fraude want op mijn rekening was geld overgemaakt door de gemeente. Met vermelding ‘Sociale Dienst’. Daar werkte ik net uit dienst als administratief medewerker.

Rekening opgezegd en nooit meer bij die bemoeizuchtige bank teruggekeerd.

Nostra da Mus | 18-08-21 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

U hoeft niet meer zelf na te denken, super toch?

Thuinman | 18-08-21 | 11:23

Zit er überhaupt nog iemand bij de boerenleenbank?

RickTheDick | 18-08-21 | 11:22 | 1

Nee, rabo zijn de grootste boeven.

pibasso | 18-08-21 | 12:42

Die banken. Waren dat niet die Instituten Van Groot Belang die een paar jaar terug met heel veel belastinggeld moesten worden gered?

Er gaan heus wel banken ontstaan die dit niet doen. Dan kunnen mensen die tegen dit beleid zijn daar heen verhuizen. Parallelle samenlevingen gaan nog eens heel groot worden.

Quib | 18-08-21 | 11:22 | 1

Nee, want die banken worden uitgesloten van het SWIFT systeem.

Arachne | 18-08-21 | 23:04

Tijd om een roze bank te beginnen jongens. Wil dan wel een stijlloos pasje met een kettingzaag en klantnummer 1. NL34GSB (GeenStijlBank)0000000001. Wanneer kan ik mijn spaargeld overzetten?

Kaal-dik-en-lelijk | 18-08-21 | 11:22 | 4

Ik stort vandaag nog ! En voor de kids de roze zilvervloot !

Plaque-doctor | 18-08-21 | 11:28

lol en dan gejorist worden, bye bye geld

Stijlloser_from_NL | 18-08-21 | 11:39

Wordt er zeker iedere dag om een donatie voor de bank gevraagd.

OuweOuweLekkerMauwe | 18-08-21 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Het grote uitsluiten is begonnen! Wat volgt. In iedergeval niet Big Tabacco daar wordt teveel aan verdient. Want he deugen mag geen geld kosten!

Nico1000 | 18-08-21 | 11:21
-weggejorist-
Fapfap | 18-08-21 | 11:20

Waar gaat dit eindigen lieve mensen....

Lood om oud ijzer | 18-08-21 | 11:20 | 5

@mastermattie, hoe kan er nog sprake zijn van compot theorie wanneer het WEF hun acherlijke visie en manipulatie van een pandemie publiekelijk etaleert. Mag hopen dat Rabo de WEF nu ook meteen maar als klant wipt?

Canis.bonus.es | 18-08-21 | 12:00

Dát is het hele punt. steeds meer complottheorieën komen uit. Tien jaar geleden geloofde ook niemand dat er een billionaire was met een privé-eiland waar allerlei beroemdheden, politici en steenrijke zakenmannen kwamen om afschuwelijke dingen met kinderen te doen, nu weet iedereen wie Jeffrey Epstein was, wat hij deed en welk bezoek hij op dat eiland kreeg.

Mastermattie | 18-08-21 | 12:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar als je zegt dat ze een fundering aan het leggen zijn voor een Sociaal Krediet Systeem, zoals dat in China al bestaat, dan ben je maar een wappie.

Kijk nog eens naar dat filmpje waar Hugo de J. voor de camera de C-app toont en deze geen QR code kan genereren omdat hij zijn tweede shot op dat moment nog niet gehaald had. De overheid kan straks aan de achterkant van dat systeem bepalen of jij jouw QR code wel of niet krijgt.

Mastermattie | 18-08-21 | 11:20

Daarom zet ik een deel weg in crypto. Lekker laten staan, bij winst je inleg cashen en lekker laten staan. Ongezien de tyfus voor de banken. What have they done for me lately?

pibasso | 18-08-21 | 11:20 | 5

@Ing. eslapen | 18-08-21 | 11:25: Niet, gewoon gaan betalen straks met bitcoin. Je Eurootjes worden steeds waardelozer en risicovoller.

1977 | 18-08-21 | 11:41

@Ing. eslapen | 18-08-21 | 11:25: via debitkaarten van brokers?

OuweOuweLekkerMauwe | 18-08-21 | 11:42

@Ing. eslapen | 18-08-21 | 11:25: Gewoon op je account laten staan, in je wallet. Je kunt er wat af halen als je het nodig hebt.

goedverstaander | 18-08-21 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Vallen Gooise kakkopschoppers ook onder dit edict? Of geparachuteerde heksen uit achterkamertjes die in het MiddenOosten zijn getrouwd? Of een prins met een Bril? Of een corrupte partij? Of iemand met clownschoenen?

dathoujetoch | 18-08-21 | 11:20 | 2

Weet ik veel. Zoveel vragen.

RickTheDick | 18-08-21 | 11:24

Ja maar die staan in de correcte woke-stand en zeggen niets tegen het officiele verhaal van dit demissionair kabinet.

loser | 18-08-21 | 11:45

Tja, bedrijf, mag dus zelf bepalen wie ze wel of niet toelaten.

kweethetooknietbeter | 18-08-21 | 11:19 | 10

@van Oeffelen | 18-08-21 | 11:27: Glazen bol weer afgestoft, van Oef?

goedverstaander | 18-08-21 | 11:43

@Lood om oud ijzer | 18-08-21 | 11:22:
Hoezo? Facebook, Twitter, Google, Apple, etc mogen toch óók zelf bepalen wie of wat ze toelaten. Dan mag een bank dat ook.

kweethetooknietbeter | 18-08-21 | 11:49

@kweethetooknietbeter | 18-08-21 | 11:49:
Probeer dat als discotheek-houder eens.
Wat zeg ik? Probeer eens als beursgenoteerde onderneming vrouwen uit de raad van bestuur te weren.

langelat | 18-08-21 | 12:34
▼ 7 antwoorden verborgen

De ING heeft dat al eerder gedaan, net als Triodos Bank.

Het Chinese social credit system is dichterbij dan je denkt.

Glasgow Argus | 18-08-21 | 11:19

Ondertussen duwen ze hun eigen woke bullshit wel door onze strot.

XverderNix | 18-08-21 | 11:19

En half Nederland staat te juichen bij dit bericht.
De onnozelheid is weergaloos.

jemagookniksmeer | 18-08-21 | 11:18 | 2

Dezelfde helft die het prima vindt dat kerken wél worden bediend. Kermen die massaal nepnieuws verspreiden of oproepen tot het verminken van pasgeborenen.
Lekker meten met 2 maten.

Bakkeleures | 18-08-21 | 12:19

@Bakkeleures | 18-08-21 | 12:19: Voor het verminken van pasgeborenen moet bij de rabbijn of iman zijn. En die zitten niet in kerken.

Arachne | 18-08-21 | 23:02

De banken in Nederland moeten hoognodig worden opgesplitst die weer mogen concurrenten om de gunsten van de klant. Nu zijn de banken koning.
Welk andere entiteit zou wegkomen met een schikking nadat ze terrorisme financieren en faciliteren?

* Il Principe * | 18-08-21 | 11:18 | 2

Opsplitsen verandert de situatie niet. Banken krijgen ongelimiteerd gratis geld en hebben de consument niet meer nodig; levert bijna niks op.
Alleen nog interessant om vol te stouwen met hypotheekschulden.

jemagookniksmeer | 18-08-21 | 11:20

@jemagookniksmeer | 18-08-21 | 11:20:
Al lang voor het gratis geld van de ECB werd de Nederlandse "klant" als een citroen uitgeknepen door de drie grootbanken. Dat de grootbanken nauwe banden hebben met het torentje, helpt ook al niet.

* Il Principe * | 18-08-21 | 11:28

Tijd om toch wat meer met cryptovaluta's te gaan doen.

Mastermattie | 18-08-21 | 11:17 | 1

Precies dat. Banken denken dat ze zich alles kunnen veroorloven. Geld op je spaarrekening? Betalen zul je!
Terwijl oma en opa nergens meer in de bank terecht kunnen, omdat iedere lokale vestiging is gesloten. Ondertussen schieten de winsten enorm omhoog. Straks, over 10 jaar, zal cash ook zijn uitgebannen, want criminelen enzo. Alles draait op onderbuikgevoel en de politiek geeft zo af en toe een voorzetje. Waar banken meteen op reageren.

pibasso | 18-08-21 | 11:25

En er is Lewis Hamilton.

TheseDays00 | 18-08-21 | 11:16

Toen PayPal met censuur begon heb ik mijn account opgezegd, maar je kunt moeilijk je bank opzeggen.

Uruzgaan | 18-08-21 | 11:40

En hoe weet de Rabobank dit?
Eigen rechter?

Is dit nog nieuws? | 18-08-21 | 11:15 | 3

Alsof je Willem Engel niet kent

menage | 18-08-21 | 11:17

Wat een totaal overbodige nutteloze reactie. Wow

lamedroid | 18-08-21 | 11:18

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino

#BREEK

BREEK - KlimaatStas MONA KEIJZER ONTSLAGEN