Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Holland... tankt in het buitenland

En benzine tanken is ook nog eens veel minder leuk dan bier tanken

U kunt de brandstofslang tegenwoordig beter in uw reet stoppen, dan levert het nog wat geld op, want als u 'm in uw auto stopt kost het alleen maar geld. Het was al bekend dat half Nederland de grens over joekelt om daar de bolide te insemineren met Saoedi-water en nu staat het ook nog eens in De T. - en dan is het officieel. "'Ik hoor echt van steeds meer mensen dat ze echt niet meer in Nederland willen tanken', zegt Frans Schäfer, terwijl hij zowel zijn tank als twee jerrycans in het Belgische Maaseik volgooit met benzine voor 1,45 euro per liter." En als Frans Schäfer het zegt, dan klopt het. Ene 'Michelle' heeft medelijden met mensen in het midden van het land. Nou, wij hebben vooral medelijden met alle pomphouders in de grensregio, want zij gaan allemaal kapot. Nou ja, gelukkig is de aanschaf van een auto hier wel lekker goedkoop. O nee ook niet.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
wapster | 12-08-21 | 11:00

Enkele weken geleden tijdens de zondvloed zag ik vele reacties over limbo land. Woon je hier zoals ik, ca 10km van zowel België als Duitsland, pluk je zoveel voordelen van je woonst dat ik me scheel lach.....

Troyan horse | 12-08-21 | 07:38

Ondertussen zijn alle pomphouders in Elten (bij Zevenaar) en in de Selfkant (bij Sittard) maar wat blij dat ze na een onvrijwillig doch achteraf beschouwd 14 jarig gouden verblijf in Nederland op 1 augustus 1963 weer Heim ins Reich gingen. www.digibron.nl/viewer/collectie/Digi...

Vuurspuger | 12-08-21 | 04:59

Hier op Aruba is het ook duurder geworden. Ik betaalde gisteren 2,3 Florin voor de superbenzine, dat is omgerekend ongeveer 1,10 Euro. Dus valt nog mee en bovendien is het hier zo klein dat je met een volle tank weken kunt rijden. Maar een half jaar geleden was het nog 1,70 Florin.....

Gele Beer | 12-08-21 | 03:33

Als ik 50 km van de grens zou wonen, zou ik ieder weekend naar Duitsland rijden om te tanken, bier en boodschappen te halen, want Nederland is een kutland aan het worden.

TheFirstYelle | 11-08-21 | 23:22 | 2

Als ik jou was zou ik 50km verhuizen.

Gele Beer | 12-08-21 | 03:28

Dat zeggen we allemaal.
Als je daadwerkelijk zeg maar 20 KM van de grens woont, tank je gewoon in NL en koop je de boodschappen in NL.
De meesten kunnen reken eñ zijn er te lui voor.

SolidRock | 12-08-21 | 10:06

Tja, het is toch wel belangrijk dat mensen in nokkievol Nederland zoveel mogelijk de trein, bus en fiets pakken. Misschien toch maar rekeningrijden?

stampertje85 | 11-08-21 | 23:01

Toch maar eens bekijken hoe je plantaardige diesel maakt uit koolzaadolie. Veresteren en water verwijderen na filteren als ik het goed begrijp. Bij lage temperatuur verwarmen, deels diesel bijmengen en altijd eindigen met diesel zodat de leidingen schoon blijven.

Frau Merkel | 11-08-21 | 22:41

Ik woon in NH. en kan met die grensoverschrijders niet mee lullen dus ik moet duur betalen, gelukkig kon ik het compenseren door plofkip te eten helaas is dat nu ook afgelopen dankzij die subsidieslurpers "wakker dier", ik ga langzaam naar de klote.

kapt.Jerkoff | 11-08-21 | 22:11 | 2

Dat duurt niet lang meer en is het zelfs goedkoper om vanuit Texel naar Duitsland te rijden...

CamaroHans | 11-08-21 | 23:27

De Duitsers doen dat al jaren.

Leffe Blonde | 12-08-21 | 07:16

Op weg naar mijn residentie in Frankrijk getankt bij Grand Bazaar in Merksem België E10 benzine voor €1,443. Auto en drie jerrycans volgetankt bij elkaar 82 liter. In Frankrijk was de goedkoopste benzine E10 bij die Vietnamese pomp in La Commodité voor €1,502, LeClerc in Moulins voor €1,55, de rest alleen maar duurder.

Op de weg terug weer bij Grand Bazaar in Merksem E10 benzine voor €1,457. Weer zo,n 80 liter getankt voor thuis in Nederland. Nu was de goedkoopste pomp in mijn woonplaats E10 benzine €1,787. Verschil is dus 33 cent per liter! Ik denk dat ik de laatste drie jaar niet meer getankt heb in Nederland. Er waren tijden dat het verschil maar 15 cent was, nu is het wel heel hoog.

Ik ga niet speciaal rijden, maar als ik voor iets anders in de buurt ben en het 10 tot 15 kilometer om is, haal ik weer auto en drie jerrycans vol mee terug. Ik bedoel 82 liter à 33 cent voordeel is €27 in je broekzak ongeveer elke maand. Lekker toch. En dat gezeur over pompen aan de grens die failliet gaan is een koekwausverhaal want die pompen zijn in de jaren '70 al failliet gegaan en die zijn er niet meer.

VolgendjaarkrygikAOW | 11-08-21 | 21:51 | 2


U heeft deze nick al 2 jaar, misschien tijd voor verandering?

Gokmaar | 12-08-21 | 08:37

@Gokmaar | 12-08-21 | 08:37:
Voor Nederlanders uit Suriname zit het nog in de pijplijn of ze AOW krijgen. Daar wacht ik op en dan krijg ik veel want ook alle achterstalkige!

VolgendjaarkrygikAOW | 12-08-21 | 09:02

Waar denk je dat al die miljarden vandaan komen? Honderden miljarden in kas. Niks zeggen tegen het pauper. We worden leeggezogen om de kas te spekken in geval van nood. En die nood was er een jaar geleden...ineens. Nu teren we in. Verzinnen ze wel wat anders.....
Nederland is smerig rijk en niemand weet precies hoeveel er is. De harkmachine draait 24 uur per dag.....

Luchtkasteel | 11-08-21 | 21:31

Heel Nederland tankt in het buitenland. Daardoor loopt de schatkist inkomsten mis. De regering gaat dat ongetwijfeld oplossen met een accijnsverhoging. Stemp allen VVD, voor nóg meer verdriet.

Nivelleermarionet | 11-08-21 | 20:34

Woon aan de grens waar de gewone E5 20ct de liter minder kost dan hier de e10. dan lijkt de keuze toch vanzelfsprekend om hier niet te tanken?

BenDover | 11-08-21 | 20:22 | 3

Ja is toch € 8,- bij 40 liter. Hoop dat ze jou ook laten stikken voor zo een bedrag. En linksom of rechtsom ga je het toch betalen, stik in je paar €’s zou ik zeggen.

Wokpan1975 | 11-08-21 | 20:26

@Wokpan1975 | 11-08-21 | 20:26:
8 euro per week is toch wel zo'n 400 euro op jaarbasis, leuk dat je zo toch een weekendje weg bij elkaar kunt "besparen" toch? Als je bij één slager exact dezelfde biefstuk voor 8 euro minder kunt kopen dan bij de andere slager, dan laat je die 2e toch ook lekker stikken? Met z'n dure troep?

Binkoo | 11-08-21 | 21:40

In NL valt nog prima goedkoop te tanken. Hier in de Randstad zit o.a. Makro en Argos. Scheelt zo even 14 euro op een volle tank van 70 liter ten opzichte van de reguliere merken...

Hendrick9999 | 11-08-21 | 20:07 | 3

Vandaag 1,76 bij Tamoil. Toch 15 tot 20 cent verschil met de Duitsert. Maar om daar nu 200 km op en neer voor te rijden.

WhiteShark | 11-08-21 | 20:47

@WhiteShark | 11-08-21 | 20:47: gewoon gelijk even boodschappen doen, tanken en alcohol halen en eventueel ergens een hapje eten en u bent nog steeds stukker goedkoper uit

Hollandse_blauwe | 11-08-21 | 21:24

Wie gaat verantwoordelijk gehouden worden als de verbrandingsmotor uitgefaseerd is want onbetaalbaar en elektrificatie niet blijkt te werken want onhandig?

D-Fens_1963 | 11-08-21 | 19:54 | 1

Niemand, want dat 'hebben we dan samen besloten'.

Cor Netto | 11-08-21 | 20:16

Ach die rechtse partijtjes. Al decennialang propaganda maken over de kwartje van Kok, maar teruggeven als ze het voor het zeggen hebben ho maar. Maar het is natuurlijk allemaal de schuld van Den Uijl. Want alles wat verkeerd gaat komt door de PvdA met hun acht zeteltjes. Een factor van belang in de kamer immers.

Bigi Bana Boy | 11-08-21 | 19:42 | 5

Heb er eens goed over nagedacht en inderdaad, alles de schuld van de PvdA met piepende knijptiet aan het roer.

Zoelense Hobbyboer | 11-08-21 | 21:00
▼ 2 antwoorden verborgen

De overheid is zwaar verslaafd aan het belastinggeld. Ik weet wat er gaat gebeuren als we elektrisch gaan rijden. Moet je eens raden wat er dan belast gaat worden.

Patatter | 11-08-21 | 19:33 | 2

Zonnepanelen op je dak? Belasting!

tiku99 | 11-08-21 | 20:20

Nederlandse pomp hier vlak voor de Duitse grens diesel 1,33 de liter

Der Schnitzeljäger | 11-08-21 | 19:29 | 1

De pomphouder moet wel, anders komt er niemand meer. Dit zie je bij meer tankstations in de grensstreek, bijna geen winst maken op brandstof en dan met het winkeltje het hoofd boven water proberen te houden. Triest, waar blijft die EU gelijkheid?

Binkoo | 11-08-21 | 21:44
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 11-08-21 | 19:19 | 1

Holland ?? Juist Holland betaalt de hoofdprijs, de rest van het land tankt in fatsoenlijke landen.

Bolhoed | 11-08-21 | 19:12 | 2

Klopt. Titel zou moeten zijn: alleen Holland tankt nog in eigen land.

koeberg | 11-08-21 | 19:23

Natuurlijk want in Randstad (Holland en Utrecht) moet de koolwaterstof als eerste kapot.

D-Fens_1963 | 11-08-21 | 19:58

Woon 200 meter van de Duitse grens, er zijn ook Nederlandse pompstations die goed met de prijs mee kunnen. Op dit moment 1.32 de liter. Dan moet je natuurlijk niet bij de Shell's en BP's wezen. Heb een eigen dieseltank van 2000 liter en kan BTW terugvragen, dus gewoon diesel voor 1.02 euro de liter de laatste keer. Peuken haal ik dan wel weer in Duitsland...

Xilvero | 11-08-21 | 19:11 | 4

BTW terug vragen. Dat klinkt interessant!

Frau Merkel | 11-08-21 | 19:49

@Frau Merkel | 11-08-21 | 19:49: Vragen kan altijd.

Cor Netto | 11-08-21 | 20:18
▼ 1 antwoord verborgen

Alles moet duur, zodat het voor sommigen niet meer rendabel is om te gaan werken, De uitkering, aangevuld met subsidies is een paar tientjes minder dan het minimumloon dus waarom zou je werken? Genieten jullie van je vakantiegeld? de helft dan? de rest mag u inleveren? Gaat je moeder dood? Wilt u even belasting betalen? gemeente een kasprobleem? laten we de toeristenbelasting even 40% hoger maken. Bizar gewoon.

Geenjoris | 11-08-21 | 19:09

Nu op vakantie vlak bij Maaseik. Morgen maar weer de tank volgooien voor 1,45 de liter. Thuis rijd ik altijd naar Duitsland. Scheelt standaard 40 ct per liter. En daarna boodschappen doen. Alles op geteld scheelt dat toch heel wat euro's.

loser | 11-08-21 | 18:50 | 4

@wokpan: koop een grenswoning, mag je ook meedoen

Zoelense Hobbyboer | 11-08-21 | 21:03

Een te klein slipje aangetrokken vandaag ouwe wokkert? In mijn tijd aan de grens scheelde dat met boodschappen doen en tanken ruim 50 euri per week en dat tikt aan.

Oawerdepoal | 11-08-21 | 21:04

@Wokpan1975 | 11-08-21 | 20:31: niet zo a-relaxed man. Wat heb je op? Als je naar Nederland rijdt tank je toch altijd vol op de grens. Wie doet dat nou niet? Maar blijf jij lekker de Nederlandse schatkist spekken. Geeke wokpan

D.Bader | 11-08-21 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

De Belgen weten hun inkomsten uit belastingen veel nuttiger te besteden .
Oooooh wacht .

likmegaties | 11-08-21 | 18:45 | 1

Inderdaad. Daar zou Nederland een voorbeeld aan kunnen nemen.

jemagookniksmeer | 11-08-21 | 20:00

Anderhalf jaar geleden wilde niemand benzine kopen en kon je het in België voor 95 cent krijgen. Dat was toch hetzelfde spul als waar je nu 1,43 voor betaalt en in NL 1,93 per liter. Bijzonder die prijsontwikkeling.

Verbandmeester | 11-08-21 | 18:38 | 2

Iets met vraag en aanbod?

ReyNemaattori | 11-08-21 | 19:25

Iets met belasting.

Patatter | 11-08-21 | 19:34

ik tank altijd in Oostenrijk, bij voorkeur maandag rond een uur of 10 in het volgende dorp. was van de week 1.17 (diesel). Het kan nog goedkoper maar dat is niet economisch (2 liter verrijden om 80 cent uit te sparen). Overigens rijd ik in een auto die me ((nieuw) 19000 euro gekost heeft en in NL 24000 kost. toch klagen we ook hier over de NOVA de tegenhanger van de BPM.

bergsbeklimmer | 11-08-21 | 18:37 | 1

Reto heeft afgelopen zondag nog in Oostenrijk getankt voor 1.33 euri/liter. Was druk aan de pomp.

van Oeffelen | 11-08-21 | 18:44

Ik rijd een paar keer per jaar naar DL, tank de Audi af en jakker heen en weer over de Autobahn. Als bij nadering van de Nederlandse grens de tank praktisch leeg is gooi ik die nog weer even vol en rijd rustig naar huis.
Niets bespaard maar wel een leuke middag gehad. Zo kan het ook.

judit | 11-08-21 | 18:36 | 1

Hahaha goeie

Dr. Worstenbroodje | 12-08-21 | 00:58

Conclusie: NL-ers zijn een stelletje zeikerds, ga dan fietsen.
De benzineprijs fluctueert, is men een paar tientjes meer kwijt en het land is te klein.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 18:36 | 2

Het probleem is dat het een cashcow is geworden voor de overheid. We belasten alles de moeder.

tiku99 | 11-08-21 | 19:12

Laat mij raden. U krijgt gratis geld. Of heeft geen rijbewijs. U rijd auto van de zaak. Of U bent ambtenaar en laat u rijden.

bigstone | 11-08-21 | 19:43

Eind juli kostte 95 pleuro 1,65 in Sjermany. Toen slechts 0,10 goedkoper dan de NL kortingspompen

darmflora | 11-08-21 | 18:33 | 3

Ja, en nu ?

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 18:37

even opzoeken : mehr-tanken.de/
of westfalen.com/de/de/tankstellen-mobil...
Want op zich is Aral 102 niet echt nodig maar E5 super wel, kom je verder mee dan die E10 watermix.
Ik ben ooit naar Omtzigt wezen kijken toen het in de 2e kamer ging over die grens pomp houders, nou die konden vooral voor de regenten pvda doodvallen en burgers moeten maar lokaal ondersteunen door lokaal te tanken.
Omtzicht legde nog even uit dat een kamer lid 17k maandelijks ontvangt dus dat men als kamerlid wat makkelijker duurder kan tanken dan jan modaal.
Tegelijkertijd werden oldtimers pas vanaf 40 jaar belastingvrij (EU is 25 jaar)
Teruggevonden, 2014, daar zitten dus bijna 3 verkiezing momenten tussen maar brandstof is nooit een verkiezing issue, vreemd genoeg...
www.tweedekamer.nl/zoeken?search_str=...

28 | 11-08-21 | 19:18

Oja, het was nog erger, Omtzigt bleek beter te kunnen rekenen dan de staat, het is letterlijk geld wegsmijten door de calculerende burger (en bedrijven) niet mee te nemen in de cijfers:

De heer Omtzigt (CDA):
De cijfers van de staatssecretaris van Financiën zijn omgeven met een Noord-Koreaanse geheimzinnigheid. We vroegen inzage in de rapporten en de concept-rapporten, maar krijgen die niet. Een WOB-verzoek wordt niet beantwoord; een bezwaar van mij is onderweg. Het kan toch niet zo zijn dat de enige cijfers die aantonen dat het beleid effect heeft geheim zijn? We weten dat snelwegtankstations oververtegenwoordigd zijn. We weten dat de cijfers van januari op januari enigszins vervuild zijn vanwege de afschaffing van de rode diesel. Die cijfers kloppen niet en leiden tot reële schade. Wil de regering dat inzien en heeft zij hier een verklaring voor? En kan de regering gewoon inzage geven in de cijfers van haar eigen rapporten? Op deze manier kunnen wij namelijk geen debat aangaan.

Op dit moment liggen Merkel en Di Rupo dubbel van het lachen. In Brussel onderhandelt de Nederlandse regering voor 100 miljoen extra korting. Hier brengen we het gewoon dubbel en dwars en vrijwillig terug over de grens heen, met grote schade voor de pomphouders tot gevolg. Aangezien de staatssecretaris ook zelf toegeeft dat er aan de grens 20% minder lpg verkocht wordt, wil ik weten of de staatssecretaris vindt dat deze pomphouders recht hebben op een vergoeding onder de de-minimisregeling. Hier dreigen de pomphouders mee. Het verlies wordt dan nog groter voor de Nederlandse Staat en voor de Nederlandse belastingbetaler. Die betaalt meer belasting, terwijl de overheid niks extra binnenkrijgt. Een grotere verspilling bestaat er niet. Alles hiervan had voorkomen kunnen worden, als het onderzoek van tevoren gedaan was.

28 | 11-08-21 | 19:23

Heerlijk. Tanken in DE. 102 octaan. Drank halen bij Trinkgut. Lekker currywurst eten. Nog ff wat boodschappen. Leuk uitje, het verdiend zichzelf terug en over de grens weten ze nog wat service is.

BoerKoekoek | 11-08-21 | 18:27

DE tank vol gooien in Duitsland Grolsch bier kopen in de winkel 9.99 euro neem met een 6 katten mee.

gerrit5042 | 11-08-21 | 18:27 | 1

ZIt je ook nog eens met 6 katten, laat maar.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 18:36

Op een liter benzine zit ruim een euro is belasting, maar mensen accepteren het blijkbaar. Automobilist is een melkkoe.

Diederik_Ezel | 11-08-21 | 18:23 | 5

@ReyNemaattori | 11-08-21 | 19:28: de prijs niet de accijns wel. Ik heb als zzp een elektrische auto gekocht waar ik gemiddeld 550km mee kan rijden. Gelukkig kan ik tot nu toe bij opdrachtgevers gratis laden bij een laadpaal die op niet doorbelasten is ingesteld. Binnenkort is dit pleziertje ook over denk ik. Ik rij overigens niet elektrisch omdat het goedkoper is of goed voor het milieu, maar ik vind het persoonlijk fijner rijden.

klap-kut | 11-08-21 | 20:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon de bijstand afschaffen, je gaat maar werken. Ziek of arbeidsongeschikt blijft, en de winst op de bijstand vloeit terug in de vorm van belastingverlaging. Blijven de arme drommels ook weg, wat nog meer geld bespaard. Win win.

opblaasschaap | 11-08-21 | 18:23 | 3

Zeg ik al jaren, maar dan kijken ze me aan of ik een zwart snorretje heb. Wat is er mis met werken als je jong en gezond bent? Als je niet wilt werken, ook goed, maar dan krijg je niets. Komt de economie ook ten goede en die paar dropouts is collateral damage. 90% wordt er gewoon beter van. Maar links he?

WhiteShark | 11-08-21 | 20:56

En hoe denk jij dat iemand die een bijstandsuitkering, of UWV uitkering heeft, naar een sollicitatie moet? Ah, vaak is een auto meer dan wenselijk. Hoeft geen grote te zijn, maar wenselijk is het zeker en het vergroot je kans op de arbeidsmarkt aanzienlijk.

Fortis_et_liber | 11-08-21 | 21:09

Vroeger hadden veel mensen geen auto en konden ze ook solliciteren. Hier rijden van die grote gele dingen die om de haverklap overal stoppen, kan je overal mee komen... ook ideaal om te solliciteren!

CamaroHans | 11-08-21 | 23:36

Volgens mijn buurvrouw wordt de benzine helemaal niet duurder. Want ze tankt altijd voor 50 euro.

goedverstaander | 11-08-21 | 18:21 | 2

Hèhèhè.

Von Knarrenstein | 11-08-21 | 18:28

Gewoon elke rit wat eerder uitrollen dan merk je het niet nee..

tiku99 | 11-08-21 | 19:20

Maar wij hebben lekker wel veel meer overheid dan de Duitsers of de Belgen.

Blauwpetje | 11-08-21 | 18:21 | 1

Inderdaad.
Alles is hier wel altijd heel goed geregeld.
Hoor ik iedereen altijd roepen.

jemagookniksmeer | 11-08-21 | 20:06

Als je toch over de grens gaat voor je benzine, kun je net zo goed een bijpassende auto aanschaffen (wel vooraf dat hele ding tijdelijk strippen, anders betaal je alsnog meer dan nodig is).

Zoelense Hobbyboer | 11-08-21 | 18:17

De verschillen waren er altijd al.
Luxemburg het goedkoopst met peut en peuk.
De verschillen kunnen mij niet groot genoeg zijn.
Europa zal nooit één land worden.
Tijd om weer baas in eigen land te worden, dan maar met duurdere peut.
Jammergenoeg is het niet zo’n feest.

Ruimedenker | 11-08-21 | 18:17 | 1

Europees gedachtegoed: nivelleren tot het hoogste niveau

Zoelense Hobbyboer | 11-08-21 | 18:19

Ik heb een VW up! besteld, 100 km op 4,7 liter. Mooi verbruik in tijden als dit.

BrulSpin | 11-08-21 | 18:14 | 11

Aygo: altijd 1:19,5 en lange ritten (450km) autobahn met 130 kmh haalde hij 1:22,5

Der Schnitzeljäger | 11-08-21 | 19:26

Prius 3,9 lt per 100 km met hier toegestaan tempo.
Vorige prius 3,8 heel gewoon, deze was iets minder zwaar.

Banenenrepubliek | 11-08-21 | 20:08

@Diederik_Ezel | 11-08-21 | 18:18: Als je je zelfvertrouwen niet uit je auto hoeft te halen dan bespaart dat flink geld. Laat liever een afbetaald huis achter aan m’n kind.

BrulSpin | 11-08-21 | 20:45
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik hoef niet eens het artikel te lezen en ik steiger. Meteen terug in geest dat ik Rob Jetten hoorde zeggen. De benzine rijders gaan de electra rijders betalen (subsidieren is natuurlijk het mooie woord) . De vuile hond. Welk normaal werkend mens kan zo'n electra auto betalen. Maw uitmelken die werklui in Nederland.

DrachiR | 11-08-21 | 18:14 | 4

@matatwork | 11-08-21 | 18:54: Ook voor de particulier hoor , ik kocht er in nov 2013 een voor de hoofdprijs zonder subsidies en met BTW maar zelfs dan is het win win vergeleken bij mijn vorige 3 serie waar ik 20 jaar en 500000 kms in gereden heb..

Smoelensmid | 11-08-21 | 19:13

zelfgejorist

Der Schnitzeljäger | 11-08-21 | 19:25

Dit leugen achtig verhaal plemp je overal.

bigstone | 11-08-21 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

De gasten met electrische auto's krijgen het nog wel voor hun kiezen. Zomaar het stroomnet gebruiken voor de opslag van je zonnestroom? Markeer mijn woorden.

goedverstaander | 11-08-21 | 18:11 | 1

Ja dat verhaal horen we al 10 jaar..ondertussen zijn alle EU maatregelen erop gericht elektrisch rijden te bevorderen en te subsidieeren met aanmoedegings premies.. na 8 jaar is die van mij allang afbetaald en rijdt jaar in jaar uit voor nop van mijn eigen solarstroom..markeer mijn ervaringen maar..

Smoelensmid | 11-08-21 | 19:16

Tanken? Nee dank u. Ik vul mijn auto (met electronen) op mij eigen oprit.

koeberg | 11-08-21 | 18:08

Heb vorig jaar een XC60 T8 gekocht. Werk veel thuis dus woon/werk is zeer beperkt maar wat ik rij in de B-mode waarin ie zelf weer elektriciteit opwekt zit ik nu op 2,2 liter per 100 km, zonder laadpaalobsessies. Goede keuze dus.

austinhealey | 11-08-21 | 18:07 | 4

Trol? Mijn punt is dat hybride het enige alternatief is ipv electrisch omdat je te afhankelijk bent van laadpalen en veranderende regelgeving die electrisch rijden steeds zwaarder gaat belasten. Dat is mijn punt Richard. De jouwe?

austinhealey | 11-08-21 | 18:29

Mooie wagen, kan me alleen het brandstofverbruik niet voorstellen.

BrulSpin | 11-08-21 | 18:44

Jij hebt het perpetuum mobile ontdekt!!!! Patent aanvragen, dan zit je gebeiteld.

kokenrel | 11-08-21 | 20:56
▼ 1 antwoord verborgen

Kan me niet heugen wanneer ik de laatste keer in NL getankt heb. Verschil is dusdanig groot dat je anders een dief van eigen portemonnee bent.

DenkenDanDoen | 11-08-21 | 18:05 | 1

Vlak over de grens nu 1,53 voor E10

DenkenDanDoen | 11-08-21 | 18:06

Ik zit 70 km van het dichtstbijzijnde winkelcentrum in Mofrika en ik lach me helemaal ziek. Goedkope Spritt en kratten vol met boodschappen. Nog even lekker goedkoop en riant uit eten en dan weer naar huis. Inclusief jerrycans met brandstof voor de boot natuurlijk. Wopke H. kan de vliegende vinkentering krijgen.

goedverstaander | 11-08-21 | 18:03 | 2

We verstaan u goed, is het lekker op het water?

Zitvlak | 11-08-21 | 18:07

Tsja, wat moet een Nederlander met al dat geld, alleen ali expres is goedkoop, de retour verzendkosten zijn meer dat de waarde van de inhoud, dan maar in je tank stoppen.

Zitvlak | 11-08-21 | 18:03

Het gekke is, elektrisch rijden geeft je meer vrijheid dan deze benzineslaven! Je kunt immers thuis zelf je eigen stroom opwekken met zonnepanelen, of als je die luxe hebt, een kleine water- of wind-turbine

klavert | 11-08-21 | 18:03 | 5

@Watching the Wheels | 11-08-21 | 18:06: redeneer toch niet zo vanuit je eigen beperkingen...Ik rijd alweer 8 jaar op de opbrengsten van eigen opgewekte stroom lever zelfs per jaar naast gebruik voor huis tuin en zwembad ook nog eens een heel jaarverbruik terug aan het net 3500kwh, misschien zit jij daar wel tegen betaling stevig aan te lurken...

Smoelensmid | 11-08-21 | 19:20

@inCol | 11-08-21 | 19:13: Dat is voor mij geen probleem heb er 42 liggen en werk thuis ..heb de tijd..Trouwens bij de supermarkt in mijn regio staat een gratis courtesy 55 kw snellader eigenlijk laad je dus bij thuiskomst gewoon alleen de top bij die anders bij de snellader boven de 80% ook een eeuwigheid had geduurd..

Smoelensmid | 11-08-21 | 19:25

@Smoelensmid | 11-08-21 | 19:20: wek zelf bijna 7000 kWh per jaar op met 20 panelen en heb 2500-3000 over op het gewone gebruik thuis. Weet wel dat bijna niemand de mogelijkheid heeft om 20 panelen op het zuiden te leggen. Tank een keer in de maand met mijn benzineauto en dan zou het goed voor het milieu zijn als ik een vier keer zo dure auto met allerlei accu’s over de wegen ga transporten? Jullie moeten niet zo dwepen.

Watching the Wheels | 12-08-21 | 09:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Scheelt dus steeds precies 40 cent per liter, ook voor E10 (euro 98). Is dat kwartje van Kok door accijns op accijns 40 cent geworden of zijn er nog meer redenen? Wij hebben toch juist havens waar olie binnenkomt en raffinaderijen? Kan toch nooit duurder zijn hier dan in Duitsland?

Watching the Wheels | 11-08-21 | 18:00 | 3

Accijnzen, BTW en verdere belastingen.

Gomezlopez | 11-08-21 | 18:05

Dat kwartje van Kok stelt niks voor. Twaalf eurocent, en dan ook nog verdeeld over benzine en diesel. Onze grote vriend Rutte is Kok met zijn belastingverhogingen aan alle kanten voorbijgestoken.

goedverstaander | 11-08-21 | 18:08

Prutte moet zijn afdracht aan de EU toch ergens vandaan halen, en hij stuurt de Nederlanders als lemmingen de afgrond in mede dankzij die kloothommel Kok, als er een hel is zit hij erin zeker weten.

kapt.Jerkoff | 11-08-21 | 18:10

Mmmm, als ik nu eens benzine inkoop in Duitsland en hier langs de weg ga verkopen, bijvoorbeeld in flessen. Ik denk dat ik dan wel een goed verdienmodel heb...

Drs. D. | 11-08-21 | 18:00

Het gaat lonen om vanuit het midden van het land te tanken in Duitsland, zeker als je daar ook je boodschappen doet. Zeker als de junta die snel na Prinsjesdag opeens daar zal zijn, met dwingende maatregelen gaat komen wegens een “klimaatramp”, zoals veel hogere prijzen voor vlees en zuivel en natuurlijk 1 euro meer betalen voor benzine en diesel.

Nuuk | 11-08-21 | 17:56 | 1

“en natuurlijk 1 euro meer betalen voor benzine en diesel.”
Waardoor het nóg interessanter om over de grens te tanken.

B_Roekvol | 11-08-21 | 18:55

Ik betaal met alle liefde die ik heb een hoge prijs voor benzine en dus indirect mee aan onze schatkist. Want wat dacht u nou, die 800 tandartsen uit verweggistan per week willen ook graag huisje, boompje en haathut.

Milovsky | 11-08-21 | 17:55

Ach het zal mij boeien, krijg freebees.

Gerberligger | 11-08-21 | 17:54 | 1

Lol

Watching the Wheels | 12-08-21 | 09:54

Woon in een klein dorp, tegen de Duitse grens... niemand uit het dorp tankt nog bij de lokale benzineboer.

Karel Kruizenruiker | 11-08-21 | 17:53 | 2

Hier hetzelfde. Ik woon 75m van de Duitse grens, met een tankstation aldaar op 3km. Als ik iets meer moeite doe en nog iets verder de grens over ga is is het nóg een paar centen per liter goedkoper. Bovendien hebben ze daar nog échte benzine (E95 en E98), niet van die E10 troep die je rubberen afdichtingen oplost.

R2fu**D2 | 11-08-21 | 18:00

@R2fu**D2 | 11-08-21 | 18:00: Ik heb het geluk om ongeveer dezelfde afstand van duitsland te wonen, maar dan ook maar 15 km van belgie. Het beste van twee werelden zal ik maar zeggen. Beznine, shag en speciaalbier in belgie . 1keer per maan naar duitsland voor sterke drank en vlees. De rest haal ik hier in nederland.

brie-de-penis | 11-08-21 | 18:17

Dan besparen we in Nederland toch CO2? Ook weer opgelost.

Watching the Wheels | 11-08-21 | 17:52

Tankstations en humor. Iemand bekend met de eisen die worden gesteld aan de bestrating van tankstations en afvoergoten enzo?
Alsof iemand met de Nederlandse brandstofprijzen ook nog maar één druppel benzine naast de tank laat vallen.

Leptob | 11-08-21 | 17:47 | 3

Stond laatst bij het Tankstation en vroeg “wat kost 1 druppeltje benzine?”
Medewerker kijkt me schaapachtig aan, “uhh… niks”.
“Mooi, dan druppel ik m’n tank vol”

B_Roekvol | 11-08-21 | 18:58

Zwitsal.

Roeieber | 11-08-21 | 20:51

Maldegem België,1,43€.
Het hoeft niet zo duur.
Hoeveel kansenparels neemt België eigenlijk op per week?

De Profundus | 11-08-21 | 17:47 | 3

Auto rijdt op benzine, waarom zou ik er Maldegem ingooien voor 1,43 euro?

Watching the Wheels | 11-08-21 | 17:54

Dat is nog goedkoper dan in Duitsland dus? Scheelt 50 cent.

Watching the Wheels | 11-08-21 | 18:03

700. Willen niet onderdoen voor Nederland. We staan te springen om onder de sloef te liggen van de Ollanders! Maar dan zijn we ook die vervelende Walen kwijt.

kokenrel | 11-08-21 | 21:02

Europees denken :België en Duitsland gelijkschakelen op het NL niveau. Scheelt ergernis, heen en weer rijden, en dus CO2 uitstoot, en zo gaan we de planeet redden.

Zwizalletju | 11-08-21 | 17:45

Hoeveel van iedere Euro gaat ook alweer naar de overheid? 60 cent?

HankHill | 11-08-21 | 17:45 | 1

Ongeveer 1,10 euri

Zitvlak | 11-08-21 | 17:47

Vandaag in Bonn, 1,449 liter super

Schlamm_bam | 11-08-21 | 17:44

Je hoeft toch niet te tanken?

Mr_Natural | 11-08-21 | 17:44 | 2

Ik hoef niet te tanken schat.

HankHill | 11-08-21 | 17:46

Hoe laat mag ik u morgen verwachten om mijn busje te drukken naar de eerste bestemming?

Milovsky | 11-08-21 | 17:48

Met een tientje aan benzine rij ik van de Randstad naar .DE, daar volgooien, wijn, vlees en bier in slaan en draai al 80-100 euro winst.
3 weken geleden het ritje nog gedaan, 120 flessen rosé (€1,49 per fles, aanbieding), 40 6 packs 0.5 liter bier(€1,79 per 6 pack, aanbieding) en 20KG BBQ vlees en uiteraard de tank vol, €340,00 kwijt.
En met die €340,00 zou ik in Nederland nog niet eens alleen de rosé hebben.
Terug rijden kost alleen wel iets meer benzine omdat ik +-300 kg aan wijn, vlees en bier in de auto heb staan, maar dan nog verdien ik op de benzine.
En het is (met Adaptive Cruise Control) prima te doen op de snelweg.

B_Roekvol | 11-08-21 | 17:43 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

De melkkoe van de Nederlandse Belastingdienst, Overhrid en klimaathysterici: de auto (aldanniet van de zaak).

MK27 | 11-08-21 | 17:43

De benzine is zo duur dat ik tegenwoordig naar de pomp loop.

Mr_Natural | 11-08-21 | 17:42 | 1

Volgende stap is u betaald vol laten pompen, zo duur wordt het.

sjef-van-iekel | 11-08-21 | 18:37

Blijft toch raar dat de brandstofpompen in de grensregio duurder zijn dan de gemiddelde pomp "gewoon" in de provincie. Vergeleken met de snelwegpomp, misschien, maar afgezien van tankpashouders tankt daar hoop ik toch niemand meer.

PolarWolf | 11-08-21 | 17:40

Heb trouwens hier in het dorp eergisteren nog even getankt. Op het pistool stond E95 of EU95. Was daar niet iets aan veranderd?

Leptob | 11-08-21 | 17:40 | 1

Ja, dat is allemaal E10 tegenwoordig maar het heet nog steeds 95. Inferieure troep.

JJMS | 11-08-21 | 17:42

Mijn schatje op leeftijd lust die gore E10 niet, zij drinkt alleen maar 98. Ik heb dat wel eens voor 1,28 meegekregen in België maar vanochtend was het 1,539, wat vrij extreem is.

JJMS | 11-08-21 | 17:39 | 1

Ik gooi ook echt geen E10 in mijn motorfiets, hoewel de fabrikant aangeeft dat het kan. Tijdje wel gedaan, maar ze loopt slecht op dat gore spul en bovendien rotten je rubberen onderdelen van het brandstofsysteem weg. No way dat die rotzooi er in komt.

Mean Dean | 11-08-21 | 19:28

Geheim!
De oorsprong van aardolie onthult, niet verder vertellen:
https://api.intechopen.com/chapter/pdf-download/41889

Bolder | 11-08-21 | 17:37

Wat een ontzettend kutleven heb je als je voor een grijpstuiver naar een troosteloos tankstation in Duitsland of België rijdt. Nog erger, in de file staan in Luxemburg op weg naar vakantie. Jezus.

Hunter S. Thompson | 11-08-21 | 17:36 | 6

Voor mij is het Duitse tankstation net zo ver als het Nederlandse tankstation.
Ik tank dus fijn in Duitsland en ik kan u vertellen dat wel wat meer scheelt dan een grijpstuiver.

BelleFleur | 11-08-21 | 18:15

* het

BelleFleur | 11-08-21 | 18:17

@Tube64 | 11-08-21 | 17:44: Uw reactie zegt genoeg. Voor 20 euro kun je geen fatsoenlijke sushi eten.

Hunter S. Thompson | 11-08-21 | 18:26
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Affe-mit-waffe | 11-08-21 | 17:34

Verbied autorijden. Blijf lekker thuis. Verdien je geld maar met OnlyFans. Stop een penguin in je kont. Red het milieu.

Deflatiemonster | 11-08-21 | 17:33 | 3

Ik begreep uit het artikel dat je juist door groot speelgoed in je aars te duwen, je ook geen zorgen meer hoeft te maken over de benzinekosten.
Dus hup, onlyfans aanmaken, grote pot vaseline regelen en het speelgoed uit de kinderkamer klaarzetten!
GI-Joe entered the cave!

EEnzame SchizofrEEN | 11-08-21 | 17:37

@EEnzame SchizofrEEN | 11-08-21 | 17:37: Totdat er accijns op vaseline geheven wordt...

Ing. eslapen | 11-08-21 | 17:53

Alle kip krijgt ook een 1 sterren label trouwens. Dus als je zo snel geen pinguïn kunt vinden.

Blauwpetje | 11-08-21 | 18:16

Wel bijzonder dat ik dan lees dat Aboutaleb zich verbaasde over het feit dat in en rond Rotterdam inmiddels weer 'gewoon' files staan, van 6:00 tot 19:00, met pieken rond de spitsen.
Dat zijn toch echt niet allemaal leaserijders.
Inmiddels werk ik nu een paar jaar op fietsafstand en heb me daardoor niet zo druk meer gemaakt over de benzineprijzen; mocht ik een baan aangeboden krijgen waar ik weer elke dag zou moeten autorijden, dan zou ik daar toch serieus twijfels over hebben, tenzij het zo schandalig veel meer schuift...

EEnzame SchizofrEEN | 11-08-21 | 17:33 | 3

Gewoon vragen om een brandstofpas, probleem opgelost...

ReyNemaattori | 11-08-21 | 17:35

Ik las Aboutaleb in deze context op het eerste oog even als Autoban. Ben ik nou dislectisch?

Leptob | 11-08-21 | 17:38

De prijzen van auto's, brandstof (en wat eigenlijk niet) zin in Nederland toch al zo krankzinnig hoog vanwege het millieu??? En nog staat links te krijsen en te drammen dat het allemaal nog duurder moet...

Nederlanddraaitdoor | 11-08-21 | 17:29 | 6

Nee, vanweben het faalbeleid van de overheid, en nu heel Afganistan, wat Nederland moet gaan redden, nadat we de bosbranden in Griekenland betaald hebben en onze donatie voor de vreetvliegreizen van de Timmermans EU.

Ray Skak | 11-08-21 | 17:45

@Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:39: Even gekeken: In Spanje betaal je voor een 5 jaar oude Range Rover Vogue, 5.0 V8, als je in Malaga, Fuengirola woont, ongeveer €198.00. En het zou me niet verbazen als dat per jaar zou zijn ;)
Bron: www.dieselogasolina.com/calcular-prec...

EEnzame SchizofrEEN | 11-08-21 | 17:50

@EEnzame SchizofrEEN | 11-08-21 | 17:50: Ik woon in NL.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 18:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik nu een kamer huur in Bulgarije en vertel dat ik daar woon, alleen af en toe voor mijn werk naar Nederland kom, telt dat? Kan ik daar lekker goedkoop een auto kopen en met een Bulgaars nummerbord rondrijden, ook de kilometers ieder weekeinde naar "huis" kan ik dan van de belasting aftrekken.

jan huppeldepup | 11-08-21 | 17:28 | 1

Eh nee zo werkt het dus niet.. Ook in Bulgarije moet je inschrijven.. Kan je maar beter doen daaro...

niv01 | 11-08-21 | 17:33

Als ik eens om me heen kijk kan men het nog steeds betalen - inclusief die vette nieuwe bak onder den reedt. Wat een gezeik!

aflaatverkoper | 11-08-21 | 17:27 | 1

Veel mensen om mij heen gaan uit armoede maar elektrisch rijden. Dat is een stuk goedkoper, zeker als je least. Enorme pauperbakken als de ID3. Zielig hoor.

Kaposi_Sarcoom | 11-08-21 | 17:52

woon midden in de Randstad, heb al 8 jaar geen auto meer.
Heb trein abo, alhoewel ik die ook opgezegd heb ivm Corona.
In mijn stad fiets of loop ik overal naar toe, dus pak ook nooit de bus. Voor mijn werk pak ik altijd poolauto om van ene naar andere locatie te gaan. Dus, wat kost die benzine tegenwoordig?

Stijlloser_from_NL | 11-08-21 | 17:26

De V8 diesel uit 1978 opstarten gaat voor een uurtje stationair draai....... oh wacht.

normanius | 11-08-21 | 17:25 | 3

Ooit een Chevy Van gehad, 1 op 4, zou nu dus een Gulden per km zijn.

Mr_Natural | 11-08-21 | 17:27

Hè bah.
Wat een negativiteit weer.

Snappen jullie dan niet dat dit allemaal wordt opgelost als we gaan rekeningrijden? Alles wordt dan goedkoper, de ijsberen en de pinguïns vertienvoudigen en we krijgen dat beroemde kwartje terug,

... toch?

Kapitein Sjaak Mus | 11-08-21 | 17:24

Ik rij op LPG, altijd lachen aan de pomp, volle tank voor nog geen 4 tientjes.

Mr_Natural | 11-08-21 | 17:24 | 8

@EEnzame SchizofrEEN | 11-08-21 | 17:25: Klopt ook jaren uit principe en voordeel LPG gereden, niet te begrijpen dat LPG rijders het dubbele moeten betalen, hoezo natuur.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:32

Het is onvoorstelbaar dat LPG rijden zo ontmoedigd wordt.

JJMS | 11-08-21 | 17:44

Hier de Nissan volle tank voor iets meer dan 30 dollar, de Ford heeft genoeg met 50 dollar.

BennietmeerinNL | 11-08-21 | 17:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Ook als je wat verder van de grens woont kan het makkelijk uit. Helemaal als je ook een jerrycan extra meeneemt en daarna lekker gaat winkelen in het Kaufhaus of supermarkt. De btw in Duitsland is ook nog eens lager dan in NL, alle beetjes helpen. Vorige week nog een stoomreiniger bij de Duitse Lidl gehaald die daar 20 euro goedkoper was dan hetzelfde apparaat bij de Lidl hier in NL. Wel een FFP2 masker meenemen, dat moet daar nog steeds in de winkels.

quigg | 11-08-21 | 17:23 | 1

Wat ga je met die jerrycan/moffencan extra in het Kaufhaus doen, beetje vreemd.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:34

Eens in de twee tot vier weken maken we een ommetje naar Lanaken waar we met plezier de wagen volgooien met E5. We rijden niet veel en proberen de kilometers te beperken.

Dr.Platypus | 11-08-21 | 17:21 | 1

Bdankt voor uw bijdrage, zo leren we elke dag weer wat bij !

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:34

en dan komt er dadelijk ook nog de klimaat-tax overheen.
10 euro de liter.
lekker rustig op de weg.

newray | 11-08-21 | 17:21

Je kunt ook beter het vliegtuig pakken voor binnenlandse reizen.

amateurrr | 11-08-21 | 17:21

Gewoon electriek rije.
Dan zijn deze perikelen voorbij.

botbot | 11-08-21 | 17:20 | 8

Er is werkelijk niemand die gratis kan "tanken" met zonnepanelen met een auto die daadwerkelijk gebruikt wordt. De basiskennis elektro is echt afwezig hier.

CamaroHans | 11-08-21 | 23:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Als zelfs mensen uit surrogaat-belgië medelijden met je hebben…

Transgender-Airlines | 11-08-21 | 17:16

Het is regeringsbeleid om het gepeupel uit de auto en in de trein te jagen. De trein is namelijk spotgoedkoop en zeer betrouwbaar. Ow, wacht….

matatwork | 11-08-21 | 17:14

Die meneer op de foto heeft wat raars in zijn broek?

drastic | 11-08-21 | 17:13 | 3

Zijn handen zijn ook licht getint, dus hij mocht door!

Gemankeerde | 11-08-21 | 17:18

Zak met euro’s die hij overhoudt

Dr. Draaideur | 11-08-21 | 17:29

Inderdaad, gelijk fouilleren die man. Wie weet wat je daar vindt.

jan huppeldepup | 11-08-21 | 17:33

Een groen en links bestuur is reteduur.

plaksnorhater | 11-08-21 | 17:12 | 2

Dat van Rutte, de afgelopen 10 jaar, dus.
Het kan met Kaag & Ploumen en die lullo met zijn eikeltjes pyama nog veel erger worden.
Daarom nieuwe verkiezingen, de kaarten zijn nu heel anders geschud.

bqbq | 11-08-21 | 17:16

@bqbq | 11-08-21 | 17:16: u gelooft het zelf? En gaat niets veranderen en het wordt alleen maar erger. Er is nog steeds een hele grote groep, met name boomers, die nergens last van hebben en die vinden het wel prima zo.

De Blauwe Baviaan | 11-08-21 | 17:57

Lijkt me essentieel om ook de blanke onnozele toerist, de Rivierenbuurt en ‘Zuid’ alleen maar nette mensen proportioneel te fouilleren.
Goed voor de motivatie onder agenten wegens doelloos. Politietijd verpatsen.

Braco.me | 11-08-21 | 17:12

Kan iemand mij meer tijd geven om te lezen, leven en reaguren ? Ik kan het god-domme allemaal niet meer bijhouden. En dat terwijl mijn wereld een puinhoop wordt. Wie, wat, welk heeft de fuck het recht mijn wereld, land, cultuur, toekomst enz. te veranderen ? ! Ik kan dat allemaal niet in mijn eentje stoppen. Dus, behalve GS, wie komt mij of ons helpen ?

Peter-Rissing | 11-08-21 | 17:11 | 2

Niemand komt u helpen. De meerderheid van de NL bevolking krijgt zijn inkomsten direct of indirect van de overheid, dus van uw belastingcenten. Die meerderheid beslist dus geheel *kuch* democratisch wat u moet betalen.

Die strijd heeft u definitief verloren. Uw heeft twee opties:
1. Accepteer het
2. Vertrek naar een leuk buitenland en betaal niet meer mee aan het NL circus.

James Lastig | 11-08-21 | 17:16

Rustig nou maar. Pak uw fraaiste longdrink glas, doe er vier ijsklontjes in en een royale hoeveelheid bruine rum (Captain Morgan indien voorradig, vanwege het fraaie etiket), en vul het aan met coca cola. Even roeren, en dan kalmpjes proeven en genieten. Ga door tot de wereld u weer toelacht, en bedenk: Drink ik, dan bederf ik. Drink ik niet, dan sterf ik. Beter gedronken en bedorven, dan niet gedronken en toch gestorven.

Naadblaffer | 11-08-21 | 17:29

Het dagelijkse leven in Nederland is to-taal verkankerd door belastingen. Er komt een tijd dat we belasting op belasting gaan betalen. Maar ja.
Daar hebben we decennia lang voor gestemd. Dus niet klagen nu (als je daarvoor hebt gestemd. Ik mag dus wel).

Sans Comique | 11-08-21 | 17:10 | 2

Die tijd is er allang. Je betaalt BTW op accijns voor sigaretten, alcohol en brandstof. Je betaalt belasting op rendement over je spaargeld dat je niet haalt en dus je vermogen uitholt. Je betaalt erfbelasting over geld dat al onderhevig is geweest aan inkomsten- en rendementsbelasting. Etc.. u ziet het plaatje wel.

De overheid is rupsje nooitgenoeg. Er is iets fundamenteel mis met belastingheffing in NL.

Pje911 | 11-08-21 | 17:26

Doen we al, inhoudingen, belasting op loon, dan op spaarrekening, buiten box3, of erfbelasting, dan mag je het uitgeven en komt de BTW. nog eens.
Alleen dat het voor links, immigratie en Brussel gratis is.

Ray Skak | 11-08-21 | 17:53

ik tank al een eeuwigheid in BE, en anders, als het niet anders kan in DE. 1 europa? ja hoor, tot aan de landsgrenzen. wegentaks in DE of BE ...... 1/10 van NL... wij worden bestolen, en niet zo zuinig.

isotope 465 | 11-08-21 | 17:09

Ach dan doen we hier toch gewoon de accijns nog wat verder omhoog om het verlies te compenseren of sturen de buitenland-tankers een naheffing op basis van ANPR registratie.

normanius | 11-08-21 | 17:09

Moet ik toch even nadenken wanneer ik voor het laatst in NL getankt heb... moet al een aantal jaren geleden zijn.

Louter Leuter | 11-08-21 | 17:09 | 1

Twee jaar geleden, was een huurauto.
Twee maanden geleden nog getankt in Ierland.

Gokmaar | 12-08-21 | 08:18

Als ik in nl kom dan is het net alsof er bij de grens een bord staat met alles voor de halve prijs behalve benzine.

Zatkniss | 11-08-21 | 17:09 | 1

Dan klopt dat bord niet
alles is hier zo'n beetje duurder dan over de grens, zie link in GS artikel

Tobi | 11-08-21 | 18:29

Beetje leuke auto: Anderhalf keer zo duur als bij de buren.
Benzine pakweg 40 ct / l duurder dan bij de buren.
Wegenbelasting zo'n vier keer zoveel als bij de buren.

Maar Nedujland is in alles duh bestuh ... roept het klootjesvolk.

Gewoon voor de gein, men neme een Jaguar F-type en kijke in BE en NL:
www.jaguar.be/nl/jaguar-range/f-type/...
www.jaguar.nl/jaguar-range/f-type/ind...

James Lastig | 11-08-21 | 17:08 | 4

Ik zou bijna zeggen je meter op te laten draaien voor het importeren, in plaats van terugdraaien.

tiku99 | 11-08-21 | 17:13

Ja bizar Inderdaad, koop ook altijd mijn auto's in Duitsland en laat ze dan invoeren naar Nederland scheelt makkelijk 15 ruggen.

Vackman | 11-08-21 | 17:19

@Zatkniss | 11-08-21 | 17:11: Dat referendum is door de coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie om zeep geholpen in de Tweede Kamer. In de eerste kamer haalde het ook geen meerheid. En dat terwijl D66 het referendum altijd als speerpunt had. Hier dus geen referendum meer, helaas. En ook al hadden we die wel, dan werd er toch niet geluisterd zoals met het Oekraïne referendum wel te zien was.

Fortis_et_liber | 11-08-21 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb nooit ergens last van. Ik tank altijd voor vier tientjes. Is nog nooit meer geworden.

Leptob | 11-08-21 | 17:08 | 4

@Gemankeerde | 11-08-21 | 17:14:
Heb ik ook altijd gedaan, maar omdat ik het liefst contant betaal, werd dat lastig.
Biljetten van € 11,35 heb ik nog heel lang kunnen kopen van mijn vaste Roemeense wisselkantoor, maar dat was plotseling gesloten.
Weet jij nog een adresje?

Kapitein Sjaak Mus | 11-08-21 | 17:32

Je hebt ook van die mensen die altijd klagen dat de postzegels duurder worden. Nooit iets van gemerkt.

J.P.Drapeau | 11-08-21 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ja vind je het gek? Elke tankbeurt moet ongeveer een Miele opbrengen, anders kan het beleid aan de grens niet uit.

marcoplarco | 11-08-21 | 17:08

Woon iets te ver van de grens maar het helpt ook als je niet langs de snelweg gaat tanken, die vragen een vermogen. Reed een paar week terug van Assen naar Apeldoorn en de prijzen lagen bijna allemaal boven de € 1,90 per liter voor loodvrij. Er waren zelfs twee tankstations die € 1,99 de liter vroegen. Een paar jaar terug reed ik vanuit Duitsland terug en het verschil tussen het laatste Duitse tankstation en de eerste die ik tegenkwam in Nederland was € 0,53. Volledig van de pot gerukt maar er moet natuurlijk geld zijn voor klimaat en de nieuwe Miele van Oemfoefoe…

eerstneukendanpraten | 11-08-21 | 17:08 | 2

Directlease heeft een appje met de brandstofprijzen in de buurt. Er zullen er wel meer zijn maar snelwegen zijn altijd duur. Een hele euro per liter is accijns+btw en het resterende deel is brandstofprijs+btw.

voldemort | 11-08-21 | 17:16

Tanken langs de snelweg is voor leaserijders. Dan betaalt de baas.
En het is niet dat de tankstations langs de snelweg zo hebzuchtig zijn maar die hebben een hele dure licentie van de overheid die wel betaald moet worden.

Osdorpertje | 11-08-21 | 17:19

In elk willekeurig Zuid Amerikaans land had men bij deze brandstofprijzen diezelfde benzine gebruikt om regeringsgebouwen in de fik te zetten.

eentweehuppekee | 11-08-21 | 17:06 | 1

Wij zijn bang voor onze VOG'tjes, geen inkomen enzo..

Xaffier | 11-08-21 | 19:09

Vorige week in Luxemburg voor 1,35 de liter de tank volgespoten

Reaguurst | 11-08-21 | 17:06 | 1

Ik vorige week in Nederland. Ik rij diesel.

marcoplarco | 11-08-21 | 17:09

De houtkachels zijn ook goedkoop in België

laurentius | 11-08-21 | 17:06 | 1

plus je krijgt er geld toe als je je huis op gas laat aansluiten

Tobi | 11-08-21 | 18:25

Ik ga nu keihard tanken aan de bar!

Kaas de Vies | 11-08-21 | 17:06 | 1

Haalt u dat nog?
Het café is pas rond 22u open.

Milton_Styx | 11-08-21 | 17:28

Het vreemde is dat de accijns niet is gestegen

Bakkeleures | 11-08-21 | 17:05 | 4

Over brandstof accijns gesproken
een meerderheid van ons domme volk wil het gebruik niet het bezit van de auto laten belasten
wat denk je dat onze Roverheid de laatste decennia met torenhoge accijns/btw combo aan het doen is

Tobi | 11-08-21 | 18:33

@Tobi | 11-08-21 | 18:33:
Onze overheid belast zonder met de ogen te knipperen beide, voor heul veul en heeft een legertje ambtenaren aan het werk om te bekijken hoever ze dit jaar weer kunnen gaan zonder dat het vaasje breekt...

WasHetMaarMakkelijk | 11-08-21 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

Maar er worden dan wel weer zoveel goede dingen gedaan met belastinggeld

Chesoner | 11-08-21 | 17:05 | 2

Elke maand nieuwe medelanders verwelkomen ?

Xaffier | 11-08-21 | 19:06

het is accijns en inderdaad hebben we de beste infrastructuur van de wereld.

AntiZanicz | 11-08-21 | 20:37

Het is jammer genoeg nog net even te ver rijden voor die volle tank in België te halen....

BadPatNL | 11-08-21 | 17:03 | 4

Mensen kunnen niet rekenen en hebben geen idee van de bestede tijd, auto km's en behaald profijt. Duidelijk dat we het werk van deze aso-profiteurs ook wel naar het buitenland kunnen overbrengen.

NB het is niet toegestaan jerrycans met brandstof in auto's te transporteren. Het is levensgevaarlijk, hopelijk vooral voor de mensen in de betreffende auto.

AntiZanicz | 11-08-21 | 20:35
▼ 1 antwoord verborgen

Kok is een oplichter..

wie zal het zeggen | 11-08-21 | 17:03 | 2

Maar wel dood.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:36

@Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:36:
En dat "tijdelijke" kwartje van cock was zijn nalatenschap!

TijdelijkOptimist | 11-08-21 | 17:51

Peuken zijn eauk nog betaalbaar in Luxemburg. Maar 52 euri's de slof...

Jan Gordelroos | 11-08-21 | 17:03 | 2

Op Sint Maarten trouwens rond de 15 euri's voor een slof. Je rookt je nog net niet deaud...

Jan Gordelroos | 11-08-21 | 17:05

Ik weet nog een adres waar de peuken heeeel goedkoop zijn, bij de handelaar " Ik rook niet". Mijn motto is *dat beetje roken kan ik drinken ook*.

jan huppeldepup | 11-08-21 | 17:39

Krankzinnig duur hier. Niet te bevatten.

rachid82 | 11-08-21 | 17:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino