Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opnieuw heel erg duur: benzine

U betaalde nog nooit zoveel voor 100 rijden

Maar wat is nou die vrijheid/ Zeg mij wat is ie waarheid/ Als je aan de pomp/ 1 euro 90 betaalt
Alleen de vogels vliegen weer eens ongestoord van West- naar Oost-Nederland, want de automobilist is voor dat reisje tegenwoordig een boelveel geldjes kwijt. "De prijs van een liter benzine is woensdag gestegen tot het record van 2 oktober 2012. De gemiddelde landelijke adviesprijs staat exact op hetzelfde niveau als bijna negen jaar geleden, op 1,895 euro." En we weten allemaal hoe dat er aan toe ging, in die durebenzineherfst van 2012: dan kwam je aan de pomp, ging je tanken en moest je heel veel geld afrekenen. Allemaal de schuld van Hugo de Jonge, die gewoon 16 miljard liter had moeten kopen toen de olie gratiesss de deur uitging. Maar niet dus. Benzine is weer ontiegelijk duur. Hadden we maar een excuus om lekker thuis te werken.

Reaguursels

Inloggen

Zo gaat het met alles, bij mijn werkgever kregen we nieuwe inkoopprijzen door , alles gaat sky high momenteel , grondstoffen , transport etc etc. prijsverhogingen van gemiddeld 30% terwijl nog geen half jaar geleden de prijzen al met 5/10% zijn gestegen. Consumentenprijzen stijgen binnen een jaar met 50% op van alles. De tijdelijke stilleging van industrie en dus lage vraag gecombineerd met een enorme gestegen vraag naar bepaalde grondstoffen heeft vraag aanbod kant helemaal op zn kop gezet. Begrijpelijk, maar over een half jaar he, of over een jaar dan is de pandemie uitgeraasd, de draad opgepakt en is vraag en vooral aanbod weer meer in balans. Zullen de prijzen dan navenant zakken denken jullie?

gelachewoar | 05-05-21 | 21:39

Het Biden effect, en elke linkse lutser maar lachen.

infidel103 | 05-05-21 | 17:53

Niet alleen de benzine wordt stervensduur, ook de gasbelasting gaat omhoog. Jaja. Gretha's en Frans'z kacheltje moeten ook branden.

antonconstandse | 05-05-21 | 17:40 | 1

Nog verder omhoog? We zijn toch zo ongeveer al het duurste land van de EU.? Maar ja, geld zat hè?

MoorCopJoris | 05-05-21 | 17:54

Zou het afronden naar €2,- per liter.
Rekent veel makkelijker, toch?

MoorCopJoris | 05-05-21 | 17:18 | 1

Gister inderdaad huilend staan pinnen voor die koers. 98 natuurlijk wel.

PlaningPsycho | 05-05-21 | 19:59

Ze kopen tankers vol in als de prijzen laag zijn, dan wachten ze tot de olieprijzen omhoog gaan en dan pas worden die tankers hier geleegd. Die gasten maken niet zo maar gigantische winsten.
Hetzelfde spelletje als de banken spelen met de aandelen. Denk maar niet dat ze die op de beurs voor je kopen, die hebben de allemaal op stock liggen... Laag ingekocht en wachten tot de prijzen omhoog gaan.
Allemaal crimineel gedoe !

A333aan | 05-05-21 | 16:01

Zowel BE als DE zijn om de hoek hier... Net getankt in BE: de 95 is 1,45 de liter, de 98 is 1,55. En gelijk twee jerrycans mee dus.

HornoxNL | 05-05-21 | 14:08 | 1

Thnx, kom ik die wel effe bij je ophalen.
(Start lachband)

MoorCopJoris | 05-05-21 | 17:14

Gewoon iedereen een week lang niet bij de drie grootste oliemaatschappijen tanken.

zoalsikhetzeg | 05-05-21 | 13:41

De zakelijke lease-rijder zal het geen zak uitmaken. Die heeft een tankpas en gaat tanken waar het uitkomt. Al kost het 3 euro per liter. Jammer vooral voor de Randstedelijken die met een gemiddeld loon toch nog enige mobiliteit wil hebben. Die betalen zich helemaal lam. (deze jongen gaat overigens gewoon 98-octaan in Duitsland tanken tegen een normale prijs).

Van Kamsteren | 05-05-21 | 13:37

Dan heeft wonen in de Belgische grensstreek wel een voordeel, liter peut in d'n Bels kost 1,32. Verder is er eigenlijk niks aan met al die raretaalpraters

Arietjuh | 05-05-21 | 13:23

‘s Schatkists rekenmeesters zullen de math wel al gedaan hebben; opbrengst elektrisch rijden- opbrengst verbrandings rijden= (op termijn) positief. Tot die tijd gaan de fossielen het verschil betalen.

D-Fens_1963 | 05-05-21 | 13:11

Tijd dat DLD weer open gaat. Benzine tanken en boodschappen doen. Lekker middagje uit en geld toe.

Phantomas | 05-05-21 | 13:06 | 1

Afspraak in Duitsland maken voor een gratis neusvleugels testje en bij een negatief resultaat mag je twee dagen lang shoppen en tanken. Is een handige Duitse app voor CHAYNS.

kabamer | 05-05-21 | 19:20

Ombouwen naar zwaar gesubsidieerde kerosine.
0.71€ de liter,wat de KLM kan wil ik ook.

De Profundus | 05-05-21 | 12:53

Weet u nog? Dat olie op $ 20 per vat zat ergens vorig jaar, dat ze het op moesten slaan en je er bijna geld voor toe kreeg? Dat oude olietankers ingezet werden voor opslag.
Geloof niet dat het toen bij de pomp voor weggeefprijzen weg ging.

Lekker allemaal op de auto partij VVD blijven stemmen.

klaas24 | 05-05-21 | 12:47 | 2

Precies dat!
Toen het gratis was, en ze een overschot hadden, gingen de prijzen niet omlaag of zo enorm langzaam dat het niet kon merken.
Nu er weer een excuus is om de prijs op te drijven, gaat het als een raket van Musk naar het heelal.
Wordt het niet eens tijd dat daar eens onderzoek naar gedaan wordt?
Nederland heeft de hoogste brandstofprijzen!

tis_wat | 05-05-21 | 13:39

Zelfs, eigenlijk ook niet onverwachts, doet de NPO met het staatsjournaal een duit in het zakje: Ze spreken over een recordhoogte van de olieprijs, ik kijk net even de Brent-olie doet een 70,00 USD per vat? Al time high record staat geloof ik op zo'n 145,00 USD per vat? Nou goed, geen echt verstand van, maar wat u schrijft klopt wel, de oliegiganten doen hier goede zaken al is het de overheid met de accijnzen die het meeste per verstookte liter binnen sleept van uw in haar portemonnee. ;-)

BadPatNL | 05-05-21 | 17:06

Volgens de wet Vervoer Gevaarlijke Stoffen mag je als particulier gewoon 240 liter benzine meenemen, in verpakkingen niet groter dan 60 liter. In metalen jerrycans blijft dit jaren goed. Wel in een aanhangertje doen, dat lijkt me veiliger dan de kofferbak. Eens per twee maanden naar Duitsland en beide auto’s rijden weer weken op goedkope peut zonder ethanol. Je schaamt je wel een beetje als je als een gierige pauper jerrytanks vol staat te tanken, maar de besparing maakt dat meer dan goed. En de Nederlandse overheid krijgt de accijnzen niet, dus lachend als een Rutte met je volgeladen wagentje de grens over.

Ceristimo | 05-05-21 | 12:26

Was eergisteren nog even met motor in Luxemburg. Daar koste de 95 iets van 1.24/L al had ik 102 voor 1,44/L. Sigaretten scheelde ook weer een hoop. Was een mooie dag die zich ook nog eens goed loonde.

ET007 | 05-05-21 | 11:42

Er staan hier een XC90 T8 en een RAM 1500 Hemi 5.7 voor de deur. Ik heb een prima inkomen, maar de kosten zijn bizar.

Denkhetnjet | 05-05-21 | 11:41 | 4

Die RAM dingen worden allemaal zakelijk gebruikt door aannemers ipv een busje, en voorzien van LPG. Dan schijnen de kosten mee te vallen en het rijdt comfortabeler.

matatwork | 05-05-21 | 17:54
▼ 1 antwoord verborgen

Met het uitblijven van de lentezon rijdt mijn auto meer op steenkool en gas. Wellicht dat overstappen op benzine toch milieuvriendelijker is.

johoost | 05-05-21 | 11:41

3.5 liter V6 1 op 7,5, is niet leuk meer.

Uw Verzekeringsadvis | 05-05-21 | 11:34 | 5

Ik heb een Chevrolet. En wel een hele goede, namelijk een Matiz, gebouwd in Korea. 1 op 20 op de snelweg. Dus ik zit aan de goede kant op het ogenblik.

Thoth | 05-05-21 | 16:24

@Thoth | 05-05-21 | 16:24: Dat wel, alleen zit je niet echt lekker terwijl je aan de goede kant zit.

Uw Verzekeringsadvis | 05-05-21 | 17:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Schijnt dat je met een hybride diesel tot 2025 50% minder wegenbelasting betaald en daarmee hetzelfde betaald als voor een benzine variant. Best bizar, een bomvolle v60 hybride-diesel met alle opties enorm veel vermogen koop je onder de 20k. Dat is ook wel goedkoop rijden.

Hollandse_blauwe | 05-05-21 | 11:33

Enorme tankschepen die deze olie goedkoop ingekocht hebben en ronddobberen, speculeren op een grotere vraag en verkoop prijs. schijnt dat die enorme Volumes met olie regelmatig van eigenaar wisselen en van het ene schip naar het andere schip verpompt worden.

Hollandse_blauwe | 05-05-21 | 11:14 | 1

"Greed is.....Good!"

nobodiesunmighty | 05-05-21 | 11:50

Het maakt mij niet zo uit
Ik tank toch altijd maar voor 20 euro.

laurentius | 05-05-21 | 11:13 | 4

bah bah

ET007 | 05-05-21 | 11:38

Hé, wat een leuk en nog nooit eerder gehoord en origineel grapje zeg!

decaliter | 05-05-21 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien door mijn DOGE winst dan toch maar een Tesla aanschaffen.

Tostiapparaat | 05-05-21 | 11:13

Ik heb geen auto. Belasten maar die vervuilende dingen. Voor mijn part betaal je 8 euro de kilometer.

Lorejas | 05-05-21 | 11:12 | 4

In ieder geval hapt er een nog dommere.....

Lorejas | 05-05-21 | 11:58

Geheel met je eens. 8,- per kilometer. Ga jij strakjes voor je zak wortelen 7,50 de Kg betalen?

Mr_Pikibelly | 05-05-21 | 12:10

Lekker solidair van je. Maar oh wee als men aan jouw geneugten gaat morrelen, dan breekt de hel los en keten jij je vast aan een boom.

TaliSepatu | 05-05-21 | 22:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb mijn laatste huiselijk huis net voor de grens. Scheelt regelmatig 30 ct en soms wel tot 50 ct met NL. En het is E05 en geen E10, hetgeen ook scheelt in de l/100km.

Louter Leuter | 05-05-21 | 11:08 | 2

Wat fijn voor je! Nu niet meer zaniken dan over die grens/Corona perikelen.

Valka | 05-05-21 | 12:53

Dubbel voordeel. Goedkoper en niet die smerige E10-rotzooi. Alleen nu wachten tot we zonder corona-test onze Oosterburen weer mogen opzoeken.

Van Kamsteren | 05-05-21 | 13:33

Het zal me een zorg wezen , ik rijd nu alweer vanaf nov 2013 helemaal voor noppes op de energie van mijn eigen zonnepanelen lachend die pomp voorbij..alleen al aan uitgespaarde wegenbelasting over 8 jaar en de BPM en btw heb ik die auto al grotendeels terugverdiend, laat staan geen onderhoud eindeloze reparaties en dure APK keuringen .. mijn laatste BMW 328i touring kostte over zijn hele gebruiksleven 500000 km /20 jaar net zoveel aan reparaties vaste lasten en onderhoud als de nieuwwaarde 50.000 euris! die rekensom kan toch iedereen maken??

Smoelensmid | 05-05-21 | 11:08 | 4

@Hollandse_blauwe | 05-05-21 | 11:28: Die accus zou ik mij geen zorgen over maken op internet lees je dat de wildste geruchten maar zie je ook ook bv op insideevs dat de BMW i3 accu minimaal 15 jaar goed blijft...mijn accu 8 jaar oud geeft geen krimp en doet in de zomer nog steeds de originele range..geen kosten voor onderhoud de eerste kinderziektes waren garantie en daarna alleen twee keer banden remolie verversen en een rubber manchet van de schokbrekers..Een ding weet ik zeker, als je er eenmaal een hebt wil je niet anders , 95% van mijn ritten zijn i3 BEV de Xdrive touring is eigenlijk allen nog ideaal voor de tweejaarlijkse race naar de wintersport en af en toe een Europese Grand Tour.

Smoelensmid | 05-05-21 | 11:46

Dat heeft niets met de brandstof te maken maar alles met de fiscale behandeling. Maaaaaar ...... uw tijd komt vanzelf. De staat haalt normaal 8.2 miljard op aan brandstoffen en olie. Dat wordt minder maar de uitgaven van de overheid zeker niet. Die rekensom kunt u vast wel maken. Hoewel, zo een electrocar heeft een batterij pakket dat max. 10 jaar meegaat en snel degenereert. Ook even meerekenen.

P. Breidel | 05-05-21 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien eens proberen om de Makro te ontdekken? Euro95: 1,65 en Ron-98: 1,79. Prima benzine en geen pasje nodig. Scheelt mij op een volle tank (70 liter) al gauw zo'n 15 euro. Daar wil ik wel een paar kilometers voor omrijden...

Hendrick9999 | 05-05-21 | 11:00

Hier gewoon 1,38 euro de liter, geen wegenbelasting en (goede) wegen met een maximum snelheid van 110 en zelfs 130.... .

Bierum | 05-05-21 | 10:58 | 1

Tolwegen?

rachid82 | 05-05-21 | 16:38

sjonge, de eerste keer dat ik tankte was de prijs minder dan 1 gulden per liter....

SpookJohn | 05-05-21 | 10:57 | 2

Als kind kan ik mij nog herinneren dat mijn oom met een oude Amerikaanse legertruck reed, op benzine. Verbruik 1 liter op 1 km.

MargauxGrandCru | 05-05-21 | 11:03

Toen de Euro werd ingevoerd, hebben we die dag getankt voor 1 euro!
Das een stuk dichterbij qua tijd, en ook belachelijk hoe duur het is geworden, voor iets wat niet verder ontwikkeld hoeft te worden, en niet schaarser is geworden.

tis_wat | 05-05-21 | 14:12

echt een goed land:
hoogste brandstofprijzen,
hoogste tabaksprijzen,
hoogste huizenprijzen,
hoogste huurprijzen,
hoogste drankprijzen,
hoogste boodschappenprijzen,
hoogste medicijnprijzen,
hoogste eigen risico prijzen,
hoogste BTW
hoogste BPM
hooste wegenbelasting,
hoogste snelheidsbekeuringen,
hoogste afdrachten aan de EU
hoogste prijzen in restaurants en last but not least :
hoogste uitkeringen, en alles moet toch ergens van betaald worden

Alexander Pechkop | 05-05-21 | 10:55 | 4

@ alexander pechkop
Maar we hebben ook eerlijke politici en dat kost ook wat.

Major-Disaster | 05-05-21 | 11:28

niet zeuren: "gratis" vaccinatie, "gratis" vaccinatiepaspoort, "gratis" publieke zenders.

nobodiesunmighty | 05-05-21 | 11:52

Dure koningshuis, dure Randstad (voor de rest van het land, want dat is wingewest), en zo kunnen we nog tijden doorgaan. Dit land is aan het kantelen, en dat komt niet goed met een enorme inflatie op komst.

tis_wat | 05-05-21 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Als Maastrichtenaar steek je gewoon netjes wekelijks de grens over om keurig in Lanaken te tanken. Betaal je keurig €1,49 per liter. Kan overigens nog goedkoper als je grensbewoner bent bij Duitsland.

Dr.Platypus | 05-05-21 | 10:51 | 4

Als Maastrichtenaar laad je tijdens het boodschappen doen helemaal gratis en voor nop je hele batterij aan de snellader 99% vol over de grens in Duitsland ..dat je nog benzine tankt wegenbelasting betaalt en BPM is eigenlijk jezelf bestelen....

Smoelensmid | 05-05-21 | 11:11

@Dr.Platypus | 05-05-21 | 11:38: Omrijden is een woord wat niet in het vocabulaire van een EV rijder voorkomt iedere km is bijna voor noppes so what ? En altijd de kortste weg ,ik heb daardoor veel mooie plekken in Zuid limburg ontdekt waar ik anders razend over de snelweg nooit weet van had gehad..Ik ken geen Supermarkt in Nederland waar ze alle producten ook Demeter kwaliteit verkopen dus Duitsland blijft voor mij #1

Smoelensmid | 05-05-21 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

U had verwacht dat de olieprijs op het lage peil zou blijven? Werkelijk?
En die zuinige 100 mag je op de snelwegen, en daar is je auto het zuinigst.

Broadsquire | 05-05-21 | 10:43 | 2

Nee, beste B., dat is een fabeltje. De meeste auto's zijn het zuinigst (in l. per 100 km) als je rond 80 km/uur rijdt in de hoogste versnelling. Maar vertel dat a.u.b. niet aan het kabinet.....

L.E. Raar | 05-05-21 | 10:54

@L.E. Raar | 05-05-21 | 10:54: ETPC en Ensemble de nieuwe norm voor platooning start in september in heel Europa, de snelheid die daarvoor geldt is 100km/h , vraag je je nu nog af waarom 100? heeft niks met zuinigheid te maken maar met optimale verkeers doorstroming..Het kabinet hoeft niks verteld te worden die zitten vuistdiep in al die pan Europese studieprojecten Nederland transportland bereikbaar te kunnen houden

Smoelensmid | 05-05-21 | 11:17

Best fijn om je niet druk te hoeven maken voor hoeveel geld je tankt.

pibasso | 05-05-21 | 10:43 | 2

Heb ik ook

Hemke-Valsema | 05-05-21 | 10:45

Sja, in een Tomos gaat maar een paar liter.

TaliSepatu | 05-05-21 | 22:09

Ik zit nu op de snelweg met een lege tank.
Regen klettert op het dak.
Zal nu wel naar huis toe moeten liften.
Denk aan jou bij elke stap.
In de verte blijft een transit staan, ik kom nooit meer van je los.
Zie de Caltex in de nevel, olievlekken op de Maas.
Loop maar door maar ik kan nergens heen.
Regent nog steeds en ik voel me zo alleen.
Nu 'k je nooit meer zie, Oude Maasweg kwart voor 3

Waakvlam | 05-05-21 | 10:40 | 2

Amazing Stroopwafels?

Ad Hominem Tu Quoque | 05-05-21 | 11:30

@Ad Hominem Tu Quoque | 05-05-21 | 11:30: Helemaal goed! Geweldig nummer

Waakvlam | 05-05-21 | 11:35

Het is niet alleen de brandstof die duurder wordt.

Mr_Pikibelly | 05-05-21 | 10:38

60% van de benzineprijs gaat naar de belasting.
Doe eens verlagen.

Wim Venijn | 05-05-21 | 10:36 | 1

Vergeet het maar... u is een makkelijk slachtoffer.

DeCynischeAmbtenaar | 05-05-21 | 10:44

Ik kan er niet meer tegen, al die natte wegen en een tegenligger die z’n felle lichten niet dimt. Altijd maar riiijjjden

Waakvlam | 05-05-21 | 10:33

Ik betaal ongeveer EUR 1,10. Rara waar staat mijn pomp?

Ruud Hazes56616330 | 05-05-21 | 10:33 | 4

Spanje?

DeCynischeAmbtenaar | 05-05-21 | 10:44

@DeCynischeAmbtenaar | 05-05-21 | 10:44:
Bevriende vrachtwagenchauffeur neemt altijd wat jerrycannetjes mee terug van zijn ritjes naar de Balkan. Ik heb geen moeite met normale belastingen betalen, maar laat mij niet naaien door de overheid.

Ruud Hazes56616330 | 05-05-21 | 10:53

@Ruud Hazes56616330 | 05-05-21 | 10:53:
Laat je maar niet pakken voor belastingontduiking, brandstofsmokkel, brandstof niet op de juiste manier getransporteerd, geen gevarenlabels op de vrachtwagen, papieren die niet kloppen, vrachtwagen rijbewijs niet conform de gevaarlijke stoffen, etc etc. Je kunt redelijk aan de beurt zijn als ze een reden zoeken.
Zolang de hoeveelheid beperkt is en het goed verpakt is, is er weinig aan de hand. (Afhankelijk van het land wat men doorkruist).

PisFinger | 05-05-21 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen

Automobilisten die klagen over de benzineprijs, het doet toch denken aan junkies die mopperen over de prijs van heroïne en cocaïne.

De Briemusketier | 05-05-21 | 10:29 | 3

Je kan ook klagen over de prijs van gezond eten.

uisge baugh | 05-05-21 | 10:32

@uisge baugh | 05-05-21 | 10:32:
Autorijden, drugs, en gezond eten, en op tijd naar bed natuurlijk.

De Briemusketier | 05-05-21 | 10:35

Ja, zo leven wij ongeveer, de drugs zijn dan een biertje en af en toe een wee dram.

uisge baugh | 05-05-21 | 10:38

Enkele jaren geleden een Yaris Hybrid aangeschaft. Jaargemiddelde over 4 jaar en totaal 60.000 km: 1:20 (niet afgerond).
Ja, benzine is duur, maar met een zuinige auto en zo goedkoop mogelijk tanken (hier ter plaatse nog € 1,63.9 per liter hoef ik me nog weinig beperkingen op te leggen.
Maar heb ook de vorige prijspiek meegemaakt, met een Impreza 2.0, 1:10 met een fluwelen voet, dat was wel even anders (maar wat een machtig fijne auto was dat toch ook!).

L.E. Raar | 05-05-21 | 10:28 | 1

Kleine aanvulling: Omdat ik geen zin heb in gedoe, tank ik al weer bijna een jaar hier ter plaatse. Normaal gesproken tank ik in Duitsland, tankstation op net 9 km van ons huis. Prijs daar nu € 1,46 per l.

L.E. Raar | 05-05-21 | 11:08

Hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over z'n stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant ?

Dat is een vraag die niet te beantwoorden valt, net als de vraag wie de honden heeft losgelaten, een ding is zeker, je bent als fietser een stuk voordeliger uit.

De Briemusketier | 05-05-21 | 10:25

Wat raar, in Spanje 1,28 voor benzine. Ruikt toch precies hetzelfde als de benzine in NL...

DeAapUitDeMouw | 05-05-21 | 10:24 | 2

Hoezo raar? Die Miljarden richting het zuiden moeten toch ergens vandaag komen?

Gladiator Fap | 05-05-21 | 11:01

Het EU gemiddelde voor de benzine prijzen is lager dan het gemiddelde van de benzine prijs in de VS.

klaas24 | 05-05-21 | 12:50

Met Vaccineren staan we in de middenmoot,maar met de benzine prijs staan we bovenaan in Europa,lang leve de EU. Noem een landje op wereld waar de benzine duurder is.

Jee-Dee | 05-05-21 | 10:24

Kwartje van Kok gaat er straks vanaf. Let maar op.

Misterspok | 05-05-21 | 10:21 | 2

Die wordt ingeruild voor de Knaak van Kaag.

De Briemusketier | 05-05-21 | 10:26

U bedoelt de 11,34450540225347 eurocent van Kok

Broadsquire | 05-05-21 | 10:51

Ergens moet de inflatie beginnen. Binnenkort 2,30 EUR per liter.
(kan iemand mij ajb wegjorrissen voordat dit waar wordt)

PisFinger | 05-05-21 | 10:21

Hier Euro 95 vandaag 7.28 Turkse Lira bij de Shell. Is net geen 0,72 in Euro. Merkloze benzine nog goedkoper.

NLerinTR | 05-05-21 | 10:18 | 2

Is die Tofas Sahin nou ook nog een beetje zuinig? Dan ben je dubbel spekkoper.

Bamberger Reiter | 05-05-21 | 10:28

Je bedoelt mijn Toyota Hilux 2.8D 4x4 met alle opties voor 34.500 euro nieuw uit de showroom. Kost in NL over de 80.000 euro

NLerinTR | 05-05-21 | 10:35

Tijd voor een koopkrachtplaatje.

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 10:16

Lieve moeder, lieve Ine
Ik sta op de snelweg zonder benzine
En het regent pijpestelen
Op de linkerbaan, daar zwemmen zelfs makrelen

De Briemusketier | 05-05-21 | 10:16

Toch opmerkelijk dit, normaal zegt men dat benzine prijs is gekoppeld aan de olieprijs, echter olie staat nog ver onder all time high van ik meen 100 dollar per vat, terwijl benzine in NL dus wel op all time high staat.

rman | 05-05-21 | 10:06 | 4

Het hoofdkantoor van SHELL staat in Den Haag, op een kanonschot afstand van Het Binnenhof, van enige koppeling tussen Multinationals en Kartelpolitiek is echter officieel niets bekend.

De Briemusketier | 05-05-21 | 10:19

@PisFinger | 05-05-21 | 10:17:
Voor wijn en whisky die wat langer op het vat hebben gelegen moet je ook meer betalen, lijkt mij een logisch verhaal.

De Briemusketier | 05-05-21 | 10:21

Als de olie goedkoper wordt, zit de oude dure olie nog in de fabrieksleidingen en dan betaal je nog even daarvoor de volle oude prijs.

Als de olie duurder wordt, zit de oude mindere dure olie nog in de fabrieksleidingen en dan betaal je al vast de volle toekomstige prijs.

Snap'sk?

GeheidEenGeit | 05-05-21 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Viel op dat koffie en brood etc. ook opeens flink duurder zijn t.a.v. een jaartje ofzo terug...

Anoniemtje | 05-05-21 | 10:03

Ik schrok vannacht al met het tanken en dat was nog maar 1,57 net over de grens in Duitsland

Erageftw | 05-05-21 | 09:59

maakt voor mij niet uit, ik tank altijd voor 50 euro.

small_town_dude | 05-05-21 | 09:58 | 3

Er is genoeg volk die dit daadwerkelijk gelooft...

Ad Hominem Tu Quoque | 05-05-21 | 10:02

Goede tip, ga ik ook doen!

Ikdoemisschienmee | 05-05-21 | 10:12

Doen mijn ouders ook. En wel kilometers omrijden voor een cent goedkoper bij de voordelige pomp, want anders ben je een dief van je portemonnee. Man man man.

Bamberger Reiter | 05-05-21 | 10:29

Lekker boeiend. Koopt een elektrische auto en rijdt schaterlachend elk tankstation voorbij.

glebber | 05-05-21 | 09:57 | 14

@Wim Venijn | 05-05-21 | 10:17: 1 antwoord: Tesla Supercharger. Spelen al die zaken die U noemt niet, behalve misschien dat delen tussen laadpalen. Is bij de nieuwe versies echter ook verleden tijd. En je kunt zeer nauwkeurig zien hoeveel km resten. De dekking wordt ook steeds beter. Groot voordeel van Tesla's boven andere elektrische modellen.

Jazeetie | 05-05-21 | 10:22

@Jazeetie | 05-05-21 | 10:22:
Meeste gaan maar tot 150KW. 250KW zijn nog zeldzaam. Honderd KM omrijden om op te laden. Lekker dan. En het werkt alleen bij de Tesla superchargers. Met m'n auto hoef ik tenminste niet te tanken bij de auto-leverancier.

Wim Venijn | 05-05-21 | 10:29

@Wim Venijn | 05-05-21 | 10:29: 100km omrijden om op te laden verzin je. Er zijn er in NL nu al 35 en eind dit jaar 50. En ja, soms vraagt het een beetje slim plannen. Doet de Tesla trouwens zelf, waarmee ie rekening houdt met evt files en bezetting van de chargers. Dus ook voor langere reizen vrij zorgeloos.

Jazeetie | 05-05-21 | 10:37
▼ 11 antwoorden verborgen

Lekker boeiend. Haal mijn bezine gewoon bij Mo per jerrycan, inclusief een paar sloffen Turkse peuken. Het scheelt mij zo'n 200 euro per maand. Dag nederland.

Draaikontje | 05-05-21 | 09:56

Dat veel automobilisten tweeverdienende houtkachel stokende VVD'66 stemmers zijn is dan wel weer een hele troostrijke gedachte. Bedenk goed wat een stem op VVD'66 doet.

De Briemusketier | 05-05-21 | 09:54 | 2

Ik ben een rentenierende houtkachel stokende PVV stemmer, is dat goed?

uisge baugh | 05-05-21 | 09:56

@uisge baugh | 05-05-21 | 09:56:
Ik keur dat ook goed, iedereen die in de rij gaat staan bij de benzinepomp is een bewonderenswaardig mens die graag bijdraagt aan het goede doel, en daar een positieve kijk op blijft houden, no matter what. Als principieel openbaar vervoer gebruiker kan ik een dergelijke levensinstelling niet genoeg prijzen.

De Briemusketier | 05-05-21 | 10:04

Vliegen wbt brandstof belasting vrij. Straks 2€ de liter in je autotank wordt vliegen van Amsterdam naar Maastricht, of groningen, Parijs, Milaan, Kreta, Erdogan land en Madrid en terug goedkoper en vooral sneller. Als je in Grand canaria aankomt krijg je ook nog applaus. Maw, ik ga dat doen nu ik gevaccineerd ben.

Breakdance | 05-05-21 | 09:52

Leuk klusje voor Follow the Money.
Hoe komen olieprijzen en benzineprijzen eigenlijk tot stand.
En wie heeft belang bij die golfbewegingen.

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 09:51 | 5

Schimmige markt.

van Oeffelen | 05-05-21 | 10:07

Bij een onbemand station meer dan 60% belastingen en accijns dacht ik. 30% is productiekosten. 10% marge. Die 10% moet de pomp van betaald worden, vennootschapbelasting en daarnaast uiteindelijk ook inkomensbelasting en premies van de eigenaar. Dus de overheid heeft al het belang. De pomphouder verdient niet heel veel extra wanneer de prijs omhoog gaat.

sjef-van-iekel | 05-05-21 | 10:10

01-01-2021 prijs benzine 1.40,-/liter nu 1.69,- /liter bij ons. Wie profiteert? Nou niet de consument!

Hollandse_blauwe | 05-05-21 | 11:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Die tankstations waaraan zware eisen worden gesteld aan de vloer. En met allemaal putjes. Zodat de grond niet vervuild wordt. En tankpistolen waar niet meer even een klikje aan zit zodat je niet steeds dat kutpistool hoeft vast te houden.
Alsof mensen met deze prijzen het nog wagen om ook maar een druppel benzine te verspillen.

Leptob | 05-05-21 | 09:51 | 3

Als je nagaat dat we in ruil voor de olie ook massa-immigratie hebben gekregen uit de zandbak, dan is de prijs die je per liter benzine betaald relatief goedkoop. Als je de werkelijke kosten van massa-immigratie voor de Nederlandse samenleving in rekening brengt zou de prijs per liter eerder rond de tien euro moeten liggen.

De Briemusketier | 05-05-21 | 09:59

Tip.
Vulpistool vastzetten door je tankdop ertussen te klemmen.

Kapitein Sjaak Mus | 05-05-21 | 10:19

Zelfs dat klikje werkt in België op de meeste plekken nog.

uisge baugh | 05-05-21 | 10:29

Je kan ook in een Oost-Europa gaan wonen,dicht aan de grens met Duitsland.
In Duitsland werken,kinderen kunnen er ook naar school en elders belasting betalen....... je leeft als een god dan.
werk is er genoeg en je verdient ook nog beter.

Roger-Rabbit | 05-05-21 | 09:50 | 5

Lol, vele delen van voormalig Oost-Duitsland zijn regelrechte armoedige gebieden met torenhoge werkloosheid, werkgevers die nog een kampregime hanteren (ook grote bedrijven als Zalando) en de plekken worden voornamelijk ingenomen door onderbetaalde oost Europeanen. Nee, echt top daar!

Derechtselutser | 05-05-21 | 10:11

@koeberg | 05-05-21 | 10:07:
Als je blank bent wel.
Verkoop je huis in nl en je zet hier een kast van een woning neer.
Zijn ecologisch verder dan Nederland ook.
15 jaar geleden gedaan,wat een verademing was dat.
Criminaliteit is heel laag,overheids bemoeienis net zo.
Is een stukje naar Nederland en net zo en je zit in Italië.
Elke weekeind kan je wel ergens heen met de familie.
Je kan het zo gek niet bedenken of het kan.
Niet voor niets zeggen ze wel eens "Boheemse leven"

Roger-Rabbit | 05-05-21 | 10:37
▼ 2 antwoorden verborgen

E10 €1,30 eergisteren in Bornem

uisge baugh | 05-05-21 | 09:50 | 3

Lekker voor je motor ook e10.. in duitsland zijn na invoering hiervan een jaar of twee/drie later de iets oudere auto’s kapot gegaan omdat die goedkope meuk je leidingen aantasten, iets wat je dus niet hoort in de msm, maar ik verwacht datzelfde hier ook over een jaartje of twee max, hupsjee gelijk al die oude auto’s afgeschreven en denk niet dat die mensen een nieuwe elektrische kunnen kopen.. iets nieuws moet iets anders voor kapot..

All_Anonymous | 05-05-21 | 10:14

@uisge baugh | 05-05-21 | 10:25: bij mij ook maar de dealer geeft geen 100% garantie dat er geen schade op zou treden.. nee das lekker dan.. ze zeggen ja maar zeker zijn ze er niet van.. en mocht er schade door ontstaan kan ik het zelf oplossen.

All_Anonymous | 05-05-21 | 10:36

België, Beeelgiiië.
Ik heb getwijfeld over België, want de benzine is daar goedkoooop

Marcel66664746 | 05-05-21 | 09:48 | 3

Wat dacht je van auto's zonder BPM.

uisge baugh | 05-05-21 | 09:50

@uisge baugh | 05-05-21 | 09:50: Die heb je hier in Nederland ook. Hoeft er zelfs geen benzine in.

koeberg | 05-05-21 | 10:08

Luxemburg ook, vaak getankt en had de indruk dat ik voor schijnbaar dezelfde benzine als hier in (ver)Nederland meer kilometers kon rijden! Kwaliteitsverschil?..

All_Anonymous | 05-05-21 | 10:16

Autorijden is geen mensenrecht

Diederik_Ezel | 05-05-21 | 09:47 | 5

@Mr.Crowley | 05-05-21 | 09:52: ach. Ten tijde van de brexit campagne was mobiliteit nog heilig. Sinds 2020 hoor je daar geen enkele politicus meer over

haddem | 05-05-21 | 10:02

Als je geld hebt is mobiliteit niet duur.

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 10:15

Een mens heeft geen rechten.
Het zijn gunsten.
Je mag dit je mag dat en dan alleen ook nog met toestemming.

Gokmaar | 05-05-21 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang er lange rijen mensen staan om hun portemonnee in de horeca, de koopgoten e.d. leeg te gooien zullen ze in Den Haag denken, wat hebben die mensen toch te klagen. Ze hebben geld zat, dus doe de kaasschaaf er maar weer een keer overheen. Zolang men Den Haag een kijkje laat nemen in de portemonnee hebben ze geen medelijden met u. U consumeert, u gaat betalen. En dan kunt u de komende tijd oo nog maatregelen verwachten die de economie er weer bovenop moeten helpen. BTW naar 25%, hogere tabaks, alcohol en brandstof accijnzen enz. enz. Meer milieuheffingen. Die benzineprijs is slechts het topje van de ijsberg.

Broadsquire | 05-05-21 | 09:46

Steeds moeten optrekken na verkeersdrempels en verkeerspleintjes. Dat is ook best duur eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 09:44

Misschien zou de EU eens een vuist moeten optrekken tegen het oliekartel van de OPEC. Maar goed dat doen ze dus niet, en ondertussen gaan we nog meer betalen voor/door/dankzij de "groene" energietransitie. Schiet mij maar lek, maar de EU is er echt niet voor de gewone burger (en Den Haag nog minder, daar is het ministerie van Economie en Ontwikkelingswerk oppermachtig)

Phantomas | 05-05-21 | 09:44 | 2

Met de olieprijs is op het moment niet zo gek veel mis, met de prijsopdrijvende belastingmores van de Nederlandse overheid des te meer.

D-Fens_1963 | 05-05-21 | 09:52

Wat kan de EU dan doen tegen de OPEC? Helemaal niks.
Als de OPEC stopt met de olie levering aan de EU voor een maand of 3, verandert het hier in een anarchistische Mad Max-achtige toestand.

Boeloeboe | 05-05-21 | 09:54

Als je geld hebt is de vrijheid niet duur.

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 09:41 | 1

Retourtje Nizjeeeer blijft gelukkig gewoon even duur. Of goedkoop, zo u wilt.

VanBukkem | 05-05-21 | 09:47

Zeg, hallo! Henk en Ingrid moeten in hun 22 jaar oude Renault Twingo met een ecologische voetprint van een zandkorrel natuurlijk wel de staatskas spekken voor Maurice, ICT manager van een middelgrote MKB onderneming in zijn, door kinderarbeid tot stand gekomen, elektrische auto. Toe nou!

Derechtselutser | 05-05-21 | 09:41

Wat zou er gebeuren als heel Nederland zijn auto een week thuis zou laten?

Mr.Crowley | 05-05-21 | 09:40

Als je de zwaar gesubsidieerde lelijke windmolens nou eens in zou zetten voor het opladen van electrieke/waterstof-auto's in plaats van nieuwe giga-energieslurpende datacenters, was er minder olie, en minder gas van Poetin nodig.

Maar gelukkig zijn die datacenters aan de man gelobbyd als 'energie-neutraal'. Totdat je het landelijk bekijkt natuurlijk.

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 09:40 | 2

Er zal wel weer een of andere dikke vette ambtenaar met een speknek en worstenvingertjes zijn of haar zakken hebben gevuld.

Zwezerik | 05-05-21 | 09:43

Van Oef heeft gisteren hier in Spanje nog voor EUR 1.137/liter getankt.

van Oeffelen | 05-05-21 | 09:39 | 3

Wereldland heh

penis-aqua-rosA | 05-05-21 | 09:39

Nederland betaalt de rest.

haddem | 05-05-21 | 09:44

zucht, uw aansteker gevuld?

dathoujetoch | 05-05-21 | 09:45

Trump heeft toen giga voorraden aangelegd toen de olie gratis was. Hij wel.

penis-aqua-rosA | 05-05-21 | 09:38 | 1

Laat raden: hij verkoopt het nu met dikke winst?

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 09:43

Ik tank elke week voor € 25,-- dus geen probleem voor mij.

Ds_Dre | 05-05-21 | 09:38 | 2

Ja doe ik ook! Kom wel steeds minder ver ermee weet niet hoe dat kan denk dat er iets met mijn auto aan de hand is!

penis-aqua-rosA | 05-05-21 | 09:39

Alleen je auto wordt steeds een beetje minder zuinig toch?

Broadsquire | 05-05-21 | 09:40

Komt door Biden. Opec is weer oppermachtig, en de prijzen schieten omhoog.

Wim Venijn | 05-05-21 | 09:37

Tank altijd bij onze Oosterburen, scheelt ca. EUR 0,24 per ltr

Turbotravel | 05-05-21 | 09:35

In Nederland is een auto geen vervoermiddel maar een melkkoe.

Met de hoogste benzineprijs van Europa en dan daarbovenop nog blijven spreken over een kilometerheffing.

Dat zou dubbelop zijn.

Wijze uit het Oosten | 05-05-21 | 09:34 | 4

Vergeet de BPM niet. Een simpele Dacia bijvoorbeeld wordt daardoor al 2 keer zo duur vergeleken met Duitsland of België.

tiku99 | 05-05-21 | 09:36

Een ban uit binnensteden en verhoging van parkeertarief. Gelukkig rijden we wat minder.

TheseDays00 | 05-05-21 | 09:37

Zoal je 21% btw betaalt over je energiebelasting? I kid you not, kijk maar eens op de factuur van je energieboer. Energiebelasting is daarmee een luxeartikel.

FustViking | 05-05-21 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Toch vreemd.
Als het verkeer nog niet zo druk is als voor corona, waarom is de benzineprijs dan hoger.

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 09:34 | 2

Er wordt minder gereden dus wordt er minder brandstof gebruikt, dus komt de Nederlandse staat geld tekort, dus............

Mr.Crowley | 05-05-21 | 09:36

OPEC heeft productie teruggeschroefd? En de VS is met haar nieuwe (oude) president niet echt vriendelijk voor oliewinning.

haddem | 05-05-21 | 09:38

Ach, als heel nederland het maa prachtig vindt dat we alle smoezelige restaurantjes en kansloze winkeltjes sponsoren met 80 miljard euro dan gaan we niet zeuren over een paar centjes verhoging van de benzineprijs toch. Heel Nederland wil wel €.4,50 afrekenen voor een colaglaasje bier? Of 14 euro betalen voor 8 bitterballen? Hou toch jullie achterlijke kop!

apfelstrudel | 05-05-21 | 09:29 | 3

Wil je de staat echt raken? Stop dan met consumeren.

haddem | 05-05-21 | 09:39

En voor de prijs van 3 latte macchiato's koop je een 500 gram pak Douwe Egberts koffie. Maar ze staan in de rij bij de hippe koffietent, en lopen met hun kartonnen bakkie vervolgens naar huis. Ja kom op zeg, thuis een kop koffie zetten, maak het even. Nee die benzine die is pas duur.

Broadsquire | 05-05-21 | 09:39

@Broadsquire | 05-05-21 | 09:39: laatst nog mensen in de schulden(!) geadviseerd hun koffieconsumptiegedrag door te rekenen op jaarbasis. Zou toch echt enkele duizenden euros/jaar schelen als ze gewone filterkoffie (met melk?) zouden drinken.

haddem | 05-05-21 | 09:43

Laatste keer dat ik moest tanken was alweer in december afgelopen jaar. Dankzij verplicht corona gedoe mogen we niet naar de schoonouders in Duitsland, niet langer naar zwembaden voor wedstrijden...
Was afgelopen zaterdag inderdaad wel schrikken bij het pompstation. Maar met deze tank benzine doen we, als ik het zo bekijk, voorlopig wel 8 maanden.

EEnzame SchizofrEEN | 05-05-21 | 09:28 | 1

haha, hier hetzelfde, heb het idee dat er meer verdampt dan dat ik verbruik met rijden...

DerBrabo | 05-05-21 | 09:53

mijn auto moet sinds de invoering van E10 op E98 rijden. zit al een tijdje te wachten tot ik 2 euro per liter betaal.

misschien een schans in den Haag bouwen en hem 3 hoog een of ander torentje in rossen.

Baksteenbakker | 05-05-21 | 09:28 | 1

Ik ga zoiezo geen e10 in de auto gooien. Kom ik nog verder mee ook. Maar duur wordt het wel ja.

haddem | 05-05-21 | 09:29

Het stilleggen van de gasvelden in Groningen is een flinke aderlating geweest.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 09:27 | 4

@steekmug | 05-05-21 | 09:29:
We hebben het arbeidsvermogen van de burgers. Daar verdient de Nedelandse staat het meeste aan.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 09:32

Tsja, aardgas. Dat hebben onze achterlijke politici ook zo'n beetje weg gegeven aan andere landen en hebben er gemeentelijke bakjes water mee verwarmd onder de noemer van Sportfondsenbaden. Kostte nogal wat en nu hebben we bijna niets meer. Ja, een waterkering in Zeeland waarvan we tegenwoordig niets eens het onderhoud kunnen betalen, dat hebben we er aan over gehouden...

Zwezerik | 05-05-21 | 09:38

nu de gouden tijden van het aardgasveld achter ons liggen rest ons alleen nog treurig om te kijken waar we het aan uitgegeven hebben die 400 miljard.

Baksteenbakker | 05-05-21 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Diesel hier 1,26 net voor de Duitse grens, aan de NL kant dus.

Der Schnitzeljäger | 05-05-21 | 09:27

Esso E95 nu €1,669
Op vrijdag altijd 3 cent extra korting per liter.

steekmug | 05-05-21 | 09:25

Adviesprijs voor euro 95 dus, als je 98 tankt ga je dus helemaal failliet.
Ik eis tanksubsidie!

boerenvla | 05-05-21 | 09:25 | 1

Tanktoeslag! Zeg gewoon dat werkende moeders het zielig hebben!

haddem | 05-05-21 | 09:26

Weet je wat goed voor de planeet is? Overheden minder uit laten geven.

haddem | 05-05-21 | 09:24

Leuk voorstel om 16 miljard olie in te kopen. Maar waar moet je dat laten ? Oh, Ronaldo: dan weet je het wel met zijn domme opmerkingen.

loser | 05-05-21 | 09:23 | 5

U weet niet dat er olietankers rondvaren, waarvan de inhoud onderweg meerdere malen van eigenaar wisselt en die soms pas een jaar later op een echte eindbestemming komen (bemanning wordt onderweg gewisseld)?

EEnzame SchizofrEEN | 05-05-21 | 09:30

Bijvoorbeeld in die elf magazijnen die Hugoschenko nu volgestopt heeft met miljarden mondkapjes en over een paar jaar moet wegflikkeren.

citywok | 05-05-21 | 09:47

Op dezelfde plek als waar we het nu ook laten Einstein, in grote cilindrische opslagtanks bij raffinaderijen en tank-terminals.... de Botlek, Europoort en Maasvlakte staan er vol mee.

Alfred E. Neuman | 05-05-21 | 10:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Je hebt van die setjes waarmee je thuis bier kan brouwen. Waarom geen setjes waarmee je thuis benzine kan maken?

Leptob | 05-05-21 | 09:23 | 4

Je hebt al van die achterlijke knakkers die jerrycans benzine in hun garageboxen opslaan. Daar hoef ik niet ook nog van die handige Harry's bij die een kraker in hun schuurtje bouwen.

Daarnaast twijfel ik aan de economische levensvatbaarheid van de DIY-kraker...

Enter Yeti | 05-05-21 | 09:28

@Enter Yeti | 05-05-21 | 09:28:
Hoeveel liter mag ik eigenlijk maximaal opslaan in mijn kelderbox?
Ik vraag dit voor een vriend.

VanBukkem | 05-05-21 | 09:36

Wat dacht je van auto's laten rijden op waterstof die je opwekt met die stinklelijke windmolens in plaats van datacenter stroom laten opvreten in de orde van de hele stad Amsterdam.

kloopindeslootjijook | 05-05-21 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ga eens boeven vangen!

Zenzeo | 05-05-21 | 09:20

Vlak over de grens Belgie nog steeds 1.38 per liter. De Belgen kopen olie voor dezelfde prijs in dan de gekke Ollanders. Duidelijk moge zijn dat Rutte’s maffia hier goede zaken doet via het roofriddersysteem dat eufemistisch belastingen wordt genoemd.

B.Spiritus | 05-05-21 | 09:20 | 1

Er zit wat in wat je zegt, aan de andere kant zie je ook verschillen in de algemene onderhoudsstaat van het land zelf, bv de staat van het wegennet is hier in NL toch wel stukken beter en daar betalen we onze belasting ook aan

hotbrasil | 05-05-21 | 09:29

Jullie snappen het niet. Al dit extra geld maakt de overheid ook op. De overheid heeft steeds meer nodig om te blijven bestaan, terwijl de burger niet zo veel meer is gaan verdienen.
Er is gewoon ergens iets heel erg mis.
En ik denk dat dat het nog veel leuker gaat worden.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 09:19 | 8

De vrijheid bedreigende import van horden uitkeringentrekkers en hun families moet toch ergens van betaald worden.

B.Spiritus | 05-05-21 | 09:33

@Roorda van Eyssinga | 05-05-21 | 09:27: een belastingverhoging is niet oorzakelijk aan een gedragsverandering. De BTW werd ook ingevoerd voor "consumptievermindering". Nou mooi niet. Het punt is dan ook dat de overheid wel een beoogd doel naar buiten pretendeerd, maar zelf ook wel weet dat dat geen verandering brengt. Wat het wel brengt is meer geld in het laatje om naar Italië en andere stakkers te sluizen.

haddem | 05-05-21 | 09:33

@B.Spiritus | 05-05-21 | 09:33:
Dat gaat in verhouding steeds meer oplopen in de toekomst.
Het heeft al 400 miljard gekost.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 09:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Niets van aantrekken die hoge benzineprijzen zijn er vooral voor de k*tbaantjes voor de burgers. De mensen die van buitenaf hier komen werken en huizen wegkopen hebben hier geen last van.

stipjes | 05-05-21 | 09:19

In Belgie gewoon nog 1.43 voor een liter E95. Zolang NL denkt dat de huidige accijnzen het een houdbaar model zijn, blijf ik over de grens tanken.

GeenStijl, misschien is het een idee om dit plaatje nieuw leven in te blazen?
legacy.gscdn.nl/archives/images/neder...

Rutan | 05-05-21 | 09:17 | 1

Voor de bewoners van de Duits-Nederlandse grensstreek in de app clever-tanken.de een aanrader.
Prijsconcurentie, dag- en nachtprijzen, alles inzichtelijk.

gemeentereiniging | 05-05-21 | 10:54

Benzine duurder, inderdaad.

Dat geldt voor de meeste commodities, uiteenlopend van koper, hout tot voedsel.

Naast mijn crypto' s zijn agricommodities mijn best renderende beleggingen. Daar komt Van Oeffelen met zijn Moderna lang niet aan.

Glasgow Argus | 05-05-21 | 09:17

Voor de overheid: 1,13 (=Accijns: 81 ct en BTW: 32 ct)
Produktiekosten: 58 ct.
Rest (oa. marge etc.) 17 ct.

De roverheid moet wel Brussel kunnen blijven betalen.

Alexander Pechkop | 05-05-21 | 09:15

Haal de accijns maar weer terug. Hij kwam er bij toen de prijzen daalden. Ofniet dan, Mark?

haddem | 05-05-21 | 09:14

En voila, het blijkt dat we gewoon al een systeem hebben voor rekening rijden: de accijnzen op brandstof.

de Voorzittert | 05-05-21 | 09:13 | 6

@Erikjan79 | 05-05-21 | 09:17: WEGENbelasting. Of MRB om preciezer te zijn. Of eigenlijk gewoon van de grote hoop, want er is niemand die zegt dat een investering niet plaats kan vinden omdat er niet genoeg belasting van een bepaald type binnen is gekomen.

haddem | 05-05-21 | 09:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Shit !!
Dikke BMW te koop.
Hahaha, nee hoor.
Lekker scheuren.

Ruimedenker | 05-05-21 | 09:12 | 1

Klaas Dijkhoff wil hem misschien wel overnemen.

steekmug | 05-05-21 | 09:31

Wie legt mij dit uit? 10 jaar geleden kostte een vat ruwe olie meer dan 120 dollar. Nu is dat 70. Toch is de benzine prijs even hoog. Waar blijft dat geld hangen? Bij de raffinaderij?

DerStefan | 05-05-21 | 09:11 | 7

Dat geld stopten ze toen ook in kansloze ondernemertjes die failliet gingen omdat ze te beroerd en te eigenwijs waren om voor een baas te gaan werken. Maar Ha dan konden ze niet zeggen dat ze “ ondernemer” zijn, niks te vreten maar toch hè. Trouwens wat zeuren over een paar centen verhoging op benzine! Jullie hoor ik niet als de regering 80 miljard euro als steunpakket in kansloze winkeltjes stopt

apfelstrudel | 05-05-21 | 09:34

@frickY | 05-05-21 | 09:15: dankjewel, maar de belastingen zijn toch niet echt omhoog gegaan de laatste tien jaar?

DerStefan | 05-05-21 | 09:43

@DerStefan | 05-05-21 | 09:43: Importheffing. Dan daar belasting over, dan accijns. En daar weer belasting over.

Is dit nog nieuws? | 05-05-21 | 10:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Gut, stroom is nog steeds 21 cent per kWh. Minder, dankzij mijn zonnepanelen. Nou, ga hier maar weer op los met je ongeïnformeerde verjaardagsgelul.

QuelleFromage | 05-05-21 | 09:08 | 6

@VoltaireJohn | 05-05-21 | 09:10: Beetje handige vent heeft die dingen in 5 jaar terugverdiend. Daarna leveren ze netto geld op.

Bakkeleures | 05-05-21 | 09:17

Ik ben helemaal niet jarig, wat lul je nu.

Nuchternederland | 05-05-21 | 09:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil Donnie terug, toen hadden we goedkope benzine, Nu met die Demente in het Witte huis neemt oorlogsdreiging toe, krijg je dat klimaat gezeik weer, en stopt het fracken in delen van de US. Bedankt he!

ikworstelengadouchen | 05-05-21 | 09:08

Gelukkig heb ik daar geen last van want ik tank altijd maar voor 20 euro maar als je telkens 20 liter moet tanken, wordt 't natuurlijk een ander verhaal.

Het wordt nog wel gekker want de rek is er nog niet uit. Er wordt minder gereden dus de prijzen zouden door marktwerking moeten dalen, net als de olieprijs. Maar dat gebeurt niet doordat de overheid en de handelaar eerst afromen.

Bakkeleures | 05-05-21 | 09:07

Hoe minder we gaan rijden, hoe duurder de benzine aan de pomp wordt.

Mental Theo | 05-05-21 | 09:06 | 5

Ondanks de opwarming van de aarde, is het verdomd koud voor de tijd van het jaar. Hoeveel warmt de aarde op ?Weet iemand dat ? En wat kost dat aan olie ?

gebochelde | 05-05-21 | 09:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik weet nog toen hier in het dorp een tankstation stond met een bediende. Raampje open 'gooi maar vol!' Deed ie ook nog even een sopje over de voorruit. En alles nice price.

Leptob | 05-05-21 | 09:05 | 3

Dat is veertig jaar geleden...

Wijze uit het Oosten | 05-05-21 | 09:24

@Wijze uit het Oosten | 05-05-21 | 09:24: toen was LPG nog een paar cent per liter....... kom er nu eens om ?

gebochelde | 05-05-21 | 10:22
-weggejorist-
Langejob | 05-05-21 | 13:30

Gelukkig tank ik diesel

IJzer Oxide | 05-05-21 | 09:04 | 4

Ik ook, bij een plaatselijke onbemande Shell pomp is diesel nu 1,31 p/l daar rijd ik 1 op 20 van, dus 6,5 ct per km.

Keyboardspeler | 05-05-21 | 10:13
-weggejorist-
Langejob | 05-05-21 | 13:26
-weggejorist-
Langejob | 05-05-21 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

vat olie 2012 100 dollar
vat olie 2021 70 dollar

dus het is niet de olieprijs.

het zijn wel a) accijns en b) raffinaderijen die hun verliezen van vorig jaar verrekenen en c) raffinaderijen die hun investeringen voor carbon neutral doorberekenen..

Epistulae_Morales | 05-05-21 | 09:03 | 6

Volgens mij heeft de OPEC de productie vorig jaar beperkt om de prijs te steunen. Grote producenten en met name de VS hebben veel last van de lage olieprijs gehad waardoor veel schalieproductie te duur werd. Een deel van die capaciteit is waarschijnlijk tijdelijk offline. Alleen Rusland is veel blijven produceren.

de visser | 05-05-21 | 09:30

Onze roverheid neukt ons allemaal de moeder met de accijnzen

pibasso | 05-05-21 | 10:45
-weggejorist-
Langejob | 05-05-21 | 13:20
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino